DieRoten.pl

Wczorajszego późnego wieczoru 12 klubów z Europy oficjalnie potwierdziło założenie i utworzenie nowych rozgrywek pod nazwą „Superligi”.

Manchester United, Manchester City, Chelsea, Arsenal, Tottenham, Liverpool, Inter, AC Milan, Juventus, Real Madryt, Atletico Madryt oraz FC Barcelona potwierdziły, że wspólnie utworzyły nowe rozgrywki, którą mają być odpowiedzią na Ligę Mistrzów i Ligę Europy.

W oficjalnym komunikacie możemy dowiedzieć się, że Superliga składać będzie się z 15 klubów założycieli, którzy mieliby zagwarantowane na zawsze udział w rozgrywkach oraz pięciu innych ekip, które mogłyby najzwyczajniej awansować do tych rozgrywek.

Zespoły zostaną następnie podzielone na dwie grupy po 10 ekip, zaś spotkania mają odbywać się w środku tygodnia (więcej informacji na temat formatu SL znajdziecie tutaj). Założyciele zakładają, że w porozumieniu z FIFA i UEFA będą mogli kontynuować grę w rodzimych rozgrywkach, jednakże obie te organizacje zapowiedziały już bardzo surowe restrykcje – mowa przede wszystkim o wykluczeniu tych klubów z krajowych i międzynarodowych rozgrywek.

Co więcej piłkarze występujący w Superlidze mają również otrzymać zakaz uczestnictwa w turniejach jak EURO i Mundial.

‒ Pomożemy przywrócić piłce nożnej należne jej miejsce, piłka jest jedynym sportem na świecie, który ma ponad cztery miliardy fanów i naszym obowiązkiem jako wielkich klubów jest odpowiedzieć na ich życzenia – powiedział prezydent Superligi i prezes Realu, Florentino Perez.

Jeśli mowa o Bayernie, to różne media spekulują, że „Bawarczycy”, Borussia Dortmund i Paris Saint-Germain odmówiły udziału w Superlidze, jako że trzymają się UEFA i FIFA. Pozostałe 3 kluby mają dołączyć do reszty przed rozpoczęciem rozgrywek – niektóre media podają z kolei, że wśród nich mimo wszystko może i tak znaleźć się „Gwiazda Południa”.

Jako ciekawostkę warto nadmienić, iż 12 założycieli otrzyma blisko 3,5 miliarda euro do podziału na „plany inwestycyjne w infrastrukturę i zrównoważenie skutków pandemii COVID”. Jeszcze dziś w Montreux ma z kolei dojść do spotkania Komitetu Wykonawczego UEFA, na którym należy spodziewać się surowych sankcji dla wspomnianych na początku drużyn.

Wtorek [21:20]

Jeśli wierzyć nieoficjalnym doniesieniom, to Superliga wskutek rozłamu i wycofania się kilku klubów, została anulowana.

Wtorek [21:30]

Wiele zagranicznych źródeł informuje, że Agnelli zrezygnował z funkcji prezydenta Juventusu wskutek zamieszania wynikłego z powstania Superligi. Ponadto z funkcji prezesa Manchesteru United miał zrezygnować Ed Woordward.

Wtorek [22:40]

Potwierdziły się doniesienia z ostatnich godzin. Manchester City oficjalnie wycofał się z rozgrywek Superligi.

Z kolei Ed Woodward zrezygnował z posady prezesa Manchesteru United.

Niewykluczone, że w następnych godzinach kolejne kluby zdecydują się na odejście od Superligi (mowa między innymi o Chelsea).

Wtorek [23:55]

Dziennikarz Fabrizio Romano oraz kilka innych źródeł z Anglii informuje zgodnie, że lada moment swoje odejście z Superligi ogłosi także Arsenal.

Ponadto śladami Manchesteru City mają również pójść Manchester United oraz Chelsea FC.

Środa [00:00]

Cóż...

 

Środa [8:30]

Oficjalnie rozgrywki Superligi zostały zawieszone! Fabrizio Romano podkreśla, że wszystkie angielskie kluby niemalże opuściły już projekt, podobnie jak Inter i AC Milan. Jeśli mowa o hiszpańskich zespołach i Juventusie, to wszystkie te kluby czekają na oficjalne stanowisko.

Środa [12:00]

Kolejne kluby wyłamują się z projektu Superligi. Tym razem oficjalne stanowisko w tej sprawie przedstawił klub Atletico Madryt. Co więcej rozgrywki opuścił też włoski Inter.

źródło: Różne

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (191)

reklama



24.04.2021 12:21
Brawo dla tych klubów, choć powiedzmy szczerze, piękne słowa UEFA to smiech na sali. Ale już wolę LM w obecnym wydaniu niż tę Superligę.
22.04.2021 10:58
@Arkady142 Arkady142 Zakładam, że pytasz o konsekwencje? Podam przykład z własnego podwórka czyli Uczelnie Wyższe, sytuacja w której uczelnie są prywatne (inaczej mówiąc nie dotowane ze skarbu Państwa), nastawiają się na zysk. Jest to oczywiście logiczne, bo kadrę nauczycielską i nie tylko (na uczelni pracują także inne osoby) trzeba opłacić. Materiały naukowe również (o ile na matematyce wystarczy kreda, mazak plus tablica o tyle Chemia i Fizyka, tych nakładów zdecydowanie więcej). Wiadomo wówczas, że pieniądze trzeba skądś brać, więc zostają albo studenci albo mecenas.

W tej pierwszej opcji, wielu sobie nie pozwoli na studia, bo koszty przerosną możliwości. Tym samym zamykamy komuś drogę do edukacji i ktoś naprawdę zdolny, może po prostu nie mieć możliwości rozwijania się. Pamiętajmy bowiem, że co innego jest teraz płacić za studia zaoczne lub podyplomowe, bo tutaj koszty to tak naprawdę pensja nauczycieli za to, że przychodzą do pracy w weekendy, a co innego będzie płacić za studia jakiekolwiek, bez dochodów ze skarbu Państwa. A pamiętajmy, że mówimy tutaj o opłatach tylko za samą możliwość nauki. Jeżeli ktoś będzie z innej miejscowości, to przecież należy dodać akademik i opłaty za niego (lub wynajem mieszkania). Pomijam już opłaty stałe (jedzenie).

Druga opcja, czyli mecenas. Stara zasada mówi, nie ma nic za darmo (dlatego też bawi mnie stwierdzenie bezpłatna edukacja, zamiast tego powinno się mówić powszechnie dostępna) i tutaj obawiam się sytuacji, że będzie to w myśl zasady "płacę, wymagam" i program nauczania, może (choć nie musi) być zależny od jednej osoby.

Wiadomo, że wariant, kiedy Państwo za bardzo miesza się do edukacji, to też nie dobrze, bo patrząc na ostatnie 30 lat, to wnioskuję, że ta banda w sejmie zatrzymała się w czasie, ale jednak łatwiej uczelni, jako instytucji jest funkcjonować w takich warunkach, niż w sytuacji, gdyby wydziały musiały skupiać się głównie na dochodach. Od razu powiem, że to iż ktoś będzie płacić za studia, nie daje gwarancji, że efekt edukacji będzie zadowalający.

Rozumiem ludzi, że może się ktoś denerwować, z faktu że płaci na czyjąś edukację, ale spójrzmy na to inaczej. Przyjęcie zasady, że każdy sam płaci za studia sprawi, że wielu ludzi po prostu odetniemy od edukacji z racji kosztów (o czym pisałem wyżej). Brak wykształcenia i brak perspektywy, możliwość zdobycia lepszej pracy (co by nie mówić i myśleć, to studia dalej są gwarantem dobrego startu - kwestia odpowiedniego kierunku) prowadzi często do frustracji, a dalej to już różnie, nie muszę chyba rozwijać wątku.

Analogicznie kultura, służba zdrowia itp. Niech istnieją byty prywatne, ale całkowite oderwanie się Państwa od tego, skazuje wielu ludzi na pozbawienie dostępu do tych stref.

Kiedyś czytałem artykuł o kosztach edukacji w USA (mowa o studiach) to średni koszt to 25 tys. dolarów rocznie. Przy średnich zarobkach 5 tys. netto miesięcznie, nie wydaje się dużo, ale to kwota, którą zarabia tzw. klasa średnia (jakieś 51% społeczeństwa). Tutaj nie ma co przeliczać na złotówki, ponieważ koszty życia w USA też są inne niż nasze, niemniej również je mają i te 49% nie mają za wiele z tego American Dream.

Jeszcze prostszy przykład na koniec. W moim mieście, jeszcze w latach 90-tych, funkcjonowały różne młodzieżowe kluby piłkarskie. W pewnym momencie sporą część pozamykano, bo miastu "nie opłacało" się utrzymywać. Niestety spora część tych chłopaków, co to chodziła na piłkę i miała się gdzie wyżyć, nagle wylądowała na ulicy bez jakiegokolwiek zajęcia. Jak brak zajęcia dla młodych, żywotnych ludzi się kończy, nie musze przytaczać.

Trochę się rozpisałem, i odbiegłem od tematu, ale mam nadzieję, nie dostać za to bana/ostrzeżenia. Takie po prostu mam spostrzeżenia.
22.04.2021 09:54
@RedMistrzuPL no przecież to wiadomo od dawna :P dlaczego kluby angielskie w jednym dniu wszystkie się odłączyły w ciągu zaledwie kilku godzin? bo pisali o tym że już Ceferin im "zakulisowo" zapewnił większy kawałek tortu za prawa telewizyjne bo dobrze wiedział o tym, że bez tych klubów nikt nie będzie oglądał jego przestarzałej LM :) więc niby najpierw oficjalnie przed kamerami postraszył jakimiś bzdurnymi sankcjami że niby piłkarze nie będą grali a tak naprawdę załatwili wszystko dzięki grupą lobbystycznym (tak jak zresztą załatwia się dzisiaj wszystko w wielkiej polityce) Dlatego ja jestem zasmucony że to nie powstało, bo była szansa skrócić macki mafijnej ośmiorniczki no ale jak widać kluby też bardzo dobrze się mają dzięki niej więc nie będą srać do własnego gniazda. A zyski i tak będą wyrabiać dzięki coraz to większym dochodom, o czym pisałem we wcześniejszej wypowiedzi na temat ekonomii i jej praw :)
21.04.2021 23:45
@Atari85 z czystej ciekawości, jakie by one były według Ciebie?

Edytowano : 2021-04-21 23:46:25

@LoganOx - oczywiście ale na pewno nie w takiej formie jaką proponowano.
21.04.2021 23:32
Szkoda - przydałaby sie konkurencja dla skorumpowanej UEFY w Europie.
Obecny system Ligi Mistrzów jest do kitu, kolejne mecze dokładane tylko by zaric jak najwiecej pieniędzy np: liga narodów itp.
Super Liga byłaby czymś interesującym
21.04.2021 23:07
@predator Niestety u Nas w ogóle mało się czyta myślicieli w ogóle, już nie wspomnę o zrozumieniu. Nasi "ekonomiści" zatrzymali się w XIX wieku, zachwyceni teorią rynkowych samoregulacji, bez przewidzenia konsekwencji, które mogą wynikać z wdrożenia idei liberaluzmu.
21.04.2021 22:30
@ikki
Patrząc na całość i klubów i UEFY, porównując do gigantów, to są dalsi biedni krewni.
Dla mnie to niech kluby dalej siedzą w tej UEFIE, ręką rękę myje.
21.04.2021 19:42
o które ci chodzi @RedMistrzuPL ? te od klubów czy od uefy?
21.04.2021 18:38
@ikki
Co to za zwiększone fochody, to okruchy.
21.04.2021 17:11
@vaterland dziękuję za przypomnienie, bo faktycznie czułem, że o czymś zapominam. O twardogłowych doktrynerach prawa silniejszego na przykład. Ekonomia akademicka, jak przystało na część konserwatywnej struktury uczelnianej, ma to do siebie, że jest niewczesna. Można tu nawet zacytować bodaj najczęściej przeinaczane zdanie Marksa, że byt kształtuje świadomość. Oznacza to - wbrew rozmaitym redukcjonistom ekonomicznym - że nasze pojęcia, którymi posługujemy się celem usensownienia świata, pozostają zawsze spóźnione wobec naszego doświadczenia. Ale kto by tam czytał Marksa ze zrozumieniem.

Częściowo marsz rację: w XXI wieku niektóre rozpoznania przedstawicieli szkoły austriackiej (neoustriackiej?) pozostają, jeśli nie sensowne, to przynajmniej godne uwagi. I tak, warto te teksty czytać. Trudno jednak w obliczu kryzysów lat 2007-2008 i 2020-202X nie dostrzec, że jedno z zasadniczych założeń tej szkoły - mianowicie teza o szczególnej efektywności mechanizmów samoregulacyjnych kapitalizmu w obliczu kryzysu - jest gówno warta.

Na szczęście - wbrew hołubieniu Hayeka - współczesna ekonomia, w tym ta akademicka, robi się coraz bardziej heterodoksyjna.
21.04.2021 16:01
W superlidze to od razu zaczną od półfinałów :D
21.04.2021 15:08
@Edmund zacytują Gary'ego Neville'a.

"Glazerowie nie mają już miejsca w Manchesterze. Musimy razem ciężko pracować, aby zapewnić zmianę zasad własności w tym kraju. Ludzie przemówili. Byliśmy na krawędzi anarchii."

Wiem że to pewnie tylko słowa które padły w wyniku frustracji ale załóżmy że byłoby tutaj ziarno prawdy... ma na myśli wprowadzenie modelu takiego jak w Realu, Bayernie i Barcy? Prezydent wybierany na kilkuletnią kadencję i klub należący do członków?
21.04.2021 14:59
To teraz ci wszyscy którzy się cieszyli że w końcu będzie można zobaczyć "normalny" (czytaj super bogatych z super bogatymi) mecz częściej niż do tej pory powinni być zadowoleni.
Teraz tyle zostało zespołów w tej całej SL że:
El Classico co tydzień

Ale będą emocje.
21.04.2021 14:16
I jak wyglądają teraz te kluby (hieny) w oczach Świata? wracają z podtulonym ogonem ale UEFA powinna i tak ich ukarać za cały ten cyrk. Widzę też że kilka klubów twardo walczy ale przegrają!!
21.04.2021 13:24
https://www.youtube.com/watch?v=T5A4LBzAVNw&ab_channel=GetaPL
21.04.2021 12:50
Co za historia, kibice będą to wspominali latami. Wydawałoby się, że Perez i reszta maja opracowane wszystkie warianty, a wyglądało to jak pospolite ruszenie... ładna amatorszczyzna.

Edytowano : 2021-04-21 12:51:24

@Reeken89 - dokładnie, jeżeli Real ma takie problemy z budżetem to trzeba im pomoc i zabronić kupowania piłkarzy.
21.04.2021 12:14
Tak się kończy projekt bez pomysłu i wizji, a jedynym celem jest kasa, bo akurat ktoś tak sobie kiedyś wymyślił heh, a brzydki zapach zostanie już na wieki :) FCBM!

Edytowano : 2021-04-21 12:18:55

Dodatkowo dałbym Realowi ban na transfery przez kilka okienek i wtedy zobaczymy jak Perezik będzie cienko gadał.
21.04.2021 12:03
Wstyd jak skurczybyk. Dobrze, że Bayern nie wziąl udziału w tym cyrku
21.04.2021 11:32
@Pietruszek powstanie bo już teraz format LM się nie sprawdza bo duzi nie chcą się dzielić pieniędzmi i grać z małymi :) możesz być o to spokojny tak samo jak ja :P ale to masz racje ta forma jest nie do zaakceptowania bo np taki arsenal od kilku sezonów jest zdecydowanie słabszy od Leicester a on by miał tam grać cały czas jako założyciel a oni mieli szanse tylko awansu raz na jakiś czas? jest to zdecydowanie nieuczciwe więc to będą musieli zmienić w przyszłości :)
21.04.2021 11:15
@GuteSpiele Też myślę że po takim czymś poda się ostatecznie do dymisji, ale czy tak faktycznie będzie, tego nie wiemy.

@ikki Gwarantuje ci że nie powstanie superliga w takiej koncepcji jak teraz. Zabetonowanie ligi dla 15 klubów, bez spadków mija się z celem i nigdy nie będzie akceptowane przez kibiców. Obecnie w LM masz max 13 spotkań, a terminarz napięty. W superlidze min 18, a max 23 spotkania. Jak to pogodzić ?
21.04.2021 10:48
@Pietruszek On powinien podać się do dymisji. To jest kompromitacja w jego wykonaniu.
21.04.2021 10:35
Czyli jednak jak się okazało po raz kolejny macki Uefy jako mafijnej ośmiorniczki są bardzo długie, bo z całą pewnością dogadały się w jakiś zakulisowy sposób z potentatami angielskimi. Z pewnością pogrożenie palcem przez największe kluby świata spowoduje że ceferin i spółka zaczną dzielić się większymi kawałkami tortu chociażby ze sprzedaży praw telewizyjnych i być może nawet o to chodziło od początku tym klubom (bo skoro w dobie pandemii kibice nie chodzą na stadion to trzeba zwiększyć dochody z mediów co jest logiczne aż za bardzo :P) Jestem jednak że w przyszłości podobny byt jak Superliga i tak powstanie, bo kluby generują coraz większe przychody i będą musiały w końcu pójść drogą komercjalizacji w formie amerykańskiej właśnie tak jak jest w przykładowo NBA. Moje zdanie jest identyczne jak @nyy32 bo też wolałbym oglądać mecze real bayern nawet co pół roku bo w ten sposób zyskujemy więcej marketingowo niż na starciach z mistrzami Cypru czy Słowacji. No ale czekamy na dalszy rozwój sytuacji bo tak jak tutaj piszą inni perez musi coś "porobić", bo jednak będzie to dla niego kompromitacja jako prezesa największego klubu na świecie :)
21.04.2021 10:28
@Pietruszek sprowadzi i da mu zarobić 50mln ;)
21.04.2021 10:23
A teraz wyobraźcie sobie coś takiego. Perez zostaje na stanowisku, a latem sprowadza Mbappe za 150-200 mln euro, gdzie teraz płacze ile to klub stracił na pandemii. To będzie mega hipokryzja.
21.04.2021 10:21
Super krótka superliga... Super lipa.
21.04.2021 10:14
Nie spodziewałem się, ze ten potworek upadnie.... i dobrze ;)
21.04.2021 09:40
Śmiechu warte :D Od początku pomysł był słaby. Ale chyba nikt nie podejrzewał, że tak szybko się ten projekt zawali. Ciekawe czy Perez przyzna się do błędu i poda do dymisji. Póki co nie wygląda na to. Konsekwencji w LM dla zespołów pozostających w super lidze też pewnie nie będzie.
21.04.2021 08:55
W całej tej akcji musiało chodzić chyba o coś innego, bo nie chce mi się wierzyć żeby tyle poważnych drużyn poszło na taką amatorkę, która w historii będzie wspominania tylko jako wstyd i pośmiewisko. Może tym szantażem wywalczyli jakiś inny podział kasy z CL albo pokazali uefie, że czas poważnie porozmawiać.
Przecież musiał być jakiś plan tego buntu, a reakcji kibiców czy władz uefa/fifa/rządów, itd. musiał spodziewać się nawet jakiś ćwierć mózg.
21.04.2021 08:50
@predator
Mi prace autorów z Austriackiej Szkoły Ekonomii uświadomiły, że od 150 lat cały świat zmierza w bardzo złą stronę. Jeśli przeczytałeś "Drogę do zniewolenia" czy "Socjalizm" i one Cię nie przekonały, to ja nawet nie zacznę próbować. Pozdrawiam.
21.04.2021 08:00
Ja to się trochę dziwię angielskim klubom że dali się nabrać na ta super ligę ,przecież o braku kasy nie mogą narzekać i wiadomo że dla Pereza chodziło żeby ratować Real z długów, a wiadomo że bez angielskich klubów ta super Liga by nie miała sensu.
Ciekawe co jeszcze Perez wymyśli ,czy poda się do dymisji ?
21.04.2021 07:32
Najlepszy komentarz jaki gdzieś przeczytałem w tym temacie - "mój pierwszy raz trwał dłużej niż superliga" :-D
21.04.2021 07:08
I w takim momencie człowiek jest dumny, że jest kibicem takiego klubu ;)

Sponsor Liverpoolu "Tribus", wycofał się z powodu uczestniczenia w tym projekcie. W komunikacie FA wynika że City to nie jedyny angielski klub który się wycofuje.

Ciekawe co Perez powie w swoim dzisiejszym wywiadzie o 23:30.
21.04.2021 02:51
@predator Hayek jest traktowany zarówno pod kątem ekonomicznej analizy prawa jak i samej ekonomii jako autorytet. Jego ślisko to obowiązkowe lektury na kierunkach prawniczych i ekonomicznych nie tylko w Polsce ale i w Niemczech.

Edytowano : 2021-04-21 02:54:20

Książki *
21.04.2021 02:05
@nyy32 obawiam się, że masz rację. Zwłaszcza że prace Austriaków nie są mi obce (z naszego punktu widzenia to już chyba archeologia ekonomii, nieprawdaż?) i, cóż, mogę Ci się tylko dziwić, że traktujesz je serio. Mało kto to robi.
21.04.2021 01:58
"Mundo Deportivo" zasugerowało, że UEFA zaproponowała angielskim ekipom miliony euro za odejście z Superligi. Jednocześnie podobnej oferty nie dostały kluby hiszpańskie, z uwagi na to, że inicjatorem wolty był Florentino Perez"
21.04.2021 01:34
@predator
Mises, Hayek, Rothbard, Hoppe, Kuehnelt-Leddihn, Friedman, Michalkiewicz. Nie streszczę Ci ich książek w poście pod newsem na portalu poświęconym drużynie piłkarskiej. Obalanie każdego najdrobniejszego aspektu socjalizmu to debata na godziny. Zresztą wolałbym nie angażować się tu w tego typu dyskusje. Od razu zaznaczam, iż prędzej przekonasz ideowego weganina do zjedzenia schabowego niż mnie do tego, że coś poza wojskiem, policją i sądownictwem powinno być w rękach państwa. Ja pewnie Ciebie też nie przekonam. Możemy na luzie pogadać o Bayernie i piłce, zamiast się kłócić na temat rzeczy niezwiązanych z przeznaczeniem dieroten.pl.
21.04.2021 01:30
W Europie to nie przejdzie nigdy nie będzie pełnego urynkowienia gospodarek, władze państwowe zawsze będą chcieli mieć wpływ, a piłka nożna to dla większości kibiców jest jak religia, a wracając do tematu że jest niska oglądalności młodych ludzi, czy ci młodzi ludzie oglądają NBA i NHL czy NFL, napewno nie, dzisiaj wolny czas tych ludzi zajmuje konsola lub gry on-line
21.04.2021 01:22
@nyy32 doprawy nie rozumiem. Do podstawowych zdobyczy socjalizmu - i to datowanych jeszcze na XIX wiek - należy ograniczenie dnia pracy do ośmiu godzin. Socjalizmu obawiał się Bismarck (ten sam, który ponoć nie bał się niczego) i dlatego stworzył podwaliny pod system emerytalny - taki, jakim go dzisiaj znamy (mhm, ten system nie jest najlepszy, ponieważ jest ahistoryczny - ale to temat na osobną dyskusję). Poza tym socjalizm polega na wyrównywaniu szans i przeciwdziałaniu nierównościom oraz wszelkim formom przemocy, które silni mogą zastosować wobec słabych. Co w tym złego? - bądź tak miły i zdradź mi, bo serio nie ogarniam.

@Arkady142 tak i nie; wydaje mi się, że pewne grupy są tego coraz bardziej świadome i mam nadzieję - biorąc pod uwagę specyfikę Ameryki - że ich radykalne (z amerykańskiego punktu widzenia) podejście wymusi coś na władzach państwowych. Niektóre decyzje administracji Bidena pokazują nawet, że niby coś tam się dzieje, choć oczywiście w stosunkowo wąskim zakresie. My w Europie mamy ten komfort, że nie zdajemy sobie sprawy, jak mogą wyglądać konsekwencje urynkowienia wszystkiego.
21.04.2021 01:13
ale kompromitacja :D
21.04.2021 01:09
Czy rozumiesz, że kluby piłkarskie mają różne ulgi, które u tych najbogatszych to miliony euro rocznie, kluby piłkarskie nie są traktowane jak przedsiębiorstwa, mimo że są na giełdzie, bo piłka nożna to dobro wspólne, jak władze krajowe grożą cofnięciem tych ulg plus ogromny sprzeciw fanklubów to robi się problem. Angielskie kluby podjęły szybka decyzję o wycofaniu się, bo oni nie są z nożem na gardle i przeżyją bez tych kredytów na Superligę, problem mają Real, Barca, czy Milan, którzy mają spore długi i to by ich podniosło w ciągu 2 lat
21.04.2021 01:04
@predator
To co napisałeś dwie linijki wyżej - że mają je zapewnić władze państwowe. Rzadko korzystam ze słowa nienawiść, ponieważ uważam je za bardzo mocne i jestem zdania, że nie powinno być nadużywane. Ale prawdziwie, autentycznie i szczerze nienawidzę wszelkich, najdrobniejszych nawet form socjalizmu.
21.04.2021 01:03
Angielskie kluby wycofały się z dwóch powodow, groźba Borisa i władze państwowe w każdym kraju była po stronie UEFA i FIFA, UK mogło najszybciej zadziałać w tym kierunku, bo jest poza UE, w pozostałych krajach sprawa by trafiła do trybunału w Luksemburgu, pewnie z miejsca Trybunału zamroził rozgrywki i na jesieni ogłosiłby wyrok w tej sprawie, gdzie korporacje mają malutkie szansę na wygranie, wszczeolnosci korpo z USA. Włoski rząd już zagroził klubom cofnięcie ulg i opodatkowaniem na najwyższym poziomie, pewnie coby zyskali to by oddali do państwa, a wszędzie byłby syf. Chyba najłatwiej miałby Perez w Hiszpanii, bo on tam ma nawet polityków w kieszeni.
To jak 6 klubów odchodzi to zostaje 6, gdzie Juventus już bez prezesa:))
21.04.2021 01:01
@predator chodzi że ludzie tam coraz bardziej są świadomi tego że Ci wielcy w tym JP Morgan to przeklenstwo i to widzą że coś z nimi nie tak?

U nas jest przede wszystkim europejska mentalność. A Perez z resztą chcieli zaserwować produkt dla nas obcy, bardziej w stylu amerykańskim bo produkt superligi to produkt wymierzony głównie w Amerykę i Azję.
21.04.2021 00:58
@Arkady142 wydaje mi się, że w Stanach wyrosła już całkiem spora bańka, która to rozumie. U nas - którzy mamy ten komfort, że wolnego rynku w stylu amerykańskim na co dzień nie doświadczamy - musi się to jawić jako niezła bujda. Ale tym bardziej trzeba o tym mówić i pisać.

Edytowano : 2021-04-21 00:59:56

@nyy32 a co Ci przeszkadza w lepszych warunkach pracy albo dostępie do edukacji?
21.04.2021 00:53
@predator
Ludzie "robiący machlojki" to najpoważniejsi ludzie na świecie. Jeśli dogadujesz się w jakiejś sprawie z finansowymi gigantami, to raczej nie po to, by zagrać im na nosie i wycofać się dobę później. Natomiast jak czytam "radykalnie polepszyć warunki pracy, podnieść podatki najbogatszym, poprawić dostęp do edukacji" to mi się wnętrzności przestawiają.
21.04.2021 00:43
@w3zauri cofnęły się najpewniej nie dlatego, że UEFA czy FIFA coś tam napisały, tylko dlatego, że się rozeszło o władze państwowe. A władzom państwowym na szczęście jeszcze zależy choć trochę na samopoczuciu obywateli. Zwłaszcza jeśli mogą poprawić to samopoczucie stosunkowo tanim kosztem: zamiast np. radykalnie polepszyć warunki pracy, podnieść podatki najbogatszym, poprawić dostęp do edukacji - cóż, obiecać porządek w futbolu. Win-win.

Słabe to więc zwycięstwo, ale dobrze wiedzieć, że wciąż są takie dziedziny życia, gdzie przy wsparciu społecznym państwo może zaśmiać się w nos potężnym właścicielom potężnych prywatnych firm.
21.04.2021 00:39
@predator niestety ale mało kto zauważa że JP Morgan odpowiada za machlojki finansowe i "bawiąc" się giełdą.
21.04.2021 00:36
Nie ukrywam, że pisałem, że FCB pożałuje, że nie dołączy do superligii, ale nagle sytuacja się lekko zmieniła. Nadal nie rozumiem dlaczego angielskie kluby się cofnęły. Wydaje mi się, że miały UEFĘ i FIFĘ wycyckaną, ale ja nie jestem działaczem i widocznie nie mam wystarczającej wiedzy. Może wyjść na to, że Bayern miał rację i się skompromitowałem, ale poczekajmy. Wydawało się, że kluby superligii będą mieć 100% kontrolii, ale coś musiało pójść nie tak.
21.04.2021 00:33
@nyy32 przepraszam bardzo, ale amerykańskie instytucje finansowe to nie są poważne instytucje; ostentacyjne lobbowanie za urynkowieniem wszystkiego (prowadzące zresztą do powstania kartelu; quod erat demonstrandum, i to wielokrotnie), a później uspołecznianie długu ma co prawda wiele wspólnego z cwaniactwem, ale niewiele wspólnego z powagą. A i nie szkoda by Ci było, że ceną za tę rzekomo większą atrakcyjność byłoby faktyczne unicestwienie całego funkcjonującego dotychczas piłkarskiego świata: od najwyższych szczytów międzynarodowych organizacji aż po najniższe szczeble rozgrywek? Nie zrozum mnie źle - naprawdę nie mam nic przeciwko zrywaniu umów społecznych, pod warunkiem, że takie zerwania służą większemu dobru; tutaj wszelako nie chodzi przecież o większe dobro, lecz o zysk bardzo wąskiego grona inwestorów.
21.04.2021 00:22
@nyy32 Ale na pewno nie w takiej formie jaką chcieli przedstawić "giganci".
Pokaż więcej