DieRoten.pl

Wzmocnienie linii defensywnej wydaje się na chwile obecną priorytetem włodarzy Bayernu Monachium. Po tym jak klub zapewnił sobie transfer Dayota Upamacano, bawarski klub szuka bocznych obrońców.

Ostatnio wśród kandydatów na nowego lewego obrońcę "Die Roten" wymieniano m.in. zawodnika VfB Stuttgart Borna Sosę. 23-letni Chorwat w tym sezonie ligowym prezentuje bardzo dobrą dyspozycję i nie ukrywa, że ostatnie zainteresowanie bardzo mu schlebia.

- Dostałem sporo wiadomości oraz telefonów. Kiedy usłyszałem o tym po raz pierwszy pomyślałem "Wow, Bayern! To duża sprawa" - powiedział Sosa.

Wiele jednak wskazuje na to, że Sousa nie jest pierwszym wyborem na liście życzeń Bayernu. Jak wiadomo monachijczycy szukają zastępcy dla Alphonso Daviesa i ich wybór padł najprawdopodobniej na Omara Richardsa.

Taki obrót sprawy z pewnością nie będzie problemem dla Sosy, który przyznaje, dobrze się czuje w obecnym klubie.

- Jestem zawodnikiem VfB z kontraktem ważnym do 2025 roku i czuję się tu bardzo, bardzo dobrze - dodał Chorwat.

Borna Sosa w obecnym sezonie Bundesligi rozegrał 16 spotkań, w których zaliczył 5 asyst.

źródło: sport.de

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (20)

reklama



17.02.2021 23:35
Dokładnie, szkoda zachodu na niego.
17.02.2021 21:38
Dla mnie raczej nie miałby szans nawet na rotację w Bayernie.
17.02.2021 19:17
@Moe no i w tym poście piszesz do rzeczy :P Lepiej bym tego nie ujął jeśli chodzi o budowanie kadry i szansę dawania młodym kosztem wydawania sporych pieniędzy.
17.02.2021 17:27
@Moe kręgosłup się zmienia i będzie się zmieniał, byli Lahm czy Alaba, a są Kimmich czy Gotetzka. Manu, Lewy i Mueller jeszcze będą go tworzyć (sztuką będzie zrobienie albo ściągnięcie następców w odpowiednim czasie). Nie jest łatwo zastąpić graczy wybitnych tak łatwo - jeśli chodzi o RR, ale próby były podejmowane i są. Coman, Gnabry czy Sane w formie to nie wygląda najgorzej.
Jak będzie wyglądała drużyna za 3 lata ? Zobaczymy i będziemy oceniać. Lucas, Davies, Upamecano, Pavard, Nianzou czy Musiala mogą wejść na mega poziom albo zostać wymienienie na innych.
17.02.2021 16:45
Nie kumam po co zmiennik dla Lewego skoro Go nikt nie podmieni ,co bądź ulży w kwestii obsady napastnika ,a tam możemy wstawić Musiale , Mullera od biedy no i Gnabryego bo tak grywał w diemanschaft . Nam brakuje ino pomocnika do środka i obrońcy który potrafi grać na skrzydłach . Mamy prawie każdą pozycję zdublowana gdyby ktoś nie widział . Tego się mało widzi ale właśnie gdy nasz zespół miał teraz szpital to i tak nie przegrywamy . Proszę mi pokazać drużynę w top5 która tak gra bez porażek ? Więc uspokójcie się proszę i Mia San Mia byle na kwietnia było .
17.02.2021 16:12
@tapczan "biorąc pod uwagę ostatnie 10 lat"

No i właśnie o to się rozchodzi, przez lata udawało nam się utrzymać silny kręgosłup drużyny. Neuer, Lahm, Alaba i reszta obrony, co by nie mówić Boateng i partnerzy (w tym Hummels). Skrzydła Ribery i Robben. Był Thiago, i inni, od kilku lat Lewandowski. Jednak poważne zmiany, zwłaszcza na skrzydłach, odkładano na potem.

Ale cały czas mieliśmy zawodników na top poziomie, którzy umożliwiali nam grę na późnych etapach Ligi Mistrzów. Czas jednak płynie i w poprzednim sezonie musieliśmy łatać kadrę wypożyczonymi zawodnikami: Coutinho, Perisic, Odriozola. Ale ich już nie ma, nie ma też Thiago. Za chwilę odejdzie Alaba, Martinez, prawdopodobnie Tolisso, może Boateng.

A o tym czy linia obrania przez sterników jest słuszna, czy sprowadzanie młodzików to właściwa draga, przekonamy się dopiero za dwa-trzy lata, widząc co z nich wyrosło. Bo ubiegłoroczne zwycięstwo w Lidze Mistrzów to jak najbardziej zasługa starej gwardii, kilku obecnych Neuer 35 lat, Lewandowski 33, Muller 32, + Kimmich, Coman, ale także zawodników których za chwilę może nie być jak Alaba i Boateng, oraz tych już nieobecnych jak Thiago, czy nawet Perisici i Coutinho.

Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że poprzedni sezon, jak i obecny, jest zwieńczeniem, ostatnim etapem tego co robiono przez ostatnie 10 lat. Już w przyszłym sezonie większość zawodników w podstawowym składzie może być tymi, którzy dołączyli do Bayernu w ostatnich 2-3 sezonach.

Edytowano : 2021-02-17 16:14:53

Nie bez powodu Kimmich - w innym temacie - chciałby przed przedłużeniem kontraktu, poznać plany Bayernu na najbliższe lata.
17.02.2021 15:39
@Moe jak najbardziej ostateczny wynik jest składową wielu czynników w tym konsekwentne długoletnie budowanie kadry. I tutaj poprzedni rok pokazał, że droga obrana przez klub i budowanie kadry przez poprzednie lata jest słuszne i skuteczne.
Nie przez przypadek jesteśmy na czele rankingu UEFA biorąc pod uwagę ostatnie 10 lat - jesteśmy po prostu najrówniej grającą drużyną.
17.02.2021 15:17
@tapczan Ostateczny wynik jest składową wielu czynników, a siłą Bayernu jest mocny kręgosłup w postaci kilku gwiazd światowego futbolu. Neuer - Kimmich - Lewy - Muller, natomiast cała obudowa z roku na rok staje się słabsza - wystarczy spojrzeć na to jak wyglądała nasza ławka rezerwowych w finale Ligi Mistrzów, a jak wygląda obecnie.

Edytowano : 2021-02-17 15:19:20

@Pir5 tak, liczba głów się zgadza, ale jakości zero. Skutek jest taki, że wystawienie kilku zmienników na Arminię, czy Kiel, kończy się wpadkami, a podstawowy skład nie może odpocząć bo trzeba gonić wynik.
17.02.2021 15:12
Zmiennik jest dla Lewego, skrzydłowy to Costa.

Edytowano : 2021-02-17 15:13:16

Mouting, prawy obrońca Sarr. Fakty nie kłamią.
17.02.2021 15:07
@Edmund "Ale czy to nie jest tak że teraz są pieniądze na Upamecano to nie dlatego że zeszłe okienko wyglądało tak a nie inaczej?"

Możemy sobie gdybać, jednak równie dobrze można powiedzieć, że gdybyśmy lepiej zainwestowali pieniądze wydane na Sarra, Rocę, Czupo Motinga, czy Costa, dziś nie potrzebowalibyśmy prawego obrońcy, środkowego pomocnika, skrzydłowego, i zmiennika dla Lewego, i byłby pieniądze nie tylko na Upamecano, ale i Sosę. Moglibyśmy robić kosmetyczne zmiany.
17.02.2021 14:53
@Moe z tymi lukami w kadrze to bym nie przesadzał tak samo jak z osłabianiem się od kilku lat, bo wyniki temu przeczą (i nie chodzi mi tylko o poprzedni rok), ale nie chce mi się kolejny raz przechodzić przez tą samą dyskusję.
Zgodzę się z tym, że lepszym rozwiązaniem byłoby dawanie szans młodzieży i uzbierania nawet na jedno realne wzmocnienie, ale jak widać Flick wolał Motinga niż Zirkzee.
17.02.2021 14:51
@pele nie wiem czego się z nim zgadzasz?

Edytowano : 2021-02-17 14:55:49

Zirkzee okazał się niewypałem, a Mouting nawet w LM i to ważnego strzelił w PSG. Nie wiem kogo się spodziewał. Giroud byłby fajny, ale Francuz widzi że w Chelsea może powalczyć o 1 skład, bo Werner słaby ma sezon. Tak mi przyszło na myśl. Kadra się poszerzyła i nie musimy uzupełniać młodzikami.

Edytowano : 2021-02-17 14:56:31

@tapczan otóż to, ale widać że do niektórych nie docierają argumenty
17.02.2021 14:51
@Moe
Tak jak napisałeś budżet nie jest z gumy. Dlatego czasami lepiej odpuścić.
Ale czy to nie jest tak że teraz są pieniądze na Upamecano to nie dlatego że zeszłe okienko wyglądało tak a nie inaczej?
17.02.2021 14:37
@tapczan
Nie piję do ciebie. Chodzi mi o klub, skoro wybrali ostatecznie "darmowego" Richardsa, no to wiadomo, że uznali go za lepszą opcję, od ogranego w lidze i dobrego Sosy.
17.02.2021 14:36
Moe
Samo sedno po raz kolejny
17.02.2021 14:31
@tapczan Tak to już w piłce jest, i nie tylko, za jakość trzeba zapłacić. A naszym problemem jest to, że poprzez decyzje w poprzednich latach narobiliśmy sobie luk w kadrze, przez co mamy kilka pilniejszych pozycji do załatania - a budżet nie jest z gumy. W normalnych warunkach, przy lepiej obsadzonych pozycjach, nie byłoby wątpliwości.

I teraz dochodzimy do momentu w którym trzeba podjąć decyzję:

Sprowadzamy tańsze opcję np. Sarr, Roca, Czupo Monting (w sumie 17 mln + kontrakty + bonusy) czy odpuszczamy, szukamy rozwiązań w posiadanej kadrze, wśród młodych(Zirkzee spokojnie mógł łapać minuty zamiast Czupo) A pieniądze zbieramy na jednego porządnego, który da nam jakość, zamiast dwóch/trzech, statystów.

Pół roku temu wybraliśmy tańszą opcję, bez gwarancji jakości, po prostu przemieliliśmy kasę. Wyciągniemy z tego jakieś wnioski, czy ściągniemy kolesi z drugiej ligi angielskiej, zamiast ogranych w Bundeslidze, może nieco droższy?
17.02.2021 14:26
@FanGraczyBayern Ciekawe gdzie ktoś napisał, że Richards lepszy. Grunt, że przedstawiłeś argumenty, które przemawiają za transferem Sosy.
17.02.2021 14:17
No tak, lepszy Richards z drugiej ligi bez asysty ale za darmo, niż dobry i ograny w lidze Sosa. No cóż tak to czasem bywa.
17.02.2021 14:04
Gdyby chciał, gdyby cena się zgadzała, itd. Czyli jednak nie jest to takie proste i oczywiste, że każdy zawodnik na piechotę przyjdzie do Monachium po darmowe dresy treningowe za kilka euro więcej na tydzień, a jego klub go puści za czapkę gruszek.
Też chętnie powitałbym go w Monachium, ale mając Daviesa i Lucasa to raczej nie będziemy bawić się w wydawanie sporych pieniędzy na Sosę mogąc zakontraktować bez kwoty odstępnego Richardsa.
17.02.2021 13:43
Byłbym bardzo na tak, tylko z drugiej strony, tak po ludzku, szkoda chłopa na ławkę. Świetnie rozwinął się w VfB i dziś razem z Silasem są siłą Stuttgartu, kapitalnie napędzają im boki. Ale gdyby chciał, gdyby cena się zgadzała, brałbym bez zastanowienia.