DieRoten.pl
Reklama

Bayern co raz to bardziej popularny w USA

fot. Photogenica
Reklama

Bayern Monachium robi wszystko co w swojej mocy, aby marka FCB była rozpoznawalna na całym świecie. Jednym z takich rynków są Stany Zjednoczone, gdzie latem 2018 roku monachijczycy ponownie udadzą się na tournee.

Ostatnie wykonanie badania na rynku amerykańskim wykazują, że Bayern Monachium staje się co raz to bardziej rozpoznawalną i popularną marką w Stanach Zjednoczonych.

Mistrzowie Niemiec kilka lat temu zdali sobie sprawę, że jeśli chcą konkurować z najlepszymi zespołami w Europie zasilanymi środkami szejków czy oligarchów, to muszą otworzyć się nie tylko na europejskie rynki zbytu, ale i pozostałe.

Bayern bardzo szybko odniósł sukces w Stanach Zjednoczonych: oficjalna liczba fanklubów w USA wzrosła z 8 do 129 w 38 stanach, zaś liczba kibiców stale rośnie. Potwierdzają to także ostatnie wyniki przeprowadzonej ankiety.

Wyniki ankiety sprawiają, że Bayern Monachium ma kibiców we wszystkich 50 stanach, zaś ponad połowa głosujących – 43% – ma mniej niż 25 lat. Z kolei 18% głosujących to kobiety. Osoby identyfikujące się jako kibice Bayernu potwierdzają, że kibicują FCB ze względu na ulubionego czy też ulubionych piłkarzy, styl gry Bayernu czy odnoszone sukcesy.

1/3 głosujących zdradziła również, że sympatyzuje z Bayernem już od przynajmniej pięciu sezonów. Ankietowanych spytano również ile godzin tygodniowo spędzają oni na śledzenie Bayernu w TV, social mediach oraz w internecie.

Jak się dowiadujemy 60% głosujących spędza od 1 do 4 godzin tygodniowo na śledzeniu życia FCB i wszelkich spraw związanych z klubem, podczas gdy 23% ankietowanych przyznało, że poświęca pięć i więcej godzin, aby śledzić swoją drużynę.

Źródło: LA Times
GabrielStach

Komentarze

Trwa wczytywanie komentarzy...