DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: nyy32 Strona 1

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia dla wszystkich!

24.12.2023 16:09

@Sopariev
Wypisałem Ci dokładnie, które drużyny tankują. 6 tankuje, 24 nie. To sprawia, że w NBA niemal codziennie masz mecze pomiędzy drużynami "nietankującymi". I wciąż wolę tankowanie niż system spadków i awansów. Timberwolves byli słabi, wybrali z jedynką w drafcie Edwardsa, zrobili transfer po Goberta i obecnie otwierają tabelę Konferencji Zachodniej. Taka Legia jak na Europę jest słaba, raz na kilkanaście lat awansuje do "upragnionej" Ligi Mistrzów, ale rozgrywek nie wygra nigdy i nadal będzie słaba. Dla mnie nie ma żadnych przekonujących argumentów za systemem otwartym.

22.12.2023 13:13

@Sopariev
Drużyny tankujące w tym sezonie: Pistons, Hornets, Wizards, Blazers, Spurs, Jazz. Pozostałe 24 walczą o play-in. A kibicem Mavs jestem od 1998 roku. Bayernu od 1999 r.

22.12.2023 11:56

@Promo
Jakie oddawanie meczów? Masz na myśli tankowanie po lepszy numer w drafcie? Nie, nie podoba mi się, ale robi to tylko kilka drużyn, których można nie oglądać. A wprowadzenie systemu play-in sprawiło, że obecnie więcej zespołów ma do końca o co grać w sezonie regularnym.

22.12.2023 11:39

Tylko że ja nie piszę o tym "co byłoby najlepsze dla futbolu i jego popularności", tylko o własnych preferencjach. A ja mam totalnie gdzieś ambicje małych klubów. W europejskim futbolu niby jest system lig otwartych i teoretycznie Górnik Łęczna może za 10 lat wygrać Ligę Mistrzów, ale wszyscy doskonale wiemy, że tak się nie stanie. Co roku wygrywa jakiś gigant z olbrzymim budżetem, a sprawiedliwe zrównanie wydatków klubów w tym typie rozgrywek jest niemożliwe. W NBA jest draft i salary cap, dzięki czemu w ciągu ostatnich 5 lat dwie drużyny (Raptors i Nuggets) sięgnęły po swoje pierwsze w historii mistrzostwa, a Bucks wygrali tytuł po 50-letniej przerwie. Powiem szczerze, iż piłkę nożną oglądam coraz mniej na rzecz koszykówki, właśnie głównie przez system rozgrywek.

22.12.2023 11:27

Od początku całkowicie popierałem pomysł utworzenia Superligi. Interesuje mnie jedynie piłka nożna na najwyższym poziomie i chcę by topowe drużyny grały przeciwko sobie tak często jak to tylko możliwe. Dla takiego City, Realu czy ostatnio również Bayernu cała jesienna część rozgrywek LM to najczęściej kwestia jedynie tego czy zdobędą 16 czy 18 punktów w grupie. To niedorzeczne. Chcę ligi zamkniętej, bez systemu spadków i awansów, dla której reszta świata byłaby zapleczem szkolenia zawodników. Dokładnie tak jak Europa i liga uniwersytecka są zapleczem dla NBA.

22.12.2023 09:56

Absolutnie jestem w stanie sobie wyobrazić scenariusz, w którym po dwóch fatalnych meczach z Ligi Mistrzów wyrzuca nas Porto czy PSV. Bayern Tuchela gra źle i nawet jak wygrywa styl pozostawia wiele do życzenia. A jak wiadomo faza pucharowa LM bywa bezlitosna.

16.12.2023 09:11

Biorąc pod uwagę obecny stan drużyny, bardzo słabą grę i wąską kadrę, przegrać możemy absolutnie każdy dwumecz. Co gorsze, jakoś nie widzę perspektyw, by do wiosny cokolwiek mogło się istotnie poprawić.

14.12.2023 12:13

"Piłka się odbiła", "naturalne ustawienie" - te przepisy o zagraniu ręką to jakaś kpina. W połowie sytuacji można gwizdnąć lub nie gwizdnąć w zależności od widzimisię sędziego.

29.11.2023 22:56

@Atari85
Czyli po prostu mamy przeciwne poglądy w kwestii funkcjonowania instytucji państwa i nie mam z tym najmniejszego problemu. Przyzwyczaiłem się do bycia w mniejszości (rojalistów zostało nas kilku na świecie...). Cieszę się, iż swoje zdanie przedstawiasz w formie merytorycznej i kulturalnej, nawet jeśli się z nim zupełnie nie zgadzam. Pozdrawiam.

12.11.2023 12:21

Konfucjusz stwierdził kiedyś, iż "naprawę państwa należy zacząć od naprawy pojęć". Obecnie panuje potworny chaos semantyczny, spowodowany tym, że każdy chce by jego ideologia nawiązywała do pozytywnych skojarzeń, przypisując te negatywne oponentom. Oczywiście, iż warto by to uporządkować, jednak uważam, że w dzisiejszych czasach realizacja postulatu Konfucjusza byłaby bardzo trudna. Dla mnie najważniejsze są zasady, na jakiej państwo funkcjonuje - jeśli istnieje wolność osobista i gospodarcza, jest swoboda zawierania umów, nie ma żadnych świadczeń socjalnych, nie ma etatyzmu, panuje konserwatyzm, szacunek do historii i tradycji, prawo jest proste, zrozumiałe i nie jest nadmiernie rozbudowane, nie ulega się szaleństwom poprawności politycznej, zagwarantowana jest ochrona życia, to dla mnie taka ideologia może nazywać się kalafior, byleby była skutecznie wprowadzana (rozpowszechniania rojalizmu już raczej nie dożyję).

12.11.2023 10:00

Laimer to typ zawodnika (podkreślam - TYP ZAWODNIKA, a nie zawodnik), o którego "prosiłem" jeszcze w 2020 r., kiedy to Bayern rozjeżdżał każdego kto stanął mu na drodze i pozornie wydawał się drużyną kompletną. Nigdy nie uważałem Kimmicha i Goretzkę za perfekcyjny duet pod względem skillsetu, cały czas zwracałem uwagę na niedostatek odbioru w środku pola. Obecność Thiago dawała wprawdzie więcej opcji, jednak wciąż nie rozwiązywała wszystkich problemów w aspekcie gry w destrukcji. Takim graczem nigdy nie był Tolisso, o Roce wole nie wspominać, natomiast Sabitzer okazał się totalnym niewypałem - nie dość, że nie pomógł specjalnie w defensywie, to i ataku pozycyjnym sprawdzał się bardzo słabo. Laimer to typowy, wszechstronny walczak, który będzie skutecznie uprzykrzał życie środkowym pomocnikom rywali, a po przechwycie dynamicznie rozpocznie akcję. Żaden wirtuoz, ale przydatny pracuś. Na pewno transfer na plus, pytanie tylko czy wystarczy mu umiejętności jak naprzeciwko staną Rodri czy Bellingham.

05.11.2023 11:18

Oczywiście trzeba postarać się przedłużyć z nim umowę, gdyż to wciąż wartościowy zawodnik, jednak moim zdaniem od 2020 roku, kiedy nazywałem go "jednoosobową armią w środku pola" zaliczył zjazd o dwie klasy. To smutne, bo po zdobyciu trypletu wchodził w najlepszy wiek dla sportowca i zdawało mi się, iż przez lata będzie kandydatem do Złotej Piłki. Niestety, obecnie raczej należy go rozważać jako po prostu dobrego piłkarza, mającego swoje słabsze punkty i gorsze mecze niż gwiazdę klasy światowej...

28.10.2023 06:26

"Prowadziłem cały bieg aż do ostatniego wirażu..."

26.10.2023 18:56

@bawaria42
Nie jest większym talentem od Havertza ale w przeciwieństwie do niego nie jest patentowym leniem.

Ja wciąż mam problem z Wirtzem i Musialą w jednej drużynie. Uważam, iż każdy z nich sporo traci, jeśli nie gra jako środkowy ofensywny pomocnik, a obaj na raz na tej samej pozycji... Nie wiem, może się mylę, ale mam wątpliwości...

13.10.2023 15:01

Natychmiast wrócić do rozmów o utworzeniu Superligi. Oswobodzenie się od uefowskiej mafii, znacznie wyższy poziom rywalizacji, dużo większe pieniądze i lepsze perspektywy na stworzenie konkurencji finansowej dla klubów saudyjskich.

11.10.2023 12:36

@Edmund
Ubolewanie nad nieudaną przemianą pokoleniową w zarządzie przerabiałem już tysiąc razy. Zacząłem kilka lat temu, niedługo po objęciu stołka przez Salihamidzicia. Ich zwolnienie było dla mnie powodem do świętowania i promyczkiem nadziei, że teraz w klubie zacznie wreszcie dziać się lepiej. A "cudownym uczuciem" nazwałem satysfakcję, iż w momencie w którym jedynie na podstawie własnych obserwacji, przemyśleń i wniosków ośmieliłem się mieć inne zdanie niż "legendarny działacz", po czasie okazało się, że to ja miałem rację. A on to właśnie przyznał.

09.10.2023 16:30

Cudowne uczucie... Teraz tylko czekam na podobną deklarację Hoenessa w kontekście Salihamidzicia.

09.10.2023 12:25

Dobrze, że jest ta trzecia bramka, bo obawiałem się jakiegoś gola z farfocla dla Freiburga i nerwów w końcówce. Ale dzisiaj absolutny minimalizm Bayernu.

08.10.2023 19:15

Na powtórce spalony dużo większy niż mi się początkowo zdawało...

08.10.2023 18:18

@hoven
Tak, tak. Przypominam sobie, dlaczego go zablokowałem...

30.09.2023 13:45

@Sopariev
No niestety zgadzam się. Pragnę jednak zaznaczyć, iż nie brałem udziału w "dyskusji" a jedynie pokusiłem się o pewną obserwację socjologiczną.

30.09.2023 12:47

@KahnTitan
Zablokowałem tego dzieciaka kilka lat temu, ale teraz widzę, iż debatujesz z nim wypisując same oczywistości, więc na moment wszedłem bez logowania by przeczytać całość. Jestem rzecz jasna w pierwszej kolejności absolutnie przerażony, ale również trochę zafascynowany. Otóż tresura osiągnęła swój finalny produkt. Wszystko jest zaprogramowane, działa na zasadzie hasło - odzew. Gdy pojawiają się fakty wychodzące poza znany schemat - jak argument z PiSem i Traktatem Lizboński czy sprostowanie wypowiedzi Czarnka - włącza się protokół "brunatny - nie gadam". Trochę się pocieszam tym, iż on nie mieszka w Polsce, tylko na zachodzie. U nas jest tego na szczęście jeszcze nieco mniej, choć niestety również zmierzamy w tamtym kierunku.

30.09.2023 12:09

@LoganOx
Niemcy mają inne podejście do Rosjan niż Polacy. Oni od dekad uważali, iż z Rosją należy się dogadać. Co więcej, nie czują takiego zagrożenia jak my, gdyż w interesie ruskich nie jest Niemców zaatakować, tylko prowadzić z nimi biznes. Surowce energetyczne ze wschodu były jednym z motorów napędowych przemysłu naszych zachodnich sąsiadów, a wojna na Ukrainie była dla ich gospodarki sporym ciosem. Niewiele to jednak zmienia w kontekście oceny decyzji Rummenigge. Takie działania jak izolowanie ruskich sportowców mają duże znaczenie symboliczne i są wyrazem sprzeciwu wobec zbrodniczej napaści na sąsiedni kraj, do tego prowadzonej w sposób barbarzyński, okrutny, z łamaniem praw człowieka i masowymi mordami ludności cywilnej. Cały cywilizowany świat powinien jednoznacznie stanąć po stronie pokrzywdzonego i demonstrować to przy każdej nadarzającej się okazji. Szkoda, iż niektórzy panowie na zachodzie myślą inaczej.

30.09.2023 00:11

@hoven
Teraz doczytałem co napisałeś:

"na podania Kane'a patrzy sie z wielka przyjemnoscia - Lewy tego nie mial"

Liczba asyst w kolejnych sezonach:

Robert Lewandowski w BL:
2011 - 3
2012 - 10
2013 - 7
2014 - 11
2015 - 7
2016 - 4
2017 - 8
2018 - 4
2019 -12
2020 - 5
2021 - 9 (przy 41 golach - 50 punktów w klasyfikacji kanadyjskiej w 29 meczach)
2022 - 6

Harry Kane w PL:
2015 - 5
2016 - 3
2017 - 7
2018 - 2
2019 - 4
2020 - 2
2021 - 14
2022 - 9
2023 - 3

Też uważam, że Kane podaje lepiej od Lewandowskiego, ale to nie jest jakaś gigantyczna różnica.

Edytowano : 2023-09-24 14:07:53

https://www.youtube.com/watch?v=mxqm1b9kDD4

24.09.2023 14:04

@bawaria42
Oczywiście, że nie biorę. Wszelkie rankingi all-time, zresztą znacznie bardziej popularne w mojej ukochanej NBA niż w piłce nożnej, są tylko i wyłącznie zabawą kibiców.

24.09.2023 09:49

@vaterland
Mój błąd, nie sprecyzowałem jednej rzeczy. Otóż powinno być tak:
- drugi najlepszy piłkarz Z POLA w historii Bayernu
- najlepszy piłkarz Z POLA Bayernu w XXI wieku
Nie podejmuję się porównywania Lewandowskiego do Maiera ani Neuera. Ale poza tym bez zmian. Nie, Gerda Mullera nie uważam za najlepszego piłkarza w historii Bayernu (czego mogłeś się domyśleć, ponieważ napisałem, że według mnie jest nim Robert). Mój numer jeden to Franz Beckenbauer, a nr 2 to właśnie Lewandowski. Gerd był napastnikiem typu (podkreślam typu, nie klasy) Filippo Inzaghi, lisem pola karnego, który zawsze wiedział gdzie się znaleźć by wepchnąć piłkę do bramki. Robert to gracz o wiele bardziej wszechstronny, kompleksowy, którego umiejętności strzelania goli daleko przekraczają samo wykorzystywanie instynktu snajperskiego. Już same jego parametry fizyczne, siła, gra głową i zdolność ustawienia tyłem do bramki z przeciwnikiem na plecach otwiera zupełnie inne możliwości w ofensywie. Nie wiem czy oglądałeś jakieś mecze archiwalne z lat 70. Ja tak. Wtedy nie istniała obrona jaką my znamy obecnie. Nie było w ogóle pressingu, krycie zaczynało się od własnej ćwiartki boiska, poziom agresji był nieporównywalnie mniejszy. Generalnie zdobywanie goli było wielokrotnie łatwiejsze. I mimo tego legendarny, "nieosiągalny" rekord Mullera 40 goli w sezonie został pobity przez Polaka po niemal pół wieku. Jak duże jest to osiągnięcie? Może zobrazować to fakt, iż od 1978 roku, kiedy Gerd ostatni raz był królem strzelców Bundesligi, tylko sześć razy (podkreślam SZEŚĆ RAZY) ktokolwiek był w stanie zdobyć 30 goli w sezonie. 30, nie 41. Z tych sześciu razy pięciokrotnie był to zresztą sam Lewandowski, a poza nim jeden jedyny raz Aubameyang w 2017 r. Jeśli chodzi o Złotą Piłkę, to Robert bez sprzecznie zdobyłby ją w 2020 roku, a to, że plebiscyt się nie odbył było decyzją France Football nie mającą najmniejszego wpływu na fakt, iż Lewandowski był w tamtym sezonie najlepszym piłkarzem na świecie. Rok później, w bardzo kontrowersyjnych okolicznościach zajął drugie miejsce. Jeśli chodzi o historycznych zdobywców Złotej Piłki spośród piłkarzy Bayernu to było ich trzech: Beckenbauer, Muller oraz Rummenigge. Warto tu jednak zwrócić uwagę na pewien istotny aspekt. Wpływ na otrzymywanie indywidualnych nagród ma nie tylko gra w klubie, ale także sukcesy odnoszone z reprezentacją. Powyższa trójka miało to szczęście, iż ich kariery przypadały na złote lata niemieckiej piłki, kiedy mogli sięgać po liczne trofea, podczas gdy Lewandowski, jako Polak, takiej możliwości nie miał. A twój argument, iż sam Rummenigge stawia Roberta na 4. (na 3., jeśliby pominąć Neuera - bramkarza, jak to zaznaczyłem powyżej) miejscu to po prostu jego subiektywna ocena, tak jak ja podałem własną subiektywną ocenę, co zresztą napisałem:

"Wyrażę jedynie swoją opinię. Oto ona."

24.09.2023 09:36

Dużo już bzdur na tej stronie czytałem i byłem pewien, że już nic mnie nie zdziwi. Cóż, widać bardzo się myliłem. Nie będę wchodzić w dyskusję, gdyż punkt wyjścia jest poza granicami znanego mi wszechświata i nie chcę wiedzieć co jeszcze się tam może znajdować, ponieważ mnie to przeraża. Wyrażę jedynie swoją opinię. Oto ona.

Robert Lewandowski to:
- drugi najlepszy piłkarz w historii Bayernu
- najlepszy piłkarz Bayernu w XXI wieku
- najlepszy klasyczny środkowy napastnik świata w XXI wieku
- najlepszy napastnik w historii Bundesligi
- najlepszy polski piłkarz w historii

Bez odbioru.

23.09.2023 23:48

Niech Tuchel szuka dla Tela roli w drużynie bo ten chłopak to jest perła. Rocznik 2005...

23.09.2023 17:39

Super zmiany.

23.09.2023 16:56

Ja generalnie jestem wielkim fanem talentu Wirtza, ale obawiam się, że gdyby mieli grać razem z Musialą to każdy z nich by sporo tracił. Jasne, Florian zagra na skrzydle, jednak swoboda operowania w środku pola, kontrola tempa i zarządzanie przestrzenią gry to jego olbrzymie atuty, z których aż żal rezygnować. Dlatego wydaje mi się, iż już wkrótce czeka go transfer do Anglii. Bayern dopiero co kupił Kane'a, potrzebuje "szóstki" i ma Musialę, Real ma Bellighama, Barcelona Pedriego i Gaviego. Gdzie zatem trafi Wirtz? Może właśnie do United, im by się koniecznie przydał ktoś do kreowania akcji w ofensywie.

21.09.2023 21:27

@Bawarka79
Nie wiem czy Musiala i Wirtz w jednej drużynie to dobry pomysł...

21.09.2023 20:36

Potężny Boniface i jego pomagier Wirtz kontynuują dzieło zniszczenia. Ciekawe czy jakiś angielski klub pokusi się żeby po sezonie kupić ich obu w pakiecie.

21.09.2023 20:17

Od siebie dodam, że już od wielu lat nie słyszałem tak beznadziejnego komentarza jak ten z meczu Bayernu na polsacie. Ci ludzie potrafili kilka razy w jednym zdaniu zaprzeczyć samym sobie, opowiadali o zdarzeniach dokładnie przeciwnych niż te, które miały miejsce na boisku, a Bayern, "zespół bez słabych punktów", "bawiący się z rywalami" wychwalali tak, jakby prowadził w spotkaniu co najmniej pięcioma bramkami. Amatorszczyzna, dno, muł i wodorosty.

21.09.2023 00:23

TEN Manchester United strzelił nam 3 gole. Trzy.

20.09.2023 22:59

Tak na spokojnie.

20.09.2023 21:34

Davies ma takie momenty, w których jest szybszy od samego siebie.

20.09.2023 21:32

No. I ładnie.

20.09.2023 21:29

Ludzie, United gra tak wysoko, że aż się prosi, żeby ich pokarać. Tylko trzeba celnie podać...

20.09.2023 21:24

Taktyka Bayernu na grę ofensywną polega na niecelnym podaniu na prawe skrzydło.

20.09.2023 21:19

Doliczony czas gry i Bellingham. Klasyka.

20.09.2023 20:40

Nie miałem złudzeń, iż Tuchel od początku sezonu stawiający na duet Kim - Upamecono wystawi nagle Holendra w wyjściowej jedenastce na mecz LM przeciwko Manchesterowi United.

20.09.2023 20:38

Julian Nagelsmann w sezonie 2022/23 poprowadził Bayern Monachium w 8 meczach Ligi Mistrzów. Wygrał wszystkie z nich, osiągając stosunek bramkowy 21-2. Sześć z owych ośmiu meczów rozgrał przeciwko FC Barcelonie, Interowi Mediolan i PSG. W rywalizacji z tymi 3 drużynami odniósł 6 zwycięstw, a jego Bayern zdobył 12 goli nie tracąc ŻADNEGO. Po czym decyzją geniuszy z zarządu został zwolniony przed samą kluczową fazą sezonu.

19.09.2023 21:54

Brawo. Hoeness przyznał się do błędu. Nie jest nieomylny. Natomiast jacyś losowi użytkownicy internetu z Polski w tym przypadku mieli rację. Cóż, zabawnie wyszło...

10.09.2023 13:55

Praca selekcjonera różni się od pracy trenera klubowego. To zupełnie co innego mieć piłkarzy do dyspozycji na co dzień, a co innego rozesłać powołania i musieć zadowolić się kilkunastodniowym zgrupowaniem. Flick nie wprowadził niemieckiej reprezentacji w stan kryzysu - ona była w nim już w ostatnich latach kadencji Loewa. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że w trakcie pełnienia funkcji selekcjonera przez Hansiego dołek znacznie się pogłębił. Drużyna nie ma charakteru, wygląda jak losowa zbieranina graczy nie tworzących żadnego kolektywu. Nie za bardzo widać też światełka w tunelu - młodzi i perspektywiczni Wirtz i Musiala to zdecydowanie za mało by odmienić oblicze całego zespołu. Cóż, ciężkie czasy przed niemiecką piłką.

10.09.2023 12:36

Przesłodkie są te wzajemne, wewnątrzdrużynowe uprzejmości. Zaraz Tuchel w wywiadzie oznajmi, że Kane to wzór profesjonalisty i jeszcze nie widział napastnika tak ciężko pracującego na treningu, a co Anglik odpowie, iż podoba mu się podejście trenera do prowadzenia zespołu i widzi szanse na sięganie z nim po trofea.

Ogłaszam konkurs na kurtuazję miesiąca.

09.09.2023 10:18

@Alistair
Zgadzam się z Tobą w kwestii Daviesa. Nie ma obecnie lewego obrońcy na świecie, którego wymianę na Kanadyjczyka byłbym chociaż skłonny rozważyć. Niejednokrotnie miewałem odmienne opinie niż @hoven , ale tym razem to jesteśmy w innych galaktykach.

07.09.2023 10:33

@Jurgen1982
Hoeness od 1979 do 2009 roku był generalnym menedżerem Bayernu. GM nie odpowiada za sukcesy sportowe klubu piłkarskiego? Przez ten okres Bayern (który, przypominam, trzy lata przed objęciem funkcji przez Hoenessa trzy razy z rzędu wygrywał Puchar Europy) JEDEN RAZ wygrał Ligę Mistrzów. A ja nie twierdzę, że był/jest "słabym" zarządcą, tylko że nie jest nieomylny i konkretnej kwestii (np. zatrudnienie Salihamidzicia) można się z nim nie zgadzać.

Edytowano : 2023-09-03 23:36:21

i w konkretnej

03.09.2023 23:35

@Edmund
"Trochę dalej niż tylko bieżący sezon". Troszeczkę, 22 lata. Idź dziś do właścicieli klubu odnoszącego w ostatniej dekadzie sukcesy w Europie jak Barcelona, City czy Liverpool (nie mówiąc o Realu) albo nawet takiego Juventusu czy Manchesteru United i powiedz im, że jak zatrudnią X na stanowisku dyrektora sportowego i dadzą mu dwie dekady to gdzieś po 2040 roku znowu wygrają Ligę Mistrzów. Ciekawe jakby zareagowali.

03.09.2023 23:18

@Edmund
Hoeness został dyrektorem sportowym Bayern w 1979 r., trzy lata po tym jak Monachijczycy wygrali Puchar Europy trzy razy z rzędu. Sięgnięcie po następne najwyższe trofeum na Starym Kontynencie zajęło mu... 22 lata. Szczerze - podziwiam Bayern Monachium za cierpliwość wobec jego osoby.

03.09.2023 22:51

@Edmund
A ja nie. Wolę myśleć samodzielnie. A z hovenem chyba co najmniej równie często się nie zgadzałem co zgadzałem - tylko, że zawsze obie strony miały swoje argumenty. Ale w sumie dobrze wiedzieć na przyszłość, bo to co napisałeś oznacza, że żadna dyskusja z tobą z góry nie ma najmniejszego sensu. Szybciej i prościej sprawdzić co na dany temat myśli w swej nieomylności Hoeness.

Edytowano : 2023-09-03 21:47:49

Nie chcę gadać z tobą o polityce. To był PRZYKŁAD.

03.09.2023 21:47

@Edmund
Zrozum człowieku, że ten twój argument jest o kant stołu potłuc. Hoven nie może mieć racji jeśli Hoeness twierdzi inaczej, bo jest tylko hovenem i się nie zna, a Hoeness musi mieć rację, bo był wieloletnim dyrektorem sportowym, szefem rady nadzorczej, prezydentem i w ogóle działaczem od ponad 40 lat, no i klub za jego urzędowania sięgał po sukcesy. Na tej samej zasadzie tobie w sprawach politycznych nie wolno nie zgadzać się z Kaczyńskim, bo jest prezesem partii która rządzi w Polsce, był premierem, działa w polityce od 50 lat, a jego partia 3 razy wygrała wybory, a ty jesteś tylko Edmundem i się nie znasz.

03.09.2023 20:39

Lata lecą, imperia powstaję i padają, a argument "bo Uli tak powiedział" wciąż nieśmiertelny. Nie, Kahn z Salihamidziciem nie wylecieli za zwolnienie trenera, tylko za KUMULACJĘ błędów z kilku lat, a sytuacja z Nagelsmannem po prostu przelała czarę goryczy ich niekompetencji.

Edytowano : 2023-09-03 18:59:25

*powstają

03.09.2023 18:59

Wspaniałe wspomnienia - potężny, dominujący środek pola Schweinsteiger - Martinez, który walnie przyczynił się do fantastycznego wygrania Potrójnej Korony z niezapomnianym upokorzeniem Barcelony. Javi miał wtedy 25 lat i miałem nadzieję, że będziemy mieli defensywnego tytana na dekadę. Niestety, potem przyszedł Guardiola i obrócił wszystko w perzynę...

02.09.2023 21:02

Trzy mecze i komplet punktów, choć w grze wciąż wiele do poprawy. Cóż, początek sezonu, jak dla mnie za wcześnie na daleko idące wnioski. Cieszy mnie natomiast postawa Laimera - wydaje mi się, iż to typ piłkarza, jakiego Bayern bardzo potrzebuje. Żadna wielka gwiazda, ale twardziel i walczak, a do tego w miarę wszechstronny dzięki dobrej technice użytkowej i solidnej szybkości. Dziś przynajmniej w wielu momentach mi imponował.

02.09.2023 20:50

No i to jest napastnik. Brawo Harry!

27.08.2023 19:01

Może oni się założyli z Augsburgiem, że wygrają bez podawania do Kane'a...

27.08.2023 18:46

To wygląda O - KROP - NIE. Bayern gra nudno, wolno, ślamazarnie, nieprecyzyjnie i ma gigantyczne trudności z tworzeniem jakiegokolwiek zagrożenia w ataku pozycyjnym. Było trochę szczęścia, a po przeciwnej stronie tylko Augsburg, mamy zatem to wymęczone 2-0, ale aż oczy bolą od patrzenia...

27.08.2023 18:19

Po tych obrzydliwych, haniebnych słowach Hoenessa o Zahavim i sposobie, w jaki potraktował go Salihamidzicic rok temu, Izraelczyk mógłby dać sobie spokój z robieniem jakichkolwiek interesów z Bayernem. To jest jednak prawdziwy profesjonalista, który nie obraża się tylko świetnie wykonuje swoją pracę. I -
tak, tak - zarabia przy tym pieniądze.

25.08.2023 06:27

Jeden w największych transferów w historii Bayernu. Napastnik ze światowego topu, jakiego brakowało od odejścia legendarnego, fenomenalnego Lewandowskiego. Piłkarz, którego potrzebujemy by móc rywalizować z najlepszymi w Europie. Teraz tylko spokojnie czekać na oficjalne potwierdzenie.

10.08.2023 12:08

Dodam więcej, nie ma ŻADNEJ gwarancji, że z Kane'm wygramy Ligę Mistrzów choćby jeden raz. Problem moim zdaniem polega na tym, że bez transferów piłkarzy tego formatu ciężko będzie w ogóle nawiązać rywalizację z najlepszymi w Europie.

05.08.2023 10:34

@mariuszwr80
Nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Według jakich kryteriów oceniasz, że transfer Kane'a "nie zwróci się" się przy 2 wygranych LM, ale przy 3 już tak. Ja obawiam się takiej tendencji, iż zbyt często zaczniemy uważać zawodników z światowego topu za "zbyt drogich" i będziemy zadowalać się graczami o półkę niższymi, gdyż to prosta droga do bycia o półkę niższym klubem. Bayern stać na transfer za 100 mln, a 2 Ligi Mistrzów w 5 sezonów to moim zdaniem
znakomity wynik.

05.08.2023 10:09

@mariuszwr80
Nie mam pojęcia jak Ty to liczysz. Co to znaczy "nie zwróci się"? Wyliczyłeś ile potencjalnie klub zarabia na wygraniu LM i porównałeś to do kosztu transferu i kontraktu Kane'a? Czy może "nie zwróci się" według jakiś tam Twoich osobistych kryteriów? Czy uważasz, że klub piłkarski powinien być traktowany jak każda normalna firma na rynku i jego priorytetem powinno być generowanie zysku? I czy zdajesz sobie sprawę 2 wygrane Ligi Mistrzów to 1/3 z tego ile Bayern ma w gablocie w ponad 120-letniej historii klubu?

05.08.2023 09:35

Po Salihamidziciu to nawet koń Kaliguli wydawałby się znakomitym dyrektorem sportowym. A pisząc poważnie cieszy mnie wybór Freunda. Prawdziwy profesjonalista w drużynie z dużymi aspiracjami. Tak właśnie powinno być!

18.07.2023 16:47

Hoenessa powinno się definitywnie odsunąć od jakiejkolwiek sprawczości w klubie, to konieczny warunek pójścia do przodu. Swoje już zamącił w ostatnich latach.

17.07.2023 06:25

@Benzon
Tak! Też sądziłem, że chodzi o Dorotę i nawet pomyślałem, że postawienie jej na bramce to dobry pomysł!

26.06.2023 21:20

Ja go zapamiętam na pewno. Po zakończeniu poprzedniego sezonu i akcji z Lewandowskim i Zahavim postanowiłem sobie, iż po 23 latach nieprzerwanego kibicowania daję sobie spokój z Bayernem dopóki ten człowiek pełni w nim funkcję dyrektora sportowego. To naprawdę nie lada osiągnięcie.

25.06.2023 18:05

@KingWizard
Bardzo podoba mi się Twoja jedenastka. Sam wystawiłbym prawie identyczną. Myślałem czy nie dałoby się gdzieś wcisnąć Thomasa, ale nie ma za kogo. Zastanawiałem się nad drugim stoperem obok Beckenbauera, ale chyba faktycznie Boateng jest najlepszym wyborem. Jedyna istotna różnica to pozycja bramkarza - na pewno nie postawiłbym na Kahna, znacznie wyżej cenię zarówno Maiera, jak i Neuera.

22.06.2023 11:25

TAAAAAK!!! Fantastyczna wiadomość! Szkodnik wyleciał i wreszcie pojawiła się nadzieja na odwrócenie tej fatalnej trajektorii, na której przez jego niekompetencję znalazł się klub. Szkoda tylko, że kilka lat za późno. A było dużo rozsądnych ludzi, którzy powtarzali, że tę decyzję trzeba było podjąć już dawno temu...

27.05.2023 19:23

Czekam tylko na oficjalne potwierdzenie.

27.05.2023 17:59

Nie mam zielonego pojęcia skąd ktokolwiek miałby wiedzieć, jaki jest wymarzony klub Roberta Lewandowskiego poza nim samym oraz osobami, z którymi się tym podzielił... Poza tym czy jest gdzieś odgórnie ustanowione, że wolno mieć tylko jedną upragnioną drużynę, w której chciałoby się w swej karierze zagrać? Być może 8-letni Robert oglądając finał Ligi Mistrzów w 1996 roku myślał sobie: "ale super byłoby kiedyś zostać piłkarzem takiego Ajaxu albo Juventusu...".

22.05.2022 23:16

Dla mnie wszystko jasne. Nie było oferty, tylko gadka szmatka, gra na czas i ciche rozmowy z Haalandem. Salihamidzic próbował być sprytniejszy niż jest w rzeczywistości i starał się pozyskać napastnika BVB, jednocześnie usiłując bujać Roberta i Zahaviego jakimiś bzdetami, kiedy to Robert oczekiwał konkretów. Bośniak zakładał, iż jeśli nie uda się mu sprowadzić Norwega, zatrzyma Polaka możliwie najmniejszym kosztem. W swej nieudolności przegrał podwójnie - Haaland wybrał City, Lewandowski postanowił odejść. Szanowni włodarze kręcą oczywiście jak mogą: Hainer twierdzi, iż "z tego co wie była oferta", a Salihamidzic, iż oferta była "z całą pewnością" - nie wierzę im ani odrobinę. Tymczasem Zahavi powiedział wszystko - dla Roberta Bayern to rozdział zamknięty. Mogą rzecz jasna wyegzekwować na nim wypełnienie kontraktu ignorując zasadę, iż z niewolnika nie ma pracownika. Sądzę, iż Lewandowski swoim zwyczajem zachowa profesjonalizm i będzie grał dalej najlepiej jak potrafi, jednak uniemożliwienie klubowej legendzie odejścia w wybranym momencie będzie pewnym znakiem dla innych gwiazd światowego futbolu, które w przyszłości mogłyby rozważać związanie się z Bayernem.

22.05.2022 21:49

"Z całą pewnością przedstawili ofertę"... Tak, tylko pytanie czy nie brzmiała ona "w sumie to byśmy chcieli, żebyś został trochę dłużej...", mając wciąż na uwadze negocjacje z Haalandem. Powiem szczerze, właśnie tego spodziewałbym się po Salihamidziciu. Norweg im odmówił, Polak postanowił odjeść. Oczywiście wciąż mogą wyegzekwować na nim wypełnienie kontraktu, ja jednak mam nadzieję, iż wola Roberta opuszczenia Bayernu zostanie spełniona. Zasłużył, by ostatnie lata kariery dograć w wybranym przez siebie miejscu, a nie pikując w dół.

22.05.2022 13:41

@Pir5
Kompletnie nie rozumiem o co ci chodzi. A co mają wspólnego umiejętności zawodnika z "uciekaniem z klubu"? Nie uważam Lewandowskiego za drugiego najlojalniejszego piłkarza z pola w historii Bayernu Monachium, tylko za drugiego najlepszego.

22.05.2022 11:35

"Klub ze stolicy Bawarii może pochwalić się wieloma młodymi i utalentowanymi zawodnikami we wszystkich zespołach – licząc nie tylko FCB II, ale i również drużyny do lat siedemnastu oraz dziewiętnastu."

Zaiste, prawdziwa kopalnia diamentów.

22.05.2022 10:42

@AdiFantasti
Nie cierpię PSG, ale nawet im nie życzę Salihamidzicia jako dyrektora sportowego...

22.05.2022 10:36

Każdy może mieć oczywiście swoje zdanie. Według mnie Robert Lewandowski to:
- najlepszy piłkarz z pola Bayernu Monachium w XXI wieku
- najlepszy napastnik w historii Bayernu Monachium
- drugi, po Beckenbauerze, najlepszy piłkarz z pola w historii Bayernu Monachium (z pola, ponieważ trudno porównywać go do bramkarzy - Maiera i Neuera)
- najlepszy klasyczny, środkowy napastnik w XXI wieku na świecie
- najlepszy polski piłkarz w historii
- prawdziwy wzór profesjonalizmu u sportowca

22.05.2022 10:33

@hoven
Nie będę się kłócił, może coś źle zapamiętałem. W każdym razie narracja włodarzy była sprzyjająca Kovacowi.

21.05.2022 15:02

@tapczan
Tak było z Kovacem - w mediach cały zarząd stał na nim murem jeszcze na tydzień przed zwolnieniem.

Edytowano : 2022-05-21 14:50:47

*za nim

21.05.2022 14:50

Zacząłem coś tam pisać, ale w trakcie zauważyłem, iż dokładnie to samo wyraził @Skobry i to przyznam, w bardzo adekwatny sposób. Nie pozostaje mi nic innego jak podpisać się pod tym obiema rękami.

21.05.2022 14:37

Legendarny niemiecki klub od kilku lat przeistacza się w bośniacki cyrk na kółkach. Wcale nie dziwię się piłkarzom, którzy nie chcą tutaj grać. A Flick siedzi sobie w domku i z uśmiechem rozmyśla jak doskonałą podjął decyzję...

21.05.2022 14:13

Miał z Bayernem bardzo dobry okres przez część jesieni (który daje pewne nadzieje na przyszłość), a poza tym to póki co zawodzi i chyba nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Kompromitacja w Pucharze Niemiec, odpadnięcie z niżej notowanym rywalem w Lidze Mistrzów, słaba gra pod koniec rozgrywek Bundesligi. Swoim zwyczajem nie krytykowałem trenera w pierwszym roku jego pracy, ale teraz taryfa ulgowa się skończyła. Mnóstwo roboty przed nim.

20.05.2022 15:30

Znając upodobania Hoenessa do rzucania oskarżeń, obrażania i krytykowania wszystkich dookoła poza sobą jestem bardziej skłonny uwierzyć w wersję Sule.

20.05.2022 15:24

@kamilfcb
Lewemu należy się pomnik przed Allianz Areną. Hasana powinno się wystrzelić z Monachium z katapulty.

20.05.2022 13:14

Uwolnić Roberta!

19.05.2022 16:18

A ja wciąż mam nadzieję, iż Bayern pozwoli mu odejść. Największe gwiazdy mają swoje przywileje, powinny być traktowane w specjalny sposób. Dla mnie Lewandowski napisał przepiękny rozdział w historii Dumy Bawarii i już na zawsze będzie stał w pierwszym szeregu klubowych legend. A jeśli ostatnie lata kariery pragnie spędzić w Barcelonie - to jego wola, którą powinno się uszanować.

18.05.2022 07:58

Oby przegrał tę "walkę". To nieodzowne dla odwrócenia obecnej koszmarnej trajektorii. Amatorszczyzna wycieka z każdego jego posunięcia. Bayern Monachium zasługuje, by na tak ważnym stanowisku mieć kogoś lepszego od "Niemieckiego Nikodema Dyzmy" (cytat Macieja Szmigielskiego).

18.05.2022 07:50

Maleńki plusik. Zwolniłoby się parę milionów z pensji bezużytecznego gracza.

17.05.2022 11:20

Według mnie ten ruch trąciłby trochę desperacją... Dembele talentu nie można odmówić, ale daleko mu wzoru profesjonalizmu w sporcie (jakim jest np. Robert Lewandowski). Z drugiej strony zarząd w kontekście wielkich transferów wielokrotnie zasłaniał się kwestami finansowymi, a płacenie 18 mln rocznie tak chimerycznemu zawodnikowi wydaje się być niebezpiecznym hazardem...

17.05.2022 10:11

@kamzet
Dokładnie, Hoeness po raz kolejny pokazał arogancje i kompletny brak klasy, a Wehrle po mistrzowsku zripostował.

17.05.2022 10:07

Biorąc pod uwagę to co obserwowałem w minionych dwóch sezonach nie stawiam reprezentacji Niemiec w gronie faworytów tegorocznych mistrzostw świata. Mają całe mnóstwo problemów ze swoimi liderami. Kimmich, który w 2020 r. był jednoosobową armią w środku pola, robiąc niemal wszystko na najwyższym poziomie, obecnie robi jedne rzeczy dobrze, inne przeciętnie, a jeszcze inne po prostu kiepsko - według mnie zaliczył zjazd o 1-2 klasy. Sane i Gnabry są potwornie chimeryczni - dobre mecze i okresy przeplatają bardzo słabymi, bywa, iż na boisku znikają na całe spotkania, nie generując kompletnie niczego w ofensywie. Havertz i Werner niby zaliczyli sportowy awans, przeszli do Chelsea i wygrali Ligę Mistrzów, ale trudno stwierdzić, by stali się jakimiś gwiazdami Premier League, dominującymi i zdobywającymi wiele bramek i asyst. Wirtz, którego talent zdawał się eksplodować, doznał poważnej kontuzji, która nie tylko wyeliminuje go z mundialu, ale także może w istotny sposób spowolnić jego rozwój. Dochodzą przeciętne boki obrony oraz brak klasycznego, środkowego napastnika, z którym Niemcy borykają się już od dawna. To nie wygląda jak drużyna na półfinał MŚ. Daję im 1/8, może 1/4.

17.05.2022 10:03

Jak tu poważnie traktować faceta, który wychodzi i publicznie głosi, że czarne jest białe...

16.05.2022 14:50

"Z tego co wiem" (???!!!)

Serio?! On jest prezydentem tego klubu czy sprząta tam korytarze i coś podsłuchał?!

15.05.2022 15:23

@Pir5
Jakby co to odpowiedziałem, ale mój komentarz został usunięty przez moderację.

15.05.2022 13:04

10 mistrzostw Niemiec z rzędu to historyczne osiągnięcie. Ogólnie sezon bardzo słaby, ale wygranie Bundesligi zawsze cieszy.

15.05.2022 11:53

@misza
Nie, zjazd PO zdobyciu trypletu w 2020 r., od okienka transferowego, w którym zamiast spełnić prośby Flicka Salihamidzic naściągał swoje ciamajdy. To był moment, w którym zamiast realizacji dziejowej szansy zaczęła się niekorzystna trajektoria.

15.05.2022 11:15

@misza
A ja przy moim przykładzie pozostanę. Swoim zdolnościom wyciągania wniosków ufam równie mocno jak swoim oczom.

@hoven
Dla mnie te opinie nie są żadnym zaskoczeniem. Dziś to wszystko widać jak na tacy. Dziwią mnie jedynie ludzie, którzy tego nie dostrzegają. Acha, i wypada pogratulować osobom, które pewne niebezpieczne, negatywne tendencje potrafiły zauważyć już dawno temu, ponieważ dziś ich obawy sprawdzają się przerażająco dokładnie.

15.05.2022 10:15

@misza
Ograniczasz ludzkie zdolności poznawcze do zmysłu wzorku. Człowiek, poza tym że ma oczy, tak samo jak małpa czy ośmiornica, dysponuje także myśleniem abstrakcyjnym, zdolnością analizy i umiejętnością dedukcji. Potrafi wyszukiwać informacje, łączyć różne przesłanki, wyciągać wnioski i formułować własne opinie. Nie wszystko musi być "widać" by można było się o tym wypowiedzieć i mieć osobiste zdanie. Dla mnie pomiędzy Salihamidziciem jako dyrektorem sportowym a przytaczanym hipotetycznym bramkarzem - partaczem jest znak równości. Mi nie potrzeba większej ilości danych by dojść do takich spostrzeżeń. Uważam, iż powinien zostać jak najszybciej zwolniony. Dla dobra klubu i odwrócenia niekorzystnej trajektorii.

15.05.2022 09:28

O ile nie miał ważnego powodu, Niklas zachował się bardzo niestosowanie. Nie wiem, to chyba jakiś dziwny gość - wciąż nie mieści się w moim horyzoncie percepcji, iż dobrowolnie, na zasadzie wolnego transferu przechodzi do BVB, które przecież nie oferuje mu nie wiadomo jak astronomicznych pieniędzy. Natomiast piłkarsko był naszym najsolidniejszym obrońcą w minionym sezonie i jego odejście wiąże się z istotnym spadkiem jakościowym formacji defensywnej.

15.05.2022 08:52

@misza
Nie, to Ty tego nie dostrzegasz albo nie chcesz dostrzegać. Praca dyrektora sportowego bardzo wyraźnie przejawia się w tym jak kadra jest planowana, kiedy przedłużane są kontrakty, jacy zawodnicy do klubu przychodzą, a jacy z niego odchodzą, jak wygląda komunikacja z mediami i agentami. Olbrzymia liczba kibiców, w tym ja, obserwujemy to wszystko i w Salihamidziciu jako dyrektorze sportowym widzimy dokładny odpowiednik bramkarza wpuszczającego 9 na 10 strzałów. I powiem szczerze - w jego przypadku potrzeba jakiegoś szczególnego, wewnętrznego mechanizmu wyparcia, by tego nie dostrzegać.

@Edmund
Oprócz "jazdy po Upa i Hernandezie" (jak mi znajdziesz jedno zdanie hejtu na Lucasa z mojej strony kupuję Ci helikopter) wymieniłeś dokładnie to o co kibice mają pretensje do Salihamidzicia - odejście Boatenga, puszczenie Alaby za darmo, transferowa wtopa z Sabitzerem, przegrane negocjacje o Haalanda z jednoczesnym lawirowaniem w sprawie Lewandowskiego i ostatetcznym zirytowaniem Roberta...

15.05.2022 06:34