No proszę, Gikiewicz w drużynie sezonu, ale na Euro brak (choć o tę pozycję akurat w kadrze martwię się najmniej). Byłaby to jednak pewnego rodzaju nagroda za udany sezon.
Zwycięzca natomiast mógł być tylko jeden.
28.05.2021 07:52
Ależ ja np. nie żądam żadnych klasowych piłkarzy, ani wielkich transferów. Chciałbym jedynie kilka wartościowych uzupełnień kadry. Wszystko wskazuje jednak na to, że i o to będzie ciężko. No ale poczekajmy, obyśmy dokonali ewentualnych wzmocnień jak najszybciej i zamknęli kadrę wcześniej niż rok temu.
28.05.2021 07:41
Ciekawe czy My w ogóle na jakiś transfer gotówkowy jeszcze sobie możemy pozwolić. Jeśli jest to faktycznie uzależnione od sprzedaży kilku graczy (a na tę chwilę Naszą "najmocniejszą" kartą w ręku jest chyba... Tolisso), to na żadnych Neuhausów, Zakarie i innych Hakimich bym się nie nastawiał. Pomny doświadczeń z poprzednich okienek stawiam na jakieś wypożyczenia i próbę rozwijania graczy, którzy w klubie już są. No ale poczekajmy, Bayern nieraz zaskakiwał działaniami na rynku (ostatnio częściej niestety na minus, ale... czas pokaże).
27.05.2021 19:19
Jeśli za dużo żąda - proszę bardzo, niech idzie. W takiej sytuacji jednak domagam się uzupełnienia kadry... :)
26.05.2021 12:34
Jeśli byłaby to prawda i faktycznie żądałby takich zarobków (przy roli jaką miałby pełnić), to w zasadzie dziwić nie powinno. Kłopot z zasadzie tylko taki, że coraz mniej dla Nas tych ciekawych darmowych opcji...
25.05.2021 20:25
@OldFashion
Czy ja wiem czy mniej błędów... Jak dla mnie obaj w defensywie z Upa są na równym poziomie, a ostatnie miesiące mieli niezbyt ciekawe (Konate głównie ze względu na urazy). Generalnie Lipsk robi na razie złote interesy. Kadrę mają przepełnioną młodymi perełkami i wielomilionowe transfery stamtąd będą miały miejsce jeszcze nie raz. Ciekawe ilu zawodników z Salzburga zabierze Marsch (ponoć blisko Lipska jest już Daka - on akurat się im bardzo przyda).
24.05.2021 20:57
Co teraz pan Hamann powie? "Jak on miał czelność"? :)
22.05.2021 17:34
Lewy po rekord, a piłkarzom Augsburga niech się przypadkiem za mocno nie włączy "hamanizm" i starają się powstrzymać Roberta wyłącznie sportowymi środkami.
22.05.2021 09:26
Oczywiście, jeśli gracze Augsburga będą starali się wykluczyć Lewego z meczu z powodów czysto sportowych, to nie mam nic przeciwko. Gorzej, jeśli obrońcom strzeli do głowy coś innego i wyeliminowanie Roberta potraktują jako nadrzędną kwestię ponad troską o zdrowie przeciwnika.
22.05.2021 09:11
@Marton
"Wbrew pozorom Bayern kase moze uzbierac bez problemu (Cuisance, Sarr, Roca??, Mai, Zirkzee, Fein, Dujaku, Tolisso)."
Właśnie w tym sęk, że zawodników których wymieniłeś niekoniecznie ktoś może chcieć. :) W zasadzie liczę tylko na transfer Tolisso - a i tutaj kokosów się nie należy spodziewać.
21.05.2021 10:00
Czy wbiegnięcie Alissona w pole karne w poprzedniej kolejce w ostatniej minucie nie poszło na darmo? :)
Panowie się tutaj emocjonują Coppa Italia, a ja z Małżonką głupim Liverpoolem... Pozdrawiam wszystkich :).
19.05.2021 22:07
Szczerze? Mało istotne. Wypożyczeni Brazylijczycy (z którymi nie wiąże się przyszłości) na dzień dobry przejmują numery po klubowych legendach... Ważne, żeby grał na swoim poziomie i z Kimmichem uzupełniali się w środku pola - tylko to mnie interesuje.
19.05.2021 21:15
@nyy32
Oczywiście mówimy tylko o Loew'ie. Bo na papierze faktycznie mogliby powalczyć o mistrzostwo. Problemem jest jednak selekcjoner - oby mnie pozytywnie zaskoczył (aczkolwiek również nie widzę ku temu żadnych przesłanek). Cieszy powołanie dla Musiali, szkoda natomiast że nie zdecydował się na np. Wirtza.
19.05.2021 14:35
W tym właśnie rzecz, że tych potencjalnych dostępnych zawodników za free jest coraz mniej.
Ten sezon pokazał jak mimo wszystko nieudane było poprzednie okienko. Zmiennicy, którzy mieli odciążać graczy pierwszego składu często po prostu nie dawali rady (dysproporcja między ich umiejętnościami, a umiejętnościami piłkarzy z podstawowej jedenastki jest zbyt duża). Teraz wobec rosnących strat nie spodziewam się fajerwerków. No ale poczekajmy. Uzupełnienia składu są konieczne (takie naprawdę wartościowe) i co do tego nie ma żadnych wątpliwości.
18.05.2021 08:51
@ignacy18
Dla mnie osobiście byłoby najlepiej, gdyby z Serie A do CL weszli zarówno Milan, jak i Juve. Natomiast rzeczywiście - zadanie Rossonerich jest teraz ciężkie (no chyba, że Atalanta się zlituje - ale bądźmy poważni), a i Napoli swoje ma do ugrania. Poczekajmy.
U Nas (w BL) już w zasadzie wszystko załatwione jeśli chodzi o puchary. Emocje zostały w dole tabeli.
17.05.2021 11:08
Idąc tym tokiem następne słowa Hamanna mogą brzmieć: Generalnie źle, że Lewandowski gra ten sezon w barwach Bayernu. Najlepiej, gdyby go tu w ogóle nie było i wówczas ryzyko pobicia jakichkolwiek rekordów zostałoby zminimalizowane.
Nie ma się co przejmować słowami gościa, który już kiedyś uważał, że obecność Roberta jest problemem dla Bayernu. Powiedział coś, by... coś po prostu powiedzieć. Nie zaprzątajcie sobie tym głowy, głupich nie sieją. :)
17.05.2021 09:32
Tytuł frajerów sezonu wciąż może jeszcze trafić na San Siro. :)
16.05.2021 22:43
Dziś liczę na zwycięstwo BVB i przypieczętowanie występów w LM. Frankfurt sam ich tak naprawdę do tej walki w ostatnich tygodniach zaprosił, a obecność Eintrachtu w CL byłaby obarczona o wiele większym ryzykiem szybkiego odpadnięcia z rywalizacji i braku punktów dla BL.
Z innych lig - czy ja dobrze pojmuję i dzisiejsze zwycięstwo Milanu praktycznie eliminuje Juventus z przyszłorocznej Champions League (ostatnia nadzieja będzie wówczas w Veronie i ich ostatnim spotkaniu przeciwko Napoli)?
16.05.2021 14:24
Lewandowski oczywiście niekwestionowanym bohaterem tego sezonu, ale też i dziś niestety wysunął poważną kandydaturę do pudła rundy...
15.05.2021 17:22
O, widzę że Roth dołączył do Ahrensa w kwestii genialnych pomysłów. :)
Ja mam jeszcze genialniejszy - szybka czerwona kartka Roberta na początku meczu z Freiburgiem. Cóż to byłby za wspaniały gest!
15.05.2021 13:44
Ahrensa co prawda nie przebił, ale logicznie też jest to wypowiedź mistrzowska.
Czyli generalnie niepotrzebnie wygrywaliśmy w XXI wieku np. Ligę Mistrzów, bo trzeba było zostawić te tytuły legendarnej drużynie z lat 70. To nie jest miłe tak zdobywać trofea i zabierać tamtej jedenastce miejsce w historii.
15.05.2021 12:13
Szczerze? Rekord rekordem (bardzo fajnie jak to zrobi - tutaj akurat nie mam wątpliwości), ale otoczka zbudowana wokół tego urosła do rangi np. wygrania LM. Dograjcie po prostu sezon bez kontuzji i żadnymi rekordami się przesadnie nie zajmujcie.
14.05.2021 10:51
Nikt przy zdrowych zmysłach nie przekreśla Upamecano. Jak dla mnie jest to genialna inwestycja. Oceniany jest jednak pod kątem ostatnich miesięcy. A te ma tragiczne i to nie jest żadne "przekreślanie", a fakt.
13.05.2021 22:40
Dayot odkąd ogłoszono jego transfer zalicza niesamowity zjazd. Wcześniej też zdarzały mu się różne błędy, ale to co ten człowiek gra od pół roku - szok...
13.05.2021 21:17
@nyy32
Johnson zawsze biegał źle technicznie. Niektórzy do dziś łapią się za głowy i zastanawiają się jakim cudem ten gość był w stanie wykręcać takie wyniki przy tak złej technice biegu. Ale działało? Działało.
Rekord Lewego będzie jednak (bo nie mam wątpliwości, że padnie) swoistym uwiecznieniem jego zdolności do zdobywania bramek. Cieszę się, że żyję w czasach dwóch prawdopodobnie najlepszych piłkarzy w historii piłki (Messi, Ronaldo) i napastnika, który ma potencjał by być jedną z największych legend Bayernu. O zestawieniu Sport1 nawet się nie wypowiem - szkoda czasu.
12.05.2021 11:56
Ciężko w to uwierzyć. Talentu w nim jakiegoś specjalnego nigdy nie widziałem. W dobie pandemii, gdy kluby (zwłaszcza włoskie) oglądają każdy grosz po kilka razy, kwota 15 mln euro jest bardzo mało prawdopodobna. Gdyby to jednak jakimś cudem była prawda, nie wahałbym się ani chwili. Może dostrzegli w nim coś, czego nikt inny nie potrafił. :)
11.05.2021 09:31
Sytuacja jest trudna i bardzo dobrze, że nie chcą drogich transferów. Po to jednak na bieżąco uzupełnia się kadrę, by w rzeczonej trudnej sytuacji nie musieć szukać pieniędzy. Tego przez kilka okienek nie uczyniono i na ten moment w przyszłym roku kadra może być węższa niż w obecnym (ciężko uwierzyć, ale da się).
08.05.2021 09:37
Coraz więcej komentarzy utwierdza mnie w tym, by w ogóle się tutaj nie udzielać. Może zacytuję Julka : "Kiedyś nauczyłem się od mojej mamy, że jeśli dwoje (troje, czworo - przyp. aut.) dzieci kłóci się w przedszkolu, to nie przeszkadzaj" :).
05.05.2021 16:15
@bayernthebest
Tak. To też ten, co strzelił 2 bramki Barcelonie i walnie przyczynił się do jednego z najlepszych comebacków w historii CL.
Bez sensu jest takie pisanie: To ten, co kiedyś...
02.05.2021 13:22
@Matilegolas
Genialny wybór. Ale co by dużo nie pisać - również dość naturalny wybór. :)
29.04.2021 11:55
Witamy i powodzenia!
27.04.2021 16:22
Ciężko znaleźć jakieś odpowiednie słowa, więc ujmę to tak - tracimy po sezonie trenera, który dał Bayernowi 6 trofeów (niebawem siódme), pobił wiele rekordów i wydobył z zawodników dodatkowe umiejętności. Rozpatrując tę sytuację jedynie z poziomu logiki, to cała sytuacja jest chyba największym nieporozumieniem w klubie w XXI w. Nazwiska potencjalnych następców, które przewijają się w tym momencie w zasadzie tylko potęgują poczucie niezrozumienia (choć z drugiej strony, nikogo innego sensownego nie ma/nie będzie).
Dzięki Hansi za jeden z najwspanialszych sezonów w historii klubu.
I taka mnie myśl naszła - jakiś czas temu naśmiewano się z ESPN, że "nawet pięć trofeów nie wystarczyło" do zwycięstwa w kategorii "najlepszy trener". Okazuje się, że dokładając szóste nie wystarczyły one nawet do pozostania trenerem Bayernu. Szkoda. Więcej pisać/pastwić się nad kimkolwiek nie mam zamiaru, wiele osób mnie tutaj wyręczy.
17.04.2021 19:19
@nyy32
Reasumując - dla Ciebie mecz, w którym Bayern ma przewagę przytłaczającą (wynikającą nie tylko z ilości oddanych strzałów), przewyższa pod praktycznie każdym względem oponenta oznacza, że to przeciwnik kontroluje mecz i realizuje założenia taktyczne... (chciałbym więcej tych kropek tutaj postawić, ale daruję sobie).
Nie dojdziemy do porozumienia, nie ma szans. Pozdrawiam jeszcze raz. :)
15.04.2021 15:47
@nyy32
"Tak, tak uważam. Sądzę, iż strategia PSG ZAKŁADAŁA oddanie inicjatywy."
Czyli idąc tym tokiem jeśli w Monachium to PSG miało kontrolę nad meczem, znaczy że w rewanżu mieliśmy ją My? :)
Wybacz, ale twierdzenie o JAKIEJKOLWIEK strategii drużyny, która cudem wygrała konkretny mecz jest czymś niesamowitym. Napiszę nawet więcej - rzadko kiedy, mimo iż nieczęsto śledzę poszczególne komentarze, zdarza mi się przeczytać tutaj taki nonsens ("(...)poza kilkoma sytuacjami mieli wszystko pod kontrolą(...)").
Nie chłopie, nie mieli. :)
Reaguję na Twój komentarz w zasadzie tylko dlatego, że często piszesz bardzo rozsądnie, pamiętając o sensie własnych wypowiedzi. Gdybyś miał inny nick (nie będę konkretnych osób przytaczał) prawdopodobnie uznałbym to za Twoje kolejne bzdury i w ogóle nie wdawał się w "dyskusję". Tym razem jednak pisząc o kontroli Paryżan nad pierwszym meczem zaprzeczasz wszelkim dostępnym logice prawidłom. Proszę, dostrzeż to w końcu.
Pozdrawiam.
15.04.2021 14:52
@nyy32
Abstrahując już od wszystkiego (bo każdy inaczej ogląda mecz) - naprawdę sądzisz, że PSG "poza kilkoma sytuacjami" miało "wszystko pod kontrolą"? :)
Wyższość Bayernu w pierwszym meczu nie objawiała się jedynie w strzałach na bramkę. Były różnice również np. w czysto piłkarskiej kulturze gry (jedni chcieli grać w piłkę, drudzy nie). Co miałeś dokładnie na myśli, pisząc o kontroli Paryżan nad meczem - tajemnica lasu.
15.04.2021 12:48
@nyy32
"(...)poza kilkoma sytuacjami mieli wszystko pod kontrolą(...)"
Zgadza się, Pochettino przed pierwszym spotkaniem w szatni powiedział: "Panowie, dopuśćmy Bayern do tych 30 strzałów, a jak prawie połowa z nich poleci w światło bramki, to się nie przejmujcie."
Faktycznie mieli wszystko pod kontrolą. Nieprawdopodobne rzeczy piszesz...
15.04.2021 12:16
BVB dysponuje za małą siłą, ciężko było realnie myśleć o awansie. Choć przez nieco ponad półtora dwumeczu byli w półfinale. :) Powtórzę się, ale biorąc pod uwagę formę wszystkich pozostałych w grze drużyn, mielibyśmy naprawdę duże szanse na obronę LM (oczywiście wliczając powroty Lewego, Goretzki, Gnabry'ego)...
Gratulacje dla Pepa za przełamanie (w końcu).
14.04.2021 22:59
Jakkolwiek dzisiejsze spotkania się nie zakończą, forma wszystkich zespołów pokazuje, jak blisko bylibyśmy obrony LM...
14.04.2021 22:14
Pozytywnie mnie Choupo-Moting w tym dwumeczu zaskoczył. Nie ma on zbyt wielkich możliwości, ale swoje obowiązki wypełnia. Z tych Czterech Wspaniałych z ostatniego dnia okna nigdy bym nie przypuszczał, że to właśnie on wyróżni się najbardziej (co tylko daje świadectwo o pozostałej trójce...).
14.04.2021 12:14
"Możesz śpiewać dla kobiety przez całą noc, ale jeśli przyjdzie facet i zabierze Ci ją w ciągu 5 minut, to już jej nie ma".
To było dobre. :)
14.04.2021 09:39
Hmmm... Gdyby zsumować wszystkie sytuacje z obu spotkań, to faktycznie więcej byłoby ich po Naszej stronie. Po pierwsze jednak to już nie ma teraz znaczenia, a po drugie - awans rozstrzygnęło spotkanie w Monachium. To tam należało wykorzystywać co boisko przynosi.
14.04.2021 08:21
Niestety ta jedna, głupia bramka zadecydowała...
Najbardziej szkoda Flicka, który przez praktycznie cały dwumecz nie miał kogo wpuścić na boisko. A idealną egzemplifikacją nieprawdopodobnej mizerii w tym aspekcie była zmiana Martineza za Choupo. Urazy urazami, ale też powiedzmy sobie szczerze - o braku wartościowych zmienników trąbi się od kilku lat. Przy tak śmiesznej ławce jak wczoraj to i tak świetna sprawa, że mieliśmy szanse na awans do ostatnich sekund. Tym bardziej należy docenić poprzedni sezon, gdy urazy Nas ominęły. Bo dalej twierdzę, że ze wszystkimi zdrowymi zawodnikami mamy najsilniejszą pierwszą "11" w Europie. Niestety problem zaczyna się gdy trzeba zmieniać...
Trudno, trzeba teraz pilnować przewagi w BL. Na osłodę pozostanie mistrzostwo Niemiec (bo nie wyobrażam sobie innej możliwości). A na ogólne podsumowanie sezonu przyjdzie jeszcze czas. Cieniem na tegorocznej kampanii kładzie się z pewnością haniebne odpadnięcie z Pucharu Niemiec. Bo wczorajsza porażka z PSG przy tylu absencjach, braku zmienników itp. zdarzyć się po prostu mogła.
Mimo wszystko brawo za walkę do końca. Czekamy już na sobotę.
14.04.2021 07:38
Najbardziej w tym wszystkim szkoda Flicka. Smutne, że w meczu który decydował o być albo nie być on nie miał na ławce po prostu NIKOGO.
Niestety jak już pisałem, zdecydowała jedna, głupia bramka...
13.04.2021 22:53
Na razie wynik lepszy od gry (jakże inna sytuacja, niż przed tygodniem)... Po przerwie trzeba wiele poprawić, bo możemy zostać skarceni.
13.04.2021 21:52
Sami zawodnicy mają świadomość, że mogą odwrócić losy dwumeczu. Gdyby w pierwszym spotkaniu nie tylko wynik, ale i statystyki były po stronie PSG, to faktycznie dla Paryżan dzisiejszy mecz mógłby być formalnością, a wypowiedzi Naszych piłkarzy brzmiałyby raczej jak: "będziemy walczyć", a nie "jedziemy po awans". Zobaczymy, ja jestem optymistą. Poza tym szkoda by było żegnać się akurat po spotkaniach z zupełnie inaczej od Nas tworzoną drużyną. :)
13.04.2021 12:02
@Arkady142
Dokładnie. W pierwszym meczu wynik brzmiał 2:2 (wywiezione z Mediolanu). Niestety nie jestem na 100% pewny, czy tę wypowiedź wygłosił Inzaghi, ale clou tego wszystkiego leży gdzie indziej - Rossoneri znali wówczas swój potencjał i swoją wartość. I doskonale wiedzieli, że mimo remisu u siebie przewyższają Nas pod względem sportowym (w istocie tak wtedy niestety było). Stąd też wielu z nich zdawało sobie sprawę, że kwestia awansu jest wciąż sprawą otwartą.
12.04.2021 21:05
Ciężko myśleć inaczej po tak jednostronnym (czemu niestety przeczy wynik) pierwszym meczu. Ktokolwiek ostatecznie jutro awansuje, na pewno bez szans nie jesteśmy i obyśmy to udowodnili na boisku.
Przypomniała mi się taka jedna (niestety dla Bayernu niezbyt piękna) historia. Pamiętam, jak kilkanaście lat temu graliśmy ćwierćfinał z Milanem. Wówczas po pierwszym meczu (gdy mieliśmy korzystny dla siebie wynik na wyjeździe 2:2) głos zabrał bodajże Inzaghi. Powiedział, że po prostu Nas pokonają i awansują dalej, gdyż mają lepszy zespół. Tak też niestety się stało. Chodzi jednak o to, że gracze Rossonerich mieli pełną świadomość swojej wartości i mimo niekorzystnego wyniku w pierwszym spotkaniu wiedzieli, że wciąż mogą wyrwać awans. Takie właśnie podejście szanuję.
12.04.2021 20:36
Nie wiem jak można po pierwszych spotkaniach widzieć już City i PSG w półfinale... O ile w przypadku ManC wynik i potencjał jest mimo wszystko po stronie drużyny Pepa (jakoś ciężko mi uwierzyć, że BVB jest w stanie ich wyeliminować, choć też szans odbierać im nie można), o tyle w Naszym przypadku mieliśmy do czynienia z różnicą klas w poziomie gry obu zespołów. Na NASZĄ korzyść. I dlatego - mimo niekorzystnego wyniku - przed rewanżem Paryżan do półfinału tak bezrefleksyjnie bym nie wstawiał.
Brak wiary, jakbyśmy w Monachium mieli do czynienia z druzgocącą przewagą PSG i ich zasłużonym zwycięstwem. Zadziwiające.
12.04.2021 18:35
Tak jak brak np. najlepszego bramkarza może skutkować większą ilością przepuszczonych strzałów, brak najlepszego środkowego obrońcy może skutkować większą ilością straconych goli, tak i brak najskuteczniejszego napastnika może skutkować większą ilością niewykorzystanych szans. I nie ma co tutaj dłużej się rozwodzić. Przewaga Bayernu była ogromna, kultura gry wyższa, poziom rozgrywania akcji co najmniej o klasę lepszy, ale i brak Lewandowskiego bardzo widoczny.
11.04.2021 11:03
Zrewanżować się za PSG, to My możemy tylko... podczas kolejnego meczu z PSG. Dlatego nie wierzę w zapalczywą chęć zrewanżowania się za niepowodzenie już dziś. Co innego, gdybyśmy byli po drugim meczu z Paryżanami - wówczas chęci do udowodnienia swojej klasy moglibyśmy widzieć podczas spotkania ligowego.
10.04.2021 10:59
@Edmund
Nikt nie twierdzi, że jest nieważna (to byłoby chyba głupie, prawda?). W tym momencie jest w perspektywie jednak ważniejsze spotkanie. Aż tak bardzo nie pogniewam się, jeśli Flick zdecyduje się na pozostawienie na ławce/w domu większości podstawowych graczy. Ale też i specjalnie pomstował nie będę, gdy podejmie inną decyzję. Z resztą wszystko okaże się niedługo.
10.04.2021 10:17
@Edmund
"Jak ktoś ma złapać kontuzje to i tak ja złapie."
Tzn. co? Kontuzje poszczególnych piłkarzy są... zapisane w gwiazdach? :)
Naprawdę istnieje dla Ciebie takie samo ryzyko kontuzji podczas spotkania i podczas treningów/pobytu w domu/spaceru etc.? Bo mnie się wydaje, że ma to zupełnie różne stopnie i prawdopodobieństwo wystąpienia urazu. Owszem, tak na dobrą sprawę WSZĘDZIE można złapać jakiś problem zdrowotny, ale pozbawione sensu jest zestawianie tego wszystkiego na jednym poziomie.
I żeby była jasność - ja też nie jestem za tym by z Unionem grać wyłącznie samymi rezer... tfu, jakimi rezerwowymi?... juniorami. Ale tutaj też należy zastosować rozróżnienie (tym razem priorytetów). A teraz ważniejszy jest rewanż w LM.
10.04.2021 09:55
Wiele będzie zależało od tych absencji. Oby było ich jak najmniej, bo wówczas przewaga w kulturze gry jaką zaprezentowaliśmy przeciwko PSG przestanie się liczyć.
09.04.2021 12:19
Jeżeli ta "świetna" taktyka PSG polegała na dopuszczeniu do oddania około 30 strzałów przez Bayern (z czego duża część w światło bramki) i liczeniu na Navasa, to cóż... Nie wiem, który trener-samobójca nakreśliłby taki plan swojej drużynie przed meczem.
09.04.2021 08:21
Przy całym "szacunku" do braku umiejętności czysto piłarskich Choupo-Motinga, on zagrał akurat swoje. Ciężko jest zastąpić najlepszego piłkarza świata. Dał radę i wstydu nie przyniósł.
Brak Lewego był niestety mimo wszystko bardzo widoczny. No nic, czekamy na rewanż (w którym wcale nie jesteśmy bez szans - ale, powtarzam się, może zdecydować jakaś jedna głupia bramka).
08.04.2021 13:07
@Marienplatz
Gdybyśmy to przegrali będąc wyraźnie gorsi i przy wielkim szczęściu zdobywając te dwie bramki... byłbym faktycznie gotów stwierdzić, że mamy te Twoje 10% szans.
AAA - właśnie. ZejDŻę na ziemię i powiem Ci, że jeszcze nie odpadliśmy. Mało tego - jeśli (odpukać we wszystko) faktycznie odpadniemy, to przy takiej grze wcale nie będę się wstydził. Ponad 35 lat kibicowania temu klubowi nauczyło mnie wielu rzeczy.
07.04.2021 23:44
@vaterland
W większości? Poza statystyką bramek to raczej we wszystkim. :)
07.04.2021 23:32
@Marienplatz
Czy Ty przedłużyłeś sobie (i to ostro) Oktoberfest, czy jednak brakuje powściągliwości?
Rozumiem rozżalenie, ale My wcale od Paryżan gorsi nie byliśmy (a wręcz przeciwnie). Dlatego jeszcze w miarę optymistycznie patrzę na rewanż, choć tak jak już pisałem - może zdecydować jedna głupia bramka.
07.04.2021 23:28
Jest to odrobienia. Pytanie natomiast czy jedna głupia bramka nie zadecyduje... Niestety PSG jest przy drużynie chcącej prowadzić grę bardzo niewygodne. Cztery sytuacje i trzy gole...
07.04.2021 23:19
No cóż... Ciężko stwierdzić, czy wywalczymy awans. Kulturą piłkarską przewyższamy PSG. Ale faktycznie może być taka sytuacja, że tej jednej bramki zabraknie... Oby się udało, szans absolutnie nie odbieram!
07.04.2021 22:59
"Graj w piłkę i przegrywaj".
Kulturą gry przewyższamy Paryżan o kilka długości. Ale na razie nic z tego.
07.04.2021 21:51
Jeśli wypadłby Gnabry, to wówczas nie mielibyśmy w zasadzie ŻADNEJ możliwości ruchu z ławki w ofensywie (byłby właściwie tylko Musiala). I tak nawet z Serge'm z resztą za dużego pola manewru nie ma.
06.04.2021 13:07
Zarówno w przypadku Eintrachtu jak i Wolfsburga problemem może być również (poza brakiem doświadczenia w LM) utrzymanie kadry na przyszły sezon. Ciężko będzie zatrzymać Weghorsta i Silvę, paru innych (Brekalo, Brooks, Kostić) również może zmienić kluby. Też jakiś czas temu pisałem, że wolałbym w LM widzieć BVB i Leverkusen, które nie tylko mają więcej ogrania na arenie międzynarodowej, ale i potrafiłyby przystąpić do rozgrywek z wyższym potencjałem kadrowym.
03.04.2021 23:02
@Beckenbauer90
Nie. Gra poniżej oczekiwań może mieć zupełnie inne podłoże, nie tylko celowe oszczędzanie sił. A dziś spotkanie, które może mieć szalenie istotny wpływ na końcowy wygląd tabeli.
Jak dla mnie poza ofensywą, to raczej pozostałe formacje PSG od Nas po prostu odstają...
03.04.2021 18:09
Może to też po to, by mieć KOGOKOLWIEK sensownego z graczy ofensywnych na ławce, którzy mogą ewentualnie wejść na boisko i coś zmienić/poprawić itd. :)
03.04.2021 17:44
Nie oglądam z zamiłowaniem ligi rosyjskiej, więc szerzej nie jestem w stanie się wypowiedzieć. Po "hasanowemu" - odpaliłem kompilację na youtube i robi wrażenie. Inna sprawa, że tam ciężko jest skompilować najlepsze akcje dowolnego zawodnika, które nie robiłyby wrażenia... A takich świetnie sklejonych zagrań np. pewnego irańskiego czarodzieja przypominać nie trzeba. :)
Jeśli natomiast faktycznie coś w nim jest, to raczej skłaniałbym się ku interpretacji Słuckiego. Wielkie kluby to byłby jeszcze za duży przeskok.
01.04.2021 08:39
Te gadki o zmęczeniu może ktoś by jeszcze kupił parę lat temu. Teraz po historycznych wyczynach w postaci najgorszego wyniku na MŚ kiedykolwiek i najwyższej porażce w oficjalnym meczu w powojennej historii optyka na takie "wypadki przy pracy" nieco się zmieniła. Awans na mundial wywalczą spokojnie, ale na samym czempionacie zagrają już z kimś innym u sterów (stety/niestety - zobaczymy kto to będzie).
01.04.2021 08:34
@Arkady142
Ależ ja o żadnej dyskryminacji nie mówię. Dlatego napisałem wcześniej "W myśl "albo wszędzie, albo nigdzie" stwierdzono, że lepiej nigdzie. :)". Jeśli zdecydowano by się wprowadzić VAR, to wówczas nie wyobrażam sobie sytuacji, że w części spotkań go nie ma. Nie do końca chyba zrozumiałeś o co mi chodzi. :)
31.03.2021 23:38
@Arkady142
Hmmm... No nie, nie jak każde. :) Twoje porównanie piłki półamatorskiej z profesjonalną (i to na poziomie BL) nieco niefortunne. :) Z resztą ani mnie brak VAR-u grzeje, ani ziębi - raczej staram się odkryć motywację takie działania przez UEFA. :)
Edytowano : 2021-03-31 23:18:44
takiego*
31.03.2021 23:18
@Legend567
A wyobrażasz sobie, żeby ktoś siedział na VAR w meczu np. Andora-San Marino? Toż to (przenosząc na ligowe realia) niemalże odpowiednik okręgówki. :) W myśl "albo wszędzie, albo nigdzie" stwierdzono, że lepiej nigdzie. :)
31.03.2021 23:04
W sumie wstydu nie przynieśliśmy. Pytanie na ile myśmy zagrali dobrze, a na ile Anglicy zdejmowali nogę z gazu - często widoczne było jednak celowe zwalnianie, tak by nie tracić sił.
Widzę, że Jogi Loew kolejne historyczne osiągnięcia zamierza jeszcze przed końcem swojej kadencji "odhaczyć". :)
31.03.2021 22:42
@Panczo
Też mi się nie podoba gra absolutnie podstawowym składem przez Niemców, ale patrząc na dotychczasowy wynik wydaje się to jednak uzasadnione. (na pewno bardziej niż u Nas z Andorą) :)
31.03.2021 21:51
Anglia-Polska - różnica klas, ale chyba nikt się nie spodziewał że będzie inaczej. Niemcy widzę, że na razie też niczego sobie. :)
31.03.2021 21:35
@Edmund
Pierwszą jedenastkę mamy prawdopodobnie najsilniejszą w Europie. Ławka natomiast to nie jest "jedni są mocni, drudzy słabi", tylko jak usiądą na niej Lucas (standardzik) i np. Sane, to wówczas jest całych DWÓCH zawodników "mocnych". Dobrej ławki, bez straty jakości w przypadku kontuzji kogoś kluczowego, nie ma już od dawna (a najlepiej jest to widoczne np. na ŚP - i tu już nawet nie chodzi o jakość, tylko np. o charakterystykę).
31.03.2021 15:30
Kto jak kto, ale Myśmy mieli praktycznie co roku problem z kontuzjami na tym etapie sezonu. Ileż to razy LM Nam w ostatnich latach przechodziła przez to koło nosa... Ubiegłoroczna kampania była dla Nas niesamowicie szczęśliwa, gdy nie mieliśmy urazów czołowych piłkarzy (co dla mnie osobiście było jednym z głównych czynników, który zadecydował o końcowym sukcesie). Zdrowia Robert i wracaj prędko.
31.03.2021 09:20
Jeżeli Juventus faktycznie by go chciał, to oddać z pocałowaniem ręki... Z całym szacunkiem dla Coco, ale jego pobyt w Monachium można uznać generalnie za pomyłkę (dotychczas). Nie tylko kontuzje, ale i poziom gry pozostawiał często sporo do życzenia. A ewentualne tak duże zainteresowanie Juventusu dowodzi jedynie, że znów nie potrafią tam za bardzo wyławiać ŚP. :)
31.03.2021 09:13
Cóż, zarówno rekord jak i przejście PSG wciąż są do zrobienia, tylko że będzie o nie trudniej. Bardziej chyba o rekord, bo jednak zostaną ledwie 3,4 spotkania. Dla Roberta nie jest jednak niemożliwe zdobyć 6 bramek, nawet mając w perspektywie tak mało czasu. Mnie osobiście aż tak ta kwestia nie podnieca. Pobije rekord - fajnie, nie pobije - nic wielkiego się nie stanie. Co do dwumeczu z Paryżanami, to dalej pozostaję optymistą. Będzie to co prawda również zadanie utrudnione, ale PSG potrafiło ostatnio przegrywać spotkania np. z drużyną broniącą się przed spadkiem, czy z tym wyśmiewanym tutaj powszechnie Kovacem. Nie da się jednak ukryć, że Lewandowski stanowi ogromną siłę, bez której będziemy musieli sobie teraz jakoś poradzić.
30.03.2021 18:22
Andora jest tak poważnym przeciwnikiem, że nie można było przy ustalaniu składu pominąć Lewandowskiego. Szok, czekamy co dalej.
29.03.2021 12:13
Verstappen'a. Ale trzeba przyznać świetnie się sezon zaczął. :)
28.03.2021 19:21
Czyli to było coś na zasadzie "ja w sprawie afrykańskiego czarodzieja"? :)
22.03.2021 13:54
Szkoda tego spotkania z Werderem, bo rekord Mullera byłby już tylko formalnością i kwestią czasu. :)
20.03.2021 16:14
Absolutnie są do pyknięcia. Wiadomo, że posiadają sporo jakości i kilka naprawdę groźnych jednostek, które mogą w dowolnym momencie zrobić różnicę. Ale czy nie inaczej jest u Nas? Z resztą końcowy rezultat będzie zależał od wielu czynników, m.in. absencji kluczowych graczy.
19.03.2021 12:51
"Podobnie jak Wy, jesteśmy już zmęczeni ciągłą nagonką mediów i kolejnymi informacjami o rzekomym konflikcie Hasana z Hansim. Dlatego też mamy nadzieję, że nie będziecie mieli nic przeciwko, jeśli ograniczymy artykuły w tym temacie do absolutnego minimum. Wszystko ma swoje granice."
No... raczej. :) Chyba zbyt dobrze zaczęliśmy sobie radzić w BL i LM, więc gdzieś trzeba wszystko zmącić.
Odnośnie wszystkich artykułów, cytując Smarzowskiego - "Prawda? Nie ma takiej".
18.03.2021 17:34
@bayern1987dwa
Trzeba przyznać, że odkąd Tuchel przyszedł do Chelsea, odmienił ich grę. Natomiast jakości na ten moment mimo wszystko brakuje - Werner przeplata dobre występy z meczami obok których po prostu "przejdzie", Ziyech to samo, Havertz na razie jeszcze się tam buduje, Mount i Pulisic też sami gry nie pociągną. Nieco lepiej natomiast wygląda obrona, chociaż tam też czasem po prostu dopisuje im szczęście. Też nie byłoby to złe losowanie (z resztą przy Naszym potencjale ŻADNE losowanie nie będzie złe). :)
18.03.2021 12:35
Gdyby teraz doszło do konfrontacji z City, to z dużą dozą prawdopodobieństwa można by przypuszczać, że zwycięzca tego dwumeczu mógłby być automatycznie zwycięzcą całej LM. Poza ekipą Guardioli tak naprawdę nie mamy się kogo bać - ja bym sobie życzył Real, choćby ze względu na ostatnie lata i jakąś formę rewanżu (piszę "jakąś", ponieważ Real z Ronaldo i bez niego to mimo wszystko dwie różne ekipy).
Poza tym jak niżej napisał @DonJupp4ever - to na NAS nikt nie chce trafić.
18.03.2021 10:06
Trochę mnie ta "3.0" dla Kimmicha dziwi. Przecież on był wczoraj profesorem w środku pola.
18.03.2021 07:09
Pełna kontrola, tryb mega ekonomiczny, mecz do zapomnienia. Czekamy na losowanie.
17.03.2021 22:59
Ja widziałem ostatnio jak się bili po meczu. Tzn. widziałem w Internecie. Tzn. widziałem na tym filmiku, który mi podesłano. Tzn. tam ktoś się bił, ale wyglądali jak Brazzo i Flick. Tzn. była noc, więc to mógł być Davies i Lucas (o miejsce w pierwszym składzie na LO). Tzn. Nie, to był chyba jednak Hasan i Hansi.
Źródło: pewne.
17.03.2021 11:53
W sumie... Przy tak wysoko grającej obronie statyczny bramkarz (jakim był Oli) powodowałby chyba jeszcze większą liczbę straconych bramek. :)
Ale mentalnie fakt - nikt nie ustawiał do pionu defensywy tak jak Kahn. Kto pamięta, ten wie. :)
17.03.2021 10:45
Zbyt dosłownie podszedł do kwestii potrzeby zmian w kadrze. Muller i Hummels zostali lekką ręką odsunięci i choć z ich formą bywało różnie (zwłaszcza u Matsa), to jednak doświadczenie i wartości mentalne na boisku byłyby w przypadku ich dalszej obecności w reprezentacji nie do przecenienia. Obecnie Thomas to chyba obok Kimmicha najlepszy niemiecki gracz z pola.
17.03.2021 08:45
A ja z kolei nigdy w nim żadnego talentu nie widziałem. To, że ktoś trafia w tak młodym wieku do Bayernu nie oznacza od razu, że posiada ogromny potencjał. Najlepszym wyznacznikiem jego "talentu" była przegrana rywalizacja o skład w drugoligowym Hamburgu z Lasoggą - jednym z najbardziej drewnianych piłkarzy, jakich oglądałem.
16.03.2021 17:56
Jeśli chodzi o walkę o Złotego Buta to tak jak pisałem jakiś czas temu - Messi i Ronaldo są w zasadzie jedynymi poważnymi konkurentami Roberta. Każdy z nich może w dowolnym momencie strzelić "gigantom" Serie A i PD po kilka bramek. Przewaga jest jednak dość bezpieczna i - wziąwszy pod uwagę, że Lewy również może w dowolnym momencie pognębić bramkarza przeciwników kilka razy podczas meczu - raczej nie do odrobienia.
16.03.2021 09:40
Te 10 spotkań niby "zagwarantowanych" w umowie to raczej nie do spełnienia w obecnej chwili. Wolałbym mimo wszystko wypożyczenie gdzieś w BL.
To w sumie też ciekawe - jeden jest "profesjonalistą z krwi i kości", drugi "cieszy się sporym uznaniem w klubie", a obaj na bocznym torze (abstrahując od umiejętności i mając na uwadze faktyczne przeznaczenie). Na razie wygląda mi to na zwykłe chwyty erystyczne, próbę podbudowania zawodników i nieco sztuczne kreowanie mega wartościowej ławki.
15.03.2021 09:18
I wobec tego, iż jest to absolutny profesjonalista zapraszam go ponownie na ławkę. :)
15.03.2021 07:58
Lipsk i tak do końca sezonu gdzieś straciłby punkty, za mało to jeszcze doświadczona drużyna. Dziś jakby sam Nagelsmann nie chciał za wszelką cenę wygrać, popełniając kilka błędów w doborze składu (np. grając Sorloth'em na skrzydle, trzymając do 75. minuty Olmo i Nkunku na ławce). Pewien bufor bezpieczeństwa mamy, czyli wszystko wraca do normy.
14.03.2021 17:28
@Eliksir
Niestety, ale sposób przeliczania punktów do tego rankingu jest sztywny już od lat i liczą się również pojedyncze zwycięstwa. Dodatkowe punkty przyznawane są natomiast za osiąganie kolejnych rund. I równie istotne są wyniki w LE. Tam kluby z BL po raz kolejny się nie popisały (to już pomału standard) i odpadały z teoretycznie słabszymi rywalami - a Wilki nie weszły nawet do fazy grupowej (odpadając z... AEK).
Można oczywiście czepiać się sprawiedliwości rankingu i zwracać uwagę na brak odpowiednich proporcji w przeliczaniu punktów w zależności od siły przeciwnika, ale z drugiej strony nikt nie kazał klubom niemieckim odpadać z Molde, czy YBB.
W rankingu 5-letnim i tak za 2 lata nastąpi przetasowanie i Bundesliga najprawdopodobniej powróci na miejsce trzecie (gdy przestanie być liczony niechlubny sezon 17/18).
Tutaj masz z resztą objaśnienia:
https://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/about/
14.03.2021 09:22
Brawo za trzy punkty, bez jakiegoś większego wysiłku. Szkoda Roberta, który mógł (i powinien) mieć przynajmniej jedną bramkę więcej na koncie.
Co do Sarr'a, to komentatorzy w pewnym momencie powiedzieli, że wynik 3:0 jest na tyle bezpieczny, że można Francuza na boisko wpuścić. Yyy... nie, w jego wypadku nie ma na tyle bezpiecznego wyniku :). Żeby jednak już się tak nad nim nie pastwić, to z drugiej strony jak on ma zastawić pułapkę ofsajdową z resztą defensywy, jak on tam jest niezgranym z nikim piątym kołem u wozu?...
13.03.2021 17:28
Poza zarobkami istotny będzie plan jaki nakreśli mu na kolejne lata Bayern. Jeśli dadzą do zrozumienia, że tutaj czeka go wieczna rywalizacja z Gnabry'm i Sane (nawet przy założeniu, że rozegra w sezonie określoną liczbę spotkań), a Chelsea powie wprost, że u nich będzie absolutnie podstawowym zawodnikiem, decyzja Francuza może być różna. Tzw. "wdzięczność" jest natomiast nieco utopijna i nie ma co specjalnie o niej pisać, ostatnio widzimy właśnie jak niektórzy zawodnicy okazują swoją wdzięczność Bayernowi.
12.03.2021 08:06
Jedna z tych wypowiedzi, nad którą nie warto w ogóle się pochylać. Ot po prostu, powiedział żeby tylko coś powiedzieć. :) A odnośnie włoskiej piłki to na razie wygląda na to, że nie będzie stamtąd nikogo w 1/4 LM.
11.03.2021 21:20
@nyy32
Iniesta, Xavi, Ramos - nie ma czegoś takiego jak "piłkarz spełniony" (albo jakkolwiek - człowiek spełniony w tym wieku). Oni mogliby wg. teorii o "sportowcu spełnionym" właściwie w pewnym momencie położyć się na murawie i o nic więcej nie grać.
Odnośnie Mullera - niestety jednak trenerem wciąż jest Loew. A nikt - nie boję się tego stwierdzenia, mimo wszystkich jego wcześniejszych zasług - NIKT aż tak nie marnuje obecnie potencjału piłkarskiego swoich podopiecznych.
No proszę, Gikiewicz w drużynie sezonu, ale na Euro brak (choć o tę pozycję akurat w kadrze martwię się najmniej). Byłaby to jednak pewnego rodzaju nagroda za udany sezon.
Zwycięzca natomiast mógł być tylko jeden.
28.05.2021 07:52
Ależ ja np. nie żądam żadnych klasowych piłkarzy, ani wielkich transferów. Chciałbym jedynie kilka wartościowych uzupełnień kadry. Wszystko wskazuje jednak na to, że i o to będzie ciężko. No ale poczekajmy, obyśmy dokonali ewentualnych wzmocnień jak najszybciej i zamknęli kadrę wcześniej niż rok temu.
28.05.2021 07:41
Ciekawe czy My w ogóle na jakiś transfer gotówkowy jeszcze sobie możemy pozwolić. Jeśli jest to faktycznie uzależnione od sprzedaży kilku graczy (a na tę chwilę Naszą "najmocniejszą" kartą w ręku jest chyba... Tolisso), to na żadnych Neuhausów, Zakarie i innych Hakimich bym się nie nastawiał. Pomny doświadczeń z poprzednich okienek stawiam na jakieś wypożyczenia i próbę rozwijania graczy, którzy w klubie już są. No ale poczekajmy, Bayern nieraz zaskakiwał działaniami na rynku (ostatnio częściej niestety na minus, ale... czas pokaże).
27.05.2021 19:19
Jeśli za dużo żąda - proszę bardzo, niech idzie. W takiej sytuacji jednak domagam się uzupełnienia kadry... :)
26.05.2021 12:34
Jeśli byłaby to prawda i faktycznie żądałby takich zarobków (przy roli jaką miałby pełnić), to w zasadzie dziwić nie powinno. Kłopot z zasadzie tylko taki, że coraz mniej dla Nas tych ciekawych darmowych opcji...
25.05.2021 20:25
@OldFashion
Czy ja wiem czy mniej błędów... Jak dla mnie obaj w defensywie z Upa są na równym poziomie, a ostatnie miesiące mieli niezbyt ciekawe (Konate głównie ze względu na urazy). Generalnie Lipsk robi na razie złote interesy. Kadrę mają przepełnioną młodymi perełkami i wielomilionowe transfery stamtąd będą miały miejsce jeszcze nie raz. Ciekawe ilu zawodników z Salzburga zabierze Marsch (ponoć blisko Lipska jest już Daka - on akurat się im bardzo przyda).
24.05.2021 20:57
Co teraz pan Hamann powie? "Jak on miał czelność"? :)
22.05.2021 17:34
Lewy po rekord, a piłkarzom Augsburga niech się przypadkiem za mocno nie włączy "hamanizm" i starają się powstrzymać Roberta wyłącznie sportowymi środkami.
22.05.2021 09:26
Oczywiście, jeśli gracze Augsburga będą starali się wykluczyć Lewego z meczu z powodów czysto sportowych, to nie mam nic przeciwko. Gorzej, jeśli obrońcom strzeli do głowy coś innego i wyeliminowanie Roberta potraktują jako nadrzędną kwestię ponad troską o zdrowie przeciwnika.
22.05.2021 09:11
@Marton
"Wbrew pozorom Bayern kase moze uzbierac bez problemu (Cuisance, Sarr, Roca??, Mai, Zirkzee, Fein, Dujaku, Tolisso)."
Właśnie w tym sęk, że zawodników których wymieniłeś niekoniecznie ktoś może chcieć. :) W zasadzie liczę tylko na transfer Tolisso - a i tutaj kokosów się nie należy spodziewać.
21.05.2021 10:00
Czy wbiegnięcie Alissona w pole karne w poprzedniej kolejce w ostatniej minucie nie poszło na darmo? :)
Panowie się tutaj emocjonują Coppa Italia, a ja z Małżonką głupim Liverpoolem... Pozdrawiam wszystkich :).
19.05.2021 22:07
Szczerze? Mało istotne. Wypożyczeni Brazylijczycy (z którymi nie wiąże się przyszłości) na dzień dobry przejmują numery po klubowych legendach... Ważne, żeby grał na swoim poziomie i z Kimmichem uzupełniali się w środku pola - tylko to mnie interesuje.
19.05.2021 21:15
@nyy32
Oczywiście mówimy tylko o Loew'ie. Bo na papierze faktycznie mogliby powalczyć o mistrzostwo. Problemem jest jednak selekcjoner - oby mnie pozytywnie zaskoczył (aczkolwiek również nie widzę ku temu żadnych przesłanek). Cieszy powołanie dla Musiali, szkoda natomiast że nie zdecydował się na np. Wirtza.
19.05.2021 14:35
W tym właśnie rzecz, że tych potencjalnych dostępnych zawodników za free jest coraz mniej.
Ten sezon pokazał jak mimo wszystko nieudane było poprzednie okienko. Zmiennicy, którzy mieli odciążać graczy pierwszego składu często po prostu nie dawali rady (dysproporcja między ich umiejętnościami, a umiejętnościami piłkarzy z podstawowej jedenastki jest zbyt duża). Teraz wobec rosnących strat nie spodziewam się fajerwerków. No ale poczekajmy. Uzupełnienia składu są konieczne (takie naprawdę wartościowe) i co do tego nie ma żadnych wątpliwości.
18.05.2021 08:51
@ignacy18
Dla mnie osobiście byłoby najlepiej, gdyby z Serie A do CL weszli zarówno Milan, jak i Juve. Natomiast rzeczywiście - zadanie Rossonerich jest teraz ciężkie (no chyba, że Atalanta się zlituje - ale bądźmy poważni), a i Napoli swoje ma do ugrania. Poczekajmy.
U Nas (w BL) już w zasadzie wszystko załatwione jeśli chodzi o puchary. Emocje zostały w dole tabeli.
17.05.2021 11:08
Idąc tym tokiem następne słowa Hamanna mogą brzmieć: Generalnie źle, że Lewandowski gra ten sezon w barwach Bayernu. Najlepiej, gdyby go tu w ogóle nie było i wówczas ryzyko pobicia jakichkolwiek rekordów zostałoby zminimalizowane.
Nie ma się co przejmować słowami gościa, który już kiedyś uważał, że obecność Roberta jest problemem dla Bayernu. Powiedział coś, by... coś po prostu powiedzieć. Nie zaprzątajcie sobie tym głowy, głupich nie sieją. :)
17.05.2021 09:32
Tytuł frajerów sezonu wciąż może jeszcze trafić na San Siro. :)
16.05.2021 22:43
Dziś liczę na zwycięstwo BVB i przypieczętowanie występów w LM. Frankfurt sam ich tak naprawdę do tej walki w ostatnich tygodniach zaprosił, a obecność Eintrachtu w CL byłaby obarczona o wiele większym ryzykiem szybkiego odpadnięcia z rywalizacji i braku punktów dla BL.
Z innych lig - czy ja dobrze pojmuję i dzisiejsze zwycięstwo Milanu praktycznie eliminuje Juventus z przyszłorocznej Champions League (ostatnia nadzieja będzie wówczas w Veronie i ich ostatnim spotkaniu przeciwko Napoli)?
16.05.2021 14:24
Lewandowski oczywiście niekwestionowanym bohaterem tego sezonu, ale też i dziś niestety wysunął poważną kandydaturę do pudła rundy...
15.05.2021 17:22
O, widzę że Roth dołączył do Ahrensa w kwestii genialnych pomysłów. :)
Ja mam jeszcze genialniejszy - szybka czerwona kartka Roberta na początku meczu z Freiburgiem. Cóż to byłby za wspaniały gest!
15.05.2021 13:44
Ahrensa co prawda nie przebił, ale logicznie też jest to wypowiedź mistrzowska.
Czyli generalnie niepotrzebnie wygrywaliśmy w XXI wieku np. Ligę Mistrzów, bo trzeba było zostawić te tytuły legendarnej drużynie z lat 70. To nie jest miłe tak zdobywać trofea i zabierać tamtej jedenastce miejsce w historii.
15.05.2021 12:13
Szczerze? Rekord rekordem (bardzo fajnie jak to zrobi - tutaj akurat nie mam wątpliwości), ale otoczka zbudowana wokół tego urosła do rangi np. wygrania LM. Dograjcie po prostu sezon bez kontuzji i żadnymi rekordami się przesadnie nie zajmujcie.
14.05.2021 10:51
Nikt przy zdrowych zmysłach nie przekreśla Upamecano. Jak dla mnie jest to genialna inwestycja. Oceniany jest jednak pod kątem ostatnich miesięcy. A te ma tragiczne i to nie jest żadne "przekreślanie", a fakt.
13.05.2021 22:40
Dayot odkąd ogłoszono jego transfer zalicza niesamowity zjazd. Wcześniej też zdarzały mu się różne błędy, ale to co ten człowiek gra od pół roku - szok...
13.05.2021 21:17
@nyy32
Johnson zawsze biegał źle technicznie. Niektórzy do dziś łapią się za głowy i zastanawiają się jakim cudem ten gość był w stanie wykręcać takie wyniki przy tak złej technice biegu. Ale działało? Działało.
Rekord Lewego będzie jednak (bo nie mam wątpliwości, że padnie) swoistym uwiecznieniem jego zdolności do zdobywania bramek. Cieszę się, że żyję w czasach dwóch prawdopodobnie najlepszych piłkarzy w historii piłki (Messi, Ronaldo) i napastnika, który ma potencjał by być jedną z największych legend Bayernu. O zestawieniu Sport1 nawet się nie wypowiem - szkoda czasu.
12.05.2021 11:56
Ciężko w to uwierzyć. Talentu w nim jakiegoś specjalnego nigdy nie widziałem. W dobie pandemii, gdy kluby (zwłaszcza włoskie) oglądają każdy grosz po kilka razy, kwota 15 mln euro jest bardzo mało prawdopodobna. Gdyby to jednak jakimś cudem była prawda, nie wahałbym się ani chwili. Może dostrzegli w nim coś, czego nikt inny nie potrafił. :)
11.05.2021 09:31
Sytuacja jest trudna i bardzo dobrze, że nie chcą drogich transferów. Po to jednak na bieżąco uzupełnia się kadrę, by w rzeczonej trudnej sytuacji nie musieć szukać pieniędzy. Tego przez kilka okienek nie uczyniono i na ten moment w przyszłym roku kadra może być węższa niż w obecnym (ciężko uwierzyć, ale da się).
08.05.2021 09:37
Coraz więcej komentarzy utwierdza mnie w tym, by w ogóle się tutaj nie udzielać. Może zacytuję Julka : "Kiedyś nauczyłem się od mojej mamy, że jeśli dwoje (troje, czworo - przyp. aut.) dzieci kłóci się w przedszkolu, to nie przeszkadzaj" :).
05.05.2021 16:15
@bayernthebest
Tak. To też ten, co strzelił 2 bramki Barcelonie i walnie przyczynił się do jednego z najlepszych comebacków w historii CL.
Bez sensu jest takie pisanie: To ten, co kiedyś...
02.05.2021 13:22
@Matilegolas
Genialny wybór. Ale co by dużo nie pisać - również dość naturalny wybór. :)
29.04.2021 11:55
Witamy i powodzenia!
27.04.2021 16:22
Ciężko znaleźć jakieś odpowiednie słowa, więc ujmę to tak - tracimy po sezonie trenera, który dał Bayernowi 6 trofeów (niebawem siódme), pobił wiele rekordów i wydobył z zawodników dodatkowe umiejętności. Rozpatrując tę sytuację jedynie z poziomu logiki, to cała sytuacja jest chyba największym nieporozumieniem w klubie w XXI w. Nazwiska potencjalnych następców, które przewijają się w tym momencie w zasadzie tylko potęgują poczucie niezrozumienia (choć z drugiej strony, nikogo innego sensownego nie ma/nie będzie).
Dzięki Hansi za jeden z najwspanialszych sezonów w historii klubu.
I taka mnie myśl naszła - jakiś czas temu naśmiewano się z ESPN, że "nawet pięć trofeów nie wystarczyło" do zwycięstwa w kategorii "najlepszy trener". Okazuje się, że dokładając szóste nie wystarczyły one nawet do pozostania trenerem Bayernu. Szkoda. Więcej pisać/pastwić się nad kimkolwiek nie mam zamiaru, wiele osób mnie tutaj wyręczy.
17.04.2021 19:19
@nyy32
Reasumując - dla Ciebie mecz, w którym Bayern ma przewagę przytłaczającą (wynikającą nie tylko z ilości oddanych strzałów), przewyższa pod praktycznie każdym względem oponenta oznacza, że to przeciwnik kontroluje mecz i realizuje założenia taktyczne... (chciałbym więcej tych kropek tutaj postawić, ale daruję sobie).
Nie dojdziemy do porozumienia, nie ma szans. Pozdrawiam jeszcze raz. :)
15.04.2021 15:47
@nyy32
"Tak, tak uważam. Sądzę, iż strategia PSG ZAKŁADAŁA oddanie inicjatywy."
Czyli idąc tym tokiem jeśli w Monachium to PSG miało kontrolę nad meczem, znaczy że w rewanżu mieliśmy ją My? :)
Wybacz, ale twierdzenie o JAKIEJKOLWIEK strategii drużyny, która cudem wygrała konkretny mecz jest czymś niesamowitym. Napiszę nawet więcej - rzadko kiedy, mimo iż nieczęsto śledzę poszczególne komentarze, zdarza mi się przeczytać tutaj taki nonsens ("(...)poza kilkoma sytuacjami mieli wszystko pod kontrolą(...)").
Nie chłopie, nie mieli. :)
Reaguję na Twój komentarz w zasadzie tylko dlatego, że często piszesz bardzo rozsądnie, pamiętając o sensie własnych wypowiedzi. Gdybyś miał inny nick (nie będę konkretnych osób przytaczał) prawdopodobnie uznałbym to za Twoje kolejne bzdury i w ogóle nie wdawał się w "dyskusję". Tym razem jednak pisząc o kontroli Paryżan nad pierwszym meczem zaprzeczasz wszelkim dostępnym logice prawidłom. Proszę, dostrzeż to w końcu.
Pozdrawiam.
15.04.2021 14:52
@nyy32
Abstrahując już od wszystkiego (bo każdy inaczej ogląda mecz) - naprawdę sądzisz, że PSG "poza kilkoma sytuacjami" miało "wszystko pod kontrolą"? :)
Wyższość Bayernu w pierwszym meczu nie objawiała się jedynie w strzałach na bramkę. Były różnice również np. w czysto piłkarskiej kulturze gry (jedni chcieli grać w piłkę, drudzy nie). Co miałeś dokładnie na myśli, pisząc o kontroli Paryżan nad meczem - tajemnica lasu.
15.04.2021 12:48
@nyy32
"(...)poza kilkoma sytuacjami mieli wszystko pod kontrolą(...)"
Zgadza się, Pochettino przed pierwszym spotkaniem w szatni powiedział: "Panowie, dopuśćmy Bayern do tych 30 strzałów, a jak prawie połowa z nich poleci w światło bramki, to się nie przejmujcie."
Faktycznie mieli wszystko pod kontrolą. Nieprawdopodobne rzeczy piszesz...
15.04.2021 12:16
BVB dysponuje za małą siłą, ciężko było realnie myśleć o awansie. Choć przez nieco ponad półtora dwumeczu byli w półfinale. :) Powtórzę się, ale biorąc pod uwagę formę wszystkich pozostałych w grze drużyn, mielibyśmy naprawdę duże szanse na obronę LM (oczywiście wliczając powroty Lewego, Goretzki, Gnabry'ego)...
Gratulacje dla Pepa za przełamanie (w końcu).
14.04.2021 22:59
Jakkolwiek dzisiejsze spotkania się nie zakończą, forma wszystkich zespołów pokazuje, jak blisko bylibyśmy obrony LM...
14.04.2021 22:14
Pozytywnie mnie Choupo-Moting w tym dwumeczu zaskoczył. Nie ma on zbyt wielkich możliwości, ale swoje obowiązki wypełnia. Z tych Czterech Wspaniałych z ostatniego dnia okna nigdy bym nie przypuszczał, że to właśnie on wyróżni się najbardziej (co tylko daje świadectwo o pozostałej trójce...).
14.04.2021 12:14
"Możesz śpiewać dla kobiety przez całą noc, ale jeśli przyjdzie facet i zabierze Ci ją w ciągu 5 minut, to już jej nie ma".
To było dobre. :)
14.04.2021 09:39
Hmmm... Gdyby zsumować wszystkie sytuacje z obu spotkań, to faktycznie więcej byłoby ich po Naszej stronie. Po pierwsze jednak to już nie ma teraz znaczenia, a po drugie - awans rozstrzygnęło spotkanie w Monachium. To tam należało wykorzystywać co boisko przynosi.
14.04.2021 08:21
Niestety ta jedna, głupia bramka zadecydowała...
Najbardziej szkoda Flicka, który przez praktycznie cały dwumecz nie miał kogo wpuścić na boisko. A idealną egzemplifikacją nieprawdopodobnej mizerii w tym aspekcie była zmiana Martineza za Choupo. Urazy urazami, ale też powiedzmy sobie szczerze - o braku wartościowych zmienników trąbi się od kilku lat. Przy tak śmiesznej ławce jak wczoraj to i tak świetna sprawa, że mieliśmy szanse na awans do ostatnich sekund. Tym bardziej należy docenić poprzedni sezon, gdy urazy Nas ominęły. Bo dalej twierdzę, że ze wszystkimi zdrowymi zawodnikami mamy najsilniejszą pierwszą "11" w Europie. Niestety problem zaczyna się gdy trzeba zmieniać...
Trudno, trzeba teraz pilnować przewagi w BL. Na osłodę pozostanie mistrzostwo Niemiec (bo nie wyobrażam sobie innej możliwości). A na ogólne podsumowanie sezonu przyjdzie jeszcze czas. Cieniem na tegorocznej kampanii kładzie się z pewnością haniebne odpadnięcie z Pucharu Niemiec. Bo wczorajsza porażka z PSG przy tylu absencjach, braku zmienników itp. zdarzyć się po prostu mogła.
Mimo wszystko brawo za walkę do końca. Czekamy już na sobotę.
14.04.2021 07:38
Najbardziej w tym wszystkim szkoda Flicka. Smutne, że w meczu który decydował o być albo nie być on nie miał na ławce po prostu NIKOGO.
Niestety jak już pisałem, zdecydowała jedna, głupia bramka...
13.04.2021 22:53
Na razie wynik lepszy od gry (jakże inna sytuacja, niż przed tygodniem)... Po przerwie trzeba wiele poprawić, bo możemy zostać skarceni.
13.04.2021 21:52
Sami zawodnicy mają świadomość, że mogą odwrócić losy dwumeczu. Gdyby w pierwszym spotkaniu nie tylko wynik, ale i statystyki były po stronie PSG, to faktycznie dla Paryżan dzisiejszy mecz mógłby być formalnością, a wypowiedzi Naszych piłkarzy brzmiałyby raczej jak: "będziemy walczyć", a nie "jedziemy po awans". Zobaczymy, ja jestem optymistą. Poza tym szkoda by było żegnać się akurat po spotkaniach z zupełnie inaczej od Nas tworzoną drużyną. :)
13.04.2021 12:02
@Arkady142
Dokładnie. W pierwszym meczu wynik brzmiał 2:2 (wywiezione z Mediolanu). Niestety nie jestem na 100% pewny, czy tę wypowiedź wygłosił Inzaghi, ale clou tego wszystkiego leży gdzie indziej - Rossoneri znali wówczas swój potencjał i swoją wartość. I doskonale wiedzieli, że mimo remisu u siebie przewyższają Nas pod względem sportowym (w istocie tak wtedy niestety było). Stąd też wielu z nich zdawało sobie sprawę, że kwestia awansu jest wciąż sprawą otwartą.
12.04.2021 21:05
Ciężko myśleć inaczej po tak jednostronnym (czemu niestety przeczy wynik) pierwszym meczu. Ktokolwiek ostatecznie jutro awansuje, na pewno bez szans nie jesteśmy i obyśmy to udowodnili na boisku.
Przypomniała mi się taka jedna (niestety dla Bayernu niezbyt piękna) historia. Pamiętam, jak kilkanaście lat temu graliśmy ćwierćfinał z Milanem. Wówczas po pierwszym meczu (gdy mieliśmy korzystny dla siebie wynik na wyjeździe 2:2) głos zabrał bodajże Inzaghi. Powiedział, że po prostu Nas pokonają i awansują dalej, gdyż mają lepszy zespół. Tak też niestety się stało. Chodzi jednak o to, że gracze Rossonerich mieli pełną świadomość swojej wartości i mimo niekorzystnego wyniku w pierwszym spotkaniu wiedzieli, że wciąż mogą wyrwać awans. Takie właśnie podejście szanuję.
12.04.2021 20:36
Nie wiem jak można po pierwszych spotkaniach widzieć już City i PSG w półfinale... O ile w przypadku ManC wynik i potencjał jest mimo wszystko po stronie drużyny Pepa (jakoś ciężko mi uwierzyć, że BVB jest w stanie ich wyeliminować, choć też szans odbierać im nie można), o tyle w Naszym przypadku mieliśmy do czynienia z różnicą klas w poziomie gry obu zespołów. Na NASZĄ korzyść. I dlatego - mimo niekorzystnego wyniku - przed rewanżem Paryżan do półfinału tak bezrefleksyjnie bym nie wstawiał.
Brak wiary, jakbyśmy w Monachium mieli do czynienia z druzgocącą przewagą PSG i ich zasłużonym zwycięstwem. Zadziwiające.
12.04.2021 18:35
Tak jak brak np. najlepszego bramkarza może skutkować większą ilością przepuszczonych strzałów, brak najlepszego środkowego obrońcy może skutkować większą ilością straconych goli, tak i brak najskuteczniejszego napastnika może skutkować większą ilością niewykorzystanych szans. I nie ma co tutaj dłużej się rozwodzić. Przewaga Bayernu była ogromna, kultura gry wyższa, poziom rozgrywania akcji co najmniej o klasę lepszy, ale i brak Lewandowskiego bardzo widoczny.
11.04.2021 11:03
Zrewanżować się za PSG, to My możemy tylko... podczas kolejnego meczu z PSG. Dlatego nie wierzę w zapalczywą chęć zrewanżowania się za niepowodzenie już dziś. Co innego, gdybyśmy byli po drugim meczu z Paryżanami - wówczas chęci do udowodnienia swojej klasy moglibyśmy widzieć podczas spotkania ligowego.
10.04.2021 10:59
@Edmund
Nikt nie twierdzi, że jest nieważna (to byłoby chyba głupie, prawda?). W tym momencie jest w perspektywie jednak ważniejsze spotkanie. Aż tak bardzo nie pogniewam się, jeśli Flick zdecyduje się na pozostawienie na ławce/w domu większości podstawowych graczy. Ale też i specjalnie pomstował nie będę, gdy podejmie inną decyzję. Z resztą wszystko okaże się niedługo.
10.04.2021 10:17
@Edmund
"Jak ktoś ma złapać kontuzje to i tak ja złapie."
Tzn. co? Kontuzje poszczególnych piłkarzy są... zapisane w gwiazdach? :)
Naprawdę istnieje dla Ciebie takie samo ryzyko kontuzji podczas spotkania i podczas treningów/pobytu w domu/spaceru etc.? Bo mnie się wydaje, że ma to zupełnie różne stopnie i prawdopodobieństwo wystąpienia urazu. Owszem, tak na dobrą sprawę WSZĘDZIE można złapać jakiś problem zdrowotny, ale pozbawione sensu jest zestawianie tego wszystkiego na jednym poziomie.
I żeby była jasność - ja też nie jestem za tym by z Unionem grać wyłącznie samymi rezer... tfu, jakimi rezerwowymi?... juniorami. Ale tutaj też należy zastosować rozróżnienie (tym razem priorytetów). A teraz ważniejszy jest rewanż w LM.
10.04.2021 09:55
Wiele będzie zależało od tych absencji. Oby było ich jak najmniej, bo wówczas przewaga w kulturze gry jaką zaprezentowaliśmy przeciwko PSG przestanie się liczyć.
09.04.2021 12:19
Jeżeli ta "świetna" taktyka PSG polegała na dopuszczeniu do oddania około 30 strzałów przez Bayern (z czego duża część w światło bramki) i liczeniu na Navasa, to cóż... Nie wiem, który trener-samobójca nakreśliłby taki plan swojej drużynie przed meczem.
09.04.2021 08:21
Przy całym "szacunku" do braku umiejętności czysto piłarskich Choupo-Motinga, on zagrał akurat swoje. Ciężko jest zastąpić najlepszego piłkarza świata. Dał radę i wstydu nie przyniósł.
Brak Lewego był niestety mimo wszystko bardzo widoczny. No nic, czekamy na rewanż (w którym wcale nie jesteśmy bez szans - ale, powtarzam się, może zdecydować jakaś jedna głupia bramka).
08.04.2021 13:07
@Marienplatz
Gdybyśmy to przegrali będąc wyraźnie gorsi i przy wielkim szczęściu zdobywając te dwie bramki... byłbym faktycznie gotów stwierdzić, że mamy te Twoje 10% szans.
AAA - właśnie. ZejDŻę na ziemię i powiem Ci, że jeszcze nie odpadliśmy. Mało tego - jeśli (odpukać we wszystko) faktycznie odpadniemy, to przy takiej grze wcale nie będę się wstydził. Ponad 35 lat kibicowania temu klubowi nauczyło mnie wielu rzeczy.
07.04.2021 23:44
@vaterland
W większości? Poza statystyką bramek to raczej we wszystkim. :)
07.04.2021 23:32
@Marienplatz
Czy Ty przedłużyłeś sobie (i to ostro) Oktoberfest, czy jednak brakuje powściągliwości?
Rozumiem rozżalenie, ale My wcale od Paryżan gorsi nie byliśmy (a wręcz przeciwnie). Dlatego jeszcze w miarę optymistycznie patrzę na rewanż, choć tak jak już pisałem - może zdecydować jedna głupia bramka.
07.04.2021 23:28
Jest to odrobienia. Pytanie natomiast czy jedna głupia bramka nie zadecyduje... Niestety PSG jest przy drużynie chcącej prowadzić grę bardzo niewygodne. Cztery sytuacje i trzy gole...
07.04.2021 23:19
No cóż... Ciężko stwierdzić, czy wywalczymy awans. Kulturą piłkarską przewyższamy PSG. Ale faktycznie może być taka sytuacja, że tej jednej bramki zabraknie... Oby się udało, szans absolutnie nie odbieram!
07.04.2021 22:59
"Graj w piłkę i przegrywaj".
Kulturą gry przewyższamy Paryżan o kilka długości. Ale na razie nic z tego.
07.04.2021 21:51
Jeśli wypadłby Gnabry, to wówczas nie mielibyśmy w zasadzie ŻADNEJ możliwości ruchu z ławki w ofensywie (byłby właściwie tylko Musiala). I tak nawet z Serge'm z resztą za dużego pola manewru nie ma.
06.04.2021 13:07
Zarówno w przypadku Eintrachtu jak i Wolfsburga problemem może być również (poza brakiem doświadczenia w LM) utrzymanie kadry na przyszły sezon. Ciężko będzie zatrzymać Weghorsta i Silvę, paru innych (Brekalo, Brooks, Kostić) również może zmienić kluby. Też jakiś czas temu pisałem, że wolałbym w LM widzieć BVB i Leverkusen, które nie tylko mają więcej ogrania na arenie międzynarodowej, ale i potrafiłyby przystąpić do rozgrywek z wyższym potencjałem kadrowym.
03.04.2021 23:02
@Beckenbauer90
Nie. Gra poniżej oczekiwań może mieć zupełnie inne podłoże, nie tylko celowe oszczędzanie sił. A dziś spotkanie, które może mieć szalenie istotny wpływ na końcowy wygląd tabeli.
Jak dla mnie poza ofensywą, to raczej pozostałe formacje PSG od Nas po prostu odstają...
03.04.2021 18:09
Może to też po to, by mieć KOGOKOLWIEK sensownego z graczy ofensywnych na ławce, którzy mogą ewentualnie wejść na boisko i coś zmienić/poprawić itd. :)
03.04.2021 17:44
Nie oglądam z zamiłowaniem ligi rosyjskiej, więc szerzej nie jestem w stanie się wypowiedzieć. Po "hasanowemu" - odpaliłem kompilację na youtube i robi wrażenie. Inna sprawa, że tam ciężko jest skompilować najlepsze akcje dowolnego zawodnika, które nie robiłyby wrażenia... A takich świetnie sklejonych zagrań np. pewnego irańskiego czarodzieja przypominać nie trzeba. :)
Jeśli natomiast faktycznie coś w nim jest, to raczej skłaniałbym się ku interpretacji Słuckiego. Wielkie kluby to byłby jeszcze za duży przeskok.
01.04.2021 08:39
Te gadki o zmęczeniu może ktoś by jeszcze kupił parę lat temu. Teraz po historycznych wyczynach w postaci najgorszego wyniku na MŚ kiedykolwiek i najwyższej porażce w oficjalnym meczu w powojennej historii optyka na takie "wypadki przy pracy" nieco się zmieniła. Awans na mundial wywalczą spokojnie, ale na samym czempionacie zagrają już z kimś innym u sterów (stety/niestety - zobaczymy kto to będzie).
01.04.2021 08:34
@Arkady142
Ależ ja o żadnej dyskryminacji nie mówię. Dlatego napisałem wcześniej "W myśl "albo wszędzie, albo nigdzie" stwierdzono, że lepiej nigdzie. :)". Jeśli zdecydowano by się wprowadzić VAR, to wówczas nie wyobrażam sobie sytuacji, że w części spotkań go nie ma. Nie do końca chyba zrozumiałeś o co mi chodzi. :)
31.03.2021 23:38
@Arkady142
Hmmm... No nie, nie jak każde. :) Twoje porównanie piłki półamatorskiej z profesjonalną (i to na poziomie BL) nieco niefortunne. :) Z resztą ani mnie brak VAR-u grzeje, ani ziębi - raczej staram się odkryć motywację takie działania przez UEFA. :)
Edytowano : 2021-03-31 23:18:44
takiego*
31.03.2021 23:18
@Legend567
A wyobrażasz sobie, żeby ktoś siedział na VAR w meczu np. Andora-San Marino? Toż to (przenosząc na ligowe realia) niemalże odpowiednik okręgówki. :) W myśl "albo wszędzie, albo nigdzie" stwierdzono, że lepiej nigdzie. :)
31.03.2021 23:04
W sumie wstydu nie przynieśliśmy. Pytanie na ile myśmy zagrali dobrze, a na ile Anglicy zdejmowali nogę z gazu - często widoczne było jednak celowe zwalnianie, tak by nie tracić sił.
Widzę, że Jogi Loew kolejne historyczne osiągnięcia zamierza jeszcze przed końcem swojej kadencji "odhaczyć". :)
31.03.2021 22:42
@Panczo
Też mi się nie podoba gra absolutnie podstawowym składem przez Niemców, ale patrząc na dotychczasowy wynik wydaje się to jednak uzasadnione. (na pewno bardziej niż u Nas z Andorą) :)
31.03.2021 21:51
Anglia-Polska - różnica klas, ale chyba nikt się nie spodziewał że będzie inaczej. Niemcy widzę, że na razie też niczego sobie. :)
31.03.2021 21:35
@Edmund
Pierwszą jedenastkę mamy prawdopodobnie najsilniejszą w Europie. Ławka natomiast to nie jest "jedni są mocni, drudzy słabi", tylko jak usiądą na niej Lucas (standardzik) i np. Sane, to wówczas jest całych DWÓCH zawodników "mocnych". Dobrej ławki, bez straty jakości w przypadku kontuzji kogoś kluczowego, nie ma już od dawna (a najlepiej jest to widoczne np. na ŚP - i tu już nawet nie chodzi o jakość, tylko np. o charakterystykę).
31.03.2021 15:30
Kto jak kto, ale Myśmy mieli praktycznie co roku problem z kontuzjami na tym etapie sezonu. Ileż to razy LM Nam w ostatnich latach przechodziła przez to koło nosa... Ubiegłoroczna kampania była dla Nas niesamowicie szczęśliwa, gdy nie mieliśmy urazów czołowych piłkarzy (co dla mnie osobiście było jednym z głównych czynników, który zadecydował o końcowym sukcesie). Zdrowia Robert i wracaj prędko.
31.03.2021 09:20
Jeżeli Juventus faktycznie by go chciał, to oddać z pocałowaniem ręki... Z całym szacunkiem dla Coco, ale jego pobyt w Monachium można uznać generalnie za pomyłkę (dotychczas). Nie tylko kontuzje, ale i poziom gry pozostawiał często sporo do życzenia. A ewentualne tak duże zainteresowanie Juventusu dowodzi jedynie, że znów nie potrafią tam za bardzo wyławiać ŚP. :)
31.03.2021 09:13
Cóż, zarówno rekord jak i przejście PSG wciąż są do zrobienia, tylko że będzie o nie trudniej. Bardziej chyba o rekord, bo jednak zostaną ledwie 3,4 spotkania. Dla Roberta nie jest jednak niemożliwe zdobyć 6 bramek, nawet mając w perspektywie tak mało czasu. Mnie osobiście aż tak ta kwestia nie podnieca. Pobije rekord - fajnie, nie pobije - nic wielkiego się nie stanie. Co do dwumeczu z Paryżanami, to dalej pozostaję optymistą. Będzie to co prawda również zadanie utrudnione, ale PSG potrafiło ostatnio przegrywać spotkania np. z drużyną broniącą się przed spadkiem, czy z tym wyśmiewanym tutaj powszechnie Kovacem. Nie da się jednak ukryć, że Lewandowski stanowi ogromną siłę, bez której będziemy musieli sobie teraz jakoś poradzić.
30.03.2021 18:22
Andora jest tak poważnym przeciwnikiem, że nie można było przy ustalaniu składu pominąć Lewandowskiego. Szok, czekamy co dalej.
29.03.2021 12:13
Verstappen'a. Ale trzeba przyznać świetnie się sezon zaczął. :)
28.03.2021 19:21
Czyli to było coś na zasadzie "ja w sprawie afrykańskiego czarodzieja"? :)
22.03.2021 13:54
Szkoda tego spotkania z Werderem, bo rekord Mullera byłby już tylko formalnością i kwestią czasu. :)
20.03.2021 16:14
Absolutnie są do pyknięcia. Wiadomo, że posiadają sporo jakości i kilka naprawdę groźnych jednostek, które mogą w dowolnym momencie zrobić różnicę. Ale czy nie inaczej jest u Nas? Z resztą końcowy rezultat będzie zależał od wielu czynników, m.in. absencji kluczowych graczy.
19.03.2021 12:51
"Podobnie jak Wy, jesteśmy już zmęczeni ciągłą nagonką mediów i kolejnymi informacjami o rzekomym konflikcie Hasana z Hansim. Dlatego też mamy nadzieję, że nie będziecie mieli nic przeciwko, jeśli ograniczymy artykuły w tym temacie do absolutnego minimum. Wszystko ma swoje granice."
No... raczej. :) Chyba zbyt dobrze zaczęliśmy sobie radzić w BL i LM, więc gdzieś trzeba wszystko zmącić.
Odnośnie wszystkich artykułów, cytując Smarzowskiego - "Prawda? Nie ma takiej".
18.03.2021 17:34
@bayern1987dwa
Trzeba przyznać, że odkąd Tuchel przyszedł do Chelsea, odmienił ich grę. Natomiast jakości na ten moment mimo wszystko brakuje - Werner przeplata dobre występy z meczami obok których po prostu "przejdzie", Ziyech to samo, Havertz na razie jeszcze się tam buduje, Mount i Pulisic też sami gry nie pociągną. Nieco lepiej natomiast wygląda obrona, chociaż tam też czasem po prostu dopisuje im szczęście. Też nie byłoby to złe losowanie (z resztą przy Naszym potencjale ŻADNE losowanie nie będzie złe). :)
18.03.2021 12:35
Gdyby teraz doszło do konfrontacji z City, to z dużą dozą prawdopodobieństwa można by przypuszczać, że zwycięzca tego dwumeczu mógłby być automatycznie zwycięzcą całej LM. Poza ekipą Guardioli tak naprawdę nie mamy się kogo bać - ja bym sobie życzył Real, choćby ze względu na ostatnie lata i jakąś formę rewanżu (piszę "jakąś", ponieważ Real z Ronaldo i bez niego to mimo wszystko dwie różne ekipy).
Poza tym jak niżej napisał @DonJupp4ever - to na NAS nikt nie chce trafić.
18.03.2021 10:06
Trochę mnie ta "3.0" dla Kimmicha dziwi. Przecież on był wczoraj profesorem w środku pola.
18.03.2021 07:09
Pełna kontrola, tryb mega ekonomiczny, mecz do zapomnienia. Czekamy na losowanie.
17.03.2021 22:59
Ja widziałem ostatnio jak się bili po meczu. Tzn. widziałem w Internecie. Tzn. widziałem na tym filmiku, który mi podesłano. Tzn. tam ktoś się bił, ale wyglądali jak Brazzo i Flick. Tzn. była noc, więc to mógł być Davies i Lucas (o miejsce w pierwszym składzie na LO). Tzn. Nie, to był chyba jednak Hasan i Hansi.
Źródło: pewne.
17.03.2021 11:53
W sumie... Przy tak wysoko grającej obronie statyczny bramkarz (jakim był Oli) powodowałby chyba jeszcze większą liczbę straconych bramek. :)
Ale mentalnie fakt - nikt nie ustawiał do pionu defensywy tak jak Kahn. Kto pamięta, ten wie. :)
17.03.2021 10:45
Zbyt dosłownie podszedł do kwestii potrzeby zmian w kadrze. Muller i Hummels zostali lekką ręką odsunięci i choć z ich formą bywało różnie (zwłaszcza u Matsa), to jednak doświadczenie i wartości mentalne na boisku byłyby w przypadku ich dalszej obecności w reprezentacji nie do przecenienia. Obecnie Thomas to chyba obok Kimmicha najlepszy niemiecki gracz z pola.
17.03.2021 08:45
A ja z kolei nigdy w nim żadnego talentu nie widziałem. To, że ktoś trafia w tak młodym wieku do Bayernu nie oznacza od razu, że posiada ogromny potencjał. Najlepszym wyznacznikiem jego "talentu" była przegrana rywalizacja o skład w drugoligowym Hamburgu z Lasoggą - jednym z najbardziej drewnianych piłkarzy, jakich oglądałem.
16.03.2021 17:56
Jeśli chodzi o walkę o Złotego Buta to tak jak pisałem jakiś czas temu - Messi i Ronaldo są w zasadzie jedynymi poważnymi konkurentami Roberta. Każdy z nich może w dowolnym momencie strzelić "gigantom" Serie A i PD po kilka bramek. Przewaga jest jednak dość bezpieczna i - wziąwszy pod uwagę, że Lewy również może w dowolnym momencie pognębić bramkarza przeciwników kilka razy podczas meczu - raczej nie do odrobienia.
16.03.2021 09:40
Te 10 spotkań niby "zagwarantowanych" w umowie to raczej nie do spełnienia w obecnej chwili. Wolałbym mimo wszystko wypożyczenie gdzieś w BL.
To w sumie też ciekawe - jeden jest "profesjonalistą z krwi i kości", drugi "cieszy się sporym uznaniem w klubie", a obaj na bocznym torze (abstrahując od umiejętności i mając na uwadze faktyczne przeznaczenie). Na razie wygląda mi to na zwykłe chwyty erystyczne, próbę podbudowania zawodników i nieco sztuczne kreowanie mega wartościowej ławki.
15.03.2021 09:18
I wobec tego, iż jest to absolutny profesjonalista zapraszam go ponownie na ławkę. :)
15.03.2021 07:58
Lipsk i tak do końca sezonu gdzieś straciłby punkty, za mało to jeszcze doświadczona drużyna. Dziś jakby sam Nagelsmann nie chciał za wszelką cenę wygrać, popełniając kilka błędów w doborze składu (np. grając Sorloth'em na skrzydle, trzymając do 75. minuty Olmo i Nkunku na ławce). Pewien bufor bezpieczeństwa mamy, czyli wszystko wraca do normy.
14.03.2021 17:28
@Eliksir
Niestety, ale sposób przeliczania punktów do tego rankingu jest sztywny już od lat i liczą się również pojedyncze zwycięstwa. Dodatkowe punkty przyznawane są natomiast za osiąganie kolejnych rund. I równie istotne są wyniki w LE. Tam kluby z BL po raz kolejny się nie popisały (to już pomału standard) i odpadały z teoretycznie słabszymi rywalami - a Wilki nie weszły nawet do fazy grupowej (odpadając z... AEK).
Można oczywiście czepiać się sprawiedliwości rankingu i zwracać uwagę na brak odpowiednich proporcji w przeliczaniu punktów w zależności od siły przeciwnika, ale z drugiej strony nikt nie kazał klubom niemieckim odpadać z Molde, czy YBB.
W rankingu 5-letnim i tak za 2 lata nastąpi przetasowanie i Bundesliga najprawdopodobniej powróci na miejsce trzecie (gdy przestanie być liczony niechlubny sezon 17/18).
Tutaj masz z resztą objaśnienia:
https://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/about/
14.03.2021 09:22
Brawo za trzy punkty, bez jakiegoś większego wysiłku. Szkoda Roberta, który mógł (i powinien) mieć przynajmniej jedną bramkę więcej na koncie.
Co do Sarr'a, to komentatorzy w pewnym momencie powiedzieli, że wynik 3:0 jest na tyle bezpieczny, że można Francuza na boisko wpuścić. Yyy... nie, w jego wypadku nie ma na tyle bezpiecznego wyniku :). Żeby jednak już się tak nad nim nie pastwić, to z drugiej strony jak on ma zastawić pułapkę ofsajdową z resztą defensywy, jak on tam jest niezgranym z nikim piątym kołem u wozu?...
13.03.2021 17:28
Poza zarobkami istotny będzie plan jaki nakreśli mu na kolejne lata Bayern. Jeśli dadzą do zrozumienia, że tutaj czeka go wieczna rywalizacja z Gnabry'm i Sane (nawet przy założeniu, że rozegra w sezonie określoną liczbę spotkań), a Chelsea powie wprost, że u nich będzie absolutnie podstawowym zawodnikiem, decyzja Francuza może być różna. Tzw. "wdzięczność" jest natomiast nieco utopijna i nie ma co specjalnie o niej pisać, ostatnio widzimy właśnie jak niektórzy zawodnicy okazują swoją wdzięczność Bayernowi.
12.03.2021 08:06
Jedna z tych wypowiedzi, nad którą nie warto w ogóle się pochylać. Ot po prostu, powiedział żeby tylko coś powiedzieć. :) A odnośnie włoskiej piłki to na razie wygląda na to, że nie będzie stamtąd nikogo w 1/4 LM.
11.03.2021 21:20
@nyy32
Iniesta, Xavi, Ramos - nie ma czegoś takiego jak "piłkarz spełniony" (albo jakkolwiek - człowiek spełniony w tym wieku). Oni mogliby wg. teorii o "sportowcu spełnionym" właściwie w pewnym momencie położyć się na murawie i o nic więcej nie grać.
Odnośnie Mullera - niestety jednak trenerem wciąż jest Loew. A nikt - nie boję się tego stwierdzenia, mimo wszystkich jego wcześniejszych zasług - NIKT aż tak nie marnuje obecnie potencjału piłkarskiego swoich podopiecznych.
Co do Flicka, cóż... Poczekamy, zobaczymy.
11.03.2021 13:22