DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: Skobry Strona 18

Raczej chodzi o typ zawodnika, niż o tych konkretnych. Owszem, obaj odwalili ("pożegnanie" z klubem Lewego, czy wybryk narciarski Neuera), ale mentalnie i jakościowo zawsze byli niesamowitą wartością dla Bayernu. Aczkolwiek oczywiście przyczyn obecnego stanu jest o wiele więcej - a na pewno więcej ważniejszych.

18.04.2023 08:00

Nie chciałbym, żebyśmy go oddawali, ale nazwa "Real" niejednemu może w głowie zawrócić (daleko szukać przykładów nie musimy).

18.04.2023 07:42

@tapczan
Oczywiście, że odpowiedź na pytanie "Z czego wynika Nasza słaba gra i nierówna forma" jest o wiele bardziej złożona. Ale chyba sam przyznasz, że mając na treningu gościa, który - widać - oddaje serce, by doskonalić swoje umiejętności - może wpływać na innych. Żeby nie było: absolutnie nie uważam, że to jest wykładnik. Na razie się tylko domyślamy i szukamy nawet takiej drobnicy w obliczu problemów. ;) Bo czynników jest zdecydowanie więcej, co z resztą sam niejednokrotnie podkreślam i co sam raczyłeś zauważyć.

17.04.2023 13:05

@Alfik91
A Twoim zdaniem co może być przyczyną? Pytam.

Bo jak dla mnie nawet tak (wydawać by się mogła) prozaiczna sprawa: nie mamy obok siebie gościa (Lewego), który trenuje do upadłego i swoim podejściem motywuje innych. Jasne, że Robert ma wiele za uszami, jasne że mieliśmy inny projekt na obecny sezon. Ale to też może być jednym z czynników (żeby ktoś nie daj bogowie pomyślał, że główny).

Na obecny stan rzeczy nakłada się wiele spraw. Od głupoty, przez niekompetencję, po 'tumiwisizm' piłkarzy. Pytanie "co jest tego wszystkiego przyczyną?" pozostanie puste. Albo wróć - pozostanie bez jednoznacznej odpowiedzi.

17.04.2023 11:31

Ja może jeszcze raz powtórzę - do ratowania nie było NIC. Nie byliśmy 12 pkt. za liderem w BL, nie odpadliśmy w PN z Mainz, ani w LM z PSG. To by było coś jakby rzucić koło ratunkowe gościowi, który stoi w w wodzie po kolana. Właściwie JEDYNY moment na zwolnienie Julka - mimo wcześniejszych zapewnień o wiązaniu z nim przyszłości - w trakcie sezonu mógłby nadejść właściwie za chwilę: odpadamy z Freiburgiem i z Man City, nie zmniejszywszy jednocześnie straty do lidera BL z Nagelsmannem u sterów. Tyle. Głupoty zarządu nie da się teraz zmierzyć.

W cud w rewanżu z City (patrząc na formę, kulturę gry w pierwszym spotkaniu i przede wszystkim wynik) nie liczę. Szanse są praktycznie zerowe. Jeśli celem była wyłącznie BL - gratuluję, wciąż jesteśmy w grze.

17.04.2023 09:21

Ja nie mam nic przeciwko temu, żeby przyszedł Füllkrug - moim zdaniem byłby dobrym rezerwowym napastnikiem, a w niedalekiej przyszłości następcą Choupo na ławce.

16.04.2023 15:04

A ja nie byłem przekonany - wielokrotnie już mieliśmy po porażkach/stratach punktów "pokazywać inne oblicze" i sportową złość w następnym spotkaniu, a wychodziło bardzo różnie. Znamienne, że nasiliło się to w ostatnich miesiącach.

16.04.2023 12:47

@kibicod2007
Wszystko idzie zgodnie z planem - niedługo prawdopodobnie drugi przestanie być już zagrożony.

16.04.2023 11:23

@ironmaidenpl
Każdy swoją cegiełkę do obecnego stanu rzeczy dołożył - od zarządu (i ich głupoty) po piłkarzy (i ich rozpieszczenia). Nie da się wskazać wyłącznie JEDNEGO winnego, niektórzy mogą być co najwyżej bardziej odpowiedzialni od innych.

16.04.2023 09:45

Występ z głowy wyrzućcie, ale mecz absolutnie nie - kolejny materiał do bardzo bogatej kolekcji spotkań, z których należy wyciągnąć wnioski. Kłopot w tym, że tak człowiek czeka na to wyciągnięcie przez nich wniosków, czeka i czeka...

16.04.2023 07:59

Za obecny stan rzeczy odpowiadają wszyscy po trochu - od Zarządu (i ich głupoty) po rozpieszczonych piłkarzy. Dzisiejszej męki nie będę komentował - nie zasłużyli na to, bym stukał w klawiaturę. Obrazu nędzy dopełnia fakt, iż musimy oglądać się co zrobi Borussia, bo sami nie potrafimy regularnie punktować. Zostaliśmy na pierwszym miejscu w tabeli i to jest JEDYNY plus dzisiejszego dnia.

15.04.2023 17:44

@tapczan
Jakim cudem takie SŁOWA: "Czarne gówno" wyszły do mediów. To jest dopiero ciekawe, nie sądzisz?

14.04.2023 12:01

@Arcatera80
Jasne, że trzeba w to wierzyć. Tylko na to również nakłada się wiele czynników. Nie kupię nigdy 'tłumaczenia', że są po prostu słabi - znam wartość sportową tych piłkarzy (i chyba każdy kibic Bayernu ją zna, a przynajmniej potencjał). Być może jakaś praca z psychologiem? Być może jakieś dodatkowe treningi, ze szczególnym uwzględnieniem zasobów mentalnych podczas wykonywania zajęć - niekoniecznie podczas treningu? Być może wypracować przez to jakieś oddanie wobec klubu (które wiąże się z podejściem, ale które jednak ciężko wypracować)? Szczerze? Nie wiem, nie wiem, nie wiem. Temat rzeka.

14.04.2023 11:15

Błędy zadecydowały, ale przecież... Ameryki się tym nie odkrywa. City popełniło mniej błędów, dlatego wygrali. Niesamowity truizm piszę, ale chyba na tym polegają tak ważne mecze - pełna koncentracja, determinacja i upór w dążeniu do celu. Rewanż? I tak nie obejrzę, bo mam już zaplanowany ważny wyjazd, ale nie zawiedźcie mnie chociaż z jednym - wygrajcie. Awansu nie wymagam, a po tym co człowiek widział z wiarą w to również ciężko.

14.04.2023 10:43

Jeśli nawet przyjąć, że ma rację, to ja raczej skierowałbym ostrze percepcji na to co zrobił Neuer, skoro jest problem z jego zastępcą. I nawet bardziej dyplomatycznie by to brzmiało.

A tak ogólnie - nie, panie Hamann. Nie wymagam od Pana wielkiej inteligencji, ale Bayern źle grający to nałożenie na siebie wielu czynników i winnych jest kilku(nastu).

14.04.2023 10:34

@Marienplatz
Jakby Sane tak powiedział, to przede wszystkim byłby idiotą do potęgi (tu wstawić proszę wg własnych upodobań której).

14.04.2023 10:28

@Arcatera80
Oby faktycznie była to 'szczypta sportowej ambicji', a nie wyraz np. jakiejś chorej frustracji.

14.04.2023 10:25

Rozumiem dziennikarską zasadę o ochronie swojego informatora, ale może wobec tak poważnej sprawy jakaś weryfikacja tych rewelacji panie Papa Mahmoud Gueye?

13.04.2023 17:37

@tapczan
Będzie - zmniejszy się ilość spalonych i niedokładnych zagrań.

Jeśli natomiast zarząd wiąże z nim jednak jakieś nadzieje (bo przecież po to chyba został sprowadzony), to polecałbym mu jednak zacisnąć zęby (nie musi tego tak wizualizować jak po spalonych) i wziąć się za siebie, by móc jeszcze jakoś pomóc klubowi. A jak nic się nie zmieni - płakać nikt po nim nie będzie.

13.04.2023 16:21

Na jego szczęście dobrze, że tylko dał po gębie, a nie np. pojechał na narty.

13.04.2023 14:42

Niestety nie widać na ten moment żadnych poważnych przesłanek ku temu, by w rewanżu nastąpił jakiś cud. Ale oczywiście - podejście prawidłowe.

13.04.2023 11:08

@Zerafaelo
Sam Zarząd zapoczątkował w tym sezonie wywalanie w najmniej spodziewanym momencie (i to zaczął z grubej rury, bo od trenera), więc spodziewać się można wszystkiego. Jakakolwiek kara by nie była takie zachowanie nie może ujść na sucho.

13.04.2023 09:33

@Globin23
Owszem. Pominąłeś szczerzenie się po każdym kolejnym spalonym.

13.04.2023 09:23

Są pierwsze efekty dobrej decyzji zwolnienia Juliana.

13.04.2023 08:50

@Mathias
A Liverpoolowi brakuje Mane. :)

To też jakiegoś rodzaju przypadłość zespołów konstruowanych przez Kloppa. Prawie perfekcyjnie funkcjonująca maszyna, ale jak wyjmie się tylko jeden tryb, to nie tylko cała maszyna się psuje, ale i ten tryb nie jest w stanie dopasować się do innego urządzenia. Poza Lewandowskim zawodnicy odchodzący z tych "maszyn" w większości przypadków jakiejś wielkiej kariery w innych klubach nie robili...

13.04.2023 08:38

Swoją drogą on miał przecież tę Bundesligę "rozwalić", zostać królem strzelców i być największą gwiazdą. No i na razie faktycznie rozwala, ale atmosferę w klubie.

13.04.2023 08:31

Takie zachowania na pewno ujść na sucho nie mogą. Ktoś przywoływał sytuację Robbena i Ribery'ego, ale tutaj mamy do czynienia z dwiema gwiazdeczkami bez formy, których bójka jest tyleż niedopuszczalna, co po prostu zabawna.

13.04.2023 07:32

Piłkarsko od Sabitzera jest jeszcze gorszy, jego głównym atutem jest wszechstronność (może grać jako boczny obrońca). Ot, zwykłe uzupełnienie składu, w razie czego komuś się go opchnie.

12.04.2023 19:50

Gwiazdeczka uderzyła gwiazdeczkę? Ciekawe czy nastąpił (i był widoczny) rozbłysk gamma.

12.04.2023 19:20

Cóż, "wyjątkowość" ma szeroką definicję. Faktycznie pod wieloma względami jesteśmy wyjątkowi. ;)

12.04.2023 15:13

60 milionów i jest Wasz. ;)

@tapczan
Bardzo ładny avatar. Choć w całej sytuacji ten z reakcją Klinsiego byłby też wciąż odpowiedni.

12.04.2023 12:37

Parafrazując: "Zwolnimy Julka i wprowadzimy chaos na tym etapie sezonu, ale jest to poświęcenie, na które jestem gotów" - Lord Farquaad/Hasan Salihamidzić.

12.04.2023 12:15

@Sopariev
Naprawdę wierzysz w taki obrót spraw? :)

12.04.2023 12:09

Chyba nastroje po tym meczu są fantastyczne. Na tyle, że zapomniano jak należy pobudzić zespół. Inna sprawa, że przecież Brazzo nie może powiedzieć inaczej. A przecież nikt nie będzie w środku sezonu, przed najważniejszymi meczami mieszał swoimi wypowiedziami/decyzjami zawodnikom w głowach.

Prawda? ;)

12.04.2023 11:49

W sumie bez szans nie jesteśmy w rewanżu. Ktoś już chyba taki pomysł podsunął - sprowokować szybko w pierwszej połowie nawet dwie czerwone kartki dla City i przeciwko dziewięciu będzie łatwiej.

12.04.2023 08:50

A gdzie tekst o "zapłonięciu drzew na AA"?

12.04.2023 08:21

Owszem, nie oddaje. City mogło wygrać wyżej.

12.04.2023 08:20

@LoganOx
Oficjalnie gramy jeszcze o 2 trofea. ;)

Po wczorajszym meczu ciężko być jednak optymistą i liczyć na cuda w rewanżu. Za chwilę najprawdopodobniej faktycznie pozostaniemy w grze tylko o BL.

12.04.2023 07:01

@KingWizard
"...wymiana Julka na Thomasa w celu ratowania sezonu..."

A co tu było do "ratowania"? :)

Tak ten sezon "uratowano", że za chwilę oficjalnie będziemy w grze wyłącznie o jedno trofeum. I żeby była jasność - Tuchel najmniej temu winny.

12.04.2023 06:36

Ciężko będzie budować motywację piłkarzy, jeśli po kompromitującej (jedynie fragmenty pierwszej połowy się bronią) porażce trener się "zakochuje" w drużynie. Albo Tuchel jest jeszcze w szoku, albo przesadził z kurtuazją (to się zdarza), albo nie może do niego jeszcze dotrzeć, że prowadzi Bayern.

12.04.2023 00:24

@Marienplatz
Tu nie chodzi już nawet o to, czy byłoby lepiej/gorzej itp. Problem w tym, że zmiana trenera w takim momencie sezonu to nie jest wyłącznie zamiana jednego człowieka. To również szereg innych czynników (nowi asystenci, inne treningi, nowe instrukcje taktyczne, inne podejście samych piłkarzy itp.), które mogą wpływać później na kształt drużyny, formę, zaangażowanie itd. Zarząd najprawdopodobniej o tym zapomniał.

11.04.2023 23:35

@vaterland
Nie wiem co Cię może obchodzić dalszy los City/Realu/Chelsea itp. Na razie to Obywatele NAS wyjaśnili. I na tym się skupmy.

11.04.2023 23:16

Do Tuchela pretensji nie mam. Nawet mi go szkoda. Za chwilę jednak te "nasze cele były zagrożone" faktycznie przestaną szybciutko być zagrożone.

11.04.2023 23:14

@DarthSmd
"Nic, będzie tak samo. Albo lepiej..."

11.04.2023 23:09

Ten mecz pokazał jak Nam jednak wiele brakuje do tej absolutnej czołówki europejskiej. Przynajmniej w tym sezonie. Wstyd, wstyd, wstyd.

11.04.2023 23:03

Wstyd? Kompromitacja? Żenada? To za małe słowa.

Ale pamiętajmy - "Nasze cele były zagrożone". A najlepsze jest to, że Tuchel jest w tej całej sytuacji najmniej winny.

11.04.2023 22:57

Najgorsze jest to, że nie wiadomo tak naprawdę czego się po Naszych spodziewać. Gdybyśmy przystępowali do tego meczu kompletnie rozbici, bez formy - traktowałbym ewentualne zwycięstwo jako niespodziankę. A ja nawet nie potrafię zdefiniować i ubrać w słowa Naszej obecnej dyspozycji...

Wierzę jednak w dobry wynik. Jeśli wszyscy się zbiorą mentalnie, to od City absolutnie gorsi nie jesteśmy i ich przejdziemy.

11.04.2023 11:21

Najpoważniejszą przeszkodą jest jego forma, a w zasadzie jej brak. Inna sprawa, że wystawienie na szpicy nieco bardziej dynamicznego zawodnika może mieć związek z taktyką, jaką Tuchel obierze na mecz. Wątpię, byśmy byli w stanie zdominować City na ich stadionie pod względem posiadania piłki, więc trzeba będzie szukać innych od ataku pozycyjnego rozwiązań na strzelenie bramki.

11.04.2023 07:01

Dobrze, że skończyło się zwycięstwem, bo ta ręka Holera to było jedno z najbardziej ewidentnych zagrań jakie widziałem w ostatnim czasie w obrębie pola karnego. Pewnym usprawiedliwieniem arbitra może być ta nieszczęsna powtórka (szkoda, że nie poszli na całość i nie dali ujęcia satelitarnego). Ilość zmarnowanych sytuacji też na szczęście się nie zemściła...

Dziś najważniejsze były trzy punkty (obawiam się, że będę to pisał do końca sezonu), nieważne w jakim stylu. Skuteczny Bayern chcę widzieć przeciwko City. O optymizm jednak bardzo ciężko.

08.04.2023 17:45

Jak już pisałem - średni ten "rewanż", gdyż Naszej obecności w PN w tym sezonie nie przywróci... Inna sprawa, że trzeba ten mecz wygrać pewnie i utrzymać pierwsze miejsce w tabeli.

08.04.2023 08:15

Nawet gdybyśmy ich rozgromili 7:0, to taki średni rewanż, gdyż odpadnięcia z PN cofnąć/naprawić się już nie da.

07.04.2023 08:02

Skoro go wspierali do końca, to znaczy że Julian sam się zwolnił.

06.04.2023 21:05

W meczach, które widziałem z jego udziałem (przyznaję co prawda, że było ich niewiele) jakoś szczerze mówiąc do mnie nie przemawiał. To wciąż bardzo młody zawodnik, ale brak mu jednak tego "błysku" i łudząco przypomina mi czasem Dolberga z momentu, gdy grając w Ajaksie również był postrzegany jako wielki duński talent na pozycji napastnika.

Jak już wiadomo, że Bayern potrzebuje napadziora, to teraz będziemy mieli wysyp potencjalnych kandydatów.

06.04.2023 19:40

Dobrze, że niektóre pozostałe drużyny z BL "nie robią na AA w spodnie"...

06.04.2023 15:35

@hoven
Ja nie mam nic przeciwko budowaniu przez nowego trenera własnego backstage'u, łącznie z koniecznymi zmianami kadrowymi itd. Zwracam jednak szczególną uwagę na MOMENT, w którym została podjęta ta decyzja i na jego kontekst. Nagelsmann, do którego oczywiście można było mieć wiele pretensji - nie zostawił mimo wszystko po sobie stajni Augiasza do posprzątania. I paradoksalnie misja Tuchela w tym sezonie wydaje się być przez to jeszcze trudniejsza, niż gdyby miał dźwigać Bayern znad przepaści. Zarząd nie tylko rzucił Thomasa na głęboką wodę, ale dodatkowo mógł np. zakłócić pewne mechanizmy wypracowane przez samych zawodników (i mam na myśli również - a może przede wszystkim - mechanizmy psychologiczne). Bo sama zmiana na ławce to również szereg innych składowych.

No chyba, że "Drodzy zawodnicy, liczy się wyłącznie BL, a PN i LM spokojnie możecie przepierd..ić" ;)

05.04.2023 17:39

Mamy swoje problemy (tworzone w zasadzie na zawołanie) i z nimi musimy się uporać, nie oglądając się kto tam w City będzie zdrowy.

05.04.2023 16:50

@Zerafaelo
Pamiętajmy, że zmiana trenera to nie jest tylko zastąpienie jednego człowieka drugim. To również szereg innych kwestii, które się z tym wiążą i ostatecznie mogą wpływać na kształt dalszego prosperowania drużyny: nowi asystenci, inne instrukcje taktyczne, odmienne jednostki treningowe, samo podejście zespołu do takiej decyzji (co później może mieć wpływ na np. mental) itd. Truizmy piszę, ale zdaje się że niektórzy o tym zapominają. Tym bardziej, że mówimy o najważniejszym momencie sezonu. A czasem mam wrażenie, że zapomniał o tym również Zarząd.

05.04.2023 16:48

@Silesi
A mnie z kolei porażka w LM nie zaboli za bardzo - chyba, że będzie kompromitująca. Tuchel ma niezwykle mało czasu, by zespół zaczął pojmować jego instrukcje taktyczne (będąc na najważniejszym etapie sezonu), a poza tym zarówno w Monachium, jak i w Manchesterze tuż po losowaniu wszyscy wiedzieli, że to może być ostatni dwumecz w tej edycji LM, gdyż obie drużyny są na podobnym poziomie jeśli chodzi o potencjał sportowy. Ewentualne odpadnięcie z nimi jest jakby wkalkulowane (a po decyzji zarządu Bayernu właściwie nawet z jakimś Interem mogłoby być wkalkulowane).

Odpadnięcie z Freiburgiem natomiast (gdzie nie ma choćby połowy takiego piłkarza jak np. Kimmich) kładzie się cieniem i jest to rzecz niezaprzeczalna. Ale fakt - do przełknięcia, choć z wielkim kacem. Ktoś w końcu podjął pewne decyzje i z przykrymi konsekwencjami musi się liczyć. :)

05.04.2023 16:09

@tapczan
Owszem, wahania formy to w tym wieku jest normalna sprawa. Tylko w przypadku Musiali nie mamy do czynienia ze zwykłym "wahaniem formy", a raczej z nagłym kompletnym zjazdem. Liczę, że to sprawka nie tylko jego samego, ale i po prostu zjazdu formy większości drużyny.

05.04.2023 15:21

Jamal sprawia w ostatnich meczach wrażenie, jakby prowadząc piłkę miał się za chwilę o nią potknąć. Nie wiem - może MŚ dały w kość? Albo ten przegrany Golden Boy? Jedno pewne, że Musiala w formie to potężna wartość dla Bayernu. I musi do tego prędko wrócić.

05.04.2023 14:28

Przystępując do meczu z Freiburgiem każdy piłkarz chyba miał świadomość, że to tylko JEDEN mecz, którego wyniku nie będzie można później poprawić.

Prawda? :)

05.04.2023 09:17

Meczu co prawda nie widziałem, ale nikt Bayernowi nie bronił nastrzelać Freiburgowi wystarczającej liczby bramek, by później to "szczęście w końcówce" nie miało kompletnie znaczenia.

05.04.2023 08:05

To może być jedyne rozsądne wyjście z sytuacji. Tak samo z resztą postąpiłbym z Gravenberch'em, zwłaszcza jeśli przyjdą: napastnik i środkowy pomocnik (Laimer?).

05.04.2023 06:55

Przez ważny wyjazd nie było mi dane oglądać wczoraj meczu, ale nie żałuję. Tak jak i w spotkaniu przeciwko BVB, tak i po wczorajszym dalej twierdzę, że Tuchel został rzucony na bardzo głęboką wodę i miał za mało czasu, by zespół odpowiednio pod siebie przygotować (a pojedyncze zagrania typu więcej klepki itd. to na razie tylko namiastka). Jedno jest jednak faktem niezaprzeczalnym - za Julka graliśmy o trzy trofea. Za Tuchela gramy już tylko o dwa. Jeśli więc ktoś napisze, że ruch zarządu ze zmianą trenera na ten moment wydaje się idiotyczny - śmiało.

05.04.2023 06:26

A ja uważam, że stracicie punkty jeszcze niejednokrotnie. To byłby chyba cud, gdyby Borussia przy swoim potencjale i mentalności na koniec wyprzedziła Bayern.

04.04.2023 10:26

To tylko Freiburg, z którego chyba jedynie Grifo i Ginter mieliby jakiekolwiek szanse zasiąść na ławce w Bayernie. Szybko strzelić, dobić drugą i później koncentracja (czyt. na zero z tyłu i kolejne trafienia z przodu).

04.04.2023 08:54

Od samego początku (znając kwotę) były małe, teraz spadają niemalże do zera.

03.04.2023 15:45

Za jakieś rozsądne pieniądze - jak najbardziej. Za kwotę, którą ponoć chce Eintracht - wolne żarty, szukamy gdzie indziej.

02.04.2023 12:56

Oczywiście, że jeszcze będą się pojawiały tego typu informacje. Jak to było naprawdę prędko się nie dowiemy, ale ogólny obraz (m.in. zapewnienia o projekcie długoterminowym i... zwolnienie) jest dla zarządu Bayernu niekorzystny.

02.04.2023 10:55

No chyba nikt w zarządzie nie sądził, że trener zwolniony przed najważniejszymi meczami sezonu, nie zostawiający po sobie stajni Augiasza do posprzątania, mający realne szanse na trzy trofea i będący do ostatnich dni "projektem długoterminowym" odejdzie z uśmiechem na ustach, dziękując za wsparcie i w pełni rozumiejąc ruch swych przełożonych? :)

Takie newsy z resztą jeszcze przez jakiś czas będą się pojawiać.

01.04.2023 22:24

Tuchel miał za mało czasu, by odcisnąć większe piętno na zespole, choć w pierwszej połowie było widać początkowe oznaki jego pracy (więcej gry z klepki, na jeden kontakt itd.). Dużo jeszcze przed nim, a nadchodzą decydujące tygodnie.

01.04.2023 21:39

Nieco więcej gry z pierwszej piłki, klepania i szukania wolnych przestrzeni. Wszystko w pierwszej połowie, bo w drugiej właściwie Bayern znany z wielu, wielu spotkań, w których ma bezpieczny wynik - mniejsza koncentracja, słabe tempo i nic nie wnoszący rezerwowi. Gratulacje jednak za trzy punkty i powrót na jedyne słuszne miejsce w tabeli. Udany debiut Tuchela, zobaczymy jak będzie to wyglądało dalej.

01.04.2023 20:27

Na razie bez większych problemów. Czy widać już rękę Tuchela? Sporo gramy na jeden kontakt, z klepki, zawodnicy łatwiej znajdują dla siebie przestrzeń na boisku. Zobaczymy jak będzie wyglądała druga połowa, oby z pełną koncentracją i bez głupich strat bramek. Ciężko mi jednak uwierzyć, żeby BVB była w stanie strzelić 3 gol i zadać kłam swej frajerskości.

01.04.2023 19:26

Całe to "starcie tytanów" jest rozdmuchane do granic możliwości. BVB nigdy nie była/nie jest/dłuuugo nie będzie pełnoprawnym rywalem Bayernu w BL i nie zmienią tego pojedyncze przypadki zwycięstw Dortmundu, które z resztą były najczęściej wynikiem Naszej słabszej dyspozycji, a nie ich nagłego skoku jakości.

01.04.2023 12:41

I słusznie, przy charakterze Tuchela i skłonnościach szatni do buntowania się przeciwko trenerom nie wiadomo czy dotrwa do okienka transferowego. ;)

30.03.2023 15:32

Informacji tego typu (niektóre będą nosiły dość poważne znamiona bajkopisarstwa) będzie jeszcze wiele.

28.03.2023 20:19

"Powtórzę się więc, występy nie były właściwe, więc musieliśmy działać"

Kłopot w tym, że chory organ chcieliście od razu przeszczepić, a nie go leczyć. Tym w jaki sposób będziecie się teraz tłumaczyć niespecjalnie się przejmuję - sytuacja z Julkiem pokazała, że to tylko nic nie znaczące (a niektóre wręcz śmieszne) słowa.

26.03.2023 12:47

@Reeken89
Odnośnie "projektu długoterminowego" to akurat wszyscy byli zgodni, a wypowiadał się w ten sposób również Hasan. Z resztą nie jest już teraz istotne co mówili (bo normalne jest stanie murem za trenerem w wypowiedziach publicznych), ale raczej to, co zrobili bardzo niedługo po tym. :) A komizmu dodają obecne tłumaczenia, gdy zestawimy je z owymi słowami.

Generalnie jednak nie ma się co już pastwić - jest nowy trener i na tym się skupmy. Rozliczać będziemy po sezonie (wykażmy się większą cierpliwością od Zarządu).

26.03.2023 11:56

Z pewnością szybko znajdzie zatrudnienie. Choć nie osiągnął z Bayernem niczego szczególnego (ledwie obowiązkowa BL), to jednak nie pozostawił po sobie zgliszczy i wciąż jest bardzo młody - być może w nowym klubie będzie myślą, mową i uczynkiem tym "projektem długoterminowym". Powodzenia życzę.

26.03.2023 11:08

@AdiFantasti
Czyli cierpliwość na poziomie niektórych zarządów Ekstraklasy. Julek był "długoterminowym projektem" i JEDEN mecz (przeciwko Leverkusen, którego nie przegrano 0:7) nagle to zmienił? To już nawet nie jest śmieszne (nie mówiąc już o innych słowach typu "Nie widzę nikogo silniejszego od nas" itd.). Znajdźcie wreszcie jakiś sensowny powód, albo przestańcie się kompromitować takimi wypowiedziami...

25.03.2023 20:45

@hoven
Odpadnięcie z City jest wliczone w koszta, gdyż są to drużyny na podobnym poziomie sportowym. Zawód na pewno będzie, ale zarówno w Monachium, jak i w Manchesterze zdają sobie sprawę, że to może być ostatni etap w tegorocznej LM i jeśli nie zakończy się jakąś wielką kompromitacją (i wysokim wynikiem), to raczej ta "wściekłość" powinna szybko przejść. W przypadku przegranej z BVB również będzie można znaleźć wytłumaczenie w postaci chociażby zbyt krótkiej pracy Tuchela z zespołem - nie wiadomo z resztą jak sam zespół zareaguje na zaistniałą sytuację. Ja generalnie na natychmiastowe cuda się nie nastawiam, Zarząd rzucił Thomasa na niesamowicie głęboką wodę, a ostatnie tygodnie pod wodzą Julka to nie była aż tak wielka tragedia, by podejmować tak ryzykowne działania - o tym jednak już zapomnijmy.

25.03.2023 15:30

Trener na pewno ze świetnym warsztatem, nie uznający jednak kompromisów (a to Naszemu zarządowi może się często nie podobać), przychodzący również w bardzo trudnym (dla siebie) momencie. Powodzenia, obyśmy tej decyzji nie pożałowali!

25.03.2023 13:27

Niczego innego, niż "Pragniemy podziękować", "Do końca wierzyliśmy", "Wspieraliśmy" itp. nie należało się spodziewać. To wszystko jednak puste slogany, nie mające odbicia w rzeczywistości - a tego jak naprawdę było dowiemy się prawdopodobnie za jakiś czas.

25.03.2023 13:22

Tylko co to właściwie znaczy "myślałem, że dostanie jeszcze szansę"? Czy jego posada wisiała na włosku? Czy był od wielu tygodni na wylocie? Czy czasem jeszcze miesiąc temu nie był określany jako "długoterminowy projekt"? Wydarzyło się prawdopodobnie coś, o czym z oficjalnych oświadczeń się w tym momencie nie dowiemy i kolejne szczegóły będziemy poznawać fragmentami przez następne miesiące.

Osobiście przy Julku od samego początku stawiałem ogromny znak zapytania, jeśli chodzi o trenowanie Bayernu, ale raczej ten czas (i okoliczności) był ostatnim, kiedy zdecydowałbym się na tak radykalne posunięcie i zwolnienie.

25.03.2023 13:02

Jeżeli weźmiemy pod uwagę zatrudnienie Tuchela samo w sobie, to faktycznie był to jedyny rozsądny wybór. Jeśli jednak odniesiemy się do sprawy całościowo, to zwalnianie trenera na tym etapie sezonu i w takiej sytuacji niewiele ma wspólnego z logiką.

25.03.2023 07:18

"...zwłaszcza od stycznia, i z doświadczeniem drugiej połowy pre-sezonu, zdecydowaliśmy teraz wspólnie o zwolnieniu Juliana..."

"...od stycznia..." - No to coś chyba 'nie bangla', bo jeszcze w lutym Julek był "długoterminowym projektem" w ustach Hasana.

Tak czy inaczej - powodzenia Thomas!

24.03.2023 18:08

@tapczan
Cóż, nic innego kibicom nie pozostanie, jak wierzyć że tym razem to trener weźmie niektórych za uszy, a nie niektórzy trenera. ;)

Żeby była jasność - Tuchel to bardzo dobry fachowiec, ze świetnym warsztatem. Ale ciężko mi jest uwierzyć, że niesnasek pomiędzy nim, a zarządem (który przecież sprzeciwów nie lubi i słucha przede wszystkim 'gwiazd') nie będzie. I to w całkiem niedługim czasie.

Nie wspominając już o momencie, w którym wchodzi do zespołu.

24.03.2023 09:31

To są mniej więcej takie powody, jakie "znalazł" Louis w 'Casablance', by zamknąć lokal.

Można postawić z drugiej strony wiele pytań. Dlaczego w takim momencie sezonu? Dlaczego teraz, gdy wcale nie jesteśmy na przegranej pozycji na trzech frontach? Dlaczego jeszcze niedawno Julek był projektem na lata?

Czekam na oficjalne stanowisko. I właściwie liczę już tylko na to, żeby to w miarę ładnie ubrali w słowa.

24.03.2023 09:04

@karolina96
No pewnie te słynne "krety", które ryją od czasów Guardioli. :)

24.03.2023 08:16

"...także z kilkoma zawodnikami, którzy nie byli już przekonani i nie ufali pomysłom oraz rozwiązaniom taktycznym Nagelsmanna..."

Julek miał swoje dziwne pomysły, ale chyba wciąż jesteśmy w grze (dość mocno) o trzy trofea? Nie jesteśmy na siódmym miejscu w tabeli, nie odpadliśmy z LM w grupie i nie skompromitowaliśmy się w PN?

24.03.2023 07:56

@misza
Jeżeli zdecydowano się na taki ruch w TAKIM momencie sezonu, to "coś zaszło na górze" jest najdelikatniejszym określeniem jakie można użyć - tam była prawdopodobnie regularna bitwa, trwająca już jakiś czas, o której nikt nie miał pojęcia (i o której z oficjalnych komunikatów się raczej nie dowiemy). I fakt - może to mieć negatywne skutki jeśli chodzi o obecny sezon.

@karolina96
Odpadnięcie z City i tak było wliczone w koszta. Zarówno w Manchesterze i Monachium wszyscy zdają sobie sprawę, że to może być ostatni dwumecz w tegorocznej LM, gdyż oba kluby są na podobnym poziomie sportowym (no chyba, że nastąpiłaby jakaś kompromitacja i pogrom). Nie wiadomo jakie długofalowe skutki będzie miała ta decyzja, ale nie należy oczekiwać, że od tej pory każde spotkanie będzie kończyło się wynikiem 5:0 dla Bayernu.

24.03.2023 07:47

@hoodykr
Co do zwolnienia Julka - zdecydowanie druga opcja. Miał być przecież "długoterminowym projektem", więc nikt chyba nie przypuszczał, że stanie się to w decydującej fazie sezonu, gdy przecież wciąż mamy realne szanse na trzy trofea.

24.03.2023 07:37

@UKU
Jeżeli Julek nie okazał się tym długoterminowym projektem, to Tuchel (którego charakteryzuje inne podejście do relacji z ludźmi) tym bardziej nim nie będzie. Choć jeśli już do tego dojdzie, to nie pozostanie nic innego jak mu kibicować w realizacji celów.

Generalnie na wszystko trzeba zaczekać. Na wytłumaczenie całej sytuacji, na komentarz samego Julka, na oficjalne potwierdzenie następcy.

Zarząd zatrudni nowego trenera, a szatnia zdecyduje na jak długo.

24.03.2023 06:27

Najgorszy możliwy moment na takie zmiany. Walczymy na trzech frontach, z realnymi szansami na sukces, zbliża się ważny mecz z City i BVB... Tam nie musiało być "zgrzytów", tylko pełna walka na noże.

24.03.2023 05:38

Sezon pokaże które pozycje będą wymagały wzmocnień (bądź uzupełnień). Za wcześnie, by cokolwiek planować. Na ten moment jedynie "9".

23.03.2023 12:09

To już nie leży w kompetencjach Bayernu - zasady hamujące tę ligę pod kątem przychodów znamy od dawna. Świat i czasy się zmieniają.

23.03.2023 12:04

@Pavelak
Tego typu 'talenty' prawdopodobnie przyjdą... i tyle ich kibice w Monachium widzieli.

23.03.2023 11:49

Ja go widzę wciąż jako napastnika, nie jako skrzydłowego (nie mówiąc już o innych pozycjach).

23.03.2023 11:46

Całkowicie normalne, że zawodnicy nie podchodzą do sportu w sposób proponowany przez niektórych ('niczyja wina'), tylko wciąż chcą się doskonalić i eliminować błędy.

22.03.2023 19:23

Nie spełnia, ale przyczyn może być wiele. Np. rzucanie na pozycję, na której co prawda grał, ale w systemie Julka się nie odnajduje. Wierzę (choć to naiwne, bo tutaj dochodzą inne kwestie), że podobnie może być z Sane, który zamiast grać tam gdzie lubi i potrafi najlepiej (na skrzydle) jest w taktyce Nagelsmann'a... wolnym elektronem?

22.03.2023 12:17