Dziwi mnie jak długo Kompany może tolerować taką grę Sane, Comana, zamiast dać szansę młodym. Tu naprawdę nic nie ryzykuje. Gorzej być nie może.
07.12.2024 18:38
2
Olise gra pierwszy sezon, nowy klub, nowa liga. Jest jeszcze młody (na tle pozostałych skrzydłowych), miał dobre wejście w sezon, ma też dobre liczby i choć zalicza spadek formy, to i tak prezentuje się lepiej niż cała pozostała trójka razem wzięta.
07.12.2024 18:23
1
@MS7
Mnie z tej trójki najmniej irytuje Gnabry, niewiele mniej, ale jednak mniej. Już kiedyś pisałem, że dla mnie do opisania gry Sane kluczowe słowo to niechlujny. Chciałbym, żeby w miejsce tej trójki od nowego sezonu pojawili się nowi skrzydłowi, ale mam świadomość, że nie ma co liczyć na wymianę wszystkich trzech.
07.12.2024 18:15
1
Niewiele wcześniej z drugiej strony w takiej samej sytuacji dreptał sobie drugi myśliciel, monsiuer Coman.
07.12.2024 18:01
@jastrzab123
Sane nie ma prawej. To jest kuternoga z drewnianą protezą.
07.12.2024 17:25
Ja liczę na to, że nie będzie w ogóle musiał interweniować.
07.12.2024 14:28
1
Ja już żałuję, że czas Manu z jego prime time się skończył. Nie chciałbym widzieć upadku bramkarza, którego uważam za najlepszego w historii futbolu. To samo dotyczy Tomka. Uwielbiam go jako piłkarza i jako osobowość, ale jego czas na boisku dobiega do końca.
06.12.2024 17:11
@Alistair
50 za sam udział, a zwycięzca ma otrzymać łącznie 110 mln. Jest o co grać. To w sumie był zawsze czas wolny od piłki klubowej i wiele osób utyskiwało, że na Bayern w akcji trzeba czekać przez 2,5 miesiaca, więc choćby z tego względu chętnie obejrzę ten turniej. Zdecydowanie większe zastrzeżenia niż do tego turnieju mam do tych bezsensownych przerw reprezentacyjnych, które wybijają piłkarzy z rytmu, są dla nich meczące, kończą się kontuzjami.
06.12.2024 13:57
Równie dumni powinnini być z ordynarnej gry na czas, grając z przewagą zawodnika. Pokazali tym mistrzowską klasę.
05.12.2024 14:18
Wątpię, że kluby choćby rozważały olanie tych rozgrywek, skoro za sam udział dostają po 50 mln dolarów. FIFA miał natomiast problem ze znalezieniem chętnego do zakupu praw telewizyjnych.
05.12.2024 13:08
@bayern1987dwa
I dobrze, że lecial. Ile razy może być poniewierany? To jak sędziowie pozwalają przeciwko niemu grać to jakiś skandal.
04.12.2024 14:20
Od jakiegoś czasu z przerażeniem obserwuję poziom sędziowania meczów Bayernu. Najłatwiej było stwierdzić, że następuje postępująca hiszpanizacja niemieckiego sędziowania, ale niestety jest gorzej. Nie chodzi o mierny poziom sędziowania wynikający z niekompetencji, tylko intencjonalne sędziowanie przeciwko Bayernowi. Widać to bylo dzisiaj i widac było w poprzednich spotkaniach. Musiala to nie jest nurek pokroju Bellighama, nie mówiąc o Viniuciusie, tylko jest zwyczajnie potwornie poniewierany. I co? I nic. Przewrócił się sam.
04.12.2024 00:04
Pełna zgoda. Widoczny progres w stosunku do tuchelozy, a że mamy kontuzje na kilku istotnych pozycjach, wlasciwie nieobsadzoną LO i zawodnikom zdarzają się totalne wylewy, to trudno za to winić VK.
03.12.2024 23:31
@AdiFcbFan
Z AV też się fajnie popisał.
03.12.2024 23:27
1
Nie poniesie. Mam nadzieję, że skończą poza 4. Będę trzymał za nich kciuki. To co dzisiaj zagrali, grając w przewadze, to po prostu wstyd. Wsyd i jeszcze raz wstyd. Gra na czas przez prawie jedną trzecią meczu. Do tego kolejny sędzia drukarz.
03.12.2024 22:51
4
Jak to ktoś ostatnio pisał, trzeba trzymać się zasady: "Opuść futbol, zanim futbol opuści ciebie".
03.12.2024 21:48
Pod spodem pewnie ma koszulkę Leverkusen.
03.12.2024 21:46
Dobre, hehehe.
03.12.2024 21:40
1
@Alistair
Nie śpi. Czuwa nad dobrostanem Leverkusen.
03.12.2024 21:39
Jakby zdjął trykot, to pod spodem pewnie ma koszulkę Leverkusen.
03.12.2024 21:37
Nieważne jak, mniejsza o styl, istotne, żeby być w następnej rundzie. Tylko to się liczy.
03.12.2024 20:22
Przesadzasz. Jablonski był najlepszym zawodnikiem BVB. Zastanawiam się tylko, czy jest u nich na etacie, czy robi to z potrzeby serca.
01.12.2024 23:54
Oczywiście płonących.
01.12.2024 23:16
Znany też z pustych zapowiedzi o płynących drzewach. Trochę taki niezbyt wprawny piroman - amator ten nasz Joszka.
01.12.2024 23:01
Dla mnie symptomatyczne przy ocenie Eintrachtu są słowa Grabary, który powiedział, że dziwi go jak zespół, który gra tak słabo, wygrywa tyle meczów. Moim zdaniem nie jest to zespół na miarę Leverkusen z poprzedniego sezonu i dość szybko Bayern odskoczy od Eintrachtu na zdecydowanie więcej niż 4 punkty.
Mecz z Liverpoolem się jeszcze nie skończył, ale City nadal w gazie, kontynuuje zwycięską passę ;) Jak im tak dalej pójdzie, to mogą mieć problem, żeby zagrać w przyszłym sezonie w pucharach i bynajmniej nie powodu ciążących na nich oskarżeniach o naruszenia finansowe. Ciekawe, czy Pep będzie w stanie ich poskładać i powalczyć o pierwszą czwórkę.
01.12.2024 17:53
1
@Lampo
Faktycznie, nie sprawdziłem. To diametralnie zmienia obraz sytuacji. W takim przypadku jednak z pewnością znajdzie się wielu chętnych na Davida.
01.12.2024 13:18
Celny komentarz. Potrzebujemy drugiego wartościowego napastnika. Jedyna wątpliwość dotyczy tego, czy Bayern będzie w stanie wyłożyć znaczącą kasę na Davida, mając na uwadze pilną potrzebę obsadzenia innych pozycji.
01.12.2024 12:43
@Alistair
Wczorajsi za przykładem Daviesa ;)
30.11.2024 21:42
@ovadinho
Fryzury mają nawet nie tyle topowe, co wręcz trendsetterskie ;)
30.11.2024 21:41
Tu moim zdaniem nie ma pola do dyskusji. Ewidentny karny.
30.11.2024 21:24
Już ich w ubiegłym sezonie tak uskrzydliła wygrana z Bayernem, że zajęli zaszczytne 5 miejsce i fartem grają w LM.
30.11.2024 21:18
Gdybym miał grę Sane określić tylko jednym słowem, to pierwsze, które przychodzi mi na myśl, to niechlujna.
30.11.2024 21:16
@piczek
To taka dziennikarska, płytka interpretacja.
Przepisy gry 2024/25 IFAB, który w art. 5 reguluje tę kwestię następująco:
Kontuzje
Sędzia
• nie przerywa gry aż do momentu, gdy piłka jest poza grą, jeżeli zawodnik doznał
lekkiej kontuzji,
• przerywa grę, jeżeli zawodnik uległ poważnej kontuzji i zapewnia jego zniesienie
z pola gry. Nie wolno udzielać pomocy kontuzjowanemu zawodnikowi na polu
gry; może on tam powrócić dopiero po wznowieniu gry. Jeżeli piłka jest w grze,
zawodnik może powrócić na pole gry jedynie przekraczając linię boczną.
Natomiast podczas przerwy w grze zawodnik ten może powrócić na pole gry zza
którejkolwiek linii ograniczającej pole gry. Wyjątki od obowiązku opuszczenia
pola gry dotyczą jedynie przypadków, gdy:
� kontuzjowany jest bramkarz,
� bramkarz i zawodnik z pola zderzą się ze sobą i potrzebują pomocy,
� zawodnicy tej samej drużyny zderzą się i potrzebują pomocy,
� doszło do ciężkiej kontuzji,
� zawodnik doznał kontuzji na skutek fizycznego ataku, za który przeciwnik
został napomniany lub wykluczony (np. faul wykonany w sposób nierozważny
lub z użyciem nieproporcjonalnej siły), zakładając, że ocena kontuzji/
udzielanie pomocy zostanie zakończone szybko,
� podyktowany został rzut karny, a zawodnik kontuzjowany będzie wykonawcą
tego rzutu.
64
• pilnuje, by zawodnik z krwawiącą raną opuścił pole gry. Sędzia da przyzwalający
sygnał na jego powrót dopiero gdy będzie pewny, że krwawienie zostało
zatamowane, a zawodnik nie ma na sobie zakrwawionego ubioru,
• jeżeli sędzia zezwolił na wejście na pole gry służb medycznych i/lub noszowych,
musi opuścić je kontuzjowany zawodnik – na noszach lub o własnych siłach. Jeżeli
zawodnik nie podporządkuje się temu, musi być napomniany za niesportowe
zachowanie,
• jeżeli sędzia zdecydował o napomnieniu lub wykluczeniu zawodnika, który z
powodu kontuzji musi opuścić pole gry dla otrzymania pomocy, sędzia musi
pokazać stosowną kartkę, zanim zawodnik ten opuści pole gry,
• jeżeli gra nie została przerwana z innego powodu lub kontuzja nie powstała
w wyniku przewinienia, przerwana gra jest wznawiana rzutem sędziowskim.
W tym kontekście kluczowe jest określenie ciężka kontuzja. Sędzia mógł uznać (trafnie), że Sule nie jest ciężko kontuzjowany i nie przerwał gry.
30.11.2024 21:14
Niestety to efekt marnowania takich sytuacji jakie dzisiaj mieli Sane i Muller.
30.11.2024 20:48
1
Urban ma rację, zero zainteresowania piłką i Sane ściągany do dołu. Interpretacja, że nie doszło do całkowitego pozbawienia Sane swobody ruchu, to jakaś aberacja. Przejaskrawiając taką narrację, to żeby był karny powinien był go sznurem do słupka przywiązać.
30.11.2024 20:44
1
Laimera, to ja widzę, ale w środku pola zamiast Goretzki.
30.11.2024 20:40
Może mu cofną zakaz i umorzą grzywnę :)
30.11.2024 20:39
@piczek
Mógł się Sule schylić to nie zarobiłby w łeb. Takie ryzyko stania w murze.
30.11.2024 20:36
@Alistair
Nie wiem na co dzisiaj liczył VK wystawiając Tela, na cud. Cudu nie było, zagrał na swoim poziomie.
30.11.2024 20:34
Obronę (ściślej środkowych obrońców) wyniósł na dawno niebywały w Bayernie poziom, a potencjał w ataku marnotrawi dokonując jakiś dziwnych, niezrozumiałych wyborów, czego najlepszym przykładem było wystawienie dzisiaj Tela. Sane też powinien był "odpocząć" na ławce, a zamiast tych skrzydłowych Coman i Olise.
30.11.2024 20:31
@hoven
Niestety, ale Tomek gra straszną padakę. Ewidentnie wychodzi na to, że rozstanie się z Bayernem przed tym sezonem było najlepszym pomysłem. Piszę to z dużym smutkiem, bo mogę śmiało powiedzieć, że Tomek jest moim ulubionym piłkarzem.
30.11.2024 19:31
1
@bawaria42
Problemy z kolanem.
30.11.2024 19:28
2
Decyzja o wystawieniu Tela jest całkowicie niezrozumiała. Nie było żadnych podstaw do tego, żeby grał w pierwszym składzie, skoro wcześniej prawie w ogóle nie grał, a jak grał to fatalnie.
30.11.2024 19:27
Gnabry'ego nie ma nawet na ławce.
30.11.2024 19:25
Wystawienie w takim meczu Tela, który nic nie grał (a jak grał to beznadziejnie) w ogóle się nie broni. Tel nie powinien wyjść na drugą połowę.
30.11.2024 19:24
Dawny, dobry Neuer, to obroniłby to z zamkniętymi oczami.
30.11.2024 19:22
Najlepiej bardzo solidnie :)
30.11.2024 17:36
4
Sarrem zainteresowany był ponoć Wicher Kostomłoty, ale nie wiem, czy doszli do porozumienia:)
28.11.2024 18:33
Nie wiem, czy ktoś już wrzucił materiał na temat zachowania Pepa po meczu w LM.
Też mi wielkie halo. Prawdę napisali. Czekam z utęsknieniem, kiedy szejkom znudzi się zabawa w piłkę w Europie i zabiorą się stąd raz na zawsze.
27.11.2024 23:25
1
Kylian i Mo powinni zapisać się do Harry'ego na korepetycje ze strzelania karnych.
27.11.2024 22:30
Gol bardzo cenny, ale najważniejsze, że Kim wykonuje świetną robotę tam, gdzie najbardziej się tego od niego oczekuje - w defensywie.
27.11.2024 16:05
1
Na emeryturę powinien się wybrać do PSG, żeby pograć w ataku :) Dobre warunki fizyczne, świetna technika i co ważne potrafi grać odwrócony do bramki;)
27.11.2024 15:18
Pack ma's. Po zwycięstwo.
26.11.2024 20:54
Jeżeli mecze będą kończyły się wygraną Bayernu 3-0, to nie mam nic przeciwko temu, żeby bramkarze przeciwników mieli w tych meczach dzień konia i dostawali najwyższe noty w swoich drużynach ;)
24.11.2024 16:01
Właśnie miałem to pisać. City niezły zjazd zalicza, chyba największy od czasu kiedy przyszedł tam Pep.
23.11.2024 19:47
To, że Bayern tak postąpi było dość oczywiste. Bardziej nurtujące jest ile razy w kolejnych sezonach przeczytamy znowu to samo, co teraz.
19.11.2024 11:20
Jak już jesteśmy przy tłumaczeniu wydarzeń piłkarskich pojęciami o mistycznym rodowodzie, to w 2010 r. Anglikom wróciła karma za "gola" z Niemcami w 1966 r.
16.11.2024 23:19
W sumie, to ostatecznie Polacy prawie wyglądali jak Brazylia... w meczu z Niemcami podczas MŚ w 2014 roku :}
16.11.2024 18:36
Aktualnue nie mógł jeszcze potwierdzić, że doszli do porozumienia, ponieważ może prowadzić rozmowy z Realem lub innym klubem dopiero od 1 stycznia.
16.11.2024 00:51
@Marienplatz
Oczywiście, że tak. Nic tak nie stymuluje rozwoju jak zdrowa konkurencja.
15.11.2024 17:19
@Marienplatz
Marienplatz
Cóż mogę tylko podpisać się pod Twoimi zachciankami, moje są takie same. Żałuję, że zarząd "przespał" okazje na Mamardashvilego. Rozumiem Twoje podejście w kwestii rywalizacji, ale Nübel wie z kim musiałby rywalizować, zdaje sobie sprawę.kim jest Manu, widział jak wyglądała rywalizacja w kadrze i po prostu poddał się. Dla mnie bez żalu, że tak postąpił, bo nie jest to kandydat na pierwszego bramkarza Bayernu. Potrafię natomiast zrozumieć powody jego decyzji.
Swoją drogą życzyłbym sobie, żeby Peretz dostawał szanse, bo może się okazać, że bardzo dobry kandydat do zastąpienia Manu już jest w Bayernie.
15.11.2024 17:06
@Marienplatz
Dopóki Neuer będzie w klubie, oczywiście jako bramkarz i będzie chciał wszystko grać, a będzie chciał, nikt inny szansy nie dostanie. Co do pozostałych kwestii w pełni się zgadzam.
15.11.2024 14:37
Ja poszedłbym dalej. Co roku mistrzostwa świata i mistrzostwa Europy, w cyklu zima - lato. A co nie można? Kto im zabroni?
15.11.2024 11:15
Dlatego szkoda, że w klubie nie dostaje żadnej szansy.
15.11.2024 11:08
Ja również nie widzę go jako następcy Manu. Nübel to mocno przeciętny bramkarz, a Manu przyzwyczaił bas do tego, że w bramce Bayernu stał absolutnie topowy bramkarz.
15.11.2024 11:05
Ja go rozumiem. Po co ma podejmować walkę, w której bez względu jakiej formy sportowej by nie prezentował i tak przegra. Niezależnie od tego uważam, że Manu nawet w obecnej formie dalej od jego primu i tak jest lepszy od Nübela.
15.11.2024 11:03
W pełni zasłużone wyróżnienie.
15.11.2024 10:58
Kim póki co gra ostatnio naprawdę dobrze, a umowa kończy się w 2028 roku, więc tu nie ma pośpiechu. Można czekać i obserwować jakie będzie na stałe (w dluższym okresie) oblicze jego gry, to z ubiegłego sezonu, czy to aktualne.
12.11.2024 18:03
@Simon89
Czasami poświęcam czas na robienie rzeczy bez szansy powodzenia.
12.11.2024 16:20
@Simon89
Co do mojej wypowiedzi "Pogratulować tytułu można też już Lewandowskiemu i Flickowi, w końcu mają jeszcze większą przewagę nad Realem niż Bayern nad Lipskiem", to nie wyrywaj jej z kontekstu. Przecież cały czas twierdzę, że ani rywalizacja w BL, ani w La Liga nie jest rozstrzygnięta i to właśnie nawet nie ironia, a wręcz skierowany do Ciebie sarkazm mojej wypowiedzi, którego nie było Ci dane wyłapać, tylko potraktowałeś go dosłownie, myśląc właśnie, że gloryfikuję Barcelonę, a umniejszam Realowi.
12.11.2024 14:16
@Simon89
Litości człowieku, czym innym jest ironia, a czym innym deprecjacja kogoś lub czegoś. Gdzie napisałem, że Real nie jest godnym przeciwnikiem Barcelony? Wręcz przeciwnie z mojej wypowiedzi wynikało, że jest w tej lidze są to w zasadzie jedynie wzajemni i godni siebie przeciwnicy, a każdy z nich uzyskuje znaczną przewagę nad drugim z nich w okresach kryzysu jednego z nich. Ciekawe podejście do źródeł, często spotykane, jak nie ma co napisać dla poparcia swojej tezy, to napiszę, że wynika to z internetu lub telewizji. Nie ma zwyczaju dyskutować na tym poziomie, ale okoliczności usprawiedliwiają odstępstwo od tej reguły i mogę ad vocem napisać, że z mojej telewizji i mojego internetu wynika wręcz coś przeciwnego - duże zainteresowanie Klassikerem.
12.11.2024 14:06
@Simon89
Cieszę się natomiast, że przyznałeś, to co Ci zarzuciłem, czyli podważanie znaczenia i wartosci mistrzostwa Niemiec, a tym samym również osiągnięć Bayernu na tym polu.
12.11.2024 00:04
@Simon89
Postaram się wytłumaczyć Ci to dość prosto. Gdybym nie zrozumiał użytej przez Ciebie przenośni, to zapytałbym, którzy to panowie z KS interesują się Klassikerem lub ilu z nich się tym meczem interesuje. Tak nie zapytałem, zamiast tego zapytałem o podstawy twierdzeń o niskim zainteresowaniu tym meczem. Dostrzegasz (nie pytam, czy rozumiesz) różnicę, bo prościej już się nie da.
11.11.2024 23:59
@Simon89
Jeżeli nie znasz znaczenia jakiś słów, tł sugeruje, żebyś ich nie używał, bo robisz z siebie idiotę. Nie znasz ani znaczenia słowa "ironia", ani "przenośnia". Gdzie z mojej strony ironia w stosunku do Realu, bo przecież nie w stwierdzeniu o oligopolu, czy też pokłosiu tego zjawiska. Przenośnię o kilku panach z Kanału Sportowego dobrze zrozumiałem, ale ty nie wiesz, co sam napisałes. Przenośnia, której użyłeś oznacza ni mniej ni więcej jak tylko to, że Twoim zdaniem Polsce zainteresowanie Klassikerem jest nikłe, dlatego zapytałem skąd masz takie dane.
11.11.2024 23:45
@Simon89
Z niczym się nie pogubiłem, ani nie zaorałem, a ta uwaga jest w pełni aktualna do Ciebie. Nie ma sensu tłumaczyć Ci prostej retoryki, której zrozumieć nie umiesz. Właśnie w piłce nie ma pewników, ale Ty nie używałeś żadnej ironii, tylko przyjmowałeś wszystko dosłownie, a ex post probujesz dorabiać jakieś pokraczne interpretacje, żeby nie wyjść na półgłówka. Za późno.
11.11.2024 23:30
@Simon89
@Simon89
Po pierwsze zainteresowanie medialne jakimś meczem nie jest równoznaczne z poziomem sportowym tego meczu, a o tym dyskutowaliśmy.
Po drugie skąd te dane o tak nikłym zainteresowaniu Klassikerem w Polsce?
Po trzecie i najważniejsze, zacząłeś od stwierdzenia, że można pogratulować Kompany'emu i Kane'owi zdobycia pierwszego trofeum, dodając że szkoda, iż wyścig o tytuł mistrza Niemiec zakończył się tak szybko. To nic innego jak deprecjonowanie Bayernu i BL, bo - jak wynika z Twoich postów -co to za sukces wygrać taką ligę, w której nie ma rywalizacji, a Bayern jest hegemonem. Zawartą w mojej odpowiedzi ironię zrozumiałeś dosłownie jako gloryfikację Barcelony. Kiedy zarzuciłem Ci niezrozumienie tej prostej figury retorycznej zacząłeś wypierać się swojej wypowiedzi, twierdząc że to oczywiste, iż 10. kolejce nie można nikomu przyznawać tytułu, a jednak tak zrobiłeś. Taki truizm był Ci obcy w pierwotnej wypowiedzi. Nawiązując do Twojej argumentacji, oczywiste jest, że Real nie przegrał jeszcze La Liga, tak samo jak BL nie przegrał jeszcze Leverkusen, czy Lipsk, choć szczerze wątpię, żeby w tym sezonie dali radę Bayernowi. W obu przypadkach liderzy lig mogą nie wygrać mistrzostwa, jeżeli podadzą pomocną dłoń konkurencji (w dzisiejszym meczu póki co Barcelona wyciąga ją do Realu, choć pewnie dadzą radę wygrać). Swoją drogą przywołany przez Ciebie argument Realu wznoszącego się na wyżyny formy wiosną, pomimo grania padaki jesienią, jest aktualny, ale w LM. Ile znajdziesz przypadków takiej odbudowy formy przez Real w La Liga?
10.11.2024 22:08
@Simon89
Dobrze, że nie przeczysz, że kibicem Bayernu nie jesteś, choć to akurat wiedziałem. Jeżeli twierdzisz, że w BL jest praktycznie monopol Bayernu na triumfy, to w La Liga praktycznie oligopol, co powoduje, że przy nieco słabszej formie jednego z dwóch czołowych zespołów rywalizacji też nie ma. Widać to było w ubiegłym sezonie i widać w tym.
10.11.2024 18:41
@Simon89
Nie wij się już, bo i tak się nie wywiniesz. Przecież znany jesteś jak fan jednego byłego piłkarza Bayernu, a nie samego Bayernu. Twój tekst był niczym innym jak pokazaniem jaka to BL jest słaba i próbą deprecjonowania mistrzostwa Niemiec, wiadomo przecież, że Barcelona to ma takich przeciwników, że szkoda gadać.
10.11.2024 15:24
Granie w lidze 3 dni po meczu w LM nie należy do najłatwiejszych, o czym przekonały się Leverkusem, Lipsk i Dortmund. Celem były 3 punkty i cel został osiągnięty stosunkowo niewielkim nakładem sił.
10.11.2024 13:14
Moim zdaniem był najsłabszym zawodnikiem, ale może to wynikać również z braku rytmu meczowego.
10.11.2024 13:10
Pisanie po 10. kolejce, że znamy mistrza zakrawa na jakąś grubą aberację umysłową. Pisałem o tym z przekąsem kilka postów niżej, ale sarkazm wypowiedzi nie został odczytany. Jeżeli znamy mistrza w BL, to przecież to samo można byłoby powiedzieć o La Liga i PL. Oczywiście masz rację z marginesem błędu. Taka przewaga punktowa pozwala na większym luzie podchodzić do spotkań. Oby tylko nie był ten luz zbyt duży.
10.11.2024 13:04
Pogratulować tytułu można też już Lewandowskiemu i Flickowi, w końcu mają jeszcze większą przewagę nad Realem niż Bayern nad Lipskiem.
09.11.2024 21:09
@AdiFcbFan
Trafnie Gilewicz zwrócił uwagę w studiu po meczu Lipsk -Gladbach na skutki grania meczów w LM w środku tygodnia. Z klubów BL tylko Bayern dał radę wygrać swój sobotni mecz, a pozostałe ekipy nie udźwignęły ciężaru spotkań w LM.
09.11.2024 21:06
Tylko Bayern udźwignął skutki grania w środku tygodnia w LM.
09.11.2024 20:53
Udany piłkarski weekend.
09.11.2024 20:24
Wolą skromnie przegrać niż zaryzykować i z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością dostać dolidny łomot.
09.11.2024 17:36
1
No proszę i mamy 9 punktów przewagi nad Bayerem po 10 kolejkach.
09.11.2024 17:34
Mecz nie porywał. Godna zapamiętania bramka Jamala. Najważniejsze 3 punkty, bez straty bramki i powiększona przewaga na Leverkusen.
09.11.2024 17:31
Brawo. W tym miesiącu własciwie nie miał konkurencji. Mam nadzieję, że spadek formy był chwilowy i wróci do dyspozycji z początku sezonu.
09.11.2024 13:06
Powinien znaleźć się w wyjściowej jedenastce. Ciekawe natomiast kogo Kompany wystawi jako drugiego skrzydłowego. Prawdopodobnie po ostatnim występie będzie to Coman.
08.11.2024 15:23
Nie znoszę
08.11.2024 15:17
Liczę na to, tak samo jak na zero z tyłu.
08.11.2024 15:15
Głos oddany na Harry'ego.
08.11.2024 15:11
1
Sane od sezonu 2020/21 miał tylko jeden dłuższy okres bardzo dobrych występów, tj. ubiegłosezonową rundę jesienną. Poza tym ma niekiedy dobre mecze, po czym w kolejnych jest niedokładny, niechlujny, apatyczny, zwyczajnie irytujący. Na tym tle dłuższego okresu naprawdę dobrych występów Comana nie przypominam sobie, raczej pojedyncze mecze, a jest w Bayernie od sezonu 2015/16. W końcu Gnabry, który oprócz ostatniego sezonu zawsze ma przyzwoite liczby, ale jego gra to sinusoida, której zaczątek widać już w tym sezonie; najpierw bardzo dobra gra i powolny zjazd. Gdybym jednak miał pozbyć się jednego skrzydłowego, to byłby to Coman.
08.11.2024 15:09
Powiedzmy sobie szczerze, że nawet po niewątpliwym obniżeniu formy i tak, biorąc po uwagę konkurencję, powinien wygrać to wyróżnienie w cuglach.
08.11.2024 14:55
Trzy punkty obowiązkowo. Liczę na efektowne zwycięstwo i zero z tyłu. Niestety później coś czego naprawdę nieznoszę. Przerwa reprezentacyjna, która dla mnie jest właściwie przerwą od futbolu.
08.11.2024 14:51
Chłopaki fajnie się bawią :)
https://youtube.com/shorts/IZN0KwLL5wA?si=Xq7PrSva_Ob8u60k
07.11.2024 22:11
2
Bycie środkowym obrońcą w systemie VK, to profesja wysokiego ryzyka, ale nie zapeszając i nie popadajac w huraoptymizm, Kim coraz częściej i coraz lepiej daje radę. Nie popełnia głupich błędów, dobrze czyta grę, gra na wyprzedzenie, jest nieustępliwy w pojedynkach. Oby tak dalej.
Dziwi mnie jak długo Kompany może tolerować taką grę Sane, Comana, zamiast dać szansę młodym. Tu naprawdę nic nie ryzykuje. Gorzej być nie może.
07.12.2024 18:38
Olise gra pierwszy sezon, nowy klub, nowa liga. Jest jeszcze młody (na tle pozostałych skrzydłowych), miał dobre wejście w sezon, ma też dobre liczby i choć zalicza spadek formy, to i tak prezentuje się lepiej niż cała pozostała trójka razem wzięta.
07.12.2024 18:23
@MS7
Mnie z tej trójki najmniej irytuje Gnabry, niewiele mniej, ale jednak mniej. Już kiedyś pisałem, że dla mnie do opisania gry Sane kluczowe słowo to niechlujny. Chciałbym, żeby w miejsce tej trójki od nowego sezonu pojawili się nowi skrzydłowi, ale mam świadomość, że nie ma co liczyć na wymianę wszystkich trzech.
07.12.2024 18:15
Niewiele wcześniej z drugiej strony w takiej samej sytuacji dreptał sobie drugi myśliciel, monsiuer Coman.
07.12.2024 18:01
@jastrzab123
Sane nie ma prawej. To jest kuternoga z drewnianą protezą.
07.12.2024 17:25
Ja liczę na to, że nie będzie w ogóle musiał interweniować.
07.12.2024 14:28
Ja już żałuję, że czas Manu z jego prime time się skończył. Nie chciałbym widzieć upadku bramkarza, którego uważam za najlepszego w historii futbolu. To samo dotyczy Tomka. Uwielbiam go jako piłkarza i jako osobowość, ale jego czas na boisku dobiega do końca.
06.12.2024 17:11
@Alistair
50 za sam udział, a zwycięzca ma otrzymać łącznie 110 mln. Jest o co grać. To w sumie był zawsze czas wolny od piłki klubowej i wiele osób utyskiwało, że na Bayern w akcji trzeba czekać przez 2,5 miesiaca, więc choćby z tego względu chętnie obejrzę ten turniej. Zdecydowanie większe zastrzeżenia niż do tego turnieju mam do tych bezsensownych przerw reprezentacyjnych, które wybijają piłkarzy z rytmu, są dla nich meczące, kończą się kontuzjami.
06.12.2024 13:57
Równie dumni powinnini być z ordynarnej gry na czas, grając z przewagą zawodnika. Pokazali tym mistrzowską klasę.
05.12.2024 14:18
Wątpię, że kluby choćby rozważały olanie tych rozgrywek, skoro za sam udział dostają po 50 mln dolarów. FIFA miał natomiast problem ze znalezieniem chętnego do zakupu praw telewizyjnych.
05.12.2024 13:08
@bayern1987dwa
I dobrze, że lecial. Ile razy może być poniewierany? To jak sędziowie pozwalają przeciwko niemu grać to jakiś skandal.
04.12.2024 14:20
Od jakiegoś czasu z przerażeniem obserwuję poziom sędziowania meczów Bayernu. Najłatwiej było stwierdzić, że następuje postępująca hiszpanizacja niemieckiego sędziowania, ale niestety jest gorzej. Nie chodzi o mierny poziom sędziowania wynikający z niekompetencji, tylko intencjonalne sędziowanie przeciwko Bayernowi. Widać to bylo dzisiaj i widac było w poprzednich spotkaniach. Musiala to nie jest nurek pokroju Bellighama, nie mówiąc o Viniuciusie, tylko jest zwyczajnie potwornie poniewierany. I co? I nic. Przewrócił się sam.
04.12.2024 00:04
Pełna zgoda. Widoczny progres w stosunku do tuchelozy, a że mamy kontuzje na kilku istotnych pozycjach, wlasciwie nieobsadzoną LO i zawodnikom zdarzają się totalne wylewy, to trudno za to winić VK.
03.12.2024 23:31
@AdiFcbFan
Z AV też się fajnie popisał.
03.12.2024 23:27
Nie poniesie. Mam nadzieję, że skończą poza 4. Będę trzymał za nich kciuki. To co dzisiaj zagrali, grając w przewadze, to po prostu wstyd. Wsyd i jeszcze raz wstyd. Gra na czas przez prawie jedną trzecią meczu. Do tego kolejny sędzia drukarz.
03.12.2024 22:51
Jak to ktoś ostatnio pisał, trzeba trzymać się zasady: "Opuść futbol, zanim futbol opuści ciebie".
03.12.2024 21:48
Pod spodem pewnie ma koszulkę Leverkusen.
03.12.2024 21:46
Dobre, hehehe.
03.12.2024 21:40
@Alistair
Nie śpi. Czuwa nad dobrostanem Leverkusen.
03.12.2024 21:39
Jakby zdjął trykot, to pod spodem pewnie ma koszulkę Leverkusen.
03.12.2024 21:37
Nieważne jak, mniejsza o styl, istotne, żeby być w następnej rundzie. Tylko to się liczy.
03.12.2024 20:22
Przesadzasz. Jablonski był najlepszym zawodnikiem BVB. Zastanawiam się tylko, czy jest u nich na etacie, czy robi to z potrzeby serca.
01.12.2024 23:54
Oczywiście płonących.
01.12.2024 23:16
Znany też z pustych zapowiedzi o płynących drzewach. Trochę taki niezbyt wprawny piroman - amator ten nasz Joszka.
01.12.2024 23:01
Dla mnie symptomatyczne przy ocenie Eintrachtu są słowa Grabary, który powiedział, że dziwi go jak zespół, który gra tak słabo, wygrywa tyle meczów. Moim zdaniem nie jest to zespół na miarę Leverkusen z poprzedniego sezonu i dość szybko Bayern odskoczy od Eintrachtu na zdecydowanie więcej niż 4 punkty.
https://www.meczyki.pl/newsy/pilka-nozna/nie-wiem-jak-mozna-grac-tak-slabo-i-tyle-wygrywac-grabara-wypalil-nt-rywali/254939
01.12.2024 20:17
Mecz z Liverpoolem się jeszcze nie skończył, ale City nadal w gazie, kontynuuje zwycięską passę ;) Jak im tak dalej pójdzie, to mogą mieć problem, żeby zagrać w przyszłym sezonie w pucharach i bynajmniej nie powodu ciążących na nich oskarżeniach o naruszenia finansowe. Ciekawe, czy Pep będzie w stanie ich poskładać i powalczyć o pierwszą czwórkę.
01.12.2024 17:53
@Lampo
Faktycznie, nie sprawdziłem. To diametralnie zmienia obraz sytuacji. W takim przypadku jednak z pewnością znajdzie się wielu chętnych na Davida.
01.12.2024 13:18
Celny komentarz. Potrzebujemy drugiego wartościowego napastnika. Jedyna wątpliwość dotyczy tego, czy Bayern będzie w stanie wyłożyć znaczącą kasę na Davida, mając na uwadze pilną potrzebę obsadzenia innych pozycji.
01.12.2024 12:43
@Alistair
Wczorajsi za przykładem Daviesa ;)
30.11.2024 21:42
@ovadinho
Fryzury mają nawet nie tyle topowe, co wręcz trendsetterskie ;)
30.11.2024 21:41
Tu moim zdaniem nie ma pola do dyskusji. Ewidentny karny.
30.11.2024 21:24
Już ich w ubiegłym sezonie tak uskrzydliła wygrana z Bayernem, że zajęli zaszczytne 5 miejsce i fartem grają w LM.
30.11.2024 21:18
Gdybym miał grę Sane określić tylko jednym słowem, to pierwsze, które przychodzi mi na myśl, to niechlujna.
30.11.2024 21:16
@piczek
To taka dziennikarska, płytka interpretacja.
Przepisy gry 2024/25 IFAB, który w art. 5 reguluje tę kwestię następująco:
Kontuzje
Sędzia
• nie przerywa gry aż do momentu, gdy piłka jest poza grą, jeżeli zawodnik doznał
lekkiej kontuzji,
• przerywa grę, jeżeli zawodnik uległ poważnej kontuzji i zapewnia jego zniesienie
z pola gry. Nie wolno udzielać pomocy kontuzjowanemu zawodnikowi na polu
gry; może on tam powrócić dopiero po wznowieniu gry. Jeżeli piłka jest w grze,
zawodnik może powrócić na pole gry jedynie przekraczając linię boczną.
Natomiast podczas przerwy w grze zawodnik ten może powrócić na pole gry zza
którejkolwiek linii ograniczającej pole gry. Wyjątki od obowiązku opuszczenia
pola gry dotyczą jedynie przypadków, gdy:
� kontuzjowany jest bramkarz,
� bramkarz i zawodnik z pola zderzą się ze sobą i potrzebują pomocy,
� zawodnicy tej samej drużyny zderzą się i potrzebują pomocy,
� doszło do ciężkiej kontuzji,
� zawodnik doznał kontuzji na skutek fizycznego ataku, za który przeciwnik
został napomniany lub wykluczony (np. faul wykonany w sposób nierozważny
lub z użyciem nieproporcjonalnej siły), zakładając, że ocena kontuzji/
udzielanie pomocy zostanie zakończone szybko,
� podyktowany został rzut karny, a zawodnik kontuzjowany będzie wykonawcą
tego rzutu.
64
• pilnuje, by zawodnik z krwawiącą raną opuścił pole gry. Sędzia da przyzwalający
sygnał na jego powrót dopiero gdy będzie pewny, że krwawienie zostało
zatamowane, a zawodnik nie ma na sobie zakrwawionego ubioru,
• jeżeli sędzia zezwolił na wejście na pole gry służb medycznych i/lub noszowych,
musi opuścić je kontuzjowany zawodnik – na noszach lub o własnych siłach. Jeżeli
zawodnik nie podporządkuje się temu, musi być napomniany za niesportowe
zachowanie,
• jeżeli sędzia zdecydował o napomnieniu lub wykluczeniu zawodnika, który z
powodu kontuzji musi opuścić pole gry dla otrzymania pomocy, sędzia musi
pokazać stosowną kartkę, zanim zawodnik ten opuści pole gry,
• jeżeli gra nie została przerwana z innego powodu lub kontuzja nie powstała
w wyniku przewinienia, przerwana gra jest wznawiana rzutem sędziowskim.
W tym kontekście kluczowe jest określenie ciężka kontuzja. Sędzia mógł uznać (trafnie), że Sule nie jest ciężko kontuzjowany i nie przerwał gry.
30.11.2024 21:14
Niestety to efekt marnowania takich sytuacji jakie dzisiaj mieli Sane i Muller.
30.11.2024 20:48
Urban ma rację, zero zainteresowania piłką i Sane ściągany do dołu. Interpretacja, że nie doszło do całkowitego pozbawienia Sane swobody ruchu, to jakaś aberacja. Przejaskrawiając taką narrację, to żeby był karny powinien był go sznurem do słupka przywiązać.
30.11.2024 20:44
Laimera, to ja widzę, ale w środku pola zamiast Goretzki.
30.11.2024 20:40
Może mu cofną zakaz i umorzą grzywnę :)
30.11.2024 20:39
@piczek
Mógł się Sule schylić to nie zarobiłby w łeb. Takie ryzyko stania w murze.
30.11.2024 20:36
@Alistair
Nie wiem na co dzisiaj liczył VK wystawiając Tela, na cud. Cudu nie było, zagrał na swoim poziomie.
30.11.2024 20:34
Obronę (ściślej środkowych obrońców) wyniósł na dawno niebywały w Bayernie poziom, a potencjał w ataku marnotrawi dokonując jakiś dziwnych, niezrozumiałych wyborów, czego najlepszym przykładem było wystawienie dzisiaj Tela. Sane też powinien był "odpocząć" na ławce, a zamiast tych skrzydłowych Coman i Olise.
30.11.2024 20:31
@hoven
Niestety, ale Tomek gra straszną padakę. Ewidentnie wychodzi na to, że rozstanie się z Bayernem przed tym sezonem było najlepszym pomysłem. Piszę to z dużym smutkiem, bo mogę śmiało powiedzieć, że Tomek jest moim ulubionym piłkarzem.
30.11.2024 19:31
@bawaria42
Problemy z kolanem.
30.11.2024 19:28
Decyzja o wystawieniu Tela jest całkowicie niezrozumiała. Nie było żadnych podstaw do tego, żeby grał w pierwszym składzie, skoro wcześniej prawie w ogóle nie grał, a jak grał to fatalnie.
30.11.2024 19:27
Gnabry'ego nie ma nawet na ławce.
30.11.2024 19:25
Wystawienie w takim meczu Tela, który nic nie grał (a jak grał to beznadziejnie) w ogóle się nie broni. Tel nie powinien wyjść na drugą połowę.
30.11.2024 19:24
Dawny, dobry Neuer, to obroniłby to z zamkniętymi oczami.
30.11.2024 19:22
Najlepiej bardzo solidnie :)
30.11.2024 17:36
Sarrem zainteresowany był ponoć Wicher Kostomłoty, ale nie wiem, czy doszli do porozumienia:)
28.11.2024 18:33
Nie wiem, czy ktoś już wrzucił materiał na temat zachowania Pepa po meczu w LM.
https://search.app?link=https%3A%2F%2Ftransfery.info%2Faktualnosci%2Fpep-guardiola-pokiereszowany-po-meczu-ligi-mistrzow-opowiedzial-co-sie-stalo-chcialem-zrobic-sobie-krzywde-wideo%2F229126&utm_campaign=aga&utm_source=agsadl2%2Csh%2Fx%2Fgs%2Fm2%2F4
28.11.2024 17:18
Też mi wielkie halo. Prawdę napisali. Czekam z utęsknieniem, kiedy szejkom znudzi się zabawa w piłkę w Europie i zabiorą się stąd raz na zawsze.
27.11.2024 23:25
Kylian i Mo powinni zapisać się do Harry'ego na korepetycje ze strzelania karnych.
27.11.2024 22:30
Gol bardzo cenny, ale najważniejsze, że Kim wykonuje świetną robotę tam, gdzie najbardziej się tego od niego oczekuje - w defensywie.
27.11.2024 16:05
Na emeryturę powinien się wybrać do PSG, żeby pograć w ataku :) Dobre warunki fizyczne, świetna technika i co ważne potrafi grać odwrócony do bramki;)
27.11.2024 15:18
Pack ma's. Po zwycięstwo.
26.11.2024 20:54
Jeżeli mecze będą kończyły się wygraną Bayernu 3-0, to nie mam nic przeciwko temu, żeby bramkarze przeciwników mieli w tych meczach dzień konia i dostawali najwyższe noty w swoich drużynach ;)
24.11.2024 16:01
Właśnie miałem to pisać. City niezły zjazd zalicza, chyba największy od czasu kiedy przyszedł tam Pep.
23.11.2024 19:47
To, że Bayern tak postąpi było dość oczywiste. Bardziej nurtujące jest ile razy w kolejnych sezonach przeczytamy znowu to samo, co teraz.
19.11.2024 11:20
Jak już jesteśmy przy tłumaczeniu wydarzeń piłkarskich pojęciami o mistycznym rodowodzie, to w 2010 r. Anglikom wróciła karma za "gola" z Niemcami w 1966 r.
16.11.2024 23:19
W sumie, to ostatecznie Polacy prawie wyglądali jak Brazylia... w meczu z Niemcami podczas MŚ w 2014 roku :}
16.11.2024 18:36
Aktualnue nie mógł jeszcze potwierdzić, że doszli do porozumienia, ponieważ może prowadzić rozmowy z Realem lub innym klubem dopiero od 1 stycznia.
16.11.2024 00:51
@Marienplatz
Oczywiście, że tak. Nic tak nie stymuluje rozwoju jak zdrowa konkurencja.
15.11.2024 17:19
@Marienplatz
Marienplatz
Cóż mogę tylko podpisać się pod Twoimi zachciankami, moje są takie same. Żałuję, że zarząd "przespał" okazje na Mamardashvilego. Rozumiem Twoje podejście w kwestii rywalizacji, ale Nübel wie z kim musiałby rywalizować, zdaje sobie sprawę.kim jest Manu, widział jak wyglądała rywalizacja w kadrze i po prostu poddał się. Dla mnie bez żalu, że tak postąpił, bo nie jest to kandydat na pierwszego bramkarza Bayernu. Potrafię natomiast zrozumieć powody jego decyzji.
Swoją drogą życzyłbym sobie, żeby Peretz dostawał szanse, bo może się okazać, że bardzo dobry kandydat do zastąpienia Manu już jest w Bayernie.
15.11.2024 17:06
@Marienplatz
Dopóki Neuer będzie w klubie, oczywiście jako bramkarz i będzie chciał wszystko grać, a będzie chciał, nikt inny szansy nie dostanie. Co do pozostałych kwestii w pełni się zgadzam.
15.11.2024 14:37
Ja poszedłbym dalej. Co roku mistrzostwa świata i mistrzostwa Europy, w cyklu zima - lato. A co nie można? Kto im zabroni?
15.11.2024 11:15
Dlatego szkoda, że w klubie nie dostaje żadnej szansy.
15.11.2024 11:08
Ja również nie widzę go jako następcy Manu. Nübel to mocno przeciętny bramkarz, a Manu przyzwyczaił bas do tego, że w bramce Bayernu stał absolutnie topowy bramkarz.
15.11.2024 11:05
Ja go rozumiem. Po co ma podejmować walkę, w której bez względu jakiej formy sportowej by nie prezentował i tak przegra. Niezależnie od tego uważam, że Manu nawet w obecnej formie dalej od jego primu i tak jest lepszy od Nübela.
15.11.2024 11:03
W pełni zasłużone wyróżnienie.
15.11.2024 10:58
Kim póki co gra ostatnio naprawdę dobrze, a umowa kończy się w 2028 roku, więc tu nie ma pośpiechu. Można czekać i obserwować jakie będzie na stałe (w dluższym okresie) oblicze jego gry, to z ubiegłego sezonu, czy to aktualne.
12.11.2024 18:03
@Simon89
Czasami poświęcam czas na robienie rzeczy bez szansy powodzenia.
12.11.2024 16:20
@Simon89
Co do mojej wypowiedzi "Pogratulować tytułu można też już Lewandowskiemu i Flickowi, w końcu mają jeszcze większą przewagę nad Realem niż Bayern nad Lipskiem", to nie wyrywaj jej z kontekstu. Przecież cały czas twierdzę, że ani rywalizacja w BL, ani w La Liga nie jest rozstrzygnięta i to właśnie nawet nie ironia, a wręcz skierowany do Ciebie sarkazm mojej wypowiedzi, którego nie było Ci dane wyłapać, tylko potraktowałeś go dosłownie, myśląc właśnie, że gloryfikuję Barcelonę, a umniejszam Realowi.
12.11.2024 14:16
@Simon89
Litości człowieku, czym innym jest ironia, a czym innym deprecjacja kogoś lub czegoś. Gdzie napisałem, że Real nie jest godnym przeciwnikiem Barcelony? Wręcz przeciwnie z mojej wypowiedzi wynikało, że jest w tej lidze są to w zasadzie jedynie wzajemni i godni siebie przeciwnicy, a każdy z nich uzyskuje znaczną przewagę nad drugim z nich w okresach kryzysu jednego z nich. Ciekawe podejście do źródeł, często spotykane, jak nie ma co napisać dla poparcia swojej tezy, to napiszę, że wynika to z internetu lub telewizji. Nie ma zwyczaju dyskutować na tym poziomie, ale okoliczności usprawiedliwiają odstępstwo od tej reguły i mogę ad vocem napisać, że z mojej telewizji i mojego internetu wynika wręcz coś przeciwnego - duże zainteresowanie Klassikerem.
12.11.2024 14:06
@Simon89
Cieszę się natomiast, że przyznałeś, to co Ci zarzuciłem, czyli podważanie znaczenia i wartosci mistrzostwa Niemiec, a tym samym również osiągnięć Bayernu na tym polu.
12.11.2024 00:04
@Simon89
Postaram się wytłumaczyć Ci to dość prosto. Gdybym nie zrozumiał użytej przez Ciebie przenośni, to zapytałbym, którzy to panowie z KS interesują się Klassikerem lub ilu z nich się tym meczem interesuje. Tak nie zapytałem, zamiast tego zapytałem o podstawy twierdzeń o niskim zainteresowaniu tym meczem. Dostrzegasz (nie pytam, czy rozumiesz) różnicę, bo prościej już się nie da.
11.11.2024 23:59
@Simon89
Jeżeli nie znasz znaczenia jakiś słów, tł sugeruje, żebyś ich nie używał, bo robisz z siebie idiotę. Nie znasz ani znaczenia słowa "ironia", ani "przenośnia". Gdzie z mojej strony ironia w stosunku do Realu, bo przecież nie w stwierdzeniu o oligopolu, czy też pokłosiu tego zjawiska. Przenośnię o kilku panach z Kanału Sportowego dobrze zrozumiałem, ale ty nie wiesz, co sam napisałes. Przenośnia, której użyłeś oznacza ni mniej ni więcej jak tylko to, że Twoim zdaniem Polsce zainteresowanie Klassikerem jest nikłe, dlatego zapytałem skąd masz takie dane.
11.11.2024 23:45
@Simon89
Z niczym się nie pogubiłem, ani nie zaorałem, a ta uwaga jest w pełni aktualna do Ciebie. Nie ma sensu tłumaczyć Ci prostej retoryki, której zrozumieć nie umiesz. Właśnie w piłce nie ma pewników, ale Ty nie używałeś żadnej ironii, tylko przyjmowałeś wszystko dosłownie, a ex post probujesz dorabiać jakieś pokraczne interpretacje, żeby nie wyjść na półgłówka. Za późno.
11.11.2024 23:30
@Simon89
@Simon89
Po pierwsze zainteresowanie medialne jakimś meczem nie jest równoznaczne z poziomem sportowym tego meczu, a o tym dyskutowaliśmy.
Po drugie skąd te dane o tak nikłym zainteresowaniu Klassikerem w Polsce?
Po trzecie i najważniejsze, zacząłeś od stwierdzenia, że można pogratulować Kompany'emu i Kane'owi zdobycia pierwszego trofeum, dodając że szkoda, iż wyścig o tytuł mistrza Niemiec zakończył się tak szybko. To nic innego jak deprecjonowanie Bayernu i BL, bo - jak wynika z Twoich postów -co to za sukces wygrać taką ligę, w której nie ma rywalizacji, a Bayern jest hegemonem. Zawartą w mojej odpowiedzi ironię zrozumiałeś dosłownie jako gloryfikację Barcelony. Kiedy zarzuciłem Ci niezrozumienie tej prostej figury retorycznej zacząłeś wypierać się swojej wypowiedzi, twierdząc że to oczywiste, iż 10. kolejce nie można nikomu przyznawać tytułu, a jednak tak zrobiłeś. Taki truizm był Ci obcy w pierwotnej wypowiedzi. Nawiązując do Twojej argumentacji, oczywiste jest, że Real nie przegrał jeszcze La Liga, tak samo jak BL nie przegrał jeszcze Leverkusen, czy Lipsk, choć szczerze wątpię, żeby w tym sezonie dali radę Bayernowi. W obu przypadkach liderzy lig mogą nie wygrać mistrzostwa, jeżeli podadzą pomocną dłoń konkurencji (w dzisiejszym meczu póki co Barcelona wyciąga ją do Realu, choć pewnie dadzą radę wygrać). Swoją drogą przywołany przez Ciebie argument Realu wznoszącego się na wyżyny formy wiosną, pomimo grania padaki jesienią, jest aktualny, ale w LM. Ile znajdziesz przypadków takiej odbudowy formy przez Real w La Liga?
10.11.2024 22:08
@Simon89
Dobrze, że nie przeczysz, że kibicem Bayernu nie jesteś, choć to akurat wiedziałem. Jeżeli twierdzisz, że w BL jest praktycznie monopol Bayernu na triumfy, to w La Liga praktycznie oligopol, co powoduje, że przy nieco słabszej formie jednego z dwóch czołowych zespołów rywalizacji też nie ma. Widać to było w ubiegłym sezonie i widać w tym.
10.11.2024 18:41
@Simon89
Nie wij się już, bo i tak się nie wywiniesz. Przecież znany jesteś jak fan jednego byłego piłkarza Bayernu, a nie samego Bayernu. Twój tekst był niczym innym jak pokazaniem jaka to BL jest słaba i próbą deprecjonowania mistrzostwa Niemiec, wiadomo przecież, że Barcelona to ma takich przeciwników, że szkoda gadać.
10.11.2024 15:24
Granie w lidze 3 dni po meczu w LM nie należy do najłatwiejszych, o czym przekonały się Leverkusem, Lipsk i Dortmund. Celem były 3 punkty i cel został osiągnięty stosunkowo niewielkim nakładem sił.
10.11.2024 13:14
Moim zdaniem był najsłabszym zawodnikiem, ale może to wynikać również z braku rytmu meczowego.
10.11.2024 13:10
Pisanie po 10. kolejce, że znamy mistrza zakrawa na jakąś grubą aberację umysłową. Pisałem o tym z przekąsem kilka postów niżej, ale sarkazm wypowiedzi nie został odczytany. Jeżeli znamy mistrza w BL, to przecież to samo można byłoby powiedzieć o La Liga i PL. Oczywiście masz rację z marginesem błędu. Taka przewaga punktowa pozwala na większym luzie podchodzić do spotkań. Oby tylko nie był ten luz zbyt duży.
10.11.2024 13:04
Pogratulować tytułu można też już Lewandowskiemu i Flickowi, w końcu mają jeszcze większą przewagę nad Realem niż Bayern nad Lipskiem.
09.11.2024 21:09
@AdiFcbFan
Trafnie Gilewicz zwrócił uwagę w studiu po meczu Lipsk -Gladbach na skutki grania meczów w LM w środku tygodnia. Z klubów BL tylko Bayern dał radę wygrać swój sobotni mecz, a pozostałe ekipy nie udźwignęły ciężaru spotkań w LM.
09.11.2024 21:06
Tylko Bayern udźwignął skutki grania w środku tygodnia w LM.
09.11.2024 20:53
Udany piłkarski weekend.
09.11.2024 20:24
Wolą skromnie przegrać niż zaryzykować i z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością dostać dolidny łomot.
09.11.2024 17:36
No proszę i mamy 9 punktów przewagi nad Bayerem po 10 kolejkach.
09.11.2024 17:34
Mecz nie porywał. Godna zapamiętania bramka Jamala. Najważniejsze 3 punkty, bez straty bramki i powiększona przewaga na Leverkusen.
09.11.2024 17:31
Brawo. W tym miesiącu własciwie nie miał konkurencji. Mam nadzieję, że spadek formy był chwilowy i wróci do dyspozycji z początku sezonu.
09.11.2024 13:06
Powinien znaleźć się w wyjściowej jedenastce. Ciekawe natomiast kogo Kompany wystawi jako drugiego skrzydłowego. Prawdopodobnie po ostatnim występie będzie to Coman.
08.11.2024 15:23
Nie znoszę
08.11.2024 15:17
Liczę na to, tak samo jak na zero z tyłu.
08.11.2024 15:15
Głos oddany na Harry'ego.
08.11.2024 15:11
Sane od sezonu 2020/21 miał tylko jeden dłuższy okres bardzo dobrych występów, tj. ubiegłosezonową rundę jesienną. Poza tym ma niekiedy dobre mecze, po czym w kolejnych jest niedokładny, niechlujny, apatyczny, zwyczajnie irytujący. Na tym tle dłuższego okresu naprawdę dobrych występów Comana nie przypominam sobie, raczej pojedyncze mecze, a jest w Bayernie od sezonu 2015/16. W końcu Gnabry, który oprócz ostatniego sezonu zawsze ma przyzwoite liczby, ale jego gra to sinusoida, której zaczątek widać już w tym sezonie; najpierw bardzo dobra gra i powolny zjazd. Gdybym jednak miał pozbyć się jednego skrzydłowego, to byłby to Coman.
08.11.2024 15:09
Powiedzmy sobie szczerze, że nawet po niewątpliwym obniżeniu formy i tak, biorąc po uwagę konkurencję, powinien wygrać to wyróżnienie w cuglach.
08.11.2024 14:55
Trzy punkty obowiązkowo. Liczę na efektowne zwycięstwo i zero z tyłu. Niestety później coś czego naprawdę nieznoszę. Przerwa reprezentacyjna, która dla mnie jest właściwie przerwą od futbolu.
08.11.2024 14:51
Chłopaki fajnie się bawią :)
https://youtube.com/shorts/IZN0KwLL5wA?si=Xq7PrSva_Ob8u60k
07.11.2024 22:11
Bycie środkowym obrońcą w systemie VK, to profesja wysokiego ryzyka, ale nie zapeszając i nie popadajac w huraoptymizm, Kim coraz częściej i coraz lepiej daje radę. Nie popełnia głupich błędów, dobrze czyta grę, gra na wyprzedzenie, jest nieustępliwy w pojedynkach. Oby tak dalej.
07.11.2024 20:20