Co jak co ale ten Ronaldo to... piłka go szuka, koledzy go szukają... co za gość. Jest po prostu wszędzie! Gdyby w paru sytuacjach Coman i Gnabry nie zaczęli gwiazdorzyć to i Lewy miałby może ze 2-3 bramki więcej.
PS. Robert... po cholerę oddawałeś tę 11 Coutinho :/
20.07.2020 23:15
@AdiFantasti - bo francuzi zawsze najpierw rozkładają nogi a dopiero później pomyślą :) Tak było jest i będzie ;)
20.07.2020 23:11
@FanGraczyBayern - to są takie momenty kiedy naprawdę bardzo żałuję, że Bundesliga liczy tylko 18 drużyn...
20.07.2020 23:07
Dobra. Wszem i wobec można zaanonsować. Nie ma bata Lewy straci złotego buta.
20.07.2020 23:01
Ja to nie wiem co w tych włoszech się odwala. W żadnej chyba innej lidze nie podyktowali aż tylu rzutów karnych.
Edytowano : 2020-07-20 23:00:23
@Panczo - nie wiedziałem ;)
20.07.2020 22:59
@GuteSpiele - ja właśnie tak samo Havertza tak nie żałuję. Tomek pogra ze 3 lata na poziomie, w razie wypadku wejdzie Goretzka a w międzyczasie na bank jakiś talent w niemczech wypłynie. Na razie najważniejsze jest to, aby uzupełnić pozycje które są najbardziej newralgiczne i nie jest to pozycja Thomasa Mullera. A poza tym... Havertzowi może w Anglii nie pójść i cena może radykalnie spaść.
Edytowano : 2020-07-20 22:52:00
@Panczo - Ateny? hehe wybacz ale nie kapuję ;)
Edytowano : 2020-07-20 22:55:21
Dybala co za akcja... jest potencjał w tej drużynie. Wywalić Sarriego, i może coś z tego będzie.
20.07.2020 22:51
@Panczo - chodzi o nagrodę piłkarz sezonu wg. UEFA? Tutaj chyba przede wszystkim będzie LM brana pod uwagę.
20.07.2020 22:39
Spoko @MuFan - koledze po prostu sie coś pomyliło :) Nikt Cię tu nie ma za jakiegoś trolla ;)
20.07.2020 22:03
@Prezes42 - staram się nie komentować spraw politycznych, ale było kiedyś wideo jak obywatele francuscy pochodzący z Azji, po tych zamachach terrorystycznych to było, wypowiadali się że aby walczyć z terroryzmem nie należy używać broni tylko... kwiatów.
Śmiem twierdzić że jakby żołnierze znad sekwany robili desant w jakiejś krainie to zamiast strzelać do wroga, wzięli by kredę i rysowali serduszka na asfalcie i pisali w nich "Peace" :D
20.07.2020 21:55
Tak jeszcze apropo złotej piłki. Kiedyś, kiedy złota piłka była nagrodą dla najlepszego europejskiego piłkarza, była bardziej sprawiedliwa. Bo chyba było tak, że głosowali tylko dziennikarze z Europy, którzy jednak mają większe pojęcie co się dzieje na tym podwórku. Dla najlepszego piłkarza świata była za to nagroda piłkarza roku wg. FIFA. Nie chcę żadnej dyskryminacji, ale to tak, jak był ten wałek, aby w latach 70 na stanowisko prezydenta FIFA wsadzić skorumpowanego, skończonego we własnej ojczyźnie, Joao Havelanga, który spowodował że głos jakiejś Gwinei, czyli peryferii piłkarskiego świata, liczy się tak samo, jak głos np. niemieckiej federacji piłkarskiej, która od dość dawna była i jest liczącą się reprezentacją na świecie. I później dochodzi do takich sytuacji, ze z jakiegoś Kongo, nikogo nie znają, ale jest na liście Messi i Cristiano, i wybiera pomiędzy tymi graczami, a już takiego Pirlo kojarzył nie będzie.
Edytowano : 2020-07-20 20:21:15
PS. Agent Bale'a powiedział że jego klient planuje siedzieć w Madrycie przez 2 lata trwania kontraktu :D Le Cabaret :D
20.07.2020 20:20
@Dziki79 - dopóki Chelsea nie wzmocni obrony nie widzę ich jak kandydatów do tytułu. Raczej stawiam że będzie walka o 3 miejsce pomiędzy Chelsea, może dołączyć Man Utd, jest jeszcze Tottenham i Leicester. W przyszłym sezonie myślę że nadal City i Liverpool będą poza zasięgiem konkurencji.
Edytowano : 2020-07-20 19:57:04
@Kontraktowiec - coś pamiętam ale musiałbym sobie to odświeżyć. Andrew był w stanie zostać mistrzem świata, ale po prawdzie z Tysonem czy Lewisem w formie chyba jednak nie miałby szans.
20.07.2020 19:54
Tak apropo tej Francji jeszcze, że niby France Football robi też to trochę przez to, że jacyś idioci przedwcześnie zakończyli zmagania w tamtejszej lidze. Nie wiem jak jest teraz, ale np. do niedawna w klasyfikacji złotego buta, francuska Ligue 1 miała współczynnik 1.5 pkt. będąc wśród takich "tuz" jak Austriacka Bundesliga czy liga portugalska. Także jeżeli w ten sposób żabojady tak myślały to bardzo gratuluję i widać jak inni oceniają ich ligę :)
20.07.2020 19:06
@Zerafaelo - naprawdę? Uważasz że Messi zechce przyjść do Monachium? Albo że zechce grać za 20-25 mln EU rocznie? Chyba żartujesz... dodatkowo nie widzę aby Rummenigge porwał się na Messiego. Bundsliga i bez niego jest wygrana a on już nie jest gwarantem wygranej w LM. Z obecną dyspozycją nie zasługuje na tak wysoką pensję.
A co do Ribery'ego nie wygrał, bo Bayern ówczesny był kolektywem, nie można było wyróżnić kogokolwiek że wybijał się ponad wszystkich. A Robert jednak w tym sezonie odjechał statystykami wszystkim, więc dziwię się naprawdę że masz jakieś wątpliwości.
PS. Haha i fajna logika. Dwie ligi nie dograły sezonu i powinnismy je mieć na uwadze :D Naprawdę bardzo fajnie. Może idąc tym tropem odbierzmy mistrzostwa Liverpoolowi, Realowi i Bayernowi? B o przecież Holandia i Belgia skończyły grać.
20.07.2020 17:26
@Kontraktowiec - z Gołotą był taki problem, że nie miał głowy. Dużo osób mówiło (np. legendarny Lou Duva) że miał potencjał na mistrzostwo wszechwag. Tylko że się palił psychicznie, nie chciało mu się trenować, symulował kontuzje itp. a czy Andrew był mało znany marketingowo? Cóż w tamtych latach mówiło się że jest ostatnią nadzieją białych, w elicie która była obsadzona przez czarnoskórych bokserów więc nie wiem czy to było tak że miał słaby marketing. Nie twierdzę jednak że tak nie było.
@ForzaFCB - ciekawe co zrobią z plebiscytem FIFA na najlepszego piłkarza roku. wejdźcie na twittera France Football też można ciekawe rzeczy poczytać ;) Żabojady to jednak są zbyt poprawni politycznie.
20.07.2020 15:33
@tapczan - całkiem prawdopodobne że masz rację. Jednak sam widzisz, czy ktokolwiek z nas sądził że Lewy osiągnie ten poziom na jakim teraz się znajduje? Ja się przyznaję że nie wierzyłem w niego, myślałem że to będzie gracz co najwyżej na zespół pokroju Wolfsburga (z całym szacunkiem dla tego klubu)
20.07.2020 15:29
@Lampo - jasne, ale miło by w sumie bylo, gdyby po raz pierwszy od 1981 roku zdobył piłkę gracz Bayernu. I to jeszcze polak, wymarzone combo :D
20.07.2020 15:16
@tapczan - to raczej polak nie zdobędzie w najbliższych latach tej nagrody. Niestety ale Robert nie ma szans nawet jak będzie bił rekordy, w przyszłym roku ME oraz za 2 lata MŚ w Katarze. Nie ma takiej opcji że którykolwiek z turniejów mu w tym pomoże.
20.07.2020 15:03
Pozwoliłem sobie skopiować z innego portalu fragment:
Organizatorzy plebiscytu podkreślają, że 2020 r. jest szczególnym z uwagi na pandemię koronawirusa. "Nie może być traktowany jak zwyczajny rok" - przekonują.
Wyliczają, że jedynie przez dwa miesiące - w styczniu i w lutym - panowały sprawiedliwe warunki do wyłonienia najlepszego piłkarza i piłkarki. Wybuch pandemii storpedował rozgrywki na całym świecie. W niektórych krajach wznowiono rozgrywki, w innych nie. Wiele spotkań toczyło się bez udziału publiczności, dopuszczono pięć zmian, a zwycięzcy europejskich pucharów wyłonieni zostaną w turniejach Final 8.
"Historia Złotej Piłki jest zbyt cenna, by podejmować ryzyko. W tych gorączkowych czasach zrobienie sobie rocznej przerwy jest luksusem i nieocenioną koniecznością" - czytamy we "France Football".
źródło: sportowefakty.wp.pl
To ja proponuję odebrać Bayernowi, Realowi oraz Liverpoolowi tytuły mistrza kraju, dodatkowo nie przyznać pucharu Europy z tego względu że to nie jest zwyczajny rok.
20.07.2020 15:00
Hahaha nie wierzę w to co czytam :D Mógłbym się spodziewać wszystkiego ale takiego czegoś... pomimo tego że ogromna większość lig europejskich została wznowiona to... hahaha parodia :D Ręce opadają. Cóż, a czy wiadomo coś o tytule piłkarz roku wg. FIFA?
20.07.2020 14:53
@DonJupp4ever - śmiało, podaj te durnoty ktore pisałem o Kovacu i innych piłkarzach. Może nie mam najlepszych argumentów, ale od Ciebie każdy ma lepsze.
20.07.2020 14:49
@DonJupp4ever - to mnie zgłoś! Niech administracja sprawdzi czy ja i @hoven to ta sama osoba.
Nie kompromituj się i nie rzucaj bezpodstawnych oskarżeń!
Sam nie potrafisz czytać ze zrozumieniem i opowiadasz głupoty, których nikt nie mówi. Żadnej merytorycznej dyskusji z Twojej strony. Rozumiem że nie można nic napisać. A jak ciągle opowiadasz durnoty nt. Pepa to tak trzeba. Nie potrafisz merytorycznie dyskutować nie masz żadnych argumentów. A nie przepraszam jeden "dla mnie tak jest i tak ma być" i tyle.
20.07.2020 14:18
@Dziki79 - a Bayern również istnieje 100 lat, lecz dopiero na przełomie lat 60 i 70 zaczął budować swoją potęgę i to nie od razu, bo w latach 70 poza tym że Bayern zdobył 3 razy Puchar Europy, to miał prawdziwego rywala, Borussię M, która rywalem była wybornym. Gdyby do teraz tak było to i Bundesliga lepiej by stała dzięki tej rywalizacji.
Bayern owszem ma coraz więcej kibiców ale czy pobije tę trójce? Zobaczymy, będzie ciężko.
Chodzi o fancluby czy członków klubu? Bo wiem że Bayern w którymś aspekcie jest światowym liderem, to jest fakt a drugie miejsce ma... Benfica.
Co do tych kibiców poniżej 14 roku życia... No masz racje ze nie wiadomo czy ich nazywać kibicem. Ale zapominasz o jednym, Ci 10 Latkowie maja rodziców którzy często chcą im nieba przechylic a jak taki się uprze na koszulkę, to tata czy mama w prezencie na urodziny mu ja kupi. Może i nie jest prawdziwym kibicem tylko kibicem pod wpływem chwili. Ale z tego jest kasa. To się liczy przede wszystkim.
Tak jeszcze naszło mi na myśl... Jak myślicie... Czy Park Ji-Sung był faktycznie tak genialny że grał w United (i nie grał wcale tak mało, przyzwoity ma bilans spotkań), czy to było strategiczne posunięcie aby go kupić bo diabły maja silna pozycje w tamtym regionie świata?
20.07.2020 01:41
@Dziki79 - sorki ale nie masz racji. Lata 50 i 60 Busby Babes. Można ich nie lubić ale trzeba spojrzeć faktom w oczy. Przed Fergusonem był marazm, fakt ale wcześniej właśnie w tamtych dekadach grali najlepsi gracze na świecie. Trójca Law/Charlton/Best to była paka! I to czasy przed Bayernem! Jeżeli myślisz że Bayern był zawsze potęgą to jesteś w błędzie. Tak samo jak i Real. Gdyby nie Di Stefano to nie wiadomo czy Real byłby Realem. Przed tym była dominacja Athleticu Bilbao z Zarrą na czele. Dopiero przybycie Don Alfredo wzbiło klub na wyższy poziom. Twierdzić że Man United istnieje tylko w erze Fergusona to nie wiem co to za przejaw musi być.
20.07.2020 01:23
@Panczo - zobaczymy. Jak nadal będzie tam taki dom publiczny to nie jest to wcale takie pewne. Niby coś było że mogą odbyć się przedterminowe wybory ale na ile to prawda to nie wiem. Bartomeu wątpię aby chciał puścić stanowisko
20.07.2020 01:06
@Dziki79 - z racji że w tym wątku jestem obecny od początku to wiem że tak nie myśli i jakby tak myślał to sam bym go wyśmiał. Chodzi przede wszystkim o to że niestety, ale jeśli chodzi o skalę światową to takie marki jak Man Utd, Real, Barcelona są na szczycie. Bayern jest w TOPie, na pewno w pierwszej dziesiątce, ale ta trójca jak i parę innych zespołów zwłaszcza z Anglii mają wyższą wartość czy to się nam podoba czy nie. Takie są realia. Spójrz na to inaczej. Jakbyś się zapytał kogoś spoza Europy w jakim klubie chciałby zagrać albo komu kibicuje? Najczęściej będzie padać nazwa tych trzech zespołów. A jeśli chodzi o Amerykę Płd to tam już wg mnie ogranicza się do Real/Barcelona.
20.07.2020 00:29
@Dziki79 - ale... dlaczego to piszesz? Przecież nikt nie powiedział że SPORTOWO Bayern jest gorszy od Man Utd...
Edytowano : 2020-07-20 00:18:42
To jest dopiero herezja jakby ktoś tak napisał.
20.07.2020 00:18
Hahaha Hajto o swoim byłym menadżerze Rudim Assauerze: Tak mi kiedyś powiedział mój były menadżer którego do dziś dobrze wspominam. Na szczęście nie żyje
Ten to ma talent... nie wiadomo czy się śmiać czy płakać :D
19.07.2020 22:49
@Pir5 - cóż... moja przygoda z Bayernem zaczęła się od Pucharu UEFA, co prawda nie od początku a od meczów z Getafe więc pamiętam z czym to się je.
Edytowano : 2020-07-19 22:37:18
A wynik nie był wcale pozytywny! Taki wp****l od Zenitu jaki dostaliśmy to do tej pory pamiętam.
19.07.2020 22:33
@Pir5 - Boże... czy już coś na temat nie mozna dodać pewnych rozgrywek typu "no to grajmy w LE"? Bo powiedziałem że fajnie gdyby te rozgrywki były lepsze? Ręce opadają...
19.07.2020 22:22
@Pir5 - @Moe niestety ma rację. Coraz mniej mamy zawodników ze ścisłego TOPu. Tutaj naprawdę nie chodzi o umniejszanie Bayernowi, Jeżeli ktoś przedstawia fakty to znaczy że życzy Bayernowi źle albo nie jest jego kibicem? Proszę... Nie zarzucam Ci tego ale po wypowiedziach niektórych tak czasem można wywnioskować.
A co do LE... to właśnie w czasach kiedy Bayern wygrał Puchar UEFA to rozgrywki naprawdę stały na dość wysokim poziomie. Kończył się Cup winners Cup, w LM występowały tylko mistrzowie krajów... szkoda że bardziej LM nie jest "zelityzowana" (hehe moje słówko, proszę się nie czepiać :D) aby właśnie LE była na wyższym poziomie :)
19.07.2020 22:16
@Pir5 - to był sezon bodajże (bez zaglądania w wiki) 95-96. To ten sezon kiedy Klinsmann przez ponad 15 lat miał ten rekord strzelonych bramek, dopóki nie przebił go Falcao. Jurgen miał chyba 15, a Kolumbijczyk zdobył chyba 17 w jednym sezonie w barwach Atletico.
Edytowano : 2020-07-19 21:52:08
PS. to był jeszcze ten sezon kiedy były podwójne finały Pucharu UEFA.
19.07.2020 21:51
@Pir5 - i tu się mylisz. LE kontynuuje tradycje Pucharu UEFA który Bayern zdobył. I to wszystko jest wliczane w oficjalne statystyki.
Edytowano : 2020-07-19 21:49:02
@DonJupp4ever - czy Tobie tak trudno zrozumieć że tutaj nie chodzi o obecną formę czy z ostacnich 10 lat? Tutaj chodzi nawet o dekady! A United niestety, ale ma niezłe zaplecze bo od dość dawna jeżdżą w różn tournnee i się promują, co my zaczęliśmy całkiem niedawno. I na tej podstawie można twierdzić że potencjał marketingowy mają wyższy i to nie jest żadna dyskryminacja. Potencjał marketingowy = większe przychody. Nie sądziłem ze to tak trudno zrozumieć...
19.07.2020 21:47
Szczerze wątpię w jego umiejętności i to że wywinduje Monaco do TOPki Ligue 1 ale życzę mu powodzenia. Niech się wiedzie.
19.07.2020 21:14
@DonJupp4ever - taaa.... ale przynajmniej mielibyśmy te pieniądze, które daliśmy na Lucasa i njie byłoby jego tematu w Bayernie. A kasę która poszła na Lucasa, można było spożytkować w inny sposób.
PS. nawet z wolnego gracza jak to mówisz, można zrobić element dodatni, tylko trzeba chcieć. Jak to mówił @GuteSpiele , to nie jest FIFA.
Edytowano : 2020-07-19 21:09:34
Idąc tym tropem, należy wyrzucać bramkarzy wraz z osiągnięciem 35 roku życia bo tracą refleks a to że nadrabiają czym innym to się po prostu nie liczy :D
19.07.2020 21:08
@Moe - ale i Ramos wali babole :D Tylko po prostu ze względu na umiejętności, charakter przede wszystkim jest tak ceniony. Naprawdę Ramosa można nie lubić (ja sam go osobiście nie trawię bo mam pewne epitety na jego temat ale się wstrzymam) lecz za to własnie powinno się go cenić.
Ale śmieszy mnie to jak powiedział @DonJupp4ever - a przynajmniej tak można wywnioskować, że Mats i za Flicka by walił babole :D Uśmiałem się. Skoro nawet Boateng się nauczył grać na nowo to Hummels myślę, zrobiłby to tym barziej. Zresztą, sugeruję wnioskować po tym jak grał w BVB.
19.07.2020 21:02
@GuteSpiele - brawo. Naprawdę zgadzam się z tym komentarzem. Dodatkowo twierdzę, że jakby Mateusz był w kadrze, to Flick by dobrał odpowiednią taktykę obronną bo on teraz po prostu korzysta, że są szybsi gracze. @DonJupp4ever - myślisz że z Sule w defensywie np. Flick by grał tak samo? Według mnie nie.
19.07.2020 20:47
@DonJupp4ever - za Kovaca to cała obrona waliła babole i co? Myślisz że Matsa by nie odbudował? Dodatkowo Hummels w tym sezonie był w 11 sezonu bundesligi więc taki słaby nie był. A z nami też nie grał źle także...
19.07.2020 20:43
@Moe - jasne. Nie będę kłamał i ukrywał że Hummels to jeden z moich ulubionych piłkarzy i uważam, że żaden z naszych obecnych defensorów nie ma takiej charyzmy i umiejętności przywódczych jak właśnie on. Może Badstuber, ale trudno zweryfikować bo dosć wcześnie skończył z poważnym graniem, a umiejętności miał, np. wyprowadzenie piłki, co ceni sobie Guardiola.
I myślę że nawet wielbiony Alaba nie ma cech przywódczych w tej formacji, jak i zarząd który mówi że Sule to nowy boss. Nie. Nie widać tego w Niklasie. Takie samo zdanie mam np. nt. Gerarda Pique. Pamiętam doskonale jak grał wspaniale jak obok niego był Puyol. A gdy Tarzana coraz częściej brakowało z powodu kontuzji to widać było że w tej obronie nie ma tej chemii jak wtedy, gdy trzymał ją Puyol. U nas się to opiera inaczej ale myślę, że gdyby był Mats, byłaby ona o wiele lepsza. To tak samo jak w Realu. Ramos popełnia błędy, ale on ma charyzmę jakiej nie ma i wg. mnie nigdy nie będzie miał Raphael Varane. I to widać doskonale. W Juve podobnie jest z Kielonem, choć może De ligt wskoczy w jego buty.
Z tym się trzeba urodzić a nie mówić że to jest nowy boss i można się okłamywać że taki jest Alaba czy Sule. Przypomniał mi się cytat z książki Grzegorza Tkaczyka. Cytat akurat należy do Bogdana Wenty, mogę coś przemienić, ale postaram się zachować sens "gdzieś na początku mojej przygody z reprezentacją nie mieliśmy kapitana, normalnie trenowaliśmy i wymyślałem coraz to bardziej absurdalne ćwiczenia. Niektórzy ślepo je wykonywali gdy zauważyłem że wokół kogoś zebrała się mała grupka zawodników, ten zawodnik który stał w środku podszedł i zadał retoryczne pytanie: Bogdan do cholery, co to za ćwiczenia nam zadajesz? W czym ma to pomóc poza tym że bęedziemy ćwiczyć bezmyślnie a w niczym to nam nie pomoże? Wtedy zrozumiałem że on jest prawdziwym liderem". Tym zawodnikiem był właśnie Grzegorz Tkaczyk. I jakoś no... nie widzę aby takim kimś był np. David Alaba.
Edytowano : 2020-07-19 20:34:18
@DonJupp4ever - a możesz przestać zmyślać głupoty?
19.07.2020 20:33
PS. w 2018 jeszcze do mundialu w Rosji De Gea był chyba najlepszy na świecie, a na pewno TOP 3... ale się dzieje z tym piłkarzem.
19.07.2020 20:16
A Barca rozgromiła na wyjeździe Alaves 5-0. Moje pytanie... co tak późno :D
Słabo słabo... Barca jak Borussia, mogli sezon temu odebrać majstra Bayernowi i dali tyłka.
19.07.2020 20:07
@hoven - nie przesadzaj... akurat wg. mnie Lewy, Muller jak i Neuer będą eksploatowani do czasu, kiedy nadal wyznaczają granice jak i nie opuszczają pewnego poziomu. Akurat z tej trójki Muller jest graczem, który moim zdaniem najszybciej będzie tracił formę, z tym że tutaj nie ma problemu bo na jego miejscy mamy w tej chwili Goretzkę.
Lewy myślę że będzie grał dłużej dla Bayernu niż do 35 roku życia (tak jak ma kontrakt). Spójrzmy na Cristiano, owszem strzelił może z 10 karnych z tych 28 bramek które zdobył dla Juve, a co by było gdyby miał lepszą linię pomocy? Przecież nie od dzisiaj wiadomo że w Juve są braki w II linii.
Neuer bramkarz.... może pociągnąć dłużej, jak np. Van Der Sar.
@Moe - Sule jest dobry, ale wg mnie będzie grał tylko dobrze jezeli obok będzie miał bossa obrony. Tak jak np. schwarzenbeck miał Beckenbauera i to u jego boku rozgrywał najlepsze mecze. Upamecano moim zdaniem może wygryźć każdego, od Sule po Lucasa i Alabę. Jeśli tylko dalej będzie się rozwijał.
19.07.2020 19:35
@Simon89 - to też trochę nie tak. Boateng np. odbił się od Anglii, furory tam nie zrobił. nie wiadomo czy pozyskalibysmy Sane gdyby grał pierwsze skrzypce w City. Spójrzcie właśnie na City, nie wygrywają tej LM, ale wyciągnąć kogoś stamtąd graniczy niemal z cudem. David Silva, prze gość, dopiero teraz jak oglosił odejście może wybrać kogoś tylko... no wiek. 34 lata to może pogra ze 2 na poziomie i tyle. Barca potrzebuje skrzydłowego, ale już Bernardo będzie bardzo ciężko wyrwać, a właśnie skupiłbym sie na kimś z City. Lecz jak stracili Sane to wątpię że pokuszą się o utratę kolejnego skrzydłowego.
@Simon89 - Bayern się wyróżnia na tym tle z pewnego względu, że to nie jest typowa korporacja, tylko korporacja która przedstawia jakieś tam wartości a to dla niektórych jest ważne. Nie chcą odchodzić z Bayernu też dlatego, że w słabszej Bundeslidze upatrują większe szanse na wygraną w LM, gdzie mozna się skupić na meczach w europejskiej elicie.
19.07.2020 13:14
@DonJupp4ever - naprawdę uważasz że gra, w najlepszej lidze świata to krok w tył pod względem sportowym? W zespołach które się odbudowują i robią ciekawe ruchy na rynku transferowym?
Naprawdę gratulować. I ciekawe kto tu zwariował ;) Jeszcze powiesz że der Klassiker to ten sam top level co El Classico albo Borussia to drugi Real Madryt :D
19.07.2020 12:48
A ja bym np. widział sprzedać Thiago i pójść na deal z Juve, Tolisso za Rabiota, naprawdę gra coraz lepiej.
Na marginesie: https://sport.tvp.pl/39667515/sprzedaz-koszulek-pilkarskich-w-stanach-zjednoczonych-najlepiej-sprzedajace-koszulki-kluby-w-stanach-zjednoczonych o taką grafikę mi chodziło. Warto zauważyć też kto obsiadł "najsilniejsze" stany.
19.07.2020 12:26
@Simon89 - jasne że mają długi. Ale finansowy top? No nie wiem na Bundelidze na pewno ale jeśli chodzi o świat to wystrczy że "bogacze" wezmą kredyt i już mogą przebijać Bayern a Bayern na finansową wojnę nigdy nie pójdzie.
Ale własnie o to mi chodzi. Ze względu na rozpoznawalność i marketing te kluby co podałem to jest TOP i dlatego tez najlepsi z najlepszych chcą tam grać. Na pewno Bayern ma jakąś kartę przetargową ale nie tak potężną jak tamte drużyny. Np. ter stegen, założę się że nie myśli w ogóle o powrocie do niemiec i zdecydowałby się tylko dlatego, jakby stracił miejsce w składzie Barcy.
Tak Bayern zaczął uwagę zwracać na inne rynki. Z tym że Real czy United na tych rynkach są od wielu wielu lat. I na tym też się opiera
Edytowano : 2020-07-19 12:01:24
A jednak spójrz na dół i niektórzy kwestionują i utożsamiają że marketing = poziom sportowy ;)
19.07.2020 12:00
@MateuszFCB - ale chodzi o Kluiverta? :D
Tak tak hehe. Czytałem artykuł jakiś że Deportivo podawało aby spróbować Blanca.
19.07.2020 11:52
@Pir5 - zastanawia mnie jedno czy niektórzy faktycznie nie czytają ze zrozumieniem.
Ja nie umniejszam Bayernow, nie mógbłym tego robić z wiadomych względów. Ale takie są fakty. Spójrzcie na przychody albo porównajcie rynki. Spójrzcie wokoło siebie. Koszulek z herbem FCB nie ma tak dużo, a natomiast takich zespołów jak Real, Barca to jest multum. Z czego to wynika? Własnie z tego co piszę. To są marki wykreowane które. 3 sezony temu bodajże, widziałem mapkę, w której były Stany Zjednoczone i podział jaki klub w poszczególnym stanie sprzedał najwięcej koszulek. Bayern zdobył tylko dwa o ile pamiętam. Nawet Tottenham miał więcej bo aż 5 zdobytych stanów czy PSG.
Nie odmawiam klasy sportowej, Bayern w tym sezonie jest najmocnieszy w tym aspekcie i głównym faworytem to triumfu w champions League i uważam że nawet City nie powinno nam zagrozić. Ale w kwestii właśnie marketingowych to jesteśmy za dwójką z La Liga i niektórymi drużynami angielskimi, a może i PSG. Bayern owszem nie jest słabiakiem w tym kontekście ale jednak trudno będzie zepchnąć z TOPu. United które gra kichę swoją markę budowało co najmniej 30 lat, a Bayern np. zamiast wykorzystać 2001 rok, to niestety ale wtedy się stoczyliśmy. Pamiętacie 2 pkt w fazie grupowej LM? Albo max. ćwierćfinał? No właśnie.
Przecież nawet sam Lewy mówił że marketingowo Bundesliga nie dorównuje ani La Lidze ani Premier League.
A co do Der Klassikera to... okej dla nas to jest święto. Ale nie dla innych. El Clasico to święto wszystkich, tak jak derby z udziałem drużyn premier League jak Chelsea, City, Liverpool choć w mniejszym stopniu. A Klassiker sorki, ale dużo osób wie że w obecnej chwili tylko Bayern i tyle.
Co do przyciągania gwiazd wiesz co @Pir5 - zapytaj się gdzie wolą pójść. Czy to nie przypadek że właśnie tacy jak Pulisić i Sancho od razu powiedzieli że chcą do Anglii?? O tym mówię. To już nie te czasy kiedy najlepsi z BL chcieli iśc na AA czy ówczesny Olympiastadion.
@bayern1987dwa - cieszę się że mnie rozumiesz ;)
Edytowano : 2020-07-19 11:10:54
Tak jeszcze apropo tej wartości marketingowej. Nie zastanawialiście się czemu swojego czasu Bayern od Adasia dostawał tylko 60 baniek, a takie ekipy jak United, Real czy Barca podpisywały umowy na grubo ponad 100 mln? Albo kontrakt United z chevroletem? Deutche Telekom o ile dobrze pamiętam płaci nam 40 mln. A właśnie to słabo grające United dostało kosmiczny kontrakt z Chevroletem. PSG też dostaje coś poniżej 40 mln eu od Fly Emirates ale coś było chyba że szejk chce renegocjować umowę.
19.07.2020 11:08
@DonJupp4ever - błagam... przynajmniej udawaj mądrego. Piszesz takie głupoty że głowa mała. Dziwię się że w sejmie nie jesteś.
Wiesz co to znaczy popularność? United budowało ją latami. Od czasów sir Alexa Fergusona tj. koniec lat 80. Dominacja w najlepszej i najpopularniejszej lidze świata. Dodatkowo coroczne tournee po krajach Azjatyckich od niepamiętnych czasów. owszem, diabły mają problem aby zakwalifikować się d LM, ale taki problem był również 4 lata temu np. i co? A taki Pogba chciał do nich iść. To że teraz tak grają nie oznacza żę grali tak całą wieczność, bo United przez lata 90, pierwszą dekadę i przez pierwszął połowę tej dekady grali na niesamowicie wysokim poziomie. Przez pewien czas mieli najlepszych na swoich pozycjach (czy to van NIstelrooy, Scholes, o Ronaldo i duecie Vidić/Ferdinand nie wspomnę a do tego fantastyczny van der Sar) i to tylko obecni a wcześniej równiez. Bayern z kolei dopiero na przełomie dekad zaczął to budować, tymi finałami ale wątpię aby przebił w popularności tamte drużyny, bo one to robią od dość dawna, same te nazwy robią wrażenie. @hoven - ma rację, wystarczy looknąć, na social media choćby i wyniki sprzedaży koszulek by zobaczyć jak to jest ze światową popularnością. Z Bayernem byłoby inaczej gdyby moim zdaniem... był taki rywal, jakim dla Realu jest Barcelona, aby też były takie derby ale wiadomo, nigdy nie będą na taką skalę najprawdopodobniej jak El Clasico. Bo w Hiszpanii poza klimatem właśnie te derby sprawiają że każdy chce w nich zagrać.
19.07.2020 09:45
@DonJupp4ever - nie stać? Wywalą Coutinho i już ich stać. Tak jak zrobili z Pjaniciem.
A United może i się turlać po Lidze Europy, ale dla większości wystarczy fakt że są graczem United jak i to że to w końcu Anglia. Nie wiem jak można to negować...
19.07.2020 00:35
@DonJupp4ever - nie muszę się mu przypodobać bo są kwestie które nas różnią jak np. zdanie nt. Niko Kovaća ale do rzeczy.
Większe durnoty od Ciebie to pisze tylko GuteSpiele choć chłopak jest młody jeszcze... Zapominasz się. United już dawno się stoczyło, ale to właśnie do tego przeciętnego United przychodzili tacy gracze jak Lukaku i Pogba. Wbrew temu co sądzisz, ale jeśli chodzi o marketing i pozycję marki na świecie, to nawet jak Barca gra kupę, to i tak jest wraz z Realem u Man United najbardziej rozpoznawalnym klubem piłkarskim na świecie! Już samo to może dawać prestiż. El Clasico, mówi Ci to coś? Najbardziej elektryzujące derby na które oczy kieruje cały świat i z całym szacunkiem, na pewno derby Bayernu z BVB generują mniejsze zainteresowanie, takie są fakty.
Anglia jest najbardziej prestiżowa. Dlatego tacy jak De Bruyne, Sane czy Boateng swego czasu idą by się sprawdzić. Magia marki sprawia że nazwiska lgną tam jak ćmy do światła.
Edytowano : 2020-07-19 00:20:18
I dlatego też z tego powodu że to po prostu Barcelona, może chcieć tam wrócić i to że rządzą tam idioci nie zmienia tego faktu że nazwa ta działa na wyobraźnię choćbyś nie wiem jak zakłamywał rzeczywistość.
19.07.2020 00:18
@DonJupp4ever - czasem czytasz to co piszesz?
Dlaczego ma nie iść do Barcy? Po pierwsze, to klub w którym się wychował, a po drugie, miejsce lepsze do życia niż Monachium. Przecież Potęga Barcy i Realu też ma swoje źródło w tym że słoneczna Hiszpania jest bardzo atrakcyjna do życia. Nie mówię że Monachium jest złe.
Dalej Chelsea czy United - to są drużyny które się odradzają i skoro jest taki świetny to w Chelsea zwłaszcza miałby miejsce w składzie. Czemu nie wspomniesz o City? Thiago przecież wypłynął pod wodzą Guardioli. Jest też PSG które przygarnęło przeciętnego Bernata, ale świetnego Thiago chyba nie chcą...
Edytowano : 2020-07-18 23:58:02
Dodatkowo w przypadku Barcy teoretycznie nie powinien mieć problemu z miejscem w składzie na rozegraniu obok Pjanicia.
18.07.2020 23:56
@DonJupp4ever - no okej. Kiedyś ktoś mi powiedział że wiedzą iż Bayern nie sprzedaje jak nie chce dlatego nikt się nie zgłasza. Thiago sam się wystawił i teraz... dlaczego się o niego nie zabijają?
Ja rozumiem bycie fanem Bayernu ale nie możemy też ciągle mówić jak pewien użytkownik że każdy u nas to klasa światowa bo tak nie jest. I z Thiago nie róbcie boga. Z drugiej strony... czy gdyby był taki doskonały to Barca by go puściła, zważywszy na to że czas Xaviego dobiegał końca i mógłby już go wtedy zastępować?
18.07.2020 23:44
@Kontraktowiec - z tym że liga pucharowi nierówna. W Lidze aby wygrać, musisz mieć ciągle najwyższą gotowość, a w pucharach wystarczy forma dnia. Ale nie ujmuję Arsenalowi, gratulacje.
A z tym że skieruje działa na LM... zapewne tak ale myślę, że City pomimo tego że powinno Real przejść, to wątpię aby było jakimś mega zagrożeniem. To też nie będzie ten sezon.
18.07.2020 22:44
@Piter1985 - tak sobie myślę... z całym szacunkiem dla Thiago oczywiście. Skoro mógłby z marszu wejść do każdej drużyny na świecie to... dlaczego jak w reprezentacji zakończyli kariery Xabi Alonso i Xavi Hernandez, nie potrafił zająć miejsca jednego z nich na stałe? Nie chcę się czepiać ale skoro Thiago jest klasą światową to to jest naprawdę ciekawa sytuacja...
18.07.2020 20:52
Ale trenerem Glika chyba nie będzie. Mówi sie że w Benevento powstaje jakiś ciekawy projekt i Glik ma być przez nich kupiony. Niezłe pieniądze, kwota transferu 3.5 mln.
Szczerze to naprawdę się dziwię. Kamil to dobry obrońca, niedrogi (hehe bo polak) i myślę że mógłby pograć gdzieś w ekipach typu Tottenham, lub być bardzo dobrym zmiennikiem w klubie z TOPu. I tak sporo wygrał, mistrzostwo Francji przy takim PSG to czapki z głów, ale pewien niedosyt jednak jest.
18.07.2020 13:23
@Moe - akurat gra w Barcelonie to taki sobie wyznacznik. Poczekajmy, co będzie i jak będzie, jak zmienią się władze i przyjdzie tam jakiś trener
18.07.2020 12:31
@OldFashion - szczerze? Dla mnie zaczął grać na wysokim poziomie dopiero jak Flick go przestawił i te parę miesięcy to jest za mało, aby stawiać klubowi takie żądania. Owszem gdyby grał znakomicie już 2-3 rok ale na litość nie parę miesięcy...
Alaba ma bardzo dobry pijar. Wszedł przebojem do światowego futbolu ale widać też jak wyglądał gdy był zmierzch Ribery'ego czy jak go zabrakło. Mało zagrożeń z lewej strony po jego zagraniach... i naprawdę on chce takiej pensji? Boki zrywać.
18.07.2020 12:10
@OldFashion - jak wspominał mój poprzednik, negocjacje polegają na tym że obie strony idą na kompromis. A tutaj Alaba ewidentnie (w obie pandemii gdzie niektórzy rozumieją i obniżają oczekiwania jak np. Sane) szantażuje klub. A klub nie powinien tak dawać sobą pomiatać i powiedzieć "okej mamy Lucasa a tu Upamecano jeszcze jest któremu kończy się kontrakt" i urwać. Bez Alaby przeżyjemy. On ciągle powtarza "a może by spróbował gdzie indziej". Wkurzające jest to jak swego czasu te ploty z transferem Lewego. A właśnie co do Lewego... jak były negocjacje to przecież on chciał umowę do 2024 roku, bossowie się nie zgodzili a Robert przystał na rok krótszą umowę. Tutaj szło się dogadać. Jak były ploty z manu to agent dementował. Nie lubię graczy którzy stawiają pod ścianą swojego obecnego pracodawcę ale cóż... zarząd też nie jest bez winy. Z takimi jak Thiago i Alaba którzy albo mówią o nowych wyzwaniach co jakiś czas, albo wiadomo że będą próbowali uciec do ojczyzny, powinni rozmawiać 2 lata przed aby nie obudzić się z ręką wiadomo gdzie.
18.07.2020 10:44
@Panczo - Balotelli to sp*****ł swoją karierę na własne życzenie. A naprawdę mógł być z niego naprawdę spoko napastnik. Taka dziewiątka jakiej Italia dawno nie miała. Był niby Toni ale krótko, wcześniej Vieri ale jego kariera to też taka sinusoida. Inzaghi bardzo brzydko grający.
17.07.2020 22:30
@Panczo - bo Sarri to wg mnie jest B+ playerem. Czy w tym wypadku trenerem. Gość który powyżej pewnego poziomu nie podskoczy jak Emery. W przypadku graczy takim kimś był Quaresma. Genialny talent, ale szło mu tylko w Porto. Barca, Inter, Chelsea - porażka.
17.07.2020 21:37
@Panczo - jasne, do Wojtka jak najmniejsze pretensje. I to nie tylko jest nasze zdanie. Po prostu coś nie trybi w tej drużynie tak jak trybiło za Allegriego. Za Maxa Juve to była drużyna, która w jednym sezonie LM aż do finału straciła (o ile dobrze pamiętam) 3-4 bramki. W finale jak było to wiemy... Ale Juve Sarriego nie ma takiej własnej... tożsamości. Wojtek gra najlepiej z całego bloku obronnego. Piłkarzom jakby się nic nie chciało a co ciekwe, jeszcze niedawno był mecz w którym Juve oglądało się z przyjemnością i był promyczek nadziei a teraz? Szkoda gadać.
17.07.2020 21:14
Tak z innej beczki, Juve w ostatnich 3 meczach strata 9 bramek!!!
jaki Allegri był to był. Może i taktyczny beton ale taka kompromitacja to aż się nie mieści. Może i Sarriemu warto dać szansę... może, ale mnie on nigdy nie przekonywał aby być trenerem zespołu z TOPu. Gdyby nie strata formy Lazio, możliwe że przełamaliby w tym sezonie starą damę. Tak naprawdę chyba jednym z niewielu pozytywów jest to że odzyskał Dybalę, i nawet fajnie grają Bentancur i Rabiot który wraca do formy.
17.07.2020 19:36
@Matilegolas - ale z drugiej strony... nie żebym bronił to ciężko było wyróżnić kogokolwiek z Bayernu. Tam był kolektyw nikt specjalnie się nie wyróżniał. Wszyscy grali na znakomitym poziomie, nawet zmiennicy jak Gomez. To był czas kiedy wiadoma dwójka miażdżyła statystykami. Od jakiegoś czasu już tak nie jest. Złota piłka powinna być jak w domenie "nagroda za najbardziej spektakularny indywidualny występ". Wiadomo że puchary pomagają i tak być powinno, Ale z tamtej Bayernu naprawdę ciężko było by wybrać gracza sezonu... bardzo ciężko...
Teraz jest jednak trochę inaczej bo jest jeden człowiek, który wyróżnia się statystykami na tle pozostałych i nie mówię o kolegach z FCB, ale w ogóle. Z drugiej strony hehe... ciekawe za co złotą piłkę za 2001 rok, dostał Michael Owen, statystyk ani sukcesów zbytnio w tamtym czasie w barwach LFC to nie miał...
17.07.2020 19:00
@MateuszFCB - i tak powinno być. Medal się należy, jak wszedł nawet na tę jedną minutę.
A co do Schurlle to szkoda chłopa. Transfer do Chelsea a... później zjazd. Nie był wybitny, ale słabiakiem też przecież nie był. Szkoda, naprawdę szkoda mi go... w piłce reprezentacyjnej to chyba najbardziej się zapisał tylko tym, że strzelił dwie bramki w tym nieszczęsnym meczu na mundialu w Brazylii.
17.07.2020 18:27
@MateuszFCB - na pewno ma? Bo to jest ciekawe, ale pamiętam że np. Patrick Vieira w sezonie 2009-10, zagrał w paru meczach grupowych LM. Tak, to ten sezon kiedy Inter zdobył tryplet i... chyba nie jest wymieniany jako zwycięzca LM bo w zimie odszedł do Man City co jest absurdem, bo jednak zagrał w barwach Nerrazzurich, czyli cegiełkę dołożył.
17.07.2020 18:19
@Skobry - pełna zgoda, i tutaj widać też jak zarząd traktuje niektórych piłkarzy. Według mnie Manuela uznali za pewniaka z tego względu, że każdy zespół z TOPu ma nie gorszego bramkarza. Real, Barca, Atletico (choć to byłby krok w tył), Juve, City, Liverpool... te drużyny mają obsadzone stanowiska bramkarskie. Jedynie to PSG czy też Chelsea ale... Chelsea nie jest jeszcze TOP poziomem, dużo pracy przed Lampardem, musi skupić się aby ułożyć defensywę.
Więc to odpadało aby ktokolwiek z tych drużyn poszedł po bramkarza który też nie zarabiał by czapki gruszek. Muller wiadomo, przede wszystkim myśli o Bayernie, odszedłby tylko wtedy jakby nie miał miejsca w I składzie. Nawet potrafiłbyć wyrozumiały (co niestety nie potrafi zrozumieć pan Alaba) i uznać że nie cały czas był w formie jak i panuje pandemia, i nie kłócić się o pieniądze czy stawiać klub pod ścianą. A z Alabą powinni rozmawiać o wiele wcześniej bo to piłkarz który nie pierwszy raz wspominał o nowych wyznaniach. Że o Thiago nie wspomnę, bo takich też będzie ciągnęło do siebie do słonecznej hiszpanii. Powinni załatwiać sprawę podobnie jak z Lewandowskim.
17.07.2020 12:43
@Pir5 - a według mnie po części wina. Każdy zarząd powinien sondować taką możliwość że pomimo deklaracji w mediach ktoś może zechcieć odejść. To nie była dżentelmeńska umowa na uciśnięcie dłoni tylko deklaracja dla mediów a w obecnych czasach można sobie ją trochę... no wiadomo co. A tak by wiedzieli jakie Thiago ma zamiary, a gdyby nawet wtedy powiedział że chce zostać a teraz że odchodzi, nie zostalibyśmy z tym problemem. Takie rzeczy jak "zarząd nie przewidział" wg. mnie pokazuje jakąś... krótkowzroczność? Ignorancję? Nie powinno się tego robić dopóki nie będzie takiego czegoś na piśmie.
17.07.2020 12:14
@Pir5 - swoją drogą ciekawi mnie, dlaczego akurat nawet Lewy wybrał Zahaviego? Mendes czy Raiola to wieksze nazwiska dla zwykłego laika, bo Pini nie ma tak głośnego nazwiska jak tamci a myślę, że nie pogardziliby takim klientem.
Edytowano : 2020-07-17 12:04:27
Czyżby faktycznie chodziło wtedy o transfer? Wiele na to wskazuje ale w sumie... mógł też Bayern "doradzać" aby nie wybierał tej dwójki, z tego względu żeby w Monachium nie zrobili swojego "lobby" jak np. swego czasu Mendes miał w Realu ogromną ilość klientów.
17.07.2020 12:02
@Edmund - sam mam podobne zdanie nt. Thiago co Ty ale też jak go zabraknie to ucierpi na tym kreatywność. Po prostu potrzebujemy kogos podobnego do profilu Thiago bo styl Goretzki nie będzie dobry na niektóre zespoły.
17.07.2020 11:17
@hoven - ale akurat w tym przypadku to nie jest takie bezpodstawne, dużo się mówi że RL jest najlepszy indywidualnie w tym sezonie. Przeszkodzić może tak naprawdę tylko to (oprócz tego że jeszcze biorą pod uwage Messiego i Ronaldo), że nie wiadomo jak reszta będzie patrzyła na Bundesligę.
17.07.2020 10:56
I dlatego jak najbardziej wskazane będzie to, aby Real, Juve jak i Barca odpadły już na tym etapie.
17.07.2020 10:26
@Panczo - chyba lepiej aby Real odpadł, bo inaczej w przypadku ZP akcje Ramosa będą maleć a on ma bardzo realne szanse na TOP 3.
Edytowano : 2020-07-16 23:44:00
@DonJupp4ever - a Tobie powiedział że nie chce?
16.07.2020 23:43
@Zerafaelo - część płaci Adidas? te 40-50 mln (bardziej realna suma) to sam kontrakt a o ile dobrze pamiętam to Messi jest człowiekiem Adidasa, ale sama Barca to już ludzie Nike.
16.07.2020 22:16
@GuteSpiele - proszę... jeśli mówisz bardzo dobry trener to może określ np. "bardzo dobry trener na Werder lub Frankfurt" ok? Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora.
Ja też mogę powiedzieć że Unai Emery to bardzo dobry trener. Ale tylko i wyłącznie dla hiszpańskich drużyn bo widać było jego rękę najpierw w Almerii, później w Valencii gdzie trzymał twarde TOP 3 w dobie największego potencjału słynnej hiszpańskiej dwójki że o Sevill nie wspomnę. Ale w PSG mu nie wyszło baa... stracił mistrzostwo na rzecz Monaco.
16.07.2020 22:03
@Zerafaelo - powiem tylko tyle :) Na szczęście Messiego w Monachium nigdy nie obejrzymy... chyba że jako turystę bądź gracza przeciwnej ekipy :)
Rzeczywiście, fantastyczny pomysł dawać 50-60 mln graczowi który będzie dawał coraz mniej...
16.07.2020 21:57
@Pir5 - Messiego w szczycie formy jasne tylko co nam z tego Messiego? To nie ten sam zawodnik co kiedyś. Ekstra pensja, ekstra wszystko i wydaje mi się że mógłby zniszczyć ten nasz kolektyw.
16.07.2020 21:45
@AdiFantasti - według mnie pośpieszyli się z wyrzuceniem Valverde. Owszem, notował wpadki, ale nie miał tak rozczarowujących wyników i przede wszystkim... jak już go wykopali, to czemu nie przyszedł ktoś z "nazwiskiem"? Skoro takich nie było pod ręką to trzeba było trzymać Erniego. Wydaje mi się, że gdyby on został to Barca nadal by się liczyła w walce o mistrzostwo. I tutaj naprawdę nie należy winić Setiena. Dostał parszywe zadanie, nie mając renomy, wpuścili go do jaskini lwa gdzie niektórzy traktują się ponad klub i co chłopina ma zrobić?
16.07.2020 21:23
@Zerafaelo - widzisz mój drogi... w życiu zmienia się jak w kalejdoskopie. Wcześniej Muller i Lewy (nie będę mówił o trenerach) nie dawali rady w LM, a teraz ten Messi nie daje rady w La Lidze a Barca glupio traci punkty, a mogli wygrać mistrzostwo gdyby tak nie frajerzyli. Oglądam od czasu do czasu Barcę i widać że nie mają pomysłu, piłka do Messiego. Ale to nie ten sam gracz co parę lat wstecz i on już się odbija od obrońców.
16.07.2020 21:12
@MateuszFCB - a jak Messi? :) Bo niektórzy myślą że ciągle ma 25-6 lat i kiwa wszystkich jak leci :)
16.07.2020 21:10
@Zerafaelo - proszę Cię... złota piłka? Już parę razy się skompromitowali jak np nie dostał jej Sneijder.
A poza tym okej. Lewy nie ma złotej piłki a Messi ma ich 6. A oglądasz mecze Barcy? To już nie ten sam Messi który strzelał 70 bramek w roku kalendarzowym. Teraz z obrońcami nie radzi sobie jak kiedyś. Nie potrzebujemy zbędnego obciążenia dla budżetu transferowego jak i płacowego.
Nie nie znamy Messiego to fakt ale zbyt dużo się mówi jaki on ma wplyw. I niezbyt często mówimy o tym pozytywnym wpływie. Ego Messiego i jego płaca którą sobie żądał albo odejdzie z miłości do Barcy, plus niekompetencja tamtego zarządu spowodowała, że Barca może mieć ogromne problemy z wypłacalnością. I sorry ale Messi zawsze był kreowany na tego grzeczniejszego od Cristiano. Poza tym Messi nie ma to co ma Lewy. Lewy jest lepszym przywódcą na boisku. A z Messiego to żaden kapitan i to mówią Ci co z nim grali. Juan Sebastian Veron np.
16.07.2020 20:55
@Zerafaelo - sory memory ale to co tutaj piszesz to jest utopia. Messi ma tak kolosalne ego że on tutaj nie przyjdzie grać za czapkę gruszek... zresztą to jest tak absurdalne jak nie wiem co. Dla Messiego NIE NIE i NIE! Niech idzie sobie "bogować" gdzie indziej.
A wiesz co łączyło tych graczy (może oprócz Baslera)? Że oni walczyli przede wszystkim dla Bayernu. Matthaus był nienawidzony w szatni, a mimo to tacy jak Effe schowali dumę do kieszeni w imię wyników całej drużyny. A gdyby tu był Messi to wszystko musiałoby się kręcić wokół niego. Poza tym mamy lidera nie gorszego niż Leo w obecnej chwili. Ten Pan to Lewandowski, który nie gwiazdorzy jak Argentyńczyk a w tym sezonie zwłaszcza miażdży każdego, od Messiego po Cristiano.
16.07.2020 20:41
@tapczan - akurat on nie był bez racji. Nie mówię że we wszystkim ale po części. Tylko bardziej bym się przyczepił do sposobu przekazania.
16.07.2020 20:29
@DonJupp4ever - jasne że trzeba szanować. Ale jak ktoś mówi "20 mln albo stąd się zabieram bo został ylko rok umowy" - to czy to jest Twoim zdaniem dobre myślenie?
16.07.2020 20:12
@Pir5 - załatwiłeś koledze bana? :D
16.07.2020 19:06
@hoven - ależ nasze dobre stosunki działają, jak najbardziej! Tylko że jednostronnie :D
16.07.2020 18:43
@Pir5 - wszystko fajnie, pięknie tylko szkoda że nikt nam takich prezentów nie będzie robił typu "oddamy go Wam za darmo" tylko ciągle Bayern. Alaba za pół darmo (lub całkowicie), Thiago po cenie niższej a powinien iśc nawet za 60, o Vidalu i Kroosie nie wspomnę.
16.07.2020 17:04
@GuteSpiele - i po co to? Już pare godzin temu zostało podane że to był fałszywy alarm.
16.07.2020 16:27
Ogląda ktoś może regularnie Inter? Ten Lautaro Martinez to jakiś dobry napadzior? Ciągle się o nim słyszy a statystyki gorsze od Lukaku
16.07.2020 12:03
@Panczo - chyba złoty but jest dzielony na tylu liderów, ale mogę się mylić.
Przecież hmm... król strzelców też jest dzielony, oprócz mundialu 2010 i EURO 2012, gdzie w grę wchodziły asysty, a jak to było wynikiem remisowym to ilość spędzonych minut na boisku.
16.07.2020 00:25
To że Immobile i Cris się nie zatną do końca sezonu jest raczej pewne.
Ale wydaje mi się, że jednak żaden z nich nie powinien Roberta przebić.
Jeszcze tylko wtedy aby Juve (niestety) Real i Barca się wyłożyły w LM jak najwcześniej to wg. mnie nawet De Bruyne nie powinien zagrozić w ZP. The Sun (tak wiem jakie to źródło) podawał że kursy na Robcia są 3.0 a drugi Messi... 4.0. Pytam, za co? Czasami naprawdę uwazam że nikt nie ogląda La Ligi. A czemu Real? Bo jak Real przejdzie City i dalej dojdzie to całkiem realnym opponentem powinien być Ramos.
15.07.2020 23:57
@Moe - ciekawe jest jedno. Czyim pomysłem był Lucas? Niko (w co trochę wątpię)? Hasana? Rummenigge? A może Hoenessa?
15.07.2020 15:03
@Matilegolas - wiesz jaki jest problem? Nikt go nie widzi w środku pomocy i nie ma zbyt hmm... "zręcznej" a o graniu na lewej pomocy również bym włożył między bajki bo zaprawde, szybciej Phonzie'go tam wrzucą niż Alabę więc jego kandydaturę rozpatrywał bym tylko i wyłącznie w kontekście dwóch pozycji, LO oraz LŚO, gdzie mamy aż 3 piłkarzy i nie stać nas aby którykolwiek z nich grzał ławę. Sam Heynckes mówił o Alabie "Może on sądzić że nie jest lewym obrońcą ale ja mówię że to jest lewy obrońca" to tak w kontekście tej upragnionej gry w środku pola.
Jeśli nasi się ugną przed nim to będzie porażka bo austriak ewidentnie chce czegoś, na co jeszcze nie zasłużył bo nie grał dość długo na takim poziomie, aby inkasować tak duży kontrakt. A i jeszcze... gdyby był takim symbolem czy bawarczykiem jak to się go określa, to zachowywałby się jak Muller. jego postępowanie najbardziej mi się podobało.
15.07.2020 14:45
@Matilegolas - jest też Lucas który też jest wszechstronny.
15.07.2020 14:18
Jakby Alaba nadal tak stawiał sprawę na miejscu bossów powiedziałbym: Okej, mamy Lucasa, możemy jeszcze kupić Upamecano. A Francuz na bank nie chciałby tak kosmicznej pensji i wyszlibyśmy tutaj jeszcze na plus.
15.07.2020 14:07
@Pir5 - akurat @Edmund ma rację. Thiago jest dobry i tylko dobry. Gdyby był fantastyczny czy znakomity, to każdy od PSG po Real by się po niego ustawił bo 29 lat to zbyt podeszły wiek jeszcze nie jest. Iniesta stanowił o sile Barcy do 34 roku życia, Xavi podobnie. Luka Modrić... Co najmniej 4 lata gry na poziomie ma przed sobą. Poza tym reszta klubów wie że nie potrafimy sprzedawać. nie wiem jak wyglądała sytuacja z wymianą Pjanicia na Arthura ale za Miralema również tyle kasy bym nie dał. Ja bym chciał pozostani Thiago tylko dlatego, że trudno będzie go zastąpić bo nie ma zbyt dużo graczy do wyjęcia.
15.07.2020 14:05
@FanGraczyBayern - zbytnio nadużywa się słów klasa światowa jak i prawdziwy bawarczyk w przypadku graczy których się uwielbia :)
A co do wymagań mam identyczne zdanie
Jeśli chodzi o Lyon to już tak nie przesadzajmy że nikt tam nie jest ciekawy. Takiego Depaya bym widział w Bayernie :)
15.07.2020 11:12
@Dziki79 - w tym wypadku jeszcze może dojść do głosu gwarancja gry w środku pola.
@Pir5 - oni to powinni myśleć aby te umowy przedłużyć w odpowiednim czasie. Przecież Thiago to nie Neuer czy ktoś inny. To Hiszpan a ich zawsze będzie ciągnąć do siebie
@GuteSpiele - jakoś nie zauważyłem w Alabie tej filozofii klubu...
15.07.2020 10:42
@Pir5 - ja akurat mam w tym wypadku pretensje do zarządu. Bo to są gracze,podstawowi i powinni rozmawiać o dalszej grze pod koniec zeszłego sezonu a nie dopiero teraz!
Z Robertem nie było problemów i z nim rozmawiali jak było zawsze nieco ponad 2 lata do końca umowy. Dlaczego nie zrobili tego w tych przypadkach? Szczerze? Ale wg. mnie tutaj dużo widać jakie podejście mają do Lewego i jak zarząd go odbiera. Mullera jak i Neuera bym rozgrzeszył bo myślę, że to byłyby tak czy siak pewniaki do przedłużenia umowy.
Wtedy by się dużo wyjaśniło i obyłoby się bez zbędnych nerwów i stresów. Teraz załóżmy Thiago odchodzi i z językiem na brodzie trzeba będzie szukać zastępstwa, aby był gracz o innej charakterystyce niż Goretzka, bo styl Leona nie będzie pasował do meczów z niektórymi zespołami.
14.07.2020 23:35
@dzojko - a według niektórych jest najlepszy na świecie :)
Chory ten świat i naprawdę chore są te płace w Bayernie. Ale z drugiej strony... tracić Alabę za darmo to też niezbyt fajnie.
Pamiętasz może jak było z wypożyczeniem Jamesa? Wypożyczenie kończyło się w 2019, on miał umowę do 2020, więc przedłużyli na tych samych warunkach, aby ewentualnie Real mógł coś zarobić.
A nie jak u nas czeka się na ostatni moment i klub jest poddawany szantażowi.
14.07.2020 23:17
@dzojko - uważaj bo zaraz przyjdą niektórzy i będą mówić "bo jemu się należy"! :D
To nic że przez parę lat żadnego progresu, dopiero teraz gra na nowy kontrakt. Chore. Już tutaj był wałkowany temat Bale'a. Później będzie grał piach i będzie musiał być w pierwszym składzie bo za dużo zarabia. Jakby chciał tych 20 to pokazałbym mu drzwi. Co innego gdyby cały czas przez parę lat grał znakomicie. zresztą... taka pensja dla obrońcy to gruuuuba przesada.
Co jak co ale ten Ronaldo to... piłka go szuka, koledzy go szukają... co za gość. Jest po prostu wszędzie! Gdyby w paru sytuacjach Coman i Gnabry nie zaczęli gwiazdorzyć to i Lewy miałby może ze 2-3 bramki więcej.
PS. Robert... po cholerę oddawałeś tę 11 Coutinho :/
20.07.2020 23:15
@AdiFantasti - bo francuzi zawsze najpierw rozkładają nogi a dopiero później pomyślą :) Tak było jest i będzie ;)
20.07.2020 23:11
@FanGraczyBayern - to są takie momenty kiedy naprawdę bardzo żałuję, że Bundesliga liczy tylko 18 drużyn...
20.07.2020 23:07
Dobra. Wszem i wobec można zaanonsować. Nie ma bata Lewy straci złotego buta.
20.07.2020 23:01
Ja to nie wiem co w tych włoszech się odwala. W żadnej chyba innej lidze nie podyktowali aż tylu rzutów karnych.
Edytowano : 2020-07-20 23:00:23
@Panczo - nie wiedziałem ;)
20.07.2020 22:59
@GuteSpiele - ja właśnie tak samo Havertza tak nie żałuję. Tomek pogra ze 3 lata na poziomie, w razie wypadku wejdzie Goretzka a w międzyczasie na bank jakiś talent w niemczech wypłynie. Na razie najważniejsze jest to, aby uzupełnić pozycje które są najbardziej newralgiczne i nie jest to pozycja Thomasa Mullera. A poza tym... Havertzowi może w Anglii nie pójść i cena może radykalnie spaść.
Edytowano : 2020-07-20 22:52:00
@Panczo - Ateny? hehe wybacz ale nie kapuję ;)
Edytowano : 2020-07-20 22:55:21
Dybala co za akcja... jest potencjał w tej drużynie. Wywalić Sarriego, i może coś z tego będzie.
20.07.2020 22:51
@Panczo - chodzi o nagrodę piłkarz sezonu wg. UEFA? Tutaj chyba przede wszystkim będzie LM brana pod uwagę.
20.07.2020 22:39
Spoko @MuFan - koledze po prostu sie coś pomyliło :) Nikt Cię tu nie ma za jakiegoś trolla ;)
20.07.2020 22:03
@Prezes42 - staram się nie komentować spraw politycznych, ale było kiedyś wideo jak obywatele francuscy pochodzący z Azji, po tych zamachach terrorystycznych to było, wypowiadali się że aby walczyć z terroryzmem nie należy używać broni tylko... kwiatów.
Śmiem twierdzić że jakby żołnierze znad sekwany robili desant w jakiejś krainie to zamiast strzelać do wroga, wzięli by kredę i rysowali serduszka na asfalcie i pisali w nich "Peace" :D
20.07.2020 21:55
Tak jeszcze apropo złotej piłki. Kiedyś, kiedy złota piłka była nagrodą dla najlepszego europejskiego piłkarza, była bardziej sprawiedliwa. Bo chyba było tak, że głosowali tylko dziennikarze z Europy, którzy jednak mają większe pojęcie co się dzieje na tym podwórku. Dla najlepszego piłkarza świata była za to nagroda piłkarza roku wg. FIFA. Nie chcę żadnej dyskryminacji, ale to tak, jak był ten wałek, aby w latach 70 na stanowisko prezydenta FIFA wsadzić skorumpowanego, skończonego we własnej ojczyźnie, Joao Havelanga, który spowodował że głos jakiejś Gwinei, czyli peryferii piłkarskiego świata, liczy się tak samo, jak głos np. niemieckiej federacji piłkarskiej, która od dość dawna była i jest liczącą się reprezentacją na świecie. I później dochodzi do takich sytuacji, ze z jakiegoś Kongo, nikogo nie znają, ale jest na liście Messi i Cristiano, i wybiera pomiędzy tymi graczami, a już takiego Pirlo kojarzył nie będzie.
Edytowano : 2020-07-20 20:21:15
PS. Agent Bale'a powiedział że jego klient planuje siedzieć w Madrycie przez 2 lata trwania kontraktu :D Le Cabaret :D
20.07.2020 20:20
@Dziki79 - dopóki Chelsea nie wzmocni obrony nie widzę ich jak kandydatów do tytułu. Raczej stawiam że będzie walka o 3 miejsce pomiędzy Chelsea, może dołączyć Man Utd, jest jeszcze Tottenham i Leicester. W przyszłym sezonie myślę że nadal City i Liverpool będą poza zasięgiem konkurencji.
Edytowano : 2020-07-20 19:57:04
@Kontraktowiec - coś pamiętam ale musiałbym sobie to odświeżyć. Andrew był w stanie zostać mistrzem świata, ale po prawdzie z Tysonem czy Lewisem w formie chyba jednak nie miałby szans.
20.07.2020 19:54
Tak apropo tej Francji jeszcze, że niby France Football robi też to trochę przez to, że jacyś idioci przedwcześnie zakończyli zmagania w tamtejszej lidze. Nie wiem jak jest teraz, ale np. do niedawna w klasyfikacji złotego buta, francuska Ligue 1 miała współczynnik 1.5 pkt. będąc wśród takich "tuz" jak Austriacka Bundesliga czy liga portugalska. Także jeżeli w ten sposób żabojady tak myślały to bardzo gratuluję i widać jak inni oceniają ich ligę :)
20.07.2020 19:06
@Zerafaelo - naprawdę? Uważasz że Messi zechce przyjść do Monachium? Albo że zechce grać za 20-25 mln EU rocznie? Chyba żartujesz... dodatkowo nie widzę aby Rummenigge porwał się na Messiego. Bundsliga i bez niego jest wygrana a on już nie jest gwarantem wygranej w LM. Z obecną dyspozycją nie zasługuje na tak wysoką pensję.
A co do Ribery'ego nie wygrał, bo Bayern ówczesny był kolektywem, nie można było wyróżnić kogokolwiek że wybijał się ponad wszystkich. A Robert jednak w tym sezonie odjechał statystykami wszystkim, więc dziwię się naprawdę że masz jakieś wątpliwości.
PS. Haha i fajna logika. Dwie ligi nie dograły sezonu i powinnismy je mieć na uwadze :D Naprawdę bardzo fajnie. Może idąc tym tropem odbierzmy mistrzostwa Liverpoolowi, Realowi i Bayernowi? B o przecież Holandia i Belgia skończyły grać.
20.07.2020 17:26
@Kontraktowiec - z Gołotą był taki problem, że nie miał głowy. Dużo osób mówiło (np. legendarny Lou Duva) że miał potencjał na mistrzostwo wszechwag. Tylko że się palił psychicznie, nie chciało mu się trenować, symulował kontuzje itp. a czy Andrew był mało znany marketingowo? Cóż w tamtych latach mówiło się że jest ostatnią nadzieją białych, w elicie która była obsadzona przez czarnoskórych bokserów więc nie wiem czy to było tak że miał słaby marketing. Nie twierdzę jednak że tak nie było.
@ForzaFCB - ciekawe co zrobią z plebiscytem FIFA na najlepszego piłkarza roku. wejdźcie na twittera France Football też można ciekawe rzeczy poczytać ;) Żabojady to jednak są zbyt poprawni politycznie.
20.07.2020 15:33
@tapczan - całkiem prawdopodobne że masz rację. Jednak sam widzisz, czy ktokolwiek z nas sądził że Lewy osiągnie ten poziom na jakim teraz się znajduje? Ja się przyznaję że nie wierzyłem w niego, myślałem że to będzie gracz co najwyżej na zespół pokroju Wolfsburga (z całym szacunkiem dla tego klubu)
20.07.2020 15:29
@Lampo - jasne, ale miło by w sumie bylo, gdyby po raz pierwszy od 1981 roku zdobył piłkę gracz Bayernu. I to jeszcze polak, wymarzone combo :D
20.07.2020 15:16
@tapczan - to raczej polak nie zdobędzie w najbliższych latach tej nagrody. Niestety ale Robert nie ma szans nawet jak będzie bił rekordy, w przyszłym roku ME oraz za 2 lata MŚ w Katarze. Nie ma takiej opcji że którykolwiek z turniejów mu w tym pomoże.
20.07.2020 15:03
Pozwoliłem sobie skopiować z innego portalu fragment:
Organizatorzy plebiscytu podkreślają, że 2020 r. jest szczególnym z uwagi na pandemię koronawirusa. "Nie może być traktowany jak zwyczajny rok" - przekonują.
Wyliczają, że jedynie przez dwa miesiące - w styczniu i w lutym - panowały sprawiedliwe warunki do wyłonienia najlepszego piłkarza i piłkarki. Wybuch pandemii storpedował rozgrywki na całym świecie. W niektórych krajach wznowiono rozgrywki, w innych nie. Wiele spotkań toczyło się bez udziału publiczności, dopuszczono pięć zmian, a zwycięzcy europejskich pucharów wyłonieni zostaną w turniejach Final 8.
"Historia Złotej Piłki jest zbyt cenna, by podejmować ryzyko. W tych gorączkowych czasach zrobienie sobie rocznej przerwy jest luksusem i nieocenioną koniecznością" - czytamy we "France Football".
źródło: sportowefakty.wp.pl
To ja proponuję odebrać Bayernowi, Realowi oraz Liverpoolowi tytuły mistrza kraju, dodatkowo nie przyznać pucharu Europy z tego względu że to nie jest zwyczajny rok.
20.07.2020 15:00
Hahaha nie wierzę w to co czytam :D Mógłbym się spodziewać wszystkiego ale takiego czegoś... pomimo tego że ogromna większość lig europejskich została wznowiona to... hahaha parodia :D Ręce opadają. Cóż, a czy wiadomo coś o tytule piłkarz roku wg. FIFA?
20.07.2020 14:53
@DonJupp4ever - śmiało, podaj te durnoty ktore pisałem o Kovacu i innych piłkarzach. Może nie mam najlepszych argumentów, ale od Ciebie każdy ma lepsze.
20.07.2020 14:49
@DonJupp4ever - to mnie zgłoś! Niech administracja sprawdzi czy ja i @hoven to ta sama osoba.
Nie kompromituj się i nie rzucaj bezpodstawnych oskarżeń!
Sam nie potrafisz czytać ze zrozumieniem i opowiadasz głupoty, których nikt nie mówi. Żadnej merytorycznej dyskusji z Twojej strony. Rozumiem że nie można nic napisać. A jak ciągle opowiadasz durnoty nt. Pepa to tak trzeba. Nie potrafisz merytorycznie dyskutować nie masz żadnych argumentów. A nie przepraszam jeden "dla mnie tak jest i tak ma być" i tyle.
20.07.2020 14:18
@Dziki79 - a Bayern również istnieje 100 lat, lecz dopiero na przełomie lat 60 i 70 zaczął budować swoją potęgę i to nie od razu, bo w latach 70 poza tym że Bayern zdobył 3 razy Puchar Europy, to miał prawdziwego rywala, Borussię M, która rywalem była wybornym. Gdyby do teraz tak było to i Bundesliga lepiej by stała dzięki tej rywalizacji.
Bayern owszem ma coraz więcej kibiców ale czy pobije tę trójce? Zobaczymy, będzie ciężko.
Chodzi o fancluby czy członków klubu? Bo wiem że Bayern w którymś aspekcie jest światowym liderem, to jest fakt a drugie miejsce ma... Benfica.
Co do tych kibiców poniżej 14 roku życia... No masz racje ze nie wiadomo czy ich nazywać kibicem. Ale zapominasz o jednym, Ci 10 Latkowie maja rodziców którzy często chcą im nieba przechylic a jak taki się uprze na koszulkę, to tata czy mama w prezencie na urodziny mu ja kupi. Może i nie jest prawdziwym kibicem tylko kibicem pod wpływem chwili. Ale z tego jest kasa. To się liczy przede wszystkim.
Tak jeszcze naszło mi na myśl... Jak myślicie... Czy Park Ji-Sung był faktycznie tak genialny że grał w United (i nie grał wcale tak mało, przyzwoity ma bilans spotkań), czy to było strategiczne posunięcie aby go kupić bo diabły maja silna pozycje w tamtym regionie świata?
20.07.2020 01:41
@Dziki79 - sorki ale nie masz racji. Lata 50 i 60 Busby Babes. Można ich nie lubić ale trzeba spojrzeć faktom w oczy. Przed Fergusonem był marazm, fakt ale wcześniej właśnie w tamtych dekadach grali najlepsi gracze na świecie. Trójca Law/Charlton/Best to była paka! I to czasy przed Bayernem! Jeżeli myślisz że Bayern był zawsze potęgą to jesteś w błędzie. Tak samo jak i Real. Gdyby nie Di Stefano to nie wiadomo czy Real byłby Realem. Przed tym była dominacja Athleticu Bilbao z Zarrą na czele. Dopiero przybycie Don Alfredo wzbiło klub na wyższy poziom. Twierdzić że Man United istnieje tylko w erze Fergusona to nie wiem co to za przejaw musi być.
20.07.2020 01:23
@Panczo - zobaczymy. Jak nadal będzie tam taki dom publiczny to nie jest to wcale takie pewne. Niby coś było że mogą odbyć się przedterminowe wybory ale na ile to prawda to nie wiem. Bartomeu wątpię aby chciał puścić stanowisko
20.07.2020 01:06
@Dziki79 - z racji że w tym wątku jestem obecny od początku to wiem że tak nie myśli i jakby tak myślał to sam bym go wyśmiał. Chodzi przede wszystkim o to że niestety, ale jeśli chodzi o skalę światową to takie marki jak Man Utd, Real, Barcelona są na szczycie. Bayern jest w TOPie, na pewno w pierwszej dziesiątce, ale ta trójca jak i parę innych zespołów zwłaszcza z Anglii mają wyższą wartość czy to się nam podoba czy nie. Takie są realia. Spójrz na to inaczej. Jakbyś się zapytał kogoś spoza Europy w jakim klubie chciałby zagrać albo komu kibicuje? Najczęściej będzie padać nazwa tych trzech zespołów. A jeśli chodzi o Amerykę Płd to tam już wg mnie ogranicza się do Real/Barcelona.
20.07.2020 00:29
@Dziki79 - ale... dlaczego to piszesz? Przecież nikt nie powiedział że SPORTOWO Bayern jest gorszy od Man Utd...
Edytowano : 2020-07-20 00:18:42
To jest dopiero herezja jakby ktoś tak napisał.
20.07.2020 00:18
Hahaha Hajto o swoim byłym menadżerze Rudim Assauerze: Tak mi kiedyś powiedział mój były menadżer którego do dziś dobrze wspominam. Na szczęście nie żyje
Ten to ma talent... nie wiadomo czy się śmiać czy płakać :D
19.07.2020 22:49
@Pir5 - cóż... moja przygoda z Bayernem zaczęła się od Pucharu UEFA, co prawda nie od początku a od meczów z Getafe więc pamiętam z czym to się je.
Edytowano : 2020-07-19 22:37:18
A wynik nie był wcale pozytywny! Taki wp****l od Zenitu jaki dostaliśmy to do tej pory pamiętam.
19.07.2020 22:33
@Pir5 - Boże... czy już coś na temat nie mozna dodać pewnych rozgrywek typu "no to grajmy w LE"? Bo powiedziałem że fajnie gdyby te rozgrywki były lepsze? Ręce opadają...
19.07.2020 22:22
@Pir5 - @Moe niestety ma rację. Coraz mniej mamy zawodników ze ścisłego TOPu. Tutaj naprawdę nie chodzi o umniejszanie Bayernowi, Jeżeli ktoś przedstawia fakty to znaczy że życzy Bayernowi źle albo nie jest jego kibicem? Proszę... Nie zarzucam Ci tego ale po wypowiedziach niektórych tak czasem można wywnioskować.
A co do LE... to właśnie w czasach kiedy Bayern wygrał Puchar UEFA to rozgrywki naprawdę stały na dość wysokim poziomie. Kończył się Cup winners Cup, w LM występowały tylko mistrzowie krajów... szkoda że bardziej LM nie jest "zelityzowana" (hehe moje słówko, proszę się nie czepiać :D) aby właśnie LE była na wyższym poziomie :)
19.07.2020 22:16
@Pir5 - to był sezon bodajże (bez zaglądania w wiki) 95-96. To ten sezon kiedy Klinsmann przez ponad 15 lat miał ten rekord strzelonych bramek, dopóki nie przebił go Falcao. Jurgen miał chyba 15, a Kolumbijczyk zdobył chyba 17 w jednym sezonie w barwach Atletico.
Edytowano : 2020-07-19 21:52:08
PS. to był jeszcze ten sezon kiedy były podwójne finały Pucharu UEFA.
19.07.2020 21:51
@Pir5 - i tu się mylisz. LE kontynuuje tradycje Pucharu UEFA który Bayern zdobył. I to wszystko jest wliczane w oficjalne statystyki.
Edytowano : 2020-07-19 21:49:02
@DonJupp4ever - czy Tobie tak trudno zrozumieć że tutaj nie chodzi o obecną formę czy z ostacnich 10 lat? Tutaj chodzi nawet o dekady! A United niestety, ale ma niezłe zaplecze bo od dość dawna jeżdżą w różn tournnee i się promują, co my zaczęliśmy całkiem niedawno. I na tej podstawie można twierdzić że potencjał marketingowy mają wyższy i to nie jest żadna dyskryminacja. Potencjał marketingowy = większe przychody. Nie sądziłem ze to tak trudno zrozumieć...
19.07.2020 21:47
Szczerze wątpię w jego umiejętności i to że wywinduje Monaco do TOPki Ligue 1 ale życzę mu powodzenia. Niech się wiedzie.
19.07.2020 21:14
@DonJupp4ever - taaa.... ale przynajmniej mielibyśmy te pieniądze, które daliśmy na Lucasa i njie byłoby jego tematu w Bayernie. A kasę która poszła na Lucasa, można było spożytkować w inny sposób.
PS. nawet z wolnego gracza jak to mówisz, można zrobić element dodatni, tylko trzeba chcieć. Jak to mówił @GuteSpiele , to nie jest FIFA.
Edytowano : 2020-07-19 21:09:34
Idąc tym tropem, należy wyrzucać bramkarzy wraz z osiągnięciem 35 roku życia bo tracą refleks a to że nadrabiają czym innym to się po prostu nie liczy :D
19.07.2020 21:08
@Moe - ale i Ramos wali babole :D Tylko po prostu ze względu na umiejętności, charakter przede wszystkim jest tak ceniony. Naprawdę Ramosa można nie lubić (ja sam go osobiście nie trawię bo mam pewne epitety na jego temat ale się wstrzymam) lecz za to własnie powinno się go cenić.
Ale śmieszy mnie to jak powiedział @DonJupp4ever - a przynajmniej tak można wywnioskować, że Mats i za Flicka by walił babole :D Uśmiałem się. Skoro nawet Boateng się nauczył grać na nowo to Hummels myślę, zrobiłby to tym barziej. Zresztą, sugeruję wnioskować po tym jak grał w BVB.
19.07.2020 21:02
@GuteSpiele - brawo. Naprawdę zgadzam się z tym komentarzem. Dodatkowo twierdzę, że jakby Mateusz był w kadrze, to Flick by dobrał odpowiednią taktykę obronną bo on teraz po prostu korzysta, że są szybsi gracze. @DonJupp4ever - myślisz że z Sule w defensywie np. Flick by grał tak samo? Według mnie nie.
19.07.2020 20:47
@DonJupp4ever - za Kovaca to cała obrona waliła babole i co? Myślisz że Matsa by nie odbudował? Dodatkowo Hummels w tym sezonie był w 11 sezonu bundesligi więc taki słaby nie był. A z nami też nie grał źle także...
19.07.2020 20:43
@Moe - jasne. Nie będę kłamał i ukrywał że Hummels to jeden z moich ulubionych piłkarzy i uważam, że żaden z naszych obecnych defensorów nie ma takiej charyzmy i umiejętności przywódczych jak właśnie on. Może Badstuber, ale trudno zweryfikować bo dosć wcześnie skończył z poważnym graniem, a umiejętności miał, np. wyprowadzenie piłki, co ceni sobie Guardiola.
I myślę że nawet wielbiony Alaba nie ma cech przywódczych w tej formacji, jak i zarząd który mówi że Sule to nowy boss. Nie. Nie widać tego w Niklasie. Takie samo zdanie mam np. nt. Gerarda Pique. Pamiętam doskonale jak grał wspaniale jak obok niego był Puyol. A gdy Tarzana coraz częściej brakowało z powodu kontuzji to widać było że w tej obronie nie ma tej chemii jak wtedy, gdy trzymał ją Puyol. U nas się to opiera inaczej ale myślę, że gdyby był Mats, byłaby ona o wiele lepsza. To tak samo jak w Realu. Ramos popełnia błędy, ale on ma charyzmę jakiej nie ma i wg. mnie nigdy nie będzie miał Raphael Varane. I to widać doskonale. W Juve podobnie jest z Kielonem, choć może De ligt wskoczy w jego buty.
Z tym się trzeba urodzić a nie mówić że to jest nowy boss i można się okłamywać że taki jest Alaba czy Sule. Przypomniał mi się cytat z książki Grzegorza Tkaczyka. Cytat akurat należy do Bogdana Wenty, mogę coś przemienić, ale postaram się zachować sens "gdzieś na początku mojej przygody z reprezentacją nie mieliśmy kapitana, normalnie trenowaliśmy i wymyślałem coraz to bardziej absurdalne ćwiczenia. Niektórzy ślepo je wykonywali gdy zauważyłem że wokół kogoś zebrała się mała grupka zawodników, ten zawodnik który stał w środku podszedł i zadał retoryczne pytanie: Bogdan do cholery, co to za ćwiczenia nam zadajesz? W czym ma to pomóc poza tym że bęedziemy ćwiczyć bezmyślnie a w niczym to nam nie pomoże? Wtedy zrozumiałem że on jest prawdziwym liderem". Tym zawodnikiem był właśnie Grzegorz Tkaczyk. I jakoś no... nie widzę aby takim kimś był np. David Alaba.
Edytowano : 2020-07-19 20:34:18
@DonJupp4ever - a możesz przestać zmyślać głupoty?
19.07.2020 20:33
PS. w 2018 jeszcze do mundialu w Rosji De Gea był chyba najlepszy na świecie, a na pewno TOP 3... ale się dzieje z tym piłkarzem.
19.07.2020 20:16
A Barca rozgromiła na wyjeździe Alaves 5-0. Moje pytanie... co tak późno :D
Słabo słabo... Barca jak Borussia, mogli sezon temu odebrać majstra Bayernowi i dali tyłka.
19.07.2020 20:07
@hoven - nie przesadzaj... akurat wg. mnie Lewy, Muller jak i Neuer będą eksploatowani do czasu, kiedy nadal wyznaczają granice jak i nie opuszczają pewnego poziomu. Akurat z tej trójki Muller jest graczem, który moim zdaniem najszybciej będzie tracił formę, z tym że tutaj nie ma problemu bo na jego miejscy mamy w tej chwili Goretzkę.
Lewy myślę że będzie grał dłużej dla Bayernu niż do 35 roku życia (tak jak ma kontrakt). Spójrzmy na Cristiano, owszem strzelił może z 10 karnych z tych 28 bramek które zdobył dla Juve, a co by było gdyby miał lepszą linię pomocy? Przecież nie od dzisiaj wiadomo że w Juve są braki w II linii.
Neuer bramkarz.... może pociągnąć dłużej, jak np. Van Der Sar.
@Moe - Sule jest dobry, ale wg mnie będzie grał tylko dobrze jezeli obok będzie miał bossa obrony. Tak jak np. schwarzenbeck miał Beckenbauera i to u jego boku rozgrywał najlepsze mecze. Upamecano moim zdaniem może wygryźć każdego, od Sule po Lucasa i Alabę. Jeśli tylko dalej będzie się rozwijał.
19.07.2020 19:35
@Simon89 - to też trochę nie tak. Boateng np. odbił się od Anglii, furory tam nie zrobił. nie wiadomo czy pozyskalibysmy Sane gdyby grał pierwsze skrzypce w City. Spójrzcie właśnie na City, nie wygrywają tej LM, ale wyciągnąć kogoś stamtąd graniczy niemal z cudem. David Silva, prze gość, dopiero teraz jak oglosił odejście może wybrać kogoś tylko... no wiek. 34 lata to może pogra ze 2 na poziomie i tyle. Barca potrzebuje skrzydłowego, ale już Bernardo będzie bardzo ciężko wyrwać, a właśnie skupiłbym sie na kimś z City. Lecz jak stracili Sane to wątpię że pokuszą się o utratę kolejnego skrzydłowego.
@Simon89 - Bayern się wyróżnia na tym tle z pewnego względu, że to nie jest typowa korporacja, tylko korporacja która przedstawia jakieś tam wartości a to dla niektórych jest ważne. Nie chcą odchodzić z Bayernu też dlatego, że w słabszej Bundeslidze upatrują większe szanse na wygraną w LM, gdzie mozna się skupić na meczach w europejskiej elicie.
19.07.2020 13:14
@DonJupp4ever - naprawdę uważasz że gra, w najlepszej lidze świata to krok w tył pod względem sportowym? W zespołach które się odbudowują i robią ciekawe ruchy na rynku transferowym?
Naprawdę gratulować. I ciekawe kto tu zwariował ;) Jeszcze powiesz że der Klassiker to ten sam top level co El Classico albo Borussia to drugi Real Madryt :D
19.07.2020 12:48
A ja bym np. widział sprzedać Thiago i pójść na deal z Juve, Tolisso za Rabiota, naprawdę gra coraz lepiej.
Na marginesie: https://sport.tvp.pl/39667515/sprzedaz-koszulek-pilkarskich-w-stanach-zjednoczonych-najlepiej-sprzedajace-koszulki-kluby-w-stanach-zjednoczonych o taką grafikę mi chodziło. Warto zauważyć też kto obsiadł "najsilniejsze" stany.
19.07.2020 12:26
@Simon89 - jasne że mają długi. Ale finansowy top? No nie wiem na Bundelidze na pewno ale jeśli chodzi o świat to wystrczy że "bogacze" wezmą kredyt i już mogą przebijać Bayern a Bayern na finansową wojnę nigdy nie pójdzie.
Ale własnie o to mi chodzi. Ze względu na rozpoznawalność i marketing te kluby co podałem to jest TOP i dlatego tez najlepsi z najlepszych chcą tam grać. Na pewno Bayern ma jakąś kartę przetargową ale nie tak potężną jak tamte drużyny. Np. ter stegen, założę się że nie myśli w ogóle o powrocie do niemiec i zdecydowałby się tylko dlatego, jakby stracił miejsce w składzie Barcy.
Tak Bayern zaczął uwagę zwracać na inne rynki. Z tym że Real czy United na tych rynkach są od wielu wielu lat. I na tym też się opiera
Edytowano : 2020-07-19 12:01:24
A jednak spójrz na dół i niektórzy kwestionują i utożsamiają że marketing = poziom sportowy ;)
19.07.2020 12:00
@MateuszFCB - ale chodzi o Kluiverta? :D
Tak tak hehe. Czytałem artykuł jakiś że Deportivo podawało aby spróbować Blanca.
19.07.2020 11:52
@Pir5 - zastanawia mnie jedno czy niektórzy faktycznie nie czytają ze zrozumieniem.
Ja nie umniejszam Bayernow, nie mógbłym tego robić z wiadomych względów. Ale takie są fakty. Spójrzcie na przychody albo porównajcie rynki. Spójrzcie wokoło siebie. Koszulek z herbem FCB nie ma tak dużo, a natomiast takich zespołów jak Real, Barca to jest multum. Z czego to wynika? Własnie z tego co piszę. To są marki wykreowane które. 3 sezony temu bodajże, widziałem mapkę, w której były Stany Zjednoczone i podział jaki klub w poszczególnym stanie sprzedał najwięcej koszulek. Bayern zdobył tylko dwa o ile pamiętam. Nawet Tottenham miał więcej bo aż 5 zdobytych stanów czy PSG.
Nie odmawiam klasy sportowej, Bayern w tym sezonie jest najmocnieszy w tym aspekcie i głównym faworytem to triumfu w champions League i uważam że nawet City nie powinno nam zagrozić. Ale w kwestii właśnie marketingowych to jesteśmy za dwójką z La Liga i niektórymi drużynami angielskimi, a może i PSG. Bayern owszem nie jest słabiakiem w tym kontekście ale jednak trudno będzie zepchnąć z TOPu. United które gra kichę swoją markę budowało co najmniej 30 lat, a Bayern np. zamiast wykorzystać 2001 rok, to niestety ale wtedy się stoczyliśmy. Pamiętacie 2 pkt w fazie grupowej LM? Albo max. ćwierćfinał? No właśnie.
Przecież nawet sam Lewy mówił że marketingowo Bundesliga nie dorównuje ani La Lidze ani Premier League.
A co do Der Klassikera to... okej dla nas to jest święto. Ale nie dla innych. El Clasico to święto wszystkich, tak jak derby z udziałem drużyn premier League jak Chelsea, City, Liverpool choć w mniejszym stopniu. A Klassiker sorki, ale dużo osób wie że w obecnej chwili tylko Bayern i tyle.
Co do przyciągania gwiazd wiesz co @Pir5 - zapytaj się gdzie wolą pójść. Czy to nie przypadek że właśnie tacy jak Pulisić i Sancho od razu powiedzieli że chcą do Anglii?? O tym mówię. To już nie te czasy kiedy najlepsi z BL chcieli iśc na AA czy ówczesny Olympiastadion.
@bayern1987dwa - cieszę się że mnie rozumiesz ;)
Edytowano : 2020-07-19 11:10:54
Tak jeszcze apropo tej wartości marketingowej. Nie zastanawialiście się czemu swojego czasu Bayern od Adasia dostawał tylko 60 baniek, a takie ekipy jak United, Real czy Barca podpisywały umowy na grubo ponad 100 mln? Albo kontrakt United z chevroletem? Deutche Telekom o ile dobrze pamiętam płaci nam 40 mln. A właśnie to słabo grające United dostało kosmiczny kontrakt z Chevroletem. PSG też dostaje coś poniżej 40 mln eu od Fly Emirates ale coś było chyba że szejk chce renegocjować umowę.
19.07.2020 11:08
@DonJupp4ever - błagam... przynajmniej udawaj mądrego. Piszesz takie głupoty że głowa mała. Dziwię się że w sejmie nie jesteś.
Wiesz co to znaczy popularność? United budowało ją latami. Od czasów sir Alexa Fergusona tj. koniec lat 80. Dominacja w najlepszej i najpopularniejszej lidze świata. Dodatkowo coroczne tournee po krajach Azjatyckich od niepamiętnych czasów. owszem, diabły mają problem aby zakwalifikować się d LM, ale taki problem był również 4 lata temu np. i co? A taki Pogba chciał do nich iść. To że teraz tak grają nie oznacza żę grali tak całą wieczność, bo United przez lata 90, pierwszą dekadę i przez pierwszął połowę tej dekady grali na niesamowicie wysokim poziomie. Przez pewien czas mieli najlepszych na swoich pozycjach (czy to van NIstelrooy, Scholes, o Ronaldo i duecie Vidić/Ferdinand nie wspomnę a do tego fantastyczny van der Sar) i to tylko obecni a wcześniej równiez. Bayern z kolei dopiero na przełomie dekad zaczął to budować, tymi finałami ale wątpię aby przebił w popularności tamte drużyny, bo one to robią od dość dawna, same te nazwy robią wrażenie. @hoven - ma rację, wystarczy looknąć, na social media choćby i wyniki sprzedaży koszulek by zobaczyć jak to jest ze światową popularnością. Z Bayernem byłoby inaczej gdyby moim zdaniem... był taki rywal, jakim dla Realu jest Barcelona, aby też były takie derby ale wiadomo, nigdy nie będą na taką skalę najprawdopodobniej jak El Clasico. Bo w Hiszpanii poza klimatem właśnie te derby sprawiają że każdy chce w nich zagrać.
19.07.2020 09:45
@DonJupp4ever - nie stać? Wywalą Coutinho i już ich stać. Tak jak zrobili z Pjaniciem.
A United może i się turlać po Lidze Europy, ale dla większości wystarczy fakt że są graczem United jak i to że to w końcu Anglia. Nie wiem jak można to negować...
19.07.2020 00:35
@DonJupp4ever - nie muszę się mu przypodobać bo są kwestie które nas różnią jak np. zdanie nt. Niko Kovaća ale do rzeczy.
Większe durnoty od Ciebie to pisze tylko GuteSpiele choć chłopak jest młody jeszcze... Zapominasz się. United już dawno się stoczyło, ale to właśnie do tego przeciętnego United przychodzili tacy gracze jak Lukaku i Pogba. Wbrew temu co sądzisz, ale jeśli chodzi o marketing i pozycję marki na świecie, to nawet jak Barca gra kupę, to i tak jest wraz z Realem u Man United najbardziej rozpoznawalnym klubem piłkarskim na świecie! Już samo to może dawać prestiż. El Clasico, mówi Ci to coś? Najbardziej elektryzujące derby na które oczy kieruje cały świat i z całym szacunkiem, na pewno derby Bayernu z BVB generują mniejsze zainteresowanie, takie są fakty.
Anglia jest najbardziej prestiżowa. Dlatego tacy jak De Bruyne, Sane czy Boateng swego czasu idą by się sprawdzić. Magia marki sprawia że nazwiska lgną tam jak ćmy do światła.
Edytowano : 2020-07-19 00:20:18
I dlatego też z tego powodu że to po prostu Barcelona, może chcieć tam wrócić i to że rządzą tam idioci nie zmienia tego faktu że nazwa ta działa na wyobraźnię choćbyś nie wiem jak zakłamywał rzeczywistość.
19.07.2020 00:18
@DonJupp4ever - czasem czytasz to co piszesz?
Dlaczego ma nie iść do Barcy? Po pierwsze, to klub w którym się wychował, a po drugie, miejsce lepsze do życia niż Monachium. Przecież Potęga Barcy i Realu też ma swoje źródło w tym że słoneczna Hiszpania jest bardzo atrakcyjna do życia. Nie mówię że Monachium jest złe.
Dalej Chelsea czy United - to są drużyny które się odradzają i skoro jest taki świetny to w Chelsea zwłaszcza miałby miejsce w składzie. Czemu nie wspomniesz o City? Thiago przecież wypłynął pod wodzą Guardioli. Jest też PSG które przygarnęło przeciętnego Bernata, ale świetnego Thiago chyba nie chcą...
Edytowano : 2020-07-18 23:58:02
Dodatkowo w przypadku Barcy teoretycznie nie powinien mieć problemu z miejscem w składzie na rozegraniu obok Pjanicia.
18.07.2020 23:56
@DonJupp4ever - no okej. Kiedyś ktoś mi powiedział że wiedzą iż Bayern nie sprzedaje jak nie chce dlatego nikt się nie zgłasza. Thiago sam się wystawił i teraz... dlaczego się o niego nie zabijają?
Ja rozumiem bycie fanem Bayernu ale nie możemy też ciągle mówić jak pewien użytkownik że każdy u nas to klasa światowa bo tak nie jest. I z Thiago nie róbcie boga. Z drugiej strony... czy gdyby był taki doskonały to Barca by go puściła, zważywszy na to że czas Xaviego dobiegał końca i mógłby już go wtedy zastępować?
18.07.2020 23:44
@Kontraktowiec - z tym że liga pucharowi nierówna. W Lidze aby wygrać, musisz mieć ciągle najwyższą gotowość, a w pucharach wystarczy forma dnia. Ale nie ujmuję Arsenalowi, gratulacje.
A z tym że skieruje działa na LM... zapewne tak ale myślę, że City pomimo tego że powinno Real przejść, to wątpię aby było jakimś mega zagrożeniem. To też nie będzie ten sezon.
18.07.2020 22:44
@Piter1985 - tak sobie myślę... z całym szacunkiem dla Thiago oczywiście. Skoro mógłby z marszu wejść do każdej drużyny na świecie to... dlaczego jak w reprezentacji zakończyli kariery Xabi Alonso i Xavi Hernandez, nie potrafił zająć miejsca jednego z nich na stałe? Nie chcę się czepiać ale skoro Thiago jest klasą światową to to jest naprawdę ciekawa sytuacja...
18.07.2020 20:52
Ale trenerem Glika chyba nie będzie. Mówi sie że w Benevento powstaje jakiś ciekawy projekt i Glik ma być przez nich kupiony. Niezłe pieniądze, kwota transferu 3.5 mln.
Szczerze to naprawdę się dziwię. Kamil to dobry obrońca, niedrogi (hehe bo polak) i myślę że mógłby pograć gdzieś w ekipach typu Tottenham, lub być bardzo dobrym zmiennikiem w klubie z TOPu. I tak sporo wygrał, mistrzostwo Francji przy takim PSG to czapki z głów, ale pewien niedosyt jednak jest.
18.07.2020 13:23
@Moe - akurat gra w Barcelonie to taki sobie wyznacznik. Poczekajmy, co będzie i jak będzie, jak zmienią się władze i przyjdzie tam jakiś trener
18.07.2020 12:31
@OldFashion - szczerze? Dla mnie zaczął grać na wysokim poziomie dopiero jak Flick go przestawił i te parę miesięcy to jest za mało, aby stawiać klubowi takie żądania. Owszem gdyby grał znakomicie już 2-3 rok ale na litość nie parę miesięcy...
Alaba ma bardzo dobry pijar. Wszedł przebojem do światowego futbolu ale widać też jak wyglądał gdy był zmierzch Ribery'ego czy jak go zabrakło. Mało zagrożeń z lewej strony po jego zagraniach... i naprawdę on chce takiej pensji? Boki zrywać.
18.07.2020 12:10
@OldFashion - jak wspominał mój poprzednik, negocjacje polegają na tym że obie strony idą na kompromis. A tutaj Alaba ewidentnie (w obie pandemii gdzie niektórzy rozumieją i obniżają oczekiwania jak np. Sane) szantażuje klub. A klub nie powinien tak dawać sobą pomiatać i powiedzieć "okej mamy Lucasa a tu Upamecano jeszcze jest któremu kończy się kontrakt" i urwać. Bez Alaby przeżyjemy. On ciągle powtarza "a może by spróbował gdzie indziej". Wkurzające jest to jak swego czasu te ploty z transferem Lewego. A właśnie co do Lewego... jak były negocjacje to przecież on chciał umowę do 2024 roku, bossowie się nie zgodzili a Robert przystał na rok krótszą umowę. Tutaj szło się dogadać. Jak były ploty z manu to agent dementował. Nie lubię graczy którzy stawiają pod ścianą swojego obecnego pracodawcę ale cóż... zarząd też nie jest bez winy. Z takimi jak Thiago i Alaba którzy albo mówią o nowych wyzwaniach co jakiś czas, albo wiadomo że będą próbowali uciec do ojczyzny, powinni rozmawiać 2 lata przed aby nie obudzić się z ręką wiadomo gdzie.
18.07.2020 10:44
@Panczo - Balotelli to sp*****ł swoją karierę na własne życzenie. A naprawdę mógł być z niego naprawdę spoko napastnik. Taka dziewiątka jakiej Italia dawno nie miała. Był niby Toni ale krótko, wcześniej Vieri ale jego kariera to też taka sinusoida. Inzaghi bardzo brzydko grający.
17.07.2020 22:30
@Panczo - bo Sarri to wg mnie jest B+ playerem. Czy w tym wypadku trenerem. Gość który powyżej pewnego poziomu nie podskoczy jak Emery. W przypadku graczy takim kimś był Quaresma. Genialny talent, ale szło mu tylko w Porto. Barca, Inter, Chelsea - porażka.
17.07.2020 21:37
@Panczo - jasne, do Wojtka jak najmniejsze pretensje. I to nie tylko jest nasze zdanie. Po prostu coś nie trybi w tej drużynie tak jak trybiło za Allegriego. Za Maxa Juve to była drużyna, która w jednym sezonie LM aż do finału straciła (o ile dobrze pamiętam) 3-4 bramki. W finale jak było to wiemy... Ale Juve Sarriego nie ma takiej własnej... tożsamości. Wojtek gra najlepiej z całego bloku obronnego. Piłkarzom jakby się nic nie chciało a co ciekwe, jeszcze niedawno był mecz w którym Juve oglądało się z przyjemnością i był promyczek nadziei a teraz? Szkoda gadać.
17.07.2020 21:14
Tak z innej beczki, Juve w ostatnich 3 meczach strata 9 bramek!!!
jaki Allegri był to był. Może i taktyczny beton ale taka kompromitacja to aż się nie mieści. Może i Sarriemu warto dać szansę... może, ale mnie on nigdy nie przekonywał aby być trenerem zespołu z TOPu. Gdyby nie strata formy Lazio, możliwe że przełamaliby w tym sezonie starą damę. Tak naprawdę chyba jednym z niewielu pozytywów jest to że odzyskał Dybalę, i nawet fajnie grają Bentancur i Rabiot który wraca do formy.
17.07.2020 19:36
@Matilegolas - ale z drugiej strony... nie żebym bronił to ciężko było wyróżnić kogokolwiek z Bayernu. Tam był kolektyw nikt specjalnie się nie wyróżniał. Wszyscy grali na znakomitym poziomie, nawet zmiennicy jak Gomez. To był czas kiedy wiadoma dwójka miażdżyła statystykami. Od jakiegoś czasu już tak nie jest. Złota piłka powinna być jak w domenie "nagroda za najbardziej spektakularny indywidualny występ". Wiadomo że puchary pomagają i tak być powinno, Ale z tamtej Bayernu naprawdę ciężko było by wybrać gracza sezonu... bardzo ciężko...
Teraz jest jednak trochę inaczej bo jest jeden człowiek, który wyróżnia się statystykami na tle pozostałych i nie mówię o kolegach z FCB, ale w ogóle. Z drugiej strony hehe... ciekawe za co złotą piłkę za 2001 rok, dostał Michael Owen, statystyk ani sukcesów zbytnio w tamtym czasie w barwach LFC to nie miał...
17.07.2020 19:00
@MateuszFCB - i tak powinno być. Medal się należy, jak wszedł nawet na tę jedną minutę.
A co do Schurlle to szkoda chłopa. Transfer do Chelsea a... później zjazd. Nie był wybitny, ale słabiakiem też przecież nie był. Szkoda, naprawdę szkoda mi go... w piłce reprezentacyjnej to chyba najbardziej się zapisał tylko tym, że strzelił dwie bramki w tym nieszczęsnym meczu na mundialu w Brazylii.
17.07.2020 18:27
@MateuszFCB - na pewno ma? Bo to jest ciekawe, ale pamiętam że np. Patrick Vieira w sezonie 2009-10, zagrał w paru meczach grupowych LM. Tak, to ten sezon kiedy Inter zdobył tryplet i... chyba nie jest wymieniany jako zwycięzca LM bo w zimie odszedł do Man City co jest absurdem, bo jednak zagrał w barwach Nerrazzurich, czyli cegiełkę dołożył.
17.07.2020 18:19
@Skobry - pełna zgoda, i tutaj widać też jak zarząd traktuje niektórych piłkarzy. Według mnie Manuela uznali za pewniaka z tego względu, że każdy zespół z TOPu ma nie gorszego bramkarza. Real, Barca, Atletico (choć to byłby krok w tył), Juve, City, Liverpool... te drużyny mają obsadzone stanowiska bramkarskie. Jedynie to PSG czy też Chelsea ale... Chelsea nie jest jeszcze TOP poziomem, dużo pracy przed Lampardem, musi skupić się aby ułożyć defensywę.
Więc to odpadało aby ktokolwiek z tych drużyn poszedł po bramkarza który też nie zarabiał by czapki gruszek. Muller wiadomo, przede wszystkim myśli o Bayernie, odszedłby tylko wtedy jakby nie miał miejsca w I składzie. Nawet potrafiłbyć wyrozumiały (co niestety nie potrafi zrozumieć pan Alaba) i uznać że nie cały czas był w formie jak i panuje pandemia, i nie kłócić się o pieniądze czy stawiać klub pod ścianą. A z Alabą powinni rozmawiać o wiele wcześniej bo to piłkarz który nie pierwszy raz wspominał o nowych wyznaniach. Że o Thiago nie wspomnę, bo takich też będzie ciągnęło do siebie do słonecznej hiszpanii. Powinni załatwiać sprawę podobnie jak z Lewandowskim.
17.07.2020 12:43
@Pir5 - a według mnie po części wina. Każdy zarząd powinien sondować taką możliwość że pomimo deklaracji w mediach ktoś może zechcieć odejść. To nie była dżentelmeńska umowa na uciśnięcie dłoni tylko deklaracja dla mediów a w obecnych czasach można sobie ją trochę... no wiadomo co. A tak by wiedzieli jakie Thiago ma zamiary, a gdyby nawet wtedy powiedział że chce zostać a teraz że odchodzi, nie zostalibyśmy z tym problemem. Takie rzeczy jak "zarząd nie przewidział" wg. mnie pokazuje jakąś... krótkowzroczność? Ignorancję? Nie powinno się tego robić dopóki nie będzie takiego czegoś na piśmie.
17.07.2020 12:14
@Pir5 - swoją drogą ciekawi mnie, dlaczego akurat nawet Lewy wybrał Zahaviego? Mendes czy Raiola to wieksze nazwiska dla zwykłego laika, bo Pini nie ma tak głośnego nazwiska jak tamci a myślę, że nie pogardziliby takim klientem.
Edytowano : 2020-07-17 12:04:27
Czyżby faktycznie chodziło wtedy o transfer? Wiele na to wskazuje ale w sumie... mógł też Bayern "doradzać" aby nie wybierał tej dwójki, z tego względu żeby w Monachium nie zrobili swojego "lobby" jak np. swego czasu Mendes miał w Realu ogromną ilość klientów.
17.07.2020 12:02
@Edmund - sam mam podobne zdanie nt. Thiago co Ty ale też jak go zabraknie to ucierpi na tym kreatywność. Po prostu potrzebujemy kogos podobnego do profilu Thiago bo styl Goretzki nie będzie dobry na niektóre zespoły.
17.07.2020 11:17
@hoven - ale akurat w tym przypadku to nie jest takie bezpodstawne, dużo się mówi że RL jest najlepszy indywidualnie w tym sezonie. Przeszkodzić może tak naprawdę tylko to (oprócz tego że jeszcze biorą pod uwage Messiego i Ronaldo), że nie wiadomo jak reszta będzie patrzyła na Bundesligę.
17.07.2020 10:56
I dlatego jak najbardziej wskazane będzie to, aby Real, Juve jak i Barca odpadły już na tym etapie.
17.07.2020 10:26
@Panczo - chyba lepiej aby Real odpadł, bo inaczej w przypadku ZP akcje Ramosa będą maleć a on ma bardzo realne szanse na TOP 3.
Edytowano : 2020-07-16 23:44:00
@DonJupp4ever - a Tobie powiedział że nie chce?
16.07.2020 23:43
@Zerafaelo - część płaci Adidas? te 40-50 mln (bardziej realna suma) to sam kontrakt a o ile dobrze pamiętam to Messi jest człowiekiem Adidasa, ale sama Barca to już ludzie Nike.
16.07.2020 22:16
@GuteSpiele - proszę... jeśli mówisz bardzo dobry trener to może określ np. "bardzo dobry trener na Werder lub Frankfurt" ok? Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora.
Ja też mogę powiedzieć że Unai Emery to bardzo dobry trener. Ale tylko i wyłącznie dla hiszpańskich drużyn bo widać było jego rękę najpierw w Almerii, później w Valencii gdzie trzymał twarde TOP 3 w dobie największego potencjału słynnej hiszpańskiej dwójki że o Sevill nie wspomnę. Ale w PSG mu nie wyszło baa... stracił mistrzostwo na rzecz Monaco.
16.07.2020 22:03
@Zerafaelo - powiem tylko tyle :) Na szczęście Messiego w Monachium nigdy nie obejrzymy... chyba że jako turystę bądź gracza przeciwnej ekipy :)
Rzeczywiście, fantastyczny pomysł dawać 50-60 mln graczowi który będzie dawał coraz mniej...
16.07.2020 21:57
@Pir5 - Messiego w szczycie formy jasne tylko co nam z tego Messiego? To nie ten sam zawodnik co kiedyś. Ekstra pensja, ekstra wszystko i wydaje mi się że mógłby zniszczyć ten nasz kolektyw.
16.07.2020 21:45
@AdiFantasti - według mnie pośpieszyli się z wyrzuceniem Valverde. Owszem, notował wpadki, ale nie miał tak rozczarowujących wyników i przede wszystkim... jak już go wykopali, to czemu nie przyszedł ktoś z "nazwiskiem"? Skoro takich nie było pod ręką to trzeba było trzymać Erniego. Wydaje mi się, że gdyby on został to Barca nadal by się liczyła w walce o mistrzostwo. I tutaj naprawdę nie należy winić Setiena. Dostał parszywe zadanie, nie mając renomy, wpuścili go do jaskini lwa gdzie niektórzy traktują się ponad klub i co chłopina ma zrobić?
16.07.2020 21:23
@Zerafaelo - widzisz mój drogi... w życiu zmienia się jak w kalejdoskopie. Wcześniej Muller i Lewy (nie będę mówił o trenerach) nie dawali rady w LM, a teraz ten Messi nie daje rady w La Lidze a Barca glupio traci punkty, a mogli wygrać mistrzostwo gdyby tak nie frajerzyli. Oglądam od czasu do czasu Barcę i widać że nie mają pomysłu, piłka do Messiego. Ale to nie ten sam gracz co parę lat wstecz i on już się odbija od obrońców.
16.07.2020 21:12
@MateuszFCB - a jak Messi? :) Bo niektórzy myślą że ciągle ma 25-6 lat i kiwa wszystkich jak leci :)
16.07.2020 21:10
@Zerafaelo - proszę Cię... złota piłka? Już parę razy się skompromitowali jak np nie dostał jej Sneijder.
A poza tym okej. Lewy nie ma złotej piłki a Messi ma ich 6. A oglądasz mecze Barcy? To już nie ten sam Messi który strzelał 70 bramek w roku kalendarzowym. Teraz z obrońcami nie radzi sobie jak kiedyś. Nie potrzebujemy zbędnego obciążenia dla budżetu transferowego jak i płacowego.
Nie nie znamy Messiego to fakt ale zbyt dużo się mówi jaki on ma wplyw. I niezbyt często mówimy o tym pozytywnym wpływie. Ego Messiego i jego płaca którą sobie żądał albo odejdzie z miłości do Barcy, plus niekompetencja tamtego zarządu spowodowała, że Barca może mieć ogromne problemy z wypłacalnością. I sorry ale Messi zawsze był kreowany na tego grzeczniejszego od Cristiano. Poza tym Messi nie ma to co ma Lewy. Lewy jest lepszym przywódcą na boisku. A z Messiego to żaden kapitan i to mówią Ci co z nim grali. Juan Sebastian Veron np.
16.07.2020 20:55
@Zerafaelo - sory memory ale to co tutaj piszesz to jest utopia. Messi ma tak kolosalne ego że on tutaj nie przyjdzie grać za czapkę gruszek... zresztą to jest tak absurdalne jak nie wiem co. Dla Messiego NIE NIE i NIE! Niech idzie sobie "bogować" gdzie indziej.
A wiesz co łączyło tych graczy (może oprócz Baslera)? Że oni walczyli przede wszystkim dla Bayernu. Matthaus był nienawidzony w szatni, a mimo to tacy jak Effe schowali dumę do kieszeni w imię wyników całej drużyny. A gdyby tu był Messi to wszystko musiałoby się kręcić wokół niego. Poza tym mamy lidera nie gorszego niż Leo w obecnej chwili. Ten Pan to Lewandowski, który nie gwiazdorzy jak Argentyńczyk a w tym sezonie zwłaszcza miażdży każdego, od Messiego po Cristiano.
16.07.2020 20:41
@tapczan - akurat on nie był bez racji. Nie mówię że we wszystkim ale po części. Tylko bardziej bym się przyczepił do sposobu przekazania.
16.07.2020 20:29
@DonJupp4ever - jasne że trzeba szanować. Ale jak ktoś mówi "20 mln albo stąd się zabieram bo został ylko rok umowy" - to czy to jest Twoim zdaniem dobre myślenie?
16.07.2020 20:12
@Pir5 - załatwiłeś koledze bana? :D
16.07.2020 19:06
@hoven - ależ nasze dobre stosunki działają, jak najbardziej! Tylko że jednostronnie :D
16.07.2020 18:43
@Pir5 - wszystko fajnie, pięknie tylko szkoda że nikt nam takich prezentów nie będzie robił typu "oddamy go Wam za darmo" tylko ciągle Bayern. Alaba za pół darmo (lub całkowicie), Thiago po cenie niższej a powinien iśc nawet za 60, o Vidalu i Kroosie nie wspomnę.
16.07.2020 17:04
@GuteSpiele - i po co to? Już pare godzin temu zostało podane że to był fałszywy alarm.
16.07.2020 16:27
Ogląda ktoś może regularnie Inter? Ten Lautaro Martinez to jakiś dobry napadzior? Ciągle się o nim słyszy a statystyki gorsze od Lukaku
16.07.2020 12:03
@Panczo - chyba złoty but jest dzielony na tylu liderów, ale mogę się mylić.
Przecież hmm... król strzelców też jest dzielony, oprócz mundialu 2010 i EURO 2012, gdzie w grę wchodziły asysty, a jak to było wynikiem remisowym to ilość spędzonych minut na boisku.
16.07.2020 00:25
To że Immobile i Cris się nie zatną do końca sezonu jest raczej pewne.
Ale wydaje mi się, że jednak żaden z nich nie powinien Roberta przebić.
Jeszcze tylko wtedy aby Juve (niestety) Real i Barca się wyłożyły w LM jak najwcześniej to wg. mnie nawet De Bruyne nie powinien zagrozić w ZP. The Sun (tak wiem jakie to źródło) podawał że kursy na Robcia są 3.0 a drugi Messi... 4.0. Pytam, za co? Czasami naprawdę uwazam że nikt nie ogląda La Ligi. A czemu Real? Bo jak Real przejdzie City i dalej dojdzie to całkiem realnym opponentem powinien być Ramos.
15.07.2020 23:57
@Moe - ciekawe jest jedno. Czyim pomysłem był Lucas? Niko (w co trochę wątpię)? Hasana? Rummenigge? A może Hoenessa?
15.07.2020 15:03
@Matilegolas - wiesz jaki jest problem? Nikt go nie widzi w środku pomocy i nie ma zbyt hmm... "zręcznej" a o graniu na lewej pomocy również bym włożył między bajki bo zaprawde, szybciej Phonzie'go tam wrzucą niż Alabę więc jego kandydaturę rozpatrywał bym tylko i wyłącznie w kontekście dwóch pozycji, LO oraz LŚO, gdzie mamy aż 3 piłkarzy i nie stać nas aby którykolwiek z nich grzał ławę. Sam Heynckes mówił o Alabie "Może on sądzić że nie jest lewym obrońcą ale ja mówię że to jest lewy obrońca" to tak w kontekście tej upragnionej gry w środku pola.
Jeśli nasi się ugną przed nim to będzie porażka bo austriak ewidentnie chce czegoś, na co jeszcze nie zasłużył bo nie grał dość długo na takim poziomie, aby inkasować tak duży kontrakt. A i jeszcze... gdyby był takim symbolem czy bawarczykiem jak to się go określa, to zachowywałby się jak Muller. jego postępowanie najbardziej mi się podobało.
15.07.2020 14:45
@Matilegolas - jest też Lucas który też jest wszechstronny.
15.07.2020 14:18
Jakby Alaba nadal tak stawiał sprawę na miejscu bossów powiedziałbym: Okej, mamy Lucasa, możemy jeszcze kupić Upamecano. A Francuz na bank nie chciałby tak kosmicznej pensji i wyszlibyśmy tutaj jeszcze na plus.
15.07.2020 14:07
@Pir5 - akurat @Edmund ma rację. Thiago jest dobry i tylko dobry. Gdyby był fantastyczny czy znakomity, to każdy od PSG po Real by się po niego ustawił bo 29 lat to zbyt podeszły wiek jeszcze nie jest. Iniesta stanowił o sile Barcy do 34 roku życia, Xavi podobnie. Luka Modrić... Co najmniej 4 lata gry na poziomie ma przed sobą. Poza tym reszta klubów wie że nie potrafimy sprzedawać. nie wiem jak wyglądała sytuacja z wymianą Pjanicia na Arthura ale za Miralema również tyle kasy bym nie dał. Ja bym chciał pozostani Thiago tylko dlatego, że trudno będzie go zastąpić bo nie ma zbyt dużo graczy do wyjęcia.
15.07.2020 14:05
@FanGraczyBayern - zbytnio nadużywa się słów klasa światowa jak i prawdziwy bawarczyk w przypadku graczy których się uwielbia :)
A co do wymagań mam identyczne zdanie
Jeśli chodzi o Lyon to już tak nie przesadzajmy że nikt tam nie jest ciekawy. Takiego Depaya bym widział w Bayernie :)
15.07.2020 11:12
@Dziki79 - w tym wypadku jeszcze może dojść do głosu gwarancja gry w środku pola.
@Pir5 - oni to powinni myśleć aby te umowy przedłużyć w odpowiednim czasie. Przecież Thiago to nie Neuer czy ktoś inny. To Hiszpan a ich zawsze będzie ciągnąć do siebie
@GuteSpiele - jakoś nie zauważyłem w Alabie tej filozofii klubu...
15.07.2020 10:42
@Pir5 - ja akurat mam w tym wypadku pretensje do zarządu. Bo to są gracze,podstawowi i powinni rozmawiać o dalszej grze pod koniec zeszłego sezonu a nie dopiero teraz!
Z Robertem nie było problemów i z nim rozmawiali jak było zawsze nieco ponad 2 lata do końca umowy. Dlaczego nie zrobili tego w tych przypadkach? Szczerze? Ale wg. mnie tutaj dużo widać jakie podejście mają do Lewego i jak zarząd go odbiera. Mullera jak i Neuera bym rozgrzeszył bo myślę, że to byłyby tak czy siak pewniaki do przedłużenia umowy.
Wtedy by się dużo wyjaśniło i obyłoby się bez zbędnych nerwów i stresów. Teraz załóżmy Thiago odchodzi i z językiem na brodzie trzeba będzie szukać zastępstwa, aby był gracz o innej charakterystyce niż Goretzka, bo styl Leona nie będzie pasował do meczów z niektórymi zespołami.
14.07.2020 23:35
@dzojko - a według niektórych jest najlepszy na świecie :)
Chory ten świat i naprawdę chore są te płace w Bayernie. Ale z drugiej strony... tracić Alabę za darmo to też niezbyt fajnie.
Pamiętasz może jak było z wypożyczeniem Jamesa? Wypożyczenie kończyło się w 2019, on miał umowę do 2020, więc przedłużyli na tych samych warunkach, aby ewentualnie Real mógł coś zarobić.
A nie jak u nas czeka się na ostatni moment i klub jest poddawany szantażowi.
14.07.2020 23:17
@dzojko - uważaj bo zaraz przyjdą niektórzy i będą mówić "bo jemu się należy"! :D
To nic że przez parę lat żadnego progresu, dopiero teraz gra na nowy kontrakt. Chore. Już tutaj był wałkowany temat Bale'a. Później będzie grał piach i będzie musiał być w pierwszym składzie bo za dużo zarabia. Jakby chciał tych 20 to pokazałbym mu drzwi. Co innego gdyby cały czas przez parę lat grał znakomicie. zresztą... taka pensja dla obrońcy to gruuuuba przesada.
14.07.2020 23:08