Ale wiesz, że to tylko plotki, prawda? :D A Bayern zazwyczaj swoje transfery przeprowadza po cichu i w jedną chwilę.
13.04.2015 14:47
No to może wymiana, Dante za Carvajala :D
13.04.2015 14:29
"nie ma na świecie napastnika który by wykorzystywał 100% sytuacji"
Gerd Muller wykorzystywał 200% sytuacji :D
13.04.2015 14:22
Ribery i Bastian niech powoli wracają do składu, lepiej by nie zagrali w środę, za to nie złapali na nowo kontuzji.
12.04.2015 21:49
Zarówno pomysł jak i wykonanie świetne. Podziękowania dla autora :)
12.04.2015 19:32
Tak, za to. Kamera wykazała, że był stroną agresywną, klub podziękował mu za wkład w grę drużyny, ale uznał, że nie może dalej utrzymywać z nim umowy. Spahić przyjął to i umowa została zerwana. Przynajmniej medialnie pożegnanie z klasą.
Więc z Bayernem w lidze nie zagra, a mecz na BayArena to ostatni trudny mecz Bayernu w lidze. Poza nim można się spokojnie skupić na pucharach, z całym szacunkiem do solidnych zespołów jakimi są np Augsburg czy Hoffenheim.
12.04.2015 16:53
Spahić został wyrzucony z Bayeru Leverkusen.
12.04.2015 16:31
Gra coraz lepiej. Po prostu ma dużo obowiązków w środku pola. Niekiedy widuje się go nawet w obronie, pracuje dużo. Z przodu jak ma nieco miejsca i piłkę to pokazuje swój talent. Dzisiaj znowu kilka razy się pokazał, zrobił genialny drybling spod boku boiska przez całą obronę zakończony słupkiem, asystował, wyłożył kilka dobrych (ale zmarnowanych) piłek. Miał wiele pecha, że nie skończył z minimum jedną bramką.
Po prostu pracuje od tyłu, odbiera, wypracowuje akcje, nie je wykańcza. To, że ktoś jest niewidoczny przez większość meczu nie znaczy, że słabo gra. Wczoraj nie poczarował wiele mniej od wychwalanego Thiago, za to więcej w obronie pomagał. Z Leverkusen naharował się w obronie, gdzie Thiago miał koszmarne straty zakończone tamtym faulem na czerwoną.
Nawet bilans Gotze ma dobry jak się spojrzy na minuty spędzone na boisku. A teraz spójrzcie na jego wiek. On nadal jest talentem. Przypomnijcie sobie, gdzie w wieku Gotze był Ribery, Robben, Schweinsteiger dla przykładu. Porównajcie ich sobie jako 22-latków z Mario.
Pogra, odbuduje pewność siebie i rytm i będzie czarował jako niemiecki Messi. Tylko musi nadal pracować, o to jedynie się martwię, o charakter, bo o talent nie, ale chyba go w tym sezonie ustawili pod tym względem.
12.04.2015 02:53
"czy Pep zdecydował by się na ustawienie ofensywne Ribery, Thiago, Muller, Robben - Lewy? Moim zdaniem aż tak ofensywnie nie ustawi zespołu."
Jest to jak najbardziej możliwe, gdyż Guardiola traktuje Thiago bardziej jako "ósemkę" niż "dziesiątkę". Gdy wszyscy są zdrowi to Thiago dubluje pozycję Alaby, nie Mullera. Zresztą np w rewanżu z Szachtarem Ribery, Gotze, Muller, Robben i Lewandowski zagrali jednocześnie :)
12.04.2015 02:23
Niektórzy nawet nie rozumieją kiedy są ignorowani, tak są uparci w tym co robią :D Dzisiejszy mecz Porto nie będzie miarodajny bo jest na wyjeździe, a to drużyna swojego boiska.
11.04.2015 19:04
O, mam SportKlub to sobie obejrzę, w końcu ostatni mecz rywala przed starciem z Bayernem.
11.04.2015 18:45
Po prostu zdradziłeś się tym kilka razy, nie ma co się na to złościć i ludzi wyzywać oraz pluć jadem wokół, w taki piękny, zwycięski dzień :)
11.04.2015 18:37
Diemanszafta jako kibica Realu nadal bolą 4 gole Lewandowskiego. To smutne. Tyle czasu minęło, nawet puchar zdobyli po drodze, ale zadra dalej tkwi - jakiś tam Polak z Bundesligi mógł wielkiemu Realowi cztery bramki w jednym meczu wkopać.
Teraz lubię Lewandowskiego bardziej :D
11.04.2015 18:22
Muszą poprawić skuteczność bo powinno być dzisiaj 7 lub 8 bramek, nie 3.
Muller okradziony z hattricka... skandaliczne sędziowanie. Gotze fajny mecz, niewidoczny bo dużo harował w środku pola, a nawet w obronie, ale jak miał miejsce i był z przodu to raz czy dwa pokazał magię na miarę "niemieckiego Messiego". Zasłużył na bramkę, ale miał pecha.
Najważniejsze, że się dzisiaj nie przemęczyli.
11.04.2015 17:19
Nie ma potrzeby zmian, grają na luzie i bez walki. Co najwyżej Xabi mógłby zejść i Rode za niego, bo w tygodniu 130 minut wliczając doliczone plus karne Alonso grał, a swoje lata ma. Lub Badstuber za Xabiego i gra trójką wtedy.
Lekki mecz, w takich się nawet odpoczywa bo trochę przebieżki, radości i człowiek potem spokojnie się szykuje na kolejne spotkanie.
11.04.2015 16:30
Thiago w swoim stylu. Z przodu czaruje, z tyłu straszy. Oby tylko siedział na połowie przeciwnika i nie próbował bronić bo to zdecydowanie dziesiątka, nie szóstka czy nawet ósemka.
11.04.2015 16:23
A i nie zapominajmy o faulu na Lewandowskim w polu karnym, gdzie któryś z obrońców władował się kolanem i udem w głowę Lewandowskiego. A sędzia nic.
Dobrze, że bramka to uspokoiła, bo w pierwszych minutach coś faulowali mocno, potem już spokój i czysta gra.
11.04.2015 16:20
Kolejny sędzia z demobilu. To Bundesliga czy Ekstraklasa?
W myśl nowych przepisów bramka Lewandowskiego prawidłowa (na spalonym była ręka nie biorąca udziału w akcji, w przypadku milimetrowych spalonych grę się puszcza z duchem sportu).
11.04.2015 16:17
Sędziowie w BL bawią i uczą. Właśnie się dowiedziałem, że można bez żadnych konsekwencji kopnąć rywala w głowę w polu karnym.
11.04.2015 15:38
Obroną jest linia Rafinha, Alonso, Dante, Bernat, nie Weiser, Alonso, Dante :) Lahm i Alcantara na środku pomocy, Weiser, Muller i Gotze za Lewandowskim.
Macie 4-2-3-1, wielu za tym tęskniło :D
11.04.2015 14:55
Co do Odegaarda to mówiłem, że wraz z przejściem do Realu kończy swoją niezaczętą karierę. Dla młodego zawodnika to najgorszy pomysł, zwłaszcza dla takiego, który zanim coś osiągnie to poczuje się gwiazdą. Najgorsze miejsce.
11.04.2015 14:39
Dziwi mnie wybijanie z rytmu Neuera przed LM. On akurat nie ma powodów by być zmęczonym, bardziej by być znudzonym. Oby to nie był żaden problem.
11.04.2015 14:35
"Haha a na stronie Borussi już płaczą, że pokazują Bayern bo Lewy u nas gra."
Mecz Bayernu to mecz drużyny 1 z 8. Mecz Borussii - 3 z 10. Więc mecz Bayernu ma wyższy poziom. Mogliby się nauczyć liczyć :D
Ktokolwiek wyjdzie na boisko dzisiaj i w środę, zrobi to w koszulce Bayernu, a to zobowiązuje. Tych koszulek nie noszą Wawrzyniaki, więc chować strach za piec i iść walczyć. Tylko ten, kto ma problemy fizyczne niech sobie odsapnie, ci, co nie mają niech idą na boisko. To zawodowcy, a przy meczu kontrolowanym od początku też można odpocząć.
11.04.2015 14:25
Do ósemki z Bayernu (w wyliczance pominięty jest Bastian) i Meiera trzeba dodać Russa i Zambrano, czyli połowę obrony Eintrachtu.
11.04.2015 01:51
Pełna lista nieobecnych ze strony Bayernu to:
Starke
Benatia
Alaba
Martinez
Schweinsteiger
Ribery
Robben
Kurt
Z drugiej strony w składzie Eintrachtu zabraknie Russa, Zambrano i Meiera - więc nie poprawi wyniku bramkowego.
11.04.2015 01:29
Co do tych liczących na Kurta... rozchorował się i jego występ z Frankfurtem stoi pod znakiem zapytania.
11.04.2015 01:20
Żadna interwencja Badstubera w meczu z Gladbach nie kosztowała Bayernu gola.
11.04.2015 01:04
I tak w pierwszym składzie zagrałby Brahimi.
11.04.2015 01:00
Dadzą radę, już bez przesady z tym strachem przed Porto. Klasowa drużyna, w formie i gra u siebie, owszem, trzeba pokazać sporo by dać radę. Ale to jest Bayern, prawda? Porto ma się bać.
10.04.2015 22:48
Co roku kilkadziesiąt bramek i asyst, zasługuje by w końcu armatę zgarnąć za coś innego niż mundial :D
10.04.2015 22:00
I tak Muller zostanie królem strzelców. Meier nic już nie strzeli, Robben wróci w maju, a tymczasem Muller 10 brameczek w 7 meczach wklepie. Zobaczycie :D
10.04.2015 21:38
Rezerwy znowu wygrywają, tym razem 2:0 i gonią 1 miejsce w czwartej lidze. Może tym razem nie spaprają barażów :)
10.04.2015 20:55
Och nie, wypadł im jeden zawodnik, rezerwowy. Biedne Porto!
10.04.2015 20:37
Co do tego, że Porto jest lepsze od Szachtara - nie potrafili Szachtara pokonać i u siebie. Było chyba 1:1, 2:2 na wyjeździe.
Ale w środę czeka Bayern ta trudniejsza połowa rywalizacji, bo na wyjazdach Porto spisuje się drastycznie gorzej niż u siebie. U siebie mogą powalczyć i to zrobią bo będą chcieli wykorzystać dziury w składzie i idącą za nimi dezorganizację.
10.04.2015 19:15
Nie krytykujesz, a wymyślasz bzdury. Nawet z Gladbach zagrał przyzwoicie, raz zgubił krycie... ale nie na swojej pozycji, tylko asekurując błędy kolegów, więc naprawiał winy innych, nie własną. Raz w ten sposób skasował świetnie bramkową akcję Gladbach. Doskonale się ustawia przy tym, gra jakby przerwy nie miał. To, że jest wolniejszy od sprinterów to normalne, bo jest środkowym obrońcą. A i to pozostaje krytyką poprzez pryzmat jednego spotkania (nieuzasadnioną na dodatek). Więc zastanów się nad tym co piszesz.
Oczywiście zarówno Guardiola, który stawia na niego gdy tylko może, jak i Joachim Low, który już go ściąga z powrotem do kadry Niemiec najpewniej się nie znają, albo robią to z litości wobec Holgera. Dlatego uważam, że takie coś to pisanie byleby się przyczepić.
10.04.2015 16:00
Tacy ludzie jak Tostu nie mają się czego doczepić. Człowiek po 2 latach wraca do gry, gra coraz lepiej, pewnie, jakby nie miał przerwy, to się taki doczepi jednego meczu, gdzie słabo zagrał Neuer, nie Badstuber. Pewnie Tostu nawet nie będzie umiał wytłumaczyć na czym polegała "znakomita" forma Holgera z Gladbach. Tylko trzeba się tak dowalić dla reguły bycia kretynem.
Notabene w tym meczu cała obrona dopuściła ledwo do trzech celnych strzałów na bramkę, żaden nie był groźny ani z pola karnego...dlatego mam nadzieję, że nie zostanie skasowany mój post, bo to nie jest obrażanie użytkownika, tylko pisanie prawdy o nim.
10.04.2015 15:15
Martinez wróci pod koniec kwietnia - tak to przynajmniej jest planowane.
Co nie zmienia tego, że tak szybko grać nie zacznie. Opuścił niemal cały sezon, zerwane więzadła, po takim czymś nie wraca się z miejsca do gry. Tylko jak Badstuber, tam kawałek, tam trochę, tam pod ochroną jeszcze.
10.04.2015 13:32
Arminia owszem, jest profesjonalnym klubem, pamiętam jeszcze jak grywała w 1 Bundeslidze, ma doświadczenie pucharowe, ale nadal jest to wielka niespodzianka warta uwagi, gdy klub z 3 Bundesligi eliminuje jeden po drugim pierwszoligowców, bo 1 Bundesliga to już pełen profesjonalizm i jedna z trzech najlepszych lig świata ;d
10.04.2015 13:29
Wracając do tematu półfinału Pucharu Niemiec, jak tak patrzę na losowania meczów, to Wolfsburg pomyka sobie nowiutką autostradą, Borussia jadąc przez Śląsk wjechała do Piekar, Bayern wyruszył wprawdzie z Krakowa ale pomyka przez drogi Kielecczyzny a Arminii dali na Słowacji rower i kazali przejechać nim przez Tatry.
Wolfsburg na niesamowitym farcie, jedyny pierwszoligowiec to Freiburg u siebie, reszta to outsiderzy od początku :D Borussia niewiele lepiej, dopiero w ćwierćfinale Wieśniaki u siebie i teraz Bayern na wyjeździe. Sam Bayern jak z pierwszoligowcami to na wyjazdach, z wciepanym Leverkusen na dodatek, a jak już niższa liga to otrzaskany niedawno Brunszwik.
I tylko jak się popatrzy na Arminię to nikt nie ma prawa narzekać. Odprawiła trzech pierwszoligowców z rzędu, do tego same marki, teraz ma czwartego na rozkładzie... :D Przynajmniej jako 3-ligowiec wszystkie mecze gra u siebie. W sumie od 5 lat Arminia każdy mecz PN gra u siebie. To o wiele większa sensacja niż Stargrad, bo powiedzmy sobie szczerze, że przy tej różnicy zawodowstwa w Polsce i Niemczech o wiele trudniej o taki wyczyn w DFB Pokal niż w Pucharze Polski :D
10.04.2015 02:09
Niekoniecznie trzeba było, w końcu mogli trafić na Wolfsburg a Bayern na Arminię :D
Wolfsburg w tej edycji PN naprawdę jedzie sobie na farcie. Darmstadt, Heidenheim, Lipsk, Freiburg u siebie, teraz Arminia z 3 ligi... cały przekrój ich walki o finał PN :D
Bayern wpierw Munster, potem Hamburger, 1 liga na wyjeździe, potem Brunszwik, potem Bayer na wyjeździe, teraz Borussia.
Ta też nie najtrudniej, Kickers, Sankt Pauli, Drezno, Hoffenheim u siebie, teraz dopiero Bayern na wyjeździe.
Arminia po meczu z Sandhausen sami pierwszoligowcy, Hertha, Brema, Gladbach, Wolfsburg, więc ci mają jazdę całkowicie poza konkursem :D
10.04.2015 01:58
Robben nie wróci na rewanż, Benatia też nie, ani Martinez. Bastian i Ribery już tak.
Przydałby się teraz Shaqiri... lub nawet Kroos :D Ale trudno przewidzieć tyle kontuzji i urazów jednocześnie. I nie jest powiedziane, że i oni by ich nie złapali, więc to bardziej w ramach ponurego żartu.
Ale dadzą radę :D
10.04.2015 01:33
Z Bayerem na ławce siedział, wprawdzie to nic nie znaczy, bo Thiago raz też siedział na ławce nie będąc gotowy do wejścia, ale chyba już z Pizzą w porządku.
Warto dodać, że te kontuzje w meczach to nie pech czy przypadek. Coraz częściej wkurzam się podczas meczów Bayernu na to, jak przeciwnik ostro gra, ryzykownie, nie przejmując się zdrowiem. To się robi nagminne i sędziowie na coraz więcej pozwalają. Tak jakby przeciwnicy podjęli taktykę wycinania Bayernu ostrą grą, skoro nie da się najczęściej po prostu piłkarsko stawić czoła. Z meczu na mecz wygląda to coraz groźniej, przez co też coraz częściej puszczają nerwy. Z Bayerem to było kolejne spotkanie, gdzie było blisko bójek przez to. A to jak wycięto celowo Robbena w meczu z Gladbach to tylko taki transparentny przykład.
Coraz częściej idą łokcie, ciosy w kości, kopniaki, nieprzemyślane wejścia jak Wendella w środę. A sędziowie przymykają oko. I się to potem zaostrza nawet w drugą stronę co zaprezentował Thiago. Niecelowo, ale też już nie uważając, skoro sędzia pozwala na sieczkę.
10.04.2015 01:24
Alaba wypada po kontuzji po faulu (zresztą na zgrupowaniu kadry), tak samo Robben, więc to nie ma związku z przygotowaniem fizycznym. Bastian też podczas meczu kontuzja, wynikająca z bycia kopanym przez Dortmundczyków. Ribery wypadł miesiąc temu, także to nie w tym samym czasie...
Praktycznie po każdym mundialu przez sezon jest wiele problemów zdrowotnych w Bayernie, jak nie kontuzje to przemęczenia. Kilku zawodników do tego wracało po urazach złapanych podczas gry, długich urazach jak np Schweinsteiger po finale mundialu. I wtedy łatwiej o problemy.
W sumie z Porto to nawet Pizarro mógłby wejść np na 20 minut. Stary wygra by sobie poradził :) Najważniejsze będzie nastawienie zespołu, koncentracja i wola zwycięstwa.
10.04.2015 01:11
Oczywiście z CSKA było 3:0, nie 5:0, mój błąd, pomyliło mi się z innym sezonem :D
Nie ma co snuć czarnych scenariuszy. Pamiętam jak był niepokój przed rewanżem z Barceloną, że wykartkuje się kilku piłkarzy na finał i że lepiej by nie grali. Zagrali, 0 kartek było. A jeśliby np Lewandowski wypadł, to byłyby dwa wyjścia. Pierwsze to Neuer - Boateng, Dante, Badstuber - Rafinha, Lahm, Xabi, Rode, Bernat - Gotze, Muller. 3 obrońców, wahadłowi, trzech środkowych pomocników i niemiecka para z przodu. Drugie to czwórka obrońców, a w pomocy za plecami Gotze i Mullera Thiago.
Ostatecznie Weiser, Gaudino, Kurt są gotowi fizycznie by zagrać 90 minut, a jak jeden, dwóch z nich znajdzie się w składzie to katastrofy nie będzie. Jak mają talent to jest szansa udowodnić. Gaudino już grywał w meczach o stawkę, Weiser nawet nie tak dawno się rozochocił, Kurt czeka na szansę jako duży talent.
Może nawet jutro ktoś z nich dostanie szanse od początku meczu by się sprawdzić z Eintrachtem. Prawdę mówiąc wyobrażam sobie Gaudino walczącego z Torresem czy Casemiro, albo Weisera w pojedynkach z Brahimim (Tello wypadł ze składu Porto).
Trzeba mieć wiarę w młodych gdy będą otoczeni grupą doświadczonych graczy i pamiętać w jakich okolicznościach Alaba wskoczył do składu :D Ma to nawet plus. Wychodzi taki Kurt z Porto w ćwierćfinale LM to z miejsca daje z siebie wszystko bo to dla niego coś wspaniałego, nie kolejny mecz do odbębnienia.
10.04.2015 00:53
Nadal powinno wyglądać lepiej niż skład Porto. Z tym, że takie ubytki to w tej chwili przede wszystkim problem zgrania i możliwości manewru. To jest boleśniejsze od samych zmian kadrowych.
Jeśli z Porto Bayern wywiezie dobry wynik, np remis, to będę spokojny o awans. W Monachium w tym sezonie Bayern rozbija każdego w LM. City stłamszone i 1:0 w końcu, CSKA 5:0, Roma na spokojnie 2:0, bez wysiłku, Szachtar 7:0. Nawet bramki Bayern w LM na AA nie stracił.
No i na rewanż Ribery będzie zdrowy. Jego dzień powrotu to chyba poniedziałek już, wiec na pierwszy mecz powinien być zdrowy, ale zaraz po kontuzji raczej nie zagra. Być może Bastian na rewanż tez będzie gotów. No i Thiago powinien już w pełni być w rytmie gry 21 kwietnia.
Ważna rzecz teraz to zgranie i spokojne oszczędzenie się. Spokój, spryt i mądrość. Nadal Bayern ma większe możliwości niż Porto, tylko na minus działa to rozbicie drużyny, widać brak zrozumienia i płynności w grze, gdy tylu podstawowych zawodników siada na ławce.
Na ten moment na środę najsilniejszy skład to Neuer - Rafinha, Boateng, Dante/Badstuber, Bernat - Xabi, Lahm, Rode/Thiago - Gotze - Muller, Lewandowski.
Przy czym do środy i Badstuber i Thiago powinni być fizycznie gotowi na cały mecz. Jest trzynastu klasowych zawodników. Tylko nie ma rezerw do manewru poza Holgerem i Thiago, a to mało ilościowo. No i jak pisałem, zaznaczałem zgranie i płynność wyraźnie gorsze. Weiser, Gaudino, Kurt Pizarro to jeszcze/już nie ten moment kariery.
A dokładając Reinę to wszyscy zdrowi zawodnicy. 18 sztuk. Tyle, by zapełnić boisko i ławkę akurat.
10.04.2015 00:23
No to na półfinały będzie zdrowy. Pierwszy półfinał to 5 maja. Jak Bayern awansuje i nic złego po drodze się nie stanie, to Martinez, Benatia, Schweinsteiger, Ribery i Robben powinni być już zdrowi. Starke też, chociaż to mniej istotne przy Neuerze i Reinie.
Jak dobrze pójdzie to i Alaba na rewanż półfinału (małe szanse) wróci, a na finał już powinien być sprawny.
Ważne, że Boatengowi nic nie jest, Gotze też nie ucierpiał. Byle bez kolejnych urazów, to na półfinał zabraknie tylko Alaby.
10.04.2015 00:02
Prezes, skoro już masz takie głupoty gadać - to komu byś zaniżył i o ile? Słucham.
09.04.2015 23:15
"Lepiej niż BVB? Niby jak? Wygrali dopiero w karnych. A normalnie to zagrali słabo w meczu, także karne im sprzyjały :). Ale to moje zdanie :)" Oglądałem oba mecze. Bayern ze znacznie bardziej klasowym przeciwnikiem niż Wieśniacy na wyjeździe, nie u siebie, grał składniej, miał większą kontrolę niż Borussia w swoim meczu, gdzie musiała kończyć w dogrywce. Bez tylu kluczowych zawodników Bayern zwyczajnie na trudniejszym terenem z trudniejszym przeciwnikiem grał lepiej. I nie byłoby nawet dogrywki, gdyby nie sędzia, więc nie pisz o tym, że musiał czekać do karnych, gdzie miał farta.
Wyraźnie tego meczu nie oglądałeś.
A że w BVB nie grał Hummels i Reus (Hummels, którego traktują kibice BVB jako robiącego ciągle klopsy)? W Bayernie nie grał Alaba, Martinez, Ribery, Robben, Schweinsteiger, Thiago dopiero co po kontuzji, Badstuber problemy, Benatia zszedł... więc jeśli cokolwiek tłumaczyć kontuzjami to "handicap" należy się Bayernowi, nie Borussii :)
Trochę obiektywizmu życzę. Bo jeśli chodziło Ci o to, że był dla Ciebie ciekawszy (bo na pewno był) to nie uznawaj tego za argument, że Bayern zagrał słabiej niż Borussia i gorzej się zaprezentował w pucharze. Co nie oznacza, że ktokolwiek z tej dwójki łatwo sobie awansuje, to rzadko są łatwe mecze.
09.04.2015 23:08
W LE grają 5 i 6 drużyna Bundesligi oraz zwycięzca Pucharu Niemiec. W sytuacji, gdy zwycięzca Pucharu Niemiec zajmuje pozycję 1-6, to w LE gra 7 drużyna Bundesligi. Tak to wygląda w tym roku.
09.04.2015 23:04
Co do Lahma... też zauważyliście, że jak zszedł to od razu Bayer zaczął groźniej atakować? Może Philip nie jest tak widoczny po kontuzji, ale nadal doskonale dyryguje grą, w tym przypadku środkiem pola. Kiedy był na boisku to tylko raz Bayer zagroził, wtedy, gdy Bellarabi wszedł na uliczkę. Lahm zszedł z boiska i zaczęły się niebezpieczne ataki przeciwnika.
Może jego samego nie było widać, ale widać było tę różnicę właśnie. Był znacznie większy porządek i kontrola w środku pola gdy Lahm był na boisku. Nie zawsze pracę piłkarza widać jak na dłoni.
09.04.2015 17:10
Oczywiście dzisiaj, nie wczoraj, bo mecz był na wyjeździe :D Pewnie nic nie jest, tylko zdrowie najważniejsze więc nawet jeśli w 1 przypadku na 10 takich zderzeń może być poważny uraz głowy, to trzeba to wiedzieć bo to nadal zbyt duże ryzyko dla zdrowia.
W sumie to połowie drużyny przydałby się solidny wypoczynek, ale nie ma na to czasu. Ciekawi mnie, czy w sobotę sztab uzgodni, że jednak wyjątkowo zastosują większą rotację, bo mieli ją wykluczyć po błędzie poprzedniego sezonu, i w BL wybiegnie kilku głębszych rezerwowych jak Weiser czy Gaudino. Taka jednorazowa rotacja by pozbierać się przed Porto.
Tomek jest niezdzieralny i niezniszczalny, to odpoczynku nie potrzebuje, Neuer jako bramkarz też nie. Lewandowski też jest przygotowany fizycznie. Ale reszta już ma swoje w kościach. Bernat wygląda fizycznie dobrze jeszcze, młody to lata jakby miał motor w tyłku. I Rode. Ale Boateng poobijany, Badstuber też. Benatia chyba na dłużej wypada. Dante daje fizycznie radę bo odpoczywał, jeszcze on więc może grać. Rafinha niby nie narzeka, ale widać w końcówkach, że nie biega już na 100%, Lahm nadal po kontuzji nie odzyskał pełni sił. Xabi ma swoje lata, Bastian w szpitalu, Thiago ma siły na wejście z ławki. Pizarro bliżej emerytury, Robben, Alaba, Ribery wiadomo.
I tak dalej i tak dalej. Dlatego oby przeszli ten ćwierćfinał z Porto, może być o to trudno w takiej sytuacji. A mogą przejść rozstrzeliwując rywala jak zaskoczą. Jak przejdą to potem będzie paradoksalnie z górki, chociaż półfinały to wyższy szczebel.
09.04.2015 16:39
Zrozumiałem to co pisałeś - ciąg wrzut na Gotze. A Sammer zachował się nieodpowiedzialnie bo urazy głowy bywają poważne a nie widać tego na pierwszy rzut oka i nie powinien poganiać lekarza by wypchnął zawodnika z problemem na boisko. Szanuję jego zaangażowanie, wolę walki, to, że jako zawodnik dawał się szyć na żywca przy linii by jak najszybciej wrócić. Wiem, że to była sytuacja, gdzie emocje biorą górę nad rozsądkiem i za nic go nie winię.
Bronię tylko Gotze i widzę ten brak odpowiedzialności wynikający z emocji. Bo lekarz przytrzymuje Gotze, a Sammer wypycha na boisko. Lekarz w takich przypadkach to świętość, a tymczasem za plecami ktoś wywiera na niego presję, że sam wypchnął... to nie było w porządku i wobec zawodnika i lekarza. Dobrze, że była potem przerwa to mógł się Mario zająć. Chyba dał mu przeciwbólowe, bo potem otumaniony latał i niepokoiłem się przy jego karnym, ale dał radę. To np mogło być coś ze stawem skroniowo-żuchwowym po takim ciosie, co może naciskać na nerw trójdzielny. A to cholerny ból, jakby ktoś dźgał ucho, szczękę, skroń nożami, wtedy nie da się na niczym skupić, a na pewno nie na meczu.
No i do tego chyba był krwotok wewnętrzny bo szła krew z nosa, stąd komentator wymyślił, że tabletki to tampony. Dobrze, że klinika w Monachium jest świetna, pewnie jeszcze tego samego dnia porobili badania i prześwietlenia by wykluczyć coś poważnego, bo się Mario pozbierał. Ale pierwsze minuty po ciosie to nie moment by zawodnika wyganiać od lekarza i na niego krzyczeć. Tylko by się pozbierał. W końcu Sammera też nie wyrzucili na boisko, tylko zszyli najpierw. A potem sobie mógł biegać.
Także trochę więcej zaufania i sympatii dla Gotze by się przydało oraz zrozumienia. Tak jak ja rozumiem emocje Sammera. A cała sytuacja na pewno już jest wyjaśniona i nikt nie ma do nikogo żalu, to w końcu było w ogniu walki o awans.
09.04.2015 16:27
Wewnętrzny* miało być. Co do Sammera to prawda. Ale takie naskakiwanie na Gotze, bo sygnalizował lekarzowi problemy, jest chamskie i ordynarne. Mówię o komentarzach, nie reakcji Sammera (która była w sumie nieodpowiedzialna, ale jest szefem to trzeba słuchać).
Gotze naprawdę potężnie otrzymał w głowę i miał problemy. Mogły to być wewnętrzne obrażenia głowy nawet, nie bez powodu lekarz go wzywał przy każdej przerwie, konsultował, faszerował czymś potem. Pisanie, że Gotze to panienka bo zszedł do lekarza powiedzieć mu o problemach jest świństwem i głupotą. To normalne, że zawodnik z urazem schodzi do lekarza. A nie każdy uraz to otwarte złamanie czy rozbity nos.
09.04.2015 16:15
Skąd Ty bierzesz te statystyki strat?
09.04.2015 16:03
Bayern zaprezentował się w PN o niebo lepiej niż Borussia, także tego.
09.04.2015 16:01
Drużyna lepsza w meczu, która wygrała spotkanie na wyjeździe - suma 40.5
Drużyna gorsza, która mimo pomocy sędziego przegrała u siebie - suma 32.5
Wniosek? Kicker jest pieprznięty na mózgu :D
09.04.2015 15:58
"Widzieliście ja Sammer zbeształ Gotzego? Ja to powtarzałem od kilku miesięcy a Wy go ciągle broniliście... Mówiłem, że to panienka bez charakteru i teraz mieliście to potwierdzenie. Biedaczek nie mógł sobie poradzić z twardą obroną Bayeru i już biedny mariuś chciał zejść z boiska... Dobrze, że SAMMER wykazał się charakterem JAK PRAWDZIWY BAWARCZYK i powiedział mu "MARIO CHŁOPIE!!! NIE PIER*** GRAJ!!! U NAS NIE MA MIEJSCA DLA TAKICH PANIENIEK JAK TY, PROSZĘ WRACAĆ DO GRY I NIE DYSKUTOWAĆ". To mi zaimponowało! Brawo SAMMER!"
Sam się ogarnij człowieku. Gotze otrzymał potężny cios w głowę, miał chyba nawet krwotok zewnętrzny bo dostał w bok głowy a krew szła z nosa. Wyraźnie schodził nie do Sammera tylko do lekarza. Biegająca szczotka, co go trzepnęła w głowę, po tym padła jak piorunem, chociaż Gotze mocniej oberwał.
Zresztą potem lekarz sam przy przerwach odwoływał Gotze do siebie i go oglądał, czopował krwawienie. Także zastanów się co mówisz i więcej szacunku dla piłkarzy. Dla Gotze brawo, że dobiegał do końca, chociaż miał potem problemy, wyraźnie było to widać. Komentatorzy eufemistycznie nazwali to "zniechęceniem". Chyba na szczęście to jednak nic poważnego.
09.04.2015 15:54
Też byłem pewien. Miałem przekonanie, że podejdą kolejno Muller, Lewandowski, Xabi, być może Gotze. Nie byłem pewien kto na piątego, obawiałem się, że Thiago. Trafiłem z doborem, jednocześnie Thiago rozwiał mój niepokój i po fatalnym spotkaniu w najważniejszym momencie dał radę.
Ogólnie poza Mullerem i Lewandowskim etatowymi wykonawcami są... Robben, Alaba, Ribery, także niewesoło się zapowiadało zwłaszcza, że Leno to specjalista od karnych. Ale Guardiola długo rozmawiał z piłkarzami, wyjaśniał im co i jak, wyraźnie był przygotowany na karne.
I wykonywali je perfekcyjnie. Brawa dla strzelców, bo dawno nie widziałem tak dobrze egzekwowanych karnych.
09.04.2015 15:47
To nie śmianie się z Tuchela i Slomki, tylko z paru użytkowników, spokojnie :)
09.04.2015 01:34
Android, czemu na minut Bernat i Xabi? Bo Hiszpanie? Zagrali naprawdę dobre zawody dzisiaj. Na minus Thiago przede wszystkim bo tragiczny występ. Lahm był niewidoczny a Muller nieskuteczny, chociaż dużo się napracował.
09.04.2015 01:32
lokus, te kompletne bzdury ivanów i nagłych zjawiaczy się jak JudasPriest są nawet zabawne. Człowiek dowiaduje się, że ledwo to starczy na taką słabą Bundesligę (ledwo oznacza gromienie jej i zdobywanie mistrza na półmetku), a co dopiero mówić o Lidze Mistrzów (gdzie w ogórkowej lidze mistrzów ledwo co Bayern pokonuje każdego, 4 mecze na swoim stadionie, 4 wygrane, 15:0 bilans :D).
Ba, mamy nową erę Klinsmanna pozbawioną jakiegokolwiek stylu i zwycięstw czy trofeów. Tylko kilka na rok i kolejne rekordy, ale tak to Klinsmann. Ba, gorzej! Niektórym marzy się nawet sezon 2011/2012 lub wcześniejsze :D
Te bzdury nabrzmiewają, idioci to piszący kiwają sobie nawzajem głowami a najpewniej klonują sami siebie a im więcej Bayern wygrywa tym silniej trzymają się swego bezmózgowia. Bo zaczynam wierzyć, że niektórzy piszą to naprawdę, ba, nie tyle piszą, co skrzeczą ciągle to samo jak zardzewiała płyta niezależnie od tego co się dzieje. Takie kopiuj - wklej tworzone w jakiejś tajemnej drukarni w piwnicy.
Niektórym tęskno nawet do przegrania wszystkiego w sezonie :) Niektórzy to albo niedorobieni kretyni, bo tylko takim tęskno do przegrania wszystkiego, albo kibice np BVB czy Realu na tyle trolowaci, że nikt nie chce się do nich przyznać dlatego podszywają się pod kibiców Bayernu i trzymają kciuki przeciwko wygranym i trenerowi, który do nich prowadzi :D
Dla takich mam jedno przesłanie - odpieprzta się od Bayernu i przestańcie obrażać i pisać, czego byście nie zrobili, bo to tylko żenujące. Oczywiście nie odnosi się to do tych co piszą rzetelną krytykę, tylko do tych wszystkich cenzurowanych i ivanów :)
09.04.2015 01:30
"Za dużo emocji, ale tyle jadu pod żadnym chyba artykułem nie widziałem, jak można pluć na własną drużynę, " Arturro, po prostu liczyli w końcu na potknięcie Bayernu i Guardioli by wyleźć ze swoich jaskiń i odreagować życiowe niepowodzenia, by się rozlać jak nowotwór po osłabionym organizmie. A tutaj myk, Bayern znowu wygrywa, frustracja więc sięga u nich zenitu :)
08.04.2015 23:53
Ciekawe, czy ten xxxx wie, że Jupp co drugi mecz z Bayerem przegrywał :D Coraz zabawniejszy jest, nawet to, jakim jadem i chamstwem pluje przestaje przeszkadzać bo rozbawia.
08.04.2015 23:50
Ja osobno pochwalę Dantego, bo sporo go ostatnio krytykowałem, na co zasłużył - tym bardziej muszę pochwalić gdy się ogarnął. Bezbłędny, pewny siebie, skoncentrowany. W końcu. Widać zaufanie jakim obdarzył go Guardiola i wsparcie mu pomogły.
08.04.2015 23:46
Piotreczek, to jeden z tych dawnych, kolejne konto. Na szczęście po dzisiejszych wyczynach stąd wyleci. Niestety potem założy nowe konto.
08.04.2015 23:33
Fribery, licząc urazy z tego meczu i niepełne dyspozycje po kontuzjach to tak, jakby Real grał dzisiaj bez Ramosa, Pepe, Varane`a, Isco, Khediry, Modrica, Rodrigueza, Ronaldo i Bale`a lub bez części z nich w pełnym zdrowiu :D
08.04.2015 23:27
Oby zawsze tak wykonywali karne.
Takie straty osobowe, teren przeciwnika, niewygodny rywal, sędzia przeciwko, rzeźnia na boisku (ile faulów) - a i tak awans mimo wszystko. Brawo bo rywal ciężki i w formie a wszystko się sprzysięgło.
08.04.2015 23:17
Przynajmniej pokażą na TVP aż godzinę meczu :D
08.04.2015 22:27
Rzeźnia. Ten mecz powinien się już skończyć wynikiem 1:0 gdyby sędzia nie gwizdał, jakby i on dostął od piłkarzy Bayeru w głowę. Na koniec błąd na korzyść Bayernu bo czerwona powinna być, ale to niczego nie zmienia bo wcześniejsza bramka i kilka kartek na ochłodzenie głów piłkarzy Bayeru z biegającą szczotką na czele uspokoiłyby spotkanie.
Thiago straszne wejście, praktycznie zagrożenie Bayeru to jego straty i niedokładności. Ale więcej sytuacji i prawidłowa bramka ze strony Bayernu. Co z tego, skoro Bayer ma handicap od sędziego...
08.04.2015 22:25
Mogli powiedzieć przed meczem, że strzelenie bramki jest zakazane. Pewnie wszyscy poza Robertem to wiedzieli i stąd nikt nie strzelał.
08.04.2015 21:49
No bez przesady...
08.04.2015 21:47
Bayern już przyciska Bayer, lepiej to wygląda. Thiago czeka by wejść za Xabiego lub Lahma pewnie. Badstuber się rozgrzewał, też może zmienić środek pola, byłaby trójka w obronie znowu.
08.04.2015 21:46
TVP jeszcze reklamy daje... :D Bayer i Bayern grają na dogrywkę by przynajmniej ich pokazali trochę :D
08.04.2015 21:43
Ta biegająca szczotka znowu szaleje, mógł Gotzemu porządną krzywdę zrobić. Spahić nie lepszy.
08.04.2015 21:42
W zasadzie to w Arminii grał kiedyś król Artur Wichniarek, więc to polski klub, pewnie dlatego wybrali 3-ligowca na transmisję zamiast meczu Bayer - Bayern :D
08.04.2015 21:31
Karne... co za patałachy, z 3 ligą.
08.04.2015 21:29
Haha, w zdemolowanym tymczasowo składzie 0:0 do przerwy na wyjeździe na terenie, gdzie zawsze się ciężko gra i wynik jest na styku od lat a tu już judaspriesty podsumowują tym cały sezon i widzą porażki we wszystkich pucharach gwarantowane :D Z takimi ludźmi to tylko się zastrzelić ze strachu, że ciężarówka z kapustą rozjedzie człowieka...
08.04.2015 21:24
Pizarro chyba wypadł też, ale nie jestem pewien.
08.04.2015 21:20
Bayern był bliżej bramki w tej połowie, jedyna sytuacja na gola to była ta wrzutka Bernata i Muller. Ale muszą się wziąć do pracy mimo takich braków kadrowych.
Co do Benatii... tyle dobrze, że Dante wreszcie wrócił do gry, gra jak powinien. Widocznie problem siedział w głowie i dobry mecz z BVB oraz późniejsze pochwały go ustawiły. Mądre zachowanie trenera względem Dantego. No i Badstuber tylko drobny uraz ma, wróci szybko. Tragedii na środku obrony nie ma.
08.04.2015 21:18
Marian, zależy czy naciągnięty, czy naderwany i tak dalej. Nikt tego pewnie teraz poza lekarzem nie wie. Może to być tylko stłuczenie na przykład. Może to nie być mięsień dwugłowy, tylko mi się wydawało, że za niego się łapał. Trzeba czekać.
Co do gry Bayernu... teraz to tak, jakby Real grał bez Ramosa, Modrica, Khediry, Rodrigueza, Bale`a i Ronaldo. Mając wyautowanych także Varane`a i Sancheza z ławki.
08.04.2015 21:14
Android, zapomniałeś pochwalić Bernata za genialną, idealną wrzutkę nad całą obronę dokładnie na centymetry do stopy. Ale Tomek, co on zrobił... jak nie on.
08.04.2015 21:11
Boję się zażartować kto następny złapie kontuzję. Ale mam wrażenie, że to nic poważnego, jakieś naciągnięcie uda, na to wyglądało, coś z mięśniami. Chociaż reakcja Guardioli pesymistyczna... ale wygląda to na mięsień dwugłowy, za niego się Benatia łapał.
08.04.2015 21:07
Faul za faulem ze strony Bayeru... co do Lahma to zapomniałem, że jest na boisku.
08.04.2015 21:01
Android, tam była wina Tomka niestety, nie można tak z autu piłki wyrzucać. Bernat pokazał szybkość i błyskawicznie Bellarabiego dogonił.
08.04.2015 20:57
TVP w swoim stylu. Trzymam kciuki za Arminię...
08.04.2015 20:52
Już się zaczyna koszenie. Ta biegająca szczotka powinna za wejście w Mullera żółtą dostać.
08.04.2015 20:41
Byleby przebrnąć przez ćwierćfinały. Na półfinały Bastian, Robben i Thiago powinni być w pełni gotowi. Przejść Bayer i Porto jakkolwiek to człowiek odetchnie. W sumie może już na Porto Thiago i Bastian wyjdą razem... mam takie wrażenie, jakby z Bayerem miało być trudniej niz z Porto. Może przez to, że to jeden mecz, nie ma marginesu błędu.
08.04.2015 20:11
Myślę, że jakby przyszedł to na prawe wahadło za Rafinhę do składu.
08.04.2015 20:02
Na TVP Sport ale od 20:50 - w związku z czym mam pytanie. Zacznie się to od 20 minuty meczu, czy od 1, ale z przesunięciem czasowym?
08.04.2015 19:54
Android - Neuer, potem trójka w obronie - prawy środek Boateng, środek Benatia, lewy środek Dante. Rafinha z prawej a Bernat z lewej na wahadłach od obrony do skrzydła w ataku. W środku para Lahm i Xabi, przed nimi na rozegraniu Gotze za plecami dwójki napastników - Lewandowskiego i Mullera, którzy mogą schodzić ze środka na boki wpuszczając Gotze wyżej, do ataku i dublując wahadła. Lahm może się wtedy cofać do obrony a Xabi na rozegranie.
Tak to chyba wygląda.
08.04.2015 19:50
Mógłby Rode dzisiaj zagrać, ale jak tak się spojrzy na wybory w całym sezonie to szanse są na to nieduże. Lepiej się zresztą sprawdza jak wchodzi z ławki. Thiago na bank nie jest gotowy na cały mecz, pewnie na połowę nawet nie, a Gaudino w takim meczu to za duże ryzyko.
Także para Xabi-Lahm wydaje się najbardziej prawdopodobna. Niestety - bo chociaż obaj to zawodnicy najwyższej klasy, to nie są w swej życiowej formie a i taka para traci na dynamice. Wypadnięcie Alaby to bolesna strata... oby Thiago jak najszybciej do sił wrócił, tylko on może to załatać na tę chwilę.
08.04.2015 18:37
Bastian dzisiaj nie zagra, w takim ustawieniu pewnie Xabi i Lahm zagrają razem na środku, Rafinha i Bernat na wahadłach.
08.04.2015 18:13
Co tam Tuchel, nie zapominajcie o Slomce :D
08.04.2015 17:34
Z tym, że ja tym dziadom płacę abonament (wiem, frajer ze mnie), więc daję im pieniądze na to :D
08.04.2015 15:40
Niestety Das Erste nie mam. Zostaje 20 minut na streamie a potem przesiąść się przed tv. Tylko ciekawe co z potencjalną dogrywką i karnymi. Ja tam TVP nie ufam od dawna jeśli chodzi o sport, a ceremonia otwarcia mundialu była wisienką na torcie pod tym względem :D
08.04.2015 15:36
Powinni pokazać, dzisiaj w tym podrzędnym turnieju nie grają żadne Polki.
08.04.2015 15:28
Oczywiście mógł odgwizdać - gdyby odgwizdał jednego to nie byłoby to błędem. Ale zachowywał się konsekwentnie w ocenianiu przewinień. Mógł, nie musiał, gwizdał dla obu stron tak samo łaskawie. W sumie każda rzecz z kategorii "mógł-nie musiał" będzie dla przynajmniej jednej ze stron uzasadnioną kontrowersją.
08.04.2015 15:03
Co do tych rzutów karnych... nie powinno być z prostego powodu. Jest nim konsekwencja sędziego. Pozwalał na angielską grę, był litościwy z obu stron, nie gwizdał takich rzeczy w jedną i drugą stronę. Stąd kilka kartek Borussii odpuścił (a i Bayernowi z jedną lub dwie). To była zwyczajna konsekwencja w sędziowaniu. Piłkarze Borussii zresztą bardziej się kładli wyczuwając kontakt niż miało to wpływ na ich akcje. A ta ręka Boatenga... dajcie spokój. Miał ją na plecach przeciwnika, ledwo palcami musnął, nie miało to żadnego wpływu na akcję ani nie było celowe.
Gdyby takie karne gwizdano to co mecz byłoby ich kilka. Tam nadepnięcie, tam paluszek, tam trącenie, przytrzymanie za koszulkę, wytrącenie z równowagi. Takie rzeczy dzieją się podczas niemal każdej przepychanki przy stałych fragmentach.
08.04.2015 14:55
"W obecnej słabej dyspozycji to bedzie niespodzianka, bo Bayern jest obecnie słaby"
Błyskotliwa analiza :D
08.04.2015 14:28
Niech się trzymają z tyłu, liczę na formę obrońców i Neuera, bo to puchar, a w pucharach zawsze coś Tomek strzeli. Więc najważniejsze to zagrać na zero z tyłu.
Chyba, że Muller zacznie na ławce, to by była wysoce niepokojąca sytuacja... ale nie wierzę w to, że w takim meczu i sytuacji kadrowej nie zagra od początku.
Ale wiesz, że to tylko plotki, prawda? :D A Bayern zazwyczaj swoje transfery przeprowadza po cichu i w jedną chwilę.
13.04.2015 14:47
No to może wymiana, Dante za Carvajala :D
13.04.2015 14:29
"nie ma na świecie napastnika który by wykorzystywał 100% sytuacji"
Gerd Muller wykorzystywał 200% sytuacji :D
13.04.2015 14:22
Ribery i Bastian niech powoli wracają do składu, lepiej by nie zagrali w środę, za to nie złapali na nowo kontuzji.
12.04.2015 21:49
Zarówno pomysł jak i wykonanie świetne. Podziękowania dla autora :)
12.04.2015 19:32
Tak, za to. Kamera wykazała, że był stroną agresywną, klub podziękował mu za wkład w grę drużyny, ale uznał, że nie może dalej utrzymywać z nim umowy. Spahić przyjął to i umowa została zerwana. Przynajmniej medialnie pożegnanie z klasą.
Więc z Bayernem w lidze nie zagra, a mecz na BayArena to ostatni trudny mecz Bayernu w lidze. Poza nim można się spokojnie skupić na pucharach, z całym szacunkiem do solidnych zespołów jakimi są np Augsburg czy Hoffenheim.
12.04.2015 16:53
Spahić został wyrzucony z Bayeru Leverkusen.
12.04.2015 16:31
Gra coraz lepiej. Po prostu ma dużo obowiązków w środku pola. Niekiedy widuje się go nawet w obronie, pracuje dużo. Z przodu jak ma nieco miejsca i piłkę to pokazuje swój talent. Dzisiaj znowu kilka razy się pokazał, zrobił genialny drybling spod boku boiska przez całą obronę zakończony słupkiem, asystował, wyłożył kilka dobrych (ale zmarnowanych) piłek. Miał wiele pecha, że nie skończył z minimum jedną bramką.
Po prostu pracuje od tyłu, odbiera, wypracowuje akcje, nie je wykańcza. To, że ktoś jest niewidoczny przez większość meczu nie znaczy, że słabo gra. Wczoraj nie poczarował wiele mniej od wychwalanego Thiago, za to więcej w obronie pomagał. Z Leverkusen naharował się w obronie, gdzie Thiago miał koszmarne straty zakończone tamtym faulem na czerwoną.
Nawet bilans Gotze ma dobry jak się spojrzy na minuty spędzone na boisku. A teraz spójrzcie na jego wiek. On nadal jest talentem. Przypomnijcie sobie, gdzie w wieku Gotze był Ribery, Robben, Schweinsteiger dla przykładu. Porównajcie ich sobie jako 22-latków z Mario.
Pogra, odbuduje pewność siebie i rytm i będzie czarował jako niemiecki Messi. Tylko musi nadal pracować, o to jedynie się martwię, o charakter, bo o talent nie, ale chyba go w tym sezonie ustawili pod tym względem.
12.04.2015 02:53
"czy Pep zdecydował by się na ustawienie ofensywne Ribery, Thiago, Muller, Robben - Lewy? Moim zdaniem aż tak ofensywnie nie ustawi zespołu."
Jest to jak najbardziej możliwe, gdyż Guardiola traktuje Thiago bardziej jako "ósemkę" niż "dziesiątkę". Gdy wszyscy są zdrowi to Thiago dubluje pozycję Alaby, nie Mullera. Zresztą np w rewanżu z Szachtarem Ribery, Gotze, Muller, Robben i Lewandowski zagrali jednocześnie :)
12.04.2015 02:23
Niektórzy nawet nie rozumieją kiedy są ignorowani, tak są uparci w tym co robią :D Dzisiejszy mecz Porto nie będzie miarodajny bo jest na wyjeździe, a to drużyna swojego boiska.
11.04.2015 19:04
O, mam SportKlub to sobie obejrzę, w końcu ostatni mecz rywala przed starciem z Bayernem.
11.04.2015 18:45
Po prostu zdradziłeś się tym kilka razy, nie ma co się na to złościć i ludzi wyzywać oraz pluć jadem wokół, w taki piękny, zwycięski dzień :)
11.04.2015 18:37
Diemanszafta jako kibica Realu nadal bolą 4 gole Lewandowskiego. To smutne. Tyle czasu minęło, nawet puchar zdobyli po drodze, ale zadra dalej tkwi - jakiś tam Polak z Bundesligi mógł wielkiemu Realowi cztery bramki w jednym meczu wkopać.
Teraz lubię Lewandowskiego bardziej :D
11.04.2015 18:22
Muszą poprawić skuteczność bo powinno być dzisiaj 7 lub 8 bramek, nie 3.
Muller okradziony z hattricka... skandaliczne sędziowanie. Gotze fajny mecz, niewidoczny bo dużo harował w środku pola, a nawet w obronie, ale jak miał miejsce i był z przodu to raz czy dwa pokazał magię na miarę "niemieckiego Messiego". Zasłużył na bramkę, ale miał pecha.
Najważniejsze, że się dzisiaj nie przemęczyli.
11.04.2015 17:19
Nie ma potrzeby zmian, grają na luzie i bez walki. Co najwyżej Xabi mógłby zejść i Rode za niego, bo w tygodniu 130 minut wliczając doliczone plus karne Alonso grał, a swoje lata ma. Lub Badstuber za Xabiego i gra trójką wtedy.
Lekki mecz, w takich się nawet odpoczywa bo trochę przebieżki, radości i człowiek potem spokojnie się szykuje na kolejne spotkanie.
11.04.2015 16:30
Thiago w swoim stylu. Z przodu czaruje, z tyłu straszy. Oby tylko siedział na połowie przeciwnika i nie próbował bronić bo to zdecydowanie dziesiątka, nie szóstka czy nawet ósemka.
11.04.2015 16:23
A i nie zapominajmy o faulu na Lewandowskim w polu karnym, gdzie któryś z obrońców władował się kolanem i udem w głowę Lewandowskiego. A sędzia nic.
Dobrze, że bramka to uspokoiła, bo w pierwszych minutach coś faulowali mocno, potem już spokój i czysta gra.
11.04.2015 16:20
Kolejny sędzia z demobilu. To Bundesliga czy Ekstraklasa?
W myśl nowych przepisów bramka Lewandowskiego prawidłowa (na spalonym była ręka nie biorąca udziału w akcji, w przypadku milimetrowych spalonych grę się puszcza z duchem sportu).
11.04.2015 16:17
Sędziowie w BL bawią i uczą. Właśnie się dowiedziałem, że można bez żadnych konsekwencji kopnąć rywala w głowę w polu karnym.
11.04.2015 15:38
Obroną jest linia Rafinha, Alonso, Dante, Bernat, nie Weiser, Alonso, Dante :) Lahm i Alcantara na środku pomocy, Weiser, Muller i Gotze za Lewandowskim.
Macie 4-2-3-1, wielu za tym tęskniło :D
11.04.2015 14:55
Co do Odegaarda to mówiłem, że wraz z przejściem do Realu kończy swoją niezaczętą karierę. Dla młodego zawodnika to najgorszy pomysł, zwłaszcza dla takiego, który zanim coś osiągnie to poczuje się gwiazdą. Najgorsze miejsce.
11.04.2015 14:39
Dziwi mnie wybijanie z rytmu Neuera przed LM. On akurat nie ma powodów by być zmęczonym, bardziej by być znudzonym. Oby to nie był żaden problem.
11.04.2015 14:35
"Haha a na stronie Borussi już płaczą, że pokazują Bayern bo Lewy u nas gra."
Mecz Bayernu to mecz drużyny 1 z 8. Mecz Borussii - 3 z 10. Więc mecz Bayernu ma wyższy poziom. Mogliby się nauczyć liczyć :D
Ktokolwiek wyjdzie na boisko dzisiaj i w środę, zrobi to w koszulce Bayernu, a to zobowiązuje. Tych koszulek nie noszą Wawrzyniaki, więc chować strach za piec i iść walczyć. Tylko ten, kto ma problemy fizyczne niech sobie odsapnie, ci, co nie mają niech idą na boisko. To zawodowcy, a przy meczu kontrolowanym od początku też można odpocząć.
11.04.2015 14:25
Do ósemki z Bayernu (w wyliczance pominięty jest Bastian) i Meiera trzeba dodać Russa i Zambrano, czyli połowę obrony Eintrachtu.
11.04.2015 01:51
Pełna lista nieobecnych ze strony Bayernu to:
Starke
Benatia
Alaba
Martinez
Schweinsteiger
Ribery
Robben
Kurt
Z drugiej strony w składzie Eintrachtu zabraknie Russa, Zambrano i Meiera - więc nie poprawi wyniku bramkowego.
11.04.2015 01:29
Co do tych liczących na Kurta... rozchorował się i jego występ z Frankfurtem stoi pod znakiem zapytania.
11.04.2015 01:20
Żadna interwencja Badstubera w meczu z Gladbach nie kosztowała Bayernu gola.
11.04.2015 01:04
I tak w pierwszym składzie zagrałby Brahimi.
11.04.2015 01:00
Dadzą radę, już bez przesady z tym strachem przed Porto. Klasowa drużyna, w formie i gra u siebie, owszem, trzeba pokazać sporo by dać radę. Ale to jest Bayern, prawda? Porto ma się bać.
10.04.2015 22:48
Co roku kilkadziesiąt bramek i asyst, zasługuje by w końcu armatę zgarnąć za coś innego niż mundial :D
10.04.2015 22:00
I tak Muller zostanie królem strzelców. Meier nic już nie strzeli, Robben wróci w maju, a tymczasem Muller 10 brameczek w 7 meczach wklepie. Zobaczycie :D
10.04.2015 21:38
Rezerwy znowu wygrywają, tym razem 2:0 i gonią 1 miejsce w czwartej lidze. Może tym razem nie spaprają barażów :)
10.04.2015 20:55
Och nie, wypadł im jeden zawodnik, rezerwowy. Biedne Porto!
10.04.2015 20:37
Co do tego, że Porto jest lepsze od Szachtara - nie potrafili Szachtara pokonać i u siebie. Było chyba 1:1, 2:2 na wyjeździe.
Ale w środę czeka Bayern ta trudniejsza połowa rywalizacji, bo na wyjazdach Porto spisuje się drastycznie gorzej niż u siebie. U siebie mogą powalczyć i to zrobią bo będą chcieli wykorzystać dziury w składzie i idącą za nimi dezorganizację.
10.04.2015 19:15
Nie krytykujesz, a wymyślasz bzdury. Nawet z Gladbach zagrał przyzwoicie, raz zgubił krycie... ale nie na swojej pozycji, tylko asekurując błędy kolegów, więc naprawiał winy innych, nie własną. Raz w ten sposób skasował świetnie bramkową akcję Gladbach. Doskonale się ustawia przy tym, gra jakby przerwy nie miał. To, że jest wolniejszy od sprinterów to normalne, bo jest środkowym obrońcą. A i to pozostaje krytyką poprzez pryzmat jednego spotkania (nieuzasadnioną na dodatek). Więc zastanów się nad tym co piszesz.
Oczywiście zarówno Guardiola, który stawia na niego gdy tylko może, jak i Joachim Low, który już go ściąga z powrotem do kadry Niemiec najpewniej się nie znają, albo robią to z litości wobec Holgera. Dlatego uważam, że takie coś to pisanie byleby się przyczepić.
10.04.2015 16:00
Tacy ludzie jak Tostu nie mają się czego doczepić. Człowiek po 2 latach wraca do gry, gra coraz lepiej, pewnie, jakby nie miał przerwy, to się taki doczepi jednego meczu, gdzie słabo zagrał Neuer, nie Badstuber. Pewnie Tostu nawet nie będzie umiał wytłumaczyć na czym polegała "znakomita" forma Holgera z Gladbach. Tylko trzeba się tak dowalić dla reguły bycia kretynem.
Notabene w tym meczu cała obrona dopuściła ledwo do trzech celnych strzałów na bramkę, żaden nie był groźny ani z pola karnego...dlatego mam nadzieję, że nie zostanie skasowany mój post, bo to nie jest obrażanie użytkownika, tylko pisanie prawdy o nim.
10.04.2015 15:15
Martinez wróci pod koniec kwietnia - tak to przynajmniej jest planowane.
Co nie zmienia tego, że tak szybko grać nie zacznie. Opuścił niemal cały sezon, zerwane więzadła, po takim czymś nie wraca się z miejsca do gry. Tylko jak Badstuber, tam kawałek, tam trochę, tam pod ochroną jeszcze.
10.04.2015 13:32
Arminia owszem, jest profesjonalnym klubem, pamiętam jeszcze jak grywała w 1 Bundeslidze, ma doświadczenie pucharowe, ale nadal jest to wielka niespodzianka warta uwagi, gdy klub z 3 Bundesligi eliminuje jeden po drugim pierwszoligowców, bo 1 Bundesliga to już pełen profesjonalizm i jedna z trzech najlepszych lig świata ;d
10.04.2015 13:29
Wracając do tematu półfinału Pucharu Niemiec, jak tak patrzę na losowania meczów, to Wolfsburg pomyka sobie nowiutką autostradą, Borussia jadąc przez Śląsk wjechała do Piekar, Bayern wyruszył wprawdzie z Krakowa ale pomyka przez drogi Kielecczyzny a Arminii dali na Słowacji rower i kazali przejechać nim przez Tatry.
Wolfsburg na niesamowitym farcie, jedyny pierwszoligowiec to Freiburg u siebie, reszta to outsiderzy od początku :D Borussia niewiele lepiej, dopiero w ćwierćfinale Wieśniaki u siebie i teraz Bayern na wyjeździe. Sam Bayern jak z pierwszoligowcami to na wyjazdach, z wciepanym Leverkusen na dodatek, a jak już niższa liga to otrzaskany niedawno Brunszwik.
I tylko jak się popatrzy na Arminię to nikt nie ma prawa narzekać. Odprawiła trzech pierwszoligowców z rzędu, do tego same marki, teraz ma czwartego na rozkładzie... :D Przynajmniej jako 3-ligowiec wszystkie mecze gra u siebie. W sumie od 5 lat Arminia każdy mecz PN gra u siebie. To o wiele większa sensacja niż Stargrad, bo powiedzmy sobie szczerze, że przy tej różnicy zawodowstwa w Polsce i Niemczech o wiele trudniej o taki wyczyn w DFB Pokal niż w Pucharze Polski :D
10.04.2015 02:09
Niekoniecznie trzeba było, w końcu mogli trafić na Wolfsburg a Bayern na Arminię :D
Wolfsburg w tej edycji PN naprawdę jedzie sobie na farcie. Darmstadt, Heidenheim, Lipsk, Freiburg u siebie, teraz Arminia z 3 ligi... cały przekrój ich walki o finał PN :D
Bayern wpierw Munster, potem Hamburger, 1 liga na wyjeździe, potem Brunszwik, potem Bayer na wyjeździe, teraz Borussia.
Ta też nie najtrudniej, Kickers, Sankt Pauli, Drezno, Hoffenheim u siebie, teraz dopiero Bayern na wyjeździe.
Arminia po meczu z Sandhausen sami pierwszoligowcy, Hertha, Brema, Gladbach, Wolfsburg, więc ci mają jazdę całkowicie poza konkursem :D
10.04.2015 01:58
Robben nie wróci na rewanż, Benatia też nie, ani Martinez. Bastian i Ribery już tak.
Przydałby się teraz Shaqiri... lub nawet Kroos :D Ale trudno przewidzieć tyle kontuzji i urazów jednocześnie. I nie jest powiedziane, że i oni by ich nie złapali, więc to bardziej w ramach ponurego żartu.
Ale dadzą radę :D
10.04.2015 01:33
Z Bayerem na ławce siedział, wprawdzie to nic nie znaczy, bo Thiago raz też siedział na ławce nie będąc gotowy do wejścia, ale chyba już z Pizzą w porządku.
Warto dodać, że te kontuzje w meczach to nie pech czy przypadek. Coraz częściej wkurzam się podczas meczów Bayernu na to, jak przeciwnik ostro gra, ryzykownie, nie przejmując się zdrowiem. To się robi nagminne i sędziowie na coraz więcej pozwalają. Tak jakby przeciwnicy podjęli taktykę wycinania Bayernu ostrą grą, skoro nie da się najczęściej po prostu piłkarsko stawić czoła. Z meczu na mecz wygląda to coraz groźniej, przez co też coraz częściej puszczają nerwy. Z Bayerem to było kolejne spotkanie, gdzie było blisko bójek przez to. A to jak wycięto celowo Robbena w meczu z Gladbach to tylko taki transparentny przykład.
Coraz częściej idą łokcie, ciosy w kości, kopniaki, nieprzemyślane wejścia jak Wendella w środę. A sędziowie przymykają oko. I się to potem zaostrza nawet w drugą stronę co zaprezentował Thiago. Niecelowo, ale też już nie uważając, skoro sędzia pozwala na sieczkę.
10.04.2015 01:24
Alaba wypada po kontuzji po faulu (zresztą na zgrupowaniu kadry), tak samo Robben, więc to nie ma związku z przygotowaniem fizycznym. Bastian też podczas meczu kontuzja, wynikająca z bycia kopanym przez Dortmundczyków. Ribery wypadł miesiąc temu, także to nie w tym samym czasie...
Ribery 12 marzec, Robben 23 marzec, Alaba 1 kwietnia, Bastian 6 kwietnia, Benatia 8 kwietnia.
Praktycznie po każdym mundialu przez sezon jest wiele problemów zdrowotnych w Bayernie, jak nie kontuzje to przemęczenia. Kilku zawodników do tego wracało po urazach złapanych podczas gry, długich urazach jak np Schweinsteiger po finale mundialu. I wtedy łatwiej o problemy.
W sumie z Porto to nawet Pizarro mógłby wejść np na 20 minut. Stary wygra by sobie poradził :) Najważniejsze będzie nastawienie zespołu, koncentracja i wola zwycięstwa.
10.04.2015 01:11
Oczywiście z CSKA było 3:0, nie 5:0, mój błąd, pomyliło mi się z innym sezonem :D
Nie ma co snuć czarnych scenariuszy. Pamiętam jak był niepokój przed rewanżem z Barceloną, że wykartkuje się kilku piłkarzy na finał i że lepiej by nie grali. Zagrali, 0 kartek było. A jeśliby np Lewandowski wypadł, to byłyby dwa wyjścia. Pierwsze to Neuer - Boateng, Dante, Badstuber - Rafinha, Lahm, Xabi, Rode, Bernat - Gotze, Muller. 3 obrońców, wahadłowi, trzech środkowych pomocników i niemiecka para z przodu. Drugie to czwórka obrońców, a w pomocy za plecami Gotze i Mullera Thiago.
Ostatecznie Weiser, Gaudino, Kurt są gotowi fizycznie by zagrać 90 minut, a jak jeden, dwóch z nich znajdzie się w składzie to katastrofy nie będzie. Jak mają talent to jest szansa udowodnić. Gaudino już grywał w meczach o stawkę, Weiser nawet nie tak dawno się rozochocił, Kurt czeka na szansę jako duży talent.
Może nawet jutro ktoś z nich dostanie szanse od początku meczu by się sprawdzić z Eintrachtem. Prawdę mówiąc wyobrażam sobie Gaudino walczącego z Torresem czy Casemiro, albo Weisera w pojedynkach z Brahimim (Tello wypadł ze składu Porto).
Trzeba mieć wiarę w młodych gdy będą otoczeni grupą doświadczonych graczy i pamiętać w jakich okolicznościach Alaba wskoczył do składu :D Ma to nawet plus. Wychodzi taki Kurt z Porto w ćwierćfinale LM to z miejsca daje z siebie wszystko bo to dla niego coś wspaniałego, nie kolejny mecz do odbębnienia.
10.04.2015 00:53
Nadal powinno wyglądać lepiej niż skład Porto. Z tym, że takie ubytki to w tej chwili przede wszystkim problem zgrania i możliwości manewru. To jest boleśniejsze od samych zmian kadrowych.
Jeśli z Porto Bayern wywiezie dobry wynik, np remis, to będę spokojny o awans. W Monachium w tym sezonie Bayern rozbija każdego w LM. City stłamszone i 1:0 w końcu, CSKA 5:0, Roma na spokojnie 2:0, bez wysiłku, Szachtar 7:0. Nawet bramki Bayern w LM na AA nie stracił.
No i na rewanż Ribery będzie zdrowy. Jego dzień powrotu to chyba poniedziałek już, wiec na pierwszy mecz powinien być zdrowy, ale zaraz po kontuzji raczej nie zagra. Być może Bastian na rewanż tez będzie gotów. No i Thiago powinien już w pełni być w rytmie gry 21 kwietnia.
Ważna rzecz teraz to zgranie i spokojne oszczędzenie się. Spokój, spryt i mądrość. Nadal Bayern ma większe możliwości niż Porto, tylko na minus działa to rozbicie drużyny, widać brak zrozumienia i płynności w grze, gdy tylu podstawowych zawodników siada na ławce.
Na ten moment na środę najsilniejszy skład to Neuer - Rafinha, Boateng, Dante/Badstuber, Bernat - Xabi, Lahm, Rode/Thiago - Gotze - Muller, Lewandowski.
Przy czym do środy i Badstuber i Thiago powinni być fizycznie gotowi na cały mecz. Jest trzynastu klasowych zawodników. Tylko nie ma rezerw do manewru poza Holgerem i Thiago, a to mało ilościowo. No i jak pisałem, zaznaczałem zgranie i płynność wyraźnie gorsze. Weiser, Gaudino, Kurt Pizarro to jeszcze/już nie ten moment kariery.
A dokładając Reinę to wszyscy zdrowi zawodnicy. 18 sztuk. Tyle, by zapełnić boisko i ławkę akurat.
10.04.2015 00:23
No to na półfinały będzie zdrowy. Pierwszy półfinał to 5 maja. Jak Bayern awansuje i nic złego po drodze się nie stanie, to Martinez, Benatia, Schweinsteiger, Ribery i Robben powinni być już zdrowi. Starke też, chociaż to mniej istotne przy Neuerze i Reinie.
Jak dobrze pójdzie to i Alaba na rewanż półfinału (małe szanse) wróci, a na finał już powinien być sprawny.
Ważne, że Boatengowi nic nie jest, Gotze też nie ucierpiał. Byle bez kolejnych urazów, to na półfinał zabraknie tylko Alaby.
10.04.2015 00:02
Prezes, skoro już masz takie głupoty gadać - to komu byś zaniżył i o ile? Słucham.
09.04.2015 23:15
"Lepiej niż BVB? Niby jak? Wygrali dopiero w karnych. A normalnie to zagrali słabo w meczu, także karne im sprzyjały :). Ale to moje zdanie :)" Oglądałem oba mecze. Bayern ze znacznie bardziej klasowym przeciwnikiem niż Wieśniacy na wyjeździe, nie u siebie, grał składniej, miał większą kontrolę niż Borussia w swoim meczu, gdzie musiała kończyć w dogrywce. Bez tylu kluczowych zawodników Bayern zwyczajnie na trudniejszym terenem z trudniejszym przeciwnikiem grał lepiej. I nie byłoby nawet dogrywki, gdyby nie sędzia, więc nie pisz o tym, że musiał czekać do karnych, gdzie miał farta.
Wyraźnie tego meczu nie oglądałeś.
A że w BVB nie grał Hummels i Reus (Hummels, którego traktują kibice BVB jako robiącego ciągle klopsy)? W Bayernie nie grał Alaba, Martinez, Ribery, Robben, Schweinsteiger, Thiago dopiero co po kontuzji, Badstuber problemy, Benatia zszedł... więc jeśli cokolwiek tłumaczyć kontuzjami to "handicap" należy się Bayernowi, nie Borussii :)
Trochę obiektywizmu życzę. Bo jeśli chodziło Ci o to, że był dla Ciebie ciekawszy (bo na pewno był) to nie uznawaj tego za argument, że Bayern zagrał słabiej niż Borussia i gorzej się zaprezentował w pucharze. Co nie oznacza, że ktokolwiek z tej dwójki łatwo sobie awansuje, to rzadko są łatwe mecze.
09.04.2015 23:08
W LE grają 5 i 6 drużyna Bundesligi oraz zwycięzca Pucharu Niemiec. W sytuacji, gdy zwycięzca Pucharu Niemiec zajmuje pozycję 1-6, to w LE gra 7 drużyna Bundesligi. Tak to wygląda w tym roku.
09.04.2015 23:04
Co do Lahma... też zauważyliście, że jak zszedł to od razu Bayer zaczął groźniej atakować? Może Philip nie jest tak widoczny po kontuzji, ale nadal doskonale dyryguje grą, w tym przypadku środkiem pola. Kiedy był na boisku to tylko raz Bayer zagroził, wtedy, gdy Bellarabi wszedł na uliczkę. Lahm zszedł z boiska i zaczęły się niebezpieczne ataki przeciwnika.
Może jego samego nie było widać, ale widać było tę różnicę właśnie. Był znacznie większy porządek i kontrola w środku pola gdy Lahm był na boisku. Nie zawsze pracę piłkarza widać jak na dłoni.
09.04.2015 17:10
Oczywiście dzisiaj, nie wczoraj, bo mecz był na wyjeździe :D Pewnie nic nie jest, tylko zdrowie najważniejsze więc nawet jeśli w 1 przypadku na 10 takich zderzeń może być poważny uraz głowy, to trzeba to wiedzieć bo to nadal zbyt duże ryzyko dla zdrowia.
W sumie to połowie drużyny przydałby się solidny wypoczynek, ale nie ma na to czasu. Ciekawi mnie, czy w sobotę sztab uzgodni, że jednak wyjątkowo zastosują większą rotację, bo mieli ją wykluczyć po błędzie poprzedniego sezonu, i w BL wybiegnie kilku głębszych rezerwowych jak Weiser czy Gaudino. Taka jednorazowa rotacja by pozbierać się przed Porto.
Tomek jest niezdzieralny i niezniszczalny, to odpoczynku nie potrzebuje, Neuer jako bramkarz też nie. Lewandowski też jest przygotowany fizycznie. Ale reszta już ma swoje w kościach. Bernat wygląda fizycznie dobrze jeszcze, młody to lata jakby miał motor w tyłku. I Rode. Ale Boateng poobijany, Badstuber też. Benatia chyba na dłużej wypada. Dante daje fizycznie radę bo odpoczywał, jeszcze on więc może grać. Rafinha niby nie narzeka, ale widać w końcówkach, że nie biega już na 100%, Lahm nadal po kontuzji nie odzyskał pełni sił. Xabi ma swoje lata, Bastian w szpitalu, Thiago ma siły na wejście z ławki. Pizarro bliżej emerytury, Robben, Alaba, Ribery wiadomo.
I tak dalej i tak dalej. Dlatego oby przeszli ten ćwierćfinał z Porto, może być o to trudno w takiej sytuacji. A mogą przejść rozstrzeliwując rywala jak zaskoczą. Jak przejdą to potem będzie paradoksalnie z górki, chociaż półfinały to wyższy szczebel.
09.04.2015 16:39
Zrozumiałem to co pisałeś - ciąg wrzut na Gotze. A Sammer zachował się nieodpowiedzialnie bo urazy głowy bywają poważne a nie widać tego na pierwszy rzut oka i nie powinien poganiać lekarza by wypchnął zawodnika z problemem na boisko. Szanuję jego zaangażowanie, wolę walki, to, że jako zawodnik dawał się szyć na żywca przy linii by jak najszybciej wrócić. Wiem, że to była sytuacja, gdzie emocje biorą górę nad rozsądkiem i za nic go nie winię.
Bronię tylko Gotze i widzę ten brak odpowiedzialności wynikający z emocji. Bo lekarz przytrzymuje Gotze, a Sammer wypycha na boisko. Lekarz w takich przypadkach to świętość, a tymczasem za plecami ktoś wywiera na niego presję, że sam wypchnął... to nie było w porządku i wobec zawodnika i lekarza. Dobrze, że była potem przerwa to mógł się Mario zająć. Chyba dał mu przeciwbólowe, bo potem otumaniony latał i niepokoiłem się przy jego karnym, ale dał radę. To np mogło być coś ze stawem skroniowo-żuchwowym po takim ciosie, co może naciskać na nerw trójdzielny. A to cholerny ból, jakby ktoś dźgał ucho, szczękę, skroń nożami, wtedy nie da się na niczym skupić, a na pewno nie na meczu.
No i do tego chyba był krwotok wewnętrzny bo szła krew z nosa, stąd komentator wymyślił, że tabletki to tampony. Dobrze, że klinika w Monachium jest świetna, pewnie jeszcze tego samego dnia porobili badania i prześwietlenia by wykluczyć coś poważnego, bo się Mario pozbierał. Ale pierwsze minuty po ciosie to nie moment by zawodnika wyganiać od lekarza i na niego krzyczeć. Tylko by się pozbierał. W końcu Sammera też nie wyrzucili na boisko, tylko zszyli najpierw. A potem sobie mógł biegać.
Także trochę więcej zaufania i sympatii dla Gotze by się przydało oraz zrozumienia. Tak jak ja rozumiem emocje Sammera. A cała sytuacja na pewno już jest wyjaśniona i nikt nie ma do nikogo żalu, to w końcu było w ogniu walki o awans.
09.04.2015 16:27
Wewnętrzny* miało być. Co do Sammera to prawda. Ale takie naskakiwanie na Gotze, bo sygnalizował lekarzowi problemy, jest chamskie i ordynarne. Mówię o komentarzach, nie reakcji Sammera (która była w sumie nieodpowiedzialna, ale jest szefem to trzeba słuchać).
Gotze naprawdę potężnie otrzymał w głowę i miał problemy. Mogły to być wewnętrzne obrażenia głowy nawet, nie bez powodu lekarz go wzywał przy każdej przerwie, konsultował, faszerował czymś potem. Pisanie, że Gotze to panienka bo zszedł do lekarza powiedzieć mu o problemach jest świństwem i głupotą. To normalne, że zawodnik z urazem schodzi do lekarza. A nie każdy uraz to otwarte złamanie czy rozbity nos.
09.04.2015 16:15
Skąd Ty bierzesz te statystyki strat?
09.04.2015 16:03
Bayern zaprezentował się w PN o niebo lepiej niż Borussia, także tego.
09.04.2015 16:01
Drużyna lepsza w meczu, która wygrała spotkanie na wyjeździe - suma 40.5
Drużyna gorsza, która mimo pomocy sędziego przegrała u siebie - suma 32.5
Wniosek? Kicker jest pieprznięty na mózgu :D
09.04.2015 15:58
"Widzieliście ja Sammer zbeształ Gotzego? Ja to powtarzałem od kilku miesięcy a Wy go ciągle broniliście... Mówiłem, że to panienka bez charakteru i teraz mieliście to potwierdzenie. Biedaczek nie mógł sobie poradzić z twardą obroną Bayeru i już biedny mariuś chciał zejść z boiska... Dobrze, że SAMMER wykazał się charakterem JAK PRAWDZIWY BAWARCZYK i powiedział mu "MARIO CHŁOPIE!!! NIE PIER*** GRAJ!!! U NAS NIE MA MIEJSCA DLA TAKICH PANIENIEK JAK TY, PROSZĘ WRACAĆ DO GRY I NIE DYSKUTOWAĆ". To mi zaimponowało! Brawo SAMMER!"
Sam się ogarnij człowieku. Gotze otrzymał potężny cios w głowę, miał chyba nawet krwotok zewnętrzny bo dostał w bok głowy a krew szła z nosa. Wyraźnie schodził nie do Sammera tylko do lekarza. Biegająca szczotka, co go trzepnęła w głowę, po tym padła jak piorunem, chociaż Gotze mocniej oberwał.
Zresztą potem lekarz sam przy przerwach odwoływał Gotze do siebie i go oglądał, czopował krwawienie. Także zastanów się co mówisz i więcej szacunku dla piłkarzy. Dla Gotze brawo, że dobiegał do końca, chociaż miał potem problemy, wyraźnie było to widać. Komentatorzy eufemistycznie nazwali to "zniechęceniem". Chyba na szczęście to jednak nic poważnego.
09.04.2015 15:54
Też byłem pewien. Miałem przekonanie, że podejdą kolejno Muller, Lewandowski, Xabi, być może Gotze. Nie byłem pewien kto na piątego, obawiałem się, że Thiago. Trafiłem z doborem, jednocześnie Thiago rozwiał mój niepokój i po fatalnym spotkaniu w najważniejszym momencie dał radę.
Ogólnie poza Mullerem i Lewandowskim etatowymi wykonawcami są... Robben, Alaba, Ribery, także niewesoło się zapowiadało zwłaszcza, że Leno to specjalista od karnych. Ale Guardiola długo rozmawiał z piłkarzami, wyjaśniał im co i jak, wyraźnie był przygotowany na karne.
I wykonywali je perfekcyjnie. Brawa dla strzelców, bo dawno nie widziałem tak dobrze egzekwowanych karnych.
09.04.2015 15:47
To nie śmianie się z Tuchela i Slomki, tylko z paru użytkowników, spokojnie :)
09.04.2015 01:34
Android, czemu na minut Bernat i Xabi? Bo Hiszpanie? Zagrali naprawdę dobre zawody dzisiaj. Na minus Thiago przede wszystkim bo tragiczny występ. Lahm był niewidoczny a Muller nieskuteczny, chociaż dużo się napracował.
09.04.2015 01:32
lokus, te kompletne bzdury ivanów i nagłych zjawiaczy się jak JudasPriest są nawet zabawne. Człowiek dowiaduje się, że ledwo to starczy na taką słabą Bundesligę (ledwo oznacza gromienie jej i zdobywanie mistrza na półmetku), a co dopiero mówić o Lidze Mistrzów (gdzie w ogórkowej lidze mistrzów ledwo co Bayern pokonuje każdego, 4 mecze na swoim stadionie, 4 wygrane, 15:0 bilans :D).
Ba, mamy nową erę Klinsmanna pozbawioną jakiegokolwiek stylu i zwycięstw czy trofeów. Tylko kilka na rok i kolejne rekordy, ale tak to Klinsmann. Ba, gorzej! Niektórym marzy się nawet sezon 2011/2012 lub wcześniejsze :D
Te bzdury nabrzmiewają, idioci to piszący kiwają sobie nawzajem głowami a najpewniej klonują sami siebie a im więcej Bayern wygrywa tym silniej trzymają się swego bezmózgowia. Bo zaczynam wierzyć, że niektórzy piszą to naprawdę, ba, nie tyle piszą, co skrzeczą ciągle to samo jak zardzewiała płyta niezależnie od tego co się dzieje. Takie kopiuj - wklej tworzone w jakiejś tajemnej drukarni w piwnicy.
Niektórym tęskno nawet do przegrania wszystkiego w sezonie :) Niektórzy to albo niedorobieni kretyni, bo tylko takim tęskno do przegrania wszystkiego, albo kibice np BVB czy Realu na tyle trolowaci, że nikt nie chce się do nich przyznać dlatego podszywają się pod kibiców Bayernu i trzymają kciuki przeciwko wygranym i trenerowi, który do nich prowadzi :D
Dla takich mam jedno przesłanie - odpieprzta się od Bayernu i przestańcie obrażać i pisać, czego byście nie zrobili, bo to tylko żenujące. Oczywiście nie odnosi się to do tych co piszą rzetelną krytykę, tylko do tych wszystkich cenzurowanych i ivanów :)
09.04.2015 01:30
"Za dużo emocji, ale tyle jadu pod żadnym chyba artykułem nie widziałem, jak można pluć na własną drużynę, " Arturro, po prostu liczyli w końcu na potknięcie Bayernu i Guardioli by wyleźć ze swoich jaskiń i odreagować życiowe niepowodzenia, by się rozlać jak nowotwór po osłabionym organizmie. A tutaj myk, Bayern znowu wygrywa, frustracja więc sięga u nich zenitu :)
08.04.2015 23:53
Ciekawe, czy ten xxxx wie, że Jupp co drugi mecz z Bayerem przegrywał :D Coraz zabawniejszy jest, nawet to, jakim jadem i chamstwem pluje przestaje przeszkadzać bo rozbawia.
08.04.2015 23:50
Ja osobno pochwalę Dantego, bo sporo go ostatnio krytykowałem, na co zasłużył - tym bardziej muszę pochwalić gdy się ogarnął. Bezbłędny, pewny siebie, skoncentrowany. W końcu. Widać zaufanie jakim obdarzył go Guardiola i wsparcie mu pomogły.
08.04.2015 23:46
Piotreczek, to jeden z tych dawnych, kolejne konto. Na szczęście po dzisiejszych wyczynach stąd wyleci. Niestety potem założy nowe konto.
08.04.2015 23:33
Fribery, licząc urazy z tego meczu i niepełne dyspozycje po kontuzjach to tak, jakby Real grał dzisiaj bez Ramosa, Pepe, Varane`a, Isco, Khediry, Modrica, Rodrigueza, Ronaldo i Bale`a lub bez części z nich w pełnym zdrowiu :D
08.04.2015 23:27
Oby zawsze tak wykonywali karne.
Takie straty osobowe, teren przeciwnika, niewygodny rywal, sędzia przeciwko, rzeźnia na boisku (ile faulów) - a i tak awans mimo wszystko. Brawo bo rywal ciężki i w formie a wszystko się sprzysięgło.
08.04.2015 23:17
Przynajmniej pokażą na TVP aż godzinę meczu :D
08.04.2015 22:27
Rzeźnia. Ten mecz powinien się już skończyć wynikiem 1:0 gdyby sędzia nie gwizdał, jakby i on dostął od piłkarzy Bayeru w głowę. Na koniec błąd na korzyść Bayernu bo czerwona powinna być, ale to niczego nie zmienia bo wcześniejsza bramka i kilka kartek na ochłodzenie głów piłkarzy Bayeru z biegającą szczotką na czele uspokoiłyby spotkanie.
Thiago straszne wejście, praktycznie zagrożenie Bayeru to jego straty i niedokładności. Ale więcej sytuacji i prawidłowa bramka ze strony Bayernu. Co z tego, skoro Bayer ma handicap od sędziego...
08.04.2015 22:25
Mogli powiedzieć przed meczem, że strzelenie bramki jest zakazane. Pewnie wszyscy poza Robertem to wiedzieli i stąd nikt nie strzelał.
08.04.2015 21:49
No bez przesady...
08.04.2015 21:47
Bayern już przyciska Bayer, lepiej to wygląda. Thiago czeka by wejść za Xabiego lub Lahma pewnie. Badstuber się rozgrzewał, też może zmienić środek pola, byłaby trójka w obronie znowu.
08.04.2015 21:46
TVP jeszcze reklamy daje... :D Bayer i Bayern grają na dogrywkę by przynajmniej ich pokazali trochę :D
08.04.2015 21:43
Ta biegająca szczotka znowu szaleje, mógł Gotzemu porządną krzywdę zrobić. Spahić nie lepszy.
08.04.2015 21:42
W zasadzie to w Arminii grał kiedyś król Artur Wichniarek, więc to polski klub, pewnie dlatego wybrali 3-ligowca na transmisję zamiast meczu Bayer - Bayern :D
08.04.2015 21:31
Karne... co za patałachy, z 3 ligą.
08.04.2015 21:29
Haha, w zdemolowanym tymczasowo składzie 0:0 do przerwy na wyjeździe na terenie, gdzie zawsze się ciężko gra i wynik jest na styku od lat a tu już judaspriesty podsumowują tym cały sezon i widzą porażki we wszystkich pucharach gwarantowane :D Z takimi ludźmi to tylko się zastrzelić ze strachu, że ciężarówka z kapustą rozjedzie człowieka...
08.04.2015 21:24
Pizarro chyba wypadł też, ale nie jestem pewien.
08.04.2015 21:20
Bayern był bliżej bramki w tej połowie, jedyna sytuacja na gola to była ta wrzutka Bernata i Muller. Ale muszą się wziąć do pracy mimo takich braków kadrowych.
Co do Benatii... tyle dobrze, że Dante wreszcie wrócił do gry, gra jak powinien. Widocznie problem siedział w głowie i dobry mecz z BVB oraz późniejsze pochwały go ustawiły. Mądre zachowanie trenera względem Dantego. No i Badstuber tylko drobny uraz ma, wróci szybko. Tragedii na środku obrony nie ma.
08.04.2015 21:18
Marian, zależy czy naciągnięty, czy naderwany i tak dalej. Nikt tego pewnie teraz poza lekarzem nie wie. Może to być tylko stłuczenie na przykład. Może to nie być mięsień dwugłowy, tylko mi się wydawało, że za niego się łapał. Trzeba czekać.
Co do gry Bayernu... teraz to tak, jakby Real grał bez Ramosa, Modrica, Khediry, Rodrigueza, Bale`a i Ronaldo. Mając wyautowanych także Varane`a i Sancheza z ławki.
08.04.2015 21:14
Android, zapomniałeś pochwalić Bernata za genialną, idealną wrzutkę nad całą obronę dokładnie na centymetry do stopy. Ale Tomek, co on zrobił... jak nie on.
08.04.2015 21:11
Boję się zażartować kto następny złapie kontuzję. Ale mam wrażenie, że to nic poważnego, jakieś naciągnięcie uda, na to wyglądało, coś z mięśniami. Chociaż reakcja Guardioli pesymistyczna... ale wygląda to na mięsień dwugłowy, za niego się Benatia łapał.
08.04.2015 21:07
Faul za faulem ze strony Bayeru... co do Lahma to zapomniałem, że jest na boisku.
08.04.2015 21:01
Android, tam była wina Tomka niestety, nie można tak z autu piłki wyrzucać. Bernat pokazał szybkość i błyskawicznie Bellarabiego dogonił.
08.04.2015 20:57
TVP w swoim stylu. Trzymam kciuki za Arminię...
08.04.2015 20:52
Już się zaczyna koszenie. Ta biegająca szczotka powinna za wejście w Mullera żółtą dostać.
08.04.2015 20:41
Byleby przebrnąć przez ćwierćfinały. Na półfinały Bastian, Robben i Thiago powinni być w pełni gotowi. Przejść Bayer i Porto jakkolwiek to człowiek odetchnie. W sumie może już na Porto Thiago i Bastian wyjdą razem... mam takie wrażenie, jakby z Bayerem miało być trudniej niz z Porto. Może przez to, że to jeden mecz, nie ma marginesu błędu.
08.04.2015 20:11
Myślę, że jakby przyszedł to na prawe wahadło za Rafinhę do składu.
08.04.2015 20:02
Na TVP Sport ale od 20:50 - w związku z czym mam pytanie. Zacznie się to od 20 minuty meczu, czy od 1, ale z przesunięciem czasowym?
08.04.2015 19:54
Android - Neuer, potem trójka w obronie - prawy środek Boateng, środek Benatia, lewy środek Dante. Rafinha z prawej a Bernat z lewej na wahadłach od obrony do skrzydła w ataku. W środku para Lahm i Xabi, przed nimi na rozegraniu Gotze za plecami dwójki napastników - Lewandowskiego i Mullera, którzy mogą schodzić ze środka na boki wpuszczając Gotze wyżej, do ataku i dublując wahadła. Lahm może się wtedy cofać do obrony a Xabi na rozegranie.
Tak to chyba wygląda.
08.04.2015 19:50
Mógłby Rode dzisiaj zagrać, ale jak tak się spojrzy na wybory w całym sezonie to szanse są na to nieduże. Lepiej się zresztą sprawdza jak wchodzi z ławki. Thiago na bank nie jest gotowy na cały mecz, pewnie na połowę nawet nie, a Gaudino w takim meczu to za duże ryzyko.
Także para Xabi-Lahm wydaje się najbardziej prawdopodobna. Niestety - bo chociaż obaj to zawodnicy najwyższej klasy, to nie są w swej życiowej formie a i taka para traci na dynamice. Wypadnięcie Alaby to bolesna strata... oby Thiago jak najszybciej do sił wrócił, tylko on może to załatać na tę chwilę.
08.04.2015 18:37
Bastian dzisiaj nie zagra, w takim ustawieniu pewnie Xabi i Lahm zagrają razem na środku, Rafinha i Bernat na wahadłach.
08.04.2015 18:13
Co tam Tuchel, nie zapominajcie o Slomce :D
08.04.2015 17:34
Z tym, że ja tym dziadom płacę abonament (wiem, frajer ze mnie), więc daję im pieniądze na to :D
08.04.2015 15:40
Niestety Das Erste nie mam. Zostaje 20 minut na streamie a potem przesiąść się przed tv. Tylko ciekawe co z potencjalną dogrywką i karnymi. Ja tam TVP nie ufam od dawna jeśli chodzi o sport, a ceremonia otwarcia mundialu była wisienką na torcie pod tym względem :D
08.04.2015 15:36
Powinni pokazać, dzisiaj w tym podrzędnym turnieju nie grają żadne Polki.
08.04.2015 15:28
Oczywiście mógł odgwizdać - gdyby odgwizdał jednego to nie byłoby to błędem. Ale zachowywał się konsekwentnie w ocenianiu przewinień. Mógł, nie musiał, gwizdał dla obu stron tak samo łaskawie. W sumie każda rzecz z kategorii "mógł-nie musiał" będzie dla przynajmniej jednej ze stron uzasadnioną kontrowersją.
08.04.2015 15:03
Co do tych rzutów karnych... nie powinno być z prostego powodu. Jest nim konsekwencja sędziego. Pozwalał na angielską grę, był litościwy z obu stron, nie gwizdał takich rzeczy w jedną i drugą stronę. Stąd kilka kartek Borussii odpuścił (a i Bayernowi z jedną lub dwie). To była zwyczajna konsekwencja w sędziowaniu. Piłkarze Borussii zresztą bardziej się kładli wyczuwając kontakt niż miało to wpływ na ich akcje. A ta ręka Boatenga... dajcie spokój. Miał ją na plecach przeciwnika, ledwo palcami musnął, nie miało to żadnego wpływu na akcję ani nie było celowe.
Gdyby takie karne gwizdano to co mecz byłoby ich kilka. Tam nadepnięcie, tam paluszek, tam trącenie, przytrzymanie za koszulkę, wytrącenie z równowagi. Takie rzeczy dzieją się podczas niemal każdej przepychanki przy stałych fragmentach.
08.04.2015 14:55
"W obecnej słabej dyspozycji to bedzie niespodzianka, bo Bayern jest obecnie słaby"
Błyskotliwa analiza :D
08.04.2015 14:28
Niech się trzymają z tyłu, liczę na formę obrońców i Neuera, bo to puchar, a w pucharach zawsze coś Tomek strzeli. Więc najważniejsze to zagrać na zero z tyłu.
Chyba, że Muller zacznie na ławce, to by była wysoce niepokojąca sytuacja... ale nie wierzę w to, że w takim meczu i sytuacji kadrowej nie zagra od początku.
08.04.2015 13:04