DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: doitsujin Strona 1

Nie obronę, a boki bo o to się każdy obawiał, o skrzydłach pisałem, że mają przeciętne, a raczej, że Bellarabi jest przeciętny, ale dobrze, że nie pojechał. Środek pola mnie pozytywnie zaskoczył podobnie zresztą jak Gomez, który gra kapitalnie. A co do środka pola to póki co tylko Basti potwierdza moją tezę.

Co do karnych, to zakaz strzelania na dwa tempa istnieje chyba tylko w teorii. Pamiętam jak w tym sezonie u nas Lewy też na 2 tempa strzelał, także sędziowie jakoś celowo tego nie zauważają. Co do karnego na Boatengu to zgoda, aczkolwiek patrząc na wczorajszą skuteczność Niemców to ten karny mógłby i tak niczego nie zmienić, poza tym, gdyby nie doszło do karnych to nie zobaczylibyśmy Zaza-show.

03.07.2016 12:20

Niech odchodzi i tak Bayernowi się w niczym nie przydał, poza tym te jego ciągłe pitolenie, że chce wracać do domu.

03.07.2016 10:39

@ThomasKonig

nie pisałem, że Niemcy nic nie ugrają, a, że mają słaby środek pola - co widać w destrukcji. Poza tym pisałem, że Niemcy tak czy siak daleko zajdą bo to Niemcy.

A co do dzisiejszego meczu to trzymam kciuki za Islandię, swoją drogą fajnie by było, gdyby to Islandia została mistrzem.

03.07.2016 10:37

@meisterspieler

A jak mówiłem przed mistrzostwami, że Niemcy mają problem ze środkiem pola to byłem odsądzany od czci i wiary na tej stronie.

Niemcy mogą mieć ogromne problemy z Włochami, w sumie to zawsze mają z nimi problemy. Mam nadzieję, że tym razem uda im się wyeliminować Włochów i dojść do finału. Z drugiej strony fajnie byłoby obejrzeć finał Polska-Islandia, przy okazji ciekawi mnie jaki był kurs na taki finał przed Euro.

27.06.2016 23:59

Jak dla mnie awans Islandii w meczu przeciwko słabiutkim Anglikom. Dziwił mnie jedynie tak wysoki kurs u buka, ale dzięki temu udało się nieźle zarobić. Co do ćwierćfinałów to myślę, że wszystkie są 50:50. Polska nie jest bez szans z Portugalią, tak samo Islandia z Francją. Węgrzy pokazali, że defensywa Belgii zbyt szczelna nie jest co jakieś tam szanse Walii daje. A Niemcy byliby murowanym faworytem, gdyby nie Włosi, jakoś zawsze z nimi gra im się strasznie ciężko.

Jeżeli miałbym typować półfinałowe pary to wg mnie będzie to wyglądać następująco:
Polska-Belgia
Niemcy-Islandia

27.06.2016 23:30

Toni Kroos? Jeżeli plotki o Verratim okażą się prawdziwe, to nie wiem, gdzie byśmy Kroosa wcisnęli nawet przy odejściu Hiszpanów. Poza tym Verrati to ok. 45 baniek, Kroos też koło 40, a już w tym okienku wydaliśmy 70, wątpię, żeby Bayern ściągnął i Kroosa i Verattiego. Poza tym dalej brakuje nam 1 obrońcy - Benatia, Martinez i Hummels często łapią kontuzję, że o Badstuberze nie wspomnę.

23.06.2016 22:55

Hiszpanie są w 1/8, a nie w ćwierćfinale.

18.06.2016 09:21

To, że Anglia nic nie wygrywa nie znaczy, że jest słaba i, że od każdego dostaje bęcki 4-1, podobnie zresztą Portugalia.
Co do półfinalistów to wydaje mi się, że o ile wcześniej na siebie nie trafią to będą to Francuzi, Niemcy i Włosi. Wydaje mi się, że Hiszpanie swoją przygodę zakończą na 1/8 lub 1/4, a ostatnim półfinalistą będzie czarny koń tego turnieju, fajnie by było, gdyby to była Polska na co są raczej małe szanse.

17.06.2016 01:38

No nie wiem, Portugalia i Anglia grają na Euro i są uważane za dość mocne. Argentyna i Brazylia też uchodzą za światowy top. Nie wypisywałem tu już meczy z ogórkami typu 3-0 z Ekwadorem, czy coś w tym stylu. Ta różnica może też wynikać z racji niższego prestiżu Euro. Wystarczy porównać zwycięzców obu tych rozgrywek, mundial zawsze (może poza Urugwajem w 1950r.) wygrywali faworyci, albo drużyny należące do ścisłego topu:
-Brazylia
- Niemcy
- Włochy
- Argentyna
- Francja
- Anglia
- Hiszpania

Jak byśmy teraz mieli wymieniać faworytów do tytułu w 2018 to pewnie padłyby te same drużyny, a tymczasem Euro udało się wygrać Duńczykom, Czechom, czy chociażby Grekom.

17.06.2016 01:05

Niemcom średnio co turniej xD - 4-0 Portugalia, 4-1 Anglia, 7-1 Brazylia, 4-0 Argentyna. Co dziwne wszystkie te mecze były rozgrywane w ramach MŚ, na Euro Niemcy takich pogromów nie zaliczają.

17.06.2016 00:57

Myślę, że FCBx2 chodzi o to, że nie był to taki mecz jak np. z Portugalią dwa lata temu, ale z Ukrainą zagrali niezłe spotkanie, aczkolwiek znowu mieli sporo problemów w destrukcji. W ofensywie wyglądało to już znacznie lepiej. Dzisiaj, ani w defensywie, ani w ofensywie jakoś nie przekonywali. Co prawda mieli większe posiadanie piłki co było do przewidzenia, ale trzeba to jasno powiedzieć, że to Polska miała więcej groźnych akcji.

17.06.2016 00:39

Może się oszczędzają na trzeci? Nie mam pojęcia, ale oni zawsze dobrze wchodzą w turniej, potem najczęściej remis z dużo niżej notowanym przeciwnikiem - Polska, Ghana i na koniec zwycięstwo. Za to z całą pewnością można ich pochwalić za powtarzalność :D

17.06.2016 00:26

O tym chyba nawet Borek wspominał. Za Loewa na 5 drugich meczy Niemcy wygrali 1 raz, co nie zmienia oceny pomocy Niemców w trakcie tego turnieju. Z Ukrainą było to samo, ale z drugiej strony póki co nie ma reprezentacji, który by jakoś szczególnie przekonywała. Francuzi grają dość słabo, dobrze, że mają jeszcze słabszych od siebie w grupie, Hiszpanów i Włochów dość trudno ocenić po 1 meczu. Fajnie wyglądają Anglicy, możne mieliby jakieś szanse na sukces, gdyby nie fakt, że są Anglikami.

17.06.2016 00:14

Sprawdza się to co mówiłem przed turniejem, Niemcy mają problemy w środku pola, o ile jeszcze w ofensywie nie wygląda to tak tragicznie to w destrukcji są bardzo kiepscy. Człapiący Kroos z Oezilem i Khedira po kontuzji...

A co do Polski to zagrali kapitalny mecz, jedynym słabym punktem był Milik, który powinien dzisiaj przynajmniej dwie bramy zapakować.

17.06.2016 00:03

Nie mówię, że Polacy zagrali źle, ale, że była to tylko Irlandia. A co do murowania, to przeciwko Bayernowi w Bundeslidze też się murują, a jakoś przeważnie udawało nam się wcisnąć więcej niż 1 bramkę. Poza tym tak jak zauważył już ThomasKonig bo 3 meczach może nam tej 1 bramki w spotkaniu z Irlandią braknąć do awansu.

13.06.2016 16:38

Nie rozumiem hurraoptymizmu po meczach naszej grupy. Polska zdominowała Irlandię, ale co z tego skoro to tylko Irlandia i tylko 1-0, powinni jej wsadzić więcej goli bo jak potem zabraknie bramek, by wyjść z 3 miejsca to będzie płacz. Poza tym Ukraińcy i Niemcy wczoraj pokazali, że potrafią grać ofensywnie, zwłaszcza Ci pierwsi niby tylko na 15 minut zdominowali Niemców, ale Neuer musiał się nieźle wyciągnąć przy rzucie rożnym i strzale Konoplyanki, następnie Boateng wybił piłkę z linii, a do tego Ukraińcy strzelili bramkę, co prawda z minimalnego spalonego, ale jednak...
Także nie rozumiem pompowania balonika, fajnie, że Polacy wygrali pierwszy mecz, czego im się od dawien dawna nie udawało, ale trzeba pohamować nastroje, bo wątpię, żeby Irlandczycy urwali komuś w tej grupie punkty.

13.06.2016 16:19

Chyba przeceniłem Turków, ale przynajmniej 1 pkt do połowy wpadł.

12.06.2016 16:09

Pamiętam jak raz prawie walnął hattricka w przegranym przez nas 3-2 meczu. Chyba z Werderem, ale pewności nie mam.

12.06.2016 15:29

Gdyby to byli kibice to by za Courtoisa jeszcze Jamesa wstawili

12.06.2016 15:25

Za CR7 powinien być Platini albo Gerd Mueller. A co do bramkarza to Buffon, albo Casillas, chociaż mam nadzieję, że za kilka lat w tej 11 będzie Manu.

Zresztą nie ma się co dziwić, że CR7 się dostał do tego składu, skoro było to głosowanie fanów, pewnie i tak połowa z nich zastanawiała się dlaczego nie można głosować na Messiego.

12.06.2016 14:36

@Gabricone

Najlepiej by było, gdybyście dawali typera dzień do przodu, bo tak każdy raczej zdążyłby wytypować wszystkie mecze, teraz to w zasadzie jak Cię nie ma w domu przez cały dzień to tak czy siak tracisz możliwość typowania. Nie żebym jakoś zbytnio narzekał bo fajnie, że w ogóle coś takiego zorganizowaliście, ale moim zdaniem typowanie dzień do przodu byłoby sporym udogodnieniem.

12.06.2016 11:20

Coś może być na rzeczy, ale mam nadzieję, że nasz zarząd zatrzyma Davida w klubie.

02.06.2016 07:44

Poza walorami Irlandii Płn., które przytoczyłeś, warto jeszcze wspomnieć o tym, że Polacy lubią sobie potracić punkty w 1 meczu turnieju:
2002 - 0-2 z Koreą
2006 - 0-2 z Ekwadorem
2008 - 0-2 z Niemcami
2012 - 1-1 z Grecją

Ponadto prawie zawsze (poza Niemcami) były to słabsze drużyny i przed turniejem media już zaliczały Polakom 3 punkty za mecz z tymi rywalami.

02.06.2016 00:33

Ja to rozumiem, zresztą mamy chyba najlepszą kadrę w przeciągu ostatnich lat, problem w tym, że media w Polsce zawsze pompują balonik, niezależnie od tego jak kadra wygląda, dlatego też po wielu turniejach na zespół spada fala hejtu. Poza wspomnianymi przez Ciebie piłkarzami do tych grających na poziomie Euro dodałbym jeszcze Zielińskiego, który póki co grał sezon życia. Celem kadry na EURO jest i było wyjście z grupy, które jest całkiem realne, zwłaszcza po reformie mistrzostw. Natomiast ewentualny dalszy awans powinien być rozpatrywany w ramach niespodzianki i sukcesu.

02.06.2016 00:17

Nie chcę Ci już wytykać kto te przepychanki zaczął. Poza tym jeżeli ja zaśmiecałem stronę to Ty robiłeś to w takim samym stopniu, ale z jedną jedyną rzeczą mogę się z Tobą zgodzić - zakończmy te przepychanki tu i teraz.

Co do dzisiejszego meczu to nie ma co panikować bo był to tylko mecz towarzyski, aczkolwiek jednym z pozytywnych aspektów dzisiejszego spotkania może być fakt, że media skończą pompować balonik i robić z Polski niemalże faworytów do tytułu. W pompowaniu balonika przebijają nas już chyba tylko Anglicy.

01.06.2016 23:58

@Thomas

Z całym szacunkiem, ale zamieściłeś Twój tuż nad moim komentarzem w którym owy temat poruszyłem. Poza tym również odniosłeś się do dwuletniego okresu o którym wspomniałem. Ponadto użyłeś słowa "teorie", którym wielokrotnie określałeś moje analizy odnośnie sytuacji niemieckiej kadry, ba poprzedziłeś słowo teorie, wyrazem "kolejne", co oznacza, że już wcześniej ktoś musiał wygłaszać niedorzeczne Twoim zdaniem "teorie", a z tego co mi wiadomo ostatnią osobą, której "teorie" określiłeś mianem "genialnych" byłem ja. Powyższe poszlaki jak najbardziej wskazują na fakt, że to ja byłem adresatem Twojej wypowiedzi, a sam brak wymienienia mnie w poście nie musi oznaczać tego, że nie był on do mnie kierowany.

Aczkolwiek być może faktycznie istnieje minimalna szansa, że "pisząc tamto miałeś w myślach rozmowę z innego miejsca".


PS. Od początku mojej skromnej aktywności na tej stronie nikomu poza Tobą nie insynuowałem defektów umysłowych. Także następnym razem pisz w liczbie pojedynczej, bo tak jak wspomniałem w stosunku do innych użytkowników nigdy takich spostrzeżeń nie uczyniłem.

01.06.2016 23:43

@ThomasKonig

Znowu przywalasz się o coś nie korzystając z wysoce pożądanej w dzisiejszych czasach umiejętności jaką jest czytanie ze zrozumieniem.
Napisałem, że to nie jest ta sama Holandia, ale niedocenienie zespołu, który 2 lata temu był w stanie zająć 3 miejsce na MŚ jest sporym błędem, niezależnie od zmian karowych.

01.06.2016 23:01

@Prezes42

Holandia to nie to samo co 6 lat temu? Oni 2 lata temu zajęli 3 miejsce na MŚ! Fakt, faktem, że teraz mają słabszą kadrę, ale mimo wszystko nie wolno ich lekceważyć.

01.06.2016 21:02

Przy takim natężeniu spotkań w trakcie sezonu to nic dziwnego, że najlepsze kadry nękane są przez kontuzje. Aczkolwiek szkoda bo traci na tym cały turniej.

01.06.2016 20:29

A co ma gadać. Ma 27 lat, jest najlepszym niemieckim skrzydłowym a w CV może sobie wpisać tylko 2 superpuchary Niemiec, ponadto teraz znowu przegapi wielki turniej. Swoją drogą Reus idealnie wpisywałby się w politykę transferową naszego klubu - też ma nazwisko na R i ciągle łapie kontuzje.

01.06.2016 14:43

@AndreasMoller

W meczu z Polską to akurat dostawał patelnie od kolegów i żadnej z nich nie umiał zamienić na bramkę. A co pomocy Niemców to jak dla mnie patrząc głównie na formę to wygląda to średnio, ani fatalnie, ani genialnie. Oczywiście niewykluczone, że ich pomoc spisze się genialnie, bo któryś z zawodników lub nawet kilku może zagrać turniej życia, tak jak Kroos na mundialu dwa lata temu.

01.06.2016 14:39

Rode pełnił u nas trochę rolę takiej zapchajdziury. Po przyjściu Renato, jego szansę na grę spadły jeszcze bardziej i nie dziwię się, że chce odejść. A 10-15 mln euro to dość dużo jak za piłkarza tej klasy.

01.06.2016 11:50

Owszem ten sezon nie był najlepszy w wykonaniu Alaby, ale mimo wszystko zalicza się on do najlepszych bocznych obrońców świata i właśnie dlatego nie możemy go sprzedać.

01.06.2016 11:47

Zasłużył sobie, więc mnie jego obecność w kadrze zbytnio nie dziwi. Mam nadzieję, że dostanie szansę i ją wykorzysta.

01.06.2016 11:45

Całkowicie zgadzam się z Kailoki09. Jednakże dużo zależy od tego, czy uda im się zatrzymać Mikiego i Aubameyanga. Wzmocnili się już młodym Dembele i jeżeli odpali to mogą być bardzo groźni.
Poza tym cieszy mnie wypowiedź Japończyka bo przynajmniej otwarcie deklarują walkę o majstra, a nie tak jak to było w ostatnich latach: "Bayernu nie damy rady dogonić".

01.06.2016 11:44

O tym mówię Tomku masz zbyt duże mniemanie o sobie i to nie pozwala Ci się przyznać do błędu, nawet, gdy fakty przeczą Twoim słowom. Bellarabi nie jedzie bo jest przeciętny... Co do środka pola to w przeciwieństwie do Ciebie ja nie patrzę na same nazwiska. Poza tym porównaj sobie pod kątem FORMY środek pola sprzed dwóch lat, a ten jakim dysponują aktualnie Niemcy.


Póki co praktyka obala Twoje słowa i to zapewne u o kogoś z takim ego jak Twoje musi budzić frustrację, o czym najlepiej świadczą wyzwiska kierowane w moją stronę.



Z kolei co do Alaby to boję się, że może odejść jeżeli ktoś zaproponuje mu grę w pomocy.

01.06.2016 09:18

@ThomasKonig

Bellarabi jest przeciętny dlatego nie jedzie. Upośledzone to było Twoje wynoszenie na piedestał takiego grajka jakim jest Bellarabi. Ale jak widzę Twoja ignorancja idzie w parze z samouwielbieniem.

31.05.2016 23:23

@ThomasKonig

Gdzie teraz jesteś wielki znawco piłki? Gdzie jest ten Twój Karim? Przecież według Ciebie on i CR7 i Messiego nosem wciąga, także pytam gdzie on jest?

31.05.2016 21:02

@ThomasKonig

Po "zakończeniu" dyskusji z Tobą, chyba tak powinieneś napisać.
Zresztą nie ma co gadać, skoro Ty uważasz za całkiem realne posadzenie na ławce kapitana kosztem Weigla. Nie chcę też mówić kto tutaj robi z Bellarabiego kandydata do ZP. Także żyj dalej w swoim wyimaginowanym świecie Tomku.


@Skobry

Co do Francji to pełna zgoda. Oni mają b.dobry skład, ale młody, mogą zajść bardzo daleko o ile się nie spalą. Wydaje mi się, że mogą pójść tą samą drogą, którą szli Niemcy od 2006 roku. A co słabości w środku pola, to mówię to o czym Ty piszesz - brak formy. Na papierze Niemcy wyglądają bardzo mocno, ale analizując dyspozycję poszczególnych zawodników już tak kolorowo nie jest. Jednakże Niemcy to nadal Niemcy i są jednym z faworytów do tytułu. Tak szczerze to życzę im też tego tytułu, szkoda tylko, że Lahm odszedł przed Euro, bo mógł odejść z kadry jak mistrz świata i europy, na co sobie przez te wszystkie lata zasłużył.

31.05.2016 13:41

Brak logiki musiał spowodować koniec dyskusji, ale miło z Twojej strony, że przynajmniej na koniec przyznałeś się do swoich urojeń. Myślę, że ułatwi to wiele ewentualnych późniejszych dyskusji z Tobą.

31.05.2016 03:47

Proszę Cię...
mówisz, że Basti jedzie bo jest kapitanem. Następnie mówisz, że Weigl może go zastąpić. Fuck logic. Czyli Loew musi przed samym turniejem szukać nowego kapitana.

Skoro Bellarabi jest taki rewelacyjny to powiedz mi w jakim dobrym klubie miałby pewne miejsce w składzie? W Barcelonie? Realu? Bayernie? City? MU? Tottenhamie? Juve?
Patrzysz na Bellarabiego przez pryzmat Bundesligi, która, gdyby nie Bayern nie łapałaby się nawet do top5 w Europie. Mówisz o jego genialnych statystkach, to może pogadamy o CL? Na 13 goli Bayeru, Bellarabi strzelił okrągłe 0, zaliczył 2 asysty, czyli jak na genialnego skrzydłowego zagrał fatalnie. Jakoś jak przyszło mu się mierzyć z Barcą, czy Romą to już tak efektywny nie był, co?
Mówisz, że zagrał 7 meczy w eliminacjach i masz rację, a może powiesz mi ile miał goli i asyst? Dokładnie 1, a w samym meczu z Polską powinien z 4 bramy załadować.
Mówisz, że Bellarabi jest dobry na tle Bundesligi i Bayeru 04, to tak jakby powiedzieć, że Ljuboja był geniuszem piłkarskim bo błyszczał w Legii. Chłopie weź się obudź i spójrz na to realnie. Bayer 04 jest europejskim przeciętniakiem, tak samo jak Bellarabi. Mówisz o tym, że złota era Dinama już minęła, ale sam odnosisz się w stosunku do Leverkusen jakby wciąż był 2002 rok.

Schuerrle regularnie punktował i tu się zgodzę, ponadto ma znacznie więcej jakości od przeciętniaka jakim jest Karim. Mój błąd, miałem cały czas przed oczami Andre z pierwszej części sezonu. Z kolei co do Sane to już mówiłem, nie można od niego oczekiwać wielkich rzeczy w tym wieku, może wypalić, a równie dobrze może go zjeść presja. Ale Sane dałbym jak najbardziej szanse!

Teraz to żeś jeszcze na koniec Muellera sklonował. Z jednej strony mówisz o nim jak o skrzydłowym, a z drugiej wystawiasz go na napadzie...
Zdecyduj się w końcu czy Mueller jest skrzydłowym, czy napastnikiem. Z tego co pamiętam to Mueller się nie sprawdzał w kadrze na szpicy, on musi grać jako podwieszony napastnik i wtedy wszystko mu wychodzi. A no i jeszcze Gomez, król strzelców ligi tureckiej, super, może mamy jeszcze jakiegoś napadziora w lidze tunezyjskiej? A tak całkiem na poważnie, to nic nie ujmując Gomezowi, to jest on piłkarskim reliktem i do tego nie ma czegoś co miał Miro Klose. Smutna prawda jest niestety taka, że Gomez jest obecnie najlepszym niemieckim napastnikiem, a to za dobrze nie świadczy. W zasadzie jedynymi wyróżniającymi się napastnikami poza Gomezem są aktualnie Kruse i Sandro Wagner (ale oni to już zupełnie z innych przyczyn).

31.05.2016 02:36

To powiedz mi może za kogo będzie grał Weigl, albo Kimmich? Za Kroosa? Khedirę? Oezila? Bastiego? Bo ja raczej tutaj nie widzę za dużych szans na wygryzienie kogokolwiek.
Gdyby Khedira nie był w formie to by nie jechał... (Basti)

Schuerrle gra w tym sezonie fatalnie, w kadrze grał dobrze, ale na mundialu.
Draxler - to samo co Andre, ma przebłyski, ale to za mało.
Bellarabi gra bardzo dobrze, ale zapominasz o tym, że gra w Leverkusen! Tak dla przypomnienia grał tam też Son, który swego czasu był dużo lepszy od Karima, a teraz grzeje ławę w Tottenhamie. Supergwiazdą jest tam Chicharito, który nie dał rady w MU i Realu. Wiesz dlaczego tak się dzieje? Bo w Bayerze grają zawodnicy przeciętni. I właśnie taki jest Bellarabi. Na Euro jest multum znacznie lepszych od niego, nie wychylając nosa zza naszej grupy - chociażby Jarmolenko i Konoplyanka. A co do Sane, to wydaje mi się, że może nie wytrzymać presji, ale jeżeli miałbym postawić na któregoś z młodych graczy to byłby to właśnie Sane.

Mówisz, że Niemcy mają problem tylko z bokami obrony (swoją drogą w takiej sytuacji, tym bardziej dziwi brak Schmelzera)? Nie no napadziorów to też mają super.

31.05.2016 01:26

@ThomasKonig

Masz zupełną rację, ale tylko jeżeli mówimy o FIFIE.
Mówisz, że Niemcy mają genialny środek pola. Owszem mają, zakładając, że każdy jest w topowej formie i tutaj pojawia się problem. Pozwól, że jeszcze raz podsumuję:
Khedira - większość czasu kontuzjowany.
Basti - kontuzje + spadek formy i to drastyczny spadek w przeciągu ostatnich lat.
Kroos - fajnie, że wygrał CL, ale problem w tym, że gość podaje tylko w poprzek, albo do najbliższego. To nie jest zawodnik, który byłby w stanie pociągnąć kadrę.
Oezil - o nim już mówiłem - w Arsenalu gra genialnie, ale przy takim zawodniku potrzeba dwóch, którzy będą biegać za niego. Wierzysz w to, że Kroos będzie biegał za dwóch, albo, że Basti to wytrzyma kondycyjnie?
Goetze - wielka niewiadoma, niby co gra w kadrze to strzela i jest dość pewnym punktem, ale u nas gra raczej piach. Także zobaczymy czy na Euro odpali.
Muller - klasa sama w sobie i tutaj nie ma się co sprzeczać.

Wspomniałeś jeszcze o Kimmichu i Weiglu, którzy na 90% będą grzali ławę, także nie wiem co oni mają wnieść do siły kadry? Oczywiście mam nadzieję, że obaj dostaną swoją szansę na występ, ale wydaje mi się, że Loew wystawi ich albo w ostatnim meczu o pietruszkę w grupie (o ile Niemcy będą w stanie zapewnić sobie awans po pierwszych 2 meczach), ale będą wchodzili na ogony.
Co do skrzydeł, to jak dla mnie Bellarabi nie jest jakimś mega zawodnikiem. Czy ja napisałem, gdzieś, że Muller nie może grać na skrzydle? Z całym szacunkiem Thomas, ale naucz się w końcu czytać ze zrozumieniem. Napisałem, że to nie jest jego nominalna pozycja i Muller nie gra tam najlepiej. Chyba, że uważasz inaczej, ale w takim razie dziwi mnie to, że Muller swojego czasu nie zabrał miejsca w składzie komuś z duetu Robbery.


I tak jak mówię, nie skreślam Niemców bo oni zawsze grają strasznie słabo mecze towarzyskie, bodajże przed Euro od Szwajcarów 5-3, a na ME doszli do półfinału.

31.05.2016 01:03

@Skobry

Tak, ale jednak miał tego nosa, czy też szczęście, zwał jak zwał. Mario tego nie ma, poza tym, żeby on coś strzelił to musi dostać patelnie.

@AndreasMoller

Wiem o tym i napisałem też, że Niemcy są drużyną turniejową.
Napisałem o problemach kadry i trochę przypomina mi się sytuacja sprzed Euro 2004, tam też następowała zmiana pokoleniowa, której kosztem okazała się totalna klapa na turnieju. Teraz jest podobnie z kadry odeszli/odchodzą Ci, którzy przez ostatnie lata stanowili o jej sile: Lahm, Schweini, Kolse.

30.05.2016 15:38

@AndreasMoller

A czy ktoś mówi, że Niemcy zagrają słabo na Euro? Niemcy zawsze byli drużyną turniejową i chociażby z tego względu mają realną szansę na odniesienie końcowego zwycięstwa. Ja tylko wypunktowałem braki Niemców i moim zdaniem nie są oni już tak mocni jak w poprzednich latach.
Swoją drogą piszesz, że w meczach o punkty będą grali lepiej, a towarzyskie sobie odpuszczają, ale fakty są takie, że w eliminacjach też nie grali rewelacyjnie i przez długi czas patrzyli Polsce na plecy.

@Skobry

Problemem Gomeza nie jest wyłącznie fakt, że zalicza się do starej generacji napastników (typowych 9), a to, że Mario nie ma takiego zmysłu jak chociażby Mueller, Klose czy w przeszłości Pippo.

30.05.2016 14:52

@Patryk

I co z tego, że zdobył króla strzelców ligi tureckiej? Co do Gomeza to w pełni zgadzam się z Quebo, poza tym jest to napastnik starej daty, od jego stylu gry się odchodzi, a do klasy Miro mu jeszcze sporo brakuje. Poza tym porównaj sobie napastników z tych silniejszych reprezentacji do naszego Mario. Lewy, Benzema (tak wiem nie zagra), CR7, Ibrahimović, Vardy, Kean. Mario jest za słaby na kadrę, przynajmniej moim zdaniem, aczkolwiek mam nadzieję, że się mylę i Gomez zagra na Euro turniej życia.

30.05.2016 13:03

I dobrze, mamy za duży ścisk w środku pola, a jak BvB chce za niego dać 10 mln to z pocałowaniem ręki oddałbym Sebe. Z kolei jeżeli odejdzie Benatia to musimy zakupić jeszcze jednego środkowego obrońcę.

30.05.2016 00:12

Niemcy mają kilka problemów:
1. praktycznie nie mają boków obrony: Hector, Mustafi, Can, Hoewedes to nie są zawodnicy (przynajmniej na ten moment) klasowi. Oczywiście Benedikt jest b.dobry, ale nie na boku obrony. O ile jeszcze środek wygląda bardzo dobrze: Mats+Boa, ewentualnie wspomniany Hoewedes (ponadto już widać godnych następców na horyzoncie: Tah, Sule) to wystarczy para dobrych skrzydłowych i Neuer musi zagrać mecz życia.

2. Średni środek pola - Kroos, Schweini, Khedira, Oezil, Goetze? Jaki jest Toni to wszyscy wiemy, Basti spadł o 2 klasy niżej w porównaniu z sezonem 2013, Khedira ma ciągłe kontuzje, Oezil jest bardzo dobrym zawodnikiem, ale przy jego stylu gry pozostała dwójka musi biegać za niego. Co do Mario to mam wątpliwości... niby u nas grał piach, ale w ostatnim meczu ligowym znowu pokazał formę, poza tym w kadrze jakby był zupełnie innym zawodnikiem, coś jak Podolski. Także być może to trochę dziwne, ale o Mario jestem jakoś spokojny.

3. 1 skrzydło. Schuerrle jest pod formą, Goetze tam też nie zagra, Oezil tam nie pasuje, Draxler też pod formą, dla Muellera to też nie najlepsza pozycja. Także Niemcom zostaje tylko jeden klasowy skrzydłowy - Reus. Nie wiem może Sane odpali?

4. brak napastnika. Gomez jest za stary (to nie ta sama klasa co Klose), poza tym gra w słabiutkiej lidze tureckiej i był przez bardzo długi okres nękany kontuzjami.

29.05.2016 23:27

@ryko

Nie porównuje Atletico i Valencii pod kątem finansowym, a jedynie piszę, że moim zdaniem Atletico po erze Simeone powróci do swojej przeciętności.
Wiesz co? Mało mnie obchodzi to, że mimo znacznie skromniejszego budżetu są w stanie konkurować z najlepszymi, skoro grają w okropny dla oka sposób! Wolę oglądać "bogaty" Real, Barce, Bayern czy MU (w przeszłości), bo przynajmniej grają porywająco. Zresztą zobacz BvB, jak oni grali jak dochodzili do finału? Ja nie widziałem w ich grze antyfutbolu, a przepaść finansowa między Dortmundem, a resztą topu jest taka sama jak w przypadku Atletico.

29.05.2016 19:48

@cayman

A Balotelli? Aczkolwiek generalnie masz rację, problem tzw. "czarnych reprezentacji" dotyczy głównie Francji i Anglii, potem w dalszej kolejności Niemców, czy Belgów.

29.05.2016 18:10

W tym roku nikt nie zasłużył na zwycięstwo w CL. Real miał takiego farta w losowaniu, że to wręcz niemożliwe, żeby wygrać CL po drodze trafiając na Romę, VfL i City z sabotażystą Toure. Atletico grało cały czas antyfutbol i gdyby wygrali to można by ich było porównywać do Chelsea. Barca straciła formę w najważniejszym momencie sezonu. My też nie graliśmy tak jak powinniśmy, na farcie przeszliśmy Juve, z Benficą też tylko 1 bramką, a w rewanżu z Atleti odpadliśmy na własne życzenie. Pod tym kątem właśnie ta edycja CL była inna od poprzednich. W 2013 zdecydowanie to my sobie zasłużyliśmy na zwycięstwo, podobnie jak Real 2014 i Barca rok temu, a w tym roku nie było żadnej drużyny, która dominowałaby w Europie.
Szkoda też w tym roku zaprzepaszczonej szansy na niemiecki finał, gdyby VfL miał więcej doświadczenia to myślę, że Real by pyknął, my też byliśmy blisko, może wtedy mówiłoby się o hiszpańsko-niemieckiej dominacji w Europie :D.

A co do Atletico to myślę, że skończą jak Valencia na przełomie wieków. Nietoperze też doszły 2 razy do finału, tyle 2 razy z rzędu, a niedługo potem popadły w przeciętność. Niestety w dzisiejszych czasach liczą się głównie pieniądze i dlatego właśnie bardzo dobre drużyny typu BvB, czy Atletico nie są w stanie utrzymać się na szczycie.

29.05.2016 18:06

Jak Lewy chce odejść to niech odchodzi, był Bayern przed Lewandowskim i będzie po Lewandowskim. Nie róbmy też z Lewego jakiegoś mesjasza, jest jednym z najlepszych napastników na świecie i bardzo ciężko byłoby go zastąpić, ale to nie sam Lewy decyduje o obliczu Bayernu!
Poza tym jak będzie chciał odejść to od Realu spokojnie 120 mln można wyciągnąć, bo oni wręcz uwielbiają przepłacać.

Oczywiście nie jestem za odejściem Roberta, zwłaszcza jak się widzi jego super współpracę z Mullerem, ale jak będzie chciał odejść to nie widzę większego sensu, żeby go na siłę trzymać.

27.05.2016 22:46

@Gabricone

Neuer
Hector - Mats - Boa - Can/Hoewedes
Schweini/Khedira - Kroos
Reus - Oezil - Draxler/Schurrle/Mario
Mueller

4-5/11, no faktycznie 90% jak się nie patrzy.

26.05.2016 12:29

"On jest jedynym prawym obrońcą na świecie, który jest w stanie zdominować grę na swojej pozycji", dlatego przesunąłem go do środka pomocy. XD

23.05.2016 17:15

I dobrze, że zostaje. Zobaczymy pod wodzą Carletto czy Mario był tylko tworem Kloppa, czy też Pep nie umiał go pokierować. Mam nadzieję (oczywiście bez żadnych docinków w stronę Pepa), że prawdą okaże się to drugie.

23.05.2016 17:13

Fajnie gdybyśmy sobie już w tym okienku sobie zaklepali Bellerina, który przyszedłby do nas po zakończeniu kariery przez Lahma. Takie rozwiązanie miałoby mnóstwo plusów i mógłby się jeszcze trochę w Arsenalu ograć. Minus jest taki, że koszt transferu to prawdopodobnie 30+ mln euro, ale z drugiej strony jak chcemy zastąpić takiego gracza jakim był Lahm, to musimy głęboko sięgnąć do kieszeni.

23.05.2016 17:09

Franck już jest legendą Bayernu!

https://www.youtube.com/watch?v=Nwl4XwKp2vA

18.05.2016 13:21

Serio ktokolwiek myśli, że Arsenal umknął swojemu przeznaczeniu? Otóż nic bardziej mylnego, a o to i dowód

Arsenal zajął 2 miejsce, a jak wszyscy wiemy 2 = √4

15.05.2016 19:33

Fajnie, że zaklepaliśmy sobie Hummelsa, ale ten transfer chyba po doniesieniach z ostatnich tygodni nikogo nie zdziwił. Martwi mnie trochę transfer Sanchesa, wiadomo, że jest to ogromny talent, ale zapłacić 35 mln euro, za 18-latka, który rozegrał 1 dobry sezon to jak dla mnie paranoja. Po pierwsze nie wiadomo, czy chłopak się rozwinie, po drugie nie wiadomo czy wytrzyma psychicznie presje, a po trzecie na tę pozycję mamy już multum zawodników. Co do przyszłych transferów to brakuje nam co najmniej 1 ŚO, 1 skrzydłowy mógłby przyjść, ale to nie jest koniecznością, 1 playmaker - o ile odejdzie Mario, 1 PO i 1 napastnik.

Co do ŚO to nie będę oryginalny mówiąc, że chciałbym Sule, ale może to być też ktoś doświadczony, kto zgodzi się na rolę rezerwowego. Aktualnie po prawdopodobnym odejściu Benatii, mamy tylko dwóch ŚO (Holgera już nawet nie liczę) + ewentualnie Javi.

Co do skrzydeł to mamy je dość dobrze obsadzone - Robbery i Coco powinni dać radę, dlatego transfer na tę pozycję nie jest koniecznością jeszcze w tym sezonie. Wiele mówiło się też o zakupie Sancheza, nie ukrywam, że bardzo chciałbym go u nas zobaczyć, ale wydaje mi się, że po transferach Matsa i Renato, nie wydamy kolejnych ca. 40 mln na 1 zawodnika, zresztą myślę, że Arsenal chciałbym za niego i tak znacznie więcej - coś w okolicach 50-65 mln. No chyba, że zarząd pokusi się o sprowadzenie Sane, co moim zdaniem byłoby genialnym krokiem, pytanie tylko czy warto sprowadzać go już w tym roku, czy nie lepiej dać mu się jeszcze jeden sezon ograć w Schalke.

Co do playmakera to dużo zależy od Carlo. Jeżeli widzi w Goetze piłkarza na miarę Bayernu i ma jakiś pomysł na niego to playmaker wydaje się zbędny, jeżeli nie to pytanie kto? Pjanić - sam nie wiem, niby dobry piłkarz, ale jakoś mnie specjalnie nie przekonuje.

Napastnik to jest mus, Lewy nie wytrzyma całego sezonu (zwłaszcza po Euro) bez zadyszki czy nie daj Boże kontuzji. Szczerze powiedziawszy to widziałby u nas Vollanda - młody, Niemiec i myślę, że kosztowałby poniżej 20 mln euro.

Jeżeli zaś chodzi o PO to warto byłoby sprowadzić Bellerina, pytanie tylko czy zgodziłby się siedzieć na ławie przez 1 sezon, ewentualnie grać co drugi mecz na zmianę z Lahmem. Najlepiej moim zdaniem byłoby zaklepać sobie Hectora w tym sezonie, ale żeby przyszedł dopiero w przyszłym roku. Inną ciekawą opcją mógłby być Jedvaj, albo Carvajal. Zwłaszcza, że obaj są już nieco ograni w Bundeslidze.

11.05.2016 14:20

@ThomasKonig

Nikt Guardioli nie zarzuca, że osłabił nasz skład i zostawia Bayern w ruinach, ale nie przesadzaj w drugą stronę. Pep przyszedł do nas w jednym celu: wygrania CL. A prawda jest taka, że 3 razy odpadamy z drużynami, które Pep powinien znać doskonale i to 3 razy odpadamy przez jego taktykę. Pogrom Realu na AA zawdzięczamy wyłącznie Guardioli, odpadnięcie z rozpędzoną Barceloną i połową składu w szpitalu można mu wybaczyć, aczkolwiek wystawienie w tamtym meczu Bernata wołało o pomstę do nieba, w tym roku Atletico było spokojnie do przejścia, ale nasz genialny treneiro wolał znowu wystawić eksperymentalny skład na Calderon.
Tak to prawda, że mamy super ofensywę, ale co z tego skoro na 3 półfinały CL nie potrafimy strzelić, ani jednego gola. Poza tym mam wrażenie, że Pep w ogóle nie patrzy na taktykę przeciwnika, nigdy nie ustawia zespołu pod rywala, my zawsze klepiemy to samo.
Jeżeli chodzi o jego pozostałe osiągnięcia to KMŚ wygrałby z nami nawet Franz Smuda, więc o tym nie piszę, SE - ok, pokonaliśmy Chelsea i chwała mu za to. Bundesliga - prawdopodobnie 3 tytuł z rzędu i tu nie ma się go o co czepiać, ale prawda też jest taka, że przez 2 sezony nie miał on żadnego rywala, dopiero teraz BvB zaczęła grać jak za starych dobrych lat. Ponadto połowa drużyn z Bundesligi jak przyjeżdża na AA to poddaje się już w szatni.
PN - ok, 1 może 2 zwycięstwa, nie jest źle, zwłaszcza, że pamiętamy w jakich okolicznościach rok temu odpadliśmy z Borussią.

Niestety, ale Guardiola zawiódł, nie doprowadził Bayernu do ruiny, utrzymał nas w europejskim topie, ale mam wrażenie, że z innym trenerem moglibyśmy osiągnąć znacznie więcej.

04.05.2016 08:39

@meisterspieler

No to nieźle 2,5 meczu na "nieosiągalnym" poziomie przez 3 lata. Faktycznie niesamowite osiągnięcie.

03.05.2016 23:26

@meisterspieler

Kiedy graliśmy nieosiągalny dla nikogo futbol? Chyba jak przeciwnikiem było HSV.
Prawda jest taka, że Pep przyszedł do FCB, żeby wygrać CL. Miał jedną z najmocniejszych kadr w Europie, pieniądze i zaufanie zarządu. Trafił 3 razy na zespoły z Hiszpanii, które powinien był doskonale znać i co? 0:3. Najmniej go winię za porażkę z rozpędzoną Barcą i połową składu w szpitalu, ale Real i Atletico to jest jego wina.

03.05.2016 23:19

Fajnie by było jakby City wygrało CL. Pep znowu odszedłby do klubu, który wygrywa CL i mógłby pokazać swój kunszt.

03.05.2016 23:08

Półfinały FCB:

Don Jupp 2-0 Hiszpania
Pep 0-3 Hiszpania

03.05.2016 22:58

@Nookie

Nie mówię o sztucznym zwiększaniu prestiżu i robieniu z BvB przeciwnika z którym walczyliśmy od kołyski, ale o meczu dwóch najlepszych sportowo drużyn. O meczu dwóch największych rywali w walce o tytuł mistrza kraju. Być może się to trochę zmieni jak RB Lipsk wejdzie do Bundesligi, bo finansowo będą mogli konkurować z najlepszymi, pytanie tylko o to czy zostaną dobrze poukładani.

02.05.2016 12:13

@Nookie

Problem w tym, że nasi historyczni rywale pałętają się między pierwszą, a drugą Bundesligą. A jak już są w pierwszej to walczą o utrzymanie. Co to za "smaczek" ogrywać 16, czy 17 zespół Bundesligi. W ostatnich latach podwyższone emocje można odczuwać tylko w starciach z BvB i ewentualnie z Gladbach, ale to już wyłącznie za sprawą Neuera :D

02.05.2016 11:50

@Rufus

BvB nie jest dla nas największym rywalem? To powiedz mi kto nim jest na krajowym podwórku?
Równie dobrze można powiedzieć, że Barca w Hiszpanii też nie ma rywala, bo zdominowała ligę, a jak odpadnie w jakimś pucharze to przez przypadek?

Prawda jest taka, że czy tego chcecie czy nie BvB jest naszym największym rywalem w walce o puchary w Niemczech, jeżeli jest inaczej to jesteśmy najbardziej frajerskim klubem świata. Bo przez dwa lata nic nie wygrać w lidze, gdzie nie mamy żadnego rywala trzeba tak nazwać.

Chyba, że chodziło Ci o historycznego rywala, wtedy zgoda.

02.05.2016 11:22

"Druga moda na sukces" - żałosny i nieadekwatny komentarz...

Po pierwsze wiadomość o możliwości transferu Matsa ujrzała światło dzienne tydzień temu, więc jakim cudem to ma być tasiemiec?
Po drugie chłopie tu chodzi o kapitana największego rywala Bayernu Monachium i podstawowego gracza repry. Myślisz, że gdyby Ramos zadeklarował, że chce przejść do Barcy to media by milczały?

"Moda na sukces" to była z Lewym, gdzie przez niemal 2 lata (głównie polskie media) informowano nas, gdzie to on nie zagra. Z Hummelsem jest zupełnie inaczej...

02.05.2016 09:48

Narzekacie, że Mats jest chimeryczny, ale to chyba i tak lepsze niż wiecznie niezadowolony i kontuzjowany Benatia, Kimmich czy Martinez na nie swoich pozycjach, czy niepewny Tasci. Poza tym pokażcie mi lepszego defensora od Hummelsa. Hummels stoi na tej samej półce co Ramos, Chiellini, czy Godin. Dodatkowo jest z nich najmłodszy, jest Niemcem i jest do wyciągnięcia. Jak dla mnie super transfer i oby do niego doszło.

A co do tego, czy jesteśmy złodziejami, to tak, jesteśmy nimi. I co z tego? Bayern od lat rozkupuje najlepsze ekipy Bundesligi i każdy kibic Bayernu, chcąc nim być godzi się na to. Gdy Bayer 04 był w topowej formie to też praktycznie wykupiliśmy cały ich szkielet. Borussia trochę urosła w siłę? Goetze, Lewy, Hummels i jeszcze wcześniej interesowaliśmy się Reusem. Jakoś nie mam z tym problemu, ale jeżeli ktoś nazywa nas złodziejami to moim zdaniem ma rację i nie powinniśmy za wszelką cenę zaprzeczać rzeczywistości.

27.04.2016 14:46

Atletico to dla nas najgorszy rywal, ale też nie przesadzajmy w drugą stronę. Ograli Barce i chwała im za to, powstrzymali MSN, ale Barcelona ogólnie złapała zadyszkę. Katalońskie trio jest genialne, ale nie zapominajmy, że to też są ludzie, a przy zmienikach typu Munir musieli grać cały czas.

15.04.2016 12:20

@Marienplatz

I kto tu atakuje personalnie :).
Irytuje mnie jak ktoś mimo opinii ekspertów szuka dziury tam, gdzie jej nie ma. Pierwszą bramkę zawalił zarówno Manu jak i dwóch naszych obrońców. Przy drugiej nie miał szans, czasami zdarzają się wolne nie do obrony i ten właśnie taki był.

15.04.2016 08:45

@Marienplatz

Widzę, że jesteś niesamowitym ekspertem jeżeli chodzi o pozycję bramkarza. Szkoda tylko, że po meczu w studiu (ZDF) gościem był Oli Kahn i powiedział on, że Neuer był b.dobrze ustawiony i nie popełnił przy drugiej bramce żadnego błędu.

15.04.2016 02:34

@DonJupper

Obiektywnie? Obiektywnie to Suarez sobie w dwumeczu na 3 czerwone kartki zapracował, czerwo dla Gabiego? A jakoś o Inieście już nie wspominasz. Barca była słabsza i dlatego odpadła.

14.04.2016 00:43

@Bayern22

Ok, City wyeliminowało PSG i co z tego? PSG budzi zachwyt bo ogrywają ogórkową Ligue 1, gdzie przez nadmiar kasy nie mają żadnego godnego przeciwnika. A powiedz mi co PSG osiągnęło (ostatnimi czasy w Europie)? Nic. Co osiągnęli w tej edycji CL? Wyeliminowali będącą w kryzysie Chelsea i przegrali z pół-rezerwowym składem Realu. To byłoby na tyle. Co do City to oni zawsze wyglądają mocno na papierze, ale nie zapominaj, że ta drużyna, podobnie jak Wolfsburg nie ma doświadczenia na tym etapie rozgrywek i mogą tak samo jak Wilki spuchnąć.
Real też byłby spoko - dali się zaskoczyć Wilkom, w rewanżu ograł ich Cristiano, ale z taką grą w obronie to i Benfica by ich przeszła. Do tego mają niedoświadczonego trenera na ławce, który przejął ich w połowie sezonu... ale Real to zawsze Real i mogą być groźni. Co do Atletico to już się wypowiedziałem.

13.04.2016 23:50

Ja chciałbym trafić na City. Myślę, że Guardioli najbardziej by zależało na ich wyeliminowaniu - wątpię by chciał znowu iść do zwycięzcy CL, a po drugie mógłby udowodnić swoją wyższość nad odchodzącym trenerem Manchesteru. Najbardziej podobnie jak Kahn boje się Atletico, widać u nich tę złość za przegrany finał z Realem, poza tym są najlepiej grającym w defensywie zespołem jaki się ostał, jeżeli dodać do tego zabójcze kontry to Bayern miałby z nimi cholernie ciężko.

13.04.2016 23:36

Jakoś dziwnym trafem Real i Barca zawsze w trudnych momentach dostają karnego z kapelusza, albo ich przeciwnicy grają przez 60 minut w dziesiątkę. Barca teraz tak samo - mecz im się nie układa - czerwo dla Torresa (nie powiem, że sobie nie zasłużył), ale potem Suarez robi takie show, że i na 3 czerwone kartki, by mu się nazbierało. Wiadomo, że CL = biznes i więcej ludzi obejrzy mecz Barca-Real niż VFL-Atletico.

09.04.2016 17:36

@meisterspieler

Wiem jak grał wtedy Bayern i właśnie dlatego twierdzę, że ten dwumecz jest jeszcze otwarty. Bayern za Pepa zawsze dostaje zadyszki w tym momencie sezonu i tak jak już pisałem, aktualnie nie imponujemy, ani ofensywą, ani defensywą (zresztą nasz jedyny klasowy SO jest kontuzjowany, więc o czym tu w ogóle mówić). I jeszcze raz zaznaczam, uważam, że awansujemy, ale nie pewni niczego jeszcze być nie możemy.

06.04.2016 23:20

@yvine
Tak i to nawet w finale CL. W 1974 było 1-1, a w drugim meczu 4-0, ale to było już dość dawno i szczerze powiedziawszy to nie pamiętam byśmy ostatnio grali z Atletico.

06.04.2016 23:10

@meisterspieler

Ten sam Inter został potem rozgromiony przez Schalke w dwumeczu. Ten sam Inter stracił Mourinho, dzięki, któremu w dużej mierze tę CL wygrali. Inter w tamtym sezonie nie był, aż taki mocny.
Nie mówię, że odpadniemy z Benficą. Dalej jesteśmy faworytami, ba nawet po porażce byśmy nimi byli. Ja też liczę na awans Bayernu i w to wierzę, ale nie popadajmy w hurraoptymizm. W obronie gramy fatalnie, a i w ostatnich meczach się nam ofensywa zacięła.
Tak Benfica nie jest klubem z absolutnego topu, ale jest to solidna marka i stać ich na ogranie nas 2-0. Także, nie mówcie, że na 90% awansujemy bo możecie się potem strasznie rozczarować.

06.04.2016 23:06

Dawno się nie wypowiadałem, ale jesteście strasznie pewni tego, że Bayern awansuje. Pamiętam jaki hurraoptymizm panował na tej stronie po ograniu Interu w Mediolanie (też 1-0), wtedy wszyscy pisali, że będzie srogi rewanż za finał CL i że ich pociśniemy, a jak się skończyło to chyba każdy wie.
Rok temu przed pierwszym meczem z Fc Porto - to samo.

Trochę pokory panowie bo Benfica na Estadio da Luz zgotuje nam piekło. A co hejtu na Pepa, to też chce, żeby odszedł, ale bez przesady to nie jest słaby trener, świadczy o tym chociażby liczba trofeów, ale osobiście uważam, że jego styl nie pasuje do ligi angielskiej, ani niemieckiej. Wiadomo w City będzie miał mnóstwo forsy, ale czy wkomponuje się w tę ligę? Jak dla mnie dla niego najlepszym miejscem są Włochy, albo Hiszpania.

Co do samych par, to faktycznie nie spodziewałem się, że po rozegraniu tych meczy, wszystkie zespoły będą jeszcze miały szanse na awans. Jeszcze raz wielkie brawa dla VfL, fajnie by było jakby udało im się wyeliminować Real, ale do tego (niestety) jeszcze daleka droga. No nic pozostaje trzymać kciucki za nasz Bayern, VfL i jutro za BvB.

06.04.2016 22:52

A Kimmich to nie nasz?

22.03.2016 08:40

Brawo Pepcio, Brawo Zarząd!
Każdy kibic na tej stronie, ba założę się, że każdy kibic FCB na świecie mówił, że Badu-Javi-Benatia są ze szkła (nie mówię tego złośliwie), ale oni łapią kontuzję co 4-5 spotkań. Każdy z nich jest zdrowy maksymalnie 1/3 sezonu. Przy kontuzji Boatenga, oczywistym ruchem byłoby jak najszybsze zakupienie nowego defensora. I nie mówcie mi, że nie było wyboru bo był i to bardzo duży! Większość z was mówiła o Sule, a przecież za 0,5 roku kontrakty kończą się Matipowi czy chociażby N'Koulou. Myślę, że za 40 mln euro Bayern wyciągnąłby spokojnie 2 z 3 wyżej wymienionych zawodników.
No, ale po co kupować? Znając Pepcia to sezon będziemy kończyć z Comanem i Neuerem jako ŚO.

31.01.2016 15:31

@mati
Ogólnie w ostatnich latach obrońcy grający w El classico mają problemy z głową: Pique, Pepe czy chociażby Ramos.

06.11.2015 21:36

@Mati
Sam nie jestem zwolennikiem Pique, mimo, że jest obrońcą klasy światowej i pasowałby do Bayernu. Ale po pierwsze już jednego problematycznego zawodnika mamy - Vidal, a po drugie wyciągnięcie go byłoby strasznie trudnym zadaniem.

06.11.2015 21:08

A co do obrońcy to podobno Pepowi cały czas marzy się Pique.

06.11.2015 21:03

@Thomas

Szczerze? Nie wiem.
Aktualnie mamy super środek pola: Goetze, Thiago, Vidal, Javi, Alonso, Kimmich i Rode.
Przeczytałem jedynie artykuł i dzielę się informacją, bo (chyba) nikt wcześniej o tym na stronie nie pisał :p

06.11.2015 20:51

Tak apropos transferów to Pogba powiedział, że jeżeli Pep zostanie na następny sezon w Bayernie to on chciałby zamienić Turyn na Monachium. Ponadto Juve interesuje się jeszcze Benatią, być może Benatia + dopłata za Pogbę. Byłby to też już 3 zawodnik Juve, który powędrowałby do Monachium.

06.11.2015 20:44

Kolejny genialny mecz w naszym wykonaniu. Costa to nasz absolutnie najlepszy po Lewym transfer ostatnich lat, młody Coman też sobie nieźle poczynia. A Lewy? Mam tylko nadzieję, że utrzyma swoją formę przez większą część sezonu bo udowadnia, że zalicza się do ścisłego topu napastników.

Tutaj jeszcze apropos Lewego i jego wyczynu z Wilkami:
https://www.youtube.com/watch?v=ISO-jbLjK44

30.09.2015 02:10

@ pele

Wiedziałem, że o czymś zapomniałem. Właśnie o to mi chodziło pisząc o arogancji Bayernu.

01.09.2015 21:41

Co do owych uprzedzeń to powiem tak:
1. - Bzdura. Oczywiście po tryplecie przybyło wielu kibiców, ale większość kibicowała FCB także w tych chudych latach.
2. - Ostatnimi czasy to prawda, porażki przytrafiają się nam niezwykle rzadko, szczególnie na niemieckim podwórku.
3. - Absolutna prawda. Bayern może wygrać 30 meczów z rzędu i przegrać 1, a media od razu zapytają "czy to już jest kryzys?"
4. - Fałsz. Jak ktoś chce sobie pooglądać zepsutych piłkarzy to zapraszam do Włoch, Anglii czy Hiszpanii. W Bayernie jak i w całej Bundeslidze panuje niesamowity rygor.
5. - Kolejne kłamstwo. Najlepszymi przykładami tutaj są chociażby Mueller, Lahm czy Franck.
6. - Ostatnimi czasy zaczynamy tracić naszą tożsamość, ale dopóki będą u nas tacy zawodnicy jak Manu, Thomas, Robbery czy Lahm to owej tożsamości (kadrowo) nie stracimy.
7. Aktualnie to też zdaje się potwierdzać. Co z tego, że mamy 13 Niemców skoro szansę na regularną grę ma praktycznie 4 + ewentualnie Goetze. Ciężko też się z tym kłócić, gdy odchodzą Bastian, Kroos i Weiser, który pod koniec sezonu wreszcie załapał formę. Wyraźnie widać to też po ilości powołań do kadry - tylko 4 Bawarczyków.
8. Co do Bayern-dusel to akurat prawda. Bayern i reprezentacja Niemiec zawsze słynęły ze strzelania goli w ostatnich minutach meczu. Tylko nie wiem czy to, że ktoś gra do końca jest wadą. W Anglii podobną łatkę ma/miało MU i tam nazywali to Fergie-time. Zresztą w 1999 doszło do niestety przegranego przez nas pojedynku między Bayern-Dusel, a Fergie-time.
9. Ostatnimi czasy to też prawda. FCB zapewnia sobie szybko mistrzostwo, a potem gra na pół gwizdka, co widać też po owych wpadkach z Freiburgiem i Augsburgiem. Osobiście uważam, że jeżeli kwestia mistrzostwa nie byłaby rozstrzygnięta to z całym szacunkiem dla tych drużyn, ale byśmy je spokojnie ograli.
10. Na pierwszy rzut oka można odnieść takie wrażenie, jednakże mija się to trochę z prawdą. W Bayernie od zawsze grali najlepsi Niemcy, więc to też oni stanowili trzon reprezentacji, a że było ich dość sporo to można było odnieść wrażenie, że zawodnicy FCB byli faworyzowani.


Od siebie dodam jeszcze kilka popularnych uprzedzeń wobec naszego klubu z którymi spotkałem się w Niemczech:

1. Bayern jest arogancki - nie chodzi tutaj o stosunek do kibiców, czy zarządu, a o brak poważania innych drużyn. Niemcy (poza kibicami Bayernu i Bochum) uważają, że się wywyższamy na tle innych drużyn i nie traktujemy ich jako godnych rywali. Według mnie trochę w tym prawdy jest - na dowód można podać przyśpiewki Bastiana w knajpie na temat pewnego klubu z Dortmundu, czy też sytuacje w której przed wykonaniem rzutu wolnego Franck grał (bodajże) z Alabą w kamień, papier, nożyce o to kto ma owy rzut wolny wykonać

2. Bayern rozkupuje konkurencję. Tutaj nawet nie ma się co kłócić z faktami. Tak zawsze było. Oto tylko kilka przykładów - BvB nas ośmieszyło dwa sezony z rzędu? Transfer Lewego i Mario, do tego byliśmy zainteresowani Reusem i Hummelsem (nie wiadomo czy jeszcze w przyszłości, któregoś z nich nie ściągniemy). Do tego dochodzą plotki o chęci zatrudnienia Kloppa. Leverkusen osiąga sukces i co się dzieje? Ściągamy od nich Ze Roberto, Ballacka, Lucio i Kovaca.
Zresztą na potwierdzenie wrzucam też filmik, który powstał tuż przed finałem CL z BvB:

https://www.youtube.com/watch?v=BJyCuGGVhSU

Tam też padają takie słowa:

Philipp Lahm śpiewa: "Und Wir liehen euch Millionen, Ihr macht Haartransplantationen
und kommt ihr uns mal zu nah, gibt es ein paar Transaktionen.". Już tłumaczę: "I my pożyczamy wam miliony, wy robicie sobie przeszczep włosów i jeżeli za bardzo się do nas zbliżycie to zrobimy kilka transakcji".

Franck: "Du bist ein Spieler, der schön ist und teuer.
Zum Glück haben wir Geld, durch Hoeness und Steuer." - "Ty jesteś piękny i drogi (do Goetze), na szczęście mamy pieniądze, dzięki Hoenessowi i podatkom".

Wiadomo, że tekst tego pojedynku rapowego jest prześmiewczy i ma charakter komediowy, ale nawet w nim widać jak Niemcy postrzegają Bayern, jako tych, którzy rozkupują.


Aczkolwiek według mnie przyczyną nienawiści do nas jest zazdrość. To my osiągamy największe sukcesy z niemieckich klubów i to my mamy najlepszą kadrę i najwięcej pieniędzy w całej Bundeslidze.

01.09.2015 20:48

@Thomas

Fajnie, że doszło 4 Niemców, z których prawdopodobnie żaden nie odegra jakiejś znaczącej roli. Wiesz równie dobrze moglibyśmy kupić 16 niemieckich bramkarzy, a w polu mieć 10 Hiszpanów - wtedy dalej wszystko byłoby ok, bo mamy większość Niemców w kadrze.

16.07.2015 16:25

@Matilegolas

Ogólnie się z Tobą zgadzam, mamy coraz więcej obcokrajowców, a coraz mniej Niemców. Pomału zaczynamy tracić naszą tożsamość...
Z tym, że nie ma póki co dobrych Niemców do wyciągnięcia. Na środek obrony mógłby przyjść tylko i wyłącznie Hummels z Niemców, ale on jest dla nas nie do wyciągnięcia, na bokach obrony nie ma nikogo wartego uwagi. Środek pomocy to Basti, Kroos, Khedira, Goretzka dwóch pierwszych sprzedaliśmy, trzeci to nie poziom Bayernu, a Goretzka póki co jest jeszcze za młody na pierwszy skład. Na skrzydłach mamy Reusa, Draxlera i Bellarabiego - pierwszy nie do wyciągnięcia, drugi jest bez formy, trzeci jak najbardziej do kupienie. Na szpicy mamy Selke i Vollanda, ale zakupienie ich teraz mogłoby zakończyć ich rozwój. A na ofensywnym pomocniku mamy Oezila i Meyera - pierwszy bez formy i kosztowałby nas fortunę, a drugi niech się jeszcze trochę ogra w Schalke.

16.07.2015 15:13

Wszystko fajnie, ale pozostaliśmy z jednym napastnikiem. Ani Mario, ani Thomas nie umieją grać na szpicy.

16.07.2015 11:31

Idea fajna, ale nie dla Bastiana. Schweini zawsze będzie naszą legendą, ale po odejściu do MU nie ma sensu zastrzegać jego numeru. Numery na koszulkach zastrzega się wychowankom, którzy spędzili całą karierę w swoim macierzystym klubie (np. w Milanie zastrzeżono nr 3 dla Maldiniego), kimś takim może u nas być Lahm, albo Thomas.

15.07.2015 22:31

Jeżeli już mamy kogoś z Juve kupować to Pogbe!

15.07.2015 22:23

Tracimy naszą tożsamość, pojawia się tylko pytanie jaki udział w tym wszystkim ma Forrest Gump wśród trenerów? Wiadomo, że Basti chciał się spróbować w BPL, ale pozostaje pytanie, dlaczego nie odczekał do końca swojego kontraktu w FCB? To czy by przeszedł do MU mając 31 lat, czy 32 nie miałoby wielkiego znaczenia. Schweinsteiger musiał przeczuwać, że w tym sezonie może dla niego zabraknąć miejsca w podstawowej 11. Dlaczego taka legenda jak Bastian nie podziękowała trenerowi? Dlaczego nie pożegnał się z kibicami?

Odszedł Kroos, odszedł sztab medyczny, odszedł Basti, ciekawi mnie tylko czy Guardioli uda się jeszcze w tym okienku sprzedać Thomasa?

Sam kiedyś broniłem Pepa, ale nie dość, że jest on kiepskim trenerem to jeszcze konfliktowym i bardzo władczym. Pytanie czy Bayern potrzebuje takiego trenera?

14.07.2015 16:19

Niestety, ale jak będziemy kupować zawodników pokroju Costy to znowu staniemy się europejskim średniakiem. Do tego jeszcze tracimy naszą tożsamość.
Potrzebujemy dużych transferów, mówicie, że wydanie na 1 zawodnika 60 milionów to nie w naszym stylu, ale kupienie średniego Costy za 30 mln. to już dla nas żaden problem.

12.07.2015 20:19

@wittelsbach

Jedenastej decimy jeszcze długo nie będzie XD. Decima= 10 pucharów. Jedenasta decima = 110 pucharów.

13.05.2015 22:46

Gdyby nie ta mizerna skuteczność to mogło być 4-2 i kwestia finału byłaby wciąż otwarta. Eh... Niech przynajmniej na otarcie łez postarają się ograć Barcę.

12.05.2015 21:44

Parafrazując znanego polskiego polityka: "Pep musi odejść".

10.05.2015 12:04