Nich idzie, gdzie chce. Jego gra (nawet nie tyle forma, a ogólnie poziom piłkarza) nie upoważnia go do stawiania jakichkolwiek żądań finansowych przy podpisywaniu nowego kontraktu.
26.05.2021 10:32
Tylko to ultimatum nie może być postawione na rok przed wygaśnięciem kontraktu. Nigdy! Wtedy jako klub jest się z góry na straconej pozycji, bo albo zgadzasz się na warunki piłkarza (czyli tak naprawdę przegrywa się negocjacje), albo zgadzasz się za sprzedaż za drobne (bo rok do końca kontraktu), albo piłkarz śmieje się klubowi w twarz i czeka rok na odejście za darmo, bo za sam podpis dostanie pokaźną premie od nowego klubu.
Bayern chyba nic się nie nauczył na przykładzie Alaby i Thiago. NIC! Przeceniają najwyraźniej swoje zdolności negocjacyjne.
Edytowano : 2021-05-14 13:31:27
Od pół roku słyszy się o tym, że nowy kontakt z Leonem tuż, tuż. Porażka.
14.05.2021 13:30
@tapczan
Wszystko fajnie, ale pójdzie taki Goretzka do Hiszpanii czy Anglii i dostanie taką pensje jaką będzie chciał. Koronawirus dotknął wszystkie kluby, nie tylko nas. Żaden piłkarz raczej nie zgodzi się na obniżkę pensji przy przedłużaniu kontraktu, bo oni świruska mają tam, gdzie większość ludzi - w czterech literach. Trzeba przetrzymać ciężkie czasy, ale nie uwierzę, że taki klub jak Bayern nie może pozwolić sobie na przedłużenie kontraktów ze swoimi czołowymi i przyszłościowymi piłkarzami. Zwłaszcza, że tak jak mówisz, za rok może być po kryzysie.
Edytowano : 2021-05-14 13:14:34
BTW. Ma ktoś jakieś info, czy zarząd Bayernu również obciął sobie pensje i premie w związku ze koronaświruskiem?
Edytowano : 2021-05-14 13:17:11
Goretzka, Kimmich - już w tej chwili powinni mieć podpisać nowy kontrakt. Na wczoraj! Zwłaszcza Leon, on powinien siedzieć on pół roku z nową umową. Niech sobie czekają dalej i liczbą na dobroduszność piłkarzy.
Edytowano : 2021-05-14 13:25:48
Ja po prostu mam już po dziurki tych newsów typu "Goretzka blisko podpisania umowy", "Bayern chce jak najszybciej przedłużyć kontrakty" itd. Chce widzieć oficjalke z newsem o Leonie. Za miesiąc Leon będzie miał rok do końca kontraktu. Wypisz, wymaluj - powtórka z Thiago lub Alaby. A jeszcze pół roku temu niektórzy mi próbowali wmówić, że to jednostkowe przypadki. Tymczasem Bayern za miesiąc będzie miał do wyboru możliwe 3 scenariusze związane z Leonem.
Scenariusz nr 1: Zgoda na warunki Goretzki i podpisanie umowy
Scenariusz nr 2 (wariant Thiago): Sprzedaż za "grosze", byle coś dostać, inaczej kluby poczekają na scenariusz poniżej
Scenariusz nr 3 (wariant Alaba): Odejście za rok, bez otrzymania złamanego grosza - kluby zachęcają piłkarza premią za sam podpis, skoro Bayernowi mogą pokazać gest Kozakiewicza.
14.05.2021 13:12
Ta wypowiedź o ultimatum... czyli tak jak zakładałem, z Goretzka moze byc podobnie jak z Thiago. Inaczej juz dawno bylby podpisany nowy kontrakt z Leonem. Nikt o zdrowych zmysłach nie zwleka z podpisaniem nowego kontraktu kluczowych piłkarzy, jesli nie ma żadnych problemów.
Edytowano : 2021-05-14 11:37:11
Cos mi się wydaje, że nie mogą się dogadać z Goretzka w sprawie pensji, jak z Alaba. Tak nigdy nie zbudujemy naprawde silnego składu.
14.05.2021 11:35
Hansi Flick po rewanżu z PSG potwierdza! Odszedł, bo stwierdził, że już nic nie da rady zrobić z tą maszyno-samograjem. Mamy silny skład, z odpowiednią ławką, piłkarzy zdrowych i dyspozycyjnych przez cały sezon w 100%. Trener w każdej chwili ma kogo zmienić do ofensywy. W ogóle można kończyć okienko już teraz, po co je w ogóle otwierać. :)
Edytowano : 2021-05-07 11:40:41
A że dodatkowo odchodzi Boa, Alaba, Javi i być może ktoś jeszcze. To żaden problem, wystarczy w odpowiednim momencie odwrócić głowę w drugą stronę. Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. ;P
07.05.2021 11:38
To chyba transfer do rezerw, a nam potrzeba transferów do pierwszego składu.
06.05.2021 10:59
Kolejny dzień, a braku przedłużenia kontraktu Leona ciąg dalszy. Mam nieodparte wrażenie, że skończy się jak z Thiago. Oby nie.
05.05.2021 11:27
Ciężko mi sobie wyobrazić, by ktoś za niego chciał dać więcej niż 5 mln.
01.05.2021 21:25
@misza
Czy na wypożyczenia przychodzi szrot, czy nie, to nie chce polemizować, bo to myślenie zero-jedynkowe. Po prostu moim zdaniem wypożyczenia u nas zwyczajnie nie wypalają i to moim zdaniem gra nie warta świeczki. 100 razy wolę jakiegoś ciekawego młodzika, który wykazuje się w innych, niż wypożyczać starszych i często wypalonych lub/i niechcianych piłkarzy. Wypożyczanie takich piłkarzy jak Costa, Perisic, to moim zdaniem właśnie zaprzeczenie strategii myślenia długoterminowego, bo to doraźne łatanie składu, byle chłopa było tyle, by skład dopełnić, niż realne wzmocnienie na przyszłość drużyny.
Edytowano : 2021-04-29 11:37:18
edit: wykazuje się w innych klubach
29.04.2021 11:36
@Abzyrl
A tak, zapomniałem o Richardsie (skleroza nie boli ;)). W takim razie w obronie potrzeba tak naprawdę tylko dobrego PO. Mam nadzieje, że znajdzie się jakiś klub, który chciałby Sarra, bo zrobiłby miejsce w składzie. W obecnej dyspozycji Sarr powinien dostawać pensje co najwyżej na poziomie najniższej krajowej w Niemczech.
Co do środka pola, to pełna zgoda - Neuhaus były ciekawym wzmocnieniem.
29.04.2021 11:25
By wzmocnić SO po odejściu Alaby i Boatenga nie trzeba wcale wiele. Przychodzi Upamecano, jest Sule, Lucas, a i trzeba zacząć dawać szanse Kouassiemu, bo ponoć to wielki talent (byle tylko omijały go kontuzje). Bardziej przydałby się ktoś do zmiany dla Daviesa na LO i porządny piłkarz na PO, który mógłby z powodzeniem powalczyć z Pavardem o pierwszy skład, bo to IMO jeden ze słabszych elementów obecnej pierwszej 11-stki Bayernu.
Szczerze ściągnąłbym jeszcze jakiegoś ciekawego piłkarza na środek pola, a pozbył się Tolisso.
Edytowano : 2021-04-29 11:13:11
@misza
A który z nich się tak naprawdę sprawdził? Którego zatrzymaliśmy w klubie na stałe?
29.04.2021 11:11
To już naprawdę lepiej przejść bardziej na strategie jaką stosuje BVB i ściągać młodych piłkarzy za mniejsze pieniądze niż robić wypożyczenia wypalonych piłkarzy typu Costa czy ściągać starych, nie łapiących się często do składu piłkarzy typu Sarr. Ma się większe szanse, że coś z nich będzie. Do tego co jakiś czas zrobić większy transfer typu Upamecano i tyle. Nikt im nie każe robić transfery za 200 mln.
Poza tym gdzie jest przedłużenie umowy Goretzki?! Za niedługo będzie okienko transferowe, zostanie mu rok kontraktu i mamy powtórkę z Thiago/Alabą. Może dyktować warunki, bo jak nie to powie, że odchodzi za darmoche/drobne pieniądze do innego klubu. Słysze już od pół roku jak to już niemal Leon trzyma długopis w ręku, a tu nic się nie zmienia.
29.04.2021 10:51
"(...) podczas gdy zarząd myśli już o perspektywie średnio i długoterminowej."
Widać jak bardzo, patrząc na wypożyczenia Persicia, Cou, Costy czy transfery typu Sarr. Cieszą też oficjalne wiadomości dotyczące przedłużenia umowy Goretzki czy Kimmicha. W ogóle nie przypomina to historii z Thiago czy Alabą, zwłaszcza jeśli chodzi o Leona. Wcale, a wcale. Można spać spokojne. [ironia mode off].
29.04.2021 10:29
Hasan zrobił 2 tak beznadziejne transfery, że doprawdy ciężko jest mi zdecydować, który gorszy - Costa czy Sarr. Ostatnie okienko to był prawdziwy dramat (i moim zdaniem jeden z głównych powodów odejścia Flicka), oby to nadchodzące było dużo lepsze.
Edytowano : 2021-04-29 07:54:22
BTW Taki to ma dobrze. Kopnie parę razy piłkę w sezonie, reszte przesiedzi na ławce/w gabinecie, czyli generalnie 3/4 roku wolnego i jeszcze gruba kasa wpada za to. Też tak bym chciał... :(
29.04.2021 07:52
@kminas
W punkt. Piona!
17.04.2021 20:59
Ja uważam, że trener ktory dostaje klub w rozsypce, ktory ma być tylko tymczasowym rozwiązaniem, po czym w pare miesięcy robi jeden z najlepszych Bayernow w historii, powinien dostać jakis kredyt zaufania. Tyle, koniec kropka. Nie dostal tego, ma swoją godność, jasno ogłasza chęć odejścia. I ja to w pełni rozumiem. End of story.
Edytowano : 2021-04-17 20:58:48
@misza
Uwierzono w niego... po czym sprowadzono mu totalnie bezwartościowych piłkarzy (w wiekszosci) i to pod sam koniec okna. Po czym wetowano mu absolutnie KAZDA sugestie. Ta, jasne.
17.04.2021 20:56
@misza
Zarzucasz mi spekulacje, które nie mogę potwierdzić... po czym w następnym akapicie sam spekulujesz.
Skad tez wiesz, że Flick dostal propozycje posady trenera przez szczegolne zaufanie,a nie po prostu fakt, ze nie bylo odpowiednich chętnych. Pamiętasz w jakim stanie Flick dostal Bayernie? No wlasnie. Poza tym od początku mówiono, że Flick to tymczasowe rozwiązanie. Ale mi zaufanie! Po byku.
17.04.2021 20:51
Ja mowiac szczerze, gdybym widział u siebie w pracy, ze szefostwo ma mnie za nic, to też bym się zwolnił, bo po prostu czułbym się z tym źle i poszukal bym lepszego miejsca z podobnymi zarobkami.
Edytowano : 2021-04-17 20:45:39
@Arkady142
Otóż to.
17.04.2021 20:44
@misza
Mysle, ze taki Klopp chcialby w klubie, ktory trenuje predzej okazania szacunku i spelniony chociaz ten JEDEN transfer życzeniowy. Zwłaszcza po takim sezonie jak poprzedni. A co dostał Flick? Zero, podkreślam ZERO zaufania od zarzadu.
17.04.2021 20:41
@mariofcb
Co zrobili? Odwalili fuszerkę w okienku, przy okazji pokazując w ten sposób Flickowi mniej wiecej "siedz cicho, nie masz nic do gadania". Kompletnie olewali sugestie trenera m.in. dotyczące Boatenga czy Tiago. Wskaz mi raczej chociaz JEDNA kwestie, w ktorej wysłuchali i poparli trenera.
Edytowano : 2021-04-17 20:40:15
@mysle, ze Klopp chcialby w klubie, ktory trenuje predzej szacunku i spelniony chociaz ten JEDEN transfer życzeniowy. Zwłaszcza po takim sezonie jak poprzedni. A co dostał Flick? Zero, podkreślam ZERO zaufania od zarzadu.
17.04.2021 20:37
@misza
Każdy trener powinien mieć zaakceptowany chociaz ten jeden zyczeniowy transfer, choćby by w ten sposób pokazać szacunek. A jaki transfer zalatwiono Flickowi w tym konczącym się sezonie?
Edytowano : 2021-04-17 20:30:13
Wydaje mi się, że popadasz ze skrajności w skrajnosc, bo nikt tu nie mówi o przekazaniu pełni władzy Flickowi, ale to co zaprezentowano Flickowi w poprzednim okienku, to prawdziwy skandal!
17.04.2021 20:27
Najbardziej szkoda mi chyba Rummenigge, bo to chyba jedna z niewielu osób w zarządzie, ktora po prostu stawiała na pierwszym miejscu dobro klubu, a nie własne ego. :/
17.04.2021 20:16
Dzięki Uli&Hasan. Żeby zrąbać taki obiecujący projekt sportowy jak Bayern Flicka, to trzeba mieć ponadprzeciętny talent! Geniusze.
Edytowano : 2021-04-17 20:14:01
Żaden trener z ambicjami tu nie przyjdzie, bo po co ma sie kopać z koniem.
17.04.2021 20:12
Transfery po prostu nie wypaliły, Costa to była pomyłka od samego początku, Sarr podobnie (oba te transfery to kasa wyrzucona w błoto), Roca praktycznie nie gra (widocznie nie trzyma odpowiedniego poziomu), najlepszy moim zdaniem okazał się wyśmiewany przez wszystkich Moting. Dla mnie jednak największe rozczarowanie (bo po pozostałych transferach nie spodziewałem się nic dobrego) to Sane. Liczyłem na więcej w jego wykonaniu. W dryblingach jest zaskakująco mało dynamiczny, nie robi ich w biegu, ale raczej czeka na ostatnią chwile by zmienić kierunek, przez co spowalnia akcje (dużo dynamiczniej robi to Coman). W dodatku często zbyt łatwo się poddaje. Może przyszły sezon będzie w jego wykonaniu lepszy, ale póki co jego gra raczej nie usprawiedliwia kwoty wydanej na ten transfer.
14.04.2021 09:09
Inna sprawa, że takich rzeczy raczej się nie mówi, gdy trener dobrze czuje się na swoim stanowisku pracy, takie jest moje zdanie. Gdyby Flick czuł się komfortowo, to zdecydowanie uciąłby na samym początku temat kadry Niemiec jak zrobił to Klopp.
W ogóle nie wiem jak inni, ale gdyby ktoś się mnie spytał z czym najbardziej będę kojarzył sezon 2020/21 Bayernu Monachium, tak jednym określeniem, to byłby to zdecydowanie konflikt Hasan-Flick. To przygnębiające jak Bayern na własne życzenie zepsuł sobie sezon, bo chyba tak można ocenić odpadnięcie z PN i LM w 1/4, przez w gruncie rzeczy wewnętrzne wojenki (które rozpoczęły się moim zdaniem od beznadziejnie poprowadzonej polityki transferowej w poprzednim oknie transferowym, bo pandemia pandemią, ale zrobiono to w fatalny sposób).
14.04.2021 08:59
Oze, ze nam Hasan zalatwil fajnych zawodników na zmiane. Sarra, Roce i tego skrzydłowego...eee..a, Coste. Moting to na ich tle niemal geniusz. Dyrektor sportowy chcial postawić na swoim w starciu z Flickiem, no to postawił.
13.04.2021 22:56
Chłop wie, że u nas będzie miał w zasadzie gwarantowaną podstawę. Alaba odchodzi, nie wiadomo co z Boatengiem (nawet jeśli zostanie to prędzej na ławkę), a Sule pewnego poziomu też nie przeskoczy. Zostaje Lucas i wg mnie to z nim Upamecano tworzyłby podstawową parę ŚO.
26.01.2021 21:25
Mnie się od początku podobal Musiala, ale ma jeszcze troche do poprawy. Nie wiem jak inni to widza, ale wg mnie mm cos nie tak jeszcze z koordynacja ruchową. Czasami porusza się trochę tak jakby byl lekko wstawiony, albo za szybko myslal, a nogi nie nadążały. :) Myślę, że z racji młodego wieku jeszcze się u niego to unormuje, bo drybling chlopak ma.
11.12.2020 15:56
@Edmund
A kto mowil o 60 mln za Thiago? Mozna bylo spokojnie za niego wyciagnac więcej niż w lato bo a) mial dłuższy kontrakt o rok b)nie bylo pandemii. A ile by to było dokladnie, to już gdybanie. To raz. Dw, akurat z Thiago mozna bylo spokojnie przedłużyć umowę rok temu, bo sam Thiago byl wtedy bardzo chętny. Poszukaj zrodel jak nie wierzysz. Mowili o tym nawet dzialacze Bayernu, ze Thiago w ostatniej chwili zmienił zdanie. Mogli sprawę załatwić dużo lepiej, wiec proszę nie mow mi, ze w przypadku Thaigo zarzad się poprawnie zachował.
Jeśli chodzi o Alabe, to ewentualna kwota to znow gdybanie, ale w mojej opinii akurat w jego przypadku spokojnie można było za niego wyciagnac min. 50 mln. Juz nie róbmy z piłkarzy Bayernu nie wiadomo jakich slabiakow po 20-30 mln.
11.11.2020 20:06
@Edmund
Bo proponowali mu wymianę do City, a nie do jego kierunku marzen czyli Hiszpanii. Gdyby ktoś rzucił temat przenosin do Hiszpanii w tamtym roku, to Alaby juz dawno nie byłoby w Bayernie.
Skąd wiadomo jesli chodzi o Thiago? Bo mialby rok dłużej do konca kontraktu, a to jest istotna kwestia jesli chodzi o wysokosc kwoty transferowej. Tak Bayern byl pod ścianą i musial zgodzić się na warunki Liverpoolu. Juz pomijam kwestie koronawirusa, ktora generalnie obniżyła kwoty transferowe. W 2019 kluby były dużo bardziej skłonne wydawać większe sumy.
11.11.2020 17:29
@FCBx2
2 lata temu spokojnie ktoś z dwójki Real-Barca, by się skusiło na Alabę za np. 50 mln, a dla Davida Hiszpania zawsze była interesującym kierunkiem.
"Skąd pewność, że gdybyśmy sprzedali wcześniej Alabe i Thiago wygralibyśmy LM?"
A skąd pewność, że byśmy jej nie wygrali? Z Thiago akurat spokojnie można było przedłużyć kontrakt w 2019, bo on jeszcze na początku 2020 roku był bardzo chętny na przedłużenie kontraktu. Tylko dla zarządu widocznie to nie było wtedy priorytetem.
@Pir5
Serio? Kto nie popełnia błędów? Nie pasuje ci Upamecano, to są inni. Ważne jest to, ze zamiast 0 mln euro za pół roku, mielibyśmy rok temu +50 mln za Alabę i środki na godnego następce, zwłaszcza, że nawet w takim klubie jak Bayern pieniądze nie rosną na drzewie. Albo przedłużasz kontrakt z kluczowymi piłkarzami, albo sprzedajesz ich odpowiednio wcześnie za odpowiednią kwotę.
Edytowano : 2020-11-11 14:45:52
A z tym hejtem to może ty, bo nie ja byłem jednym z tych, którzy choćby cały poprzedni sezon wieszali psy na Hernandezie i chcieli go sprzedawać.
11.11.2020 14:42
Chciałoby się krzyknąć "w końcu!". Z Goretzka juz sa spóznieni, ale liczę mocno, ze rzeczywiście wyciągnęli wnioski z własnej porażki z Alaba i rozmowy odbędą się jeszcze w tym roku. Rozmowy z Kimmichem w przyszłym roku, to tez bedzie odpowiedni czas.
Edytowano : 2020-11-11 13:11:10
@Edmund
Wiec tym bardziej Alabe powinni w 2019 wystawić na listę transferowa. Kupcy by się znaleźli, Alaba tez znając go zbytnio by nie oponował, a dzisiaj mielibyśmy pewnie ok. 60 mln eurasow więcej i pieniądze na Upamecano.
11.11.2020 13:08
No dobra, streaming, a co z TV? Czy ta NENT Group ma w planach uruchomienie rowniez jakiegoś własnego kanału czy odsprzedaz praw do meczów BL np. Canal+ ? Czy po prostu nie bedzie przez najbliższe pare lat BL w telewizji? Byłaby kicha niesamowita...
10.11.2020 12:33
No wolałbym juz 100x bardziej Odriozole.
07.11.2020 19:58
To jest poziom polskiej Ekstraklasy. I nie zartuje.
Edytowano : 2020-11-07 19:57:48
Chodzi oczywiście o Sarra.
07.11.2020 19:57
To ile ten Sarr kosztował?
07.11.2020 19:56
@tapczan
Sorry, ale Boa mial wystarczająco dużo czasu by zareagować po stracie Lewego. Zwalanie całej winy przy stracie drugiej bramki na Roberta jest niepoważne. Boateng nie musiał nawet wiele zrobić, by nie padal bramka. Tymczasem po stracie Lewego popisał się refleksem szachisty.
04.11.2020 16:56
@ares079
Nie zagral bezbłędnie. Druga bramka dla Salzburga to, oprócz oczywistego błędu Lewego, w dużej mierze wina wlasnie Boatenga. Bardzo fajnie to pokazali wczoraj w pomeczowym studio z innej kamery. Boa byl ewidentnie spóźniony, po stracie Lewego zamiast błyskawicznie zareagować, to w zasadzie stal w miejscu i nie pokrył przeciwnika. Ale nie mogę powiedzieć, że ogólnie zagral zle.
04.11.2020 12:51
Bayern się okropnie zagubił w ostatnich latach zarówno jeśli chodzi o przedłużanie umów ze swoimi zawodnikami, jak i pozyskiwanie nowych. Nic tu nie ma ładu i składu. Zarząd obrzuca się z zawodnikami oskarżeniami w mediach, obraża się, czy twierdzi się, że kadra jest kompletna, a później robi transfery na szybkiego pod koniec okna. Kiedyś podobne sprawy załatwiane były dużo lepiej.
03.11.2020 12:12
Wszystko fajnie, ale ultimatum spóźnione o ponad rok. Teraz zwycięzca jest jedynie Alaba i wasze złorzeczenie na niego tego nie zmieni.
02.11.2020 08:19
"Z drugiej strony doświadczenia z ostatnich miesięcy dały „Bawarczykom” kolejną lekcję, że rozmowy w sprawie przedłużenia kontraktów powinno się planować i prowadzić znacznie wcześniej."
Po czy niżej jest napisane, że kilku piłkarzom kończy się kontrakt w 2022 roku... Czyli NIC się zarząd nie nauczył po sytuacji z Alaba. Sprawy kontraktów załatwia się z kluczowymi piłkarzami min. na 2 lata przed wygaśnięciem ich kontraktów. W 2021 roku taki Goretzka będzie miał tylko rok do końca umowy i znowu klub będzie w duzo gorszej pozycji negocjacyjnej.
29.10.2020 09:29
Musiale trzeba spokojnie i konsekwentnie wprowadzać i przede wszystkim nie zrażać się, jak coś mu nie bedzie czasem wychodziło, bo to normalne zważywszy na jego wiek. Teraz powinien trenować z pierwszym zespołem i łapać minuty w BL.
15.10.2020 22:13
To ile ten Sarr kosztowal?
15.10.2020 22:03
@jastrzab123
No w sumie ja mam ponad 30-stke, a tez się mlodo czuje, wiec w sumie zgadzam się z komentatorami. Jest mlody. :)
15.10.2020 21:20
Bona Sarr - mlody pilkarz wg komentatorów.
Edytowano : 2020-10-15 21:19:06
No chyba, ze mi się tylko wydawało, że to powiedzieli.
15.10.2020 21:18
Wystarczyło 18 minut pierwszego meczu, a już zostałem fanem Sarra. Co za grajek!
15.10.2020 21:05
@Marienplatz
Fatalny tryb okienka, piłkarze na 4. Z mojej strony EOT.
05.10.2020 19:10
@Marienplatz
To wylacznie moja osobista ocena okienka, nie wiem gdzie widzisz ten "wszechwiedzacy ton", bo przecież nikomu moje zdanie nie narzucam. Czy sluszna jesli chodzi o nowe nabytki, to się dopiero okaze, proste. Nie ma nic złego w tym, że ktoś oceni coś "na goraco".
Edytowano : 2020-10-05 19:09:05
To jednocześnie mój ostatni post na temat tego okienka. Teraz juz trzeba skupić się wylacznie na sezonie. Liczę, że Hansi to wszystko pouklada.
05.10.2020 19:02
@Pir5
Napisałem fatalnie PRZEPROWADZONE okno. Napisze jeszcze raz, jesli ocenić bilans transferow/odejsc z klubu, to dałbym 4 w skali niemieckiej, bo jednak dziura po Thaigo nie "zasypana", fajnie ze przyszedl Sane i Kouassi (zapowiada się na wielki talent) i od biedy Roca (choc tu w przeciwieństwie do niektórych moje zadowolenie jest umiarkowane), reszta na minus. A ocena 4 to nie jest falatna ocena.
Innymi slowy:
- pilkarze 4
- tryb okienka 6
Razem: 5. Bardzo slabe.
05.10.2020 18:47
Co za fatalnie przeprowadzone okno transferowe! Oceniając tylko sprowadzonych (+ tych którzy odeszli z klubu) piłkarzy odpowiednią oceną byłoby 4, ale tryb w jaki Hasan i zarząd przepracowal okienko jest skandaliczne i obniża w moich oczach ocene na 5.
Bardzo złe okno i jak najszybciej chcę o nim zapomnieć.
Wiesz jaki byl powód? Dawali za niego 15 mln euro. To tylko 5 mln euro więcej niż daliśmy za Sarra, to tak dla porownania. Dopiero później jak czas uciekał zaczęli stopniowo zwiększać ofertę. W momencie, gdy do głosu doszła Barcelona klocili się z Ajaxem o 3 mln!! Wpadła Barcelona, dala tyle co Ajax i zamknęła transfer w tydzien.
Edytowano : 2020-10-05 11:40:19
*ile Ajax chciał
05.10.2020 11:29
@Pir5
Ile razy mam mówić, że z Destem trzeba było zamknąć temat w lipcu. :)
05.10.2020 11:11
Podsumowanie transferow:
1) Roca - pilkarz o którego staraliśmy się już rok temu. Teraz po nieudanym sezonie i spadku do drugiej ligi kupujemy go za połowę ceny. W sumie może być, ale to żadne zastępstwo za Thiago.
2)Sarr - mogliśmy miec Desta (wczoraj wszedł z ławki w meczu z Sevilla i fajnie sie zaprezentował) za 25 mln. Mamy 28-letniego przeciętnego zawodnika Marsylii za prawie polowe tej ceny. Porażka nr 1
3)Costa - wypozyczalni ciąg dalszy. Za ok. 10 mln (Costa w Juve zarabiał chyba ok. 6 mln, ale tam podatki sa bardzo łagodne) będziemy mieć zawodnika na rok, który a)nie jest produktywny, b)polowe czasu się leczy. Mamy drugiego Comana. Porażka nr 2.
4) Choupo-Moting - komentarz zbedny.
Jak ktoś byłby mily i policzył ile będzie kosztował łączny pakiet za tych trzech ostatnich pilkarzy, to będzie wiadomo ile pieniędzy wyrzucono w błoto.
Jeszcze krótkie podsumowanie:
Edytowano : 2020-10-05 11:10:28
Odriozola -> Sarr - bez zmian
Perisic -> Costa - bez zmian, ale deal chyba jeszcze gorszy niż z Persicem.
Cou -> Sane (może inna pozycja,ale...) - zmiana na plus
Thiago -> Roca (również inna pozycja, ale takie byle ruchy transferowe klubu w tym okienku) - zmiana na minus. Wciaz brakuje takiego playmakera jak Thiago w drużynie.
Zirkzee -> Coupo-Moting - transfer porazka, ale jest mały plus. Zirkzee na wypozyczeniu moze nabierze doświadczenia.
Nianzou - transfer IMO na plus. Mocno liczę na tego zawodnika.
05.10.2020 11:03
@Moe
Można by spróbować wyrwać Upamecano, zwłaszcza że Alaba pewnie odejdzie po sezonie. Tylko czy będzie kasa na niego...
04.10.2020 22:48
Problem z Richardsem widzę jeden, ale zasadniczy - jest zbyt wolny. Jak trzeba będzie gonić przeciwnika, to nie ma zadnych szans.
Edytowano : 2020-10-04 19:29:14
Przez to pewnego poziomu nie przeskoczy.
04.10.2020 19:26
10 mln €? DZIESIĘĆ MILIONÓW EURO?! Za Sarra?!
Nie dam rady, jestem na L-4, a muszę gdzieś wyjść, bo nie wytrzymam.
04.10.2020 14:11
@Pir5
Wole juz ogrywać młodzików. W ich wypadku zawsze ma się chociaz niewielki % szans, ze ktprys okaże się niezwykłym zawodnikiem. Z 28-letniego Sarra czy ponad 31-letniego Choupo-Motinga juz nic nie wyrośnie, a z całym szacunkiem, ich poziom gry pozostawia sporo do życzenia, łagodnie mówiąc.
Edytowano : 2020-10-04 13:55:34
*któryś (nienawidzę pisać na telefonie :/)
04.10.2020 13:54
Ja juz nie chce transferow w tym oknie, nie takich. Konczmy to okno, na skrzydle postawi sie na Musiale, a na PO na Richardsa. Będzie te ok. 18 piłkarzy w polu i tyle, szkoda kopać się z koniem.
04.10.2020 13:43
@diablo
Zgadzam się w 100%.
@zabson79
Może i było niezdowolenie na Persica, tego nie neguje. Nie zgadzam się tylko z tym, że każdy płakał po jego odejsciu odnoszę wręcz calkowicie odmienne wrażenie, że czesc osob wieści o odrzuceniu opcji przedłużenia z nim kontraktu przyjela z lekkim zadowoleniem, czesc z obojetnoscia, a niektórzy wręcz z ulga.
Dwa, patrząc na poprzedni (i obecny) sklad nie uważam, że tryplet to w znaczacym stopniu zasługa zarzadu. Ba, sam zarzad po sezonie stwierdził, że są zaskoczeni jak dobrze poszło Flickowi, bo nikt nie zakładal takiego sukcesu. To już teraz moje gdybanie, ale uważam że 99% trenerów nie potrafiłoby dokonać z tym składem tego co dokonał Flick i to w jego osobie widzę głównego i zdecydowanie najwazniejszego architekta ostatnich sukcesów Bayernu.
04.10.2020 13:31
@admin
Do tego trzeba jeszcze doliczyć spora tygodniowke. Moge się mylić, ale chyba zainkasował coś koło 10 mln za sezon gry. Sporo i moim zdaniem nieopłacalny biznes. Gorzej to chyba wyszliśmy tylko z Arpem i Odriozola.
04.10.2020 12:59
@Piotrek89r
Przy naszych skrzydlowych (powiedzmy sobie szczerze - podatynych na kontuzje) Choupo-Moting bedzie pewnie grał połowę minut w sezonie. Sporo jak na zapchajdziure.
04.10.2020 12:40
@Pir5
?? Czy ty mi próbujesz powiedziec, ze my aktualnie nie mamy dziury w skladzie?
04.10.2020 12:37
@zabson79
Sam napisales, ze na początku na Persica narzekano, a później każdy płakał jak odchodził, to tylko doprecyzowałem, że akurat ja za nim nie płakałem. Ba, patrząc na stosunek koszty-wkład w drużynę, uwazam ten transfer za sporo nietrafiony.
04.10.2020 12:35
@hoven
Tez nie zdziwie się jesli jutro bedzie news o odejściu Javiego, tylko w takim wypadku nadal będzie ogromna dziura w składzie i Roca jej nie zalata w najmniejszym stopniu.
04.10.2020 12:28
@zabson79
A cóż takiego Persic w tym Bayernie pokazal wielkiego, co usprawiedliwiloby pieniadze zapłacone za niego Interowi + niemala pensję? Ja za nim z pewnością nie placze...
Edytowano : 2020-10-04 12:09:32
A sezon wygrał glownie nam Flick, który okazal się cudotworca i to do niego powinna być kierowana większość zaslug, a nie do zarzadu, który juz drugi rok z rzędu nie potrafi zabezpieczyć poprawnie kadry.
04.10.2020 12:06
Odchodzi Thiago, główny kreator w środku pola - ściągamy konkurencję dla Javiego (Roca)
Odchodzi Coutinio i Perisic - ściągamy Ciupo-Motinga na napad, a na skrzydle dalej nie ma komu grac.
Brazzo.
04.10.2020 11:57
Narzekali na CHO, to teraz beda mieć Ciupo Motinga. :)
Edytowano : 2020-10-04 10:39:09
PS. Lepiej juz stawiać na Zirkzee.
04.10.2020 10:38
"Podobno" Dest juz do nas lecial, ale nie doleciał. Lepiej nie wierzyć we wszystko co piszą w mediach.
03.10.2020 22:14
Czyli będzie analogicznie jak z Cou.
03.10.2020 21:41
Real w przyszłym sezonie bedzie musiał wybulić na Mbappe, na Haalanda pewnie im juz nie wystarczy pieniędzy.
03.10.2020 21:38
Nie ma szans, by Bayern dawał takie pieniądze za Odoia. Nie, kiedy raptem tydzień temu targowali się o 3 mln z Ajaxem o Desta, czy podkreślali w wypowiedziach, ze sytuacja w związku z pandemia jest ciężka. Nie chce mi się to w ogóle wierzyć.
03.10.2020 21:25
Roca juz w zasadzie w Bayenie. Ciekawe tylko czy jednocześnie nie odejdzie Javi.
03.10.2020 19:38
Zeby nie być gołosłownym... liczba piłkarzy Z POLA w latach 2010-2020 (nie wliczałem juniorów)
1) sezon 2010/11 - 25
2) sezon 2011/12 - 21
3) sezon 2012/13 - 23
4) sezon 2013/14 - 24
5) sezon 2014/15 - 24
6) sezon 2015/16 - 25
7) sezon 2016/17 - 22
8) sezon 2017/18 - 21
9) sezon 2018/19 - 22
10)sezon 2019/20 - 21
11)sezon 2020/21 - 18 (wliczyłem Zirkzee, bo nie traktuje go jako juniora)
03.10.2020 11:52
@Pir5
Można przejść z tym na spokojnie, ale przy założeniu, że widać, że absolutnie wszyscy w klubie starali się jak najlepiej przygotować druzyne do sezonu. Zarzad z dyrektorem sportowym tego nie (z)robi(ł), wiec akurat do nich będzie mozna mieć uzasadnione pretensje.
Edytowano : 2020-10-03 11:30:19
Proszę pana, proszę przeanalizować liczność piłkarzy z pola (bez dopychania skladu juniorami na sile) z poprzednich lat. Kadry w polu to my w ostatnich latach zbyt liczebnej może nie mieliśmy, ale nigdy aż tak bardzo.
03.10.2020 11:27
I niech mi tylko spróbują przez własne bledy, po słabym sezonie, wywalić Flicka, to chyba trzeba będzie pojechać pod budynek zarzadu. :)
03.10.2020 11:22
Tez tak myślę. Tempo transferowe oni maja tak wielkie, ze (przy założeniu, że rozmowy trwają nieprzerywanie) Odoia ściągnęliby w przyszłym roku.
Jeśli transfery będą, to raczej pojedynczy, choć to tez nic pewnego. Przy takiej liczebnosci kadry, grze na trzech frontach (+ spotkania reprezentacyjne) co pare dni i sytuacji związanej z pandemia przewiduję max jeden tytul na koniec sezonu i to raczej nie zwycięstwo w BL, a prędzej Puchar Niemiec. W Bundeslidze miejsce 2-3.
Edytowano : 2020-10-03 11:18:33
Dawno żeśmy nie przegrali walki o mistrza BL, może zarzad chce sobie po prostu przypomnieć jakie to uczucie.
03.10.2020 11:16
Fajny transfer. Ale szczerze, Dest juz lecial do Monachium, a wiadomo jak się skończyło, wiec się nie napalam. No i dalej nie wiadomo co z PO.
02.10.2020 20:04
@Skobry
Zgadzam się, to okienko nie jest wyjatkowe jesli chodzi o poczynania zarzadu. Poprzednie bylo bardzo podobne:
a) nieudana saga Leroya = saga Desta (tam skończyło się na kontuzji Sane, tu na przejściu Desta do Barcelony)
b) braki w składzie i odwlekanie transferow prawie do konca. W 2019 roku skończyło się to wypozyczeniami Perisica, Cou w połowie sierpnia i Odriozoli w zimie. I tak szczerze, wyszliśmy na tych wypozyczeniach kiedykolwiek na plus (James też się kłania)? Jedynie wyrzuciliśmy pieniądze i odroczylismy o rok problemy z liczebnością kadry.
Edytowano : 2020-10-01 12:25:01
@Pir5
Jest poprawny. Nie jest AŻ tak dobry, jak staraja się kreować go niektórzy. Tu widzę potrzebe sensownej konkurencji dla niego, by jeszcze go zmotywować do lepszej gry. Dest wydawał się idealny do tej roli.
01.10.2020 12:22
Pewnie, że za dużo. Tez bym nie dawal za niego 40 mln. Tym bardziej, ze pare tygodni wczesniej kłócili się z Ajaxem o pare milionów.
Szczerze, nie zazdroszczę teraz wlodarzom. Na własne życzenie obudzili się z ręką w nocniku i będą mieć problem, by ją z niego wyciagnac. Teraz tylko cud może uratować to okienko. Co do skrzydłowego, to chyba rzeczywiście lepiej postawić na Musiale zwlaszcza, ze naprawdę fajnie się prezentuje, choćby wczoraj w meczu z BVB widać było, że nie boi sie wchodzić w pojedynki z przeciwnikiem.
Drugi PO jest nam natomiast niezbedny na juz, bo po pierwsze Pavard wcale taki dobry nie jest, a po drugie nie widzę by Richards byl gotowy do gry w pierwszym zespole. Potrzebny rowniez jest ktoś do ofensywy za Cou.
Edytowano : 2020-10-01 11:59:18
Podsumowując potrzeba w pierwszej kolejności drugiego PO(a raczej pierwszego, bo ja uważam, że musi być to powazna konkurencja dla Pavarda) i ofensywnego pomocnika za Cou. W drugiej kolejności kogoś za Thiago. I w zasadzie tyle.
01.10.2020 11:56
Z mojej strony tyle na dzisiaj. Proszę tylko o zachowanie kultury w komentarzach, nic więcej. :)
30.09.2020 23:26
Thiago wysyłał sygnały o odejściu praktycznie przez całe lato począwszy od końcówki czerwca, przez cały lipiec i sierpień. Zarząd już od połowy wakacji wiedział, że odejdzie - miał czas by poszukać kandydatów. Następce, który zastąpi Thiago w 100% niezwykle trudno znaleźć (wręcz jest to niemożliwe), ale kto o tym mówi - tu chodzi wyłącznie o to, by pozyskać piłkarza, który a)chociaż częściowo załata dziurę po Thiago, b)da trenerowi niezbędną, dodatkową opcje przy ustalaniu wyjściowego składu na mecz c)wzmocni konkurencje w środku pola.
30.09.2020 23:23
Kiedyś chociaż starano się, by kadra była uzupełniona odpowiednio wcześnie, tak by trener miał możliwość przepracowania okresu przygotowawczego z nowymi piłkarzami. Jasne, ten rok jest wyjątkowy, bo a)COVID, b) związany z tym brak okresu przygotowawczego, ale rok temu COVIDu nie było, a przecież mieliśmy prawie identyczna sytuacje - zwlekanie z transferami (chocby słynna sprawa z Leroyem) , czy wypożyczenia prawie na koniec okna transferowego Cou i Perisica (połowa sierpnia).
30.09.2020 23:15
@Marienplatz
Z dnia na dzien? Przypomnijcie mi kiedy Thiago ogłosił, że chce odejść z klubu? Bo jeśli mnie pamięć nie myli, to gdzieś tak w połowie wakacji. Sporo czasu, by chociaz poszukac kandydatów na nastepce (nawet jesli nie zaatapilny Thiago w 100%), prawda? To się tyczy zreszta każdej innej pozycji, gdzie sa braki.
Edytowano : 2020-09-30 23:10:43
*nie zastąpiliby
Edytowano : 2020-09-30 23:17:14
EDIT: Nawet wcześniej. Thiago ogłosił, że chce odejść z Bayernu pod koniec CZERWCA!!
30.09.2020 23:10
@Pir5
Czemu mam się tym nie przejmować. Jestem juz na tym swiecie na tyle dlugo (a z Bayernem jestem niewiele mniej), ze potrafi wyrobić sobie własne zdanie na przeróżne tematy i nie boje się tego wyrażać (oczywiscie nie łamiac zasad netykiety). Taki juz jestem. To, ze krytykuje zarzad za bierność nie oznacza, że nagle przestane byc fanem Bayernu.
Edytowano : 2020-09-30 23:06:38
To trochę jak z małżeństwem... Nawet w najlepszych zdarzają się momenty ze złymi emocjami. :)
30.09.2020 23:04
@GuteSpiele
Szczerze, nie mam ochoty nawet tego analizować. Ze zwycięstwa (zwłaszcza z BVB) i trofeum się naturalnie ciesze, ale to nie przykryje problemu jakim jest skandalicznie waska kadra. Mam po prostu mieszane odczucia. Z jednej strony radość ze zwycięstwa, z drugiej strony rozczarowanie stanem kadry i zlosc na zarzad. Nie ma w tym nic niezwykłego.
Edytowano : 2020-09-30 22:58:40
@Pir5
Przydałoby się wreszcie by ludzie przestali nadużywać określenia "hejter" czy "hejtowanie" wobec osób, które mają negatywne zdanie na jakiś temat.
30.09.2020 22:56
Dobrze wiedzieć, że jest się choragiewka, niedzielnym kibicem, gimbusem (pomijając, że gimnazjum już nie ma) i fanboyem (czego fanboyem? Raczej hejterem chyba) naraz. Niezle combo swoją droga! :)
30.09.2020 22:50
Kolejny dzień, kolejny transfer! Zostało 5 dni do zamknięcia okna transferowego, wiec idealnie na zrobienie 4 transferow. Wychodzi tak 1 transfer na dzień, bo w niedziele Hasan juz powinien sobie wreszcie odsapnąć po ciężkiej pracy. Do zrobienia bez problemu.
30.09.2020 08:39
@admin
Nie śledziłem Lampteya zbyt mocno, ale patrzac na jego wzrost, można dojść do oczywistych wnioskow, ze mogą być z tego powodu problemy przy górnych piłkach. W końcu mając 164cm ciężko jest wygrać glowke z kimś kto ma pod 180cm. Jeszcze jak się jest ofensywnym piłkarzem jak Insigne, to tak to nie przeszkadza, ale dla obroncy to dosyć ważne, by mieć chociaz te 170cm.
Edytowano : 2020-09-29 16:55:31
Te 4 cm to przy wzroście rzędu 164-170cm akurat dosyć dużo.
Edytowano : 2020-09-29 16:57:41
Zupełnie inaczej niż 4cm różnicy przy wzroscie w przedziale np. 174-180.
29.09.2020 16:54
Moim zdaniem zbyt mały nawet jak na bocznego obrońcę, niższy nawet od Robero Carlosa dla porównania.
Dest 1,75cm, Aaron 1,78cm, Lamptey... 1,64cm. Wyobrażacie sobie jak taki Insigne (ten sam wzrost) skacze przy rzucie różnym do główki? Kazdy przeciwnik bedzie wrzucał w kierunku Lampteya.
Edytowano : 2020-09-29 16:46:57
Anglicy chcą za niego 25mln, to więcej nawet niz chcial Ajax za Desta, bo tam padała co prawda ta sama kwota, ale razem z bonusami. Wolałbym 100 razy bardziej Desta niż Lampteya czy Aaronsa.
29.09.2020 16:39
@Pir5
Wcale nie dramatyzuje. Liczebność kadry i związana z tym jej konkurencyjność jest na tak niskim poziomie, jaki ja osobiście sobie nie przypominam. Mało liczebna kadra, to nie tylko problem z możliwym zmeczeniem pilkarzy, ale również problem spowodowany brakiem jakiejkolwiek konkurencji w zespole.
29.09.2020 14:30
@Pir5
Ze to jest mało możliwe? Przy tak nielicznej kadrze i przy paru nieszczęśliwych zdarzeniach (jak kontuzja Leroya) gramy juniorami w BL. Szczerze, wcale by mnie nie zaskoczylo, gdyby wtedy doszło do powtórki z takiego sezonu 2006/07.
Edytowano : 2020-09-29 14:22:27
@tapczan
Kto tu się cieszy?? Ja tu widzę głównie rozgoryczenie i rozladowywanie niemilych emocji za pomocą humoru i lekkiej szydery. Radości raczej nie ma.
Edytowano : 2020-09-29 14:23:47
*lekkiej ironii
29.09.2020 14:20
Teraz jeszcze jakas kontuzja innego, kluczowego zawodnika + kwarantanna dla paru innych i Leroy wróci w sam raz, by nas wygrzebywac ze środka tabeli.
29.09.2020 14:14
Podsumowując wasze typy...
Eriksen- żadna znacząca drużyna go już nie chce
Gotze- wolny zawodnik, który ma trudnosci że znalezieniem dobrego zespołu
Draxler - zapomniany nawet we własnym klubie
Kehrer- -.-
Edytowano : 2020-09-29 13:54:52
Już wolalbym Cou+Perisica
29.09.2020 13:50
Działa sa, ale amunicji nie ma. :P
29.09.2020 11:38
Kolejny dzień minął, pełen transferowych emocji! Ten z pewnością będzie równie udany. Zapnijcie pasy,bo was z kapci wywali! :)
29.09.2020 08:37
@GuteSpiele
Z całym szacunkiem, ale ciężko jest mi zgodzić się z twoimi ocenami poziomu piłkarzy po słynnym Coman>Mbappe. Nie jestem po prostu jednym z tych osób, które każdemu piłkarzowi czy potencjalnemu transferowi Bayernu dodaje +10 do klasy. Mam nadzieje, ze się nie obrazisz.
Edytowano : 2020-09-28 14:42:58
*jedną
28.09.2020 14:40
@GuteSpiele
Arjen przychodził do Chelsea tez z holenderskiej ligi, Suarez przed przejściem do LFC też wymiatal w Ajaxie. Oczywiście nie każdy obiecujący zawodnik z holenderskiej ligi musi zabłysnąć na europejskim poziomie, ale to samo tyczy się "talentow" z angielskiej.
@Pir5
Bayern kłócił się z Ajaxem o pare mln na dłuuugo przed zainteresowaniem Barcy. Można było wyłożyć 20mln+5 mln bonusów np. juz pod koniec sierpnia/ na początku września i Barcelona nie miałaby nic do gadania. Tak czy siak wyszłoby taniej niż za Aaronsa.
Edytowano : 2020-09-28 14:31:39
Zwłaszcza, że w tamtym okresie Dest byl mocno zainteresowany przejsciem do Bayernu.
28.09.2020 14:29
Normalnie padnę ze śmiechu jak Bayern wylozy za Aaronsa 25-35 mln, gdy za lepszego Desta żałowali wyłożyć mniejsza kasę. xD
28.09.2020 14:03
Transfer ponoc dopięty w 50% tzn. Hasan chce, Chelsea się śmieje.
Nich idzie, gdzie chce. Jego gra (nawet nie tyle forma, a ogólnie poziom piłkarza) nie upoważnia go do stawiania jakichkolwiek żądań finansowych przy podpisywaniu nowego kontraktu.
26.05.2021 10:32
Tylko to ultimatum nie może być postawione na rok przed wygaśnięciem kontraktu. Nigdy! Wtedy jako klub jest się z góry na straconej pozycji, bo albo zgadzasz się na warunki piłkarza (czyli tak naprawdę przegrywa się negocjacje), albo zgadzasz się za sprzedaż za drobne (bo rok do końca kontraktu), albo piłkarz śmieje się klubowi w twarz i czeka rok na odejście za darmo, bo za sam podpis dostanie pokaźną premie od nowego klubu.
Bayern chyba nic się nie nauczył na przykładzie Alaby i Thiago. NIC! Przeceniają najwyraźniej swoje zdolności negocjacyjne.
Edytowano : 2021-05-14 13:31:27
Od pół roku słyszy się o tym, że nowy kontakt z Leonem tuż, tuż. Porażka.
14.05.2021 13:30
@tapczan
Wszystko fajnie, ale pójdzie taki Goretzka do Hiszpanii czy Anglii i dostanie taką pensje jaką będzie chciał. Koronawirus dotknął wszystkie kluby, nie tylko nas. Żaden piłkarz raczej nie zgodzi się na obniżkę pensji przy przedłużaniu kontraktu, bo oni świruska mają tam, gdzie większość ludzi - w czterech literach. Trzeba przetrzymać ciężkie czasy, ale nie uwierzę, że taki klub jak Bayern nie może pozwolić sobie na przedłużenie kontraktów ze swoimi czołowymi i przyszłościowymi piłkarzami. Zwłaszcza, że tak jak mówisz, za rok może być po kryzysie.
Edytowano : 2021-05-14 13:14:34
BTW. Ma ktoś jakieś info, czy zarząd Bayernu również obciął sobie pensje i premie w związku ze koronaświruskiem?
Edytowano : 2021-05-14 13:17:11
Goretzka, Kimmich - już w tej chwili powinni mieć podpisać nowy kontrakt. Na wczoraj! Zwłaszcza Leon, on powinien siedzieć on pół roku z nową umową. Niech sobie czekają dalej i liczbą na dobroduszność piłkarzy.
Edytowano : 2021-05-14 13:25:48
Ja po prostu mam już po dziurki tych newsów typu "Goretzka blisko podpisania umowy", "Bayern chce jak najszybciej przedłużyć kontrakty" itd. Chce widzieć oficjalke z newsem o Leonie. Za miesiąc Leon będzie miał rok do końca kontraktu. Wypisz, wymaluj - powtórka z Thiago lub Alaby. A jeszcze pół roku temu niektórzy mi próbowali wmówić, że to jednostkowe przypadki. Tymczasem Bayern za miesiąc będzie miał do wyboru możliwe 3 scenariusze związane z Leonem.
Scenariusz nr 1: Zgoda na warunki Goretzki i podpisanie umowy
Scenariusz nr 2 (wariant Thiago): Sprzedaż za "grosze", byle coś dostać, inaczej kluby poczekają na scenariusz poniżej
Scenariusz nr 3 (wariant Alaba): Odejście za rok, bez otrzymania złamanego grosza - kluby zachęcają piłkarza premią za sam podpis, skoro Bayernowi mogą pokazać gest Kozakiewicza.
14.05.2021 13:12
Ta wypowiedź o ultimatum... czyli tak jak zakładałem, z Goretzka moze byc podobnie jak z Thiago. Inaczej juz dawno bylby podpisany nowy kontrakt z Leonem. Nikt o zdrowych zmysłach nie zwleka z podpisaniem nowego kontraktu kluczowych piłkarzy, jesli nie ma żadnych problemów.
Edytowano : 2021-05-14 11:37:11
Cos mi się wydaje, że nie mogą się dogadać z Goretzka w sprawie pensji, jak z Alaba. Tak nigdy nie zbudujemy naprawde silnego składu.
14.05.2021 11:35
Hansi Flick po rewanżu z PSG potwierdza! Odszedł, bo stwierdził, że już nic nie da rady zrobić z tą maszyno-samograjem. Mamy silny skład, z odpowiednią ławką, piłkarzy zdrowych i dyspozycyjnych przez cały sezon w 100%. Trener w każdej chwili ma kogo zmienić do ofensywy. W ogóle można kończyć okienko już teraz, po co je w ogóle otwierać. :)
Edytowano : 2021-05-07 11:40:41
A że dodatkowo odchodzi Boa, Alaba, Javi i być może ktoś jeszcze. To żaden problem, wystarczy w odpowiednim momencie odwrócić głowę w drugą stronę. Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. ;P
07.05.2021 11:38
To chyba transfer do rezerw, a nam potrzeba transferów do pierwszego składu.
06.05.2021 10:59
Kolejny dzień, a braku przedłużenia kontraktu Leona ciąg dalszy. Mam nieodparte wrażenie, że skończy się jak z Thiago. Oby nie.
05.05.2021 11:27
Ciężko mi sobie wyobrazić, by ktoś za niego chciał dać więcej niż 5 mln.
01.05.2021 21:25
@misza
Czy na wypożyczenia przychodzi szrot, czy nie, to nie chce polemizować, bo to myślenie zero-jedynkowe. Po prostu moim zdaniem wypożyczenia u nas zwyczajnie nie wypalają i to moim zdaniem gra nie warta świeczki. 100 razy wolę jakiegoś ciekawego młodzika, który wykazuje się w innych, niż wypożyczać starszych i często wypalonych lub/i niechcianych piłkarzy. Wypożyczanie takich piłkarzy jak Costa, Perisic, to moim zdaniem właśnie zaprzeczenie strategii myślenia długoterminowego, bo to doraźne łatanie składu, byle chłopa było tyle, by skład dopełnić, niż realne wzmocnienie na przyszłość drużyny.
Edytowano : 2021-04-29 11:37:18
edit: wykazuje się w innych klubach
29.04.2021 11:36
@Abzyrl
A tak, zapomniałem o Richardsie (skleroza nie boli ;)). W takim razie w obronie potrzeba tak naprawdę tylko dobrego PO. Mam nadzieje, że znajdzie się jakiś klub, który chciałby Sarra, bo zrobiłby miejsce w składzie. W obecnej dyspozycji Sarr powinien dostawać pensje co najwyżej na poziomie najniższej krajowej w Niemczech.
Co do środka pola, to pełna zgoda - Neuhaus były ciekawym wzmocnieniem.
29.04.2021 11:25
By wzmocnić SO po odejściu Alaby i Boatenga nie trzeba wcale wiele. Przychodzi Upamecano, jest Sule, Lucas, a i trzeba zacząć dawać szanse Kouassiemu, bo ponoć to wielki talent (byle tylko omijały go kontuzje). Bardziej przydałby się ktoś do zmiany dla Daviesa na LO i porządny piłkarz na PO, który mógłby z powodzeniem powalczyć z Pavardem o pierwszy skład, bo to IMO jeden ze słabszych elementów obecnej pierwszej 11-stki Bayernu.
Szczerze ściągnąłbym jeszcze jakiegoś ciekawego piłkarza na środek pola, a pozbył się Tolisso.
Edytowano : 2021-04-29 11:13:11
@misza
A który z nich się tak naprawdę sprawdził? Którego zatrzymaliśmy w klubie na stałe?
29.04.2021 11:11
To już naprawdę lepiej przejść bardziej na strategie jaką stosuje BVB i ściągać młodych piłkarzy za mniejsze pieniądze niż robić wypożyczenia wypalonych piłkarzy typu Costa czy ściągać starych, nie łapiących się często do składu piłkarzy typu Sarr. Ma się większe szanse, że coś z nich będzie. Do tego co jakiś czas zrobić większy transfer typu Upamecano i tyle. Nikt im nie każe robić transfery za 200 mln.
Poza tym gdzie jest przedłużenie umowy Goretzki?! Za niedługo będzie okienko transferowe, zostanie mu rok kontraktu i mamy powtórkę z Thiago/Alabą. Może dyktować warunki, bo jak nie to powie, że odchodzi za darmoche/drobne pieniądze do innego klubu. Słysze już od pół roku jak to już niemal Leon trzyma długopis w ręku, a tu nic się nie zmienia.
29.04.2021 10:51
"(...) podczas gdy zarząd myśli już o perspektywie średnio i długoterminowej."
Widać jak bardzo, patrząc na wypożyczenia Persicia, Cou, Costy czy transfery typu Sarr. Cieszą też oficjalne wiadomości dotyczące przedłużenia umowy Goretzki czy Kimmicha. W ogóle nie przypomina to historii z Thiago czy Alabą, zwłaszcza jeśli chodzi o Leona. Wcale, a wcale. Można spać spokojne. [ironia mode off].
29.04.2021 10:29
Hasan zrobił 2 tak beznadziejne transfery, że doprawdy ciężko jest mi zdecydować, który gorszy - Costa czy Sarr. Ostatnie okienko to był prawdziwy dramat (i moim zdaniem jeden z głównych powodów odejścia Flicka), oby to nadchodzące było dużo lepsze.
Edytowano : 2021-04-29 07:54:22
BTW Taki to ma dobrze. Kopnie parę razy piłkę w sezonie, reszte przesiedzi na ławce/w gabinecie, czyli generalnie 3/4 roku wolnego i jeszcze gruba kasa wpada za to. Też tak bym chciał... :(
29.04.2021 07:52
@kminas
W punkt. Piona!
17.04.2021 20:59
Ja uważam, że trener ktory dostaje klub w rozsypce, ktory ma być tylko tymczasowym rozwiązaniem, po czym w pare miesięcy robi jeden z najlepszych Bayernow w historii, powinien dostać jakis kredyt zaufania. Tyle, koniec kropka. Nie dostal tego, ma swoją godność, jasno ogłasza chęć odejścia. I ja to w pełni rozumiem. End of story.
Edytowano : 2021-04-17 20:58:48
@misza
Uwierzono w niego... po czym sprowadzono mu totalnie bezwartościowych piłkarzy (w wiekszosci) i to pod sam koniec okna. Po czym wetowano mu absolutnie KAZDA sugestie. Ta, jasne.
17.04.2021 20:56
@misza
Zarzucasz mi spekulacje, które nie mogę potwierdzić... po czym w następnym akapicie sam spekulujesz.
Skad tez wiesz, że Flick dostal propozycje posady trenera przez szczegolne zaufanie,a nie po prostu fakt, ze nie bylo odpowiednich chętnych. Pamiętasz w jakim stanie Flick dostal Bayernie? No wlasnie. Poza tym od początku mówiono, że Flick to tymczasowe rozwiązanie. Ale mi zaufanie! Po byku.
17.04.2021 20:51
Ja mowiac szczerze, gdybym widział u siebie w pracy, ze szefostwo ma mnie za nic, to też bym się zwolnił, bo po prostu czułbym się z tym źle i poszukal bym lepszego miejsca z podobnymi zarobkami.
Edytowano : 2021-04-17 20:45:39
@Arkady142
Otóż to.
17.04.2021 20:44
@misza
Mysle, ze taki Klopp chcialby w klubie, ktory trenuje predzej okazania szacunku i spelniony chociaz ten JEDEN transfer życzeniowy. Zwłaszcza po takim sezonie jak poprzedni. A co dostał Flick? Zero, podkreślam ZERO zaufania od zarzadu.
17.04.2021 20:41
@mariofcb
Co zrobili? Odwalili fuszerkę w okienku, przy okazji pokazując w ten sposób Flickowi mniej wiecej "siedz cicho, nie masz nic do gadania". Kompletnie olewali sugestie trenera m.in. dotyczące Boatenga czy Tiago. Wskaz mi raczej chociaz JEDNA kwestie, w ktorej wysłuchali i poparli trenera.
Edytowano : 2021-04-17 20:40:15
@mysle, ze Klopp chcialby w klubie, ktory trenuje predzej szacunku i spelniony chociaz ten JEDEN transfer życzeniowy. Zwłaszcza po takim sezonie jak poprzedni. A co dostał Flick? Zero, podkreślam ZERO zaufania od zarzadu.
17.04.2021 20:37
@misza
Każdy trener powinien mieć zaakceptowany chociaz ten jeden zyczeniowy transfer, choćby by w ten sposób pokazać szacunek. A jaki transfer zalatwiono Flickowi w tym konczącym się sezonie?
Edytowano : 2021-04-17 20:30:13
Wydaje mi się, że popadasz ze skrajności w skrajnosc, bo nikt tu nie mówi o przekazaniu pełni władzy Flickowi, ale to co zaprezentowano Flickowi w poprzednim okienku, to prawdziwy skandal!
17.04.2021 20:27
Najbardziej szkoda mi chyba Rummenigge, bo to chyba jedna z niewielu osób w zarządzie, ktora po prostu stawiała na pierwszym miejscu dobro klubu, a nie własne ego. :/
17.04.2021 20:16
Dzięki Uli&Hasan. Żeby zrąbać taki obiecujący projekt sportowy jak Bayern Flicka, to trzeba mieć ponadprzeciętny talent! Geniusze.
Edytowano : 2021-04-17 20:14:01
Żaden trener z ambicjami tu nie przyjdzie, bo po co ma sie kopać z koniem.
17.04.2021 20:12
Transfery po prostu nie wypaliły, Costa to była pomyłka od samego początku, Sarr podobnie (oba te transfery to kasa wyrzucona w błoto), Roca praktycznie nie gra (widocznie nie trzyma odpowiedniego poziomu), najlepszy moim zdaniem okazał się wyśmiewany przez wszystkich Moting. Dla mnie jednak największe rozczarowanie (bo po pozostałych transferach nie spodziewałem się nic dobrego) to Sane. Liczyłem na więcej w jego wykonaniu. W dryblingach jest zaskakująco mało dynamiczny, nie robi ich w biegu, ale raczej czeka na ostatnią chwile by zmienić kierunek, przez co spowalnia akcje (dużo dynamiczniej robi to Coman). W dodatku często zbyt łatwo się poddaje. Może przyszły sezon będzie w jego wykonaniu lepszy, ale póki co jego gra raczej nie usprawiedliwia kwoty wydanej na ten transfer.
14.04.2021 09:09
Inna sprawa, że takich rzeczy raczej się nie mówi, gdy trener dobrze czuje się na swoim stanowisku pracy, takie jest moje zdanie. Gdyby Flick czuł się komfortowo, to zdecydowanie uciąłby na samym początku temat kadry Niemiec jak zrobił to Klopp.
W ogóle nie wiem jak inni, ale gdyby ktoś się mnie spytał z czym najbardziej będę kojarzył sezon 2020/21 Bayernu Monachium, tak jednym określeniem, to byłby to zdecydowanie konflikt Hasan-Flick. To przygnębiające jak Bayern na własne życzenie zepsuł sobie sezon, bo chyba tak można ocenić odpadnięcie z PN i LM w 1/4, przez w gruncie rzeczy wewnętrzne wojenki (które rozpoczęły się moim zdaniem od beznadziejnie poprowadzonej polityki transferowej w poprzednim oknie transferowym, bo pandemia pandemią, ale zrobiono to w fatalny sposób).
14.04.2021 08:59
Oze, ze nam Hasan zalatwil fajnych zawodników na zmiane. Sarra, Roce i tego skrzydłowego...eee..a, Coste. Moting to na ich tle niemal geniusz. Dyrektor sportowy chcial postawić na swoim w starciu z Flickiem, no to postawił.
13.04.2021 22:56
Chłop wie, że u nas będzie miał w zasadzie gwarantowaną podstawę. Alaba odchodzi, nie wiadomo co z Boatengiem (nawet jeśli zostanie to prędzej na ławkę), a Sule pewnego poziomu też nie przeskoczy. Zostaje Lucas i wg mnie to z nim Upamecano tworzyłby podstawową parę ŚO.
26.01.2021 21:25
Mnie się od początku podobal Musiala, ale ma jeszcze troche do poprawy. Nie wiem jak inni to widza, ale wg mnie mm cos nie tak jeszcze z koordynacja ruchową. Czasami porusza się trochę tak jakby byl lekko wstawiony, albo za szybko myslal, a nogi nie nadążały. :) Myślę, że z racji młodego wieku jeszcze się u niego to unormuje, bo drybling chlopak ma.
11.12.2020 15:56
@Edmund
A kto mowil o 60 mln za Thiago? Mozna bylo spokojnie za niego wyciagnac więcej niż w lato bo a) mial dłuższy kontrakt o rok b)nie bylo pandemii. A ile by to było dokladnie, to już gdybanie. To raz. Dw, akurat z Thiago mozna bylo spokojnie przedłużyć umowę rok temu, bo sam Thiago byl wtedy bardzo chętny. Poszukaj zrodel jak nie wierzysz. Mowili o tym nawet dzialacze Bayernu, ze Thiago w ostatniej chwili zmienił zdanie. Mogli sprawę załatwić dużo lepiej, wiec proszę nie mow mi, ze w przypadku Thaigo zarzad się poprawnie zachował.
Jeśli chodzi o Alabe, to ewentualna kwota to znow gdybanie, ale w mojej opinii akurat w jego przypadku spokojnie można było za niego wyciagnac min. 50 mln. Juz nie róbmy z piłkarzy Bayernu nie wiadomo jakich slabiakow po 20-30 mln.
11.11.2020 20:06
@Edmund
Bo proponowali mu wymianę do City, a nie do jego kierunku marzen czyli Hiszpanii. Gdyby ktoś rzucił temat przenosin do Hiszpanii w tamtym roku, to Alaby juz dawno nie byłoby w Bayernie.
Skąd wiadomo jesli chodzi o Thiago? Bo mialby rok dłużej do konca kontraktu, a to jest istotna kwestia jesli chodzi o wysokosc kwoty transferowej. Tak Bayern byl pod ścianą i musial zgodzić się na warunki Liverpoolu. Juz pomijam kwestie koronawirusa, ktora generalnie obniżyła kwoty transferowe. W 2019 kluby były dużo bardziej skłonne wydawać większe sumy.
11.11.2020 17:29
@FCBx2
2 lata temu spokojnie ktoś z dwójki Real-Barca, by się skusiło na Alabę za np. 50 mln, a dla Davida Hiszpania zawsze była interesującym kierunkiem.
"Skąd pewność, że gdybyśmy sprzedali wcześniej Alabe i Thiago wygralibyśmy LM?"
A skąd pewność, że byśmy jej nie wygrali? Z Thiago akurat spokojnie można było przedłużyć kontrakt w 2019, bo on jeszcze na początku 2020 roku był bardzo chętny na przedłużenie kontraktu. Tylko dla zarządu widocznie to nie było wtedy priorytetem.
@Pir5
Serio? Kto nie popełnia błędów? Nie pasuje ci Upamecano, to są inni. Ważne jest to, ze zamiast 0 mln euro za pół roku, mielibyśmy rok temu +50 mln za Alabę i środki na godnego następce, zwłaszcza, że nawet w takim klubie jak Bayern pieniądze nie rosną na drzewie. Albo przedłużasz kontrakt z kluczowymi piłkarzami, albo sprzedajesz ich odpowiednio wcześnie za odpowiednią kwotę.
Edytowano : 2020-11-11 14:45:52
A z tym hejtem to może ty, bo nie ja byłem jednym z tych, którzy choćby cały poprzedni sezon wieszali psy na Hernandezie i chcieli go sprzedawać.
11.11.2020 14:42
Chciałoby się krzyknąć "w końcu!". Z Goretzka juz sa spóznieni, ale liczę mocno, ze rzeczywiście wyciągnęli wnioski z własnej porażki z Alaba i rozmowy odbędą się jeszcze w tym roku. Rozmowy z Kimmichem w przyszłym roku, to tez bedzie odpowiedni czas.
Edytowano : 2020-11-11 13:11:10
@Edmund
Wiec tym bardziej Alabe powinni w 2019 wystawić na listę transferowa. Kupcy by się znaleźli, Alaba tez znając go zbytnio by nie oponował, a dzisiaj mielibyśmy pewnie ok. 60 mln eurasow więcej i pieniądze na Upamecano.
11.11.2020 13:08
No dobra, streaming, a co z TV? Czy ta NENT Group ma w planach uruchomienie rowniez jakiegoś własnego kanału czy odsprzedaz praw do meczów BL np. Canal+ ? Czy po prostu nie bedzie przez najbliższe pare lat BL w telewizji? Byłaby kicha niesamowita...
10.11.2020 12:33
No wolałbym juz 100x bardziej Odriozole.
07.11.2020 19:58
To jest poziom polskiej Ekstraklasy. I nie zartuje.
Edytowano : 2020-11-07 19:57:48
Chodzi oczywiście o Sarra.
07.11.2020 19:57
To ile ten Sarr kosztował?
07.11.2020 19:56
@tapczan
Sorry, ale Boa mial wystarczająco dużo czasu by zareagować po stracie Lewego. Zwalanie całej winy przy stracie drugiej bramki na Roberta jest niepoważne. Boateng nie musiał nawet wiele zrobić, by nie padal bramka. Tymczasem po stracie Lewego popisał się refleksem szachisty.
04.11.2020 16:56
@ares079
Nie zagral bezbłędnie. Druga bramka dla Salzburga to, oprócz oczywistego błędu Lewego, w dużej mierze wina wlasnie Boatenga. Bardzo fajnie to pokazali wczoraj w pomeczowym studio z innej kamery. Boa byl ewidentnie spóźniony, po stracie Lewego zamiast błyskawicznie zareagować, to w zasadzie stal w miejscu i nie pokrył przeciwnika. Ale nie mogę powiedzieć, że ogólnie zagral zle.
04.11.2020 12:51
Bayern się okropnie zagubił w ostatnich latach zarówno jeśli chodzi o przedłużanie umów ze swoimi zawodnikami, jak i pozyskiwanie nowych. Nic tu nie ma ładu i składu. Zarząd obrzuca się z zawodnikami oskarżeniami w mediach, obraża się, czy twierdzi się, że kadra jest kompletna, a później robi transfery na szybkiego pod koniec okna. Kiedyś podobne sprawy załatwiane były dużo lepiej.
03.11.2020 12:12
Wszystko fajnie, ale ultimatum spóźnione o ponad rok. Teraz zwycięzca jest jedynie Alaba i wasze złorzeczenie na niego tego nie zmieni.
02.11.2020 08:19
"Z drugiej strony doświadczenia z ostatnich miesięcy dały „Bawarczykom” kolejną lekcję, że rozmowy w sprawie przedłużenia kontraktów powinno się planować i prowadzić znacznie wcześniej."
Po czy niżej jest napisane, że kilku piłkarzom kończy się kontrakt w 2022 roku... Czyli NIC się zarząd nie nauczył po sytuacji z Alaba. Sprawy kontraktów załatwia się z kluczowymi piłkarzami min. na 2 lata przed wygaśnięciem ich kontraktów. W 2021 roku taki Goretzka będzie miał tylko rok do końca umowy i znowu klub będzie w duzo gorszej pozycji negocjacyjnej.
29.10.2020 09:29
Musiale trzeba spokojnie i konsekwentnie wprowadzać i przede wszystkim nie zrażać się, jak coś mu nie bedzie czasem wychodziło, bo to normalne zważywszy na jego wiek. Teraz powinien trenować z pierwszym zespołem i łapać minuty w BL.
15.10.2020 22:13
To ile ten Sarr kosztowal?
15.10.2020 22:03
@jastrzab123
No w sumie ja mam ponad 30-stke, a tez się mlodo czuje, wiec w sumie zgadzam się z komentatorami. Jest mlody. :)
15.10.2020 21:20
Bona Sarr - mlody pilkarz wg komentatorów.
Edytowano : 2020-10-15 21:19:06
No chyba, ze mi się tylko wydawało, że to powiedzieli.
15.10.2020 21:18
Wystarczyło 18 minut pierwszego meczu, a już zostałem fanem Sarra. Co za grajek!
15.10.2020 21:05
@Marienplatz
Fatalny tryb okienka, piłkarze na 4. Z mojej strony EOT.
05.10.2020 19:10
@Marienplatz
To wylacznie moja osobista ocena okienka, nie wiem gdzie widzisz ten "wszechwiedzacy ton", bo przecież nikomu moje zdanie nie narzucam. Czy sluszna jesli chodzi o nowe nabytki, to się dopiero okaze, proste. Nie ma nic złego w tym, że ktoś oceni coś "na goraco".
Edytowano : 2020-10-05 19:09:05
To jednocześnie mój ostatni post na temat tego okienka. Teraz juz trzeba skupić się wylacznie na sezonie. Liczę, że Hansi to wszystko pouklada.
05.10.2020 19:02
@Pir5
Napisałem fatalnie PRZEPROWADZONE okno. Napisze jeszcze raz, jesli ocenić bilans transferow/odejsc z klubu, to dałbym 4 w skali niemieckiej, bo jednak dziura po Thaigo nie "zasypana", fajnie ze przyszedl Sane i Kouassi (zapowiada się na wielki talent) i od biedy Roca (choc tu w przeciwieństwie do niektórych moje zadowolenie jest umiarkowane), reszta na minus. A ocena 4 to nie jest falatna ocena.
Innymi slowy:
- pilkarze 4
- tryb okienka 6
Razem: 5. Bardzo slabe.
05.10.2020 18:47
Co za fatalnie przeprowadzone okno transferowe! Oceniając tylko sprowadzonych (+ tych którzy odeszli z klubu) piłkarzy odpowiednią oceną byłoby 4, ale tryb w jaki Hasan i zarząd przepracowal okienko jest skandaliczne i obniża w moich oczach ocene na 5.
Bardzo złe okno i jak najszybciej chcę o nim zapomnieć.
05.10.2020 18:27
https://pbs.twimg.com/profile_images/937409108885622784/jeyLyz8S_400x400.jpg
Sarr nawet Złota Piłka zgarnął. :D
05.10.2020 13:21
@karl1985
Wiesz jaki byl powód? Dawali za niego 15 mln euro. To tylko 5 mln euro więcej niż daliśmy za Sarra, to tak dla porownania. Dopiero później jak czas uciekał zaczęli stopniowo zwiększać ofertę. W momencie, gdy do głosu doszła Barcelona klocili się z Ajaxem o 3 mln!! Wpadła Barcelona, dala tyle co Ajax i zamknęła transfer w tydzien.
Edytowano : 2020-10-05 11:40:19
*ile Ajax chciał
05.10.2020 11:29
@Pir5
Ile razy mam mówić, że z Destem trzeba było zamknąć temat w lipcu. :)
05.10.2020 11:11
Podsumowanie transferow:
1) Roca - pilkarz o którego staraliśmy się już rok temu. Teraz po nieudanym sezonie i spadku do drugiej ligi kupujemy go za połowę ceny. W sumie może być, ale to żadne zastępstwo za Thiago.
2)Sarr - mogliśmy miec Desta (wczoraj wszedł z ławki w meczu z Sevilla i fajnie sie zaprezentował) za 25 mln. Mamy 28-letniego przeciętnego zawodnika Marsylii za prawie polowe tej ceny. Porażka nr 1
3)Costa - wypozyczalni ciąg dalszy. Za ok. 10 mln (Costa w Juve zarabiał chyba ok. 6 mln, ale tam podatki sa bardzo łagodne) będziemy mieć zawodnika na rok, który a)nie jest produktywny, b)polowe czasu się leczy. Mamy drugiego Comana. Porażka nr 2.
4) Choupo-Moting - komentarz zbedny.
Jak ktoś byłby mily i policzył ile będzie kosztował łączny pakiet za tych trzech ostatnich pilkarzy, to będzie wiadomo ile pieniędzy wyrzucono w błoto.
Jeszcze krótkie podsumowanie:
Edytowano : 2020-10-05 11:10:28
Odriozola -> Sarr - bez zmian
Perisic -> Costa - bez zmian, ale deal chyba jeszcze gorszy niż z Persicem.
Cou -> Sane (może inna pozycja,ale...) - zmiana na plus
Thiago -> Roca (również inna pozycja, ale takie byle ruchy transferowe klubu w tym okienku) - zmiana na minus. Wciaz brakuje takiego playmakera jak Thiago w drużynie.
Zirkzee -> Coupo-Moting - transfer porazka, ale jest mały plus. Zirkzee na wypozyczeniu moze nabierze doświadczenia.
Nianzou - transfer IMO na plus. Mocno liczę na tego zawodnika.
05.10.2020 11:03
@Moe
Można by spróbować wyrwać Upamecano, zwłaszcza że Alaba pewnie odejdzie po sezonie. Tylko czy będzie kasa na niego...
04.10.2020 22:48
Problem z Richardsem widzę jeden, ale zasadniczy - jest zbyt wolny. Jak trzeba będzie gonić przeciwnika, to nie ma zadnych szans.
Edytowano : 2020-10-04 19:29:14
Przez to pewnego poziomu nie przeskoczy.
04.10.2020 19:26
10 mln €? DZIESIĘĆ MILIONÓW EURO?! Za Sarra?!
Nie dam rady, jestem na L-4, a muszę gdzieś wyjść, bo nie wytrzymam.
04.10.2020 14:11
@Pir5
Wole juz ogrywać młodzików. W ich wypadku zawsze ma się chociaz niewielki % szans, ze ktprys okaże się niezwykłym zawodnikiem. Z 28-letniego Sarra czy ponad 31-letniego Choupo-Motinga juz nic nie wyrośnie, a z całym szacunkiem, ich poziom gry pozostawia sporo do życzenia, łagodnie mówiąc.
Edytowano : 2020-10-04 13:55:34
*któryś (nienawidzę pisać na telefonie :/)
04.10.2020 13:54
Ja juz nie chce transferow w tym oknie, nie takich. Konczmy to okno, na skrzydle postawi sie na Musiale, a na PO na Richardsa. Będzie te ok. 18 piłkarzy w polu i tyle, szkoda kopać się z koniem.
04.10.2020 13:43
@diablo
Zgadzam się w 100%.
@zabson79
Może i było niezdowolenie na Persica, tego nie neguje. Nie zgadzam się tylko z tym, że każdy płakał po jego odejsciu odnoszę wręcz calkowicie odmienne wrażenie, że czesc osob wieści o odrzuceniu opcji przedłużenia z nim kontraktu przyjela z lekkim zadowoleniem, czesc z obojetnoscia, a niektórzy wręcz z ulga.
Dwa, patrząc na poprzedni (i obecny) sklad nie uważam, że tryplet to w znaczacym stopniu zasługa zarzadu. Ba, sam zarzad po sezonie stwierdził, że są zaskoczeni jak dobrze poszło Flickowi, bo nikt nie zakładal takiego sukcesu. To już teraz moje gdybanie, ale uważam że 99% trenerów nie potrafiłoby dokonać z tym składem tego co dokonał Flick i to w jego osobie widzę głównego i zdecydowanie najwazniejszego architekta ostatnich sukcesów Bayernu.
04.10.2020 13:31
@admin
Do tego trzeba jeszcze doliczyć spora tygodniowke. Moge się mylić, ale chyba zainkasował coś koło 10 mln za sezon gry. Sporo i moim zdaniem nieopłacalny biznes. Gorzej to chyba wyszliśmy tylko z Arpem i Odriozola.
04.10.2020 12:59
@Piotrek89r
Przy naszych skrzydlowych (powiedzmy sobie szczerze - podatynych na kontuzje) Choupo-Moting bedzie pewnie grał połowę minut w sezonie. Sporo jak na zapchajdziure.
04.10.2020 12:40
@Pir5
?? Czy ty mi próbujesz powiedziec, ze my aktualnie nie mamy dziury w skladzie?
04.10.2020 12:37
@zabson79
Sam napisales, ze na początku na Persica narzekano, a później każdy płakał jak odchodził, to tylko doprecyzowałem, że akurat ja za nim nie płakałem. Ba, patrząc na stosunek koszty-wkład w drużynę, uwazam ten transfer za sporo nietrafiony.
04.10.2020 12:35
@hoven
Tez nie zdziwie się jesli jutro bedzie news o odejściu Javiego, tylko w takim wypadku nadal będzie ogromna dziura w składzie i Roca jej nie zalata w najmniejszym stopniu.
04.10.2020 12:28
@zabson79
A cóż takiego Persic w tym Bayernie pokazal wielkiego, co usprawiedliwiloby pieniadze zapłacone za niego Interowi + niemala pensję? Ja za nim z pewnością nie placze...
Edytowano : 2020-10-04 12:09:32
A sezon wygrał glownie nam Flick, który okazal się cudotworca i to do niego powinna być kierowana większość zaslug, a nie do zarzadu, który juz drugi rok z rzędu nie potrafi zabezpieczyć poprawnie kadry.
04.10.2020 12:06
Odchodzi Thiago, główny kreator w środku pola - ściągamy konkurencję dla Javiego (Roca)
Odchodzi Coutinio i Perisic - ściągamy Ciupo-Motinga na napad, a na skrzydle dalej nie ma komu grac.
Brazzo.
04.10.2020 11:57
Narzekali na CHO, to teraz beda mieć Ciupo Motinga. :)
Edytowano : 2020-10-04 10:39:09
PS. Lepiej juz stawiać na Zirkzee.
04.10.2020 10:38
"Podobno" Dest juz do nas lecial, ale nie doleciał. Lepiej nie wierzyć we wszystko co piszą w mediach.
03.10.2020 22:14
Czyli będzie analogicznie jak z Cou.
03.10.2020 21:41
Real w przyszłym sezonie bedzie musiał wybulić na Mbappe, na Haalanda pewnie im juz nie wystarczy pieniędzy.
03.10.2020 21:38
Nie ma szans, by Bayern dawał takie pieniądze za Odoia. Nie, kiedy raptem tydzień temu targowali się o 3 mln z Ajaxem o Desta, czy podkreślali w wypowiedziach, ze sytuacja w związku z pandemia jest ciężka. Nie chce mi się to w ogóle wierzyć.
03.10.2020 21:25
Roca juz w zasadzie w Bayenie. Ciekawe tylko czy jednocześnie nie odejdzie Javi.
03.10.2020 19:38
Zeby nie być gołosłownym... liczba piłkarzy Z POLA w latach 2010-2020 (nie wliczałem juniorów)
1) sezon 2010/11 - 25
2) sezon 2011/12 - 21
3) sezon 2012/13 - 23
4) sezon 2013/14 - 24
5) sezon 2014/15 - 24
6) sezon 2015/16 - 25
7) sezon 2016/17 - 22
8) sezon 2017/18 - 21
9) sezon 2018/19 - 22
10)sezon 2019/20 - 21
11)sezon 2020/21 - 18 (wliczyłem Zirkzee, bo nie traktuje go jako juniora)
03.10.2020 11:52
@Pir5
Można przejść z tym na spokojnie, ale przy założeniu, że widać, że absolutnie wszyscy w klubie starali się jak najlepiej przygotować druzyne do sezonu. Zarzad z dyrektorem sportowym tego nie (z)robi(ł), wiec akurat do nich będzie mozna mieć uzasadnione pretensje.
Edytowano : 2020-10-03 11:30:19
Proszę pana, proszę przeanalizować liczność piłkarzy z pola (bez dopychania skladu juniorami na sile) z poprzednich lat. Kadry w polu to my w ostatnich latach zbyt liczebnej może nie mieliśmy, ale nigdy aż tak bardzo.
03.10.2020 11:27
I niech mi tylko spróbują przez własne bledy, po słabym sezonie, wywalić Flicka, to chyba trzeba będzie pojechać pod budynek zarzadu. :)
03.10.2020 11:22
Tez tak myślę. Tempo transferowe oni maja tak wielkie, ze (przy założeniu, że rozmowy trwają nieprzerywanie) Odoia ściągnęliby w przyszłym roku.
Jeśli transfery będą, to raczej pojedynczy, choć to tez nic pewnego. Przy takiej liczebnosci kadry, grze na trzech frontach (+ spotkania reprezentacyjne) co pare dni i sytuacji związanej z pandemia przewiduję max jeden tytul na koniec sezonu i to raczej nie zwycięstwo w BL, a prędzej Puchar Niemiec. W Bundeslidze miejsce 2-3.
Edytowano : 2020-10-03 11:18:33
Dawno żeśmy nie przegrali walki o mistrza BL, może zarzad chce sobie po prostu przypomnieć jakie to uczucie.
03.10.2020 11:16
Fajny transfer. Ale szczerze, Dest juz lecial do Monachium, a wiadomo jak się skończyło, wiec się nie napalam. No i dalej nie wiadomo co z PO.
02.10.2020 20:04
@Skobry
Zgadzam się, to okienko nie jest wyjatkowe jesli chodzi o poczynania zarzadu. Poprzednie bylo bardzo podobne:
a) nieudana saga Leroya = saga Desta (tam skończyło się na kontuzji Sane, tu na przejściu Desta do Barcelony)
b) braki w składzie i odwlekanie transferow prawie do konca. W 2019 roku skończyło się to wypozyczeniami Perisica, Cou w połowie sierpnia i Odriozoli w zimie. I tak szczerze, wyszliśmy na tych wypozyczeniach kiedykolwiek na plus (James też się kłania)? Jedynie wyrzuciliśmy pieniądze i odroczylismy o rok problemy z liczebnością kadry.
Edytowano : 2020-10-01 12:25:01
@Pir5
Jest poprawny. Nie jest AŻ tak dobry, jak staraja się kreować go niektórzy. Tu widzę potrzebe sensownej konkurencji dla niego, by jeszcze go zmotywować do lepszej gry. Dest wydawał się idealny do tej roli.
01.10.2020 12:22
Pewnie, że za dużo. Tez bym nie dawal za niego 40 mln. Tym bardziej, ze pare tygodni wczesniej kłócili się z Ajaxem o pare milionów.
Szczerze, nie zazdroszczę teraz wlodarzom. Na własne życzenie obudzili się z ręką w nocniku i będą mieć problem, by ją z niego wyciagnac. Teraz tylko cud może uratować to okienko. Co do skrzydłowego, to chyba rzeczywiście lepiej postawić na Musiale zwlaszcza, ze naprawdę fajnie się prezentuje, choćby wczoraj w meczu z BVB widać było, że nie boi sie wchodzić w pojedynki z przeciwnikiem.
Drugi PO jest nam natomiast niezbedny na juz, bo po pierwsze Pavard wcale taki dobry nie jest, a po drugie nie widzę by Richards byl gotowy do gry w pierwszym zespole. Potrzebny rowniez jest ktoś do ofensywy za Cou.
Edytowano : 2020-10-01 11:59:18
Podsumowując potrzeba w pierwszej kolejności drugiego PO(a raczej pierwszego, bo ja uważam, że musi być to powazna konkurencja dla Pavarda) i ofensywnego pomocnika za Cou. W drugiej kolejności kogoś za Thiago. I w zasadzie tyle.
01.10.2020 11:56
Z mojej strony tyle na dzisiaj. Proszę tylko o zachowanie kultury w komentarzach, nic więcej. :)
30.09.2020 23:26
Thiago wysyłał sygnały o odejściu praktycznie przez całe lato począwszy od końcówki czerwca, przez cały lipiec i sierpień. Zarząd już od połowy wakacji wiedział, że odejdzie - miał czas by poszukać kandydatów. Następce, który zastąpi Thiago w 100% niezwykle trudno znaleźć (wręcz jest to niemożliwe), ale kto o tym mówi - tu chodzi wyłącznie o to, by pozyskać piłkarza, który a)chociaż częściowo załata dziurę po Thiago, b)da trenerowi niezbędną, dodatkową opcje przy ustalaniu wyjściowego składu na mecz c)wzmocni konkurencje w środku pola.
30.09.2020 23:23
Kiedyś chociaż starano się, by kadra była uzupełniona odpowiednio wcześnie, tak by trener miał możliwość przepracowania okresu przygotowawczego z nowymi piłkarzami. Jasne, ten rok jest wyjątkowy, bo a)COVID, b) związany z tym brak okresu przygotowawczego, ale rok temu COVIDu nie było, a przecież mieliśmy prawie identyczna sytuacje - zwlekanie z transferami (chocby słynna sprawa z Leroyem) , czy wypożyczenia prawie na koniec okna transferowego Cou i Perisica (połowa sierpnia).
30.09.2020 23:15
@Marienplatz
Z dnia na dzien? Przypomnijcie mi kiedy Thiago ogłosił, że chce odejść z klubu? Bo jeśli mnie pamięć nie myli, to gdzieś tak w połowie wakacji. Sporo czasu, by chociaz poszukac kandydatów na nastepce (nawet jesli nie zaatapilny Thiago w 100%), prawda? To się tyczy zreszta każdej innej pozycji, gdzie sa braki.
Edytowano : 2020-09-30 23:10:43
*nie zastąpiliby
Edytowano : 2020-09-30 23:17:14
EDIT: Nawet wcześniej. Thiago ogłosił, że chce odejść z Bayernu pod koniec CZERWCA!!
30.09.2020 23:10
@Pir5
Czemu mam się tym nie przejmować. Jestem juz na tym swiecie na tyle dlugo (a z Bayernem jestem niewiele mniej), ze potrafi wyrobić sobie własne zdanie na przeróżne tematy i nie boje się tego wyrażać (oczywiscie nie łamiac zasad netykiety). Taki juz jestem. To, ze krytykuje zarzad za bierność nie oznacza, że nagle przestane byc fanem Bayernu.
Edytowano : 2020-09-30 23:06:38
To trochę jak z małżeństwem... Nawet w najlepszych zdarzają się momenty ze złymi emocjami. :)
30.09.2020 23:04
@GuteSpiele
Szczerze, nie mam ochoty nawet tego analizować. Ze zwycięstwa (zwłaszcza z BVB) i trofeum się naturalnie ciesze, ale to nie przykryje problemu jakim jest skandalicznie waska kadra. Mam po prostu mieszane odczucia. Z jednej strony radość ze zwycięstwa, z drugiej strony rozczarowanie stanem kadry i zlosc na zarzad. Nie ma w tym nic niezwykłego.
Edytowano : 2020-09-30 22:58:40
@Pir5
Przydałoby się wreszcie by ludzie przestali nadużywać określenia "hejter" czy "hejtowanie" wobec osób, które mają negatywne zdanie na jakiś temat.
30.09.2020 22:56
Dobrze wiedzieć, że jest się choragiewka, niedzielnym kibicem, gimbusem (pomijając, że gimnazjum już nie ma) i fanboyem (czego fanboyem? Raczej hejterem chyba) naraz. Niezle combo swoją droga! :)
30.09.2020 22:50
Kolejny dzień, kolejny transfer! Zostało 5 dni do zamknięcia okna transferowego, wiec idealnie na zrobienie 4 transferow. Wychodzi tak 1 transfer na dzień, bo w niedziele Hasan juz powinien sobie wreszcie odsapnąć po ciężkiej pracy. Do zrobienia bez problemu.
30.09.2020 08:39
@admin
Nie śledziłem Lampteya zbyt mocno, ale patrzac na jego wzrost, można dojść do oczywistych wnioskow, ze mogą być z tego powodu problemy przy górnych piłkach. W końcu mając 164cm ciężko jest wygrać glowke z kimś kto ma pod 180cm. Jeszcze jak się jest ofensywnym piłkarzem jak Insigne, to tak to nie przeszkadza, ale dla obroncy to dosyć ważne, by mieć chociaz te 170cm.
Edytowano : 2020-09-29 16:55:31
Te 4 cm to przy wzroście rzędu 164-170cm akurat dosyć dużo.
Edytowano : 2020-09-29 16:57:41
Zupełnie inaczej niż 4cm różnicy przy wzroscie w przedziale np. 174-180.
29.09.2020 16:54
Moim zdaniem zbyt mały nawet jak na bocznego obrońcę, niższy nawet od Robero Carlosa dla porównania.
Dest 1,75cm, Aaron 1,78cm, Lamptey... 1,64cm. Wyobrażacie sobie jak taki Insigne (ten sam wzrost) skacze przy rzucie różnym do główki? Kazdy przeciwnik bedzie wrzucał w kierunku Lampteya.
Edytowano : 2020-09-29 16:46:57
Anglicy chcą za niego 25mln, to więcej nawet niz chcial Ajax za Desta, bo tam padała co prawda ta sama kwota, ale razem z bonusami. Wolałbym 100 razy bardziej Desta niż Lampteya czy Aaronsa.
29.09.2020 16:39
@Pir5
Wcale nie dramatyzuje. Liczebność kadry i związana z tym jej konkurencyjność jest na tak niskim poziomie, jaki ja osobiście sobie nie przypominam. Mało liczebna kadra, to nie tylko problem z możliwym zmeczeniem pilkarzy, ale również problem spowodowany brakiem jakiejkolwiek konkurencji w zespole.
29.09.2020 14:30
@Pir5
Ze to jest mało możliwe? Przy tak nielicznej kadrze i przy paru nieszczęśliwych zdarzeniach (jak kontuzja Leroya) gramy juniorami w BL. Szczerze, wcale by mnie nie zaskoczylo, gdyby wtedy doszło do powtórki z takiego sezonu 2006/07.
Edytowano : 2020-09-29 14:22:27
@tapczan
Kto tu się cieszy?? Ja tu widzę głównie rozgoryczenie i rozladowywanie niemilych emocji za pomocą humoru i lekkiej szydery. Radości raczej nie ma.
Edytowano : 2020-09-29 14:23:47
*lekkiej ironii
29.09.2020 14:20
Teraz jeszcze jakas kontuzja innego, kluczowego zawodnika + kwarantanna dla paru innych i Leroy wróci w sam raz, by nas wygrzebywac ze środka tabeli.
29.09.2020 14:14
Podsumowując wasze typy...
Eriksen- żadna znacząca drużyna go już nie chce
Gotze- wolny zawodnik, który ma trudnosci że znalezieniem dobrego zespołu
Draxler - zapomniany nawet we własnym klubie
Kehrer- -.-
Edytowano : 2020-09-29 13:54:52
Już wolalbym Cou+Perisica
29.09.2020 13:50
Działa sa, ale amunicji nie ma. :P
29.09.2020 11:38
Kolejny dzień minął, pełen transferowych emocji! Ten z pewnością będzie równie udany. Zapnijcie pasy,bo was z kapci wywali! :)
29.09.2020 08:37
@GuteSpiele
Z całym szacunkiem, ale ciężko jest mi zgodzić się z twoimi ocenami poziomu piłkarzy po słynnym Coman>Mbappe. Nie jestem po prostu jednym z tych osób, które każdemu piłkarzowi czy potencjalnemu transferowi Bayernu dodaje +10 do klasy. Mam nadzieje, ze się nie obrazisz.
Edytowano : 2020-09-28 14:42:58
*jedną
28.09.2020 14:40
@GuteSpiele
Arjen przychodził do Chelsea tez z holenderskiej ligi, Suarez przed przejściem do LFC też wymiatal w Ajaxie. Oczywiście nie każdy obiecujący zawodnik z holenderskiej ligi musi zabłysnąć na europejskim poziomie, ale to samo tyczy się "talentow" z angielskiej.
@Pir5
Bayern kłócił się z Ajaxem o pare mln na dłuuugo przed zainteresowaniem Barcy. Można było wyłożyć 20mln+5 mln bonusów np. juz pod koniec sierpnia/ na początku września i Barcelona nie miałaby nic do gadania. Tak czy siak wyszłoby taniej niż za Aaronsa.
Edytowano : 2020-09-28 14:31:39
Zwłaszcza, że w tamtym okresie Dest byl mocno zainteresowany przejsciem do Bayernu.
28.09.2020 14:29
Normalnie padnę ze śmiechu jak Bayern wylozy za Aaronsa 25-35 mln, gdy za lepszego Desta żałowali wyłożyć mniejsza kasę. xD
28.09.2020 14:03
Transfer ponoc dopięty w 50% tzn. Hasan chce, Chelsea się śmieje.
28.09.2020 13:58