Dunga to idiota, czego dowiodła już jego poprzednia przygoda z drużyną narodową, a jego decyzje personalne wołają o pomstę do nieba. Kto o zdrowych zmysłach wytłumaczy wystawianie Robinho i tak częste stawianie na Tardelliego? W brazylijskim związku pracują bardzo niekompetentni ludzie, jeśli chodzi o dobór selekcjonerów, ale to na szczęście nie nasz problem.
27.06.2015 23:14
@Patryk Tu nie ma co mówić, że coś jest nie w stylu Bayernu. Kiedyś nie w stylu Bayernu, byłoby kupienie Javiego czy Gotze. Nie tak dawno, naszym rekordem było wydanie 25 milionów na zawodnika. Niestety nie ma granicy, powyżej której przestaniemy kupować zawodników. Jeśli przyjmiemy takie założenie, to wrócimy do czasów, w których Milan lał nas na AA w ćwierćfinale LM. Trzeba zacząć mówić o ekonomii i postępie. Świat dąży do skali makro i transfery też, chcąc nie chcąc muszą takie być. Jeżeli Bayern ma coś znaczyć na globalnym rynku, to musi myśleć globalnie w każdej kwestii. Pomyślmy na przykład o zwrocie z transferów, pomijając sportową jakość, która też, jakby nie było, się zwraca. Jak myślisz, ile osób kupiłoby koszulkę FCB z nazwiskiem Hazard, a ile koszulkę z nazwiskiem Konoplyanka? Różnica byłaby dość spora.
W kwestii skrzydłowych. Uważam, że powinniśmy kupić dwóch zawodników. Mój wymarzony zestaw to Griezmann jako główny transfer i Felipe Anderson jako perspektywiczny transfer. Na Hazarda nawet nie liczę, a Di Marii nie chcę, bo ponad 60 milionów to za dużo na zawodnika, który ma już 27 lat i spore wahania formy. Innych, realnych alternatyw, szczerze mówiąc nie widzę.
21.06.2015 14:25
@Patryk233 Uparłeś się na tego Konoplyankę i wciąż nazywasz go "młodym talentem". Zrozum, ten facet urodził się we wrześniu 89 roku i jest kilkanaście dni młodszy od Mullera! I to ma być skrzydłowy, który zapewni nam stabilizację? Gdzie jest Muller, gdzie są młodsi Griezmann i Hazard, a gdzie jest Konoplyanka? Niebo a ziemia. Herrmann może trochę młodszy, ale też jak na swój wiek, nie pokazał niczego, co mogłoby przyciągnąć klub pokroju Bayernu. Czasy się zmieniają. Nie można stać w miejscu, trzeba się adaptować. Kwoty rosną i będą rosnąć, bo taka jest kolej rzeczy. Inna sprawa, że działa to w dwie strony. Bayern notuje rekordowe obroty, więc dlaczego transfery nie mają być rekordowe? Konoplyanka to piłkarski i przede wszystkim marketingowy strzał w stopę. Skoro Sevilla jest tak blisko pozyskania go, to powiedzcie mi, chcemy równać do klubów pokroju właśnie Sevilli, Romy, Tottenhamu, czy może do klubów pokroju Realu czy Barcy? Nie musimy co okienko wydawać 100 milionów, ale jednak trochę kasy trzeba upuścić z twardego konta.
P.S. Griezmann to jest skrzydłowy/napastnik. Może grać tu i tu. To nie jest tak, że on od zarania dziejów gra w Atleti na szpicy. W Sociedad grał tylko i wyłącznie na skrzydle i tak naprawdę to jest jego wyuczona pozycja. Wedle transfermarkt jego pozycje to podwieszony napastnik, skrzydłowy i szpica. Przecież jak zacznie grać na skrzydle, to nie zrobi się nagle kulawy. Nie będzie grał, jakby mu nogę obcięli. Facet wie jak namieszać na skrzydle i jeśli dokładniej by się przyjrzeć heatmapom z meczów Atletico, to można dojść do wniosku, że dalej w dużej mierze trzyma się boków boiska. Rolę centralnego napastnika spełniał tam Mandzu albo Torres, a Griezmann był wolnym elektronem.
21.06.2015 14:00
@Mati Griezmann to lewy napastnik gwoli ścisłości. Obecnie w Atleti gra właśnie na tej pozycji, ale nie jest mu obca gra na skrzydle. W Sociedad grał bardziej jak Ribery, w Atleti gra na pozycji zbliżonej do Robbena, tyle, że po drugiej stronie boiska. W każdym razie nie gra na pozycji typowego napastnika jak, dajmy na to, Luca Toni. Myślę, że trio Griezmann-Lewy-Muller, z dwoma bocznymi napastnikami, byłoby czymś naprawdę ciekawym. A Anderson, owszem, nie jest lepszy od Konoplyanki, ale poczekajmy na to jak będzie grał w jego wieku, czyli za de facto 4 lata. Mała różnica, nie? Poza tym, wymieniłem go jako dodatkowe wzmocnienie, a nie jako główną armatę na skrzydło.
21.06.2015 13:23
Prawda jest taka, że przy obecnym stanie rywalizacji musimy wzmocnić skrzydło piłkarzem, który wie co to gra na najwyższym poziomie. Nie interesują mnie żadne "młode talenty". Potrzebujemy jednego dużego nazwiska i ewentualnie jakiegoś rozwojowego piłkarza w wieku max. 22 lat. Trochę śmieszy mnie kiedy ktoś mówi, że zamiast Hazarda czy Griezmanna wolałby jakiś młody talent. Spójrzmy na wiek poszczególnych zawodników. Hazard jest urodzony w styczniu 1991 roku, a Griezmann w marcu tego samego roku. Tymczasem ten "młody" Konoplyanka urodził się we wrześniu 1989 roku, Brahimi to rocznik 90, a Herrmann jest młodszy od Hazarda o miesiąc. Naprawdę chcecie takie "talenty"? Wg mnie, jedynym ciekawym skrzydłowym spoza światowego topu, którym powinniśmy się zainteresować jest Felipe Anderson (relatywnie młody, bo rocznik 93). Tak czy siak, priorytetem dla mnie jest Griezmann, bo o ile w wydanie 60 milionów na zawodnika jestem w stanie uwierzyć, to w zapłacenie 100 milionów, jak nie więcej, na Hazarda, nie uwierzę.
21.06.2015 13:03
@Apollo My mamy słabą politykę transferową... I na jakiej podstawie tak sądzisz? Na podstawie okienka, które jeszcze się nawet nie zaczęło? Przypomnę Ci jak to wyglądało w zeszłym roku. Lewy za darmo, Benatia w promocji, Bernat za jedyne 10 milionów? To są złe transfery? Prawda jest taka, że nie kupimy każdego piłkarza, którego tylko zwęszymy. Tylko Magath uwielbia takie praktyki, ale ten Pan w Bayernie to już przeszłość (na szczęście). A już ten lament o Firmino jest dla mnie kompletnie niezrozumiały. Po kiego grzyba nam on? Przecież to jest tak naprawdę półśrodek, a mnie one nie interesują.
12.06.2015 13:11
Balcerowicz to stracony człowiek? No proszę, a to nowość... mrtiktak widzę, że nie tylko w kwestii Bayernu prezentujesz, nazwijmy to delikatnie, ciekawe poglądy. Wracając do tematu, bo nie wypada Bayernu zestawiać z polityką, też mam nadzieję, że nowym właścicielem '3' stanie się Darmian. Mielibyśmy naprawdę solidnego grajka na prawą obronę i ewentualnie prawy środek obrony. To jest według mnie jedyny transfer, jaki musimy zrobić, jeżeli chodzi o defensywę.
05.06.2015 19:59
@buuuU Więc tak... W Monachium przede wszystkim obowiązkowa jest starówka. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że wszystko masz relatywnie blisko Marienplatz i ratusza. Idąc Kaufingerstrasse (główny deptak) dojdziesz do placu Stachus. W tym samym kierunku masz zresztą dworzec. W pobliżu masz też Odeonsplatz (pewien Austriak bardzo lubił tam przemawiać), Viktualienmarkt (targ) i słynny Hofbrauhaus. Dalej są tereny uniwersyteckie i park angielski. Do najbardziej interesujących Cię miejsc dostaniesz się U-6 (Allianz) i U-3 (centrum olimpijskie i muzeum BMW). Na Saebener Str. za cholerę nie pamiętam jak się dostać, ale i tak nie obejdziesz się bez planu miasta. Jeżeli kręcą Cię takie rzeczy jak muzea, to obowiązkowymi pozycjami są Deutsches Museum i Museum Mensch und Natur (do którego trzeba ładny kawałek dojechać) Szczególnie polecam to drugie. Wracając na chwilę do centrum, są jeszcze Pinakoteki. Stara (Da Vinci, Santi i te klimaty), Nowa ("Słoneczniki" Van Gogha, Monet, Manet itp.) oraz Nowoczesna (chyba nie muszę rozwijać). I jeszcze jedno, polecam ZOO. Nie jest może tak dobre jak to w Norymberdze, ale i tak trzyma poziom.
Takie gadanie i tak jest w sumie bezcelowe, bo ani wszystkiego nie wymienię, ani Ty nie dowiesz się co jest jak położone. Mam nadzieję, że przynajmniej masz teraz jakiś pogląd na to od czego zacząć.
P.S. Obowiązkowy przy zwiedzaniu Monachium jest precel od Rischart'a w ręku :D
18.05.2015 18:32
@mrtiktak Rzeczywiście nie ma warunków. Potwierdza to słabymi statystykami w tym sezonie... Owszem Griezmann będzie grał czyimś kosztem, najpewniej Goetzego, ale co w tym złego? W odróżnieniu od Mario, on będzie grał, a nie stał. Chyba, że wychodzisz z założenia, że lepszy stojący Niemiec od stojącego cudzoziemca.
16.05.2015 21:13
Tak sobie teraz myślę, że ściągnięcie Griezmanna za 58 mln jest naprawdę niezłą opcją. Dołożyć do tego 25-30 mln na Felipe Andersona, 45 mln za Verrattiego i jakiegoś solidnego obrońcę za 15 mln. Taki scenariusz to trochę science-fiction, szczególnie wyciągnięcie Verrattiego, ale są to jak najbardziej możliwe wzmocnienia (w odróżnieniu od Hazarda). Nasze szanse w przekonaniu Antoine'a dostrzegam w fakcie, że to Francuz, a jaki Francuz nie chciałby być następcą Ribery'ego? Kwota tego wszystkiego zamknęłaby się w 150 milionach, czyli spokojnie by nam starczyło, a przecież kilka milionów wpadłoby ze sprzedaży zawodników. Cóż, pomarzyć można.
12.05.2015 14:50
Wynik jest bardzo zły, ale szczerze mówiąc, czego my się spodziewaliśmy? I tak długo wytrwaliśmy przy stanie 0:0. Wyobraźcie sobie analogiczną sytuację. W Barcie nie ma Messiego, Neymara, Alby i innych, a Suarezowi zakładają maskę. Zupełnie inaczej by to wyglądało. Prawda jest taka, że ten sezon straciliśmy przez kontuzje. I tu nasuwa się kolejna rzecz. Czeka nas w najbliższym czasie spora wymiana pokoleniowa. Niestety, czas płynie nieubłaganie i RR nie będą już stanowić o naszej sile przez cały, długi sezon. Potrzebujemy kilku poważnych wzmocnień. Bayern sypnie kasą i tego jestem pewien.
Jeszcze na koniec w kwestii dwumeczu. Oczywiście jeszcze wierzę, ale trzeba na sytuację popatrzeć realistycznie. Barca jest praktycznie w finale. Niech już sobie wygrają tę LM. Przy całej niechęci (z dwojga złego, lepsza Barca niż Real), trzeba oddać cesarzowi co cesarskie. W tym sezonie po prostu zasługują na to trofeum. Po cichu liczę na Juve, ale, jak już wspomniałem, trzeba być realistą.
Ostatnia sprawa. Messi jest najlepszym piłkarzem w historii. Koniec, kropka. Żaden piłkarz nie powinien czuć się upokorzonym po byciu objechanym przez niego. Boa się podniesie. On już raz zabrał boskość Messiemu i to w o wiele ważniejszym meczu.
P.S. Duet Szpaku- Żewłakow to dramat, dno i kilometr mułu. Nie wiem jak Darek doczyści plamy na spodniach, które pojawiły się u niego po drugim golu.
07.05.2015 04:12
@Koan. Aktualnie to raczej Lahm out, a nie Rafa out. Naprawdę, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, nie ma co narzekać. Trzymają się z tyłu, a i Robert z Tomkiem raz na jakiś czas potrafią stworzyć zagrożenie. Nie ma co mieć pretensji do poszczególnych zawodników, że Messi ich objeżdża. Na litość boską, to jest Messi! Lekarstwem na niego jest zespołowa gra blisko siebie, a to na razie robimy bardzo dobrze.
06.05.2015 21:41
Po pierwszej połowie mogę tylko powiedzieć, że jestem dumny z chłopaków. Można było przypuszczać, że przy takich brakach kadrowych ten mecz będzie tak wyglądał, ale do przerwy mamy korzystny wynik. Jest walka i determinacja, więc jest dobrze.
06.05.2015 21:35
Data 2015-04-24 23:10:36
Od ForzaJuve3
Do ozzy
Temat Admin
Masz ostatnią szansę na poprawę. Jeśli i na tym koncie będziesz obrażał i prowokował kibiców FCB to każde kolejne konto będziesz miał usuniete, niezależnie od tego co napiszesz. Pzdr i liczę na konstruktywną polemikę inaczej sie będziemy żegnać...
Nie no... To już jest żałosne... :D
24.04.2015 23:52
Smutnymi ludźmi muszą być Ci, którzy na tyle nie mają co robić, że muszą wchodzić na strony innych klubów i tym klubom umniejszać...
24.04.2015 23:07
Jeszcze w kwestii opinii przedmeczowych. Śmieszy mnie jak to wszyscy eksperckim tonem wypowiadają się, że Bayern ma w tym sezonie słabą obronę, bo Porto strzeliło mu 3 gole. Rozbraja mnie takie rozumowanie. Życzę powodzenia takiemu Neymarowi jak trafi na skałę w postaci Boa i Benatii. Analizując linie obrony obu zespołów można dojść do tylko jednego wniosku. Zestawienie Rafa (Lahm)-Benatia-Boa-Bernat(zdrowy Alaba) wypada bez porównania lepiej niż Alves-Pique-Mathieu-Alba. I w teorii i w praktyce. Środek obrony to w ogóle niebo a ziemia, a boki są trochę inną bajką, bo bocznych defensorów Barcy postrzegam raczej jako średniej jakości skrzydłowych, a nie graczy stricte defensywnych. Może to co mówię jest małym wywyższaniem się, ale powiedzmy, że po prostu odbijam piłeczkę.
24.04.2015 19:40
Chicharito zamiast Lewego to naprawdę słaby żart.
24.04.2015 03:03
@Adi Mi też się wydaje, że Xabi jest obecnie lepszą opcją na stoperze niż Dante i Holger. Miał czas na odpoczynek i przede wszystkim na przemyślenia. Dante odpada w przedbiegach, a Holger to jednak w pewnym sensie niewiadoma. Ja w każdym razie liczę na to, że jeśli Alonso dane będzie wybiec w pierwszym składzie, to będzie skoncentrowany na tym, żeby udowodnić, że jeszcze ma coś do powiedzenia. Nie, również nie jestem fanboyem Xabiego.
21.04.2015 18:32
Podejrzewam, że wyjdziemy dzisiaj tak:
Neuer-Rafinha-Boateng-Xabi-Bernat-Lahm-Schweinsteiger-Thiago-Muller-Gotze-Lewy
Alonso na stoperze to bardzo prawdopodobny scenariusz (nie mnie oceniać czy jest to scenariusz pozytywny). Pytanie tylko czy Basti jest gotów na grę od początku? Bardzo chciałbym zobaczyć Rode, ale wiem, że mogę się przeliczyć. Tak sobie też ostatnio myślałem, że przy założeniu, że Lahm wróci na prawą stronę (not gonna happen), Rafinha obok Boatenga byłby ciekawą opcją. Oczywiście brakowałoby wtedy warunków fizycznych na ŚO, ale z drugiej strony Porto bazuje na dynamicznych zawodnikach (tylko Jackson jest wyrośnięty), więc Rafa prawdopodobnie poradziłby sobie lepiej niż inni kandydaci. Poza tym Rafa i Boa już grali ze sobą na środku obrony.
21.04.2015 18:27
Przyznasz jednak, że liczenie na porażkę, która i tak nie jest gwarantem spełnienia Twojego postulatu, jest dość osobliwe.
21.04.2015 18:16
Jak można chcieć, żeby własna drużyna odpadła?! Dla mnie to niepojęte, jakiekolwiek byłyby okoliczności. "Łysy" (swoją drogą skąd wytrzasnąłeś syndrom sztokholmski w kontekście Guardioli?) tak czy siak zostanie na przyszły sezon, więc nawet w tej materii nie masz żadnego usprawiedliwienia.
21.04.2015 18:08
Ja jednak optuję za Hiszpanem. Xabi to jednak gracz środkowej linii, więc teoretycznie jest to mniejsze zagrożenie niż tykająca bomba na środku obrony. Pozostaje jeszcze nadzieja, że BILD nie ma racji, chociaż kogo my próbujemy oszukać... U buka postawiłbym całe swoje oszczędności na Xabiego w wyjściowej jedenastce. Jak ja tęsknię za Javim...
21.04.2015 18:04
Wierzymy Panowie i na pewno się uda! Od rana mam przewlekły stan przedzawałowy i trzęsę się jak galareta. Zresztą nie muszę Wam tego mówić, bo nie ja jeden tak mam :D
Można wymieniać wiele plusów i minusów, ale nie wspomnieliście (przynajmniej ja nie zauważyłem) o naszej największej szansie. Mianowicie Porto będzie grało bez bocznych obrońców. Może się wydawać, że nie są to aż tak newralgiczne pozycje, ale w przypadku Porto jest dokładnie inaczej. Danilo i Alex Sandro w dużej mierze ciągną ich grę i zapewniają sporą stabilizację z tyłu. W ich braku upatruję nasze szanse. Wyobraźmy sobie, że Arjen jednak znajdzie się w kadrze meczowej. Choćby miał zagrać 15 minut, chcę zobaczyć Arjena na podmęczonego Martinsa-Indiego (prawdopodobnie zagra z lewej). Holender Holendrowi zgotowałby prawdziwe wiatraki. Zobaczymy jak to będzie.
W kwestii złych wiadomości. Według BILDU Alonso szykowany jest do pierwszego składu... Jeśli to prawda, to nie mam pytań... Przynajmniej Pep oszczędzi nam widoku brazylijskiej czupryny.
21.04.2015 17:55
Kroos, Kroos, Kroos... Tak za nim płaczecie, a chyba nie zdajecie sobie sprawy jak bardzo on się rozleniwił w tym Realu (nie żeby u nas był jakoś specjalnie pracowity). To jest tak samo ślamazarny piłkarz jak Alonso, tyle, że trochę młodszy (nawet nie chcę sobie wyobrażać dynamiki 33-letniego Kroosa). W Realu wszystko robi za niego Modric. I do przodu i do tyłu. Kroos jest tylko po to, żeby była opcja dogrania. Od razu mówię, że oglądam dość sporo meczów Realu, więc nie są to jakieś moje teorie wyssane z palca. Spoglądając jeszcze na chwilę na statystyki. W 45 meczach Kroos strzelił 1 gola i 14 razy asystował (z czego ok. 10 razy z rożnego). Statystyki nie grają, ale od kreatora gry wymaga się chyba więcej? Podsumowując, Kroos z pewnością nie byłby teraz remedium na słabą grę Alonso.
Co innego Schweini, czyli piłkarz, który w każdym meczu daje z siebie wszystko. Dlatego też w rewanżu (przy założeniu, że Basti i Frąk będą już mogli zagrać) wyszedłbym takim składem:
Neuer-Rafinha-Boateng-Badstuber-Bernat-Lahm-Schweinsteiger-Thiago-Muller-Ribery-Lewandowski
Frąk raczej na pewno zdąży, a jeśli Bastian jednak miał się nie wyrobić, jedyną logiczną opcją jest Rode. Oby Pep wysłuchał moje modły.
Teraz przejdę na chwilę do sfery marzeń, czyli transferów i naszego optymalnego składu na przyszły sezon. Nie oszukujmy się, potrzebujemy światowej klasy skrzydłowego i solidnego obrońcę w miejsce Dante. Kolejną pozycją wymagającą załatania jest prawa obrona.
Dlatego też nie pogardziłbym, gdyby przyszli do nas tacy zawodnicy jak Hazard (Mission Impossible, ale wszystko jest możliwe), Griezmann (realna opcja zamiast Hazarda), Fabian Schar jako alternatywa na środek obrony i no właśnie... Tu zaczynają się schody. Nie widzę żadnego porządnego prawego obrońcy, który mógłby nas wzmocnić. Niektórzy mówili o Carvajalu, ale ostatnio strasznie obniżył loty (nie bez powodu biały klub bierze Danilo). Gdyby tylko Pep przestał kombinować z Lahmem... To jest mój największy zarzut w jego kierunku.
Czyż nie pięknie by to wyglądało, gdybyśmy przy obecnej (zdrowej) kadrze grali takim składem?
Neuer-Lahm-Benatia-Boateng-Alaba-Schweinsteiger (Javi)-Thiago-Robben-Muller (Gotze)-Ribery-Lewandowski
Dobra, koniec dywagacji, bo już za bardzo oderwałem się od rzeczywistości.
16.04.2015 14:05
"Twoja argumentacja jest tak absurdalna i dziecinna, że aż momentami komiczna. Guardiola jest dobry, chociaż ewidentnie obniżył loty drużyny, którą prowadzi, a Simeone jest zły bo ma zbyt wybuchowy charakter. Wróć jak już mentalnie wyrośniesz z piaskownicy."
Czy twoje ograniczenie umysłowe pozwala ci tylko i wyłącznie na operowanie absolutami?
"Jedynym trenerem, preferującym defensywną grę, a mogącym sprawdzić się w Bayernie, jest wg mnie Cholo Simeone. Argentyńczyk, gdy zajdzie potrzeba, potrafi ustawić zespół pod dominację przeciwnika. Problemem jest w tym wypadku, chyba aż zbyt wybuchowy charakter."
Oto co napisałem. Jeśli widzisz w tej wypowiedzi negację kandydatury Simeone na trenera Bayernu, to gratulacje. Przedstawiłem tylko wadę Simeone, bo jest to niewątpliwie argument "przeciw" jego angażowi.
Nie zamierzam wychodzić z piaskownicy, ponieważ jeżeli według ciebie prezentuję taki poziom, to jest to dla mnie swego rodzaju nobilitacja oznaczająca, że nie jest ze mną jeszcze tak źle.
16.04.2015 01:24
Moim wymarzonym trenerem Bayernu i tak na zawsze pozostanie nie kto inny jak nasz Oli.
16.04.2015 01:09
Nie chcę, tylko podaję kandydaturę. W moim mniemaniu, Simeone w odróżnieniu od Mou jest w stanie zagrać otwartą piłkę. Mourinho mając w składzie Hazarda, Williana, Oscara itp. dalej gra betonowym stylem i to mi się bardzo nie podoba. Poza tym, po prostu go nie lubię. Dodatkowo mam awersję do białego klubu, więc jest to kolejny czynnik skreślający Mou z mojej listy. Te cyrki z jego czasów w Realu to nie jest coś, co chcę oglądać w naszym wykonaniu.
Jedyne czego chcę, to żeby Pep spiął poślady i udowodnił mi, że nie bez powodu mu ufam.
16.04.2015 00:55
Teraz już na serio. Nie widzę na obecnym rynku trenerów, którzy byliby w stanie prowadzić tak wielki klub jak Bayern, jednocześnie zachowując jego styl, opierający się o prowadzenie gry. Jeśli już miałbym się pokusić o jakieś nazwiska to przychodzi mi do głowy Antonio Conte, który jeszcze niedawno naprawdę porządną ekipę stworzył w Juventusie. W Bundeslidze nie widzę odpowiednich nazwisk. Nie przekonują mnie takie nazwiska jak Hecking czy Favre. To nie są trenerzy o odpowiednim autorytecie i myślę, że zanotowali by zbyt duży przeskok przechodząc do Bayernu. Poza tym nie są to trenerzy najmłodsi. Jest jeszcze ulubieniec publiczności- Thomas Tuchel, ale tak naprawdę jest to kot w worku i nie wiem czy zarząd zaryzykowałby drugiego Klinsiego. Podążając w kierunku Hiszpańskim, jedyne nazwisko, które przychodzi mi na myśl to Unai Emery. Zrobił z Sevilli naprawdę niezłą ekipę i osiągnął z nią spory sukces. Anglia to w ogóle kierunek nieprawdopodobny w kontekście trenera Bayernu, więc nawet nie zacznę pisać o Pochettino. Naprawdę nie widzę obecnie dobrej alternatywy dla Pepa. Jak już pisałem, Klopp i Mou odpadają. Jedynym trenerem, preferującym defensywną grę, a mogącym sprawdzić się w Bayernie, jest wg mnie Cholo Simeone. Argentyńczyk, gdy zajdzie potrzeba, potrafi ustawić zespół pod dominację przeciwnika. Problemem jest w tym wypadku, chyba aż zbyt wybuchowy charakter.
Wierzę w Pepa i mam nadzieję, że osiągnie z Bayernem wielkie rzeczy. Jeszcze nic nie stracone.
16.04.2015 00:42
"i to z uzasadnieniem"
Dziękuję za treściwe odpowiedzi. Rozważę każdą kandydaturę. Na razie mogę uchylić rąbką tajemnicy. Liderem wyścigu jest Czesław Michniewicz.
16.04.2015 00:25
Tak z ciekawości. Chciałbym zobaczyć jakąś poważną kandydaturę na trenera Bayernu i to z uzasadnieniem. Nie interesuje mnie rzucanie nazwisk. I od razu mówię, że wykluczam trenerów pokroju Kloppa czy Mourinho, bo to Bayern ma prowadzić grę, a nie pozwalać innym grać i czekać na kontry. Tak było, jest i będzie.
Ktoś się podejmie?
16.04.2015 00:18
Żeby wszystko było jasne. Jak najbardziej popieram konstruktywną i uzasadnioną krytykę, ale to co się tu wyrabia, to zupełnie co innego. Pisanie, że "to jest do dupy, to jest do dupy i w dodatku to też jest do dupy" to nie krytyka. To tylko bezmyślny lament. Krytyka powinna być połączona z wyciąganiem sensownych wniosków i przedstawieniem realnych opcji poprawy (nie, postulowanie zatrudnienia trenera, który w 1/8 odpadł z grającym w 10 PSG to nie realna propozycja zmian).
16.04.2015 00:13
@emil1985 Zdecydowanie łatwiej wskazać takich, którzy tego nie pamiętają, bo niestety to oni są od pewnego czasu przeważającą siłą na tej stronie (albo po prostu głośniej krzyczą). Trudno jest docenić jakikolwiek sukces jak zaczęło się kibicowanie od trypletu. I naprawdę, niektórzy mogą sobie podarować pieprzenie o tym jak to od lat są kibicami Bayernu... Rozumiem, że nagle w tym roku wyszli z jaskini i stwierdzili, że w sumie można by pohejtować Pepa i drużynę.
16.04.2015 00:06
Ok, DieMannschaft, koniec. Jeszcze miałem siłę z Tobą dyskutować, ale teraz koniec. Ty nie hejtujesz wszystkiego dla jakiegoś wyższego celu, nie obrażasz wszystkich, bo jesteś naturalnym pesymistą... Ty jesteś po prostu tępy jak but.
16.04.2015 00:02
Jescze w kwestii Dantego i Xabiego. Po meczu możemy zgrywać ekspertów i mówić, że trzeba było wystawić Holgera i Rode. Sęk w tym, że po słabym okresie, Dante i Xabi zaczęli grać coraz lepiej i nic nie pozwalało sądzić, że dzisiaj odwalą takie coś. Mądry Polak po szkodzie...
15.04.2015 23:59
@DieMannschaft Nie no, fantastycznie. Widzę, że wchodzisz na wyższy poziom... Moja jest tylko racja i to święta racja!
15.04.2015 23:55
A tacy jak Ty, DieMannschaft to stado baranów prowadzonych przez barana. I wszystko w temacie.
Może Pep nie jest wizjonerem, ale z pewnością jest nim żywa legenda tej strony- zdf. Prawdziwy pionier- to on zasiał ziarno, które wyrosło jak wyrosło.
15.04.2015 23:52
I co? Nick Ci się znudził?
15.04.2015 23:49
Jest kilka spraw, które nakazują być umiarkowanie optymistycznym przed rewanżem. Pierwsza to to, że Porto to drużyna własnego stadionu. Druga to brak Danilo i Alexa Sandro w rewanżu. A trzecia to oczywiście spora szansa na występy Bastiego i Frąka we wtorek.
15.04.2015 23:48
@AndroPep
1) Po części zgoda, ale... Wiem, wiem, oklepany argument: KONTUZJE. Nie chodzi mi tu nawet o braki personalne pod kątem umiejętności indywidualnych (chociaż Robben i Ribery to siła Bayernu niezależnie czy trenowałby nas Pep, Tuchel czy Franek Smuda), ale o brak zgrania. Dla mnie to jest, nie całkowite, ale jednak częściowe wytłumaczenie.
2) Zgoda, ale przy obecnej sytuacji kadrowej po prostu nie ma wyjścia. Ewentualnie Rode.
3) Pełna zgoda, chociaż tli się we mnie iskierka nadziei, że pokaże jeszcze tak często wspominane dzisiaj jaja.
4) Wnioski, wnioski. Wszystko względne.
15.04.2015 23:43
Wklepywanie kolejnych znaków na klawiaturze to nie jest odpowiedni sposób na pokazywanie jaj, ale co ja tam wiem...
15.04.2015 23:36
@AndroPep Szanujmy się. Krytyka po porażce jest jak najbardziej wskazana, ale co innego krytyka, a co innego wylewanie wiadra pomyj na swoich ulubieńców.
15.04.2015 23:34
@Kamiloxin Biję pokłony. Tak, powiem to: UCZCIE SIĘ OD KIBICA BVB.
@AndroPep Racja to pojęcie bardzo względne w naszej sytuacji. Wszystko zależy od wyniku.
15.04.2015 23:32
Oczywiście jestem zawiedziony, ale bluzganie na naszych magików z obrony nic nie da. Musimy wierzyć, że w rewanżu uda się wyrwać awans. Jeśli się nie uda, tfu, tfu, dopiero będzie można wyciągać daleko idące wnioski. Jeszcze jedno. Pep ma swoje za uszami, oj ma, ale nie demonizujcie go aż tak. Przegraliśmy mecz po indywidualnych błędach i nie mówcie, że to wina Guardioli, że tak ustawił zespół. Co miał zrobić? Widzieliście naszą ławkę? W kwestiach personalnych mam tylko o jedno pretensje. Gdzie jest Rode?! Wierzymy Panowie! Już nie z takich opresji Bayern wychodził.
W kwestii pikującego poziomu komentarzy na tej stronie. Czy naprawdę doczekaliśmy się tylu masochistów? Jak można odczuwać niezdrową satysfakcję z porażki zespołu?! Bo co? Bo "miałem rację", bo "mówiłem, że Pep to dno"? Macie aż tak małe członki, że musicie się dowartościowywać porażką ukochanego klubu? Chociaż z tym ukochanym w przypadku niektórych bym mocno polemizował.
15.04.2015 23:28
Inna sprawa, że był faul na Alonso.
15.04.2015 20:51
Do tej pory broniłem Xabiego. W ostatnich meczach zaczynał grać lepiej, ale teraz... Miarka się przebrała!
15.04.2015 20:50
Jedna zaleta. Nie tnie.
http://the-match.eu/viewpage.php?page_id=51
14.04.2015 21:15
Czasami zastanawiam się czy w szatni Realu nie ma aby jakiegoś ogromnego wiadra z żelem, żeby każdy według uznania mógł skorzystać. Może Kroosik też się skusił? Mam nadzieję, że dzisiaj Atletico pokaże im, że fryzurami się meczów nie wygrywa.
14.04.2015 20:25
Co mnie bardzo cieszy, gramy u siebie.
08.04.2015 23:58
Gramy z Borussią!!!
08.04.2015 23:57
Tęsknię za starym bayern.munchen.pl. Niestety, potrójna korona ma też swoją cenę.
08.04.2015 23:46
A idź się utop w tym morzu rzygowin, które tak nagminnie nam tu prezentujesz... Dla mnie temat skończony.
08.04.2015 23:44
Brawo chłopaki!!! Brakowało mi takich emocji w meczach Bayernu. W trakcie karnych chyba z 5 razy dostawałem zawału. Manu to jest gość! Szczególnie cieszy mnie to, że Thiago po takiej pauzie mógł poczuć piękno piłki, strzelając decydującego karnego.
A teraz wiadomość do tego bezczelnego, sfrustrowanego, małego człowieczka, który dostosowując się do poziomu swoich wypowiedzi, podpisuje się jako 'xxxx'.
SPIER....... SKĄD PRZYSZEDŁEŚ ZAKOMPLEKSIONY KNURZE. NIE ODBIJAJ SOBIE NIEPOWODZEŃ ŻYCIOWYCH, UDAJĄC WIELKIEGO CHOJRAKA W INTERNETACH. NIKT TU NIE CHCE TWOJEGO BEZWARTOŚCIOWEGO PIERDOLAMENO PO WYGRANYM MECZU!!!
Mam nadzieję, że nie zasłużyłem na ostrzeżenie. Musiałem się wyładować (szczególnie po takim elektryzującym meczu). Resztę pozdrawiam i życzę miłej, zwycięskiej, nocy.
08.04.2015 23:37
I już lepiej się patrzy na ten mecz :) To jest jednak magik.
04.04.2015 20:06
THIAGO!!!
04.04.2015 20:01
Tych dwóch rozgrzewających się Panów to dobry znak :)
04.04.2015 19:38
Dawno się nie udzielałem, ale po takiej ciekawej połowie muszę dorzucić swoje trzy grosze. Przede wszystkim brawa dla Pepa. Pozornie wyszliśmy bardzo defensywnie, dzięki czemu Borussia nie potrafi z przodu zrobić nic (kapitalny Benatia i Boa) i gramy na kontrę długimi piłkami, bazując na fantastycznej współpracy Lewego i Mullera. Przy naszych obecnych zasobach personalnych i stylu gry przeciwnika, naprawdę czapki z głów, że Pep takie coś wykombinował. W drugiej połowie liczę na naszego magika, Thiago!
04.04.2015 19:33
@Arturro2014 To, że nie ma Lewego dziwi mnie trochę w kontekście obecności w tym zestawieniu np. Dantego. Niemniej jednak, daleko mi do płaczu.
11.01.2015 20:51
Jeden temat skończyliśmy, to od razu zacznę nowy. Shaq kompletnie nic nie wnosił do drużyny poza samolubną, irracjonalną i nieefektywną grą przynoszącą wiele strat. Jego postawa poza boiskiem również nie była przykładowa. Cieszę się, że poszedł do Interu, bo u nich będzie z pewnością pełnił ważną rolę, a u nas po prostu blokował miejsce na ławce młodszym i na pewno bardziej zaangażowanym zawodnikom. Ale tak jak mówisz, to jest moje zdanie.
09.01.2015 22:20
@rethel Manuel Neuer. Mówi Ci to coś? To on zasłużył na miano piłkarza roku. Rzeczywiście, Kroos ma fantastyczną celność podań. Po rodzaju podań jakie wykonuje można zauważyć, że jest to dla niego naprawdę ważne. Aż zbyt ważne...
Nikt nie przekona mnie, że Kroos jest jednym z najleszych playmakerów w Europie. Miałem takie zdanie jak jeszcze grał u nas (zawsze przed podaniem składów miałem nadzieję, że nie będzie na '10'), a teraz tym bardziej się ono nie zmieniło. Z zagrań rozgrywającego powinno coś wynikać, a podania na boki i w tył nie są dla mnie zbyt wymiernym efektem. Dlatego też Kroos nie umywa się do graczy pokroju Iniesty, Schweiniego czy Fabregasa. Takie jest moje zdanie. Kropka.
09.01.2015 22:10
Nie jest to żaden wielki zaszczyt. Głosowanie internetowe jak każde inne. To, że kibice Realu masowo głosują na swoich ma ogromne znaczenie. To, że Ozil triumfował w ostatnich trzech edycjach wystarczająco świadczy o "prestiżu" tego wyróżnienia...
09.01.2015 20:01
Gotze ma na razie 7 goli i 2 asysty w 16 meczach. Kroos ma 1 gola i 7 asyst też w 16 meczach. Biorąc pod uwagę, że te asysty Kroosa to w 80% wrzutki z rożnych, to Gotze prezentuje się o wiele lepiej. A zresztą... Co mnie obchodzi Kroosik... Niech sobie siedzi w tym Madrycie i patrzy jak Bayern zwycięża LM. Telewizor na pewno ma dobry.
09.01.2015 19:25
Idealne rozwiązanie.
06.01.2015 01:44
Oczywiście, że tak. Gotze ogólnie jest lepszym piłkarzem. W każdym razie na pewno ma większy potencjał. Niemniej jednak, ta runda należała do de Bruyne.
06.01.2015 00:09
To ja też się pobawię, bo już dawno nic nie pisałem i trzeba się trochę odświeżyć :)
Podaję dwa warianty na LM, bo wiadomo, że w BL będzie wolna amerykanka.
--------------------------Neuer--------------------------
-----Benatia-----------Boa----------Alaba-----------
Lahm------------Bastian (Xabi)-------------Bernat
Robben------------Thiago (Gotze)---------Ribery
-----------------------Lewy------------------------------
@Arturro2014 To, że nie lubisz Lewego to już wiemy, ale nie kompromituj się proszę, mówiąc, że będzie się rozbijał o Pepe i Ramosa. Nie chcę Cię w żadnym stopniu urazić, ale naprawdę gadasz głupoty. https://www.youtube.com/watch?v=MkBcGcKNwoU
Nie musisz nawet wchodzić w ten link, bo dobrze wiesz co wrzuciłem.
05.01.2015 15:59
Jestem przekonany, że przy wyborze laureata ZP, Manu wygra w głosowaniu dziennikarzy. Problem w tym, że od kiedy prawo głosu mają też kapitanowie i trenerzy drużyn narodowych, nagroda ta została wypaczona. Teraz to już tylko wyścig popularności i jestem pewien, że (nikomu nie uwłaczając) przedstawiciele "republik bananowych" będą głosować na tego, kogo znają, a niestety w tym wypadku jest to Mr. Żel.
27.12.2014 20:22
Oby!
16.12.2014 13:18
@Hubertus Ceny na LM wahają się od 30 do 80 euro (zależy od kategorii). Problem w tym, że już nigdzie takich nie dostaniesz. Możesz ewentualnie kupić na viagogo, ale musisz się liczyć ze sporym narzutem, bo obecnie ceny zaczynają się tam od ok. 150 euro. Jeśli na serio rozważasz kupno biletu w drugim obiegu, to polecam Ci poczekać i kupić bilet dopiero 1-2 tygodnie przed meczem. Wystarczająco dużo czasu, żeby bilety do Ciebie doszły (zresztą i tak są wysyłane UPS, więc na 100% zdążą), a i ceny już wtedy będą niższe. Pryz sporym szczęściu wyrwiesz bilet na np. kategorię 2 w cenie 80-90 euro.
16.12.2014 11:11
Biedny, uciskany Xherdan... Zawsze jak gra to pokazuje swój geniusz, ale jakimś dziwnym trafem nikt tego geniuszu nie chce dostrzec. No po prostu uwzięli się na niego...
Shaqiri to gracz bez umiejętności, ale przede wszystkim bez ambicji na pierwszy skład. Winnych szuka wszędzie poza sobą. Tęsknił nie będę.
13.11.2014 21:33
Boateng- obecnie jeden z najlepszych obrońców na świecie (i to nie jest moje widzimisię, tylko opinia wielu ekspertów). Benatia- najlepszy stoper Serie A w poprzednim sezonie.
Dante- solidny zmiennik, do niedawna reprezentant kraju.
Już nie wspominam o Holgerze, ale też, jakby nie było, Javim.
Cienko? Nie sądzę... Popatrzmy na takie MU.
04.11.2014 23:44
Taki tam żarcik:
Co mówi fanka Bayernu do podrywającego ją kibica BVB?
-Spadaj!
01.11.2014 22:18
Dzisiaj miałem sen, w którym niesamowicie się wkurzałem na sędziego, a jak tylko zobaczyłem, że dzisiaj gwizdał będzie Gräfe, to poczułem spory niepokój, bo przez tego czubka mój sen może się ziścić. Czy DFB już naprawdę nie ma innych sędziów w zanadrzu? No nic... Dzisiaj trzeba pokazać Borussii miejsce w szeregu! A najlepiej zrobić to w składzie podawanym przez Bundesliga.de
01.11.2014 12:16
"Zobaczcie ile Mandzu strzela obecnie w Atletico, a ile Lewy w Bayernie :/"
Takie zdania wypowiadane bez sprawdzenia faktów najbardziej mnie śmieszą.
Mandzu w BBVA i LM strzelił 5 goli w 10 meczach i miał przy tym 0 asyst.
Lewy w BL, LM i DFB-Pokal strzelił 5 goli i miał 4 asysty w 12 meczach.
Dla mnie te statystyki przemawiają na korzyść Lewego.
29.10.2014 09:15
O nie, nie... W PN nie ma marginesu błędu. Trzeba wyjść w najmocniejszym składzie. Już raz w tym sezonie przejechaliśmy się na rotowaniu składu na mecz z HSV, więc ja podziękuję za Xherdana i spółkę.
28.10.2014 20:21
Klopp najlepszym trenerem w Niemczech? Lepszym od Pepa? Tak to szło? Trzeba mu przyznać, że w jednym aspekcie jest podobny do Guardioli. Też zalicza serie (nie wnikajmy już jakie...).
25.10.2014 21:06
Kroos doznał jakiejś kontuzji na rozgrzewce? Był awizowany w pierwszym składzie, ale w ogóle go nie widzę na tym boisku... A tak na poważnie. Real ściągnął sobie za 30 milionów typa od rzutów rożnych. Ni mniej, ni więcej.
25.10.2014 19:46
@pele O tej obronie nie było to do końca szczere.
25.10.2014 18:40
Real widzę poprawił grę obronną ;)
25.10.2014 18:16
Żółci z sześcioma porażkami są samodzielnym liderem niechlubnej klasyfikacji.
25.10.2014 17:48
Tak ich rozkradliśmy, że już nic wygrać nie mogą :P Ofiary losu...
25.10.2014 17:32
W El Classico z dwojga złego wolę Barcę. Real jest jeszcze bardziej nadęty i bufonowaty i za każdym razem gdy pęka im ten balonik, morda mi się cieszy.
25.10.2014 17:16
Nie jestem tak do końca pewien. W nowej taktyce Guardioli klasyczna "9" może odgrywać kluczową rolę. Ja jednak stawiam, że w rotacji najmniej będzie grał Ribery (lub ten, kto akurat złapie kontuzję, tfu, tfu...). Te przymiarki do Reusa nie są przypadkowe. Frąk nadal będzie pełnił u nas kluczową rolę, ale niestety, czasu nie oszukasz. 31 lat to sędziwy wiek na tej pozycji, a coraz częstsze kontuzje również są według mnie znakiem czasu. Trochę teoretyzując, myślę, że Frąk za ok. 2 sezony zostanie takim naszym Giggsem, czyli doświadczonym, dobrym duchem drużyny, dającym z siebie wszystko, gdy jest okazja.
25.10.2014 00:25
@Arturro Nie lubisz Lewego. Ok. Masz do tego prawo, ale wytłumacz mi proszę co jest powodem tej niechęci. Zakładam, że nie tylko jego narodowość. Tymczasem musisz się pogodzić z tym, że Lewego będziesz musiał oglądać w każdym ważnym meczu Bayernu, ponieważ jest to bezapelacyjnie najlepszy napastnik Bundesligi, który już nie raz udowadniał swoją wartość.
24.10.2014 23:42
@LoganOx
"To, że guariola wziął cala winę na siebie nie robi na mnie żadnego wrażenia - jakby był trenerem z jajami, to powinien następnego dnia złozyc dymisję lub postawic się do dyspozycji zarządu (mogliby ja przyjąć lub odrzucić)."
Głupszej tezy już dawno nie słyszałem. Trener z jajami bierze winę na siebie, wyciąga wnioski i stara się poprawić. Gdyby Guardiola zachował się tak jak mówisz, to dopiero okazałby się c*pą. Jeżeli według Ciebie uciekanie z podkulonym ogonem po niepowodzeniu jest pokazaniem jaj, to nie mam pytań.
19.10.2014 02:10
A nie przyzwyczaiłeś się już, że tylko ty na tej stronie choć odrobinę interesujesz się Bundesliga? Reszta to banda laików (w tym ja), więc nie miej do mnie pretensji, że nie podzielam twojego zapału do tak wybitnych fachowców.
17.10.2014 14:09
Holger, Bastian, Frąk, Thiago... Coś jest nie tak z tymi powrotami po kontuzji. Wygląda to tak, jakby sztab medyczny źle oceniał sytuację i za wcześnie pozwalał zawodnikom trenować. Muszą nabrać cierpliwości.
Tymczasem jednak Ozil??? W każdym razie, zdrowiej Thiago!!!
15.10.2014 15:54
Nie robię z siebie wielkiego patrioty, bo nim nie jestem. Prawda jest taka, że jestem w połowie Niemcem, a właściwie bawarczykiem. I co w związku z tym? W bezpośrednich pojedynkach zawsze będę za Polską, bo tu się urodziłem i wychowałem. Mam spory sentyment do Niemiec, ale Polska ma u mnie pakiet większościowy 50+1. Róbcie sobie co chcecie. Kibicujcie komu chcecie, ale ja nie muszę tego akceptować i będę wyrażał swoje zniesmaczenie.
12.10.2014 15:21
A.... W Munster mieszkasz? To masz blisko na stadion... Signal Iduna Park. Mieszkanie w Niemczech nie czyni Cię Niemcem, a Polakiem mieszkającym w Niemczech. Wielu naszych rodaków o tym zapomina i po roku za granicą czują się większymi Niemcami niż rodowici Niemcy.
12.10.2014 13:50
@KahnTitan1 Jedynymi cebulakami są takie pierdoły jak Ty. Wielkie mi niemiaszki... Mówisz chociaż po niemiecku, że z niekrytą dumą mówisz "skład naszych", myśląc o Niemcach?
12.10.2014 13:23
BRAWO POLACY!!! Na pohybel Hadesowi i jemu podobnym!
11.10.2014 23:00
Battle Without Honor or Humanity
http://www.youtube.com/watch?v=8P-c2k-HgRA
09.10.2014 21:54
92,61% celności w pimpkaniu na 5 metrów. Słaabo...
08.10.2014 19:34
Weźcie z łaski swojej usuńcie te komentarze typu: "nie lubię Polaków", bo mnie szlag trafia.
To jest POLSKA strona Bayernu, więc naprawdę żadnego "polakofoba" nikt nie zmusza do udzielania się w tym miejscu. Jazda stąd!
06.10.2014 23:49
Ja z krwi jestem 50:50, więc teoretycznie powinienem być na remis, ale nie! Polacy mają wreszcie wygrać i znowu awansować do tych cholernych Mistrzostw! Nie rozumiem Polaków, którzy kibicują Niemcom w bezpośrednim starciu z Polską. Jesteś Polakiem- kibicuj Polsce. Jesteś Niemcem- kibicuj Niemcom. Tak powinno być.
06.10.2014 13:35
I to w dwóch ostatnich kolejkach.
04.10.2014 23:43
@KahnTitan1 No i nie przejdą Ci przez gardło gratulacje dla Roberta... Naprawdę żałosna jest ta niechęć do piłkarza ukochanej drużyny. Tak przy okazji, już widzę Gomeza przyjmującego te dwie długie piłki...
04.10.2014 23:32
@Arturro Tobie to jak najbardziej pasuje, bo nie podawał do Lewandowskiego :P
04.10.2014 20:56
@KahnTitan1 Pierwszy sezon Gomeza w Bayernie? 10 goli... Dziękuję.
02.10.2014 15:14
Alonso gra o połowę gorzej od Kroosa... Chyba na nerwach kibiców. Może lepiej przestań się otwierać na tej stronie.
25.09.2014 13:27
Otwarty, otwórz oczy.
25.09.2014 12:59
Tak... Inni się martwią... Na przykład hiszpańscy podatnicy.
Dunga to idiota, czego dowiodła już jego poprzednia przygoda z drużyną narodową, a jego decyzje personalne wołają o pomstę do nieba. Kto o zdrowych zmysłach wytłumaczy wystawianie Robinho i tak częste stawianie na Tardelliego? W brazylijskim związku pracują bardzo niekompetentni ludzie, jeśli chodzi o dobór selekcjonerów, ale to na szczęście nie nasz problem.
27.06.2015 23:14
@Patryk Tu nie ma co mówić, że coś jest nie w stylu Bayernu. Kiedyś nie w stylu Bayernu, byłoby kupienie Javiego czy Gotze. Nie tak dawno, naszym rekordem było wydanie 25 milionów na zawodnika. Niestety nie ma granicy, powyżej której przestaniemy kupować zawodników. Jeśli przyjmiemy takie założenie, to wrócimy do czasów, w których Milan lał nas na AA w ćwierćfinale LM. Trzeba zacząć mówić o ekonomii i postępie. Świat dąży do skali makro i transfery też, chcąc nie chcąc muszą takie być. Jeżeli Bayern ma coś znaczyć na globalnym rynku, to musi myśleć globalnie w każdej kwestii. Pomyślmy na przykład o zwrocie z transferów, pomijając sportową jakość, która też, jakby nie było, się zwraca. Jak myślisz, ile osób kupiłoby koszulkę FCB z nazwiskiem Hazard, a ile koszulkę z nazwiskiem Konoplyanka? Różnica byłaby dość spora.
W kwestii skrzydłowych. Uważam, że powinniśmy kupić dwóch zawodników. Mój wymarzony zestaw to Griezmann jako główny transfer i Felipe Anderson jako perspektywiczny transfer. Na Hazarda nawet nie liczę, a Di Marii nie chcę, bo ponad 60 milionów to za dużo na zawodnika, który ma już 27 lat i spore wahania formy. Innych, realnych alternatyw, szczerze mówiąc nie widzę.
21.06.2015 14:25
@Patryk233 Uparłeś się na tego Konoplyankę i wciąż nazywasz go "młodym talentem". Zrozum, ten facet urodził się we wrześniu 89 roku i jest kilkanaście dni młodszy od Mullera! I to ma być skrzydłowy, który zapewni nam stabilizację? Gdzie jest Muller, gdzie są młodsi Griezmann i Hazard, a gdzie jest Konoplyanka? Niebo a ziemia. Herrmann może trochę młodszy, ale też jak na swój wiek, nie pokazał niczego, co mogłoby przyciągnąć klub pokroju Bayernu. Czasy się zmieniają. Nie można stać w miejscu, trzeba się adaptować. Kwoty rosną i będą rosnąć, bo taka jest kolej rzeczy. Inna sprawa, że działa to w dwie strony. Bayern notuje rekordowe obroty, więc dlaczego transfery nie mają być rekordowe? Konoplyanka to piłkarski i przede wszystkim marketingowy strzał w stopę. Skoro Sevilla jest tak blisko pozyskania go, to powiedzcie mi, chcemy równać do klubów pokroju właśnie Sevilli, Romy, Tottenhamu, czy może do klubów pokroju Realu czy Barcy? Nie musimy co okienko wydawać 100 milionów, ale jednak trochę kasy trzeba upuścić z twardego konta.
P.S. Griezmann to jest skrzydłowy/napastnik. Może grać tu i tu. To nie jest tak, że on od zarania dziejów gra w Atleti na szpicy. W Sociedad grał tylko i wyłącznie na skrzydle i tak naprawdę to jest jego wyuczona pozycja. Wedle transfermarkt jego pozycje to podwieszony napastnik, skrzydłowy i szpica. Przecież jak zacznie grać na skrzydle, to nie zrobi się nagle kulawy. Nie będzie grał, jakby mu nogę obcięli. Facet wie jak namieszać na skrzydle i jeśli dokładniej by się przyjrzeć heatmapom z meczów Atletico, to można dojść do wniosku, że dalej w dużej mierze trzyma się boków boiska. Rolę centralnego napastnika spełniał tam Mandzu albo Torres, a Griezmann był wolnym elektronem.
21.06.2015 14:00
@Mati Griezmann to lewy napastnik gwoli ścisłości. Obecnie w Atleti gra właśnie na tej pozycji, ale nie jest mu obca gra na skrzydle. W Sociedad grał bardziej jak Ribery, w Atleti gra na pozycji zbliżonej do Robbena, tyle, że po drugiej stronie boiska. W każdym razie nie gra na pozycji typowego napastnika jak, dajmy na to, Luca Toni. Myślę, że trio Griezmann-Lewy-Muller, z dwoma bocznymi napastnikami, byłoby czymś naprawdę ciekawym. A Anderson, owszem, nie jest lepszy od Konoplyanki, ale poczekajmy na to jak będzie grał w jego wieku, czyli za de facto 4 lata. Mała różnica, nie? Poza tym, wymieniłem go jako dodatkowe wzmocnienie, a nie jako główną armatę na skrzydło.
21.06.2015 13:23
Prawda jest taka, że przy obecnym stanie rywalizacji musimy wzmocnić skrzydło piłkarzem, który wie co to gra na najwyższym poziomie. Nie interesują mnie żadne "młode talenty". Potrzebujemy jednego dużego nazwiska i ewentualnie jakiegoś rozwojowego piłkarza w wieku max. 22 lat. Trochę śmieszy mnie kiedy ktoś mówi, że zamiast Hazarda czy Griezmanna wolałby jakiś młody talent. Spójrzmy na wiek poszczególnych zawodników. Hazard jest urodzony w styczniu 1991 roku, a Griezmann w marcu tego samego roku. Tymczasem ten "młody" Konoplyanka urodził się we wrześniu 1989 roku, Brahimi to rocznik 90, a Herrmann jest młodszy od Hazarda o miesiąc. Naprawdę chcecie takie "talenty"? Wg mnie, jedynym ciekawym skrzydłowym spoza światowego topu, którym powinniśmy się zainteresować jest Felipe Anderson (relatywnie młody, bo rocznik 93). Tak czy siak, priorytetem dla mnie jest Griezmann, bo o ile w wydanie 60 milionów na zawodnika jestem w stanie uwierzyć, to w zapłacenie 100 milionów, jak nie więcej, na Hazarda, nie uwierzę.
21.06.2015 13:03
@Apollo My mamy słabą politykę transferową... I na jakiej podstawie tak sądzisz? Na podstawie okienka, które jeszcze się nawet nie zaczęło? Przypomnę Ci jak to wyglądało w zeszłym roku. Lewy za darmo, Benatia w promocji, Bernat za jedyne 10 milionów? To są złe transfery? Prawda jest taka, że nie kupimy każdego piłkarza, którego tylko zwęszymy. Tylko Magath uwielbia takie praktyki, ale ten Pan w Bayernie to już przeszłość (na szczęście). A już ten lament o Firmino jest dla mnie kompletnie niezrozumiały. Po kiego grzyba nam on? Przecież to jest tak naprawdę półśrodek, a mnie one nie interesują.
12.06.2015 13:11
Balcerowicz to stracony człowiek? No proszę, a to nowość... mrtiktak widzę, że nie tylko w kwestii Bayernu prezentujesz, nazwijmy to delikatnie, ciekawe poglądy. Wracając do tematu, bo nie wypada Bayernu zestawiać z polityką, też mam nadzieję, że nowym właścicielem '3' stanie się Darmian. Mielibyśmy naprawdę solidnego grajka na prawą obronę i ewentualnie prawy środek obrony. To jest według mnie jedyny transfer, jaki musimy zrobić, jeżeli chodzi o defensywę.
05.06.2015 19:59
@buuuU Więc tak... W Monachium przede wszystkim obowiązkowa jest starówka. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że wszystko masz relatywnie blisko Marienplatz i ratusza. Idąc Kaufingerstrasse (główny deptak) dojdziesz do placu Stachus. W tym samym kierunku masz zresztą dworzec. W pobliżu masz też Odeonsplatz (pewien Austriak bardzo lubił tam przemawiać), Viktualienmarkt (targ) i słynny Hofbrauhaus. Dalej są tereny uniwersyteckie i park angielski. Do najbardziej interesujących Cię miejsc dostaniesz się U-6 (Allianz) i U-3 (centrum olimpijskie i muzeum BMW). Na Saebener Str. za cholerę nie pamiętam jak się dostać, ale i tak nie obejdziesz się bez planu miasta. Jeżeli kręcą Cię takie rzeczy jak muzea, to obowiązkowymi pozycjami są Deutsches Museum i Museum Mensch und Natur (do którego trzeba ładny kawałek dojechać) Szczególnie polecam to drugie. Wracając na chwilę do centrum, są jeszcze Pinakoteki. Stara (Da Vinci, Santi i te klimaty), Nowa ("Słoneczniki" Van Gogha, Monet, Manet itp.) oraz Nowoczesna (chyba nie muszę rozwijać). I jeszcze jedno, polecam ZOO. Nie jest może tak dobre jak to w Norymberdze, ale i tak trzyma poziom.
Takie gadanie i tak jest w sumie bezcelowe, bo ani wszystkiego nie wymienię, ani Ty nie dowiesz się co jest jak położone. Mam nadzieję, że przynajmniej masz teraz jakiś pogląd na to od czego zacząć.
P.S. Obowiązkowy przy zwiedzaniu Monachium jest precel od Rischart'a w ręku :D
18.05.2015 18:32
@mrtiktak Rzeczywiście nie ma warunków. Potwierdza to słabymi statystykami w tym sezonie... Owszem Griezmann będzie grał czyimś kosztem, najpewniej Goetzego, ale co w tym złego? W odróżnieniu od Mario, on będzie grał, a nie stał. Chyba, że wychodzisz z założenia, że lepszy stojący Niemiec od stojącego cudzoziemca.
16.05.2015 21:13
Tak sobie teraz myślę, że ściągnięcie Griezmanna za 58 mln jest naprawdę niezłą opcją. Dołożyć do tego 25-30 mln na Felipe Andersona, 45 mln za Verrattiego i jakiegoś solidnego obrońcę za 15 mln. Taki scenariusz to trochę science-fiction, szczególnie wyciągnięcie Verrattiego, ale są to jak najbardziej możliwe wzmocnienia (w odróżnieniu od Hazarda). Nasze szanse w przekonaniu Antoine'a dostrzegam w fakcie, że to Francuz, a jaki Francuz nie chciałby być następcą Ribery'ego? Kwota tego wszystkiego zamknęłaby się w 150 milionach, czyli spokojnie by nam starczyło, a przecież kilka milionów wpadłoby ze sprzedaży zawodników. Cóż, pomarzyć można.
12.05.2015 14:50
Wynik jest bardzo zły, ale szczerze mówiąc, czego my się spodziewaliśmy? I tak długo wytrwaliśmy przy stanie 0:0. Wyobraźcie sobie analogiczną sytuację. W Barcie nie ma Messiego, Neymara, Alby i innych, a Suarezowi zakładają maskę. Zupełnie inaczej by to wyglądało. Prawda jest taka, że ten sezon straciliśmy przez kontuzje. I tu nasuwa się kolejna rzecz. Czeka nas w najbliższym czasie spora wymiana pokoleniowa. Niestety, czas płynie nieubłaganie i RR nie będą już stanowić o naszej sile przez cały, długi sezon. Potrzebujemy kilku poważnych wzmocnień. Bayern sypnie kasą i tego jestem pewien.
Jeszcze na koniec w kwestii dwumeczu. Oczywiście jeszcze wierzę, ale trzeba na sytuację popatrzeć realistycznie. Barca jest praktycznie w finale. Niech już sobie wygrają tę LM. Przy całej niechęci (z dwojga złego, lepsza Barca niż Real), trzeba oddać cesarzowi co cesarskie. W tym sezonie po prostu zasługują na to trofeum. Po cichu liczę na Juve, ale, jak już wspomniałem, trzeba być realistą.
Ostatnia sprawa. Messi jest najlepszym piłkarzem w historii. Koniec, kropka. Żaden piłkarz nie powinien czuć się upokorzonym po byciu objechanym przez niego. Boa się podniesie. On już raz zabrał boskość Messiemu i to w o wiele ważniejszym meczu.
P.S. Duet Szpaku- Żewłakow to dramat, dno i kilometr mułu. Nie wiem jak Darek doczyści plamy na spodniach, które pojawiły się u niego po drugim golu.
07.05.2015 04:12
@Koan. Aktualnie to raczej Lahm out, a nie Rafa out. Naprawdę, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, nie ma co narzekać. Trzymają się z tyłu, a i Robert z Tomkiem raz na jakiś czas potrafią stworzyć zagrożenie. Nie ma co mieć pretensji do poszczególnych zawodników, że Messi ich objeżdża. Na litość boską, to jest Messi! Lekarstwem na niego jest zespołowa gra blisko siebie, a to na razie robimy bardzo dobrze.
06.05.2015 21:41
Po pierwszej połowie mogę tylko powiedzieć, że jestem dumny z chłopaków. Można było przypuszczać, że przy takich brakach kadrowych ten mecz będzie tak wyglądał, ale do przerwy mamy korzystny wynik. Jest walka i determinacja, więc jest dobrze.
06.05.2015 21:35
Data 2015-04-24 23:10:36
Od ForzaJuve3
Do ozzy
Temat Admin
Masz ostatnią szansę na poprawę. Jeśli i na tym koncie będziesz obrażał i prowokował kibiców FCB to każde kolejne konto będziesz miał usuniete, niezależnie od tego co napiszesz. Pzdr i liczę na konstruktywną polemikę inaczej sie będziemy żegnać...
Nie no... To już jest żałosne... :D
24.04.2015 23:52
Smutnymi ludźmi muszą być Ci, którzy na tyle nie mają co robić, że muszą wchodzić na strony innych klubów i tym klubom umniejszać...
24.04.2015 23:07
Jeszcze w kwestii opinii przedmeczowych. Śmieszy mnie jak to wszyscy eksperckim tonem wypowiadają się, że Bayern ma w tym sezonie słabą obronę, bo Porto strzeliło mu 3 gole. Rozbraja mnie takie rozumowanie. Życzę powodzenia takiemu Neymarowi jak trafi na skałę w postaci Boa i Benatii. Analizując linie obrony obu zespołów można dojść do tylko jednego wniosku. Zestawienie Rafa (Lahm)-Benatia-Boa-Bernat(zdrowy Alaba) wypada bez porównania lepiej niż Alves-Pique-Mathieu-Alba. I w teorii i w praktyce. Środek obrony to w ogóle niebo a ziemia, a boki są trochę inną bajką, bo bocznych defensorów Barcy postrzegam raczej jako średniej jakości skrzydłowych, a nie graczy stricte defensywnych. Może to co mówię jest małym wywyższaniem się, ale powiedzmy, że po prostu odbijam piłeczkę.
24.04.2015 19:40
Chicharito zamiast Lewego to naprawdę słaby żart.
24.04.2015 03:03
@Adi Mi też się wydaje, że Xabi jest obecnie lepszą opcją na stoperze niż Dante i Holger. Miał czas na odpoczynek i przede wszystkim na przemyślenia. Dante odpada w przedbiegach, a Holger to jednak w pewnym sensie niewiadoma. Ja w każdym razie liczę na to, że jeśli Alonso dane będzie wybiec w pierwszym składzie, to będzie skoncentrowany na tym, żeby udowodnić, że jeszcze ma coś do powiedzenia. Nie, również nie jestem fanboyem Xabiego.
21.04.2015 18:32
Podejrzewam, że wyjdziemy dzisiaj tak:
Neuer-Rafinha-Boateng-Xabi-Bernat-Lahm-Schweinsteiger-Thiago-Muller-Gotze-Lewy
Alonso na stoperze to bardzo prawdopodobny scenariusz (nie mnie oceniać czy jest to scenariusz pozytywny). Pytanie tylko czy Basti jest gotów na grę od początku? Bardzo chciałbym zobaczyć Rode, ale wiem, że mogę się przeliczyć. Tak sobie też ostatnio myślałem, że przy założeniu, że Lahm wróci na prawą stronę (not gonna happen), Rafinha obok Boatenga byłby ciekawą opcją. Oczywiście brakowałoby wtedy warunków fizycznych na ŚO, ale z drugiej strony Porto bazuje na dynamicznych zawodnikach (tylko Jackson jest wyrośnięty), więc Rafa prawdopodobnie poradziłby sobie lepiej niż inni kandydaci. Poza tym Rafa i Boa już grali ze sobą na środku obrony.
21.04.2015 18:27
Przyznasz jednak, że liczenie na porażkę, która i tak nie jest gwarantem spełnienia Twojego postulatu, jest dość osobliwe.
21.04.2015 18:16
Jak można chcieć, żeby własna drużyna odpadła?! Dla mnie to niepojęte, jakiekolwiek byłyby okoliczności. "Łysy" (swoją drogą skąd wytrzasnąłeś syndrom sztokholmski w kontekście Guardioli?) tak czy siak zostanie na przyszły sezon, więc nawet w tej materii nie masz żadnego usprawiedliwienia.
21.04.2015 18:08
Ja jednak optuję za Hiszpanem. Xabi to jednak gracz środkowej linii, więc teoretycznie jest to mniejsze zagrożenie niż tykająca bomba na środku obrony. Pozostaje jeszcze nadzieja, że BILD nie ma racji, chociaż kogo my próbujemy oszukać... U buka postawiłbym całe swoje oszczędności na Xabiego w wyjściowej jedenastce. Jak ja tęsknię za Javim...
21.04.2015 18:04
Wierzymy Panowie i na pewno się uda! Od rana mam przewlekły stan przedzawałowy i trzęsę się jak galareta. Zresztą nie muszę Wam tego mówić, bo nie ja jeden tak mam :D
Można wymieniać wiele plusów i minusów, ale nie wspomnieliście (przynajmniej ja nie zauważyłem) o naszej największej szansie. Mianowicie Porto będzie grało bez bocznych obrońców. Może się wydawać, że nie są to aż tak newralgiczne pozycje, ale w przypadku Porto jest dokładnie inaczej. Danilo i Alex Sandro w dużej mierze ciągną ich grę i zapewniają sporą stabilizację z tyłu. W ich braku upatruję nasze szanse. Wyobraźmy sobie, że Arjen jednak znajdzie się w kadrze meczowej. Choćby miał zagrać 15 minut, chcę zobaczyć Arjena na podmęczonego Martinsa-Indiego (prawdopodobnie zagra z lewej). Holender Holendrowi zgotowałby prawdziwe wiatraki. Zobaczymy jak to będzie.
W kwestii złych wiadomości. Według BILDU Alonso szykowany jest do pierwszego składu... Jeśli to prawda, to nie mam pytań... Przynajmniej Pep oszczędzi nam widoku brazylijskiej czupryny.
21.04.2015 17:55
Kroos, Kroos, Kroos... Tak za nim płaczecie, a chyba nie zdajecie sobie sprawy jak bardzo on się rozleniwił w tym Realu (nie żeby u nas był jakoś specjalnie pracowity). To jest tak samo ślamazarny piłkarz jak Alonso, tyle, że trochę młodszy (nawet nie chcę sobie wyobrażać dynamiki 33-letniego Kroosa). W Realu wszystko robi za niego Modric. I do przodu i do tyłu. Kroos jest tylko po to, żeby była opcja dogrania. Od razu mówię, że oglądam dość sporo meczów Realu, więc nie są to jakieś moje teorie wyssane z palca. Spoglądając jeszcze na chwilę na statystyki. W 45 meczach Kroos strzelił 1 gola i 14 razy asystował (z czego ok. 10 razy z rożnego). Statystyki nie grają, ale od kreatora gry wymaga się chyba więcej? Podsumowując, Kroos z pewnością nie byłby teraz remedium na słabą grę Alonso.
Co innego Schweini, czyli piłkarz, który w każdym meczu daje z siebie wszystko. Dlatego też w rewanżu (przy założeniu, że Basti i Frąk będą już mogli zagrać) wyszedłbym takim składem:
Neuer-Rafinha-Boateng-Badstuber-Bernat-Lahm-Schweinsteiger-Thiago-Muller-Ribery-Lewandowski
Frąk raczej na pewno zdąży, a jeśli Bastian jednak miał się nie wyrobić, jedyną logiczną opcją jest Rode. Oby Pep wysłuchał moje modły.
Teraz przejdę na chwilę do sfery marzeń, czyli transferów i naszego optymalnego składu na przyszły sezon. Nie oszukujmy się, potrzebujemy światowej klasy skrzydłowego i solidnego obrońcę w miejsce Dante. Kolejną pozycją wymagającą załatania jest prawa obrona.
Dlatego też nie pogardziłbym, gdyby przyszli do nas tacy zawodnicy jak Hazard (Mission Impossible, ale wszystko jest możliwe), Griezmann (realna opcja zamiast Hazarda), Fabian Schar jako alternatywa na środek obrony i no właśnie... Tu zaczynają się schody. Nie widzę żadnego porządnego prawego obrońcy, który mógłby nas wzmocnić. Niektórzy mówili o Carvajalu, ale ostatnio strasznie obniżył loty (nie bez powodu biały klub bierze Danilo). Gdyby tylko Pep przestał kombinować z Lahmem... To jest mój największy zarzut w jego kierunku.
Czyż nie pięknie by to wyglądało, gdybyśmy przy obecnej (zdrowej) kadrze grali takim składem?
Neuer-Lahm-Benatia-Boateng-Alaba-Schweinsteiger (Javi)-Thiago-Robben-Muller (Gotze)-Ribery-Lewandowski
Dobra, koniec dywagacji, bo już za bardzo oderwałem się od rzeczywistości.
16.04.2015 14:05
"Twoja argumentacja jest tak absurdalna i dziecinna, że aż momentami komiczna. Guardiola jest dobry, chociaż ewidentnie obniżył loty drużyny, którą prowadzi, a Simeone jest zły bo ma zbyt wybuchowy charakter. Wróć jak już mentalnie wyrośniesz z piaskownicy."
Czy twoje ograniczenie umysłowe pozwala ci tylko i wyłącznie na operowanie absolutami?
"Jedynym trenerem, preferującym defensywną grę, a mogącym sprawdzić się w Bayernie, jest wg mnie Cholo Simeone. Argentyńczyk, gdy zajdzie potrzeba, potrafi ustawić zespół pod dominację przeciwnika. Problemem jest w tym wypadku, chyba aż zbyt wybuchowy charakter."
Oto co napisałem. Jeśli widzisz w tej wypowiedzi negację kandydatury Simeone na trenera Bayernu, to gratulacje. Przedstawiłem tylko wadę Simeone, bo jest to niewątpliwie argument "przeciw" jego angażowi.
Nie zamierzam wychodzić z piaskownicy, ponieważ jeżeli według ciebie prezentuję taki poziom, to jest to dla mnie swego rodzaju nobilitacja oznaczająca, że nie jest ze mną jeszcze tak źle.
16.04.2015 01:24
Moim wymarzonym trenerem Bayernu i tak na zawsze pozostanie nie kto inny jak nasz Oli.
16.04.2015 01:09
Nie chcę, tylko podaję kandydaturę. W moim mniemaniu, Simeone w odróżnieniu od Mou jest w stanie zagrać otwartą piłkę. Mourinho mając w składzie Hazarda, Williana, Oscara itp. dalej gra betonowym stylem i to mi się bardzo nie podoba. Poza tym, po prostu go nie lubię. Dodatkowo mam awersję do białego klubu, więc jest to kolejny czynnik skreślający Mou z mojej listy. Te cyrki z jego czasów w Realu to nie jest coś, co chcę oglądać w naszym wykonaniu.
Jedyne czego chcę, to żeby Pep spiął poślady i udowodnił mi, że nie bez powodu mu ufam.
16.04.2015 00:55
Teraz już na serio. Nie widzę na obecnym rynku trenerów, którzy byliby w stanie prowadzić tak wielki klub jak Bayern, jednocześnie zachowując jego styl, opierający się o prowadzenie gry. Jeśli już miałbym się pokusić o jakieś nazwiska to przychodzi mi do głowy Antonio Conte, który jeszcze niedawno naprawdę porządną ekipę stworzył w Juventusie. W Bundeslidze nie widzę odpowiednich nazwisk. Nie przekonują mnie takie nazwiska jak Hecking czy Favre. To nie są trenerzy o odpowiednim autorytecie i myślę, że zanotowali by zbyt duży przeskok przechodząc do Bayernu. Poza tym nie są to trenerzy najmłodsi. Jest jeszcze ulubieniec publiczności- Thomas Tuchel, ale tak naprawdę jest to kot w worku i nie wiem czy zarząd zaryzykowałby drugiego Klinsiego. Podążając w kierunku Hiszpańskim, jedyne nazwisko, które przychodzi mi na myśl to Unai Emery. Zrobił z Sevilli naprawdę niezłą ekipę i osiągnął z nią spory sukces. Anglia to w ogóle kierunek nieprawdopodobny w kontekście trenera Bayernu, więc nawet nie zacznę pisać o Pochettino. Naprawdę nie widzę obecnie dobrej alternatywy dla Pepa. Jak już pisałem, Klopp i Mou odpadają. Jedynym trenerem, preferującym defensywną grę, a mogącym sprawdzić się w Bayernie, jest wg mnie Cholo Simeone. Argentyńczyk, gdy zajdzie potrzeba, potrafi ustawić zespół pod dominację przeciwnika. Problemem jest w tym wypadku, chyba aż zbyt wybuchowy charakter.
Wierzę w Pepa i mam nadzieję, że osiągnie z Bayernem wielkie rzeczy. Jeszcze nic nie stracone.
16.04.2015 00:42
"i to z uzasadnieniem"
Dziękuję za treściwe odpowiedzi. Rozważę każdą kandydaturę. Na razie mogę uchylić rąbką tajemnicy. Liderem wyścigu jest Czesław Michniewicz.
16.04.2015 00:25
Tak z ciekawości. Chciałbym zobaczyć jakąś poważną kandydaturę na trenera Bayernu i to z uzasadnieniem. Nie interesuje mnie rzucanie nazwisk. I od razu mówię, że wykluczam trenerów pokroju Kloppa czy Mourinho, bo to Bayern ma prowadzić grę, a nie pozwalać innym grać i czekać na kontry. Tak było, jest i będzie.
Ktoś się podejmie?
16.04.2015 00:18
Żeby wszystko było jasne. Jak najbardziej popieram konstruktywną i uzasadnioną krytykę, ale to co się tu wyrabia, to zupełnie co innego. Pisanie, że "to jest do dupy, to jest do dupy i w dodatku to też jest do dupy" to nie krytyka. To tylko bezmyślny lament. Krytyka powinna być połączona z wyciąganiem sensownych wniosków i przedstawieniem realnych opcji poprawy (nie, postulowanie zatrudnienia trenera, który w 1/8 odpadł z grającym w 10 PSG to nie realna propozycja zmian).
16.04.2015 00:13
@emil1985 Zdecydowanie łatwiej wskazać takich, którzy tego nie pamiętają, bo niestety to oni są od pewnego czasu przeważającą siłą na tej stronie (albo po prostu głośniej krzyczą). Trudno jest docenić jakikolwiek sukces jak zaczęło się kibicowanie od trypletu. I naprawdę, niektórzy mogą sobie podarować pieprzenie o tym jak to od lat są kibicami Bayernu... Rozumiem, że nagle w tym roku wyszli z jaskini i stwierdzili, że w sumie można by pohejtować Pepa i drużynę.
16.04.2015 00:06
Ok, DieMannschaft, koniec. Jeszcze miałem siłę z Tobą dyskutować, ale teraz koniec. Ty nie hejtujesz wszystkiego dla jakiegoś wyższego celu, nie obrażasz wszystkich, bo jesteś naturalnym pesymistą... Ty jesteś po prostu tępy jak but.
16.04.2015 00:02
Jescze w kwestii Dantego i Xabiego. Po meczu możemy zgrywać ekspertów i mówić, że trzeba było wystawić Holgera i Rode. Sęk w tym, że po słabym okresie, Dante i Xabi zaczęli grać coraz lepiej i nic nie pozwalało sądzić, że dzisiaj odwalą takie coś. Mądry Polak po szkodzie...
15.04.2015 23:59
@DieMannschaft Nie no, fantastycznie. Widzę, że wchodzisz na wyższy poziom... Moja jest tylko racja i to święta racja!
15.04.2015 23:55
A tacy jak Ty, DieMannschaft to stado baranów prowadzonych przez barana. I wszystko w temacie.
Może Pep nie jest wizjonerem, ale z pewnością jest nim żywa legenda tej strony- zdf. Prawdziwy pionier- to on zasiał ziarno, które wyrosło jak wyrosło.
15.04.2015 23:52
I co? Nick Ci się znudził?
15.04.2015 23:49
Jest kilka spraw, które nakazują być umiarkowanie optymistycznym przed rewanżem. Pierwsza to to, że Porto to drużyna własnego stadionu. Druga to brak Danilo i Alexa Sandro w rewanżu. A trzecia to oczywiście spora szansa na występy Bastiego i Frąka we wtorek.
15.04.2015 23:48
@AndroPep
1) Po części zgoda, ale... Wiem, wiem, oklepany argument: KONTUZJE. Nie chodzi mi tu nawet o braki personalne pod kątem umiejętności indywidualnych (chociaż Robben i Ribery to siła Bayernu niezależnie czy trenowałby nas Pep, Tuchel czy Franek Smuda), ale o brak zgrania. Dla mnie to jest, nie całkowite, ale jednak częściowe wytłumaczenie.
2) Zgoda, ale przy obecnej sytuacji kadrowej po prostu nie ma wyjścia. Ewentualnie Rode.
3) Pełna zgoda, chociaż tli się we mnie iskierka nadziei, że pokaże jeszcze tak często wspominane dzisiaj jaja.
4) Wnioski, wnioski. Wszystko względne.
15.04.2015 23:43
Wklepywanie kolejnych znaków na klawiaturze to nie jest odpowiedni sposób na pokazywanie jaj, ale co ja tam wiem...
15.04.2015 23:36
@AndroPep Szanujmy się. Krytyka po porażce jest jak najbardziej wskazana, ale co innego krytyka, a co innego wylewanie wiadra pomyj na swoich ulubieńców.
15.04.2015 23:34
@Kamiloxin Biję pokłony. Tak, powiem to: UCZCIE SIĘ OD KIBICA BVB.
@AndroPep Racja to pojęcie bardzo względne w naszej sytuacji. Wszystko zależy od wyniku.
15.04.2015 23:32
Oczywiście jestem zawiedziony, ale bluzganie na naszych magików z obrony nic nie da. Musimy wierzyć, że w rewanżu uda się wyrwać awans. Jeśli się nie uda, tfu, tfu, dopiero będzie można wyciągać daleko idące wnioski. Jeszcze jedno. Pep ma swoje za uszami, oj ma, ale nie demonizujcie go aż tak. Przegraliśmy mecz po indywidualnych błędach i nie mówcie, że to wina Guardioli, że tak ustawił zespół. Co miał zrobić? Widzieliście naszą ławkę? W kwestiach personalnych mam tylko o jedno pretensje. Gdzie jest Rode?! Wierzymy Panowie! Już nie z takich opresji Bayern wychodził.
W kwestii pikującego poziomu komentarzy na tej stronie. Czy naprawdę doczekaliśmy się tylu masochistów? Jak można odczuwać niezdrową satysfakcję z porażki zespołu?! Bo co? Bo "miałem rację", bo "mówiłem, że Pep to dno"? Macie aż tak małe członki, że musicie się dowartościowywać porażką ukochanego klubu? Chociaż z tym ukochanym w przypadku niektórych bym mocno polemizował.
15.04.2015 23:28
Inna sprawa, że był faul na Alonso.
15.04.2015 20:51
Do tej pory broniłem Xabiego. W ostatnich meczach zaczynał grać lepiej, ale teraz... Miarka się przebrała!
15.04.2015 20:50
Jedna zaleta. Nie tnie.
http://the-match.eu/viewpage.php?page_id=51
14.04.2015 21:15
Czasami zastanawiam się czy w szatni Realu nie ma aby jakiegoś ogromnego wiadra z żelem, żeby każdy według uznania mógł skorzystać. Może Kroosik też się skusił? Mam nadzieję, że dzisiaj Atletico pokaże im, że fryzurami się meczów nie wygrywa.
14.04.2015 20:25
Co mnie bardzo cieszy, gramy u siebie.
08.04.2015 23:58
Gramy z Borussią!!!
08.04.2015 23:57
Tęsknię za starym bayern.munchen.pl. Niestety, potrójna korona ma też swoją cenę.
08.04.2015 23:46
A idź się utop w tym morzu rzygowin, które tak nagminnie nam tu prezentujesz... Dla mnie temat skończony.
08.04.2015 23:44
Brawo chłopaki!!! Brakowało mi takich emocji w meczach Bayernu. W trakcie karnych chyba z 5 razy dostawałem zawału. Manu to jest gość! Szczególnie cieszy mnie to, że Thiago po takiej pauzie mógł poczuć piękno piłki, strzelając decydującego karnego.
A teraz wiadomość do tego bezczelnego, sfrustrowanego, małego człowieczka, który dostosowując się do poziomu swoich wypowiedzi, podpisuje się jako 'xxxx'.
SPIER....... SKĄD PRZYSZEDŁEŚ ZAKOMPLEKSIONY KNURZE. NIE ODBIJAJ SOBIE NIEPOWODZEŃ ŻYCIOWYCH, UDAJĄC WIELKIEGO CHOJRAKA W INTERNETACH. NIKT TU NIE CHCE TWOJEGO BEZWARTOŚCIOWEGO PIERDOLAMENO PO WYGRANYM MECZU!!!
Mam nadzieję, że nie zasłużyłem na ostrzeżenie. Musiałem się wyładować (szczególnie po takim elektryzującym meczu). Resztę pozdrawiam i życzę miłej, zwycięskiej, nocy.
08.04.2015 23:37
I już lepiej się patrzy na ten mecz :) To jest jednak magik.
04.04.2015 20:06
THIAGO!!!
04.04.2015 20:01
Tych dwóch rozgrzewających się Panów to dobry znak :)
04.04.2015 19:38
Dawno się nie udzielałem, ale po takiej ciekawej połowie muszę dorzucić swoje trzy grosze. Przede wszystkim brawa dla Pepa. Pozornie wyszliśmy bardzo defensywnie, dzięki czemu Borussia nie potrafi z przodu zrobić nic (kapitalny Benatia i Boa) i gramy na kontrę długimi piłkami, bazując na fantastycznej współpracy Lewego i Mullera. Przy naszych obecnych zasobach personalnych i stylu gry przeciwnika, naprawdę czapki z głów, że Pep takie coś wykombinował. W drugiej połowie liczę na naszego magika, Thiago!
04.04.2015 19:33
@Arturro2014 To, że nie ma Lewego dziwi mnie trochę w kontekście obecności w tym zestawieniu np. Dantego. Niemniej jednak, daleko mi do płaczu.
11.01.2015 20:51
Jeden temat skończyliśmy, to od razu zacznę nowy. Shaq kompletnie nic nie wnosił do drużyny poza samolubną, irracjonalną i nieefektywną grą przynoszącą wiele strat. Jego postawa poza boiskiem również nie była przykładowa. Cieszę się, że poszedł do Interu, bo u nich będzie z pewnością pełnił ważną rolę, a u nas po prostu blokował miejsce na ławce młodszym i na pewno bardziej zaangażowanym zawodnikom. Ale tak jak mówisz, to jest moje zdanie.
09.01.2015 22:20
@rethel Manuel Neuer. Mówi Ci to coś? To on zasłużył na miano piłkarza roku. Rzeczywiście, Kroos ma fantastyczną celność podań. Po rodzaju podań jakie wykonuje można zauważyć, że jest to dla niego naprawdę ważne. Aż zbyt ważne...
Nikt nie przekona mnie, że Kroos jest jednym z najleszych playmakerów w Europie. Miałem takie zdanie jak jeszcze grał u nas (zawsze przed podaniem składów miałem nadzieję, że nie będzie na '10'), a teraz tym bardziej się ono nie zmieniło. Z zagrań rozgrywającego powinno coś wynikać, a podania na boki i w tył nie są dla mnie zbyt wymiernym efektem. Dlatego też Kroos nie umywa się do graczy pokroju Iniesty, Schweiniego czy Fabregasa. Takie jest moje zdanie. Kropka.
09.01.2015 22:10
Nie jest to żaden wielki zaszczyt. Głosowanie internetowe jak każde inne. To, że kibice Realu masowo głosują na swoich ma ogromne znaczenie. To, że Ozil triumfował w ostatnich trzech edycjach wystarczająco świadczy o "prestiżu" tego wyróżnienia...
09.01.2015 20:01
Gotze ma na razie 7 goli i 2 asysty w 16 meczach. Kroos ma 1 gola i 7 asyst też w 16 meczach. Biorąc pod uwagę, że te asysty Kroosa to w 80% wrzutki z rożnych, to Gotze prezentuje się o wiele lepiej. A zresztą... Co mnie obchodzi Kroosik... Niech sobie siedzi w tym Madrycie i patrzy jak Bayern zwycięża LM. Telewizor na pewno ma dobry.
09.01.2015 19:25
Idealne rozwiązanie.
06.01.2015 01:44
Oczywiście, że tak. Gotze ogólnie jest lepszym piłkarzem. W każdym razie na pewno ma większy potencjał. Niemniej jednak, ta runda należała do de Bruyne.
06.01.2015 00:09
To ja też się pobawię, bo już dawno nic nie pisałem i trzeba się trochę odświeżyć :)
Podaję dwa warianty na LM, bo wiadomo, że w BL będzie wolna amerykanka.
--------------------------Neuer--------------------------
-----Benatia-----------Boa----------Alaba-----------
Lahm------------Bastian (Xabi)-------------Bernat
Robben------------Thiago (Gotze)---------Ribery
-----------------------Lewy------------------------------
--------------------------Neuer--------------------------
Lahm---------Benatia-----------Boa----------Alaba
------------Bastian (Xabi)--Thiago------------------
Robben-----------Gotze (Tomasz)---------Ribery
-----------------------Lewy------------------------------
@Arturro2014 To, że nie lubisz Lewego to już wiemy, ale nie kompromituj się proszę, mówiąc, że będzie się rozbijał o Pepe i Ramosa. Nie chcę Cię w żadnym stopniu urazić, ale naprawdę gadasz głupoty. https://www.youtube.com/watch?v=MkBcGcKNwoU
Nie musisz nawet wchodzić w ten link, bo dobrze wiesz co wrzuciłem.
05.01.2015 15:59
Jestem przekonany, że przy wyborze laureata ZP, Manu wygra w głosowaniu dziennikarzy. Problem w tym, że od kiedy prawo głosu mają też kapitanowie i trenerzy drużyn narodowych, nagroda ta została wypaczona. Teraz to już tylko wyścig popularności i jestem pewien, że (nikomu nie uwłaczając) przedstawiciele "republik bananowych" będą głosować na tego, kogo znają, a niestety w tym wypadku jest to Mr. Żel.
27.12.2014 20:22
Oby!
16.12.2014 13:18
@Hubertus Ceny na LM wahają się od 30 do 80 euro (zależy od kategorii). Problem w tym, że już nigdzie takich nie dostaniesz. Możesz ewentualnie kupić na viagogo, ale musisz się liczyć ze sporym narzutem, bo obecnie ceny zaczynają się tam od ok. 150 euro. Jeśli na serio rozważasz kupno biletu w drugim obiegu, to polecam Ci poczekać i kupić bilet dopiero 1-2 tygodnie przed meczem. Wystarczająco dużo czasu, żeby bilety do Ciebie doszły (zresztą i tak są wysyłane UPS, więc na 100% zdążą), a i ceny już wtedy będą niższe. Pryz sporym szczęściu wyrwiesz bilet na np. kategorię 2 w cenie 80-90 euro.
16.12.2014 11:11
Biedny, uciskany Xherdan... Zawsze jak gra to pokazuje swój geniusz, ale jakimś dziwnym trafem nikt tego geniuszu nie chce dostrzec. No po prostu uwzięli się na niego...
Shaqiri to gracz bez umiejętności, ale przede wszystkim bez ambicji na pierwszy skład. Winnych szuka wszędzie poza sobą. Tęsknił nie będę.
13.11.2014 21:33
Boateng- obecnie jeden z najlepszych obrońców na świecie (i to nie jest moje widzimisię, tylko opinia wielu ekspertów). Benatia- najlepszy stoper Serie A w poprzednim sezonie.
Dante- solidny zmiennik, do niedawna reprezentant kraju.
Już nie wspominam o Holgerze, ale też, jakby nie było, Javim.
Cienko? Nie sądzę... Popatrzmy na takie MU.
04.11.2014 23:44
Taki tam żarcik:
Co mówi fanka Bayernu do podrywającego ją kibica BVB?
-Spadaj!
01.11.2014 22:18
Dzisiaj miałem sen, w którym niesamowicie się wkurzałem na sędziego, a jak tylko zobaczyłem, że dzisiaj gwizdał będzie Gräfe, to poczułem spory niepokój, bo przez tego czubka mój sen może się ziścić. Czy DFB już naprawdę nie ma innych sędziów w zanadrzu? No nic... Dzisiaj trzeba pokazać Borussii miejsce w szeregu! A najlepiej zrobić to w składzie podawanym przez Bundesliga.de
01.11.2014 12:16
"Zobaczcie ile Mandzu strzela obecnie w Atletico, a ile Lewy w Bayernie :/"
Takie zdania wypowiadane bez sprawdzenia faktów najbardziej mnie śmieszą.
Mandzu w BBVA i LM strzelił 5 goli w 10 meczach i miał przy tym 0 asyst.
Lewy w BL, LM i DFB-Pokal strzelił 5 goli i miał 4 asysty w 12 meczach.
Dla mnie te statystyki przemawiają na korzyść Lewego.
29.10.2014 09:15
O nie, nie... W PN nie ma marginesu błędu. Trzeba wyjść w najmocniejszym składzie. Już raz w tym sezonie przejechaliśmy się na rotowaniu składu na mecz z HSV, więc ja podziękuję za Xherdana i spółkę.
28.10.2014 20:21
Klopp najlepszym trenerem w Niemczech? Lepszym od Pepa? Tak to szło? Trzeba mu przyznać, że w jednym aspekcie jest podobny do Guardioli. Też zalicza serie (nie wnikajmy już jakie...).
25.10.2014 21:06
Kroos doznał jakiejś kontuzji na rozgrzewce? Był awizowany w pierwszym składzie, ale w ogóle go nie widzę na tym boisku... A tak na poważnie. Real ściągnął sobie za 30 milionów typa od rzutów rożnych. Ni mniej, ni więcej.
25.10.2014 19:46
@pele O tej obronie nie było to do końca szczere.
25.10.2014 18:40
Real widzę poprawił grę obronną ;)
25.10.2014 18:16
Żółci z sześcioma porażkami są samodzielnym liderem niechlubnej klasyfikacji.
25.10.2014 17:48
Tak ich rozkradliśmy, że już nic wygrać nie mogą :P Ofiary losu...
25.10.2014 17:32
W El Classico z dwojga złego wolę Barcę. Real jest jeszcze bardziej nadęty i bufonowaty i za każdym razem gdy pęka im ten balonik, morda mi się cieszy.
25.10.2014 17:16
Nie jestem tak do końca pewien. W nowej taktyce Guardioli klasyczna "9" może odgrywać kluczową rolę. Ja jednak stawiam, że w rotacji najmniej będzie grał Ribery (lub ten, kto akurat złapie kontuzję, tfu, tfu...). Te przymiarki do Reusa nie są przypadkowe. Frąk nadal będzie pełnił u nas kluczową rolę, ale niestety, czasu nie oszukasz. 31 lat to sędziwy wiek na tej pozycji, a coraz częstsze kontuzje również są według mnie znakiem czasu. Trochę teoretyzując, myślę, że Frąk za ok. 2 sezony zostanie takim naszym Giggsem, czyli doświadczonym, dobrym duchem drużyny, dającym z siebie wszystko, gdy jest okazja.
25.10.2014 00:25
@Arturro Nie lubisz Lewego. Ok. Masz do tego prawo, ale wytłumacz mi proszę co jest powodem tej niechęci. Zakładam, że nie tylko jego narodowość. Tymczasem musisz się pogodzić z tym, że Lewego będziesz musiał oglądać w każdym ważnym meczu Bayernu, ponieważ jest to bezapelacyjnie najlepszy napastnik Bundesligi, który już nie raz udowadniał swoją wartość.
24.10.2014 23:42
@LoganOx
"To, że guariola wziął cala winę na siebie nie robi na mnie żadnego wrażenia - jakby był trenerem z jajami, to powinien następnego dnia złozyc dymisję lub postawic się do dyspozycji zarządu (mogliby ja przyjąć lub odrzucić)."
Głupszej tezy już dawno nie słyszałem. Trener z jajami bierze winę na siebie, wyciąga wnioski i stara się poprawić. Gdyby Guardiola zachował się tak jak mówisz, to dopiero okazałby się c*pą. Jeżeli według Ciebie uciekanie z podkulonym ogonem po niepowodzeniu jest pokazaniem jaj, to nie mam pytań.
19.10.2014 02:10
A nie przyzwyczaiłeś się już, że tylko ty na tej stronie choć odrobinę interesujesz się Bundesliga? Reszta to banda laików (w tym ja), więc nie miej do mnie pretensji, że nie podzielam twojego zapału do tak wybitnych fachowców.
17.10.2014 14:09
Holger, Bastian, Frąk, Thiago... Coś jest nie tak z tymi powrotami po kontuzji. Wygląda to tak, jakby sztab medyczny źle oceniał sytuację i za wcześnie pozwalał zawodnikom trenować. Muszą nabrać cierpliwości.
Tymczasem jednak Ozil??? W każdym razie, zdrowiej Thiago!!!
15.10.2014 15:54
Nie robię z siebie wielkiego patrioty, bo nim nie jestem. Prawda jest taka, że jestem w połowie Niemcem, a właściwie bawarczykiem. I co w związku z tym? W bezpośrednich pojedynkach zawsze będę za Polską, bo tu się urodziłem i wychowałem. Mam spory sentyment do Niemiec, ale Polska ma u mnie pakiet większościowy 50+1. Róbcie sobie co chcecie. Kibicujcie komu chcecie, ale ja nie muszę tego akceptować i będę wyrażał swoje zniesmaczenie.
12.10.2014 15:21
A.... W Munster mieszkasz? To masz blisko na stadion... Signal Iduna Park. Mieszkanie w Niemczech nie czyni Cię Niemcem, a Polakiem mieszkającym w Niemczech. Wielu naszych rodaków o tym zapomina i po roku za granicą czują się większymi Niemcami niż rodowici Niemcy.
12.10.2014 13:50
@KahnTitan1 Jedynymi cebulakami są takie pierdoły jak Ty. Wielkie mi niemiaszki... Mówisz chociaż po niemiecku, że z niekrytą dumą mówisz "skład naszych", myśląc o Niemcach?
12.10.2014 13:23
BRAWO POLACY!!! Na pohybel Hadesowi i jemu podobnym!
11.10.2014 23:00
Battle Without Honor or Humanity
http://www.youtube.com/watch?v=8P-c2k-HgRA
09.10.2014 21:54
92,61% celności w pimpkaniu na 5 metrów. Słaabo...
08.10.2014 19:34
Weźcie z łaski swojej usuńcie te komentarze typu: "nie lubię Polaków", bo mnie szlag trafia.
To jest POLSKA strona Bayernu, więc naprawdę żadnego "polakofoba" nikt nie zmusza do udzielania się w tym miejscu. Jazda stąd!
06.10.2014 23:49
Ja z krwi jestem 50:50, więc teoretycznie powinienem być na remis, ale nie! Polacy mają wreszcie wygrać i znowu awansować do tych cholernych Mistrzostw! Nie rozumiem Polaków, którzy kibicują Niemcom w bezpośrednim starciu z Polską. Jesteś Polakiem- kibicuj Polsce. Jesteś Niemcem- kibicuj Niemcom. Tak powinno być.
06.10.2014 13:35
I to w dwóch ostatnich kolejkach.
04.10.2014 23:43
@KahnTitan1 No i nie przejdą Ci przez gardło gratulacje dla Roberta... Naprawdę żałosna jest ta niechęć do piłkarza ukochanej drużyny. Tak przy okazji, już widzę Gomeza przyjmującego te dwie długie piłki...
04.10.2014 23:32
@Arturro Tobie to jak najbardziej pasuje, bo nie podawał do Lewandowskiego :P
04.10.2014 20:56
@KahnTitan1 Pierwszy sezon Gomeza w Bayernie? 10 goli... Dziękuję.
02.10.2014 15:14
Alonso gra o połowę gorzej od Kroosa... Chyba na nerwach kibiców. Może lepiej przestań się otwierać na tej stronie.
25.09.2014 13:27
Otwarty, otwórz oczy.
25.09.2014 12:59
Tak... Inni się martwią... Na przykład hiszpańscy podatnicy.
24.09.2014 14:02