Nie ma co się zajmować sfrustrowanymi dzieciakami...
Na gorąco po pierwszej połowie. Mamy naprawdę szansę na remis, powiedzmy, że o zwycięstwie na razie nie myślę. Szkoda tej szansy Lewego i potem jeszcze tej główki, ale zrobił co mógł. Neuer to po prostu klasa sama w sobie. Paradoksalnie ten mecz w wykonaniu naszych podoba mi się bardziej niż starcie z Niemcami na Narodowym. Ładnie gramy piłką, a Grosicki i Lewy robią sporo dobrego z przodu. Milik na razie trochę niewidoczny. Oby odpalił w drugiej połowie.
04.09.2015 21:35
@ThomasKonig Can będzie grał na prawej obronie. Hector to lewy obrońca Koln.
04.09.2015 19:50
Trzeba wierzyć, że Nawałka lepiej od nas wie jaki skład jest najlepszy, ale wystawienie i Jodłowca i Mączyńskiego, przy jednoczesnej absencji Kuby, to dosyć ryzykowny wariant. W założeniu ta dwójka ma zacieśnić środek pola i przytrzymywać piłkę, ale prawda jest taka, że lepszy technicznie Kuba, nawet jeśli jest bardziej ofensywnie usposobiony, dysponuje o wiele lepszą techniką, która będzie kluczowa przy skróceniu pola gry. Boję się, że Jodłowiec i Mączyński wyjdą na boisko z kisielem w majtkach i Krycha będzie musiał po nich sprzątać.
04.09.2015 19:45
Hajto to uosobienie słowa 'żenujący'.
29.08.2015 18:45
Fantastyczne wieści! A Rudego mi nie szkoda. 80 mln za piłkarza jednego sezonu, który z podkulonym ogonem uciekał z Chelsea to kolejny strzał w stopę szejków z Manchesteru.
27.08.2015 02:09
@meisterspieler Takie żonglowanie caps lockiem odbieram jako "atak". Po prostu oczy bolą jak się patrzy na takie krzykliwe komentarze. Anyway... Wracając do rzeczy ważniejszych, chyba trochę nie doceniasz naszych reprezentantów, bo na poziomie europejskim mamy więcej niż trzech piłkarzy. Poza wspomnianymi przez Ciebie Lewym, Milikiem i Piszczkiem, są jeszcze Glik, Krychowiak, Kuba i Grosicki. Kapitan Torino i najlepszy DM zeszłego sezonu La Liga chyba nie potrzebują rekomendacji, a Kuba i Grosik to solidni skrzydłowi. O bramkarzach nie wspominam, bo na tej pozycji jesteśmy zabezpieczeni. Naprawdę mamy kim grać, chociaż bolączką na pewno jest dziura w środku pola (sam Krycha wszystkiego nie uciągnie). Trochę mi przy tym szkoda, że nie możemy liczyć na Polanskiego. Taki skład naprawdę wygląda solidnie:
-------------------Lewy----------------
Grosicki---------Milik---------Kuba
----Krychowiak-----Mączyński----
Rybus--Glik--Szukała--Piszczek
--------------Fabiański---------------
Jak już wspomniałem. W oczy tak naprawdę kłuje tylko Mączyński i ewentualnie Rybus grający na LO z konieczności (chociaż z Gruzją dobrze to wyglądało). W takim zestawieni możemy spokojnie powalczyć z Niemcami.
26.08.2015 02:17
@meisterspieler Jeżeli odnosisz to narzucanie do mojej osoby, to wiedz, że nie jest to moją intencją. Ja tylko bronię się przed krzykliwymi komentarzami i zachwytem nad Niemcami. Odpowiedz sobie na pytanie: Kto komu w większym stopniu coś narzuca? Ja swoim komentarzem, czy też Marian i jego "DEUTSCHLAND GEWINNT..."
26.08.2015 01:11
@Marian99 Nie obraź się, ale szczerze mówiąc mógłbyś sobie darować takie wypowiedzi, o atakowaniu nas Caps Lockiem i tekstami z translatora nie wspomnę. Zauważyłem, że kilku użytkowników aż nadto emanuje swoją miłością do repry Niemiec, przy okazji deprecjonując naszych reprezentantów. Możecie sobie kibicować komu chcecie, ale proszę Was, jesteśmy na POLSKIEJ stronie BAYERNU i naprawdę nie widzę powodu, żeby rozpływać się w tym miejscu nad ekipą Jogiego. Uprzedzając, owszem, lubię reprezentację Niemiec, tym bardziej, że jestem w połowie Niemcem (przynajmniej genetycznie), ale nigdy, ale to nigdy, nie będę jej kibicował kosztem naszej reprezentacji. Zdaję sobie sprawę, że kibicowanie Polakom jest trudniejsze, niż wspieranie Niemców, ale czyż nie dodaje to temu wszystkiemu uroku? Zresztą, ostatnio widać kilka jaskółek po chudych latach w polskiej piłce. Innymi słowy, 4 września czas na: POLSKA! BIAŁO-CZERWONI!!!
26.08.2015 00:57
Urwało mi komentarz: Pewnie niektórym zwolennikom czystości germańskiej krwi w naszym składzie się to nie spodoba, ale już teraz przeprowadziłbym wymianę Pulpet -> De Bruyne.
07.08.2015 14:13
Pewnie niektórym zwolennikom czystości germańskiej krwi w naszym składzie się to nie spodoba, ale
07.08.2015 13:54
Kicker: Kevin de Bruyne prefers a move to #FCBayern, but has accepted he'll stay at Wolfsburg this summer. #WOB
Nie chce mi się sprawdzać wiarygodności tego tweeta, ale wklejam to jako miłą dla oka i duszy plotkę.
03.08.2015 03:05
Nie ma co snuć apokaliptycznych wizji. Przegrana w superpucharze to nie koniec świata. Łudzę się, że ta porażka będzie podłożem do kilku bardzo znaczących wniosków. Przede wszystkim chodzi mi tu o zrewidowanie pozycji Xabiego w zespole i zastanowienie się nad sensem zmieniania Lewego i Mullera. Nie możemy z własnej woli pozbawiać się tych dwóch zawodników, bo tracimy prawie całą siłę ognia. Wymienianie ich na graczy defensywnych paradoksalnie dezorganizuje naszą obronę. Swoją drogą, po wczorajszym występie Benatii utwierdziłem się w przekonaniu, że musimy kupić ŚO. Nie chodzi mi tu o to, że nie wierzę w Benatię. Po prostu musimy mieć alternatywę.
@dabek9 Owszem, nic nie zdziałasz, nie mając Arena Card, ale na terenie stadionu są oznaczone osoby, które w zamian za kasę wydają Arena Card o określonej wartości. Potem można ją też w taki sam sposób doładować.
02.08.2015 14:22
Jako, że poprzedni news odszedł w niepamięć, pozwolę sobie skopiować mój wywód i tutaj, przy okazji dodając parę słów.
Szczerze mówiąc, po tym co dzisiaj widziałem, uważam, że Xabi powinien być ostatni w hierarchii pomocników. Podstawowi to bez wątpienia Thiago i Vidal, głównymi zmiennikami Thiago powinni być Kimmich i Hojbjerg, a Vidala, Rode. Nie ma sensu korzystać z powolnego Xabiego, który nie daje nam w ataku, ani w obronie nic, oprócz niezłych podań. Poza tym nie jest to perspektywiczny gracz. Jak długo go broniłem, tak teraz szczerze wolałbym już Lahma w pomocy.
Kolejnym graczem, którego już nie mogę zdzierżyć jest Gotze. Może i kieruję się trochę emocjami, ale ta ciepła klucha działa mi na nerwy. Jak można, będąc graczem Bayernu, nie wykazywać żadnej inicjatywy? Mario gra tak, jakby tej pamiętnej nocy po finale MŚ odwalił jakiś numer a'la Kac Vegas. Sam się wykastrował? Jemu też powiedział bym 'arrivederci'.
W kwestii Pepa zostało już wiele powiedziane. Wyjściowa jedenastka bardzo mi się podobała (z jednym małym wyjątkiem oczywiście), ale zmiany to konkretna patologia. Lewy->Rafinha i Tomek->Gotze to zmiany, które nie tylko wyrwały nam zęby, ale paradoksalnie osłabiły naszą obronę. Wisienką na torcie jest zmiana Thiago->Vidal. Czy ktokolwiek na stadionie, gdy zobaczył koszulkę z numerem 23, wyobrażał sobie, że zmieniony będzie ktoś inny niż Xabi? Był taki jeden, a nazywał się Pep. Guardiola jest naprawdę świetnym trenerem, ale ma ogromną wadę. Robi irracjonalne zmiany. Nie pierwszy raz powtarza się taki sam scenariusz. A to zmiana Tomka na Camp Nou, a to zmiany w Pucharze z BVB, a to wczorajsze zmiany... Już nie raz zostało powiedziane. Tomek to nasz talizman i kiedy schodzi, zawsze źle to się kończy. Taki scenariusz powtarza się od czarnej nocy na AA w 2012 roku.
Zakończę pozytywnym akcentem. Wygląda na to, że nowe nabytki dadzą nam dużo radochy. Jeśli tylko Pep nie odwali niczego, to możemy być spokojni o to, że Xabi w najważniejszych meczach będzie patrzył jak po boisku BIEGA Vidal (biega to tu słowo kluczowe, bo trudno o użycie go w kontekście Xabiego). Karne w optymalnym składzie też powinny lepiej wyglądać. Vidal, Muller, Alaba, Lewy, Arjen, Costa to raczej pewni strzelcy. Sęk w tym, żeby nie zmieniać egzekutorów, gdy wynik jest niepewny. Wracając jeszcze do trenera, Guardiola jest świetnym fachowcem i ciągle w niego wierzę, ale musi zacząć wyciągać wnioski i mówię tu przede wszystkim o decyzjach personalnych.
A propos decyzji personalnych. Zakup obrońcy to mus!
02.08.2015 01:33
Szczerze mówiąc, po tym co dzisiaj widziałem, uważam, że Xabi powinien być ostatni w hierarchii pomocników. Podstawowi to bez wątpienia Thiago i Vidal, głównymi zmiennikami Thiago powinni być Kimmich i Hojbjerg, a Vidala, Rode. Nie ma sensu korzystać z powolnego Xabiego, który nie daje nam w ataku, ani w obronie nic, oprócz niezłych podań. Poza tym nie jest to perspektywiczny gracz. Jak długo go broniłem, tak teraz szczerze wolałbym już Lahma w pomocy.
Kolejnym graczem, którego już nie mogę zdzierżyć jest Gotze. Może i kieruję się trochę emocjami, ale ta ciepła klucha działa mi na nerwy. Jak można, będąc graczem Bayernu, nie wykazywać żadnej inicjatywy? Mario gra tak, jakby tej pamiętnej nocy po finale MŚ odwalił jakiś numer a'la Kac Vegas. Sam się wykastrował? Jemu też powiedział bym 'arrivederci'.
W kwestii Pepa zostało już wiele powiedziane. Wyjściowa jedenastka bardzo mi się podobała (z jednym małym wyjątkiem oczywiście), ale zmiany to konkretna patologia. Lewy->Rafinha i Tomek->Gotze to zmiany, które nie tylko wyrwały nam zęby, ale paradoksalnie osłabiły naszą obronę. Wisienką na torcie jest zmiana Thiago->Vidal. Czy ktokolwiek na stadionie, gdy zobaczył koszulkę z numerem 23, wyobrażał sobie, że zmieniony będzie ktoś inny niż Xabi? Był taki jeden, a nazywał się Pep. Guardiola jest naprawdę świetnym trenerem, ale ma ogromną wadę. Robi irracjonalne zmiany. Nie pierwszy raz powtarza się taki sam scenariusz. A to zmiana Tomka na Camp Nou, a to zmiany w Pucharze z BVB, a to wczorajsze zmiany... Już nie raz zostało powiedziane. Tomek to nasz talizman i kiedy schodzi, zawsze źle to się kończy. Taki scenariusz powtarza się od czarnej nocy na AA w 2012 roku.
Zakończę pozytywnym akcentem. Wygląda na to, że nowe nabytki dadzą nam dużo radochy. Jeśli tylko Pep nie odwali niczego, to możemy być spokojni o to, że Xabi w najważniejszych meczach będzie patrzył jak po boisku BIEGA Vidal (biega to tu słowo kluczowe, bo trudno o użycie go w kontekście Xabiego). Karne w optymalnym składzie też powinny lepiej wyglądać. Vidal, Muller, Alaba, Lewy, Arjen, Costa to raczej pewni strzelcy. Sęk w tym, żeby nie zmieniać egzekutorów, gdy wynik jest niepewny.
02.08.2015 01:24
Uspokoiłem się i czas na poważne wnioski:
1. Za rok się uda!
2. Xabi niech zaprzyjaźni się z ławką.
3. Choćby nie wiem co, Lewy i Tomek grają do oporu.
4. Arturo i Costa mają niezłe wejście i czuję, że dadzą nam dużo radochy.
5. Skład na potrójną koronę: Neuer-Lahm-Boa-Benatia-Alaba-Thiago-Vidal-Robben-Muller-Ribery (Costa)-Lewy
01.08.2015 22:53
Nie ma co winić naszych za tego gola w końcówce, bo po prostu akcja była genialna.
Ale kto mi wytłumaczy jedną rzecz? Dlaczego strzelał Xabi, kiedy Alaba był na boisku?!!!
01.08.2015 22:41
Broniłem Alonso bardzo długo, ale miarka się przebrała...
01.08.2015 22:35
Strzelać pewnie będa Vidal, Arjen, Costa, Alaba i Mario albo Xabi.
01.08.2015 22:26
Trzeba Wolfsburgowi przyznać, że wyprodukowali akcję marzenie...
A Hajto to poziom niżej niż przeciętny troglodyta.
01.08.2015 22:24
Pep zaczyna sobie grabić, bo JazGod przeczytał plotkę. Trzymajcie mnie...
01.08.2015 01:14
Jakiś młody i solidny obrońca (Mustafi, Gimenez albo Umtiti), do tego Coman jako zmiennik Lewego i można zaczynać sezon.
31.07.2015 21:12
Pamiętam wywiad z Vidalem jeszcze z czasów Leverkusen i jego znajomość niemieckiego była szczątkowa. Rozumieć, raczej rozumiał podstawowe rzeczy. Z mówieniem był większy problem, ale nie jest też tak, że żadnego słowa nie potrafił wydukać. Z pewnością po 4-letnim pobycie we Włoszech jego umiejętności w tym zakresie nie wzrosły, ale ewentualna nauka czy też przypominanie sobie języka nie powinny być aż tak trudne. Na prezentacji nie powiedział nic po niemiecku, tylko trzy słowa po bawarsku: Mia San Mia.
28.07.2015 21:13
Oj Wy napaleńcy... prezentacja Vidala przesunięta na 16:30.
28.07.2015 15:14
To, że będzie stream jest napisane i za granicą, ale z BILDEM wygląda to zazwyczaj tak, że jeśli nie jesteś w Niemczech, odpalasz video, puszczają Ci reklamy, po czym wyskakuje błąd w stylu: "W Twoim kraju transmisja jest nieaktywna". Może tym razem będzie inaczej, ale nie nastawiałbym się na to.
28.07.2015 15:09
Stream z prezentacji będzie na głównej stronie BILD-a, tyle, że jak znam ich politykę, będzie dostępny tylko w Niemczech. Mam to szczęście, że jestem w Monachium :)
Osobom w Polsce polecam zmianę proxy na niemieckie albo inne kombinacje. Chyba, że ktoś znajdzie stream dostępny w Polsce.
Dyskusja o trenerach rozgorzała na dobre... Spojrzałem właśnie na dokładne wyniki głosowania na trenera sezonu i pozostało mi tylko załamać ręce. Guardiola, jak już wiemy, skończył na ósmym miejscu, ale przyjrzyjmy się nazwiskom trenerów, którzy zajęli wyższe miejsca. Hecking, Weinzierl, Favre i Schuster z Darmstadt to akurat zrozumiałe nazwiska, ale... Co do cholery wyżej w rankingu od Pepa robią Klopp, Low i Huub Stevens?! Guardiola zdobył 15 głosów, a tymczasem Stevens, który miał średni sezon ze Stuttgartem kończy z 16 głosami, Jogi, który daje się lać naszym Orłom, zdobywa 17 głosów, a na koniec prawdziwy hicior... Klopp, który skończył na pograniczu Ligi Europejskiej, mając skład na top3 w Niemczech, zdobywa 61 głosów, czyli o 46 więcej niż trener mistrzowskiej drużyny. Kicker i jego anty-bayernowscy "eksperci" robią się coraz bardziej żałośni.
26.07.2015 23:40
beIN już kiedyś informowało, że Guardiola dogadał się z City, a sposób w jaki dzisiejszy news został napisany sugeruje, że jest to oparte tylko na przypuszczeniach lub po prostu jest to odkopany news. Tak czy owak, szczerze mówiąc zwisa mi czy Guardiola przedłuży kontrakt czy nie. Jeżeli zostanie to super, ponieważ jest fantastycznym fachowcem, a jeżeli nie, to Bayern postara się o świetnego następcę, którym najprawdopodobniej będzie Klopp (nie wykluczałbym też Ancelottiego, Favre'a i Weinzierla).
26.07.2015 15:16
@pele Wybór De Bruyne jak najbardziej uzasadniony. Hecking to też dobry wybór, chociaż osobiście dałbym wygrać laureatowi drugiego miejsca, czyli szkoleniowcowi Augsburga- Weinzierlowi. Guardiola na ósmym miejscu to przesada. Jakby nie było, wygrał mistrzostwo.
Artykuł jakkolwiek na ciekawy temat, to pisany przez barcelońskiego analfabetę Stanowskiego (który zdążył kilka razy niewybrednie obrazić Bayern), przez co traci cały urok.
26.07.2015 13:55
@Adek Coś na rzeczy jest na pewno, ale powtarzam po raz kolejny. Nie kierujcie się procentami na tm! To tylko opinie użytkowników. Równie dobrze moglibyśmy zrobić tutaj ankietę: 'Czy Adama Traore przejdzie do Bayernu?'. Wyniki byłyby równie wymierne.
A tak pół żartem, pół serio. W kuluarach mówi się, że Adama od dziecka jest kibicem Bayernu.
25.07.2015 22:08
Nie chce mi się szukać pierwotnego zdjęcia, ale to photoshop. Tak naprawdę trzyma koszulkę Chile.
25.07.2015 16:02
"Vidal PODOBNO wylądował"
To raz. A dwa, to powiedz mi, koczujesz na lotnisku w Monachium czy masz może jakieś inne źródła?
Chłopie, skoro potrafiłeś zarejestrować się na tej zacnej stronie, to musisz być starym koniem. Postaraj się raz po raz wysilić płat czołowy. Póki co, zachowujesz się jak mało rozgarnięty 14-latek. Jeżeli naprawdę jesteś 14-latkiem, to postaraj się być jego rozgarniętą wersją.
25.07.2015 14:58
Małe sprostowanie. Kurt jest kilka miesięcy młodszy od Traore. Coś mi się pokićkało.
25.07.2015 14:18
Fajnie tak nabijać komentarze. Bardzo oczyszczające zajęcie. Można z siebie wyrzucić zapas głupoty na cały dzień.
Dobra, wracając do tematów ważniejszych:
1. "Pep had a verbal agreement with Traore to bring him to Bayern.
Bayern are in negotiations with Barca to sign the player."
Wychodzi na to, że Traore ma duże szanse przejścia do nas. Wszystkie informacje o jego potencjalnym transferze pochodzą od dosyć wiarygodnych katalońskich źródeł. Jeżeli Pep naprawdę z nim rozmawiał, to podejrzewam, że młody może być już zdecydowany na transfer. Takich zawodników bardzo nobilituje osobiste podejście. Może się pojawić lament, że to kolejny Hiszpan (przynajmniej etnicznie nie jest Hiszpanem, może komuś ulży), ale umiejętności odmówić mu nie można. Przykro mi, ale będąc młodszym od Kurta i Greena, prezentował się o wiele lepiej, grając jeszcze w Adelante. Teraz jak wiemy, Barca B spadła. Tym, którzy nie mieli okazji oglądać go, dajmy na to, w młodzieżowej LM, wrzucam mały pogląd na jego umiejętności. Jutub jutubem, ale coś chłopak potrafi. Potężny talent.
https://www.youtube.com/watch?v=B6uWlZU6ewg
https://www.youtube.com/watch?v=lxU5AGcNG10
2. BILD: Bayern w trakcie trwania samego tourne po Chinach zarobił 10 mln Euro. Jak nie trudno się domyślić, w przyszłych latach planują kolejne.
3. Z dedykacją dla Fana. Vidal podobno wylądował w Monachium. Nie podpalajmy się, to tylko lądowanie, a nie testy medyczne.
25.07.2015 14:12
@Fan Aha, dzięki
25.07.2015 13:48
Atmosfera z rana gęsta, że można by ją kroić.
@FanGraczyBayern Jesteś na bieżąco z tematem, a ja się trochę nie orientuję. Kiedy ma być prezentacja Vidala? W tygodniu słyszałem, że wczoraj, wczoraj słyszałem, że dzisiaj, a dzisiaj jeszcze nic nie słyszałem.
25.07.2015 13:43
Tymczasem Schweini w MU już złapał pierwszy uraz...
25.07.2015 02:24
Rozumiem, że Bastian chciał przypodobać się nowym kibicom, ale są na to inne sposoby, niż dyskredytowanie klubu, który przez 17 lat go żywił. Owszem, w Azji czy w USA United jest większe (przede wszystkim dlatego, że wcześniej zaczęli wchodzić na te rynki), ale Bayern zaczyna to nadrabiać. Z kolei jeśli chodzi o tytuły, to United nie ma startu do Bayernu. Nawet jeżeli w pewnych elementach Bastian ma rację, to czemu ma służyć taka wypowiedź? Naprawdę aż tak mu zwisa szacunek kibiców, dla których przez wiele lat był ulubieńcem? Cała ta wypowiedź w połączeniu z wywiadem z Tobiasem Schweinsteigerem, daje nam obraz Schweiniego, który od zawsze chciał zagrać w MU. Ci, którzy tak bardzo krytykowali zarząd i Pepa chyba muszą przyznać, że pretensje powinni kierować do kogoś innego. Oj Bastian, nie spalę koszulki z Twoim nazwiskiem, ale nie będę jej nosił z taką dumą jak kiedyś...
17.07.2015 14:12
https://www.youtube.com/watch?v=fo5SuEOBtfg
Trochę już było takich filmików, czy to z Arsenalem, czy z United, ale miejmy nadzieję, że tym razem tytuł będzie się zgadzał.
17.07.2015 00:07
Podejrzewam, że ten wielki transfer to jednak obrońca, bo do formacji ofensywnych potrzebujemy de facto tylko zmiennika dla Lewego, a trudno, żeby to on był tym wielkim transferem.
16.07.2015 21:34
Ok. Szanuję Twoje zdanie. Nie dziw się po prostu, że w ten sposób odbieramy Twój obecny stosunek do działań Bayernu, bo z Twoich komentarzy naprawdę wyłania się obraz nędzy i rozpaczy, a chyba nawet najwięksi sceptycy nie mogą powiedzieć, że ten klub jest w ruinie.
16.07.2015 21:31
Innymi słowy obecnie nic Ci się w tym klubie nie podoba? Pytam poważnie, bez żadnych uszczypliwości.
16.07.2015 21:14
"A że dla was narzekam, to już nie moja sprawa."
Przepraszam, w takim razie według Ciebie co robisz cały ten czas? Ależ oczywiście, że zwracamy uwagę na Twoje komentarze. Po to przecież jest ta sekcja, żeby dzielić się informacjami, czytać komentarze innych i się do nich ustosunkować.
16.07.2015 21:04
Masz prawo do własnej opinii, ale ciężko mi nazwać opinią niekończącą się lawinę narzekania i zrzędzenia. Męczy mnie już ta ściana jęków, jaką prezentuje nam część użytkowników. Rozumiem, że niektóre rzeczy mogą się nie podobać, ale tak się dziwnie składa, że każdy ruch zarządu, trenera i ogólnie osób związanych z klubem Tobie i Tobie podobnym nie pasuje. Jeżeli rzeczywiście każdy ruch władz klubu miałby być tak zły i nietrafiony jak niektórzy sądzą, to ten klub byłby już w Regionallidze.
16.07.2015 20:39
Nie, to Ty na siłę szukasz gdzie by się tu, za przeproszeniem, przypierd....ć. Nie żartuj sobie. To nie mit, że najlepszy zawodnik Copa America i motor napędowy Juve jest taki świetny. Modric? Trudno byłoby mi stwierdzić, który z nich jest lepszy, ale nawet jeżeli wg Ciebie Chorwat jest lepszy, to chyba nie myślisz, że moglibyśmy go kupić. Fabregas jest dobry, ale Vidal jest o wiele bardziej kompletnym piłkarzem. Poza tym szukaliśmy zawodnika, który potrafi bronić, a Fabs do takich nie należy. Verratti to świetny zawodnik, ale też melodia przyszłości i piłkarz na razie klasę niżej niż Vidal. Oprócz tego ma słabe warunki fizyczne (165cm). Queerpass Toni... Tematu pana "Hala Madrid" nie mam zamiaru więcej wałkować. Mi w każdym razie pasuje, że siedzi w Madrycie...
16.07.2015 20:20
Ja Ci niczego nie wmawiam. Po prostu idę krok dalej, kierując się Twoim pomysłem. Muszę przyznać, że swojego postu nie odniosłem tylko do Twojej wypowiedzi, ale oparłem go o inne fantastyczne germańskie propozycje transferowe, które pojawiały się w komentarzach niektórych użytkowników. Skleciłem taką "Elf der Herzen" dla niektórych pasjonatów młodych niemieckich talentów.
16.07.2015 00:35
Ależ oczywiście, że to nadinterpretacja. Twoimi ciekawymi pomysłami dajesz mi ogromne pole do nadinterpretacji, a ja to skrzętnie wykorzystuję.
16.07.2015 00:26
Ivan, przyzwyczaiłem się do Ciebie, ale teraz to już chyba trollujesz...
Czyli co? Taka jedenastka na przyszły sezon wygląda ok?
Neuer-Lahm-Rudiger-Boateng-Alaba-Geis-Kimmich-Draxler-Gotze-Herrmann-Muller
Ten Alaba trochę słabo wygląda, ale powiedzmy, że kibice przymkną oko na taki Anschluss.
16.07.2015 00:22
No wiesz... Te statystyki podałem w kontekście tego, że Arturo to jednak zawodnik o charakterystyce bardziej defensywnej, niż ofensywnej. Gotze, w którego mocno wierzę, jest jednak stricte ofensywnym piłkarzem.
16.07.2015 00:15
Vidal to z pewnością jeden z najlepszych, a może i najlepszy box-to-box na świecie. Z ciekawości zerknąłem na jego statystyki i są one imponujące:
(sezon: mecze - gole - asysty)
11/12: 35 - 7 - 4
12/13: 45 - 15 - 12
13/14: 46 - 18 - 6
14/15: 45 - 8 - 4
16.07.2015 00:01
Info o Draxlerze tylko cytuję. Taka kwota też wydaje mi się mało realna, chociaż nie zapominajmy, że talent Draxlera, przynajmniej na razie, nie rozwinął się, lekko mówiąc, zachęcająco dla wielkich klubów. Gdyby Juve dało 25 milionów, to na miejscu Schalke sprzedałbym go z pocałowaniem ręki.
15.07.2015 23:56
@Mati Oglądałem praktycznie wszystkie mecze Juve w LM i jedno mogę Ci powiedzieć. Vidal obecnie jest o wiele lepszy od Pogby. Weźmy np. finał, w którym to Vidal ciągnął Juventus, a Pogba był niewidoczny. Owszem, Pogba jest bardzo perspektywiczny, ale jednocześnie bardzo przereklamowany. Hype na Pogbę bierze się z tych jego kilku 30-metrowych goli, a Juve jest to na rękę, bo mogą sztucznie pompować jego cenę.
15.07.2015 23:54
Podobno Draxler do Juve za 15-20 mln. Klocki zaczynają się układać?
15.07.2015 23:50
Jednego się boję. Mam nadzieję, że Vidal z Oktoberfestu będzie wracał U-Bahną.
15.07.2015 23:37
I po raz kolejny muszę powiedzieć, że uwielbiam styl w jakim Bayern przeprowadza transfery. Z małymi wyjątkami typu Javi, jest to zawsze kwestia kilku dni, a czasami nawet godzin. :)
15.07.2015 23:35
@Mati Cieszę się, że humor dopisuje :)
15.07.2015 23:31
Przy okazji. Di Marzio właśnie podał, że Juventus skontaktował się z Draxlerem.
15.07.2015 23:22
W kwestii Juve i Gotzego/Benatii realne wydają się tylko 2 opcje, przy czym tak naprawdę tylko pierwszą należy brać na poważnie. Gotze nigdzie się nie rusza i jestem o tym przekonany w 100%. Pierwsza opcja to pozostanie i Benatii i Gotzego, a transfer Vidala rozliczony pieniężnie. Druga opcja to Benatia + około 10mln = Vidal, a wtedy do Bayernu wędruje najpewniej Ramos.
15.07.2015 23:21
@Kalo Jak tu nie pamiętać o zawodniku, który był decydującym faktorem w kwestii tego, że sezon 2012/2013 był zgoła odmienny od sezonu 2011/2012? :) Też mnie to cieszy, bo Javi zasłużył sobie na uznanie i dobrze, że kibice po tak długiej przerwie wciąż doceniają Hiszpana.
15.07.2015 23:17
@Matilegolas Sęk w tym, że stratę Bastiana trzeba przebaczyć przede wszystkim samemu Bastianowi, a dopiero w następnej kolejności zarządowi.
15.07.2015 22:38
@Adi Z Verrattim jest o tyle problem, że jest fantastycznym zawodnikiem, ale nie za bardzo pasuje do koncepcji wielu klubów, ponieważ z racji swoich warunków fizycznych (165cm), potrzebuje w środku partnera w stylu Motty czy analogicznie u nas, Javiego czy też do niedawna Schweiniego. A Vidal to właśnie transfer miejsce Bastiana. Verratti to bardziej odpowiednik Thiago.
15.07.2015 22:31
Biorąc pod uwagę charakter Vidala, to dla nas lepiej, że epizod z wypadkiem po pijaku ma za sobą, a nie przed. Po takich przeżyciach nawet piłkarze wyciągają wnioski. Z kolei patrząc piłkarsko na ten transfer, widzę same plusy. 28 lat to jednak 3-letni dystans do wieku Schweinsteigera, a należy też brać pod uwagę, że Vidal cieszy się o wiele lepszym zdrowiem niż Bastian. To, że gra bardzo ostro jest paradoksalnie pozytywne. W domyśle, w środku pola będzie partnerem Thiago, a de facto nie mamy żadnego takiego agresora na tej pozycji. Trzeba też zwrócić uwagę na to, że zna Bundesligę i jej realia, więc np. bariera językowa nie będzie dużym problemem. Młodzi też zdążą pograć, chociaż przydałoby się jakieś wypożyczenie. Może Hojbjerg by jeszcze trochę pociągnął w Augsburgu?
15.07.2015 22:25
Nie Thomas, ja nie żartuję. Też uważam, że jego wkład w potrójną koronę był ogromny. Zmiana Kroos --> Robben to był dla nas w tamtym sezonie istny cup-winner.
Tak na ochłodzenie gorących głów proponuję przejrzeć sobie 25 najważniejszych graczy w historii Bayernu wg Sport-Bild. Tylko jedna pozycja mocno mnie dziwi. Toni Kroos na bodajże 21 miejscu to słaby żart. Chyba, że wykombinowali to w ten sposób, że dzięki jego kontuzji zdobyliśmy potrójną koronę.
15.07.2015 21:38
@JazGod Z tymi bramkarzami pełna zgoda. Nie chciałbym w Bayernie takiej patologicznej sytuacji jak w Barcelonie. Wyobrażam sobie jak musi się czuć Claudio Bravo, który de facto nie zdobył Ligi Mistrzów...
15.07.2015 21:32
@Thomas Problem w tym, że przeskok w sklonowaniu Groskrojca i Mullera jest mniej więcej taki sam jak przeskok w sklonowaniu owcy i homo-sapiens.
15.07.2015 21:30
Wiem, ale musiałem jakoś wyolbrzymić sytuację :)
15.07.2015 21:21
@Patryk Jakikolwiek skład by nie był, jakakolwiek nie byłaby formacja. TOMEK MUSI BYĆ W PIERWSZYM SKŁADZIE!!!
Ustalanie składu w Bayernie zaczynamy tak:
--------------------------------------------------
--------------------------------------------------
---------------------Muller---------------------
--------------------------------------------------
--------------------------------------------------
--------------------Neuer---------------------
15.07.2015 21:20
@Luka Nie sami. Javi na środku obrony, to Javi grający w stylu Xabiego.
15.07.2015 21:16
Wiem, wiem, tego Tomka tylko graficznie musiałem gdzieś umieścić. Wiadomo, że to wolny elektron. Według mnie, jako, że gralibyśmy trójką z tyłu, rolę lewego skrzydła/wahadła pełniłby Alaba. Z pewnością płuca na bieganie wzdłuż całego boiska ma. Oczywiście, że rotacja byłaby ogromna, ale personalnie tak widziałbym wyjściową jedenastkę na najważniejsze mecze.
Powiedzcie, czy takie coś nie byłoby piękne? Mario i Costa w obwodzie i jeszcze gdyby Frąk był zdrowy...
15.07.2015 21:05
Jeżeli ten transfer dojdzie do skutku, to powinniśmy kupić jeszcze tylko zmiennika dla Lewego (albo jakiegoś młodego i zdolnego, albo weterana à la Van Persie). Po transferze Costy nie ma co się bawić w jakieś wielkie transfery na skrzydło. Prawda jest taka, że obecne okienko jest ubogie w możliwości na tej pozycji. Następcy dla Robberych to kwestia następnego sezonu. Teraz nasza obsada na skrzydłach nie wygląda źle. Mamy trzech natywnych skrzydłowych w postaci Arjena, Frąka, Costy. Poza tym jest Tomek i Mario, którzy (szczególnie Tomek) też sobie tam radzą. Są też młodziki, czyli Green i Kurt, którym również można dać szansę w starciach z dołem tabeli.
15.07.2015 20:55
Spokojnie. Gotze zostaje w Bayernie. Nasz zarząd jakkolwiek może być krytykowany za przesadną internacjonalizację składu (co chyba nie jest aż taką zbrodnią), to nie za głupotę. Wychodzi na to, że zrobilibyśmy niezły biznes, pomijając oczywiście aspekt sentymentalny. Sprzedajemy niezwykle podatnego na kontuzje 31-latka z rokiem kontraktu za 20 milionów, a kupujemy 28-latka za 35-40 mln.
15.07.2015 20:43
@FCB1 No widzisz mój drogi. Różnimy się tym, że ja ustosunkowałem się do Twojej wypowiedzi, podając swoje zdanie i argumentując je (przyznaję, zrobiłem to z przekąsem), a Ty zdołałeś jedynie obrazić mnie i wykręcić się od uzasadnienia swoich racji. Nie przyjmuję argumentów? Twoich na pewno, bo takowych nie znalazłem w Twojej wypowiedzi. Oczywiście musiał też się pojawić wpis o tym, "jakiego to ja stażu nie mam" i "czego Ty nie robiłeś, gdy ja już na mecze chodziłem". Klasyka internetu, czyli nijak nieweryfikowalne przechwałki. Chociaż nie, przepraszam, czasami da się je zweryfikować. Na przykład wtedy, gdy denat palnie jakąś głupotę. Dajmy na to powie, że oglądał pożegnanie Andy'ego Brehme na Olympiastadion, podczas gdy taki mecz nigdy nie miał miejsca.
Kolego, chyba będe musiał przyjąć Twoją taktykę opierającą się na aluzjach do poziomu intelektualnego. Nie mam zamiaru bawić się w formułowanie enigmatycznych tworów pokroju "głupio-mądry". Powiem prosto z mostu: jesteś osobą z gatunku głupich. Dobrej nocy życzę.
P.S. Pozdro dla fanów Bayernu, jacykolwiek by nie byli. Mia san Mia
14.07.2015 03:47
@otwarty Stwierdzenie, że Twoja racja jest racją większości kibiców Bayernu jest dosyć niebezpieczne. Lajki pod komentarzami na fb, albo tutejsze komentarze o niczym nie świadczą. Wiadomo, że osoby niezadowolone z obecnego stanu rzeczy, hejterzy i przede wszystkim krzykacze zawsze rządzili i będą rządzić internetem. Analogicznie, gdybyśmy mieli prezydenta wybierać w internecie, to zostałby nim pewien wąsaty brydżysta w muszce. Rzeczywistość jest jednak zgoła odmienna.
Miałem okazję rozmawiać z kilkoma znajomymi, głównie monachijczykami, na temat transferu Bastiana, który ostatnio jest największą kością niezgody i muszę Ci powiedzieć, że większość dostrzega fakt, że inicjatywa transferu wyszła od gracza i trener czy zarząd nic do tego nie mają. Dla mnie taka wymiana poglądów twarzą w twarz jest bardziej wiarygodna i transparentna od ilości lajków pod komentarzem #PEP_OUT.
14.07.2015 02:26
Nie wymagam rzeczowej dyskusji, bo wiem, że obecnie jest to niestety niemożliwe. Wymagam analizy faktów, a to kuleje u sporej ilości użytkowników. Niepotrzebna im żadna analiza, oni nie muszą wyciągać wniosków... Przecież do narzekania i obrażania jest to niepotrzebne.
Oczywiście, że każdy może mieć swoje zdanie (w granicach rozsądku), ale wypadałoby, żeby było ono poparte jakimikolwiek informacjami i argumentami.
Ale po co ja właściwie tłumaczę cokolwiek osobie, która uważa Lewandowskiego za jedną z najgorszych rzeczy, jakie przytrafiły się Bayernowi. Na śmiech mi się zbiera, kiedy widzę, że nazywasz Lewego drewnem i jednocześnie uważasz, że Mandzu stanowił większą wartość dla zespołu. Ale to nie jest kwestia jakichkolwiek argumentów. W tym wypadku możemy udawać, że chodzi o coś innego, a tak naprawdę obaj wiemy, że nie pasuje Ci narodowość Lewandowskiego. Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie wyżej cenił umiejętności zawodnika, który nie potrafił przebić się w Atletico od umiejętności Lewego, który jest, czy tego chcesz czy nie, jedną z czołowych "dziewiątek" świata.
W kwestii Shaqa, przepraszam bardzo, w jaki sposób Guardiola wystawił go na pośmiewisko? Dając mu wiele szans, których sam zainteresowany nie raczył wykorzystać? Na szczęście nasz biedny, zgnojony i obdarty z godności Shaq dostał szansę odbudowania się w Interze. Szkoda, że z niej nie skorzystał... Pewnie Pep ma swoje macki i w Mediolanie.
W sprawie naszego, jak to ująłeś, "Fussbal Gota", należy się cofnąć kilka lat wstecz, żeby mieć lepszy ogląd sytuacji. Bastian już raz był bliski odejścia, ale wtedy stwierdził, że piękniej jest wygrać LM z Bayernem, niż z Realem czy z United. Sęk w tym, że już mu się to udało. Basti jako piłkarz spełniony chciał poszukać nowych motywacji i nie wydaje mi się, żeby ta hiszpańska kreatura na ławce trenerskiej miała jakikolwiek wpływ na jego decyzję. Kwestia ta już była wałkowana wiele razy, ale cóż, tak to jest jak argumenty przyjmują kształt kauczukowej piłeczki, a odbiorca jest ścianą... I jeszcze jedno. Zalecam jednak, aby nie nazywać koszulki Czerwonych Diabłów szmatą. Jest to wielki klub z bogatą historią i należy mu się szacunek, niezależnie od naszej niechęci. JEŻELI CHCESZ BYĆ SZANOWANY, SZANUJ INNYCH!!!
P.S. Jestem dumny, że to akurat moja wypowiedź została zaszczycona odpowiedzią, choć muszę przyznać, że jednocześnie trochę się zawiodłem. Jak na Twój pierwszy komentarz mogłeś się bardziej postarać.
14.07.2015 02:13
@stokrotka57 Ręce opadają. Pep tak bardzo nie stawiał na Schweiniego, że ten grał w praktycznie każdym meczu, w którym był zdolny grać. Słaby Lewandowski? Nie jestem w stanie zrozumieć jakim cudem uchowali się jeszcze ludzie, którzy woleliby Mandzukica od naszego rodaka (a tak wnioskuję z Twojej wypowiedzi). Już widzę jak Muller odchodzi z Bayernu... On, w odróżnieniu od Bastiana, nigdy nie marzył o grze w Premier League i nie zmieni tego fakt, że w niektórych meczach pograł 20 minut krócej.
Kiedyś dyskusje na tej stronie były prawdziwą przyjemnością, ale teraz wygląda to raczej jak bicie głową w bardzo, ale to bardzo, oporny mur. Niestety, bayern.munchen.pl zapłaciło wysoką cenę za zdobycie potrójnej korony.
14.07.2015 00:49
Nie no, proszę... Jak ktoś jeszcze teraz lamentuje o odejście Shaqa, Mandzu, Gustavo czy Gomeza czy Toniego "Hala Madrid" Kroosa, to ja nie mam pytań... Już niektórzy kompletnie pożegnali się z trzeźwym osądem tego co jest winą Pepa, a co nie. Logika na poziomie zerowym, czyli: Bayern wygrywa- zasługa piłkarzy (którzy pewnie przypomnieli sobie czego uczył ich Jupp), Bayern przegrywa- wina Guardioli i jego chorej taktyki. To samo tyczy się transferów, bo wątpię żeby ktoś z hejterów przypisywał transfer, dajmy na to, Kimmicha na konto Guardioli. Marzeniem Bastiana było zagrać pewnego dnia w Manchesterze i brakiem szacunku dla tak zasłużonego zawodnika byłoby blokowanie transferu. Wbijcie to sobie do głów!
Słowem podsumowania. Guardiola ma wiele wad, ale ta ciągła lawina hejtu, pomyje wylewane na trenera i czasem na "najemników", kimkolwiek by nie byli, to nie jest dobra droga (swoją drogą Shaq czy Mandzu to prawdziwi bawarczycy, nie?).Przez takie coś mam coraz mniejszą ochotę przewijać w dół do sekcji z komentarzami. A już najśmieszniejsze jest to, że osoby, które taki sposób "dopingu" praktykują, uzurpują sobie wyłączne prawo do bycia prawdziwymi kibicami Bayernu. Przykro mi, ale kibicowanie nie polega na obrażaniu wszystkiego co mi nie pasuje. Ukochany klub akceptuje się takim jakim jest. Oczywiście, można się z czymś nie zgadzać, można wyrażać swoją opinię, czy też niezadowolenie, ale obrażanie osób związanych z klubem to hańba i inaczej nazwać tego nie można. Pozdrawiam.
13.07.2015 21:49
A dla mnie Ramos byłby świetnym transferem. Może i ma 29 lat, ale jest obrońcą o końskim zdrowiu i ogromnej woli walki. Jestem sobie w stanie wyobrazić formację z takimi tyłami (Benatia w obwodzie):
Alaba-------------Javi--------------Lahm
---------Boa--------------Ramos----------
------------------Neuer---------------------
W takim wypadku, dokonalibyśmy też najlepszego transferu tego okienka, czyli Lahm na prawe wahadło. Może ten Darmian rzeczywiście nie był nam potrzebny?
13.07.2015 15:34
Jako, że nie miałem okazji zrobić tego wcześniej, obejrzałem właśnie prezentację drużyny (jest na oficjalnym kanale Bayernu na YT). Wiadomo, która część była dla mnie najbardziej interesująca. Kalle wypowiadał się na temat odejścia Bastiana. Słychać było, że też jest przejęty sytuacją i bardzo dobrze wytłumaczył, że takiemu zasłużonemu zawodnikowi nie rzuca się kłód pod nogi, gdy ten pod koniec kariery chce spełnić swoje marzenie o spróbowaniu czegoś nowego. Zapewnił też, że Bastian, gdy skończy karierę, dostanie mecz pożegnalny. W pełni rozumiem taką kolej rzeczy i naprawdę proszę, żeby osoby, które mieszają z błotem Kalle i Pepa dwa razy się zastanowiły, zanim cokolwiek jeszcze powiedzą. Takie ślepe hejtowanie, nie bacząc na fakty, do niczego nie prowadzi. Każdemu jest ciężko pożegnać się ze Schweinim, ale to jego, i tylko jego, decyzja. Poza tym nie jest to ostateczne pożegnanie, bo Bastian prędzej czy później wróci do domu. Na koniec dodam, że bardzo podobała mi się reakcja fanów, którzy najpierw gwizdali, gdy Karl zaczął przemawiać, a potem bili mu brawo, gdy usłyszeli wiarygodne wytłumaczenie sytuacji i to jak on sam przejęty jest odejściem Bastiana. Jedna rzecz mnie gryzie i myślę, że nie tylko mnie. Bastian powinien się pojawić na prezentacji i chociaż w ten sposób podziękować fanom za lata dopingu. To było z jego strony słabe i mam nadzieję, że kiedyś to zrozumie. Nie powinien w takiej sytuacji chować głowy w piasek.
12.07.2015 03:58
Nie każdy starzeje się tak samo. Niektórzy kończą kariery, mając 40 lat, niektórzy mając i 29. Bastian czy tego chcemy, czy nie, postarzał się relatywnie szybko i widać to wyraźnie od Mistrzostw Świata, które kosztowały go wiele zdrowia. Podejrzewam, że Schweini skończy karierę w wieku 34 lat, nie później.
11.07.2015 01:18
@otwarty Właśnie dlatego, że Schweinsteiger był przez wiele lat ważny dla tego klubu i oddawał dla niego wiele zdrowia na boisku, nikt w klubie na siłę go nie zatrzymuje. Z pewnością wszyscy go namawiali, żeby został, ale przy tym dali mu wolną rękę. Gdyby na siłę go trzymali, byłby to brak poszanowania dla tak zasłużonego piłkarza. Basti chce spróbować czegoś nowego, a Bayern nie będzie mu kładł kłód pod nogi. A, że 20 milionów wpadło to inna sprawa...
11.07.2015 01:04
Nie od dziś wiadomo, że Basti chciał na koniec kariery spróbować sił w Premier League. Prawda jest taka, że był to dla niego ostatni dzwonek na taki ruch. Oceniając ten transfer czysto piłkarsko jest to dobry ruch. 20 mln za prawie 31-letniego piłkarza, który ostatnio ma ogromne problemy ze zdrowiem, to bardzo dobra kwota. Kwestia jest taka, że nikt o zdrowych zmysłach nie będzie oceniał tego transferu w ten sposób. Odchodzi od nas legenda i kończy się pewien etap w historii klubu. Podejrzewam, że zarząd zrobił wszystko, żeby go zatrzymać, ale przez wzgląd na jego wieloletnie oddanie i zasługi, nie robili mu przeszkód, gdy stwierdził, że jednak pora poszukać nowych wyzwań. Bez względu na ten transfer, Bastian jest i będzie legendą Bayernu. Z szacunku dla niego, musimy się pogodzić z jego decyzją. Teraz pewnie czekają go 2 lata gry w Europie, a potem emerytura za oceanem.
11.07.2015 00:02
Wg Di Marzio prawdopodobna jest wymiana Benatia + 20 milionów za Ramosa.
03.07.2015 17:37
Nie wiem czy ktoś już tutaj to pisał, ale według Gazzetta dello Sport Bayern zintensyfikował działania w celu ściągnięcia Darmiana. Torino oczekuje za niego 20 milionów. Z kolei SportoweFakty podają, że Bayern dołączył do zainteresowanych Krychowiakiem.
02.07.2015 00:19
@Rufus Mocne transfery za NIEWIELKIE pieniądze? Rozumiem, że Neymar, Suarez czy potencjalnie Pogba, to w Twoim mniemaniu te transfery za niewielkie pieniądze... Czy może Arda za 35 milionów? Jeśli mam mieć wybór: 24-letni Costa za 30 mln albo 28-letni Turan za 35 mln, to zawsze wybrałbym Costę. A hiszpańskie kluby kiedyś się doigrają. Nie można być wiecznie zadłużonym, nawet ze wsparciem banków. Teraz jest głośno o Grecji, ale Hiszpania też nie najlepiej stoi. Jeżeli i tam koniunktura runie, to Real i Barca zatoną szybciej niż myślimy.
01.07.2015 22:00
Witamy Costa na pokładzie! 30 milionów brzmi zdecydowanie lepiej, niż 35. Youtube nie jest miernikiem umiejętności piłkarza, ale tak czy siak warto obejrzeć i przekonać się, że coś tam ten Costa jednak strzelać potrafi:
https://www.youtube.com/watch?v=Ks_cM1HfUGk
01.07.2015 13:04
Ma ktoś wykupiony BILD +? Jest już pierwsze zdjęcie Costy w Monachium, ale oczywiście nie ma nic za darmo.
01.07.2015 00:11
@otwarty Mówię ogółem, a nie jednostkowo, więc nie tłumacz mi się kogo oglądałeś i polecałeś, a kogo nie. W kwestii skrzydłowych, jak widać, się zgadzamy. Kością niezgody jest Rudiger, ale nie ma co się w tej kwestii spierać, bo jest to gracz nieukształtowany, a co za tym idzie nieprzewidywalny. Na tę chwilę i oceniając jego grę, sądzę po prostu, że nie będzie on drugim Boatengiem. W kwestii stylu gry, Guardiola ma tu i zwolenników i przeciwników, ale prawda jest taka, że jego styl gry w dużej mierze odzwierciedla styl Bayernu, ponieważ jest to wciąż spuścizna van Gaala, czyli filozofia oparta o boiskową dominację. Poniekąd jesteśmy też zmuszeni tak grać. Defensywne usposobienie przeciwników wymusza na nas grę na małej przestrzeni. Trudno wymagać od takiego Hannoveru czy Freiburga, żeby grali z nami otwartą piłkę.
@anonim Dzięki za słowa uznania :)
30.06.2015 21:42
@Twardy W ogóle temat Rudigera w Bayernie jest śmieszny. Niektórym tutaj już palma odbija i jak słyszą sformułowanie "niemiecki talent", to zapala im się czerwona lampka i chcą takiego gracza w Bayernie. Nikt się nie zainteresuje jak gra, nikt nie będzie miał szansy zobaczyć jakie to drewno, ale i tak będą krzyczeć, że po co kupować wynalazki z zagranicy, skoro można ściągnąć niemiecki diament. Problem w tym, że Rudigerowi na razie bliżej do węgla i nie mówię tego pod kątem koloru skóry. Nie tyczy się to tylko Rudigera, ale i wielu innych. Często przywoływany jest też Herrmann, czyli 24-letni, bardzo chimeryczny grajek, bazujący tylko na szybkości i stylu gry, jakim jest kontratak prezentowany przez BMG. Nie twierdzę, że jest słaby, ale to piłkarz nie na miarę i nie na styl gry Bayernu.
30.06.2015 21:10
Nie, to nie tylko nazwa. Inter od początku miał być i był klubem skupiającym wiele narodowości. Był tylko jeden okres, w którym Inter nie prowadził swojej tradycyjnej polityki. Było to wtedy, gdy we Włoszech zaczał rządzić Duce. Analogiczne problemy w Niemczech miał Bayern z Kurtem Landauerem na czele.
30.06.2015 14:32
Trudno żeby klub, który nazywa się Internazionale Milano stawiał na samych Włochów. A transfery rzeczywiście ciekawe.
30.06.2015 14:00
Chyba nie wziąłeś tego na poważnie?
28.06.2015 22:44
Środek pola, zakładając pełnię zdrowia, powinni wg mnie tworzyć Javi i Thiago. Nasz hiszpański duet, czyli połączenie skały jaką jest Javi i finezji jaką uosabia Thiago to chyba optymalne połączenie. Basti i Xabi niestety nadają się tylko na zawodników do rotacji. Szczególnie bolesne jest to w kontekście Bastiana, ale tak jak wszyscy go kochamy, tak trzeba sobie jasno powiedzieć, że szybko się starzeje i forma oraz kondycja mocno mu spadły po ostatnich wyczerpujących latach pełnych sukcesów. Powyższa dwójka zapewnia nam tonę doświadczenia na boisku, jak i poza nim, więc nie ma co z nich rezygnować, ale trzeba postawić na młodszych jako postaci wiodące.
28.06.2015 20:48
Swoją drogą w samym meczu Douglas zaprezentował się nieźle na tle tragicznej reprezentacji Brazylii. Widać, że ma świetny start do piłki i to w sumie tyle, jeśli chodzi o wnioski. Nie trafił karnego, to fakt, ale o niczym to nie świadczy. Nie wytrzymał presji? Nie on jeden. Od Messiego po Hoenessa, każdy kiedyś nie trafił. Na szczęście od tego mamy Tomka (przynajmniej do pojedynczych karnych).
Trzymajcie mnie, bo poziom głupoty właśnie mnie dobił... Nie trafił karnego. Jaki wniosek? Zły transfer. Rzeczywiście... W przyszłym sezonie przyda nam się na pucharowy mecz z BVB.
28.06.2015 01:42
Thiago Silva i jego klasyczne zagranie, wyskok z ręką... Ile razy on już tak spowodował karnego? Pierwszy z brzegu przykład, mecz PSG - Chelsea.
28.06.2015 01:01
Szczerze mówiąc nie wczytywałem się w artykuły o tym traktujące i trudno było mi wyobrazić sobie jakieś twarde dowody, ale skoro tak mówisz, to tym bardziej patologiczna wydaje się być sytuacja wokół tej reprezentacji, czy też Teamu Neymar i Przyjaciele.
27.06.2015 23:42
Ten nasz super Costa, jak nie udało Ci się najwidoczniej wyczytać, nie łapie się do składu ustalanego przez oderwanego od rzeczywistości Dungę. Sugerowałbym ocenianie Costy dopiero jak zagra u nas kilka meczów, bo takie negatywne podejście do zawodnika już na starcie nie jest zdrowe.
27.06.2015 23:36
Na te doniesienia patrzyłbym z przymrużeniem oka. Zresztą, jakby nie było, wspomniani przeze mnie Robinho i Tardelli nie są jakimś wielkim produktem marketingowym. Dunga po prostu ma swoich faworytów i forsuje ich na siłę. W tym aspekcie jest trochę jak van Gaal.
Nie ma co się zajmować sfrustrowanymi dzieciakami...
Na gorąco po pierwszej połowie. Mamy naprawdę szansę na remis, powiedzmy, że o zwycięstwie na razie nie myślę. Szkoda tej szansy Lewego i potem jeszcze tej główki, ale zrobił co mógł. Neuer to po prostu klasa sama w sobie. Paradoksalnie ten mecz w wykonaniu naszych podoba mi się bardziej niż starcie z Niemcami na Narodowym. Ładnie gramy piłką, a Grosicki i Lewy robią sporo dobrego z przodu. Milik na razie trochę niewidoczny. Oby odpalił w drugiej połowie.
04.09.2015 21:35
@ThomasKonig Can będzie grał na prawej obronie. Hector to lewy obrońca Koln.
04.09.2015 19:50
Trzeba wierzyć, że Nawałka lepiej od nas wie jaki skład jest najlepszy, ale wystawienie i Jodłowca i Mączyńskiego, przy jednoczesnej absencji Kuby, to dosyć ryzykowny wariant. W założeniu ta dwójka ma zacieśnić środek pola i przytrzymywać piłkę, ale prawda jest taka, że lepszy technicznie Kuba, nawet jeśli jest bardziej ofensywnie usposobiony, dysponuje o wiele lepszą techniką, która będzie kluczowa przy skróceniu pola gry. Boję się, że Jodłowiec i Mączyński wyjdą na boisko z kisielem w majtkach i Krycha będzie musiał po nich sprzątać.
04.09.2015 19:45
Hajto to uosobienie słowa 'żenujący'.
29.08.2015 18:45
Fantastyczne wieści! A Rudego mi nie szkoda. 80 mln za piłkarza jednego sezonu, który z podkulonym ogonem uciekał z Chelsea to kolejny strzał w stopę szejków z Manchesteru.
27.08.2015 02:09
@meisterspieler Takie żonglowanie caps lockiem odbieram jako "atak". Po prostu oczy bolą jak się patrzy na takie krzykliwe komentarze. Anyway... Wracając do rzeczy ważniejszych, chyba trochę nie doceniasz naszych reprezentantów, bo na poziomie europejskim mamy więcej niż trzech piłkarzy. Poza wspomnianymi przez Ciebie Lewym, Milikiem i Piszczkiem, są jeszcze Glik, Krychowiak, Kuba i Grosicki. Kapitan Torino i najlepszy DM zeszłego sezonu La Liga chyba nie potrzebują rekomendacji, a Kuba i Grosik to solidni skrzydłowi. O bramkarzach nie wspominam, bo na tej pozycji jesteśmy zabezpieczeni. Naprawdę mamy kim grać, chociaż bolączką na pewno jest dziura w środku pola (sam Krycha wszystkiego nie uciągnie). Trochę mi przy tym szkoda, że nie możemy liczyć na Polanskiego. Taki skład naprawdę wygląda solidnie:
-------------------Lewy----------------
Grosicki---------Milik---------Kuba
----Krychowiak-----Mączyński----
Rybus--Glik--Szukała--Piszczek
--------------Fabiański---------------
Jak już wspomniałem. W oczy tak naprawdę kłuje tylko Mączyński i ewentualnie Rybus grający na LO z konieczności (chociaż z Gruzją dobrze to wyglądało). W takim zestawieni możemy spokojnie powalczyć z Niemcami.
26.08.2015 02:17
@meisterspieler Jeżeli odnosisz to narzucanie do mojej osoby, to wiedz, że nie jest to moją intencją. Ja tylko bronię się przed krzykliwymi komentarzami i zachwytem nad Niemcami. Odpowiedz sobie na pytanie: Kto komu w większym stopniu coś narzuca? Ja swoim komentarzem, czy też Marian i jego "DEUTSCHLAND GEWINNT..."
26.08.2015 01:11
@Marian99 Nie obraź się, ale szczerze mówiąc mógłbyś sobie darować takie wypowiedzi, o atakowaniu nas Caps Lockiem i tekstami z translatora nie wspomnę. Zauważyłem, że kilku użytkowników aż nadto emanuje swoją miłością do repry Niemiec, przy okazji deprecjonując naszych reprezentantów. Możecie sobie kibicować komu chcecie, ale proszę Was, jesteśmy na POLSKIEJ stronie BAYERNU i naprawdę nie widzę powodu, żeby rozpływać się w tym miejscu nad ekipą Jogiego. Uprzedzając, owszem, lubię reprezentację Niemiec, tym bardziej, że jestem w połowie Niemcem (przynajmniej genetycznie), ale nigdy, ale to nigdy, nie będę jej kibicował kosztem naszej reprezentacji. Zdaję sobie sprawę, że kibicowanie Polakom jest trudniejsze, niż wspieranie Niemców, ale czyż nie dodaje to temu wszystkiemu uroku? Zresztą, ostatnio widać kilka jaskółek po chudych latach w polskiej piłce. Innymi słowy, 4 września czas na: POLSKA! BIAŁO-CZERWONI!!!
26.08.2015 00:57
Urwało mi komentarz: Pewnie niektórym zwolennikom czystości germańskiej krwi w naszym składzie się to nie spodoba, ale już teraz przeprowadziłbym wymianę Pulpet -> De Bruyne.
07.08.2015 14:13
Pewnie niektórym zwolennikom czystości germańskiej krwi w naszym składzie się to nie spodoba, ale
07.08.2015 13:54
Kicker: Kevin de Bruyne prefers a move to #FCBayern, but has accepted he'll stay at Wolfsburg this summer. #WOB
Nie chce mi się sprawdzać wiarygodności tego tweeta, ale wklejam to jako miłą dla oka i duszy plotkę.
03.08.2015 03:05
Nie ma co snuć apokaliptycznych wizji. Przegrana w superpucharze to nie koniec świata. Łudzę się, że ta porażka będzie podłożem do kilku bardzo znaczących wniosków. Przede wszystkim chodzi mi tu o zrewidowanie pozycji Xabiego w zespole i zastanowienie się nad sensem zmieniania Lewego i Mullera. Nie możemy z własnej woli pozbawiać się tych dwóch zawodników, bo tracimy prawie całą siłę ognia. Wymienianie ich na graczy defensywnych paradoksalnie dezorganizuje naszą obronę. Swoją drogą, po wczorajszym występie Benatii utwierdziłem się w przekonaniu, że musimy kupić ŚO. Nie chodzi mi tu o to, że nie wierzę w Benatię. Po prostu musimy mieć alternatywę.
@dabek9 Owszem, nic nie zdziałasz, nie mając Arena Card, ale na terenie stadionu są oznaczone osoby, które w zamian za kasę wydają Arena Card o określonej wartości. Potem można ją też w taki sam sposób doładować.
02.08.2015 14:22
Jako, że poprzedni news odszedł w niepamięć, pozwolę sobie skopiować mój wywód i tutaj, przy okazji dodając parę słów.
Szczerze mówiąc, po tym co dzisiaj widziałem, uważam, że Xabi powinien być ostatni w hierarchii pomocników. Podstawowi to bez wątpienia Thiago i Vidal, głównymi zmiennikami Thiago powinni być Kimmich i Hojbjerg, a Vidala, Rode. Nie ma sensu korzystać z powolnego Xabiego, który nie daje nam w ataku, ani w obronie nic, oprócz niezłych podań. Poza tym nie jest to perspektywiczny gracz. Jak długo go broniłem, tak teraz szczerze wolałbym już Lahma w pomocy.
Kolejnym graczem, którego już nie mogę zdzierżyć jest Gotze. Może i kieruję się trochę emocjami, ale ta ciepła klucha działa mi na nerwy. Jak można, będąc graczem Bayernu, nie wykazywać żadnej inicjatywy? Mario gra tak, jakby tej pamiętnej nocy po finale MŚ odwalił jakiś numer a'la Kac Vegas. Sam się wykastrował? Jemu też powiedział bym 'arrivederci'.
W kwestii Pepa zostało już wiele powiedziane. Wyjściowa jedenastka bardzo mi się podobała (z jednym małym wyjątkiem oczywiście), ale zmiany to konkretna patologia. Lewy->Rafinha i Tomek->Gotze to zmiany, które nie tylko wyrwały nam zęby, ale paradoksalnie osłabiły naszą obronę. Wisienką na torcie jest zmiana Thiago->Vidal. Czy ktokolwiek na stadionie, gdy zobaczył koszulkę z numerem 23, wyobrażał sobie, że zmieniony będzie ktoś inny niż Xabi? Był taki jeden, a nazywał się Pep. Guardiola jest naprawdę świetnym trenerem, ale ma ogromną wadę. Robi irracjonalne zmiany. Nie pierwszy raz powtarza się taki sam scenariusz. A to zmiana Tomka na Camp Nou, a to zmiany w Pucharze z BVB, a to wczorajsze zmiany... Już nie raz zostało powiedziane. Tomek to nasz talizman i kiedy schodzi, zawsze źle to się kończy. Taki scenariusz powtarza się od czarnej nocy na AA w 2012 roku.
Zakończę pozytywnym akcentem. Wygląda na to, że nowe nabytki dadzą nam dużo radochy. Jeśli tylko Pep nie odwali niczego, to możemy być spokojni o to, że Xabi w najważniejszych meczach będzie patrzył jak po boisku BIEGA Vidal (biega to tu słowo kluczowe, bo trudno o użycie go w kontekście Xabiego). Karne w optymalnym składzie też powinny lepiej wyglądać. Vidal, Muller, Alaba, Lewy, Arjen, Costa to raczej pewni strzelcy. Sęk w tym, żeby nie zmieniać egzekutorów, gdy wynik jest niepewny. Wracając jeszcze do trenera, Guardiola jest świetnym fachowcem i ciągle w niego wierzę, ale musi zacząć wyciągać wnioski i mówię tu przede wszystkim o decyzjach personalnych.
A propos decyzji personalnych. Zakup obrońcy to mus!
02.08.2015 01:33
Szczerze mówiąc, po tym co dzisiaj widziałem, uważam, że Xabi powinien być ostatni w hierarchii pomocników. Podstawowi to bez wątpienia Thiago i Vidal, głównymi zmiennikami Thiago powinni być Kimmich i Hojbjerg, a Vidala, Rode. Nie ma sensu korzystać z powolnego Xabiego, który nie daje nam w ataku, ani w obronie nic, oprócz niezłych podań. Poza tym nie jest to perspektywiczny gracz. Jak długo go broniłem, tak teraz szczerze wolałbym już Lahma w pomocy.
Kolejnym graczem, którego już nie mogę zdzierżyć jest Gotze. Może i kieruję się trochę emocjami, ale ta ciepła klucha działa mi na nerwy. Jak można, będąc graczem Bayernu, nie wykazywać żadnej inicjatywy? Mario gra tak, jakby tej pamiętnej nocy po finale MŚ odwalił jakiś numer a'la Kac Vegas. Sam się wykastrował? Jemu też powiedział bym 'arrivederci'.
W kwestii Pepa zostało już wiele powiedziane. Wyjściowa jedenastka bardzo mi się podobała (z jednym małym wyjątkiem oczywiście), ale zmiany to konkretna patologia. Lewy->Rafinha i Tomek->Gotze to zmiany, które nie tylko wyrwały nam zęby, ale paradoksalnie osłabiły naszą obronę. Wisienką na torcie jest zmiana Thiago->Vidal. Czy ktokolwiek na stadionie, gdy zobaczył koszulkę z numerem 23, wyobrażał sobie, że zmieniony będzie ktoś inny niż Xabi? Był taki jeden, a nazywał się Pep. Guardiola jest naprawdę świetnym trenerem, ale ma ogromną wadę. Robi irracjonalne zmiany. Nie pierwszy raz powtarza się taki sam scenariusz. A to zmiana Tomka na Camp Nou, a to zmiany w Pucharze z BVB, a to wczorajsze zmiany... Już nie raz zostało powiedziane. Tomek to nasz talizman i kiedy schodzi, zawsze źle to się kończy. Taki scenariusz powtarza się od czarnej nocy na AA w 2012 roku.
Zakończę pozytywnym akcentem. Wygląda na to, że nowe nabytki dadzą nam dużo radochy. Jeśli tylko Pep nie odwali niczego, to możemy być spokojni o to, że Xabi w najważniejszych meczach będzie patrzył jak po boisku BIEGA Vidal (biega to tu słowo kluczowe, bo trudno o użycie go w kontekście Xabiego). Karne w optymalnym składzie też powinny lepiej wyglądać. Vidal, Muller, Alaba, Lewy, Arjen, Costa to raczej pewni strzelcy. Sęk w tym, żeby nie zmieniać egzekutorów, gdy wynik jest niepewny.
02.08.2015 01:24
Uspokoiłem się i czas na poważne wnioski:
1. Za rok się uda!
2. Xabi niech zaprzyjaźni się z ławką.
3. Choćby nie wiem co, Lewy i Tomek grają do oporu.
4. Arturo i Costa mają niezłe wejście i czuję, że dadzą nam dużo radochy.
5. Skład na potrójną koronę: Neuer-Lahm-Boa-Benatia-Alaba-Thiago-Vidal-Robben-Muller-Ribery (Costa)-Lewy
01.08.2015 22:53
Nie ma co winić naszych za tego gola w końcówce, bo po prostu akcja była genialna.
Ale kto mi wytłumaczy jedną rzecz? Dlaczego strzelał Xabi, kiedy Alaba był na boisku?!!!
01.08.2015 22:41
Broniłem Alonso bardzo długo, ale miarka się przebrała...
01.08.2015 22:35
Strzelać pewnie będa Vidal, Arjen, Costa, Alaba i Mario albo Xabi.
01.08.2015 22:26
Trzeba Wolfsburgowi przyznać, że wyprodukowali akcję marzenie...
A Hajto to poziom niżej niż przeciętny troglodyta.
01.08.2015 22:24
Pep zaczyna sobie grabić, bo JazGod przeczytał plotkę. Trzymajcie mnie...
01.08.2015 01:14
Jakiś młody i solidny obrońca (Mustafi, Gimenez albo Umtiti), do tego Coman jako zmiennik Lewego i można zaczynać sezon.
31.07.2015 21:12
Pamiętam wywiad z Vidalem jeszcze z czasów Leverkusen i jego znajomość niemieckiego była szczątkowa. Rozumieć, raczej rozumiał podstawowe rzeczy. Z mówieniem był większy problem, ale nie jest też tak, że żadnego słowa nie potrafił wydukać. Z pewnością po 4-letnim pobycie we Włoszech jego umiejętności w tym zakresie nie wzrosły, ale ewentualna nauka czy też przypominanie sobie języka nie powinny być aż tak trudne. Na prezentacji nie powiedział nic po niemiecku, tylko trzy słowa po bawarsku: Mia San Mia.
28.07.2015 21:13
Oj Wy napaleńcy... prezentacja Vidala przesunięta na 16:30.
28.07.2015 15:14
To, że będzie stream jest napisane i za granicą, ale z BILDEM wygląda to zazwyczaj tak, że jeśli nie jesteś w Niemczech, odpalasz video, puszczają Ci reklamy, po czym wyskakuje błąd w stylu: "W Twoim kraju transmisja jest nieaktywna". Może tym razem będzie inaczej, ale nie nastawiałbym się na to.
28.07.2015 15:09
Stream z prezentacji będzie na głównej stronie BILD-a, tyle, że jak znam ich politykę, będzie dostępny tylko w Niemczech. Mam to szczęście, że jestem w Monachium :)
Osobom w Polsce polecam zmianę proxy na niemieckie albo inne kombinacje. Chyba, że ktoś znajdzie stream dostępny w Polsce.
28.07.2015 14:52
https://twitter.com/BayernForumCom/status/625752716023873536
27.07.2015 21:44
Ekhem...
https://twitter.com/kingarturo23/status/625432587658493952
No to się jutro doczekamy.
27.07.2015 00:38
Dyskusja o trenerach rozgorzała na dobre... Spojrzałem właśnie na dokładne wyniki głosowania na trenera sezonu i pozostało mi tylko załamać ręce. Guardiola, jak już wiemy, skończył na ósmym miejscu, ale przyjrzyjmy się nazwiskom trenerów, którzy zajęli wyższe miejsca. Hecking, Weinzierl, Favre i Schuster z Darmstadt to akurat zrozumiałe nazwiska, ale... Co do cholery wyżej w rankingu od Pepa robią Klopp, Low i Huub Stevens?! Guardiola zdobył 15 głosów, a tymczasem Stevens, który miał średni sezon ze Stuttgartem kończy z 16 głosami, Jogi, który daje się lać naszym Orłom, zdobywa 17 głosów, a na koniec prawdziwy hicior... Klopp, który skończył na pograniczu Ligi Europejskiej, mając skład na top3 w Niemczech, zdobywa 61 głosów, czyli o 46 więcej niż trener mistrzowskiej drużyny. Kicker i jego anty-bayernowscy "eksperci" robią się coraz bardziej żałośni.
26.07.2015 23:40
beIN już kiedyś informowało, że Guardiola dogadał się z City, a sposób w jaki dzisiejszy news został napisany sugeruje, że jest to oparte tylko na przypuszczeniach lub po prostu jest to odkopany news. Tak czy owak, szczerze mówiąc zwisa mi czy Guardiola przedłuży kontrakt czy nie. Jeżeli zostanie to super, ponieważ jest fantastycznym fachowcem, a jeżeli nie, to Bayern postara się o świetnego następcę, którym najprawdopodobniej będzie Klopp (nie wykluczałbym też Ancelottiego, Favre'a i Weinzierla).
26.07.2015 15:16
@pele Wybór De Bruyne jak najbardziej uzasadniony. Hecking to też dobry wybór, chociaż osobiście dałbym wygrać laureatowi drugiego miejsca, czyli szkoleniowcowi Augsburga- Weinzierlowi. Guardiola na ósmym miejscu to przesada. Jakby nie było, wygrał mistrzostwo.
Artykuł jakkolwiek na ciekawy temat, to pisany przez barcelońskiego analfabetę Stanowskiego (który zdążył kilka razy niewybrednie obrazić Bayern), przez co traci cały urok.
26.07.2015 13:55
@Adek Coś na rzeczy jest na pewno, ale powtarzam po raz kolejny. Nie kierujcie się procentami na tm! To tylko opinie użytkowników. Równie dobrze moglibyśmy zrobić tutaj ankietę: 'Czy Adama Traore przejdzie do Bayernu?'. Wyniki byłyby równie wymierne.
A tak pół żartem, pół serio. W kuluarach mówi się, że Adama od dziecka jest kibicem Bayernu.
25.07.2015 22:08
Nie chce mi się szukać pierwotnego zdjęcia, ale to photoshop. Tak naprawdę trzyma koszulkę Chile.
25.07.2015 16:02
"Vidal PODOBNO wylądował"
To raz. A dwa, to powiedz mi, koczujesz na lotnisku w Monachium czy masz może jakieś inne źródła?
Chłopie, skoro potrafiłeś zarejestrować się na tej zacnej stronie, to musisz być starym koniem. Postaraj się raz po raz wysilić płat czołowy. Póki co, zachowujesz się jak mało rozgarnięty 14-latek. Jeżeli naprawdę jesteś 14-latkiem, to postaraj się być jego rozgarniętą wersją.
25.07.2015 14:58
Małe sprostowanie. Kurt jest kilka miesięcy młodszy od Traore. Coś mi się pokićkało.
25.07.2015 14:18
Fajnie tak nabijać komentarze. Bardzo oczyszczające zajęcie. Można z siebie wyrzucić zapas głupoty na cały dzień.
Dobra, wracając do tematów ważniejszych:
1. "Pep had a verbal agreement with Traore to bring him to Bayern.
Bayern are in negotiations with Barca to sign the player."
Wychodzi na to, że Traore ma duże szanse przejścia do nas. Wszystkie informacje o jego potencjalnym transferze pochodzą od dosyć wiarygodnych katalońskich źródeł. Jeżeli Pep naprawdę z nim rozmawiał, to podejrzewam, że młody może być już zdecydowany na transfer. Takich zawodników bardzo nobilituje osobiste podejście. Może się pojawić lament, że to kolejny Hiszpan (przynajmniej etnicznie nie jest Hiszpanem, może komuś ulży), ale umiejętności odmówić mu nie można. Przykro mi, ale będąc młodszym od Kurta i Greena, prezentował się o wiele lepiej, grając jeszcze w Adelante. Teraz jak wiemy, Barca B spadła. Tym, którzy nie mieli okazji oglądać go, dajmy na to, w młodzieżowej LM, wrzucam mały pogląd na jego umiejętności. Jutub jutubem, ale coś chłopak potrafi. Potężny talent.
https://www.youtube.com/watch?v=B6uWlZU6ewg
https://www.youtube.com/watch?v=lxU5AGcNG10
2. BILD: Bayern w trakcie trwania samego tourne po Chinach zarobił 10 mln Euro. Jak nie trudno się domyślić, w przyszłych latach planują kolejne.
3. Z dedykacją dla Fana. Vidal podobno wylądował w Monachium. Nie podpalajmy się, to tylko lądowanie, a nie testy medyczne.
25.07.2015 14:12
@Fan Aha, dzięki
25.07.2015 13:48
Atmosfera z rana gęsta, że można by ją kroić.
@FanGraczyBayern Jesteś na bieżąco z tematem, a ja się trochę nie orientuję. Kiedy ma być prezentacja Vidala? W tygodniu słyszałem, że wczoraj, wczoraj słyszałem, że dzisiaj, a dzisiaj jeszcze nic nie słyszałem.
25.07.2015 13:43
Tymczasem Schweini w MU już złapał pierwszy uraz...
25.07.2015 02:24
Rozumiem, że Bastian chciał przypodobać się nowym kibicom, ale są na to inne sposoby, niż dyskredytowanie klubu, który przez 17 lat go żywił. Owszem, w Azji czy w USA United jest większe (przede wszystkim dlatego, że wcześniej zaczęli wchodzić na te rynki), ale Bayern zaczyna to nadrabiać. Z kolei jeśli chodzi o tytuły, to United nie ma startu do Bayernu. Nawet jeżeli w pewnych elementach Bastian ma rację, to czemu ma służyć taka wypowiedź? Naprawdę aż tak mu zwisa szacunek kibiców, dla których przez wiele lat był ulubieńcem? Cała ta wypowiedź w połączeniu z wywiadem z Tobiasem Schweinsteigerem, daje nam obraz Schweiniego, który od zawsze chciał zagrać w MU. Ci, którzy tak bardzo krytykowali zarząd i Pepa chyba muszą przyznać, że pretensje powinni kierować do kogoś innego. Oj Bastian, nie spalę koszulki z Twoim nazwiskiem, ale nie będę jej nosił z taką dumą jak kiedyś...
17.07.2015 14:12
https://www.youtube.com/watch?v=fo5SuEOBtfg
Trochę już było takich filmików, czy to z Arsenalem, czy z United, ale miejmy nadzieję, że tym razem tytuł będzie się zgadzał.
17.07.2015 00:07
Podejrzewam, że ten wielki transfer to jednak obrońca, bo do formacji ofensywnych potrzebujemy de facto tylko zmiennika dla Lewego, a trudno, żeby to on był tym wielkim transferem.
16.07.2015 21:34
Ok. Szanuję Twoje zdanie. Nie dziw się po prostu, że w ten sposób odbieramy Twój obecny stosunek do działań Bayernu, bo z Twoich komentarzy naprawdę wyłania się obraz nędzy i rozpaczy, a chyba nawet najwięksi sceptycy nie mogą powiedzieć, że ten klub jest w ruinie.
16.07.2015 21:31
Innymi słowy obecnie nic Ci się w tym klubie nie podoba? Pytam poważnie, bez żadnych uszczypliwości.
16.07.2015 21:14
"A że dla was narzekam, to już nie moja sprawa."
Przepraszam, w takim razie według Ciebie co robisz cały ten czas? Ależ oczywiście, że zwracamy uwagę na Twoje komentarze. Po to przecież jest ta sekcja, żeby dzielić się informacjami, czytać komentarze innych i się do nich ustosunkować.
16.07.2015 21:04
Masz prawo do własnej opinii, ale ciężko mi nazwać opinią niekończącą się lawinę narzekania i zrzędzenia. Męczy mnie już ta ściana jęków, jaką prezentuje nam część użytkowników. Rozumiem, że niektóre rzeczy mogą się nie podobać, ale tak się dziwnie składa, że każdy ruch zarządu, trenera i ogólnie osób związanych z klubem Tobie i Tobie podobnym nie pasuje. Jeżeli rzeczywiście każdy ruch władz klubu miałby być tak zły i nietrafiony jak niektórzy sądzą, to ten klub byłby już w Regionallidze.
16.07.2015 20:39
Nie, to Ty na siłę szukasz gdzie by się tu, za przeproszeniem, przypierd....ć. Nie żartuj sobie. To nie mit, że najlepszy zawodnik Copa America i motor napędowy Juve jest taki świetny. Modric? Trudno byłoby mi stwierdzić, który z nich jest lepszy, ale nawet jeżeli wg Ciebie Chorwat jest lepszy, to chyba nie myślisz, że moglibyśmy go kupić. Fabregas jest dobry, ale Vidal jest o wiele bardziej kompletnym piłkarzem. Poza tym szukaliśmy zawodnika, który potrafi bronić, a Fabs do takich nie należy. Verratti to świetny zawodnik, ale też melodia przyszłości i piłkarz na razie klasę niżej niż Vidal. Oprócz tego ma słabe warunki fizyczne (165cm). Queerpass Toni... Tematu pana "Hala Madrid" nie mam zamiaru więcej wałkować. Mi w każdym razie pasuje, że siedzi w Madrycie...
16.07.2015 20:20
Ja Ci niczego nie wmawiam. Po prostu idę krok dalej, kierując się Twoim pomysłem. Muszę przyznać, że swojego postu nie odniosłem tylko do Twojej wypowiedzi, ale oparłem go o inne fantastyczne germańskie propozycje transferowe, które pojawiały się w komentarzach niektórych użytkowników. Skleciłem taką "Elf der Herzen" dla niektórych pasjonatów młodych niemieckich talentów.
16.07.2015 00:35
Ależ oczywiście, że to nadinterpretacja. Twoimi ciekawymi pomysłami dajesz mi ogromne pole do nadinterpretacji, a ja to skrzętnie wykorzystuję.
16.07.2015 00:26
Ivan, przyzwyczaiłem się do Ciebie, ale teraz to już chyba trollujesz...
Czyli co? Taka jedenastka na przyszły sezon wygląda ok?
Neuer-Lahm-Rudiger-Boateng-Alaba-Geis-Kimmich-Draxler-Gotze-Herrmann-Muller
Ten Alaba trochę słabo wygląda, ale powiedzmy, że kibice przymkną oko na taki Anschluss.
16.07.2015 00:22
No wiesz... Te statystyki podałem w kontekście tego, że Arturo to jednak zawodnik o charakterystyce bardziej defensywnej, niż ofensywnej. Gotze, w którego mocno wierzę, jest jednak stricte ofensywnym piłkarzem.
16.07.2015 00:15
Vidal to z pewnością jeden z najlepszych, a może i najlepszy box-to-box na świecie. Z ciekawości zerknąłem na jego statystyki i są one imponujące:
(sezon: mecze - gole - asysty)
11/12: 35 - 7 - 4
12/13: 45 - 15 - 12
13/14: 46 - 18 - 6
14/15: 45 - 8 - 4
16.07.2015 00:01
Info o Draxlerze tylko cytuję. Taka kwota też wydaje mi się mało realna, chociaż nie zapominajmy, że talent Draxlera, przynajmniej na razie, nie rozwinął się, lekko mówiąc, zachęcająco dla wielkich klubów. Gdyby Juve dało 25 milionów, to na miejscu Schalke sprzedałbym go z pocałowaniem ręki.
15.07.2015 23:56
@Mati Oglądałem praktycznie wszystkie mecze Juve w LM i jedno mogę Ci powiedzieć. Vidal obecnie jest o wiele lepszy od Pogby. Weźmy np. finał, w którym to Vidal ciągnął Juventus, a Pogba był niewidoczny. Owszem, Pogba jest bardzo perspektywiczny, ale jednocześnie bardzo przereklamowany. Hype na Pogbę bierze się z tych jego kilku 30-metrowych goli, a Juve jest to na rękę, bo mogą sztucznie pompować jego cenę.
15.07.2015 23:54
Podobno Draxler do Juve za 15-20 mln. Klocki zaczynają się układać?
15.07.2015 23:50
Jednego się boję. Mam nadzieję, że Vidal z Oktoberfestu będzie wracał U-Bahną.
15.07.2015 23:37
I po raz kolejny muszę powiedzieć, że uwielbiam styl w jakim Bayern przeprowadza transfery. Z małymi wyjątkami typu Javi, jest to zawsze kwestia kilku dni, a czasami nawet godzin. :)
15.07.2015 23:35
@Mati Cieszę się, że humor dopisuje :)
15.07.2015 23:31
Przy okazji. Di Marzio właśnie podał, że Juventus skontaktował się z Draxlerem.
15.07.2015 23:22
W kwestii Juve i Gotzego/Benatii realne wydają się tylko 2 opcje, przy czym tak naprawdę tylko pierwszą należy brać na poważnie. Gotze nigdzie się nie rusza i jestem o tym przekonany w 100%. Pierwsza opcja to pozostanie i Benatii i Gotzego, a transfer Vidala rozliczony pieniężnie. Druga opcja to Benatia + około 10mln = Vidal, a wtedy do Bayernu wędruje najpewniej Ramos.
15.07.2015 23:21
@Kalo Jak tu nie pamiętać o zawodniku, który był decydującym faktorem w kwestii tego, że sezon 2012/2013 był zgoła odmienny od sezonu 2011/2012? :) Też mnie to cieszy, bo Javi zasłużył sobie na uznanie i dobrze, że kibice po tak długiej przerwie wciąż doceniają Hiszpana.
15.07.2015 23:17
@Matilegolas Sęk w tym, że stratę Bastiana trzeba przebaczyć przede wszystkim samemu Bastianowi, a dopiero w następnej kolejności zarządowi.
15.07.2015 22:38
@Adi Z Verrattim jest o tyle problem, że jest fantastycznym zawodnikiem, ale nie za bardzo pasuje do koncepcji wielu klubów, ponieważ z racji swoich warunków fizycznych (165cm), potrzebuje w środku partnera w stylu Motty czy analogicznie u nas, Javiego czy też do niedawna Schweiniego. A Vidal to właśnie transfer miejsce Bastiana. Verratti to bardziej odpowiednik Thiago.
15.07.2015 22:31
Biorąc pod uwagę charakter Vidala, to dla nas lepiej, że epizod z wypadkiem po pijaku ma za sobą, a nie przed. Po takich przeżyciach nawet piłkarze wyciągają wnioski. Z kolei patrząc piłkarsko na ten transfer, widzę same plusy. 28 lat to jednak 3-letni dystans do wieku Schweinsteigera, a należy też brać pod uwagę, że Vidal cieszy się o wiele lepszym zdrowiem niż Bastian. To, że gra bardzo ostro jest paradoksalnie pozytywne. W domyśle, w środku pola będzie partnerem Thiago, a de facto nie mamy żadnego takiego agresora na tej pozycji. Trzeba też zwrócić uwagę na to, że zna Bundesligę i jej realia, więc np. bariera językowa nie będzie dużym problemem. Młodzi też zdążą pograć, chociaż przydałoby się jakieś wypożyczenie. Może Hojbjerg by jeszcze trochę pociągnął w Augsburgu?
15.07.2015 22:25
Nie Thomas, ja nie żartuję. Też uważam, że jego wkład w potrójną koronę był ogromny. Zmiana Kroos --> Robben to był dla nas w tamtym sezonie istny cup-winner.
15.07.2015 21:48
http://sportbild.bild.de/bundesliga/vereine/bundesliga/die-25-wichtigsten-bayern-spieler-41786404.sport.html
Tak na ochłodzenie gorących głów proponuję przejrzeć sobie 25 najważniejszych graczy w historii Bayernu wg Sport-Bild. Tylko jedna pozycja mocno mnie dziwi. Toni Kroos na bodajże 21 miejscu to słaby żart. Chyba, że wykombinowali to w ten sposób, że dzięki jego kontuzji zdobyliśmy potrójną koronę.
15.07.2015 21:38
@JazGod Z tymi bramkarzami pełna zgoda. Nie chciałbym w Bayernie takiej patologicznej sytuacji jak w Barcelonie. Wyobrażam sobie jak musi się czuć Claudio Bravo, który de facto nie zdobył Ligi Mistrzów...
15.07.2015 21:32
@Thomas Problem w tym, że przeskok w sklonowaniu Groskrojca i Mullera jest mniej więcej taki sam jak przeskok w sklonowaniu owcy i homo-sapiens.
15.07.2015 21:30
Wiem, ale musiałem jakoś wyolbrzymić sytuację :)
15.07.2015 21:21
@Patryk Jakikolwiek skład by nie był, jakakolwiek nie byłaby formacja. TOMEK MUSI BYĆ W PIERWSZYM SKŁADZIE!!!
Ustalanie składu w Bayernie zaczynamy tak:
--------------------------------------------------
--------------------------------------------------
---------------------Muller---------------------
--------------------------------------------------
--------------------------------------------------
--------------------Neuer---------------------
15.07.2015 21:20
@Luka Nie sami. Javi na środku obrony, to Javi grający w stylu Xabiego.
15.07.2015 21:16
Wiem, wiem, tego Tomka tylko graficznie musiałem gdzieś umieścić. Wiadomo, że to wolny elektron. Według mnie, jako, że gralibyśmy trójką z tyłu, rolę lewego skrzydła/wahadła pełniłby Alaba. Z pewnością płuca na bieganie wzdłuż całego boiska ma. Oczywiście, że rotacja byłaby ogromna, ale personalnie tak widziałbym wyjściową jedenastkę na najważniejsze mecze.
15.07.2015 21:14
-----------------Lewy----------------
Tomasz-----Thiago--------Arjen
Alaba---------Vidal---------Lahm
--------Boa---Javi--Benatia------
----------------Manu----------------
Powiedzcie, czy takie coś nie byłoby piękne? Mario i Costa w obwodzie i jeszcze gdyby Frąk był zdrowy...
15.07.2015 21:05
Jeżeli ten transfer dojdzie do skutku, to powinniśmy kupić jeszcze tylko zmiennika dla Lewego (albo jakiegoś młodego i zdolnego, albo weterana à la Van Persie). Po transferze Costy nie ma co się bawić w jakieś wielkie transfery na skrzydło. Prawda jest taka, że obecne okienko jest ubogie w możliwości na tej pozycji. Następcy dla Robberych to kwestia następnego sezonu. Teraz nasza obsada na skrzydłach nie wygląda źle. Mamy trzech natywnych skrzydłowych w postaci Arjena, Frąka, Costy. Poza tym jest Tomek i Mario, którzy (szczególnie Tomek) też sobie tam radzą. Są też młodziki, czyli Green i Kurt, którym również można dać szansę w starciach z dołem tabeli.
15.07.2015 20:55
Spokojnie. Gotze zostaje w Bayernie. Nasz zarząd jakkolwiek może być krytykowany za przesadną internacjonalizację składu (co chyba nie jest aż taką zbrodnią), to nie za głupotę. Wychodzi na to, że zrobilibyśmy niezły biznes, pomijając oczywiście aspekt sentymentalny. Sprzedajemy niezwykle podatnego na kontuzje 31-latka z rokiem kontraktu za 20 milionów, a kupujemy 28-latka za 35-40 mln.
15.07.2015 20:43
@FCB1 No widzisz mój drogi. Różnimy się tym, że ja ustosunkowałem się do Twojej wypowiedzi, podając swoje zdanie i argumentując je (przyznaję, zrobiłem to z przekąsem), a Ty zdołałeś jedynie obrazić mnie i wykręcić się od uzasadnienia swoich racji. Nie przyjmuję argumentów? Twoich na pewno, bo takowych nie znalazłem w Twojej wypowiedzi. Oczywiście musiał też się pojawić wpis o tym, "jakiego to ja stażu nie mam" i "czego Ty nie robiłeś, gdy ja już na mecze chodziłem". Klasyka internetu, czyli nijak nieweryfikowalne przechwałki. Chociaż nie, przepraszam, czasami da się je zweryfikować. Na przykład wtedy, gdy denat palnie jakąś głupotę. Dajmy na to powie, że oglądał pożegnanie Andy'ego Brehme na Olympiastadion, podczas gdy taki mecz nigdy nie miał miejsca.
Kolego, chyba będe musiał przyjąć Twoją taktykę opierającą się na aluzjach do poziomu intelektualnego. Nie mam zamiaru bawić się w formułowanie enigmatycznych tworów pokroju "głupio-mądry". Powiem prosto z mostu: jesteś osobą z gatunku głupich. Dobrej nocy życzę.
P.S. Pozdro dla fanów Bayernu, jacykolwiek by nie byli. Mia san Mia
14.07.2015 03:47
@otwarty Stwierdzenie, że Twoja racja jest racją większości kibiców Bayernu jest dosyć niebezpieczne. Lajki pod komentarzami na fb, albo tutejsze komentarze o niczym nie świadczą. Wiadomo, że osoby niezadowolone z obecnego stanu rzeczy, hejterzy i przede wszystkim krzykacze zawsze rządzili i będą rządzić internetem. Analogicznie, gdybyśmy mieli prezydenta wybierać w internecie, to zostałby nim pewien wąsaty brydżysta w muszce. Rzeczywistość jest jednak zgoła odmienna.
Miałem okazję rozmawiać z kilkoma znajomymi, głównie monachijczykami, na temat transferu Bastiana, który ostatnio jest największą kością niezgody i muszę Ci powiedzieć, że większość dostrzega fakt, że inicjatywa transferu wyszła od gracza i trener czy zarząd nic do tego nie mają. Dla mnie taka wymiana poglądów twarzą w twarz jest bardziej wiarygodna i transparentna od ilości lajków pod komentarzem #PEP_OUT.
14.07.2015 02:26
Nie wymagam rzeczowej dyskusji, bo wiem, że obecnie jest to niestety niemożliwe. Wymagam analizy faktów, a to kuleje u sporej ilości użytkowników. Niepotrzebna im żadna analiza, oni nie muszą wyciągać wniosków... Przecież do narzekania i obrażania jest to niepotrzebne.
Oczywiście, że każdy może mieć swoje zdanie (w granicach rozsądku), ale wypadałoby, żeby było ono poparte jakimikolwiek informacjami i argumentami.
Ale po co ja właściwie tłumaczę cokolwiek osobie, która uważa Lewandowskiego za jedną z najgorszych rzeczy, jakie przytrafiły się Bayernowi. Na śmiech mi się zbiera, kiedy widzę, że nazywasz Lewego drewnem i jednocześnie uważasz, że Mandzu stanowił większą wartość dla zespołu. Ale to nie jest kwestia jakichkolwiek argumentów. W tym wypadku możemy udawać, że chodzi o coś innego, a tak naprawdę obaj wiemy, że nie pasuje Ci narodowość Lewandowskiego. Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie wyżej cenił umiejętności zawodnika, który nie potrafił przebić się w Atletico od umiejętności Lewego, który jest, czy tego chcesz czy nie, jedną z czołowych "dziewiątek" świata.
W kwestii Shaqa, przepraszam bardzo, w jaki sposób Guardiola wystawił go na pośmiewisko? Dając mu wiele szans, których sam zainteresowany nie raczył wykorzystać? Na szczęście nasz biedny, zgnojony i obdarty z godności Shaq dostał szansę odbudowania się w Interze. Szkoda, że z niej nie skorzystał... Pewnie Pep ma swoje macki i w Mediolanie.
W sprawie naszego, jak to ująłeś, "Fussbal Gota", należy się cofnąć kilka lat wstecz, żeby mieć lepszy ogląd sytuacji. Bastian już raz był bliski odejścia, ale wtedy stwierdził, że piękniej jest wygrać LM z Bayernem, niż z Realem czy z United. Sęk w tym, że już mu się to udało. Basti jako piłkarz spełniony chciał poszukać nowych motywacji i nie wydaje mi się, żeby ta hiszpańska kreatura na ławce trenerskiej miała jakikolwiek wpływ na jego decyzję. Kwestia ta już była wałkowana wiele razy, ale cóż, tak to jest jak argumenty przyjmują kształt kauczukowej piłeczki, a odbiorca jest ścianą... I jeszcze jedno. Zalecam jednak, aby nie nazywać koszulki Czerwonych Diabłów szmatą. Jest to wielki klub z bogatą historią i należy mu się szacunek, niezależnie od naszej niechęci. JEŻELI CHCESZ BYĆ SZANOWANY, SZANUJ INNYCH!!!
P.S. Jestem dumny, że to akurat moja wypowiedź została zaszczycona odpowiedzią, choć muszę przyznać, że jednocześnie trochę się zawiodłem. Jak na Twój pierwszy komentarz mogłeś się bardziej postarać.
14.07.2015 02:13
@stokrotka57 Ręce opadają. Pep tak bardzo nie stawiał na Schweiniego, że ten grał w praktycznie każdym meczu, w którym był zdolny grać. Słaby Lewandowski? Nie jestem w stanie zrozumieć jakim cudem uchowali się jeszcze ludzie, którzy woleliby Mandzukica od naszego rodaka (a tak wnioskuję z Twojej wypowiedzi). Już widzę jak Muller odchodzi z Bayernu... On, w odróżnieniu od Bastiana, nigdy nie marzył o grze w Premier League i nie zmieni tego fakt, że w niektórych meczach pograł 20 minut krócej.
Kiedyś dyskusje na tej stronie były prawdziwą przyjemnością, ale teraz wygląda to raczej jak bicie głową w bardzo, ale to bardzo, oporny mur. Niestety, bayern.munchen.pl zapłaciło wysoką cenę za zdobycie potrójnej korony.
14.07.2015 00:49
Nie no, proszę... Jak ktoś jeszcze teraz lamentuje o odejście Shaqa, Mandzu, Gustavo czy Gomeza czy Toniego "Hala Madrid" Kroosa, to ja nie mam pytań... Już niektórzy kompletnie pożegnali się z trzeźwym osądem tego co jest winą Pepa, a co nie. Logika na poziomie zerowym, czyli: Bayern wygrywa- zasługa piłkarzy (którzy pewnie przypomnieli sobie czego uczył ich Jupp), Bayern przegrywa- wina Guardioli i jego chorej taktyki. To samo tyczy się transferów, bo wątpię żeby ktoś z hejterów przypisywał transfer, dajmy na to, Kimmicha na konto Guardioli. Marzeniem Bastiana było zagrać pewnego dnia w Manchesterze i brakiem szacunku dla tak zasłużonego zawodnika byłoby blokowanie transferu. Wbijcie to sobie do głów!
Słowem podsumowania. Guardiola ma wiele wad, ale ta ciągła lawina hejtu, pomyje wylewane na trenera i czasem na "najemników", kimkolwiek by nie byli, to nie jest dobra droga (swoją drogą Shaq czy Mandzu to prawdziwi bawarczycy, nie?).Przez takie coś mam coraz mniejszą ochotę przewijać w dół do sekcji z komentarzami. A już najśmieszniejsze jest to, że osoby, które taki sposób "dopingu" praktykują, uzurpują sobie wyłączne prawo do bycia prawdziwymi kibicami Bayernu. Przykro mi, ale kibicowanie nie polega na obrażaniu wszystkiego co mi nie pasuje. Ukochany klub akceptuje się takim jakim jest. Oczywiście, można się z czymś nie zgadzać, można wyrażać swoją opinię, czy też niezadowolenie, ale obrażanie osób związanych z klubem to hańba i inaczej nazwać tego nie można. Pozdrawiam.
13.07.2015 21:49
A dla mnie Ramos byłby świetnym transferem. Może i ma 29 lat, ale jest obrońcą o końskim zdrowiu i ogromnej woli walki. Jestem sobie w stanie wyobrazić formację z takimi tyłami (Benatia w obwodzie):
Alaba-------------Javi--------------Lahm
---------Boa--------------Ramos----------
------------------Neuer---------------------
W takim wypadku, dokonalibyśmy też najlepszego transferu tego okienka, czyli Lahm na prawe wahadło. Może ten Darmian rzeczywiście nie był nam potrzebny?
13.07.2015 15:34
Jako, że nie miałem okazji zrobić tego wcześniej, obejrzałem właśnie prezentację drużyny (jest na oficjalnym kanale Bayernu na YT). Wiadomo, która część była dla mnie najbardziej interesująca. Kalle wypowiadał się na temat odejścia Bastiana. Słychać było, że też jest przejęty sytuacją i bardzo dobrze wytłumaczył, że takiemu zasłużonemu zawodnikowi nie rzuca się kłód pod nogi, gdy ten pod koniec kariery chce spełnić swoje marzenie o spróbowaniu czegoś nowego. Zapewnił też, że Bastian, gdy skończy karierę, dostanie mecz pożegnalny. W pełni rozumiem taką kolej rzeczy i naprawdę proszę, żeby osoby, które mieszają z błotem Kalle i Pepa dwa razy się zastanowiły, zanim cokolwiek jeszcze powiedzą. Takie ślepe hejtowanie, nie bacząc na fakty, do niczego nie prowadzi. Każdemu jest ciężko pożegnać się ze Schweinim, ale to jego, i tylko jego, decyzja. Poza tym nie jest to ostateczne pożegnanie, bo Bastian prędzej czy później wróci do domu. Na koniec dodam, że bardzo podobała mi się reakcja fanów, którzy najpierw gwizdali, gdy Karl zaczął przemawiać, a potem bili mu brawo, gdy usłyszeli wiarygodne wytłumaczenie sytuacji i to jak on sam przejęty jest odejściem Bastiana. Jedna rzecz mnie gryzie i myślę, że nie tylko mnie. Bastian powinien się pojawić na prezentacji i chociaż w ten sposób podziękować fanom za lata dopingu. To było z jego strony słabe i mam nadzieję, że kiedyś to zrozumie. Nie powinien w takiej sytuacji chować głowy w piasek.
12.07.2015 03:58
Nie każdy starzeje się tak samo. Niektórzy kończą kariery, mając 40 lat, niektórzy mając i 29. Bastian czy tego chcemy, czy nie, postarzał się relatywnie szybko i widać to wyraźnie od Mistrzostw Świata, które kosztowały go wiele zdrowia. Podejrzewam, że Schweini skończy karierę w wieku 34 lat, nie później.
11.07.2015 01:18
@otwarty Właśnie dlatego, że Schweinsteiger był przez wiele lat ważny dla tego klubu i oddawał dla niego wiele zdrowia na boisku, nikt w klubie na siłę go nie zatrzymuje. Z pewnością wszyscy go namawiali, żeby został, ale przy tym dali mu wolną rękę. Gdyby na siłę go trzymali, byłby to brak poszanowania dla tak zasłużonego piłkarza. Basti chce spróbować czegoś nowego, a Bayern nie będzie mu kładł kłód pod nogi. A, że 20 milionów wpadło to inna sprawa...
11.07.2015 01:04
Nie od dziś wiadomo, że Basti chciał na koniec kariery spróbować sił w Premier League. Prawda jest taka, że był to dla niego ostatni dzwonek na taki ruch. Oceniając ten transfer czysto piłkarsko jest to dobry ruch. 20 mln za prawie 31-letniego piłkarza, który ostatnio ma ogromne problemy ze zdrowiem, to bardzo dobra kwota. Kwestia jest taka, że nikt o zdrowych zmysłach nie będzie oceniał tego transferu w ten sposób. Odchodzi od nas legenda i kończy się pewien etap w historii klubu. Podejrzewam, że zarząd zrobił wszystko, żeby go zatrzymać, ale przez wzgląd na jego wieloletnie oddanie i zasługi, nie robili mu przeszkód, gdy stwierdził, że jednak pora poszukać nowych wyzwań. Bez względu na ten transfer, Bastian jest i będzie legendą Bayernu. Z szacunku dla niego, musimy się pogodzić z jego decyzją. Teraz pewnie czekają go 2 lata gry w Europie, a potem emerytura za oceanem.
11.07.2015 00:02
Wg Di Marzio prawdopodobna jest wymiana Benatia + 20 milionów za Ramosa.
03.07.2015 17:37
Nie wiem czy ktoś już tutaj to pisał, ale według Gazzetta dello Sport Bayern zintensyfikował działania w celu ściągnięcia Darmiana. Torino oczekuje za niego 20 milionów. Z kolei SportoweFakty podają, że Bayern dołączył do zainteresowanych Krychowiakiem.
02.07.2015 00:19
@Rufus Mocne transfery za NIEWIELKIE pieniądze? Rozumiem, że Neymar, Suarez czy potencjalnie Pogba, to w Twoim mniemaniu te transfery za niewielkie pieniądze... Czy może Arda za 35 milionów? Jeśli mam mieć wybór: 24-letni Costa za 30 mln albo 28-letni Turan za 35 mln, to zawsze wybrałbym Costę. A hiszpańskie kluby kiedyś się doigrają. Nie można być wiecznie zadłużonym, nawet ze wsparciem banków. Teraz jest głośno o Grecji, ale Hiszpania też nie najlepiej stoi. Jeżeli i tam koniunktura runie, to Real i Barca zatoną szybciej niż myślimy.
01.07.2015 22:00
Witamy Costa na pokładzie! 30 milionów brzmi zdecydowanie lepiej, niż 35. Youtube nie jest miernikiem umiejętności piłkarza, ale tak czy siak warto obejrzeć i przekonać się, że coś tam ten Costa jednak strzelać potrafi:
https://www.youtube.com/watch?v=Ks_cM1HfUGk
01.07.2015 13:04
Ma ktoś wykupiony BILD +? Jest już pierwsze zdjęcie Costy w Monachium, ale oczywiście nie ma nic za darmo.
01.07.2015 00:11
@otwarty Mówię ogółem, a nie jednostkowo, więc nie tłumacz mi się kogo oglądałeś i polecałeś, a kogo nie. W kwestii skrzydłowych, jak widać, się zgadzamy. Kością niezgody jest Rudiger, ale nie ma co się w tej kwestii spierać, bo jest to gracz nieukształtowany, a co za tym idzie nieprzewidywalny. Na tę chwilę i oceniając jego grę, sądzę po prostu, że nie będzie on drugim Boatengiem. W kwestii stylu gry, Guardiola ma tu i zwolenników i przeciwników, ale prawda jest taka, że jego styl gry w dużej mierze odzwierciedla styl Bayernu, ponieważ jest to wciąż spuścizna van Gaala, czyli filozofia oparta o boiskową dominację. Poniekąd jesteśmy też zmuszeni tak grać. Defensywne usposobienie przeciwników wymusza na nas grę na małej przestrzeni. Trudno wymagać od takiego Hannoveru czy Freiburga, żeby grali z nami otwartą piłkę.
@anonim Dzięki za słowa uznania :)
30.06.2015 21:42
@Twardy W ogóle temat Rudigera w Bayernie jest śmieszny. Niektórym tutaj już palma odbija i jak słyszą sformułowanie "niemiecki talent", to zapala im się czerwona lampka i chcą takiego gracza w Bayernie. Nikt się nie zainteresuje jak gra, nikt nie będzie miał szansy zobaczyć jakie to drewno, ale i tak będą krzyczeć, że po co kupować wynalazki z zagranicy, skoro można ściągnąć niemiecki diament. Problem w tym, że Rudigerowi na razie bliżej do węgla i nie mówię tego pod kątem koloru skóry. Nie tyczy się to tylko Rudigera, ale i wielu innych. Często przywoływany jest też Herrmann, czyli 24-letni, bardzo chimeryczny grajek, bazujący tylko na szybkości i stylu gry, jakim jest kontratak prezentowany przez BMG. Nie twierdzę, że jest słaby, ale to piłkarz nie na miarę i nie na styl gry Bayernu.
30.06.2015 21:10
Nie, to nie tylko nazwa. Inter od początku miał być i był klubem skupiającym wiele narodowości. Był tylko jeden okres, w którym Inter nie prowadził swojej tradycyjnej polityki. Było to wtedy, gdy we Włoszech zaczał rządzić Duce. Analogiczne problemy w Niemczech miał Bayern z Kurtem Landauerem na czele.
30.06.2015 14:32
Trudno żeby klub, który nazywa się Internazionale Milano stawiał na samych Włochów. A transfery rzeczywiście ciekawe.
30.06.2015 14:00
Chyba nie wziąłeś tego na poważnie?
28.06.2015 22:44
Środek pola, zakładając pełnię zdrowia, powinni wg mnie tworzyć Javi i Thiago. Nasz hiszpański duet, czyli połączenie skały jaką jest Javi i finezji jaką uosabia Thiago to chyba optymalne połączenie. Basti i Xabi niestety nadają się tylko na zawodników do rotacji. Szczególnie bolesne jest to w kontekście Bastiana, ale tak jak wszyscy go kochamy, tak trzeba sobie jasno powiedzieć, że szybko się starzeje i forma oraz kondycja mocno mu spadły po ostatnich wyczerpujących latach pełnych sukcesów. Powyższa dwójka zapewnia nam tonę doświadczenia na boisku, jak i poza nim, więc nie ma co z nich rezygnować, ale trzeba postawić na młodszych jako postaci wiodące.
28.06.2015 20:48
Swoją drogą w samym meczu Douglas zaprezentował się nieźle na tle tragicznej reprezentacji Brazylii. Widać, że ma świetny start do piłki i to w sumie tyle, jeśli chodzi o wnioski. Nie trafił karnego, to fakt, ale o niczym to nie świadczy. Nie wytrzymał presji? Nie on jeden. Od Messiego po Hoenessa, każdy kiedyś nie trafił. Na szczęście od tego mamy Tomka (przynajmniej do pojedynczych karnych).
Trzymajcie mnie, bo poziom głupoty właśnie mnie dobił... Nie trafił karnego. Jaki wniosek? Zły transfer. Rzeczywiście... W przyszłym sezonie przyda nam się na pucharowy mecz z BVB.
28.06.2015 01:42
Thiago Silva i jego klasyczne zagranie, wyskok z ręką... Ile razy on już tak spowodował karnego? Pierwszy z brzegu przykład, mecz PSG - Chelsea.
28.06.2015 01:01
Szczerze mówiąc nie wczytywałem się w artykuły o tym traktujące i trudno było mi wyobrazić sobie jakieś twarde dowody, ale skoro tak mówisz, to tym bardziej patologiczna wydaje się być sytuacja wokół tej reprezentacji, czy też Teamu Neymar i Przyjaciele.
27.06.2015 23:42
Ten nasz super Costa, jak nie udało Ci się najwidoczniej wyczytać, nie łapie się do składu ustalanego przez oderwanego od rzeczywistości Dungę. Sugerowałbym ocenianie Costy dopiero jak zagra u nas kilka meczów, bo takie negatywne podejście do zawodnika już na starcie nie jest zdrowe.
27.06.2015 23:36
Na te doniesienia patrzyłbym z przymrużeniem oka. Zresztą, jakby nie było, wspomniani przeze mnie Robinho i Tardelli nie są jakimś wielkim produktem marketingowym. Dunga po prostu ma swoich faworytów i forsuje ich na siłę. W tym aspekcie jest trochę jak van Gaal.
27.06.2015 23:29