@Patryk233
Na chwilę obecną Doue miał jedną kontuzję, który wykluczyła go na 50 dni od listopada 2022 do stycznia 2023, co przełożyło się na 6 opuszczonych meczy. Owszem, może się okazać że jak do nas przyjdzie to nagle się zacznie łamać, aczkolwiek wtedy sztab medyczny powinien zostać wzięty pod lupę (chociaż już chyba jest obserwowany).
Olmo ma skłonność do kontuzji mięśniowych, aż trzykrotnie widać tam naderwanie włókien mięśniowych, raz naderwanie więzadła w kolanie i rok później znów jakieś problemy z kolanem. Dzięki, ale nie. Mamy już Comana i Gnabry'ego, więcej zawodników do Hospital FC nam nie trzeba
10.08.2024 15:01
Nah, wystarczy nam już szklanek do szpitala
10.08.2024 14:47
1
Ja przede wszystkim liczę na Aznou - byłoby super jakby był gotowy na grę w pierwszym zespole, nawet jako zawodnik do rotacji na początku, bo wtedy mielibyśmy dobrego grajka na lewą obronę praktycznie za darmo. No i Daviesa można by wtedy sprzedać/wywalić na trybuny.
Co do Javiera, to liczę, na to, że będzie zgarniał minuty w pucharach i po jakieś 10-15 minut w końcówkach ligowych meczy
10.08.2024 12:33
Kto bogatemu zabroni? Premier League rządzi się swoimi prawami. Prawami absurdu
10.08.2024 12:29
3
Ja dalej uważam, że środek pola Pavlovic-Palhinha-Kimmich byłby nieźle zbalansowany, a Josh mógłby pokazać się tam ze swojej najlepszej strony
10.08.2024 12:08
Na Campus też jest narzekanie, a prawda jest taka, że jak zmieniasz coś w akademii i systemie szkolenia młodzieży to na efekty często trzeba parę lat poczekać, co z resztą obecnie widać, bo powoli pojawiają się jakieś nazwiska z potencjałem na karierę większą niż średniaki 2 Bundesligi.
Ja myślę, że Freund zostanie doceniony właśnie za parę lat, jak się okaże, że te ciche transfery młodzieży pokroju Kusi-Asare czy Della Rovere to był genialny ruch.
10.08.2024 12:05
1
@Sielber9
Chciałeś raczej napisać, kiedy Lipsk zobaczy te 55 milionów euro, i czy będzie to jeszcze w obecnej dekadzie. ;)
06.08.2024 17:45
2
Pisałem już to nie raz. Jakby przyszedł za rok za darmo, nic bym nie miał przeciw temu transferowi. Wykładanie 25 milionów, które potencjalnie może zmienić się w 30, na zawodnika, który raczej podpisuje ostatni wielki kontrakt w karierze, podczas której rozegrał zaledwie jeden bardzo dobry sezon, to odrobinę bez sensu.
W przypadku Joao, jeszcze można zrozumieć ten transfer i przełknąć wysoką cenę, gdyż była to paląca potrzeba, i bogactwa alternatyw na rynku za specjalnie nie było. Z Tahem ciężko decyzję zrozumieć, skoro w kadrze jest już de Ligt, Kim, Stanisic, Upamecano i w razie czego Dier.
Nawet pomijając kwestie sportowe wymiany de Ligta na Taha, to finansowo to też nie wygląda wybitnie. Niemiec przecież nie przychodzi tu grać za drobne. Mówiło się chyba coś o kwocie pomiędzy 8-10 milionów za sezon. Przyjmując górną granicę jest to oszczędność zaledwie 4 milionów na sezon względem Holendra
Na koniec wracając do punktu z pierwszego akapitu - jest to ostatni duży kontrakt Taha (chyba, że Arabia za parę lat), więc jak dostanie 4 lata, to jaką będzie miał motywację, żeby grać dobrze? Owszem, może jest to jeden z tych nielicznych ambitnych i profesjonalnych graczy, ale dzisiaj to jest raczej rzadko spotykane...
06.08.2024 16:17
1
@fiidoo
Na Gravenberchu jeszcze zarobiliśmy, więc taki zły ostatecznie ten transfer nie był.
Co do Doue, niech przychodzi - trzeba odmładzać kadrę. Poza tym jest młody, jak odpali to te 50 czy 60 milionów okażą się świetną inwestycją, a jak się z nim nie uda, to pewnie uda się go sprzedać z minimalną stratą, albo nawet wyjść na 0.
02.08.2024 22:51
@Piter1985
Jeden z zawodników jest w klubie niechciany i wystawiony na sprzedaż, drugiego jego klub niekoniecznie chce sprzedawać. Ot taka różnica
31.07.2024 13:50
Myślę, że fakt, iż Doue może obstawić więcej niż jedną pozycję za nim przemawia, bo może grać na skrzydle, a także jako 8 i 10...
Co do kwoty jak to ma być 60 milionów podstawy + bonusy to jednak trochę drogo. Wolałbym, żeby się potargowali i zbili kwotę podstawową, dając więcej klauzul zmiennych typu wygrana LM i jakieś ponadprzeciętne osiągi samego zawodnika. W ten sposób może i ostatecznie zapłacimy więcej, ale oznaczałoby to, że zawodnik odpalił i stanowi o sile zespołu...
31.07.2024 13:41
3
Kurczę jak czytam komentarze to można odnieść wrażenie, że właśnie przegraliśmy na otwarcie w Wolfsburgiem lub też Ulm wywaliło nas z Pucharu Niemiec w I rundzie...
To tylko sparing, a tutaj widzę defetystyczne nastroje. Może nie grajmy w ogóle nic w sezonie tylko od razu poddajmy wszystkie mecze, bo tutaj eksperci już wieszczą po paru nic nieznaczących meczach towarzyskich tragiczny rok.
Za Tuchela wygraliśmy wszystkie sparing rok temu, z wyjątkiem City, i wielce nastukali 27 bramek Rottach-Egern. I co? Wielkie G. Skończył się sezon z okrągłym zerem trofeów.
Jedyne co boli to kontuzja Ito, ale kto to mógł przewidzieć? Po pierwsze gość w całej karierze opuścił zaledwie 10 meczy z powodów zdrowotnych, a dwa, złamanie to jest po prostu wielki pech - to nie jest kontuzja mięśnia czy ścięgna, której w teorii można uniknąć, albo minimalizować ryzyko wystąpienia.
28.07.2024 23:15
Żadna opcja, jak chcą wypożyczenie to tylko z obligacją wykupu
23.07.2024 18:08
No i niech upada ten transfer. Jak go chcą, to za rok będzie do wzięcia za darmo. Jeśli tak bardzo chce grać dla Bayernu to poczeka, ba, nawet pewnie wyjdzie mu to finansowo lepiej, bo dostanie większy bonus za podpis
23.07.2024 13:06
Są gusta i guściki. Ja osobiście czekałem na tą koszulką od czasu jak "wyciekł" jej design. Jak dla mnie fajnie, że ma swój oryginalny styl, nawiązując przy tym do regionu, w którym klub się znajduje. Liczę na to, że 3 komplet też nie zawiedzie, bo domowe trykoty od paru sezonów są takie jakieś niepowalające - tegoroczny, to z której strony nie spojrzeć, wygląda jak kolorystycznie jak koszulka Milanu
17.07.2024 14:04
Ale czemu się dziwicie? To że Goretzka dużo zarabia to wiadomo, ale ważne jest druga połówka tekstu przytoczonego przez @MsM. Przez ostatnie sezony mieliśmy tak powalającą konkurencję w środku pola, że koniec końców Goretzka grał, bo nie było za bardzo kim innym. Zobaczymy czy się "powtórzy" jak tym razem zostanie na dłużej przyspawany do ławki. Niech sobie posiedzi w pierwszych meczach, to może zmięknie i się uda go pozbyć do końca okienka.
16.07.2024 21:59
Wydaje mi się, że najpierw ściągną wszystkich, których chcą, a później będą bilansować konto. Jak zauważył @hoven, ściągnięcie nowych zawodników może zmotywować paru zawodników do odejścia
15.07.2024 22:42
Plot twist, którego nikt się nie spodziewał...
Ciekawy news, pytanie ile ma wspólnego z prawdą.
15.07.2024 16:38
@hoodykr
No to mamy wielki talent w Campusie w postaci Jonaha Kusi-Asare. Co prawda ma dopiero 17 lat, ale nie widzę przeszkód żeby dostawał już minuty, skoro w tym samym czasie Yamal zdobywa ME z Hiszpanią. Jest to bez wątpienia profil bliższy typowego napastnika niż Mathys.
15.07.2024 14:36
Nawet zakładając przyjście Xaviego/Doue i odejście dwóch skrzydłowych mamy wystarczająco zawodników ofensywnych. Nie ma sensu dokładać jeszcze jednego "ławkowicza". Niech Tel zbiera dzięki temu więcej minut, albo ktoś z Campusu
15.07.2024 14:18
Nie, absolutnie nie. Przeciętniak jakich wiele, dla Lipska może i OK grajek, ale dla Bayernu za słaby
08.07.2024 19:09
Za te 100 milionów to albo musiałby strzelać po 30+ bramek na sezon, albo czyścić każdą akcję przeciwnika.
Niech idzie sobie na trybuny posiedzieć albo do Realu jeszcze teraz
07.07.2024 20:42
@MsM
Przez chwilę zastanawiałem się o co chodzi, a wychodzi, że zapomniałem o jednej z naszych największych legend :)
07.07.2024 13:37
@Sopariev
Akurat Musiala to ma jeszcze ze 12 lat, a więc 6 dużych turniejów żeby coś wygrać z reprezentacją. Kimmich zapewne jeszcze MŚ 2026. Ale Muller i Neuer to już raczej ostatni turniej grali
05.07.2024 20:56
1
@zyzio
Sprawdź może co ta "cieszynka" oznacza.
Nie wiem po co ktoś miałby pokazywać koszulkę z Dywizjonem 303 czy 1410, ale nie wiem czemu miałby być za to ukarany - przykład wyciągnięty z wiadomo jakiej części ciała
05.07.2024 16:45
@Pavelak
Nie mówię, że się nie martwię, tylko żartobliwie stwierdziłem, że nie ma co panikować teraz, bo nie będziemy mieli na co narzekać za rok :P
Poza tym jak nie dali podstaw? Byli za pół darmo, a jak wiemy to jest świetna podstawa, bo nie wiedzieć czemu w Bayernie skąpią na bramkarzy. No chyba, że założenie jest takie, że nie wydają kasy póki Neuer gra. Może jak odejdzie to jednak sypną groszem?
Mam tylko nadzieję, że nie będą się trzymali tego głupiego przekonania, że Niemiec musi być na bramce, bo ja wśród młodego pokolenia niemieckich golkiperów nie widzę nikogo, kto miałby chociaż potencjał do zastąpienia Neuera
03.07.2024 15:37
@Gwzd44
Na niego też już za późno, 33 lata w przyszłym roku, poza tym kontrakt do 2028 w Barcy. Z resztą też samemu zawodnikowi tam pasuje.
Jego to trzeba było brać jak grał w Monchengladbach, ale wtedy Neuer był bezdyskusyjnie najlepszym bramkarzem świata
03.07.2024 15:30
@Alistair
Zakładając, że to byłoby 70 milionów, bo jak dla mnie to jest absolutny max cenowy (choć i tak sporo jak na LO). Milan spokojnie może zawołać 100 milionów albo więcej, gdyż Theo ma 2 lata kontraktu jeszcze, a oni sami raczej nie mają potrzeby sprzedawać zawodników.
03.07.2024 15:27
Nie no, nie ma co panikować już teraz, bo nie zostanie materiału do narzekania w przyszłym roku :P
Jak kiedyś napisałem, jeśli chodzi o bramkę dla mnie liczą się tylko 2 nazwiska (no może 3)
-Diogo Costa, do którego wciąż nie jestem w 100% przekonany, ale obejrzę sobie mecze z jego udziałem w tym sezonie, żeby wyrobić sobie bardziej dokładną opinię
-Guillame Restes, który póki co jeszcze nie jest medialny, ale ma dopiero 19 lat, a już pełny sezon Ligue 1 za nim plus mecze w Lidze Europy
-Giorgi Mamardashvili, o ile jakieś Newcastle czy inny badziew go nie zgarnie w tym okienku.
Oczywiście jest możliwe, że w następnym sezonie nastąpi objawienie jakiegoś talentu i pojawi się nowe nazwisko na tej liście, ale na miejscu scoutów Bayernu koncentrowałbym się na tej trójce.
Zanim ktoś powie Maignan, za stary (wiem, że bramkarze mogą grać dłużej, ale wolałbym kogoś na ponad dekadę, a nie 5-6 lat) i zbyt kontuzjogenny
03.07.2024 15:21
1
W Comana jeszcze uwierzę, że PSG go przygarnie.
Gnabry i Goretzka coś czuję, że trzeba się pogodzić, że posiedzą sobie wygodnie na ławce albo w szpitalu/na trybunach do końca kontraktu. Jak się nie uda ich pozbyć do końca okienka powinien się pojawić zegar na głównej odliczający czas do końca ich kontraktów ;d
03.07.2024 14:56
Sanches to nigdzie za bardzo się nie odnalazł. Miał potencjał na zawodnika światowej klasy, ale nigdy już później nie nawiązał do swoich początków kariery (pamiętne Euro w 2016). Inna sprawa, że był to zawodnik typu, którego niestety zdarza nam się ściągać za dużo, czyli niezwykle kruche szkło.
03.07.2024 14:52
Pewnie za 30 milionów + bieda bonusy Real by się skusił jeszcze w tym sezonie, ale po co się przepychać z Bayernem jak można mieć za darmo w przyszłym sezonie. Jak nie odpali u nich to sprzedadzą choćby za grosze i jeszcze wyjdą na plus.
Wydaje mi się, że Hernandez jest nie do wyciągnięcia, a płacenie 70+ milionów za lewego obrońcę to jednak trochę nierozsądne. Patrząc na formę Daviesa to nawet Gutierrez z Girony byłby wzmocnieniem, a pewnie też i niezbyt kosztownym.
Mimo to ja osobiście liczę, że nie wydamy ani grosza na lewego obrońcę i odpali Aznou (a może też i Perez Vinloff?).
03.07.2024 14:50
1
Szczerze? Największy zarzut jaki można mieć do Palinhy to chyba jego wiek i raczej wysoką cenę w tej właśnie relacji. Mam nadzieję, że nie będzie tak jak z Casemiro i Fabinho, że za rok gość będzie powłóczył nogami na boisku i będzie mijany przez wszystkich jak pachołek treningowy.
Wydaje mi się, że to jest transfer na już, żeby powalczyć o wygraną LM w tym sezonie i następnym. Jak się nie uda, to jak dla mnie zmarnowane pieniądze (tak około 90 milionów euro luźno licząc), które można było przeznaczyć na bardziej perspektywicznego i młodszego zawodnika.
03.07.2024 14:45
@MsM
Prawda jest taka, że gdyby De Ligt miał odejść za jakieś 60-70 mln euro i ten transfer odbywał się w tzw. próżni, a nie bylibyśmy straszeni Tahem za nieludzkie pieniądze w zamian, to chyba nie byłoby tutaj aż takich lamentów ;d
Osobiście boli mnie to, liczyłem że jeszcze parę lat tu pogra, no ale widać zarząd ma inny pomysł
02.07.2024 18:35
@hoven
Plettenberg to może był dobrym źródłem jak Hassan był w klubie. Ja tylko przypomnę, że nie dalej jak 2 tygodnie temu twierdził, że Stanisic nie wraca do Monachium i zostaje w Leverkusen. Ten sam Stanisic, który ma obecnie nowy kontrakt do 2029. Równie dobrze, można się poradzić kryształowej kuli.
Co do Fabrizio, on pisze na tyle ogólnie na Twitterze, że zawsze można później uargumentować, że przecież zaznaczył, że "transfer był rozważany" "było zainteresowanie zawodnikiem". Nawet nie wszystkie "Here we go", które kiedyś przecież były gwarancją, że oficjalka już za godzinę się mu obecnie nie sprawdzają.
Prawda jest taka, że obecnie nie ma dobrego źródła, które wie co się dzieje wewnątrz klubu. Są za to fantazje dziennikarzy, którzy chyba sobie rzucaja do tarczy, jaki wariant wiadomości na temat danego zawodnika opublikują w danym dniu.
Przecież a propos De Ligta jeszcze wczoraj pisano, że najpierw chciałby porozmawiać z Kompanym i pionem sportowym o tym co go czeka w następnym sezonie, a dzisiaj kupuje bilety na samolot do Manchesteru xd
Tak samo Tah. Najpierw, że 18 milionów, później, że jednak nie. Następnie, że Leverkusen go nie chce puścić za żadne pieniądze, później, że za 40 milionów. A ostatnio zwrot akcji, że jednak tak, ale za 20-25 milionów. Ciekawe co wymyślą pojutrze.
Prawda jest taka, że media masowo generują content, żeby się klikał.
01.07.2024 16:19
Tak jak pisałem gdzie indziej, jak na razie nie ma co emocjonować się fantazjami dziennikarzy.
Co do cięcia kosztów, ja nie rozumiem jednego. Za rok zwalnia się z budżetu 40 milionów euro w pensjach Neuera i Mullera, poza tym wygląda na to że Davies też zawija, możliwe, że Kimmich też. Ja nie widzę problemu, żeby zostać z tymi obrońcami, których mamy i dać im rok, żeby pokazać, kto powinien zostać, a komu podziękować. Jak tak bardzo chcą Taha, będzie do wzięcia za free - sam zawodnik pewnie też by się ucieszył bo dostałby tam parę milionów więcej za podpis, gdyż Bayern nie musiałby płacić odstępnego. Akurat też wtedy Dier by się żegnał, więc byłoby zastępstwo w sam raz. Nie potrzebujemy teraz już nikogo nowego na tą pozycję po transferze Ito.
Na chwilę obecną najbardziej palącą potrzebą jest defensywny pomocnik, gdzie się bawią w przeciąganie liny z Fullham, zamiast patrzeć na alternatywy (no chyba, że nagle w tym tygodniu wyskoczą z oficjalką jakiegoś zawodnika, o którym wcześniej nie było mowy). Wszystkie siły powinny być przeznaczone na to, żeby ściągnąć to brakujące od kilku sezonów ogniwo.
Następnie przydałoby się podpisać Musialę do 2029, i powoli zacząć planować przyszłe okienko transferowe, gdzie będzie trzeba ściągnąć nowego bramkarza, przynajmniej powalczyć o Wirtza i znaleźć następcę Daviesa (choć tutaj naiwnie liczę, że Aznou odpali i w tym sezonie powoli będzie wchodził do zespołu, żeby w następnym sezonie być pierwszym wyborem).
01.07.2024 15:12
4
Dobra, Panowie, na spokojnie. Jak na razie dookoła Bayernu ile jest plotek pisanych na kolanach przez media, a ile faktycznych działań, które dzieją się bez wiedzy mediów? Transfer Ito był wiadomy dzień przed. O Olise też jakoś za wcześnie nie było wiadomo. Telenowela z Tahem trwa niby od kilku tygodni, ale tylko dlatego, że Plettenburg dokonuje codziennego wysrywu na Twitterze o tym. Gość, który od czasu odejścia Hasana stracił swojego człowieka wewnątrz. Prawda jest taka, że media prawdopodobnie nic nie wiedzą, stąd piszą głupoty.
Co do samego transferu Olise, warto zauważyć, że w Premier League są nowe zasady finansowego fair play, przez co w ostatnich dniach było wiele transferów no-nameów (póki co) między angielskimi klubami, które były zagrożone karami za niespełnienie tych wymogów. Stąd na przykład też zaskakujący transfer Douglasa Luiza z Aston Villi do Juventusu. Crystal Palace na mijający sezon mieścił się w limitach, ale realizując sprzedaż dopiero na początku lipca zapewniają sobie też płynność finansową na kolejny sezon - stąd zapewne wynika opóźnienie. Obstawiam, że jutro, najpóźniej pojutrze wleci oficjalny komunikat, że Francuz będzie naszym nowym zawodnikiem
30.06.2024 17:58
@Alistair
Neuer i tak za rok wybiera się na emeryturę, chociaż dziwię się, że wcześniej za te narty jeszcze go nagrodzili 20 milionami euro na kolejny sezon...
Manu jest legendą, ale chyba czas zejść ze sceny
26.06.2024 23:10
Kvaratskhelia w Bayernie? Mamy już grajków na tą pozycję.
Na miejscu włodarzy to ja bym leciał dzisiaj do Valencii negocjować Mamardashvilego. To jest bramkarz z potencjałem na bycie w absolutnej topce. Newcastle rzekomo jeszcze go nie klepnęło, więc Panie Eberl, do roboty
26.06.2024 22:59
3
Ja mam pytanie w takim razie do ludzi tutaj, którzy narzekają na Olise? Kto według was byłby lepszym pomysłem?
Williams owszem fajny zawodnik, ale statystyki ma porównywalne z Francuzem, kosztowałby tyle samo, natomiast prawdopodobnie miałby większą pensję na start (obecnie Athletic Bilbao płaci mu rzekomo 10 milionów), a poza tym jest raczej lewoskrzydłowym, czyli pozycja, na którą mamy Musialę i Tela. Dodatkowo jest to skrzydłowy typu sprintera
Alternatywnie jest jeszcze Bakayoko, który również ma porównywalne statystyki, aczkolwiek w gorszej lidze niż angielska.
Gruda? Jak wy uważacie, że Olise to niewiadoma i niepewny transfer to jak nazwać kupno gościa za 50 milionów, który jeszcze nic nie zdążył pokazać?
Jak dla mnie ciekawy transfer, zwłaszcza, że za nieco mniejsze pieniądze niż można by się tego spodziewać, i wydaje mi się, że jeśli Bayern pod Kompanym odpali, to Olise będzie jednym z najjaśniejszych punktów w składzie
23.06.2024 15:57
Jak 3-4-2-1 to IMO będzie to wyglądało tak:
Ito-De Ligt-Stanisic; Davies-nowy pomocnik-Pavlovic-Kimmich; Musiala-Kane-Olise
22.06.2024 17:58
@hoven
Dlatego napisałem, że nasi decydenci musieliby przeprowadzić najlepsze negocjacje w swojej karierze, żeby zbić cenę
22.06.2024 15:30
@AdiFantasti
To Eberl i Freund musieli by być bogami negocjacji żeby Nevesa wyciągnąć z Benfiki w miarę rozsądnych pieniądzach tj. ~70 milionów euro
22.06.2024 14:58
Według SportBild (Altschaffl/Falk) transfer Taha jest poważnie zagrożony z powodu kosztów. W newsie tym znalazło się też zdanie, że rzekomo planujemy sezon z czwórką środkowych obrońców.
Czyli według tego i tak będą chcieli sprzedać jednego środkowego obrońcę. Wynika na to, że De Ligt lub Upamecano out
18.06.2024 15:33
Ale Irankunda nie jest obrońcą tylko skrzydłowym
18.06.2024 15:26
1
Prawda jest taka, że mówi się o sprzedaży Gnabry'ego czy Comana, ale jakby się dało to ja Sane w sumie też bym pożegnał teraz póki jeszcze można gościa sprzedać, bo to ostatni rok kontraktu. Jak dla mnie na przedłużenie nie zasłużył, chyba że za 50-60% obecnej pensji to na 3 lata max
18.06.2024 15:23
@fiidoo
No i właśnie przez ten ciągły żal, że chcesz Theo zamiast placka Daviesa to już mi się niedobrze robi jak słyszę nazwisko Hernandeza :P
A Davies to niech albo idzie sobie przez rok na trybunach posiedzieć, albo do Realu już wypad robi.
15.06.2024 22:42
Nico Williams to chyba jedyny realistyczny finansowo piłkarz z tej trójki. Joao Neves wygląda na super talent, ale Benfika rzekomo chce za niego 100+ milionów euro, chyba że jest to cena dla angielskich klubów i Eberl mógłby ją zbić w negocjacjach.
Co do Theo Hernandeza, niby wszystko fajnie, ale też wygląda na to, że finansowo się nie zepnie. A i też sam osobiście jestem mniej chętny na ten transfer bo mi @fiidoo ze swoim narzekaniem go obrzydza ;d
Ale tak pomijając kwestie finansowe to byłbym raczej z każdego zadowolony. Ewentualnie zamiast Williamsa Bakayoko z PSV.
15.06.2024 21:55
Jak to było? Senegal, Kolumbia, Japonia, wychodzimy z grupy?
15.06.2024 00:11
To niech Fullham nie akceptuje. Za te pieniądze to już pewnie Onanę można próbować ściągnąć.
Kontrakty dla Pavlovica i Stanisica jak najszybciej.
14.06.2024 14:40
Przy obecnych realiach rynkowych to dobra cena
13.06.2024 21:16
Nie wiadomo czy Boey reprezentuje poziom Bayernu, bo najzwyczajniej w świecie jeszcze tutaj nie zdążył pograć. Oceniajmy jak już zobaczymy w akcji. Chyba, że znów będzie cały czas kontuzjowany...
13.06.2024 21:16
1
Szczerze, może nie jest to pierwsze nazwisko jakiego bym chciał w Bayernie, ale przy tej cenie nie ma dużego ryzyka. Gościu ma 25 lat, trochę też już w Bundeslidze pograł, więc nie będzie problemu z aklimatyzacją, jest lewonożnym ŚO, a więc piłkarzem jakiego w kadrze nie mamy. Może grać też na lewej obronie i w ustawieniu z trójką środkowych obrońców. Ponadto w razie czego, z wyżej wymienionych powodów jakby nie odpalił, to te pieniądze będą raczej do odzyskania.
Teraz tylko kwestia, żeby zarząd nie kupił Taha i zostawił De Ligta i kwestia obrony załatwiona. No może poza Daviesem, ale tutaj to nie wiemy jak ta żenująca telenowela się skończy
13.06.2024 21:14
Scalvini chyba najlepszy z tej czwórki, ale chłopak zerwał więzadła i wraca dopiero w grudniu/styczniu.
12.06.2024 19:15
No i niech tego braku chęci odchodzenia z klubu się trzyma. Jak Eberl taki sprytny to niech wywala Gnabry'ego i Goretzkę na siłę. Coman jakoś mam wrażenie łatwiej znajdzie na siebie chętnych niż ta dwójka.
Co do Xaviego, to pewnie skończy się wypożyczeniem, ale z opcji kupna nie skorzystają. Wyjdą z założenia, że tanie, a bardzo jakościowe wzmocnienie składu na rok.
12.06.2024 18:09
I to 5 lat jeszcze? Super, gość ma emeryturę zapewnioną...
10.06.2024 21:37
Wspominałem parę miesięcy temu o nim, zanim nie podpisał nowego kontraktu. Póki co wygląda na to, że sam zawodnik chce zostać jeszcze jeden sezon w Ajaksie.
10.06.2024 19:06
50 milionów to wycena Transfermarktu. Chelsea będzie chciała 2 razy tyle.
10.06.2024 19:05
Ale to jest lepsza alternatywa akurat. Poza ceną, bo Chelsea pewnie zawoła sobie coś pomiędzy 80 a 100 milionów
10.06.2024 19:05
29 lat w zasadzie, bo równo za miesiąc ma urodziny. Więc tak, jak na odmładzanie składu i myślenie o przyszłości to jest stary
09.06.2024 14:31
W Bayernie chyba nie ma miejsca na marzenia, a na pewno nie w zarządzie
07.06.2024 23:45
@AdiFantasti
Widzę, że jesteś chętny dołączyć do #teamOnana jako jedynego słusznego kandydata do środka pola :d
07.06.2024 22:55
@hoven
Opinię na temat Portugalczyka napisałem niżej, więc tutaj o nim napiszę tylko tyle, że wiek to akurat najpoważniejszy minus, bo to transfer na może 3-4 sezony max, przyjmując że będzie cokolwiek trzymał poziom. Dlatego jestem zwolennikiem Onany.
Guimarães to koszt 100 milionów euro, więc bardzo droga opcja. Owszem byłby super transferem, ale za taką kasę to pewnie City go ściągnie.
Co do Verratiego, nie wiem, może w Bayernie by wymiatał, ale w PSG jakoś za nim nie płaczą, pomimo, że siedział tam ponad 10 lat.
Olmo i Tah, to już ustaliliśmy chyba wcześniej, że jesteśmy na nie.
07.06.2024 19:13
Rok temu może to miało sens. Gość za miesiąc kończy 29 lat, więc jakie to jest odmłodzenia składu? Emerytem jeszcze nie jest, to prawda, ale zdecydowanie bliżej mu końca kariery niż jej początku. Poza tym 40-45 milionów to kwota jaką Bayern jest skłonny zapłacić. Fullham pewnie będzie chciało więcej. Olać gościa i brać Onanę. Będzie droższy, bo pewnie koło 60 milionów, ale za to o wiele młodszy (w sierpniu kończy 23 lata), i ma większy potencjał. A jak będzie dobry, to nie trzeba będzie szukać następcy za 3-4 lata jak z Palhinhą.
07.06.2024 19:06
@hoodykr
I 50% zysku z następnego transferu, więc i tak zarobimy.
06.06.2024 20:36
Gdyby Upamecano nie walił tych baboli, i to zazwyczaj w meczach o najwyższą stawkę, to pewnie byłby wymieniany jako jeden z najlepszych ŚO świata. Tylko właśnie "gdyby".
Ja rozumiem, że idea piłkarza pasuje do taktyki jaką planuje Kompany, ale gość w koncertowy sposób zawalił dwumecz z City, a w tym sezonie to walił koszmarne błędy w starciu z Lazio czy nawet "zwykłych" meczach w Bundeslidze.
Nie wiem czy takie problemy z koncentracją da się rozwiązać - jeśli tak, super, będziemy w końcu mieć klasowego obrońcę jakiego myśleliśmy że kupujemy w 2021. Jeśli nie, to pewnie wywali nas w spektakularny sposób z LM i tyle będzie z finału u siebie
05.06.2024 16:08
@Sopariev
A gdzie Real go upchnie jak mają do środka pola Bellinghama, Camavingę, Tchouameniego i Valverde, gdzie poza tym pewnie Guler też będzie grał, i chcą sprowadzić wonderkida Mastuanato z Argentyny?
Owszem jest możliwe, że zwolnią dla niego miejsce poprzez wytransferowanie jednego z powyższych, ale jakoś wątpię z tym Wirtzem w Realu. Prędzej bym się spodziewał że City go zgarnie jak Pep będzie dalej trenerem i nie uwalą ich za te słynne 115 zarzutów.
04.06.2024 17:57
@FCB4ever2014
Dlatego, że w ustawieniu z trójką środkowych pomocników Kimmich byłby najlepszą wersją siebie. Dotychczas grał jako defensywny pomocnik, gdzie mając obok siebie Goretzkę gościu musiał grać i z tyłu i z przodu, przez co robiła się autostrada w środku pola dla przeciwnika, a i sam Kimmich przez to rozdwojenie jaźni był mało skuteczny. Dlatego też z mojej strony absolutne NIE dla Kimmicha w 2-osobowym środku pola, ale jak najbardziej TAK, jeśli będzie miał obok siebie dwóch innych pomocników w postaci Pavlovica i przykładowo Onany.
04.06.2024 17:52
Bild to tak napisał jakby pozyskanie Taha zależało od sytuacji Mazraouiego, a to zawodnicy z dwóch różnych pozycji...
04.06.2024 17:42
Dorzućmy zakład kiedy Bayern zgarnie 10 puchar ;)
04.06.2024 15:44
Ale kupno pomocnika z defensywnymi inklinacjami nie sprawia, że Pavlovic nie będzie grał. Jak dla mnie te dwa zdarzenia się nie wykluczają. Pavlovic zapowiada się na genialnego cofniętego rozgrywającego, ale to nie znaczy, że nie może mieć obok siebie zawodnika wprowadzającego dodatkowe zabezpieczenie przeciw kontrom i dającego większe możliwości odbierania piłki w środku pola
04.06.2024 14:11
Na całe szczęście póki co dziennikarze wypluwają wiele informacji wyssanych z palca i mam nadzieję, że duet Pavlovic-Kimmich jest takim urojeniem. Jak dla mnie powinni grać w tercecie z przecinakiem (aczkolwiek takim co sam potrafi rozegrać i podciągnąć piłkę do przodu).
Co do Xaviego Simonsa i jego wypożyczenia - jak najbardziej! Nie rozumiem tutaj narzekań na taką formę transferu. Chciałbym przypomnieć, że w 2025 mamy ponoć starać się o Wirtza. Do tego czasu Xavi byłby świetnym zastępstwem, a także gdyby jednak projekt Wirtz#2025 nie wypalił, a Simons się sprawdził u nas, to byłaby zapewne opcja żeby go zatrzymać na dłużej (i za mimo wszystko mniejsze pieniądze niż Florian).
04.06.2024 14:05
1
@Pavelak i @hoven
Zapomniałbym o jeszcze jednym ciekawym nazwisku. Guillame Restes z FC Toulosue - 19-latek z Francji. Według wielu ogromny talent bramkarski i nadzieja na "1" Trójkolorowych w przyszłości. W przeciwieństwie do wielu innych "papierowych" talentów wciąż grających w rezerwach czy drużynach młodzieżowych ma za sobą pełny sezon w Ligue 1. Pograł też w Lidze Europy.
Więc oprócz Diogo Costy obserwowałbym też i Restesa, jak będzie się rozwijać, bo mógłby to być bramkarz na bardzo długi czas.
03.06.2024 18:24
2
Ciekawe, myślałem że Zvonarek będzie wprowadzany do pierwszego składu w nowym sezonie. Ibrahimovic w Frosinone raczej nie zachwycił, gra też raczej na pozycji, na której mamy dużo opcji więc podejrzewałbym raczej, że czeka go kolejne wypożyczenie, tym razem w Bundeslidze.
Na debiut Aznou w lidze czekam i się wciąż nie doczekałem - mam nadzieję, że dostanie szansę jako zmiennik Daviesa/nowego lewego obrońcy.
Fernandez ponoć spory talent, grający na pozycji, na którą mamy zapotrzebowanie. Fajnie byłoby zobaczyć go w towarzyskich spotkań przygotowujących do sezonu, jak prezentowałby się w seniorskim składzie.
Asp Jensen nie będzie włączony do 1 składu? Dziwne, bo też zbierał pozytywne opinie
03.06.2024 18:16
@hoven
No napisałem, że nie jestem jak na razie w pełni przekonany, a nie że absolutnie nie :P
Jak dla mnie póki co tylko jego kandydatura się kwalifikuje pod poważne rozważenie (może poza Gruzinem, ale jego już nie biorę pod uwagę bo za chwilę będzie grał w Premier League). Ale to na spokojnie, zobaczymy co pokaże w nadchodzącym sezonie, bo i tak nie wierzę, że bramkarza wcześniej niż w 2025 będziemy sprowadzać. Chociaż nie zdziwię się jak powiedzą że jest Nubel i nie potrzebujemy nowego golkipera...
03.06.2024 18:10
1
@Pavelak
Mamardashvili za chwilę będzie w Newcastle, bo Bayern poskąpił chyba 25 milionów w poprzednim okienku.
Diogo Costa to fajnie śmiga w Football Managerze, ale w rzeczywistości póki co nie jestem w pełni przekonany. Zależy jaka kwota się pojawi na stole
Maignan - jestem na nie. Kończy 29 lat w tym roku i o ile jest bramkarzem, gdzie wiek nie ma takiego znaczenia, to jednak nie jest to bramkarz na kolejną dekadę, a nie oszukujmy się, nie jest to pozycja, którą chce się często wymieniać. Poza tym od 2021 (czyli transferu do Milanu) jest dosyć podatny na kontuzje, przez które opuścił AŻ 51 meczy (Milanu i reprezentacji) w przeciągu 3 sezonów.
A jeszcze a propos komentarza, żeby grali ładni i jak najlepiej, to ja bym sobie życzył mimo wszystko finału LM i zwycięstwa u siebie ;)
03.06.2024 17:49
Ciekawe nazwisko, ale pytanie za jaką kwotę i czy jest wybitnie potrzebny. No i najważniejsze, czy będzie chciał pełnić rolę zmiennika
03.06.2024 16:04
@Pavelak
Rabiot to francuski Goretzka. Change my mind. Za drogi (pod względem pensji), a przy tym jest ponoć bliżej zostania w Juventusie
03.06.2024 15:39
2
@hoven
Oczywiście że przeczytane. Myślę, że prawie wszyscy zgodzą się co do tego, że trzeba pożegnać Comana, Gnabry'ego i Goretzkę, potencjalnie też Upamecano. Davies, o ile przedłuży kontrakt też się przyda.
Ja bym zaproponował asymetryczne 4-3-3 choć rzucanie suchą informacją o ustawieniu nie do końca obrazuje dobrze taktykę, więc postaram się wyjaśnić.
Wraca do nas Stanisic czyli de facto zawodnik w charakterystyce podobny do Pavarda, może odrobinę lepszy w ofensywie. Uważam że byłby idealną opcją w ów taktyce jako prawy obrońca o bardziej defensywnym usposobieniu. Zamiast przenosić Daviesa na skrzydło niech gra jako ultraofensywny lewy obrońca jak w pierwszym sezonie u Flicka i obiegający Musialę, grającego jako lewyskrzydłowy schodzący do środka. Jak dwóch ŚO wtedy De Ligt oraz Kim(czy też ktoś inny).
Linia obrony wówczas wyglądałaby następująco:
Davies-Kim/inny-De Ligt-Stanisic w fazie obrony, w fazie ataku, byłaby to trójka Kim-De Ligt-Stanisic.
Jeśli chodzi o linię pomocy, sugerowałbym trójkę w postaci Onana-Pavlovic-Kimmich. Oczywiście Onana jest do kupienia z Evertonu, ale wiele za nim przemawia jako logicznym wzmocnieniu środka pola. Wnosi on bowiem dużo fizyczności i wsparcia defensywy, jest pracowity zarówno w obronie jak i ataku (przy czym obecnie w Evertonie raczej z koncentracją na defensywnych zadaniach), a przy tym dysponuje niezłą techniką i potrafi też piłkę podholować do przodu o kilkanaście metrów. Do tego mamy Pavlovica, o którym chyba pisać nic nie trzeba, bo każdy widział jakim talentem jest - wniósłby on spokój w rozgrywaniu piłki od tyłu oraz dodatkowe wsparcie defensywy poprzez dobre ustawienie. Kimmich wreszcie mógłby wrócić do tego co robi najlepiej czyli skupienia się na wsparciu ofensywy swoją kreatywnością i podaniami stwarzającymi okazję dla linii ataku.
No właśnie, a co do ataku, trio Musiala-Kane-Sane powinno jak najbardziej stanowić poważne zagrożenie dla każdego przeciwnika. Jak wcześniej wspominałem, Musiala nie grałby jako typowy skrzydłowy, tylko jako "10" stanowiąca zagrożenie swoim dryblingiem i wejściami w pole karne, a jego miejsce na skrzydle zajmowałby Davies. Kane, w zasadzie grałby podobnie jak do tej pory, przy czym nie musiałby się już tyle cofać do rozegrania. Sane natomiast byłby typowym skrzydłowym starającym się wypracować przewagę swoją szybkością i dograniami do Kane'a i Musiali.
Gdyby powyższa idea miałaby zostać zaimplementowana, to wtedy z transferów przychodzących spodziewałbym się Onany z Evertonu, nowego skrzydłowego w postaci Bakayoko (lewonożny jak Sane, ale raczej trzyma formę przez cały sezon) i potencjalnie nowego środkowego obrońcy, najlepiej lewonożnego bo takiego w kadrze nie mamy. Przykładowo Inacio ze Sportingu
03.06.2024 15:24
@hoven
Maatsen to po wczorajszym meczu raczej szybko wypadł z list. Jak Mainz za Grudę faktycznie zawoła 50 milionów, to nie ma opcji że się u nas pojawi. Za te pieniądze lepiej brać Bakayoko z PSV albo Williamsa
02.06.2024 18:57
@Sielber9
No był i nie odpalił. Tyle, że przyszedł za darmo a opchnęli go za około 20 milionów bodajże. Więc o ile gościu okazał się cienki, to przynajmniej na nim zarobiliśmy
02.06.2024 18:41
@Pavelak
Te tylko 18 milionów to sama kwota transferu. Pensja to pewnie kolejne kilka milionów (no chyba nie dadzą mu 10+ baniek za sezon). Tylko po co on w Bayernie? Nawet jak Upamecano odejdzie, to wraca do nas Stanisic, są De Ligt, Kim i Dier. Ja wolałbym ściągnąć jakiś młody talent, albo chociaż lewonożnego stopera...
02.06.2024 18:06
A jeszcze Aznou jest wśród talentów na Campusie...
31.05.2024 16:51
Crystal Palace zawoła taką cenę, że okaże się jednak iż Wharton odpowiednim pomocnikiem dla Bayernu nie jest. Onana ciekawy wybór zakładając że trio środkowych pomocników składałoby się z niego, Pavlovica i Kimmicha.
31.05.2024 15:07
Zawodnik spoko jako rozgrywający z wahadła czy pomocnik, ale w defensywie to chyba gorszy od Daviesa
30.05.2024 22:01
@hoven
Wydaje się być bardziej produktywną wersją Comana. Owszem jego głównymi atutami są szybkość i drybling, ale do gry kombinacyjnej też będzie pasować
30.05.2024 16:25
Tylko Nico Williams cieszy z tej trójki. O ile nie deprecjonuję Olmo ze względów sportowych, to gość się leczy częściej niż Coman, a historia kontuzji powinna być brana pod uwagę przy zatrudnianiu nowych piłkarzy
30.05.2024 16:00
Trener trenerem, ale i tak zmiany w składzie będą kluczowe w kontekście następnego sezonu. Rewolucji pewnie gigantycznej nie będzie, ale i tak wymieniłbym jakichś 4-5 zawodników, zwłaszcza tych co mają kosmiczną pensję i grają przeciętnie, lub też na skutek kontuzji opuszczają 3/4 sezonu
23.05.2024 20:36
Ale wygląda na to że Pavlovic i Laimer będą jedynymi środkowymi pomocnikami jacy zostaną na kolejny sezon. Więc tak czy siak będą potrzebni nowi zawodnicy do środka pola. Co do skrzydłowych nie wiadomo czy będą potrzebnie jeśli Tuchel zdecyduje się na przejście na 3 z tyłu
16.05.2024 17:53
No nareszcie zobaczymy na co stać młodzież z Campusu
12.05.2024 16:21
Panowie, ale Mourinho zazwyczaj psuje się w swoim trzecim sezonie, więc niech dadzą mu kontrakt do 2026, czyli na dwa następne sezony i do widzenia. ;)
03.05.2024 22:57
@hoven
On napisał, że w finale zagra Real z klubem bez historii, czyli PSG
18.04.2024 19:14
1
Tak tak, a Real hiszpański, bo jak wiemy nacja ma znaczenie. W Bayernie ma być najlepszy trener i światowej klasy gracze - niezależnie od pochodzenia
23.03.2024 20:38
Bo Chelsea gra jutro w FA Cup
16.03.2024 15:57
jak faktycznie będzie te 11-13 mln euro, to nader uczciwa pensja dla kogoś kto jednak ostatnio jest bez formy. Niech dorzucą mu jeszcze jakieś atrakcyjne bonusy zależne od jakości występów, to może go zmotywuje do zostania i wejścia na wyższy poziom...
12.03.2024 20:04
Może tym razem bardziej efektywnie. Z drugiej strony, może Ci utalentowani zawodnicy pokroju Aznou, Asp-Jensen i Fernandez, czy grający w 1 zespole Pavlovic to zapowiedź nowych, lepszych czasów dla młodzieży w Bayernie?
11.03.2024 16:06
@AdiFantasti
Jeśli klauzula jest faktycznie na poziomie 50 milionów euro to można rozważyć. Przy odrobinie szczęścia jakieś 80% tej sumy będzie pokryte sprzedażą Grubego
05.03.2024 19:07
Fajnie, ale Williams przedłużył kontrakt 1 grudnia ubiegłego roku. Kontrakt, który normalnie wygasłby w końcem czerwca bieżącego roku. Trochę późno się pojawia to zainteresowanie
05.03.2024 18:14
1
Panowie, to jest Liga Mistrzów. Wszystko może się wydarzyć. Straszenie się potencjalną porażką przy spotkaniu z Realem i City to może pojawić się jak już te drużyny wylosujemy na ćwierćfinał. Ale najpierw to do tego ćwierćfinału trzeba awansować, tak więc mam nadzieję że gwiazdki chociaż na LM się zepną i przejdziemy dalej.
05.03.2024 14:51
Choćby bardzo chciał, to nie może tego zrobić. Upamecano jest przecież zawieszony za czerwoną kartkę w pierwszym meczu z Lazio
@Patryk233
Na chwilę obecną Doue miał jedną kontuzję, który wykluczyła go na 50 dni od listopada 2022 do stycznia 2023, co przełożyło się na 6 opuszczonych meczy. Owszem, może się okazać że jak do nas przyjdzie to nagle się zacznie łamać, aczkolwiek wtedy sztab medyczny powinien zostać wzięty pod lupę (chociaż już chyba jest obserwowany).
Olmo ma skłonność do kontuzji mięśniowych, aż trzykrotnie widać tam naderwanie włókien mięśniowych, raz naderwanie więzadła w kolanie i rok później znów jakieś problemy z kolanem. Dzięki, ale nie. Mamy już Comana i Gnabry'ego, więcej zawodników do Hospital FC nam nie trzeba
10.08.2024 15:01
Nah, wystarczy nam już szklanek do szpitala
10.08.2024 14:47
Ja przede wszystkim liczę na Aznou - byłoby super jakby był gotowy na grę w pierwszym zespole, nawet jako zawodnik do rotacji na początku, bo wtedy mielibyśmy dobrego grajka na lewą obronę praktycznie za darmo. No i Daviesa można by wtedy sprzedać/wywalić na trybuny.
Co do Javiera, to liczę, na to, że będzie zgarniał minuty w pucharach i po jakieś 10-15 minut w końcówkach ligowych meczy
10.08.2024 12:33
Kto bogatemu zabroni? Premier League rządzi się swoimi prawami. Prawami absurdu
10.08.2024 12:29
Ja dalej uważam, że środek pola Pavlovic-Palhinha-Kimmich byłby nieźle zbalansowany, a Josh mógłby pokazać się tam ze swojej najlepszej strony
10.08.2024 12:08
Na Campus też jest narzekanie, a prawda jest taka, że jak zmieniasz coś w akademii i systemie szkolenia młodzieży to na efekty często trzeba parę lat poczekać, co z resztą obecnie widać, bo powoli pojawiają się jakieś nazwiska z potencjałem na karierę większą niż średniaki 2 Bundesligi.
Ja myślę, że Freund zostanie doceniony właśnie za parę lat, jak się okaże, że te ciche transfery młodzieży pokroju Kusi-Asare czy Della Rovere to był genialny ruch.
10.08.2024 12:05
@Sielber9
Chciałeś raczej napisać, kiedy Lipsk zobaczy te 55 milionów euro, i czy będzie to jeszcze w obecnej dekadzie. ;)
06.08.2024 17:45
Pisałem już to nie raz. Jakby przyszedł za rok za darmo, nic bym nie miał przeciw temu transferowi. Wykładanie 25 milionów, które potencjalnie może zmienić się w 30, na zawodnika, który raczej podpisuje ostatni wielki kontrakt w karierze, podczas której rozegrał zaledwie jeden bardzo dobry sezon, to odrobinę bez sensu.
W przypadku Joao, jeszcze można zrozumieć ten transfer i przełknąć wysoką cenę, gdyż była to paląca potrzeba, i bogactwa alternatyw na rynku za specjalnie nie było. Z Tahem ciężko decyzję zrozumieć, skoro w kadrze jest już de Ligt, Kim, Stanisic, Upamecano i w razie czego Dier.
Nawet pomijając kwestie sportowe wymiany de Ligta na Taha, to finansowo to też nie wygląda wybitnie. Niemiec przecież nie przychodzi tu grać za drobne. Mówiło się chyba coś o kwocie pomiędzy 8-10 milionów za sezon. Przyjmując górną granicę jest to oszczędność zaledwie 4 milionów na sezon względem Holendra
Na koniec wracając do punktu z pierwszego akapitu - jest to ostatni duży kontrakt Taha (chyba, że Arabia za parę lat), więc jak dostanie 4 lata, to jaką będzie miał motywację, żeby grać dobrze? Owszem, może jest to jeden z tych nielicznych ambitnych i profesjonalnych graczy, ale dzisiaj to jest raczej rzadko spotykane...
06.08.2024 16:17
@fiidoo
Na Gravenberchu jeszcze zarobiliśmy, więc taki zły ostatecznie ten transfer nie był.
Co do Doue, niech przychodzi - trzeba odmładzać kadrę. Poza tym jest młody, jak odpali to te 50 czy 60 milionów okażą się świetną inwestycją, a jak się z nim nie uda, to pewnie uda się go sprzedać z minimalną stratą, albo nawet wyjść na 0.
02.08.2024 22:51
@Piter1985
Jeden z zawodników jest w klubie niechciany i wystawiony na sprzedaż, drugiego jego klub niekoniecznie chce sprzedawać. Ot taka różnica
31.07.2024 13:50
Myślę, że fakt, iż Doue może obstawić więcej niż jedną pozycję za nim przemawia, bo może grać na skrzydle, a także jako 8 i 10...
Co do kwoty jak to ma być 60 milionów podstawy + bonusy to jednak trochę drogo. Wolałbym, żeby się potargowali i zbili kwotę podstawową, dając więcej klauzul zmiennych typu wygrana LM i jakieś ponadprzeciętne osiągi samego zawodnika. W ten sposób może i ostatecznie zapłacimy więcej, ale oznaczałoby to, że zawodnik odpalił i stanowi o sile zespołu...
31.07.2024 13:41
Kurczę jak czytam komentarze to można odnieść wrażenie, że właśnie przegraliśmy na otwarcie w Wolfsburgiem lub też Ulm wywaliło nas z Pucharu Niemiec w I rundzie...
To tylko sparing, a tutaj widzę defetystyczne nastroje. Może nie grajmy w ogóle nic w sezonie tylko od razu poddajmy wszystkie mecze, bo tutaj eksperci już wieszczą po paru nic nieznaczących meczach towarzyskich tragiczny rok.
Za Tuchela wygraliśmy wszystkie sparing rok temu, z wyjątkiem City, i wielce nastukali 27 bramek Rottach-Egern. I co? Wielkie G. Skończył się sezon z okrągłym zerem trofeów.
Jedyne co boli to kontuzja Ito, ale kto to mógł przewidzieć? Po pierwsze gość w całej karierze opuścił zaledwie 10 meczy z powodów zdrowotnych, a dwa, złamanie to jest po prostu wielki pech - to nie jest kontuzja mięśnia czy ścięgna, której w teorii można uniknąć, albo minimalizować ryzyko wystąpienia.
28.07.2024 23:15
Żadna opcja, jak chcą wypożyczenie to tylko z obligacją wykupu
23.07.2024 18:08
No i niech upada ten transfer. Jak go chcą, to za rok będzie do wzięcia za darmo. Jeśli tak bardzo chce grać dla Bayernu to poczeka, ba, nawet pewnie wyjdzie mu to finansowo lepiej, bo dostanie większy bonus za podpis
23.07.2024 13:06
Są gusta i guściki. Ja osobiście czekałem na tą koszulką od czasu jak "wyciekł" jej design. Jak dla mnie fajnie, że ma swój oryginalny styl, nawiązując przy tym do regionu, w którym klub się znajduje. Liczę na to, że 3 komplet też nie zawiedzie, bo domowe trykoty od paru sezonów są takie jakieś niepowalające - tegoroczny, to z której strony nie spojrzeć, wygląda jak kolorystycznie jak koszulka Milanu
17.07.2024 14:04
Ale czemu się dziwicie? To że Goretzka dużo zarabia to wiadomo, ale ważne jest druga połówka tekstu przytoczonego przez @MsM. Przez ostatnie sezony mieliśmy tak powalającą konkurencję w środku pola, że koniec końców Goretzka grał, bo nie było za bardzo kim innym. Zobaczymy czy się "powtórzy" jak tym razem zostanie na dłużej przyspawany do ławki. Niech sobie posiedzi w pierwszych meczach, to może zmięknie i się uda go pozbyć do końca okienka.
16.07.2024 21:59
Wydaje mi się, że najpierw ściągną wszystkich, których chcą, a później będą bilansować konto. Jak zauważył @hoven, ściągnięcie nowych zawodników może zmotywować paru zawodników do odejścia
15.07.2024 22:42
Plot twist, którego nikt się nie spodziewał...
Ciekawy news, pytanie ile ma wspólnego z prawdą.
15.07.2024 16:38
@hoodykr
No to mamy wielki talent w Campusie w postaci Jonaha Kusi-Asare. Co prawda ma dopiero 17 lat, ale nie widzę przeszkód żeby dostawał już minuty, skoro w tym samym czasie Yamal zdobywa ME z Hiszpanią. Jest to bez wątpienia profil bliższy typowego napastnika niż Mathys.
15.07.2024 14:36
Nawet zakładając przyjście Xaviego/Doue i odejście dwóch skrzydłowych mamy wystarczająco zawodników ofensywnych. Nie ma sensu dokładać jeszcze jednego "ławkowicza". Niech Tel zbiera dzięki temu więcej minut, albo ktoś z Campusu
15.07.2024 14:18
Nie, absolutnie nie. Przeciętniak jakich wiele, dla Lipska może i OK grajek, ale dla Bayernu za słaby
08.07.2024 19:09
Za te 100 milionów to albo musiałby strzelać po 30+ bramek na sezon, albo czyścić każdą akcję przeciwnika.
Niech idzie sobie na trybuny posiedzieć albo do Realu jeszcze teraz
07.07.2024 20:42
@MsM
Przez chwilę zastanawiałem się o co chodzi, a wychodzi, że zapomniałem o jednej z naszych największych legend :)
07.07.2024 13:37
@Sopariev
Akurat Musiala to ma jeszcze ze 12 lat, a więc 6 dużych turniejów żeby coś wygrać z reprezentacją. Kimmich zapewne jeszcze MŚ 2026. Ale Muller i Neuer to już raczej ostatni turniej grali
05.07.2024 20:56
@zyzio
Sprawdź może co ta "cieszynka" oznacza.
Nie wiem po co ktoś miałby pokazywać koszulkę z Dywizjonem 303 czy 1410, ale nie wiem czemu miałby być za to ukarany - przykład wyciągnięty z wiadomo jakiej części ciała
05.07.2024 16:45
@Pavelak
Nie mówię, że się nie martwię, tylko żartobliwie stwierdziłem, że nie ma co panikować teraz, bo nie będziemy mieli na co narzekać za rok :P
Poza tym jak nie dali podstaw? Byli za pół darmo, a jak wiemy to jest świetna podstawa, bo nie wiedzieć czemu w Bayernie skąpią na bramkarzy. No chyba, że założenie jest takie, że nie wydają kasy póki Neuer gra. Może jak odejdzie to jednak sypną groszem?
Mam tylko nadzieję, że nie będą się trzymali tego głupiego przekonania, że Niemiec musi być na bramce, bo ja wśród młodego pokolenia niemieckich golkiperów nie widzę nikogo, kto miałby chociaż potencjał do zastąpienia Neuera
03.07.2024 15:37
@Gwzd44
Na niego też już za późno, 33 lata w przyszłym roku, poza tym kontrakt do 2028 w Barcy. Z resztą też samemu zawodnikowi tam pasuje.
Jego to trzeba było brać jak grał w Monchengladbach, ale wtedy Neuer był bezdyskusyjnie najlepszym bramkarzem świata
03.07.2024 15:30
@Alistair
Zakładając, że to byłoby 70 milionów, bo jak dla mnie to jest absolutny max cenowy (choć i tak sporo jak na LO). Milan spokojnie może zawołać 100 milionów albo więcej, gdyż Theo ma 2 lata kontraktu jeszcze, a oni sami raczej nie mają potrzeby sprzedawać zawodników.
03.07.2024 15:27
Nie no, nie ma co panikować już teraz, bo nie zostanie materiału do narzekania w przyszłym roku :P
Jak kiedyś napisałem, jeśli chodzi o bramkę dla mnie liczą się tylko 2 nazwiska (no może 3)
-Diogo Costa, do którego wciąż nie jestem w 100% przekonany, ale obejrzę sobie mecze z jego udziałem w tym sezonie, żeby wyrobić sobie bardziej dokładną opinię
-Guillame Restes, który póki co jeszcze nie jest medialny, ale ma dopiero 19 lat, a już pełny sezon Ligue 1 za nim plus mecze w Lidze Europy
-Giorgi Mamardashvili, o ile jakieś Newcastle czy inny badziew go nie zgarnie w tym okienku.
Oczywiście jest możliwe, że w następnym sezonie nastąpi objawienie jakiegoś talentu i pojawi się nowe nazwisko na tej liście, ale na miejscu scoutów Bayernu koncentrowałbym się na tej trójce.
Zanim ktoś powie Maignan, za stary (wiem, że bramkarze mogą grać dłużej, ale wolałbym kogoś na ponad dekadę, a nie 5-6 lat) i zbyt kontuzjogenny
03.07.2024 15:21
W Comana jeszcze uwierzę, że PSG go przygarnie.
Gnabry i Goretzka coś czuję, że trzeba się pogodzić, że posiedzą sobie wygodnie na ławce albo w szpitalu/na trybunach do końca kontraktu. Jak się nie uda ich pozbyć do końca okienka powinien się pojawić zegar na głównej odliczający czas do końca ich kontraktów ;d
03.07.2024 14:56
Sanches to nigdzie za bardzo się nie odnalazł. Miał potencjał na zawodnika światowej klasy, ale nigdy już później nie nawiązał do swoich początków kariery (pamiętne Euro w 2016). Inna sprawa, że był to zawodnik typu, którego niestety zdarza nam się ściągać za dużo, czyli niezwykle kruche szkło.
03.07.2024 14:52
Pewnie za 30 milionów + bieda bonusy Real by się skusił jeszcze w tym sezonie, ale po co się przepychać z Bayernem jak można mieć za darmo w przyszłym sezonie. Jak nie odpali u nich to sprzedadzą choćby za grosze i jeszcze wyjdą na plus.
Wydaje mi się, że Hernandez jest nie do wyciągnięcia, a płacenie 70+ milionów za lewego obrońcę to jednak trochę nierozsądne. Patrząc na formę Daviesa to nawet Gutierrez z Girony byłby wzmocnieniem, a pewnie też i niezbyt kosztownym.
Mimo to ja osobiście liczę, że nie wydamy ani grosza na lewego obrońcę i odpali Aznou (a może też i Perez Vinloff?).
03.07.2024 14:50
Szczerze? Największy zarzut jaki można mieć do Palinhy to chyba jego wiek i raczej wysoką cenę w tej właśnie relacji. Mam nadzieję, że nie będzie tak jak z Casemiro i Fabinho, że za rok gość będzie powłóczył nogami na boisku i będzie mijany przez wszystkich jak pachołek treningowy.
Wydaje mi się, że to jest transfer na już, żeby powalczyć o wygraną LM w tym sezonie i następnym. Jak się nie uda, to jak dla mnie zmarnowane pieniądze (tak około 90 milionów euro luźno licząc), które można było przeznaczyć na bardziej perspektywicznego i młodszego zawodnika.
03.07.2024 14:45
@MsM
Prawda jest taka, że gdyby De Ligt miał odejść za jakieś 60-70 mln euro i ten transfer odbywał się w tzw. próżni, a nie bylibyśmy straszeni Tahem za nieludzkie pieniądze w zamian, to chyba nie byłoby tutaj aż takich lamentów ;d
Osobiście boli mnie to, liczyłem że jeszcze parę lat tu pogra, no ale widać zarząd ma inny pomysł
02.07.2024 18:35
@hoven
Plettenberg to może był dobrym źródłem jak Hassan był w klubie. Ja tylko przypomnę, że nie dalej jak 2 tygodnie temu twierdził, że Stanisic nie wraca do Monachium i zostaje w Leverkusen. Ten sam Stanisic, który ma obecnie nowy kontrakt do 2029. Równie dobrze, można się poradzić kryształowej kuli.
Co do Fabrizio, on pisze na tyle ogólnie na Twitterze, że zawsze można później uargumentować, że przecież zaznaczył, że "transfer był rozważany" "było zainteresowanie zawodnikiem". Nawet nie wszystkie "Here we go", które kiedyś przecież były gwarancją, że oficjalka już za godzinę się mu obecnie nie sprawdzają.
Prawda jest taka, że obecnie nie ma dobrego źródła, które wie co się dzieje wewnątrz klubu. Są za to fantazje dziennikarzy, którzy chyba sobie rzucaja do tarczy, jaki wariant wiadomości na temat danego zawodnika opublikują w danym dniu.
Przecież a propos De Ligta jeszcze wczoraj pisano, że najpierw chciałby porozmawiać z Kompanym i pionem sportowym o tym co go czeka w następnym sezonie, a dzisiaj kupuje bilety na samolot do Manchesteru xd
Tak samo Tah. Najpierw, że 18 milionów, później, że jednak nie. Następnie, że Leverkusen go nie chce puścić za żadne pieniądze, później, że za 40 milionów. A ostatnio zwrot akcji, że jednak tak, ale za 20-25 milionów. Ciekawe co wymyślą pojutrze.
Prawda jest taka, że media masowo generują content, żeby się klikał.
01.07.2024 16:19
Tak jak pisałem gdzie indziej, jak na razie nie ma co emocjonować się fantazjami dziennikarzy.
Co do cięcia kosztów, ja nie rozumiem jednego. Za rok zwalnia się z budżetu 40 milionów euro w pensjach Neuera i Mullera, poza tym wygląda na to że Davies też zawija, możliwe, że Kimmich też. Ja nie widzę problemu, żeby zostać z tymi obrońcami, których mamy i dać im rok, żeby pokazać, kto powinien zostać, a komu podziękować. Jak tak bardzo chcą Taha, będzie do wzięcia za free - sam zawodnik pewnie też by się ucieszył bo dostałby tam parę milionów więcej za podpis, gdyż Bayern nie musiałby płacić odstępnego. Akurat też wtedy Dier by się żegnał, więc byłoby zastępstwo w sam raz. Nie potrzebujemy teraz już nikogo nowego na tą pozycję po transferze Ito.
Na chwilę obecną najbardziej palącą potrzebą jest defensywny pomocnik, gdzie się bawią w przeciąganie liny z Fullham, zamiast patrzeć na alternatywy (no chyba, że nagle w tym tygodniu wyskoczą z oficjalką jakiegoś zawodnika, o którym wcześniej nie było mowy). Wszystkie siły powinny być przeznaczone na to, żeby ściągnąć to brakujące od kilku sezonów ogniwo.
Następnie przydałoby się podpisać Musialę do 2029, i powoli zacząć planować przyszłe okienko transferowe, gdzie będzie trzeba ściągnąć nowego bramkarza, przynajmniej powalczyć o Wirtza i znaleźć następcę Daviesa (choć tutaj naiwnie liczę, że Aznou odpali i w tym sezonie powoli będzie wchodził do zespołu, żeby w następnym sezonie być pierwszym wyborem).
01.07.2024 15:12
Dobra, Panowie, na spokojnie. Jak na razie dookoła Bayernu ile jest plotek pisanych na kolanach przez media, a ile faktycznych działań, które dzieją się bez wiedzy mediów? Transfer Ito był wiadomy dzień przed. O Olise też jakoś za wcześnie nie było wiadomo. Telenowela z Tahem trwa niby od kilku tygodni, ale tylko dlatego, że Plettenburg dokonuje codziennego wysrywu na Twitterze o tym. Gość, który od czasu odejścia Hasana stracił swojego człowieka wewnątrz. Prawda jest taka, że media prawdopodobnie nic nie wiedzą, stąd piszą głupoty.
Co do samego transferu Olise, warto zauważyć, że w Premier League są nowe zasady finansowego fair play, przez co w ostatnich dniach było wiele transferów no-nameów (póki co) między angielskimi klubami, które były zagrożone karami za niespełnienie tych wymogów. Stąd na przykład też zaskakujący transfer Douglasa Luiza z Aston Villi do Juventusu. Crystal Palace na mijający sezon mieścił się w limitach, ale realizując sprzedaż dopiero na początku lipca zapewniają sobie też płynność finansową na kolejny sezon - stąd zapewne wynika opóźnienie. Obstawiam, że jutro, najpóźniej pojutrze wleci oficjalny komunikat, że Francuz będzie naszym nowym zawodnikiem
30.06.2024 17:58
@Alistair
Neuer i tak za rok wybiera się na emeryturę, chociaż dziwię się, że wcześniej za te narty jeszcze go nagrodzili 20 milionami euro na kolejny sezon...
Manu jest legendą, ale chyba czas zejść ze sceny
26.06.2024 23:10
Kvaratskhelia w Bayernie? Mamy już grajków na tą pozycję.
Na miejscu włodarzy to ja bym leciał dzisiaj do Valencii negocjować Mamardashvilego. To jest bramkarz z potencjałem na bycie w absolutnej topce. Newcastle rzekomo jeszcze go nie klepnęło, więc Panie Eberl, do roboty
26.06.2024 22:59
Ja mam pytanie w takim razie do ludzi tutaj, którzy narzekają na Olise? Kto według was byłby lepszym pomysłem?
Williams owszem fajny zawodnik, ale statystyki ma porównywalne z Francuzem, kosztowałby tyle samo, natomiast prawdopodobnie miałby większą pensję na start (obecnie Athletic Bilbao płaci mu rzekomo 10 milionów), a poza tym jest raczej lewoskrzydłowym, czyli pozycja, na którą mamy Musialę i Tela. Dodatkowo jest to skrzydłowy typu sprintera
Alternatywnie jest jeszcze Bakayoko, który również ma porównywalne statystyki, aczkolwiek w gorszej lidze niż angielska.
Gruda? Jak wy uważacie, że Olise to niewiadoma i niepewny transfer to jak nazwać kupno gościa za 50 milionów, który jeszcze nic nie zdążył pokazać?
Jak dla mnie ciekawy transfer, zwłaszcza, że za nieco mniejsze pieniądze niż można by się tego spodziewać, i wydaje mi się, że jeśli Bayern pod Kompanym odpali, to Olise będzie jednym z najjaśniejszych punktów w składzie
23.06.2024 15:57
Jak 3-4-2-1 to IMO będzie to wyglądało tak:
Ito-De Ligt-Stanisic; Davies-nowy pomocnik-Pavlovic-Kimmich; Musiala-Kane-Olise
22.06.2024 17:58
@hoven
Dlatego napisałem, że nasi decydenci musieliby przeprowadzić najlepsze negocjacje w swojej karierze, żeby zbić cenę
22.06.2024 15:30
@AdiFantasti
To Eberl i Freund musieli by być bogami negocjacji żeby Nevesa wyciągnąć z Benfiki w miarę rozsądnych pieniądzach tj. ~70 milionów euro
22.06.2024 14:58
Według SportBild (Altschaffl/Falk) transfer Taha jest poważnie zagrożony z powodu kosztów. W newsie tym znalazło się też zdanie, że rzekomo planujemy sezon z czwórką środkowych obrońców.
Czyli według tego i tak będą chcieli sprzedać jednego środkowego obrońcę. Wynika na to, że De Ligt lub Upamecano out
18.06.2024 15:33
Ale Irankunda nie jest obrońcą tylko skrzydłowym
18.06.2024 15:26
Prawda jest taka, że mówi się o sprzedaży Gnabry'ego czy Comana, ale jakby się dało to ja Sane w sumie też bym pożegnał teraz póki jeszcze można gościa sprzedać, bo to ostatni rok kontraktu. Jak dla mnie na przedłużenie nie zasłużył, chyba że za 50-60% obecnej pensji to na 3 lata max
18.06.2024 15:23
@fiidoo
No i właśnie przez ten ciągły żal, że chcesz Theo zamiast placka Daviesa to już mi się niedobrze robi jak słyszę nazwisko Hernandeza :P
A Davies to niech albo idzie sobie przez rok na trybunach posiedzieć, albo do Realu już wypad robi.
15.06.2024 22:42
Nico Williams to chyba jedyny realistyczny finansowo piłkarz z tej trójki. Joao Neves wygląda na super talent, ale Benfika rzekomo chce za niego 100+ milionów euro, chyba że jest to cena dla angielskich klubów i Eberl mógłby ją zbić w negocjacjach.
Co do Theo Hernandeza, niby wszystko fajnie, ale też wygląda na to, że finansowo się nie zepnie. A i też sam osobiście jestem mniej chętny na ten transfer bo mi @fiidoo ze swoim narzekaniem go obrzydza ;d
Ale tak pomijając kwestie finansowe to byłbym raczej z każdego zadowolony. Ewentualnie zamiast Williamsa Bakayoko z PSV.
15.06.2024 21:55
Jak to było? Senegal, Kolumbia, Japonia, wychodzimy z grupy?
15.06.2024 00:11
To niech Fullham nie akceptuje. Za te pieniądze to już pewnie Onanę można próbować ściągnąć.
Kontrakty dla Pavlovica i Stanisica jak najszybciej.
14.06.2024 14:40
Przy obecnych realiach rynkowych to dobra cena
13.06.2024 21:16
Nie wiadomo czy Boey reprezentuje poziom Bayernu, bo najzwyczajniej w świecie jeszcze tutaj nie zdążył pograć. Oceniajmy jak już zobaczymy w akcji. Chyba, że znów będzie cały czas kontuzjowany...
13.06.2024 21:16
Szczerze, może nie jest to pierwsze nazwisko jakiego bym chciał w Bayernie, ale przy tej cenie nie ma dużego ryzyka. Gościu ma 25 lat, trochę też już w Bundeslidze pograł, więc nie będzie problemu z aklimatyzacją, jest lewonożnym ŚO, a więc piłkarzem jakiego w kadrze nie mamy. Może grać też na lewej obronie i w ustawieniu z trójką środkowych obrońców. Ponadto w razie czego, z wyżej wymienionych powodów jakby nie odpalił, to te pieniądze będą raczej do odzyskania.
Teraz tylko kwestia, żeby zarząd nie kupił Taha i zostawił De Ligta i kwestia obrony załatwiona. No może poza Daviesem, ale tutaj to nie wiemy jak ta żenująca telenowela się skończy
13.06.2024 21:14
Scalvini chyba najlepszy z tej czwórki, ale chłopak zerwał więzadła i wraca dopiero w grudniu/styczniu.
12.06.2024 19:15
No i niech tego braku chęci odchodzenia z klubu się trzyma. Jak Eberl taki sprytny to niech wywala Gnabry'ego i Goretzkę na siłę. Coman jakoś mam wrażenie łatwiej znajdzie na siebie chętnych niż ta dwójka.
Co do Xaviego, to pewnie skończy się wypożyczeniem, ale z opcji kupna nie skorzystają. Wyjdą z założenia, że tanie, a bardzo jakościowe wzmocnienie składu na rok.
12.06.2024 18:09
I to 5 lat jeszcze? Super, gość ma emeryturę zapewnioną...
10.06.2024 21:37
Wspominałem parę miesięcy temu o nim, zanim nie podpisał nowego kontraktu. Póki co wygląda na to, że sam zawodnik chce zostać jeszcze jeden sezon w Ajaksie.
10.06.2024 19:06
50 milionów to wycena Transfermarktu. Chelsea będzie chciała 2 razy tyle.
10.06.2024 19:05
Ale to jest lepsza alternatywa akurat. Poza ceną, bo Chelsea pewnie zawoła sobie coś pomiędzy 80 a 100 milionów
10.06.2024 19:05
29 lat w zasadzie, bo równo za miesiąc ma urodziny. Więc tak, jak na odmładzanie składu i myślenie o przyszłości to jest stary
09.06.2024 14:31
W Bayernie chyba nie ma miejsca na marzenia, a na pewno nie w zarządzie
07.06.2024 23:45
@AdiFantasti
Widzę, że jesteś chętny dołączyć do #teamOnana jako jedynego słusznego kandydata do środka pola :d
07.06.2024 22:55
@hoven
Opinię na temat Portugalczyka napisałem niżej, więc tutaj o nim napiszę tylko tyle, że wiek to akurat najpoważniejszy minus, bo to transfer na może 3-4 sezony max, przyjmując że będzie cokolwiek trzymał poziom. Dlatego jestem zwolennikiem Onany.
Guimarães to koszt 100 milionów euro, więc bardzo droga opcja. Owszem byłby super transferem, ale za taką kasę to pewnie City go ściągnie.
Co do Verratiego, nie wiem, może w Bayernie by wymiatał, ale w PSG jakoś za nim nie płaczą, pomimo, że siedział tam ponad 10 lat.
Olmo i Tah, to już ustaliliśmy chyba wcześniej, że jesteśmy na nie.
07.06.2024 19:13
Rok temu może to miało sens. Gość za miesiąc kończy 29 lat, więc jakie to jest odmłodzenia składu? Emerytem jeszcze nie jest, to prawda, ale zdecydowanie bliżej mu końca kariery niż jej początku. Poza tym 40-45 milionów to kwota jaką Bayern jest skłonny zapłacić. Fullham pewnie będzie chciało więcej. Olać gościa i brać Onanę. Będzie droższy, bo pewnie koło 60 milionów, ale za to o wiele młodszy (w sierpniu kończy 23 lata), i ma większy potencjał. A jak będzie dobry, to nie trzeba będzie szukać następcy za 3-4 lata jak z Palhinhą.
07.06.2024 19:06
@hoodykr
I 50% zysku z następnego transferu, więc i tak zarobimy.
06.06.2024 20:36
Gdyby Upamecano nie walił tych baboli, i to zazwyczaj w meczach o najwyższą stawkę, to pewnie byłby wymieniany jako jeden z najlepszych ŚO świata. Tylko właśnie "gdyby".
Ja rozumiem, że idea piłkarza pasuje do taktyki jaką planuje Kompany, ale gość w koncertowy sposób zawalił dwumecz z City, a w tym sezonie to walił koszmarne błędy w starciu z Lazio czy nawet "zwykłych" meczach w Bundeslidze.
Nie wiem czy takie problemy z koncentracją da się rozwiązać - jeśli tak, super, będziemy w końcu mieć klasowego obrońcę jakiego myśleliśmy że kupujemy w 2021. Jeśli nie, to pewnie wywali nas w spektakularny sposób z LM i tyle będzie z finału u siebie
05.06.2024 16:08
@Sopariev
A gdzie Real go upchnie jak mają do środka pola Bellinghama, Camavingę, Tchouameniego i Valverde, gdzie poza tym pewnie Guler też będzie grał, i chcą sprowadzić wonderkida Mastuanato z Argentyny?
Owszem jest możliwe, że zwolnią dla niego miejsce poprzez wytransferowanie jednego z powyższych, ale jakoś wątpię z tym Wirtzem w Realu. Prędzej bym się spodziewał że City go zgarnie jak Pep będzie dalej trenerem i nie uwalą ich za te słynne 115 zarzutów.
04.06.2024 17:57
@FCB4ever2014
Dlatego, że w ustawieniu z trójką środkowych pomocników Kimmich byłby najlepszą wersją siebie. Dotychczas grał jako defensywny pomocnik, gdzie mając obok siebie Goretzkę gościu musiał grać i z tyłu i z przodu, przez co robiła się autostrada w środku pola dla przeciwnika, a i sam Kimmich przez to rozdwojenie jaźni był mało skuteczny. Dlatego też z mojej strony absolutne NIE dla Kimmicha w 2-osobowym środku pola, ale jak najbardziej TAK, jeśli będzie miał obok siebie dwóch innych pomocników w postaci Pavlovica i przykładowo Onany.
04.06.2024 17:52
Bild to tak napisał jakby pozyskanie Taha zależało od sytuacji Mazraouiego, a to zawodnicy z dwóch różnych pozycji...
04.06.2024 17:42
Dorzućmy zakład kiedy Bayern zgarnie 10 puchar ;)
04.06.2024 15:44
Ale kupno pomocnika z defensywnymi inklinacjami nie sprawia, że Pavlovic nie będzie grał. Jak dla mnie te dwa zdarzenia się nie wykluczają. Pavlovic zapowiada się na genialnego cofniętego rozgrywającego, ale to nie znaczy, że nie może mieć obok siebie zawodnika wprowadzającego dodatkowe zabezpieczenie przeciw kontrom i dającego większe możliwości odbierania piłki w środku pola
04.06.2024 14:11
Na całe szczęście póki co dziennikarze wypluwają wiele informacji wyssanych z palca i mam nadzieję, że duet Pavlovic-Kimmich jest takim urojeniem. Jak dla mnie powinni grać w tercecie z przecinakiem (aczkolwiek takim co sam potrafi rozegrać i podciągnąć piłkę do przodu).
Co do Xaviego Simonsa i jego wypożyczenia - jak najbardziej! Nie rozumiem tutaj narzekań na taką formę transferu. Chciałbym przypomnieć, że w 2025 mamy ponoć starać się o Wirtza. Do tego czasu Xavi byłby świetnym zastępstwem, a także gdyby jednak projekt Wirtz#2025 nie wypalił, a Simons się sprawdził u nas, to byłaby zapewne opcja żeby go zatrzymać na dłużej (i za mimo wszystko mniejsze pieniądze niż Florian).
04.06.2024 14:05
@Pavelak i @hoven
Zapomniałbym o jeszcze jednym ciekawym nazwisku. Guillame Restes z FC Toulosue - 19-latek z Francji. Według wielu ogromny talent bramkarski i nadzieja na "1" Trójkolorowych w przyszłości. W przeciwieństwie do wielu innych "papierowych" talentów wciąż grających w rezerwach czy drużynach młodzieżowych ma za sobą pełny sezon w Ligue 1. Pograł też w Lidze Europy.
Więc oprócz Diogo Costy obserwowałbym też i Restesa, jak będzie się rozwijać, bo mógłby to być bramkarz na bardzo długi czas.
03.06.2024 18:24
Ciekawe, myślałem że Zvonarek będzie wprowadzany do pierwszego składu w nowym sezonie. Ibrahimovic w Frosinone raczej nie zachwycił, gra też raczej na pozycji, na której mamy dużo opcji więc podejrzewałbym raczej, że czeka go kolejne wypożyczenie, tym razem w Bundeslidze.
Na debiut Aznou w lidze czekam i się wciąż nie doczekałem - mam nadzieję, że dostanie szansę jako zmiennik Daviesa/nowego lewego obrońcy.
Fernandez ponoć spory talent, grający na pozycji, na którą mamy zapotrzebowanie. Fajnie byłoby zobaczyć go w towarzyskich spotkań przygotowujących do sezonu, jak prezentowałby się w seniorskim składzie.
Asp Jensen nie będzie włączony do 1 składu? Dziwne, bo też zbierał pozytywne opinie
03.06.2024 18:16
@hoven
No napisałem, że nie jestem jak na razie w pełni przekonany, a nie że absolutnie nie :P
Jak dla mnie póki co tylko jego kandydatura się kwalifikuje pod poważne rozważenie (może poza Gruzinem, ale jego już nie biorę pod uwagę bo za chwilę będzie grał w Premier League). Ale to na spokojnie, zobaczymy co pokaże w nadchodzącym sezonie, bo i tak nie wierzę, że bramkarza wcześniej niż w 2025 będziemy sprowadzać. Chociaż nie zdziwię się jak powiedzą że jest Nubel i nie potrzebujemy nowego golkipera...
03.06.2024 18:10
@Pavelak
Mamardashvili za chwilę będzie w Newcastle, bo Bayern poskąpił chyba 25 milionów w poprzednim okienku.
Diogo Costa to fajnie śmiga w Football Managerze, ale w rzeczywistości póki co nie jestem w pełni przekonany. Zależy jaka kwota się pojawi na stole
Maignan - jestem na nie. Kończy 29 lat w tym roku i o ile jest bramkarzem, gdzie wiek nie ma takiego znaczenia, to jednak nie jest to bramkarz na kolejną dekadę, a nie oszukujmy się, nie jest to pozycja, którą chce się często wymieniać. Poza tym od 2021 (czyli transferu do Milanu) jest dosyć podatny na kontuzje, przez które opuścił AŻ 51 meczy (Milanu i reprezentacji) w przeciągu 3 sezonów.
A jeszcze a propos komentarza, żeby grali ładni i jak najlepiej, to ja bym sobie życzył mimo wszystko finału LM i zwycięstwa u siebie ;)
03.06.2024 17:49
Ciekawe nazwisko, ale pytanie za jaką kwotę i czy jest wybitnie potrzebny. No i najważniejsze, czy będzie chciał pełnić rolę zmiennika
03.06.2024 16:04
@Pavelak
Rabiot to francuski Goretzka. Change my mind. Za drogi (pod względem pensji), a przy tym jest ponoć bliżej zostania w Juventusie
03.06.2024 15:39
@hoven
Oczywiście że przeczytane. Myślę, że prawie wszyscy zgodzą się co do tego, że trzeba pożegnać Comana, Gnabry'ego i Goretzkę, potencjalnie też Upamecano. Davies, o ile przedłuży kontrakt też się przyda.
Ja bym zaproponował asymetryczne 4-3-3 choć rzucanie suchą informacją o ustawieniu nie do końca obrazuje dobrze taktykę, więc postaram się wyjaśnić.
Wraca do nas Stanisic czyli de facto zawodnik w charakterystyce podobny do Pavarda, może odrobinę lepszy w ofensywie. Uważam że byłby idealną opcją w ów taktyce jako prawy obrońca o bardziej defensywnym usposobieniu. Zamiast przenosić Daviesa na skrzydło niech gra jako ultraofensywny lewy obrońca jak w pierwszym sezonie u Flicka i obiegający Musialę, grającego jako lewyskrzydłowy schodzący do środka. Jak dwóch ŚO wtedy De Ligt oraz Kim(czy też ktoś inny).
Linia obrony wówczas wyglądałaby następująco:
Davies-Kim/inny-De Ligt-Stanisic w fazie obrony, w fazie ataku, byłaby to trójka Kim-De Ligt-Stanisic.
Jeśli chodzi o linię pomocy, sugerowałbym trójkę w postaci Onana-Pavlovic-Kimmich. Oczywiście Onana jest do kupienia z Evertonu, ale wiele za nim przemawia jako logicznym wzmocnieniu środka pola. Wnosi on bowiem dużo fizyczności i wsparcia defensywy, jest pracowity zarówno w obronie jak i ataku (przy czym obecnie w Evertonie raczej z koncentracją na defensywnych zadaniach), a przy tym dysponuje niezłą techniką i potrafi też piłkę podholować do przodu o kilkanaście metrów. Do tego mamy Pavlovica, o którym chyba pisać nic nie trzeba, bo każdy widział jakim talentem jest - wniósłby on spokój w rozgrywaniu piłki od tyłu oraz dodatkowe wsparcie defensywy poprzez dobre ustawienie. Kimmich wreszcie mógłby wrócić do tego co robi najlepiej czyli skupienia się na wsparciu ofensywy swoją kreatywnością i podaniami stwarzającymi okazję dla linii ataku.
No właśnie, a co do ataku, trio Musiala-Kane-Sane powinno jak najbardziej stanowić poważne zagrożenie dla każdego przeciwnika. Jak wcześniej wspominałem, Musiala nie grałby jako typowy skrzydłowy, tylko jako "10" stanowiąca zagrożenie swoim dryblingiem i wejściami w pole karne, a jego miejsce na skrzydle zajmowałby Davies. Kane, w zasadzie grałby podobnie jak do tej pory, przy czym nie musiałby się już tyle cofać do rozegrania. Sane natomiast byłby typowym skrzydłowym starającym się wypracować przewagę swoją szybkością i dograniami do Kane'a i Musiali.
Gdyby powyższa idea miałaby zostać zaimplementowana, to wtedy z transferów przychodzących spodziewałbym się Onany z Evertonu, nowego skrzydłowego w postaci Bakayoko (lewonożny jak Sane, ale raczej trzyma formę przez cały sezon) i potencjalnie nowego środkowego obrońcy, najlepiej lewonożnego bo takiego w kadrze nie mamy. Przykładowo Inacio ze Sportingu
03.06.2024 15:24
@hoven
Maatsen to po wczorajszym meczu raczej szybko wypadł z list. Jak Mainz za Grudę faktycznie zawoła 50 milionów, to nie ma opcji że się u nas pojawi. Za te pieniądze lepiej brać Bakayoko z PSV albo Williamsa
02.06.2024 18:57
@Sielber9
No był i nie odpalił. Tyle, że przyszedł za darmo a opchnęli go za około 20 milionów bodajże. Więc o ile gościu okazał się cienki, to przynajmniej na nim zarobiliśmy
02.06.2024 18:41
@Pavelak
Te tylko 18 milionów to sama kwota transferu. Pensja to pewnie kolejne kilka milionów (no chyba nie dadzą mu 10+ baniek za sezon). Tylko po co on w Bayernie? Nawet jak Upamecano odejdzie, to wraca do nas Stanisic, są De Ligt, Kim i Dier. Ja wolałbym ściągnąć jakiś młody talent, albo chociaż lewonożnego stopera...
02.06.2024 18:06
A jeszcze Aznou jest wśród talentów na Campusie...
31.05.2024 16:51
Crystal Palace zawoła taką cenę, że okaże się jednak iż Wharton odpowiednim pomocnikiem dla Bayernu nie jest. Onana ciekawy wybór zakładając że trio środkowych pomocników składałoby się z niego, Pavlovica i Kimmicha.
31.05.2024 15:07
Zawodnik spoko jako rozgrywający z wahadła czy pomocnik, ale w defensywie to chyba gorszy od Daviesa
30.05.2024 22:01
@hoven
Wydaje się być bardziej produktywną wersją Comana. Owszem jego głównymi atutami są szybkość i drybling, ale do gry kombinacyjnej też będzie pasować
30.05.2024 16:25
Tylko Nico Williams cieszy z tej trójki. O ile nie deprecjonuję Olmo ze względów sportowych, to gość się leczy częściej niż Coman, a historia kontuzji powinna być brana pod uwagę przy zatrudnianiu nowych piłkarzy
30.05.2024 16:00
Trener trenerem, ale i tak zmiany w składzie będą kluczowe w kontekście następnego sezonu. Rewolucji pewnie gigantycznej nie będzie, ale i tak wymieniłbym jakichś 4-5 zawodników, zwłaszcza tych co mają kosmiczną pensję i grają przeciętnie, lub też na skutek kontuzji opuszczają 3/4 sezonu
23.05.2024 20:36
Ale wygląda na to że Pavlovic i Laimer będą jedynymi środkowymi pomocnikami jacy zostaną na kolejny sezon. Więc tak czy siak będą potrzebni nowi zawodnicy do środka pola. Co do skrzydłowych nie wiadomo czy będą potrzebnie jeśli Tuchel zdecyduje się na przejście na 3 z tyłu
16.05.2024 17:53
No nareszcie zobaczymy na co stać młodzież z Campusu
12.05.2024 16:21
Panowie, ale Mourinho zazwyczaj psuje się w swoim trzecim sezonie, więc niech dadzą mu kontrakt do 2026, czyli na dwa następne sezony i do widzenia. ;)
03.05.2024 22:57
@hoven
On napisał, że w finale zagra Real z klubem bez historii, czyli PSG
18.04.2024 19:14
Tak tak, a Real hiszpański, bo jak wiemy nacja ma znaczenie. W Bayernie ma być najlepszy trener i światowej klasy gracze - niezależnie od pochodzenia
23.03.2024 20:38
Bo Chelsea gra jutro w FA Cup
16.03.2024 15:57
jak faktycznie będzie te 11-13 mln euro, to nader uczciwa pensja dla kogoś kto jednak ostatnio jest bez formy. Niech dorzucą mu jeszcze jakieś atrakcyjne bonusy zależne od jakości występów, to może go zmotywuje do zostania i wejścia na wyższy poziom...
12.03.2024 20:04
Może tym razem bardziej efektywnie. Z drugiej strony, może Ci utalentowani zawodnicy pokroju Aznou, Asp-Jensen i Fernandez, czy grający w 1 zespole Pavlovic to zapowiedź nowych, lepszych czasów dla młodzieży w Bayernie?
11.03.2024 16:06
@AdiFantasti
Jeśli klauzula jest faktycznie na poziomie 50 milionów euro to można rozważyć. Przy odrobinie szczęścia jakieś 80% tej sumy będzie pokryte sprzedażą Grubego
05.03.2024 19:07
Fajnie, ale Williams przedłużył kontrakt 1 grudnia ubiegłego roku. Kontrakt, który normalnie wygasłby w końcem czerwca bieżącego roku. Trochę późno się pojawia to zainteresowanie
05.03.2024 18:14
Panowie, to jest Liga Mistrzów. Wszystko może się wydarzyć. Straszenie się potencjalną porażką przy spotkaniu z Realem i City to może pojawić się jak już te drużyny wylosujemy na ćwierćfinał. Ale najpierw to do tego ćwierćfinału trzeba awansować, tak więc mam nadzieję że gwiazdki chociaż na LM się zepną i przejdziemy dalej.
05.03.2024 14:51
Choćby bardzo chciał, to nie może tego zrobić. Upamecano jest przecież zawieszony za czerwoną kartkę w pierwszym meczu z Lazio
04.03.2024 19:35