Wykorzystaliśmy wszystkie bramki na ten turniej najwyraźniej...
24.06.2025 23:20
11
Prawda jest taka, że na pożegnanie Sane zaprezentował nam 90-minutową kompilację best of swoich zagrań.
Po raz ostatni mogliśmy radować oczy tymi cudownymi strzałami z dystansu, bezkonkurencyjną skutecznością w 1 na 1 z bramkarzem, dryblingi, którymi inspirowali się Kvaradona, Musiala czy Yamal oraz niesamowitą wizją i precyzją podań. AbsolutNIE będzie nam go brakować.
24.06.2025 23:13
1
Ale przynajmniej Kompany z rekordem. Pierwsza porażka z Benfiką w historii....
24.06.2025 23:03
1
Przez to że Boey się połamał, Laimer wszedł i skończyły się zmiany (:
24.06.2025 22:41
No i będzie męczenie Kane'a. Ech...
24.06.2025 22:08
Też bym chciał, ale pewnie skończy się zajeżdżaniem Kane'a
24.06.2025 21:57
1
Mógł Kusi-Asare wyjść, raczej gorzej by nie wyglądał...
24.06.2025 21:56
3
Piłka poleciała do Stambułu ;)
24.06.2025 21:46
Uuu, z ostatniej chwili. Lyon oficjalnie degradowany do Ligue 2 z powodu finansów.
To co, Malick Fofana na sprzedaż po okazyjnej cenie? Eberl musisz
24.06.2025 20:52
Aznou ponoć był oceniany, że ma większy potencjał niż Balde, tylko, że Balde w tym wieku wypychał już Albę z lewej obrony w Barcelonie, a Marokańczyk ma problem, żeby zdobyć minuty kiedy jego konkurencją jest Guerreiro...
Jednakowoż ja bym dał mu szansę pograć w paru meczach w rozsądnym wymiarze czasowym, bo w 10 minut to się nie da nic pokazać. Jak odpali to super, jak nie, to trudno, ale przynajmniej będzie można uczciwie go ocenić.
24.06.2025 20:37
1
Jeszcze tylko Karl niech coś pogra w drugiej połówce i jakiś jeden junior i całkiem pozytywnie będzie można ocenić wykorzystanie kadry przez Kompanego
24.06.2025 20:32
To jest spokojnie do wygrania nawet jakbyśmy wystawili 2-3 młodych w wyjściowym składzie...
23.06.2025 19:46
1
I niech Gittens się trzyma tej chęci dołączenia do Chelsea. On tyle nie jest warty.
23.06.2025 19:45
@hoven
Ja się wstrzymam z ostateczną oceną do końca okienka. Na chwilę obecną uważam, że są zarówno pozytywy jak i negatywy pracy Eberla, ale miał on do tej pory tylko jeden sezon na ogarnięcie tego chaosu, który zostawili poprzednicy.
Ja wierzę, że uda się pozbyć Palhinhi, być może jednak przyjdzie jakaś fajna oferta za Comana. Ale pomimo swoich życzeń, raczej się pogodziłem, z tym że Goretzka i Gnabry będą tu trzymali się stołka rękami i nogami do lata 2026 i dopiero za rok wreszcie się zrobi normalniej pod względem składu.
23.06.2025 15:40
1
@hoven
A ja napisałem, że Bayern tego nie zrobi, bo nie jest takim klubem. Palhinhę jeszcze pewnie od biedy będzie się dało opchnąć, ale jak Uli publicznie mówi, że widzi poprawę u Gnabry'ego to chyba o czymś świadczy...
I żeby nie było, też życzę sobie, żebym nie musiał już nigdy oglądać Goretzki ani Gnabry'ego w koszulkach Bayernu, ale zdaję sobie sprawę, że pozbycie się ich nie będzie łatwe.
23.06.2025 15:14
Tak jak Sane? ;d
23.06.2025 14:52
1
ale sam Hiszpan się deklarował, że chce Real, więc nie za bardzo było o czym gadać. Inna sprawa, że jakim cudem taki talent nie został wyłapany jak Juventus się go pozbywał lekką ręką...
23.06.2025 14:52
@hoven
Ja wiem, że łatwo jest Eberla krytykować, ale w przypadku Gnabry'ego i Goretzki jest to jednak nieuzasadnione. W jaki sposób chcesz się pozbyć tej dwójki, która ma mega kontrakty od Hasana, i nie zamierza odchodzić, bo gdzie będą mieli takie pieniądze i wyrozumiałego pracodawcę. Ok, można teoretycznie by ich wywalić na trybuny, ale to popsułoby obraz Bayernu jako klubu i słynnego DNA. Poza tym i tak trzeba by im było płacić.
Co do Joao, nie wiem kto wpadł na pomysł, żeby autoryzować ten transfer, ale wątpię, że Eberl klepnął go sobie od tak bez zezwolenia rady nadzorczej, bo jak dobrze wiemy, wszystkie kwestie transferowe muszą od nich uzyskać akceptację. Natomiast nie wiem czy fakt że gra zamiast niego Goretzka źle świadczy o Kompanym, że na niego stawia, czy że Portugalczyk jest jeszcze gorszy niż Leon (jakimś cudem)
23.06.2025 14:46
1
Trudno żeby nie, skoro ma wątpliwą etykę pracy i niespecjalnie profesjonalne nastawienie do wykonywanego zawodu.
23.06.2025 13:24
Akurat bramkarz to nie problem, bo mamy Urbiga, a poza tym na rynku jest sporo ciekawych nazwisk.
Co do Kvaratskhelii to się zgodzę - byłby idealnym skrzydłowym do naszej ofensywy
23.06.2025 13:23
Kenan to akurat byłoby negatywne zaskoczenie, ale też mi się wydaje, że będzie to nazwisko inne niż te co padały w mediach
22.06.2025 12:23
Bayern obronił honor europejskiej piłki, ale jakim kosztem? Inna sprawa, że po pierwszej połowie powinno być przynajmniej 2 czy 3 bramki do 0 i na drugą można by wpuścić juniorów.
Musiala, oby nic poważnego, ale niepotrzebnie Kompany go wpuszczał w takim meczu.
21.06.2025 05:03
Jest Pavlovi oraz Jamal. Mam tylko nadzieję, że nam Musiali nie połamią
21.06.2025 04:19
I wszystko jasne. Eberl wrócił do Europy po to żeby negocjować nowy kontrakt z agentem Comana. Toż to jak nowy transfer.
21.06.2025 03:58
1
@hoven
Ghostretzka?
21.06.2025 03:57
Coman zazwyczaj dynamiką robił dużo. Problemem jest brak efektu końcowego. Gdyby miał lepszy strzał i równy poziom przy dogrywaniu piłki to gościu byłby lepszy niż legendarny duet Robbery
21.06.2025 03:56
@hoven
Ale w tym rzecz, że on nawet kiepsko nie wygląda - jego w ogóle nie ma na boisku.
21.06.2025 03:54
Gdyby nie żółta kartka w końcówce to bym nie zauważył, że w ogóle jest na boisku, więc możesz napisać, że gramy wyłącznie z Kimmichem w środku pola, zamiast Kimmicha w duecie z Bischofem czy Pavloviciem
21.06.2025 03:51
Coman.... ehhh
21.06.2025 03:21
Kane odblokował się. Lecimy po kolejne bramki
21.06.2025 03:20
Let's go
21.06.2025 03:01
@AdiFantasti
Dzięki, zobaczymy czy Vincent skorzysta ;d
21.06.2025 02:51
Jest i skład:
Neuer; Laimer-Stanisic-Tah-Guerreiro; Kimmich-Goretzka; Olise-Gnabry-Coman; Kane
Szanowni Państwo, którzy też oczekują na mecz, mamy to. Nic tak nie rozbudza człowieka jak świadomość, że o 3 w nocy będzie można rozkoszować swe zmęczone oczy duetem Kimmich-Goretzka, a jeszcze na deser Gnabry uraczy nas swoimi niesamowitymi zagraniami. (:
21.06.2025 01:56
@AdiFantasti
Odszedł Sane, który był raczej pierwszy w kolejce do gry (a to że nie powalała ta jego gra to już inna sprawa). Coman niby biega, ale liczb nie robi, więc wydaje mi się, że Paixao spokojnie by wskoczył do składu, bo najzwyczajniej w świecie zrobiłby lepsze liczby. Nie zdziwiłbym się gdyby Fofana też byłby w stanie wykręcić lepsze liczby niż King.
Co do Barcoli, to cenowo na pewno jest poziom wyżej, bo kosztuje tyle co Paixao i Fofana razem wzięci, a nawet trochę więcej. Na jego korzyść przemawiają liczby w lepszej lidze niż Brazylijczyk oraz to, że jednak sprawdził się w klubie z TOPu. Kwestią sporną pozostaje to, czy warto tyle wydawać, bo osobiście uważam, że te potencjalne 100 baniek to jednak za dużo.
20.06.2025 23:17
@AdiFantasti
Tylko co rozumiesz pod pojęciem jakościowy? To że ma bardziej rozpoznawalne nazwisko? Barcola jest fajnym pomysłem, ale czy to oznacza, że nie ma przy nim znaków zapytania? Bo według mnie są - w drugiej połowie sezonu już nie wyglądał tak niesamowicie jak w pierwszej. Dwa, to cena. Czy warto wyciągnąć na niego 100 milionów? Ja powiedziałbym, że nie.
Nie sztuką jest kupić najdroższego i rozpoznawalnego zawodnika, tylko wyciągnięcie, kogoś kto już się dobrze prezentuje, i może wskoczyć w Monachium na jeszcze wyższy poziom, a przy tym nie płacić za niego kosmicznych pieniędzy. Olise okazał się być strzałem w dziesiątkę i ja proponowałbym więcej takich transferów jak ten, zamiast zastanawiać się nad Williamsem czy Leao. Oczywiście nie mam nic przeciw korzystać z promocji jak była np. na Kvaradonę, ale raczej unikałbym transferów za duże sumy, dopóki nie mamy do czynienia z zawodnikiem naprawdę wybitnym, który potwierdził swoją jakość dwoma czy trzema sezonami w tył
20.06.2025 22:31
1
@hoven
Ja chciałbym zauważyć, że choć może i nie jest idealnie i mogłoby być lepiej, to chyba jako jedyny klub o takim statusie i rozmiarach jesteśmy bez długów.
20.06.2025 22:17
@kibicod2007
Wiesz co, wydaje mi się, że Paixao dałby radę być w wyjściowej 11, a Fofana ma papiery, na to żeby takim zawodnikiem się stać w ciągu sezonu. Tzolis jest ryzykowny, i raczej faktycznie luksusowy rezerwowy, a Schade może być za drogi na bycie rotacją
20.06.2025 22:15
2
Ponieważ do meczu jeszcze trochę zostało, to ja zapraszam wszystkich do dyskusji nad mniej oczywistymi kandydatami na pozycję lewego skrzydłowego.
Igor Paixao, 25 lat (skończy 28 czerwca), Brazylijczyk z Feyenoordu, który zanotował znakomity sezon w Feyenoordzie (30 G+A w lidze i dodatkowe 7 w Lidze Mistrzów), dobry drybling i dużo stwarzanych sytuacji - zawodnik wchodzący w swój prime i prawdopodobnie chętny na większe wyzwanie. Cena nie powinna przekroczyć 45 milionów euro. Może warto postawić znów na zawodnika z Kraju Kawy w Bayernie?
Malick Fofana, 20 lat, Belg, rozegrał pierwszy poważny sezon w lidze francuskiej, ale jeszcze nie w pełnym wymiarze czasowym (1600 minut Ligue 1 + 500 min Liga Europy). Zanotował przy tym 5 bramek i 4 asysty w lidze krajowej oraz 6 bramek i 2 asysty w LE, co łącznie daje 17 G+A. Może nie wygląda to tak imponująco jako porównamy do Paixao, ale jednak Fofana jest o 5 lat młodszy i wciąż ma spory potencjał na rozwój. Lyon dalej jest w niepowalającej sytuacji finansowej, więc myślę, że do 40 milionów można by zamknąć ten transfer.
Kevin Schade, 23 lata, Niemiec, aż dziw, że jeszcze nikt nie puszczał plotek w związku z tym zawodnikiem. Jest w końcu Niemcem, w dobrym wieku i doświadczeniem zarówno w Bundeslidze jak i Premier League, ponadto może grać na skrzydle jak i na '9'. Teoretycznie może być tak dobry jak Gnabry z sezonu 19/20. W minionym sezonie 11 bramek i 2 asysty w lidze plus po 1 punkcie w Pucharze Anglii. Minus? Ponieważ jest to Premier League, to Brentford może zawołać ponad 50 milionów euro, a z całym szacunkiem, Kevin na razie tyle wart nie jest.
Christos Tzolis, 23 lata, Grek, przepadł swego czasu w Norwich, odżył po transferze do Club Brugge, zagrał najwięcej z proponowanych kandydatów, bo aż 56 spotkań, w których zanotował 37 G+A a więc tyle samo co Paixao, z tym, że liga belgijska jest jednak mniej wymagająca niż holenderska. Nie do końca mnie przekonywałby jako główny transfer, ale jako rotacja za 25-30 milionów euro, to czemu nie?
BONUS:
Daizen Maeda, 27 lat, Japończyk, chyba najmniej oczywista opcja, i to podejrzewam, że taka, która sprawi, że zapytacie czy ze mną wszystko w porządku. ALE, 45 G+A (28 G+A jak odejmiemy ogórkowe puchary) to całkiem niezły wynik. Ponadto jest to zawodnik o niesamowitej etyce pracy. Ciężko pracuje i w ofensywie i w defensywie. Nie wymięka przed największymi, bo to głównie dzięki niemu Celtic nas męczył w barażowym dwumeczu w LM (zanotował wówczas asystę). Ja bym brał nawet jeśli tylko do rotacji, zwłaszcza, że cena może być niezwykle atrakcyjna, około 20 milionów euro. No i sam Japończyk też nie będzie chcieć kokosów w wynagrodzeniu.
20.06.2025 21:33
Myślę, że jak nie poprawi swojego poziomu gry to dla Belgii też nie zagra...
20.06.2025 20:46
@jastrzab123
Jak strzelał te pamiętne gole Juventusowi w LM no i w finale przeciw PSG...
20.06.2025 20:21
Z jednej strony Boey rozczarowuje, z drugiej rynek jakoś powalający nie jest jeśli chodzi o prawych obrońców. Niby są jakieś talenty, ale większość z nich to raczej koty w worku
20.06.2025 12:35
1
@Sielber9
Zawodnik Premier League i niedrogi? Raczej wątpię w tą taniość
20.06.2025 12:34
1
Panowie, jakie budziki i wstawanie? ;)
Lepiej nie iść spać i czekać do 3 niż budzić się w środku nocy po dwóch czy trzech godzinach
20.06.2025 12:02
Na całe szczęście to już ostatni rok, kiedy wszyscy tak piszą i auf wiedersehen
20.06.2025 12:01
Przede wszystkim Kusi-Asare, bo to jest największy talent (na pozycji napastnika) jaki posiadamy i który można włączyć do pierwszej drużyny
18.06.2025 15:52
Jak się nauczy jak powinien się ustawiać prawy obrońca i ogarnie orientację na boisku to może jeszcze coś będzie. Osobiście w to jednak wątpię
18.06.2025 15:50
Gdyby jeszcze Simons był faktycznym skrzydłowym to może, ale to ta sama pozycja co Musiala i gorsza jakość. 70 milionów można wydać lepiej niż na Xaviego
17.06.2025 22:22
@Reeken89
No tak oglądali Portugalczyków, że Palhinhę ściągnęli ;)
A tak na serio, owszem, jest sporo talentów, tylko pytanie, czy nasz zarząd da zgodę po tym jak raz już się sparzyli na wielkim talencie z Portugalii. Ktoś jeszcze pamięta Renato Sancheza?
14.06.2025 21:46
Mi się dalej wydaje, że Leao, Williams i pozostali wymieniani gracze to zasłona dymna, i gracz, który najbardziej Eberla interesuje pojawi się w mediach na chwilę przed podpisaniem kontraktu jak to było z Ito czy Olise
13.06.2025 18:57
On ma Ghańskie pochodzenie i z tego co kojarzę mówi po angielsku
11.06.2025 22:51
To może jak odejdzie znowu wygramy? ;)
11.06.2025 17:33
Ben Jacobs to inaczej Bad Jacobs na całe szczęście. Gościu wymyśla niestworzone historie z transferami, które się nie sprawdzają
08.06.2025 20:31
@Luca
A patrzyłeś na stronę kibiców tego właściwego Milanu w kontekście Leao? ;d
07.06.2025 19:23
Kibice Milanu to raczej płaczą i narzekają na właścicieli z USA, którzy zafundowali im karuzelę trenerską i słaby sezon, a teraz robią wyprzedaż składu po atrakcyjnych cenach
07.06.2025 19:13
A Milan o tym wie, że go wycenili na 70 milionów, skoro ponoć chcieli niedawno jeszcze wartość klauzuli (175 milionów), a według doniesień była mowa o kwocie rzędu 100+ milionów?
06.06.2025 19:24
Nie wiem czy statystyki popierają tezę, ale w tych kilku momentach sezonu gdzie Goretzka robił tymczasowo za ŚO wyglądał na cokolwiek użytecznego w porównaniu do jego wkładu w grę jako pomocnik...
06.06.2025 15:50
1
Mamy Aznou, więc może czas przypomnieć Kompanemu, że gracze z Campusu też mogą zagrać...
05.06.2025 11:45
Chyba, że jest Niemcem i ma w dowodzie nazwisko Sane, wtedy zamiast kopa w dupę po akcji z Zahavim jeszcze siadają do negocjacji
04.06.2025 13:59
@AdiFantasti
W tym roku grają w LM i patrząc na to, że Mbeumo rzekomo wybrał Manchester United, a Sane nie jest zainteresowany, to może się skusi
03.06.2025 11:33
4
Ja chciałbym wiedzieć czy istnieje na świecie jakikolwiek dyrektor sportowy, który byłby w stanie sprzedać Goretzkę albo Gnabry'ego. Według mnie nie, są to zwyczajnie w świecie zawodnicy niesprzedawalni, których pozbędziemy się dopiero za rok wraz z końcem ich kontraktów
02.06.2025 21:48
@hoven
No zobaczymy jak mu pójdzie - ja sobie dużo po nim obiecuję. W sumie jak tak to wygląda obecnie z transferami to można by pomyśleć nad ciekawymi rozwiązaniami taktycznymi uwzględniając trójkę Bischof-Pavlovic-Kimmich jako trójkę w środku pomocy. W defensywie byłoby to klasyczne 4-3-3, które być może wreszcie dawałoby większy spokój z tyłu przez bardziej zagęszczony środek pola, a w fazach posiadania piłki z tyłu kształtowałaby się trójka z dwóch środkowych obrońców oraz prawego (w domyśle Stanisic), przed nimi rozgrywający Pavlovic i Kimmich z przesuniętym wówczas wyżej Bischofem, Musiala schodzący do środka na 10, z Daviesem (lub Aznou czy Guerreiro) trzymającym szerokość na lewym skrzydle, Olise grającym to co w tym sezonie, i Kanem który mógłby więcej czasu spędzać w polu karnym zamiast aż tyle rozgrywać
02.06.2025 14:08
No jeszcze Bischof za free przyszedł i według mnie może się okazać jeszcze lepszym zawodnikiem niż się spodziewamy. Daje on też nadzieję, że będzie jednak mniej Goretzka grany w kolejnym sezonie.
Jeśli chodzi o inne wzmocnienia, to dopiero i tak po KMŚ, bo Rummenige już się wypowiadał, że na chwilę obecną nowych transferów nie będzie. Ale kurczę, może to i dobrze? Może właśnie zamiast sprowadzać jak to określasz przereklamowanych grajków, to powinniśmy postawić na mniej medialne talenty lub też wręcz graczy z Campusu
02.06.2025 13:22
Zmiennik za 70 czy 80 milionów euro? No raczej wątpię
30.05.2025 13:20
1
@Jelly
Dla nas wiadomo, że najlepszy, ale obiektywnie to jednak trochę brakuje. Obiekty treningowe wymagają modernizacji, a skład paru wzmocnień.
28.05.2025 15:49
1
No nie dziwię mu się, jest w peaku kariery, i idzie na testy medyczne przed przejściem do klubu ze światowego TOP 5 czy też nawet TOP 3
28.05.2025 15:40
Panowie, czas otwierać szampana/antałek z whiskey/beczułkę z piwem. Nareszcie koniec błędu
28.05.2025 15:39
W sumie, czy to taki głupi pomysł? Kane i tak częściej się bawi w rozgrywanie niż stoi w polu karnym. Gyokeres mógłby wtedy być tą bardziej standardową 9, podczas gdy Harry mógłby dalej skutecznie rozgrywać. Musiala wtedy na lewe skrzydło. No i chyba za Gyokeresa jest najbardziej uczciwa cena w porównaniu do ostatnich zawodników proponowanych przez dziennikarzy
28.05.2025 11:10
@Zerafaelo
Ironia, że wspominasz o Ito w tej samej linijce co o fakcie, że Gordon opuścił tylko 8 meczy na 150. W kontekście tego, że Japończyk przed przyjściem do nas praktycznie nie opuścił ani jednego meczu z powodu kontuzji, to brzmi to zabawnie.
A co do kwoty, napisałem 100+, bo pewnie Sroki będą chciały więcej niż sto baniek, bo ceny graczy z Premier League są chore i napompowane często do granic absurdu
26.05.2025 23:58
@Jelly
No to z tym może być problem, bo Leao biega tylko czasami jak mu się zachce. Przez pozostały czas truchta
26.05.2025 23:34
No ale chyba transfery są po żeby się wzmacniać. Leao to serio jest Sane 2.0. Mamy już za sobą 4 lata Leroya i chyba wystarczy - niepotrzebny nam jego "godny" następca 1:1
26.05.2025 22:59
Bo za Gordona pewnie zawołają 100+ milionów i Anglik, homegrown itd. Poza tym nie wiadomo czy by chciał przyjść, Newcastle jednak w LM będzie w następnym sezonie.
26.05.2025 22:39
Chyba idealne zastępstwo Sane. Rozkapryszona leniwa gwiazdeczka z niepowalającymi statystykami, ale przynajmniej droga
26.05.2025 20:32
To odkrywczy jest Plettenburg. Gakpo był z nami łączony już dawno temu, a mianowicie w tym sezonie co poszedł w zimie do Liverpoolu
26.05.2025 18:49
Nike jest w kryzysie i się wycofuje ze sponsoringów wielu drużyn, między innymi dlatego Adidas przejmuje sponsoring Liverpoolu od nowego sezonu
26.05.2025 18:37
Ale to 150 milionów było na Wirtza. Na resztę jest pewnie +/- od 40 do 50 milionów i kasa ze sprzedaży :)
24.05.2025 16:21
Huijsen już jest w Realu, więc nie bardzo
24.05.2025 13:51
A teraz parę nazwisk, które proponowałem ja albo inni koledzy tutaj, natomiast nie widziałem za bardzo doniesień medialnych.
Cherki - jak chcemy udanego transferu jak Olise, to Rayan zdaje się być idealnym kandydatem. Od dobrych kilku lat uznawany za bardzo duży talent na spokojnie rozwijał się w Lyonie. Dzisiaj ma dopiero 21 lat (22 w sierpniu) i kolejny udany sezon zakończony długo wyczekiwanym powołaniem do repki. Bardzo dobre statystyki, bo powyżej 30 G+A w Ligue 1 oraz Lidze Europy, w której pobił rekord asyst w sezonie. Zawodnik obunożny i kreatywny, do tego zagra na 10 jak i obu skrzydłach. Do tego najlepsze, kontrakt do 2026 i promocyjna cena. W zimie przebąkiwało się o 30 milonach, teraz rzekomo chcą 40 po dobrym finiszu sezonu, ale szczerze? W porównaniu do innych kandydatów to okazja - świetny stosunek jakości do ceny, a przecież zawsze można trochę ponegocjować. Jak dla mnie transfer nawet nie TAK, ale CZEMU JESZCZE NIE KUPILI
Rodrigo Mora - jako 17-latek (parę dni temu obchodził 18 urodziny) ratował słaby sezon Porto. 10 bramek w lidze portugalskiej będąc debiutantem w takim wieku to bardzo dobry wynik. Przez wielu uznawany za największy talent z akademii Porto od długiego czasu. Jedyny problem jest taki, że może być nie do wyjęcia w tym okienku, gdyż niedawno podpisał nowy kontrakt. Owszem, jest klauzula, i to 70 milionów, a nie 100 jak spekulowano, ale wydaje mi się, że sam zawodnik raczej będzie chciał zostać na kolejny sezon w Porto i się jeszcze rozwinąć przed transferem do mocniejszego zespołu. Dla mnie na TAK, ale faktycznie może poczekajmy ten jeden sezon, żeby zobaczyć jak się rozwija?
Kenan Yildiz - już w Monachium był, a ściągnięcie go z powrotem za ok 50 milionów to raczej słaby biznes. Coś tam w Juventusie gra, ale statystyki nie powalają - poza tym bardziej sprawdza się jako ofensywny pomocnik, na skrzydle jest taki sobie. Według mnie, raczej NIE.
Alex Baena - zawodnik o dziwnym profilu, ani skrzydłowy ani do końca 10. Ponadto Atletico bardzo go chce, gdzie wydaje mi się, będzie pasował o wiele bardziej niż do nas. Też raczej NIE
Gittens - powinien być w poprzednim poście, ale uleciał mi z głowy tak samo jak jemu uleciała forma z początku sezonu. Borussia ostatecznie zakwalifikowała się do LM, więc promocji na niego nie będzie. Dajmy Dortmundowi się wykazać i odrzeć z pieniędzy naiwniak z Premier League. Innymi słowy mówiąc, NIE
24.05.2025 13:50
1
Dobra, skoro już wiemy, że Wirtz nie przyjdzie, to przyjrzyjmy się tym nazwiskom co latają w mediach. Warto też pamiętać, że te 150 milionów to było wyłącznie na Floriana - zarząd pewnie na innych piłkarzy nie będzie tak szczodry, więc można założyć, że w kasie będzie 40-50 milionów na wzmocnienia plus fundusze ze sprzedaży. No to lecimy.
Leao - niektórzy mówią, że Coman 2.0, ja mówię, że Sane 2.0, ale nie ma większej różnicy. Zawodnik za drogi i zbyt leniwy na to czego potrzebujemy. Żeby jeszcze statystyki miał powalające, ale też nie. Według mnie, zdecydowanie na NIE.
Xavi Simons - nie wiem czy jestem jedynym, który nie widzi wspaniałości Simonsa, czy jest to po prostu kwestia tego, że cena obok jest nazwiska jest zbyt wygórowana. Ja wiem, że inflacja i że dawne czasy już nie wrócą, ale 70 czy 80 baniek? Szanujmy się. Staty podobne jak Leao, tyle, że na Bundesligowym podwórku. Wiadomo, że Lipsk był beznadziejny w tym sezonie, ale Xavi jakoś specjalnie ponad ten poziom nie wystawał. Po raz kolejny, na NIE.
Mitoma - magister dryblingu z Premier League, zawodnik fajny, całkiem szybki i dobrym dryblingiem. Trochę gorzej z wykończeniem, ale 10 bramek dla drużyny ze środka tabeli Premier League wykręcił. Z jednej strony niby 28 lat na liczniku, ale z drugiej, przez robienie studiów, rozpoczął poważną karierę znacznie później, więc jest o wiele mniej wyeksploatowany niż typowy 28-letni piłkarz. Jako uzupełnienie składu według mnie bardzo dobry pomysł, jeśli pod pierwszy skład to raczej duży sceptycyzm z mojej strony. Ostatecznie powiedziałbym, że MOŻE, ale kwestia ceny. Do 40-45 milionów możnaby rozważyć
Rodrygo - 24 lata na karku, duże doświadczenie, i teoretycznie wciąż niepokazana pełnia potencjału, gdyż jest wpychany na prawe skrzydło, chociaż nominalnie najlepiej się sprawuje jako lewoskrzydłowy. W Realu dosyć nierówny, potencjalny kandydat do odejścia. Problemem jest jednak wysoka kwota transferu (80+ milionów, chyba że wykorzystamy nasze Dobre Relacje(TM) z Madrytem) oraz fakt, że Brazylijczyk rzekomo chce 20 baniek za sezon. Podobnie jak Mitoma, zaliczyłbym go do kategorii MOŻE, ale kwestia ceny i zarobków
Nico Williams - przedstawiać nikomu nie trzeba, bo to już drugie okienko jak jesteśmy z nim łączeni. W reprezentacji wygląda topowo, w klubie niestety już niekoniecznie. Na plus, ma klauzulę ok 60 milionów, na minus - też potencjalnie wysokie zarobki. Niemniej wciąż dopiero 22 lata i sporo potencjału niewykorzystanego. Kolejny typ do kategorii MOŻE.
Eberechi Eze - Olise się udał, ale z Eze może już tak kolorowo nie być. Jego klauzula jest wyższa niż u Michaela, jest on jednak starszy i raczej wątpliwe, że jest w nim coś jeszcze więcej nieodkrytego. Miałem też okazję widzieć go parę razy w akcji i szczerze, to czasami potrafi prezentować tak irytujące zagrania jak Sane, strzela z głupich pozycji prosto w zawodnika przed nim zamiast podać, czy też zdarzają mu się niechlujne podania. Nie jest całkowicie na nie, ale aby kwalifikował się jako MOŻE, to trzeba byłoby wyciągnąć go w dobrej cenie, na pewno nie takiej w wysokości klauzuli (ok.68 milionów) - chyba że chcemy zrekompensować im niedoszacowanie Olise ;)
Nkunku - nie no, nie żartujmy sobie, to nawet nie jest cień tego grajka co odchodził do Chelsea, która notabene zawoła za niego pieniądze co najwyżej wywołujące uśmiech politowania na twarzy. Zdecydowane NIE
24.05.2025 13:24
Wspaniały koniec dnia dla mnie, najpierw informacja o braku awansu przed początkiem pracy, teraz wieści, że Wirtz wybywa do Liverpoolu. Echhhhh, życie czasami ssie.
No nic, to panie Eberl, proszę dzwonić do Lyonu i ściągać Cherkiego.
23.05.2025 22:30
I niech mi ktoś powie że Bayern jest na drodze do Unitedyzacji...
Myślę, że u nas ten słabszy okres, z którego mam nadzieję wychodzimy, dla obecnego ManUtd to byłby wielki sukces. Nawiasem mówiąc - Ten Hag nie był (jedynym) problemem.
A co do Totków, skoro są w LM, to bez marudzenia płacić za Tela ;)
22.05.2025 11:21
Cztery dni temu podpisał nowy kontrakt, z klauzulą 70 mln euro. Poza tym to jest bardziej ofensywny pomocnik/10, niż skrzydłowy. Ale tak, debiutancki sezon ma bardzo dobry
11.05.2025 22:34
Jej, Goretzka w składzie, od razu dzień lepszy....
10.05.2025 17:29
2
Szczerze? Za darmo, Niemiec i to reprezentant, ma doświadczenie, jest nawet szybki, więc czemu nie? Tak jak w zeszłym roku byłem przeciw transferowi gotówkowemu, to bez kwoty odstępnego, Tah to bardzo dobra okazja. Zwłaszcza w porównaniu do nieprzekonującego Thiawa czy ligowych średniaków jak Itakura
09.05.2025 18:45
Ale jaki rok, żeby przyjść za darmo? On ma kontrakt do 2027, więc jak już to 2 lata
09.05.2025 18:26
120 podstawy +30 bonusy zapewne, w tym połowa tych bonusów to prawdopodobnie rzeczy typu Złota Piłka czy wygrana Liga Mistrzów. Wydaje mi się sensowne
07.05.2025 13:46
Widzę, że jest niemało komentarzy, które sugerują, że przez transfer Wirtza nie starczy nam na klasowego lewego skrzydłowego. Może i tak, tylko po co nam zawodnik na takim poziomie, skoro przyjście Floriana przesuwa Jamala na lewą flankę? Będziemy mieć wtedy ofensywny kwartet, który będzie mógł się płynnie wymieniać pozycjami. Czy Musiala i Wirtz razem mogą świetnie działać? Wystarczy spojrzeć na reprezentację Niemiec, żeby zrozumieć że jak najbardziej, a można tą relację jeszcze bardziej poprawić jak będą razem na co dzień trenować/grać.
Wiele wskazuje na to, że budżet na Wirtza jest osobny, więc ewentualne wzmocnienia pozostałych pozycji będzie realizowanych dzięki funduszom ze sprzedaży. Stąd ewentualne zakontraktowanie Taha wydaje się być sensownym posunięciem. Powtarzam jeszcze raz, za 30 baniek był to słaby transfer, za darmo, nawet wliczając premię za podpis etc., to jest bardzo dobry ruch, bo pozwala kupić jeszcze jednego obrońcę i prawdopodobnie skrzydłowego do rotacji oraz być może zmiennika dla Kane'a. Wypromować też kogoś z Campusu jako uzupełnienie i mamy naprawdę topową ekipę.
07.05.2025 13:45
@Reeken89
No ja akurat Superpuchar traktuję jako pierwsze trofeum do wygrania w każdym sezonie, ale jak najbardziej się ucieszę jak dorzucą do gabloty. Z Wirtzem już w naszych barwach i strzelającym zwycięską bramkę.
04.05.2025 20:33
1
Mamy mistrzostwo, teraz jeszcze dorzucić KMŚ i powiedziałbym, że sezon całkiem udany. Liga Mistrzów boli, ale cóż, braki składu i brak motywacji (czy skilla) u niektórych dały się we znaki
04.05.2025 20:03
Już był u nas, ale może Tuchel źle słuchał jego rad :)
03.05.2025 16:16
Ciekawe czy dzisiaj Karl z debiutem, a Kusi Asare z jakąś sensowną ilością minut...
03.05.2025 14:34
A od kiedy to Perez spełnia zachcianki trenerów? Bo z tego co kojarzę, to ani Zidane nie dostał zawodników, których by chciał, ani Ancelotti. Czemu więc miałby spełniać prośby Xabiego, który z Realem jako trener jeszcze nic nie osiągnął?
30.04.2025 12:47
@BreitnerPaul
Po pierwsze polecam jeszcze raz przeczytać co napisałem. Lepsza technicznie i wydolnościowo. Nie musi to oznaczać, że jest lepszy ogólnie jak weźmiemy pod uwagę całokształt.
Po drugie, wyceny z Transfermarktu nie zawsze mają pokrycie z rzeczywistością, zwłaszcza wyceny zawodników spoza Europy. Często niektórzy gracze są albo niedoszacowani, albo w drugą stronę, mocno przeszacowani (vide Premier League)
30.04.2025 12:42
@Sopariev
W zeszłym sezonie byłem na nie, ale trzeba było zapłacić, a poza tym był to jego pierwszy sezon na wysokim poziomie. A teraz jest za darmo, to czemu nie? Miał drugi sezon w Leverkusen na przyzwoitym poziomie, jest Niemcem i gra na pozycji, na której wiecznie mamy braki. Jak dla mnie małe ryzyko, potencjalnie duży zysk dla zespołu
30.04.2025 12:05
Jeśli to prawda, to transfer w sumie kompletnie niespodziewany. Trudno mi natomiast coś powiedzieć o samym zawodniku, bo nigdy wcześniej o nim nie słyszałem, nawet grając w FMa. Według komentarzy na Reddicie wynika, że to taka lepsza technicznie wersja Laimera o jeszcze bardziej "żelaznych" płucach
30.04.2025 12:01
@hoven
Pod względem jakości do ceny? To jak najbardziej tak.
29.04.2025 21:50
1
Ściągnięcie Wirtza to będzie też pokaz siły Bayernu, że dalej jesteśmy w stanie ściągać największe gwiazdy, po to aby grać o najwyższe cele. Poza tym z taką ofensywą po przyjściu Floriana trudno, żebyśmy się mieli nie liczyć w walce o zwycięstwo Ligi Mistrzów, zwłaszcza, że już teraz co sezon jesteśmy standardowo w topce faworytów.
28.04.2025 15:49
1
Ja nie wiem czy jest na świecie dyrektor sportowy, który byłby w stanie się pozbyć Goretzki i Gnabry'ego w tym okienku, ale reszta najbardziej osiągalna do wykonania
23.04.2025 13:45
Simons za 60 milionów? Ciekawe gdzie taka promocja. Lipsk chce rzekomo 80 baniek, i tyle też wynosi klauzula
20.04.2025 17:58
1
Mecz pod kontrolą, łatwe i pewne 4:0, mogło być nawet wyżej. Jedyny minus to wpuszczenie Sane w tym meczu, który kompletnie nic pozytywnego nie wniósł
19.04.2025 18:22
Tak, wielki fan Barcelony, ale Real na pierwszym miejscu. Znów niepotrzebna ekscytacja wymysłami Bilda, a oni jutro napiszą coś kompletnie innego
Wykorzystaliśmy wszystkie bramki na ten turniej najwyraźniej...
24.06.2025 23:20
Prawda jest taka, że na pożegnanie Sane zaprezentował nam 90-minutową kompilację best of swoich zagrań.
Po raz ostatni mogliśmy radować oczy tymi cudownymi strzałami z dystansu, bezkonkurencyjną skutecznością w 1 na 1 z bramkarzem, dryblingi, którymi inspirowali się Kvaradona, Musiala czy Yamal oraz niesamowitą wizją i precyzją podań. AbsolutNIE będzie nam go brakować.
24.06.2025 23:13
Ale przynajmniej Kompany z rekordem. Pierwsza porażka z Benfiką w historii....
24.06.2025 23:03
Przez to że Boey się połamał, Laimer wszedł i skończyły się zmiany (:
24.06.2025 22:41
No i będzie męczenie Kane'a. Ech...
24.06.2025 22:08
Też bym chciał, ale pewnie skończy się zajeżdżaniem Kane'a
24.06.2025 21:57
Mógł Kusi-Asare wyjść, raczej gorzej by nie wyglądał...
24.06.2025 21:56
Piłka poleciała do Stambułu ;)
24.06.2025 21:46
Uuu, z ostatniej chwili. Lyon oficjalnie degradowany do Ligue 2 z powodu finansów.
To co, Malick Fofana na sprzedaż po okazyjnej cenie? Eberl musisz
24.06.2025 20:52
Aznou ponoć był oceniany, że ma większy potencjał niż Balde, tylko, że Balde w tym wieku wypychał już Albę z lewej obrony w Barcelonie, a Marokańczyk ma problem, żeby zdobyć minuty kiedy jego konkurencją jest Guerreiro...
Jednakowoż ja bym dał mu szansę pograć w paru meczach w rozsądnym wymiarze czasowym, bo w 10 minut to się nie da nic pokazać. Jak odpali to super, jak nie, to trudno, ale przynajmniej będzie można uczciwie go ocenić.
24.06.2025 20:37
Jeszcze tylko Karl niech coś pogra w drugiej połówce i jakiś jeden junior i całkiem pozytywnie będzie można ocenić wykorzystanie kadry przez Kompanego
24.06.2025 20:32
To jest spokojnie do wygrania nawet jakbyśmy wystawili 2-3 młodych w wyjściowym składzie...
23.06.2025 19:46
I niech Gittens się trzyma tej chęci dołączenia do Chelsea. On tyle nie jest warty.
23.06.2025 19:45
@hoven
Ja się wstrzymam z ostateczną oceną do końca okienka. Na chwilę obecną uważam, że są zarówno pozytywy jak i negatywy pracy Eberla, ale miał on do tej pory tylko jeden sezon na ogarnięcie tego chaosu, który zostawili poprzednicy.
Ja wierzę, że uda się pozbyć Palhinhi, być może jednak przyjdzie jakaś fajna oferta za Comana. Ale pomimo swoich życzeń, raczej się pogodziłem, z tym że Goretzka i Gnabry będą tu trzymali się stołka rękami i nogami do lata 2026 i dopiero za rok wreszcie się zrobi normalniej pod względem składu.
23.06.2025 15:40
@hoven
A ja napisałem, że Bayern tego nie zrobi, bo nie jest takim klubem. Palhinhę jeszcze pewnie od biedy będzie się dało opchnąć, ale jak Uli publicznie mówi, że widzi poprawę u Gnabry'ego to chyba o czymś świadczy...
I żeby nie było, też życzę sobie, żebym nie musiał już nigdy oglądać Goretzki ani Gnabry'ego w koszulkach Bayernu, ale zdaję sobie sprawę, że pozbycie się ich nie będzie łatwe.
23.06.2025 15:14
Tak jak Sane? ;d
23.06.2025 14:52
ale sam Hiszpan się deklarował, że chce Real, więc nie za bardzo było o czym gadać. Inna sprawa, że jakim cudem taki talent nie został wyłapany jak Juventus się go pozbywał lekką ręką...
23.06.2025 14:52
@hoven
Ja wiem, że łatwo jest Eberla krytykować, ale w przypadku Gnabry'ego i Goretzki jest to jednak nieuzasadnione. W jaki sposób chcesz się pozbyć tej dwójki, która ma mega kontrakty od Hasana, i nie zamierza odchodzić, bo gdzie będą mieli takie pieniądze i wyrozumiałego pracodawcę. Ok, można teoretycznie by ich wywalić na trybuny, ale to popsułoby obraz Bayernu jako klubu i słynnego DNA. Poza tym i tak trzeba by im było płacić.
Co do Joao, nie wiem kto wpadł na pomysł, żeby autoryzować ten transfer, ale wątpię, że Eberl klepnął go sobie od tak bez zezwolenia rady nadzorczej, bo jak dobrze wiemy, wszystkie kwestie transferowe muszą od nich uzyskać akceptację. Natomiast nie wiem czy fakt że gra zamiast niego Goretzka źle świadczy o Kompanym, że na niego stawia, czy że Portugalczyk jest jeszcze gorszy niż Leon (jakimś cudem)
23.06.2025 14:46
Trudno żeby nie, skoro ma wątpliwą etykę pracy i niespecjalnie profesjonalne nastawienie do wykonywanego zawodu.
23.06.2025 13:24
Akurat bramkarz to nie problem, bo mamy Urbiga, a poza tym na rynku jest sporo ciekawych nazwisk.
Co do Kvaratskhelii to się zgodzę - byłby idealnym skrzydłowym do naszej ofensywy
23.06.2025 13:23
Kenan to akurat byłoby negatywne zaskoczenie, ale też mi się wydaje, że będzie to nazwisko inne niż te co padały w mediach
22.06.2025 12:23
Bayern obronił honor europejskiej piłki, ale jakim kosztem? Inna sprawa, że po pierwszej połowie powinno być przynajmniej 2 czy 3 bramki do 0 i na drugą można by wpuścić juniorów.
Musiala, oby nic poważnego, ale niepotrzebnie Kompany go wpuszczał w takim meczu.
21.06.2025 05:03
Jest Pavlovi oraz Jamal. Mam tylko nadzieję, że nam Musiali nie połamią
21.06.2025 04:19
I wszystko jasne. Eberl wrócił do Europy po to żeby negocjować nowy kontrakt z agentem Comana. Toż to jak nowy transfer.
21.06.2025 03:58
@hoven
Ghostretzka?
21.06.2025 03:57
Coman zazwyczaj dynamiką robił dużo. Problemem jest brak efektu końcowego. Gdyby miał lepszy strzał i równy poziom przy dogrywaniu piłki to gościu byłby lepszy niż legendarny duet Robbery
21.06.2025 03:56
@hoven
Ale w tym rzecz, że on nawet kiepsko nie wygląda - jego w ogóle nie ma na boisku.
21.06.2025 03:54
Gdyby nie żółta kartka w końcówce to bym nie zauważył, że w ogóle jest na boisku, więc możesz napisać, że gramy wyłącznie z Kimmichem w środku pola, zamiast Kimmicha w duecie z Bischofem czy Pavloviciem
21.06.2025 03:51
Coman.... ehhh
21.06.2025 03:21
Kane odblokował się. Lecimy po kolejne bramki
21.06.2025 03:20
Let's go
21.06.2025 03:01
@AdiFantasti
Dzięki, zobaczymy czy Vincent skorzysta ;d
21.06.2025 02:51
Jest i skład:
Neuer; Laimer-Stanisic-Tah-Guerreiro; Kimmich-Goretzka; Olise-Gnabry-Coman; Kane
Szanowni Państwo, którzy też oczekują na mecz, mamy to. Nic tak nie rozbudza człowieka jak świadomość, że o 3 w nocy będzie można rozkoszować swe zmęczone oczy duetem Kimmich-Goretzka, a jeszcze na deser Gnabry uraczy nas swoimi niesamowitymi zagraniami. (:
21.06.2025 01:56
@AdiFantasti
Odszedł Sane, który był raczej pierwszy w kolejce do gry (a to że nie powalała ta jego gra to już inna sprawa). Coman niby biega, ale liczb nie robi, więc wydaje mi się, że Paixao spokojnie by wskoczył do składu, bo najzwyczajniej w świecie zrobiłby lepsze liczby. Nie zdziwiłbym się gdyby Fofana też byłby w stanie wykręcić lepsze liczby niż King.
Co do Barcoli, to cenowo na pewno jest poziom wyżej, bo kosztuje tyle co Paixao i Fofana razem wzięci, a nawet trochę więcej. Na jego korzyść przemawiają liczby w lepszej lidze niż Brazylijczyk oraz to, że jednak sprawdził się w klubie z TOPu. Kwestią sporną pozostaje to, czy warto tyle wydawać, bo osobiście uważam, że te potencjalne 100 baniek to jednak za dużo.
20.06.2025 23:17
@AdiFantasti
Tylko co rozumiesz pod pojęciem jakościowy? To że ma bardziej rozpoznawalne nazwisko? Barcola jest fajnym pomysłem, ale czy to oznacza, że nie ma przy nim znaków zapytania? Bo według mnie są - w drugiej połowie sezonu już nie wyglądał tak niesamowicie jak w pierwszej. Dwa, to cena. Czy warto wyciągnąć na niego 100 milionów? Ja powiedziałbym, że nie.
Nie sztuką jest kupić najdroższego i rozpoznawalnego zawodnika, tylko wyciągnięcie, kogoś kto już się dobrze prezentuje, i może wskoczyć w Monachium na jeszcze wyższy poziom, a przy tym nie płacić za niego kosmicznych pieniędzy. Olise okazał się być strzałem w dziesiątkę i ja proponowałbym więcej takich transferów jak ten, zamiast zastanawiać się nad Williamsem czy Leao. Oczywiście nie mam nic przeciw korzystać z promocji jak była np. na Kvaradonę, ale raczej unikałbym transferów za duże sumy, dopóki nie mamy do czynienia z zawodnikiem naprawdę wybitnym, który potwierdził swoją jakość dwoma czy trzema sezonami w tył
20.06.2025 22:31
@hoven
Ja chciałbym zauważyć, że choć może i nie jest idealnie i mogłoby być lepiej, to chyba jako jedyny klub o takim statusie i rozmiarach jesteśmy bez długów.
20.06.2025 22:17
@kibicod2007
Wiesz co, wydaje mi się, że Paixao dałby radę być w wyjściowej 11, a Fofana ma papiery, na to żeby takim zawodnikiem się stać w ciągu sezonu. Tzolis jest ryzykowny, i raczej faktycznie luksusowy rezerwowy, a Schade może być za drogi na bycie rotacją
20.06.2025 22:15
Ponieważ do meczu jeszcze trochę zostało, to ja zapraszam wszystkich do dyskusji nad mniej oczywistymi kandydatami na pozycję lewego skrzydłowego.
Igor Paixao, 25 lat (skończy 28 czerwca), Brazylijczyk z Feyenoordu, który zanotował znakomity sezon w Feyenoordzie (30 G+A w lidze i dodatkowe 7 w Lidze Mistrzów), dobry drybling i dużo stwarzanych sytuacji - zawodnik wchodzący w swój prime i prawdopodobnie chętny na większe wyzwanie. Cena nie powinna przekroczyć 45 milionów euro. Może warto postawić znów na zawodnika z Kraju Kawy w Bayernie?
Malick Fofana, 20 lat, Belg, rozegrał pierwszy poważny sezon w lidze francuskiej, ale jeszcze nie w pełnym wymiarze czasowym (1600 minut Ligue 1 + 500 min Liga Europy). Zanotował przy tym 5 bramek i 4 asysty w lidze krajowej oraz 6 bramek i 2 asysty w LE, co łącznie daje 17 G+A. Może nie wygląda to tak imponująco jako porównamy do Paixao, ale jednak Fofana jest o 5 lat młodszy i wciąż ma spory potencjał na rozwój. Lyon dalej jest w niepowalającej sytuacji finansowej, więc myślę, że do 40 milionów można by zamknąć ten transfer.
Kevin Schade, 23 lata, Niemiec, aż dziw, że jeszcze nikt nie puszczał plotek w związku z tym zawodnikiem. Jest w końcu Niemcem, w dobrym wieku i doświadczeniem zarówno w Bundeslidze jak i Premier League, ponadto może grać na skrzydle jak i na '9'. Teoretycznie może być tak dobry jak Gnabry z sezonu 19/20. W minionym sezonie 11 bramek i 2 asysty w lidze plus po 1 punkcie w Pucharze Anglii. Minus? Ponieważ jest to Premier League, to Brentford może zawołać ponad 50 milionów euro, a z całym szacunkiem, Kevin na razie tyle wart nie jest.
Christos Tzolis, 23 lata, Grek, przepadł swego czasu w Norwich, odżył po transferze do Club Brugge, zagrał najwięcej z proponowanych kandydatów, bo aż 56 spotkań, w których zanotował 37 G+A a więc tyle samo co Paixao, z tym, że liga belgijska jest jednak mniej wymagająca niż holenderska. Nie do końca mnie przekonywałby jako główny transfer, ale jako rotacja za 25-30 milionów euro, to czemu nie?
BONUS:
Daizen Maeda, 27 lat, Japończyk, chyba najmniej oczywista opcja, i to podejrzewam, że taka, która sprawi, że zapytacie czy ze mną wszystko w porządku. ALE, 45 G+A (28 G+A jak odejmiemy ogórkowe puchary) to całkiem niezły wynik. Ponadto jest to zawodnik o niesamowitej etyce pracy. Ciężko pracuje i w ofensywie i w defensywie. Nie wymięka przed największymi, bo to głównie dzięki niemu Celtic nas męczył w barażowym dwumeczu w LM (zanotował wówczas asystę). Ja bym brał nawet jeśli tylko do rotacji, zwłaszcza, że cena może być niezwykle atrakcyjna, około 20 milionów euro. No i sam Japończyk też nie będzie chcieć kokosów w wynagrodzeniu.
20.06.2025 21:33
Myślę, że jak nie poprawi swojego poziomu gry to dla Belgii też nie zagra...
20.06.2025 20:46
@jastrzab123
Jak strzelał te pamiętne gole Juventusowi w LM no i w finale przeciw PSG...
20.06.2025 20:21
Z jednej strony Boey rozczarowuje, z drugiej rynek jakoś powalający nie jest jeśli chodzi o prawych obrońców. Niby są jakieś talenty, ale większość z nich to raczej koty w worku
20.06.2025 12:35
@Sielber9
Zawodnik Premier League i niedrogi? Raczej wątpię w tą taniość
20.06.2025 12:34
Panowie, jakie budziki i wstawanie? ;)
Lepiej nie iść spać i czekać do 3 niż budzić się w środku nocy po dwóch czy trzech godzinach
20.06.2025 12:02
Na całe szczęście to już ostatni rok, kiedy wszyscy tak piszą i auf wiedersehen
20.06.2025 12:01
Przede wszystkim Kusi-Asare, bo to jest największy talent (na pozycji napastnika) jaki posiadamy i który można włączyć do pierwszej drużyny
18.06.2025 15:52
Jak się nauczy jak powinien się ustawiać prawy obrońca i ogarnie orientację na boisku to może jeszcze coś będzie. Osobiście w to jednak wątpię
18.06.2025 15:50
Gdyby jeszcze Simons był faktycznym skrzydłowym to może, ale to ta sama pozycja co Musiala i gorsza jakość. 70 milionów można wydać lepiej niż na Xaviego
17.06.2025 22:22
@Reeken89
No tak oglądali Portugalczyków, że Palhinhę ściągnęli ;)
A tak na serio, owszem, jest sporo talentów, tylko pytanie, czy nasz zarząd da zgodę po tym jak raz już się sparzyli na wielkim talencie z Portugalii. Ktoś jeszcze pamięta Renato Sancheza?
14.06.2025 21:46
Mi się dalej wydaje, że Leao, Williams i pozostali wymieniani gracze to zasłona dymna, i gracz, który najbardziej Eberla interesuje pojawi się w mediach na chwilę przed podpisaniem kontraktu jak to było z Ito czy Olise
13.06.2025 18:57
On ma Ghańskie pochodzenie i z tego co kojarzę mówi po angielsku
11.06.2025 22:51
To może jak odejdzie znowu wygramy? ;)
11.06.2025 17:33
Ben Jacobs to inaczej Bad Jacobs na całe szczęście. Gościu wymyśla niestworzone historie z transferami, które się nie sprawdzają
08.06.2025 20:31
@Luca
A patrzyłeś na stronę kibiców tego właściwego Milanu w kontekście Leao? ;d
07.06.2025 19:23
Kibice Milanu to raczej płaczą i narzekają na właścicieli z USA, którzy zafundowali im karuzelę trenerską i słaby sezon, a teraz robią wyprzedaż składu po atrakcyjnych cenach
07.06.2025 19:13
A Milan o tym wie, że go wycenili na 70 milionów, skoro ponoć chcieli niedawno jeszcze wartość klauzuli (175 milionów), a według doniesień była mowa o kwocie rzędu 100+ milionów?
06.06.2025 19:24
Nie wiem czy statystyki popierają tezę, ale w tych kilku momentach sezonu gdzie Goretzka robił tymczasowo za ŚO wyglądał na cokolwiek użytecznego w porównaniu do jego wkładu w grę jako pomocnik...
06.06.2025 15:50
Mamy Aznou, więc może czas przypomnieć Kompanemu, że gracze z Campusu też mogą zagrać...
05.06.2025 11:45
Chyba, że jest Niemcem i ma w dowodzie nazwisko Sane, wtedy zamiast kopa w dupę po akcji z Zahavim jeszcze siadają do negocjacji
04.06.2025 13:59
@AdiFantasti
W tym roku grają w LM i patrząc na to, że Mbeumo rzekomo wybrał Manchester United, a Sane nie jest zainteresowany, to może się skusi
03.06.2025 11:33
Ja chciałbym wiedzieć czy istnieje na świecie jakikolwiek dyrektor sportowy, który byłby w stanie sprzedać Goretzkę albo Gnabry'ego. Według mnie nie, są to zwyczajnie w świecie zawodnicy niesprzedawalni, których pozbędziemy się dopiero za rok wraz z końcem ich kontraktów
02.06.2025 21:48
@hoven
No zobaczymy jak mu pójdzie - ja sobie dużo po nim obiecuję. W sumie jak tak to wygląda obecnie z transferami to można by pomyśleć nad ciekawymi rozwiązaniami taktycznymi uwzględniając trójkę Bischof-Pavlovic-Kimmich jako trójkę w środku pomocy. W defensywie byłoby to klasyczne 4-3-3, które być może wreszcie dawałoby większy spokój z tyłu przez bardziej zagęszczony środek pola, a w fazach posiadania piłki z tyłu kształtowałaby się trójka z dwóch środkowych obrońców oraz prawego (w domyśle Stanisic), przed nimi rozgrywający Pavlovic i Kimmich z przesuniętym wówczas wyżej Bischofem, Musiala schodzący do środka na 10, z Daviesem (lub Aznou czy Guerreiro) trzymającym szerokość na lewym skrzydle, Olise grającym to co w tym sezonie, i Kanem który mógłby więcej czasu spędzać w polu karnym zamiast aż tyle rozgrywać
02.06.2025 14:08
No jeszcze Bischof za free przyszedł i według mnie może się okazać jeszcze lepszym zawodnikiem niż się spodziewamy. Daje on też nadzieję, że będzie jednak mniej Goretzka grany w kolejnym sezonie.
Jeśli chodzi o inne wzmocnienia, to dopiero i tak po KMŚ, bo Rummenige już się wypowiadał, że na chwilę obecną nowych transferów nie będzie. Ale kurczę, może to i dobrze? Może właśnie zamiast sprowadzać jak to określasz przereklamowanych grajków, to powinniśmy postawić na mniej medialne talenty lub też wręcz graczy z Campusu
02.06.2025 13:22
Zmiennik za 70 czy 80 milionów euro? No raczej wątpię
30.05.2025 13:20
@Jelly
Dla nas wiadomo, że najlepszy, ale obiektywnie to jednak trochę brakuje. Obiekty treningowe wymagają modernizacji, a skład paru wzmocnień.
28.05.2025 15:49
No nie dziwię mu się, jest w peaku kariery, i idzie na testy medyczne przed przejściem do klubu ze światowego TOP 5 czy też nawet TOP 3
28.05.2025 15:40
Panowie, czas otwierać szampana/antałek z whiskey/beczułkę z piwem. Nareszcie koniec błędu
28.05.2025 15:39
W sumie, czy to taki głupi pomysł? Kane i tak częściej się bawi w rozgrywanie niż stoi w polu karnym. Gyokeres mógłby wtedy być tą bardziej standardową 9, podczas gdy Harry mógłby dalej skutecznie rozgrywać. Musiala wtedy na lewe skrzydło. No i chyba za Gyokeresa jest najbardziej uczciwa cena w porównaniu do ostatnich zawodników proponowanych przez dziennikarzy
28.05.2025 11:10
@Zerafaelo
Ironia, że wspominasz o Ito w tej samej linijce co o fakcie, że Gordon opuścił tylko 8 meczy na 150. W kontekście tego, że Japończyk przed przyjściem do nas praktycznie nie opuścił ani jednego meczu z powodu kontuzji, to brzmi to zabawnie.
A co do kwoty, napisałem 100+, bo pewnie Sroki będą chciały więcej niż sto baniek, bo ceny graczy z Premier League są chore i napompowane często do granic absurdu
26.05.2025 23:58
@Jelly
No to z tym może być problem, bo Leao biega tylko czasami jak mu się zachce. Przez pozostały czas truchta
26.05.2025 23:34
No ale chyba transfery są po żeby się wzmacniać. Leao to serio jest Sane 2.0. Mamy już za sobą 4 lata Leroya i chyba wystarczy - niepotrzebny nam jego "godny" następca 1:1
26.05.2025 22:59
Bo za Gordona pewnie zawołają 100+ milionów i Anglik, homegrown itd. Poza tym nie wiadomo czy by chciał przyjść, Newcastle jednak w LM będzie w następnym sezonie.
26.05.2025 22:39
Chyba idealne zastępstwo Sane. Rozkapryszona leniwa gwiazdeczka z niepowalającymi statystykami, ale przynajmniej droga
26.05.2025 20:32
To odkrywczy jest Plettenburg. Gakpo był z nami łączony już dawno temu, a mianowicie w tym sezonie co poszedł w zimie do Liverpoolu
26.05.2025 18:49
Nike jest w kryzysie i się wycofuje ze sponsoringów wielu drużyn, między innymi dlatego Adidas przejmuje sponsoring Liverpoolu od nowego sezonu
26.05.2025 18:37
Ale to 150 milionów było na Wirtza. Na resztę jest pewnie +/- od 40 do 50 milionów i kasa ze sprzedaży :)
24.05.2025 16:21
Huijsen już jest w Realu, więc nie bardzo
24.05.2025 13:51
A teraz parę nazwisk, które proponowałem ja albo inni koledzy tutaj, natomiast nie widziałem za bardzo doniesień medialnych.
Cherki - jak chcemy udanego transferu jak Olise, to Rayan zdaje się być idealnym kandydatem. Od dobrych kilku lat uznawany za bardzo duży talent na spokojnie rozwijał się w Lyonie. Dzisiaj ma dopiero 21 lat (22 w sierpniu) i kolejny udany sezon zakończony długo wyczekiwanym powołaniem do repki. Bardzo dobre statystyki, bo powyżej 30 G+A w Ligue 1 oraz Lidze Europy, w której pobił rekord asyst w sezonie. Zawodnik obunożny i kreatywny, do tego zagra na 10 jak i obu skrzydłach. Do tego najlepsze, kontrakt do 2026 i promocyjna cena. W zimie przebąkiwało się o 30 milonach, teraz rzekomo chcą 40 po dobrym finiszu sezonu, ale szczerze? W porównaniu do innych kandydatów to okazja - świetny stosunek jakości do ceny, a przecież zawsze można trochę ponegocjować. Jak dla mnie transfer nawet nie TAK, ale CZEMU JESZCZE NIE KUPILI
Rodrigo Mora - jako 17-latek (parę dni temu obchodził 18 urodziny) ratował słaby sezon Porto. 10 bramek w lidze portugalskiej będąc debiutantem w takim wieku to bardzo dobry wynik. Przez wielu uznawany za największy talent z akademii Porto od długiego czasu. Jedyny problem jest taki, że może być nie do wyjęcia w tym okienku, gdyż niedawno podpisał nowy kontrakt. Owszem, jest klauzula, i to 70 milionów, a nie 100 jak spekulowano, ale wydaje mi się, że sam zawodnik raczej będzie chciał zostać na kolejny sezon w Porto i się jeszcze rozwinąć przed transferem do mocniejszego zespołu. Dla mnie na TAK, ale faktycznie może poczekajmy ten jeden sezon, żeby zobaczyć jak się rozwija?
Kenan Yildiz - już w Monachium był, a ściągnięcie go z powrotem za ok 50 milionów to raczej słaby biznes. Coś tam w Juventusie gra, ale statystyki nie powalają - poza tym bardziej sprawdza się jako ofensywny pomocnik, na skrzydle jest taki sobie. Według mnie, raczej NIE.
Alex Baena - zawodnik o dziwnym profilu, ani skrzydłowy ani do końca 10. Ponadto Atletico bardzo go chce, gdzie wydaje mi się, będzie pasował o wiele bardziej niż do nas. Też raczej NIE
Gittens - powinien być w poprzednim poście, ale uleciał mi z głowy tak samo jak jemu uleciała forma z początku sezonu. Borussia ostatecznie zakwalifikowała się do LM, więc promocji na niego nie będzie. Dajmy Dortmundowi się wykazać i odrzeć z pieniędzy naiwniak z Premier League. Innymi słowy mówiąc, NIE
24.05.2025 13:50
Dobra, skoro już wiemy, że Wirtz nie przyjdzie, to przyjrzyjmy się tym nazwiskom co latają w mediach. Warto też pamiętać, że te 150 milionów to było wyłącznie na Floriana - zarząd pewnie na innych piłkarzy nie będzie tak szczodry, więc można założyć, że w kasie będzie 40-50 milionów na wzmocnienia plus fundusze ze sprzedaży. No to lecimy.
Leao - niektórzy mówią, że Coman 2.0, ja mówię, że Sane 2.0, ale nie ma większej różnicy. Zawodnik za drogi i zbyt leniwy na to czego potrzebujemy. Żeby jeszcze statystyki miał powalające, ale też nie. Według mnie, zdecydowanie na NIE.
Xavi Simons - nie wiem czy jestem jedynym, który nie widzi wspaniałości Simonsa, czy jest to po prostu kwestia tego, że cena obok jest nazwiska jest zbyt wygórowana. Ja wiem, że inflacja i że dawne czasy już nie wrócą, ale 70 czy 80 baniek? Szanujmy się. Staty podobne jak Leao, tyle, że na Bundesligowym podwórku. Wiadomo, że Lipsk był beznadziejny w tym sezonie, ale Xavi jakoś specjalnie ponad ten poziom nie wystawał. Po raz kolejny, na NIE.
Mitoma - magister dryblingu z Premier League, zawodnik fajny, całkiem szybki i dobrym dryblingiem. Trochę gorzej z wykończeniem, ale 10 bramek dla drużyny ze środka tabeli Premier League wykręcił. Z jednej strony niby 28 lat na liczniku, ale z drugiej, przez robienie studiów, rozpoczął poważną karierę znacznie później, więc jest o wiele mniej wyeksploatowany niż typowy 28-letni piłkarz. Jako uzupełnienie składu według mnie bardzo dobry pomysł, jeśli pod pierwszy skład to raczej duży sceptycyzm z mojej strony. Ostatecznie powiedziałbym, że MOŻE, ale kwestia ceny. Do 40-45 milionów możnaby rozważyć
Rodrygo - 24 lata na karku, duże doświadczenie, i teoretycznie wciąż niepokazana pełnia potencjału, gdyż jest wpychany na prawe skrzydło, chociaż nominalnie najlepiej się sprawuje jako lewoskrzydłowy. W Realu dosyć nierówny, potencjalny kandydat do odejścia. Problemem jest jednak wysoka kwota transferu (80+ milionów, chyba że wykorzystamy nasze Dobre Relacje(TM) z Madrytem) oraz fakt, że Brazylijczyk rzekomo chce 20 baniek za sezon. Podobnie jak Mitoma, zaliczyłbym go do kategorii MOŻE, ale kwestia ceny i zarobków
Nico Williams - przedstawiać nikomu nie trzeba, bo to już drugie okienko jak jesteśmy z nim łączeni. W reprezentacji wygląda topowo, w klubie niestety już niekoniecznie. Na plus, ma klauzulę ok 60 milionów, na minus - też potencjalnie wysokie zarobki. Niemniej wciąż dopiero 22 lata i sporo potencjału niewykorzystanego. Kolejny typ do kategorii MOŻE.
Eberechi Eze - Olise się udał, ale z Eze może już tak kolorowo nie być. Jego klauzula jest wyższa niż u Michaela, jest on jednak starszy i raczej wątpliwe, że jest w nim coś jeszcze więcej nieodkrytego. Miałem też okazję widzieć go parę razy w akcji i szczerze, to czasami potrafi prezentować tak irytujące zagrania jak Sane, strzela z głupich pozycji prosto w zawodnika przed nim zamiast podać, czy też zdarzają mu się niechlujne podania. Nie jest całkowicie na nie, ale aby kwalifikował się jako MOŻE, to trzeba byłoby wyciągnąć go w dobrej cenie, na pewno nie takiej w wysokości klauzuli (ok.68 milionów) - chyba że chcemy zrekompensować im niedoszacowanie Olise ;)
Nkunku - nie no, nie żartujmy sobie, to nawet nie jest cień tego grajka co odchodził do Chelsea, która notabene zawoła za niego pieniądze co najwyżej wywołujące uśmiech politowania na twarzy. Zdecydowane NIE
24.05.2025 13:24
Wspaniały koniec dnia dla mnie, najpierw informacja o braku awansu przed początkiem pracy, teraz wieści, że Wirtz wybywa do Liverpoolu. Echhhhh, życie czasami ssie.
No nic, to panie Eberl, proszę dzwonić do Lyonu i ściągać Cherkiego.
23.05.2025 22:30
I niech mi ktoś powie że Bayern jest na drodze do Unitedyzacji...
Myślę, że u nas ten słabszy okres, z którego mam nadzieję wychodzimy, dla obecnego ManUtd to byłby wielki sukces. Nawiasem mówiąc - Ten Hag nie był (jedynym) problemem.
A co do Totków, skoro są w LM, to bez marudzenia płacić za Tela ;)
22.05.2025 11:21
Cztery dni temu podpisał nowy kontrakt, z klauzulą 70 mln euro. Poza tym to jest bardziej ofensywny pomocnik/10, niż skrzydłowy. Ale tak, debiutancki sezon ma bardzo dobry
11.05.2025 22:34
Jej, Goretzka w składzie, od razu dzień lepszy....
10.05.2025 17:29
Szczerze? Za darmo, Niemiec i to reprezentant, ma doświadczenie, jest nawet szybki, więc czemu nie? Tak jak w zeszłym roku byłem przeciw transferowi gotówkowemu, to bez kwoty odstępnego, Tah to bardzo dobra okazja. Zwłaszcza w porównaniu do nieprzekonującego Thiawa czy ligowych średniaków jak Itakura
09.05.2025 18:45
Ale jaki rok, żeby przyjść za darmo? On ma kontrakt do 2027, więc jak już to 2 lata
09.05.2025 18:26
120 podstawy +30 bonusy zapewne, w tym połowa tych bonusów to prawdopodobnie rzeczy typu Złota Piłka czy wygrana Liga Mistrzów. Wydaje mi się sensowne
07.05.2025 13:46
Widzę, że jest niemało komentarzy, które sugerują, że przez transfer Wirtza nie starczy nam na klasowego lewego skrzydłowego. Może i tak, tylko po co nam zawodnik na takim poziomie, skoro przyjście Floriana przesuwa Jamala na lewą flankę? Będziemy mieć wtedy ofensywny kwartet, który będzie mógł się płynnie wymieniać pozycjami. Czy Musiala i Wirtz razem mogą świetnie działać? Wystarczy spojrzeć na reprezentację Niemiec, żeby zrozumieć że jak najbardziej, a można tą relację jeszcze bardziej poprawić jak będą razem na co dzień trenować/grać.
Wiele wskazuje na to, że budżet na Wirtza jest osobny, więc ewentualne wzmocnienia pozostałych pozycji będzie realizowanych dzięki funduszom ze sprzedaży. Stąd ewentualne zakontraktowanie Taha wydaje się być sensownym posunięciem. Powtarzam jeszcze raz, za 30 baniek był to słaby transfer, za darmo, nawet wliczając premię za podpis etc., to jest bardzo dobry ruch, bo pozwala kupić jeszcze jednego obrońcę i prawdopodobnie skrzydłowego do rotacji oraz być może zmiennika dla Kane'a. Wypromować też kogoś z Campusu jako uzupełnienie i mamy naprawdę topową ekipę.
07.05.2025 13:45
@Reeken89
No ja akurat Superpuchar traktuję jako pierwsze trofeum do wygrania w każdym sezonie, ale jak najbardziej się ucieszę jak dorzucą do gabloty. Z Wirtzem już w naszych barwach i strzelającym zwycięską bramkę.
04.05.2025 20:33
Mamy mistrzostwo, teraz jeszcze dorzucić KMŚ i powiedziałbym, że sezon całkiem udany. Liga Mistrzów boli, ale cóż, braki składu i brak motywacji (czy skilla) u niektórych dały się we znaki
04.05.2025 20:03
Już był u nas, ale może Tuchel źle słuchał jego rad :)
03.05.2025 16:16
Ciekawe czy dzisiaj Karl z debiutem, a Kusi Asare z jakąś sensowną ilością minut...
03.05.2025 14:34
A od kiedy to Perez spełnia zachcianki trenerów? Bo z tego co kojarzę, to ani Zidane nie dostał zawodników, których by chciał, ani Ancelotti. Czemu więc miałby spełniać prośby Xabiego, który z Realem jako trener jeszcze nic nie osiągnął?
30.04.2025 12:47
@BreitnerPaul
Po pierwsze polecam jeszcze raz przeczytać co napisałem. Lepsza technicznie i wydolnościowo. Nie musi to oznaczać, że jest lepszy ogólnie jak weźmiemy pod uwagę całokształt.
Po drugie, wyceny z Transfermarktu nie zawsze mają pokrycie z rzeczywistością, zwłaszcza wyceny zawodników spoza Europy. Często niektórzy gracze są albo niedoszacowani, albo w drugą stronę, mocno przeszacowani (vide Premier League)
30.04.2025 12:42
@Sopariev
W zeszłym sezonie byłem na nie, ale trzeba było zapłacić, a poza tym był to jego pierwszy sezon na wysokim poziomie. A teraz jest za darmo, to czemu nie? Miał drugi sezon w Leverkusen na przyzwoitym poziomie, jest Niemcem i gra na pozycji, na której wiecznie mamy braki. Jak dla mnie małe ryzyko, potencjalnie duży zysk dla zespołu
30.04.2025 12:05
Jeśli to prawda, to transfer w sumie kompletnie niespodziewany. Trudno mi natomiast coś powiedzieć o samym zawodniku, bo nigdy wcześniej o nim nie słyszałem, nawet grając w FMa. Według komentarzy na Reddicie wynika, że to taka lepsza technicznie wersja Laimera o jeszcze bardziej "żelaznych" płucach
30.04.2025 12:01
@hoven
Pod względem jakości do ceny? To jak najbardziej tak.
29.04.2025 21:50
Ściągnięcie Wirtza to będzie też pokaz siły Bayernu, że dalej jesteśmy w stanie ściągać największe gwiazdy, po to aby grać o najwyższe cele. Poza tym z taką ofensywą po przyjściu Floriana trudno, żebyśmy się mieli nie liczyć w walce o zwycięstwo Ligi Mistrzów, zwłaszcza, że już teraz co sezon jesteśmy standardowo w topce faworytów.
28.04.2025 15:49
Ja nie wiem czy jest na świecie dyrektor sportowy, który byłby w stanie się pozbyć Goretzki i Gnabry'ego w tym okienku, ale reszta najbardziej osiągalna do wykonania
23.04.2025 13:45
Simons za 60 milionów? Ciekawe gdzie taka promocja. Lipsk chce rzekomo 80 baniek, i tyle też wynosi klauzula
20.04.2025 17:58
Mecz pod kontrolą, łatwe i pewne 4:0, mogło być nawet wyżej. Jedyny minus to wpuszczenie Sane w tym meczu, który kompletnie nic pozytywnego nie wniósł
19.04.2025 18:22
Tak, wielki fan Barcelony, ale Real na pierwszym miejscu. Znów niepotrzebna ekscytacja wymysłami Bilda, a oni jutro napiszą coś kompletnie innego
18.04.2025 16:51