Myślisz coś w ogóle, czy bezmyślnie oglądasz piłkę nożną?
1) jakby Tel grał od początku to kogo wstawiłbyś na przyspieszenie gry w drugiej połowie?
2) jeśli jedną z najgroźniejszych broni Arsenalu jest ich prawa strona to kogo byś tam wystawił - słabego Guerreiro czy nie wiadomo jak fizycznie wyglądającego Mazraouiego?
Innych graczy nie ma. Tuchel zdecydował się podwójnie obsadzić tę lewą stronę od nas, by móc ją odpowiednio zabezpieczyć (przynajmniej w teorii - reszta zależy od graczy)
3) Gdzie jest Pavlovic? Gość nie gra od ponad m-ca - nadrabia zaległości treningowo-fizyczne.
17.04.2024 20:14
@AdiFantasti to był chyba Bild, tak?
17.04.2024 20:10
@AdiFantasti Jakie miałeś źródło tego przewidywanego składu?
Jak pisałem poniżej ciekawie, bo ta lewa strona z Saką (i schodzącym często Odegaardem czy podłączającym się Whitem) to wymaga podwójnego zabezpieczenia.
Tu ewidentnie podwójnie zabezpieczamy skrzydło gdzie gra Saka i lubi schodzić też Odegaard, a i White się czasem dobrze podłącza.
Mam duży kłopot kto na lewej. Guerreiro to dla mnie nie poziom LM (oby zagrał jeden z meczów życia!), Mazraoui to w ogóle jakoś wygląda teraz fizycznie? - mam naprawdę spore obawy...
Żeby tylko De Ligt nie biegał tam za często na asekurację (i opuszczał swoją strefą), bo przez to będzie wyrwa w środku. Ktokolwiek tam zagra będzie miał wyzwanie.
Można jeszcze to co wyżej tylko zamiast Guerreiro - Musiala, a w środek niech zagra Muller.
Tel na drugą połowę. Mazraoui czy Guerreiro, ech...
Do 21!!!
17.04.2024 18:35
Podsumowując wczorajsze widowisko Barca-PSG to faktycznie obrońcy Araujo i Cancelo przez swoje zachowanie zniweczyli znaczną przewagę Blaugrany.
Można było ten mecz rozegrać na wiele sposób a i nawet przy takich okolicznościach nie musiał się tak skończyć. Sami siebie odstrzelili dając im czerwień, karnego, brak krycia przez 3-ch graczy przy rożnym.
Nawet jeśli piłka nożna to gra błędów to na tym poziomie takie błędy wydają się absurdalne.
A De Jong to kolejny z piłkarzy z Ajaxu, którzy mieli być wielcy, a nawet w "kółeczkach" na 35 metrze się gubi. Przykro się patrzy na tego gracza. Pewniej od niego w wielu meczach wyglądał już nawet Christiansen, który wczoraj nie mógł zagrać...
Dodając do tego, że Xavi zmienił Yamala, który praktycznie jako jedyny wypuszczony w bój mógł powalczyć z dwoma obrońcami na raz mamy obraz tego jak "Duma Katalonii" sama siebie odstrzeliła.
17.04.2024 14:50
No i właśnie idealnie wchodzi na miejsce Tomka teraz.
Tak jeszcze dodam, bo niektórzy chyba za bardzo przyklejają mu łatkę jednej pozycji:
Główna pozycja: Ofensywny pomocnik
Dodatkowe pozycje:
- Prawy napastnik
- Lewy napastnik
Czyli znakomicie może się wymieniać pozycjami z Musiala czy Gnabrym czy Sane. Do tego dochodzi bardziej schematycznie grający Coman czy Tel. Ładny wybór zapewniający odpowiednie rozwiązania w ofensywie.
16.04.2024 18:36
1
Chyba tylko Arteta dotąd wpadł na pomysł by móc grać dwoma równorzędnymi bramkarzami ze zmianami ich nawet w trakcie meczu;
także podbijam, że jeżeli graczy ofensywnych możesz rotować bez żadnych barier (również zmieniając im pozycje w trakcie meczu), o tyle z bramkarzem to porównanie "leciutko" na wyrost - chociażby na pewno nigdy nie zagrają obok siebie i w różnych konfiguracjach.
Ustawienie Musiala z Wirtzem daje nam wiele różnych nieszablonowych kombinacji i różnych rozwiązań taktycznych w grze ofensywnej - przynajmniej w teorii, bo w praktyce jest jak piszecie powyżej, że niektórzy gracze nie będą mogli zagrać razem na wybitnym poziomie - tak nawet było z Henrym (w wielu meczach) czy Ibrahimovicem w Barcelonie. Nie każdy odnajdzie się w konstelacji samych gwiazd.
16.04.2024 13:51
Odbieram to jako ogólną dyskusję czy taki gracz jest nam potrzebny, dlaczego i w jaki potencjalnie sposób.
Tak, jest to prawie nierealne na przyszły sezon - chyba, że jakoś Jamal i Julek by go namówili, ale i tak nie sądzę, by rezygnował już teraz z przygody z Leverkusen.
Dodatkowo, jeśli by tak uczynił i Bayern wykupiłby go za bardzo dużą kwotę, to wtedy byłby zdrajcą dla wszystkich związanych z Bayerem 04 i nie tylko. Jeśli zostanie sezon dłużej to już inaczej to będzie wyglądać. Co jak co, ale projekt Alonso trwa i nie muszą się tam nikogo pozbywać.
16.04.2024 13:44
@hoven czytaj ze zrozumieniem:
@Zerafaelo napisał "Oglądam ligę mistrzów na angielskim kanale".
A ja Bundesligę oglądam na CBS Sport, czyli amerykańskim.
16.04.2024 13:13
@hoven nie będę Ci tego zestawiał, szkoda czasu, bo to naprawdę inna liga.
Tylko jedno do zastanowienia dla Ciebie i twojego punktu widzenia - kiedy ostatni raz Martial był brany pod uwagę do gry w reprezentacji.
Także tego... Twoje porównania nie ma żadnego sensu. Coman, Sane i Gnabry to poziom międzynarodowy, cały czas w gazie, Martial to poziom ogonów ligowych (czytaj -> Zaragoza teraz).
16.04.2024 13:11
1
Dyskusja o Wirtzie jest potrzebna, i tak Musiala czy Wirtz graliby na skrzydle z wymiennością pozycji, czyli masz już tu pokrycie twoich słów o skrzydłowych. Tel będzie odgrywał co raz większą rolę jeśli Coman nie będzie dawał rady przede wszystkim ze zdrowiem.
Najmniej potrzebny transfer oprócz napastnika... Zupełnie się nie zgadzam, to akurat powinien być priorytet by znaleźć należytego zmiennika dla Kane'a - Chuopo już swoje zrobił i go pożegnamy - chyba, że jesteś fanem ustawiania Mullera czy Gnabryego lub Tela na tej pozycji - to wtedy zdecydowanie, przy takiej filozofii - napastnika nie potrzebujemy.
16.04.2024 13:07
@hoven zupełnie nie to samo. Martial to tak jak u nas teraz Zaragoza co najwyżej, a Coman jest praktycznie pierwszym wyborem do reprezentacji Francji i nie będę wymieniał liczb Gnabry'ego do porównaniu czy umiejętności Sane - inna liga.
16.04.2024 12:29
@hoven wydaje mi się że @Zerafaelo chodziło o komentarz tylko i wyłącznie odnośnie meczów Bayernu, a nie przy okazji ogólnych dyskusji Premier League, wtedy też zawsze słyszę jaki to on jest "brilliant" z piłką u nodze, że jest niesamowity. Choć wiadomo, że oni jednego dnia się będą zachwycać jednym, innego drugim.
Ja najczęściej oglądam CBS Sport, ale to jest pod Paramount że Stanów.
16.04.2024 12:26
1
Przecież dla wielu ten mecz to nie było ustawienie taktyczne, a te kontry to były przypadkiem.
I to że od 70 minuty to my lepiej wyglądaliśmy i praktycznie przejęliśmy kontrolę nad meczem.
Dla Julka to będzie bogactwo mając i Jamala i Floriana i tego trzrba sobie życzyć. A Tomkowi pięknych lat w strukturach Bayernu w przyszłości i godnego zakończenia kariery piłkarskiej.
16.04.2024 10:51
Jak bardzo byście nie krytykowali Comana, Gnabry'ego, Sane to nadal należą oni do topu skrzydłowych w Europie i na świecie.
A w kolejce jest Tel.
Taki Martial i przywołanie tutaj tak słabego nazwiska nie ma żadnego sensu. Ten gość w erze najsłabiej grającego United jakiego znam nie umiał się tam przebić do składu czy kadry meczowej.
Tak samo Goretzka jeśli zagra topowy mecz - szczególnie na najwyższym poziomie - to raczej trudno o lepszego gracza wtedy na swojej pozycji. Inna sprawa, że trzeba go zastąpić i to już pewnie Julek ogarnie.
16.04.2024 10:47
1
Dla mnie sprawa wydaje się dość prosta.
Żegnamy Tomka i Wirtz wchodzi na jego miejsce na boisko.
Finansowo to jeśli płacą po 80 mln za obrońców to jeden z najbardziej kreatywnych niemieckich piłkarzy musi być wart kl 100mln, także też bez zdziwienia tu.
I jeśli Julek wraca do nas na ławkę, to pięknie będzie widzieć, że do dyspozycji ma i Jamala i Floriana.
16.04.2024 10:40
Tu wszystko kręci się wokół Neuera.
Manu już nie jest w stanie zagrać pełnego sezonu mecz w mecz - to raczej pewne.
Moim zdaniem sam za rok uzna, że to będzie koniec.
Prawda jest jednak taka, że jego poziom nadal jest kosmiczny i nieosiągalny dla innych.
Ciekawe co z Peretzem. Czy to jest i ma być 3-ci bramkarz? Może czekamy na to i przedłużamy moment by w ciągu 2-ch lat pojawił się ktoś nowy na rynku, bo na razie wybitnych postaci to nie ma na tej pozycji?
16.04.2024 10:34
3
Udział łącznie przy 505 bramkach (gole i asysty)!!!
To jest kosmos. Totalna Legenda Klubu.
"Człowiek Bayern" i niech ten wkład przeniesie również na swoją nową rolę po zakończeniu kariery jako piłkarz.
Piłkarsko nie jestem aktualnie zwolennikiem, aby Muller grał co mecz w pierwszym składzie, ale jestem pewien, że co nieco jeszcze od siebie
i to nie raz dołoży.
15.04.2024 13:06
Czyli wg ostatnich doniesień prasowych Bayern już odrzucił opcję Zidane'a (miał być jedynie rozwiązaniem przy natychmiastowym odejściu Tuchela), a De Zerbi, który miał być opcją rezerwową zostaje kolejny sezon w Brighton.
W grze są Nagelsmann i to tyle jeżeli idzie o pierwszy wybór, a jako rezerwowa opcja to pewnie Flick.
Co to nam przyniesie?
Zapewne nie będzie wtedy rewolucji, a zmiany kadrowe to możliwe odejście max 2-ch podstawowych graczy i wtedy 2-3 wzmocnienia, tak to widzę. Jest to bardziej przyznanie się do tego, że zmiana Juliana była zupełnie Bayernowi nie potrzebna i straciliśmy ten czas, a wina 100% spada na duet Kahn-Salihamidzic niż wizja budowania nowego Bayernu.
W tej sytuacji pewnie Kimmich, Sane i Gnabry zostaną.
Można się zastanowić nad Commanem czy Goretzką, ale też nie widzę jakoś korzystnego i łatwego rozwiązania. Tych zarobków pewnie nie uda się zmienić. Piłkarze trochę tu wygrali.
Sarr, Chuopo, Mazraoui - tu trzeba szukać innych zdecydowanie lepszych rozwiązań.
15.04.2024 11:20
Pavlovic w środku z Guerreiro, czy z Kimmichem?
Mazraoui na prawej lub lewej obronie, a Guerreiro środek lub lewa.
Hmmm.
Skład w każdym meczu to co wybiera Tuchel jeśli idzie o same personalia to dla mnie mistrzostwo. Tylko niekoniecznie później te zmiany w odpowiednim czasie wychodzą...
13.04.2024 15:23
@bawaria42 @hoven jeżeli ktoś krytykuje Goretzkę to niech to robi adekwatnie do jego pozycji, zadań boiskowych, z któyrch ma się wywiązać i bez zestawień z Thiago i jego umiejętnościami technicznymi.
Każdy z tych piłkarzy ma inne walory i wady.
Goretzka to jechany był przez dużą ilość "kibiców" nawet jak nie zagrał jeszcze oficjalnego meczu - co to za transfer i po co - i był obwiniany za wszystko co się dzieje w środku pola. Wiele meczów nam wygrywał w środku pola swoją fizycznością, niespożytymi siłami box-to-box, golami dublując pozycję napastnika, strzałami z dystansu, odbiorami i blokami groźnych uderzeń.
Leon nie zagra "sombrero" jak Thiago czy nie strzeli nożycami - ale naprawdę nie o to chodzi w jego grze.
11.04.2024 15:29
PSG najprawdopodbniej w miejsce Mbappe ściągnie Osimhena i jako nowej największej gwieździe w ataku chce mu zaproponować 13 mln zarobków...
U nas tyle dostają obrońcy albo i więcej za przyjście i to tacy, którzy niekoniecznie będą grać każdy mecz.
Gdzie i kiedy tak to się zepsuło u nas???
Davies jest na tę chwilę wręcz absurdalnym przykładem płac i wymagań istniejących w Bayernie.
11.04.2024 15:23
@alien666 rozumiem, że ogarniasz taktykę drużyn z polskiej Ekstraklasy to co grają, tak?
Aaaa... to inna gadka!
Nie wierzę w żadne twoje słowo związane z piłką, bo ewidentnie nie rozumiesz gry.
09.04.2024 23:21
Cichy bohater - Laimer lub Goretzka i chyba trochę De Ligt
09.04.2024 23:19
Ja wolę grę z kontry bez dominacji piłką.
09.04.2024 23:18
Aaaaa ... i muszę to powiedzieć. De Ligt dziś dobry mecz!
Laimer zagrał ponad stan i super sprawa, jego wkład "na motywacji" to jest coś, co czasem działa bardziej niż umiejętności piłkarskie.
Tuchel - bardzo dobrze taktycznie
Kimmich, Laimer, Goretzka, De Ligt, Sane, Kane, Musiala, Gnabry - bardzo dobrze realizowali założenia
Davies - brawo za drugą połowę że wytrzymał
Najsłabsze ogniwo? - Guerreiro - gość jakby nie ten poziom i Davies z pierwszej połowy
09.04.2024 23:15
@KeeRay No i zgoda - tylko to dla mnie nie jest przepychanie. Co miał Arsenal z tej gry rzez 90 minut??? 4 strzały celne? Serio?
09.04.2024 23:13
Dokładnie, nie dość, że niektórzy nie wiedzą co to jest taktyka i jak się gra z niektórymi drużynami, to uznają tylko jeden sposób na grę w piłkę nożną - swój wymyślony xD
Nie wiem, naprawdę ciężko do takich twardogłowych kibiców przemówić. Dla mnie oni powinni się zająć się oglądaniem innego rodzaju sportu, bo wyraźnie ich to przerasta i go nie rozumieją.
09.04.2024 23:10
@Jurgen1982 już w jednym wpisie nawet zajarzyłeś o co chodzi z taktyką, a tutaj znowu jakieś symptomy gracza Fify, albo Football Managera zamiast realnej piłki nożnej.
09.04.2024 23:08
@alien666 sorry, ale się nie znasz na piłce
09.04.2024 23:07
Dla speców myślących, że przepchnęliśmy mecz lub, że fartem u nas, a to Arsenal totalnie dominował...
No proszę ja was... Albo ktoś tu nie rozumie piłki nożnej, albo pisze swoje fantazje.
Taktyka u nas od samego początku była jasna, a to że mogliśmy nawet wygrać to zasługa tego, że to my rośliśmy w siłę przy wypełnianiu założeń z minuty na minutę.
Arsenal - w gazie, lider Premier League, dla których jedyna słuszna taktyka to dominacja gry miał jedynie 4 strzały celne w tym meczu.
Tyle ode mnie.
Jeśli ktoś nie wie skąd ten wynik i że Tuchel dobrze ustawił zespół to nie zna się na piłce nożnej.
p.s. od dawna mówiłem - odsunąć od 1-go skłądu Mullera i dać grać Musiali i skrzydłowym, Musiala to nie skrzydłowy choć ładnie się wymienia tam pozycjami.
09.04.2024 23:00
To nie jest przepychanie!
09.04.2024 22:55
Ale znowu jakby COman trafił to cała chwała dla Tuchela by spadła. Coman to nasz Mr. Champions League
09.04.2024 22:55
Faktycznie - zamiast Comana mógł wejść Tel i teraz już bym dał Tomka!!
09.04.2024 22:45
Przecież od początku meczu jest taka taktyka... Heh.
Niektórzy wszystkie spotkania grają niska obroną, u nas jest srednio-niska próba pressingu.
09.04.2024 22:25
Nigdy go nie chwaliłem na wyrost - narazie dziś wymiata co trzeba :)))
09.04.2024 22:24
To się właśnie nazywa taktyką.
I nie ma jej tylko jednej tym bardziej takuej jaka grę sobie wymarzysz.
Naprawdę - to nie gimnastyka artystyczna...
Inaczej Trenerzy byliby zbędni.
09.04.2024 22:16
@Jurgen1982 no nie....
Jurgen, serio, tak się gra na tym poziomie.
Atletico Simeone dokładnie w ten sposób nas ograło będąc zdecydowanie słabszą drużyną...
09.04.2024 22:13
Zgadza się, ale to ich jedyna gra praktycznie, a.... To Bayern ich zaprasza.
Na tym to polega.
Jakbyśmy grali na zdominowanie gry to byśmy dostali 2-3 gongi...
Nawet z Heidenheim dostaliśmy.
09.04.2024 22:08
@Jurgen1982 to jest piękne tam bo Micah grał w City z tego co pamiętam a Henry w Arsenalu i zawsze sobie odgrywają i pozytywnie żartują.
Richards często wstaje i tańczy lub powiedzmy ze rapuje.
09.04.2024 22:03
Micah Richards w studio CBS właśnie wykonał taniec na cześć bramki zdobytej przez Bayern, Henry tylko przetarł oczy...
09.04.2024 21:59
@Pir5 wybacz niektórym. Nie oglądają pilki nożnej tylko grają w Fifę i mylą ze skokami do wody czy gimnastyką artystyczną...
09.04.2024 21:57
Nie rozumiem zupełnie...
Przed meczem pewnie strzeliłeś 3-0 dla Arsenalu teraz Ci się styl nie podoba...
Tu nie ma not za styl!!!
09.04.2024 21:55
Henry zmartwiony w studio, Micah Richards zachwycony akcją z kknrtry Neuerem i Sane.
09.04.2024 21:54
I tu jest taktyka i jedyna słuszna na ten mecz. Dokładnie tak to widzialem przed meczem i pisałem o tym.
@Jurgen1982 jsk nie pasuje to oglądaj ligę francuską i hiszpańską, tam prócz Atletico nie znajdziesz raczej takich rozwiązań.
09.04.2024 21:49
Jak nie rozumiesz to nie moja wina. Ja na takiej piłce się wychowałem.
09.04.2024 21:48
Zgadza się, kotłuje się bo stoimy tam na 5 metrze, Arsenal też...
Mimo wszystko tak też należy bronić.
09.04.2024 21:47
Właśnie żałuję że dużo kibiców nie potrafi ogarniać innych planów taktycznych niż piękna gra - wtedy mogliby inaczej oceniać Trenera i jego działania...
Piłka nożna to nie gimnastyka artystyczna czy skoki narciarskie lub do wody.
Tu nie ma not za styl.
09.04.2024 21:45
To nie jest laga. Zupełnie nie.
Widzę w tym powtarzalność 3x z takim przeciwnikiem w kontrach i 2x się udało z tego zrobić bramkę.
Tak należy grać.
09.04.2024 21:42
1
To tak jakbym rozmawiał na ławce jako asystent z trenerem ;D
Zawsze dużo mówię ;D
09.04.2024 21:41
Ładnie taktycznie, powtarzalność przy wyjściach w kontrach, właśnie tak ten mecz widziałem.
Idealnie w ten sposób.
Bez kontroli i posiadania pilki, tylko w ten sposób można teraz grać z taka drużyna jak Arsenal.
Tylko myślałem ciut bardziej defensywnie jeszcze...
09.04.2024 21:39
Nie rozumiesz piłki nożnej chyba...
09.04.2024 21:34
Taktyka - jedyna mądra na ten mecz - się sprawdza. Brawo Tuchel!
Zdrówko i lecimy dalej!
09.04.2024 21:33
Nie. Gramy to co sobie myślałem przed meczem że będzie najlepsze. Zagęszczenie w defensywie i wymiana pozycji w ofensywie i kontry. Tylko system połowicznie co obmyślałem - brawo Tuchela!
09.04.2024 21:31
@Piter1985 tam przybilem zdrówko z Paulanerem za 1-1, to już mamy...
To chyba trzeba otworzyć nastepne? ;D
Za 2-2 albo 2-3 jak @hoven pisał.
09.04.2024 21:29
Ale Goretzka co pięknie w tej akcji wyprzedził Rice'a - wracając do akcji bramkowej.
Fajna sprawa.
Idealnie to rozegrali. Arsenal był w szoku.
09.04.2024 21:27
Pierwszy raz piłkę oglądasz? Czy o co chodzi z tym komentarzem?
09.04.2024 21:23
Cudo akcja :))) a Gnabry ma bajeczne statystyki odkąd wrócił...
09.04.2024 21:22
Pięknie! To co chciałem z Arsrbalem by zadziałało tylko myślałem że asysta to Musiała nie Goretzka w takiej akcji, ale o to mi chodziło z taktyką na ten mecz i żeby grać bez Müllera a z Gnabry i Musiala.
09.04.2024 21:21
Nie piszcie o Realu czy City tutaj, zajmijcie się meczem Bayernu!
Później będzie, że tylko "Tuchel out" - a co on może zrobić z takim kimś jak Davies teraz???
Może go zmienić. Jedynie.
To nie wina Tuchela że Phonzie jest jak dziecko we mgle.
09.04.2024 21:17
W tym momencie to Kiwior jest profesorem przy Daviesie.
09.04.2024 21:15
3 błędy w jednej akcji Daviesa, YeaH.
Typowy Saka i typowy gol dla niego.
09.04.2024 21:14
Ach ten nasz Phonzie... Ciekawe czy dostał od kogoś plaskacza za ten mecz w obronie z Heidenheim...
09.04.2024 21:13
Oglądam zawsze z angielskim komentarzem, także nie znam tych bolączek z polskim komentarzem...
Dodatkowo w studio Thierry Henry i Mike Richards miażdżą żartami, energią, interakcją i analizą taktyczną.
09.04.2024 21:08
1
Zdrówko! Szkiełko oficjalne Klubu od Paulanera u mnie i Pils z Olbrachta!
Pod 1:1!
09.04.2024 21:06
Połowicznie to co chciałem ze składem, czyli Musiala z Gnabry czy Sane wymiennie na nr 10 i bez Mullera. Tylko jeszcze lepiej byłoby gdyby Musiala był nieco niżej w 3 "środkowych" pomocników bliżej lewej strony... szczególnie na Arsenal...
09.04.2024 20:43
Nie tu komentarz poszedł ;D
Edytowano.
09.04.2024 20:41
Brawo Willy! Koniec ze zganianiem na to, że drugi sezon Trenerowi nie wyszedł, czy że kolejny za dużo eksperymentował, a następny zupełnie nie pasował, czy nie miał chemii z zawodnikami.
Trzeba się tu konkretnie rozliczyć z tym wszystkim.
Tyle, że Sagnol nie zwrócił uwagi na to jak to teraz jest trudne, bo zwolnienie Tuchela to pikuś przy innych nawarstwiających się sprawach.
Czas najwyższy z tym zrobić porządek! Obawiam się tylko, że nie jest to możliwe - pozytywne zmiany - w przeciągu pół roku. Zbyt dużo do zdziałania, zbyt trudna materia do ruszenia jak choćby bajeczne kontrakty naszych zasłużonych gwiazd.
09.04.2024 15:11
1
Usunięcie Tuchela to najprostszy problem do rozwiązania.
Pozostają inne DUŻE bolączki, o których pozytywne rozwiązanie nie będzie tak prosto:
1) Obniżka pensji i nowa struktura płac
2) Znalezienie nowego Trenera na lata z wizją zgodną z nowymi Dyrektorami sportowymi (jeśli w ogóle mają taką wizję - jeśli nie to jej wypracowanie wspólnie)
3) Przebudowa składu i zarządzanie kadrą
- umiejętne odsunięcie zasłużonych graczy
- usunięcie z drużyny niepotrzebnych ogniw - dla mnie Laimery, Sarry, Guerreiro czy inne - to też nie będzie latwe!!
- zaufanie nowym graczom + ściągnięcie topowych zawodników z odpowiednią charyzmą
Usunięcie Tuchela to pikuś.
09.04.2024 15:05
Bez żartów, że ktokolwiek z was daje logiczne argumenty, by skreślać takiego gracza.
Nie wiem co jest z wami nie tak, serio.
Skreślić to można Laimera, Daviesa, Kima, Goretzkę, ale też niekoniecznie za ich umiejętności, ale to co obecnie dają Bayernowi.
Można też odstawić Mullera, czy wg niektórych Kimmicha, ale jakim cudem ktoś z was z góry przekreśla Boeya to nie mam pojęcia.
09.04.2024 14:58
2
@BreitnerPaul Łoooo.... Skąd ta zła opinia u Ciebie odnośnie tego gracza? Po 28 minutach z Gladbach i 81 minutach z Leverkusen z 1-2 treningami z nową drużyną, w nowym kraju i w nowej lidze?
A może śledzisz jego rozwój od 5. lat i widzisz, że się w ogóle nie rozwija i przypadkiem pojawił się na radarach większych europejskich ekip?
Nie przesadzasz trochę? Oglądałeś w ogóle ten mecz z Leverkusen?
09.04.2024 14:51
2
Ten nagłówek, który jest cytatem z konfy Tuchela, dla większości fanów Bayernu Monachium brzmi jak groźba :D
09.04.2024 14:47
@Jurgen1982
Ci gracze mają jakieś problemy sami z sobą, nie potrafią ani się zmotywować, ani zagrać cokolwiek przyzwoitego. Przypominają gości z osiedla, którym się nie chce grać z grupką znajomych, bo są na to za dobrzy, a jednak są za słabi na to by cokolwiek zrobić więcej piłkarsko w życiu.
Niektórzy, jak obecnie Davies czy Kim nie wyglądają nawet na poziom Bundesligi.
Inna sprawa, że (pisałem już wyżej i wcześniej) Laimery, Sabitzery, Guerreiro to są piłkarze na średni lub maksymalnie na dobry klub ligowy, a nie na topowy zespół w Europie. I nie mamy teraz innych.
Tak Tuchel jest winny temu jak wygląda kadra, ale nie temu, że Kim czy Davies nie wiedzą jak się piłka odbije na boisku, a do takich absurdów tu dochodzi.
08.04.2024 18:19
1
@hoven od wczoraj wszyscy tylko i wyłącznie skupiają się na Tuchelu, jakby nie widzieli w jaki sposób Bayern tracił bramki z Heidenheim. Tego się nie da wytłumaczyć Trenerem.
08.04.2024 18:11
To w jakiej sytuacji sportowo aktualnie jesteśmy to niestety "zasługa" Tuchela, ale w 75% jego wina to decyzje kadrowe na newralgicznych pozycjach nr "6" i prawego oraz lewego obrońcy.
Tuchel upierał się by ściągnąć mu nowego prawego obrońcę z umiejętnością gry na defensywnym lub na środku obrony.
To są jednak konsekwencje jego złych wyborów - odsunięcie Stanisica, nie zgodził się bodajże również na Cancelo.
Najbardziej widoczne jest to, że nie mamy dziś Pavarda i Hernandeza w obronie. Ich dwóch i Kimmich w formie na 6 i byłoby jakieś 45-65% lepiej w każdym meczu.
08.04.2024 18:06
1
Wy znowu w większości myślicie, że Tuchel jest tu największym problemem.
Jest, ale w tej sytuacji w jakiej jesteśmy to jednym z mniejszych, bo niedługo go nie będzie.
Praktycznie nie da się optymalnie zestawić składu na jutrzejszy mecz. Wybierasz między złym pomysłem, innym złym pomysłem, albo zupełnie nie sprawdzonym.
Laimery, Sabitzery, Guerreiro i inni mają nam zastąpić nasze najsilniejsze punkty, tak?
A może uważacie, że wystarczy lagę na Kane'a i po sprawie?
Tuchel naprawdę mądrze wybrał skład na Heidenheim, natomiast to co pokazali Ci gracze szczególnie w obronie to jest więcej niż dramat. Kim do spółki z Daviesem i Goretzką w tych trzech sytuacjach przy bramce to jakby pierwszy raz widzieli piłkę.
Kim i Upa to zła decyzja, że chciał ich sprawdzić na nowo po wielu meczach De Ligt z Dierem? Ostatni mecz przed Arsenalem by móc zobaczyć, czy możesz liczyć na tych graczy.
Gnabry też zła decyzja, że dał mu pograć?
Rozumiem, że Tuchel nie jest idealny i że nie ma chemii między nim, a piłkarzami i że popełnił złe decyzje kadrowe w sezonie. ale to nie on sprawia, że przegrywamy poszczególne mecze...
Ma wpływ na całokształt, tak, ale nie na to jak ktoś wyskoczy do główki, sfauluje, czy strzeli wprost w bramkarza.
08.04.2024 18:00
Będąc teraz Trenerem to zagrałbym jednak teraz w ustawieniu 3-3-1-3, żeby jakkolwiek zabezpieczyć środek z tyłem i wychodzić z kontrą. Próba kontroli gry przy stracie piłki skończy się gorzej niż z Heidenheim. Tylko czy my w ogóle umiemy bronić?
Oczywiście uznając, że Pavlovic nie jest w formie na Ligę Mistrzów (bez piłki od 3 tygodni, ostatni mecz w połowie marca, po infekcjach). No i... ustawienie nie było raczej ćwiczone.
Także na 97% tak nie zagramy.
08.04.2024 14:30
Ciężko naprawdę zestawić skład Bayernu na jutro...
Jeden wybór na którąś z pozycji osłabią drugą...
Np. Kimmich na prawą - ok - a w środku wtedy Laimer... Heh.
Musiala-Laimer-Kimmich - taki środek mi się marzy
i z przodu wyjściowo Gnabry-Kane-Sane i do zmian Coman oraz Tel
Tylko wtedy kto na boki z tyłu... Hernandeza na lewą nie ma za Daviesa - a ten w obronie, w ustawianiu się i pojedynkach wygląda jeszcze gorzej niż rzucony pierwszy raz na głęboko wodę Boey z Leverkusen po pierwszym treningu w nowej lidze/nowym kraju;
Na prawą? Pavarda i Stanisica nie ma - Mazraoui? Serio? Ten skład, który mamy obecnie to jest dramat.
08.04.2024 14:19
@bawaria42 Pavlovic jest w formie? Gość trzy tygodnie piłki nie dotykał. Ostatni mecz blisko 60 minut rozegrał w połowie marca...
Tak samo mogę powiedzieć, że Coman czy Peretz są w formie.
08.04.2024 14:11
@Barthyren dla mnie to zupełnie nie tracimy tu ofensywnych walorów, a je zyskujemy plus nowe możliwości rozegrania.
Granie Musiala na skrzydle to dopiero jest przewidywalne i raczej nikłe w jakiekolwiek walory drużyny (pomijając indywidualne umiejętności Jamala).
Raz - rozwiązujemy sytuację rozegrania od środka, dwa znajdujemy miejsce dla innych skrzydłowych, gdzie wiecznie jest z tym problem (Sane, Coman, Gnabry, Tel).
Zyskuje też Kimmich czy Laimer w takim ustawieniu.
Na Arsenal optymalnie to Gnabry-Kane-Sane w tym momencie + Musiala i Kimmich jako wsparcie, Laimer typowo w środku, bez Mullera, któremu dla mnie należy już podziękować.
08.04.2024 08:55
1
Ostatni nasz typowo defensywny pomocnik z racji swojej preferowanej pozycji na boisku to był Javi Martinez, reszta Kimmich czy Goretzka to tylko udają, że są graczami na tę pozycję.
Zdarzało się, że się wywiązują z takich zadań, pamiętam Kimmicha jak pod kryciem przyjmował piłkę od razu kierunkowo wychodząc ze zwodem i gubiąc przeciwnika, lub Goretzkę wymiatającego wszystko co szło w kierunku pola karnego, do tego mega czysto, tak że obrona nie musiała interweniować... Ale to są pojedyncze spotkania, a nie standard ich gry, co cechowało Javiego Martineza.
07.04.2024 23:10
Od wielu lat upieramy się na grę 2-ma defensywnymi pomocnikami nie mając ani jednego takiego w składzie!
Dla mnie to wręcz skandal. Kupowaliśmy i mieliśmy graczy typowo do systemu mniej defensywnego w środku - typu Gravenberch, Sabitzer, wcześniej był Thiago, są Kimmich, Goretzka, Musiala. Każdy z nich bardziej operuje, holuje piłę niż typowo przecina akcję i powinniśmy postawić na zdominowanie gry w takim systemie.
07.04.2024 23:06
Jakoś nie wierzyłem, że się wykuruje. Nawet jeśli to nie wstawiłbym go po takiej przerwie od razu na Arsenal.
Ale co my mamy za graczy do zastąpienia Pavlovica... Heh... Laimer czy Guerreiro... Dla mnie to gracze na Borussię Dortmund (i to nie taką z topu swoich osiągnięć), Brighton czy Wolverhampton, a na pewno nie Bayern Monachium.
Jest jeszcze opcja, której nie wiem dlaczego każdy się boi zaryzykować z Musialą grającym niżej a wtedy dołącza do składu prawdziwy skrzydłowy a nie Jamal biegający przy linii. Nie mówiąc o zmianie ustawienia i grę na przykład 3 - Laimer w środku, Jamal bliżej lewej strony, Kimmich bliżej prawej i przed nimi 3 atakujących - system Liverpoolu.
07.04.2024 23:02
@Reeken89 @AdiFantasti @Jurgen1982
Jeszcze to: "Byłem zaskoczony brakiem stabilności w drużynie. Wiele rzeczy wymaga zmiany. Po porażce z Borussią to był dla nas sprawdzian z charakteru (...) To nie jest Bayern jaki znałem."
Gość wygląda na zaskoczonego sytuacją, żeby się nie okazało, że pół roku będzie się mierzył z tymi okolicznościami.
Nie wygląda na typa, który ma jakikolwiek plan.
To jest jeszcze gorsze niż widzieć Daviesa w połączeniu z Kimem i Goretzką nie potrafiących zatrzymać 2 wrzutek (w tym jedna od bramkarza) i jednego ataku typu "na jeźdźca bez głowy" z Heidenheim.
07.04.2024 09:59
@Barthyren Mimo regularnego uprawiania kilku sportów to jeśli dopadnie mnie poważniejsza infekcja wirusowa to, żeby na boisku tak na serio skojarzyć i reagować na tempo gry potrzebuję minimalnie 2 tygodnie.
Tu nie chodzi o umiejętności, a fizyczno-psychiczną gotowość.
Inna sprawa, że będąc w jego wieku to takie infekcje to po mnie "spływały" jeśli chodzi o stan psychofizyczny i być może Pavlovic będzie w pełni gotów na ten poziom.
06.04.2024 18:31
No i chyba pierwszy raz praktycznie pełna zgoda. Praktycznie, bo uważam, że Kim to jednak kawał dobrego obrońcy, ale w konstelacji z Daviesem-Goretzką blisko lewej strony, obok z Upamecano, a z tyłu z Ulreichem to jest porażka totalna...
06.04.2024 18:17
@Barthyren on infekcję to już na kadrze miał... teraz znowu coś drugiego.
I teraz pytanie do Was... Jak jesteście świezo po infekcji wirusowej - jak się czujecie fizycznie?
Ma w Londynie wyjść jeszcze do tego w pierwszym skłądzie, tak?
Nie chcę widzieć takich graczy jak Laimer czy Sabitzer w pierwszym składzie Bayernu... to gorsi zmiennicy niż kiedyś grał chociażby Rode.
06.04.2024 18:12
Dla mnie mecz dał kilka odpowiedzi.
Nie widzę w Bayernie w tej sytuacji Daviesa, Goretzki czy chyba jednak Kima.
Ale sytuacja jest dramatyczna, bo na ich miejsce mamy Diera, Laimera czy Guerreiro.
Taki skład to moze mieć Brighton czy Wilki w Premier League...
Muller to asystent Trenera jedynie teraz i cechy przywódcze, poza tym to nie wiem po co jest na boisku. Czasem zdobędzie bramkę czy da asystę, ale we współczesnej piłce to my z nim tracimy, a nie zyskujemy.
Nie chciałbym widzieć Laimera w Bayernie - on w pierwszym składzie zawsze kojarzy mi się z przeciętnością i brakiem intensywności na poziomie mistrzowskim. Owszem walczy, ale w Heidenheim też walczą...
06.04.2024 17:43
I to by była wtedy w pełni słuszna decyzja kończąca ten wątek.
Jednakże... Dopóki piłka w grze ;)))
06.04.2024 17:34
1
To akurat standard w zachowaniu Tuchela - jeśli kogoś chwali na konferencji to często jest to gracz do posadzenia na ławkę.
Dla mnie dobra decyzja - jedyny możliwy mecz przed Londynem, ale to co dziś zagrał Kim z Daviesem przy "wsparciu" Goretzki to chyba definitywnie skreśla szanse na przyszłość nawet wszystkich 3-ch w Bayernie.
06.04.2024 17:32
Pewnie Mathijs zagra jednak z Arsenalem, ale to był dobry moment, żeby móc zobaczyć czy Upa i Kim się sprawdzą, bo jeśli coś... to i Dayot i Kim byliby zupełnie bez gry na Kanonierów, którzy są mocno w gazie.
Lepiej takie przetarcie niż z Arsenalem.
06.04.2024 17:24
1
Wszystkie gole to wina obrony naszej lewej strony.
Gra obronna, porozumienie oraz ustawienie Kim-Davies-Goretzka nie istnieją. Nikt z nich dziś nie zapobiegł żadnej z tych sytuacji, a mógł lub powinien każdy z nich.
W Londynie tam będzie hulał Saka.
06.04.2024 17:20
Przecież to wielokrotny reprezentant Francji lepszy od Gnabry'ego i Comana razem wzietych, który niedługo będzie mieć 100 bramek w Bundeslidze.
A nie, czekaj... To chyba jednak odwrotnie i to jest jeszcze młokos, który musi czekać na swój czas.
06.04.2024 17:07
@Daro nie używaj tego herbu, zamilcz i zmień stronę na United.
Przynosisz wstyd swoimi wypowiedziami, wyśmiewając i nazywając piłkarzy jako "niedorozwoje" w poprzedniej wiadomości.
O twojej znajomości i rozumieniu piłki nożnej i poziomu meczów nawet nie będę się wypowiadał.
06.04.2024 17:04
Co cię tak cieszy? Bardzo miło nazywasz Klub lub piłkarzy Klubu, którego herb masz na avatarze.
Polecam usunąć i zmienić stronę na United.
06.04.2024 16:57
Zdejmij ten herb ze swojego avatara lub przestań siać ferment.
06.04.2024 16:53
I jak? Kogo na lewą obronę w Londynie?
Davies to obrońca warty 80 mln, jak nic!
Jak ten dzieciak się nie obudzi to trzeba go zostawić na ławce...
Szkoda że nie ma Effenberga czy Kahna za czasów gry na bramce, dla mnie to bardzo możliwe że wyłapałby plaskacza na pobudzenie.
Kim w sumie to samo...
06.04.2024 16:48
@Kimas dlatego bardzo dobrze, że dziś dostał szansę gry od początku, by w ogóle zobaczyć czy się nadaje.
Zupełnie się nie zgadzam ze zdaniem, że Gnabry czy Coman nam mało dają.
Oczywiście widzę, że dośrodkowania Comana są na poziomie 2-ligowych graczy, ale pamiętam też jego kosmiczne mecze, szczególnie w Lidze Mistrzów, a Gnabry często ma najlepszą formę jak cały zespół gra słabo. Czekam na ustawienie Gnabry-Kane-Sane (chyba nawet takie było optymalne za Tuchela na początku gdy każdy był zdrowy).
Mało to narazie nam daje Tel, ale na niego pewnie przyjdzie jeszcze czas.
06.04.2024 16:41
Dlaczego żart niby? Ten Tel to jest jakiś lepszy od każdego i gracz na 90 minut na najwyższym poziomie, czy jak?
Myślę, że bardzo wielu trenerów, szczególnie w Bayernie by Tela zostawiało na ławce, by w drugiej połowie mógł wnieść ożywienie do gry.
06.04.2024 15:50
Wymarzone by było 2-0 dla nas do przerwy i później dać się rozegrać Telowi, Guerreiro i Bryanowi.
Zobaczymy jaka będzie gra, wynik i co zrobi Tuchel.
Przy dobrych wiatrach i formie chciałbym zobaczyć Gnabry-Kane-Sane na Arsenal, a na 10 Musiale, a nie Mullera - tylko to nie było ćwiczone i tak racze na 97% nie będzie.
Co w ogóle z Comanem? Wiadomo tyle, że przy sprintach może go zaboleć. Warto z nim ryzykować jak forma to bardzo duża niewiadoma?
Jest bardzo dużo znaków zapytania jak pojechać do Londynu w sensie pierwszej "11". Ktoś odpowie kto jest pierwszym wyborem u nas na nr "6" lub na prawą czy lewą obronę obecnie?
Dziś może się co nieco dowiemy o formie niektórych.
Myślisz coś w ogóle, czy bezmyślnie oglądasz piłkę nożną?
1) jakby Tel grał od początku to kogo wstawiłbyś na przyspieszenie gry w drugiej połowie?
2) jeśli jedną z najgroźniejszych broni Arsenalu jest ich prawa strona to kogo byś tam wystawił - słabego Guerreiro czy nie wiadomo jak fizycznie wyglądającego Mazraouiego?
Innych graczy nie ma. Tuchel zdecydował się podwójnie obsadzić tę lewą stronę od nas, by móc ją odpowiednio zabezpieczyć (przynajmniej w teorii - reszta zależy od graczy)
3) Gdzie jest Pavlovic? Gość nie gra od ponad m-ca - nadrabia zaległości treningowo-fizyczne.
17.04.2024 20:14
@AdiFantasti to był chyba Bild, tak?
17.04.2024 20:10
@AdiFantasti Jakie miałeś źródło tego przewidywanego składu?
Jak pisałem poniżej ciekawie, bo ta lewa strona z Saką (i schodzącym często Odegaardem czy podłączającym się Whitem) to wymaga podwójnego zabezpieczenia.
17.04.2024 20:00
@AdiFantasti podał ciekawą propozycję przewidywanej jedenastki:
Neuer - Kimmich, de Ligt, Dier, Mazraoui - Laimer, Goretzka - Sané, Musiala, Guerreiro - Kane
Tu ewidentnie podwójnie zabezpieczamy skrzydło gdzie gra Saka i lubi schodzić też Odegaard, a i White się czasem dobrze podłącza.
Mam duży kłopot kto na lewej. Guerreiro to dla mnie nie poziom LM (oby zagrał jeden z meczów życia!), Mazraoui to w ogóle jakoś wygląda teraz fizycznie? - mam naprawdę spore obawy...
Żeby tylko De Ligt nie biegał tam za często na asekurację (i opuszczał swoją strefą), bo przez to będzie wyrwa w środku. Ktokolwiek tam zagra będzie miał wyzwanie.
Można jeszcze to co wyżej tylko zamiast Guerreiro - Musiala, a w środek niech zagra Muller.
Tel na drugą połowę. Mazraoui czy Guerreiro, ech...
Do 21!!!
17.04.2024 18:35
Podsumowując wczorajsze widowisko Barca-PSG to faktycznie obrońcy Araujo i Cancelo przez swoje zachowanie zniweczyli znaczną przewagę Blaugrany.
Można było ten mecz rozegrać na wiele sposób a i nawet przy takich okolicznościach nie musiał się tak skończyć. Sami siebie odstrzelili dając im czerwień, karnego, brak krycia przez 3-ch graczy przy rożnym.
Nawet jeśli piłka nożna to gra błędów to na tym poziomie takie błędy wydają się absurdalne.
A De Jong to kolejny z piłkarzy z Ajaxu, którzy mieli być wielcy, a nawet w "kółeczkach" na 35 metrze się gubi. Przykro się patrzy na tego gracza. Pewniej od niego w wielu meczach wyglądał już nawet Christiansen, który wczoraj nie mógł zagrać...
Dodając do tego, że Xavi zmienił Yamala, który praktycznie jako jedyny wypuszczony w bój mógł powalczyć z dwoma obrońcami na raz mamy obraz tego jak "Duma Katalonii" sama siebie odstrzeliła.
17.04.2024 14:50
No i właśnie idealnie wchodzi na miejsce Tomka teraz.
Tak jeszcze dodam, bo niektórzy chyba za bardzo przyklejają mu łatkę jednej pozycji:
Główna pozycja: Ofensywny pomocnik
Dodatkowe pozycje:
- Prawy napastnik
- Lewy napastnik
Czyli znakomicie może się wymieniać pozycjami z Musiala czy Gnabrym czy Sane. Do tego dochodzi bardziej schematycznie grający Coman czy Tel. Ładny wybór zapewniający odpowiednie rozwiązania w ofensywie.
16.04.2024 18:36
Chyba tylko Arteta dotąd wpadł na pomysł by móc grać dwoma równorzędnymi bramkarzami ze zmianami ich nawet w trakcie meczu;
także podbijam, że jeżeli graczy ofensywnych możesz rotować bez żadnych barier (również zmieniając im pozycje w trakcie meczu), o tyle z bramkarzem to porównanie "leciutko" na wyrost - chociażby na pewno nigdy nie zagrają obok siebie i w różnych konfiguracjach.
Ustawienie Musiala z Wirtzem daje nam wiele różnych nieszablonowych kombinacji i różnych rozwiązań taktycznych w grze ofensywnej - przynajmniej w teorii, bo w praktyce jest jak piszecie powyżej, że niektórzy gracze nie będą mogli zagrać razem na wybitnym poziomie - tak nawet było z Henrym (w wielu meczach) czy Ibrahimovicem w Barcelonie. Nie każdy odnajdzie się w konstelacji samych gwiazd.
16.04.2024 13:51
Odbieram to jako ogólną dyskusję czy taki gracz jest nam potrzebny, dlaczego i w jaki potencjalnie sposób.
Tak, jest to prawie nierealne na przyszły sezon - chyba, że jakoś Jamal i Julek by go namówili, ale i tak nie sądzę, by rezygnował już teraz z przygody z Leverkusen.
Dodatkowo, jeśli by tak uczynił i Bayern wykupiłby go za bardzo dużą kwotę, to wtedy byłby zdrajcą dla wszystkich związanych z Bayerem 04 i nie tylko. Jeśli zostanie sezon dłużej to już inaczej to będzie wyglądać. Co jak co, ale projekt Alonso trwa i nie muszą się tam nikogo pozbywać.
16.04.2024 13:44
@hoven czytaj ze zrozumieniem:
@Zerafaelo napisał "Oglądam ligę mistrzów na angielskim kanale".
A ja Bundesligę oglądam na CBS Sport, czyli amerykańskim.
16.04.2024 13:13
@hoven nie będę Ci tego zestawiał, szkoda czasu, bo to naprawdę inna liga.
Tylko jedno do zastanowienia dla Ciebie i twojego punktu widzenia - kiedy ostatni raz Martial był brany pod uwagę do gry w reprezentacji.
Także tego... Twoje porównania nie ma żadnego sensu. Coman, Sane i Gnabry to poziom międzynarodowy, cały czas w gazie, Martial to poziom ogonów ligowych (czytaj -> Zaragoza teraz).
16.04.2024 13:11
Dyskusja o Wirtzie jest potrzebna, i tak Musiala czy Wirtz graliby na skrzydle z wymiennością pozycji, czyli masz już tu pokrycie twoich słów o skrzydłowych. Tel będzie odgrywał co raz większą rolę jeśli Coman nie będzie dawał rady przede wszystkim ze zdrowiem.
Najmniej potrzebny transfer oprócz napastnika... Zupełnie się nie zgadzam, to akurat powinien być priorytet by znaleźć należytego zmiennika dla Kane'a - Chuopo już swoje zrobił i go pożegnamy - chyba, że jesteś fanem ustawiania Mullera czy Gnabryego lub Tela na tej pozycji - to wtedy zdecydowanie, przy takiej filozofii - napastnika nie potrzebujemy.
16.04.2024 13:07
@hoven zupełnie nie to samo. Martial to tak jak u nas teraz Zaragoza co najwyżej, a Coman jest praktycznie pierwszym wyborem do reprezentacji Francji i nie będę wymieniał liczb Gnabry'ego do porównaniu czy umiejętności Sane - inna liga.
16.04.2024 12:29
@hoven wydaje mi się że @Zerafaelo chodziło o komentarz tylko i wyłącznie odnośnie meczów Bayernu, a nie przy okazji ogólnych dyskusji Premier League, wtedy też zawsze słyszę jaki to on jest "brilliant" z piłką u nodze, że jest niesamowity. Choć wiadomo, że oni jednego dnia się będą zachwycać jednym, innego drugim.
Ja najczęściej oglądam CBS Sport, ale to jest pod Paramount że Stanów.
16.04.2024 12:26
Przecież dla wielu ten mecz to nie było ustawienie taktyczne, a te kontry to były przypadkiem.
I to że od 70 minuty to my lepiej wyglądaliśmy i praktycznie przejęliśmy kontrolę nad meczem.
Dla Julka to będzie bogactwo mając i Jamala i Floriana i tego trzrba sobie życzyć. A Tomkowi pięknych lat w strukturach Bayernu w przyszłości i godnego zakończenia kariery piłkarskiej.
16.04.2024 10:51
Jak bardzo byście nie krytykowali Comana, Gnabry'ego, Sane to nadal należą oni do topu skrzydłowych w Europie i na świecie.
A w kolejce jest Tel.
Taki Martial i przywołanie tutaj tak słabego nazwiska nie ma żadnego sensu. Ten gość w erze najsłabiej grającego United jakiego znam nie umiał się tam przebić do składu czy kadry meczowej.
Tak samo Goretzka jeśli zagra topowy mecz - szczególnie na najwyższym poziomie - to raczej trudno o lepszego gracza wtedy na swojej pozycji. Inna sprawa, że trzeba go zastąpić i to już pewnie Julek ogarnie.
16.04.2024 10:47
Dla mnie sprawa wydaje się dość prosta.
Żegnamy Tomka i Wirtz wchodzi na jego miejsce na boisko.
Finansowo to jeśli płacą po 80 mln za obrońców to jeden z najbardziej kreatywnych niemieckich piłkarzy musi być wart kl 100mln, także też bez zdziwienia tu.
I jeśli Julek wraca do nas na ławkę, to pięknie będzie widzieć, że do dyspozycji ma i Jamala i Floriana.
16.04.2024 10:40
Tu wszystko kręci się wokół Neuera.
Manu już nie jest w stanie zagrać pełnego sezonu mecz w mecz - to raczej pewne.
Moim zdaniem sam za rok uzna, że to będzie koniec.
Prawda jest jednak taka, że jego poziom nadal jest kosmiczny i nieosiągalny dla innych.
Ciekawe co z Peretzem. Czy to jest i ma być 3-ci bramkarz? Może czekamy na to i przedłużamy moment by w ciągu 2-ch lat pojawił się ktoś nowy na rynku, bo na razie wybitnych postaci to nie ma na tej pozycji?
16.04.2024 10:34
Udział łącznie przy 505 bramkach (gole i asysty)!!!
To jest kosmos. Totalna Legenda Klubu.
"Człowiek Bayern" i niech ten wkład przeniesie również na swoją nową rolę po zakończeniu kariery jako piłkarz.
Piłkarsko nie jestem aktualnie zwolennikiem, aby Muller grał co mecz w pierwszym składzie, ale jestem pewien, że co nieco jeszcze od siebie
i to nie raz dołoży.
15.04.2024 13:06
Czyli wg ostatnich doniesień prasowych Bayern już odrzucił opcję Zidane'a (miał być jedynie rozwiązaniem przy natychmiastowym odejściu Tuchela), a De Zerbi, który miał być opcją rezerwową zostaje kolejny sezon w Brighton.
W grze są Nagelsmann i to tyle jeżeli idzie o pierwszy wybór, a jako rezerwowa opcja to pewnie Flick.
Co to nam przyniesie?
Zapewne nie będzie wtedy rewolucji, a zmiany kadrowe to możliwe odejście max 2-ch podstawowych graczy i wtedy 2-3 wzmocnienia, tak to widzę. Jest to bardziej przyznanie się do tego, że zmiana Juliana była zupełnie Bayernowi nie potrzebna i straciliśmy ten czas, a wina 100% spada na duet Kahn-Salihamidzic niż wizja budowania nowego Bayernu.
W tej sytuacji pewnie Kimmich, Sane i Gnabry zostaną.
Można się zastanowić nad Commanem czy Goretzką, ale też nie widzę jakoś korzystnego i łatwego rozwiązania. Tych zarobków pewnie nie uda się zmienić. Piłkarze trochę tu wygrali.
Sarr, Chuopo, Mazraoui - tu trzeba szukać innych zdecydowanie lepszych rozwiązań.
15.04.2024 11:20
Pavlovic w środku z Guerreiro, czy z Kimmichem?
Mazraoui na prawej lub lewej obronie, a Guerreiro środek lub lewa.
Hmmm.
Skład w każdym meczu to co wybiera Tuchel jeśli idzie o same personalia to dla mnie mistrzostwo. Tylko niekoniecznie później te zmiany w odpowiednim czasie wychodzą...
13.04.2024 15:23
@bawaria42 @hoven jeżeli ktoś krytykuje Goretzkę to niech to robi adekwatnie do jego pozycji, zadań boiskowych, z któyrch ma się wywiązać i bez zestawień z Thiago i jego umiejętnościami technicznymi.
Każdy z tych piłkarzy ma inne walory i wady.
Goretzka to jechany był przez dużą ilość "kibiców" nawet jak nie zagrał jeszcze oficjalnego meczu - co to za transfer i po co - i był obwiniany za wszystko co się dzieje w środku pola. Wiele meczów nam wygrywał w środku pola swoją fizycznością, niespożytymi siłami box-to-box, golami dublując pozycję napastnika, strzałami z dystansu, odbiorami i blokami groźnych uderzeń.
Leon nie zagra "sombrero" jak Thiago czy nie strzeli nożycami - ale naprawdę nie o to chodzi w jego grze.
11.04.2024 15:29
PSG najprawdopodbniej w miejsce Mbappe ściągnie Osimhena i jako nowej największej gwieździe w ataku chce mu zaproponować 13 mln zarobków...
U nas tyle dostają obrońcy albo i więcej za przyjście i to tacy, którzy niekoniecznie będą grać każdy mecz.
Gdzie i kiedy tak to się zepsuło u nas???
Davies jest na tę chwilę wręcz absurdalnym przykładem płac i wymagań istniejących w Bayernie.
11.04.2024 15:23
@alien666 rozumiem, że ogarniasz taktykę drużyn z polskiej Ekstraklasy to co grają, tak?
Aaaa... to inna gadka!
Nie wierzę w żadne twoje słowo związane z piłką, bo ewidentnie nie rozumiesz gry.
09.04.2024 23:21
Cichy bohater - Laimer lub Goretzka i chyba trochę De Ligt
09.04.2024 23:19
Ja wolę grę z kontry bez dominacji piłką.
09.04.2024 23:18
Aaaaa ... i muszę to powiedzieć. De Ligt dziś dobry mecz!
Laimer zagrał ponad stan i super sprawa, jego wkład "na motywacji" to jest coś, co czasem działa bardziej niż umiejętności piłkarskie.
Tuchel - bardzo dobrze taktycznie
Kimmich, Laimer, Goretzka, De Ligt, Sane, Kane, Musiala, Gnabry - bardzo dobrze realizowali założenia
Davies - brawo za drugą połowę że wytrzymał
Najsłabsze ogniwo? - Guerreiro - gość jakby nie ten poziom i Davies z pierwszej połowy
09.04.2024 23:15
@KeeRay No i zgoda - tylko to dla mnie nie jest przepychanie. Co miał Arsenal z tej gry rzez 90 minut??? 4 strzały celne? Serio?
09.04.2024 23:13
Dokładnie, nie dość, że niektórzy nie wiedzą co to jest taktyka i jak się gra z niektórymi drużynami, to uznają tylko jeden sposób na grę w piłkę nożną - swój wymyślony xD
Nie wiem, naprawdę ciężko do takich twardogłowych kibiców przemówić. Dla mnie oni powinni się zająć się oglądaniem innego rodzaju sportu, bo wyraźnie ich to przerasta i go nie rozumieją.
09.04.2024 23:10
@Jurgen1982 już w jednym wpisie nawet zajarzyłeś o co chodzi z taktyką, a tutaj znowu jakieś symptomy gracza Fify, albo Football Managera zamiast realnej piłki nożnej.
09.04.2024 23:08
@alien666 sorry, ale się nie znasz na piłce
09.04.2024 23:07
Dla speców myślących, że przepchnęliśmy mecz lub, że fartem u nas, a to Arsenal totalnie dominował...
No proszę ja was... Albo ktoś tu nie rozumie piłki nożnej, albo pisze swoje fantazje.
Taktyka u nas od samego początku była jasna, a to że mogliśmy nawet wygrać to zasługa tego, że to my rośliśmy w siłę przy wypełnianiu założeń z minuty na minutę.
Arsenal - w gazie, lider Premier League, dla których jedyna słuszna taktyka to dominacja gry miał jedynie 4 strzały celne w tym meczu.
Tyle ode mnie.
Jeśli ktoś nie wie skąd ten wynik i że Tuchel dobrze ustawił zespół to nie zna się na piłce nożnej.
p.s. od dawna mówiłem - odsunąć od 1-go skłądu Mullera i dać grać Musiali i skrzydłowym, Musiala to nie skrzydłowy choć ładnie się wymienia tam pozycjami.
09.04.2024 23:00
To nie jest przepychanie!
09.04.2024 22:55
Ale znowu jakby COman trafił to cała chwała dla Tuchela by spadła. Coman to nasz Mr. Champions League
09.04.2024 22:55
Faktycznie - zamiast Comana mógł wejść Tel i teraz już bym dał Tomka!!
09.04.2024 22:45
Przecież od początku meczu jest taka taktyka... Heh.
Niektórzy wszystkie spotkania grają niska obroną, u nas jest srednio-niska próba pressingu.
09.04.2024 22:25
Nigdy go nie chwaliłem na wyrost - narazie dziś wymiata co trzeba :)))
09.04.2024 22:24
To się właśnie nazywa taktyką.
I nie ma jej tylko jednej tym bardziej takuej jaka grę sobie wymarzysz.
Naprawdę - to nie gimnastyka artystyczna...
Inaczej Trenerzy byliby zbędni.
09.04.2024 22:16
@Jurgen1982 no nie....
Jurgen, serio, tak się gra na tym poziomie.
Atletico Simeone dokładnie w ten sposób nas ograło będąc zdecydowanie słabszą drużyną...
09.04.2024 22:13
Zgadza się, ale to ich jedyna gra praktycznie, a.... To Bayern ich zaprasza.
Na tym to polega.
Jakbyśmy grali na zdominowanie gry to byśmy dostali 2-3 gongi...
Nawet z Heidenheim dostaliśmy.
09.04.2024 22:08
@Jurgen1982 to jest piękne tam bo Micah grał w City z tego co pamiętam a Henry w Arsenalu i zawsze sobie odgrywają i pozytywnie żartują.
Richards często wstaje i tańczy lub powiedzmy ze rapuje.
09.04.2024 22:03
Micah Richards w studio CBS właśnie wykonał taniec na cześć bramki zdobytej przez Bayern, Henry tylko przetarł oczy...
09.04.2024 21:59
@Pir5 wybacz niektórym. Nie oglądają pilki nożnej tylko grają w Fifę i mylą ze skokami do wody czy gimnastyką artystyczną...
09.04.2024 21:57
Nie rozumiem zupełnie...
Przed meczem pewnie strzeliłeś 3-0 dla Arsenalu teraz Ci się styl nie podoba...
Tu nie ma not za styl!!!
09.04.2024 21:55
Henry zmartwiony w studio, Micah Richards zachwycony akcją z kknrtry Neuerem i Sane.
09.04.2024 21:54
I tu jest taktyka i jedyna słuszna na ten mecz. Dokładnie tak to widzialem przed meczem i pisałem o tym.
@Jurgen1982 jsk nie pasuje to oglądaj ligę francuską i hiszpańską, tam prócz Atletico nie znajdziesz raczej takich rozwiązań.
09.04.2024 21:49
Jak nie rozumiesz to nie moja wina. Ja na takiej piłce się wychowałem.
09.04.2024 21:48
Zgadza się, kotłuje się bo stoimy tam na 5 metrze, Arsenal też...
Mimo wszystko tak też należy bronić.
09.04.2024 21:47
Właśnie żałuję że dużo kibiców nie potrafi ogarniać innych planów taktycznych niż piękna gra - wtedy mogliby inaczej oceniać Trenera i jego działania...
Piłka nożna to nie gimnastyka artystyczna czy skoki narciarskie lub do wody.
Tu nie ma not za styl.
09.04.2024 21:45
To nie jest laga. Zupełnie nie.
Widzę w tym powtarzalność 3x z takim przeciwnikiem w kontrach i 2x się udało z tego zrobić bramkę.
Tak należy grać.
09.04.2024 21:42
To tak jakbym rozmawiał na ławce jako asystent z trenerem ;D
Zawsze dużo mówię ;D
09.04.2024 21:41
Ładnie taktycznie, powtarzalność przy wyjściach w kontrach, właśnie tak ten mecz widziałem.
Idealnie w ten sposób.
Bez kontroli i posiadania pilki, tylko w ten sposób można teraz grać z taka drużyna jak Arsenal.
Tylko myślałem ciut bardziej defensywnie jeszcze...
09.04.2024 21:39
Nie rozumiesz piłki nożnej chyba...
09.04.2024 21:34
Taktyka - jedyna mądra na ten mecz - się sprawdza. Brawo Tuchel!
Zdrówko i lecimy dalej!
09.04.2024 21:33
Nie. Gramy to co sobie myślałem przed meczem że będzie najlepsze. Zagęszczenie w defensywie i wymiana pozycji w ofensywie i kontry. Tylko system połowicznie co obmyślałem - brawo Tuchela!
09.04.2024 21:31
@Piter1985 tam przybilem zdrówko z Paulanerem za 1-1, to już mamy...
To chyba trzeba otworzyć nastepne? ;D
Za 2-2 albo 2-3 jak @hoven pisał.
09.04.2024 21:29
Ale Goretzka co pięknie w tej akcji wyprzedził Rice'a - wracając do akcji bramkowej.
Fajna sprawa.
Idealnie to rozegrali. Arsenal był w szoku.
09.04.2024 21:27
Pierwszy raz piłkę oglądasz? Czy o co chodzi z tym komentarzem?
09.04.2024 21:23
Cudo akcja :))) a Gnabry ma bajeczne statystyki odkąd wrócił...
09.04.2024 21:22
Pięknie! To co chciałem z Arsrbalem by zadziałało tylko myślałem że asysta to Musiała nie Goretzka w takiej akcji, ale o to mi chodziło z taktyką na ten mecz i żeby grać bez Müllera a z Gnabry i Musiala.
09.04.2024 21:21
Nie piszcie o Realu czy City tutaj, zajmijcie się meczem Bayernu!
Później będzie, że tylko "Tuchel out" - a co on może zrobić z takim kimś jak Davies teraz???
Może go zmienić. Jedynie.
To nie wina Tuchela że Phonzie jest jak dziecko we mgle.
09.04.2024 21:17
W tym momencie to Kiwior jest profesorem przy Daviesie.
09.04.2024 21:15
3 błędy w jednej akcji Daviesa, YeaH.
Typowy Saka i typowy gol dla niego.
09.04.2024 21:14
Ach ten nasz Phonzie... Ciekawe czy dostał od kogoś plaskacza za ten mecz w obronie z Heidenheim...
09.04.2024 21:13
Oglądam zawsze z angielskim komentarzem, także nie znam tych bolączek z polskim komentarzem...
Dodatkowo w studio Thierry Henry i Mike Richards miażdżą żartami, energią, interakcją i analizą taktyczną.
09.04.2024 21:08
Zdrówko! Szkiełko oficjalne Klubu od Paulanera u mnie i Pils z Olbrachta!
Pod 1:1!
09.04.2024 21:06
Połowicznie to co chciałem ze składem, czyli Musiala z Gnabry czy Sane wymiennie na nr 10 i bez Mullera. Tylko jeszcze lepiej byłoby gdyby Musiala był nieco niżej w 3 "środkowych" pomocników bliżej lewej strony... szczególnie na Arsenal...
09.04.2024 20:43
Nie tu komentarz poszedł ;D
Edytowano.
09.04.2024 20:41
Brawo Willy! Koniec ze zganianiem na to, że drugi sezon Trenerowi nie wyszedł, czy że kolejny za dużo eksperymentował, a następny zupełnie nie pasował, czy nie miał chemii z zawodnikami.
Trzeba się tu konkretnie rozliczyć z tym wszystkim.
Tyle, że Sagnol nie zwrócił uwagi na to jak to teraz jest trudne, bo zwolnienie Tuchela to pikuś przy innych nawarstwiających się sprawach.
Czas najwyższy z tym zrobić porządek! Obawiam się tylko, że nie jest to możliwe - pozytywne zmiany - w przeciągu pół roku. Zbyt dużo do zdziałania, zbyt trudna materia do ruszenia jak choćby bajeczne kontrakty naszych zasłużonych gwiazd.
09.04.2024 15:11
Usunięcie Tuchela to najprostszy problem do rozwiązania.
Pozostają inne DUŻE bolączki, o których pozytywne rozwiązanie nie będzie tak prosto:
1) Obniżka pensji i nowa struktura płac
2) Znalezienie nowego Trenera na lata z wizją zgodną z nowymi Dyrektorami sportowymi (jeśli w ogóle mają taką wizję - jeśli nie to jej wypracowanie wspólnie)
3) Przebudowa składu i zarządzanie kadrą
- umiejętne odsunięcie zasłużonych graczy
- usunięcie z drużyny niepotrzebnych ogniw - dla mnie Laimery, Sarry, Guerreiro czy inne - to też nie będzie latwe!!
- zaufanie nowym graczom + ściągnięcie topowych zawodników z odpowiednią charyzmą
Usunięcie Tuchela to pikuś.
09.04.2024 15:05
Bez żartów, że ktokolwiek z was daje logiczne argumenty, by skreślać takiego gracza.
Nie wiem co jest z wami nie tak, serio.
Skreślić to można Laimera, Daviesa, Kima, Goretzkę, ale też niekoniecznie za ich umiejętności, ale to co obecnie dają Bayernowi.
Można też odstawić Mullera, czy wg niektórych Kimmicha, ale jakim cudem ktoś z was z góry przekreśla Boeya to nie mam pojęcia.
09.04.2024 14:58
@BreitnerPaul Łoooo.... Skąd ta zła opinia u Ciebie odnośnie tego gracza? Po 28 minutach z Gladbach i 81 minutach z Leverkusen z 1-2 treningami z nową drużyną, w nowym kraju i w nowej lidze?
A może śledzisz jego rozwój od 5. lat i widzisz, że się w ogóle nie rozwija i przypadkiem pojawił się na radarach większych europejskich ekip?
Nie przesadzasz trochę? Oglądałeś w ogóle ten mecz z Leverkusen?
09.04.2024 14:51
Ten nagłówek, który jest cytatem z konfy Tuchela, dla większości fanów Bayernu Monachium brzmi jak groźba :D
09.04.2024 14:47
@Jurgen1982
Ci gracze mają jakieś problemy sami z sobą, nie potrafią ani się zmotywować, ani zagrać cokolwiek przyzwoitego. Przypominają gości z osiedla, którym się nie chce grać z grupką znajomych, bo są na to za dobrzy, a jednak są za słabi na to by cokolwiek zrobić więcej piłkarsko w życiu.
Niektórzy, jak obecnie Davies czy Kim nie wyglądają nawet na poziom Bundesligi.
Inna sprawa, że (pisałem już wyżej i wcześniej) Laimery, Sabitzery, Guerreiro to są piłkarze na średni lub maksymalnie na dobry klub ligowy, a nie na topowy zespół w Europie. I nie mamy teraz innych.
Tak Tuchel jest winny temu jak wygląda kadra, ale nie temu, że Kim czy Davies nie wiedzą jak się piłka odbije na boisku, a do takich absurdów tu dochodzi.
08.04.2024 18:19
@hoven od wczoraj wszyscy tylko i wyłącznie skupiają się na Tuchelu, jakby nie widzieli w jaki sposób Bayern tracił bramki z Heidenheim. Tego się nie da wytłumaczyć Trenerem.
08.04.2024 18:11
To w jakiej sytuacji sportowo aktualnie jesteśmy to niestety "zasługa" Tuchela, ale w 75% jego wina to decyzje kadrowe na newralgicznych pozycjach nr "6" i prawego oraz lewego obrońcy.
Tuchel upierał się by ściągnąć mu nowego prawego obrońcę z umiejętnością gry na defensywnym lub na środku obrony.
To są jednak konsekwencje jego złych wyborów - odsunięcie Stanisica, nie zgodził się bodajże również na Cancelo.
Najbardziej widoczne jest to, że nie mamy dziś Pavarda i Hernandeza w obronie. Ich dwóch i Kimmich w formie na 6 i byłoby jakieś 45-65% lepiej w każdym meczu.
08.04.2024 18:06
Wy znowu w większości myślicie, że Tuchel jest tu największym problemem.
Jest, ale w tej sytuacji w jakiej jesteśmy to jednym z mniejszych, bo niedługo go nie będzie.
Praktycznie nie da się optymalnie zestawić składu na jutrzejszy mecz. Wybierasz między złym pomysłem, innym złym pomysłem, albo zupełnie nie sprawdzonym.
Laimery, Sabitzery, Guerreiro i inni mają nam zastąpić nasze najsilniejsze punkty, tak?
A może uważacie, że wystarczy lagę na Kane'a i po sprawie?
Tuchel naprawdę mądrze wybrał skład na Heidenheim, natomiast to co pokazali Ci gracze szczególnie w obronie to jest więcej niż dramat. Kim do spółki z Daviesem i Goretzką w tych trzech sytuacjach przy bramce to jakby pierwszy raz widzieli piłkę.
Kim i Upa to zła decyzja, że chciał ich sprawdzić na nowo po wielu meczach De Ligt z Dierem? Ostatni mecz przed Arsenalem by móc zobaczyć, czy możesz liczyć na tych graczy.
Gnabry też zła decyzja, że dał mu pograć?
Rozumiem, że Tuchel nie jest idealny i że nie ma chemii między nim, a piłkarzami i że popełnił złe decyzje kadrowe w sezonie. ale to nie on sprawia, że przegrywamy poszczególne mecze...
Ma wpływ na całokształt, tak, ale nie na to jak ktoś wyskoczy do główki, sfauluje, czy strzeli wprost w bramkarza.
08.04.2024 18:00
Będąc teraz Trenerem to zagrałbym jednak teraz w ustawieniu 3-3-1-3, żeby jakkolwiek zabezpieczyć środek z tyłem i wychodzić z kontrą. Próba kontroli gry przy stracie piłki skończy się gorzej niż z Heidenheim. Tylko czy my w ogóle umiemy bronić?
3-3-1-3
Upa-De Ligt-Dier
Musiala (Goretzka)-Laimer-Kimmich
Muller (Musiala)
Gnabry (Tel) - Kane - Sane (Coman)
Oczywiście uznając, że Pavlovic nie jest w formie na Ligę Mistrzów (bez piłki od 3 tygodni, ostatni mecz w połowie marca, po infekcjach). No i... ustawienie nie było raczej ćwiczone.
Także na 97% tak nie zagramy.
08.04.2024 14:30
Ciężko naprawdę zestawić skład Bayernu na jutro...
Jeden wybór na którąś z pozycji osłabią drugą...
Np. Kimmich na prawą - ok - a w środku wtedy Laimer... Heh.
Musiala-Laimer-Kimmich - taki środek mi się marzy
i z przodu wyjściowo Gnabry-Kane-Sane i do zmian Coman oraz Tel
Tylko wtedy kto na boki z tyłu... Hernandeza na lewą nie ma za Daviesa - a ten w obronie, w ustawianiu się i pojedynkach wygląda jeszcze gorzej niż rzucony pierwszy raz na głęboko wodę Boey z Leverkusen po pierwszym treningu w nowej lidze/nowym kraju;
Na prawą? Pavarda i Stanisica nie ma - Mazraoui? Serio? Ten skład, który mamy obecnie to jest dramat.
08.04.2024 14:19
@bawaria42 Pavlovic jest w formie? Gość trzy tygodnie piłki nie dotykał. Ostatni mecz blisko 60 minut rozegrał w połowie marca...
Tak samo mogę powiedzieć, że Coman czy Peretz są w formie.
08.04.2024 14:11
@Barthyren dla mnie to zupełnie nie tracimy tu ofensywnych walorów, a je zyskujemy plus nowe możliwości rozegrania.
Granie Musiala na skrzydle to dopiero jest przewidywalne i raczej nikłe w jakiekolwiek walory drużyny (pomijając indywidualne umiejętności Jamala).
Raz - rozwiązujemy sytuację rozegrania od środka, dwa znajdujemy miejsce dla innych skrzydłowych, gdzie wiecznie jest z tym problem (Sane, Coman, Gnabry, Tel).
Zyskuje też Kimmich czy Laimer w takim ustawieniu.
Na Arsenal optymalnie to Gnabry-Kane-Sane w tym momencie + Musiala i Kimmich jako wsparcie, Laimer typowo w środku, bez Mullera, któremu dla mnie należy już podziękować.
08.04.2024 08:55
Ostatni nasz typowo defensywny pomocnik z racji swojej preferowanej pozycji na boisku to był Javi Martinez, reszta Kimmich czy Goretzka to tylko udają, że są graczami na tę pozycję.
Zdarzało się, że się wywiązują z takich zadań, pamiętam Kimmicha jak pod kryciem przyjmował piłkę od razu kierunkowo wychodząc ze zwodem i gubiąc przeciwnika, lub Goretzkę wymiatającego wszystko co szło w kierunku pola karnego, do tego mega czysto, tak że obrona nie musiała interweniować... Ale to są pojedyncze spotkania, a nie standard ich gry, co cechowało Javiego Martineza.
07.04.2024 23:10
Od wielu lat upieramy się na grę 2-ma defensywnymi pomocnikami nie mając ani jednego takiego w składzie!
Dla mnie to wręcz skandal. Kupowaliśmy i mieliśmy graczy typowo do systemu mniej defensywnego w środku - typu Gravenberch, Sabitzer, wcześniej był Thiago, są Kimmich, Goretzka, Musiala. Każdy z nich bardziej operuje, holuje piłę niż typowo przecina akcję i powinniśmy postawić na zdominowanie gry w takim systemie.
07.04.2024 23:06
Jakoś nie wierzyłem, że się wykuruje. Nawet jeśli to nie wstawiłbym go po takiej przerwie od razu na Arsenal.
Ale co my mamy za graczy do zastąpienia Pavlovica... Heh... Laimer czy Guerreiro... Dla mnie to gracze na Borussię Dortmund (i to nie taką z topu swoich osiągnięć), Brighton czy Wolverhampton, a na pewno nie Bayern Monachium.
Jest jeszcze opcja, której nie wiem dlaczego każdy się boi zaryzykować z Musialą grającym niżej a wtedy dołącza do składu prawdziwy skrzydłowy a nie Jamal biegający przy linii. Nie mówiąc o zmianie ustawienia i grę na przykład 3 - Laimer w środku, Jamal bliżej lewej strony, Kimmich bliżej prawej i przed nimi 3 atakujących - system Liverpoolu.
07.04.2024 23:02
@Reeken89 @AdiFantasti @Jurgen1982
Jeszcze to: "Byłem zaskoczony brakiem stabilności w drużynie. Wiele rzeczy wymaga zmiany. Po porażce z Borussią to był dla nas sprawdzian z charakteru (...) To nie jest Bayern jaki znałem."
Gość wygląda na zaskoczonego sytuacją, żeby się nie okazało, że pół roku będzie się mierzył z tymi okolicznościami.
Nie wygląda na typa, który ma jakikolwiek plan.
To jest jeszcze gorsze niż widzieć Daviesa w połączeniu z Kimem i Goretzką nie potrafiących zatrzymać 2 wrzutek (w tym jedna od bramkarza) i jednego ataku typu "na jeźdźca bez głowy" z Heidenheim.
07.04.2024 09:59
@Barthyren Mimo regularnego uprawiania kilku sportów to jeśli dopadnie mnie poważniejsza infekcja wirusowa to, żeby na boisku tak na serio skojarzyć i reagować na tempo gry potrzebuję minimalnie 2 tygodnie.
Tu nie chodzi o umiejętności, a fizyczno-psychiczną gotowość.
Inna sprawa, że będąc w jego wieku to takie infekcje to po mnie "spływały" jeśli chodzi o stan psychofizyczny i być może Pavlovic będzie w pełni gotów na ten poziom.
06.04.2024 18:31
No i chyba pierwszy raz praktycznie pełna zgoda. Praktycznie, bo uważam, że Kim to jednak kawał dobrego obrońcy, ale w konstelacji z Daviesem-Goretzką blisko lewej strony, obok z Upamecano, a z tyłu z Ulreichem to jest porażka totalna...
06.04.2024 18:17
@Barthyren on infekcję to już na kadrze miał... teraz znowu coś drugiego.
I teraz pytanie do Was... Jak jesteście świezo po infekcji wirusowej - jak się czujecie fizycznie?
Ma w Londynie wyjść jeszcze do tego w pierwszym skłądzie, tak?
Nie chcę widzieć takich graczy jak Laimer czy Sabitzer w pierwszym składzie Bayernu... to gorsi zmiennicy niż kiedyś grał chociażby Rode.
06.04.2024 18:12
Dla mnie mecz dał kilka odpowiedzi.
Nie widzę w Bayernie w tej sytuacji Daviesa, Goretzki czy chyba jednak Kima.
Ale sytuacja jest dramatyczna, bo na ich miejsce mamy Diera, Laimera czy Guerreiro.
Taki skład to moze mieć Brighton czy Wilki w Premier League...
Muller to asystent Trenera jedynie teraz i cechy przywódcze, poza tym to nie wiem po co jest na boisku. Czasem zdobędzie bramkę czy da asystę, ale we współczesnej piłce to my z nim tracimy, a nie zyskujemy.
Nie chciałbym widzieć Laimera w Bayernie - on w pierwszym składzie zawsze kojarzy mi się z przeciętnością i brakiem intensywności na poziomie mistrzowskim. Owszem walczy, ale w Heidenheim też walczą...
06.04.2024 17:43
I to by była wtedy w pełni słuszna decyzja kończąca ten wątek.
Jednakże... Dopóki piłka w grze ;)))
06.04.2024 17:34
To akurat standard w zachowaniu Tuchela - jeśli kogoś chwali na konferencji to często jest to gracz do posadzenia na ławkę.
Dla mnie dobra decyzja - jedyny możliwy mecz przed Londynem, ale to co dziś zagrał Kim z Daviesem przy "wsparciu" Goretzki to chyba definitywnie skreśla szanse na przyszłość nawet wszystkich 3-ch w Bayernie.
06.04.2024 17:32
Pewnie Mathijs zagra jednak z Arsenalem, ale to był dobry moment, żeby móc zobaczyć czy Upa i Kim się sprawdzą, bo jeśli coś... to i Dayot i Kim byliby zupełnie bez gry na Kanonierów, którzy są mocno w gazie.
Lepiej takie przetarcie niż z Arsenalem.
06.04.2024 17:24
Wszystkie gole to wina obrony naszej lewej strony.
Gra obronna, porozumienie oraz ustawienie Kim-Davies-Goretzka nie istnieją. Nikt z nich dziś nie zapobiegł żadnej z tych sytuacji, a mógł lub powinien każdy z nich.
W Londynie tam będzie hulał Saka.
06.04.2024 17:20
Przecież to wielokrotny reprezentant Francji lepszy od Gnabry'ego i Comana razem wzietych, który niedługo będzie mieć 100 bramek w Bundeslidze.
A nie, czekaj... To chyba jednak odwrotnie i to jest jeszcze młokos, który musi czekać na swój czas.
06.04.2024 17:07
@Daro nie używaj tego herbu, zamilcz i zmień stronę na United.
Przynosisz wstyd swoimi wypowiedziami, wyśmiewając i nazywając piłkarzy jako "niedorozwoje" w poprzedniej wiadomości.
O twojej znajomości i rozumieniu piłki nożnej i poziomu meczów nawet nie będę się wypowiadał.
06.04.2024 17:04
Co cię tak cieszy? Bardzo miło nazywasz Klub lub piłkarzy Klubu, którego herb masz na avatarze.
Polecam usunąć i zmienić stronę na United.
06.04.2024 16:57
Zdejmij ten herb ze swojego avatara lub przestań siać ferment.
06.04.2024 16:53
I jak? Kogo na lewą obronę w Londynie?
Davies to obrońca warty 80 mln, jak nic!
Jak ten dzieciak się nie obudzi to trzeba go zostawić na ławce...
Szkoda że nie ma Effenberga czy Kahna za czasów gry na bramce, dla mnie to bardzo możliwe że wyłapałby plaskacza na pobudzenie.
Kim w sumie to samo...
06.04.2024 16:48
@Kimas dlatego bardzo dobrze, że dziś dostał szansę gry od początku, by w ogóle zobaczyć czy się nadaje.
Zupełnie się nie zgadzam ze zdaniem, że Gnabry czy Coman nam mało dają.
Oczywiście widzę, że dośrodkowania Comana są na poziomie 2-ligowych graczy, ale pamiętam też jego kosmiczne mecze, szczególnie w Lidze Mistrzów, a Gnabry często ma najlepszą formę jak cały zespół gra słabo. Czekam na ustawienie Gnabry-Kane-Sane (chyba nawet takie było optymalne za Tuchela na początku gdy każdy był zdrowy).
Mało to narazie nam daje Tel, ale na niego pewnie przyjdzie jeszcze czas.
06.04.2024 16:41
Dlaczego żart niby? Ten Tel to jest jakiś lepszy od każdego i gracz na 90 minut na najwyższym poziomie, czy jak?
Myślę, że bardzo wielu trenerów, szczególnie w Bayernie by Tela zostawiało na ławce, by w drugiej połowie mógł wnieść ożywienie do gry.
06.04.2024 15:50
Wymarzone by było 2-0 dla nas do przerwy i później dać się rozegrać Telowi, Guerreiro i Bryanowi.
Zobaczymy jaka będzie gra, wynik i co zrobi Tuchel.
Przy dobrych wiatrach i formie chciałbym zobaczyć Gnabry-Kane-Sane na Arsenal, a na 10 Musiale, a nie Mullera - tylko to nie było ćwiczone i tak racze na 97% nie będzie.
Co w ogóle z Comanem? Wiadomo tyle, że przy sprintach może go zaboleć. Warto z nim ryzykować jak forma to bardzo duża niewiadoma?
Jest bardzo dużo znaków zapytania jak pojechać do Londynu w sensie pierwszej "11". Ktoś odpowie kto jest pierwszym wyborem u nas na nr "6" lub na prawą czy lewą obronę obecnie?
Dziś może się co nieco dowiemy o formie niektórych.
06.04.2024 15:24