Naprawdę nigdy nie lubiłem Tuchela jako trenera, jego stylu, jego aparycji.
Natomiast przy takiej grze i zaangażowaniu naszych graczy to żaden trener nic nie zrobi.
Może się tylko podać do dymisji...
Goretzka, Musiala, Pavlovic zagrali bardzo słabo.
Sane się starał, ale był naprawdę bardzo irytujący.
Neuer też nie miał swojego dnia.
Tel kosmicznie obniżył loty i oby to nie był jego "normalny" poziom...
10.02.2024 20:29
Jakby zagrał z Jordanią to występ z Bayerem byłby mocno niepewny, a tak to regeneracja po podróży i jeszcze 1-2 treningi przed nim.
O ile tylko będzie w dobrej dyspozycji, spokojnie może być brany pod uwagę do pierwszego składu.
07.02.2024 12:07
Jeśli Kimmich nie będzie w dalszej części sezonu totalnym szefem to faktycznie ciężko się nie zgodzić z takim rozwiązaniem, a mega byśmy mogli na tym zyskać.
Choć wierzę gdzieś w głębi, że najlepsze jeszcze przed Kimmichem i będzie grał po profesorsku.
Uwielbiam patrzeć na grę najlepszych srodkowych, którzy w okolicy i po 30. roku życia mają swój totalny top.
Tak było choćby u Pirlo, Seedorfa, czy nielubianego przeze mnie wcześniej Scholesa - ale to co grał i jak się rozwinął to była perfekcja.
Czyste piękno.
I żaden z nich nie był ani nr 6 ani 10.
06.02.2024 12:29
Dokładnie. Wśród młodych często na adrenalinie i dodatkowej motywacji lepiej wyglądają w pierwszych meczach.
Jak emocje i ten mental, który jest zawyżony opadną wtedy się okazuje jak dobry jest ten piłkarz.
Doświadczonym piłkarzom trudniej o takie nadspodziewane bodźce, dlatego tak ważna jest ciągła rywalizacja, równowaga, a także świeża krew w zespole.
Na ten czas Pavlovic robi mega robotę, oby tak dalej!
06.02.2024 12:23
Super wiadomość! Niech chłopak pogra w piłkę troszkę więcej to zobaczymy w ogóle co z niego za piłkarz.
U nas to maksymalnie - przy niedyspozycji innych - ławka.
06.02.2024 10:17
Jak nie widziałeś, to zerknij sobie na bramkę Zirkzee jeśli o Serie A chodzi - ładnie się złożył bardzo do strzału, a w cieszynce odpalił... pistolety. Ostatecznie jednak bramka uznana jako samobój gracza Oprócz tego Joshua miał jeszcze asystę.
05.02.2024 14:41
@alien666 Tel dostaje szanse, nie gwarantuje jednak odpowiedniej jakości. Chcesz go wystawiać cały czas kosztem Mullera, żeby w ogóle nie grał, czy może kosztem Musiali?
Uważam, że Tuchel postępuje fair i stawia na tych co po prostu bardziej zasługują i są dla Klubu bardziej zasłużeni, a nie kieruje się faworyzowaniem kogoś.
Tak samo Guerreiro dostał szansę i też jej nie wykorzystał.
Teraz dostaje Pavlovic.
03.02.2024 14:40
De Ligt mistrzuuu!!! Sane to często za "charakter" dostaje.
Oboje są nie do ogarnięcia na tym etapie niezbyt mądrych zachowań.
Gdyby De Ligt to opanował mógłbym uznać, że jest dobrym obrońcą, choć i tak jeszcze nie na pewne miejsce w "11" Bayernu, ale byłoby już o wiele, wiele bliżej.
03.02.2024 11:36
1
Na dziś dzień to raczej słaba decyzja piłkarza, bo raczej nikt nie wyobraża go sobie nawet w kadrze meczowej, a co dopiero, żeby sobie pograł w piłkę.
Kolejka piłkarzy do gry jest nareszcie odpowiednia i nie musimy się posiłkować Kratzigiem.
To nie mecze towarzyskie, że będziemy sobie sprawdzać młodych - powinien iść na wypożyczenie jak chce grać. Naprawdę nie ma za kogo wskoczyć do kadry, chyba że Tuchel to inaczej widzi...
02.02.2024 15:51
1
Zaskakujący news, ale chyba właśnie poziom Segunda Division (myślę, że Granada taki reprezentuje) to odpowiedni dla graczy pokroju Kamila Jóźwiaka, a i fajnie bo przekonamy się czy jest coś wart w La Liga.
Szkoda, że Świderski nie zagra w Hiszpanii (najprawdopodobniej Hellas Verona).
Ciekawe, czy strzeliłby więcej niż Lewy grając w gorszym zespole...
01.02.2024 13:28
2
Tu już dochodzimy do momentu gdzie jak będzie zdrowy Coman to ktoś z tych graczy znajdzie się poza kadrą. Gnabry to jeszcze 2-3 tygodnie na to by w ogóle zaczął grać pewnie.
Nareszcie będzie rywalizacja, a nie miejsce za nazwisko w "11" czy w kadrze meczowej. Piłkarze powinni mieć na każdym treningu z tyłu głowy, że któryś z nich wypada na najbliższy mecz.
I bardzo dobrze. Na Goretzkę wpływa to motywująco.
Oby De Ligt też nie zwieszał głowy i nie płakał do prasy czy menadżera, tylko stawał się dzięki temu lepszy. To samo Davies, Kimmich, Gnabry.
Potrzebujemy dokładnie każdego z tych graczy w drużynie, by móc rywalizować na najwyższym poziomie.
01.02.2024 13:15
Czyli wygląda na to, że przy celności dośrodkowań średnia 30% - Ribery, Trent Alexander-Arnold - to absolutny top.
I to by się zgadzało w sezonach gdzie Coman miał 30% i 29% - wtedy był po prostu najlepszy - teraz ma najsłabszy czas.
Z Comanem to jednak jest też tak, że to nasze dziecko Champions League i w Lidze Mistrzów często gra zdecydowanie na innym poziomie niż w Bundeslidze.
Obawiam się, że taki Zaragoza pewnego poziomu może na tym etapie nie przeskoczyć... Ale i tak super transfer!
Spójrzcie też na to, że jeśli widzicie na boisku, że taki Sane, Coman czy inni strzelają i asystują t są to wtedy gracze kosmiczni na absolutnie najwyższym poziomie gry w piłkę nożną - ciągnąc cały zespół, który jest jednym z najlepszych na świecie.
Zawsze jednak będziemy tęsknić do FC Robbery.
01.02.2024 10:33
3
Z Ligą Mistrzów miałem trochę podobnie z tym, że przestała mnie trochę interesować do... turnieju w Lizbonie ;D ;D ;D
Pomijając już sędziowanie pod Real i nie dawanie kar City czy PSG, to piłka nożna jest na tyle piękną grą, że tu zawsze teoretycznie nawet "kopciuszek" może odprawić największego faworyta.
Wracając do Bundesligi - Bayern ma szansę po raz kolejny zrobić coś czego nie dokonała żadna inna drużyna w Europie w żadnej z lig - pobić rekord tytułów zdobytych rok w rok. Warto walczyć do końca, jest o co.
Dlatego cieszę się, że choć w ostatnich dniach to podjęliśmy również walkę o wzmocnienie kadry - Boey, Zaragoza.
31.01.2024 17:44
Dorzucić Sarra lub Kratziga oddać na wypożyczenie i po sprawie.
31.01.2024 10:42
Dla Alonso to mogą być za szerokie wody jak na tak niedoświadczonego Trenera.
Intensywność sezonu w Premier League i meczów o dużą stawkę, choć bez gwarancji na puchary europejskie, jest tam o wiele, wiele większa.
To może być za dużo, o czym przekonał się Arteta - pojedyncze mecze wypadają super, ale w przeciągu całego sezonu jego drużyna wypada z torów, a Liverpool Kloppa i City Guardioli jedzie dalej.
Jako kolejny krok Bayern, a później być może Real Madryt - tak bym widział rozwój kariery trenerskiej Alonso.
29.01.2024 11:35
Zaczyna się ;D Dobrze, że to nie ostatni dzień okienka! xD
26.01.2024 11:20
4
Sacha Boey nie był w kadrze w dzisiejszym meczu ligowym Galatasaray. Jeśli już też pisał o tym Romano... Czekamy. Czyżby nareszcie prawy obrońca w kadrze Bayernu??
Z tym odpalaniem szampana jeszcze poczekam ;)))
25.01.2024 20:45
1
@misza słowo "odklejka" jest chyba w twoim świecie perfekcyjnie zbudowanej kadry Bayernu.
Jeśli nie widzisz tego jak słaby kadrowo jest Bayern to powodzenia w oglądaniu meczów :D
Przerzuć się na bierki, tenis lub skoki narciarskie.
25.01.2024 11:02
Zidane to Lider. On im liderował. Nie tylko CR7, miał całą konstelację gwiazd w swoim najlepszym czasie. To też sztuka, szczególnie w klubach gdzie właśnie musisz umiejętnie zarządzać wielkimi piłkarzami. Po pierwsze - musisz być większy od nich, mięc respekt i szacunek ;)))
Co nie znaczy, że przynajmniej z 2x nie byli w LM przepchnięci przez krzywdzące (w tym dla nas) decyzje sędziów.
Nagelsmann nie nadaje się jako lider - graczom brakowało do niego szacunku (Lewy, Muller, Kimmich, Neuer), za to Xabi Alonso już bardziej pasuje, ale też jeszcze jedno pokolenie powinno minąć.
25.01.2024 10:42
3
Aktualnie zarządzanie kadrą Bayernu to jest kpina i wygląda na większy sabotaż niż ten piłkarzy na boisku...
Niech wracają, heh. Nie kojarzę całościowo gorzej zbudowanej kadry niż ta, którą teraz mamy.
25.01.2024 10:36
2
Problemem Nagelsmanna było to, że z poważnej drużyny piłkarskiej zrobił sobie plac eksperymentów do sprawdzania nowych taktyk i rozwiązań. O ile w ataku przynosiło to dużo energii i nieszablonowych oraz dynamicznych akcji, o tyle drużyna w ogóle nie była stabilna - przez co z silnymi przeciwnikami nie wyglądaliśmy poważnie, jedynie dokładnie tak jak nasz Trener - jak młokos, pretendent, bez żadnego wyrachowania i klasy na jaki ten zespół zasługuje.
25.01.2024 10:32
1
To wygląda na jeszcze większy sabotaż w zarządzaniu Klubem, aniżeli piłkarzy na boisku...
Na tę chwilę nic w tym Klubie się nie klei. Podejmowanie takich, a nie innych decyzji przez ostatnie 3 sezony odbija się teraz nie czkawką, a przewlekłym refluksem doprowadzającym po kolei do rozpadu poszczególnych organów.
Dotrwamy do lata?
25.01.2024 10:16
1
Pokaż mi ostatnio słaby mecz w wykonaniu Upa.
Nie wiem jak można sobie pisać, bo ktoś ma jakieś "wyobrażenie" lub "przekonanie/przeświadczenie" o danym piłkarze.
To nie Coman, czy Davies - gdzie to jak słabo grają to widać gołym okiem.
Ale jakie masz podstawy by w tym sezonie mówić o słabej grze Upamecano?
Może z Hoffenheim słabo zagrał?
25.01.2024 10:12
Naprawdę nie trudno przewidzieć problemy kadrowe Bayernu - po co Araujo, po co środkowo-prawy obrońca Bayernowi.
Wypadł Upa, ciekawe co z Laimerem i Kimmichem.
Mecz totalnie do zapomnienia - chociaż to ile razy Coman mógł dograć dobrą piłkę, a robił to na poziomie jakby w ogóle nie był piłkarzem - to ciężko odzobaczyć...
Z sytuacji dość niespodziewanych to Kane bardzo obniżył loty - i jak ktoś obraża Gnabryego, że jest grubasem, to niech spojrzy na brzuch u Harry'ego... Odkąd się wyniósł z hotelu to przestał grać ;)
Dla mnie dobry mecz Kimmicha, zagrał trochę bardziej nieszablonowo niż ostatnio - było więcej świeżości. Co z tego jeśli gdziekolwiek nie podał dalej to była padaka... Laimer i Guerreiro się jeszcze naprawdę starali. Sane i Musiala.... yyy... no nie... To nie konkurs na zakładanie siatek w gąszczu, tylko gra drużynowa, gdzie jak wymienisz na prędkości 4-5 podań to masz sytuację - oni się gubią po 2-ch podaniach...
25.01.2024 10:05
Jestem fanem tego by Goretzka był "na głodzie gry", tym samym nie miał za każdym razem "11" za nazwisko.
Szkoda tylko, że Guerreiro zupełnie nie wykorzystał swojej szansy. Umówmy się, nie dostał tu 45 minut czy np. tylko jednego meczu. Dostał pewne zaufanie w tej sprawie od Tuchela - licząc z Bazyleą 3-ch kolejnych meczów od początku.
I dobrze Tuchel kombinuje rotacyjnie - tylko sami piłkarze nie wykorzystują szansy.
24.01.2024 12:40
A to nie miało być czasem wypożyczenie?
24.01.2024 11:34
Jazda od początku ustawieniem 1-2-3-5 i lecimy z tym. Tuchel Mistrz!
Jak będzie wynik bezpieczny to dopiero przejść do bardziej normalnego ustawienia ;)))
Futbol Totalny by Tuchellinho mode on!
Żarty się skończyły.
24.01.2024 11:30
@Sopariev Nigdzie nie pisałem o pojedynczym meczu z Saarbrucken. Ale bardziej bym się tu przyczepił do meczu z Werderem, niż do spotkania z 3-cioligowcem.
Mecze pucharowe zawsze mają to do siebie, że Dawid chce powalić Goliata i nie raz i nie dwa i to w każdej lidze się zdarza co jakiś czas.
Natomiast sytuacja Bayernu od kilku sezonu - ich słabość - jest chroniczna i wynika między innymi właśnie ze słabej kadry.
Nie tak słabej oczywiście jak Saarbrucken - nie o tym mówię - ale tak słabej, że z średniakami przy braku odpowiedniego nastawienia i top formy wypadamy naprawdę blado i potrafimy całkowicie zdominować jedynie 20 minut meczu.
Laimer i nikt więcej na prawą, dzieciak bez poważnego myślenia o piłce na lewą (Davies), wypalony środek pomocy bez kreatora gry i nr "6", co raz mniej dający czysto piłkarsko Thomas Muller.
Sane, który ma fochy na wszystko i wszystkich, gdy się mu coś powie, Coman - który czasem nadal wygląda jak dziecko we mgle - z umiejętnościami, ale nie umiejący z nich skorzystać.
Wymieniać dalej, czy już trochę świta, że to nie kadra na zdobycie mistrza w cuglach? I, że nie jest to wina Tuchela?
23.01.2024 15:07
@admin jak wyżej - oczy krwawią + czytanie ze zrozumieniem.
Nawet nie wchodzę w polemikę.
23.01.2024 14:49
Jak się czyta te wypowiedzi chłopców od zarządzania klubem z pozycji komentarzy DieRoten - byle zwolnić Tuchela, Tuchel out - przy czym zero sensownej polemiki - i nieumiejętność ocenienia kadry, którą dysponujemy oraz sytuacji klubu z ostatnich 3 sezonów to dopiero oczy krwawią.
Nic dziwnego, że osoba, która ma o tym pojęcie - Ivan7 - nie chce się użerać psychicznie z myśleniem krzyczącej dzieciarni.
Konsekwencje zwolnienia Trenera to nie jest Football Manager, gdzie następnego dnia kto inny wystawi skład. A winy za 3 sezony zarządzania Klubem w żaden sposób Tuchel nie ponosi.
A kadrę/drużynę ma bardzo słabą (nie mówię o nazwiskach indywidualnie, tylko patrząc całoścowo).
23.01.2024 14:02
2
Ma z czego rzeźbić - Laimer i Laimer na prawą, dzieciak bez poważnego myślenia o piłce na lewą (Davies), wypalony środek pomocy bez kreatora gry i nr "6", co raz mniej dający czysto piłkarsko Thomas Muller.
Sane, który ma fochy na wszystko i wszystkich, gdy się mu coś powie, Coman - który czasem nadal wygląda jak dziecko we mgle - z umiejętnościami, ale nie umiejący z nich skorzystać.
Wymieniamy dalej?
23.01.2024 12:22
3
Błądzisz. Mylisz wypowiedzi Trenerów. Tuchel oficjalnie publicznie mówi, że ma fantastyczną kadrę i graczy (De Ligt też jest super) - tylko jak jest to każdy wie.
Oczywiście, że widzi potrzebę wzmocnienia składu i to przedstawił Zarządowi - czeka, cierpliwie - nic więcej nie może zrobić.
Problemy z budowaniem kadry nie zaczęły się od kadencji Tuchela - problemy graczy i newralgicznych pozycji - Davies, Goretzka, Kimmich, Coman, Chuopo, Laimer - oraz, tak Thomas Muller - też nie.
Wszystkie głosy i argumenty osób - zwolnić - są oparte jedynie na domysłach i własnych fantazjach. a nie na funkcjonowaniu klubu przez ostatnie sezony. Dokładnie tak jakby Tuchel temu wszystkiemu winien.
23.01.2024 12:13
Też zawsze wolę zaufać Trenerowi i jego wypowiedzi, niż wydmuszkom medialnym. Poza tym widzę co grają nasi piłkarze i jak się zachowują - za kolejnych Trenerów.
Postawa Goretzki, Kimmicha w reprezentacji to też pewnie wina Trenera. To, że nasza legenda - Thomas Muller - się starzeje i z m-ca na m-c będzie nam dawał mniej czysto piłkarsko (nie mowię o zaangażowaniu, bo to zawsze będzie K2) to też Tuchel. To, że nawet jak wpuści 5-ciu napastników to nikt nie umie im dokładnie dorzucić piłki z bocznych sektorów - Laimer, Davies, Coman, Kimmich - to też Tuchel.
To, że Davies woli konsole, gry, yachty, rap niż rozwój piłkarski - że przez ostatnie kilka lat się cofnął w rozwoju - to oczywiście wina Tuchela.
Cała kadra i jej budowanie przez ostatnie 2-3 lata to Tuchel przecież.
Czy ktoś z was rozumie piłkę nożną i funkcjonowanie drużyny? Zwalniajcie sobie, a gwarantuję, że Bayern Monachium jakiego znacie - przestanie istnieć. Zachowajmy resztę godności i zróbmy z tymi balerinami porządek i wzmocnijmy naszą kadrę. To żart, że jesteśmy bez prawego obrońcy i bez numeru "6" i bez kreatora gry - porównajcie sobie z Bayerem Leverkusen.
23.01.2024 12:05
Pomyśl gdzie się cofniemy jak znów zwolnimy Trenera. W jakim stanie będą piłkarze.
Ano w takim, że już dla tego Klubu nie będą grać.
Większość przeżyła i zwolnienie Flicka i Nagelsmanna.
Dodaj konsekwencje finansowe, wdrażanie nowej polityki transferowej, nowej taktyki, szum medialny, straty wizerunkowe.
Jak dzieci...
23.01.2024 11:38
1
Trollujesz, czy nie umiesz przewidzieć konsekwencji zwolnienia kolejnego Trenera?
Jaka rzeczywistość? Całkowitego rozwalenia grupy około 15-tu piłkarzy?
Co odbije się psychicznie, mentalnie na każdym.
Dołóż zamieszanie medialne, koszty klubu, wprowadzanie nowej filozofii.
I uwaga... Nowy Trener i Klub będą mieli zero szacunku.
Niektórzy z tym myśleniem to nie za bardzo...
22.01.2024 16:48
1
Nie pasował Flick, nie pasował Nagelsmann, nie pasuje Tuchel.
Zwolnienie Trenera będzie najgorsze dla Klubu i jego zarządzaniem.
Nie ma "6" i nie ma prawego obrońcy.
Bez, kreatora gry. Davies też nie gra jak topowy lewy obrońca. Porównaj sobie co grają Frimpong i Grimaldo - i bez przyczepiania się, że to wahadłowi.
Za to winny jest Tuchel przez ostatnie 2 lata?
Jak by go zwolnili to - powtórzę - żaden, ale to żaden piłkarz nie będzie miał szacunku do Klubu, a ich ego i stan emocjonalno-mentalny będzie w kosmicznym chaosie.
22.01.2024 16:39
1
To samo pisałem. Żaden piłkarz nie będzie miał szacunku do Klubu jak Tuchel odejdzie. Wywalili Flicka, wywalili Juliana, Hasana, Kahna...
Teraz Tuchel, brawo geniusze.
To szykujcie 15 nowych piłkarzy bo Ci do niczego już nie będą zdolni, nie razem, nie jako... Yyyy... Drużyna...
Naprawdę uważacie że Tuchel nie ma pojęcia? Że to jego wina?
Tak jak i Xaviego, że Lewy gra słabo.
Nie widzicie ślepcy, że gramy bez prawego obrońcy a i lewy - Davies - nic nie wnosi do konstrukcji? Że nie ma nr "6" i kreatora gry?
Ze Musiala i Sane niekoniecznie prócz dryblingów tworzą akcje kombinacyjne? A ten drugi ma muchy w nosie cokolwiek i ktokolwiek mu coś powie.
Porównajcie sobie jak chodzą Frimpong i Grimaldo i co wnoszą.
22.01.2024 16:00
Zwolnienie to może być po sezonie, ale też bardzo wątpię. Dadzą Tuchelowi jeszcze kolejne pił roku. Naprawdę myślisz, ze zwalniając Tuchela to byłaby dobra decyzja dla klubu?
Żaden gracz wtedy nie traktowałby poważnie Bayernu Monachium.
Żaden. Przeżyli już to z Julianem.
Dość amatorskiego zarządzania klubem.
Podjęli decyzję o Tuchelu, Freundzie i innych - teraz muszą z tym żyć.
Nikt poważny nie zatrudnia by zwalniać, już pomijając nawet związane z tym koszty to pomyśl o kierunku rozwoju i wizerunku klubu....
22.01.2024 15:28
Dla fanów gry Bayernu bez Kimmicha dodam, że ostatnie 20 minut było zdecydowanie lepsze niż 65 minut gry...
Byłem ciekaw, czy Tel i Chuopo-Moting coś wniosą. Szkoda, że Tuchel 2-ch zmian nie zrobił w przerwie reagując właśnie na tak fatalną grę i zupełny brak kreacji u pomocników. Ile by człowiek dał za tego Thiago w pełni zdrowia...
Takie zmiany właśnie bym zrobił (Goretzka, Tel i Chuopo), gdyby tylko człowiek mógł...
Zacząlem pisać o tym w 60-tej minucie to właśnie straciliśmy bramkę i 5 minut po tym Tuchel zagrał vabank. Za późno.
21.01.2024 21:42
2
Trzeba zaakceptować to, że jesteśmy w przeddzień dużych zmian w Bayernie.
Przespaliśmy w zarządzaniu zespołem - jego rozwój - ostatnie 2 lata.
Treningi czy taktyka tu nic nie zmienią.
To się wypaliło w tych personaliach razem. W trenerach też się wypala.
Gracze ofensywni się znają od kilku sezonie, przeżyli kilka trenerów i nie potrafią w trójkącie zagrać Musiala-Kimmich-Sane z pierwszej piłki?
To samo się tyczy Comana i Müllera.
Nie ma tu głodu tworzenia fantastycznych akcji.
Czy ktoś jest w stanie w nich to wyzwolić?
Jedyne co się wyzwala to indywidualne przebłyski, a nie piękne drużynowe akcje. Zawsze jest walka i gonienie by strzelić, a nie dynamika i kreatywność, a wtedy bramki same przychodzą...
Czy brak kreatywności i świeżości piłkarzy, chemii boiskowe i głodu gry to wina jednego Trenera Pana Tuchela?
Na pewno nie.
21.01.2024 19:23
Nikogo nie biorą, bo nie zmienią teraz Trenera.
Jedyne co powinni - jeśli zdecydowali się na Tuchela - to ściągnąć mu 1-2 graczy do gry.
Ale nie, bo jest Pavlovic (Freund), a prawy obrońca to planowany już na przyszłe rundy i nie jest łatwo - yyy???
No takie mają wytłumaczenia nasi włodarze.
Widzieliście tego zmiennika Frimponga wczoraj? Albo nie ma Boniface i też ma go kto zastąpić.
To samo z całą linią obrony czy środkiem pola.
U nas na zmiany - prócz profesora De Ligta i klasowych skrzydłowych to są tylko gracze średniej półki lub... jeszcze amatorzy (Kratzig i inni).
To jest nasza kadra.
Niech wracają już Mazraoui i Kim... Heh.
21.01.2024 19:02
Oglądam prawie zawsze z amerykańskim komentarzem i tam byli końcowo zdania, że z perspektywy Bayernu pewnie zaslużyliśmy na remis, a Werder bronił się jako zespół naprawdę dobrze.
Co nie zmienia faktu, że nie zrobiliśmy praktycznie nic by ich "zajechać" - dynamiką i ilością akcji. Jak nie ma intensywności to nawet 3-ligowiec będzie w stanie wybronić mecz umiejętnie przez 90 minut się przesuwając w 10 w okolicy pola karnego.
21.01.2024 18:28
1
Z tą klasą piłkarzy co mamy, powinniśmy ich "zajechać" ilością i szybkością dobrych podań oraz dryblingów i sprintów.
Czy to Tuchel nakazuje im źle dosrodkowywać i nie umieć wymienić 3-4 szybkich podań z 1-szej piłki?
Nie, sądzę. Zabrania im tego by potrafili minąć 2-3 zawodników na raz? Ale myślę, że antypatia tego Pana na ławce robi swoje.
Jego aparycja nie napawa optymistycznie. Filozofia gry? Jest totalnie bez szaleństw do momentu... gdy przegrywamy i wtedy wpuszcza 5-ciu napastników.
Brak reakcji w przerwie - wtedy Goretzka i Tel byliby najlepszym rozwiązaniem.
A kadra? Jest fatalnie aktualnie "zbudowana". Bez prawego obrońcy, bez nr "6", bez kreatorów gry, bez łączników-spoiw między formacjami. Graj do Musiali-Sane-Kane'a może coś wymyślą.
21.01.2024 18:18
Przecież to jest dokładnie taka sama sytuacja...
21.01.2024 18:03
Może i racja, choć to naiwne...
Najsmutniejsze jest to, że i na boisku i w zarządzaniu i budowaniu kadry w Bayernie ostatnio nie ma żadnego dobrego kierunku.
21.01.2024 17:50
Ciągle piszecie o zwolnieniu Tuchela, ale wiecie, że to się nie wydarzy.
Jednym z największych błędów w zarządzaniu było zwolnienie w środku sezonu Trenera, gdy drużyna była w grze o trofea.
Mają wg was zrobić dosłownie to samo?
Nie lubiłem Tuchela przed przyjściem do Bayernu. Gość do mnie nigdy nie przemawiał ze swoją filozofią gry i aparycją.
Jednak póki piłkarze się sami nie zbuntują lub nie będzie żadnej afery - nie będzie żadnej zmiany.
21.01.2024 17:38
Nigdzie nie pisałem, że on jest odpowiedzialny za, złą grę Bayernu, oceniam go tylko jako gracza pewnego "11" na swojej pozycji i profesora za jakiego go wielu tutaj ma...
Nie wymagam od niego by prowadził grę, czy nawet by podlaczal się do akcji ofensywnych jak Upa.
Nie ten poziom.
21.01.2024 17:24
To było przerwanie kontry?
Ja widzę to jako kolejne i zawsze w ten sam sposób głupie wyjście do piłki bez potrzeby faulu.
Tak jak i nie widzę potrzeby nabijania napastnika przy próbie wybicia piłki.
Ogłada, spryt, myślenie to nie są zalety Mathijsa. Typ ociężały w ruszaniu mózgownicą.
21.01.2024 17:16
Jakby ktoś nie znał tych zachowań profesora Mathijsa, to właśnie taki typ...
Będąc trenerem za nic bym go nie wystawiał kosztem Kimś czy Upa.
Za każdym razem widzę te same zachowania u niego, które go przekreslaja z najwyższego poziomu...
Niech się uczy. Kibicuję, ale wygląda na "ociężałego" w lekcjach.
21.01.2024 17:07
Wnioski na 60 minutę:
1) Tuchel za długo czeka by pobudzić zespół jsk nie idzie
2) Guerreiro gra, w ogóle? Tak, psuje "grę". Goretzka jak najszybciej do wejścia.
3) Coman, Sane, Musiala, Kane - też mała dają bardzo w grze... Kogo do zmiany najpierw?
Chętnie bym zobaczył Chuopo i Tela czy by coś wnieśli.
Edit: właśnie Tuchel przy pisaniu tego komentarza zagrał vabank.
21.01.2024 16:56
To ja mam od tego sezonu zawsze "wrażenie", że on jest nie do końca zdrowy... W Juventusie go nie oglądałem to się nie wypowiem.
21.01.2024 16:37
2
De Ligt to od początku tego sezonu nie jest 100%.
Prosiłem kogokolwiek by mi pokazał jeden jego dobry mecz tego sezonu.
Czekam aż taki zagra. Dziś prócz tego, że jest poniżej mistrzowskiego poziomu, to cały czas błędy w ustawieniu i to nabicie/wybicie w napastnika Werderu...
Może to jego poziom po prostu, a reszta i kilka m-cy zwyżki były na wyrost.
21.01.2024 16:31
Zgadza się, 1 podanie na wprost na 10-15 metrów przez 45 metrów w wyprowadzaniu piłki. Wow.
W tym czasie kopnął w napastnika Werderu próbując wybić piłkę i doprowadził do groźnej sytuacji, w 2-3 innych całkowicie źle się ustawiał i Upa czy Kimmich musieli go asekuriwać, a raz uratowało go że był faul na Musiali.
Geniusz
1-szy skład do końca sezonu dla tego profesora.
*1 podanie 10-15 metrów na wprost przez 45 minut. Wow.
21.01.2024 16:22
1
Faul na Musiali, ale De Ligt to ładnie pokrył swojego ;)))
Trzecia sytuacja Werderu z jego zachowania niczym profesor.
21.01.2024 16:00
Niestety pełna zgoda. To się pogłębia od jego problemów prywatnie.
To jest dziecko, które gra na konsoli i ma/miał wyświechtaną pannę i zero innych relacji.
Szkoda gościa, bo szczęśliwy Davies, to dziecko piłki.
21.01.2024 15:53
Narazie ten De Ligt na profesora to nie wygląda i to z tak słabym rywalem...
Był zamieszany w dwie sytuacje dla Werderu.
To "habicie/wybicie" napastnika Werderu to właśnie z czym mi się kojarzy ten piłkarz...
Zero ogłady.
21.01.2024 15:48
Dla mnie też na plus, liczac sparing z Bazyleą to nawet trzeci mecz pod rząd w pierwszej "11" dla Guerreiro.
Absolutnie kluczowy do tego by przekonać lub nie.
21.01.2024 15:32
Jestem bardzo ciekawy co pokaże. Licząc sparing z Bazyleą to jego 3-ci mecz pod rząd w pierwszym składzie.
Ten mecz powinien już dać obraz tego na co go stać.
21.01.2024 15:30
Jak Guerreiro zagra to samo co z Bazyleą w 1. połowie to jestem za tym by grał w "11". Z Hoffenheim zawiódł...
Dość pocieszające, że jest tu jakaś rywalizacja.
Widać, że głodny Goretzka, może też więcej wnieść z ławki niż jak co mecz ma mieć pierwszy skład za nazwisko.
21.01.2024 14:58
To jeszcze drobna uwaga @admin odnośnie wyświetlania tej podstrony - typer dla konkretnego meczu.
W motywie ciemnym - czarna czcionka na ciemnoszarym tle jest zupełnie niewidoczna.
21.01.2024 12:50
1
Szanuję taką ocenę, ale dla mnie Kim jest zdecydowanie lepszym zawodnikiem.
De Ligt mocno chce, to widać, ale czasami bardziej chce niż potrafi - to też widać.
Dla mnie to również powód, z którego wynikają jego kontuzje - próbuje grać ponad stan.
Zobaczymy, ma szansę się wykazać pod nieobecność Koreańczyka, "głupich wyjść" do piłki i "koszenia" zawodników na razie nie zauważyłem, jedynie to, że każda próba podania nie tylko do najbliższego zawodnika kończyła się przechwytem graczy Hoffenheim na 40-tym metrze... (z City i Relem pewna strata bramki) + jedno nieporozumienie w asekuracji.
Oby Mathijs się rozwijał i został z nami, a nie tylko mówił, że należy mu się miejsce w "11".
20.01.2024 12:52
3
Też mi się strona "rozjeżdżała" i nie mogłem dodać komentarzy do momentu wyczyszczenia danych ze strony.
Chrome i Firefox. Po tym zabiegu wszystko śmiga elegancko.
20.01.2024 12:18
Ja się tak zastanawiam, gdzie Ty tego De Ligta wybitnego widziałeś prócz końcówki poprzedniego sezonu...
I oceniasz, że Kim jest gorszy, czy Araujo.
Na jakiej podstawie go tak wychwalasz?
20.01.2024 12:13
1
I to jest ustawienie!
1-2-3-5! ;D
20.01.2024 12:03
1
Zgoda, dlatego napisałem, że chciałbym, żeby został.
Ale jak ma się za "lepszego" i tak stawia sprawę... Heh. To nie Tuchel go nie chce. Po prostu nie widzi go jako numer 1. Zawsze jak był zdrowy to wprowadzał go na końcówki meczów.
Nie było niechęci. Ja wierzę, że to czysto sportowo rywalizacja, której Matthijs nie chce przyjąć do wiadomości. Naprawdę nie widziałem w tym sezonie meczu, gdzie De Ligt byłby bardzo dobry.
Niech się nie wywyższa i pracuje dalej. Będzie inny Trener? W porządku. Czyste karty. Ale nie, on ma być pierwszym wyborem... Heh.
19.01.2024 22:57
W ceremonii pożegnania "Cesarza" wzięło udział 30 tysięcy osób.
Na boisku kwiaty wokół portretu Beckenbauera złożyły legendy niemieckiej piłki:
Rainer Bonhof, Andreas Brehme, Paul Breitner, Lothar Matthäus, Günter Netzer, Wolfgang Overath,
Franz Roth, Karl-Heinz Rummenigge, Georg Schwarzenbeck, Bastian Schweinsteiger i Berti Vogts.
19.01.2024 22:04
1
Chciałbym, żeby De Ligt został, choć nie uważam, że jest lepszy w żaden sposób (prócz chęci) od Upamecano czy Kima.
Decydujące dla mnie jest to, że Mathijs - choć od poprzedniego sezonu nie zagrał ani jednego meczu na całkowicie wysokim poziomie - sam wprost mówi, że nie jest zainteresowany rolą trzeciego, czy czwartego stopera w hierarchii.
Żaden klub nie lubi takich wypowiedzi i takiego podejścia piłkarzy.
'Będę grał, ale mam być numerem 1'. O tym decyduje... bądź co bądź Trener i piłkarz powinien dalej pracować i to uszanować. Ani Muller (legenda), ani zasłużony Goretzka, czy jeden z podstawowych skrzydłowych reprezentacji Francji - nasze dziecko Champions League - Coman - nie są pewni pierwszej "11". Tylko tyle i aż tyle. Jeśli uważa się za lepszego, to przykro mi, ale popieram Tuchela i Zarząd w tej kwestii.
19.01.2024 21:54
Ivan Perišić wraca po 17,5 roku do Chorwacji, do Hajduka Split, którego jest wychowankiem.
Trochę historia jak z Robbenem i Groningem. Obydwu graczy niezwykle cenię, za umiejętności, powtarzalność na najwyższym poziomie w klubie i w reprezentacji, charakter, walk; obydwaj zwiedzili też kilka klubów. Fajnie, że Ivan dołożył swoją cegiełkę do historii Bayernu Monachium.
Oby Ivanowi po powrocie udało się więcej zagrać dla Hajduka niż Arjenowi.
p.s. swoją drogą to info znów zahacza o... Tottenham xD Klątwa chyba jest do odczarowania ;))
19.01.2024 16:26
Jeszcze chwila i można zmieniać nazwę na FC Bayern 'Tottenham' Monachium.
O ile lubię Trippiera jako gracza, o tyle nie mogę patrzeć na "ruchy transferowe" tak wielce szanownych jednostek, które zarządzają obecnie naszą kadrą.
Nie po to zmienialiśmy Kahna i Hasana na osoby znające się na piłce, by ściągać teraz kumpli z Tottenhamu do drużyny Bayernu Kane'owi.
Osoby zarządzające drużyną z pozycji dyrektora sportowego i jego współpracowników jedyne co mogą wymyśleć to ściągnięcie już prawie emerytowanych piłkarzy, którzy swój "prime time" mieli za czasów wspólnej gry w "Spurs", których to w 2019 roku pięknie piłkarsko wyjaśniliśmy (2:7 w Londynie i 3:1 u siebie). Naprawdę nikt tam nic lepszego nie wymyślił?
Była moda na Hiszpanów, była i trwa moda na Francuzów, zaczyna się z Anglikami... W międzyczasie (krótko) był zaciąg holenderski - ostał się De Ligt.
19.01.2024 15:37
Neves to bodajże najlepsze nazwisko na rynku aktualnie na swojej pozycji.
Co prawda, żaden z Portugalczyków jeszcze u nas nie wypalił, ale gość już jest ograny w Lidze Mistrzów i lada moment "wyrzuci" Palinhę że składu reprezentacji.
Tylko klauzula za Nevesa to 105 mln funtów...
17.01.2024 20:21
@fiidoo Zatrzymałeś się na meczu z City?
Czy robisz po prostu gównoburzę tylko dlatego by ją robić?
Ja pisałem o meczu z "Wieśniakami" i całym tym sezonie, Ty o City.
Tak jest, a Messi najlepszy na globie w minionym roku, nie? Nie wiem, który mecz De Ligta oglądałeś że był lepszy.
Ja takiego w tym sezonie nie widziałem.
Podbijanie go tylko dlatego, że komuś się tak widzi jest bezsensowne.
Jeśli sam De Ligt też tak uważa, jak choćby niektórzy użytkownicy, to chyba faktycznie trzeba go sprzedać.
Niech się weźmie za rozwój, bo mało co, a "Wieśniacy" go przerastali...
16.01.2024 10:25
Użytkownicy poniżej oglądają chyba inne mecze. Od końca poprzedniego sezonu nie było meczu, w którym De Ligt wyglądałby lepiej od Upamecano czy Kima.
Nie dziwię się, że Tuchel nie chce zmieniać hierarchii. Nie jestem przeciwnikiem De Ligta, po prostu Upamecano zrobił niebywały postęp, a umiejętności Kima (choc popełnia błędy) są na innym poziomie.
Każda próba zagrania innego podania niż do najbliższego Mathijsa w meczu otwarcia z "Wieśniakami" kończyła się przechwytem na 40-tym metrze. Wiadomo, co z tego zrobiłby Real czy City...
I tak dobrze (jak na niego), że żółtej nie wyłapał. Kibicuję mu, ale niech się rozwija.
Nie wiem za co go tu ktoś niesłusznie wywyższa.
16.01.2024 09:44
Zgadza się, jeśli tylko Mukiele dołączy do Bayernu - Tuchel już nie będzie mógł narzekać na kadrę, którą dysponuje.
Dobrze, że powoli będą wracać też Buchmann i Gnabry.
Czy będą wartością dodaną do kadry - czas pokaże. Cierpliwości.
Zmiany w pionie zarządzania kadrą wraz z pozyskaniem Eberla nastąpiły po całości. Latem na pewno ktoś będzie musiał opuścić nasze szeregi.
Definitywnie Sarr i Chuopo, może Gnabry? Kratzig? Na pewno ktoś z trójki
Tillman/Ibrahimovic/Wanner.
Ale najciekawsze czy będzie to Davies/Kimmich/Goretzka...
Zobaczymy jaki będzie plan na "nowy" Bayern Monachium.
15.01.2024 12:34
@Nookie Skąd u Ciebie te wnioski o tym, że jesteśmy - cytuję - "do bólu skuteczni"?
W tym meczu (jak i prawie w każdym), oddaliśmy 27 strzałów na bramkę "Wieśbiaków".
Gdybyśmy właśnie byli za Tuchela skuteczni (ponad 20 strzałów średnio na mecz) to większość jego meczów kończyło by się 4 bramkami zdobytymi.
Z reguły właśnie nie wykorzystujemy swoich szans i później prosimy się o kłopoty mając słabsze 20-30 minut, a czasem i całą połowę spotkania.
Nie ma w naszej grze efektywności, o której piszesz. Inaczej Tuchela byłby noszony na rękach, a nie musiał co mecz się denerwować i tłumaczyć.
13.01.2024 08:53
@Jurgen1982 poniżej napisałem z jakich względów został wpuszczony Chuopo.
Idąc twoim tokiem "rozumowania" to może nie wy stawiajmy Daviesa, bo i tak odejdzie i grajmy młodym Kratzigiem.
Bardzo dobre zmiany Tuchela. Bezsensowne jest wstawianie właśnie "dać pograć" młodemu na kilka minut. Dać pograć to można w sparingu, albo na treningu.
A Chuopo to była przemyślana taktycznie zmiana, którą Tuchela zawsze stosuje i która jest skuteczna.
Edytowano : 2024-01-12 23:23:29
Dodając jeszcze do wypowiedzi powyżej, to pewnie, że byłoby lepiej mieć lepszego i bardziej perspektywicznego zmiennika niż Chuopo, jednak dopóki Kameruńczyk reprezentuje Bayern i zarówno Bayern jemu, jak i on Bayernowi coś daje, do tego czasu Tuchel powinien go wystawiać na końcówki meczów.
Korzysta na tym nie tyle sam zawodnik, co cała drużyna i chociażby Harry Kane, którego Chuopo znakomicie potrafi w ostatnich minutach odciążyć i zrobić potrzebną napastnikowi przestrzeń.
12.01.2024 23:15
Najlepsze z tych komentarzy jest czepianie się ofensywnej zmiany, że Tuchel wpuścił Chuopo, a nie jakiegoś młodego xD
Zmiana bardzo ofensywna, robiąca przewagę i miejsce Harry'emu Kane'owi do tego by mógł znaleźć w końcu sytuację.
Dobra reakcja zmianami Tuchela z ławki. Gra niestety prócz paru zrywów Musiali czy Daviesa bardzo wolna.
12.01.2024 22:42
Jak ktoś oglądał pierwszą połowę meczu z FC Basel, to nie ma tu żadnego zaskoczenia, że Guerreiro wychodzi w "11" zamiast Goretzki.
Kolejny wniosek taki, że Kimmich na prawej też nie podołał i lepiej tam aktualnie Laimer wygląda. Ale to naprawdę jakieś nieporozumienie, że tak wielki klub aktualnie nie posiada w swojej kadrze ani jednego prawego obrońcy...
12.01.2024 19:52
Dier zagrał kilka meczów na przełomie listopada i grudnia. Był cały czas w treningu.
Sezon wcześniej reprezentował Anglię na Mistrzostwach Świata w podobnym wymiarze czasowym. Na pewno nie będzie przemęczony, a w tym wieku już trudniej o błyskawiczną regenerację ;)))
Doświadczenie ma i twardy gość na boisku. Przyda się też, żeby pokazać innym jak można walczyć o piłkę. Jego podania i gra głową to również coś z czego powinni mieć inni pożytek.
"Kupujemy go głównie po to, aby Leon Goretzka mógł swobodnie grać w środku pola i nie musiał już zmieniać pozycji na środek obrony. Zobaczymy, co się stanie, jeśli chodzi o inne pozycje."
Zgadzam się jednak, że to podobny transfer typu Blind - przy czym może lepiej wypalić i pasować do Bayernu, a nie tracimy na tym zbyt dużo. Wolę taką opcję niż juniorów i nieogranych młodych.
11.01.2024 12:45
Jeszcze z wypowiedzi odnośnie Diera padło takie zdanie z ust Tuchela:
"Kupujemy go głównie po to, aby Leon Goretzka mógł swobodnie grać w środku pola i nie musiał już zmieniać pozycji na środek obrony. Zobaczymy, co się stanie, jeśli chodzi o inne pozycje."
Można Tuchela nie lubić, ale nie ma łatwo jeśli chodzi o kadrę. Nie dziwię się, że jest niecierpliwy. Jak dostanie jeszcze 1-2 graczy to już nie powinien marudzić.
11.01.2024 12:32
W czerwcu koniec wypożyczeń takich zawodników jak Ibra, Wanner, czy Tillman.
Wszyscy na początku tego sezonu mieli spore problemy, ale widać, że się rozkręcają.
Dajmy im dograć spokojnie sezon i w letnim okienku zadecydować co dalej.
Tutaj 100% dobre perspektywy - widać, że na nich jest pomysł z wypożyczeniami i dalszym rozwojem lub sprzedażą.
A jak coś, to nawet jak z Zirzkzee, po sprzedaży można mieć korzystną klauzulę wykupu i % od kolejnej transakcji. Sytuacja win-win.
Szkoda tylko, że nie udało się nam utrzymać Kenana Yıldıza, który gra teraz nawet w 1-szym składzie Juve...
11.01.2024 12:01
@misza Ale Ty wiesz, że z początkiem rozgrywek w kadrze nie mamy ani jednego prawego obrońcy i zastępstwa dla De Ligta?
Dodatkowo brak typowego nr 6.
Zastępstwem dla Kane'a jest Choupo. Pavlovic i Kratzig dla innych.
Chciałeś lodu -> proszę bardzo.
10.01.2024 16:46
Kiedyś to było nie do pomyślenia, by Bayern oddał jakiegoś gracza nie mając jego konkretnego następcy lub choćby konkretnego pomysłu na niego.
Dziś pozbyli się trzech graczy na międzynarodowym poziomie z obrony i przez kolejne 5 m-cy nie zrobili nic, by tę dziurę w kadrze załatać.
Przychodzi okienko i łapiemy się czego popadnie, chwytami obmacany już towar i próbujemy go wyrwać innym z ręki.
Chyba nie takie powinny być realia prowadzenia klubu.
Już nie mówię o innych wzmocnieniach na "6", czy drugiej "9" zamiast Chuopo.
Kratzig i Pavlovic będą postrachem. Może Neuer zagra na stoperze? Nieziemskie okienko transferowe. A co najważniejsze - przemyślane!
10.01.2024 15:22
@BaltazarGabka lecąc w te porównania - nie dość, że nie wie jak się zabrać, to jeszcze każdy zdąży ten "towar" obmacać kilkukrotnie, a Bayern stoi wciąż bezradnie...
Martwiące, bo praktycznie nie ma teraz klubu o tak zdrowym potencjale finansowym w zimowym okienku jak Bayern.
07.01.2024 18:31
@BaltazarGabka To wychodzi na to, że chcą, mogą, tylko nie za bardzo umieją w dzisiejszy rynek?
Albo, co gorsze... tam naprawdę nikt jeszcze nie ma planu i dopiero od przyszłego sezonu na tą kadrę będzie jakiś pomysł.
Niby mają zawsze kilka nazwisk gdzieś w tle - tak jak pisałeś - obserwowanych (np. jeśli chodzi o zastępstwo Neuera), ale konkretów to nie widać.
Dobrze, że pojawił się Pavlovic i Kratzig wygląda jako tako z przodu, bo w ogóle by nie było kim grać na zmiany.
Nie przypominam sobie tak słabej całościowo kadry Bayernu. Najbardziej jednak martwi brak reakcji (??) na tę sytuację.
07.01.2024 18:03
Po tym wszystkim co tu się aktualnie dzieje przy Säbener Straße,
człowiek się reflektuje i sobie myśli, że ten Boateng to wcale nie byłby taki zły pomysł (...).
Czy może mi ktoś podać argument tłumaczący jakim cudem klub w Europie, który liczy się w grze o tytuły, jest zdrowy finansowo, ma nadwyżkę z samych transferów,
nie chce/nie może/nie umie zakonktraktować od września żadnego z środkowego/prawego obrońcy lub choćby defensywnego pomocnika?
Oni czekają na jakieś zbawienie w tym temacie? Kratzig ich zbawi? Laimer zagra na 3-ch pozycjach? Goretzka stanie się Van Dijkiem?
07.01.2024 17:39
Wniosek na dziś dzień jest taki, że mieliśmy naprawdę bardzo dobrych obrońców. Po tym jak się pozbyto Lucasa i Pavarda (+ Stanisica) na ich miejsce we wczorajszym meczu, jak i z Saarbrucken wchodzą na zastępstwo Kratzig na lewą i Goretzka na środek obrony.
Jeden się stara, uczy i jest niemiłosiernie ogrywany, drugi w takiej formie defensywnej powinien być jak najdalej od własnej bramki, by nie stwarzać tu zagrożenia. Ktoś go tu porównał z najgorszą wersją Van Buytena. Coś w tym jest.
07.01.2024 11:08
"Mecz" bardzo podobny do tego z Saarbrucken pod względem naszego poziomu zaangażowania i kreowania wybitnych akcji oraz zachowań w defensywie.
1 połowa to zdecydowanie nasza przewaga, jednak nieudokumentowana choćby celnymi strzelami (prócz 1-go były tylko te niecelne).
W końcówce po tym jak Kratzig dał się ograć - nasz środkowy obrońca - Goretzka popełnił olbrzymi błąd/kiks (ciężko to nazwać) i powinno być 2-1 dla FC Basel.
Intensywności i woli walki zero. Umiejętności czysto piłkarsko-taktycznych też niezbyt wiele. Smutne, że w słabszych drużynach widać czasem większe konkrety w grze, tego co chcą zrobić na boisku i jak blisko są strzelania nam bramek.
06.01.2024 17:29
Bardzo ciekawie wygląda współpraca ruchliwego Guerreiro z jeszcze bardziej ruchliwym Daviesem. Tuchel sprawdza opcje gdzie najpierw jeden z nich zostawał bliżej swojej bramki jako trzeci obrońca (wtedy Guerreiro posłał dwa piękne dłuższe podania, w tym choćby "na czystą" do Mullera), a później drugi z nich. A wiadomo, że zmieniając dynamicznie pozycję Davies może przyspieszyć grę lub uratować nas przed stratą bramki.
Kane sieje zagrożenie, Muller po swojemu też próbuje.
Sane i Kimmich słabo.
06.01.2024 16:19
Dzięki za info. Nie mój klimat.
Bawcie się dobrze.
Mia San Mia.
04.01.2024 21:23
Co za dziecinada... Tu zawsze tak jest?
Czy tylko @BaltazarGabka i @Jurgen1982 trzymają "ten poziom"?
Najlepsze, że ani jeden, ani drugi nie czyta ze zrozumieniem i robią wycieczki słowne do innych użytkowników.
Trochę chore.
04.01.2024 20:21
@bawaria42 dobrze napisałeś - to (jak i np. Chalobah) są to życzenia Trenera, na tyle na ile go prowadzi wiedza, znajomość i instynkt dotyczący tych piłkarzy, w kontekście (niezwykle potrzebnego) załatania dziur w kadrze.
Jeszcze raz napiszę, każdy szanujący się klub ma w kadrze 4-ch obrońców, którymi można rotować, u nas też tak było. Do czasu. Pozbyto się lekką ręką na raz 3-ch graczy z linii obrony (Lucas, Pavard, Stanisic).
Nic dziwnego, że niektórzy się zastanawiają nad przyszłością.
Zmieniono cały pion sportowy z Dyrektorem i Trenerem na czele - jeśli po tym sezonie nie będzie kierunku i dobrej kadry - nastąpi rewolucja w składzie.
Co do pieniędzy - jesteśmy jedni z nielicznych co nie mają długów, a nadwyżkę i to z samych transferów, nie licząc innych zysków...
Edytowano : 2024-01-04 18:01:52
Życzenia Trenera przedstawione innym członkom Pionu Sportowego, a także Zarządowi. Oddali 3-ch obrońców, to teraz niech kombinują jak to załatać, niestety martwi to, że oni dopiero zaczynają "kombinować" zamiast na to gotowy plan i konkretnych graczy.
04.01.2024 17:59
Kadra Bayernu na początek tego roku wygląda bardzo mizernie. Nie mamy w niej ani jednego prawdziwego prawego obrońcy, a na środek obrony mamy jedynie dwóch graczy.
Oczywiście zakładając, że Mazraoui i Kim szybko wrócą i przede wszystkim zdrowi i w formie, "wszystko" wróci do "normy".
Każdy szanujący się klub ma w kadrze 4-ch obrońców, którymi można rotować, u nas też tak było. Do czasu. Pozbyto się lekką ręką na raz 3-ch graczy z linii obrony (Lucas, Pavard, Stanisic).
Nic dziwnego, że niektórzy się zastanawiają nad przyszłością. Zmieniono pion sportowy - jeśli po tym sezonie nie będzie kierunku i dobrej kadry - nastąpi rewolucja.
04.01.2024 16:55
@Alistair Czekaj, przed chwilą pisałeś, że dla Ciebie to nie priorytet i że mamy inne priorytety.
Kogo wstawisz "miszczu" jak De Ligt znów nabawi się kontuzji?
Goretzkę, Kimmicha czy Laimera?
A kto wtedy na prawej?
04.01.2024 15:52
@bawaria42 Nie przetłumaczysz, że to byłoby remedium na ból głowy trenera po utracie Mazraouiego i Kima ze względu na reprezentację.
Oczywiście najlepiej byłoby ściągnąć z powrotem Stanisława, ale ktoś tu pisał, że to nierealne.
To jest priorytet. Największy priorytet transferowy środkowo-prawy obrońca. @Alistair
Edytowano : 2024-01-04 15:40:40
Oczywiście ściągnąć z powrotem "Stanisica", a nie "Stanisława" (autokorekta płata figle)
04.01.2024 15:38
@Pir5 Sytuacja De Ligta może się również szybko zmienić, jeśli Tuchel zmieni system gry - na trójkę z tyłu - tylko do tego musi mieć kolejnych środkowych obrońców w kadrze.
De Ligtowi kibicuję, ale w sposób, by się rozwinął. Cechy przywódcze ma. Nogi nie odstawia - choć w jego przypadku to niekoniecznie plus.
U Upamecano widzę rozwój, u De Ligta z tym sprytem, ogładą i boiskową inteligencją jest na ten czas słabo.
Krytykujecie Kima, a to jest bestia. Jeśli ktoś przez tylko 278 minut gry popełnia aż tyle błędów to nie wygląda to najlepiej. A Kim przez całą rundę grając często na styku "uzbierał" jedynie 1 zółtą kartkę.
Możliwe, że to są różnice, które również przesądzają o takim, a nie innym wyborze Tuchela.
03.01.2024 17:22
@BaltazarGabka Proponuję trochę poczytać zanim coś napiszesz. Wypociny. Skąd to słowo wziąłeś w odniesieniu do mojej wypowiedzi i analizy?
Zero argumentów u Ciebie.
Jak twój poziom to czytanie ocen Bilda czy Kickera, to twoja wiedzą na temat piłki nożnej i działających w niej mechanizmów jest tak samo zerowa.
03.01.2024 17:05
@Alistair Racja, w rundzie wiosennej tamtego sezonu De Ligt był bardzo dobry i imponowały przede wszystkim jego cechy przywódcze.
Teraz jest inaczej, o czym pisałem poniżej. I raczej nie warto tego zmieniać.
03.01.2024 14:16
@BaltazarGabka Odkleił od czego? Od twojego wyobrażenia, że De Ligt jest lepszy?
Jakbyś czytał ze zrozumieniem (może nie masz takich umiejętności), to bierze się to z analizy sytuacji boiskowej, liczby tylko to potwierdzają.
Zapytam jeszcze raz - w reprezentacji też na niego nie stawiali i nie stawiają - przypadek? Tuchel ma stawiać na gościa, który za każdym razem jest nieskuteczny?
Kim - 1 żółta kartka przez całą rundę i masa wygranych pojedynków. W powietrzu i ciało w ciało to bestia. Oczywiście popełnia jeszcze błędy, ale to wynika właśnie z realizacji założeń taktycznych. Dlatego tak ważne dla Tuchela jest by z Upą czy Kimmichem, czy Daviesem rozumieli się bez słów i grali jak najwięcej razem.
Stawianie na mało pewnego De Ligta tu nie przyniesie nazbyt korzyści.
A może wykażesz się swoją analizą dokonań De Ligta i wskażesz co konkretnie ma lepszego i jak to można zastosować w układance boiskowej.
03.01.2024 14:14
@Alistair Nie z fusów, tylko z faktów i powtarzalności jego zachowań - niestety tych niedobrych. Te jego wejścia to jest po prostu nie wiadoma u niego, czy trafi, czy nie trafi. Zgadnij co często robi. Nie trafia?
I takie jego wślizgi to często jest pomarańczowy kartonik.
Po co mi taki zawodnik? Jak zyska ogładę, boiskową inteligencję, wyczucie, do tego będzie wygrywał więcej pojedynków to wtedy można pomyśleć.
W reprezentacji też stawiają na innych. Przypadek?
Trenerzy też powinni kierować się twoim zdaniem "bo tak mi się widzi, że jest lepszy", czy jednak tym co widzą co mecz i na treningach?
03.01.2024 13:59
@Skobry
Tak, jakbyś czytał o czym piszę i rozumiał grę, kto jak i kiedy wychodzi do pressingu i co z tego wynika to mógłbyś wyciągnąć jakieś wnioski.
Ja to zauważam w każdym meczu. Przez całą rundę jakby grał, to w tym tempie byłby co najmniej 2x zawieszany za żółtka.
Każdy trener po kilku takich meczach nie chce wystawiać takiego zawodnika.
Prawie każde jego "przerwanie" akcji się tym kończy.
Dlatego Tuchelowi tak bardzo jest potrzebny defensywny pomocnik na pozycji nr "6".
Do tego podałem statystykę wygranych pojedynków w powietrzu na mecz.
Ja widzę po prostu, że Upa i Kim są tu od niego lepsi i solidniejsi.
Pisałem też o ogładzie, sprycie i inteligencji boiskowej. Pamiętaj że na co dzień Tuchel jeszcze widzi te rzeczy na treningu. Po prostu przegrywa rywalizację.
A Ty co podałeś za argument? Jest lepszy, bo Tobie się tak widzi?
Naprawdę nigdy nie lubiłem Tuchela jako trenera, jego stylu, jego aparycji.
Natomiast przy takiej grze i zaangażowaniu naszych graczy to żaden trener nic nie zrobi.
Może się tylko podać do dymisji...
Goretzka, Musiala, Pavlovic zagrali bardzo słabo.
Sane się starał, ale był naprawdę bardzo irytujący.
Neuer też nie miał swojego dnia.
Tel kosmicznie obniżył loty i oby to nie był jego "normalny" poziom...
10.02.2024 20:29
Jakby zagrał z Jordanią to występ z Bayerem byłby mocno niepewny, a tak to regeneracja po podróży i jeszcze 1-2 treningi przed nim.
O ile tylko będzie w dobrej dyspozycji, spokojnie może być brany pod uwagę do pierwszego składu.
07.02.2024 12:07
Jeśli Kimmich nie będzie w dalszej części sezonu totalnym szefem to faktycznie ciężko się nie zgodzić z takim rozwiązaniem, a mega byśmy mogli na tym zyskać.
Choć wierzę gdzieś w głębi, że najlepsze jeszcze przed Kimmichem i będzie grał po profesorsku.
Uwielbiam patrzeć na grę najlepszych srodkowych, którzy w okolicy i po 30. roku życia mają swój totalny top.
Tak było choćby u Pirlo, Seedorfa, czy nielubianego przeze mnie wcześniej Scholesa - ale to co grał i jak się rozwinął to była perfekcja.
Czyste piękno.
I żaden z nich nie był ani nr 6 ani 10.
06.02.2024 12:29
Dokładnie. Wśród młodych często na adrenalinie i dodatkowej motywacji lepiej wyglądają w pierwszych meczach.
Jak emocje i ten mental, który jest zawyżony opadną wtedy się okazuje jak dobry jest ten piłkarz.
Doświadczonym piłkarzom trudniej o takie nadspodziewane bodźce, dlatego tak ważna jest ciągła rywalizacja, równowaga, a także świeża krew w zespole.
Na ten czas Pavlovic robi mega robotę, oby tak dalej!
06.02.2024 12:23
Super wiadomość! Niech chłopak pogra w piłkę troszkę więcej to zobaczymy w ogóle co z niego za piłkarz.
U nas to maksymalnie - przy niedyspozycji innych - ławka.
06.02.2024 10:17
Jak nie widziałeś, to zerknij sobie na bramkę Zirkzee jeśli o Serie A chodzi - ładnie się złożył bardzo do strzału, a w cieszynce odpalił... pistolety. Ostatecznie jednak bramka uznana jako samobój gracza Oprócz tego Joshua miał jeszcze asystę.
05.02.2024 14:41
@alien666 Tel dostaje szanse, nie gwarantuje jednak odpowiedniej jakości. Chcesz go wystawiać cały czas kosztem Mullera, żeby w ogóle nie grał, czy może kosztem Musiali?
Uważam, że Tuchel postępuje fair i stawia na tych co po prostu bardziej zasługują i są dla Klubu bardziej zasłużeni, a nie kieruje się faworyzowaniem kogoś.
Tak samo Guerreiro dostał szansę i też jej nie wykorzystał.
Teraz dostaje Pavlovic.
03.02.2024 14:40
De Ligt mistrzuuu!!! Sane to często za "charakter" dostaje.
Oboje są nie do ogarnięcia na tym etapie niezbyt mądrych zachowań.
Gdyby De Ligt to opanował mógłbym uznać, że jest dobrym obrońcą, choć i tak jeszcze nie na pewne miejsce w "11" Bayernu, ale byłoby już o wiele, wiele bliżej.
03.02.2024 11:36
Na dziś dzień to raczej słaba decyzja piłkarza, bo raczej nikt nie wyobraża go sobie nawet w kadrze meczowej, a co dopiero, żeby sobie pograł w piłkę.
Kolejka piłkarzy do gry jest nareszcie odpowiednia i nie musimy się posiłkować Kratzigiem.
To nie mecze towarzyskie, że będziemy sobie sprawdzać młodych - powinien iść na wypożyczenie jak chce grać. Naprawdę nie ma za kogo wskoczyć do kadry, chyba że Tuchel to inaczej widzi...
02.02.2024 15:51
Zaskakujący news, ale chyba właśnie poziom Segunda Division (myślę, że Granada taki reprezentuje) to odpowiedni dla graczy pokroju Kamila Jóźwiaka, a i fajnie bo przekonamy się czy jest coś wart w La Liga.
Szkoda, że Świderski nie zagra w Hiszpanii (najprawdopodobniej Hellas Verona).
Ciekawe, czy strzeliłby więcej niż Lewy grając w gorszym zespole...
01.02.2024 13:28
Tu już dochodzimy do momentu gdzie jak będzie zdrowy Coman to ktoś z tych graczy znajdzie się poza kadrą. Gnabry to jeszcze 2-3 tygodnie na to by w ogóle zaczął grać pewnie.
Nareszcie będzie rywalizacja, a nie miejsce za nazwisko w "11" czy w kadrze meczowej. Piłkarze powinni mieć na każdym treningu z tyłu głowy, że któryś z nich wypada na najbliższy mecz.
I bardzo dobrze. Na Goretzkę wpływa to motywująco.
Oby De Ligt też nie zwieszał głowy i nie płakał do prasy czy menadżera, tylko stawał się dzięki temu lepszy. To samo Davies, Kimmich, Gnabry.
Potrzebujemy dokładnie każdego z tych graczy w drużynie, by móc rywalizować na najwyższym poziomie.
01.02.2024 13:15
Czyli wygląda na to, że przy celności dośrodkowań średnia 30% - Ribery, Trent Alexander-Arnold - to absolutny top.
I to by się zgadzało w sezonach gdzie Coman miał 30% i 29% - wtedy był po prostu najlepszy - teraz ma najsłabszy czas.
Z Comanem to jednak jest też tak, że to nasze dziecko Champions League i w Lidze Mistrzów często gra zdecydowanie na innym poziomie niż w Bundeslidze.
Obawiam się, że taki Zaragoza pewnego poziomu może na tym etapie nie przeskoczyć... Ale i tak super transfer!
Spójrzcie też na to, że jeśli widzicie na boisku, że taki Sane, Coman czy inni strzelają i asystują t są to wtedy gracze kosmiczni na absolutnie najwyższym poziomie gry w piłkę nożną - ciągnąc cały zespół, który jest jednym z najlepszych na świecie.
Zawsze jednak będziemy tęsknić do FC Robbery.
01.02.2024 10:33
Z Ligą Mistrzów miałem trochę podobnie z tym, że przestała mnie trochę interesować do... turnieju w Lizbonie ;D ;D ;D
Pomijając już sędziowanie pod Real i nie dawanie kar City czy PSG, to piłka nożna jest na tyle piękną grą, że tu zawsze teoretycznie nawet "kopciuszek" może odprawić największego faworyta.
Wracając do Bundesligi - Bayern ma szansę po raz kolejny zrobić coś czego nie dokonała żadna inna drużyna w Europie w żadnej z lig - pobić rekord tytułów zdobytych rok w rok. Warto walczyć do końca, jest o co.
Dlatego cieszę się, że choć w ostatnich dniach to podjęliśmy również walkę o wzmocnienie kadry - Boey, Zaragoza.
31.01.2024 17:44
Dorzucić Sarra lub Kratziga oddać na wypożyczenie i po sprawie.
31.01.2024 10:42
Dla Alonso to mogą być za szerokie wody jak na tak niedoświadczonego Trenera.
Intensywność sezonu w Premier League i meczów o dużą stawkę, choć bez gwarancji na puchary europejskie, jest tam o wiele, wiele większa.
To może być za dużo, o czym przekonał się Arteta - pojedyncze mecze wypadają super, ale w przeciągu całego sezonu jego drużyna wypada z torów, a Liverpool Kloppa i City Guardioli jedzie dalej.
Jako kolejny krok Bayern, a później być może Real Madryt - tak bym widział rozwój kariery trenerskiej Alonso.
29.01.2024 11:35
Zaczyna się ;D Dobrze, że to nie ostatni dzień okienka! xD
26.01.2024 11:20
Sacha Boey nie był w kadrze w dzisiejszym meczu ligowym Galatasaray. Jeśli już też pisał o tym Romano... Czekamy. Czyżby nareszcie prawy obrońca w kadrze Bayernu??
Z tym odpalaniem szampana jeszcze poczekam ;)))
25.01.2024 20:45
@misza słowo "odklejka" jest chyba w twoim świecie perfekcyjnie zbudowanej kadry Bayernu.
Jeśli nie widzisz tego jak słaby kadrowo jest Bayern to powodzenia w oglądaniu meczów :D
Przerzuć się na bierki, tenis lub skoki narciarskie.
25.01.2024 11:02
Zidane to Lider. On im liderował. Nie tylko CR7, miał całą konstelację gwiazd w swoim najlepszym czasie. To też sztuka, szczególnie w klubach gdzie właśnie musisz umiejętnie zarządzać wielkimi piłkarzami. Po pierwsze - musisz być większy od nich, mięc respekt i szacunek ;)))
Co nie znaczy, że przynajmniej z 2x nie byli w LM przepchnięci przez krzywdzące (w tym dla nas) decyzje sędziów.
Nagelsmann nie nadaje się jako lider - graczom brakowało do niego szacunku (Lewy, Muller, Kimmich, Neuer), za to Xabi Alonso już bardziej pasuje, ale też jeszcze jedno pokolenie powinno minąć.
25.01.2024 10:42
Aktualnie zarządzanie kadrą Bayernu to jest kpina i wygląda na większy sabotaż niż ten piłkarzy na boisku...
Niech wracają, heh. Nie kojarzę całościowo gorzej zbudowanej kadry niż ta, którą teraz mamy.
25.01.2024 10:36
Problemem Nagelsmanna było to, że z poważnej drużyny piłkarskiej zrobił sobie plac eksperymentów do sprawdzania nowych taktyk i rozwiązań. O ile w ataku przynosiło to dużo energii i nieszablonowych oraz dynamicznych akcji, o tyle drużyna w ogóle nie była stabilna - przez co z silnymi przeciwnikami nie wyglądaliśmy poważnie, jedynie dokładnie tak jak nasz Trener - jak młokos, pretendent, bez żadnego wyrachowania i klasy na jaki ten zespół zasługuje.
25.01.2024 10:32
To wygląda na jeszcze większy sabotaż w zarządzaniu Klubem, aniżeli piłkarzy na boisku...
Na tę chwilę nic w tym Klubie się nie klei. Podejmowanie takich, a nie innych decyzji przez ostatnie 3 sezony odbija się teraz nie czkawką, a przewlekłym refluksem doprowadzającym po kolei do rozpadu poszczególnych organów.
Dotrwamy do lata?
25.01.2024 10:16
Pokaż mi ostatnio słaby mecz w wykonaniu Upa.
Nie wiem jak można sobie pisać, bo ktoś ma jakieś "wyobrażenie" lub "przekonanie/przeświadczenie" o danym piłkarze.
To nie Coman, czy Davies - gdzie to jak słabo grają to widać gołym okiem.
Ale jakie masz podstawy by w tym sezonie mówić o słabej grze Upamecano?
Może z Hoffenheim słabo zagrał?
25.01.2024 10:12
Naprawdę nie trudno przewidzieć problemy kadrowe Bayernu - po co Araujo, po co środkowo-prawy obrońca Bayernowi.
Wypadł Upa, ciekawe co z Laimerem i Kimmichem.
Mecz totalnie do zapomnienia - chociaż to ile razy Coman mógł dograć dobrą piłkę, a robił to na poziomie jakby w ogóle nie był piłkarzem - to ciężko odzobaczyć...
Z sytuacji dość niespodziewanych to Kane bardzo obniżył loty - i jak ktoś obraża Gnabryego, że jest grubasem, to niech spojrzy na brzuch u Harry'ego... Odkąd się wyniósł z hotelu to przestał grać ;)
Dla mnie dobry mecz Kimmicha, zagrał trochę bardziej nieszablonowo niż ostatnio - było więcej świeżości. Co z tego jeśli gdziekolwiek nie podał dalej to była padaka... Laimer i Guerreiro się jeszcze naprawdę starali. Sane i Musiala.... yyy... no nie... To nie konkurs na zakładanie siatek w gąszczu, tylko gra drużynowa, gdzie jak wymienisz na prędkości 4-5 podań to masz sytuację - oni się gubią po 2-ch podaniach...
25.01.2024 10:05
Jestem fanem tego by Goretzka był "na głodzie gry", tym samym nie miał za każdym razem "11" za nazwisko.
Szkoda tylko, że Guerreiro zupełnie nie wykorzystał swojej szansy. Umówmy się, nie dostał tu 45 minut czy np. tylko jednego meczu. Dostał pewne zaufanie w tej sprawie od Tuchela - licząc z Bazyleą 3-ch kolejnych meczów od początku.
I dobrze Tuchel kombinuje rotacyjnie - tylko sami piłkarze nie wykorzystują szansy.
24.01.2024 12:40
A to nie miało być czasem wypożyczenie?
24.01.2024 11:34
Jazda od początku ustawieniem 1-2-3-5 i lecimy z tym. Tuchel Mistrz!
Jak będzie wynik bezpieczny to dopiero przejść do bardziej normalnego ustawienia ;)))
Futbol Totalny by Tuchellinho mode on!
Żarty się skończyły.
24.01.2024 11:30
@Sopariev Nigdzie nie pisałem o pojedynczym meczu z Saarbrucken. Ale bardziej bym się tu przyczepił do meczu z Werderem, niż do spotkania z 3-cioligowcem.
Mecze pucharowe zawsze mają to do siebie, że Dawid chce powalić Goliata i nie raz i nie dwa i to w każdej lidze się zdarza co jakiś czas.
Natomiast sytuacja Bayernu od kilku sezonu - ich słabość - jest chroniczna i wynika między innymi właśnie ze słabej kadry.
Nie tak słabej oczywiście jak Saarbrucken - nie o tym mówię - ale tak słabej, że z średniakami przy braku odpowiedniego nastawienia i top formy wypadamy naprawdę blado i potrafimy całkowicie zdominować jedynie 20 minut meczu.
Laimer i nikt więcej na prawą, dzieciak bez poważnego myślenia o piłce na lewą (Davies), wypalony środek pomocy bez kreatora gry i nr "6", co raz mniej dający czysto piłkarsko Thomas Muller.
Sane, który ma fochy na wszystko i wszystkich, gdy się mu coś powie, Coman - który czasem nadal wygląda jak dziecko we mgle - z umiejętnościami, ale nie umiejący z nich skorzystać.
Wymieniać dalej, czy już trochę świta, że to nie kadra na zdobycie mistrza w cuglach? I, że nie jest to wina Tuchela?
23.01.2024 15:07
@admin jak wyżej - oczy krwawią + czytanie ze zrozumieniem.
Nawet nie wchodzę w polemikę.
23.01.2024 14:49
Jak się czyta te wypowiedzi chłopców od zarządzania klubem z pozycji komentarzy DieRoten - byle zwolnić Tuchela, Tuchel out - przy czym zero sensownej polemiki - i nieumiejętność ocenienia kadry, którą dysponujemy oraz sytuacji klubu z ostatnich 3 sezonów to dopiero oczy krwawią.
Nic dziwnego, że osoba, która ma o tym pojęcie - Ivan7 - nie chce się użerać psychicznie z myśleniem krzyczącej dzieciarni.
Konsekwencje zwolnienia Trenera to nie jest Football Manager, gdzie następnego dnia kto inny wystawi skład. A winy za 3 sezony zarządzania Klubem w żaden sposób Tuchel nie ponosi.
A kadrę/drużynę ma bardzo słabą (nie mówię o nazwiskach indywidualnie, tylko patrząc całoścowo).
23.01.2024 14:02
Ma z czego rzeźbić - Laimer i Laimer na prawą, dzieciak bez poważnego myślenia o piłce na lewą (Davies), wypalony środek pomocy bez kreatora gry i nr "6", co raz mniej dający czysto piłkarsko Thomas Muller.
Sane, który ma fochy na wszystko i wszystkich, gdy się mu coś powie, Coman - który czasem nadal wygląda jak dziecko we mgle - z umiejętnościami, ale nie umiejący z nich skorzystać.
Wymieniamy dalej?
23.01.2024 12:22
Błądzisz. Mylisz wypowiedzi Trenerów. Tuchel oficjalnie publicznie mówi, że ma fantastyczną kadrę i graczy (De Ligt też jest super) - tylko jak jest to każdy wie.
Oczywiście, że widzi potrzebę wzmocnienia składu i to przedstawił Zarządowi - czeka, cierpliwie - nic więcej nie może zrobić.
Problemy z budowaniem kadry nie zaczęły się od kadencji Tuchela - problemy graczy i newralgicznych pozycji - Davies, Goretzka, Kimmich, Coman, Chuopo, Laimer - oraz, tak Thomas Muller - też nie.
Wszystkie głosy i argumenty osób - zwolnić - są oparte jedynie na domysłach i własnych fantazjach. a nie na funkcjonowaniu klubu przez ostatnie sezony. Dokładnie tak jakby Tuchel temu wszystkiemu winien.
23.01.2024 12:13
Też zawsze wolę zaufać Trenerowi i jego wypowiedzi, niż wydmuszkom medialnym. Poza tym widzę co grają nasi piłkarze i jak się zachowują - za kolejnych Trenerów.
Postawa Goretzki, Kimmicha w reprezentacji to też pewnie wina Trenera. To, że nasza legenda - Thomas Muller - się starzeje i z m-ca na m-c będzie nam dawał mniej czysto piłkarsko (nie mowię o zaangażowaniu, bo to zawsze będzie K2) to też Tuchel. To, że nawet jak wpuści 5-ciu napastników to nikt nie umie im dokładnie dorzucić piłki z bocznych sektorów - Laimer, Davies, Coman, Kimmich - to też Tuchel.
To, że Davies woli konsole, gry, yachty, rap niż rozwój piłkarski - że przez ostatnie kilka lat się cofnął w rozwoju - to oczywiście wina Tuchela.
Cała kadra i jej budowanie przez ostatnie 2-3 lata to Tuchel przecież.
Czy ktoś z was rozumie piłkę nożną i funkcjonowanie drużyny? Zwalniajcie sobie, a gwarantuję, że Bayern Monachium jakiego znacie - przestanie istnieć. Zachowajmy resztę godności i zróbmy z tymi balerinami porządek i wzmocnijmy naszą kadrę. To żart, że jesteśmy bez prawego obrońcy i bez numeru "6" i bez kreatora gry - porównajcie sobie z Bayerem Leverkusen.
23.01.2024 12:05
Pomyśl gdzie się cofniemy jak znów zwolnimy Trenera. W jakim stanie będą piłkarze.
Ano w takim, że już dla tego Klubu nie będą grać.
Większość przeżyła i zwolnienie Flicka i Nagelsmanna.
Dodaj konsekwencje finansowe, wdrażanie nowej polityki transferowej, nowej taktyki, szum medialny, straty wizerunkowe.
Jak dzieci...
23.01.2024 11:38
Trollujesz, czy nie umiesz przewidzieć konsekwencji zwolnienia kolejnego Trenera?
Jaka rzeczywistość? Całkowitego rozwalenia grupy około 15-tu piłkarzy?
Co odbije się psychicznie, mentalnie na każdym.
Dołóż zamieszanie medialne, koszty klubu, wprowadzanie nowej filozofii.
I uwaga... Nowy Trener i Klub będą mieli zero szacunku.
Niektórzy z tym myśleniem to nie za bardzo...
22.01.2024 16:48
Nie pasował Flick, nie pasował Nagelsmann, nie pasuje Tuchel.
Zwolnienie Trenera będzie najgorsze dla Klubu i jego zarządzaniem.
Nie ma "6" i nie ma prawego obrońcy.
Bez, kreatora gry. Davies też nie gra jak topowy lewy obrońca. Porównaj sobie co grają Frimpong i Grimaldo - i bez przyczepiania się, że to wahadłowi.
Za to winny jest Tuchel przez ostatnie 2 lata?
Jak by go zwolnili to - powtórzę - żaden, ale to żaden piłkarz nie będzie miał szacunku do Klubu, a ich ego i stan emocjonalno-mentalny będzie w kosmicznym chaosie.
22.01.2024 16:39
To samo pisałem. Żaden piłkarz nie będzie miał szacunku do Klubu jak Tuchel odejdzie. Wywalili Flicka, wywalili Juliana, Hasana, Kahna...
Teraz Tuchel, brawo geniusze.
To szykujcie 15 nowych piłkarzy bo Ci do niczego już nie będą zdolni, nie razem, nie jako... Yyyy... Drużyna...
Naprawdę uważacie że Tuchel nie ma pojęcia? Że to jego wina?
Tak jak i Xaviego, że Lewy gra słabo.
Nie widzicie ślepcy, że gramy bez prawego obrońcy a i lewy - Davies - nic nie wnosi do konstrukcji? Że nie ma nr "6" i kreatora gry?
Ze Musiala i Sane niekoniecznie prócz dryblingów tworzą akcje kombinacyjne? A ten drugi ma muchy w nosie cokolwiek i ktokolwiek mu coś powie.
Porównajcie sobie jak chodzą Frimpong i Grimaldo i co wnoszą.
22.01.2024 16:00
Zwolnienie to może być po sezonie, ale też bardzo wątpię. Dadzą Tuchelowi jeszcze kolejne pił roku. Naprawdę myślisz, ze zwalniając Tuchela to byłaby dobra decyzja dla klubu?
Żaden gracz wtedy nie traktowałby poważnie Bayernu Monachium.
Żaden. Przeżyli już to z Julianem.
Dość amatorskiego zarządzania klubem.
Podjęli decyzję o Tuchelu, Freundzie i innych - teraz muszą z tym żyć.
Nikt poważny nie zatrudnia by zwalniać, już pomijając nawet związane z tym koszty to pomyśl o kierunku rozwoju i wizerunku klubu....
22.01.2024 15:28
Dla fanów gry Bayernu bez Kimmicha dodam, że ostatnie 20 minut było zdecydowanie lepsze niż 65 minut gry...
Byłem ciekaw, czy Tel i Chuopo-Moting coś wniosą. Szkoda, że Tuchel 2-ch zmian nie zrobił w przerwie reagując właśnie na tak fatalną grę i zupełny brak kreacji u pomocników. Ile by człowiek dał za tego Thiago w pełni zdrowia...
Takie zmiany właśnie bym zrobił (Goretzka, Tel i Chuopo), gdyby tylko człowiek mógł...
Zacząlem pisać o tym w 60-tej minucie to właśnie straciliśmy bramkę i 5 minut po tym Tuchel zagrał vabank. Za późno.
21.01.2024 21:42
Trzeba zaakceptować to, że jesteśmy w przeddzień dużych zmian w Bayernie.
Przespaliśmy w zarządzaniu zespołem - jego rozwój - ostatnie 2 lata.
Treningi czy taktyka tu nic nie zmienią.
To się wypaliło w tych personaliach razem. W trenerach też się wypala.
Gracze ofensywni się znają od kilku sezonie, przeżyli kilka trenerów i nie potrafią w trójkącie zagrać Musiala-Kimmich-Sane z pierwszej piłki?
To samo się tyczy Comana i Müllera.
Nie ma tu głodu tworzenia fantastycznych akcji.
Czy ktoś jest w stanie w nich to wyzwolić?
Jedyne co się wyzwala to indywidualne przebłyski, a nie piękne drużynowe akcje. Zawsze jest walka i gonienie by strzelić, a nie dynamika i kreatywność, a wtedy bramki same przychodzą...
Czy brak kreatywności i świeżości piłkarzy, chemii boiskowe i głodu gry to wina jednego Trenera Pana Tuchela?
Na pewno nie.
21.01.2024 19:23
Nikogo nie biorą, bo nie zmienią teraz Trenera.
Jedyne co powinni - jeśli zdecydowali się na Tuchela - to ściągnąć mu 1-2 graczy do gry.
Ale nie, bo jest Pavlovic (Freund), a prawy obrońca to planowany już na przyszłe rundy i nie jest łatwo - yyy???
No takie mają wytłumaczenia nasi włodarze.
Widzieliście tego zmiennika Frimponga wczoraj? Albo nie ma Boniface i też ma go kto zastąpić.
To samo z całą linią obrony czy środkiem pola.
U nas na zmiany - prócz profesora De Ligta i klasowych skrzydłowych to są tylko gracze średniej półki lub... jeszcze amatorzy (Kratzig i inni).
To jest nasza kadra.
Niech wracają już Mazraoui i Kim... Heh.
21.01.2024 19:02
Oglądam prawie zawsze z amerykańskim komentarzem i tam byli końcowo zdania, że z perspektywy Bayernu pewnie zaslużyliśmy na remis, a Werder bronił się jako zespół naprawdę dobrze.
Co nie zmienia faktu, że nie zrobiliśmy praktycznie nic by ich "zajechać" - dynamiką i ilością akcji. Jak nie ma intensywności to nawet 3-ligowiec będzie w stanie wybronić mecz umiejętnie przez 90 minut się przesuwając w 10 w okolicy pola karnego.
21.01.2024 18:28
Z tą klasą piłkarzy co mamy, powinniśmy ich "zajechać" ilością i szybkością dobrych podań oraz dryblingów i sprintów.
Czy to Tuchel nakazuje im źle dosrodkowywać i nie umieć wymienić 3-4 szybkich podań z 1-szej piłki?
Nie, sądzę. Zabrania im tego by potrafili minąć 2-3 zawodników na raz? Ale myślę, że antypatia tego Pana na ławce robi swoje.
Jego aparycja nie napawa optymistycznie. Filozofia gry? Jest totalnie bez szaleństw do momentu... gdy przegrywamy i wtedy wpuszcza 5-ciu napastników.
Brak reakcji w przerwie - wtedy Goretzka i Tel byliby najlepszym rozwiązaniem.
A kadra? Jest fatalnie aktualnie "zbudowana". Bez prawego obrońcy, bez nr "6", bez kreatorów gry, bez łączników-spoiw między formacjami. Graj do Musiali-Sane-Kane'a może coś wymyślą.
21.01.2024 18:18
Przecież to jest dokładnie taka sama sytuacja...
21.01.2024 18:03
Może i racja, choć to naiwne...
Najsmutniejsze jest to, że i na boisku i w zarządzaniu i budowaniu kadry w Bayernie ostatnio nie ma żadnego dobrego kierunku.
21.01.2024 17:50
Ciągle piszecie o zwolnieniu Tuchela, ale wiecie, że to się nie wydarzy.
Jednym z największych błędów w zarządzaniu było zwolnienie w środku sezonu Trenera, gdy drużyna była w grze o trofea.
Mają wg was zrobić dosłownie to samo?
Nie lubiłem Tuchela przed przyjściem do Bayernu. Gość do mnie nigdy nie przemawiał ze swoją filozofią gry i aparycją.
Jednak póki piłkarze się sami nie zbuntują lub nie będzie żadnej afery - nie będzie żadnej zmiany.
21.01.2024 17:38
Nigdzie nie pisałem, że on jest odpowiedzialny za, złą grę Bayernu, oceniam go tylko jako gracza pewnego "11" na swojej pozycji i profesora za jakiego go wielu tutaj ma...
Nie wymagam od niego by prowadził grę, czy nawet by podlaczal się do akcji ofensywnych jak Upa.
Nie ten poziom.
21.01.2024 17:24
To było przerwanie kontry?
Ja widzę to jako kolejne i zawsze w ten sam sposób głupie wyjście do piłki bez potrzeby faulu.
Tak jak i nie widzę potrzeby nabijania napastnika przy próbie wybicia piłki.
Ogłada, spryt, myślenie to nie są zalety Mathijsa. Typ ociężały w ruszaniu mózgownicą.
21.01.2024 17:16
Jakby ktoś nie znał tych zachowań profesora Mathijsa, to właśnie taki typ...
Będąc trenerem za nic bym go nie wystawiał kosztem Kimś czy Upa.
Za każdym razem widzę te same zachowania u niego, które go przekreslaja z najwyższego poziomu...
Niech się uczy. Kibicuję, ale wygląda na "ociężałego" w lekcjach.
21.01.2024 17:07
Wnioski na 60 minutę:
1) Tuchel za długo czeka by pobudzić zespół jsk nie idzie
2) Guerreiro gra, w ogóle? Tak, psuje "grę". Goretzka jak najszybciej do wejścia.
3) Coman, Sane, Musiala, Kane - też mała dają bardzo w grze... Kogo do zmiany najpierw?
Chętnie bym zobaczył Chuopo i Tela czy by coś wnieśli.
Edit: właśnie Tuchel przy pisaniu tego komentarza zagrał vabank.
21.01.2024 16:56
To ja mam od tego sezonu zawsze "wrażenie", że on jest nie do końca zdrowy... W Juventusie go nie oglądałem to się nie wypowiem.
21.01.2024 16:37
De Ligt to od początku tego sezonu nie jest 100%.
Prosiłem kogokolwiek by mi pokazał jeden jego dobry mecz tego sezonu.
Czekam aż taki zagra. Dziś prócz tego, że jest poniżej mistrzowskiego poziomu, to cały czas błędy w ustawieniu i to nabicie/wybicie w napastnika Werderu...
Może to jego poziom po prostu, a reszta i kilka m-cy zwyżki były na wyrost.
21.01.2024 16:31
Zgadza się, 1 podanie na wprost na 10-15 metrów przez 45 metrów w wyprowadzaniu piłki. Wow.
W tym czasie kopnął w napastnika Werderu próbując wybić piłkę i doprowadził do groźnej sytuacji, w 2-3 innych całkowicie źle się ustawiał i Upa czy Kimmich musieli go asekuriwać, a raz uratowało go że był faul na Musiali.
Geniusz
1-szy skład do końca sezonu dla tego profesora.
*1 podanie 10-15 metrów na wprost przez 45 minut. Wow.
21.01.2024 16:22
Faul na Musiali, ale De Ligt to ładnie pokrył swojego ;)))
Trzecia sytuacja Werderu z jego zachowania niczym profesor.
21.01.2024 16:00
Niestety pełna zgoda. To się pogłębia od jego problemów prywatnie.
To jest dziecko, które gra na konsoli i ma/miał wyświechtaną pannę i zero innych relacji.
Szkoda gościa, bo szczęśliwy Davies, to dziecko piłki.
21.01.2024 15:53
Narazie ten De Ligt na profesora to nie wygląda i to z tak słabym rywalem...
Był zamieszany w dwie sytuacje dla Werderu.
To "habicie/wybicie" napastnika Werderu to właśnie z czym mi się kojarzy ten piłkarz...
Zero ogłady.
21.01.2024 15:48
Dla mnie też na plus, liczac sparing z Bazyleą to nawet trzeci mecz pod rząd w pierwszej "11" dla Guerreiro.
Absolutnie kluczowy do tego by przekonać lub nie.
21.01.2024 15:32
Jestem bardzo ciekawy co pokaże. Licząc sparing z Bazyleą to jego 3-ci mecz pod rząd w pierwszym składzie.
Ten mecz powinien już dać obraz tego na co go stać.
21.01.2024 15:30
Jak Guerreiro zagra to samo co z Bazyleą w 1. połowie to jestem za tym by grał w "11". Z Hoffenheim zawiódł...
Dość pocieszające, że jest tu jakaś rywalizacja.
Widać, że głodny Goretzka, może też więcej wnieść z ławki niż jak co mecz ma mieć pierwszy skład za nazwisko.
21.01.2024 14:58
To jeszcze drobna uwaga @admin odnośnie wyświetlania tej podstrony - typer dla konkretnego meczu.
W motywie ciemnym - czarna czcionka na ciemnoszarym tle jest zupełnie niewidoczna.
21.01.2024 12:50
Szanuję taką ocenę, ale dla mnie Kim jest zdecydowanie lepszym zawodnikiem.
De Ligt mocno chce, to widać, ale czasami bardziej chce niż potrafi - to też widać.
Dla mnie to również powód, z którego wynikają jego kontuzje - próbuje grać ponad stan.
Zobaczymy, ma szansę się wykazać pod nieobecność Koreańczyka, "głupich wyjść" do piłki i "koszenia" zawodników na razie nie zauważyłem, jedynie to, że każda próba podania nie tylko do najbliższego zawodnika kończyła się przechwytem graczy Hoffenheim na 40-tym metrze... (z City i Relem pewna strata bramki) + jedno nieporozumienie w asekuracji.
Oby Mathijs się rozwijał i został z nami, a nie tylko mówił, że należy mu się miejsce w "11".
20.01.2024 12:52
Też mi się strona "rozjeżdżała" i nie mogłem dodać komentarzy do momentu wyczyszczenia danych ze strony.
Chrome i Firefox. Po tym zabiegu wszystko śmiga elegancko.
20.01.2024 12:18
Ja się tak zastanawiam, gdzie Ty tego De Ligta wybitnego widziałeś prócz końcówki poprzedniego sezonu...
I oceniasz, że Kim jest gorszy, czy Araujo.
Na jakiej podstawie go tak wychwalasz?
20.01.2024 12:13
I to jest ustawienie!
1-2-3-5! ;D
20.01.2024 12:03
Zgoda, dlatego napisałem, że chciałbym, żeby został.
Ale jak ma się za "lepszego" i tak stawia sprawę... Heh. To nie Tuchel go nie chce. Po prostu nie widzi go jako numer 1. Zawsze jak był zdrowy to wprowadzał go na końcówki meczów.
Nie było niechęci. Ja wierzę, że to czysto sportowo rywalizacja, której Matthijs nie chce przyjąć do wiadomości. Naprawdę nie widziałem w tym sezonie meczu, gdzie De Ligt byłby bardzo dobry.
Niech się nie wywyższa i pracuje dalej. Będzie inny Trener? W porządku. Czyste karty. Ale nie, on ma być pierwszym wyborem... Heh.
19.01.2024 22:57
W ceremonii pożegnania "Cesarza" wzięło udział 30 tysięcy osób.
Na boisku kwiaty wokół portretu Beckenbauera złożyły legendy niemieckiej piłki:
Rainer Bonhof, Andreas Brehme, Paul Breitner, Lothar Matthäus, Günter Netzer, Wolfgang Overath,
Franz Roth, Karl-Heinz Rummenigge, Georg Schwarzenbeck, Bastian Schweinsteiger i Berti Vogts.
19.01.2024 22:04
Chciałbym, żeby De Ligt został, choć nie uważam, że jest lepszy w żaden sposób (prócz chęci) od Upamecano czy Kima.
Decydujące dla mnie jest to, że Mathijs - choć od poprzedniego sezonu nie zagrał ani jednego meczu na całkowicie wysokim poziomie - sam wprost mówi, że nie jest zainteresowany rolą trzeciego, czy czwartego stopera w hierarchii.
Żaden klub nie lubi takich wypowiedzi i takiego podejścia piłkarzy.
'Będę grał, ale mam być numerem 1'. O tym decyduje... bądź co bądź Trener i piłkarz powinien dalej pracować i to uszanować. Ani Muller (legenda), ani zasłużony Goretzka, czy jeden z podstawowych skrzydłowych reprezentacji Francji - nasze dziecko Champions League - Coman - nie są pewni pierwszej "11". Tylko tyle i aż tyle. Jeśli uważa się za lepszego, to przykro mi, ale popieram Tuchela i Zarząd w tej kwestii.
19.01.2024 21:54
Ivan Perišić wraca po 17,5 roku do Chorwacji, do Hajduka Split, którego jest wychowankiem.
Trochę historia jak z Robbenem i Groningem. Obydwu graczy niezwykle cenię, za umiejętności, powtarzalność na najwyższym poziomie w klubie i w reprezentacji, charakter, walk; obydwaj zwiedzili też kilka klubów. Fajnie, że Ivan dołożył swoją cegiełkę do historii Bayernu Monachium.
Oby Ivanowi po powrocie udało się więcej zagrać dla Hajduka niż Arjenowi.
p.s. swoją drogą to info znów zahacza o... Tottenham xD Klątwa chyba jest do odczarowania ;))
19.01.2024 16:26
Jeszcze chwila i można zmieniać nazwę na FC Bayern 'Tottenham' Monachium.
O ile lubię Trippiera jako gracza, o tyle nie mogę patrzeć na "ruchy transferowe" tak wielce szanownych jednostek, które zarządzają obecnie naszą kadrą.
Nie po to zmienialiśmy Kahna i Hasana na osoby znające się na piłce, by ściągać teraz kumpli z Tottenhamu do drużyny Bayernu Kane'owi.
Osoby zarządzające drużyną z pozycji dyrektora sportowego i jego współpracowników jedyne co mogą wymyśleć to ściągnięcie już prawie emerytowanych piłkarzy, którzy swój "prime time" mieli za czasów wspólnej gry w "Spurs", których to w 2019 roku pięknie piłkarsko wyjaśniliśmy (2:7 w Londynie i 3:1 u siebie). Naprawdę nikt tam nic lepszego nie wymyślił?
Była moda na Hiszpanów, była i trwa moda na Francuzów, zaczyna się z Anglikami... W międzyczasie (krótko) był zaciąg holenderski - ostał się De Ligt.
19.01.2024 15:37
Neves to bodajże najlepsze nazwisko na rynku aktualnie na swojej pozycji.
Co prawda, żaden z Portugalczyków jeszcze u nas nie wypalił, ale gość już jest ograny w Lidze Mistrzów i lada moment "wyrzuci" Palinhę że składu reprezentacji.
Tylko klauzula za Nevesa to 105 mln funtów...
17.01.2024 20:21
@fiidoo Zatrzymałeś się na meczu z City?
Czy robisz po prostu gównoburzę tylko dlatego by ją robić?
Ja pisałem o meczu z "Wieśniakami" i całym tym sezonie, Ty o City.
Tak jest, a Messi najlepszy na globie w minionym roku, nie? Nie wiem, który mecz De Ligta oglądałeś że był lepszy.
Ja takiego w tym sezonie nie widziałem.
Podbijanie go tylko dlatego, że komuś się tak widzi jest bezsensowne.
Jeśli sam De Ligt też tak uważa, jak choćby niektórzy użytkownicy, to chyba faktycznie trzeba go sprzedać.
Niech się weźmie za rozwój, bo mało co, a "Wieśniacy" go przerastali...
16.01.2024 10:25
Użytkownicy poniżej oglądają chyba inne mecze. Od końca poprzedniego sezonu nie było meczu, w którym De Ligt wyglądałby lepiej od Upamecano czy Kima.
Nie dziwię się, że Tuchel nie chce zmieniać hierarchii. Nie jestem przeciwnikiem De Ligta, po prostu Upamecano zrobił niebywały postęp, a umiejętności Kima (choc popełnia błędy) są na innym poziomie.
Każda próba zagrania innego podania niż do najbliższego Mathijsa w meczu otwarcia z "Wieśniakami" kończyła się przechwytem na 40-tym metrze. Wiadomo, co z tego zrobiłby Real czy City...
I tak dobrze (jak na niego), że żółtej nie wyłapał. Kibicuję mu, ale niech się rozwija.
Nie wiem za co go tu ktoś niesłusznie wywyższa.
16.01.2024 09:44
Zgadza się, jeśli tylko Mukiele dołączy do Bayernu - Tuchel już nie będzie mógł narzekać na kadrę, którą dysponuje.
Dobrze, że powoli będą wracać też Buchmann i Gnabry.
Czy będą wartością dodaną do kadry - czas pokaże. Cierpliwości.
Zmiany w pionie zarządzania kadrą wraz z pozyskaniem Eberla nastąpiły po całości. Latem na pewno ktoś będzie musiał opuścić nasze szeregi.
Definitywnie Sarr i Chuopo, może Gnabry? Kratzig? Na pewno ktoś z trójki
Tillman/Ibrahimovic/Wanner.
Ale najciekawsze czy będzie to Davies/Kimmich/Goretzka...
Zobaczymy jaki będzie plan na "nowy" Bayern Monachium.
15.01.2024 12:34
@Nookie Skąd u Ciebie te wnioski o tym, że jesteśmy - cytuję - "do bólu skuteczni"?
W tym meczu (jak i prawie w każdym), oddaliśmy 27 strzałów na bramkę "Wieśbiaków".
Gdybyśmy właśnie byli za Tuchela skuteczni (ponad 20 strzałów średnio na mecz) to większość jego meczów kończyło by się 4 bramkami zdobytymi.
Z reguły właśnie nie wykorzystujemy swoich szans i później prosimy się o kłopoty mając słabsze 20-30 minut, a czasem i całą połowę spotkania.
Nie ma w naszej grze efektywności, o której piszesz. Inaczej Tuchela byłby noszony na rękach, a nie musiał co mecz się denerwować i tłumaczyć.
13.01.2024 08:53
@Jurgen1982 poniżej napisałem z jakich względów został wpuszczony Chuopo.
Idąc twoim tokiem "rozumowania" to może nie wy stawiajmy Daviesa, bo i tak odejdzie i grajmy młodym Kratzigiem.
Bardzo dobre zmiany Tuchela. Bezsensowne jest wstawianie właśnie "dać pograć" młodemu na kilka minut. Dać pograć to można w sparingu, albo na treningu.
A Chuopo to była przemyślana taktycznie zmiana, którą Tuchela zawsze stosuje i która jest skuteczna.
Edytowano : 2024-01-12 23:23:29
Dodając jeszcze do wypowiedzi powyżej, to pewnie, że byłoby lepiej mieć lepszego i bardziej perspektywicznego zmiennika niż Chuopo, jednak dopóki Kameruńczyk reprezentuje Bayern i zarówno Bayern jemu, jak i on Bayernowi coś daje, do tego czasu Tuchel powinien go wystawiać na końcówki meczów.
Korzysta na tym nie tyle sam zawodnik, co cała drużyna i chociażby Harry Kane, którego Chuopo znakomicie potrafi w ostatnich minutach odciążyć i zrobić potrzebną napastnikowi przestrzeń.
12.01.2024 23:15
Najlepsze z tych komentarzy jest czepianie się ofensywnej zmiany, że Tuchel wpuścił Chuopo, a nie jakiegoś młodego xD
Zmiana bardzo ofensywna, robiąca przewagę i miejsce Harry'emu Kane'owi do tego by mógł znaleźć w końcu sytuację.
Dobra reakcja zmianami Tuchela z ławki. Gra niestety prócz paru zrywów Musiali czy Daviesa bardzo wolna.
12.01.2024 22:42
Jak ktoś oglądał pierwszą połowę meczu z FC Basel, to nie ma tu żadnego zaskoczenia, że Guerreiro wychodzi w "11" zamiast Goretzki.
Kolejny wniosek taki, że Kimmich na prawej też nie podołał i lepiej tam aktualnie Laimer wygląda. Ale to naprawdę jakieś nieporozumienie, że tak wielki klub aktualnie nie posiada w swojej kadrze ani jednego prawego obrońcy...
12.01.2024 19:52
Dier zagrał kilka meczów na przełomie listopada i grudnia. Był cały czas w treningu.
Sezon wcześniej reprezentował Anglię na Mistrzostwach Świata w podobnym wymiarze czasowym. Na pewno nie będzie przemęczony, a w tym wieku już trudniej o błyskawiczną regenerację ;)))
Doświadczenie ma i twardy gość na boisku. Przyda się też, żeby pokazać innym jak można walczyć o piłkę. Jego podania i gra głową to również coś z czego powinni mieć inni pożytek.
"Kupujemy go głównie po to, aby Leon Goretzka mógł swobodnie grać w środku pola i nie musiał już zmieniać pozycji na środek obrony. Zobaczymy, co się stanie, jeśli chodzi o inne pozycje."
Zgadzam się jednak, że to podobny transfer typu Blind - przy czym może lepiej wypalić i pasować do Bayernu, a nie tracimy na tym zbyt dużo. Wolę taką opcję niż juniorów i nieogranych młodych.
11.01.2024 12:45
Jeszcze z wypowiedzi odnośnie Diera padło takie zdanie z ust Tuchela:
"Kupujemy go głównie po to, aby Leon Goretzka mógł swobodnie grać w środku pola i nie musiał już zmieniać pozycji na środek obrony. Zobaczymy, co się stanie, jeśli chodzi o inne pozycje."
Można Tuchela nie lubić, ale nie ma łatwo jeśli chodzi o kadrę. Nie dziwię się, że jest niecierpliwy. Jak dostanie jeszcze 1-2 graczy to już nie powinien marudzić.
11.01.2024 12:32
W czerwcu koniec wypożyczeń takich zawodników jak Ibra, Wanner, czy Tillman.
Wszyscy na początku tego sezonu mieli spore problemy, ale widać, że się rozkręcają.
Dajmy im dograć spokojnie sezon i w letnim okienku zadecydować co dalej.
Tutaj 100% dobre perspektywy - widać, że na nich jest pomysł z wypożyczeniami i dalszym rozwojem lub sprzedażą.
A jak coś, to nawet jak z Zirzkzee, po sprzedaży można mieć korzystną klauzulę wykupu i % od kolejnej transakcji. Sytuacja win-win.
Szkoda tylko, że nie udało się nam utrzymać Kenana Yıldıza, który gra teraz nawet w 1-szym składzie Juve...
11.01.2024 12:01
@misza Ale Ty wiesz, że z początkiem rozgrywek w kadrze nie mamy ani jednego prawego obrońcy i zastępstwa dla De Ligta?
Dodatkowo brak typowego nr 6.
Zastępstwem dla Kane'a jest Choupo. Pavlovic i Kratzig dla innych.
Chciałeś lodu -> proszę bardzo.
10.01.2024 16:46
Kiedyś to było nie do pomyślenia, by Bayern oddał jakiegoś gracza nie mając jego konkretnego następcy lub choćby konkretnego pomysłu na niego.
Dziś pozbyli się trzech graczy na międzynarodowym poziomie z obrony i przez kolejne 5 m-cy nie zrobili nic, by tę dziurę w kadrze załatać.
Przychodzi okienko i łapiemy się czego popadnie, chwytami obmacany już towar i próbujemy go wyrwać innym z ręki.
Chyba nie takie powinny być realia prowadzenia klubu.
Już nie mówię o innych wzmocnieniach na "6", czy drugiej "9" zamiast Chuopo.
Kratzig i Pavlovic będą postrachem. Może Neuer zagra na stoperze? Nieziemskie okienko transferowe. A co najważniejsze - przemyślane!
10.01.2024 15:22
@BaltazarGabka lecąc w te porównania - nie dość, że nie wie jak się zabrać, to jeszcze każdy zdąży ten "towar" obmacać kilkukrotnie, a Bayern stoi wciąż bezradnie...
Martwiące, bo praktycznie nie ma teraz klubu o tak zdrowym potencjale finansowym w zimowym okienku jak Bayern.
07.01.2024 18:31
@BaltazarGabka To wychodzi na to, że chcą, mogą, tylko nie za bardzo umieją w dzisiejszy rynek?
Albo, co gorsze... tam naprawdę nikt jeszcze nie ma planu i dopiero od przyszłego sezonu na tą kadrę będzie jakiś pomysł.
Niby mają zawsze kilka nazwisk gdzieś w tle - tak jak pisałeś - obserwowanych (np. jeśli chodzi o zastępstwo Neuera), ale konkretów to nie widać.
Dobrze, że pojawił się Pavlovic i Kratzig wygląda jako tako z przodu, bo w ogóle by nie było kim grać na zmiany.
Nie przypominam sobie tak słabej całościowo kadry Bayernu. Najbardziej jednak martwi brak reakcji (??) na tę sytuację.
07.01.2024 18:03
Po tym wszystkim co tu się aktualnie dzieje przy Säbener Straße,
człowiek się reflektuje i sobie myśli, że ten Boateng to wcale nie byłby taki zły pomysł (...).
Czy może mi ktoś podać argument tłumaczący jakim cudem klub w Europie, który liczy się w grze o tytuły, jest zdrowy finansowo, ma nadwyżkę z samych transferów,
nie chce/nie może/nie umie zakonktraktować od września żadnego z środkowego/prawego obrońcy lub choćby defensywnego pomocnika?
Oni czekają na jakieś zbawienie w tym temacie? Kratzig ich zbawi? Laimer zagra na 3-ch pozycjach? Goretzka stanie się Van Dijkiem?
07.01.2024 17:39
Wniosek na dziś dzień jest taki, że mieliśmy naprawdę bardzo dobrych obrońców. Po tym jak się pozbyto Lucasa i Pavarda (+ Stanisica) na ich miejsce we wczorajszym meczu, jak i z Saarbrucken wchodzą na zastępstwo Kratzig na lewą i Goretzka na środek obrony.
Jeden się stara, uczy i jest niemiłosiernie ogrywany, drugi w takiej formie defensywnej powinien być jak najdalej od własnej bramki, by nie stwarzać tu zagrożenia. Ktoś go tu porównał z najgorszą wersją Van Buytena. Coś w tym jest.
07.01.2024 11:08
"Mecz" bardzo podobny do tego z Saarbrucken pod względem naszego poziomu zaangażowania i kreowania wybitnych akcji oraz zachowań w defensywie.
1 połowa to zdecydowanie nasza przewaga, jednak nieudokumentowana choćby celnymi strzelami (prócz 1-go były tylko te niecelne).
W końcówce po tym jak Kratzig dał się ograć - nasz środkowy obrońca - Goretzka popełnił olbrzymi błąd/kiks (ciężko to nazwać) i powinno być 2-1 dla FC Basel.
Intensywności i woli walki zero. Umiejętności czysto piłkarsko-taktycznych też niezbyt wiele. Smutne, że w słabszych drużynach widać czasem większe konkrety w grze, tego co chcą zrobić na boisku i jak blisko są strzelania nam bramek.
06.01.2024 17:29
Bardzo ciekawie wygląda współpraca ruchliwego Guerreiro z jeszcze bardziej ruchliwym Daviesem. Tuchel sprawdza opcje gdzie najpierw jeden z nich zostawał bliżej swojej bramki jako trzeci obrońca (wtedy Guerreiro posłał dwa piękne dłuższe podania, w tym choćby "na czystą" do Mullera), a później drugi z nich. A wiadomo, że zmieniając dynamicznie pozycję Davies może przyspieszyć grę lub uratować nas przed stratą bramki.
Kane sieje zagrożenie, Muller po swojemu też próbuje.
Sane i Kimmich słabo.
06.01.2024 16:19
Dzięki za info. Nie mój klimat.
Bawcie się dobrze.
Mia San Mia.
04.01.2024 21:23
Co za dziecinada... Tu zawsze tak jest?
Czy tylko @BaltazarGabka i @Jurgen1982 trzymają "ten poziom"?
Najlepsze, że ani jeden, ani drugi nie czyta ze zrozumieniem i robią wycieczki słowne do innych użytkowników.
Trochę chore.
04.01.2024 20:21
@bawaria42 dobrze napisałeś - to (jak i np. Chalobah) są to życzenia Trenera, na tyle na ile go prowadzi wiedza, znajomość i instynkt dotyczący tych piłkarzy, w kontekście (niezwykle potrzebnego) załatania dziur w kadrze.
Jeszcze raz napiszę, każdy szanujący się klub ma w kadrze 4-ch obrońców, którymi można rotować, u nas też tak było. Do czasu. Pozbyto się lekką ręką na raz 3-ch graczy z linii obrony (Lucas, Pavard, Stanisic).
Nic dziwnego, że niektórzy się zastanawiają nad przyszłością.
Zmieniono cały pion sportowy z Dyrektorem i Trenerem na czele - jeśli po tym sezonie nie będzie kierunku i dobrej kadry - nastąpi rewolucja w składzie.
Co do pieniędzy - jesteśmy jedni z nielicznych co nie mają długów, a nadwyżkę i to z samych transferów, nie licząc innych zysków...
Edytowano : 2024-01-04 18:01:52
Życzenia Trenera przedstawione innym członkom Pionu Sportowego, a także Zarządowi. Oddali 3-ch obrońców, to teraz niech kombinują jak to załatać, niestety martwi to, że oni dopiero zaczynają "kombinować" zamiast na to gotowy plan i konkretnych graczy.
04.01.2024 17:59
Kadra Bayernu na początek tego roku wygląda bardzo mizernie. Nie mamy w niej ani jednego prawdziwego prawego obrońcy, a na środek obrony mamy jedynie dwóch graczy.
Oczywiście zakładając, że Mazraoui i Kim szybko wrócą i przede wszystkim zdrowi i w formie, "wszystko" wróci do "normy".
Każdy szanujący się klub ma w kadrze 4-ch obrońców, którymi można rotować, u nas też tak było. Do czasu. Pozbyto się lekką ręką na raz 3-ch graczy z linii obrony (Lucas, Pavard, Stanisic).
Nic dziwnego, że niektórzy się zastanawiają nad przyszłością. Zmieniono pion sportowy - jeśli po tym sezonie nie będzie kierunku i dobrej kadry - nastąpi rewolucja.
04.01.2024 16:55
@Alistair Czekaj, przed chwilą pisałeś, że dla Ciebie to nie priorytet i że mamy inne priorytety.
Kogo wstawisz "miszczu" jak De Ligt znów nabawi się kontuzji?
Goretzkę, Kimmicha czy Laimera?
A kto wtedy na prawej?
04.01.2024 15:52
@bawaria42 Nie przetłumaczysz, że to byłoby remedium na ból głowy trenera po utracie Mazraouiego i Kima ze względu na reprezentację.
Oczywiście najlepiej byłoby ściągnąć z powrotem Stanisława, ale ktoś tu pisał, że to nierealne.
To jest priorytet. Największy priorytet transferowy środkowo-prawy obrońca. @Alistair
Edytowano : 2024-01-04 15:40:40
Oczywiście ściągnąć z powrotem "Stanisica", a nie "Stanisława" (autokorekta płata figle)
04.01.2024 15:38
@Pir5 Sytuacja De Ligta może się również szybko zmienić, jeśli Tuchel zmieni system gry - na trójkę z tyłu - tylko do tego musi mieć kolejnych środkowych obrońców w kadrze.
De Ligtowi kibicuję, ale w sposób, by się rozwinął. Cechy przywódcze ma. Nogi nie odstawia - choć w jego przypadku to niekoniecznie plus.
U Upamecano widzę rozwój, u De Ligta z tym sprytem, ogładą i boiskową inteligencją jest na ten czas słabo.
Krytykujecie Kima, a to jest bestia. Jeśli ktoś przez tylko 278 minut gry popełnia aż tyle błędów to nie wygląda to najlepiej. A Kim przez całą rundę grając często na styku "uzbierał" jedynie 1 zółtą kartkę.
Możliwe, że to są różnice, które również przesądzają o takim, a nie innym wyborze Tuchela.
03.01.2024 17:22
@BaltazarGabka Proponuję trochę poczytać zanim coś napiszesz. Wypociny. Skąd to słowo wziąłeś w odniesieniu do mojej wypowiedzi i analizy?
Zero argumentów u Ciebie.
Jak twój poziom to czytanie ocen Bilda czy Kickera, to twoja wiedzą na temat piłki nożnej i działających w niej mechanizmów jest tak samo zerowa.
03.01.2024 17:05
@Alistair Racja, w rundzie wiosennej tamtego sezonu De Ligt był bardzo dobry i imponowały przede wszystkim jego cechy przywódcze.
Teraz jest inaczej, o czym pisałem poniżej. I raczej nie warto tego zmieniać.
03.01.2024 14:16
@BaltazarGabka Odkleił od czego? Od twojego wyobrażenia, że De Ligt jest lepszy?
Jakbyś czytał ze zrozumieniem (może nie masz takich umiejętności), to bierze się to z analizy sytuacji boiskowej, liczby tylko to potwierdzają.
Zapytam jeszcze raz - w reprezentacji też na niego nie stawiali i nie stawiają - przypadek? Tuchel ma stawiać na gościa, który za każdym razem jest nieskuteczny?
Kim - 1 żółta kartka przez całą rundę i masa wygranych pojedynków. W powietrzu i ciało w ciało to bestia. Oczywiście popełnia jeszcze błędy, ale to wynika właśnie z realizacji założeń taktycznych. Dlatego tak ważne dla Tuchela jest by z Upą czy Kimmichem, czy Daviesem rozumieli się bez słów i grali jak najwięcej razem.
Stawianie na mało pewnego De Ligta tu nie przyniesie nazbyt korzyści.
A może wykażesz się swoją analizą dokonań De Ligta i wskażesz co konkretnie ma lepszego i jak to można zastosować w układance boiskowej.
03.01.2024 14:14
@Alistair Nie z fusów, tylko z faktów i powtarzalności jego zachowań - niestety tych niedobrych. Te jego wejścia to jest po prostu nie wiadoma u niego, czy trafi, czy nie trafi. Zgadnij co często robi. Nie trafia?
I takie jego wślizgi to często jest pomarańczowy kartonik.
Po co mi taki zawodnik? Jak zyska ogładę, boiskową inteligencję, wyczucie, do tego będzie wygrywał więcej pojedynków to wtedy można pomyśleć.
W reprezentacji też stawiają na innych. Przypadek?
Trenerzy też powinni kierować się twoim zdaniem "bo tak mi się widzi, że jest lepszy", czy jednak tym co widzą co mecz i na treningach?
03.01.2024 13:59
@Skobry
Tak, jakbyś czytał o czym piszę i rozumiał grę, kto jak i kiedy wychodzi do pressingu i co z tego wynika to mógłbyś wyciągnąć jakieś wnioski.
Ja to zauważam w każdym meczu. Przez całą rundę jakby grał, to w tym tempie byłby co najmniej 2x zawieszany za żółtka.
Każdy trener po kilku takich meczach nie chce wystawiać takiego zawodnika.
Prawie każde jego "przerwanie" akcji się tym kończy.
Dlatego Tuchelowi tak bardzo jest potrzebny defensywny pomocnik na pozycji nr "6".
Do tego podałem statystykę wygranych pojedynków w powietrzu na mecz.
Ja widzę po prostu, że Upa i Kim są tu od niego lepsi i solidniejsi.
Pisałem też o ogładzie, sprycie i inteligencji boiskowej. Pamiętaj że na co dzień Tuchel jeszcze widzi te rzeczy na treningu. Po prostu przegrywa rywalizację.
A Ty co podałeś za argument? Jest lepszy, bo Tobie się tak widzi?
03.01.2024 13:40