DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: Gwzd44 Strona 12

@Skobry No ciekawe w jaki sposób to się rozwinie.

Czy jeśli kupimy lub wypożyczymy 6 to Leon odejdzie? Bo trudno sobie wyobrazić żeby na ławce mieli siedzieć Leon, Laimer i Gravenberch.

03.08.2023 12:00

@MaciekPL myślałem o tym, ale wydaje mi się że na tej pozycji przy dość ofensywnym usposobieniu zespołu potrzebna jest duża inteligencja boiskowa, umiejętność czytania gry a tu Josh zdecydowanie przewyższa Leona.

@Skobry masz słuszność w tym co piszesz, aczkolwiek tak jak pisałem przy okazji meczu z LFC - moim zdaniem nawet w Joshem ustawionym wyżej brakuje nam kreatywności w ataku. Więc uznałem że i tak nasza gra będzie musiała opierać się o piłki na skrzydła a mogą one być tam adresowane nawet przez mocno cofniętego Josha. W tym układzie Leon nadal miałby robić to co robi, czyli chaos ;) a Jamal z tego chaosu czarować jakąś przewagę.

Rozumiem Twoje argumenty, mają one mocną podstawę - ale jeśli nie chodzi o cofnięcie Josha to o co może chodzić w tym co pisze Adi: "Wewnętrzna dyskusja na temat roli Kimmicha" Myślisz że bardziej chodzi o rolę w szatni niż taktyczną?

03.08.2023 11:43

@AdiFantasti ciekawi mnie ta dyskusja nad rolą Kimmicha.

Jak pisałem niżej, ucieszyłbym się gdyby poszło to w kierunku bardziej defensywnego profilu Josha a przed nim ustawić Laimera/Goretzkę i Musiale. Wydaje mi się, że miałoby to sens.

03.08.2023 11:22

Jeśli Kimmich tak bardzo chce się obejść bez 6 to nie widzę problemu - ma wszelkie możliwości by grać na tej pozycji ale musi wtedy zaakceptować rolę w pierwszej kolejności przecinaka, zabezpieczenia stoperów, udział w rozgrywaniu byłby tylko opcją z okolic koła środkowego.

03.08.2023 10:04

@elber09 uwielbiam Kimmicha ale od dawna uważam że stałe fragmenty powinien wykonywać ktoś inny. To znowu ten temat który poruszałem niżej - Josh dogra w punkt za każdym razem ale jednocześnie przewidywalnie i jednolicie. A stałe fragmenty powinny również być kreatywne i zaskakujące.

02.08.2023 15:15

@Reeken89 dokładnie tak.

@hoodykr no właśnie o gracza w profilu Thiago mi chodzi. Nawet Josh - to idealnie perfekcyjny pilkarz, podania perfekcyjne i dopieszczone ale też bez takiej dozy szaleństwa która czasami przechyla szale zwycięstwa w trudnych meczach.

02.08.2023 14:34

Może to zbyt daleko idące wnioski ale zaczynam się zastanawiać czy jedynym problemem Bayernu jest brak 9. Czasami mam wrażenie że trudności zaczynają się już na poziomie niskiej kreatywności środka pola.

Będzie beka jak okaże się koniec końców że Hasan załatwił Bayernowi dwa generacyjne supertalenty ;)

02.08.2023 14:25

Wątpię.

1. Po zamieszaniu w poprzednim sezonie Zarządu nie stać na poddanie kolejnego sezonu grając bez napastnika.
2. Zawodnik na wolnym kontrakcie bierze dużą kwotę za podpis a to otwiera furtkę dla klubów którymi obecnie Kane nie jest zainteresowany, tym bardziej że sezon to szmat czasu i może się znacząco zmienić układ sił i potencjalnej walki o trofea.

Skąd założenie że Bayern jest w stanie przetrwać sezon bez napastnika a Kane za pół roku będzie równie zdecydowany na Bayern jak teraz? Jestem ciekawy argumentów bo widzę że taka teza się powtarza.

01.08.2023 10:31

Myślę, że sytuacja byłaby identyczna nawet gdyby Mane przed chwilą podpisał 30 letni kontrakt z Bayernem.

01.08.2023 10:04

Ja tego bramkarza nie widziałem w akcji, ale Hiszpańska szkola bramkarzy mnie nie przekonuje, praktycznie nigdzie się nie sprawdzają a w reprezentacji gra konkretny babolarz. Dlatego jestem trochę zaskoczony zarówno samą kandydaturą jak i jej ogólnie dobrym przyjęciem na dieroten

31.07.2023 14:11

Upamecano w reprezentacji Francji też grał bardzo nerwowo i na granicy czerwonej kartki co mecz. Dla mnie jest skreślony mimo młodego wieku.

Problem w tym że z każdym miesiącem będzie też tracił na wartości transferowej. Zawsze byłem zwolennikiem sprzedania Pavarda, ale w sytuacji kiedy Upa miałby być pierwszym rezerwowym stoperem to modlę się żeby Benji został.

28.07.2023 18:44

To powinniśmy zbijać cenę skoro zawodnik jest rok starszy ;)

28.07.2023 10:19

I tak mecz wygląda dużo lepiej niż analogiczny rok temu. Ale wtedy City chyba mocniejszym składem wyszło...

Kupno 6 i 9 koniecznością. I schowanie Upamecano.

26.07.2023 13:14

Dyskutowałem tutaj ostatnio parę razy o potencjale i przydatności Upamecano...
Bardziej mnie martwi to, że z każdym meczem będzie go trudniej sprzedać za sensowne pieniądze niż to czy ostatecznie okaże się przydatny Bayernowi.

26.07.2023 13:10

@Prodigy82 słabo to wygląda jak na merytoryczną wypowiedź @tapczan odpowiadasz jedynie "przerobieniem przez system". Skoro jest to manipulacja a już zarzuciłeś ten temat to może się ustosunkuj do tej wypowiedzi i pomóż nam wyrwać się ze szponów systemu?


Ciekawy jestem bardzo dzisiejszego meczu, jak wypadnie Bayern względem sparingu rok temu - z reguły nie wyciągam wniosków z meczów towarzyskich ale statystyki tamtego meczu tak bardzo mnie uderzyły że nie potrafiłem już uwierzyć w plan Juliana. Dobrze że mam możliwość odpalenia Polsat Boxu w robocie.

26.07.2023 11:18

Ciekawe czy gdyby Bayern wykazywałby się taką determinacją (również finansową) rok temu to pewien Norweg grałby obecnie w Monachium.

Napastnik wysokiej klasy, biorący udział w grze - jest nam absolutnie niezbędny. Fullkrug to spoko opcja, ale wyłącznie jako rezerwowy.

Edytowano : 2023-07-25 14:32:47

* "gdyby Bayern wykazał się" oczywiście. Nie wiem gdzie miałem mózg jak to pisałem.

25.07.2023 14:29

@Pavelak zgadzam się z Twoją diagnozą w całej rozciągłości.

22.07.2023 09:15

Generalnie nie chciałbym odejścia Goretzki, ponieważ Bayern robi się coraz mniej niemiecki. Ale zgadzam się, że nie prezentuje odpowiedniego poziomu by być centralną postacią naszego środka pola.

Co więcej, uważam że granie Goretzką razem z Kimmichem w środku jest jedną z przyczyn słabych wyników reprezentacji Niemiec w ostatnich latach.

22.07.2023 08:26

Grabara... grubo. Było paru zawodników których nie darzyłem sympatią w Bayernie, ale to już byłoby wyjście poza skalę :)

20.07.2023 15:38

No też mi nie pasowała mocno teoria że Kane 6 lat temu miał być jakimś no name :)

Ale obstaję przy swoim - Vlahovic w razie czego też się sprawdzi. Byleby nie okazało się że kolejny sezon gramy bez napastnika.

12.07.2023 13:55

@fiidoo masz podstawy żeby tak twierdzić. Dodam że oprócz bycia świetnym egzekutorem Kane również znakomicie kreuje grę.

Niemniej wydaje mi się, że Vlahovic w wystarczającym stopniu adresuje nasze potrzeby a przy tym jest tańszy i bardziej perspektywiczny. Nie będę płakał jeśli na nim się skończy, będę płakał jeśli nie zdążymy kupić żadnego napastnika :)

10.07.2023 10:01

Wg mnie żaden gracz w okolicach 30stki i z rocznym kontraktem nie jest wart 100 baniek, zwłaszcza dla klubu rozsądnie podchodzącego do finansów, chyba że mówimy o jakiejś Chelsea albo City.

Niemniej zgadzam się z prognozą odnośnie liczby bramek, Kane to najwyższa piłkarska jakość i czysto piłkarsko znacznie przewyższa Lewandowskiego.

10.07.2023 09:34

@bialykrk no jest to jakieś rozwiązanie ale nie wiem czy chciałbym w jakimś meczu zobaczyć Sane i Gnabrego jako parę 10tek.

08.07.2023 14:05

No ale skrzydeł z wahadłami chyba się nie da zgrać?

08.07.2023 13:17

Przy założeniu gry z wahadłami i transferze Walkera mamy dwie pozycje do obsadzenia sześcioma/siedmioma zawodnikami: Coman, Sane, Gnabry, Davies, Walker i Mazraui i Mane jeśli zostanie. Nie wiem jaka rolę widzi Tuchel dla Guereirro
No nie spina mi się to granie z wahadłami i mam nadzieję że po Julku ten temat nie wróci.

08.07.2023 13:00

Wydaje mi się że są zawodnikami o zbyt podobnym profilu, ciężko mi tez sobie wyobrazić system gry na dwóch wysokich z naszą kadrą. Oczywiście 352 nie dopuszczam z natury, ciężko byłoby jednak przejść na 442 nawet.

08.07.2023 10:49

W kwestii PO to wolałbym żeby został Cancelo albo przyszedł Hakimi niż wiekowy Walker przy całym szacunku dla jego klasy.

Co do napastnika - przyjdzie Kane będę szczęśliwy, przyjdzie Vlaho również - to Bayern kreuje napastników nie napastnicy Bayern. Byleby jacyś byli, nie jak w ostatnim sezonie.

08.07.2023 10:32

Również lubie Goretzke ale uważam że środek Leon Kimmich ani nie jest wybitny w obronie, ani w kreowaniu. Brakuje czegoś ekstra w tym. Myślę że m.in. z tego wynikają problemy reprezentacji Niemiec.

06.07.2023 20:17

Ewentualnie można się umówić z FC Bankrutami że za 3 lata sprzedamy im Kane'a za 50 baniek, wtedy nie ma co się zastanawiać :)

06.07.2023 10:42

Pytanie czy rzeczywiście można powiedzieć że taki jest rynek - czy rzeczywiście mamy dużo transferów powyżej 100 baniek za piłkarzy w wieku 30 lat z rokiem do końca kontraktu? Do głowy przychodzi mi Ronaldo do Juve za 117 milionów, na którym zresztą nie wyszli jakoś rewelacyjnie.

Sam nie wiem... zgadzam się, że Kane z miejsca podniesie wartość piłkarską drużyny i ma kilka lat dobrego grania przed sobą. Ale taka kasa za gracza z rocznym kontraktem...

06.07.2023 10:12

@makalega jasne, mogę się zgodzić ze Bayern rękami Hasana nie postępował tak jak się powinno. Dlatego cieszę się że już go nie ma a Chelsea musi szukać frajera na Hudson Odoia :)

Upieram się jedynie, że nie można porównywać kwestii zawodowych, zwłaszcza w pracy kontraktowej, do relacji małżeńskich.

05.07.2023 16:46

Myślę że relacji pracodawca/pracownik kontraktowy nie można jeden do jednego porównywać z małżeństwem.

Ja jako kibic Bayernu byłbym niezadowolony gdyby klub działał bez planu na przyszłość i chociaż w małym stopniu nie podjął tematu Haalanda kiedy była taka sposobność.

05.07.2023 16:27

@Pir5 ja też mam zamiar trochę pooglądać, trochę beki będzie. Szkoda że Karzeł się nie wpisał i poszedł do Miami.

Edytowano : 2023-07-04 10:47:02

ps. na dłuższą metę na pewno nie wypali

04.07.2023 10:43

Ja nigdy nie zrozumiem fenomenu Pavarda, bądź co bądź bardzo utytułowanego i wciąż młodego zawodnika. Nie przekonywał mnie na prawej obronie, nie przekonuje na stoperze.

04.07.2023 10:36

Jestem niemal pewny, że parę dni temu czytałem tu komentarz, że połowa transferu Kane'a spłaci się Bayernowi w koszulkach :)

03.07.2023 18:27

Moim zdaniem Mount i Havertz to pozycje które na ten moment mamy obsadzone Thomasem i Musialą.

Edytowano : 2023-07-03 10:27:02

Żałuję natomiast braku zainteresowania Kovacicem

03.07.2023 10:24

@Reeken89 bardzo by mnie cieszyło gdyby Buchmann stał się istotną częścią pierwszej drużyny. Oby było tak jak piszesz.

29.06.2023 14:01

Ja również już nie wierze w Upamecano mimo młodego wieku. Popełnianie błędów do jedno ale ciągłe ich generowanie i granie na granicy czerwonej kartki w każdej interwencji nawet gdy sytuacja nie jest dużym zagrożeniem to na ten moment dyskwalifikujący temat.

Inna sprawa że rezerwowych stoperów też musimy mieć...

29.06.2023 09:11

@DonJupp4ever ja mam kandydaturę która u większości wzbudzi salwy śmiechu zwłaszcza po ostatnim finale LM, może Tobie też poprawi nastrój :D

Lukaku. Zawsze miałem jakąś słabość do niego, wiem że ma słabszy okres (delikatnie mówiąc) ale Bayern zawsze słynął z tego że wyciągał maks z zawodników na zakręcie. W dodatku chyba wszędzie jest niechciany więc cena nie byłaby wysoka.

28.06.2023 08:26

@lokosFCB a nie sądzisz że to było trochę takie zaklinanie rzeczywistości na zasadzie robienie dobrej miny do złej gry? Jakby góra Bayernu rok temu zadeklarowała że skoro nie udało się kupić napastnika to się poddajemy na wszystkich frontach i bierzemy rok na przeczekanie to nie wyglądałoby to najlepiej wizerunkowo - dużo lepiej było przedstawić to jako próbę przestawienia klubu na inny styl gry. Gdyby wypaliło to same plusy, skoro jednak nie to trzeba działać.

28.06.2023 06:46

Koniec końców City chyba nie żałuje, że nie udało się ściągnąć Kane'a ;)

27.06.2023 22:00

@DonJupp4ever ????

Edytowano : 2023-06-27 13:07:45

Pewnie czasami mi się zdarzy, mam nadzieję że bez niepotrzebnych złych emocji jak poprzednim razem :)

27.06.2023 13:06

DonJupp4Ever pewnie znowu coś zrozumie opacznie i będzie mnie wyrzucał ze strony, ale ponownie się z nim zgadzam - nie możemy patrzeć na realną piłkę przez pryzmat Football Managera - trzy lata to w prawdziwym życiu szmat czasu a na tyle minimum Kane daje gwarancję gry na najwyższym poziomie,

Pomimo że marzy mi się młodszy Vlaho jestem w stanie zaakceptować fakt że to właśnie Kane jest w stanie dać więcej Bayernowi.

27.06.2023 12:35

@Yakub93 bardzo mądry i wyważony komentarz, podpisuję się obiema rękami.

Od siebie dodam (odnosząc się do dość absurdalnego w kontekście piłkarza przykładu "z życia zwykłego człowieka"), że gdybym był wiecznie na l4 a mój pracodawca mimo tego okazywał mi całkowite wsparcie i dodatkowo proponował przedłużenie umowy to szukałbym każdego możliwego rozwiązania poza odejściem do innej firmy za większe pieniądze. Bez tego, nawet jeśli ostatecznie do zmiany pracodawcy by doszło, ciężko byłoby mi spojrzeć w lustro.

Nie zmienia to faktu, że cieszę się z potencjalnego odejścia Lucasa mimo że okazał się bardzo dobrym stoperem. Po prostu nie można na niego liczyć w kontekście sezonu i całościowo jego transfer okazał się niewypałem. Już zimą, po pojawieniu się pogłosek o nowym kontrakcie, z kimś tutaj dyskutowałem że nie ma sensu go przedłużać przy jego zdrowiu.

26.06.2023 06:51

Nie jest to łatwe, ale trzeba starać się ignorować większość doniesień.

Gdyby były prawdziwe to w Bayernie mielibyśmy połowę reprezentacji Anglii, tylko plotek o Pickfordzie na razie brakuje.

25.06.2023 08:25

@hoodykr Być może masz rację i moja ocena wynika ciągle z zachwytu jaki Cancelo we mnie wzbudził jeszcze grając w Valencii... z drugiej strony boczny obrońca bazujący w dużej mierze na szybkości w wieku 33 lat to ryzyko wg mnie.

22.06.2023 14:01

Guerreiro to świetny transfer - wszechstronny, inteligentny i mocny psychicznie piłkarz.

Co do Walkera - nie do końca to rozumiem, zwłaszcza w kontekście tego że była opcja powalczenia o młodszego i lepszego piłkarsko Cancelo. Ale pewnie były jakieś kwasy o których nie wiem.

22.06.2023 10:54

Chciałbym żeby chociaż w bramce był Niemiec. Mało realne ale chyba akurat za dwa lata kończy się kontrakt Ter Stegena i taka opcja by mnie cieszyła.

21.06.2023 13:54

@bayern1987dwa wg mnie słabo gra nogami niezależnie czy miałby przed sobą do grania obecne City czy Wieczystą Kraków. Po prostu i to nie jest ocena tylko na podstawie jego gry w Bayernie.

Masz rację tylko o tyle że każdemu pewnie drżalaby noga gdyby miał podawać do Upa ;)

21.06.2023 12:04

@Patryk233 co do zasady absolutnie masz rację, ale faktem jest że Sommer nigdy nie powinien trafić do Bayernu - to solidny bramkarz, ale jest za niski i zbyt słabo gra nogami byśmy mogli ze spokojem czekać na kolejny sezon z takim bramkarzem nr1.

21.06.2023 10:48

Mam problem z kwestią Neuera - to fantastyczny bramkarz, zredefiniował tę pozycję, ale wg mnie już przed kontuzją w ostatnich dwóch sezonach popełniał błędy jakie wcześniej mu się nie zdarzały. Wydaje mi się, że przecenia swoje możliwości względem wieku, ale obym się mylił.

21.06.2023 10:33

Nadal uważam, że postawa reprezentacji Niemiec rzutuje na teraźniejszość i przyszłość Bayernu, dlatego jestem trochę zdziwiony bagatelizowaniem tematu na stronie. Jestem zawiedziony Flickiem, myślałem że ułoży temat ale chyba sam nie wie czego chce w kwestii budowy drużyny.

Parę lat temu, wobec braku perspektyw na napastnika w reprezentacji Niemiec, sam myślałem o tym żeby spróbować Havertza w tej roli. Ale dawno się z tego wyleczyłem, dziwię się że selekcjoner i kolejni trenerzy Chelsea jeszcze nie.

Co do reprezentacji Polski - jak tam nastój piripiri i reszta? Od wielu lat nie da się im kibicować i nie chodzi o umiejętności tylko o charakter, podejście do gry w piłkę. Do tego ogólne rozczarowanie sytuacją w kraju, naprawdę ciężko o jakiś patriotyzm. Także nie tylko Niemcom bym kibicował ale wczoraj też zacząłem oglądać mecz tak naprawdę od bramki wyrównującej i mocno trzymałem kciuki za trzecią bramkę dla Mołdawii, która swoją drogą wydawała się kwestią czasu. Kiedy Polacy na boisku będą pokazywać determinację i charakter jak Mołdawia to będę im kibicował z całego serca nawet w meczu z Niemcami.

Wracając do reprezentacji Niemiec i niemieckiego trzonu Bayernu - tu jest ten sam problem - charakter. Kiedyś Niemcy mieli niższe umiejętności typowo piłkarskie od pozostałych topowych reprezentacji ale zawsze nadrabiali charakterem i wolą walki, teraz tego nie ma.

21.06.2023 08:37

Powiedziałem sobie że nie będę się denerwował spekulacjami transferowymi, ponieważ i tak większość jest niepotwierdzonym wymysłem dziennikarzy.

No ale pomysł z Azpilicuetą przelał czarę i zaczynam się mocno irytować...

20.06.2023 13:09

@hoven wybacz, nie śledziłem całej rozmowy, odnosiłem się jedynie do tych smutnych milionerów :) temat "upadku" itp jest trochę zbyt dziwny i zagmatwany, ciężko mi prześledzić ten wątek

Co do wyników reprezentacji Francji to są one niezłe ;) i przyznam że cieszyłoby mnie zmniejszenie się francuskiej kolonii w Bayernie.

@Pir5 mnie smuci fakt że w obronie Bayernu nie gra żaden Niemiec, ale patrząc na reprezentacje trudno się dziwić.

18.06.2023 17:53

Mi się wydaje, że to nie chodzi o smutek milionerów, tylko o to, że jeśli reprezentacja oparta na zawodnikach Bayernu - lub jego potencjalnych celach transferowych - gra piach, to trudno być optymistą w kwestii najbliższej przyszłości klubu.

18.06.2023 15:21

@bayern1987dwa z częścią Twoich propozycji się zgadzam, ale nie sądzisz że tak radykalna przebudowa składu w jednym okienku to ryzykowne posunięcie? Przykład Chelsea moim zdaniem pokazał jak się kończą takie roszady.

@Marton oo i to byłaby świetna opcja do środka pola

Wydaje mi się, że Bayern powinien wrócić do polityki transferowej opartej na przemyślanych ruchach, niekoniecznie w dużych kwotach i nazwiskach. Zobaczymy jak wyjdzie. Koreańczyka widziałem zbyt mało, żeby się wypowiedzieć ale z transferu Vlaho cieszyłbym się niezmiernie. Chciałbym Niemca na środku obrony, ale zdaję sobie sprawę jak słabo tam wygląda nawet ich reprezentacja, więc trzeba szukać gdzie indziej.

16.06.2023 08:55

Ktoś jeszcze przeżywa mecze towarzyskie na tyle żeby się cieszyć lub smucić? Wg mnie to tylko wskazanie kierunku w którym się idzie.

Jak dla mnie np Niemcy mogą przegrywać wszystkie mecze z Polską byleby zostali Mistrzami Europy i Świata. Ale są też okoliczności w których wygrana Polski w meczu o stawkę z Niemcami mogłaby mnie cieszyć. To złożony temat.

No ale towarzyski...? Mógłbym nigdy w życiu nie poznać wyniku jutrzejszego meczu i w żaden sposób by to na mnie nie wpłynęło.

15.06.2023 21:48

Kiedy przychodził uważałem go za przepłaconego średniaka, jednak kiedy grał pokazywał że moja ocena była błędna.

Problem w tym, że prawie nie grał...
Liczę na jego odejście, ponieważ jestem pewny, że 3/4 kolejnego sezonu również spędzi u lekarzy.

Idealnym, a może nawet lepszym następcą byłby Gvardiol, szkoda że to jednak nierealne.

13.06.2023 21:18

@bayern1987dwa to prawda, czas działa na jego korzyść. Niemniej zarówno w reprezentacji jak i u nas sprawia wrażenie bomby z opóźnionym zapłonem. Zobaczymy, ja spokojnie podchodzę do najbliższego okna transferowego, będzie co ma być :)

12.06.2023 13:30

Zdaję sobie sprawę, że może to być niepopularna opinia, ale co do Upa to o ile byłem nim zachwycony po meczu RBLZ z Atletico parę lat temu, tak teraz chętnie zamieniłbym się z BVB za powrót Sule.

Generalnie decyzję o rozstaniu z Niklasem uważałem za błędną od momentu jej ogłoszenia.

12.06.2023 11:47

Również bardzo jestem zadowolony z tego transferu. Nieraz było tak że w przepakowanej talentem reprezentacji Portugalii był najbardziej wartościowym zawodnikiem na murawie.

08.06.2023 10:42

@DonJupp4ever I po co ta agresja? Czy napisałem coś co by ją uzasadniało? Już nie mówiąc o tym, że miałoby to być podstawą do usunięcia mnie ze strony?

Nie widziałem perfekcyjnej gry do listopada, ogólnie z meczów Juliana najbardziej podobał mi się chyba zremisowany z BMG w Monachium. Ale widzę, że szkoda czasu na argumenty skoro druga strona jest na takim poziomie.

07.06.2023 13:08

@DonJupp4ever Oczywiście Julian nie powinien być zwolniony w takim momencie i w taki sposób, ale wg mnie ocenić za ten sezon go jak najbardziej można i niestety nie byłaby to ocena pozytywna - niemal każdy mecz to była katorga dla oczu.

Poza tym nie widać było przesłanek, by końcówka sezonu wyglądała lepiej niż w poprzednim, a jak pamiętamy to rok temu było dramatycznie. Niemniej, bez względu na to czy Tuchel pozostałby dostępny czy nie, Julian powinien był dokończyć sezon.

07.06.2023 10:33

Odnośnie poniższego - Boateng był strasznie niedocenianym zawodnikiem. Nawet w okresie kiedy już zrobił się bardzo masywny i mniej zwrotny był dla mnie ideałem stopera.

05.06.2023 16:22

Powtórzę się - obecnie nie jestem pewny, czy zwolnienie Juliana to był dobry krok - ale gdzie Wy widzieliście przed Tuchelem "murowany" czy mocny lub zorganizowany Bayern to nie mam pojęcia.

05.06.2023 13:56

Guerreiro to świetny i bardzo inteligentny pilkarz, mogący obsadzić wiele pozycji.

Fakt że Hasan się nim zainteresował zapisuję jako jeden z nielicznych plusów ;)

30.05.2023 06:52

@Reeken89 Romano zdementował te doniesienia, zresztą Tuchel w ostatnich dniach nie wyglądał na kogoś kto nosi się z zamiarem odejścia. To chyba bardziej był domysł Hamanna, że Tuchel zobaczył klimat w Bayernie i miałby dlatego odejść, a nie jakieś informacje ze źródeł zbliżonych do Tuchela.

29.05.2023 11:56

@hoven dzięki za uzupełnienie historii Jamala

28.05.2023 13:35

@bawaria42 ja kiedyś czytałem że Bayern urabiał Musiale od 10 lat, wysyłali mu na urodziny jakieś breloczki i proporczyki Bayernu itp itd. Ale pewnie nie do zweryfikowania temat.

28.05.2023 10:00

Też łapię się na myśli czy w tych okolicznościach Julek nie mógłby wrócić do Bayernu, ale strasznie idealizujecie jednak jego osobę. Styl i wyniki za Juliana były podobnie chwiejne jak obecnie. A jeśli ktoś się zastanawia jak wyglądałby dwumecz z City za Juliana to wskazówką mogą być statystyki z meczu towarzyskiego z lipca 2022.

28.05.2023 07:18

Bardzo cieszę się z podjętych wczoraj decyzji, ale czytam teraz że Romano twierdzi że wszystkie niezakończone negocjacje zostały zerwane i status zawodników jest niepewny: martwi mnie to w przypadku Daviesa, Comana i Musiali.

28.05.2023 06:41

Ja Hasana jednoznacznie negatywnie oceniam. Jego sposób bycia, zachowania i charakter dla mnie zdecydowanie nie pasuje do pełnionej przez niego roli. Pasuje do roli walecznego piłkarza albo... mafiosa ;)

To prawda że zdarzały mu się pojedyncze dobre transfery ale wydają się raczej efektem desperacji lub ślepego trafu niż przemyślanej polityki budowy zespołu.

Znacznie prędzej zostawiłbym Olivera niż Brazzo.

27.05.2023 20:04

Jeśli informacje o Hasanie się potwierdzą to podwójnie wygraliśmy dzisiaj.

27.05.2023 18:00

Cieszę się w dużej mierze ze względu na to że Musiala przesądził o tym mistrzostwie. Ale liczę na bardzo duże zmiany zarówno na górze jak i w kadrze.

27.05.2023 17:45

Dziecko ratuje starych dziadów, zarówno boiskowych jak i zarządzających.

27.05.2023 17:22

Jeśli strata mistrzostwa przyniesie duże zmiany na górze, niestety również z trenerem to może to nam wyjść na dobre...

27.05.2023 17:18

@Daro nam zabrało w ten sposób ale kilka lat wstecz w finale LM z United. Także jest już wyrównane :)

27.05.2023 16:26

No na ten moment bardziej niepokoi gra Bayernu niż Mainz :)

27.05.2023 16:02

Nie wierzę XD. A komentator na meczu BVB jaki smutny

27.05.2023 15:55

Dokładnie. Dlatego śmieszyły mnie wypowiedzi że obecnie mamy najmocniejszą kadrę w historii. Głębią składu i charakterem bardzo daleko obecnemu zespołowi do tego z 2013 roku czy nawet jak kolega niżej wspomniał - do ekipy Ottmara.

22.05.2023 17:51

Dużo głupot można tu przeczytać, ale zawsze znajdzie się ktoś kto przebije poprzednią. Tak, Bayern będzie bronił się przed spadkiem za rok, może lepiej od razu zgłosić się do 2 Bundes, po co marnować czas...

21.05.2023 10:54

Cóż - wypada się przyznać do błędu. Wygląda na to że to nie Julek i jego pomysły był problemem. Problem jest znacznie szerszy i głębszy.

Paradoksalnie tak słaby sezon i nawet utrata mistrzostwa może wyjść na dobre Bayernowi i lidze. Potrzeba wielu zmian i powrotu do rozsądnej i długofalowej polityki personalnej i mam nadzieję, że obecna sytuacja się do tego przyczyni...

21.05.2023 05:14

Odegaard piękny zawodnik, idealnie pasowałby do Bayernu. Żałuję że nie wyciągnęliśmy go jako niespełniony transfer z Realu. Myślę, że powinniśmy wrócić do polityki wyciągania dobrych graczy za niską cenę dla których brakowało miejsca w gigantach (Robben, Thiago - tak wiem klauzula) i uzupełniać to topką z Bundesligi. Transfery typu Mane to chyba jednak nie dla nas.

Wracając do Norwega, obecnie to niemożliwe żeby Arsenal pozwolił mu odejść.

18.05.2023 14:02

@Piotreczek to całkiem prawdopodobne. Z perspektywy czasu trzeba było dać Julianowi się wykazać do końca tego sezonu. Niemniej z Thomasem za sterami jestem spokojniejszy o przyszłość Bayernu. Chaotyczna gra, trójka obrońców, koszmarna końcówka poprzedniego sezonu - te kwestie sprawiają, że zatraciłem wiarę w Juliana.

@tapczan to na pewno, między innymi z tego względu jestem od dawna antyCity. Ale na murawie spójność gry, płynność i organizacja są na najwyższym poziomie. Niemal idealnym.

18.05.2023 13:40

Pomijając nawet wynik, to wydaje mi się, że Bayern Tuchela dużo lepiej zaprezentował się z City niż Real i gdyby nie Upa to mogło to wyglądać inaczej.

Nie zmienia to faktu, że City to najbardziej kompletna drużyna obecnie na świecie.

18.05.2023 13:08

@Sopariev mimo, że byłem zwolennikiem zwolnienia Juliana (chociaż nie w tym momencie) to też się łapię na takiej myśli jak Ty - może wyniki i styl były ponad stan. Sam już nie wiem, ale nawet w poprzednim sezonie gra wyglądała bardzo źle...

Co do Thomasa to przy całym moim uwielbieniu dla niego uważam, że od dwóch sezonów powinien pełnić rolę wartościowego jokera. Przy obecnym tempie futbolu zawodnik bez szybkości może grać w pierwszym składzie co najwyżej na emeryturze w Barcelonie.

10.05.2023 11:04

Abstrahując trochę od taktyki, trenera, klimatu w druzynie.

Tragedią jest to że zimą w zastępstwie Neuera do drużyny przyzwyczajonej od lat do bramkarza libero sprowadzono akurat Sommera grającego nogami naprawdę fatalnie. Wydaje mi się że lepiej było wziąć bramkarza słabszego od Szwajcara ale bardziej pasującego do profilu drużyny.

23.04.2023 13:20

@Piotreczek nie mam przekonania czy dawała efekty, tak samo jak pisałem pod innym postem - nie znam przykładów drużyn grających stale trójką obrońców i prezentujących ładny i skuteczny futbol.

Moja wizja futbolu po prostu od zawsze opiera się na współpracy skrzydeł tak jak prezentowali to u nas Alaba z Riberym i Robben z Lahmem a gra tego pozbawiona jest dla mnie po prostu brzydka. To oczywiście moja subiektywna ocena i mam do niej prawo co nie znaczy że trener Bayernu musi brać ją pod uwagę ;)

Czołowym przedstawicielem i propagatorem i ucieleśnieniem systemu z trójką obrońców jest dla mnie Conte. Bez względu na osiągane sukcesy (a tych nie można mu odmowic) oglądanie meczów jego drużyn to estetyczny koszmar.

Tak samo zakładam że slabe wyniki kadry Niemiec w schyłkowym Loewie to efekt jego eksperymentów z taką formacją.

23.04.2023 10:21

@raaafal to właśnie jest mój drugi oprócz formacji problem z Julianem. Nawet te jesienne wygrane mecze bardzo ciężko mi się oglądało.

Chyba najbardziej na plus zapamiętałem z jego kadencji zremisowany 1:1 mecz z BMG.

23.04.2023 08:52

@Skobry masz rację, generalnie o zwolnieniu Juliana przeczytałem w nocy po przebudzeniu i potrzebowałem chwili żeby ustalić w głowie czy to nie jest prima aprilis albo coś w tym stylu. Więc pomijając nawet to czy decyzją była słuszna - moment i styl fatalny. Co do tego nie miałem wątpliwości od samego początku.

@mariuszwr80 no widzisz :) nawet takiego zaciekłego przeciwnika systemu z 3 obrońcami stać na względnie obiektywną ocenę sytuacji.
Nadal mam trochę zarzutów względem Juliana, ale najwyraźniej o to jakiś globalny problem z jakością i mentalnością naszych zawodników powodował decyzje takie a nie inne.

Niemniej myślę że Tuchela stać na to żeby w przyszłym sezonie dźwignąć przebudowany zespół. Żałuję jednak że Julian nie doczekał pełnej weryfikacji (pozytywnej lub negatywnej)

23.04.2023 08:21

Jako kibic, który cieszył się ze zwolnienia Juliana (znienawidzony system z 3 obrońców) przyznaję że prawdopodobnie to był błąd i najwyraźniej to młody Niemiec swoim talentem trzymał względnie ten rozbity i niezbalansowany kadrowo zespół.

Zresztą końcówka sezonu byłaby dobrą weryfikacją Juliana, pozwoliłaby na odpowiednie planowanie kolejnych sezonów...

23.04.2023 07:49

Kurczę, no z perspektywy kibica wydaje się że to jednak druga połowa naszego duetu zarządzającego jest w większym stopniu odpowiedzialna za obecną sytuację. No ale najwyraźniej są rzeczy o których nie wiemy....

Wydawało mi się, że Oliver charakterologicznie i prezencją pasuje do pełnionej funkcji, na pewno w większym stopniu niż Hasan.

20.04.2023 13:40

@Yakub93 dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

Zgadzam się z tobą, że w obecnym kształcie, nie posiadając napastnika będziemy grali padake niezależnie od systemu.

To prawda, że City zdarza się grac trójką obrońców ale jednak wiodącą jest formacja z 4. U nich to też wynika z tego trochę że mają nadmiar stoperów i brak sensownych lewych obrońców. Wydaje mi się jednak, że największą dominację i płynność osiągają grając czwórką.

Moim zdaniem Holandii grającej trójką nie dało się oglądać i system ten wręcz hamował ich potencjał. To samo, może w większym stopniu w przypadku Belgii.

Mogę się zgodzić że taktyki Conte i Tuchela w Chelsea w swoim czasie przynosiły wyniki nawet ponad stan, ale oglądanie tych drużyn z reguły było mordęgą.

Nie twierdzę, że system z trójką obrońców automatycznie wyklucza sukcesy, może nawet da się grać tak ładnie aczkolwiek nigdy nie zauważyłem takiej prawidłowości. Jest we mnie głęboka nienawiść do tego systemu, wymykającą się nawet merytorycznej argumentacji, aczkolwiek kilka powodów mojej oceny podałem wcześniej. Dlatego Cieszy mnie zwolnienie Juliana mimo że miałem względem niego duże oczekiwania.

Pozdrawiam i dzięki za poświęcony czas.

16.04.2023 13:21

@hoven to prawda. Ja nie mam wątpliwości że Hasan to nieodpowiednia osoba na takim stanowisku. Wg mnie taką funkcję powinna sprawować osoba zrównoważona i stabilna a Hasan to emocjonalny wojownik. To niestety odbija się na działaniach i wynikach klubu w ostatnich latach.

15.04.2023 19:12

No wygląda to źle... Trzeba dograć sezon i zbudować od nowa tę konstrukcję. Dużo zaniedbań i zaklinania rzeczywistości w ostatnim czasie.

Chociaż uważałem że zwolnienie Juliana to dobra decyzja to jednak została podjęta w fatalnym momencie. Trzeba było dograć ten sezon i sprawdzić jak to wyjdzie w ogniu. Ale to wiadomo po fakcie, 3 tygodnie temu wiązałem duże nadzieje ze zmianami ponieważ nie wierzyłem że chaos pozwoli nam na rywalizację z City.

Pisanie o tym by oddać walkowera (nawet jeśli wiadomo że to jakaś dziwna parabola) to jedna z bardziej żałosnych rzeczy jakie przeczytałem na tym portalu.

15.04.2023 19:04

Panowie @Yakub93 i @Ivan7 z ciekawości - czy jest jakaś drużyna grająca w ostatnim czasie trójką stoperów która zainspirowała Was swoją grą i wynikami do wiary w ten system gry?

Jako naczelny hejter tego systemu gry staram się obserwować jego przedstawicieli i nie przychodzi mi do głowy żadna drużyna mogąca być poparciem dla Waszych nadziei związanych z tym systemem gry.

15.04.2023 16:32

@Yakub93 nie mówię że trzeba kurczowo trzymać się jakiegoś dna. Po prostu nie cierpię gry trójką obrońców :)

To prawda 3 obrońców teoretycznie ułatwia kontrolowanie kontrataków rywala. Ja się odnosiłem bardziej do pozycyjnej gry obronnej i podziału ról w jej egzekwowaniu. No i trójka stoperów w systemie Juliana zdecydowanie nie realizowała tej kontroli kontrataków, pewnie trzeba byłoby jednak grać trochę niżej.

15.04.2023 15:52

@Ivan7 Nie lubię ustawienia z trójką obrońców z wielu powodów
1. Uważam że brakuje w nim płynności, za którą z reguły odpowiada współpraca skrzydłowego z bocznym obrońcą
2. Uważam, że sprawia że drużyna jest zbyt zależna od formy dnia swoich wahadlowych. To na ich barkach spoczywa rola de facto dwóch zawodników (skrzydłowego i bocznego obrońcy)
3. Uważam że profil wahadlowego do systemu z trójką jest trudny do spełnienia, musi to być zawodnik z kapitalna wydolnością, mądrze broniący a w dodatku świetny w grze jeden na jeden bo musi często grać samemu na dwóch rywali
4. W systemie z czworka łatwiej zorganizować podzial ról i stref w defensywie. Bardzo często to było widać kiedy Pavard i Upa dublowali swoje działania. Tylko de Ligt się w tym jakoś odnajdywał

To prawda, sporo drużyn probuje tego systemu. Ale zwróć uwagę że mistrzowie i wicemistrzowie świata oraz liderzy najmocniejszych lig pozostali przy systemie gry z 4 który pozostaje najlepszym do przejęcia kontroli nad meczem i jednocześnie najbardziej elastycznym.

15.04.2023 15:25

@Yakub93 tak, uważam że w meczach które graliśmy 4 mieliśmy większą kontrolę nad grą i kontrami rywala. Sądzę, że bardziej to będzie widać na większej próbie meczów.

Odnoszę wrażenie że wiele osób myśli dwumecz z PSG, ale nawet mecze wygrywane w bundeslidze w tamtym okresie statystycznie wyglądały średnio- rywale mieli mnóstwo okazji. Jestem pewny, że teraz się to zmieni.

Edytowano : 2023-04-15 15:18:05

* myli zamiast myśli

@ivan odniosę się do tego komentarza jak tylko zejdzie blokada antyspamowa, bo nie chce tego robić w trybie edycji

15.04.2023 15:13

@Ivan7 no weź nie strasz. Skąd taka myśl że mają grać teraz i w przyszłym sezonie trójką?

Dla mnie największym plusem odejścia Juliana było to, że wrócimy do czwórki...

15.04.2023 14:57