DieRoten.pl
REKLAMA

REKLAMA

Wywiad z Neuerem

fot. Sportimage Ltd / Alamy

Manuel Neuer o...
 
...sezonie 2014/15: "Ogólnie rzecz biorąc zagraliśmy bardzo dobrą piłkę i zdominowaliśmy Bundesligę, więc jesteśmy zadowoleni - choć oczywiście w pucharach chcieliśmy zajść dalej. To nie wstyd przegrać w półfinale z Barceloną, szczególnie bez wielu kluczowych zawodników w naszym składzie. Przegrana z Dortmundem jest wstydem, gdyż byliśmy lepszą drużyną i zasłużyliśmy na wygraną."
 
...pierwszej części sezonu z 14 zwycięstwami  i 3 remisami: "To był najlepszy Bayern jaki widziałem podczas mojego 4 letniego pobytu tutaj. Mieliśmy drobne problemy na wyjeździe z Schalke i Hamburgiem zaraz po Mistrzostwach Świata. Z drugiej strony zdominowaliśmy naszych rywali i nie pokazaliśmy praktycznie żadnych słabości."
 
...nadchodzącym sezonie: "Mam nadzieję, że wszyscy nasi kontuzjowany zawodnicy wyzdrowieją i będziemy mieli wspaniały okres przygotowawczy. Po tym zrobimy to ponownie!"
 
...szumie wokół jego osoby po Mistrzostwach Świata: "Ciężko jest mięć trochę spokoju, choć wciąż lubię udać się na przejażdżkę rowerem lub przejechać się moim skuterem. Nigdy nie zawracam sobie głowy takimi sprawami."
 
...stylu swojej gry: "Podczas gry jako młodzik zawsze chciałem grać w polu. Kiedy zaczynałem graliśmy na twardym podłożu, więc nie było zbyt wiele zabaway dla bramkarza. Obecnie jest zupełnie inaczej na fantastycznym, miękkim terenie. Co więcej Pep Guardiola nie widzi bramkarza jako bramkarza, lecz jako 11 zawodnik z pola. Naprawdę mi się to podoba!"
 
...występie w Milionerach w listopadzie: "Byłem spięty i pod presją, kiedy usiadłem na gorącym krześle. Pytasz się wtedy sam siebie: 'Co ja tu robię? Zrobisz z siebie głupca.' W piłce masz wszystko pod kontrolą i robisz to przez całe swoje życie, lecz w takiej sytuacji nie masz bladego pojęcia jakie pytanie będzie następne. Wszystko wydaje się łatwe w domu na kanapie, jednak kiedy siedzisz tam jest naprawdę ciężko."
 
Źródło:
GabrielStach

Komentarze

REKLAMA

Manu jest wielki !
MIA SAN MIA

02-06-2015, 18:36:38

Fajny wywiad:)

29-05-2015, 20:20:01

Z drugiej strony bez takiej przewagi po jesieni wiosna wyglądałaby całkowicie inaczej pod względem zaangażowania i skupienia w lidze. Ale popieram dołożenie do tej czwórki Robbena. Zagrał mniej od tej czwórki, ale za każdym razem był to poziom najwyższy, światowy, mistrzowski. Od mundialu po kontuzję licząc. Nie wiem, czy to nie był jego najlepszy okres w karierze pod względem czysto sportowym.

29-05-2015, 18:22:34

To samo można powiedzieć o Thomasie i Robercie:)

29-05-2015, 12:44:50

kubla
Bez Robbena i jego bramek pewnie nie udało by się tak "zmiażdżyć" rundy jesiennej i kto wie czy do ostatniej kolejki nie czulibyśmy na plecach ciepłego oddechu Wilków :).

29-05-2015, 11:19:36

Tak na marginesie to że jest tyle spekulacji transferowych związanych z Di Maria .To ja się okropnie ciesze że mamy w drużynie Thomasa i RL9 dla mnie to oni w ofensywie zasłużyli na miano graczy sezonu w Bayernie jak ja miał bym przyznawać nagrodę to dał bym im właśnie egzegwo pierwsze miejsce a w defensywie na pierwsze miejsce zasłużyli Manu i Boa.To byli dla mnie 4 najlepszych graczy Bayernu(Robena nie licze bo najważniejsze mecze stracił przez kontuzje)Wracając do meritum cieszmy się że mamy Thomasa i RL9 bo oni utrzymują poziom najwyższy od wielu lat i nie mają przestojów i słabszych sezonów jak Angel czy Radamel.Wyobrazmy sobie ile by na nich spłyneło złośliwości jak by mieli chociaż 1 sezon słaby...!!Więc ja myślę że jeżeli MU puściło by Di Marie za 50 mln euro to bym go brał bo bądz co bądz to wielki gracz mimo tragicznego sezonu.Bo i tak Hazarda Chelsea nie puści bo nie puszcza się gracza nr 1 drużyny jak się ma takie zasoby finansowe i aspiracje.Jeżeli MU nie spuści z ceny to niech se go trzymają na ławie...Bo uważam że 50mln euro to za dużo teraz po takim sezonie powinna jego cena oscylować w okolicach 40 mln.Ale jak go puszczą za rozsądną cene bierzmy bo obudzimy się z ręką w nocniku lepszych skrzydłowych na rynku do wydarcia powtarzam do wydarcia nie ma(Tylko mówię za maks 50 mln)

29-05-2015, 09:16:28

Oczywiście tu mowa o waleczności i zaangażowaniu, nie o dowodzeniu, bo na to zdecydowanie za wcześnie - w jego wieku nie było nawet Bastiana Schweinsteigera, był Sebastian Schweinsteiger. Kroosowi tej waleczności zabrakło. Bo to rozmowa o tych zawodnikach w kontekście następcy Bastiana, nie zaś ogólnie.

To nawet piękna sprawa. Rozmowa, czy lepszym następcą dla jednego wychowanka byłby drugi wychowanek, czy trzeci wychowanek. Sekcja młodzieżowa Bayernu to jest coś :D

28-05-2015, 23:34:32

No bo na rynku można dostać słabe biografie,takie jak np Rooneya,Messiego,albo Giggsa,które są tak jakby pisane na siłę,a są też biografie Iwana,Effe,albo Enke które fajnie się czyta i zamiast suchych statystyk widać,że piłkarz musiał się trochę odkryć,ale dzięki temu jest o czym poczytać.Podobno biografia Ibry też jest bardzo dobra,ale jeszcze nie czytałem.

28-05-2015, 23:33:17

A Hojbjerg był poddawany takim spotkaniom. Ostatnim w barwach Augsburga był mecz o puchary, gdzie dał je w meczu z Borussią Gladbach przepięknym golem i walką, ostatnim w barwach Bayernu był finał Pucharu Niemiec z Borussią rok temu, gdzie nie spękał mimo tego, że ledwo co piwo mógł sobie kupić. Z tamtego sezonu pamiętam ten przegrany 0:1 mecz z Augsburgiem, gdzie większość drużyny człapała a Hojbjerg chciał ich ustawiać i szarpał do przodu. Ma 19 lat, nie będzie na ten moment dowodzić środkiem pola, ale pokazuje, że ma charakter, jaja by to robić, by walczyć i nie dać sobie w kaszę dmuchać. A że jako głębszy rezerwowy nie dyrygował Schweinsteigerem i Lahmem? Nie dziwota.

Także w meczu LM z City, tym przegranym, walczył do końca. To jeśli chodzi o spotkania trudne. Bo o punkty w tym pucharowe już grywał niejeden raz jeśli patrząc na te pełne spotkania.

Co do osiągnięć to zdziwię się, jeśli kiedykolwiek osiągnie tyle co Kroos. I to nie brak wiary w niego, tylko w reprezentację Danii. Ale Kroos w trudnych momentach się chował, dreptał, nie walczył. Doskonale pamiętam jak złapał kontuzję i dopiero wtedy drużyna Juppa ruszyła po Puchar Europy, gdy Robben wskoczył w jego miejsce.

A jeśli ktoś chce się doszukiwać tych legendarnych już strzałów z dystansu Kroosa, których wyszło mu kilka, to niech spojrzy na to, co zrobił Hojbjerg w swym ostatnim spotkaniu. Jak sobie to ułożył i do jakiego stopnia to nie było przypadkiem. Zresztą tu mowa o zmianie Bastiana, nie rozgrywającego.

Oczywiście jeszcze dużo w piłce musi udowodnić, ale gdy dostawał szanse to w większości spotkań ten charakter pokazał. A już nie jest całkowitym młokosem i niejeden raz walczył o wysokie cele. W LM, o Puchar Niemiec, o puchary dla Augsburga. Nie jego rolą, dla 19-latka, rządzić teraz drużynami. Ale cojones trudno mu odmówić.

28-05-2015, 23:20:07

Oczywiście mowa o napisaniu książki ze współautorem jak robi większość piłkarzy. Wiadomo, że taki Frank by sobie nie poradził ale nawet dla człowieka inteligentnego napisanie książki to dość skomplikowana sprawa. Najgorsze w tych piłkarskich książkach, że bardzo często są to tak naprawdę książki o niczym a wydawcy liczą tylko na to, że fani danego piłkarza i tak ją kupią ze względu na wszystko. I takie nachalne reklamowanie książki w stylu "Piłkarz X pierwszy raz szczerze o Y". Rośnie machina promocyjna a potem okazuje się, że książka to jedno wielkie lanie wody bez najmniejszego przekazu. Właśnie dlatego chciałbym przeczytać jakąś mocną książke a nie tylko jałowe historyjki w stylu "Piłkarz X był strasznym śmieszniem a najlepsza akcja była jak piłkarz Y zapomniał klapek...". Sam zacząłem pisać moją pierwszą książkę o Bayernie w klimatach science-fiction i jest to bardzo ciężki kawałek chleba. Mimo, że uważam siebie za człowieka z dość bogatym językiem i zasobem słów, czasami jest bardzo ciężko ubrać swoje wyobrażenia w słowa. Do tego pamiętać o logice książki, spójności fabuły, unikaniu powtórzeń oraz żeby sam styl był ciekawy dla czytelnika :)

28-05-2015, 23:09:56

Jeśli chodzi o tych co grają aktualnie to jedna byłaby za mało. Myślałbym o Bastianie, gdyby pisał szczerze i z serca - z tego względu, że tak długo jest w Bayernie, że byłaby to bardzo obszerna, dalekosiężna książka, musiałby ich napisać kilka. No i ma jaja więc byłoby ciekawie. Ribery... z tego co słyszałem to trudno byłoby mu napisać książkę. Za to Arjen mógłby wiele napisać zarówno o kilku ligach jak i walce z nowotworem. A człowiek inteligentny i poukładany.

Także Bastian i Robben na ten moment.

28-05-2015, 23:03:49

Hojbjerg ma 19 lat,ciężko żeby ustawiał kolegów w Augsburgu,no i też za krótko tam jest,jakby po niecałym sezonie taki młodzian zaczął się panoszyć,to by go szybko w szatni ustawili
Biografia Effe jak dla mnie rewelacyjna,kupiłem zaraz po premierze.Dużo ciekawych informacji i śmiesznych sytuacji,parę razy parsknąłem śmiechem przy tej książce
Pogby ani Sterlinga w zespole bym nie chciał,wyglądają mi na takich,co to ledwo od trawy odrośli a już im sodówa odbiła

28-05-2015, 23:01:29

Ja bym chętnie przeczytał książki Franka (ze względu na jego skomplikowaną przeszłość, wypadek, afery z prostytutkami, przejście na inną religię) oraz z Arjenem (jest on niesamowitym perfekcjonistą i indywidualistą. Nie ma żadnych kont na portalach społecznościowych i stroni od celebryctwa, takich piłkarzy jest bardzo mało i chciałbym poznać co siedzi mu w głowie i jak udaje mu się być sobą w dzisiejszym świecie). Oczywiście książkę każdego z naszych zawodników chętnie bym przeczytał jednak te dwie by mnie chyba najbardziej zintrygowały :)

28-05-2015, 22:58:46

Thomas
No ale mnie chodzi o to, że Hojbierg nie został w żadnym momencie poddany próbie- w meczu o stawkę których dziesiątki w ostatnich 5 latach rozgrywał Kroos, i nie dostarczył póki co żadnych "twardych dowodów" żeby wyciągać tego typu wnioski nt. jego rzekomej przewagi w mentalności.

28-05-2015, 22:53:25

"
meisterspieler

28.05.2015, 21:27

Thomas
Eee Kroos ciepłe kuchy, a Hojbierg walczak?? Niech osiągnie chociaż 1/4 tego co Toni to zaczniemy ich porównywać, no błagam."

Mowa o charakterze, nie osiągnięciach.

28-05-2015, 22:24:38

No szkoda po 1

28-05-2015, 22:03:43

Kilka ciekawostek:
Weidenfeller do Bayernu - plotka tygodnia w serwisie transfermarkt.
Schalke chce pozyskać Mitchella Weisera
Borussia M'Gladbach i VfL Wolfsburg stoczą zażarty bój o defensora Stuttgartu, Antonio Rudigera.

28-05-2015, 21:54:03

up

Tak w poprzednich barażach tak przeszli. Swoją drogą strasznie ich komentatorzy gnoją aż nie chciałbym być w skórze kibica HSV.

28-05-2015, 21:52:53

Ale by pogrążyli hsv 2 poprzeczka z rzędu. Bramki na wyjeździe liczą się tak jak w pucharach ?

28-05-2015, 21:44:26

"Eee Kroos ciepłe kuchy, a Hojbierg walczak?? Niech osiągnie chociaż 1/4 tego co Toni to zaczniemy ich porównywać, no błagam."

A no właśnie. Jakoś Hojbjerg nie pokazał się jako żaden walczak w dotychczasowych występach w barwach Bayernu, a z kolei Kroos (który równiez z pewnością walczakiem nie jest) pokazał się jako genialny technik, który umie zagrać piłkę z 30 metrów na czubek buta. Ale pan, który wygłosił ten komentarz już popisał się równie absurdalnymi poglądami w dniu wczorajszym.

28-05-2015, 21:40:48

Ludzie opanujcie się nie porównujcie młodych którzy nawet nie mają 20 lat do starszych którzy dopiero wchodzą do składu. Od razu byście chcieli by zachowywali się jak przywódcy i mieli cechy najlepiej effe kahna lahma czy bastiana

28-05-2015, 21:35:49

No do przerwy HSV przegrywa

28-05-2015, 21:35:44

Jeśli chodzi o starszych to chyba effe mam jego książkę ale jeszcze nie przeczytałem no i oczywiście Oli Kahn, a obecnych to Basiti bo lahma przeczytałem

28-05-2015, 21:30:00

Thomas
Eee Kroos ciepłe kuchy, a Hojbierg walczak?? Niech osiągnie chociaż 1/4 tego co Toni to zaczniemy ich porównywać, no błagam.

28-05-2015, 21:27:59

Hojbjerg mo charakter takiego walczaka ale nie widać po nim że może być przywódcą, człowieka kery przemówi do innych - nie godom że w przyszłości nie dojdzie mu ta cecha jak Bastianowi pod wodzą van Gaala.
Co do Kroosa chodziło mi piłkarsko/pozycją na boisku mioł go zastąpić nie mentalnie i w roli dowodzącego bo On się do tygo nie nadaje - pokozoł to np. w finale LM przeciwko Chelsea gdzie zdygoł i nie strzeloł karnego.

28-05-2015, 21:24:43

ThomasKonig, raczej chodziło mi o obecnych graczy bo jeśli by brać pod uwagę wszystkich to lista byłaby dość spora :)

28-05-2015, 21:11:36

U Hojbjerga nie widać tego charakteru? To Kroos to ciepłe kluchy właśnie a Hojbjerg to walczak jakich mało, do tego odważny. Idealny następca Bastiana. Androidzie, chodzi o obecnie grających, czy o wszystkich?

A co do Gaudino to żadnej masy! Może jeszcze Messiemu poradzić by nabrał masy. Nie porównuję obu zawodników rzecz jasna.

28-05-2015, 20:59:53

Ogląda ktoś z Was ligę światową Polska-Rosja? Jak narazie demolujemy Rosjan :) Świetnie gra młody talent Bieniek jak i powracający do kadry Kurek :)

28-05-2015, 20:58:12

De Bruyne nie wróci do Chelsea
http://fangol.pl/view/101003/de-bruyne-nie-wroci

28-05-2015, 20:57:13

Urwało mi koma ...

Dziennikarze dotarli do wymarzonej listy transferowej Pepa ! Na szczycie ponoć znajdują się dwie młode gwiazdy lecz strasznie drogie - Eden Hazard i Poul Pogba ! Trudno żeby obaj ci piłkarze czy któryś z nich trafił do Monachium ale są także inni zawodnicy jako alternatywa (Grizmann, Di Maria, Gundogan, Verratti - czyli to co ostatnio w mediach się pojawia). Dziennikarze wspomnieli również o Luisie Suarezie kery mógł trafić na Allianz Arene w 2013 roku za 50 mln € lecz na to się działacze nie zdecydowali a w lecie 2014 roku Urugwajczyk przeszedł do Barcy za 80 mln €.

28-05-2015, 20:47:26

Skoro już został poruszony temat książek piłkarskich teraz Pepa a wcześnie Kuby to mam do Was pytanko :)

Książkę jakiego bawarczyka (każdego zawodnika Bayernu) przeczytalibyście najchętniej? Nie chodzi mi tutaj o osobistą sympatię tylko o to kto Waszym zdaniem miałby do opowiedzenia najciekawsze rzeczy :)

28-05-2015, 20:38:59

Dziennikarze dotarli do wymarzonej listy transferowej Pepa ! Na szczycie ponoć znajdują się dwie młode gwiazdy lecz strasznie drogie - Eden Hazard i Poul Pogba ! Dziennikarze wspomnieli również o Luisie Suarezie kery mógł trafić na Allianz Arene w 2013 roku za 50 mln € lecz na to się działacze nie zdecydowali a w lecie 2014 roku Urugwajczyk przeszedł do Barcy za 80 mln €.

Czy Jo wiem czy dużo następców Bastiana było ? Moim zdaniem był tylko jeden, czyli Toni Kroos (tako "8") ale wybroł jak wybroł. Tyroz zoboczymy tygo Kimmicha i jak się bydzie spisywać i co najważniejsze jaki charakter bydzie mioł, bo Gaudino czy Hojbjerg to talenty ale jakoś tygo charakteru nie widać choć z drugiej strony Bastian dopiero dojrzoł w wieku 25 lot wtedy kiedy go van Gaal postawił do środka, odrazu się zmienił mentalnie, stoł się takim przywódcą być może to także zasługa gry u boku van Bommela ;)

HSV 0-1 KSC lol ;]

28-05-2015, 20:38:11

HSV - Karlsruhe 0:1 4'min

28-05-2015, 20:36:52

Na zastepce Bastiana najlepiej pasuje i nadaje sie hojberg Pep widzi w nim wielki talent nieoszlifowany diament i widzi go takze na pozycji def pomocnika co opisane jest w herr Guardiola

28-05-2015, 20:32:31

AdiFantasti, wiesz tych następców Bastiana to już trochę było a coś nie możemy go znaleźć :( Ja tam z rezerwą podchodzę do tych wszystkich młodych talentów i rzeczywistość jest taka, że może 10% z nich odnajduje się potem w dorosłym futbolu. I często jest tak, że spośród tych wszystkich młodych ten teoretycznie najlepiej rokujący potem przepada gdzieś bez echa a taki zwykły nastolatek na którego mało kto stawiał wyrasta na gwiazdę. Np. ile jest na świecie takich nastolatków jak Gaudino z dobrą techniką? Setki... Tutaj nawet ciężka praca nie wystarczy. Trzeba mieć po prostu to coś... Ten pierwiastek, który robi z Ciebie lepszego piłkarza od konkurencji. Jak dla mnie to Guadino musi dość szybko nabrać masy bo teraz pośród tych drwali to nawet z niewaidomo jaką techniką sobie nie poradzi. Zresztą często trener widzi na treningach co się dzieje. Często tutaj zastanawialiśmy się czemu Pep nie daje szansy Kurtowi? Bo może po prostu widział na treningach jakieś duże braki u tego chłopaka i wie, że to jeszcze za wcześnie. Nie można ich też jakoś specjalnie rozpieszczać bo sami wiecie jakie cyrki są z Odeegardem w Realu :)

28-05-2015, 20:27:39

Android

Ostatnio media podawały że Kimmich mo być szykowany jako zastępca dla Bastiana w niedalekiej przyszłości. Ale jak to bydzie to się zoboczy bo przed rozpoczęciem tygo sezonu co się skończył Pep także mioł plan wobec Hojbjerga a jak się okazało tyn plan był taki żeby dać go na wahadło lecz to nie taki zawodnik i sobie tam nie radził i na planie się skończyło :P

28-05-2015, 20:20:42

kubla
Zagłębie to trafny przykład, ale tylko jeśli chodzi o proporcje liczby i fakt marnowania pieniędzy. Bo HSV przy całym swoim dziadowskim graniu i rokrocznej degeneracji, sam zbiera sponsorów i jednak przynajmniej nie drenuje (pośrednio) budżetu państwa. Bo co to znaczy, ze KGHM jest sponsorem Zgłębia- kto na tym w ogóle zyskuje??? Ludzie kupują polską miedź bo widzą symbol KGHM na koszulkach piłkarzy??? Wolne żarty. "Nadprogramowe" pieniądze spółek skarbu państwa powinny być wydawane przez to państwo w pierwszej kolejności tam gdzie ich brakuje, a nie pompowane w nieudaczników grających na pipidówie z żałosnym dochodem z dnia meczowego i jeszcze fundowanie im nowego stadionu. Bielsko-Biała chce budować stadion Podbeskidzia na ponad 20 tys. miejsc, po co kiedy na niektórych meczach ligowych stary "kurnik" jest wypełniony zaledwie w połowie?? Czy my k..wa jesteśmy Katarem?? W większości klubów miasto zapewnia ok. 30-40% budżetu. W porządku, zgadzam się, że klubom jako pewnym "instytucjom kulturalnym" nie powinno się pozwalać na całkowity upadek jak muzeom, obiektom rekreacyjnym czy galeriom sztuki. Ale na koszt miasta/państwa powinno się im zapewniać tylko minimum egzystencji, tzn. gracie za darmo na stadionie miejskim, a piłkarze grają za pensje amatorskie. I tyle- a nie mówienie że klub/stadion się utrzymuje, a tymczasem za miejską kasę + spółek państwowych (to są pieniądze które powinny być wydawane na nasze potrzeby/ew. inwestycje bezpośrednio pozytywnie wpływające na zyskowność spółki) płacą marnym grajkom i nędznym trenerzynom po 20-40 tys. miesięcznie i więcej. Krew mnie zalewa jak słyszę, że Stadion Narodowy czy Miejski w Gdańsku się utrzymują, bo oczywiście fakt dofinansowania przez PGE (kolejna spółka państwowa=nasze pieniądze, "sponsoring" przez spółki państwowe=okradanie państwa i obywateli) jest przedstawiany jako znaleziony sponsor.

28-05-2015, 18:21:37

Garść ciekawostek:
Michel Platini ostrzegł, że jeżeli Sepp Blatter zostanie wybrany prezydentem Fifa na kolejną kadencję, to Uefa rozważy bojkot następnych mistrzostw świata.
Thorsten Fink nowym trenerem Austrii Wiedeń. Na to stanowisko poważnym kandydatem był również Mehmet Scholl.
Sascha Lewandowski i Mark Wilmots głównymi kandydatami na stanowisko trenera Schalke.

28-05-2015, 18:13:45

Ja bym jednak dał Hojbjergowi szansę na pokazanie się w pierwszym zespole :) A z tym Kimmichem to czuję, że będzie tak jak z Kurtem niestety.

28-05-2015, 18:12:52

Co do HSV to Jo mom nadzieja że się utrzymią i wkońcu wyciągną te wnioski, bo to klub kery mo aspiracje, być może jak się utrzymią pojawią się znowu poważne pieniądze i poważne transfery najpierw na gre o środek tabeli, może o LE a później jakby udało się to powoli wzmacniać większymi nazwiskami. Niestety ale przyszoł typo z Chelsea i zniszczył tyn klub i do dzisioj są tygo skutki to samo można powiedziec o VfB klub z aspiracjami a ostatnio cieniuje :/ Werder ostatnio widaćpowoli wychodzi z dołku tylko pytanie czy utrzymią i wzmocnią skład bo już Selke odchodzi. Dobrze jakby HSV, VfB odżyło i grało na miare swych aspiracji do tygo jakieś nowe siły typu Augsburg może coś pokozać może Hertha jakoś zaskoczy bo tyż mają potencjał jak Hannover a naprawde może być ciekawie w lidze w walce o puchary - Bayern, Leverkusen, Gladbach, VfL, BVB, Schalke, HSV, VfB, Werder, Hertha, Hannover, Augsburg, Eintracht, Hoffe jakby te drużyny zaczły grać na miano swych możliwości to liga byłaby mocna ale to raczyj nie możliwe żeby wszystkie drużyny na roz miały grać super piłe, niestety jak jedni mają słabszy sezon to wskakuje inny badz objawio się jakoś rewelacja :)

28-05-2015, 18:03:21

Trzeba też mądrze patrzeć na szerokość składu. Aktualnie, z przeniesionymi z rezerw to 27 zawodników, jak wróci Hojbjerg to 28, dodać Kimmicha to 29 piłkarzy. Przeładowana kadra to też niedobrze. Można założyć, że Pizarro odchodzi i w sumie to tylko tyle (plus Reina, ale za niego na bank ktoś wskoczy bo 3 bramkarzy to mus). Przyjdzie, dajmy na to, ta czwórka, dwóch w obronie i dwóch z przodu to mamy po odejściu Claudio i zmianie drugiego bramkarza na innego 32 piłkarzy. To już ciasno mimo wszystko. Wtedy zostaje założyć, że Gortler i Strieder wracają do rezerw jako przeniesieni na moment.

Podsumujmy. Zmienia się drugi bramkarz. Odchodzi Pizarro. Do rezerw wracają Strieder i Gortler. To możliwe założenia. Przychodzi dwóch obrońców i dwóch skrzydłowych.

Mamy trzydziestkę. Neuer, nowy bramkarz, Starke, Boateng, Benatia, Badstuber, Martinez, nowy obrońca, nowy obrońca, Dante, Alaba, Rafinha, Bernat, Weiser, Lahm, Schweinsteiger, Xabi, Kimmich, Rode, Hojbjerg, Gaudino, Gotze, Thiago, nowy skrzydłowy, nowy skrzydłowy, Ribery, Robben, Kurt, Muller, Lewandowski.

Wtedy zostają znowu wypożyczenia. Albo odejścia. To już o kilku za dużo mimo wszystko. Gaudino do rezerw już nie wróci. Najwyżej Kurt i Kimmich sezon w lidze regionalnej, ale czy dla takiego talentu jak Kimmich to dobrze? Dajmy na to, że trafiają w dwójkę do rezerw, Hojbjerg kolejne wypożyczenie i Dante odchodzi. To już wtedy kadra ma sens. Ale szkoda tej trójki młodych. Naprawdę ciekawi mnie jak będzie wyglądała pierwsza drużyna po przerwie letniej.

28-05-2015, 17:56:30

Tom Starke na swoim profilu na facebooku napisał coś w stylu, że wielu "widziałoby" Go w innym klubie, zwłaszcza w jakimś, gdzie grał w przeszłości, ale Tom zostaje w Bayernie. Rozpoczął też nowy projekt w Monachium. Wspólnie z Thorstenem Finkiem i Uwe Wolfem założyli szkółkę piłkarską dla dzieciaków w wieku 7-12 lat FUSSBALLSCHULE
GRÜNWALD. Coś tam jeszcze dodał o wsparciu Sammera w tej szkółce. Tyle z tego zrozumiałem. Fajna inicjatywa!

28-05-2015, 17:53:46

Oj tak, to byłby wspaniały transfer :)

28-05-2015, 17:50:55

Nie byłbym takim pesymistą co do obrony, dużo się o tym temacie mówi, ostatnio o Darmianie i o potrzebie lewonożnego środkowego obrońcy. Więc możliwe, że nawet dwójkę do obrony sprowadzą w tym roku. Dwóch obrońców, dwóch skrzydłowych, powroty po kontuzjach i kadra jest nawet przeładowana.

Napastników jest dwóch, Lewandowski i Muller. Obaj nie do zdarcia, chociaż Lewandowskiego kilka razy kopano lub uderzano pięściami w głowę, sędziowie solidarnie testowali jego wytrzymałość pozwalając na to. Do tej pory nie mam pojęcia czemu dotknięcie w stopę jest przewinieniem, a walnięcie z obu pięści w głowę nie, gubię się powoli w sędziowaniu. Tak czy siak to w ataku wystarczy. Mi się ciągle marzy Selke, ale w tym roku to wykluczone.

28-05-2015, 17:43:16

Dlatego właśnie skrzydła to priorytet :) Tylko taki prawdziwy skrzydłowy a nie jakiś zawodnik co gra na 10 i będzie przenoszony na skrzydło. Chodzi o prawdziwego skrzydłowego, który potrafi pociągnąć po linii i dobrze dośrodkować jak Frank albo Arjen. Na lewej stronie obrony jest Alaba i Bernat na prawej Rafinha i Weiser. Ja bym sprowadził środkowego obrońcę ale znając życie to Pep nawet jakby wiedział, że Dante odejdzie to założy, że ma Boatenga, Benatię, Javiego i Holgera i nie ma potrzeby tutaj nikogo sprowadzać. Tylko wiemy jak szklani są Benatia i Holger a forma Javiego to niewiadoma. Co do zmiennika dla Lewego to Pep pewnie też założy, że na tej pozycji może grać Tomek albo Mario a sam Lewy przecież jest nie do zdarcia więc nie ma sensu nikogo sprowadzać. Także wszystkie te nasze dywagacje sprowadzają się do tego jaki wariant przyjmiemy :) Bo równie dobrze może być tak jak w tym sezonie a też może być tak, że kontuzje w ogóle będą się trzymały naszych zawodników z daleka i wręcz będą konflikty w zespole bo gwiazdy będą siedzieć na ławce :)

28-05-2015, 17:35:25

Ja bym się skupił na skrzydłowym a nie na De Bruyne bo to dobry zawodnik może i dał by coś drużynie ale nie jest to skrzydłowy więc bym go nie brał chyba że Bayern ma w planach sprzedać Mario wtedy bym się jeszcze mógł zastanawiać a tak jest on nam zbyteczny

28-05-2015, 17:31:12

Wiem, ale odniosłeś się do mojego odniesienia się do tematu Belga w Bayernie i reszta w sumie była konsekwencją :D Ale na wszelki wypadek sprawdziłem, czy tematu nie pomyliłem. Owszem, potrafi, mi chodziło ciągle o to, że środek pola jest tak obstawiony, że tam można być spokojnym i dopiero kadrowa apokalipsa lekko miesza szyki.

Co innego skrzydła. A w przypadku przewidywania katastrof najpierw zajmuje się zabezpieczeniem miejsc, gdzie ta katastrofa ma większe szanse się przytrafić. Inaczej jak pisałem - dąży to do paranoi by mieć dziesiątki zawodników w kadrze. A to potem jest tak od pewnego momentu, że im więcej piłkarzy - tym więcej kontuzji i problemów :D

28-05-2015, 17:29:01

ThomasKonig, ale ja akurat nie pisałem nic o De Bruyne tylko ogólnie o sytuacji wyliczania piłkarzy jak to teoretycznie mamy szeroką kadrę bo ten sezon dobitnie pokazał nam jak przewrotny potrafi być los. Wszystko zakłada się na rozumowaniu, że skoro w tym sezonie taka plaga nam się przytrafiła to w następnym nam się już nie trafi. Być może nie ale świat widział już przypadki kiedy piorun trafił jedną osobę dwa razy w przeciągu tygodnia albo ktoś wygrał w szóstkę w totka dwa razy pod rząd :)

28-05-2015, 17:26:28

Android, zakładając wariant pesymistyczny to de Bruyne będzie w szpitalu albo wróci jego forma z Chelsea :) Zakładając warianty pesymistyczne w tak skrajny sposób należałoby mieć 44 zawodników w kadrze. Dlatego należy się po prostu skupiać na pozycjach, gdzie są potrzeby, nie na tych, gdzie jest nadmiar. Bo nawet w tym sezonie nie brakowało rozgrywających mimo masakrycznej fali kontuzji i problemów. A to był wariant już nie pesymistyczny, ale apokaliptyczny - Alaba kontuzja, Thiago kontuzja, Gotze bez formy, Lahm kontuzja a potem bez formy, Hojbjerg wypożyczony. Pesymista by tego nie wymyślił nawet. A i tak zostawał Muller, Gaudino przesiedział prawie cały sezon na ławce, ze dwa razy Bastian wszedł na dziesiątkę i dał radę. A Rode wiele sobie nie pograł. A potem wrócił Thiago.

Problem to skrzydła. Jeżeli kupi się skrzydłowego na prawą stronę to już obstawiona lepiej jest też dziesiątka, bo daje to większą możliwość przeniesienia Mullera za napastnika jeżeli Robben wypada ze składu. Od razu pośrednio zabezpiecza to dwie pozycje. Podobna sytuacja z lewym skrzydłowym - Ribery wypada to wskakuje nowy lewy, a Gotze może obstawiać dziesiątkę za napastnikiem. Pogłębienie skrzydeł w głębi składu za Francka i Arjena automatycznie pozwala na szersze dysponowanie Tomkiem i Mario, którzy są w ofensywie uniwersalni. de Bruyne tego pogłębienia skrzydeł nie daje. Nawet zwalniając Tomka i Mario ze środka (co obaj lubią grać) nadal zostawia Bayern tylko z dwoma parami skrzydłowych, co przy problemach Francka i Arjena z wiekiem tworzy sytuację jak w tym sezonie. Robbery wypada, nie ma nikogo na rezerwę na skrzydłach.

Na środku nawet apokaliptyczna opcja nie sprawiła większych problemów. Za to na bokach Robbery wypadło, co wcale nie jest niespodzianką i już poważny problem.

28-05-2015, 17:17:04

Dlatego pisze Android o Zagłębiu bo byli finansowani przez spółkę skarbu państwa mieli kasy jak lodu a nie potrafili być w top6 ligi na stałe,fatalne transfery kupowanie graczy tkz szrotu z zagranicy i spadli do 2 ligi.Ale dobrze bo teraz po awansie się może opamiętają:)

28-05-2015, 17:16:33

Wiele klubów (firm) popełnia ten błąd. Nie jest jakoś strasznie trudno wejść na rynek z nowym produktem ale już cholernie trudno się na nim utrzymać przez lata. Wielkie koncerny są tak zaślepione swoją wielkością i tym, że dominują rynek, że przestają ten rynek obserwować i choćby pół roku spoczywania na laurach i firma może upaść. Przykładów jest mnóstwo. Chociażby taka NOKIA. Przecież był czas, że oni mieli udziały w rynku rzędu 80%. Ktoś powiedział "Telefon? Nokia". To był niemal synonim. Nikt na świecie nie wyobrażał sobie, że to może się zmienić. Jednak wystarczyło by przespali lekko okres kiedy smartfony zaczynały powoli pojawiać się na rynku i to wystaczyło by ta firma spadła na samo dno. Microsoft ją wykupił i tyle słyszano o tej firmie. Podobnie firmy typu Kodak itd. To samo tyczy się klubów. Nie chodzi nawet o czysto piłkarskie aspekty ale obecność tak zwanych leśnych dziadków i betonu w strukturach klubu, tragiczne zarządzanie finansowe, żenujący marketing, fatalne transfery powodują że klub, który był (i nadal jest) niewyobrażalną marką może spaść na samo dno i pozostanie po nim tylko wielka nazwa.

28-05-2015, 17:11:31

Moim zdaniem Hamburg zachowując oczywiście proporcje to takie Zagłębie Lubin mówię tu nie o wielkości miasta tylko budżet jak na Polskie i Niemieckie warunki i zarzadzanie

28-05-2015, 17:04:43

kubla, meisterspieler. Ja tak jak Wy chciałbym spadku Hamburga. Wprawdzie to klub z tradycjami i nigdy nie spadł, ale ich działacze przez to stracili kontakt z rzeczywistością. Co roku jakiś cudem się przed tym spadkiem bronią i toną w marazmie i beznadziei. Ja też uważam, że spadek dobrze by im zrobił bo może zmienili by swoje struktury i wprowadzili jakiś świeży powiew do zespołu.

28-05-2015, 16:59:20

meisterspieler To właśnie dowodzi że nawet wielkie kluby mają kłopoty jak się nimi dobrze nie zarządza taki np. Milan czy Inter.Więc cieszmy się że mamy takich zarządców w zarządzie i że należymy do Top4.

28-05-2015, 16:57:25

kubla
No- to faktycznie wstyd:
Hamburg- 25mln rocznie na same transfery->16 miejsce
Augsburg- 20mln całkowitego budżetu rocznego->5 miejsce i bezpośredni awans do Ligi Europy

28-05-2015, 16:53:40

Jak dla mnie Hamburg może spaść bo to co ich piłkarze wyczyniają i działacze to zgroza może wtedy się obudzą i będą mądrze zarządzać klubem.Może paradoksalnie w pewnym sensie spadek by im dobrze zrobił i by wrócili do BL mocniejsi:)

28-05-2015, 16:45:29

ThomasKonig, teoretycznie tak i wygląda to jak problem bogactwa :) Ale wiesz wiele rzeczy może się okazać. Nie żebym był pesymistą ale moim zdaniem właśnie planując kadrę na przyszłość trzeba zawsze uwzględniać najgorszy wariant by potem nie pluć sobię w brodę. To teraz wyobraź sobie taką sytuację:
1) Bastian cały czas łapie kontuzje i nie może złapać formy meczowej
2) Gotze zalicza dalszy spadek formy i nic nie daje zespołowi
3) Gaudino zatrzymuje się w rozwoju a Pep boi się wystawiać go w meczu z mocniejszymi rywalami
4) Lahm ma problemy z kreatywnością w środku Pola

Także wychdozi na to, że zostajemy tylko z Thiago i Mullerem na tej pozycji. Wiem, że wymieniałeś jeszcze Alabę, Hojbjerga i Rode ale tutaj mowa o ofensywnym, KREATYWNYM zawodniku. Takim typowym technicznym graczu, który zagra z pierwszej piłki lub nawet minie rywala zwodem. Tego Alaba, Rode i Hojbjerg nie są w stanie zagwarantować. Wiem, że to takie wróżenie z fusów ale na dobrą sprawę może się to wszystko posypać nawet bardziej niż ten wariant, który tutaj opisałem. Nie chcę, żeby znowu było mówienie "Nikt by tego nie przewidział". Jak ktoś ma zamiar wyśmiać mnie za ten scenariusz to przypominam nasze kontuzje w tym sezonie :) Zawsze warto nastawiać się na najgorsze i potem mieć problem bogactwa niż liczyć, że szczęście się do nas uśmiechnie bo w sporcie jest potrzebne ale nie można nieustannie na nie liczyć :)

28-05-2015, 16:43:57

Dziś Hamburg gra swój pierwszy mecz o utrzymanie w Bundeslidze. Jestem ciekawy czy tak jak w zeszłym roku po sezonie gdzie grali piach znów się utrzymają...

28-05-2015, 16:37:18

Na tę pozycję nie tylko jest Thiago i Alaba tu pominięty, ale jeszcze Muller i Gotze zależnie od możliwości na skrzydłach. Jest Gaudino, który musi grać bo talent ma olbrzymi. Nawet Schweinsteiger na dziesiątce fajnie się pokazał, bardzo możliwe, że wraca Hojbjerg. To jest multum możliwości zależnie od potrzeb. Trzy dwójki (nie pary) na różne taktyki - Thiago i Alaba na dynamiczne rozegranie w ataku pozycyjnym, Gotze i Muller na przewagę w ataku i kontry, Bastian i Hojbjerg/Rode na walkę o środek pola. Plus młodziutki i wielki talent Gaudino. A i Lahm jak był w formie to tak na rozegranie pięknie wychodził, że się zakręcał w polu karnym nawet, ba, bramki zaczął strzelać.

Miejsca dla de Bruyne nie ma po prostu. Thiago, Alaba, Gotze to podstawowe dziesiątki w Bayernie i to już jest zabezpieczenie, a głębia dorzuca kilka innych możliwości. Trzeba by się pozbyć Thiago i Gotze dla przykładu by ten transfer miał sens. Inaczej de Bruyne będzie rezerwowym spod znaku absurdu tego, co było z Kaką w Realu.

28-05-2015, 16:33:16

Niestety... Janowicz wyczyniał cuda w swoim przełomowym sezonie. Jednak nie ma kompletnie psychiki co w tenisie jest szczególnie ważne. Do tego ciągłe kontuzje i rozrywkowy tryb życia :)
Co do Radwańskiej to cóż... Była wysoko w rankingu WTA bardziej ze względu na słabość pozostałych zawodniczek. Ona nie potrafi grać siłowo co w dzisiejszym tenisie jest nieuniknione. Pełno młodych zawodniczek po 18 lat grają już lepiej od niej. A moim zdaniem ośmieszyła się ostatnio mówiąc, że jest za stara. Jak według niej 26 czy tam 27 lat to starość to dlaczego dostaje regularne baty od ponad 30-letnich tenisistek? Zakochała się i ma inne priorytety w życiu :)

28-05-2015, 14:58:19

Tak a propos Rollanda Garrosa to nasz Jerzyk i Isia chyba pomału się kończą.

28-05-2015, 14:50:40

JazGod ok nie chciałem nikogo obrazić, po prostu nie rozumiem co u niektórych parcie na transfer KDB skoro na tę pozycję mamy Thiago, a przecież obaj grac nie będą. A potrzeby transferowe Bayernu są zlokalizowane gdzie indziej.

28-05-2015, 14:40:44

Zdjęcia - Bastian w Paryżu kibicuje ukochanej

www.tz.de/sport/fc-bayern/bastian-schweinsteiger-feuert-freundin-ivanovic-french-open-5052895.html

28-05-2015, 14:31:09

@ Tostu - " ... W rzeczy samej ThomasKonig, KDB jest Bayernowi na tę chwilę niepotrzebny, potrzebny jest skrzydłowy. Ale niestety niektórzy nie mogą tego pojąć i ciągle wałkują temat Belga w Monachium. ... "

" ... niektórzy nie mogą tego pojąć ... " - nie traktujmy tak dyskutantów - ja mogę napisać podobnie i stwierdzić - ze " ... niektórzy nie mogą tego pojąć ... " - ze jedyny Klub który zagroził na wiosnę Bayernowi to Wolfsburg - podobnie może być w sezonie 2015 / 2016 - dlatego 50 mln za spokojne czwarte Mistrzostwo Bundesligi z rzędu plus gaża dla Bruyne to mądrze wydane pieniądze - Bruyne na Ligę wymiennie z Thiago by Thiago nie zajeździć - a na Puchary Robbery i jest szansa na trzy korony.

28-05-2015, 14:11:59

meisterspieler, czyli z tego co widać po opisie będzie to raczej książka o przykrym dzieciństwie mająca pokazać ludziom, że zawsze jest nadzieja niż bardziej jakieś ciekawostki z szatni itp :)

28-05-2015, 13:48:07

Android
http://www.sklep.weszlo.com/produkt/1661-kuba

Czytałem niedawno jakąś recenzję/zapowiedź i z tego co tam pisali o Lewandowskim pojawia się podobno tylko kilka zdań, temat generalnie nie jest drążony. Z okołopiłkarskich propozycji literaturowych, bardzo dobre recenzje ma książka "Sen o potędze" traktująca o Wiśle z czasów wydawania wielkich pieniędzy przez Cupiała.

28-05-2015, 13:37:02

Neuer klasa sama w sobie :)
Najlepszy bramkarz na świecie!

28-05-2015, 13:20:20

Za parę dni wychodzi książka Kuby Błaszczykowskiego :) Ciekawe czy będą jakieś brudy na Lewego :) Z tego co wiem to poróżniły ich jakże polskie sprawy :) Polityka i pieniądze :)

28-05-2015, 12:15:51

W rzeczy samej ThomasKonig, KDB jest Bayernowi na tę chwilę niepotrzebny, potrzebny jest skrzydłowy. Ale niestety niektórzy nie mogą tego pojąć i ciągle wałkują temat Belga w Monachium.

28-05-2015, 10:13:39

Charytatywnie.

28-05-2015, 09:37:51

Czy w tych Milionerach wystąpił dla jaj czy na poważnie?

28-05-2015, 08:13:15

Weidenfeller nr 2 w bramce Bayernu? Wg magazynu Bild klub z Monachium jest poważnie zainteresowany pozyskaniem bramkarza BVB.

28-05-2015, 08:02:13

"Przegrana z Dortmundem jest wstydem, gdyż byliśmy lepszą drużyną i zasłużyliśmy na wygraną.", Brawo za tę wypowiedź!

28-05-2015, 07:36:12

ThomasKonig
Chyba wygrał pół niliona

28-05-2015, 07:04:32

Wszystko ładnie, ale de Bruyne nie jest skrzydłowym. Ktoś wie, jak Neuerowi poszło w Milionerach? Bo przegapiłem :D

28-05-2015, 04:46:45

Neuer - " ... pierwszej części sezonu z 14 zwycięstwami i 3 remisami: "To był najlepszy Bayern jaki widziałem podczas mojego 4 letniego pobytu tutaj ... "

z wypowiedzi Neuera wychodzi - że albo po zakupach Bayern będzie jeszcze bardziej mocny - albo ? Zarząd Bayernu może przedobrzyć.

Cały czas piszę - ze przedewszystkim powinnismy lepiej zadbać o planowanie tymi zasobami - które mamy i które kupimy za 100 mln.
W tym sezonie nie możemy tak eksploatować Robbery - oni będą potrzebni na 1 / 4 i 1 / 2 oraz Finał Ligi Mistrzów i DFB Pokal - podobnie Boatenga i Benatię - dlatego Bruyne za 50 mln i dwóch środkowych obrońców na grę z ogórkami i rzeźnikami potrzebujemy o zaraz by zdobyć Trzy Korony.

Do tego potrzebny będzie indywidualny plan każdego zawodnika budowania formy na pełnej świeżości - na konkretne mecze oraz utrzymanie obecnej kadry w jak najmniejszym stopniu zredukowanej - Pizzaro robi fajną atmosferę na ławce i jak pokazuje Luca Toni umiejętności zostają - przyjdzie nowy zmiennik i może być ferment.

28-05-2015, 02:57:09