DieRoten.pl

Do rozpoczęcia nowego sezonu Ligi Mistrzów pozostało jeszcze sporo czasu. Choć nie poznaliśmy jeszcze pełnej listy klubów, które zagrają w LM w sezonie 18/19, to UEFA poinformowała już o nowych zmianach w tych jakże elitarnych rozgrywkach.

reklama

UEFA idąc tropem Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej (FIFA) postanowiła wprowadzić możliwość przeprowadzenia dodatkowej czwartej zmiany w Lidze Mistrzów, Lidze Europy, Lidze Narodów oraz w eliminacjach i głównej fazie Mistrzostw Europy.

Co więcej wielkim udogodnieniem dla sztabów szkoleniowych każdego z zespołów będzie także bez dwóch zdań wprowadzenie możliwości komunikacji elektronicznej przy pomocy telefonów i wszelkich innych urządzeń mobilnych w celach medycznych, taktycznych i poprawy pracy trenera, poprzez komunikację z członkiem sztabu zlokalizowanym w innym miejscu stadionu.

Mimo wprowadzania kolejnych nowości w rozgrywkach europejskich, to Europejska Unia Piłkarska nadal nie ma w planach wprowadzenia technologii VAR, która stosowana jest już w przeróżnych ligach oraz na trwających właśnie mistrzostwach Świata w Rosji.

źródło: UEFA.com

reklama

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (20)

reklama



07.07.2018 10:38
I wszystko jasne. Przecież Real i Barca wciąż musi wygrywać Ligę Mistrzów.
06.07.2018 18:50
@ aniolbezserca - " ... zostanie potem rozliczony ... "

I UEFA rozlicza za trafne z punktu widzenia UEFA i w nagrodę wysyła na Mundial czy EURO.
Jak sędziego meczu Tottki Juve którego prasa oceniła jednym zdaniem - "skąd biorą się tacy ludzie"
Podobnie UEFA rozliczyła sędziów z meczów Bayernu z Reale nawet niewidomego który dlatego nie mógł widzieć ręki Marcelo.

@ aniolbezserca - " ... Poza tym mając do dyspoozycji VAR sędzia nie ma już możliwości szukania wymówek, że czegoś nie widział (albo jeszcze bardziej idiotycznego tłumaczenia, że sytuacje sporne/błędne decyzje sa solą piłki). Jeśli nie jest pewny co zobaczył, ogląda powtórkę, wyciąga wnioski i później w pełni ponosi odpowiedzialność za podjętą decyzję, z której zostanie potem rozliczony przez kolegium sędziów. .... "

@ Tiger - " ... Natomiast decyzja UEFA jest oderwana od rzeczywistości, całkowicie pozbawiona sensu, do tego budzi olbrzymie podejrzenia co do uczciwości tych rozgrywek o czym my kibice od dawna wiemy. ... "
06.07.2018 14:23
@Tiger
Czynnika ludzkiego nigdy nie da się wyeliminować, ale można go ograniczyć. Poza tym mając do dyspoozycji VAR sędzia nie ma już możliwości szukania wymówek, że czegoś nie widział (albo jeszcze bardziej idiotycznego tłumaczenia, że sytuacje sporne/błędne decyzje sa solą piłki). Jeśli nie jest pewny co zobaczył, ogląda powtórkę, wyciąga wnioski i później w pełni ponosi odpowiedzialność za podjętą decyzję, z której zostanie potem rozliczony przez kolegium sędziów.
06.07.2018 14:05
Zgadzam się tutaj z jednym komentarzem co finału PN, VAR był a mimo wszystko sędzia pokpił sprawę, podjął niewłaściwą decyzję i wypaczył wynik meczu. Skuteczność VAR-u to podobno 93% a tak naprawdę to dopiero raczkuje. Od lat oglądam NFL - jest tam 6 sędziów na boisku, kamer bez liku do tego sędziowie na górze stadionu. Pomimo zatrzymywanego czasu i wielokrotnego powtarzania spornej sytuacji, zdarza się że sędzia główny na boisku, do którego należy ostateczna decyzja, popełnia błąd w ocenie. To jest ten czynnik ludzki, którego nie da się wyeliminować w tych czasach. To się stało w finale PN. Moim zdaniem będzie ich coraz mniej. Natomiast decyzja UEFA jest oderwana od rzeczywistości, całkowicie pozbawiona sensu, do tego budzi olbrzymie podejrzenia co do uczciwości tych rozgrywek o czym my kibice od dawna wiemy.
06.07.2018 13:50
@DieRoten
Ale boisko piłkarskie jest znacznie większe, a mecze dłuższe ;)
Spotkania byłaby bardziej intensywne jeśli wyeliminowano by grę na czas. Nie mówię o wprowadzeniu limitu czasu na rozegranie akcji, zatrzymywaniu zegara na czas przerw w grze (np. przy rozegraniu stałych fragmentów).
Limit 3 zmian naprawdę nie ma sensu.
06.07.2018 13:45
Bądźmy szczerzy. Jeśli VAR miałby zostać wprowadzony do LM to kiedy byłby bardziej odpowiedni moment niż w chwili obecnej. Pojawił się na Mundialu. Sprawia, że wygrywa drużyna lepsza, a nie ta co miała szczęście przez błąd sędziego. Dlatego bardzo dziwny jest fakt, że VAR nie został wprowadzony do najważniejszych, europejskich rozgrywek klubowych. Coś musi być na rzeczy...
06.07.2018 13:30
@aniolbezserca
Koszykówka, hokej, ręczna - bez limitu
Siatkówka - 6 zmian w trakcie seta, ale według kilku przepisów.

Tylko, że w wyżej wymienionych dyscyplinach drużyny są mniej liczne a gra bardziej intensywna.
06.07.2018 13:17
@DieRoten
* Ogólnie to wydaje mi się, że jeśli poozstały jakieś limity dot. ilości w kadrze graczy spoza kraju, to tyczą się one zawodników bez paszportów europejskich (czyli gracze spoza Europy, którzy nie zdążyli wyrobić sobie obywatelstwa, w praktyce to raczej dość wąska grupa). Jeśli dobrze kojarzę to w Hiszpanii do kadry może zgłosić 5 (?) zawodników non-EU (wydaje mii się, że coś mignęło mi o tym w kontekscie transferu Jamesa).
* więcej meczów = więcej kasy, hajs musi się zgadzać. Ale z drugiej strony "piłkarscy Janusze", jeśli nie gra ich kraj, chcą oglądać lśniące gwiazdy takie, a nie dopalające się ogarki. Sam fakt, że zdecydowali sie na dodatkową zmianę w dogr. daje nadzieję, że mają swiadomość tego problemu. Swoją drogą - jakie są limity zmian w innych grach zespołowych (kosz, siatka, ręczna, hokej)?
06.07.2018 12:52
@aniolbezserca
Dzięki za uświadomieni mnie, do tej pory nie wiedziałem o tych prawach.

Co do karnych to może i efektownie to wygląda, ale jakoś zupełnie mi to nie pasuje.

FIFA i UEFA mają gdzieś czy piłkarze są przemęczeni czy nie, gdyby było inaczej to nie powiększali by liczby uczestników Mundiali i Euro a państwa takie jak Katar o jakiejkolwiek wielkiej imprezie piłkarskiej mogły by zapomnieć.

Zresztą ciężko rozmawiać o zmianach skoro do LM nie chcą wprowadzić nawet VARu który na Mundialu sprawdził się genialnie.
06.07.2018 12:45
@Matilegolas
Kilka lat temu w podobnm tonie wypowiadał się Blatter. A dziś jego nie ma, a VAR jest ;)
VAR staje się poowoli standardem w piłce ligowej (nawet do polskiej eklapy zawitał), więc jego pojawienie sie w LM to kwestia czasu. Pytanie tylko jak sędziowie będą z niego korzystać.
06.07.2018 12:38
VARu nigdy nie będzie w LM i każdy to wie, nie ma co się oszukiwać.
06.07.2018 12:34
* Co z tego, że nakupi, jak i tak odpadnie max w 1/8 LM? :) Na limit zmian należy patrzeć w szerszej perspektywie niż tyllko kluby szastajace pieniędzmi.
* Wpisz w YT: "How the MLS took penalties in the 90", naprawdę ciekawie to wyglądało, lepsze to niż jałowe dyskusje o tym czy bramkarz nie wyskoczył za szybko z linii.
* nie ma na to szans ze względu na orzecznictwo ETS (obecnego TSUE: Prawo Bosmana C-415/93; Prawo Kolpaka C-438/00 Prawo Simutenkova C‑265/03). Dekadę temu Zasada 6+5, o której piszesz, choć była forsowana przez FIFA, została porzucona ze względu na sprzeczność z prawem europejskim (traktatowa zasada swobody przepływu osób). Ale sugestia dot. graczy U-23 już bardziej realna (przy czym pamiętaj, że wychowanek nie musi się być tej samej narodowości co jego klub, np. Messi ;)). Nie jestem pewna, ale coś podobnego funkcjonuje w Anglii. Ale co z tego jeśli taki zawodnik będzie w kadrze, jeśli będzie tylko ławę grzał? Dopiero jeśli będzie większy limit zmian, to jego szanse wzrosną.
* Limit max zadłużenia transferowego dość sensownie wygląda (wydaje mi się, że ktoś mi mówił, że coś takiego ma wejść albo jest w planach), ale 100 mln dla FCBM to pikuś, a takiej Legii to kosmos. Poza tym poptrafię sobie wyobrazić, że takie PSG sprzeda paru no-name'ów za grubą kasę do nowoutworzonego egoztycznego klubu grającego w katarskiej okręgówce (czytaj: ufunduje im wakacje w Dubaju), który dziwnym trafem jest związany z właścicielami/sponsorami PSG i który po sezonie zostaje rozwiązany. Każdy przepis da się obejść, kwestia tego jak UEFA/FIFA będą na to reagować, bo jak słusznie piszesz PSG jest bezkarne, a Milan przez 2 lata obędzie ogladać puchary w TV ;)

Edytowano : 2018-07-06 12:36:03

ten post jest adresowany do @DieRoten. Pozdrawiam :)
06.07.2018 12:09
tylko real madryt sie z tego cieszy... gdyby byl var to by nie wygrali nawet 2 tytulow w ostatnich sezonach
06.07.2018 11:57
@aniolbezserca
Z tymi zmianami to bez przesady, 4 mogą jeszcze być, ale 6 to zdecydowanie za dużo. takie PSG nakupi wtedy 10 zawodników za 200 mln bo FFP i tak mają w dupie. Hokejowych karnych tez jakoś nie widzę w piłce nożnej.

Jeśli już rozmawiamy o takich radykalnych zmianach to ja z kolei chciałbym przepis mówiący o tym, że np. w niemieckim klubie na boisku musi cały czas przebywać minimum 5 lub 6 graczy z Niemiec. W kadrze meczowej ma być minimum 3 zawodników U-23. Jeśli natomiast chodzi o transfery to zamiast tego nieudolnego FFP proponuję coś takiego, że biorąc pod uwagę pieniądze wydane i pozyskane z transferów w ciągu 3 ostatnich okienek zespół nie może być na minusie więcej niż 100 mln.
06.07.2018 11:19
Czwarta zmiana to dotyczy tylko dogrywek?
To paranoja, że choć że z każdym rokiem rozgrywki stają się coraz bardziej intensyne, UEFA/FIFA trzyma się archicznych 3 zmian. Wg mnie 6 zmian zawodników z pola + zmiana bramkarza to absolutne minimum we współczesnej piłce. To pomoże rozwiązać problem przeciążenia gwiazd, a także pomoże zaistnieć rezerwowym (zwłaszcza tym młodym. Poza tym UEFA/FIFA powinny zrezygnować z dogrywek, które zwykle nic nie wnoszą, bo zawodnicy ledwo słaniają sie na nogach wyczekując karnych, a na turniejach MŚ/ME drużyna, która wpadnie na rywali-muratorów broniąych się całą "11", nawet jeśli wygra w karnych, będzie kompletnie wypompowana przed kolejną rundą. Formułę karnych można by też zmienić: z pykania "11" - na "hokejowe" karne jak w latach 90' w MLS. To wygląda efektowniej i zawodnicy muszą wykazać się większymi umiejetnosciami niż w przypadku strzelania z "11". A w przypadku karnego podczas meczu powinno być tak, że wykonuje go poszkodowany lub kapitan (karny po zagraniu ręką), by potem Kane, CR7 czy inny Lewy nie nabijali sobie sztucznie liczników bramek. Kolejną patalogią, którą trzeba wyeliminować to gra na czas - zamiast bawić sie w doliczanie minut UEFA/FIFA powinny skrócić połowy (do 35/40 min.), ale za każdym razem zatrzymywać zegar gdy dochodzi do przerwania gry (tak jak w koszykówce, ręczna).

@fcb25
Prędzej czy później VAR będzie w LM, ale coś czuję, że jak będzie miał byc wałek to i tak będzie. W Finale PN był VAR i co to dało?

@DieRoten
RM to coś czuję, że może się posypać - odszedł Zidnae, CR7 jedną nogą w Turynie.
06.07.2018 11:13
Popieram, w tyłek sobie niech wsadzą te zmanipulowane rozgrywki, hańba!
06.07.2018 10:41
W takim razie ja dziękuję za takie rozgrywki.
06.07.2018 09:04
Gdyby był VAR to by już teraz nie mogli sobie wybrać kto w tym roku wygra LM bo z tym systemem wygrywa lepszy chociaż MŚ pokazały że jak masz na nazwisko Ronaldo to nawet VAR nie pomoże przed odpowiednią kara ( mecz Portugalia Iran i żółta kartka za uderzenie zawodnika bez piłki)
06.07.2018 08:59
real musi wygrywać to i VARu nie będzie.
06.07.2018 08:58
Po prostu nie wierzę, myślałem, że tym imbecylom wejdzie coś do tego pustego łba i po mundialu wprowadzą VAR. Muszą być jakieś przekręty, bo to jest po prostu nienormalne.

reklama