DieRoten.pl

Co dalej z LM? Decyzja w przyszłym tygodniu! [aktualizacje]

12.03.2020, 14:38:52
Photogenica

Prawdopodobnie 17 marca dowiemy się jaki los czeka europejskie rozgrywki piłkarskie. Wtedy bowiem zostanie zorganizowana przez władze UEFA wideo konferencja, w której wezmą udział wszystkie zrzeszone federacje.

Jak dobrze wiemy, koronawirus sieje spustoszenie na całym świecie i nie inaczej jest w środowisku piłkarskim. Mecze w wielu krajach rozgrywane są przy pustych trybunach, a dzisiaj ogłoszono nawet, że m.in. drużyna Realu Madryt będzie musiał poddać się kwarantannie. Problemy zdają się przybierać z dnia na dzień na sile.

W obliczu powyższego władze UEFA muszą zdecydować co dalej z europejskimi rozgrywkami. Dziennikarze hiszpańskiej "Marki" sugerowali nawet rano, że UEFA będzie zmuszona odwołać rozgrywki Ligi Mistrzów oraz Ligi Europy. Wszystko jednak wskazuje na to, że decyzja nie została jeszcze podjęta i w przyszłym tygodniu piłkarscy włodarze zdecydują co dalej z Ligą Mistrzów, Ligą Europy oraz zbliżającymi się Mistrzostwami Europy.

Na obecną chwilę należy się przygotować na każdy scenariusz, włącznie z tym, że w tym sezonie nie poznamy zwycięzcy Ligi Mistrzów.

Na chwilę obecną zawieszono rozgrywki w kilku europejskich krajach:

  • Hiszpańska La Liga (do 5.04)
  • Włoska Serie A (do 3.04)
  • Holenderska Eredivisie (do 31.03)
źródło: Uefa.com

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (112)

reklama



15.03.2020 10:59
Miejmy nadzieję, że jednak sezon uda się dokończyć choć szanse na to są coraz mniejsze.
14.03.2020 15:09
Dzisiaj to wróżenie z fusów na temat tego co będzie za kilka tygodni. Możemy mieć tylko nadzieję,że sytuacje uda się wyhamować,załagodzić przez najbliższe tygodnie i od chociaż połowy kwietnia uda się dograć sezon do końca nawet bez udziału kibiców (przynajmniej w pierwszej części po wznowieniu rozgrywek).
14.03.2020 13:42
@dudikov ano stąd, że nie wiemy jeszcze, co za ten miesiąc będzie, a do tego zachodzi podejrzenie, że nawet jeśli dzięki drastycznym środkom uda się spowolnić transmisję SARS-CoV-2, to powrót imprez masowych może ją na nowo zdynamizować
14.03.2020 13:14
Nie wiem po co te dywagacje o wczesniejszym zakończeniu lig ? Przecież naturalnym i jedynym sensownym wyborem jest przełożenie EURO na za rok i dokończenie sezonu z miesięcznym/ półtora miesięcznym opóźnieniem. Grając na siłę EURO bez szansy na przygotowania reprezentacji oraz wcześniejsze zakończenie lig z zawsze niesprawiedliwym triumfatorem jest bez sensu.
14.03.2020 09:47
Mam nadzieję że uda się mimo wszystko dokończyć sezon. Tak dobrze nam szło w Lidze Mistrzów.
13.03.2020 11:33
Dobrze, przecież napisałem, że tak naprawdę nie ma z tej sytuacji dobrego wyjścia, wszystkie rozwiązania w zasadzie w pewnym stopniu krzywdzą poszczególne kluby i zgadzam się z Tobą że moralnie to byłoby nie w porządku przyznawać mistrzostwo po 2/3 sezonu. Wyjścia dobrego nie ma, jedyne na co można mieć nadzieję to zawieszenie tymczasowe i obserwowanie rozwoju sytuacji, może przeniesienie EURO i dokończenie rozgrywek latem - takie rozwiązanie byłoby sprawiedliwe dla wszystkich
13.03.2020 11:04
@GuteSpiele napisałem wprost, dodatkowy argument z terminarza wskazałem niżej. Kropki połącz sobie sam, mnie się nie chce.
13.03.2020 11:00
@predator Co by było w tym sprawiedliwego?
Po 17 kolejkach można było by uznać jakby ligę zamknęli po 18, a nie 25.
13.03.2020 10:53
@ForzaFCB dla mnie to jest dualizm moralny nie do przyjęcia: "inni będą pokrzywdzeni, ale przynajmniej nie my". Gdyby SARS-CoV-2 zatrzymał Bundesligę w tym samym czasie, w którym katastrofa zbliżała się do Wuhan, mistrzem byłby Lipsk. Zresztą uznanie stanu po siedemnastu kolejkach zamiast arbitralnie po 25 byłoby nawet sprawiedliwsze: tam przynajmniej każdy z każdym zagrał raz, da się z tego ułożyć jakąś miarodajną tabelę. Tymczasem idąc tokiem rozumowania, który proponujesz, równie dobrze moglibyśmy też przyjąć, że mistrzostwo należy się temu, kto najdłużej był liderem - no bo właściwie czemu nie? Grał przecież najefektywniej w tym kadłubowym sezonie, a rozgrywki w każdej chwili mogły zostać przerwane. W takim przypadku mistrzostwem powinny podzielić się Lipsk i Gladbach, Bayern znalazłby się zaraz za nimi.

Można oczywiście kombinować jeszcze bardziej, tylko po co. Decyzja powinna zapaść na mocy konsensusu wszystkich klubów i zostać zatwierdzona przez zarząd Bundesligi. Nawet jeśli ten sezon zostanie zakończony, to przecież nie jest tak, że zostanie spisany na straty. Ba, pod wieloma względami będziemy o nim pamiętać nawet bardziej niż o niejednym mistrzostwie Bayernu.
13.03.2020 10:45
@ForzaFCB Jakie są przepisy? Uwzględniają taka sytuację?
13.03.2020 10:19
Wszyscy piszą jedynie o tym, że "mecz kończy się z ostatnim gwizdkiem" to samo z całym sezonem, ale nikt nie porusza tematu jak krzywdzące to będzie dla klubów które przez zdecydowaną większość sezonu, która już minęła grają na wysokim poziomie. Znaczy chodzi mi o to, że tu nie ma dobrego rozwiązania, bo część powie, że nie wiadomo co by było, a część zaznaczy że w sumie na jakiej podstawie mamy odesłać do niebytu 7-8 msc, które zostały rozegrane. Także w takiej sytuacji z perspektywy kibica Bayernu, wolałbym przyznanie mistrzostwa Bayernowi - wtedy nadal będą pokrzywdzeni, ale z naszej perspektywy przynajmniej nie Bayern.

Edytowano : 2020-03-13 10:21:01

Przy czym no zdaję sobie sprawę jakie są przepisy, dlatego trochę mnie tyłek boli w związku z tym
13.03.2020 10:00
@Ivan7 tylko możliwe że jak nie będzie euro to dokończą rozgrywki i lm też będzie dokończona.
13.03.2020 09:57
W tym roku Bayern miał realną szansę na zwycięstwo w LM, więc to co się teraz dzieje dodatkowo wnerwia.
13.03.2020 09:51
@predator Puchar Świata w skokach też odwołali na dwa konkursy przed końcem i wygrał go Kraft, który miał 140 pkt przewagi nad drugim miejscem. Więc dalej teoretyczne szanse były a jednak odwołali i nikt problemów nie robi i w piłce też by tak było.

Edytowano : 2020-03-13 09:52:56

I tak nie odwołają sezonu więc nie ma co się przejmować.
13.03.2020 09:47
@ForzaFCB ponieważ nie zmienia się reguł gry w trakcie jej trwania. Nie ma czegoś takiego jak "wygrywanie mistrzostwa na chwilę obecną", tak samo jak nie ma czegoś takiego jak "zwycięzca meczu", dopóki nie wybrzmi ostatni gwizdek. Pomyśl o czymś takim jak terminarz: czy jeśli po trzech kolejkach jeden z kandydatów do mistrzostwa wygra trzy mecze z ogórkami (9 pkt), a w tym samym czasie inni pretendenci będą grali wyłącznie między sobą i wszystkie mecze zremisują (każdy po 3 pkt), to czy w razie nagłego zakończenia rozgrywek mistrzostwo będzie należało się temu, kto chwilowo akurat prowadzi, czy raczej nie będzie się należało nikomu?

Jak niżej słusznie zauważył @vaterland, w razie takiego scenariusza to kibice Liverpoolu będą mieli prawdziwy problem ;P

Edytowano : 2020-03-13 09:50:40

BTW, skoki to kompletnie inna forma organizacji rozgrywek. Tam w każdym konkursie startują wszyscy zawodnicy, tu każdy gra z każdym. Pojedyncze konkursy zawsze odwoływano, np. wskutek złych warunków atmosferycznych, i zawsze trzeba się było z czymś takim liczyć. W futbolu nie ma czegoś takiego.

Mnie zresztą mistrzostwo przy zielonym stoliku nie interesuje.
13.03.2020 09:43
@GuteSpiele nie jestem tego taki pewny, zdaje się że w przepisach Bundesligi nie ma takiego zapisu, ale mogę się mylić. W każdym razie niezależnie od przepisów liczę, że w razie całkowitego zakończenia sezonu Mistrzostwo zostanie przyznane najlepszej drużynie na przestrzeni 2/3 sezonu które się zdążyły odbyć
13.03.2020 09:40
@ForzaFCB W skokach narciarskich można odwołać konkursy i uznać wyniki za oficjalne. W takim przypadku tutaj też by tak pewnie było.
13.03.2020 09:32
Przerwanie sezonu, czy nawet zakończenie po najbliższej kolejce jest zrozumiałe, ale dlaczego (wiem że nie ma tego w przepisach ale nadal) Bayern ma być okradziony z mistrzostwa, które na chwilę obecną wygrywa?
Mamy nadzwyczajne okoliczności i przerywamy sezon, więc mimo że część klubów może powiedzieć że "kto wie ile byśmy jeszcze wygrali w kolejnych kolejkach", no to przecież równie dobrze mogli wygrywać wcześniej i teraz zajmować wyższe pozycje
13.03.2020 09:25
Piłkarze, jak rugani czy odoi wyjdą z tej choroby, ale gdyby tego złapał jakiś trener starszy to może być nieciekawie.
13.03.2020 09:23
Skonczmy ten temat. Na razie za wcześnie na tak rygorystyczne decyzję.
13.03.2020 09:15
Moim zdaniem należy kategorycznie przerwać wszystkie rozgrywki na czas nieokreślony. EURO przenieść na przyszły rok - 2021.
13.03.2020 08:38
@WayeThe to by była ciekawa i trudna decyzja. Wciąż wydaje mi się mało prawdopodobna, ale przynajmniej stanowiłaby jasny i odważny komunikat dla wszystkich. Tak naprawdę nie wiemy jeszcze, jakie będą efekty tej masowej kwarantanny, która z dnia na dzień obejmuje w Europie coraz więcej dziedzin życia. Nie wiemy, czy przyniesie sukces, czy chwilową poprawę sytuacji. A jeśli nastąpi chwilowa poprawa, zaraz się wszyscy zainteresowani rzucą z hasłami, że czas już powrócić do normalności, że zagrożenie minęło, że wszystkie stracone dni i tygodnie natychmiast trzeba nadrobić. I tylko jeden @GuteSpiele wie, że wirus będzie już wtedy w fazie ekstynkcji.

Pewnie, sam bym wolał, żeby jednak dokończyli sezon w bliżej nieokreślonej przyszłości. Niechże jednak najpierw UEFA podejmie kroki i oficjalnie przełoży EURO o rok. Bo choćby i do czerwca pandemia się skończyła, a skuteczny lek był w obiegu, nie da się dokończyć sezonu, rozegrać mistrzostw i zacząć nowego sezonu w tak krótkim czasie.

@Arkady142 ja się z Tobą zgadzam, wskazuję jedynie, że to ma uwarunkowania strukturalne. Bo jak władza polityczna ma być silna, skoro państwo jest słabe, uzależnione od ponadpaństwowych biznesów, a ona sama powiązana z banksterami, multimiliarderami, różnymi spekulantami i środowiskowo, i wspólnotą interesów? W Polsce też na razie dużo gadania, a turyści z Włoch jak gdyby nigdy nic wracali do niedawna bez żadnej kontroli i kwarantanny; dzieci tych ludzi szły normalnie do szkół, bo ani przejrzystych i kategorycznych procedur nie było, ani ich nie miał kto egzekwować. W późnym kapitalizmie państwo jest ostoją niemocy i bezradności.
13.03.2020 07:33
Tak jak mówiłem, mecz z Unionem o ile do niego dojdzie będzie ostatnim spotkaniem Bayernu w najbliższym czasie.
13.03.2020 07:27
Niestety, ale już po sezonie.
13.03.2020 07:15
Odoi, no to po rewanżu

Edytowano : 2020-03-13 07:18:20

Po Lidze Mistrzów
13.03.2020 07:07
Nie ma gwarancji ile to potrwa chcesz żeby zawodnicy mieli gotowość do lipca. Bez gry połapią kontuzje będzie to parodia.
13.03.2020 06:58
Zakończenie ligi bez wyłonienia zwycięzcy to absurd, oczywiście wyłonienie go bez rozegrania reszty meczy byłoby jeszcze gorsze. Powinniśmy poczekać i ostatecznie rozegrać ligę w późniejszym terminie. Swoją droga gdyby anulowali ligi to chciałbym zobaczyć minę kibiców Liverpoolu :P
13.03.2020 06:42
Czytaliście co planuje federacja niemieckiej piłki?? Zakończenie sezonu bez wyłonienia mistrza bez spadków powiększenie ligi na rok. Nie dokończony puchar niemiec.

Edytowano : 2020-03-13 06:46:07

Zastanawiam się po co grają tą kolejkę mam nadzieję że ja odwołają kolejni są zarażeni po co ryzykować. Nic ta kolejka już nie zmieni.

Edytowano : 2020-03-13 06:46:29

Zastanawiam się po co grają tą kolejkę mam nadzieję że ja odwołają kolejni są zarażeni po co ryzykować. Nic ta kolejka już nie zmieni.
13.03.2020 06:21
Chińczycy przewidują że ten wirus powinnien zaniknąć w czerwcu . Oby mieli rację .
13.03.2020 05:09
Nikt nie zakończy sezonu, zawieszenie jest oo to żeby te rozgrywki przywrócić. Przesunięcie me jest dobrym pomysłem, nikt raczej ligi narodów nie będzie żałował bo to towarzyski turniej
13.03.2020 05:00
Odoi zarażony czyli LM zawieszona. Bundesliga też raczej ostatnia kolejka. Ciekawe co dalej i jaki pomysł będzie na dokończenie czy jak. A szkoda bo była wielka szansa na powtórkę z 2013
13.03.2020 04:08
Odoi zakażony.

No to by było chyba na tyle jeśli chodzi o rewanż z Chelsea.
13.03.2020 01:28
" ... W przyszłym tygodniu mają zapaść kluczowe decyzje dotyczące rozgrywek w najbliższych miesiącach. Wstępnie mówi się, że UEFA planuje zawieszenie Ligi Mistrzów oraz Ligi Europy i dokończenie rywalizacji w terminie pierwotnie przeznaczonym na mistrzostwa Europy. Z kolei Euro ma zostać rozegrane w 2021 roku. ... "

Nie w przyszłym tygodniu tylko powinni to zrobić jutro - to samo władze DFB i DFL od jutra zawiesić mecze BL na trzy tygodnie do początku kwietnia i tak za raz będzie przerwa na reprezentację których mecze też powinni odwołać - w LM i tak dwa mecze zostały na pewno odwołane MC Real i Juventus Lyon to i tak czy odbędą się dwa pozostałe przy pustych trybunach to bezsens - jakby nie mogły by się odbyć wszystkie na początku kwietnia kiedy zagrożenie zarażenia piłkarzy Bayernu może nie być już tak wielkie jak teraz.
13.03.2020 00:44
Pewnie zamkną ten cały cyrk jak jakieś poważne nazwisko będzie miało ten syf. NP w F1 złapał to kierowca Mclarena, to chyba musiałby Hamilton mieć koranowirusa, a w piłce Ronaldo albo Messi.
13.03.2020 00:36
@predator - może i masz rację, ale jakby był twardy rząd, to by się tym za bardzo nie przejął i może w imię dobra by zdecydował się wcześniej jakoś przeciwdziałać.

@GuteSpiele - jeśli rozgrywki zostają zawieszone na pewien okres, to znaczy że zarządzający dopuszczają Ewentualne wznowienie sezonu a to oczywiście wydłuży sezon. I co? Dlatego że Euro ma być i koniec, ma się odbyć w sierpniu? A urlopy dla zawodników? A okres przygotowawczy? Może i masz rację co do wirusa że wraz z zmianą klimatu może dojść do jego zahamowania, ale dla mnie, jeżeli rozgrywki zostaną zawieszone do końca kwietnia, oznacza automatycznie że będą robić wszystko by Euro przenieść na przyszły rok i to będzie najlepsze wyjście z tej sytuacji, trzeba jakoś obecny sezon dograć, o ile pozwoli na to późniejszy rozwój wypadków.
13.03.2020 00:30
W takim wypadku to już chyba po lidze mistrzów..
13.03.2020 00:26
Myślę, że to kwestia paru dni i będzie ktoś z BL zarażony koronawirusem... oby nie, ale to praktycznie niemożliwe do uniknięcia.
13.03.2020 00:24
Media w Anglii bez wątpliwości - rano nadzwyczajne posiedzenie Premier League i na 100% zawieszone rozgrywki. Czyli z TOP5 w grze zostaje tylko BL. Coś czuje, że jutro też będzie info, że BL zawieszone. No chyba, że czekają na 1 przypadek wśród piłkarzy lub działaczy BL... Mecz z Augsburgiem ostatnim w tym sezonie? Całkiem możliwe...
13.03.2020 00:19
@HejaBVB
Oby. Ale równie dobrze ten co napisał "fake news" może być fake newsem. Nie mniej ryzyko, że ktoś z piłkarzy Juventusu i Arsenalu jest chory jest bardzo duże. Zresztą w Juventusie potwierdzono przypadek Ruganiego, który mógł zarażać na treningu.
13.03.2020 00:07
Co do dybali to fake news
13.03.2020 00:05
@FanGraczyBayern on zawsze wie coś, czego my nie wiemy. Co prawda nigdy się to nie sprawdza, ale nie odbierajmy chłopakowi jego szansy.

Ciekawe, jaka będzie ostateczna pula zakażeń w Arsenalu. Nie żebym życzył im choćby jednego więcej, ale przynajmniej będziemy mądrzejsi o studium przypadku, które pozwoli oszacować zagrożenie w odniesieniu do klubu piłkarskiego.
13.03.2020 00:04
Arteta oficajlnie a w kwestii Dybały to wiadomość podana przez jakieś Wenezuelskie media, więc to potencjalnie FAKE.
12.03.2020 23:56
Arteta som to potwierdził że się podał testowi i jest zarażony
12.03.2020 23:56
Co do Artety jest oficjalka.
12.03.2020 23:56
@dickinosn85 tak? To sobie zajrzyj na stronę arsenal.com.
12.03.2020 23:53
Piszą, że Dybala i Arteta to FAKE NEWS
12.03.2020 23:47
Benjamin Mendy, piłkarz Manchesteru City, został objęty kwarantanną. U jednej z osób bliskich zawodnikowi stwierdzono koronawirusa.

Jeszcze kilka godz temu oficjalnie Premier League potwierdziło, że w weekend grają normalnie jednak po tych 2 newsach (Arteta zarażony, Mendy kwarantanna) podejrzewam, że zmienią zdanie jutro. No chyba, że pieniądze w Anglii w piłce nożnej wszystkim zasłoniły oczy....
12.03.2020 23:39
Arteta zarazony, Dybala zarazony, pewnie całe Juve zarazone, a @GuteSpiele piszę że wszystko będzie zgodnie z planem xDD
12.03.2020 23:38
Trener piłkarskiego klubu Arsenal Londyn Mikel Arteta jest zarażony koronawirusem. Personel klubu, który miał z nim styczność poddał się samoizolacji.

Francuska federacja piłkarska zawiesza wszystkie ligi i rozgrywki piłkarskie w tym kraju. Dotyczy to wszystkich kategorii wiekowych i poziomu rozgrywek zarówno w piłce męskiej jak i damskiej. Zawieszona zostaje również działalność szkółek piłkarskich.

Jutro pewnie oficjalnie zawieszenie LM i BL....
12.03.2020 23:35
Dybala podobno zarazony koronawirusem....
Pokaż więcej

reklama