DieRoten.pl

Choć do niedawna media z całego świata informowały o kilku potencjalnych następcach Niko Kovaca w Bayernie, to obecnie wszystko zaczyna wskazywać na to, że bawarski klub znalazł idealnego kandydata.

reklama

Jak się już pewnie domyślacie mowa jest o Arsenie Wengerze, który w przeszłości przez wiele lat miał okazję prowadzić londyński Arsenal. Francuz swoją wieloletnią przygodę z „Kanonierami” zakończył w czerwcu 2018 roku i od tamtej pory pozostaje bez klubu.

Z najnowszych doniesień niemieckiego dziennika „Bild” wynika jednak, że odbyły się już pierwsze i konkretne rozmowy mistrzów Niemiec z 70-latkiem. Co więcej po sobotnim „Klassikerze” w Bundeslidze, ma dojść do osobistego spotkania sterników FCB z francuskim szkoleniowcem.

Celem ma być rzecz jasna omówienie długości kontraktu – Bayern pragnie zatrudnić Wengera jako rozwiązanie tymczasowe (do końca bieżącego sezonu), po czym będzie chciał nawiązać współpracę z młodszym trenerem (jak na przykład Thomas Tuchel czy Erik ten Hag).

Dziennikarze podkreślają, że były opiekun Arsenalu gotów jest zaakceptować takie warunki i poprowadzić monachijczyków w najbliższych miesiącach. Co więcej Francuz nie sprowadzi do bawarskiego klubu swojego sztabu szkoleniowego, albowiem pragnie pracować z Hansim Flickiem.

Warto nadmienić, iż nie tylko „Bild” potwierdza owe informacje. Niemiecki „Sky” donosi, iż Wenger miał rozmawiać z włodarzami „Gwiazdy Południa” i zasygnalizować im, że jest zainteresowany posadą trenera. Ponadto 70-latek jest w stanie zacząć pracę natychmiast, jeśli tylko „Bawarczycy” złożą konkretną ofertę.

To samo źródło podkreśla, że były opiekun Arsenalu nie ma nic przeciwko, aby poprowadzić mistrzów Niemiec do lata przyszłego roku. Mimo wszystko jeśli zajdzie taka potrzeba, to Wenger gotów jest zostać nawet dłużej.

15:25

Z porannych informacji niemieckiego magazynu „Kicker” możemy dowiedzieć się, że mistrzowie Niemiec mieli niedawno kontaktować się z Wengerem, który wyraził swoją gotowość na nawiązanie współpracy z FCB.

Zgonie z wcześniejszymi doniesieniami Francuz miałby trenować Bayern do końca sezonu, po czym monachijczycy będą chcieli długoterminowo związać się z trenerem, który jest zwolennikiem gry polegającej na utrzymywaniu się przy piłce, czyli stylu, który jest wykorzystawny w bawarskim klubie od czasów Louisa van Gaala.

Z dalszych doniesień niemieckich dziennikarzy wynika jeszcze, że obie strony prowadzą obecnie rozmowy. Choć Wenger przebywa w Doha, gdzie pracuje jako ekspert w beIN Sports, to w piątek 70-latek ma opuścić Katar.

17:50

Christian Falk podobnie jak niemiecki "Sport1" wcześniej informuje, że Arsene Wenger nie jest już tematem w Monachium. Nie dalej jak wczoraj Rummenigge miał odbyć rozmowę z Francuzem, po czym monachijczycy odmówili 70-latkowi, choć ten był zainteresowany posadą.

Piątek, 1:05

Niemiecki dziennik "Bild" poinformował, że z informacji przekazanych przez Bayern, Arsene Wener w środowe popołudnie miał telefonować do Rummenige. W trakcie rozmowy Francuz praktycznie zasygnalizował swoją gotowość do pracy z mistrzami Niemiec.

Klub ze stolicy Bawarii bardzo ceni sobie 70-latka, jego kunszt trenerski i pracę w przeszłości jako opiekun Arsenalu, jednakże Wenger nie jest brany pod uwagę przez FCB jako następca Kovaca.

Nieco inaczej sytuację przedstawia jednak "ESPN". Punktem spornym w negocjacjach obu stron miał być fakt, że Wenger nie chciał zaakceptować rozwiązania jako opiekun tymczasowy do końca sezonu.

źródło: Bild / Sky

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

KOMENTARZE (54)

reklama



09.11.2019 00:29
No i co pismaki, tylko nam wodę z mózgu robią.
08.11.2019 21:04
Jeżeli to prawda to wielka szkoda, bo Wenger byłby wstanie sporo wyciągnąć z tej drużyny.
08.11.2019 19:18
Ja cały czas wierzę i trzymam kciuki że właśnie Francuz zostanie nowym trenerem Bayernu!!
08.11.2019 19:06
08.11.2019 15:37
Wydaje się mi że albo Flick do końca i w przyszłym Ten Hag, albo Flick na stałe.
08.11.2019 13:50
@Arcatera80 czy umiejętność przeprowadzania zmian to zdolnosc której od nowa musi się uczyć bo twoim tokiem rozumowania to mamy dawać mu dużo szans i czas na naukę bo nie doświadczony . Kurde to jest Bayern a nie pole treningowe ...
08.11.2019 11:23
I bardzo dobrze. Koleś dawno stracił wyczucie pilki.
08.11.2019 09:31
"Wenger nie chciał zaakceptować rozwiązania jako opiekun tymczasowy do końca sezonu." - a to niespodzianka, no kto mógł się spodziewać, że Wenger nie będzie chciał stanowiska stażysty bez możliwości późniejszego zatrudnienia.
08.11.2019 01:51
Brać go, nikt w tej chwili lepiej sobie nie poradzi a jeśli trzeba to nie widzę przeszkód aby od lata dostał jeden pełny sezon, w tym czasie będzie już można wyciągnąć wnioski na temat jego pracy. Mam nadzieję że Barcelona nam go nie sprzątanie, pocieszające jest stanowisko Falka w tej sprawie bo daje to nadzieję na pozytywne zakończenie MIA SAN MIA!!
07.11.2019 23:05
Ludzie jest środek sezonu wszyscy poważni trenerzy maja prace i nie przyjdą do nas na kolanach porzucając swoje aktualne kluby. Nie wiem czego wy nie rozumiecie, ze musimy dograć ten sezon kimkolwiek i brać trenera z prawdziwego zdarzenia na nowy sezon. A jak ktoś by chciał żeby Flick w 2 dni cuda zrobił to w ogóle nie ma o czym dyskutować.
07.11.2019 21:31
@Arcatera80

I dlatego wzięli Kovaca...

Ten Haag musiał nabrać najwidoczniej doświadczenia w innym klubie. W Ajaxie świetnie sobie radzi. Pora na krok do przodu.
07.11.2019 21:16
Ja się tak zastanawiam na tym, że skoro Ten Haag tak dobrze u nas pracował, to czemu go puścili do Ajaxu? Nie mam nic do Pana Holendra ale czy my przypadkiem nie mamy zbyt trudnej szatni dla takiego młokosa w prowadzeniu takich gwiazd? Nie, że jestem przeciwny, tylko głośno myślę. Jak ktoś ma ochotę moze rozwiać moje wątpliwości :)
07.11.2019 21:10
Wzięliśmy trenera bez doświadczenia w prowadzeniu wielkich klubów i wymieniamy go na trenera z jeszcze mniejszym doświadczeniem i chcemy go zostawić do końca sezonu.

Tak, to musi się udać.
07.11.2019 21:04
@Elessar
Ja tam za kandydaturą Flicka też specjalnie nie jestem ale serio myślałeś, że gość w ciągu dwóch dni sprawi, że będziemy grać widowiskową, składną piłkę? Bez jaj, to nie Harry Potter. Inna sprawa, że mógł z nimi pogadać, żeby trochę jaj na boisku pokazali, chyba że to zasłona dymna przed sobotą
07.11.2019 20:56
@hoven też tego nie rozumiem, żebyśmy my jeszcze zagrali nie wiem na jakim poziomie z Olimpią , ale coz widocznie 0 styłu i wymęczone dwa gole to podstawy do zatrudnienia...... serio trener w meczu pokazał beton trenerski jak czekał ze zmianami do ost. minut i to było słabe, ok ktoś powie że Perisic strzelił, tyle żeby obronca Olimp nie był dzbanem to by nie strzelił........ ja tam nie widziałem super rozwiązań, ale cóż tylko zastanówmy się czy 0 z tyłu już tak z innej beczki było wynikiem tego że zagraliśmy dobrze z tyłu (Alaba koszmarny błąd i rownie dobrze moglo byc 0:1) czy z tego że poprostu Pireus nas nie atakował......

Edytowano : 2019-11-07 20:56:41

0 z tyłu*
07.11.2019 19:57
@josh1982 bo tutaj jest dziwny efetysz asystentow i najwieksze braki kremow do masturbacji sa jak tylko pojawia idea ze moze nas poprowadzic Peter Hermann albo Hans Dieter Flick xD
07.11.2019 19:54
Szkoda, bo byśmy sobie tiki-taką pograli.
07.11.2019 19:40
Jeśli Wenger miałby zostać trenerem Bayernu to tylko pod warunkiem, że Flick byłby jego asystentem i może dołączył by Gerland jeszcze (inna opcja nie wchodzi wg mnie w grę i tylko Francuz do końca sezonu z żadną opcja przedłużenia o rok), a jeśli nie to Flick jako trener też nie jest zle :) FCBM!
07.11.2019 19:30
Jak za chwile będzie oficjalka, ze Wenger trenerem to wcale się nie zdziwię. Śmieszne te źródła i media.
07.11.2019 19:09
07.11.2019 18:56
Mam nadzieję że z tym Wengerem to nie na serio
07.11.2019 18:48
Kolejne kandydatury odpadają. Żeby się nie okazało, że zostaniemy z niedoświadczonym Flickiem, któremu prędzej czy później piłkarze wejdą na głowę. Już lepsze od tego eksperymentu byłoby zostawienie Kovaca.
07.11.2019 18:02
Pewnie za dużo zawołał, albo powiedział że z główna bata nie ukręci i chce transferów z topu. A to u nas nie jest mile widzane :)
07.11.2019 17:44
I całe szczęście, że nie jest opcją.
07.11.2019 17:14
@Marienplatz

Mam podobne odczucia.
Nam trzeba nowych pomysłów, a nie tych, które są znane Europie od kilkunastu lat.

Edytowano : 2019-11-07 17:16:29

edit: Falk z przed chwili:
After conversation between Karl-Heinz Rummenigge and Arsene Wenger on Wednesday: Bayern says no to Wenger! The Coach was interested.
07.11.2019 16:45
Tak Niech przyjdzie Wenger. Wynalazł genialnego zawodnika jakim był Thierry henry. Flick może zostać jego asystentem.
07.11.2019 16:35
@TomiiiFCB "Ja jestem za Flick'iem jako wyborem do końca sezonu.

Nie chcemy Wengera, Allegriego ani Jose."

"nie chcemy" - to ilu was tam siedzi przed kompem? Piszesz teksty po naradzie z mamą i tatą?
07.11.2019 16:05
1,5 roku bez pracy, przy czym 2 ostatnie lata z Arsenalem spędził, bo nie wywalono go z roboty za zasługi.
07.11.2019 15:54
Dajcie spokój z Flickiem do końca. Cudów wiadomo nie byli co oczekiwać, Ale aż tak by dać mu do kończyć sezon jako trener też nie. Wenger będzie ok, fajna piłka dla oka za niego grana
07.11.2019 15:49
Ja jestem za Flick'iem jako wyborem do końca sezonu.

Nie chcemy Wengera, Allegriego ani Jose.
07.11.2019 14:05
Nie wiem czy to dobry pomysł. Dla mnie to gość z poprzedniej epoki.
07.11.2019 14:05
@Hourdeau Nie, nie stał w miejscu tylko zaliczał zjazd w dół. Jeśli przy kandydaturze na trenera jego sukcesów trzeba szukać w kilkanaście lat temu to sporo mówi.
07.11.2019 13:38
@admin
Nieudane? Zaledwie dwa jego ostatnie sezony w Arsenalu bo w 15/16 jeszcze zdobył 2miejsce w PL.
W Lidze Mistrzów przecież zdobyli miano wiecznych ćwierćfinalistów. Byli zawsze ciężkim rywalem do przejścia (pomijając 2x lanie przez Bayern) i nawet Barcelona za czasów świetności z Guardiolą miała pod górkę grając z nimi. Gdyby nie to, że po prostu były drużyny z lepszym składem to na pewno odbiłoby się to na trofeach.
Jeżeli traci się szatnię to nawet najlepszy trener nie pomoże. Ancelotti też potrafił zdobywać niezłe sukcesy ale co z tego skoro nasi piłkarze mieli go w dupie? To samo działo się w Arsenalu. Ozil nieraz był wyśmiewany w mediach za jego styl gry gdzie niemal 90minut polegało na spacerowaniu w środku pola, a i innych piłkarzy podobnie grających by się znalazło paru.
@tapczan
I uważasz, że od 2003 roku Arsenal stał w miejscu, tak? Ciekawe.
07.11.2019 12:35
Wenger napewno lepiej pasuje do Bayernu niż Morinho.
07.11.2019 12:28
O kandydature idealna na prawde ciezko w tym momencie. Ktorego z kandydatow bysmy nie wzieli pod uwage to bedzie mial wady. Serce boli na mysl ze to znow sezon przejsciowy. Znow pozostaje z nadzieje czekac na lato, nowe rozdanie, nowy zarzad, transfery i przede wszystkim szkoleniowiec. Moze Ten Haag, a kto wie, przy mistrzostwie Liverpoolu, byc moze Klopp. Pare ladnych lat w The Reds juz pracuje
07.11.2019 12:15
Bergkamp, Henry, mistrzostwo w 2003 - wszystko fajnie, ale jest taki mały problem, że nie jesteśmy w 2003 roku. Świat poszedł do przodu, piłka poszła do przodu, a Wenger raczej nie.
07.11.2019 12:13
@Hourdeau wydaje mnie się, że bazujesz na jego najlepszym okresie w Arsenalu i zupełnie pomijasz to co było później. A ostatnie lata jego kariery to były nieudane eksperymenty z taktyką oraz coraz rzadsze trafianie z wprowadzaniem młodych.

Nie mówię, że to jest zły wybór na trenera tymczasowego, ale nie jest to kandydatura idealna. Jest sporo znaków zapytania, czy Wenger jest jeszcze "na czasie". Podobnie zresztą jest z Mourinho, który kiedyś osiągał świetne wyniki, a ostatnio częściej kojarzony jest z porażkami...
07.11.2019 11:46
@admin
To i tak w sumie były może z 3-4 okienka gdzie Arsenal wydał więcej niż zarobił z transferów. Zazwyczaj kasa z transferów się bilansowała albo wychodzili z niewielkim wydatkiem na koniec okienka. Przykładem może być nawet właśnie okienko, w którym kupili Aubameyanga, Mkhitaryana i Lacazette - ogółem wydane 152mln €, a ze sprzedaży zawodników zarobili 158mln €.
Bardzo rzadko zdarzało się żeby wydawali kupę kasy i nie próbowali tego skompensować sprzedażą swoich piłkarzy.

Ponadto Wenger w bardzo fajny sposób pracuje z młodzieżą. Może wrócą czasy kiedy to z akademii będziemy mogli wyciągać takich piłkarzy jak Schweinsteiger, Muller, Kroos czy Alaba.
07.11.2019 11:12
@Hourdeau Wrocil Hourdeau i od razu zaczal od... pisania madrych rzeczy. Zgadzam sie toba w pelni. Wenger wyciagal wyniki ponad stan z tego co mial. Pod jego skrzydlami rosly takie gwiazdy jak Thierry Henry, Robin Van Persie, Fabregas, Bergkamp. Pamietam wiecze smiechy z 4 miejsca, ale zdarzalo mu sie w tych ostatnich latach podium, nawet raz wicemistrzostwo. Do tego grali swietna pilke dla oka. Krazy w sieci taka akcja chyba z Norwich, co tam rozklepali to w zyciu czegos takiego nie widzialem. Nie chce nas absolutnie porownywac do Arsenalu, ale u nich swego czasu bylo jak w Bayernie teraz czyli kilka gwiazd i sporo przecietniakow, nie ma co sie oszukiwac. Ja jestem ja najbardziej za daniem mu szansy. Mysle ze jakiejs wielkiej presji na Francuzie i tak by nie bylo. Wole jego niz muratora klocacego sie z kazdym czyli Mourinho

Edytowano : 2019-11-07 11:14:42

I tak sobie jeszcze mysle, ze chyba najlepsi pilkarze pod jego wodza to byli napastnicy, m in ci ktorych wymienilem wyzej. Chyba nie musze dodawac kogo mamy na szpicy obecnie :) A tutaj jeszcze link to tej slynnej akcji: https://www.youtube.com/watch?v=ntCFOf4iwIg
07.11.2019 11:05
Dla Wengera te pół roku jakby nie było to dobre rozwiązanie, może udowodnić przyszłym potencjalnym pracodawcą że jeszcze go na coś stać, tylko sam Wenger także nie chce prowadzić średniaka bo mógł objąć Milan czy Lyon a nie chcioł pytanie czy po takiej przygodzie z Bayernem zgłośiłby się odpowiedni klub dla niego :P
07.11.2019 11:03
@Hourdeau no tak było, ale do czasu...

Przecież to Francuz ściągał za duże pieniądze Aubę, Ozila, czy Lacazetta.
07.11.2019 10:59
Uważam, że w obecnej sytuacji potrzeba kogoś takiego, utytułowanego z autorytetem. Ponadto Wenger świetnie potrafi wprowadzić nowych graczy do drużyny. Na pewno ciekawa opcja. Kto by się spodziewał jeszcze parę lat temu, że dojdzie do takich ruchów w Bayernie. Mając Flicka i Gerlanda u boku myślę, że dobra opcja na ten sezon. Kto wie, może odpali i dziadek zostanie na kolejny... Życie płata takie figle, że nie przewidzimy co się stanie. Liczę na aktywne okno transferowe w styczniu, dwa transfery i kto wie, może będziemy się na wiosnę cieszyć.
07.11.2019 10:58
Chyba do wielu tutaj ludzi nie dociera to jakim trenerem był Wenger.
To, że Arsenal potrafił dojść tak wysoko i w lidze i LM (wieczny półfinalista) z takim składem jakim dysponował to tylko pokazuje jak potrafił on ustawić zespół. Widzieliście kiedykolwiek, żeby Arsenal ściągnął jakiegoś piłkarza za gruby hajs na życzenie Wengera? Nie? Bo tak nie było (szczytem było gdy Wenger błagał o Henry'ego za 11baniek).
Gdy Wenger jeszcze wcześniej miał więcej do gadania, a klub sam w sobie przyciągał piłkarzy to Arsenal był światowym topem - jako jedyni w "nowoczesnej" piłce nożnej zdobyli złote trofeum Premier League.
To, że Arsenal przegrzmocił z nami 10:2 to bardziej zasługa wysokiej formy naszych piłkarzy i wybitnej niesubordynacji piłkarzy Arsenalu (wystarczy spojrzeć na bramkę Robbena gdy Sanchez traci piłkę po głupich dryblingach we własnym polu karnym - żałosne).
07.11.2019 10:09
Skoro Wenger w tym wieku chce trenować to Jupp tym bardziej :D
Dobrze że nie poprosili go o powrót - zasłużył na spokój. Po sezonie przyjdzie Ten Haag i miejmy nadzieję znów będą nas się bać i błagac o najniższy wymiar kary na AA :)
07.11.2019 09:56
Jako ratownik do końca sezonu, ostatecznie może być.
07.11.2019 09:43
@Gregor
Masz rację to wygląda blado, taka kiepska wizytówka no ale, może będzie jakiś szacunek w szatni bo w końcu znane nazwisko xD
07.11.2019 09:41
Ogólnie jestem przeciwnikiem, ale do końca sezonu a później Ten Hag to jak najbardziej :)
07.11.2019 09:38
07.11.2019 09:31
Do końca sezonu lepiej on niż Flick
07.11.2019 09:31
Do końca sezonu spoko opcja, ale nie dłużej. Nadal mam w pamięci ten dwumecz z Arsenalem 10-2. :)
Pokaż więcej

reklama