@hoven ale oni działają! Zwiększają przychody jak szaleni. Co rok Bundesliga jest na coraz większym plusie po transferach!
To dobry kierunek rozwoju, nie? (:
03.09.2025 09:13
Tylko te "solidne fundamenty" na jakie ponoć stawia Uli, to też takie solidne nie są. Wystarczy mały kryzys i my tez leżymy. A jeśli przyjdzie większy kryzys i np wszelkie fundusze zaczną się wycofywać ze sponsoringu klubów, to zanim to nastąpi, ich "renoma" i pozycja w będzie na tyle wysoka (popularność) że nie pozwoli im się upaść (patrz: Barcelona) i nadal będą w "świetnej" formie. Podczas gdy ten kto ciągle "ciuła kasę" i nie jest tak medialny, popularny, rozpoznawalny, po prostu utknie, utonie w swojej przeciętności :) Nie mówię, że takim klubem będzie Bayern, bo jednak to jest porządna marka międzynarodowa, ale jednak będzie dużo trudniej w czasach kryzysu.
03.09.2025 09:09
2
Uli w pewnym sensie ma rację. To chore, jakie kwoty padają w Anglii. "Zwykły człowiek" martwi się o jutro, a tu słyszy o transferach za 150kk€ żeby jakiś gość przyszedł na ich stadion i kopał piłkę dla nich a nie dla przeciwnika. Troche to jest absurdalne :D ale: mają kasę, to wydają, w myśl, że wszystko jest warte tyle, ile konsument jest w stanie zapłacić. Czy taka droga jest słuszna, bezpieczna i jedyna prowadząca do sukcesu? Raczej wątpliwe. Ale kto im zabroni?
To że Bundesliga chce być taka "tradycjonalistyczna" i trzymać się swojego podwórka, nie wpuszczać zagranicznych funduszy i kasy z zewnątrz - OK, ale potem nie marudź, że ktoś inny na to pozwolił, ma kupę siana i robi co chce :) Pieniądz robi pieniądz. Większa kasa - głośniejsze transfery - większa konkurencja - większa oglądalność - większa kasa - głośniejsze transfery...
Dość powiedzieć, że ostatnie lata Bundesligii pokazują jasno, że pozostanie w Niemczech się po prostu średnio opłaca, a co dopiero przychodzenie z zewnątrz tutaj, jeśli już masz jakieś znaczące nazwisko na arenie europejskiej. Emigracja graczy z nazwiskiem za granicę jest faktem, a to jeszcze bardziej utrudnia naszą sytuację, o czym już wielokrotnie wspominałem.
Sport jest o tyle piękny, że kasa to nie jest podstawa sukcesu, ale, cholera, sporo jednak pomaga :)
03.09.2025 08:42
jaki komentarz XD jest tyle głupot że nawet nie wiem do której się odnieść :D
03.09.2025 08:27
Tak coś czułem że to jakiś eksperyment społeczny
02.09.2025 22:24
1
@Nookie No tylko że my nie mamy ani ilości ani jakości tak na prawdę :D pokazują to też nasze ostatnie mecze - jakakolwiek zmiana w podstawowej 11 powoduje panikę i chaos.
Też uważam, że to okienko "skromniejsze" może spowodować "lepsze" ruchy za rok...ale doskonale wiemy jak to będzie :)
02.09.2025 13:52
22 zawodników w tym nieokrzesany junior, niewiadomy Gnabry, sabotażysta Boey, cienki Guerreiro i połamany Ito... No ciekawie. Oby nas kontuzje omijały.
Sezon temu mieliśmy problem z uzupełnieniem ławki, a mieliśmy więcej zawodników. Pamiętam mecz, gdzie mieliśmy na ławie 3 bramkarzy, żeby wiatr nie hulał pomiędzy krzesełkami.
02.09.2025 13:17
1
@DaViD777xx wiesz co tu nie ma co się zgadzać bądź nie, bo bazujemy na doniesieniach prasy. Nikt nie wyjdzie i nie powie jak jest naprawdę. Jestem w stanie uwierzyć zarówno w nieudolność Eberla, jak i blokowanie pomysłów przez zarząd.
02.09.2025 11:28
4kk€ to gruba kwota za takiego no-name'a. Kolo Muani poszedł za 5kk€, Openda za okolice 4kk (tam jakieś bonusy jeszcze).
Ale przyznam, nie wiedziałem o opcji wykupu. Wydawało mi się, że widziałem info o braku takiej opcji. Troche szkoda mimo wszystko bo zapewne ta opcja kupna będzie niska.
02.09.2025 11:27
1
@hoven dlatego mówię, że jest tak ogromny burdel że głowa mała. Nikt nie wie za co kto jest odpowiedzialny, pomysły jednych są negowane przez drugich, zamieszania z transferami, kontraktami, do tego dochodzą dziwne wywiady... No nie przystoi na tym poziomie po prostu.
I tak jak mówisz - jak się nie dogadują to niech się rozejdą. Wspólna linia komunikacji, strategii długo i krótkofalowej jest kluczowa w dłuższej pespektywie. Tak nie można funkcjonować, że każdy próbuje po swojemu działać...
02.09.2025 11:26
2
Pożyjemy, zoaczymy. Na półmetku okaże się znowu, że jeden ma kontuzję, drugi uraz, trzeci stłuczenie, czwarty ma zabieg na migdałki a kolejny się przeziębił i Jackson z Gnabrym (choć ten akurat do tej "piątki" zapewne się będzie zaliczał) będą musieli obrobić 4 pozycje jednocześnie.
Poza tym, jesli gość wystrzeli z 20 G/A, to czy ktoś będzie miał zastrzeżenia do kwoty 80kk€?
02.09.2025 11:22
1
Pytanie ile w tym winy samego Eberla, a ile blokowania jego pomysłów przez zarząd. Chodziły słuchy o dogadaniu się Eberla z Simonsem, a blokadzie tego ruchu przez Uliego (czy to prawda, nie mnie oceniać).
Moim zdaniem Eberl to nie jest idealny gość na to stanowisko, oczywiście, popełnił wiele błędów i również nie jestem jego fanem ani tego co "dokonał" (zgadzając się z listą powyżej). Jednak uważam, że trzeba tu wziąć krok w tył i zastanowić się, czy jednak problem nie leży głębiej.
Był Hasan aka Marionetka i zarząd był szczęśliwy z ruchów transferowych bo...wykonywał ich polecenia. Jak sie to skończyło każdy wie.
Teraz, wydaje się przynajmniej, że Eberl ma jakieś swoje zdanie, ale może mieć często wiązane ręce.
Jedno jest pewne - burdel. Kwasy, nieporozumienia, brak jednolitego planu. Działanie po omacku i 'na już po taniości (co nie zawsze wychodzi)'.
02.09.2025 10:56
1
ahh dzień bez dramy w zarządzie, dniem straconym <3
a Uli za blokowanie transferu Simonsa powinien dostać szlaban na Paulanera.
02.09.2025 10:12
1
A jak zrobi np 20G/A to się będzie opłacać czy nie?
02.09.2025 09:21
1
Trochę przesadzona ocena moim zdaniem. Upamecano w formie robi robotę. Tah mam nadzieję, że będzie solidnym obrońcą. Owszem, błędy się zdarzają i będą zdarzać. Inaczej to będzie wyglądać, gdy wróci Davies.
Środek pomocy jest wątpliwy, ale nie można powiedzieć że jest słaby. Kimmich na razie pokazuje swoją top formę a to już dużo. Pavlović potrzebuje czasu na powrót do formy. Miał zabieg który wykluczył go ze znacznej części przygotowań do sezonu.
02.09.2025 09:20
1
@admin czy ja wiem czy to kawał jakości?
Ito - połamany, nie wiadomo kiedy i czy wróci.
Kim - OK, wartościowy zmiennik
Stanisić - moim zdaniem od 2 lat nie zrobił postępu. Taki ligowy średniak, wystarczy na lige.
Goretzka - nie wiadomo czego się spodziewać. Na razie najlepiej dysponowany ze swoich konkurentów, pytanie jak długo i czy na LM to się przeniesie (obstawiam że nie, jak zwykle)
Bischof - potencjał. Oby odpalił.
Karl - j/w
Gnabry - na ile mu wystarczy "formy"? Przyzwyczaił do pojedyńczych spotkań na dobrym poziomie. Wystarczy na ligę, nic więcej.
Jackson - liczę że będzie wartościowym zmiennikiem, a do czasu braku Musiali, podstawowy zawodnik.
Guerreiro - obok Boeya to moim zdaniem kandydat do sprzedaży jak najszybciej za cokolwiek.
Moim zdaniem ta ławka szału nie robi. W lidze jakoś damy radę, ale przyjdzie LM, to w zasadzie może zrobimy 2 zmiany w meczu "bardziej pewne" i tyle...
Podstawowa '11' wygląda na prawdę dobrze. Ale kołderka krótka...oj krótka...
Smutne, że nie udało się pozbyć Boeya czy Guerreiro. Szkoda również, że nie ściągnęliśmy Lookmana (o Simonsie już nie wspomnę), bo z jego stylem gry wg mnie wpasowałby się bardzo dobrze.
02.09.2025 08:14
2
a największe osłabienie? Brak pozbycia się Boeya :D
02.09.2025 08:07
14kk€ brutto? Aha...no no, nie powiem, robi wrażenie...
02.09.2025 08:07
1
@radiszko Guehi ostatecznie został w Crystal Palace.
Wirtz faktycznie ma problem. Już któryś mecz z rzędu a on wykręca praktycznie zerowe statystyki. Zupełnie inna gra niż w Leverkusen, inna rola, wydaje się że kompletnie tam nie pasuje - ale dajmy mu czas, to jest genialny zawodnik.
Nadal uważam, że w Bayernie odnalazłby się duużo lepiej :)
02.09.2025 08:00
1
Davies, powoli do przodu, nie spiesz się błagam. Miesiąc w te czy we w te nie zrobi różnicy w naszej grze.
Ito...szkoda chłopa. Ciekawe czy faktycznie wróci na pełne obciążenie.
02.09.2025 07:52
1
Żaden z nich nie jest podatny na kontuzje. To pierwsza poważna kontuzja Daviesa, a Ito przed przejściem do nas to był okaz zdrowia. Poza tym, moim zdaniem, podatność na kontuzje można użyć w stosunku do urazów mięśniowych, a nie złamania kości - na to raczej nie ma się wpływu.
02.09.2025 07:51
1
Łał! 4kk€ za wypożyczenie?! Na prawdę sporo jak za takiego zawodnika. Juventus za Opende daje mniej niż 2kk€ bodajże.
02.09.2025 07:49
2
Serdecznie im życzę, by tą kasą się zadławili i zawitali na stałe w dolnej części tabeli.
Dziwię się tylko Grimaldo, że nie uciekł z tego tonącego statku. Chętnie bym go przywitał przy Sabener Strasse.
02.09.2025 07:48
3
@Gwzd44 Ale on wg Transfermarkt jest warty właśnie 70kk€. Popatrz że Woltemade poszedł za 90kk€ :)
Ja bym wolał oglądać Grosickiego niż Sane. To machanie rekami, obrażona mina, pieprzenie każdej możliwej akcji, brak zaangażowania. Diaz, jest jaki jest, ale jest zaangażowany, potrafi coś wykreować, biega, stara się, gra szybko i kombinacyjnie. Do zespołu wnosi dużo więcej niż Sane. Przynajmniej na razie.
02.09.2025 07:46
1
Trzeba mu dać czystą kartę. Niech udowodni że się nadaje. Jeśli nie - na jakieś Heidenheim mam nadzieje że wystarczy i Kane czy Musiala będą mogli odpoczywać.
02.09.2025 07:44
1
Ładna bramka Irankundy z rzutu wolnego :)
https://www.youtube.com/watch?v=oRRcGbIPYf0
Z tego co widzę, to na ten moment jest chwalony za waleczność i młotek w nodze. Odbuduje się? Wróci do Bayernu? Co myślicie?
02.09.2025 07:43
1
Trzeba mu dać czystą kartę. Niech udowodni swoją wartość, a wtedy nikt nie będize pamiętał 16.5kk€. Czy wykup za kolejne 65 jest sensowny? Jeśli zrobi 20G/A to jak najbardziej narzekał nie będę ;)
02.09.2025 07:20
1
@Gwzd44 już zapomniałeś jak Sane nas "raczył" swoimi występami?
Nico to dzieciak, który chciał nas załatwić na kasę. Nie chciał przyjść nigdzie indziej niż do Barcelony, chyba że za horrendalne zarobki. Bardzo dobrze że nie daliśmy się wydoić.
Ja uważam, że bedziemy mieli wiele radości z gry Diaza.
02.09.2025 07:19
1
podobno określona liczba spotkań
02.09.2025 07:16
Jeszcze bodajże w tym okienku Inter złożył ofertę na 45kk€, która została odrzucona, więc dlaczego niby mieliby zaakceptować ofertę tak mierną?
To że my sprzedaliśmy Comana za paczkę fajek do najbogatszych ludzi świata, nie oznacza, że każdy tak będzie sprzedawał :)
02.09.2025 07:15
Tragicznie wąska kadra...
01.09.2025 23:12
Ludzie! On obecnie jest wyceniany na 50.
01.09.2025 19:35
@Barthyren przecież taki minus to nie minus dla ekip z PL :) budżet to nie tylko sprzedaż/bilans. To nie Bayern xd
01.09.2025 15:20
Za to zimą nie sprowadzili nikogo, a w lecie 2024 tylko Chiesę i Mamardashviliego.
Kwota transferów do klubu szokuje, ale również kwota wyprzedaży jest miażdżąca! Szczególnie, że oddali Trenta za 10kk€!
01.09.2025 14:52
skąd taki wniosek?
01.09.2025 14:49
Zakładam, że jeżeli dojdzie jednak do tego wypożyczenia/transferu, to warunki będą takie same (przynajmniej miałoby to sens), czyli 15 teraz + ewentualnie 65 potem. Jeśli odpali, zagwarantuje powiedzmy 15G/A to może mieć to sens. Zobaczymy. Nie jest to transfer marzeń, ale co zrobić? :)
01.09.2025 14:09
@Pir5 patrzyłem na ostatnie sezony pod kątem "nazwisk" przychodzących i odchodzących. Jednak kierunek był tylko jednostronny, bilans na minus.
Poza tym, pojawienie się zawodników z talentem to jest super sprawa, ale nie podstawa dla ligi. Chyba że aspirujemy do potencjału ligi holenderskiej ;)
01.09.2025 13:44
@Pir5 kto pisze że BL upadnie? Pokazałem proceder wyprzedaży, z którym ciężko dyskutować chyba? Taki trend ma niestety tylko jeden kierunek. Chyba że widzisz to inaczej? Chętnie poznam ten punkt widzenia
01.09.2025 13:25
1
Przecież to zawodnik który sie kopie po czole od dłuższego czasu. W ostatnim meczu oprócz bramki, zaliczył kilka strat, któe bezpośrednio doprowadzały do groźnych kontrataków.
Do tego jest w topce zarabiających piłkarzy serie A.
Vlahović w obecnej dyspozycji, to już nie ten sam gracz, który przechodził do Juve jako niesamowity dzik.
01.09.2025 13:21
@fiidoo i nie zaskoczył? Nikt się nie spodziewał tak szybkiego zwolnienia ;)
01.09.2025 12:45
Gdzie podpisać??
01.09.2025 12:45
@Pir5 serio taki komentarz od Ciebie? :) Polecę równie "pożytecznym" komentarzem: nie chcesz, nie czytaj. ;)
Czy ja narzekam? Raczej nie. Staram się przedstawiać sytuację w miarę realnie i zdroworozsądkowo. Fajnie, jakbyś dodał swój punkt widzenia, to stworzyłoby jakiekolwiek pole do dyskusji ;)
01.09.2025 12:44
1
I jak Bundesliga ma zyskiwać na popularności, na konkurencyjności, jeśli w elitarnych rozgrywkach Ligi Mistrzów reprezentować "nas" będzie (oprócz Bayernu):
- Bayer Leverkusen, bez trenera, z zespołem po wyprzedaży, bez żadnego trzonu jakościowego.
- BVB które po raz kolejny liczyło na super wyprzedaż i miliony na koncie a skończyło się na sprzedaży Gittensa i sprowadzeniu marketingowo Bellinghama.
- Eintracht, który wydaje się rozsądnie prowadzonym projektem, ale bazującym na tym co rok rocznie robi BVB czy Lipsk - wyhoduj i sprzedaj z zyskiem. Pytanie kiedy ta machina się zatnie i utkną w połowie tabeli.
To co się dzieje z Bundesliga w ostatnich latach jest zatrważające... Zero konkurencji, brak kasy, brak wizji projektów które bazują na budowaniu drużyny godnej do postawienia się Bayernowi, tylko krótkoterminowy zysk i względna stabilizacja finansowa...
01.09.2025 11:50
Hahahahhahhhahhaha nie wierzę xD
01.09.2025 11:45
@Reeken89 a może to chodzi o to że Villareal czy Como chcą tego typu zawodników - nawet jak się nie okażą supergwiazdami ligii, to zawsze coś pomogą zespołowi i raczej małe ryzyko że na nim stracą finansowo/sportowo. A Bayern natomiast, chce znaleźć perełkę, ale bez ryzyka i tanio :)
01.09.2025 11:39
@Sopariev radzą sobie, bo są światową marką. Liga hiszpańska, fenomen Barcelony i Realu szerokim echem odbija się w Afryce, czy Ameryce Łacińskiej (bliskość kulturowa). To ogromna baza fanów, potencjał marketingowy, kopalnia talentów i "pewnik" dla sponsorów. My chcieliśmy bardziej eksponować się na Azję, ale tam dalej prym wiedzie PL, a my jednak trochę w cieniu.
No i sam Bayern to za mało. Nie mamy stabilnej, dobrej marki w Europie/Świecie. BVB miała swój czas, RB ma potencjał, B04 wystrzeliło i prawdopodobnie zgaśnie... nie ma zbytnio na czym potencjału budować.
01.09.2025 11:31
Jak to zatrzymać? Przecież Adam Buksa już dawno w Udinese!
(:
01.09.2025 11:27
Vlahović siedzi na ławce bo od dłuższego czasu kopie się po czole. Wczoraj oprócz bramki zaliczył przynajmniej 3 straty które prowadziły do kontry. Jest tragiczny w swoich występach.
Widziałem również informacje o skróceni wypożyczenia jednego z zawodników Chelsea (bodajże z Sunderlandu?), przez co jest furtka, że "protest Jacksona" przyniesie skutek i ponownie sprawa transferu/wypożyczenia będzie otwarta. Pytanie czy jednak do Bayernu, czy Chelsea zaakceptuje ofertę Newcastle która ma być od razu kupnem, a ni wypożyczeniem z opcja :)
01.09.2025 11:16
1
No w końcu! Bardzo liczyłem na ten transfer tego lata!
(:
01.09.2025 11:13
1
spokojnie, shortsy na YT z zagraniami kilku piłkarzy z listy troche trwają. Nie mogą robić transferów "na hura" bez odpowiedniego przygotowania.
01.09.2025 10:43
@hoven oj tutaj, tutaj ;)
01.09.2025 10:37
1
niesamowite zamieszanie :)
Jeśli ostatecznie Newcastle ściągnie Jacksona, to będzie tak piękne że skisne XD nie dość, że "ot tak" wzięli sobie Woltemade, o którego toczyliśmy batalie tygodniami, to jeszcze nam podbiorą Jacksona którego już mieliśmy w Monachium XDD
01.09.2025 10:33
@arturito nie biorą bo troche nie ma kogo... a jeśli już ktoś ciekawy się pojawia, to emigruje za granicę bo albo klub nie chce go sprzedać do nas, albo sam zawodnik nie jest zainteresowany.
01.09.2025 10:31
@hoven są tacy którzy ślinili się do Antonego w Bayernie.
01.09.2025 10:30
z roku na rok coraz więcej zawodników "z nazwiskiem" odchodzi, niż przychodzi... smutny i przerażający trend. Za nazwiskami idzie oglądalność, za tym kasa, również konkurencja, co przyciąga nazwiska...i tak w kółko.
Problem, że ta piękna strategia BVB na zasadzie "kup no-name'a i sprzedaj po roku z ogromnym zyskiem" w końcu się zatkała i nie mają potencjału sprzedażowego - robią się średniakami.
RB idzie tym samym torem. Jeśli w tym roku nowe transfery nie będą objawieniami, to oni utkną w połowie tabeli na kolejny sezon.
Eitracht miał farta w ostatnich latach - pytanie jak długo?
Żaden z klubów nie chce "tworzyć" czegoś większego, tylko chcą zrobić zysk i "ustabilizować się finansowo" ale to trochę stabilizacja na krótką metę... Nie pomaga to Bayernowi i lidze.
01.09.2025 10:29
i Ederson w Fenerbache :D
01.09.2025 10:24
@Sopariev każda liga ma swoje "ograniczenia". W La lidze np są jaja z rejestracją zawodników i powiedzmy "Financial Fair Play", także "50+1" to nie jest jedyny (choć może główny) problem.
01.09.2025 10:16
Początkowa dyspozycja raczej wskazuje na Eintracht. BVB moim zdaniem to nie jest materiał na vice mistrza. A jeśli tak, to tym bardziej źle świadczy o Bundeslidze (:
01.09.2025 10:14
1
@dudikov już nie przesadzaj
01.09.2025 09:53
1
@Sopariev straszne jest to, jak "nazwiska" odchodzą z BL. Trend jestrpzerażający. W takim tempie, za 2-3 lata znajdziemy sie na 5 miejscu w top5 lig (o ile w ogóle) ze względu na atrakcyjność, co przekłada się na oglądalność, a to na finanse i potencjalne transfery, konkurencyjność wewnątrz ligi.
Smutne...
01.09.2025 09:52
2
@dudikov przecież gość nic nie kopie w piłkę, tylko zwiedza fizjoterapeutów i rehabilitantów. O czym ty mówisz :D
01.09.2025 09:43
1
bez jaj ;)
01.09.2025 09:40
1
Nowy kontrakt dla Sane to na bank byłby droższy ruch niż sprowadzenie Jacksona. Nie mówiąc o irytowaniu wszystkich w okół swoim zachowaniem i "formą".
Vardy dość ciekawa opcja! Tak jak Giroud swego czasu :) gwarant 10 G/A i raczej spokojna rola rezerwowego.
Lookman to akurat świetna opcja, bardzo niedoceniany zawodnik.
01.09.2025 09:39
z jednej strony tak, z drugiej - to dla mnie taki jeździec bez głowy w stylu Adeyemiego. Zrobi wiatr, jest szybki...ale czy idzie za tym jakaś jakość? Mam wątpliwości. Jednak cena dość kusząca, mimo wszystko i na ligę by wystarczył.
01.09.2025 09:36
tzn?
01.09.2025 09:35
troche z bólem to stwierdzam, ale to trochę jego poziom właśnie. Ot, taki solidny gracz ligowy.
01.09.2025 09:35
@admin a racja, my bad ;)
"Wielu młodych zawodników dostawało szansę właśnie dlatego, że niespodziewanie pojawiała się okazja i ją wykorzystali" no właśnie. Słowa klucze - pojawiła się okazja i ją wykorzystali. Ja mam wrazenie, że okazje są u nas ograniczane do minimum, a jak już sie jakaś nadarzy, to nasi jej nie wykorzystują :D pytanie czy to jednak "balonik" o ich talencie, czy brak rytmu meczowego (jakiegokolwiek) powoduje spalenie się przy pierwszej porządnej okazji. Nawet Karl, który dostał grubą ilość minut w meczu pucharowym, niewiele pokazał. Aznou, który "uchodzi za turbo-talent" jak wchodził po pare minut w różnych meczach, to wyglądał dość przeciętnie.
Także moim zdaniem, jedna strona medalu to brak twardego stawiania na młodych, wypychanie ich na boisko, a druga, to ich faktyczny talent i przydatność dla zespołu. Rozumiem, że talent pokroju Messiego czy Yamala, to zdarza się raz na pokolenie, ale u nas cieżko o "wyprodukowanie" nawet solidnego grajka ligowego. Pavlović czy Stanisić wydawali się zawodnikami na których możemy postawić, a obecnie wydaje mi się, że ich rozwój zahamował okropnie (szczególnie Stani, Pavlo raczej po prostu jest 'bez formy' przez zabiegi i brak rytmu/treningów).
01.09.2025 09:21
@admin nie wiem czy to dobre przykłady, ale gracze podstawowej '11' w okolicy 18-stki to m.in.: Cubarsi, Gavi, Yamal, Doue, Joao Neves, Zaire-Emery (swego czasu), Guler, Huijsen, Yoro, Gittens, Yildiz, Mainoo (swego czasu)... to tak na szybko :D
01.09.2025 08:59
Całe okienko obserwują, śledzą, tworzą listy i rozważają nad tym, kogo sprowadzić, by na koniec zostać z niczym i próbować łatać czymkolwiek na kilka godzin przed końcem okienka. No, no, powinszować.
01.09.2025 07:51
Pomijając sytuację z Jacksonem, to w porę zaczeli się rozglądać zarówno za głównym celem transferowym, jak i za ewentualną alternatywą :)
Z tego co kojarzę, to Juventus chciał sprowadzić na stałe Kolo, po udanym wypożyczeniu, ale PSG chciało kwotę ponad 60kk€ co jest poza zasięgiem Juve. Jak i naszym.
Moim zdaniem - temat jest zamknięty.
01.09.2025 07:49
Juventus chciał wykupić Kolo - PSG chce min 60kk. Poza zasięgiem.
31.08.2025 22:49
Kolejny wynalazek niesprawdzony na wyższym poziomie? Jeszcze się nie nauczyliśmy? :)
31.08.2025 22:45
Po raz kolejny udowadnia sie stwierdzenie, że nie potrafimy grać na pół gwizdka. Nie potrafimy kontrolować spotkania. My, żeby wygrać, musimy cisnąć 90min.
A jeśli przeciwnik chociaż na nas krzyknie, to chowamy swoje ego do kieszeni i przepraszamy, że wyszliśmy na boisko.
31.08.2025 10:55
Openda? Serio? Odpuściliśmy Simonsa, ale chcemy Opende?
31.08.2025 10:54
Sezon za sezonem wydawane miliony na transfery. Na wzmocnienia, uzupełnianie, odświeżanie kadry, zmiany pokoleniowe. Efekt jest taki, że w środku pola nadal króluje duet Kimmich-Goretzka i mimo dość przeciętnej formy tego drugiego - nikt nie ma podjazdu by go wyciąć ze składu!
Podstawowi boczni obrońcy grający na nie swoich pozycjach, grają lepiej, niż nominalni obrońcy siedzący na ławce.
Nie ma kto wejść na skrzydło, bo mamy tylko dwóch skrzydłowych i młodego nieokrzesanego Karła.
Kadra jest tak wąska, że połowa ławki to są młodzi, którzy tylko są po to by wiatr nie hulał przy linii bocznej.
To jest dramat jak bardzo słaba, ograniczona mamy kadrę. Każda zmiana z podstawowej 11 oznacza chaos, brak jakości, błędy i mental rodem z podstawówki.
Nie uwierzę, że zarząd i trener tego nie widzą. No nie ma szans...
Jedyne wytłumaczenie jakie widzę jest takie, że "sukces" na naszym podwórku jest podstawowym i jedynym celem na najbliższe 2-3 lata. Sukces osiągalny tylko słabością rywali i pojedynczymi przebłyskami geniuszu pojedynczych piłkarzy jak Olise czy Kane. Smutne.
31.08.2025 10:53
VK nie robi zmian bo ławka po prostu ssie. Żaden zawodnik z ławki nie wnosi nic pozytywnego do naszej gry. Cześć jest bez formy, cześć jest po prostu słaba.
U nas jakąkolwiek zmiana w podstawowej 11 powoduje panikę, chaos i błędy.
Kwintesencja wzmocnień przez ostatnie lata jest to, że środek pola ciągle tworzy duet Kimmich-Goretzka i nikt na dłuższą metę nie ma podjazdu, mimo że Leon jest na prawdę przeciętny.
Boczni obrońcy, którzy grają na nie swoich nominalnych pozycjach są lepsi niż zawodnicy z tych pozycji właśnie! To jest dramat.
31.08.2025 10:47
Zdecydowanie. Ten gość nie łapałby się do składu drużyny z Championship.
Zostaniemy z drogim problemem jeszcze kolejne lata. Będzie blokował miejsce dla kogoś sensownego, brał hajs i sabotował każdy mecz w którym występuje.
31.08.2025 10:45
2
Chyba VK go specjalnie wprowadza żeby udowodnić Zarządowi jak bardzo słaba ma kadrę :D
Nie widzę innego powodu. Boey to sabotażysta. Poziom Sarra, tylko z bardziej ekstrawagancka fryzura.
31.08.2025 10:43
@Franek2015 oho zaczyna się znowu. Kolejny raz ktoś daje się nabrać na 2 niezłe mecze Gnabryego.
31.08.2025 10:41
1
Jakiemu młodemu?
31.08.2025 10:40
1
Miałbym większe zaufanie do ugotowanego Laiemra z żółtkiem niż świeżego, "gotowego" Boeya
31.08.2025 10:39
@admin racja, 80kk pakiet, moje niedopatrzenie. Co nie zmienia faktu że to jakaś absurdalna kwota.
Zagra na skrzydle, no fajnie, ale czy to jakoś nas ratuje? Tak sobie moim zdaniem. Bardziej widzę go na 9 i Kane "jak Muller" pomiędzy liniami. Ale to oznacza że nie odciąży Kane'a :D
@fiidoo no i ja bym widział kogoś pokroju Giroud, który gwarantuje te 10 G/A i byłby potrzebny na warunkach Choupo.
Jackson ani nie jest turbo doświadczony, ani nie ma nazwiska, kwota wypożyczenia jak i pakietu jest absurdalna... No nic mi się tu nie spina :)
30.08.2025 10:13
1
@Rainer21 i dlatego mamy brać udział w tej farsie? Nie było nikogo innego do ściągnięcia? Nie rozumiem tego ruchu. Po prostu finansowo i rozwojowo się to nie spina.
30.08.2025 10:09
@fiidoo i będzie kosztował 15+pensja+wykup za 80?
Wyobrażasz sobie Choupo żebyśmy za niego zapłacili 10 za wypożyczenie i potem wykup za 50?
30.08.2025 10:02
Albo w sumie... (:
30.08.2025 09:59
@admin wydaje mi się że do 10min w Bundeslidze co 2 spotkanie? Myślę że realne.
Z drugiej strony, jeżeli Jackson będzie grał podobna ilość minut, to nie widzę sensu płacenia takiej kasy za niego.
Fajnie że backup w razie czego, fajnie że możemy zagrać z Kanem na 10...ale szczerze mówiąc, nawet jak się jakkolwiek Jackson sprawdzi - będziemy "hodować" zawodnika przez rok i go oddamy - nie wydamy 80kk za niego...bez jaj
30.08.2025 09:57
1
Ja bym wolał wziąć LO na zmianę, np Gaye z Valencii. Guerreiro to nie LO, lepiej jak gra wyżej, Davies to praktycznie skrzydłowy, więc LO by się przydał.
Antony to wielką niewiadoma. Moim zdaniem to jest zawodnik na średniaka ligowego który zrobi tam różnice i show. U nas raczej by się nie sprawdził szczególnie, tak jak mówisz, PS jest obsadzone.
30.08.2025 09:55
Wypożyczamy zawodnika za łącznie jakieś 21kk. Na rok. Nie wydamy 80kk za niego (mam nadzieję) rok później. Kane i tak będzie grał prawie wszystko. Tymczasem wypożyczamy jedynego napastnika z drugiej drużyny, zamiast na niego stawiać.
Zaraz ktoś mi powie "już widzę jak Kusi Asare wchodzi na mecz LM". Szczerze? Nie widzę by Jackson również wszedł. A na 4 minuty pod koniec meczu to na prawdę nie trzeba cudów by wejść i nie zepsuć.
30.08.2025 09:27
1
Czyli tak:
- Kane i tak będzie grał 95% czasu
- zamiast dAwac Szansę Kusi Asare, to bierzemy wyśmiewane go napastnika Chelsea za 15kk
- na szczęście opcja kupna za horrendalne 80kk, co pozwala myśleć że wypożyczamy gościa bez realnej szansy kupna za 15+pensja (łącznie około 21kk) żeby oddać go po roku, zamiast inwestować w swojego zawodnika.
Fajna oszczędność. Nie ma co.
Mimo wszystko, Jackson, witamy w klubie, życzę ci mnóstwa bramek, ale nie za dużo żeby nie wpadli na pomysł by wydać na ciebie 80kk.
30.08.2025 09:18
@hoven "nikt większy nie weźmie" no to akurat pasuje (:
29.08.2025 22:01
2
Stwierdzenie "zmiana planów" sugeruje, że jakiś "plan" był już wcześniej.
29.08.2025 21:59
@hoven Mou znow jest wolny :D
29.08.2025 21:27
1
Przy jego formie to i Jędrzejczyk byłby lepszy.
PO mamy tak słabo obstawiona że tu przydałby się ktoś porządny. Ale niestety - nie w tym okienku.
29.08.2025 19:31
Najciekawsze jest to że od dłuższego czasu próbujemy jakoś łatać boki obrony, bezskutecznie. Ciągle myślimy że sprowadzimy kogoś nieoczywistego, odpali jak Davies :D niesamowite
29.08.2025 19:29
W ramach ratowania finansów sprowadzimy Jacksona. Może byle jak ale za to drogo.
W tym czasie wypożyczymy zawodnika który mógłby odciążyć Kane'a w sensownym wymiarze, po 10min/spotkanie.
Superowo <3
29.08.2025 19:27
Tylko 15? Wow. Do tego z 8kk brutto pensji, obowiązkowy wykup za 50kk i mamy pięknego flopa na ławce <3
29.08.2025 19:26
1
Ma ktoś info czy Eberl nadal obserwuje Xaviego?
29.08.2025 19:25
ważne ze obowiązkowa kwota wykupu po niewiadomym sezonie będzie rzędu 50kk€ :D
@hoven ale oni działają! Zwiększają przychody jak szaleni. Co rok Bundesliga jest na coraz większym plusie po transferach!
To dobry kierunek rozwoju, nie? (:
03.09.2025 09:13
Tylko te "solidne fundamenty" na jakie ponoć stawia Uli, to też takie solidne nie są. Wystarczy mały kryzys i my tez leżymy. A jeśli przyjdzie większy kryzys i np wszelkie fundusze zaczną się wycofywać ze sponsoringu klubów, to zanim to nastąpi, ich "renoma" i pozycja w będzie na tyle wysoka (popularność) że nie pozwoli im się upaść (patrz: Barcelona) i nadal będą w "świetnej" formie. Podczas gdy ten kto ciągle "ciuła kasę" i nie jest tak medialny, popularny, rozpoznawalny, po prostu utknie, utonie w swojej przeciętności :) Nie mówię, że takim klubem będzie Bayern, bo jednak to jest porządna marka międzynarodowa, ale jednak będzie dużo trudniej w czasach kryzysu.
03.09.2025 09:09
Uli w pewnym sensie ma rację. To chore, jakie kwoty padają w Anglii. "Zwykły człowiek" martwi się o jutro, a tu słyszy o transferach za 150kk€ żeby jakiś gość przyszedł na ich stadion i kopał piłkę dla nich a nie dla przeciwnika. Troche to jest absurdalne :D ale: mają kasę, to wydają, w myśl, że wszystko jest warte tyle, ile konsument jest w stanie zapłacić. Czy taka droga jest słuszna, bezpieczna i jedyna prowadząca do sukcesu? Raczej wątpliwe. Ale kto im zabroni?
To że Bundesliga chce być taka "tradycjonalistyczna" i trzymać się swojego podwórka, nie wpuszczać zagranicznych funduszy i kasy z zewnątrz - OK, ale potem nie marudź, że ktoś inny na to pozwolił, ma kupę siana i robi co chce :) Pieniądz robi pieniądz. Większa kasa - głośniejsze transfery - większa konkurencja - większa oglądalność - większa kasa - głośniejsze transfery...
Dość powiedzieć, że ostatnie lata Bundesligii pokazują jasno, że pozostanie w Niemczech się po prostu średnio opłaca, a co dopiero przychodzenie z zewnątrz tutaj, jeśli już masz jakieś znaczące nazwisko na arenie europejskiej. Emigracja graczy z nazwiskiem za granicę jest faktem, a to jeszcze bardziej utrudnia naszą sytuację, o czym już wielokrotnie wspominałem.
Sport jest o tyle piękny, że kasa to nie jest podstawa sukcesu, ale, cholera, sporo jednak pomaga :)
03.09.2025 08:42
jaki komentarz XD jest tyle głupot że nawet nie wiem do której się odnieść :D
03.09.2025 08:27
Tak coś czułem że to jakiś eksperyment społeczny
02.09.2025 22:24
@Nookie No tylko że my nie mamy ani ilości ani jakości tak na prawdę :D pokazują to też nasze ostatnie mecze - jakakolwiek zmiana w podstawowej 11 powoduje panikę i chaos.
Też uważam, że to okienko "skromniejsze" może spowodować "lepsze" ruchy za rok...ale doskonale wiemy jak to będzie :)
02.09.2025 13:52
22 zawodników w tym nieokrzesany junior, niewiadomy Gnabry, sabotażysta Boey, cienki Guerreiro i połamany Ito... No ciekawie. Oby nas kontuzje omijały.
Sezon temu mieliśmy problem z uzupełnieniem ławki, a mieliśmy więcej zawodników. Pamiętam mecz, gdzie mieliśmy na ławie 3 bramkarzy, żeby wiatr nie hulał pomiędzy krzesełkami.
02.09.2025 13:17
@DaViD777xx wiesz co tu nie ma co się zgadzać bądź nie, bo bazujemy na doniesieniach prasy. Nikt nie wyjdzie i nie powie jak jest naprawdę. Jestem w stanie uwierzyć zarówno w nieudolność Eberla, jak i blokowanie pomysłów przez zarząd.
02.09.2025 11:28
4kk€ to gruba kwota za takiego no-name'a. Kolo Muani poszedł za 5kk€, Openda za okolice 4kk (tam jakieś bonusy jeszcze).
Ale przyznam, nie wiedziałem o opcji wykupu. Wydawało mi się, że widziałem info o braku takiej opcji. Troche szkoda mimo wszystko bo zapewne ta opcja kupna będzie niska.
02.09.2025 11:27
@hoven dlatego mówię, że jest tak ogromny burdel że głowa mała. Nikt nie wie za co kto jest odpowiedzialny, pomysły jednych są negowane przez drugich, zamieszania z transferami, kontraktami, do tego dochodzą dziwne wywiady... No nie przystoi na tym poziomie po prostu.
I tak jak mówisz - jak się nie dogadują to niech się rozejdą. Wspólna linia komunikacji, strategii długo i krótkofalowej jest kluczowa w dłuższej pespektywie. Tak nie można funkcjonować, że każdy próbuje po swojemu działać...
02.09.2025 11:26
Pożyjemy, zoaczymy. Na półmetku okaże się znowu, że jeden ma kontuzję, drugi uraz, trzeci stłuczenie, czwarty ma zabieg na migdałki a kolejny się przeziębił i Jackson z Gnabrym (choć ten akurat do tej "piątki" zapewne się będzie zaliczał) będą musieli obrobić 4 pozycje jednocześnie.
Poza tym, jesli gość wystrzeli z 20 G/A, to czy ktoś będzie miał zastrzeżenia do kwoty 80kk€?
02.09.2025 11:22
Pytanie ile w tym winy samego Eberla, a ile blokowania jego pomysłów przez zarząd. Chodziły słuchy o dogadaniu się Eberla z Simonsem, a blokadzie tego ruchu przez Uliego (czy to prawda, nie mnie oceniać).
Moim zdaniem Eberl to nie jest idealny gość na to stanowisko, oczywiście, popełnił wiele błędów i również nie jestem jego fanem ani tego co "dokonał" (zgadzając się z listą powyżej). Jednak uważam, że trzeba tu wziąć krok w tył i zastanowić się, czy jednak problem nie leży głębiej.
Był Hasan aka Marionetka i zarząd był szczęśliwy z ruchów transferowych bo...wykonywał ich polecenia. Jak sie to skończyło każdy wie.
Teraz, wydaje się przynajmniej, że Eberl ma jakieś swoje zdanie, ale może mieć często wiązane ręce.
Jedno jest pewne - burdel. Kwasy, nieporozumienia, brak jednolitego planu. Działanie po omacku i 'na już po taniości (co nie zawsze wychodzi)'.
02.09.2025 10:56
ahh dzień bez dramy w zarządzie, dniem straconym <3
a Uli za blokowanie transferu Simonsa powinien dostać szlaban na Paulanera.
02.09.2025 10:12
A jak zrobi np 20G/A to się będzie opłacać czy nie?
02.09.2025 09:21
Trochę przesadzona ocena moim zdaniem. Upamecano w formie robi robotę. Tah mam nadzieję, że będzie solidnym obrońcą. Owszem, błędy się zdarzają i będą zdarzać. Inaczej to będzie wyglądać, gdy wróci Davies.
Środek pomocy jest wątpliwy, ale nie można powiedzieć że jest słaby. Kimmich na razie pokazuje swoją top formę a to już dużo. Pavlović potrzebuje czasu na powrót do formy. Miał zabieg który wykluczył go ze znacznej części przygotowań do sezonu.
02.09.2025 09:20
@admin czy ja wiem czy to kawał jakości?
Ito - połamany, nie wiadomo kiedy i czy wróci.
Kim - OK, wartościowy zmiennik
Stanisić - moim zdaniem od 2 lat nie zrobił postępu. Taki ligowy średniak, wystarczy na lige.
Goretzka - nie wiadomo czego się spodziewać. Na razie najlepiej dysponowany ze swoich konkurentów, pytanie jak długo i czy na LM to się przeniesie (obstawiam że nie, jak zwykle)
Bischof - potencjał. Oby odpalił.
Karl - j/w
Gnabry - na ile mu wystarczy "formy"? Przyzwyczaił do pojedyńczych spotkań na dobrym poziomie. Wystarczy na ligę, nic więcej.
Jackson - liczę że będzie wartościowym zmiennikiem, a do czasu braku Musiali, podstawowy zawodnik.
Guerreiro - obok Boeya to moim zdaniem kandydat do sprzedaży jak najszybciej za cokolwiek.
Moim zdaniem ta ławka szału nie robi. W lidze jakoś damy radę, ale przyjdzie LM, to w zasadzie może zrobimy 2 zmiany w meczu "bardziej pewne" i tyle...
02.09.2025 09:15
wcale tego samego nie napisałem post niżej XD
02.09.2025 08:38
Neuer (Urbig)
Laimer (Stanisić, Boey) - Upamecano (Kim) - Tah - Davies (Guerreiro, Ito)
Kimmich - Goretzka (Pavlović, Bischof)
Olise (Karl) - Musiala (Gnabry) - Diaz
Kane (Jackson)
Podstawowa '11' wygląda na prawdę dobrze. Ale kołderka krótka...oj krótka...
Smutne, że nie udało się pozbyć Boeya czy Guerreiro. Szkoda również, że nie ściągnęliśmy Lookmana (o Simonsie już nie wspomnę), bo z jego stylem gry wg mnie wpasowałby się bardzo dobrze.
02.09.2025 08:14
a największe osłabienie? Brak pozbycia się Boeya :D
02.09.2025 08:07
14kk€ brutto? Aha...no no, nie powiem, robi wrażenie...
02.09.2025 08:07
@radiszko Guehi ostatecznie został w Crystal Palace.
Wirtz faktycznie ma problem. Już któryś mecz z rzędu a on wykręca praktycznie zerowe statystyki. Zupełnie inna gra niż w Leverkusen, inna rola, wydaje się że kompletnie tam nie pasuje - ale dajmy mu czas, to jest genialny zawodnik.
Nadal uważam, że w Bayernie odnalazłby się duużo lepiej :)
02.09.2025 08:00
Davies, powoli do przodu, nie spiesz się błagam. Miesiąc w te czy we w te nie zrobi różnicy w naszej grze.
Ito...szkoda chłopa. Ciekawe czy faktycznie wróci na pełne obciążenie.
02.09.2025 07:52
Żaden z nich nie jest podatny na kontuzje. To pierwsza poważna kontuzja Daviesa, a Ito przed przejściem do nas to był okaz zdrowia. Poza tym, moim zdaniem, podatność na kontuzje można użyć w stosunku do urazów mięśniowych, a nie złamania kości - na to raczej nie ma się wpływu.
02.09.2025 07:51
Łał! 4kk€ za wypożyczenie?! Na prawdę sporo jak za takiego zawodnika. Juventus za Opende daje mniej niż 2kk€ bodajże.
02.09.2025 07:49
Serdecznie im życzę, by tą kasą się zadławili i zawitali na stałe w dolnej części tabeli.
Dziwię się tylko Grimaldo, że nie uciekł z tego tonącego statku. Chętnie bym go przywitał przy Sabener Strasse.
02.09.2025 07:48
@Gwzd44 Ale on wg Transfermarkt jest warty właśnie 70kk€. Popatrz że Woltemade poszedł za 90kk€ :)
Ja bym wolał oglądać Grosickiego niż Sane. To machanie rekami, obrażona mina, pieprzenie każdej możliwej akcji, brak zaangażowania. Diaz, jest jaki jest, ale jest zaangażowany, potrafi coś wykreować, biega, stara się, gra szybko i kombinacyjnie. Do zespołu wnosi dużo więcej niż Sane. Przynajmniej na razie.
02.09.2025 07:46
Trzeba mu dać czystą kartę. Niech udowodni że się nadaje. Jeśli nie - na jakieś Heidenheim mam nadzieje że wystarczy i Kane czy Musiala będą mogli odpoczywać.
02.09.2025 07:44
Ładna bramka Irankundy z rzutu wolnego :)
https://www.youtube.com/watch?v=oRRcGbIPYf0
Z tego co widzę, to na ten moment jest chwalony za waleczność i młotek w nodze. Odbuduje się? Wróci do Bayernu? Co myślicie?
02.09.2025 07:43
Trzeba mu dać czystą kartę. Niech udowodni swoją wartość, a wtedy nikt nie będize pamiętał 16.5kk€. Czy wykup za kolejne 65 jest sensowny? Jeśli zrobi 20G/A to jak najbardziej narzekał nie będę ;)
02.09.2025 07:20
@Gwzd44 już zapomniałeś jak Sane nas "raczył" swoimi występami?
Nico to dzieciak, który chciał nas załatwić na kasę. Nie chciał przyjść nigdzie indziej niż do Barcelony, chyba że za horrendalne zarobki. Bardzo dobrze że nie daliśmy się wydoić.
Ja uważam, że bedziemy mieli wiele radości z gry Diaza.
02.09.2025 07:19
podobno określona liczba spotkań
02.09.2025 07:16
Jeszcze bodajże w tym okienku Inter złożył ofertę na 45kk€, która została odrzucona, więc dlaczego niby mieliby zaakceptować ofertę tak mierną?
To że my sprzedaliśmy Comana za paczkę fajek do najbogatszych ludzi świata, nie oznacza, że każdy tak będzie sprzedawał :)
02.09.2025 07:15
Tragicznie wąska kadra...
01.09.2025 23:12
Ludzie! On obecnie jest wyceniany na 50.
01.09.2025 19:35
@Barthyren przecież taki minus to nie minus dla ekip z PL :) budżet to nie tylko sprzedaż/bilans. To nie Bayern xd
01.09.2025 15:20
Za to zimą nie sprowadzili nikogo, a w lecie 2024 tylko Chiesę i Mamardashviliego.
Kwota transferów do klubu szokuje, ale również kwota wyprzedaży jest miażdżąca! Szczególnie, że oddali Trenta za 10kk€!
01.09.2025 14:52
skąd taki wniosek?
01.09.2025 14:49
Zakładam, że jeżeli dojdzie jednak do tego wypożyczenia/transferu, to warunki będą takie same (przynajmniej miałoby to sens), czyli 15 teraz + ewentualnie 65 potem. Jeśli odpali, zagwarantuje powiedzmy 15G/A to może mieć to sens. Zobaczymy. Nie jest to transfer marzeń, ale co zrobić? :)
01.09.2025 14:09
@Pir5 patrzyłem na ostatnie sezony pod kątem "nazwisk" przychodzących i odchodzących. Jednak kierunek był tylko jednostronny, bilans na minus.
Poza tym, pojawienie się zawodników z talentem to jest super sprawa, ale nie podstawa dla ligi. Chyba że aspirujemy do potencjału ligi holenderskiej ;)
01.09.2025 13:44
@Pir5 kto pisze że BL upadnie? Pokazałem proceder wyprzedaży, z którym ciężko dyskutować chyba? Taki trend ma niestety tylko jeden kierunek. Chyba że widzisz to inaczej? Chętnie poznam ten punkt widzenia
01.09.2025 13:25
Przecież to zawodnik który sie kopie po czole od dłuższego czasu. W ostatnim meczu oprócz bramki, zaliczył kilka strat, któe bezpośrednio doprowadzały do groźnych kontrataków.
Do tego jest w topce zarabiających piłkarzy serie A.
Vlahović w obecnej dyspozycji, to już nie ten sam gracz, który przechodził do Juve jako niesamowity dzik.
01.09.2025 13:21
@fiidoo i nie zaskoczył? Nikt się nie spodziewał tak szybkiego zwolnienia ;)
01.09.2025 12:45
Gdzie podpisać??
01.09.2025 12:45
@Pir5 serio taki komentarz od Ciebie? :) Polecę równie "pożytecznym" komentarzem: nie chcesz, nie czytaj. ;)
Czy ja narzekam? Raczej nie. Staram się przedstawiać sytuację w miarę realnie i zdroworozsądkowo. Fajnie, jakbyś dodał swój punkt widzenia, to stworzyłoby jakiekolwiek pole do dyskusji ;)
01.09.2025 12:44
I jak Bundesliga ma zyskiwać na popularności, na konkurencyjności, jeśli w elitarnych rozgrywkach Ligi Mistrzów reprezentować "nas" będzie (oprócz Bayernu):
- Bayer Leverkusen, bez trenera, z zespołem po wyprzedaży, bez żadnego trzonu jakościowego.
- BVB które po raz kolejny liczyło na super wyprzedaż i miliony na koncie a skończyło się na sprzedaży Gittensa i sprowadzeniu marketingowo Bellinghama.
- Eintracht, który wydaje się rozsądnie prowadzonym projektem, ale bazującym na tym co rok rocznie robi BVB czy Lipsk - wyhoduj i sprzedaj z zyskiem. Pytanie kiedy ta machina się zatnie i utkną w połowie tabeli.
To co się dzieje z Bundesliga w ostatnich latach jest zatrważające... Zero konkurencji, brak kasy, brak wizji projektów które bazują na budowaniu drużyny godnej do postawienia się Bayernowi, tylko krótkoterminowy zysk i względna stabilizacja finansowa...
01.09.2025 11:50
Hahahahhahhhahhaha nie wierzę xD
01.09.2025 11:45
@Reeken89 a może to chodzi o to że Villareal czy Como chcą tego typu zawodników - nawet jak się nie okażą supergwiazdami ligii, to zawsze coś pomogą zespołowi i raczej małe ryzyko że na nim stracą finansowo/sportowo. A Bayern natomiast, chce znaleźć perełkę, ale bez ryzyka i tanio :)
01.09.2025 11:39
@Sopariev radzą sobie, bo są światową marką. Liga hiszpańska, fenomen Barcelony i Realu szerokim echem odbija się w Afryce, czy Ameryce Łacińskiej (bliskość kulturowa). To ogromna baza fanów, potencjał marketingowy, kopalnia talentów i "pewnik" dla sponsorów. My chcieliśmy bardziej eksponować się na Azję, ale tam dalej prym wiedzie PL, a my jednak trochę w cieniu.
No i sam Bayern to za mało. Nie mamy stabilnej, dobrej marki w Europie/Świecie. BVB miała swój czas, RB ma potencjał, B04 wystrzeliło i prawdopodobnie zgaśnie... nie ma zbytnio na czym potencjału budować.
01.09.2025 11:31
Jak to zatrzymać? Przecież Adam Buksa już dawno w Udinese!
(:
01.09.2025 11:27
Vlahović siedzi na ławce bo od dłuższego czasu kopie się po czole. Wczoraj oprócz bramki zaliczył przynajmniej 3 straty które prowadziły do kontry. Jest tragiczny w swoich występach.
Widziałem również informacje o skróceni wypożyczenia jednego z zawodników Chelsea (bodajże z Sunderlandu?), przez co jest furtka, że "protest Jacksona" przyniesie skutek i ponownie sprawa transferu/wypożyczenia będzie otwarta. Pytanie czy jednak do Bayernu, czy Chelsea zaakceptuje ofertę Newcastle która ma być od razu kupnem, a ni wypożyczeniem z opcja :)
01.09.2025 11:16
No w końcu! Bardzo liczyłem na ten transfer tego lata!
(:
01.09.2025 11:13
spokojnie, shortsy na YT z zagraniami kilku piłkarzy z listy troche trwają. Nie mogą robić transferów "na hura" bez odpowiedniego przygotowania.
01.09.2025 10:43
@hoven oj tutaj, tutaj ;)
01.09.2025 10:37
niesamowite zamieszanie :)
Jeśli ostatecznie Newcastle ściągnie Jacksona, to będzie tak piękne że skisne XD nie dość, że "ot tak" wzięli sobie Woltemade, o którego toczyliśmy batalie tygodniami, to jeszcze nam podbiorą Jacksona którego już mieliśmy w Monachium XDD
01.09.2025 10:33
@arturito nie biorą bo troche nie ma kogo... a jeśli już ktoś ciekawy się pojawia, to emigruje za granicę bo albo klub nie chce go sprzedać do nas, albo sam zawodnik nie jest zainteresowany.
01.09.2025 10:31
@hoven są tacy którzy ślinili się do Antonego w Bayernie.
01.09.2025 10:30
z roku na rok coraz więcej zawodników "z nazwiskiem" odchodzi, niż przychodzi... smutny i przerażający trend. Za nazwiskami idzie oglądalność, za tym kasa, również konkurencja, co przyciąga nazwiska...i tak w kółko.
Problem, że ta piękna strategia BVB na zasadzie "kup no-name'a i sprzedaj po roku z ogromnym zyskiem" w końcu się zatkała i nie mają potencjału sprzedażowego - robią się średniakami.
RB idzie tym samym torem. Jeśli w tym roku nowe transfery nie będą objawieniami, to oni utkną w połowie tabeli na kolejny sezon.
Eitracht miał farta w ostatnich latach - pytanie jak długo?
Żaden z klubów nie chce "tworzyć" czegoś większego, tylko chcą zrobić zysk i "ustabilizować się finansowo" ale to trochę stabilizacja na krótką metę... Nie pomaga to Bayernowi i lidze.
01.09.2025 10:29
i Ederson w Fenerbache :D
01.09.2025 10:24
@Sopariev każda liga ma swoje "ograniczenia". W La lidze np są jaja z rejestracją zawodników i powiedzmy "Financial Fair Play", także "50+1" to nie jest jedyny (choć może główny) problem.
01.09.2025 10:16
Początkowa dyspozycja raczej wskazuje na Eintracht. BVB moim zdaniem to nie jest materiał na vice mistrza. A jeśli tak, to tym bardziej źle świadczy o Bundeslidze (:
01.09.2025 10:14
@dudikov już nie przesadzaj
01.09.2025 09:53
@Sopariev straszne jest to, jak "nazwiska" odchodzą z BL. Trend jestrpzerażający. W takim tempie, za 2-3 lata znajdziemy sie na 5 miejscu w top5 lig (o ile w ogóle) ze względu na atrakcyjność, co przekłada się na oglądalność, a to na finanse i potencjalne transfery, konkurencyjność wewnątrz ligi.
Smutne...
01.09.2025 09:52
@dudikov przecież gość nic nie kopie w piłkę, tylko zwiedza fizjoterapeutów i rehabilitantów. O czym ty mówisz :D
01.09.2025 09:43
bez jaj ;)
01.09.2025 09:40
Nowy kontrakt dla Sane to na bank byłby droższy ruch niż sprowadzenie Jacksona. Nie mówiąc o irytowaniu wszystkich w okół swoim zachowaniem i "formą".
Vardy dość ciekawa opcja! Tak jak Giroud swego czasu :) gwarant 10 G/A i raczej spokojna rola rezerwowego.
Lookman to akurat świetna opcja, bardzo niedoceniany zawodnik.
01.09.2025 09:39
z jednej strony tak, z drugiej - to dla mnie taki jeździec bez głowy w stylu Adeyemiego. Zrobi wiatr, jest szybki...ale czy idzie za tym jakaś jakość? Mam wątpliwości. Jednak cena dość kusząca, mimo wszystko i na ligę by wystarczył.
01.09.2025 09:36
tzn?
01.09.2025 09:35
troche z bólem to stwierdzam, ale to trochę jego poziom właśnie. Ot, taki solidny gracz ligowy.
01.09.2025 09:35
@admin a racja, my bad ;)
"Wielu młodych zawodników dostawało szansę właśnie dlatego, że niespodziewanie pojawiała się okazja i ją wykorzystali" no właśnie. Słowa klucze - pojawiła się okazja i ją wykorzystali. Ja mam wrazenie, że okazje są u nas ograniczane do minimum, a jak już sie jakaś nadarzy, to nasi jej nie wykorzystują :D pytanie czy to jednak "balonik" o ich talencie, czy brak rytmu meczowego (jakiegokolwiek) powoduje spalenie się przy pierwszej porządnej okazji. Nawet Karl, który dostał grubą ilość minut w meczu pucharowym, niewiele pokazał. Aznou, który "uchodzi za turbo-talent" jak wchodził po pare minut w różnych meczach, to wyglądał dość przeciętnie.
Także moim zdaniem, jedna strona medalu to brak twardego stawiania na młodych, wypychanie ich na boisko, a druga, to ich faktyczny talent i przydatność dla zespołu. Rozumiem, że talent pokroju Messiego czy Yamala, to zdarza się raz na pokolenie, ale u nas cieżko o "wyprodukowanie" nawet solidnego grajka ligowego. Pavlović czy Stanisić wydawali się zawodnikami na których możemy postawić, a obecnie wydaje mi się, że ich rozwój zahamował okropnie (szczególnie Stani, Pavlo raczej po prostu jest 'bez formy' przez zabiegi i brak rytmu/treningów).
01.09.2025 09:21
@admin nie wiem czy to dobre przykłady, ale gracze podstawowej '11' w okolicy 18-stki to m.in.: Cubarsi, Gavi, Yamal, Doue, Joao Neves, Zaire-Emery (swego czasu), Guler, Huijsen, Yoro, Gittens, Yildiz, Mainoo (swego czasu)... to tak na szybko :D
01.09.2025 08:59
Całe okienko obserwują, śledzą, tworzą listy i rozważają nad tym, kogo sprowadzić, by na koniec zostać z niczym i próbować łatać czymkolwiek na kilka godzin przed końcem okienka. No, no, powinszować.
01.09.2025 07:51
Pomijając sytuację z Jacksonem, to w porę zaczeli się rozglądać zarówno za głównym celem transferowym, jak i za ewentualną alternatywą :)
Z tego co kojarzę, to Juventus chciał sprowadzić na stałe Kolo, po udanym wypożyczeniu, ale PSG chciało kwotę ponad 60kk€ co jest poza zasięgiem Juve. Jak i naszym.
Moim zdaniem - temat jest zamknięty.
01.09.2025 07:49
Juventus chciał wykupić Kolo - PSG chce min 60kk. Poza zasięgiem.
31.08.2025 22:49
Kolejny wynalazek niesprawdzony na wyższym poziomie? Jeszcze się nie nauczyliśmy? :)
31.08.2025 22:45
Po raz kolejny udowadnia sie stwierdzenie, że nie potrafimy grać na pół gwizdka. Nie potrafimy kontrolować spotkania. My, żeby wygrać, musimy cisnąć 90min.
A jeśli przeciwnik chociaż na nas krzyknie, to chowamy swoje ego do kieszeni i przepraszamy, że wyszliśmy na boisko.
31.08.2025 10:55
Openda? Serio? Odpuściliśmy Simonsa, ale chcemy Opende?
31.08.2025 10:54
Sezon za sezonem wydawane miliony na transfery. Na wzmocnienia, uzupełnianie, odświeżanie kadry, zmiany pokoleniowe. Efekt jest taki, że w środku pola nadal króluje duet Kimmich-Goretzka i mimo dość przeciętnej formy tego drugiego - nikt nie ma podjazdu by go wyciąć ze składu!
Podstawowi boczni obrońcy grający na nie swoich pozycjach, grają lepiej, niż nominalni obrońcy siedzący na ławce.
Nie ma kto wejść na skrzydło, bo mamy tylko dwóch skrzydłowych i młodego nieokrzesanego Karła.
Kadra jest tak wąska, że połowa ławki to są młodzi, którzy tylko są po to by wiatr nie hulał przy linii bocznej.
To jest dramat jak bardzo słaba, ograniczona mamy kadrę. Każda zmiana z podstawowej 11 oznacza chaos, brak jakości, błędy i mental rodem z podstawówki.
Nie uwierzę, że zarząd i trener tego nie widzą. No nie ma szans...
Jedyne wytłumaczenie jakie widzę jest takie, że "sukces" na naszym podwórku jest podstawowym i jedynym celem na najbliższe 2-3 lata. Sukces osiągalny tylko słabością rywali i pojedynczymi przebłyskami geniuszu pojedynczych piłkarzy jak Olise czy Kane. Smutne.
31.08.2025 10:53
VK nie robi zmian bo ławka po prostu ssie. Żaden zawodnik z ławki nie wnosi nic pozytywnego do naszej gry. Cześć jest bez formy, cześć jest po prostu słaba.
U nas jakąkolwiek zmiana w podstawowej 11 powoduje panikę, chaos i błędy.
Kwintesencja wzmocnień przez ostatnie lata jest to, że środek pola ciągle tworzy duet Kimmich-Goretzka i nikt na dłuższą metę nie ma podjazdu, mimo że Leon jest na prawdę przeciętny.
Boczni obrońcy, którzy grają na nie swoich nominalnych pozycjach są lepsi niż zawodnicy z tych pozycji właśnie! To jest dramat.
31.08.2025 10:47
Zdecydowanie. Ten gość nie łapałby się do składu drużyny z Championship.
Zostaniemy z drogim problemem jeszcze kolejne lata. Będzie blokował miejsce dla kogoś sensownego, brał hajs i sabotował każdy mecz w którym występuje.
31.08.2025 10:45
Chyba VK go specjalnie wprowadza żeby udowodnić Zarządowi jak bardzo słaba ma kadrę :D
Nie widzę innego powodu. Boey to sabotażysta. Poziom Sarra, tylko z bardziej ekstrawagancka fryzura.
31.08.2025 10:43
@Franek2015 oho zaczyna się znowu. Kolejny raz ktoś daje się nabrać na 2 niezłe mecze Gnabryego.
31.08.2025 10:41
Jakiemu młodemu?
31.08.2025 10:40
Miałbym większe zaufanie do ugotowanego Laiemra z żółtkiem niż świeżego, "gotowego" Boeya
31.08.2025 10:39
@admin racja, 80kk pakiet, moje niedopatrzenie. Co nie zmienia faktu że to jakaś absurdalna kwota.
Zagra na skrzydle, no fajnie, ale czy to jakoś nas ratuje? Tak sobie moim zdaniem. Bardziej widzę go na 9 i Kane "jak Muller" pomiędzy liniami. Ale to oznacza że nie odciąży Kane'a :D
@fiidoo no i ja bym widział kogoś pokroju Giroud, który gwarantuje te 10 G/A i byłby potrzebny na warunkach Choupo.
Jackson ani nie jest turbo doświadczony, ani nie ma nazwiska, kwota wypożyczenia jak i pakietu jest absurdalna... No nic mi się tu nie spina :)
30.08.2025 10:13
@Rainer21 i dlatego mamy brać udział w tej farsie? Nie było nikogo innego do ściągnięcia? Nie rozumiem tego ruchu. Po prostu finansowo i rozwojowo się to nie spina.
30.08.2025 10:09
@fiidoo i będzie kosztował 15+pensja+wykup za 80?
Wyobrażasz sobie Choupo żebyśmy za niego zapłacili 10 za wypożyczenie i potem wykup za 50?
30.08.2025 10:02
Albo w sumie... (:
30.08.2025 09:59
@admin wydaje mi się że do 10min w Bundeslidze co 2 spotkanie? Myślę że realne.
Z drugiej strony, jeżeli Jackson będzie grał podobna ilość minut, to nie widzę sensu płacenia takiej kasy za niego.
Fajnie że backup w razie czego, fajnie że możemy zagrać z Kanem na 10...ale szczerze mówiąc, nawet jak się jakkolwiek Jackson sprawdzi - będziemy "hodować" zawodnika przez rok i go oddamy - nie wydamy 80kk za niego...bez jaj
30.08.2025 09:57
Ja bym wolał wziąć LO na zmianę, np Gaye z Valencii. Guerreiro to nie LO, lepiej jak gra wyżej, Davies to praktycznie skrzydłowy, więc LO by się przydał.
Antony to wielką niewiadoma. Moim zdaniem to jest zawodnik na średniaka ligowego który zrobi tam różnice i show. U nas raczej by się nie sprawdził szczególnie, tak jak mówisz, PS jest obsadzone.
30.08.2025 09:55
Wypożyczamy zawodnika za łącznie jakieś 21kk. Na rok. Nie wydamy 80kk za niego (mam nadzieję) rok później. Kane i tak będzie grał prawie wszystko. Tymczasem wypożyczamy jedynego napastnika z drugiej drużyny, zamiast na niego stawiać.
Zaraz ktoś mi powie "już widzę jak Kusi Asare wchodzi na mecz LM". Szczerze? Nie widzę by Jackson również wszedł. A na 4 minuty pod koniec meczu to na prawdę nie trzeba cudów by wejść i nie zepsuć.
30.08.2025 09:27
Czyli tak:
- Kane i tak będzie grał 95% czasu
- zamiast dAwac Szansę Kusi Asare, to bierzemy wyśmiewane go napastnika Chelsea za 15kk
- na szczęście opcja kupna za horrendalne 80kk, co pozwala myśleć że wypożyczamy gościa bez realnej szansy kupna za 15+pensja (łącznie około 21kk) żeby oddać go po roku, zamiast inwestować w swojego zawodnika.
Fajna oszczędność. Nie ma co.
Mimo wszystko, Jackson, witamy w klubie, życzę ci mnóstwa bramek, ale nie za dużo żeby nie wpadli na pomysł by wydać na ciebie 80kk.
30.08.2025 09:18
@hoven "nikt większy nie weźmie" no to akurat pasuje (:
29.08.2025 22:01
Stwierdzenie "zmiana planów" sugeruje, że jakiś "plan" był już wcześniej.
29.08.2025 21:59
@hoven Mou znow jest wolny :D
29.08.2025 21:27
Przy jego formie to i Jędrzejczyk byłby lepszy.
PO mamy tak słabo obstawiona że tu przydałby się ktoś porządny. Ale niestety - nie w tym okienku.
29.08.2025 19:31
Najciekawsze jest to że od dłuższego czasu próbujemy jakoś łatać boki obrony, bezskutecznie. Ciągle myślimy że sprowadzimy kogoś nieoczywistego, odpali jak Davies :D niesamowite
29.08.2025 19:29
W ramach ratowania finansów sprowadzimy Jacksona. Może byle jak ale za to drogo.
W tym czasie wypożyczymy zawodnika który mógłby odciążyć Kane'a w sensownym wymiarze, po 10min/spotkanie.
Superowo <3
29.08.2025 19:27
Tylko 15? Wow. Do tego z 8kk brutto pensji, obowiązkowy wykup za 50kk i mamy pięknego flopa na ławce <3
29.08.2025 19:26
Ma ktoś info czy Eberl nadal obserwuje Xaviego?
29.08.2025 19:25
ważne ze obowiązkowa kwota wykupu po niewiadomym sezonie będzie rzędu 50kk€ :D
29.08.2025 09:10