DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: KingWizard Strona 62

@AdiFantasti
DVB lepsza ocena od Dante i Rafinhi? Chyba im się coś pomyliło, ale zazwyczaj oceny TZ są dziwne.
Ja widziałbym to tak:
Neuer (3) - Rafinha (3), Van Buyten (5), Dante (3), Alaba (2) - Bastian (3) - Robben (2), Mueller (1), Kroos (4), Shaqiri (3) - Mandzu (3)

06.08.2013 19:24

Finałowa trójka mówi mi, że niestety znowu wygra Messi, ale trzymajmy kciuki za Francka! Nie wiem co Ronaldo tam robi. Co z tego, że strzelił te 12 bramek w CL? Już Lewy bardziej na to zasłużył...

06.08.2013 18:12

@pele
Nie kłótnie, tylko dyskusje :D A co do zdf'a - Makaj chyba pisał, że wpakował mu bana na IP, ale czy ciągle go ma nie wiem.

06.08.2013 17:26

@abcde
Dokładnie, a te cechy, który wypisałeś też są ważne na środku obrony. Boateng, Dante i Kirchhoff - trójka świetnie wprowadzających piłkę stoperów. Z tego Janka możemy mieć spory pożytek, zwłaszcza że przyszedł za darmo, więc nic nie tracimy.

06.08.2013 17:09

Ja szczerze mówiąc nie pamiętam Francka gdy był w wieku Shaqa. Wiem, że mniej więcej w tamtym okresie przeszedł do Galatasaray z Metz, ale jak się spisywał - nie mam pojęcia. Na pewno coś tam grał skoro wzbudził zainteresowanie Turków, ale Xherdan w tym samym okresie kariery jest już dużo wyżej. Już teraz gra w najlepszym klubie w Europie. Ribery przyszedł do nas dopiero po genialnych występach w Marsylii i na MŚ 2006, ale wtedy miał już 23 czy 24 lata, więc był nieco starszy niż Shaq.
W każdym razie Xherdan nadaje się na następcę Francka. Gra dość podobnie, nie boi się dryblingów, brania na siebie ciężaru rozgrywania akcji, technicznie już teraz jest świetny, a może się rozwinąć. Strzały z dystansu i wolne (nie rożne :)) ma już teraz lepsze od Ribery'ego i tak jak on potrafi uderzyć obiema nogami. W zeszłym sezonie rozegrał blisko 40 spotkań, strzelił trochę bramek i parę razy asystował. Każde jego wejście dawało mnóstwo świeżości drużynie, a gdy grał od początku to nie odstawał od reszty drużyny. Nic tylko się cieszyć, że mamy takiego zawodnika w szeregach.

06.08.2013 15:14

No to dochodzimy do porozumienia :) Nie chcę nikogo do niczego zmuszać i jeśli ktoś poczuł się urażony to sorki, tylko naprawdę starajmy się zachowywać tak by przynosić chlubę Bayernowi i sobie samym, bo jak dalej tak pójdzie to zaczniemy być postrzegani jak sezonowcy Barcelony czy Borussii :)

@ozzy
Zapomniałeś, że gramy 4-1-4-1? Lepiej tak:
Messi
Ribery - Thiago - Iniesta - Bale
Bastian

Ale tak na poważnie - nie ma co się awanturować o to, że komuś nie podoba się coś w naszej grze, bo sam Guardiola przyznaje, że po tak krótkim czasie jest jeszcze sporo do poprawienia i liczę, że uda się to poprawić. Nie ma też co dziwić się samemu Pepowi, że nie chce prowadzić klubu jak Jupp, bo po pierwsze - nie jest Juppem i ma inną filozofię, po drugie - komentarze w mediach po tym jak Guardiola został ogłoszony nowym trenerem FCB były mniej więcej takie: "Pep przychodzi na gotowe, znowu wygra wszystko, nie mając wpływu na grę drużyny, bo Heynckes odda mu perfekcyjną maszynę". Jakby ktoś tak o mnie gadał to też bym się wkurzył i zmotywował do tego, żeby pokazać niedowiarkom co potrafię. Guardiola zwyczajnie nie chce żerować na osiągnięciach Juppa i zbudować coś nowego. Szkoda, że żeby to wszystko zaczęło działać potrzeba przynajmniej paru miesięcy. Mam nadzieję, że wiosną będzie już to wszystko funkcjonować jak należy. Najbardziej martwią mnie tylko te ruchy transferowe... Dobrze, że przyszli Thiago i Goetze (a nawet Kirchhoff jak na razie wygląda dobrze), ale sprzedaż Gomeza, prawdopodobnie sprzedaż Gustavo? Po co to wszystko?
Pozdro

06.08.2013 12:58

@matiboss
Problem jest taki, że ja nie napisałem, że mnie nie obchodzi ile ktoś jest z klubem (choć mnie to nie obchodzi), tylko denerwuje mnie styl pisania na poziomie 5-latka i do tego nawet nie przyznanie się do tego błędu... Jakbym walnął tyle byków, a ktoś by mnie poprawił to zamiast z nim dyskutować to przeprosiłbym i zapamiętałbym błędy. Nie jestem bossem tej strony, ale jak widać nie tylko mi przeszkadza, że ktoś pisze bez szacunku do mnie i klubu.
Nie będę się dalej "kłucił".
Pozdro

06.08.2013 12:39

@zywieczdroj
Oczekiwać obrony potrójnej korony z nowym trenerem (nie ważne jakim) to szaleństwo, ale myślę że możemy liczyć na dobrą grę naszej drużyny i przynajmniej to mistrzostwo (no i Superpuchar Europy plus KMŚ, ale to jeszcze trofea za poprzedni sezon) o którym pisałem.

06.08.2013 11:17

@Nookie
Słaby jak nigdy od poprzedniego sezonu :D
Ale poważnie trzeba spojrzeć prawdzie w oczy - nasza drużyna jest jednak mimo wszystko obecnie słabsza niż w zeszłym sezonie. Nie dlatego, że Guardiola to słaby trener tylko dlatego, że to co chce wprowadzić potrzebuje czasu. Większość daje pół roku, żeby drużyna zaczęła grać jak należy. Nie jestem pewien czy tyle wystarczy, żeby te wszystkie eksperymenty się sprawdziły... Pep ma 3-letni kontakt i jeśli nie zacznie działać wbrew logicznemu myśleniu (jak Klinsmann) i zarządowi (jak Van Gaal pod koniec swojej kadencji), a dalej będzie działał według swojej myśli szkoleniowej to w końcu to prędzej czy później to odpali i będziemy tak samo nie do zatrzymania jak Barcelona z najlepszych czasów Guardioli. Jeśli nie przestanie totalnie bezsensownych rzeczy (jak pozbywanie się czołowych graczy, przestawianie pozycji połowie drużyny) to nawet bez jakichś wielkich sukcesów (mistrzostwo to jednak obowiązek z tą kadrą) nie powinien być zwolniony po jednym sezonie.

06.08.2013 10:57

@bassactiv
fcrobbery to użytkownik (a nawet użytkowniczka, o ile się nie mylę), który po prostu robi sobie jaja... Względnie ktoś "nieupoważniony" wpakował się na to konto i robi syf.

@KahnTitan1
Gomez to przy tej taktyce byłby kompletnie bezużyteczny...

@Ilovefcbayern
Daruj sobie złośliwe pisanie z kreskowanym "e"... Mało kto przecież pisze "Müller" etc. W tamtym komentarzu do którego tak wiele osób miało pretensje Francka nazwałeś "Riberem", Xherdana - "Shakirim" do tego "Kros", "Roben". Nie wiem co się dziwisz, że ludzie Cię poprawiali...

06.08.2013 10:42

@aries
Po przegranej z Leverkusen nie pamiętam jakichś pretensji do Juppa. To był chyba najbardziej pechowy mecz od wielu lat i bardziej wszyscy byli wściekli, że tak to się wszystko ułożyło. Mnóstwo niewykorzystanych sytuacji, mecz życia Leno, słupki, poprzeczki i dwie bramy Bayeru przy których Aptekarze nie oddali nawet celnego strzału na bramkę...
Co do Guardioli - nie można go wiecznie krytykować, ale nie można też głaskać, bo to co na razie robi to spore przegięcie i prawdopodobnie będziemy mieli przez to wszystko trochę problemów na początku sezonu. Jakiś czas trzeba będzie poczekać na efekty zmian wprowadzanych przez Pepa. Obyśmy nie stracili przez to paru tytułów...

06.08.2013 00:02

@dzordan89
I tu niestety muszę przyznać Ci rację... Czas chyba w końcu dać pograć tej genialnej parze stoperów jaką jest Boateng z Dante. Jerome powinien wejść za słabego dzisiaj Van Buytena. Szkoda, że tak się nie stało. Mam nadzieję, że Martinez nie będzie rozdzielał tej dwójki. Nie dość, że Javi nie potrafi zbytnio grać w środku obrony, to jeszcze pozbycie się z obrony Dante czy Boatenga równa się z dużą utratą jakości naszej linii defensywy, bo obaj to chyba najlepsi ŚO Bundesligi i czołówka europejska.

05.08.2013 22:45

Koniec i 5:0. Świetny wynik. Do gry, zwłaszcza defensywnej można mieć jakieś zastrzeżenia, ale wygląda to coraz lepiej. Cieszy to, że przed pierwszym poważnym meczem tego sezonu nie było żadnych kombinacji - każdy w zasadzie zagrał na przeznaczonej dla siebie pozycji. Środek pola zaczął średnio, ale druga połowa to już była totalna dominacja w tym regionie boiska i dobra współpraca pomocników. Kirchhoff już w Mainz zaskakiwał mnie swoją techniką i rozegraniem, ale to co pokazuje grając w środku pola to jest niemożliwe - gość mający prawie 2 metry wzrostu przyjmuje (a w sumie skleja) trudne piłki jak najlepszy technik. Szybkościowo wygląda lepiej niż Bastian czy Martinez. Prostopadłe piły - poezja. Na pewno Janek to miła niespodzianka ostatnich spotkań. Jeśli tak będzie grał na środku obrony to widzę spore problemy dla Holgera po powrocie w walce o 3. stopera (!). Reszta miała przebłyski, ale ogólnie wciąż jest kilka rzeczy do poprawy, przede wszystkim niedokładność (zapewne związana ze zmianą ustawienia), za dużo niecelnych podań jak na naszą drużynę. Skuteczność też na nie najwyższym poziomie, ale gdyby tak było to Thomas już dzisiaj zapewniłby sobie tytuł Króla Strzelców Pucharu Niemiec :) Żeby napisać jakiś kolejny pozytyw - w drugiej połowie akcje zawiązywały się już dużo ciekawiej i napewno można napisać o jednym nowym elemencie, który jest sporą nowością w naszej grze - więcej prostopadłych, wymijających obronę rywali podań - to na naszych ligowych rywali jest zabójcza broń. W końcu większość z nich to drużyny, które raczej murują bramkę grając przeciwko FCB, a jedna celna piłka pomiędzy jedną czy dwoma liniami może nam łatwo dać bramkę.
W każdym razie małymi kroczkami idziemy do przodu. Szkoda, że przez sporą ilość zmian Pepa musimy to robić, zamiast spokojnie rozwijać to w zeszłym sezonie układało się prawie perfekcyjnie...
Dzięki za mecz!
Pozdro

05.08.2013 22:33

Boateng co za akcja!

05.08.2013 22:17

Uff.. Martinez wbija do pomocy.

05.08.2013 22:10

Dobrze, że teraz chociaż Boa wchodzi na ŚO, a nie Martinez...

05.08.2013 21:57

Mueller hat-trick :)
Logika Pepa jest nie do ogarnięcia przeze mnie - Bastian ma jakiś uraz, musi zejść to za niego wprowadza nominalnego stopera (nieważne, że nieźle radzącego sobie na "6") Kirchhoffa, a prawdopodobnie pozbywa się idealnego na tą pozycję Gustavo...

05.08.2013 21:54

@robbery170
Akurat w pierwszym meczu Pucharu w zeszłym sezonie też nie było jakiegoś szału. Tak jak teraz wygrywaliśmy wysoko, ale nie wszyscy grali na maks możliwości.

05.08.2013 21:51

Mueller piach przez całą pierwszą połowę, gol w 45. minucie i teraz wywalczony (i strzelony) karny. Ten chłopak nigdy nie przestanie mnie zadziwiać :)

05.08.2013 21:48

@BW10
Problem jest taki, że większość użytkowników obecnie piszących na tej stronie założyło konta w trakcie poprzedniego sezonu (w sierpniu czy wrześniu rok temu bodajże), bo przez zmianę layoutu strony były problemy z hasłami i wiele osób było zmuszonych do pisania pod nowymi nickami :)

05.08.2013 21:44

@JudasPriest
Javi to wejdzie, ale na obronę z Buytena...

Po co porówynwać się do Borussii? Rzekomo jesteśmy od nich lepsi, więc co nas obchodzi, że przez 70 minut męczyli się nawet z 4-ligowcem? Nie ma co marudzić po prowadzimy i mamy wielką przewagę, ale w grze Bayernu cały czas jest coś nie tak. Nie ma tej pewności i co dziwne tego zrozumienia oraz wiary w siebie. Pisać pierdół, że się oszczędzają też nie ma co, bo do meczu z Gladbach jeszcze 4 dni, a zapewne wyjdzie na ten nieco mecz inny skład niż dzisiaj. Fakt jest taki - Guardiola rozstroił naszą drużynę zbyt dużą ilością zmian, ale wciąż ma sporo czasu.

05.08.2013 21:33

Swoje zrobili, ale jak to napisał Maciavelli dupy nie urywało. Na plus Robben i Shaqiri. Nie rozumiem dlaczego Mandzukic w ogóle nie jest wykorzystywany. To nie jest Gomez, który nie potrafi pograć piłką. Gdyby Mario częściej się udzielał w rozegraniu to mogłoby być wyżej, a tak pozostaje mu walczyć z dwoma czy trzema obrońcami w powietrzu, a to akurat jest element w którym nawet 4-ligowcy za bardzo nie odstają od najlepszych drużyn. Mimo wszystko to co Mandzu miał robił dobrze, więc do niego też nie można mieć pretensji. Mueller po swojemu - nie gra nic, a strzela. Kroos i Schweini średnio. Widać, że jeszcze nie do końca ten środek działa. Toni i Bastian wciąż nie są chyba pewni jaka jest ich rola. Z Martinezem wszystko było jasne - Javi od destrukcji, Bastian od zarządzania środkiem, Toni od rozgrywania z przodu. Obrony nie oceniam, bo nie ma jak. Brawa dla Rehden, bo te kilkanaście minut bronili się dzielnie i nawet mieli jeden czy dwa wypady, ale po golu całkowicie zniknęli z boiska. Nasi niestety wciąż za dużo kombinują i nie wiedzą co mają grać. Mam nadzieję, że szybko to się zmieni - w lidze z tą grą sobie poradzimy na początku, bo nie mamy jakichś mega rywali, ale Superpuchar Europy tuż tuż, a na ten mecz powinniśmy być gotowi przynajmniej w 90%. Teraz drużyna nie gra nawet na 70% możliwości piłkarzy...

05.08.2013 21:26

Przedłużać, zanim zacznie się zastanawiać po tym jak Martinez nieświadomie wygryzie go ze składu! :) To jak Boa się rozwija jest niesamowite. Przychodził do nas jako zawodnik, który sam nie wiedział czy jest środkowym czy bocznym obrońcą, a teraz jest absolutnym topem wśród stoperów nie tylko w Niemczech, ale też w Europie. W wieku 24 lat gra na środku obrony jak profesor. Po ostatnim sezonie stawiam go nawet wyżej niż Hummelsa.

05.08.2013 19:16

Będzie na Orange Sport, ale ostatnio któryś z meczów pucharowych nie był udostępniony na stronce Orange i można było oglądać tylko w TV. Z niemieckich kanałów leci na Das Erste (ARD). Poza tym nie powinno być problemów ze znalezieniem streamów w necie.

05.08.2013 17:58

@matiboss
No dobrze. Na spokojnie i bez spiny. Wszyscy jesteśmy tutaj fanami jednego klubu, więc szanujemy ten klub i siebie nawzajem. Pisanie na odpieprz z mnóstwem błędów z pewnością nie jest wyrazem tego szacunku. Naprawdę nie przeszkadza Ci, że ktoś piszę do Ciebie w ten (pozbawiony szacunku) sposób? Bo mi osobiście (i nie tylko mi jak widzę) to przeszkadza. Ja zawszę staram się pisać tak, by nikt nie miał problemów z odbiorem i oczekuję tego od innych. Rozumiem, że można walnąć jedną czy dwie literówki w komentarzu na kilkaset słów, ale robić błędy w większości zdań?
Dobra kończmy tą lingwistyczną dyskusję i wróćmy do najważniejszego tematu, czyli pierwszego meczu o stawkę w tym sezonie :)
Pozdro

05.08.2013 17:53

@matiboss
Chyba na serio nie skumałeś o co mi chodzi. Trochę mało bystry jesteś... Może po kilku latach z klubem zrozumiesz, że szacunek można wyrażać chociażby pisząc poprawnie nazwiska z wielkiej litery. Alt czy Shift nie boli, a przynajmniej nie koli w oczy jak się to czyta... Wyobraź sobie jakby wszyscy tutaj pisali waląc błąd za błędem - raczej nieprzyjemniej byłoby się tutaj udzielać, co?
W każdym razie jeśli wciąż nie rozumiesz o co mi chodzi - Adi to wszystko elegancko streścił.

05.08.2013 15:19

@matiboss
Tak, nie wiem o jakich zawodników chodziło, dlatego napisałem, że błędnie zostały napisane ich nazwiska... Cytat z zdf'a - "nie potrafisz czytać ze zrozumieniem"...
Jeśli ktoś nie potrafi poprawnie napisać nazwiska rzekomo ulubionego klubu to raczej marne jest jego przywiązanie.
"Ribery", "Schweinsteiger", "Kroos", "Robben" - czy to taki wysiłek? A może niech wszyscy piszą bez interpunkcji, z błędami ortograficznymi, rzeczowymi, składniowymi? Wtedy kibice Bayernu będą na pewno świetnie postrzegani, jako ci, którzy nawet nie potrafią poprawnie nazwać swoich zawodników...

05.08.2013 14:06

@Reeken89
Czyli jak zwykle. Zawodnik kupiony za 17 mln, który zrobił gigantyczny progres od czasu przyjścia do Bayernu zostanie sprzedany właściwie bez zysku. Jeśli już rzeczywiście miałby odejść to mam nadzieję, że dostaniemy za niego co najmniej 20 mln... Chyba tylko Guardiola nie widzi jak bezsensowna jest sprzedaż Gustavo.

05.08.2013 13:15

No, problem jest taki, że te dobre pomysły Pepa to pierdoły. Te złe mają związek z grą całego zespołu i poszczególnych zawodników...

05.08.2013 12:09

@Ilovefcbayern
Damn. Przed wysłaniem komentarza sprawdziłeś co "stworzyłeś"? Jedyne nazwisko jakiego nie przekręciłeś to Martinez : | Bez urazy, ale wyglądasz na trolla, albo mega sezonowca...

05.08.2013 11:40

I to akurat jest dobry pomysł. Dzięki temu każdy będzie starał się na treningach od początku do końca.

05.08.2013 11:13

Na 99% w pierwszym składzie wyjdzie dzisiaj Starke, dlatego że tak jak Pinto w Barcelonie ma być bramkarzem na Puchar. Reszta składu pewnie najmocniejsza, bo trzeba już się zgrywać przed ligą.
Jeśli to prawda z Gustavo i Contento to możemy ich żegnać. O ile Diego już od sezonu czy dwóch nie dawał wiele drużynie to puszczenie Luiza to będzie największa pomyłka transferowa od ściągnięcia Sławka Wojciechowskiego... Czemu Guardiola na starcie rozwala drużynę od środka? Myśli, że jeśli potem zbuduje ekipę, która wygra ligę czy puchar to będzie to jego wielka zasługa i sukces? Ambicje Pepa mogą nas zniszczyć...

05.08.2013 11:09

Nie sądzę, że Magath wie co mówi... Jak można przed początkiem sezonu stwierdzić, że ściągnięcie jakiegoś piłkarza było błędem? Koledzy będą mieli pretensje, że gra? Jeśli będzie się dobrze sprawdzał to chyba dobrze, że będzie grał. Jeśli nie to pretensje będzie można mieć tylko i wyłącznie do Guardioli. Po okresie przygotowawczym dużo bardziej cieszę się z przyjścia Thiago niż Pepa. Alcantara bardzo dobrze wprowadził się do drużyny czego nie można powiedzieć o nowym trenerze, którego pomysły nie uśmiechają się już nawet piłkarzom. Martinez w obronie? Mueller w ataku? Gustavo na wylocie, a Mandzukic i Boateng na ławce? To są obecne problemy naszej drużyny, a nie utalentowany, wszechstronny zawodnik, który sam wie, że póki co jest daleko w hierarchii pomocy i daje z siebie wszystko by to się zmieniło.

04.08.2013 19:16

@Reeken89
Jakby Gustavo miał odejść to po "wypożeczeniu" Cana stwierdziłbym, że Guardiola to mistrz zniszczenia...
Martinez to teraz obrońca (nie ważne, że nie potrafi grać na tej pozycji), nie ma Cana, nie ma nawet Tymoszczuka. Po odejściu Gustavsona nie będziemy mieli żadnego defensywnego pomocnika. Bastian to jednak dużo bardziej ofensywny piłkarz, nie wspominając o "geniuszach" odbioru w postaci Kroosa i Thiago. Wyobrażam sobie mecze z silniejszymi rywalami, w których będziemy tak punktowani jak w Superpucharze z BVB, kiedy przez 60 czy 70% czasu byliśmy przy piłce, a straciliśmy 4 bramy, bo obrona bez kogoś kto by ją wspomógł nie istniała.
Póki co nie ma co bronić czy krytykować Guardioli, bo właściwie nie zagraliśmy ani jednego meczu o punkty. Nie rozumiem jednak co niektórzy rozumieją przez stwierdzenie, że "Pep lubi ofensywny styl gry". Według mnie ofensywny styl mieliśmy już w poprzednich sezonach i wyglądało to tak, że przez większość czasu graliśmy na połowie rywali, oddawaliśmy mnóstwo strzałów, a do ataku byli zaangażowani praktycznie wszyscy, nawet Dante i Boateng potrafili świetnie włączyć się, czy rozegrać w odpowiednim momencie.
Ten "ofensywny styl Pepa" wygląda tak, że siadamy sobie na połowie rywali, oddajemy 50 podań wszerz boiska, a jak nie daj Boże rywal wyjdzie spod pressingu to prawie nikt się nie cofa. WTF?

04.08.2013 16:30

Jeden mecz zaległy, 5 punktów przewagi nad drugim miejscem. To wciąż początek sezonu, ale nie wiem co musiałoby się stać, żeby rezerwy nie awansowały.
Brawa dla trenera ten Haga i jego chłopaków :)

03.08.2013 17:06

@michal82snc
Spokojnie, raczej nie ma co się spodziewać że Polska zagra w finale MŚ. Prawdopodobnie nawet nie pojedzie do Brazylii za rok, więc nie ma co się spinać o takie pierdoły.
PS. Świetna robota, niezawodnej tłumaczki :)

03.08.2013 16:41

Jupp akurat start miał genialny. Wtedy nikt nie narzekał, wszyscy byli zachwyceni grą Bayernu (i brakiem Van Gaala). Dopiero po zimowej przerwie wszystko zaczęło się sypać, mnóstwo wpadek i sezon zakończony z trzema vice-tytułami. Przyznam szczerze, że sam zastanawiałem się czy nie lepiej pozbyć się Heynckesa i kilku zawodników winnych tej porażki, bo obawiałem się, że mogą się wypalić i nic dałoby się więcej wycisnąć z tej drużyny. Z drugiej strony bałem się kolejnej przebudowy. Gra za Juppa w pierwszym sezonie wyglądała dobrze w praktycznie każdym meczu, tyle że często brakowało pewności siebie i wiary we własne umiejętności. Przegrane wszystko w 2012 dodało tylko wszystkim pewności siebie i chęci do wygrania wszystkiego. Poprzedni sezon udowodnił jak bardzo się myliłem.
Teraz jest Pep. Trzeba mu życzyć wszystkiego najlepszego, ale on sam stawia sobie kłody pod nogi. Zamiast spokojnie wprowadzać zmiany wprowadza jakaś pieprzoną rewolucję, w której 3/4 składu się gubi. Trzymam kciuki za Guardiolę, tylko powinien zastanowić się nad tym co robi, bo już teraz zdawać się może, że z genialnej drużyny zostało niewiele. Pytanie, czy Pep dalej będzie układał te klocki na nowo, czy skorzysta trochę z pomysłów Juppa? Ta druga opcja jest pewniejsza i lepsza na teraz, ale druga, jeśli wszystko wyjdzie, jeśli wszyscy zrozumieją o co w tym wszystkim biega, jeśli trener i zawodnicy stworzą jedność może dać nam potężne zyski w przyszłości, tj. za sezon/dwa.
Tylko błagam! Koniec z eksperymentami i pozbywaniem się super zawodników bez podawania przyczyny... (patrz. Gomez, Gustavo?)
Pozdro

03.08.2013 00:05

Jeśli Luiz rzeczywiście miałby odejść to ja kompletnie stracę wiarę w dobre chęci Guardioli i zacznę uznawać go za sabotażystę, który przyszedł zniszczyć klub od środka.
To żart oczywiście, ale prawda jest taka, że już ostatnie ruchy Pepa są bardzo niepokojące. Bayern to nie zabawka, w której można eksperymentować do woli. Nie ma Gomeza, nie ma Cana, wielu zawodników ma wymyślane nowe pozycje. To wszystko jest kompletnie bezsensu... Przygnębiające, bo znowu zaczynam czuć, że BVB jest krok przed nami, choć jeszcze niedawno wiedziałem, że są trzy za...

02.08.2013 23:54

Jak odejdzie i Diego i Luiz, w dodatku przy "wypożyczeniu" Cana, to nie będziemy mieli ŻADNEJ alternatywy na lewą obronę. A jeśli Alaba złapie kontuzję? Co wtedy?

02.08.2013 20:58

Czyżby tłumaczenie przyszłych porażek?

02.08.2013 20:56

Jeśli Guardiola nie będzie faworyzował Alcantary to raczej nie powinien grać w pierwszym składzie. Oczywiście "pierwszy skład" to pojęcie względne przy naszej kadrze, ale mimo to Thiago nie powinien być traktowany jako pewniak w pomocy. Wciąż dużo wyżej cenię Kroosa, Muellera, Shaqiriego, nie wspominając o Bastianie.
Zresztą ta czwórka w pomocy będzie bardzo elastyczna, nic nie szkodzi na przeszkodzie, żeby raz zagrali Robben, Kroos, Goetze i Ribery, a następnego razu Mueller, Thiago, Pizarro (bardziej jako cofnięty napastnik niż pomocnik, ale formalnie w linii z resztą) i Shaqiri.

02.08.2013 20:38

Stronka w końcu odżyła!
Wnioski po Audi Cup i całym sezonie przygotowawczym:
- Muller nie jest środkowym napastnikiem
- Martinez nie jest środkowym obrońcą
- Thiago nie nadaje się na "szóstkę", ale będą z niego ludzie jeśli będzie grał wyżej
- Mandzukic jest dla nas niezbędny
- gra bez defensywnego pomocnika to samobójstwo
- ustawienie 4-1-4-1 (względnie 4-3-3) nie jest takie złe, pod warunkiem, że piłkarze grają na swoich pozycjach
- Kirchhoff czy to w obronie czy na defensywnym pomocniku prezentuje się nie najgorzej, myślę że ściągnięcie go za darmo było dobrym posunięciem, bo jako zmiennik może się przydać
Patrząc na to jak poszczególni zawodnicy grali w tych wszystkich sparingach postawiłbym na taką "jedenastkę" (do czasu powrotu Goetze i powrotu formy Martineza):
Neuer - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Schweinsteger - Robben, Mueller, Kroos, Ribery - Mandzukic
"Drugi" skład:
Starke - Rafinha, Van Buyten, Kirchhoff, Gustavo - Martinez - Shaqiri, Hojbjerg, Thiago, Goetze - Pizarro
Szanse powinni dostawać też czasem Weiser, Weihrauch i Green, bo w okresie przygotowawczym grali świetnie. Zwłaszcza ten ostatni jest odkryciem tego lata.

02.08.2013 19:16

Bardzo dobra opcja z Emre! Wypożyczenie nie wchodziło w grę, bo za rok i tak odszedłby za darmo, a tak mamy możliwość ściągnięcia go po dobrych występach w Leverkusen. Swoją drogą - Can zagra w Bayerze z numerem 10 :)

02.08.2013 18:43

@Makaj
Właśnie nie zrozumiałem dokładnie co tam powiedział, ale jeśli rzeczywiście "Jugol" to strasznie nieetyczne i nieprofesjonalne zachowanie Tomasza "szczeliłem z 40-tu metruf" Hajty... Borek w sumie też geniusz, bo o ile pamiętam bardziej zaśmiał się po tym komentarzu niż go skarcił, ale co on może się wykłócać z legendą polskiej piłki. Każdy komentarz przeciw Bayernowi = komentarz za BVB, więc pewnie rzeczywiście się z niego cieszył. Tak to już jest w naszym poranionym kraju. Zawiść, nienawiść, zazdrość. Jak najlepsza drużyna poprzedniego sezonu w Europie jest według nich za słaba na "boskiego" Roberta to ja nie wiem, gdzie sięgają jego ambicje? Może powinien zmienić dyscyplinę i pójść do NBA. Tam byłby gwiazdą równą LeBronowi czy Kobe'emu...

27.07.2013 23:24

@zdf
To tylko frajerstwo Barcy, że go puścili. Thiago dałby Barcelonie dużo więcej niż podstarzały Xavi bez formy. Wszyscy tak twierdzą.
Jak Alcantara miał dojrzeć i się rozwinąć jak "boidupy" z Katalonii bali się go na poważnie wprowadzić do drużyny. Jakby u nas taki zawodnik się wychował to dawno byłby już w czołowce ŚP Europy, tak jak Alaba jest chyba najlepszym LO na kontynencie (w sumie szczerze interesuje mnie Twoja opinia na temat Davida - zastanawiałem się kto mógłby być wyżej od niego i nie potrafiłem znaleźć żadnych kandydatów - też myślisz, że "DA27" jest topem wśród lewych obrońców?).
Dajmy mu czas, tak samo jak Guardioli. Piszesz, że on z Barcą cały czas grał tak samo - tyle, że to nie jest Barca. To jest FC Bayern. Tutaj piłkarze są dużo bardziej elastyczni. Udowodnili w zeszłym sezonie, że potrafią zagrać praktycznie wszystko. Czemu teraz Pep miałby ich ograniczać? Żeby wprowadzać na siłę tiki-takę, choć wszyscy wiedzą, że się w Monachium nie sprawdzi? Daj spokój.
Pozdro

27.07.2013 23:12

Pewnie się powtórzę, ale postawa obrony w tym meczu naprawdę martwi. Już na początku przygotowań coś było z tym nie tak, ale potem, jak zaczęliśmy grać z poważniejszymi rywalami to jakby wracało na dobre tory. Dzisiaj pierwszy mecz przed sezonem z naprawdę mocną drużyną, będącą na tym samym poziomie przygotowań, z nawet nieco lepszą sytuacją kadrową (mimo braku Piszczka i Mchitariana. BVB nie miała graczy na Pucharze Konfederacji, więc nie musieli czekać jak głupi pół miesiąca na trójkę swoich ważnych zawodników...) i od razu taka dupa w tyłach... Borussia grała bardzo ładnie w pressingu, ale w ataku naprawdę nie grali nic górnolotnego. Trzy z tych bramek były bez problemu do wybronienia, czy to przez bramkarza czy obrońców w normalnej dyspozycji. Niestety przypomnienie czasów "Daniela Van Kłody" i dwie bramki na jego koncie plus błąd Starke, no i ostatnia brama kiedy Lewy przez pół minuty robił sobie z piłeczką co chciał (powinien dostać przynajmniej ze trzy "kosy" i po akcji, ale tutaj znowu brak "szóstki" i w środku pola przed naszą bramką napastnik rywali się zabawia), no i zaczynamy sezon fatalnie. Dobrze, że ten mecz nie ma jakichś większych konsekwencji poza utartą dumą i stratą najmniej ważnego trofeum z tych, które są w naszym zasięgu, ale Bayernie... BUDZIMY SIĘ! Sezon się rozpoczął, nie ma co wspominać poprzedniego, kiedy rozwaliliśmy wszystko. Teraz trzeba rozwalać dalej, a taki trener jak Guardiola jest zobligowany, żeby maszynkę do zabijania z poprzedniego sezonu utrzymać na właściwych torach. Dzisiaj przykro było patrzeć na nieporadność Pepa...
Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, mamy ekipę, która może zmieść wszystkich, tylko trochę więcej zaangażowania i pomysłu. Dzisiaj zagraliśmy tak jakby to był mecz towarzyski - zero waleczności. Borussia wygrała z nami będąc drużyną, której po prostu bardziej na tym zależało, a więc - bardziej na to zasłużyli i słusznie wygrali Superpuchar. Oby na tym się skończyło :D
PS. Tych, którzy krytykują Thiago - jak znajdziecie odpalcie powtórkę akcji na 1:1, powtórkę akcji koło 80 minuty, kiedy przerzucił całą pomoc i obronę i BVB, a tylko egoizm Thomasa nie dał nam bramki na wyrównanie (powinien oddać do Pizzy na pustą bramkę...) plus kilka innych sytuacji z drugiej połowy - dalej uważacie, że to słaby, nienadający się na Bayern piłkarz? To jest genialny zawodnik, z którego za kilka lat może być TOP3 środkowych pomocników świata, ale to żaden defensywny pomocnik. To jest kluczowa pozycja, na której powinien grać silny, zdecydowany piłkarz (Martinez, Gustavo, ew. Bastian), a nie kreatywny, ale bardzo słaby fizycznie Alcantara.
Nie załamujemy się! Jest jeszcze w tym roku parę tytułów do wygrania, a potem nawet więcej :)
Dzięki za mecz!
Pozdro

27.07.2013 23:02

Haha! "Gdzie ten Robert chce iść, do słabszej drużyny?" Panie Mateuszu - czy nie pamięta Pan jaka drużyna wciąż jest obecnym zdobywcą potrójnej korony?

27.07.2013 22:24

Najgorsze jest to, że do piłkarzy poza Van Buytenem nie można mieć większych pretensji. Guardiola po prostu przekombinował. Z takimi "sztuczkami" nie da się wygrać meczu z taką drużyną jak BVB. Niezbyt dobry start Pepa, jego przyjście wyraźnie rozstroiło ta drużynę, ale ja nadal wierzę, że jak wszystkie zmiany, które Pep wprowadza spowodują, że znowu zaczniemy zabijać :)

27.07.2013 22:21

Pep zwariował. On tego meczu chyba nie taktuje jako rywalizację o trofeum, tylko jako sparing? Co to za zmiana...

27.07.2013 22:15

Mueller mógł odegrać do Pizzy miałby pustaka i byłby remis...

27.07.2013 22:10

@zdf
Co się spinasz? Za pierwszym razem zażartowałem, teraz też, bo często Twoje komentarze są aż za bardzo nieprzychylne Bayernowi. Nie twierdzę rzecz jasna, że nie jesteś fanem FCB, ale czasem mógłbyś jednak spojrzeć bardziej okiem fana naszej drużyny niż obiektywnego, beznamiętnego obserwatora.
Dzisiaj do czego można się najbardziej przyczepić to rzecz jasna masakrycznie słaba obrona. Nie wiem co się stało z naszą zeszłosezonową defensywą, która naprawdę byłą genialna. Reszta jest nie najgorsza. Dwie bramki po świetnie wypracowanych akcjach - to może cieszyć.

27.07.2013 22:01

Mandzu jakby to by weszło to wszyscy krytycy musieliby wyjść :D

27.07.2013 21:56

Haha! Hajto ładnie wyśmiewa farmazony wygadywane przez Borka :)
ROBBEN!

27.07.2013 21:54

@Bawarczyk95
Na pewno nie cieszący się z każdej porażki Bayernu zdf...
Jest jeden plus tego meczu - stracimy kilku sezonowców :) Gra obronna naszego zespołu w dzisiejszym meczu jest na strasznie niskim poziomie. Z taką defensywą raczej nie można myśleć o zwycięstwie na wyjeździe z taką ekipą jak BVB.

27.07.2013 21:51

Co robi najlepsza obrona poprzedniego sezonu w Europie?

27.07.2013 21:47

Van Buyten wraca do formy sprzed kilku lat.. Spieprzył całą genialną robotę z poprzedniej akcji...

27.07.2013 21:46

Thiago świetnie, Lahm idealnie i Robben dopełnił formalności. I co jedziemy do karnych? :)

27.07.2013 21:45

@zdf
To, że gramy lepiej niż BVB to raczej głupota, ale nie powiesz chyba, że Borussia wypracowała sobie jakąś wielką przewagę. Czuję, że gdyby Starke nie spieprzył tej bramki to dalej byłby remis, bo obie drużyny nie mają jakiegoś wielkiego pomysłu na pokonanie bramkarza rywali...
Swoją drogą - ciekawe ile Dortmund wytrzyma na takim pressingu? W końcu to wciąż okres przygotowawczy, nikt jeszcze nie ma sił na zagranie całego meczu na maksa, więc nie zdziwię się jak koło 60 czy 70 minuty wysiądą kondycyjnie.

27.07.2013 21:34

@jastrzab123
Dokładnie - Thiago to nie jest gracz na "szóstkę". Jest za słaby, za niski. Mam nadzieję, że ten mecz nauczy czegoś Pepa. Od początku pomysł z Alcantarą na tej pozycji był poraniony, ale poprzedni, wyraźnie słabsi od nas rywale nie potrafili tego wykorzystać. Klopp to taki typ, że jak wyczuje jakąś słabość to na upartego będzie kazał swoim zawodnikom ją wykorzystać. I wyraźnie wykorzystują - prostopadłe piły od obrońców (brak DP - nie ma komu przeciąć) plus słaby mecz Starke, który jest niemiłosiernie ciśnięty przez napastników Borussii.
Tylko ja mam takie wrażenie, że Klopp dużo lepiej przygotował się do tego meczu od Pepa?

27.07.2013 21:31

Gundogan akurat na "10" gra słabo i dzisiaj też jakoś nie błyszczy - na pewno najsłabsze ogniwo ataku BVB.
Szkoda tej straconej bramki, bo ona ustawiła mecz - BVB może grać to co lubi najlepiej, czyli szybkim atakiem, a my musimy męczyć się w środku pola w dodatku bez defensywnego pomocnika, który zawsze łączy obronę z atakiem.
@Hubertus82, nie posraj się, nie gramy źle, tyle że brakuje dokładności i trochę szczęścia. Zajawka Borka jest kompletnie nieuzasadniona, bo BVB nie ma jakiejś wielkiej przewagi, tylko ma ustawiony mecz i może grać swoje.
W każdym razie, chyba wszyscy dochodzimy do jednego wniosku - z takimi ekipami jak BVB (finalista CL to chyba drużyna z absolutnego topu Europy?) NIE MOŻNA grać bez defensywnego pomocnika.

27.07.2013 21:25

Kurde, Hajto z sensem gada - wiedział, że Kroos wrócił po kontuzji i musi wrócić dobrej dyspozycji, a Thiago nie rozumie się jeszcze dobrze z drużyną. BVBorek cały czas tylko nawija jak genialną mamy linię pomocy i jak "słabi" piłkarze BVB z nami walczą....

27.07.2013 21:17

Lewy zaskakuje walecznością, może chce się pokazać nowemu pracodawcy?

27.07.2013 21:12

@zdf
Zaczął się kiwać w naszym polu karnym i prawie stracił piłkę...

27.07.2013 21:05

Starke zwariował :)

27.07.2013 21:01

@ktos90
http://www.bayern.munchen.pl/art/show/schweinsteiger-wci-ma-kopoty-z-kondycj/12605
Trochę wysiłku...

27.07.2013 20:59

Brakuje jednak tego defensywnego pomocnika - nie ma komu przecinać niektórych akcji BVB, ale ogóle można powiedzieć, że obie drużyny wyglądają dobrze. My prowadzimy grę i gdyby Shaq lepiej przymierzył mogłoby już być 1:1, ale czuję, że uda jeszcze się przynajmniej wyrównać. Szczerze mówiąc chętnie obejrzałbym karne, więc remis mi pasuje.

27.07.2013 20:58

W obronionych setach bramkarzy - Romek 1:1 Tom :)
Naprawdę dobry mecz. Obie drużyny graja dosyć "wesoły" futbol. Szkoda, że błąd Starke za darmo dał BVB prowadzenie...

27.07.2013 20:51

@zdf
To był żart...

27.07.2013 20:48

@Jermin
Nie przesadzaj - to wciąż jest mecz przedsezonowy i lepiej nie ryzykować wystawiania piłkarzy, którzy nie są gotowi do gry. Po przegranym Superpucharze nikt nie będzie płakał, a jakby teraz przed inauguracją Bundesligi mielibyśmy stracić ważnych graczy...

27.07.2013 20:45

zdf smuci się jedynie z tego, że Lewy był na spalonym i nie zaliczyli bramy :)

27.07.2013 20:42

Starke strasznie spieprzył - szkoda, że BVB strzela bez jakiejś wypracowanej sytuacji...

27.07.2013 20:37

Borek i Hajto? No to szukamy streama z ZDF :D

27.07.2013 20:05

Dziwne, ucięło mi kawałek komentarza, a jestem przekonany, że go napisałem...
To zdanie miało brzmieć:
"Pewnie po meczu z BVB wszyscy się zbiorą i pomyślą kogo by tu jeszcze opchnąć, ale puszczenie Gustavo, zwłaszcza że sam Luiz wciąż powtarza, że chce grać byłoby totalną głupotą"

27.07.2013 16:41

@zdf
Tak samo "rozwojowa" jak transfer Lewego czy Shaqiriego? "Kwestia" transferu będzie rozwiązana jak kluby podadzą taką informację. Teraz to tylko i wyłączenie spekulacje. Zresztą o dokładniejszych ruchach transferowych miała zadecydować rada, która z tego co mi wiadomo jeszcze się nie odbyła. Pewnie po meczu z BVB wszyscy się zbiorą i pomyślą kogo by tu jeszcze opchnąć, ale puszczenie Gustavo, zwłaszcza że sam Luiz wciąż powtarza, że chce grać. Luiz jest idealnym zmiennikiem przynajmniej na dwie pozycję - defensywnego pomocnika i lewego obrońcy. Niby jest Contento, ale on ani nie daje drużynie nic w ataku, ani nie jest zbyt dobry w obronie, więc lepiej postawić tam w razie potrzeby świetnego w defensywie Luiza niż Diego...
Swoją drogą - wczoraj któryś z niemieckich portali pisał, że Wolfsburg zrezygnował już z prób pozyskania Gustavo i przerzucił się na młodego ŚP z Juve - Lucę Marrone. To w końcu co jest prawdą? Zapewne napiszesz, że to co sam napisałeś, bo przecież nigdy się nie mylisz, ale póki co nie opierajmy się na plotkach...
PS. Nie zabijaj, chciałem tylko napisać, że nie wszystko co pisze się w mediach koniecznie musi być prawdą... Jeśli masz napisać, że nie znam się na piłce czy inne pierdoły niewprowadzające nic do tematu to lepiej się wstrzymaj.

27.07.2013 16:37

Skrót ostatniego sparingu Fiorentiny, kiedy Gomez strzelił dwie bramy :)
http://www.youtube.com/watch?v=TuCL2skSkgc

27.07.2013 12:37

Robben gra w Bayernie 5. sezon i cały czas mówi, że świetnie czuje się w Bayernie (pewnie to zasługa dra Muellera-Wohlfahrta :)).
Neuer cały przez ponad 20 lat grał grał w jednym klubie, dopiero jak zrozumiał, że trzeba iść dalej to przeszedł do Bayernu i teraz mówi, że jedynie nie jest pewien, czy FCB będzie jego ostatnim pracodawcą, chociaż planuje grać tu jeszcze wiele lat.
Lewandowski gra w Borussii trzy sezony i cały czas marudzi, że nie dali mu odjeść, etc. Poza tym w żadnym klubie (poza BVB) nie przesiedział dłużej niż 2 lata.
Do kogo z tej trójki najbardziej pasuje tytuł "najemnika" w rozumieniu kibiców
A to, że zazwyczaj stoi i czeka na piły to jest fakt. Lewy w porównaniu do krytykowanego przez większość polskich "ekspertów Mandzukica jest dużo mnie ruchliwy i waleczny. Dużo bardziej wolę walczaka Mandzu, niż strzelającego więcej, ale pracującego mniej Lewandowskiego. U nas i tak ma kto strzelać. Poza Mario: Mueller, Ribery, Kroos, Schweinsteiger, Robben, Shaqiri do tego dochodzą Goetze i Thiago. My wytrzymamy bez pustaków Lewego - dlatego bez skrupułów można stwierdzić, że nie jest on nam potrzebny, zwłaszcza, że w ogóle nie widzi mi się w koncepcji Pepa. Jeden "kołek" Gomez odszedł (nie żebym się z tego jakoś cieszył, ale fakt, że Mario też nie wkomponowałby się w "nowy" Bayern) - po co ściągać kolejnego?

27.07.2013 12:21

@KS13
Spójrz na to z innej strony - jeśli wygramy bez naszego najlepszego zawodnika to zwycięstwo będzie miało lepszy smak :)

27.07.2013 00:29

Na pewno jutro się jakiś znajdzie. Zazwyczaj jakościowo najlepsze są na DrHTV, ale podczas większych "eventów" zdarzają się tam spore zciny. W każdym razie na pewno niejedna osoba wrzuci tutaj swoje linki.
Swoją drogą - nie dziwię się, że Twoja rodzina zrezygnowała z nc+ patrząc na to jakie mają ceny i jak traktują klientów...

26.07.2013 23:28

Superpuchar mimo tego, że jest oficjalnym meczem to nie jest tak istotnym trofeum jak chociażby liga czy puchar. W zeszłym sezonie jak wygraliśmy to bardziej cieszyłem się z pierwszej od dawna wygranej z BVB niż z tego trofeum. W tym sezonie jak go wygramy to fajnie, ale jak przegramy po karnych, w meczu prezentując się dobrze to nie będzie tragedii.
Oczywiście jesteśmy faworytem, bo poza środkiem ataku i lewym skrzydłem na każdej pozycji będziemy mieli lepszego, lepiej przygotowanego (wnioskując ze sparingów obu ekip) zawodnika, więc rozum musi podpowiadać, że to nasz FCB wygra i to wygra wyraźnie (nie mówię o pogromie, ale o przewadze w meczu i końcowym wyniku oscylującym koło 2:0 czy 3:1).
W każdym razie - trzymam kciuki za naszą drużynę i liczę na wygraną, ale nie czuję tych emocji jak przed spotkaniami chociażby w Bundeslidze.

26.07.2013 23:20

@eihthype
Szkoda, że nie jadą jak czołg w 3. Bundeslidze bez tego "choćby" :) W Niemczech rezerwy klubów mogą grać najwyżej właśnie w 3. lidze. Jak tak dalej pójdzie to raczej z awansem nie powinno być problemów, nawet mimo to, że awansuje tylko jedna drużyna.

26.07.2013 22:12

Już bankowo mogę powiedzieć, że Tom nie puścił żadnego gola w poprzednim sezonie. Sprawdziłem jego występy w poprzednim sezonie - 1 mecz w DFB-Pokal (myślałem, że było więcej), 4 w Bundeslidze, 0 bramek straconych:
http://www.transfermarkt.de/de/Tom Starke/leistungsdaten/spieler_80_2012.html#L1
Gdzieś czytałem, że Tom ma być dla Guardioli golkiperem "pucharowym" jak Pinto, więc Pep wystawi go w każdym meczu, nieważne czy będziemy grać w 1. rundzie z 4-ligowcem (nawet nie pamiętam jak nazywa się ta drużyna...), czy w finale z BVB. I dobrze, bo przynajmniej na to Starke zasługuje i to nie tylko ze względu na swój poziom sportowy, ale też dlatego, że jest dobrym duchem zespołu, podobnie jak Rafinha.

26.07.2013 22:01

Na pewno w pucharze nie puścił ani jednego, bo pierwszą bramkę strzelił nam Wolfsburg w półfinale przed przerwą na 2:1. Mecz skończył się 6:1 dla nas, a bronił Neuer.
W lidze chyba też nie, musiałbym sprawdzić, ale Tom w jednym meczu obronił nawet karnego, nieważne, że głową - obroniony to obroniony :)

26.07.2013 21:56

Akurat Hertha nie bardzo - tak świetnie spisuje się "nasz" Kraft :)
Drużyn, których bramkarze nie są wcale lepsi od Toma jest nawet sporo, przynajmniej według mnie, a meczów Bundesligi w poprzednich sezonach trochę obejrzałem. Starke mógłby spokojnie rywalizować o bluzę z numerem 1 w Schalke (tam w zasadzie wciąż nie ma pierwszego bramkarza po odejściu Manu - najczęściej gra Hildebrand, ale to podobna półka do Toma), Stuttgarcie (Ulreich popełniał sporo błędów w ostatnim czasie), Werderze (Mielitz to raczej słaby golkiper), Freiburgu (Baumann stracił formę sprzed roku czy dwóch), gdyby Schaffer nie był kapitanem to także w Norymberdze, Mainz też nie ma stabilizacji na tej pozycji (czasem gra Wetklo, czasem Mueller), Alex Manninger ma kontuzję i nie wiadomo kiedy wróci, więc w Augsburgu rywalizowałby tylko z anonimowym Amsifem, Hoffenheim (Wiese w zeszłym sezonie prawie nie grał, Gomes wrócił z wypożyczenia do Tottenhamu, więc pozostaje tam mało doświadczony Casteels). Tak jak Ty, nie wiem kto broni w Brunszwiku, więc tu pozostawię bez oceny.
Mamy więc prawie połowę drużyn Bundesligi, w których Starke mógłby bez problemu grać jako pierwszy bramkarz. Wyraźnie lepsi są od niego tylko Neuer, Weidenfeller (jakby nie patrzeć), Leno, Benaglio, Adler, ter Stegen i Trapp. Reszta jest bez problemu w zasięgu Toma :)

26.07.2013 21:48

Wow! Ale te nasze rezerwy grają! Miałem obawy przed ściąganiem trenera z zagranicy, ale okazało się, że Erik ten Hag naprawdę świetnie prowadzi tą drużynę. Na razie dwa pogromy i jedno wyraźne zwycięstwo. Oby tak dalej!
Co do jutrzejszego meczu - nawet mimo braku Manu i Francka pozostajemy faworytem. Borussia ma podobne problemy - kontuzje Mchitariana i Piszczka plus nie wiadomo co z Błaszczem i Aubameyangiem (choć to pewnie kolejne zasłony dymne Kloppa, na które wszyscy przestali zwracać uwagę). Jeśli jednak rzeczywiście zabraknie tej dwójki to bez Ormianina nie wiem kim oni zagrają w ofensywie. Wszystko na co postawi Klopp to będzie ryzyko - Grosskreutz raczej zagra na prawej obronie, Hofmann nie ma doświadczenia, Schieber to w ogóle szkoda gadać jak słaby jest. Gundogan raczej nie najlepiej czuje się na "dziesiątce". Nasze problemy przy kłopotach trenera Borussii są niczym.
Na bramce zagra Starke, który w każdej drużynie Bundesligi poza Bayernem, oboma Borussiami, Eintachtem i Leverkusen miałby zapewnione miejsce w bramce. Na lewym skrzydle na pewno wyjdzie Shaqiri, który jest chyba naszym najlepszym zmiennikiem - jego wejścia zawsze dają sporo świeżości, a gdy gra od początku to nie odstaje od reszty drużyny. Oczywiście to jeszcze nie poziom Francka czy Arjena, ale za kilka lat może przebić ich obu.
Mój skład:
Starke - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Gustavo - Mueller, Kroos - Robben, Mandzukic, Shaqiri
Rozpisałem 4-3-3, bo tak jest mi łatwiej i mniej dziwnie :) Mam nadzieję, że na środku pomocy zagra prawdziwa szóstka - Gustavo zagrał póki co najwięcej, bo około 40 minut z Barcą i grał na swoim, wiecznie równym poziomie, więc nie powinno być ryzyka wystawiając go tak szybko po powrocie z urlopu. Po przerwie może co najwyżej zejść, a za niego Bastian. Thiago jeszcze nie widzę w pierwszym składzie na mecze o stawkę, zresztą nawet Pep wypowiadał się, że nie jest na to gotowy.

26.07.2013 21:29

Trochę dziwna sytuacja - Thiago odszedł do lepszego klubu, mającego znacznie silniejszą kadrę od Barcelony, a w Bayernie jest znacznie wyżej ceniony przez klub, kibiców i kolegów niż w swoim macierzystym klubie.

26.07.2013 14:01

Na nawet pamiętam jak po pierwszym mistrzowskim sezonie Kloppa i pierwszych błyskach Mario, większość z nas przyzwyczajona do tego, że najlepsi piłkarze Bundesligi przychodzą do Bayernu pisała, że Goetze prędzej czy później do nas przyjdzie. Okazało się, że trafiliśmy :)

26.07.2013 00:06

Guardiola już teraz zaczyna stawiać na Muellera w środku ataku. Zdaje się, że jedynym typowym napastnikiem jaki się u nas na dłużej ostanie będzie Mandzu, dlatego że jest wyjątkowo ruchliwy i waleczny. Le(ni)wy w ogóle nie pasuje do tego projektu nie pasuje...

25.07.2013 21:25

@bassactiv
Ja też jestem zadowolony, ale są pewni wiecznie niezadowoleni użytkownicy tej strony, którym nigdy nie dogodzisz...

25.07.2013 21:00

Z Kroosem jest taki problem, że on ma problem z utrzymaniem formy - potrafi zagrać 5 genialny meczów, być liderem drużyny, brać grę na swoje barki, ale potem przytrafić mu się 3 takie, że kompletnie cieniuje i gra na alibi. Jupp ogólnie świetnie rotował składem, ale Kroos był nietykalny, nawet bardziej od Ribery'ego, bo zwyczajnie był ulubieńcem Heynckesa jeszcze z czasów Leverkusen (swoją drogą - oby tak teraz nie było z Thiago...). Przykro takie coś pisać, ale jego kontuzja wyszła nam na dobre, bo właśnie wtedy miał słabszy okres, a mimo to grał. Robben z kolei dokładnie w tym czasie odzyskał swoją wielką formę sprzed dwóch sezonów i miał wielki udział w wygranym dwumeczu z Barcą, o finale Champions League nawet nie wspominając. Teraz mam nadzieję, że jak już Goetze dojdzie do siebie to będzie dostawał na "dziesiątce" tyle szans co Kroos, bo rywalizacja tej dwójki może być naprawdę ciekawa. Thiago jak wspomniałem to inny gracz, dużo bardziej pasujący na zmiennika Bastiana.

25.07.2013 19:51

Kroos jest świetnym rozgrywającym i ma genialną prawą nogę, czy jeśli chodzi o strzały, przerzuty czy wrzutki, ale jest dość wolny, więc nie ma dryblingu. Thiago, a zwłaszcza Goetze to zawodnicy, którzy są dużo szybsi i potrafią dużo lepiej kiwać niż Toni, ale za to są dużo mniej dojrzali, brakuje im... ogarnięcia. Alcantara w tych kilku meczach pokazał, że jest świetnym technikiem i ma świetne prostopadłe podania, ale jak trzeba uspokoić i spowolnić grę to popełnia błędy, podaje pod nogi rywali. Zresztą dla mnie Thiago to jak na razie zmiennik dla Bastiana, a Goetze - rywal Kroosa do gry w pierwszym składzie, ale obaj póki co są szczebelek niżej od Kroosa.

25.07.2013 19:08

Demichelis.
Mi zawsze wydawało się, że Bastian gra "ósemkę", a nie "szóstkę" - zawsze biegał wyżej niż ten drugi defensywny pomocnik, czy to był Van Bommel, Gustavo czy Martinez, więc o co chodzi? Dużej różnicy nie byłoby gdyby grał jako jeden z tych środkowych pomocników. Na defensywnym nie mógłby włączać się tak do gry ofensywnej, a to byłaby wielka strata (patrz. statystyki goli i asyst z zeszłego sezonu). Będziemy grać trzema pomocnikami, więc można rozpisać to tak:
6 - Martinez
8 - Schweinsteiger
10 - Kroos
Wiele się nie zmieni... Oczywiście Thiago i Goetze to póki co nie są podstawowi zawodnicy. Alcatara też powinien najpierw wywalczyć miejsce w składzie...
W każdym razie nie rozumiem zbytnio wypowiedzi Bastiana. Myślałem, że spodoba mu się rola jednego z bardziej wysuniętych pomocników. Teraz okazuje się, że woli grać na pozycji na której nie będzie mógł rozwinąć skrzydeł, a poza tym grał na niej w max. 10 meczach w ogóle...

25.07.2013 18:51

Tak poza tematem - według mediów Wolfsburg już pogodził się z tym, że Gustavo nie odejdzie z Bayernu i przerzucili się na Marrone z Juve.

25.07.2013 16:25

Thiago to w ogóle jest słaby zawodnik, nienadający się do Bayernu, 20 mln € jakie za niego daliśmy to z cztery razy za dużo. Guadiola to debil, jeśli twierdzi, że to jakiekolwiek wzmocnienie.
Zagrał dwa świetne mecze w Telekom Cupie (z według mnie lepszymi rywalami niż wczorajsza "Barcelona") i jeden słaby przeciwko swojej byłej drużynie (więc pewnie miał trochę spętane nogi), gdy na boisku nie było poza Riberym zawodnika, któremu zależałoby na dobrej grze. Wyciąganie wniosków po jednym sparingu - jak ja to uwielbiam.

25.07.2013 15:09

Widzę, że nie ogarniasz. Gustavo zagrał w każdym meczu PK 90 minut...

25.07.2013 14:40

@Miki93
To jest lipa :) Żadnych Martinezów w środku obrony. To jest pomocnik... Poza tym - czym Goetze zasłużył sobie, żeby grać w pierwszym składzie?

25.07.2013 14:36

@matipapugi4
Pierwszy mecz jak wspomniał cayman, a poza tym po jakichś 15 minutach Dante wszedł w mecz i zaczął grać na wysokim poziomie (to super efektowne ściągnięcie piłki z nogi Sancheza w locie!). Dante zagrał naprawdę dobrze jak na pierwsze spotkanie w tym sezonie. Według mnie zagrał lepiej niż Boa, który sporo odpuszczał. Mam nadzieję, że nasza para stoperów nie zostanie rozdzielona, bo po poprzednim sezonie, kiedy świetnie się uzupełniali, teraz może być tylko lepiej, bo zrozumienie będzie na jeszcze wyższym poziomie. Nie wspomnę nawet o absurdalnym pomyśle cofania najlepszego defensywnego pomocnika Europy do obrony. Wszystkie argumenty (poziom gry obecnych stoperów, współpraca Javiego z Bastianem i Kroosem, poprzedni sezon na szóstce w wykonaniu Baska, etc., etc.) są przeciw. Nie wierzę, żeby Guardiola tego nie widział. Musiałby być albo mega głupi, albo mega odważny (względnie jedno i drugie), żeby robić takie kombinacje...
Ja mam nadzieję, że nie będzie zbędnych udziwnień i DP to będzie DP, a nie jakiś zdechlaczek Thiago - on nadaje się do rozgrywania i błyszczenia w ataku, nie do przerywania akcji rywali. Takim ustawieniem możemy pograć ze słabszymi drużynami Bundesligi, a nie z poważnymi rywalami. Mam nadzieję, że rywalizacja w pomocy ułoży się tak:
ŚPD: Gustavo vs. Martinez
LŚP: Schweinsteiger vs. Thiago
PŚP: Goetze vs. Kroos
Względnie czasem za napastnikiem będzie mógł zagrać Mueller albo Shaqiri, ale chodzi o to, żeby każdy grał na odpowiedniej dla siebie pozycji. W końcu Alcantara czy Kroos to nie są przecinaki. Obaj nie są wystarczająco waleczni, a Thiago na dodatek ma bardzo słabe warunki fizyczne na tą pozycję.
A tak swoją drogą - teraz, po tych kilku sparingach, kompletnie nie rozumiem czemu Gustavo miałby odejść. Przecież, jeśli będziemy grali jednym defensywnym i dwoma środkowymi pomocnikami to ilość rywali dla Luiza w ogóle się nie zmieni - cały czas będzie musiał walczyć o skład z Martinezem, względnie czasem na tej pozycji wystąpi Bastian, ale już w poprzednich sezonach zdarzały się takie mecze, kiedy Schweini grał bardziej defensywnego z tej dwójki środkowych pomocników, a partnerował mu Kroos.
PS. Wczorajszy mecz jeszcze bardziej utwierdził mnie w przekonaniu, że gramy 4-3-3 z jednym DP, a nie żadne 4-1-4-1. I dobrze, to ustawienie zawsze wydawało mi się najbardziej ofensywne :)

25.07.2013 12:06

Tak, tylko że wtedy były jakieś tam podstawy do dania Złotej Piłki Messiemu, bo grał dużo lepiej niż obecnie. Teraz tak naprawdę żaden piłkarz Barcelony, czy tym bardziej Realu nie zasługuje nawet na to, żeby być w finałowej trójce. Samą trójkę widzę tak: Bale, Ribery, Schweinsteiger. Prawda jest taka - jeśli to wyróżnienie ma cokolwiek znaczyć to nie może być marketingową papką, tylko rzetelnym wyborem, a Ribery na pewno jest piłkarzem, który zasłużył na to jak nikt inny.

25.07.2013 10:20

A tak swoją drogą - widzieliście genialnego gola Greniera z meczu Lyon - Real (2:2)? Warto zobaczyć - pierwsza bramka z tego skrótu:
http://www.youtube.com/watch?v=-Lp5qe0BUdI

24.07.2013 23:37

Pff... Sneider z Van der Vaartem grając we dwójkę wygraliby ten mecz...
A tak na poważnie - pytanie kiedy Franck przestanie nas zaskakiwać. Jego wyobraźnia jest chyba nieograniczona. Nie wiem czy on improwizuje czy wszystkie sztuczki i zwody wymyśla na treningach, ale prawda jest taka, że obok Messiego jest chyba najtrudniejszym do upilnowania piłkarzem na świecie.

24.07.2013 23:22

@seb455
Daj spokój... Oni w zeszłym sezonie jarali się jak wygrywaliśmy niżej niż 4:0, twierdząc, że mamy spadek formy :) To plus bycia kibicem najlepszego klubu w Europie - rywale muszą pocieszać się jak wygrasz mecz w złym stylu, bo porażki prawie się nie zdarzają...

24.07.2013 23:02