@ozzy
Mówią to fani drużyny, która dwa lata temu doszła do finału PN nie grając z żadnym rywalem z pierwszej ligi...
11.08.2013 00:15
Też patrzę jednym okiem na Monaco i można napisać, że wygląda to dosłownie tak: zbiór randomowych ludzi, którym powiedziano ze mają grać w piłkę w jednej drużynie. Poza jakimiś indywidualnymi akcjami nie grają nic w ofensywie i Bordeaux już dawno powinno im strzelić, bo w odbiorze też nie potrafią wiele zrobić... To normalka przy tak budowanych drużynach.
10.08.2013 22:31
@lybbard
Przecież już przed poprzednim sezonem AA została powiększona do 71 tys. :) Przeczytaj sobie liczbę przy słowie "Widzów" w newsie :)
10.08.2013 22:26
@JudasPriest
Wystarczy nauczyć ich cofać się po piłkę... Jednak ten jeden DP jest i to powinno wystarczyć, ale jeśli po stracie nikt się nie cofa to nawet z Martinezem, Gustavo i Kirchhoffem w środku pola będziemy tracić bramki, bo sama obrona nie poradzi sobie z zatrzymaniem 5 czy 6 rywali w kontrze...
10.08.2013 22:24
No to mam nadzieję, że jutro zobaczymy debiut duetu Thiago - Goetze na dwóch środkowych pomocnikach :)
10.08.2013 22:16
Niedawno był powiększany. Nie wiem czy da jeszcze radę znaleźć gdzieś miejsce...
10.08.2013 22:14
Dortmund zagra na wyjeździe z TSV - przyznam szczerze, że pierwszy raz od kilku lat będę rozdarty na meczu BVB. Zazwyczaj trzymam kciuki za ich porażki, przynajmniej na krajowym podwórku, ale teraz nie obraziłbym się gdyby srodze pobili niebieskich dziadów z 1860 :) Z drugiej strony odpadnięcie BVB to raczej pewny PN dla nas, bo obecnie raczej nie ma innych rywali dla Bayernu w Niemczech...
10.08.2013 21:55
Druga runda jest w bodajże w październiku, więc powinniśmy już się rozkręcić na dobre :)
10.08.2013 21:52
Znając życie pewnie znowu mają jakiegoś rywala z 4. czy 3. ligi...
10.08.2013 21:49
No, z dwa sezony temu został dołączony do pierwszej drużyny Werderu, ale tak naprawdę od tego czasu albo siedzi na ławie, albo gra w rezerwach, a jak już wejdzie to zazwyczaj jest zapchajdziurą - przychodził jako gracz podobny do Toniego, czyli "dziesiątką", ale bardzo często jest rzucany z pozycji na pozycję. Raz gra na "10", raz na "6", a czasem nawet na stoperze...
10.08.2013 20:15
Szkoda, ale Gustavo, ale prawda jest taka, że dla jego dobra lepiej będzie jak odejdzie... My sobie poradzimy, bo nie dość, że nie gramy dwoma DP to jeszcze doszedł dobrze prezentujący się na tej pozycji Kirchhoff, a jednak Luiz nie jest zawodnikiem na ławkę. W Arsenalu powinien mieć pierwszy skład, bo Arteta ma już swoje lata, zresztą też nie jest typowo defensywnym pomocnikiem. Takiego Kanonierzy nie mają. Gustavo w Londynie może okazać się nowym Songiem, oby tylko nie został sprzedany do Barcelony po jednym dobrym sezonie w barwach Arsenalu :)
10.08.2013 18:27
"Myslenie nie jest twoja najmocniejsza strona."? "(...)odnosze wrazenie ze nie pisze ich kibice Bayernu tylko antykibice BVB"? Teraz też do mnie to datarło - zdf, czy to Ty?
10.08.2013 17:31
@abcde
Nie ma to jak wiara w zespół i trenera...
@czytelnik
Co ty za głupoty gadasz? Chyba logiczne, że kibice klubu z Bundesligi będą oglądać i dyskutować na temat meczów Bundesligi. Czy może mamy się ograniczyć do samego Bayernu i nie wiedzieć nawet w jakiej formie są rywale?
10.08.2013 17:25
I oczywiście Lewy jakoś wykombinował jak strzelić, żeby się nie narobić :)
A tak na poważnie to jak na razie bardzo fajna ta pierwsza kolejka nam się zrobiła. Bardzo dużo bramek (chociaż to standard...), ciekawe debiuty (Aubameyang), niespodziewane pogromy (Hertha 6:1 Eintracht!!!) i szalone akcje (dwie czerwienie Wolfsburga, podwójny karny Domingueza). Oby cały sezon tak wyglądał, oczywiście z naszą drużyną na szczycie.
10.08.2013 17:23
Aubameyang co za wejście. Wyczuwam rychłą ławę dla nieroba i marudy, tylko musi wrócić Mchitarian :) Swoją drogą czy jest tutaj ktoś, kto wolałby Lewego od Mandzu? Polak strzela sporo bramek, ale to co Mario robi na boisku mimo, że nie da się tego liczyć do statystyk jest bezcenne dla drużyny. Ja dużo bardziej wolę walczącego, biegającego, dryblującego i potrafiącego zmieniać się pozycjami z Riberym, Robbenem czy Muellerm Chorwata, który w ostatnich miesiącach sporo rozwinął się piłkarsko.
10.08.2013 17:14
Debiut Goetze jest pewny - Pep zapowiedział już, że Mario zagra przynajmniej kilka minut w jutrzejszym sparingu z Węgrami.
10.08.2013 17:02
@lybbard
Na pustą z 30 centymetrów :D
10.08.2013 16:58
Liderem póki co i tak jest... Hertha, bo prowadzą z Eintrachtem już 4:1! Najważniejsze jest to, że Lewy nie strzela i prezentuje się cieniutko - nie będzie ogólnej zajawki :)
10.08.2013 16:56
Ogólnie oglądam Leverkusen z Freiburgiem, ale czasem przełączam sobie na inne mecze i z tego co widzę to BVB gra naprawdę średnio, a Lewy beznadziejnie.
10.08.2013 16:50
Ciekawe kiedy ktoś ich zatrzyma...
10.08.2013 16:34
Na razie każda drużyna ma jednobramkową przewagę, a patrząc na to że w większości meczów grają równe sobie ekipy sobota może się jeszcze skończyć naszym liderowaniem :)
Wyniki pod koniec pierwszych połów:
B04 1-1 SCF
H96 1-0 VfL
FCA 0-1 BVB
HBSC 2-1 SGE
TSG 1-0 FCN
10.08.2013 16:15
Dla tych, którzy chcą obejrzeć sobie trochę Bundesligi, a nie mają ochoty na oglądanie "hitu" Dortmund vs potęga niemieckiej piłki FC Augsburg, zaczęły się dwa bardzo ciekawie zapowiadające się mecze:
Leverkusen - Freiburg (Cana nie ma nawet na ławce...):
http://firstrownow.eu/watch/200206/1/watch-bayer-04-leverkusen-vs-sc-freiburg.html
Hannover - Woflsburg:
http://firstrownow.eu/watch/200207/2/watch-hannover-96-vs-vfl-wolfsburg.html
10.08.2013 15:37
@lybbard
Spodziewałeś się czegoś innego? Mi byłoby żal kasy na taki szajs wydawać. Niestety Borussia jest traktowana w naszym kraju jako polski klub sportowy, tyle że ich sukcesy są odbierane nawet jako większy sukces polskiej piłki niż dobra gra klubów z Ekstraklasy w Pucharach. Co jak co, ale Śląsk z Brugią grał naprawdę, naprawdę świetne mecze, byłem pod wielkim wrażeniem ich przygotowania fizycznego, zgrania i konsekwencji (poza ostatnimi 10 minutami rewanżu kiedy i tak mieli pewny awans). Portale pisały o tym jeden, może dwa dni, a o BVB nawijają praktycznie nieprzerwanie...
10.08.2013 14:10
I Thiago - 1,71.
10.08.2013 00:36
Wow, ale szybki news! Mecz wygrany w 100% zasłużenie dobra gra praktycznie całego zespołu. Szkoda Dante, bo zagrał naprawdę dobre zawody, a ten klops popsuje cały efekt... Gdyby nie to już teraz widziałbym go w "11" kolejki. Największe wrażenie zrobił na mnie jednak Mandzu - przyjście Pepa i te problemy na początku sprawiły, że Mario jest jeszcze lepszym piłkarze i z meczu na mecz prezentuje się lepiej. Nie chodzi tu o bramki. Nie chodzi nawet o walkę z której tak zasłynął. Chodzi o dynamikę, uniwersalność, technikę, umięjętność utrzymania się przy piłce pod presją. Mam na dziwne przeczucie, że ten sezon będzie należał właśnie do Mandzu. Kirchhoff kolejny mega solidny występ i te niemożliwe wyciąnięcie piłki spod nóg bodajże Younessa! Naprawdę miła niespodzianka tego okienka. Z minusów to na pewno powrót do obrony w pierwszej połowie, bo po stracie zamiast biec co sił nasi się spierali kto co zepsuł i spuszczali głowy w dół... To mi się nie podobało. Nowe ustawienie jest nowe chyba tylko na papierze, bo nie widać jakichś wielkich zmian w naszej grze. Posypuję głowę popiołem - za zwątpienie w dobre chęci Pepa i w formę Kroosa, który był dzisiaj liderem naszej drużyny w środku pola pod słabszą dyspozycję Bastiana po operacji.
Dzięki za mecz! Obyśmy od początku do końca utrzymali się na czubie tabeli jak w poprzednim sezonie :)
09.08.2013 22:37
@fcbmx2
2 sezony temu nie grali razem :) To Neuer z Boatengiem tak popieprzyli bramę co strzelił De Camargo.
Dzisiaj wszystko układało się pięknie, totalna dominacja, nieliczne akcje Gladbach, które kończyły się na obrońca i Neuerze. Stracona bramka właściwie z niczego, ta wrzutka była totalnie beznadziejna, gdyby żaden z naszych nie dotknął piły to po prostu wyszłaby na aut, bo nie było tak kompletnie nikogo z Borussii...
09.08.2013 21:38
To co zrobił po strzale Mandzu było nawet lepsze...
09.08.2013 21:24
I jak pisał pecz - życiowy mecz ter Stegena jak zawsze z FCB :)
09.08.2013 21:23
Co to było? Bramka za darmo dla Gladbach...
09.08.2013 21:20
Mandzu!
09.08.2013 20:55
No to jest właśnie ta piękna rzecz, którą wprowadzili Pep i Thiago - te genialne prostopadłe piły nad obrońcami :)
09.08.2013 20:51
Transmisja po niemiecku:
http://www.viponlinesports.eu/football/168412/1/bayern-munchen-vs-borussia-monchengladbach-live-stream-online.html
Nie wiem kto będzie komentował w polskim ES2 to w razie Borka możecie obejrzeć tutaj :)
09.08.2013 20:25
@matiboss
"heat
| 2013-08-09 13:07:50
[...]
Po "pepowskiemu" myślę, że będzie wyglądać to tak:
Neuer - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Schweinsteger - Robben, Mueller, Kroos, Ribery - Mandzukic"
Oficjalny skład FCB:
Neuer - Lahm, Dante, Boateng, Alaba - Schweinsteiger - Robben, Kroos, Mueller, Ribery - Mandzukić
Siedzę w głowie Pepa. Trafiłem, jestem bossem :)
A tak na poważnie to cieszy mnie ta jedenastka.
09.08.2013 20:01
Sorki, popieprzyłem trochę ostatni post - do Matiego miało być tylko o składach, a początek o Kroosie do Hilariego :)
Poza tematem - Schalke zagra w el. CL z Metalsitem Charków, a Eintacht o LE zmierzy się z Karabachem Agdam.
PS. Widzieliście okładkę PES-a 2014?
http://3.bp.blogspot.com/-UcMvDwVpbNg/Ua4NlEZR_cI/AAAAAAAAD6M/P9DqufHNYLw/s400/pes+2014+cover+art.png
09.08.2013 13:17
@matiboss
Kroos ostatnio i tak wyglądał średnio, więc bez jego rozgrywania byśmy dali sobie radę, a nikogo innego poza Thomasem na środku nie widzę... Szkoda, że Thiago jest niedysponowany, a Goetze w ogóle niegotowy do gry.. Co do składów - to co pisałem wcześniej się nie liczy, bo układałem to po swojemu :) Po "pepowskiemu" myślę, że będzie wyglądać to tak:
Neuer - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Schweinsteger - Robben, Mueller, Kroos, Ribery - Mandzukic
Nie sądzę, żeby Guardiola ryzykował z Javim na środku. Jego gra w sparingach na tej pozycji nie wyglądała najlepiej, a w końcu to pierwszy ligowy mecz z dość silnym rywalem, więc nie ma miejsca na eksperymenty. Zresztą wszyscy chyba się zgodzą, że lepszej pary niż Boa i Dante na ŚO nie znajdziemy...
Swoją drogą typowanie składów w tym sezonie jest mega trudne, bo nikt z nas nie wie co Pep ma w głowie. Jupp był bardziej przewidywalny od początku wiadomi byli jego faworyci i zazwyczaj nikt nie miał problemów z typowaniem wyjściowej jedenastki. Teraz wątpię czy ktokolwiek z nas dokładnie wytypuje wyjściową jedenastkę, bo jest wiele niewiadomych.
No, ale zobaczymy kto trafi :)
09.08.2013 13:07
@buuuU
Poza bramkami (ładnymi, bo ładnymi) Toni wiele nie pokazał. Był zbyt statyczny, nigdy wiele nie biegał, ale w okresie przygotowawczym brakowało mu więcej niż zwykle. Nie brał na siebie gry. Thiago za to sporo walczył i pokazał się z jak najlepszej strony, nie tylko w Telekom Cupie. Dużo częście próbował jakiegoś zaskakującego podania od Kroosa. Nie twierdzę, że Alcantara to lepszy piłkarz (wręcz przeciwnie), ale trzeba patrzeć obiektywnie kto w obecnym momencie może dać więcej drużynie, a bardziej gotowy do sezonu według mnie jest właśnie Thiago.
@Hilario
Naszą drużynę od jakiegoś czasu ciężko jest rozpisać na papierze :) Thomas miałby grać w środku za napastnikiem, tak jak w poniedziałek z Rehden obok Kroosa (przynajmniej tak podawano w składach).
09.08.2013 11:53
@Silesi
Niestety matiboss ma rację... Pewnie każdy chciałby taki skład, ale Pep postanowił już, że w tym sezonie będziemy 4-1-4-1/4-3-3, więc nie ma co liczyć na duet Javi - Bastian w środku... Trochę szkoda, że Thiago ma gorączkę, bo obecnie jest w wyższej formie od Kroosa i mógłby dać więcej drużynie niż Toni po tej kontuzji.
Mój skład:
Neuer - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Martinez - Mueller, Schweinsteiger - Robben, Mandzukic, Ribery
Jeszcze 9 godziny i 20 minut :)
09.08.2013 11:11
Wszystko wskazuje na to, że tak, w końcu u nas większość strojów w ostatnich latach jest na dwa sezony, a biało-pomarańczowe wyjazdówki mamy dopiero od początku zeszłego sezonu.
09.08.2013 00:13
Czemu wszystkie komentarze zniknęły?
08.08.2013 22:00
@Szynszylek1996
Pewnie o tym nie wiesz, ale to nie jest ta "polska" Borussia :)
08.08.2013 19:52
W końcu prawdziwy początek sezonu :) Ostatnie godziny oczekiwania i zobaczymy drużynę i Pepa w akcji. Gladbach to mocny rywal, ale jeśli wszyscy zagrają na swoim poziomie to może nawet zakończyć się wynikiem podobnym do tego z Telekom Cup. Miałem nadzieję na krótki debiut Goetze, ale sztab stwierdził, że lepiej póki co oszczędzić "MG19" i dobrze, w końcu to nie Dortmund i rzucanie na głęboką wodę niewyleczonych zawodników. Niech Mario się wykuruje do końca. Niewiadomo też co z Thiago, bo Alcantara ma gorączkę i nie jest pewne czy da radę jutro zagrać, a widziałbym go nawet w pierwszym składzie. Dobrze by było gdyby Javi nie grał na obronie, w końcu od czego są Dante i Boa? Bastiana też lepiej by oszczędzić, bo w poniedziałek miał jakieś problemy i lepiej nie obciążać go po tej operacji. Mój skład:
Neuer - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Martinez - Mueller, Kroos - Robben, Mandzukic, Ribery
A swoją drogą - już nawet dziennikarze Kickera przestali zapisywać nasz skład w formacji 4-1-4-1, więc Pep może przestać oszukiwać ludzi, że nie gra barcelońskim 4-3-3 :)
08.08.2013 18:38
Gustavo sam wypowiadał się, że chce zostać... Nie ma Tymo, nie ma Cana, więc na pewno dostałby wystarczającą ilość szans na wykazanie się. Jeśli odszedłby Contento to mógłby także grywać na lewej obronie. Przed nami mnóstwo meczów, potrzebujemy szerokiej kadry... Luiz niedawno wypowiadał się, że chce zostać - co Guardiola musiał mu powiedzieć, że tak zmienił podejście?
Co do jutrzejszego składu - mam nadzieję, że Pepowi odwidział się pomysł ze stawianiem Javiego w obronie (bardzo słabo prezentował się na stoperze) i para Boa - Dante dalej będzie mogła ze sobą grać...
08.08.2013 13:25
@lybbard
Za takie info podziękuję. Tutaj skrót z tego meczu plus wywiady z zawodnikami i trenerem ten Hagiem:
https://www.youtube.com/watch?v=UeuCHKkJ_XY
Kamera jest typowo telewizyjna, więc ten mecz mógł być gdzieś transmitowany.
Swoją drogą holenderski trener FCB II bardzo szybko nauczył się płynnie mówić po niemiecku.
07.08.2013 21:42
@MMandzu
Będą gadać o Lewym i BVB :)
Tak poza tematem - czy orientuje się ktoś czy mecze rezerw są gdziekolwiek transmitowane? Wczoraj pół godziny szukałem streamu z "małych" derbów i nic.
07.08.2013 21:36
@lascah
Nieee. To nie marudzenie, tylko obawy przed nowym sezonem :D
07.08.2013 15:27
@matiboss
Zgadzam się z większością co napisałeś, ale nie wiem co złego jest w tym, że ludzie mają obawy przed nowym sezonem, z nowym ustawieniem i nowymi pomysłami na grę. Niepewność to chyba normalka w takiej sytuacji. Nie wiem, czy do moich komentarzy też się odnosiło to (chyba nie, bo nie pisałem żeby ściągać Suarezów czy Kościelnych :P), ale też parę rzeczy mi się nie podoba i nie boję się tego napisać, choć wiem dobrze że trener i drużyna będą starali się je poprawić. Te rzeczy są pewne - mamy mega silną kadrę, ale mamy też nowego trenera, więc żeby to wszystko się zgrało potrzeba czasu. Pepa nie zwolniłbym nawet po sezonie bez żadnego trofeum, bo lepszego trenera nie znajdziemy, ale lepiej żeby odstawił swoje eksperymenty (Ribery na "10", Martinez w obronie) na później :)
07.08.2013 15:24
@karl1985
W zeszłym sezonie Martinez zagrał na obronie jeden mecz w pucharze. Pep póki co w każdym meczu, w którym Javi grał od początku stawiał go na obronie. Też mam nadzieję, że Martinez będzie tym defensywnym pomocnikiem, ale obawiam się, że tak nie będzie...
Żeby nie wyjść na malkontenta, któremu wszystko się nie podoba - nowa formacja jest ciekawa, o ile każdy zrozumie swoją rolę w drużynie to może to być nie do zatrzymania. Tak naprawdę 4-1-4-1 to to samo co 4-3-3 z jedną "szóstką", czyli to co grała i gra Barca. To chyba najbardziej ofensywne z możliwych ustawień, więc przy naszej sile ofensywnej pasuje idealnie. Oby tylko nie było kombinacji z pozycjami zawodników, a powinno zadziałać. Ja widziałbym tak najsilniejszą jedenastkę:
Neuer - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Martinez - Kroos, Schweinsteiger - Mueller, Mandzukic, Ribery
Po tylu meczach i tylu kombinacjach jakie widzieliśmy w wykonaniu Pepa, Van Gaala, a wcześniej jeszcze Klinsmanna każdy jest tutaj geniuszem taktyki :D
Pozdro
07.08.2013 14:53
Skład jest bardzo dobry, ale już nie tak zbalansowany jak w zeszłym sezonie. Bramka bez zmian, obrona wzmocniona Kirchhoffem ale raczej bez zmian, mega pomoc. W takim wypadku atak powinien być wisienką na torcie, ale według mnie po odejściu Gomez jest dużo gorzej. Wiem, że Mario nie pasowałby do stylu gry Pepa (w sumie to już w poprzednim sezonie nie mógł się w pasować), ale sam Mandzu w ataku to jednak za mało. Pizza ma już swoje lata, a Mueller nie za dobrze prezentuje się na szpicy. Zobaczymy jak będzie z Goetze jako fałszywą dziewiątką. Może okaże się nowym Messim na tej pozycji :)
07.08.2013 14:36
Kompletnie nie rozumiem po co sprzedawać Gustavo. Thiago jest totalnie innym zawodnikiem, a patrząc na to, że Pep "poprzestawiam wszystko" Guardiola chce przesunąć Martineza do obrony to na DP zostaje tylko Bastian, który nie jest typowym DP. Pogubiłem się w obecnej polityce FCB, a to się (poza okresem ściągania szrotu przez Van Gaala) raczej nie zdarzało...
07.08.2013 14:29
To na jakim etapie przygotowań jesteśmy powinno się wyjaśnić w piątek. Niby w Telekom Cup w Gladbach rozgromiliśmy Borussię 5:1, ale to był turniej towarzyski. Nie obraziłbym się jednak jakby i ten mecz się tak zakończył i znowu zaczęlibyśmy ligę na pierwszym miejscu :)
07.08.2013 12:38
@Windowlickaaar
Dobrze napisane :) Tylko czy ta opona na deszcz nie jest złego rozmiaru na nasze felgi? Jeśli Mandzukic - najbardziej waleczny i ruchliwy typowy napastnik z całej europejskiej czołówki ma problemy z dopasowaniem się do stylu Guardioli to co zrobiłby mega statyczny Gomez? Szkoda, że Mario odszedł, ale z drugiej strony szkoda byłoby oglądać go drugi sezon na ławie...
Pozostaje ostateczne pytanie, które zadał bassactiv...
07.08.2013 12:18
Widzę, że poszedłeś po rozum do głowy...
Wracając do tego nad czym zastanawiałem się wczoraj:
@sky
Nie myliłem się, że rezerwy Bayernu grały w zeszłym sezonie zmiennym ustawieniem, tylko pomyliły mi się formacje :) Scholl nie raz ustawiał drużynę w ustawieniu diament 4-4-2, a więc z jednym defensywnym pomocnikiem tyle, że przed nim nie było dwójki pomocników tylko jeden, a dalej dwójka napastników.
Jak pisałem wszystko można znaleźć na Transfermarkcie:
http://www.transfermarkt.de/de/fc-bayern-muenchen-ii/spielplan/verein_28_2012.html
07.08.2013 11:21
@sky
Wiem, wiem, tylko zastanawiam się czy czasem w zeszłym sezonie nie było zmieniane ustawienie. Pewnie Transfermarkt przyjdzie z pomocą :)
07.08.2013 00:40
Nikt nawet nie stara się, żeby go zatrzymać... Spory błąd zarządu.
07.08.2013 00:36
A najciekawsze jest to, że ten Hag też gra 4-1-4-1 jak Pep. Rolę szóstki w rezerwach pełni Hojbjerg, który jest dosyć podobnym piłkarzem do Bastiana (z zachowaniem proporcji oczywiście). Nie mogę sobie tylko przypomnieć czy Scholl w zeszłym sezonie też nie ustawiał tak drużyny...
06.08.2013 22:44
@ozzy
Haha! Widzę, że polskie "portale sportowe" już nawet przekręcają wyniki głosowań, żeby Lewy wyszedł na bardziej cenionego zawodnika za granicą :)
06.08.2013 19:38
@AdiFantasti
DVB lepsza ocena od Dante i Rafinhi? Chyba im się coś pomyliło, ale zazwyczaj oceny TZ są dziwne.
Ja widziałbym to tak:
Neuer (3) - Rafinha (3), Van Buyten (5), Dante (3), Alaba (2) - Bastian (3) - Robben (2), Mueller (1), Kroos (4), Shaqiri (3) - Mandzu (3)
06.08.2013 19:24
Finałowa trójka mówi mi, że niestety znowu wygra Messi, ale trzymajmy kciuki za Francka! Nie wiem co Ronaldo tam robi. Co z tego, że strzelił te 12 bramek w CL? Już Lewy bardziej na to zasłużył...
06.08.2013 18:12
@pele
Nie kłótnie, tylko dyskusje :D A co do zdf'a - Makaj chyba pisał, że wpakował mu bana na IP, ale czy ciągle go ma nie wiem.
06.08.2013 17:26
@abcde
Dokładnie, a te cechy, który wypisałeś też są ważne na środku obrony. Boateng, Dante i Kirchhoff - trójka świetnie wprowadzających piłkę stoperów. Z tego Janka możemy mieć spory pożytek, zwłaszcza że przyszedł za darmo, więc nic nie tracimy.
06.08.2013 17:09
Ja szczerze mówiąc nie pamiętam Francka gdy był w wieku Shaqa. Wiem, że mniej więcej w tamtym okresie przeszedł do Galatasaray z Metz, ale jak się spisywał - nie mam pojęcia. Na pewno coś tam grał skoro wzbudził zainteresowanie Turków, ale Xherdan w tym samym okresie kariery jest już dużo wyżej. Już teraz gra w najlepszym klubie w Europie. Ribery przyszedł do nas dopiero po genialnych występach w Marsylii i na MŚ 2006, ale wtedy miał już 23 czy 24 lata, więc był nieco starszy niż Shaq.
W każdym razie Xherdan nadaje się na następcę Francka. Gra dość podobnie, nie boi się dryblingów, brania na siebie ciężaru rozgrywania akcji, technicznie już teraz jest świetny, a może się rozwinąć. Strzały z dystansu i wolne (nie rożne :)) ma już teraz lepsze od Ribery'ego i tak jak on potrafi uderzyć obiema nogami. W zeszłym sezonie rozegrał blisko 40 spotkań, strzelił trochę bramek i parę razy asystował. Każde jego wejście dawało mnóstwo świeżości drużynie, a gdy grał od początku to nie odstawał od reszty drużyny. Nic tylko się cieszyć, że mamy takiego zawodnika w szeregach.
06.08.2013 15:14
No to dochodzimy do porozumienia :) Nie chcę nikogo do niczego zmuszać i jeśli ktoś poczuł się urażony to sorki, tylko naprawdę starajmy się zachowywać tak by przynosić chlubę Bayernowi i sobie samym, bo jak dalej tak pójdzie to zaczniemy być postrzegani jak sezonowcy Barcelony czy Borussii :)
@ozzy
Zapomniałeś, że gramy 4-1-4-1? Lepiej tak:
Messi
Ribery - Thiago - Iniesta - Bale
Bastian
Ale tak na poważnie - nie ma co się awanturować o to, że komuś nie podoba się coś w naszej grze, bo sam Guardiola przyznaje, że po tak krótkim czasie jest jeszcze sporo do poprawienia i liczę, że uda się to poprawić. Nie ma też co dziwić się samemu Pepowi, że nie chce prowadzić klubu jak Jupp, bo po pierwsze - nie jest Juppem i ma inną filozofię, po drugie - komentarze w mediach po tym jak Guardiola został ogłoszony nowym trenerem FCB były mniej więcej takie: "Pep przychodzi na gotowe, znowu wygra wszystko, nie mając wpływu na grę drużyny, bo Heynckes odda mu perfekcyjną maszynę". Jakby ktoś tak o mnie gadał to też bym się wkurzył i zmotywował do tego, żeby pokazać niedowiarkom co potrafię. Guardiola zwyczajnie nie chce żerować na osiągnięciach Juppa i zbudować coś nowego. Szkoda, że żeby to wszystko zaczęło działać potrzeba przynajmniej paru miesięcy. Mam nadzieję, że wiosną będzie już to wszystko funkcjonować jak należy. Najbardziej martwią mnie tylko te ruchy transferowe... Dobrze, że przyszli Thiago i Goetze (a nawet Kirchhoff jak na razie wygląda dobrze), ale sprzedaż Gomeza, prawdopodobnie sprzedaż Gustavo? Po co to wszystko?
Pozdro
06.08.2013 12:58
@matiboss
Problem jest taki, że ja nie napisałem, że mnie nie obchodzi ile ktoś jest z klubem (choć mnie to nie obchodzi), tylko denerwuje mnie styl pisania na poziomie 5-latka i do tego nawet nie przyznanie się do tego błędu... Jakbym walnął tyle byków, a ktoś by mnie poprawił to zamiast z nim dyskutować to przeprosiłbym i zapamiętałbym błędy. Nie jestem bossem tej strony, ale jak widać nie tylko mi przeszkadza, że ktoś pisze bez szacunku do mnie i klubu.
Nie będę się dalej "kłucił".
Pozdro
06.08.2013 12:39
@zywieczdroj
Oczekiwać obrony potrójnej korony z nowym trenerem (nie ważne jakim) to szaleństwo, ale myślę że możemy liczyć na dobrą grę naszej drużyny i przynajmniej to mistrzostwo (no i Superpuchar Europy plus KMŚ, ale to jeszcze trofea za poprzedni sezon) o którym pisałem.
06.08.2013 11:17
@Nookie
Słaby jak nigdy od poprzedniego sezonu :D
Ale poważnie trzeba spojrzeć prawdzie w oczy - nasza drużyna jest jednak mimo wszystko obecnie słabsza niż w zeszłym sezonie. Nie dlatego, że Guardiola to słaby trener tylko dlatego, że to co chce wprowadzić potrzebuje czasu. Większość daje pół roku, żeby drużyna zaczęła grać jak należy. Nie jestem pewien czy tyle wystarczy, żeby te wszystkie eksperymenty się sprawdziły... Pep ma 3-letni kontakt i jeśli nie zacznie działać wbrew logicznemu myśleniu (jak Klinsmann) i zarządowi (jak Van Gaal pod koniec swojej kadencji), a dalej będzie działał według swojej myśli szkoleniowej to w końcu to prędzej czy później to odpali i będziemy tak samo nie do zatrzymania jak Barcelona z najlepszych czasów Guardioli. Jeśli nie przestanie totalnie bezsensownych rzeczy (jak pozbywanie się czołowych graczy, przestawianie pozycji połowie drużyny) to nawet bez jakichś wielkich sukcesów (mistrzostwo to jednak obowiązek z tą kadrą) nie powinien być zwolniony po jednym sezonie.
06.08.2013 10:57
@bassactiv
fcrobbery to użytkownik (a nawet użytkowniczka, o ile się nie mylę), który po prostu robi sobie jaja... Względnie ktoś "nieupoważniony" wpakował się na to konto i robi syf.
@KahnTitan1
Gomez to przy tej taktyce byłby kompletnie bezużyteczny...
@Ilovefcbayern
Daruj sobie złośliwe pisanie z kreskowanym "e"... Mało kto przecież pisze "Müller" etc. W tamtym komentarzu do którego tak wiele osób miało pretensje Francka nazwałeś "Riberem", Xherdana - "Shakirim" do tego "Kros", "Roben". Nie wiem co się dziwisz, że ludzie Cię poprawiali...
06.08.2013 10:42
@aries
Po przegranej z Leverkusen nie pamiętam jakichś pretensji do Juppa. To był chyba najbardziej pechowy mecz od wielu lat i bardziej wszyscy byli wściekli, że tak to się wszystko ułożyło. Mnóstwo niewykorzystanych sytuacji, mecz życia Leno, słupki, poprzeczki i dwie bramy Bayeru przy których Aptekarze nie oddali nawet celnego strzału na bramkę...
Co do Guardioli - nie można go wiecznie krytykować, ale nie można też głaskać, bo to co na razie robi to spore przegięcie i prawdopodobnie będziemy mieli przez to wszystko trochę problemów na początku sezonu. Jakiś czas trzeba będzie poczekać na efekty zmian wprowadzanych przez Pepa. Obyśmy nie stracili przez to paru tytułów...
06.08.2013 00:02
@dzordan89
I tu niestety muszę przyznać Ci rację... Czas chyba w końcu dać pograć tej genialnej parze stoperów jaką jest Boateng z Dante. Jerome powinien wejść za słabego dzisiaj Van Buytena. Szkoda, że tak się nie stało. Mam nadzieję, że Martinez nie będzie rozdzielał tej dwójki. Nie dość, że Javi nie potrafi zbytnio grać w środku obrony, to jeszcze pozbycie się z obrony Dante czy Boatenga równa się z dużą utratą jakości naszej linii defensywy, bo obaj to chyba najlepsi ŚO Bundesligi i czołówka europejska.
05.08.2013 22:45
Koniec i 5:0. Świetny wynik. Do gry, zwłaszcza defensywnej można mieć jakieś zastrzeżenia, ale wygląda to coraz lepiej. Cieszy to, że przed pierwszym poważnym meczem tego sezonu nie było żadnych kombinacji - każdy w zasadzie zagrał na przeznaczonej dla siebie pozycji. Środek pola zaczął średnio, ale druga połowa to już była totalna dominacja w tym regionie boiska i dobra współpraca pomocników. Kirchhoff już w Mainz zaskakiwał mnie swoją techniką i rozegraniem, ale to co pokazuje grając w środku pola to jest niemożliwe - gość mający prawie 2 metry wzrostu przyjmuje (a w sumie skleja) trudne piłki jak najlepszy technik. Szybkościowo wygląda lepiej niż Bastian czy Martinez. Prostopadłe piły - poezja. Na pewno Janek to miła niespodzianka ostatnich spotkań. Jeśli tak będzie grał na środku obrony to widzę spore problemy dla Holgera po powrocie w walce o 3. stopera (!). Reszta miała przebłyski, ale ogólnie wciąż jest kilka rzeczy do poprawy, przede wszystkim niedokładność (zapewne związana ze zmianą ustawienia), za dużo niecelnych podań jak na naszą drużynę. Skuteczność też na nie najwyższym poziomie, ale gdyby tak było to Thomas już dzisiaj zapewniłby sobie tytuł Króla Strzelców Pucharu Niemiec :) Żeby napisać jakiś kolejny pozytyw - w drugiej połowie akcje zawiązywały się już dużo ciekawiej i napewno można napisać o jednym nowym elemencie, który jest sporą nowością w naszej grze - więcej prostopadłych, wymijających obronę rywali podań - to na naszych ligowych rywali jest zabójcza broń. W końcu większość z nich to drużyny, które raczej murują bramkę grając przeciwko FCB, a jedna celna piłka pomiędzy jedną czy dwoma liniami może nam łatwo dać bramkę.
W każdym razie małymi kroczkami idziemy do przodu. Szkoda, że przez sporą ilość zmian Pepa musimy to robić, zamiast spokojnie rozwijać to w zeszłym sezonie układało się prawie perfekcyjnie...
Dzięki za mecz!
Pozdro
05.08.2013 22:33
Boateng co za akcja!
05.08.2013 22:17
Uff.. Martinez wbija do pomocy.
05.08.2013 22:10
Dobrze, że teraz chociaż Boa wchodzi na ŚO, a nie Martinez...
05.08.2013 21:57
Mueller hat-trick :)
Logika Pepa jest nie do ogarnięcia przeze mnie - Bastian ma jakiś uraz, musi zejść to za niego wprowadza nominalnego stopera (nieważne, że nieźle radzącego sobie na "6") Kirchhoffa, a prawdopodobnie pozbywa się idealnego na tą pozycję Gustavo...
05.08.2013 21:54
@robbery170
Akurat w pierwszym meczu Pucharu w zeszłym sezonie też nie było jakiegoś szału. Tak jak teraz wygrywaliśmy wysoko, ale nie wszyscy grali na maks możliwości.
05.08.2013 21:51
Mueller piach przez całą pierwszą połowę, gol w 45. minucie i teraz wywalczony (i strzelony) karny. Ten chłopak nigdy nie przestanie mnie zadziwiać :)
05.08.2013 21:48
@BW10
Problem jest taki, że większość użytkowników obecnie piszących na tej stronie założyło konta w trakcie poprzedniego sezonu (w sierpniu czy wrześniu rok temu bodajże), bo przez zmianę layoutu strony były problemy z hasłami i wiele osób było zmuszonych do pisania pod nowymi nickami :)
05.08.2013 21:44
@JudasPriest
Javi to wejdzie, ale na obronę z Buytena...
Po co porówynwać się do Borussii? Rzekomo jesteśmy od nich lepsi, więc co nas obchodzi, że przez 70 minut męczyli się nawet z 4-ligowcem? Nie ma co marudzić po prowadzimy i mamy wielką przewagę, ale w grze Bayernu cały czas jest coś nie tak. Nie ma tej pewności i co dziwne tego zrozumienia oraz wiary w siebie. Pisać pierdół, że się oszczędzają też nie ma co, bo do meczu z Gladbach jeszcze 4 dni, a zapewne wyjdzie na ten nieco mecz inny skład niż dzisiaj. Fakt jest taki - Guardiola rozstroił naszą drużynę zbyt dużą ilością zmian, ale wciąż ma sporo czasu.
05.08.2013 21:33
Swoje zrobili, ale jak to napisał Maciavelli dupy nie urywało. Na plus Robben i Shaqiri. Nie rozumiem dlaczego Mandzukic w ogóle nie jest wykorzystywany. To nie jest Gomez, który nie potrafi pograć piłką. Gdyby Mario częściej się udzielał w rozegraniu to mogłoby być wyżej, a tak pozostaje mu walczyć z dwoma czy trzema obrońcami w powietrzu, a to akurat jest element w którym nawet 4-ligowcy za bardzo nie odstają od najlepszych drużyn. Mimo wszystko to co Mandzu miał robił dobrze, więc do niego też nie można mieć pretensji. Mueller po swojemu - nie gra nic, a strzela. Kroos i Schweini średnio. Widać, że jeszcze nie do końca ten środek działa. Toni i Bastian wciąż nie są chyba pewni jaka jest ich rola. Z Martinezem wszystko było jasne - Javi od destrukcji, Bastian od zarządzania środkiem, Toni od rozgrywania z przodu. Obrony nie oceniam, bo nie ma jak. Brawa dla Rehden, bo te kilkanaście minut bronili się dzielnie i nawet mieli jeden czy dwa wypady, ale po golu całkowicie zniknęli z boiska. Nasi niestety wciąż za dużo kombinują i nie wiedzą co mają grać. Mam nadzieję, że szybko to się zmieni - w lidze z tą grą sobie poradzimy na początku, bo nie mamy jakichś mega rywali, ale Superpuchar Europy tuż tuż, a na ten mecz powinniśmy być gotowi przynajmniej w 90%. Teraz drużyna nie gra nawet na 70% możliwości piłkarzy...
05.08.2013 21:26
Przedłużać, zanim zacznie się zastanawiać po tym jak Martinez nieświadomie wygryzie go ze składu! :) To jak Boa się rozwija jest niesamowite. Przychodził do nas jako zawodnik, który sam nie wiedział czy jest środkowym czy bocznym obrońcą, a teraz jest absolutnym topem wśród stoperów nie tylko w Niemczech, ale też w Europie. W wieku 24 lat gra na środku obrony jak profesor. Po ostatnim sezonie stawiam go nawet wyżej niż Hummelsa.
05.08.2013 19:16
Będzie na Orange Sport, ale ostatnio któryś z meczów pucharowych nie był udostępniony na stronce Orange i można było oglądać tylko w TV. Z niemieckich kanałów leci na Das Erste (ARD). Poza tym nie powinno być problemów ze znalezieniem streamów w necie.
05.08.2013 17:58
@matiboss
No dobrze. Na spokojnie i bez spiny. Wszyscy jesteśmy tutaj fanami jednego klubu, więc szanujemy ten klub i siebie nawzajem. Pisanie na odpieprz z mnóstwem błędów z pewnością nie jest wyrazem tego szacunku. Naprawdę nie przeszkadza Ci, że ktoś piszę do Ciebie w ten (pozbawiony szacunku) sposób? Bo mi osobiście (i nie tylko mi jak widzę) to przeszkadza. Ja zawszę staram się pisać tak, by nikt nie miał problemów z odbiorem i oczekuję tego od innych. Rozumiem, że można walnąć jedną czy dwie literówki w komentarzu na kilkaset słów, ale robić błędy w większości zdań?
Dobra kończmy tą lingwistyczną dyskusję i wróćmy do najważniejszego tematu, czyli pierwszego meczu o stawkę w tym sezonie :)
Pozdro
05.08.2013 17:53
@matiboss
Chyba na serio nie skumałeś o co mi chodzi. Trochę mało bystry jesteś... Może po kilku latach z klubem zrozumiesz, że szacunek można wyrażać chociażby pisząc poprawnie nazwiska z wielkiej litery. Alt czy Shift nie boli, a przynajmniej nie koli w oczy jak się to czyta... Wyobraź sobie jakby wszyscy tutaj pisali waląc błąd za błędem - raczej nieprzyjemniej byłoby się tutaj udzielać, co?
W każdym razie jeśli wciąż nie rozumiesz o co mi chodzi - Adi to wszystko elegancko streścił.
05.08.2013 15:19
@matiboss
Tak, nie wiem o jakich zawodników chodziło, dlatego napisałem, że błędnie zostały napisane ich nazwiska... Cytat z zdf'a - "nie potrafisz czytać ze zrozumieniem"...
Jeśli ktoś nie potrafi poprawnie napisać nazwiska rzekomo ulubionego klubu to raczej marne jest jego przywiązanie.
"Ribery", "Schweinsteiger", "Kroos", "Robben" - czy to taki wysiłek? A może niech wszyscy piszą bez interpunkcji, z błędami ortograficznymi, rzeczowymi, składniowymi? Wtedy kibice Bayernu będą na pewno świetnie postrzegani, jako ci, którzy nawet nie potrafią poprawnie nazwać swoich zawodników...
05.08.2013 14:06
@Reeken89
Czyli jak zwykle. Zawodnik kupiony za 17 mln, który zrobił gigantyczny progres od czasu przyjścia do Bayernu zostanie sprzedany właściwie bez zysku. Jeśli już rzeczywiście miałby odejść to mam nadzieję, że dostaniemy za niego co najmniej 20 mln... Chyba tylko Guardiola nie widzi jak bezsensowna jest sprzedaż Gustavo.
05.08.2013 13:15
No, problem jest taki, że te dobre pomysły Pepa to pierdoły. Te złe mają związek z grą całego zespołu i poszczególnych zawodników...
05.08.2013 12:09
@Ilovefcbayern
Damn. Przed wysłaniem komentarza sprawdziłeś co "stworzyłeś"? Jedyne nazwisko jakiego nie przekręciłeś to Martinez : | Bez urazy, ale wyglądasz na trolla, albo mega sezonowca...
05.08.2013 11:40
I to akurat jest dobry pomysł. Dzięki temu każdy będzie starał się na treningach od początku do końca.
05.08.2013 11:13
Na 99% w pierwszym składzie wyjdzie dzisiaj Starke, dlatego że tak jak Pinto w Barcelonie ma być bramkarzem na Puchar. Reszta składu pewnie najmocniejsza, bo trzeba już się zgrywać przed ligą.
Jeśli to prawda z Gustavo i Contento to możemy ich żegnać. O ile Diego już od sezonu czy dwóch nie dawał wiele drużynie to puszczenie Luiza to będzie największa pomyłka transferowa od ściągnięcia Sławka Wojciechowskiego... Czemu Guardiola na starcie rozwala drużynę od środka? Myśli, że jeśli potem zbuduje ekipę, która wygra ligę czy puchar to będzie to jego wielka zasługa i sukces? Ambicje Pepa mogą nas zniszczyć...
05.08.2013 11:09
Nie sądzę, że Magath wie co mówi... Jak można przed początkiem sezonu stwierdzić, że ściągnięcie jakiegoś piłkarza było błędem? Koledzy będą mieli pretensje, że gra? Jeśli będzie się dobrze sprawdzał to chyba dobrze, że będzie grał. Jeśli nie to pretensje będzie można mieć tylko i wyłącznie do Guardioli. Po okresie przygotowawczym dużo bardziej cieszę się z przyjścia Thiago niż Pepa. Alcantara bardzo dobrze wprowadził się do drużyny czego nie można powiedzieć o nowym trenerze, którego pomysły nie uśmiechają się już nawet piłkarzom. Martinez w obronie? Mueller w ataku? Gustavo na wylocie, a Mandzukic i Boateng na ławce? To są obecne problemy naszej drużyny, a nie utalentowany, wszechstronny zawodnik, który sam wie, że póki co jest daleko w hierarchii pomocy i daje z siebie wszystko by to się zmieniło.
04.08.2013 19:16
@Reeken89
Jakby Gustavo miał odejść to po "wypożeczeniu" Cana stwierdziłbym, że Guardiola to mistrz zniszczenia...
Martinez to teraz obrońca (nie ważne, że nie potrafi grać na tej pozycji), nie ma Cana, nie ma nawet Tymoszczuka. Po odejściu Gustavsona nie będziemy mieli żadnego defensywnego pomocnika. Bastian to jednak dużo bardziej ofensywny piłkarz, nie wspominając o "geniuszach" odbioru w postaci Kroosa i Thiago. Wyobrażam sobie mecze z silniejszymi rywalami, w których będziemy tak punktowani jak w Superpucharze z BVB, kiedy przez 60 czy 70% czasu byliśmy przy piłce, a straciliśmy 4 bramy, bo obrona bez kogoś kto by ją wspomógł nie istniała.
Póki co nie ma co bronić czy krytykować Guardioli, bo właściwie nie zagraliśmy ani jednego meczu o punkty. Nie rozumiem jednak co niektórzy rozumieją przez stwierdzenie, że "Pep lubi ofensywny styl gry". Według mnie ofensywny styl mieliśmy już w poprzednich sezonach i wyglądało to tak, że przez większość czasu graliśmy na połowie rywali, oddawaliśmy mnóstwo strzałów, a do ataku byli zaangażowani praktycznie wszyscy, nawet Dante i Boateng potrafili świetnie włączyć się, czy rozegrać w odpowiednim momencie.
Ten "ofensywny styl Pepa" wygląda tak, że siadamy sobie na połowie rywali, oddajemy 50 podań wszerz boiska, a jak nie daj Boże rywal wyjdzie spod pressingu to prawie nikt się nie cofa. WTF?
04.08.2013 16:30
Jeden mecz zaległy, 5 punktów przewagi nad drugim miejscem. To wciąż początek sezonu, ale nie wiem co musiałoby się stać, żeby rezerwy nie awansowały.
Brawa dla trenera ten Haga i jego chłopaków :)
03.08.2013 17:06
@michal82snc
Spokojnie, raczej nie ma co się spodziewać że Polska zagra w finale MŚ. Prawdopodobnie nawet nie pojedzie do Brazylii za rok, więc nie ma co się spinać o takie pierdoły.
PS. Świetna robota, niezawodnej tłumaczki :)
03.08.2013 16:41
Jupp akurat start miał genialny. Wtedy nikt nie narzekał, wszyscy byli zachwyceni grą Bayernu (i brakiem Van Gaala). Dopiero po zimowej przerwie wszystko zaczęło się sypać, mnóstwo wpadek i sezon zakończony z trzema vice-tytułami. Przyznam szczerze, że sam zastanawiałem się czy nie lepiej pozbyć się Heynckesa i kilku zawodników winnych tej porażki, bo obawiałem się, że mogą się wypalić i nic dałoby się więcej wycisnąć z tej drużyny. Z drugiej strony bałem się kolejnej przebudowy. Gra za Juppa w pierwszym sezonie wyglądała dobrze w praktycznie każdym meczu, tyle że często brakowało pewności siebie i wiary we własne umiejętności. Przegrane wszystko w 2012 dodało tylko wszystkim pewności siebie i chęci do wygrania wszystkiego. Poprzedni sezon udowodnił jak bardzo się myliłem.
Teraz jest Pep. Trzeba mu życzyć wszystkiego najlepszego, ale on sam stawia sobie kłody pod nogi. Zamiast spokojnie wprowadzać zmiany wprowadza jakaś pieprzoną rewolucję, w której 3/4 składu się gubi. Trzymam kciuki za Guardiolę, tylko powinien zastanowić się nad tym co robi, bo już teraz zdawać się może, że z genialnej drużyny zostało niewiele. Pytanie, czy Pep dalej będzie układał te klocki na nowo, czy skorzysta trochę z pomysłów Juppa? Ta druga opcja jest pewniejsza i lepsza na teraz, ale druga, jeśli wszystko wyjdzie, jeśli wszyscy zrozumieją o co w tym wszystkim biega, jeśli trener i zawodnicy stworzą jedność może dać nam potężne zyski w przyszłości, tj. za sezon/dwa.
Tylko błagam! Koniec z eksperymentami i pozbywaniem się super zawodników bez podawania przyczyny... (patrz. Gomez, Gustavo?)
Pozdro
03.08.2013 00:05
Jeśli Luiz rzeczywiście miałby odejść to ja kompletnie stracę wiarę w dobre chęci Guardioli i zacznę uznawać go za sabotażystę, który przyszedł zniszczyć klub od środka.
To żart oczywiście, ale prawda jest taka, że już ostatnie ruchy Pepa są bardzo niepokojące. Bayern to nie zabawka, w której można eksperymentować do woli. Nie ma Gomeza, nie ma Cana, wielu zawodników ma wymyślane nowe pozycje. To wszystko jest kompletnie bezsensu... Przygnębiające, bo znowu zaczynam czuć, że BVB jest krok przed nami, choć jeszcze niedawno wiedziałem, że są trzy za...
02.08.2013 23:54
Jak odejdzie i Diego i Luiz, w dodatku przy "wypożyczeniu" Cana, to nie będziemy mieli ŻADNEJ alternatywy na lewą obronę. A jeśli Alaba złapie kontuzję? Co wtedy?
02.08.2013 20:58
Czyżby tłumaczenie przyszłych porażek?
02.08.2013 20:56
Jeśli Guardiola nie będzie faworyzował Alcantary to raczej nie powinien grać w pierwszym składzie. Oczywiście "pierwszy skład" to pojęcie względne przy naszej kadrze, ale mimo to Thiago nie powinien być traktowany jako pewniak w pomocy. Wciąż dużo wyżej cenię Kroosa, Muellera, Shaqiriego, nie wspominając o Bastianie.
Zresztą ta czwórka w pomocy będzie bardzo elastyczna, nic nie szkodzi na przeszkodzie, żeby raz zagrali Robben, Kroos, Goetze i Ribery, a następnego razu Mueller, Thiago, Pizarro (bardziej jako cofnięty napastnik niż pomocnik, ale formalnie w linii z resztą) i Shaqiri.
02.08.2013 20:38
Stronka w końcu odżyła!
Wnioski po Audi Cup i całym sezonie przygotowawczym:
- Muller nie jest środkowym napastnikiem
- Martinez nie jest środkowym obrońcą
- Thiago nie nadaje się na "szóstkę", ale będą z niego ludzie jeśli będzie grał wyżej
- Mandzukic jest dla nas niezbędny
- gra bez defensywnego pomocnika to samobójstwo
- ustawienie 4-1-4-1 (względnie 4-3-3) nie jest takie złe, pod warunkiem, że piłkarze grają na swoich pozycjach
- Kirchhoff czy to w obronie czy na defensywnym pomocniku prezentuje się nie najgorzej, myślę że ściągnięcie go za darmo było dobrym posunięciem, bo jako zmiennik może się przydać
Patrząc na to jak poszczególni zawodnicy grali w tych wszystkich sparingach postawiłbym na taką "jedenastkę" (do czasu powrotu Goetze i powrotu formy Martineza):
Neuer - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Schweinsteger - Robben, Mueller, Kroos, Ribery - Mandzukic
"Drugi" skład:
Starke - Rafinha, Van Buyten, Kirchhoff, Gustavo - Martinez - Shaqiri, Hojbjerg, Thiago, Goetze - Pizarro
Szanse powinni dostawać też czasem Weiser, Weihrauch i Green, bo w okresie przygotowawczym grali świetnie. Zwłaszcza ten ostatni jest odkryciem tego lata.
02.08.2013 19:16
Bardzo dobra opcja z Emre! Wypożyczenie nie wchodziło w grę, bo za rok i tak odszedłby za darmo, a tak mamy możliwość ściągnięcia go po dobrych występach w Leverkusen. Swoją drogą - Can zagra w Bayerze z numerem 10 :)
02.08.2013 18:43
@Makaj
Właśnie nie zrozumiałem dokładnie co tam powiedział, ale jeśli rzeczywiście "Jugol" to strasznie nieetyczne i nieprofesjonalne zachowanie Tomasza "szczeliłem z 40-tu metruf" Hajty... Borek w sumie też geniusz, bo o ile pamiętam bardziej zaśmiał się po tym komentarzu niż go skarcił, ale co on może się wykłócać z legendą polskiej piłki. Każdy komentarz przeciw Bayernowi = komentarz za BVB, więc pewnie rzeczywiście się z niego cieszył. Tak to już jest w naszym poranionym kraju. Zawiść, nienawiść, zazdrość. Jak najlepsza drużyna poprzedniego sezonu w Europie jest według nich za słaba na "boskiego" Roberta to ja nie wiem, gdzie sięgają jego ambicje? Może powinien zmienić dyscyplinę i pójść do NBA. Tam byłby gwiazdą równą LeBronowi czy Kobe'emu...
@ozzy
Mówią to fani drużyny, która dwa lata temu doszła do finału PN nie grając z żadnym rywalem z pierwszej ligi...
11.08.2013 00:15
Też patrzę jednym okiem na Monaco i można napisać, że wygląda to dosłownie tak: zbiór randomowych ludzi, którym powiedziano ze mają grać w piłkę w jednej drużynie. Poza jakimiś indywidualnymi akcjami nie grają nic w ofensywie i Bordeaux już dawno powinno im strzelić, bo w odbiorze też nie potrafią wiele zrobić... To normalka przy tak budowanych drużynach.
10.08.2013 22:31
@lybbard
Przecież już przed poprzednim sezonem AA została powiększona do 71 tys. :) Przeczytaj sobie liczbę przy słowie "Widzów" w newsie :)
10.08.2013 22:26
@JudasPriest
Wystarczy nauczyć ich cofać się po piłkę... Jednak ten jeden DP jest i to powinno wystarczyć, ale jeśli po stracie nikt się nie cofa to nawet z Martinezem, Gustavo i Kirchhoffem w środku pola będziemy tracić bramki, bo sama obrona nie poradzi sobie z zatrzymaniem 5 czy 6 rywali w kontrze...
10.08.2013 22:24
No to mam nadzieję, że jutro zobaczymy debiut duetu Thiago - Goetze na dwóch środkowych pomocnikach :)
10.08.2013 22:16
Niedawno był powiększany. Nie wiem czy da jeszcze radę znaleźć gdzieś miejsce...
10.08.2013 22:14
Dortmund zagra na wyjeździe z TSV - przyznam szczerze, że pierwszy raz od kilku lat będę rozdarty na meczu BVB. Zazwyczaj trzymam kciuki za ich porażki, przynajmniej na krajowym podwórku, ale teraz nie obraziłbym się gdyby srodze pobili niebieskich dziadów z 1860 :) Z drugiej strony odpadnięcie BVB to raczej pewny PN dla nas, bo obecnie raczej nie ma innych rywali dla Bayernu w Niemczech...
10.08.2013 21:55
Druga runda jest w bodajże w październiku, więc powinniśmy już się rozkręcić na dobre :)
10.08.2013 21:52
Znając życie pewnie znowu mają jakiegoś rywala z 4. czy 3. ligi...
10.08.2013 21:49
No, z dwa sezony temu został dołączony do pierwszej drużyny Werderu, ale tak naprawdę od tego czasu albo siedzi na ławie, albo gra w rezerwach, a jak już wejdzie to zazwyczaj jest zapchajdziurą - przychodził jako gracz podobny do Toniego, czyli "dziesiątką", ale bardzo często jest rzucany z pozycji na pozycję. Raz gra na "10", raz na "6", a czasem nawet na stoperze...
10.08.2013 20:15
Szkoda, ale Gustavo, ale prawda jest taka, że dla jego dobra lepiej będzie jak odejdzie... My sobie poradzimy, bo nie dość, że nie gramy dwoma DP to jeszcze doszedł dobrze prezentujący się na tej pozycji Kirchhoff, a jednak Luiz nie jest zawodnikiem na ławkę. W Arsenalu powinien mieć pierwszy skład, bo Arteta ma już swoje lata, zresztą też nie jest typowo defensywnym pomocnikiem. Takiego Kanonierzy nie mają. Gustavo w Londynie może okazać się nowym Songiem, oby tylko nie został sprzedany do Barcelony po jednym dobrym sezonie w barwach Arsenalu :)
10.08.2013 18:27
"Myslenie nie jest twoja najmocniejsza strona."? "(...)odnosze wrazenie ze nie pisze ich kibice Bayernu tylko antykibice BVB"? Teraz też do mnie to datarło - zdf, czy to Ty?
10.08.2013 17:31
@abcde
Nie ma to jak wiara w zespół i trenera...
@czytelnik
Co ty za głupoty gadasz? Chyba logiczne, że kibice klubu z Bundesligi będą oglądać i dyskutować na temat meczów Bundesligi. Czy może mamy się ograniczyć do samego Bayernu i nie wiedzieć nawet w jakiej formie są rywale?
10.08.2013 17:25
I oczywiście Lewy jakoś wykombinował jak strzelić, żeby się nie narobić :)
A tak na poważnie to jak na razie bardzo fajna ta pierwsza kolejka nam się zrobiła. Bardzo dużo bramek (chociaż to standard...), ciekawe debiuty (Aubameyang), niespodziewane pogromy (Hertha 6:1 Eintracht!!!) i szalone akcje (dwie czerwienie Wolfsburga, podwójny karny Domingueza). Oby cały sezon tak wyglądał, oczywiście z naszą drużyną na szczycie.
10.08.2013 17:23
Aubameyang co za wejście. Wyczuwam rychłą ławę dla nieroba i marudy, tylko musi wrócić Mchitarian :) Swoją drogą czy jest tutaj ktoś, kto wolałby Lewego od Mandzu? Polak strzela sporo bramek, ale to co Mario robi na boisku mimo, że nie da się tego liczyć do statystyk jest bezcenne dla drużyny. Ja dużo bardziej wolę walczącego, biegającego, dryblującego i potrafiącego zmieniać się pozycjami z Riberym, Robbenem czy Muellerm Chorwata, który w ostatnich miesiącach sporo rozwinął się piłkarsko.
10.08.2013 17:14
Debiut Goetze jest pewny - Pep zapowiedział już, że Mario zagra przynajmniej kilka minut w jutrzejszym sparingu z Węgrami.
10.08.2013 17:02
@lybbard
Na pustą z 30 centymetrów :D
10.08.2013 16:58
Liderem póki co i tak jest... Hertha, bo prowadzą z Eintrachtem już 4:1! Najważniejsze jest to, że Lewy nie strzela i prezentuje się cieniutko - nie będzie ogólnej zajawki :)
10.08.2013 16:56
Ogólnie oglądam Leverkusen z Freiburgiem, ale czasem przełączam sobie na inne mecze i z tego co widzę to BVB gra naprawdę średnio, a Lewy beznadziejnie.
10.08.2013 16:50
Ciekawe kiedy ktoś ich zatrzyma...
10.08.2013 16:34
Na razie każda drużyna ma jednobramkową przewagę, a patrząc na to że w większości meczów grają równe sobie ekipy sobota może się jeszcze skończyć naszym liderowaniem :)
Wyniki pod koniec pierwszych połów:
B04 1-1 SCF
H96 1-0 VfL
FCA 0-1 BVB
HBSC 2-1 SGE
TSG 1-0 FCN
10.08.2013 16:15
Dla tych, którzy chcą obejrzeć sobie trochę Bundesligi, a nie mają ochoty na oglądanie "hitu" Dortmund vs potęga niemieckiej piłki FC Augsburg, zaczęły się dwa bardzo ciekawie zapowiadające się mecze:
Leverkusen - Freiburg (Cana nie ma nawet na ławce...):
http://firstrownow.eu/watch/200206/1/watch-bayer-04-leverkusen-vs-sc-freiburg.html
Hannover - Woflsburg:
http://firstrownow.eu/watch/200207/2/watch-hannover-96-vs-vfl-wolfsburg.html
10.08.2013 15:37
@lybbard
Spodziewałeś się czegoś innego? Mi byłoby żal kasy na taki szajs wydawać. Niestety Borussia jest traktowana w naszym kraju jako polski klub sportowy, tyle że ich sukcesy są odbierane nawet jako większy sukces polskiej piłki niż dobra gra klubów z Ekstraklasy w Pucharach. Co jak co, ale Śląsk z Brugią grał naprawdę, naprawdę świetne mecze, byłem pod wielkim wrażeniem ich przygotowania fizycznego, zgrania i konsekwencji (poza ostatnimi 10 minutami rewanżu kiedy i tak mieli pewny awans). Portale pisały o tym jeden, może dwa dni, a o BVB nawijają praktycznie nieprzerwanie...
10.08.2013 14:10
I Thiago - 1,71.
10.08.2013 00:36
Wow, ale szybki news! Mecz wygrany w 100% zasłużenie dobra gra praktycznie całego zespołu. Szkoda Dante, bo zagrał naprawdę dobre zawody, a ten klops popsuje cały efekt... Gdyby nie to już teraz widziałbym go w "11" kolejki. Największe wrażenie zrobił na mnie jednak Mandzu - przyjście Pepa i te problemy na początku sprawiły, że Mario jest jeszcze lepszym piłkarze i z meczu na mecz prezentuje się lepiej. Nie chodzi tu o bramki. Nie chodzi nawet o walkę z której tak zasłynął. Chodzi o dynamikę, uniwersalność, technikę, umięjętność utrzymania się przy piłce pod presją. Mam na dziwne przeczucie, że ten sezon będzie należał właśnie do Mandzu. Kirchhoff kolejny mega solidny występ i te niemożliwe wyciąnięcie piłki spod nóg bodajże Younessa! Naprawdę miła niespodzianka tego okienka. Z minusów to na pewno powrót do obrony w pierwszej połowie, bo po stracie zamiast biec co sił nasi się spierali kto co zepsuł i spuszczali głowy w dół... To mi się nie podobało. Nowe ustawienie jest nowe chyba tylko na papierze, bo nie widać jakichś wielkich zmian w naszej grze. Posypuję głowę popiołem - za zwątpienie w dobre chęci Pepa i w formę Kroosa, który był dzisiaj liderem naszej drużyny w środku pola pod słabszą dyspozycję Bastiana po operacji.
Dzięki za mecz! Obyśmy od początku do końca utrzymali się na czubie tabeli jak w poprzednim sezonie :)
09.08.2013 22:37
@fcbmx2
2 sezony temu nie grali razem :) To Neuer z Boatengiem tak popieprzyli bramę co strzelił De Camargo.
Dzisiaj wszystko układało się pięknie, totalna dominacja, nieliczne akcje Gladbach, które kończyły się na obrońca i Neuerze. Stracona bramka właściwie z niczego, ta wrzutka była totalnie beznadziejna, gdyby żaden z naszych nie dotknął piły to po prostu wyszłaby na aut, bo nie było tak kompletnie nikogo z Borussii...
09.08.2013 21:38
To co zrobił po strzale Mandzu było nawet lepsze...
09.08.2013 21:24
I jak pisał pecz - życiowy mecz ter Stegena jak zawsze z FCB :)
09.08.2013 21:23
Co to było? Bramka za darmo dla Gladbach...
09.08.2013 21:20
Mandzu!
09.08.2013 20:55
No to jest właśnie ta piękna rzecz, którą wprowadzili Pep i Thiago - te genialne prostopadłe piły nad obrońcami :)
09.08.2013 20:51
Transmisja po niemiecku:
http://www.viponlinesports.eu/football/168412/1/bayern-munchen-vs-borussia-monchengladbach-live-stream-online.html
Nie wiem kto będzie komentował w polskim ES2 to w razie Borka możecie obejrzeć tutaj :)
09.08.2013 20:25
@matiboss
"heat
| 2013-08-09 13:07:50
[...]
Po "pepowskiemu" myślę, że będzie wyglądać to tak:
Neuer - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Schweinsteger - Robben, Mueller, Kroos, Ribery - Mandzukic"
Oficjalny skład FCB:
Neuer - Lahm, Dante, Boateng, Alaba - Schweinsteiger - Robben, Kroos, Mueller, Ribery - Mandzukić
Siedzę w głowie Pepa. Trafiłem, jestem bossem :)
A tak na poważnie to cieszy mnie ta jedenastka.
09.08.2013 20:01
Sorki, popieprzyłem trochę ostatni post - do Matiego miało być tylko o składach, a początek o Kroosie do Hilariego :)
Poza tematem - Schalke zagra w el. CL z Metalsitem Charków, a Eintacht o LE zmierzy się z Karabachem Agdam.
PS. Widzieliście okładkę PES-a 2014?
http://3.bp.blogspot.com/-UcMvDwVpbNg/Ua4NlEZR_cI/AAAAAAAAD6M/P9DqufHNYLw/s400/pes+2014+cover+art.png
09.08.2013 13:17
@matiboss
Kroos ostatnio i tak wyglądał średnio, więc bez jego rozgrywania byśmy dali sobie radę, a nikogo innego poza Thomasem na środku nie widzę... Szkoda, że Thiago jest niedysponowany, a Goetze w ogóle niegotowy do gry.. Co do składów - to co pisałem wcześniej się nie liczy, bo układałem to po swojemu :) Po "pepowskiemu" myślę, że będzie wyglądać to tak:
Neuer - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Schweinsteger - Robben, Mueller, Kroos, Ribery - Mandzukic
Nie sądzę, żeby Guardiola ryzykował z Javim na środku. Jego gra w sparingach na tej pozycji nie wyglądała najlepiej, a w końcu to pierwszy ligowy mecz z dość silnym rywalem, więc nie ma miejsca na eksperymenty. Zresztą wszyscy chyba się zgodzą, że lepszej pary niż Boa i Dante na ŚO nie znajdziemy...
Swoją drogą typowanie składów w tym sezonie jest mega trudne, bo nikt z nas nie wie co Pep ma w głowie. Jupp był bardziej przewidywalny od początku wiadomi byli jego faworyci i zazwyczaj nikt nie miał problemów z typowaniem wyjściowej jedenastki. Teraz wątpię czy ktokolwiek z nas dokładnie wytypuje wyjściową jedenastkę, bo jest wiele niewiadomych.
No, ale zobaczymy kto trafi :)
09.08.2013 13:07
@buuuU
Poza bramkami (ładnymi, bo ładnymi) Toni wiele nie pokazał. Był zbyt statyczny, nigdy wiele nie biegał, ale w okresie przygotowawczym brakowało mu więcej niż zwykle. Nie brał na siebie gry. Thiago za to sporo walczył i pokazał się z jak najlepszej strony, nie tylko w Telekom Cupie. Dużo częście próbował jakiegoś zaskakującego podania od Kroosa. Nie twierdzę, że Alcantara to lepszy piłkarz (wręcz przeciwnie), ale trzeba patrzeć obiektywnie kto w obecnym momencie może dać więcej drużynie, a bardziej gotowy do sezonu według mnie jest właśnie Thiago.
@Hilario
Naszą drużynę od jakiegoś czasu ciężko jest rozpisać na papierze :) Thomas miałby grać w środku za napastnikiem, tak jak w poniedziałek z Rehden obok Kroosa (przynajmniej tak podawano w składach).
09.08.2013 11:53
@Silesi
Niestety matiboss ma rację... Pewnie każdy chciałby taki skład, ale Pep postanowił już, że w tym sezonie będziemy 4-1-4-1/4-3-3, więc nie ma co liczyć na duet Javi - Bastian w środku... Trochę szkoda, że Thiago ma gorączkę, bo obecnie jest w wyższej formie od Kroosa i mógłby dać więcej drużynie niż Toni po tej kontuzji.
Mój skład:
Neuer - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Martinez - Mueller, Schweinsteiger - Robben, Mandzukic, Ribery
Jeszcze 9 godziny i 20 minut :)
09.08.2013 11:11
Wszystko wskazuje na to, że tak, w końcu u nas większość strojów w ostatnich latach jest na dwa sezony, a biało-pomarańczowe wyjazdówki mamy dopiero od początku zeszłego sezonu.
09.08.2013 00:13
Czemu wszystkie komentarze zniknęły?
08.08.2013 22:00
@Szynszylek1996
Pewnie o tym nie wiesz, ale to nie jest ta "polska" Borussia :)
08.08.2013 19:52
W końcu prawdziwy początek sezonu :) Ostatnie godziny oczekiwania i zobaczymy drużynę i Pepa w akcji. Gladbach to mocny rywal, ale jeśli wszyscy zagrają na swoim poziomie to może nawet zakończyć się wynikiem podobnym do tego z Telekom Cup. Miałem nadzieję na krótki debiut Goetze, ale sztab stwierdził, że lepiej póki co oszczędzić "MG19" i dobrze, w końcu to nie Dortmund i rzucanie na głęboką wodę niewyleczonych zawodników. Niech Mario się wykuruje do końca. Niewiadomo też co z Thiago, bo Alcantara ma gorączkę i nie jest pewne czy da radę jutro zagrać, a widziałbym go nawet w pierwszym składzie. Dobrze by było gdyby Javi nie grał na obronie, w końcu od czego są Dante i Boa? Bastiana też lepiej by oszczędzić, bo w poniedziałek miał jakieś problemy i lepiej nie obciążać go po tej operacji. Mój skład:
Neuer - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Martinez - Mueller, Kroos - Robben, Mandzukic, Ribery
A swoją drogą - już nawet dziennikarze Kickera przestali zapisywać nasz skład w formacji 4-1-4-1, więc Pep może przestać oszukiwać ludzi, że nie gra barcelońskim 4-3-3 :)
08.08.2013 18:38
Gustavo sam wypowiadał się, że chce zostać... Nie ma Tymo, nie ma Cana, więc na pewno dostałby wystarczającą ilość szans na wykazanie się. Jeśli odszedłby Contento to mógłby także grywać na lewej obronie. Przed nami mnóstwo meczów, potrzebujemy szerokiej kadry... Luiz niedawno wypowiadał się, że chce zostać - co Guardiola musiał mu powiedzieć, że tak zmienił podejście?
Co do jutrzejszego składu - mam nadzieję, że Pepowi odwidział się pomysł ze stawianiem Javiego w obronie (bardzo słabo prezentował się na stoperze) i para Boa - Dante dalej będzie mogła ze sobą grać...
08.08.2013 13:25
@lybbard
Za takie info podziękuję. Tutaj skrót z tego meczu plus wywiady z zawodnikami i trenerem ten Hagiem:
https://www.youtube.com/watch?v=UeuCHKkJ_XY
Kamera jest typowo telewizyjna, więc ten mecz mógł być gdzieś transmitowany.
Swoją drogą holenderski trener FCB II bardzo szybko nauczył się płynnie mówić po niemiecku.
07.08.2013 21:42
@MMandzu
Będą gadać o Lewym i BVB :)
Tak poza tematem - czy orientuje się ktoś czy mecze rezerw są gdziekolwiek transmitowane? Wczoraj pół godziny szukałem streamu z "małych" derbów i nic.
07.08.2013 21:36
@lascah
Nieee. To nie marudzenie, tylko obawy przed nowym sezonem :D
07.08.2013 15:27
@matiboss
Zgadzam się z większością co napisałeś, ale nie wiem co złego jest w tym, że ludzie mają obawy przed nowym sezonem, z nowym ustawieniem i nowymi pomysłami na grę. Niepewność to chyba normalka w takiej sytuacji. Nie wiem, czy do moich komentarzy też się odnosiło to (chyba nie, bo nie pisałem żeby ściągać Suarezów czy Kościelnych :P), ale też parę rzeczy mi się nie podoba i nie boję się tego napisać, choć wiem dobrze że trener i drużyna będą starali się je poprawić. Te rzeczy są pewne - mamy mega silną kadrę, ale mamy też nowego trenera, więc żeby to wszystko się zgrało potrzeba czasu. Pepa nie zwolniłbym nawet po sezonie bez żadnego trofeum, bo lepszego trenera nie znajdziemy, ale lepiej żeby odstawił swoje eksperymenty (Ribery na "10", Martinez w obronie) na później :)
07.08.2013 15:24
@karl1985
W zeszłym sezonie Martinez zagrał na obronie jeden mecz w pucharze. Pep póki co w każdym meczu, w którym Javi grał od początku stawiał go na obronie. Też mam nadzieję, że Martinez będzie tym defensywnym pomocnikiem, ale obawiam się, że tak nie będzie...
Żeby nie wyjść na malkontenta, któremu wszystko się nie podoba - nowa formacja jest ciekawa, o ile każdy zrozumie swoją rolę w drużynie to może to być nie do zatrzymania. Tak naprawdę 4-1-4-1 to to samo co 4-3-3 z jedną "szóstką", czyli to co grała i gra Barca. To chyba najbardziej ofensywne z możliwych ustawień, więc przy naszej sile ofensywnej pasuje idealnie. Oby tylko nie było kombinacji z pozycjami zawodników, a powinno zadziałać. Ja widziałbym tak najsilniejszą jedenastkę:
Neuer - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Martinez - Kroos, Schweinsteiger - Mueller, Mandzukic, Ribery
Po tylu meczach i tylu kombinacjach jakie widzieliśmy w wykonaniu Pepa, Van Gaala, a wcześniej jeszcze Klinsmanna każdy jest tutaj geniuszem taktyki :D
Pozdro
07.08.2013 14:53
Skład jest bardzo dobry, ale już nie tak zbalansowany jak w zeszłym sezonie. Bramka bez zmian, obrona wzmocniona Kirchhoffem ale raczej bez zmian, mega pomoc. W takim wypadku atak powinien być wisienką na torcie, ale według mnie po odejściu Gomez jest dużo gorzej. Wiem, że Mario nie pasowałby do stylu gry Pepa (w sumie to już w poprzednim sezonie nie mógł się w pasować), ale sam Mandzu w ataku to jednak za mało. Pizza ma już swoje lata, a Mueller nie za dobrze prezentuje się na szpicy. Zobaczymy jak będzie z Goetze jako fałszywą dziewiątką. Może okaże się nowym Messim na tej pozycji :)
07.08.2013 14:36
Kompletnie nie rozumiem po co sprzedawać Gustavo. Thiago jest totalnie innym zawodnikiem, a patrząc na to, że Pep "poprzestawiam wszystko" Guardiola chce przesunąć Martineza do obrony to na DP zostaje tylko Bastian, który nie jest typowym DP. Pogubiłem się w obecnej polityce FCB, a to się (poza okresem ściągania szrotu przez Van Gaala) raczej nie zdarzało...
07.08.2013 14:29
To na jakim etapie przygotowań jesteśmy powinno się wyjaśnić w piątek. Niby w Telekom Cup w Gladbach rozgromiliśmy Borussię 5:1, ale to był turniej towarzyski. Nie obraziłbym się jednak jakby i ten mecz się tak zakończył i znowu zaczęlibyśmy ligę na pierwszym miejscu :)
07.08.2013 12:38
@Windowlickaaar
Dobrze napisane :) Tylko czy ta opona na deszcz nie jest złego rozmiaru na nasze felgi? Jeśli Mandzukic - najbardziej waleczny i ruchliwy typowy napastnik z całej europejskiej czołówki ma problemy z dopasowaniem się do stylu Guardioli to co zrobiłby mega statyczny Gomez? Szkoda, że Mario odszedł, ale z drugiej strony szkoda byłoby oglądać go drugi sezon na ławie...
Pozostaje ostateczne pytanie, które zadał bassactiv...
07.08.2013 12:18
Widzę, że poszedłeś po rozum do głowy...
Wracając do tego nad czym zastanawiałem się wczoraj:
@sky
Nie myliłem się, że rezerwy Bayernu grały w zeszłym sezonie zmiennym ustawieniem, tylko pomyliły mi się formacje :) Scholl nie raz ustawiał drużynę w ustawieniu diament 4-4-2, a więc z jednym defensywnym pomocnikiem tyle, że przed nim nie było dwójki pomocników tylko jeden, a dalej dwójka napastników.
Jak pisałem wszystko można znaleźć na Transfermarkcie:
http://www.transfermarkt.de/de/fc-bayern-muenchen-ii/spielplan/verein_28_2012.html
07.08.2013 11:21
@sky
Wiem, wiem, tylko zastanawiam się czy czasem w zeszłym sezonie nie było zmieniane ustawienie. Pewnie Transfermarkt przyjdzie z pomocą :)
07.08.2013 00:40
Nikt nawet nie stara się, żeby go zatrzymać... Spory błąd zarządu.
07.08.2013 00:36
A najciekawsze jest to, że ten Hag też gra 4-1-4-1 jak Pep. Rolę szóstki w rezerwach pełni Hojbjerg, który jest dosyć podobnym piłkarzem do Bastiana (z zachowaniem proporcji oczywiście). Nie mogę sobie tylko przypomnieć czy Scholl w zeszłym sezonie też nie ustawiał tak drużyny...
06.08.2013 22:44
@ozzy
Haha! Widzę, że polskie "portale sportowe" już nawet przekręcają wyniki głosowań, żeby Lewy wyszedł na bardziej cenionego zawodnika za granicą :)
06.08.2013 19:38
@AdiFantasti
DVB lepsza ocena od Dante i Rafinhi? Chyba im się coś pomyliło, ale zazwyczaj oceny TZ są dziwne.
Ja widziałbym to tak:
Neuer (3) - Rafinha (3), Van Buyten (5), Dante (3), Alaba (2) - Bastian (3) - Robben (2), Mueller (1), Kroos (4), Shaqiri (3) - Mandzu (3)
06.08.2013 19:24
Finałowa trójka mówi mi, że niestety znowu wygra Messi, ale trzymajmy kciuki za Francka! Nie wiem co Ronaldo tam robi. Co z tego, że strzelił te 12 bramek w CL? Już Lewy bardziej na to zasłużył...
06.08.2013 18:12
@pele
Nie kłótnie, tylko dyskusje :D A co do zdf'a - Makaj chyba pisał, że wpakował mu bana na IP, ale czy ciągle go ma nie wiem.
06.08.2013 17:26
@abcde
Dokładnie, a te cechy, który wypisałeś też są ważne na środku obrony. Boateng, Dante i Kirchhoff - trójka świetnie wprowadzających piłkę stoperów. Z tego Janka możemy mieć spory pożytek, zwłaszcza że przyszedł za darmo, więc nic nie tracimy.
06.08.2013 17:09
Ja szczerze mówiąc nie pamiętam Francka gdy był w wieku Shaqa. Wiem, że mniej więcej w tamtym okresie przeszedł do Galatasaray z Metz, ale jak się spisywał - nie mam pojęcia. Na pewno coś tam grał skoro wzbudził zainteresowanie Turków, ale Xherdan w tym samym okresie kariery jest już dużo wyżej. Już teraz gra w najlepszym klubie w Europie. Ribery przyszedł do nas dopiero po genialnych występach w Marsylii i na MŚ 2006, ale wtedy miał już 23 czy 24 lata, więc był nieco starszy niż Shaq.
W każdym razie Xherdan nadaje się na następcę Francka. Gra dość podobnie, nie boi się dryblingów, brania na siebie ciężaru rozgrywania akcji, technicznie już teraz jest świetny, a może się rozwinąć. Strzały z dystansu i wolne (nie rożne :)) ma już teraz lepsze od Ribery'ego i tak jak on potrafi uderzyć obiema nogami. W zeszłym sezonie rozegrał blisko 40 spotkań, strzelił trochę bramek i parę razy asystował. Każde jego wejście dawało mnóstwo świeżości drużynie, a gdy grał od początku to nie odstawał od reszty drużyny. Nic tylko się cieszyć, że mamy takiego zawodnika w szeregach.
06.08.2013 15:14
No to dochodzimy do porozumienia :) Nie chcę nikogo do niczego zmuszać i jeśli ktoś poczuł się urażony to sorki, tylko naprawdę starajmy się zachowywać tak by przynosić chlubę Bayernowi i sobie samym, bo jak dalej tak pójdzie to zaczniemy być postrzegani jak sezonowcy Barcelony czy Borussii :)
@ozzy
Zapomniałeś, że gramy 4-1-4-1? Lepiej tak:
Messi
Ribery - Thiago - Iniesta - Bale
Bastian
Ale tak na poważnie - nie ma co się awanturować o to, że komuś nie podoba się coś w naszej grze, bo sam Guardiola przyznaje, że po tak krótkim czasie jest jeszcze sporo do poprawienia i liczę, że uda się to poprawić. Nie ma też co dziwić się samemu Pepowi, że nie chce prowadzić klubu jak Jupp, bo po pierwsze - nie jest Juppem i ma inną filozofię, po drugie - komentarze w mediach po tym jak Guardiola został ogłoszony nowym trenerem FCB były mniej więcej takie: "Pep przychodzi na gotowe, znowu wygra wszystko, nie mając wpływu na grę drużyny, bo Heynckes odda mu perfekcyjną maszynę". Jakby ktoś tak o mnie gadał to też bym się wkurzył i zmotywował do tego, żeby pokazać niedowiarkom co potrafię. Guardiola zwyczajnie nie chce żerować na osiągnięciach Juppa i zbudować coś nowego. Szkoda, że żeby to wszystko zaczęło działać potrzeba przynajmniej paru miesięcy. Mam nadzieję, że wiosną będzie już to wszystko funkcjonować jak należy. Najbardziej martwią mnie tylko te ruchy transferowe... Dobrze, że przyszli Thiago i Goetze (a nawet Kirchhoff jak na razie wygląda dobrze), ale sprzedaż Gomeza, prawdopodobnie sprzedaż Gustavo? Po co to wszystko?
Pozdro
06.08.2013 12:58
@matiboss
Problem jest taki, że ja nie napisałem, że mnie nie obchodzi ile ktoś jest z klubem (choć mnie to nie obchodzi), tylko denerwuje mnie styl pisania na poziomie 5-latka i do tego nawet nie przyznanie się do tego błędu... Jakbym walnął tyle byków, a ktoś by mnie poprawił to zamiast z nim dyskutować to przeprosiłbym i zapamiętałbym błędy. Nie jestem bossem tej strony, ale jak widać nie tylko mi przeszkadza, że ktoś pisze bez szacunku do mnie i klubu.
Nie będę się dalej "kłucił".
Pozdro
06.08.2013 12:39
@zywieczdroj
Oczekiwać obrony potrójnej korony z nowym trenerem (nie ważne jakim) to szaleństwo, ale myślę że możemy liczyć na dobrą grę naszej drużyny i przynajmniej to mistrzostwo (no i Superpuchar Europy plus KMŚ, ale to jeszcze trofea za poprzedni sezon) o którym pisałem.
06.08.2013 11:17
@Nookie
Słaby jak nigdy od poprzedniego sezonu :D
Ale poważnie trzeba spojrzeć prawdzie w oczy - nasza drużyna jest jednak mimo wszystko obecnie słabsza niż w zeszłym sezonie. Nie dlatego, że Guardiola to słaby trener tylko dlatego, że to co chce wprowadzić potrzebuje czasu. Większość daje pół roku, żeby drużyna zaczęła grać jak należy. Nie jestem pewien czy tyle wystarczy, żeby te wszystkie eksperymenty się sprawdziły... Pep ma 3-letni kontakt i jeśli nie zacznie działać wbrew logicznemu myśleniu (jak Klinsmann) i zarządowi (jak Van Gaal pod koniec swojej kadencji), a dalej będzie działał według swojej myśli szkoleniowej to w końcu to prędzej czy później to odpali i będziemy tak samo nie do zatrzymania jak Barcelona z najlepszych czasów Guardioli. Jeśli nie przestanie totalnie bezsensownych rzeczy (jak pozbywanie się czołowych graczy, przestawianie pozycji połowie drużyny) to nawet bez jakichś wielkich sukcesów (mistrzostwo to jednak obowiązek z tą kadrą) nie powinien być zwolniony po jednym sezonie.
06.08.2013 10:57
@bassactiv
fcrobbery to użytkownik (a nawet użytkowniczka, o ile się nie mylę), który po prostu robi sobie jaja... Względnie ktoś "nieupoważniony" wpakował się na to konto i robi syf.
@KahnTitan1
Gomez to przy tej taktyce byłby kompletnie bezużyteczny...
@Ilovefcbayern
Daruj sobie złośliwe pisanie z kreskowanym "e"... Mało kto przecież pisze "Müller" etc. W tamtym komentarzu do którego tak wiele osób miało pretensje Francka nazwałeś "Riberem", Xherdana - "Shakirim" do tego "Kros", "Roben". Nie wiem co się dziwisz, że ludzie Cię poprawiali...
06.08.2013 10:42
@aries
Po przegranej z Leverkusen nie pamiętam jakichś pretensji do Juppa. To był chyba najbardziej pechowy mecz od wielu lat i bardziej wszyscy byli wściekli, że tak to się wszystko ułożyło. Mnóstwo niewykorzystanych sytuacji, mecz życia Leno, słupki, poprzeczki i dwie bramy Bayeru przy których Aptekarze nie oddali nawet celnego strzału na bramkę...
Co do Guardioli - nie można go wiecznie krytykować, ale nie można też głaskać, bo to co na razie robi to spore przegięcie i prawdopodobnie będziemy mieli przez to wszystko trochę problemów na początku sezonu. Jakiś czas trzeba będzie poczekać na efekty zmian wprowadzanych przez Pepa. Obyśmy nie stracili przez to paru tytułów...
06.08.2013 00:02
@dzordan89
I tu niestety muszę przyznać Ci rację... Czas chyba w końcu dać pograć tej genialnej parze stoperów jaką jest Boateng z Dante. Jerome powinien wejść za słabego dzisiaj Van Buytena. Szkoda, że tak się nie stało. Mam nadzieję, że Martinez nie będzie rozdzielał tej dwójki. Nie dość, że Javi nie potrafi zbytnio grać w środku obrony, to jeszcze pozbycie się z obrony Dante czy Boatenga równa się z dużą utratą jakości naszej linii defensywy, bo obaj to chyba najlepsi ŚO Bundesligi i czołówka europejska.
05.08.2013 22:45
Koniec i 5:0. Świetny wynik. Do gry, zwłaszcza defensywnej można mieć jakieś zastrzeżenia, ale wygląda to coraz lepiej. Cieszy to, że przed pierwszym poważnym meczem tego sezonu nie było żadnych kombinacji - każdy w zasadzie zagrał na przeznaczonej dla siebie pozycji. Środek pola zaczął średnio, ale druga połowa to już była totalna dominacja w tym regionie boiska i dobra współpraca pomocników. Kirchhoff już w Mainz zaskakiwał mnie swoją techniką i rozegraniem, ale to co pokazuje grając w środku pola to jest niemożliwe - gość mający prawie 2 metry wzrostu przyjmuje (a w sumie skleja) trudne piłki jak najlepszy technik. Szybkościowo wygląda lepiej niż Bastian czy Martinez. Prostopadłe piły - poezja. Na pewno Janek to miła niespodzianka ostatnich spotkań. Jeśli tak będzie grał na środku obrony to widzę spore problemy dla Holgera po powrocie w walce o 3. stopera (!). Reszta miała przebłyski, ale ogólnie wciąż jest kilka rzeczy do poprawy, przede wszystkim niedokładność (zapewne związana ze zmianą ustawienia), za dużo niecelnych podań jak na naszą drużynę. Skuteczność też na nie najwyższym poziomie, ale gdyby tak było to Thomas już dzisiaj zapewniłby sobie tytuł Króla Strzelców Pucharu Niemiec :) Żeby napisać jakiś kolejny pozytyw - w drugiej połowie akcje zawiązywały się już dużo ciekawiej i napewno można napisać o jednym nowym elemencie, który jest sporą nowością w naszej grze - więcej prostopadłych, wymijających obronę rywali podań - to na naszych ligowych rywali jest zabójcza broń. W końcu większość z nich to drużyny, które raczej murują bramkę grając przeciwko FCB, a jedna celna piłka pomiędzy jedną czy dwoma liniami może nam łatwo dać bramkę.
W każdym razie małymi kroczkami idziemy do przodu. Szkoda, że przez sporą ilość zmian Pepa musimy to robić, zamiast spokojnie rozwijać to w zeszłym sezonie układało się prawie perfekcyjnie...
Dzięki za mecz!
Pozdro
05.08.2013 22:33
Boateng co za akcja!
05.08.2013 22:17
Uff.. Martinez wbija do pomocy.
05.08.2013 22:10
Dobrze, że teraz chociaż Boa wchodzi na ŚO, a nie Martinez...
05.08.2013 21:57
Mueller hat-trick :)
Logika Pepa jest nie do ogarnięcia przeze mnie - Bastian ma jakiś uraz, musi zejść to za niego wprowadza nominalnego stopera (nieważne, że nieźle radzącego sobie na "6") Kirchhoffa, a prawdopodobnie pozbywa się idealnego na tą pozycję Gustavo...
05.08.2013 21:54
@robbery170
Akurat w pierwszym meczu Pucharu w zeszłym sezonie też nie było jakiegoś szału. Tak jak teraz wygrywaliśmy wysoko, ale nie wszyscy grali na maks możliwości.
05.08.2013 21:51
Mueller piach przez całą pierwszą połowę, gol w 45. minucie i teraz wywalczony (i strzelony) karny. Ten chłopak nigdy nie przestanie mnie zadziwiać :)
05.08.2013 21:48
@BW10
Problem jest taki, że większość użytkowników obecnie piszących na tej stronie założyło konta w trakcie poprzedniego sezonu (w sierpniu czy wrześniu rok temu bodajże), bo przez zmianę layoutu strony były problemy z hasłami i wiele osób było zmuszonych do pisania pod nowymi nickami :)
05.08.2013 21:44
@JudasPriest
Javi to wejdzie, ale na obronę z Buytena...
Po co porówynwać się do Borussii? Rzekomo jesteśmy od nich lepsi, więc co nas obchodzi, że przez 70 minut męczyli się nawet z 4-ligowcem? Nie ma co marudzić po prowadzimy i mamy wielką przewagę, ale w grze Bayernu cały czas jest coś nie tak. Nie ma tej pewności i co dziwne tego zrozumienia oraz wiary w siebie. Pisać pierdół, że się oszczędzają też nie ma co, bo do meczu z Gladbach jeszcze 4 dni, a zapewne wyjdzie na ten nieco mecz inny skład niż dzisiaj. Fakt jest taki - Guardiola rozstroił naszą drużynę zbyt dużą ilością zmian, ale wciąż ma sporo czasu.
05.08.2013 21:33
Swoje zrobili, ale jak to napisał Maciavelli dupy nie urywało. Na plus Robben i Shaqiri. Nie rozumiem dlaczego Mandzukic w ogóle nie jest wykorzystywany. To nie jest Gomez, który nie potrafi pograć piłką. Gdyby Mario częściej się udzielał w rozegraniu to mogłoby być wyżej, a tak pozostaje mu walczyć z dwoma czy trzema obrońcami w powietrzu, a to akurat jest element w którym nawet 4-ligowcy za bardzo nie odstają od najlepszych drużyn. Mimo wszystko to co Mandzu miał robił dobrze, więc do niego też nie można mieć pretensji. Mueller po swojemu - nie gra nic, a strzela. Kroos i Schweini średnio. Widać, że jeszcze nie do końca ten środek działa. Toni i Bastian wciąż nie są chyba pewni jaka jest ich rola. Z Martinezem wszystko było jasne - Javi od destrukcji, Bastian od zarządzania środkiem, Toni od rozgrywania z przodu. Obrony nie oceniam, bo nie ma jak. Brawa dla Rehden, bo te kilkanaście minut bronili się dzielnie i nawet mieli jeden czy dwa wypady, ale po golu całkowicie zniknęli z boiska. Nasi niestety wciąż za dużo kombinują i nie wiedzą co mają grać. Mam nadzieję, że szybko to się zmieni - w lidze z tą grą sobie poradzimy na początku, bo nie mamy jakichś mega rywali, ale Superpuchar Europy tuż tuż, a na ten mecz powinniśmy być gotowi przynajmniej w 90%. Teraz drużyna nie gra nawet na 70% możliwości piłkarzy...
05.08.2013 21:26
Przedłużać, zanim zacznie się zastanawiać po tym jak Martinez nieświadomie wygryzie go ze składu! :) To jak Boa się rozwija jest niesamowite. Przychodził do nas jako zawodnik, który sam nie wiedział czy jest środkowym czy bocznym obrońcą, a teraz jest absolutnym topem wśród stoperów nie tylko w Niemczech, ale też w Europie. W wieku 24 lat gra na środku obrony jak profesor. Po ostatnim sezonie stawiam go nawet wyżej niż Hummelsa.
05.08.2013 19:16
Będzie na Orange Sport, ale ostatnio któryś z meczów pucharowych nie był udostępniony na stronce Orange i można było oglądać tylko w TV. Z niemieckich kanałów leci na Das Erste (ARD). Poza tym nie powinno być problemów ze znalezieniem streamów w necie.
05.08.2013 17:58
@matiboss
No dobrze. Na spokojnie i bez spiny. Wszyscy jesteśmy tutaj fanami jednego klubu, więc szanujemy ten klub i siebie nawzajem. Pisanie na odpieprz z mnóstwem błędów z pewnością nie jest wyrazem tego szacunku. Naprawdę nie przeszkadza Ci, że ktoś piszę do Ciebie w ten (pozbawiony szacunku) sposób? Bo mi osobiście (i nie tylko mi jak widzę) to przeszkadza. Ja zawszę staram się pisać tak, by nikt nie miał problemów z odbiorem i oczekuję tego od innych. Rozumiem, że można walnąć jedną czy dwie literówki w komentarzu na kilkaset słów, ale robić błędy w większości zdań?
Dobra kończmy tą lingwistyczną dyskusję i wróćmy do najważniejszego tematu, czyli pierwszego meczu o stawkę w tym sezonie :)
Pozdro
05.08.2013 17:53
@matiboss
Chyba na serio nie skumałeś o co mi chodzi. Trochę mało bystry jesteś... Może po kilku latach z klubem zrozumiesz, że szacunek można wyrażać chociażby pisząc poprawnie nazwiska z wielkiej litery. Alt czy Shift nie boli, a przynajmniej nie koli w oczy jak się to czyta... Wyobraź sobie jakby wszyscy tutaj pisali waląc błąd za błędem - raczej nieprzyjemniej byłoby się tutaj udzielać, co?
W każdym razie jeśli wciąż nie rozumiesz o co mi chodzi - Adi to wszystko elegancko streścił.
05.08.2013 15:19
@matiboss
Tak, nie wiem o jakich zawodników chodziło, dlatego napisałem, że błędnie zostały napisane ich nazwiska... Cytat z zdf'a - "nie potrafisz czytać ze zrozumieniem"...
Jeśli ktoś nie potrafi poprawnie napisać nazwiska rzekomo ulubionego klubu to raczej marne jest jego przywiązanie.
"Ribery", "Schweinsteiger", "Kroos", "Robben" - czy to taki wysiłek? A może niech wszyscy piszą bez interpunkcji, z błędami ortograficznymi, rzeczowymi, składniowymi? Wtedy kibice Bayernu będą na pewno świetnie postrzegani, jako ci, którzy nawet nie potrafią poprawnie nazwać swoich zawodników...
05.08.2013 14:06
@Reeken89
Czyli jak zwykle. Zawodnik kupiony za 17 mln, który zrobił gigantyczny progres od czasu przyjścia do Bayernu zostanie sprzedany właściwie bez zysku. Jeśli już rzeczywiście miałby odejść to mam nadzieję, że dostaniemy za niego co najmniej 20 mln... Chyba tylko Guardiola nie widzi jak bezsensowna jest sprzedaż Gustavo.
05.08.2013 13:15
No, problem jest taki, że te dobre pomysły Pepa to pierdoły. Te złe mają związek z grą całego zespołu i poszczególnych zawodników...
05.08.2013 12:09
@Ilovefcbayern
Damn. Przed wysłaniem komentarza sprawdziłeś co "stworzyłeś"? Jedyne nazwisko jakiego nie przekręciłeś to Martinez : | Bez urazy, ale wyglądasz na trolla, albo mega sezonowca...
05.08.2013 11:40
I to akurat jest dobry pomysł. Dzięki temu każdy będzie starał się na treningach od początku do końca.
05.08.2013 11:13
Na 99% w pierwszym składzie wyjdzie dzisiaj Starke, dlatego że tak jak Pinto w Barcelonie ma być bramkarzem na Puchar. Reszta składu pewnie najmocniejsza, bo trzeba już się zgrywać przed ligą.
Jeśli to prawda z Gustavo i Contento to możemy ich żegnać. O ile Diego już od sezonu czy dwóch nie dawał wiele drużynie to puszczenie Luiza to będzie największa pomyłka transferowa od ściągnięcia Sławka Wojciechowskiego... Czemu Guardiola na starcie rozwala drużynę od środka? Myśli, że jeśli potem zbuduje ekipę, która wygra ligę czy puchar to będzie to jego wielka zasługa i sukces? Ambicje Pepa mogą nas zniszczyć...
05.08.2013 11:09
Nie sądzę, że Magath wie co mówi... Jak można przed początkiem sezonu stwierdzić, że ściągnięcie jakiegoś piłkarza było błędem? Koledzy będą mieli pretensje, że gra? Jeśli będzie się dobrze sprawdzał to chyba dobrze, że będzie grał. Jeśli nie to pretensje będzie można mieć tylko i wyłącznie do Guardioli. Po okresie przygotowawczym dużo bardziej cieszę się z przyjścia Thiago niż Pepa. Alcantara bardzo dobrze wprowadził się do drużyny czego nie można powiedzieć o nowym trenerze, którego pomysły nie uśmiechają się już nawet piłkarzom. Martinez w obronie? Mueller w ataku? Gustavo na wylocie, a Mandzukic i Boateng na ławce? To są obecne problemy naszej drużyny, a nie utalentowany, wszechstronny zawodnik, który sam wie, że póki co jest daleko w hierarchii pomocy i daje z siebie wszystko by to się zmieniło.
04.08.2013 19:16
@Reeken89
Jakby Gustavo miał odejść to po "wypożeczeniu" Cana stwierdziłbym, że Guardiola to mistrz zniszczenia...
Martinez to teraz obrońca (nie ważne, że nie potrafi grać na tej pozycji), nie ma Cana, nie ma nawet Tymoszczuka. Po odejściu Gustavsona nie będziemy mieli żadnego defensywnego pomocnika. Bastian to jednak dużo bardziej ofensywny piłkarz, nie wspominając o "geniuszach" odbioru w postaci Kroosa i Thiago. Wyobrażam sobie mecze z silniejszymi rywalami, w których będziemy tak punktowani jak w Superpucharze z BVB, kiedy przez 60 czy 70% czasu byliśmy przy piłce, a straciliśmy 4 bramy, bo obrona bez kogoś kto by ją wspomógł nie istniała.
Póki co nie ma co bronić czy krytykować Guardioli, bo właściwie nie zagraliśmy ani jednego meczu o punkty. Nie rozumiem jednak co niektórzy rozumieją przez stwierdzenie, że "Pep lubi ofensywny styl gry". Według mnie ofensywny styl mieliśmy już w poprzednich sezonach i wyglądało to tak, że przez większość czasu graliśmy na połowie rywali, oddawaliśmy mnóstwo strzałów, a do ataku byli zaangażowani praktycznie wszyscy, nawet Dante i Boateng potrafili świetnie włączyć się, czy rozegrać w odpowiednim momencie.
Ten "ofensywny styl Pepa" wygląda tak, że siadamy sobie na połowie rywali, oddajemy 50 podań wszerz boiska, a jak nie daj Boże rywal wyjdzie spod pressingu to prawie nikt się nie cofa. WTF?
04.08.2013 16:30
Jeden mecz zaległy, 5 punktów przewagi nad drugim miejscem. To wciąż początek sezonu, ale nie wiem co musiałoby się stać, żeby rezerwy nie awansowały.
Brawa dla trenera ten Haga i jego chłopaków :)
03.08.2013 17:06
@michal82snc
Spokojnie, raczej nie ma co się spodziewać że Polska zagra w finale MŚ. Prawdopodobnie nawet nie pojedzie do Brazylii za rok, więc nie ma co się spinać o takie pierdoły.
PS. Świetna robota, niezawodnej tłumaczki :)
03.08.2013 16:41
Jupp akurat start miał genialny. Wtedy nikt nie narzekał, wszyscy byli zachwyceni grą Bayernu (i brakiem Van Gaala). Dopiero po zimowej przerwie wszystko zaczęło się sypać, mnóstwo wpadek i sezon zakończony z trzema vice-tytułami. Przyznam szczerze, że sam zastanawiałem się czy nie lepiej pozbyć się Heynckesa i kilku zawodników winnych tej porażki, bo obawiałem się, że mogą się wypalić i nic dałoby się więcej wycisnąć z tej drużyny. Z drugiej strony bałem się kolejnej przebudowy. Gra za Juppa w pierwszym sezonie wyglądała dobrze w praktycznie każdym meczu, tyle że często brakowało pewności siebie i wiary we własne umiejętności. Przegrane wszystko w 2012 dodało tylko wszystkim pewności siebie i chęci do wygrania wszystkiego. Poprzedni sezon udowodnił jak bardzo się myliłem.
Teraz jest Pep. Trzeba mu życzyć wszystkiego najlepszego, ale on sam stawia sobie kłody pod nogi. Zamiast spokojnie wprowadzać zmiany wprowadza jakaś pieprzoną rewolucję, w której 3/4 składu się gubi. Trzymam kciuki za Guardiolę, tylko powinien zastanowić się nad tym co robi, bo już teraz zdawać się może, że z genialnej drużyny zostało niewiele. Pytanie, czy Pep dalej będzie układał te klocki na nowo, czy skorzysta trochę z pomysłów Juppa? Ta druga opcja jest pewniejsza i lepsza na teraz, ale druga, jeśli wszystko wyjdzie, jeśli wszyscy zrozumieją o co w tym wszystkim biega, jeśli trener i zawodnicy stworzą jedność może dać nam potężne zyski w przyszłości, tj. za sezon/dwa.
Tylko błagam! Koniec z eksperymentami i pozbywaniem się super zawodników bez podawania przyczyny... (patrz. Gomez, Gustavo?)
Pozdro
03.08.2013 00:05
Jeśli Luiz rzeczywiście miałby odejść to ja kompletnie stracę wiarę w dobre chęci Guardioli i zacznę uznawać go za sabotażystę, który przyszedł zniszczyć klub od środka.
To żart oczywiście, ale prawda jest taka, że już ostatnie ruchy Pepa są bardzo niepokojące. Bayern to nie zabawka, w której można eksperymentować do woli. Nie ma Gomeza, nie ma Cana, wielu zawodników ma wymyślane nowe pozycje. To wszystko jest kompletnie bezsensu... Przygnębiające, bo znowu zaczynam czuć, że BVB jest krok przed nami, choć jeszcze niedawno wiedziałem, że są trzy za...
02.08.2013 23:54
Jak odejdzie i Diego i Luiz, w dodatku przy "wypożyczeniu" Cana, to nie będziemy mieli ŻADNEJ alternatywy na lewą obronę. A jeśli Alaba złapie kontuzję? Co wtedy?
02.08.2013 20:58
Czyżby tłumaczenie przyszłych porażek?
02.08.2013 20:56
Jeśli Guardiola nie będzie faworyzował Alcantary to raczej nie powinien grać w pierwszym składzie. Oczywiście "pierwszy skład" to pojęcie względne przy naszej kadrze, ale mimo to Thiago nie powinien być traktowany jako pewniak w pomocy. Wciąż dużo wyżej cenię Kroosa, Muellera, Shaqiriego, nie wspominając o Bastianie.
Zresztą ta czwórka w pomocy będzie bardzo elastyczna, nic nie szkodzi na przeszkodzie, żeby raz zagrali Robben, Kroos, Goetze i Ribery, a następnego razu Mueller, Thiago, Pizarro (bardziej jako cofnięty napastnik niż pomocnik, ale formalnie w linii z resztą) i Shaqiri.
02.08.2013 20:38
Stronka w końcu odżyła!
Wnioski po Audi Cup i całym sezonie przygotowawczym:
- Muller nie jest środkowym napastnikiem
- Martinez nie jest środkowym obrońcą
- Thiago nie nadaje się na "szóstkę", ale będą z niego ludzie jeśli będzie grał wyżej
- Mandzukic jest dla nas niezbędny
- gra bez defensywnego pomocnika to samobójstwo
- ustawienie 4-1-4-1 (względnie 4-3-3) nie jest takie złe, pod warunkiem, że piłkarze grają na swoich pozycjach
- Kirchhoff czy to w obronie czy na defensywnym pomocniku prezentuje się nie najgorzej, myślę że ściągnięcie go za darmo było dobrym posunięciem, bo jako zmiennik może się przydać
Patrząc na to jak poszczególni zawodnicy grali w tych wszystkich sparingach postawiłbym na taką "jedenastkę" (do czasu powrotu Goetze i powrotu formy Martineza):
Neuer - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Schweinsteger - Robben, Mueller, Kroos, Ribery - Mandzukic
"Drugi" skład:
Starke - Rafinha, Van Buyten, Kirchhoff, Gustavo - Martinez - Shaqiri, Hojbjerg, Thiago, Goetze - Pizarro
Szanse powinni dostawać też czasem Weiser, Weihrauch i Green, bo w okresie przygotowawczym grali świetnie. Zwłaszcza ten ostatni jest odkryciem tego lata.
02.08.2013 19:16
Bardzo dobra opcja z Emre! Wypożyczenie nie wchodziło w grę, bo za rok i tak odszedłby za darmo, a tak mamy możliwość ściągnięcia go po dobrych występach w Leverkusen. Swoją drogą - Can zagra w Bayerze z numerem 10 :)
02.08.2013 18:43
@Makaj
Właśnie nie zrozumiałem dokładnie co tam powiedział, ale jeśli rzeczywiście "Jugol" to strasznie nieetyczne i nieprofesjonalne zachowanie Tomasza "szczeliłem z 40-tu metruf" Hajty... Borek w sumie też geniusz, bo o ile pamiętam bardziej zaśmiał się po tym komentarzu niż go skarcił, ale co on może się wykłócać z legendą polskiej piłki. Każdy komentarz przeciw Bayernowi = komentarz za BVB, więc pewnie rzeczywiście się z niego cieszył. Tak to już jest w naszym poranionym kraju. Zawiść, nienawiść, zazdrość. Jak najlepsza drużyna poprzedniego sezonu w Europie jest według nich za słaba na "boskiego" Roberta to ja nie wiem, gdzie sięgają jego ambicje? Może powinien zmienić dyscyplinę i pójść do NBA. Tam byłby gwiazdą równą LeBronowi czy Kobe'emu...
27.07.2013 23:24