Nareszcie koniec reprezentacyjnej nudy :) Tak poza tematem - Ottmar zapowiada, że po zakończeniu MŚ 2014 planuje zrezygnować z funkcji selekcjonera Szwajcarii i zakończyć trenerską karierę. Tym bardziej należy trzymać kciuki za Szwajcarów, żeby Hitzfeld podobnie jak Jupp mógł odejść na emeryturę w chwale :)
Poza tym Kicker pisze, że Alaba jest bliski przedłużenia kontraktu o 4 lata, więc do 2019!
17.10.2013 15:52
@da90da
Nawet nie powąchałby ławki... Jak tak pomyśleć, to dobrze, że dostawaliśmy dwa sezony baty od BVB, bo zarząd w końcu zrozumiał, że wzmocnienia trzeba robić co roku i zawodnicy z ławki mają być tak samo mocni jak ci z pierwszego składu. Efekt: obecnie mamy w kadrze 16 czy 18 zawodników klasy światowej, a za Van Gaala było tak, że nawet jedenastki nie było :)
17.10.2013 15:48
@Klinsmann18
Jak nie wygra MŚ w Brazylii to lepiej, żeby odszedł, bo lepszej ekipy mieć nie będzie. Finaliści CL - siódemka naszych (Neuer, Lahm, Boateng, Bastian, Kroos, Mueller, Goetze) i czwórka z BVB (Reus, Schmelzer, Gundogan, Hummels), którzy rozbili czy to Barcelonę czy Real. Do tego trio z Arsenalu z najlepszą "dziesiątką" świata na czele (Poldi, Mertesacker, Ozil), supet-talent z Schalke (Draxler). Mega skuteczni (choć trochę zajechani) napastnicy z Serie A (Gomez i Klose). Na to wszystko jeszcze coraz lepszy Schurrle, solidny Khedira, plus kilku porządnych chłopaków z Bundesligi.
Jakbym miał typować najlepszą na tą chwilę "23", która poleci do Brazylii to byliby to:
BR: Neuer, Adler, Ter Stegen
OBR: Lahm, Boateng, Hummels, Mertesacker, Hoewedes, Schmelzer, Jansen
POM: Goetze, Schweinsteiger, Kroos, Mueller, Reus, Ozil, Draxler, Gundogan, Schuerrle, L. Bender, Podolski
NAP: Gomez, Klose
Z paroma wyjątkami - sami gracze światowej klasy. Jakby z taką ekipą nie wygrał, to nie wygrałby z żadną inną. Hiszpanie są bez problemu do ogrania (patrz. półfinały CL 2012/13, kiedy obie niemieckie ekipy wyeliminowały Real i Barcę, czyli 90% reprezentacji Hiszpanii).
@Silas
To jak obecnie wygląda niemiecki futbol, bardziej jest zasługą naszego dyrektora sportowego niż Loewa i Klinsmanna :)
16.10.2013 01:14
@manu86
Powiedział tak, bo Jogi w ogóle mu nie wysyłał powołań. Pewnie jakby teraz go poproszono to miałby gdzieś czy Loew jest trenerem czy nie :)
15.10.2013 23:50
@jastrzab123
I Alaba z karnego.
15.10.2013 23:38
A tak swoją drogą to ten Loew naprawdę musi nie lubić Kiesslinga, jeśli za niego powołuje Kruse...
15.10.2013 23:31
@FCB1992
Nie zaskoczyłeś mnie :)
15.10.2013 23:15
Oglądałem drugą połowę Szwecja - Niemcy, więc nie potrafię powiedzieć przez kogo stracili te dwie bramy z pierwszej (trzecia dla Szwedów wg mnie spalony), ale podejrzane dla mnie jest, że znowu mieli problemy w obronie jak na boisku był Hummels :) Oceniając naszych z drugiej połowy - genialny Kroos (nie wiem co Pep z nim robi, ale niech robi to dalej :P), znowu przeciętny Bastian, choć w reprezentacji zdaje się, że ma dużo bardziej defensywne zadania niż w klubie, bardzo dobry Goetze z piękną bramką i asystą, pewni Lahm i Boa (który musiał czasem poprawiać po swoim "koledze" ze środka obrony...).
Schurrle dzisiaj zmasakrował. Jak dalej będzie tak grał w reprze to Podolski i Reus będą walczyć o drugiego lewoskrzydłowego :)
15.10.2013 23:03
@Klinsmann18
Trochę za daleko się posunąłeś, ci ludzie tworzyli historię tego klubu, ale szczerze mówiąc czasem ich wypowiedzi są denerwujące. Zwłaszcza tyczy się to Matthausa... Lothar ostatnio głównie pieprzy od rzeczy byle go cytowano...
@Jachug
W sezonie 11/12 Boa też grał poprawnie. Popełniał trochę błędów, ale to dlatego, że po pierwsze nie miał porządnego partnera (Van Buytena w jego "najlepszym" wydaniu i Holgera z wahaniami formy) i po drugie (co gorsza) był rzucany przez Juppa z prawej do środka i tak w kółko, aż wykrystalizował się Alaba na lewej obronie.
Od kiedy zarząd sprawił mu świetnego (a nawet wybitnego) partnera w postaci Dante, a Heynckes zaczął na niego stawiać tylko na stoperze Jerome tylko się rozwija i z miesiąca na miesiąc jest lepszym obrońcą. Obecnie - prawdziwy lider obrony przebijający swoją charyzmą Lahma (ja cały czas twierdzę, że on się nie nadaje na kapitana :P) i pewnością Dantego (mimo tego, a może przez to, że Brazylijczyk ma tak świetne wyszkolenie techniczne ma czasem problemy z koncetracją).
15.10.2013 00:10
"Przeprowadzili rozmowę z Boatengiem i powiedzieli mu, że nie będzie już piłkarzem Bayernu, jeżeli dalej będzie się prezentował tak jak w ostatnim sezonie"
Co?! Poprzedni sezon Jerome'a był bardzo dobry. Grał porównywalnie do tego co gra obecnie. Poza tym - nawet jeśli Boa miałby zagrać jeden słabszy sezon, to z jakiej racji zarząd miałby go wyrzucać? Van Buyten od przyjścia do FCB większość sezonów miał "dupnych", a jakoś ciągle tutaj jest...
14.10.2013 21:27
Kiedyś na pewno, na razie jest za wcześnie, żeby wprowadzać Hojbjerga do pierwszego składu. Pewnie zanim to się stanie to i tak zostanie gdzieś wypożyczony, żeby móc ograć się jak Alaba czy Kroos.
14.10.2013 13:38
Na szczęście teraz mamy lekki terminarz (przynajmniej teoretycznie), bo brak Shaqa wbrew pozorom byłby odczuwalny. Xherdan jest naprawdę świetnym zawodnikiem, który zawsze wprowadza sporo świeżości gdy wchodzi. Poza tym bez problemu może zagrać za Francka czy Arjena, żeby ta dwójka mogła odpocząć. Dobrze chociaż, że wrócił już Goetze.
13.10.2013 18:28
@pecz01
Chciałbym zobaczyć swoją minę jak to przeczytałem. Coś pomiędzy "wtf?", a "hahaha!" :) Ja wiem, że te wszystkie portale żyją z wyświetleń, ale te rewelacje to już jest zwyczajna przesada...
13.10.2013 15:16
@maxi77
Dobrze wiem, że styl Barcy powstał na długo przed Guardiolą i całą resztą... Gdybyś doczytał dokładnie mój komentarz przeczytałbyś, że według mnie Barcelona Pepa grała tiki-takę "TAKŻE" dlatego, że miała takich, a nie innych piłkarzy...
13.10.2013 11:58
@Maxius
Nie zobaczymy tego meczu i nic z tym nie zrobisz, bo głosowanie trwało do południa w czwartek :)
--------
Edit. Kolejna dyskusja wyczyszczona. Rada dla zdf'a - obrażanie moderatorów nie pomaga w Twojej sytuacji :)
13.10.2013 11:53
@Matix
To trudne pytanie :) Nominalnie - Mueller, a na środku ataku teoretycznie zaczynał Ozil, ale z przodu była spora wymienność pozycji pomiędzy Thomasem, Mesutem, Kroosem i Schurrle.
12.10.2013 15:49
@subolg
Draxler ma klauzulę odstępnego 45 mln €. Teraz raczej nam się nie przyda - na pozycje na których może grać mamy Francka, Arjena, Kroosa, Tomka, Goetze i Shaqa. Julian jest jednak bardzo młody i nadal będzie młody jak - brzydko mówiąc - kończyć będą się Robben czy Ribery. Wtedy sięgnięcie po niego byłoby idealnym rozwiązaniem.
12.10.2013 11:03
Brama Arjena też niczego sobie - ściągnięta pajęczyna z wolnego :) Zresztą to był super mecz Robbena - piękna bramka i dwie czy trzy asysty.
11.10.2013 23:12
Naprawdę dobry mecz zagrali nasi dla Niemiec. Poza Muellerem każdym wpływ na grę całej drużyny i przebieg meczu. Manu kilka świetnych interwencji (poza jednym klopsem bez konsekwencji), Boa prawdziwy profesor w obronie, czyścił wszystko, Lahm jak to Lahm plus asysta, Kroos dwie asysty i razem z Bastianem i Khedirą praktycznie całkowicie zdominowali środek pola. Nawet Goetze, który wszedł na chwilkę w końcówce miał duży udział w bramce na 3:0, bo ładnie wyprowadził i utrzymał piłkę po rożnym dla Irlandii. Niby przeciętny przeciwnik, ale jednak zawsze cieszą takie występy piłkarzy Bayernu.
11.10.2013 22:41
Włączyłem drugą połowę Niemców z Irlandią, po kolejnej żałosnej porażce Polaków. Jak ktoś nie widział asysty Kroosa przy golu Schurrle na 2:0 to niech żałuje :)
11.10.2013 22:03
Kopią TWOJEGO postu? Stary, bez obrazy, ale masz totalnie zryty beret... Przecież to ja pierwszy wysłałem link do tego meczu na YT, a po chwili Ty napisałeś praktycznie to samo... Cytując jeden z Twoich oklepanych tekstów: "nie rób z ludzi idiotów". Kończę, nie licz na jakiekolwiek dalsze odpowiedzi z mojej strony, tak samo jak licz się z tym, że tak długo jak ja, Makaj i inni będziemy moderatorami na tym portalu, tak długo nie będziesz na nim mile widziany.
11.10.2013 18:35
Kasując twoje posty tylko potwierdzam, że dotrzymuję słowa. Była umowa - albo przestaniesz prowokować, tworzyć jakieś absurdalne teorie i pisać głupoty, albo nie napiszesz na tym portalu nic. Dałeś radę utrzymać swoje chore pasje na wodzy przez tydzień, może dwa i znowu zacząłeś. Sorry, kolego, ale Twoje komentarze nic nie wnoszą poza tym, że albo są kopią informacji z innych portali, albo są zwykłymi prowokacjami.
Obrażaniem mnie nic nie zmienisz. Zwyczajnie nie nadajesz się do normalnego życia w społeczności tego portalu...
11.10.2013 18:17
Właśnie zaczął się mecz Chorwacji z Belgią. Mandzu oczywiście od początku. Tak samo DVB. Tutaj stream:
https://www.youtube.com/watch?v=fCF94bIS-rc
11.10.2013 18:06
@Klinsmann18
Rzeczywiście przypomniało mi się, że były takie dyskusje, ale raczej po sezonie, kiedy Mario był jednym z winowajców przegranego finału z Chelsea (nawet sam Uli go krytykował). Wiadomo, że nie każdemu podobała się taka gra kołka, który czeka na pustaka, ale bramkostrzelności Gomezowi odebrać nie można było. Inna sprawa, że jak teraz się temu tak przyjrzeć to... bramki Gomeza nic nam nie dały. Od czasu jak został pierwszym napastnikiem jeszcze za Van Gaala gdy kontuzjowani byli i Olic, i Klose, aż do przyjścia Mandzukica nie wygraliśmy NIC. Pozostaje więc ostateczne pytanie: czy wolimy mieć jednego strzelca, który wali po 40 bram w sezonie, a drużynowo nie wygrać niczego, czy mieć rozłożone strzelanie na całą formację ofensywną i wygrywać potrójną koronę? (wiem, że to głupie, pseudo-retoryczne pytanie, ale takie miało być)
W każdym razie nie ma co chwalić dnia przed zachodem - po pierwsze to, czy Lewandowski przyjdzie nie jest przesądzone. Po drugie, nawet jeśli przyjdzie to nie możemy oceniać go przed przynajmniej pierwszym meczem w czerwonej koszulce. Sam jestem przeciwnikiem tego transferu (ze względów poza sportowych i mam do tego prawo), ale nie mogę jednoznacznie stwierdzić, czy Lewy okaże się niewypałem, tak samo jak jego zwolennicy (do których adresat zdaje się należeć :)) nie mogą napisać, że to będzie strzał w dziesiątkę.
Teraz już naprawdę kończę ten denny temat. Mam nadzieję, że przynajmniej do stycznia nie będę musiał tyle o tym pisać.
11.10.2013 00:37
@Klinsmann18
Drugim sezonie Gomeza, kiedy strzelił 40 bramek we wszystkich rozgrywkach i został królem strzelców Bundesligi? Wtedy to chyba nikt nie marudził... :)
Rzeczywiście rozkręciła się coś dyskusja... Od dłuższego czasu nie pisaliśmy tyle o Lewym. Zresztą sam sobie dziwię się, że jeszcze mam ochotę o tym pisać. Mam już szczerze dość tego grajka. Mam nadzieję, że wszystko wyjaśni się w styczniu, bo dłużej nie zniósłbym tej pieprzonej nagonki na tego gwiazdorka. Jestem przeciwnikiem tego transferu, ale pomału zaczyna mi być obojętne czy przyjdzie, czy nie przyjdzie. Przy obu wariantach nie stracimy (poza tym, że jeśli przyjdzie poznamy mnóstwo "wieloletnich" fanów Bayernu, którzy nagle postanowili się ujawnić, ale też dzięki temu przy każdej okazji będziemy mogli obejrzeć "polski" (pfu!) Bayern :P)
@ICHxLIEBExPEP
Jedna bramka strzelona przez Robbena w finale CL 2012/13 była dużo więcej warta niż 12 strzelonych przez w/w Gomeza w całym sezonie LM 2011/12. Nie chodzi o to w jaki sposób bramka jest strzelona - chodzi o to w jakim momencie i w jakich okolicznościach. Nie ujmuję umiejętności Lewandowskiemu. Uważam go za jednego z trzech najlepszych typowych środkowych napastników świata... tyle, że czas typowych środkowych napastników świata przemija. Teraz piłkarz na tej pozycji powinien potrafić więcej niż strzelić do pustej, przyjąć piłkę pod presją, zastawić się, czy celnie podać. Choć Lewy jest w tym mistrzem, to nie jestem pewien czy te umiejętności mogą okazać się przydatne, gdy pomysł Guardioli wejdzie już w pełni w życie. Jeśli rzeczywiście Pep nie chce Lewandowskiego, to nie dlatego, że jest za słaby tylko dlatego, że piłkarz tego typu nie pasuje do jego koncepcji. Już Mandzu, który przecież jest bardziej ruchliwych i uniwersalnym (nieważne czy lepszym czy gorszym, nie o tym piszę) graczem od Roberta sprawia wrażenie jakby nie zawsze dobrze czuł się w nowej taktyce Bayernu.
A o tym jak "walecznym" inaczej zawodnikiem jest Lewy prawdopodobnie będziesz mógł się przekonać za jakieś 20 godzin :) Nie twierdzę, że każdy musi gryźć trawę na boisku. Podaję tylko cechę, która w porównaniu Mandzukic-Lewandowski zdecydowanie wychodzi na korzyść naszego Chorwata :)
W każdym razie faktycznie przydałby nam się napastnik. Jestem fanem Mandzu, bo praca jaką wykonuje na boisku jest bezcenna i daje możliwości i pole do manewru Franckowi czy Tomkowi, ale wiem też, że nie gwarantuje on tylu goli ile powinien strzelać napastnik w takiej drużynie jak Bayern. Może być Lewy, może być ktokolwiek inny. Byle tylko cała tak paplanina się skończyła. Nie będę musiał marnować kilkunastu minut na pisanie kolejnych rozprawek :)
Tyle!
Pozdro!
11.10.2013 00:12
@Cebula
Akurat Twoje pełne przekonania pisanie, że Lewandowski będzie piłkarzem FCB od 1. lipca też można podpiąć pod łykanie wszystkiego jak młody pelikan :) Ale tak na poważnie - zarząd nie będzie ściągał zawodnika, który nie odpowiada trenerowi i jeśli Pep rzeczywiście tak nie chce Lewego to Lewy nie przyjdzie. Inna sprawa, że Guardiola nie jest głupi i wie, że jeśli jest możliwość ściągnięcia klasowego zawodnika za darmo, który gra akurat na tej pozycji, na której nie mamy dwóch świetnych piłkarzy (z całym szacunkiem do Pizzy - nie te lata), to na pewno takiego Lewandowskiego będzie chciał.
10.10.2013 20:18
@Makaj
Ja na Lahma w pomocy dalej psioczę - wiem, że gra tam z konieczności (którą Pep sam stworzył przez sprzedaż Gustavo...) i gra poprawnie, ale wolałbym widzieć go na boku obrony :)
@dzordan
Nie tylko to... To oni pierwsi potwierdzili transfery Martineza, Shaqiriego, Reusa i mnóstwo innych, których wszystkich byś nie zapamiętał. Bild to szmatławiec i często piszą mega głupoty, mecze oceniają chyba "randomowo", ale akurat w kwestii transferów można im ufać.
10.10.2013 20:08
@ICHxLIEBExPEP
"Często to on dyktuje tempo gry, przesuwa linię pomocy do przodu, rozdziela piłki między prawą i lewą flanką."
To Cię poniosło :) To, że bardzo dobrze potrafi utrzymać się przy piłce będąc samemu z przodu i dograć od czasu do czasu piłkę do kolegi nie oznacza, że dyktuje tempo gry...
Naprawdę nie ogarniam tego co pisze się o Lewandowskim... Same skrajności: albo wszyscy piszą, że jest zerem, albo robią z niego drugiego Messiego...
Najgorsze jest to, że często ci, którzy tak wychwalają Lewego najbardziej krytykują Mandzukica, a nie rozumiem jak można cenić wyżej piłkarza obcego klubu...
Starając się odłożyć moją niechęć do boskiej gwiazdy polskiej piłki, mogę napisać tak: ściągnięcie Lewandowskiego za free byłoby absolutnie genialnym od strony finansowej i sportowej strony, bo jeśli się sprawdzi to będziemy mieli dwóch najlepszych napastników Bundesligi, za których łącznie zapłacone będzie 13 mln €, czyli tyle za ile rok temu przyszedł Mandzu z Wolfsburga, a jeśli nie to można sprzedać go ze sporym zyskiem i ściągnąć kogoś porządnego. Każdy ma mocne i słabe strony (Mandzu nie zawsze potrafi się zachować pod bramką, w Lewym nie ma prawie w ogóle ducha waleczności i gdy drużynie nie idzie, on nie robi nic, by pomóc), ale gdy taka dwójka miałaby zacząć rywalizować to drużyna mogłaby sporo zyskać, a rywale mogliby się bać :) Problem jest taki, że obaj ci napastnicy będą bardzo podobni do siebie. Mandzu jest bardziej ruchliwy, a Lewy bardziej bramkostrzelny, ale obaj mają ten sam problem - praktycznie nie potrafią sami stworzyć sobie sytuacji. Nie można powiedzieć, że to jakieś "drewna", ale geniuszów techniki i dryblingu ze względu na warunki fizyczne nigdy z nich nie będzie. Dlatego uważam, że nie potrzebny nam Lewandowski, a ktoś właśnie w stylu Suareza, który może i nie strzelałby tyle bramek co RL9, ale strzelałby je w trudnych dla drużyny momentach, gdy pomocnicy nie mogą wyłożyć pustaka i napastnik musiałby sam minąć kilku rywali. Lewandowski nigdy tego nie zapewni.
Tyle się rozpisałem to temat ewentualnego (wątpliwego) dopasowania Lewego do taktyki Pepa przemilczę :)
10.10.2013 19:57
@Globin23
Tak samo jak nie wiesz, czy Lewandowski okazałby się strzałem w dychę, czy grałby taką kupę jak w reprezentacji. Oczywiście ma to związek z tym, że w Dortmundzie ma dużo lepszych asystentów, ale w Bayernie nie mógłby liczyć na to, że cała drużyna grałaby na niego. Musiałby robić sporo więcej niż w BVB. Zresztą ostatnie transfery gwiazd Borussii okazały się totalnymi pomyłkami - Sahin w Realu i nawet Liverpoolu był nikim. O Kagawie wielu już nawet nie pamięta. Początki MG19 u nas też nie są najlepsze, choć to zupełnie inna sytuacja. Skąd pewność, że Lewandowskim w Bayernie nie byłoby tak samo?
Każdy transfer to niewiadoma, wiadomo że ściągnięcie Lewego za darmo wiąże się z mniejszym ryzykiem niż kupno Suareza za grube miliony, ale prawda jest taka, że Urugwajczyk ma dużo większe umiejętności i potencjał. Gdyby nie miał nierówno pod sufitem już dawno grałby w jednej z drużyn absolutnej czołówki. Lewandowski miał już odejść z BVB ponad rok temu, ale jak widać nie jest takim kąskiem dla najlepszych klubów, jeśli nie chcą dać za niego nawet 30 mln €...
Nikt nie ujmuje umiejętności Robertowi. Zwyczajnie mało kto chce w swojej ukochanej drużynie gwiazdorka, który po sezonie czy dwóch nudzi się grą dla jednego klubu. Poza tym media w Polsce też robią swoje i choć nie ma w tym żadnej winy samego zawodnika, ludziom robi się niedobrze, gdy codziennie widzi się jego gębę na głównych stronach gazet czy portali sportowych...
10.10.2013 18:01
@ICHxLIEBExPEP
Tak a propos lenistwa - warto było sprawdzić, kto jest autorem tekstu na transfery.info. Tak, to ten sam Zari...
10.10.2013 14:58
Jeśli to prawda to trzymam kciuki za Pepa :)
10.10.2013 14:29
Może Javi nie chce wrócić do treningów, bo boi się, że Pep cofnie go na obronę? :)
A tak na poważnie - szybkiego powrotu, Javi! Potrzebujemy Cię!
10.10.2013 11:33
Zacznijmy od tego, że nasi piłkarze nie grają żadnej tiki-taki dlatego, że nie mają do tego warunków, albo inaczej - mają za dobre warunki (czysto fizyczne), by grać w tym stylu. Barca wypracowała ten styl także dlatego, że piłkarze tej drużyny to w większości gracze niscy, o słabej posturze, nienadający się do fizycznej gry i walki. Dlatego musieli wykombinować coś, co rozwiąże ten problem i tak powstała tiki-taka. Oczywiście do takiego klepania potrzebni są zawodnicy o odpowiednim wyszkoleniu technicznym jak Xavi czy Iniesta. Problem jest taki, że piłkarze Bayernu poza tym, że techniką nie odstają od zawodników Barcy to mają jeszcze odpowiednie warunki do tego, by grać siłową piłkę i twardo walczyć z każdym rywalem. To właśnie jest problem tiki-taki - jak odpowiednio silny przeciwnik stawia na siłę zamiast finezję to Barca jest kompletnie bezradna. Bayern nie ma problemu z grą przeciwko takim drużynom, bo zwyczajnie gracze jak Martinez, Schweinsteiger, Mandzukic czy Mueller to silni, w miarę wysocy faceci i byle pchnięcie ich nie powali.
Powiedzmy tak - Pep przywiózł do Monachium najlepsze elementy swojego stylu - umiejętność utrzymania się przy piłce, gry piłką, rozegranie od tyłu, atak pozycyjny, pressing. To oczywiście już było, ale mam wrażenie, że Guardiola robi spore poprawki w tych elementach. Szczęśliwie też nie wprowadza tego co złe w tej tiki-tace. I dlatego można powiedzieć, że żadnej tiki-taki Bayern nie gra. Futbol totalny - tak. Ale nie tiki-takę.
10.10.2013 00:11
Już pomijając wszelkie sympatie i antypatie do Thiago - powinniśmy wszyscy życzyć Alcantarze szybkiego powrotu do zdrowia i cieszyć się, że tak utalentowany zawodnik jest w naszej kadrze. Po powrocie Thiago nasza drużyna może być tylko lepsza...
09.10.2013 23:58
Ja tam wolę, żeby Lahm pozostał najlepszym bocznym obrońcą świata zamiast jednym z najlepszych pomocników :)
09.10.2013 23:57
Tak głupie jak tekst o "dublowaniu" transmisji. Czyszczę tą rozmowę poza pierwszym komentarzem.
09.10.2013 21:24
Hmm... rzeczywiście dziwna sprawa. Wszyscy tutaj na pewno oddali przynajmniej jeden głos, wielu z nas nawet sporo więcej, a przewaga Bayeru rośnie. Bardzo mało prawdopodobne jest to, żeby nagle wszyscy bezstronni i "bezstronni" widzowie mieli nagle zacząć głosować na Leverkusen - Szachtar. Tak samo wątpliwe, żeby fani BVB zrobili taką akcję. Nie jestem z tych, co wszędzie widzą teorie spiskowe, ale zaczynam podejrzewać, że to głosowanie to lipa, a nc+ od dawna miało w planach transmisję Bayeru z Ukraińcami...
09.10.2013 14:49
@Nookie
Pewnie masz rację, tylko trochę dziwne jest to, że gdy oba polskie serwisy o FCB zaczęły wszędzie rozsyłać informacje o tym głosowaniu i przewaga naszego meczu była ogromna to nagle w parę godzin spadła praktycznie do zera. Ciężko uwierzyć w to, że nagle wszyscy bezstronni kibice w tym samym czasie zagłosowali na jeden mecz...
A tak poza tematem - Rode potwierdza, że po sezonie odchodzi z Eintrachtu. Pytanie brzmi: dokąd? Nie jestem jakimś wielkim zwolennikiem tego talentu, ale jak miałby przyjść do Bayernu za darmo to nic nie tracimy podobnie jak z Kirchhoffem, który okazał się bardzo solidnym grajkiem.
09.10.2013 12:07
Lahm ma wartość 30 mln € na TM z tego co wiem :)
09.10.2013 01:09
Oceny Kickera z meczu z Leverkusen:
Neuer (3,5) - Rafihna (3,5), Boateng (2), Dante (2), Alaba (1,5) - Lahm (1,5) - Schweinsteiger (2,5), Kroos (2) - Shaqiri (3), Mueller (4), Ribery (1,5)
Jedenastka kolejki:
Leno - Westermann, Stranzl, DANTE, ALABA - LAHM - Bellarabi, van der Vaart, RIBERY - Szalai, Lasogga
Gracz kolejki - Pierre-Michel Lasogga
07.10.2013 13:40
@luka1788
Wystarczyłoby wyczyścić ciasteczka i można byłoby głosować na tej samej... Tyle, że chyba się zorientowali, bo już tak się nie da i z jednego IP można oddać 1 głos :)
07.10.2013 10:00
Kto na prawej w takim razie? Poza Tomkiem nie ma chyba żadnego typowego prawoskrzydłowego w Niemczech, no może poza Sidney'em Samem. Chyba, że na skrzydle zagra Goetze, nie miałbym nic przeciwko gdyby kolejny Bawarczyk pojawił się w podstawowej jedenastce reprezentacji, ale czy dobrym pomysłem jest w ogóle powoływanie go po tych wszystkich kontuzjach?
06.10.2013 23:15
@scorpion
Tak jest! Ja już dawno głos oddałem, widzę, że nasz mecz stracił kilka procent przewagi, więc brać się do roboty, ludzie :)
06.10.2013 23:02
@Hubertus82
Akurat Shaq nie jest wiele gorszym skrzydłowym od Arjena. Nie grał źle, a gdyby wykorzystał swoje sytuacje to skończyłby z dwoma golami, a drużyna zawdzięczałaby mu zwycięstwo. Nie można mieć pretensji ani do poszczególnych zawodników, ani do trenera. Wczoraj cała drużyna zawiodła pod bramką Leno. Po tylu sytuacjach powinniśmy skończyć z trzema czy czterema bramkami więcej, ale cóż - czasem zdarzają się mecze, w których nie chce wpaść. Ważne, że udało się dowieść remis z teoretycznie groźnym rywalem i wyprzedzić BVB w tabeli :)
06.10.2013 15:05
Tak swoją drogą to przypomniało mi się, że zdf wyśmiał mnie i kilka innych osób, które pisały o tym, że jeśli zagramy na swoim poziomie to City zostanie zjedzone. Okazało się, że mieliśmy rację, a facet znowu ukazał swoją niewiedzę i brak wiary w zespół, któremu rzekomo "kibicuje od 20 lat"...
Ehh.. oby jak najmniej takich "kibiców".
A artykuł świetny, przyznam że zwątpiłem w pomysł Pepa, ale jeśli drużyna nie przestanie się rozwijać to rzeczywiście możemy osiągnąć jeszcze wyższy poziom niż w zeszłym sezonie. Już teraz widać poprawę w kilku elementach - atak pozycyjny, wychodzenie spod pressingu i sam pressing. Obrona też wygląda jakby pewniej. Pewnie przez to, że nie ma wybijania na pałę tylko rozgrywanie za wszelką cenę obrońcy zrobili się spokojniejsi, bo Boa i Dante świetnie czują się w rozegraniu.
06.10.2013 14:45
Nie sądziłem, że będę czytał takie wypowiedzi i artykuły po zremisowanym meczu :)
06.10.2013 13:27
A jeszcze niedawno Ibrahimovic mówił, że chętnie zagrałby w Bayernie... Ja tam go i tak bym nie chciał, wiek już nie ten, pogra co najwyżej dwa/trzy sezony na wysokim poziomie, poza tym nie podoba mi się tak posrany charakter, ale takimi wypowiedziami na pewno sobie zamyka drzwi do Monachium. Ibra do Pepa i Uliego jest malutki i lepiej, żeby się nie wypowiadał, bo tylko robi z siebie większego palanta...
06.10.2013 11:13
@Hubertus82
Będąc dokładnym to od 33 kolejek :) To była właśnie ta mega pechowa porażka z Leverkusen na AA w 9. kolejce poprzedniego sezonu.
06.10.2013 10:53
Teraz na serio zaczyna się dosyć łatwy okres dla nas. W lidze Mainz, Hertha, Hoffe i Augsburg, w CL dwa razy Viktoria i DFB-Pokal znowu Augsburg. BVB w tym okresie będzie mierzyć się z Hannoverem, Schalke, Stuttgartem i Wolfsburgiem w lidze, ogóry (chciałoby się napisać: "standardowo") w PN, no i ciężkie boje z Arsenalem i Napoli w CL.
To faktycznie może być miły okres dla nas, nie dość, że prawdopodobnie zapewnimy sobie zwycięstwo w grupie LM, to jeszcze być może będziemy mieli okazję do ładnego odskoczenia w BL :)
05.10.2013 23:33
Mówiłem sobie "nie sprawdzaj statystyk, bo tylko się wkurzysz", ale nie wytrzymałem:
http://www.whoscored.com/Matches/723798/Live/Germany-Bundesliga-2013-2014-Bayer-Leverkusen-Bayern-Munich
Posiadanie (%): 22-78
Strzały: 5-27, Celne: 3-11
Podania celne (%): 62-90
A wynik 1:1. Przed meczem i po przegranej BVB remis brałbym w ciemno, ale po takim obrazie gry punkcik to mimo wszystko malutko... No nic, jak pech i nieskuteczność to nic nie zrobisz.
Koniec marudzenie, cieszmy się z fotela lidera :)
05.10.2013 22:24
@Sopariev
Dokładnie, nie wiem jaka opatrzność czuwa nad tym klubem :) No nic, nie ma co rozpaczać mecz był do wygrania i powinien być wygrany, ale jak rywale mają tyle szczęścia plus nasi nie potrafią wykorzystać mega dogodnych sytuacji to i remis z boiska czołowej drużyny ligi trzeba brać z jako takim zadowoleniem. Niesmak po naszej i zdegustowanie po grze Leverkusen pozostanie, ale to co najważniejsze, czyli pierwszy lider w tym sezonie jest :)
05.10.2013 20:28
Ja pierdzielę... Co to było? Leverkusen to na serio jest tak fartowna drużyna, że szok. Nie mam nawet pretensji do naszych, że nie wygrali. Wstyd dla Bundesligi, że taka ekipa jak Bayer jest uważana za trzecią siłę. Wychodzą bez jakiegokolwiek zamiaru zdobycia 3 punktów. No, cóż szkoda braku 3 punktów, ale najważniejsze jest - LIDER!
Dzięki za ten żałosny mecz!
Pozdro
05.10.2013 20:23
Benisz też dobry - jedyny dobry mecz w sezonie z nami :)
05.10.2013 19:53
Shaq! Dlaczego?
05.10.2013 19:50
Nie, no kur... Czemu jak gramy z Leverkusen to ich bramkarza ma zawsze mecz życia?
05.10.2013 19:46
Shaq co za akcja!
05.10.2013 19:10
Tomek jak Lewandowski :D
05.10.2013 19:06
No i znowu dekoncentracja... Co jest z nimi?
05.10.2013 19:02
Kroos! Co za brama! Ale ich jedziemy, masakra...
05.10.2013 19:00
Can w pierwszym składzie na skrzydle Aptekarzy, czyli tak jak w zeszłym sezonie często wystawiał go Jupp w meczach o nic :)
05.10.2013 18:10
Mam tylko nadzieję, że ten mecz nie będzie wyglądał jak rok temu, kiedy Bayer nie oddał celnego strzału na bramkę, a zdobyli dwie :)
05.10.2013 18:07
@Hilario
Ale żeby dwa mecze z rzędu zaczynał na ławie?
05.10.2013 17:50
A tak wracając do meczu BVB to Hummels kolejny mecz życia - zepsuta 110-procentowa sytuacja, plus karny, plus czerwona. Jak go oglądam od poprzedniego sezonu to cieszę się, że nie został w Bayernie, mimo że wcześniej miałem spory żal do zarządu, że go sprzedali :) Dante i Boa go zjadają.
05.10.2013 17:48
Dobrze, że Pep daje odpocząć Robbenowi. Pytanie czemu znowu sadza Mandzu na ławce? Może ma jakiś uraz, o którym nie wiemy, bo przecież dotychczas był on pewniakiem w jedenastce Pepa. Ważne, że jest Shaq - on zawsze wprowadza sporo świeżości. Mam nadzieję na podobny mecz jak w środę (poza odpuszczeniem w końcówce), ale na pewno będzie trudniej.
05.10.2013 17:45
@kp33
Dzięki, że postanowiłeś podzielić się swoimi wrażeniami. Na pewno przyda się opinia kogoś z zewnątrz :)
05.10.2013 15:39
Tak swoją drogą, City właśnie zaczęli mecz z Evertonem. Przed chwilą przeprowadzili piękną akcję i praktycznie weszliby do bramki gdyby nie wślizg w ostatniej chwili i komentator C+ (Twarowski) powiedział: "No, teraz zapachniało Bayernem Monachium na Etihad Stadium" :)
PS. 1:0 dla Evertonu po golu Lukaku.
05.10.2013 14:01
Jeśli Mueller-Wohlfahrt postawił Robbena na nogi tak, że od jakichś dwóch sezonów nie miał chyba wcale poważniejszych kontuzji (poprawcie mnie jeśli się mylę) to taki Goetze nie powinien być wyzwaniem. Sezon w Bayernie pod okiem naszego doktorka-magika i następne lata Mario będzie mógł poświęcić tylko swojej grze.
Edit. W ciągu ostatnich dwóch sezonów (czyli sezon 12/13 i obecny) Arjen najdłuższą przerwę miał trzytygodniową w okolicach października zeszłego roku, kiedy i tak były przerwy na reprezentację, więc nie wystąpił w co najwyżej trzech spotkaniach. Reszta to kilkudniowe pauzy z powodu chorób, czy lekkich urazów. zdf znowu udowadnia, że nie potrafi czytać, myśleć, nie jest fanem Bayernu, a wręcz nie cierpi Bayernu i gówno o tym Bayernie wie. Dziękuję, koniec dyskusji.
05.10.2013 11:19
Dyskusje na temat wyglądu strony prowadźcie w newsie o tym. Inaczej będą się ciągnąć pod każdym artykułem...
05.10.2013 10:58
Jeśli "stali bywalcy" dalej będą prowokowani to nie ma co się dziwić, że tak będą pisać. Poza tym pecz nie żadnego obraził kibica Bayernu...
05.10.2013 10:36
@LahmFANBayern19
"Wreszcie"? Przecież oni poza ostatnim meczem i drugim na początku sezonu wszystkich gromią i mają zdecydowanego lidera Bayernligi :)
04.10.2013 23:36
Czekamy. Drużyna będzie bardzo silna po powrocie wszystkich kontuzjowanych. Być może nie będzie nawet miejsca dla jakiejś gwiazdy w osiemnastce meczowej. Dobrze wpłynie to na rywalizację.
04.10.2013 20:58
Będzie ciężko, ale patrząc na to, że nasi spinają się tylko na silniejszych rywali można spokojnie czekać na ten mecz.
Mój skład:
Neuer - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Schweinsteiger - Goetze, Kroos - Shaqiri, Mandzukic, Ribery
04.10.2013 19:47
Dokładnie, Boa i Dante są lepsi od Kompanego. Poza tym jest perspektywiczny Kirchhoff, wróci Holger. Będzie dwóch stoperów klasy światowej i dwóch bardzo solidnych.
Co do Januzaja - oglądałem jeden jego mecz w Premier League. Wyglądał naprawdę dobrze na tle dużo bardziej doświadczonych kolegów i rywali, zagrał bez kompleksów, ale czy to zawodnik na Bayern? Chyba, że będzie też występował w rezerwach.
04.10.2013 15:02
Nie jestem pewien czy powołanie Mario jest dobrym pomysłem... Myślę, że powinien jeszcze sobie odpuścić grę w kadrze i skupić na powrocie do formy.
04.10.2013 14:56
Mały offtop. Panie i Panowie, mamy już prawie 10% przewagi w głosowaniu na mecz pokazany przez C+ Family 2 :) Głosować dalej!
http://www.canalplus.pl/sport/oferta-sportowa
04.10.2013 14:37
@KahnTitan1, @abcde
Wiedziałem, że ktoś poruszy temat tej odsłony sprzed kilku lat :)
04.10.2013 13:46
@patrick30
Z ust mi to wyjąłeś :)
04.10.2013 12:08
@MMandzu
Mało to "bayernowa" barwa :)
04.10.2013 11:59
Jedenastka kolejki CL - tylko Robben z naszych:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1377209_626797594033373_440111610_n.jpg
04.10.2013 11:55
Wow! Ale to wygląda! Na pewno jest kilka rzeczy do poprawki, ale ogólnie stronka robi duże wrażenie. Ze swojej strony mogę napisać, że fajnie by było gdybyście jeszcze rozbudowali panel admina :) Co do słabej czytelności - to samo było pisane po przedniej zmianie layoutu strony, kiedy wszyscy pisali, żeby wrócić do tego przestarzałego czerwonego wyglądu. Potem jakoś wszyscy się przyzwyczaili. W każdym razie zdecydowanie porównując nowy Bayern.Munchen.pl do poprzedniego i ogromnej większości fanowskich portali piłkarskich jest to olbrzymi krok w przód.
PS. Sam z zawodu jestem technikiem informatykiem ze specjalizacją projektowanie www i patrzę na to ze strony czasu jaki ja bym potrzebował na zrobienie czegoś takiego. A ten czas byłby baaardzo długi :)
Pozdro
04.10.2013 10:46
@mm
Nie możesz napisać dwóch komentarzy pod rząd ze względu na zabezpieczenie antyspamowe.
03.10.2013 18:37
@fanbasketu
Witamy! Szczerze mówiąc sam jestem fanem koszykówki (mój nick pochodzi oczywiście od nazwy drużyny z Miami, bo nic innego nie miałem pomysłu :D), choć przez raczej ograniczoną ostatnio ilość czasu NBA i Euroligi oglądam mniej w ostatnich sezonach. Szukałem też kiedyś transmisji meczów Basket FCB, ale wtedy nigdzie streamu nie znalazłem.
Jak już został poruszony temat basketu to warto dodać, że nasza koszykarska drużyna dostała dziką kartę i w tym sezonie będzie występować w Eurolidze. Są w grupie C ze obrońcą tytułu Olympiacosem Pireus, Montepaschi Siena, Unicają Malaga, Galatasaray i... Stelmetem Zielona Góra :) Wydaje się, że to bardzo mocna grupa, choć nasi zrobili spore wzmocnienia przed tym sezonem i może uda im się o coś powalczyć.
Co do zdf'a - jedyne co ja mogę zrobić to usuwać komentarze, nie mam możliwości banowania. Zresztą już Makaj wielokrotnie pisał, że jest to całkowicie bezsensu, bo ban temu delikwentowi nic nie robi. Zapewne ma zmienne IP. Dopóki gość nie zrozumie, że nikt nie traktuje go tutaj poważnie, a jego komentarze nie robią niczego innego poza wprowadzaniem chaosu i niemiłej atmosfery będziemy musieli się z nim użerać...
Pozdro
03.10.2013 18:34
@kimi150
Zdaje się, że w tym fragmencie śpiewają:
"Deutscher Pokal Sieger... Deutscher Pokal Sieger... Deutscher Pokal Sieger... FCB!"
To tylko fragment przyśpiewki - reszta jest o Bundeslidze, CL i Superpucharze Europy :)
03.10.2013 14:59
Kolejna prowokatorska, czcza dyskusja idzie do śmietnika. Nie wiem ile jeszcze razy będę musiał to robić zanim ten gość się czegoś nauczy...
03.10.2013 13:30
@Globin23
Czego się spodziewać po felietonie na Interii? Przecież ci ludzie nie mają pojęcia o czym piszą jeśli nie jest to Borussia czy Barcelona. Boa w tym sezonie gra kapitalnie, w tym meczu też wyglądał dobrze i słusznie postąpił faulując Toure, bo gdyby ten strzelił bramkę to mogłoby być nieciekawie w końcówce, a tak nawet w "10" spokojnie dowieźliśmy dwubramkową przewagę. Pisanie, że jest słabym punktem naszej drużyny jest pokazem ignorancji i niewiedzy. Dla mnie Jerome jest najlepszym niemieckim stoperem. Hummels przy nim ostatnio wygląda jak dziecko we mgle.
03.10.2013 10:18
Dzisiaj 35. urodziny obchodzi Pizza! Pozostaje życzyć mu jak najdłuższej gry w Bayernie :)
03.10.2013 10:03
@Cebula
Zostanie to pewnie wkrótce ogłoszone przez komisję UEFY, ale nie sądzę, żeby miał dostać więcej niż 2 mecze. To nie był jakiś brutalny faul. Taktyczny tak, ale szkody jakiejś szkody piłkarzowi City.
02.10.2013 23:23
@Bawarczyk95
Można wybaczyć Pepowi i drużynie to odpuszczenie przy 3:0, ale ja tam odczuwam lekki niedosyt, bo gdybyśmy zagrali do końca to mogłoby być nawet z 5:0.
Grupa praktycznie wygrana po dwóch kolejkach :) Teraz tylko nie robić takich jaj, jak w zeszłym sezonie z BATE, a rewanże będą już na luzie.
02.10.2013 23:00
Twarowski (mimo mojej wielkiej sympatii do niego) gada głupoty o Boatengu, opierając swoją ocenę na tym co "grał" w City. Dobrze postąpił, gdyby nie to pewnie stracilibyśmy drugą bramę i mogłoby się stać niemile. A tak odpocznie sobie z cieniutką Viktorią i tyle...
02.10.2013 22:48
A tak swoją drogą to chylę czoła przed Negredo. Nabijałem się z City, że za tak średniego napastnika dali takie pieniądze, ale okazuje się, że to idealna dziewiątka w angielskiej drużynie. Naszych genialnych przecież stoperów ustawiał jak chciał. Chciałbym takiego wielkiego chłopa jako rywala dla Mandzu, zamiast "boskiego" RL.
02.10.2013 22:43
Super mecz... do 75 minuty :) Nasi grali kapitalnie, mieli absolutnie wszystko pod kontrolą. Potem przyszły zmiany, rozluźnienie, gol Negredo, czerwo dla Boatenga. Dobrze, że to nas obudziło i nie daliśmy już nic strzelić City, bo mogłoby być nieciekawie. W każdym razie i tak uważam, że Citizens na tego jednego gola nie zasłużyli, z przebiegu całego spotkania powinniśmy wygrać nawet wyżej.
PS. Kibice City to dno... Na trybunach słyszałem tylko naszych :)
PPS. zdf popełnił samobójstwo.
02.10.2013 22:40
Idę oglądać mecz na TV, więc jeśli nie chcecie syfu w komentarzach przez najbliższe 2h to nie prowokujcie i nie dajcie się sprowokować :)
Pack Ma's!
02.10.2013 20:34
@zywieczdroj
To już lepiej nie wybieraj, haha!
02.10.2013 20:25
O kurde! Patrzę teraz skrót z meczu CSKA - Viktoria, bo samego spotkania nie chciało mi się oglądać... To był festiwal kiksów i faili :) Chyba poza ładnym golem z fałsza Hondy reszta to jakieś klopsy :)
02.10.2013 20:13
@MMandzu
Wiesz... Pep ostatnio mówił, że jakby ustawił Lahma na środku ataku to byłby jednym z najlepszych w Europie :D
02.10.2013 20:07
Chory typ...
Czyszczę to, włącznie ze swoimi komentarzami.
02.10.2013 19:59
Co do składu - nie podoba mi się kombinowanie z Tomkiem na środku ataku... To nie mecz na takie manewry, a Mandzu dotychczas był pewniakiem w składzie. O Lahmie na środku pomocy więcej dodawać nie trzeba, bo przez ostatnie 1,5 miesiąca mówiło się sporo...
02.10.2013 19:51
Nie myście, że jeśli U19 dostaje takie baty w Young Champions to nie mamy zdolnej młodzieży. Problem jest taki, że wszyscy najzdolniejsi poszli do rezerw ten Haaga.
02.10.2013 18:08
@aries
No tak, mój błąd :D Coś dzisiaj zamotany jestem.
A tak swoją drogą to od 15.45 na Eurosporcie będzie lecieć nasz młodzieżowy mecz z City.
02.10.2013 13:35
@aries
Jak dzisiaj nawet zremisujemy z City to mamy praktycznie pierwsze miejsce pewne, bo w rewanżu powinno być łatwiej, a CSKA w tej formie i Viktoria raczej nie mogą nam specjalnie zagrozić...
Powiem tak - liczę na trzy punkty i na to, że drużyna pokaże się z takiej strony jak z Schalke czy CSKA. City to może nie jest absolutna czołówka, ale na pewno wymagający rywal i zwycięstwo z nimi będzie jednak sukcesem.
Nareszcie koniec reprezentacyjnej nudy :) Tak poza tematem - Ottmar zapowiada, że po zakończeniu MŚ 2014 planuje zrezygnować z funkcji selekcjonera Szwajcarii i zakończyć trenerską karierę. Tym bardziej należy trzymać kciuki za Szwajcarów, żeby Hitzfeld podobnie jak Jupp mógł odejść na emeryturę w chwale :)
Poza tym Kicker pisze, że Alaba jest bliski przedłużenia kontraktu o 4 lata, więc do 2019!
17.10.2013 15:52
@da90da
Nawet nie powąchałby ławki... Jak tak pomyśleć, to dobrze, że dostawaliśmy dwa sezony baty od BVB, bo zarząd w końcu zrozumiał, że wzmocnienia trzeba robić co roku i zawodnicy z ławki mają być tak samo mocni jak ci z pierwszego składu. Efekt: obecnie mamy w kadrze 16 czy 18 zawodników klasy światowej, a za Van Gaala było tak, że nawet jedenastki nie było :)
17.10.2013 15:48
@Klinsmann18
Jak nie wygra MŚ w Brazylii to lepiej, żeby odszedł, bo lepszej ekipy mieć nie będzie. Finaliści CL - siódemka naszych (Neuer, Lahm, Boateng, Bastian, Kroos, Mueller, Goetze) i czwórka z BVB (Reus, Schmelzer, Gundogan, Hummels), którzy rozbili czy to Barcelonę czy Real. Do tego trio z Arsenalu z najlepszą "dziesiątką" świata na czele (Poldi, Mertesacker, Ozil), supet-talent z Schalke (Draxler). Mega skuteczni (choć trochę zajechani) napastnicy z Serie A (Gomez i Klose). Na to wszystko jeszcze coraz lepszy Schurrle, solidny Khedira, plus kilku porządnych chłopaków z Bundesligi.
Jakbym miał typować najlepszą na tą chwilę "23", która poleci do Brazylii to byliby to:
BR: Neuer, Adler, Ter Stegen
OBR: Lahm, Boateng, Hummels, Mertesacker, Hoewedes, Schmelzer, Jansen
POM: Goetze, Schweinsteiger, Kroos, Mueller, Reus, Ozil, Draxler, Gundogan, Schuerrle, L. Bender, Podolski
NAP: Gomez, Klose
Z paroma wyjątkami - sami gracze światowej klasy. Jakby z taką ekipą nie wygrał, to nie wygrałby z żadną inną. Hiszpanie są bez problemu do ogrania (patrz. półfinały CL 2012/13, kiedy obie niemieckie ekipy wyeliminowały Real i Barcę, czyli 90% reprezentacji Hiszpanii).
@Silas
To jak obecnie wygląda niemiecki futbol, bardziej jest zasługą naszego dyrektora sportowego niż Loewa i Klinsmanna :)
16.10.2013 01:14
@manu86
Powiedział tak, bo Jogi w ogóle mu nie wysyłał powołań. Pewnie jakby teraz go poproszono to miałby gdzieś czy Loew jest trenerem czy nie :)
15.10.2013 23:50
@jastrzab123
I Alaba z karnego.
15.10.2013 23:38
A tak swoją drogą to ten Loew naprawdę musi nie lubić Kiesslinga, jeśli za niego powołuje Kruse...
15.10.2013 23:31
@FCB1992
Nie zaskoczyłeś mnie :)
15.10.2013 23:15
Oglądałem drugą połowę Szwecja - Niemcy, więc nie potrafię powiedzieć przez kogo stracili te dwie bramy z pierwszej (trzecia dla Szwedów wg mnie spalony), ale podejrzane dla mnie jest, że znowu mieli problemy w obronie jak na boisku był Hummels :) Oceniając naszych z drugiej połowy - genialny Kroos (nie wiem co Pep z nim robi, ale niech robi to dalej :P), znowu przeciętny Bastian, choć w reprezentacji zdaje się, że ma dużo bardziej defensywne zadania niż w klubie, bardzo dobry Goetze z piękną bramką i asystą, pewni Lahm i Boa (który musiał czasem poprawiać po swoim "koledze" ze środka obrony...).
Schurrle dzisiaj zmasakrował. Jak dalej będzie tak grał w reprze to Podolski i Reus będą walczyć o drugiego lewoskrzydłowego :)
15.10.2013 23:03
@Klinsmann18
Trochę za daleko się posunąłeś, ci ludzie tworzyli historię tego klubu, ale szczerze mówiąc czasem ich wypowiedzi są denerwujące. Zwłaszcza tyczy się to Matthausa... Lothar ostatnio głównie pieprzy od rzeczy byle go cytowano...
@Jachug
W sezonie 11/12 Boa też grał poprawnie. Popełniał trochę błędów, ale to dlatego, że po pierwsze nie miał porządnego partnera (Van Buytena w jego "najlepszym" wydaniu i Holgera z wahaniami formy) i po drugie (co gorsza) był rzucany przez Juppa z prawej do środka i tak w kółko, aż wykrystalizował się Alaba na lewej obronie.
Od kiedy zarząd sprawił mu świetnego (a nawet wybitnego) partnera w postaci Dante, a Heynckes zaczął na niego stawiać tylko na stoperze Jerome tylko się rozwija i z miesiąca na miesiąc jest lepszym obrońcą. Obecnie - prawdziwy lider obrony przebijający swoją charyzmą Lahma (ja cały czas twierdzę, że on się nie nadaje na kapitana :P) i pewnością Dantego (mimo tego, a może przez to, że Brazylijczyk ma tak świetne wyszkolenie techniczne ma czasem problemy z koncetracją).
15.10.2013 00:10
"Przeprowadzili rozmowę z Boatengiem i powiedzieli mu, że nie będzie już piłkarzem Bayernu, jeżeli dalej będzie się prezentował tak jak w ostatnim sezonie"
Co?! Poprzedni sezon Jerome'a był bardzo dobry. Grał porównywalnie do tego co gra obecnie. Poza tym - nawet jeśli Boa miałby zagrać jeden słabszy sezon, to z jakiej racji zarząd miałby go wyrzucać? Van Buyten od przyjścia do FCB większość sezonów miał "dupnych", a jakoś ciągle tutaj jest...
14.10.2013 21:27
Kiedyś na pewno, na razie jest za wcześnie, żeby wprowadzać Hojbjerga do pierwszego składu. Pewnie zanim to się stanie to i tak zostanie gdzieś wypożyczony, żeby móc ograć się jak Alaba czy Kroos.
14.10.2013 13:38
Na szczęście teraz mamy lekki terminarz (przynajmniej teoretycznie), bo brak Shaqa wbrew pozorom byłby odczuwalny. Xherdan jest naprawdę świetnym zawodnikiem, który zawsze wprowadza sporo świeżości gdy wchodzi. Poza tym bez problemu może zagrać za Francka czy Arjena, żeby ta dwójka mogła odpocząć. Dobrze chociaż, że wrócił już Goetze.
13.10.2013 18:28
@pecz01
Chciałbym zobaczyć swoją minę jak to przeczytałem. Coś pomiędzy "wtf?", a "hahaha!" :) Ja wiem, że te wszystkie portale żyją z wyświetleń, ale te rewelacje to już jest zwyczajna przesada...
13.10.2013 15:16
@maxi77
Dobrze wiem, że styl Barcy powstał na długo przed Guardiolą i całą resztą... Gdybyś doczytał dokładnie mój komentarz przeczytałbyś, że według mnie Barcelona Pepa grała tiki-takę "TAKŻE" dlatego, że miała takich, a nie innych piłkarzy...
13.10.2013 11:58
@Maxius
Nie zobaczymy tego meczu i nic z tym nie zrobisz, bo głosowanie trwało do południa w czwartek :)
--------
Edit. Kolejna dyskusja wyczyszczona. Rada dla zdf'a - obrażanie moderatorów nie pomaga w Twojej sytuacji :)
13.10.2013 11:53
@Matix
To trudne pytanie :) Nominalnie - Mueller, a na środku ataku teoretycznie zaczynał Ozil, ale z przodu była spora wymienność pozycji pomiędzy Thomasem, Mesutem, Kroosem i Schurrle.
12.10.2013 15:49
@subolg
Draxler ma klauzulę odstępnego 45 mln €. Teraz raczej nam się nie przyda - na pozycje na których może grać mamy Francka, Arjena, Kroosa, Tomka, Goetze i Shaqa. Julian jest jednak bardzo młody i nadal będzie młody jak - brzydko mówiąc - kończyć będą się Robben czy Ribery. Wtedy sięgnięcie po niego byłoby idealnym rozwiązaniem.
12.10.2013 11:03
Brama Arjena też niczego sobie - ściągnięta pajęczyna z wolnego :) Zresztą to był super mecz Robbena - piękna bramka i dwie czy trzy asysty.
11.10.2013 23:12
Naprawdę dobry mecz zagrali nasi dla Niemiec. Poza Muellerem każdym wpływ na grę całej drużyny i przebieg meczu. Manu kilka świetnych interwencji (poza jednym klopsem bez konsekwencji), Boa prawdziwy profesor w obronie, czyścił wszystko, Lahm jak to Lahm plus asysta, Kroos dwie asysty i razem z Bastianem i Khedirą praktycznie całkowicie zdominowali środek pola. Nawet Goetze, który wszedł na chwilkę w końcówce miał duży udział w bramce na 3:0, bo ładnie wyprowadził i utrzymał piłkę po rożnym dla Irlandii. Niby przeciętny przeciwnik, ale jednak zawsze cieszą takie występy piłkarzy Bayernu.
11.10.2013 22:41
Włączyłem drugą połowę Niemców z Irlandią, po kolejnej żałosnej porażce Polaków. Jak ktoś nie widział asysty Kroosa przy golu Schurrle na 2:0 to niech żałuje :)
11.10.2013 22:03
Kopią TWOJEGO postu? Stary, bez obrazy, ale masz totalnie zryty beret... Przecież to ja pierwszy wysłałem link do tego meczu na YT, a po chwili Ty napisałeś praktycznie to samo... Cytując jeden z Twoich oklepanych tekstów: "nie rób z ludzi idiotów". Kończę, nie licz na jakiekolwiek dalsze odpowiedzi z mojej strony, tak samo jak licz się z tym, że tak długo jak ja, Makaj i inni będziemy moderatorami na tym portalu, tak długo nie będziesz na nim mile widziany.
11.10.2013 18:35
Kasując twoje posty tylko potwierdzam, że dotrzymuję słowa. Była umowa - albo przestaniesz prowokować, tworzyć jakieś absurdalne teorie i pisać głupoty, albo nie napiszesz na tym portalu nic. Dałeś radę utrzymać swoje chore pasje na wodzy przez tydzień, może dwa i znowu zacząłeś. Sorry, kolego, ale Twoje komentarze nic nie wnoszą poza tym, że albo są kopią informacji z innych portali, albo są zwykłymi prowokacjami.
Obrażaniem mnie nic nie zmienisz. Zwyczajnie nie nadajesz się do normalnego życia w społeczności tego portalu...
11.10.2013 18:17
Właśnie zaczął się mecz Chorwacji z Belgią. Mandzu oczywiście od początku. Tak samo DVB. Tutaj stream:
https://www.youtube.com/watch?v=fCF94bIS-rc
11.10.2013 18:06
@Klinsmann18
Rzeczywiście przypomniało mi się, że były takie dyskusje, ale raczej po sezonie, kiedy Mario był jednym z winowajców przegranego finału z Chelsea (nawet sam Uli go krytykował). Wiadomo, że nie każdemu podobała się taka gra kołka, który czeka na pustaka, ale bramkostrzelności Gomezowi odebrać nie można było. Inna sprawa, że jak teraz się temu tak przyjrzeć to... bramki Gomeza nic nam nie dały. Od czasu jak został pierwszym napastnikiem jeszcze za Van Gaala gdy kontuzjowani byli i Olic, i Klose, aż do przyjścia Mandzukica nie wygraliśmy NIC. Pozostaje więc ostateczne pytanie: czy wolimy mieć jednego strzelca, który wali po 40 bram w sezonie, a drużynowo nie wygrać niczego, czy mieć rozłożone strzelanie na całą formację ofensywną i wygrywać potrójną koronę? (wiem, że to głupie, pseudo-retoryczne pytanie, ale takie miało być)
W każdym razie nie ma co chwalić dnia przed zachodem - po pierwsze to, czy Lewandowski przyjdzie nie jest przesądzone. Po drugie, nawet jeśli przyjdzie to nie możemy oceniać go przed przynajmniej pierwszym meczem w czerwonej koszulce. Sam jestem przeciwnikiem tego transferu (ze względów poza sportowych i mam do tego prawo), ale nie mogę jednoznacznie stwierdzić, czy Lewy okaże się niewypałem, tak samo jak jego zwolennicy (do których adresat zdaje się należeć :)) nie mogą napisać, że to będzie strzał w dziesiątkę.
Teraz już naprawdę kończę ten denny temat. Mam nadzieję, że przynajmniej do stycznia nie będę musiał tyle o tym pisać.
11.10.2013 00:37
@Klinsmann18
Drugim sezonie Gomeza, kiedy strzelił 40 bramek we wszystkich rozgrywkach i został królem strzelców Bundesligi? Wtedy to chyba nikt nie marudził... :)
Rzeczywiście rozkręciła się coś dyskusja... Od dłuższego czasu nie pisaliśmy tyle o Lewym. Zresztą sam sobie dziwię się, że jeszcze mam ochotę o tym pisać. Mam już szczerze dość tego grajka. Mam nadzieję, że wszystko wyjaśni się w styczniu, bo dłużej nie zniósłbym tej pieprzonej nagonki na tego gwiazdorka. Jestem przeciwnikiem tego transferu, ale pomału zaczyna mi być obojętne czy przyjdzie, czy nie przyjdzie. Przy obu wariantach nie stracimy (poza tym, że jeśli przyjdzie poznamy mnóstwo "wieloletnich" fanów Bayernu, którzy nagle postanowili się ujawnić, ale też dzięki temu przy każdej okazji będziemy mogli obejrzeć "polski" (pfu!) Bayern :P)
@ICHxLIEBExPEP
Jedna bramka strzelona przez Robbena w finale CL 2012/13 była dużo więcej warta niż 12 strzelonych przez w/w Gomeza w całym sezonie LM 2011/12. Nie chodzi o to w jaki sposób bramka jest strzelona - chodzi o to w jakim momencie i w jakich okolicznościach. Nie ujmuję umiejętności Lewandowskiemu. Uważam go za jednego z trzech najlepszych typowych środkowych napastników świata... tyle, że czas typowych środkowych napastników świata przemija. Teraz piłkarz na tej pozycji powinien potrafić więcej niż strzelić do pustej, przyjąć piłkę pod presją, zastawić się, czy celnie podać. Choć Lewy jest w tym mistrzem, to nie jestem pewien czy te umiejętności mogą okazać się przydatne, gdy pomysł Guardioli wejdzie już w pełni w życie. Jeśli rzeczywiście Pep nie chce Lewandowskiego, to nie dlatego, że jest za słaby tylko dlatego, że piłkarz tego typu nie pasuje do jego koncepcji. Już Mandzu, który przecież jest bardziej ruchliwych i uniwersalnym (nieważne czy lepszym czy gorszym, nie o tym piszę) graczem od Roberta sprawia wrażenie jakby nie zawsze dobrze czuł się w nowej taktyce Bayernu.
A o tym jak "walecznym" inaczej zawodnikiem jest Lewy prawdopodobnie będziesz mógł się przekonać za jakieś 20 godzin :) Nie twierdzę, że każdy musi gryźć trawę na boisku. Podaję tylko cechę, która w porównaniu Mandzukic-Lewandowski zdecydowanie wychodzi na korzyść naszego Chorwata :)
W każdym razie faktycznie przydałby nam się napastnik. Jestem fanem Mandzu, bo praca jaką wykonuje na boisku jest bezcenna i daje możliwości i pole do manewru Franckowi czy Tomkowi, ale wiem też, że nie gwarantuje on tylu goli ile powinien strzelać napastnik w takiej drużynie jak Bayern. Może być Lewy, może być ktokolwiek inny. Byle tylko cała tak paplanina się skończyła. Nie będę musiał marnować kilkunastu minut na pisanie kolejnych rozprawek :)
Tyle!
Pozdro!
11.10.2013 00:12
@Cebula
Akurat Twoje pełne przekonania pisanie, że Lewandowski będzie piłkarzem FCB od 1. lipca też można podpiąć pod łykanie wszystkiego jak młody pelikan :) Ale tak na poważnie - zarząd nie będzie ściągał zawodnika, który nie odpowiada trenerowi i jeśli Pep rzeczywiście tak nie chce Lewego to Lewy nie przyjdzie. Inna sprawa, że Guardiola nie jest głupi i wie, że jeśli jest możliwość ściągnięcia klasowego zawodnika za darmo, który gra akurat na tej pozycji, na której nie mamy dwóch świetnych piłkarzy (z całym szacunkiem do Pizzy - nie te lata), to na pewno takiego Lewandowskiego będzie chciał.
10.10.2013 20:18
@Makaj
Ja na Lahma w pomocy dalej psioczę - wiem, że gra tam z konieczności (którą Pep sam stworzył przez sprzedaż Gustavo...) i gra poprawnie, ale wolałbym widzieć go na boku obrony :)
@dzordan
Nie tylko to... To oni pierwsi potwierdzili transfery Martineza, Shaqiriego, Reusa i mnóstwo innych, których wszystkich byś nie zapamiętał. Bild to szmatławiec i często piszą mega głupoty, mecze oceniają chyba "randomowo", ale akurat w kwestii transferów można im ufać.
10.10.2013 20:08
@ICHxLIEBExPEP
"Często to on dyktuje tempo gry, przesuwa linię pomocy do przodu, rozdziela piłki między prawą i lewą flanką."
To Cię poniosło :) To, że bardzo dobrze potrafi utrzymać się przy piłce będąc samemu z przodu i dograć od czasu do czasu piłkę do kolegi nie oznacza, że dyktuje tempo gry...
Naprawdę nie ogarniam tego co pisze się o Lewandowskim... Same skrajności: albo wszyscy piszą, że jest zerem, albo robią z niego drugiego Messiego...
Najgorsze jest to, że często ci, którzy tak wychwalają Lewego najbardziej krytykują Mandzukica, a nie rozumiem jak można cenić wyżej piłkarza obcego klubu...
Starając się odłożyć moją niechęć do boskiej gwiazdy polskiej piłki, mogę napisać tak: ściągnięcie Lewandowskiego za free byłoby absolutnie genialnym od strony finansowej i sportowej strony, bo jeśli się sprawdzi to będziemy mieli dwóch najlepszych napastników Bundesligi, za których łącznie zapłacone będzie 13 mln €, czyli tyle za ile rok temu przyszedł Mandzu z Wolfsburga, a jeśli nie to można sprzedać go ze sporym zyskiem i ściągnąć kogoś porządnego. Każdy ma mocne i słabe strony (Mandzu nie zawsze potrafi się zachować pod bramką, w Lewym nie ma prawie w ogóle ducha waleczności i gdy drużynie nie idzie, on nie robi nic, by pomóc), ale gdy taka dwójka miałaby zacząć rywalizować to drużyna mogłaby sporo zyskać, a rywale mogliby się bać :) Problem jest taki, że obaj ci napastnicy będą bardzo podobni do siebie. Mandzu jest bardziej ruchliwy, a Lewy bardziej bramkostrzelny, ale obaj mają ten sam problem - praktycznie nie potrafią sami stworzyć sobie sytuacji. Nie można powiedzieć, że to jakieś "drewna", ale geniuszów techniki i dryblingu ze względu na warunki fizyczne nigdy z nich nie będzie. Dlatego uważam, że nie potrzebny nam Lewandowski, a ktoś właśnie w stylu Suareza, który może i nie strzelałby tyle bramek co RL9, ale strzelałby je w trudnych dla drużyny momentach, gdy pomocnicy nie mogą wyłożyć pustaka i napastnik musiałby sam minąć kilku rywali. Lewandowski nigdy tego nie zapewni.
Tyle się rozpisałem to temat ewentualnego (wątpliwego) dopasowania Lewego do taktyki Pepa przemilczę :)
10.10.2013 19:57
@Globin23
Tak samo jak nie wiesz, czy Lewandowski okazałby się strzałem w dychę, czy grałby taką kupę jak w reprezentacji. Oczywiście ma to związek z tym, że w Dortmundzie ma dużo lepszych asystentów, ale w Bayernie nie mógłby liczyć na to, że cała drużyna grałaby na niego. Musiałby robić sporo więcej niż w BVB. Zresztą ostatnie transfery gwiazd Borussii okazały się totalnymi pomyłkami - Sahin w Realu i nawet Liverpoolu był nikim. O Kagawie wielu już nawet nie pamięta. Początki MG19 u nas też nie są najlepsze, choć to zupełnie inna sytuacja. Skąd pewność, że Lewandowskim w Bayernie nie byłoby tak samo?
Każdy transfer to niewiadoma, wiadomo że ściągnięcie Lewego za darmo wiąże się z mniejszym ryzykiem niż kupno Suareza za grube miliony, ale prawda jest taka, że Urugwajczyk ma dużo większe umiejętności i potencjał. Gdyby nie miał nierówno pod sufitem już dawno grałby w jednej z drużyn absolutnej czołówki. Lewandowski miał już odejść z BVB ponad rok temu, ale jak widać nie jest takim kąskiem dla najlepszych klubów, jeśli nie chcą dać za niego nawet 30 mln €...
Nikt nie ujmuje umiejętności Robertowi. Zwyczajnie mało kto chce w swojej ukochanej drużynie gwiazdorka, który po sezonie czy dwóch nudzi się grą dla jednego klubu. Poza tym media w Polsce też robią swoje i choć nie ma w tym żadnej winy samego zawodnika, ludziom robi się niedobrze, gdy codziennie widzi się jego gębę na głównych stronach gazet czy portali sportowych...
10.10.2013 18:01
@ICHxLIEBExPEP
Tak a propos lenistwa - warto było sprawdzić, kto jest autorem tekstu na transfery.info. Tak, to ten sam Zari...
10.10.2013 14:58
Jeśli to prawda to trzymam kciuki za Pepa :)
10.10.2013 14:29
Może Javi nie chce wrócić do treningów, bo boi się, że Pep cofnie go na obronę? :)
A tak na poważnie - szybkiego powrotu, Javi! Potrzebujemy Cię!
10.10.2013 11:33
Zacznijmy od tego, że nasi piłkarze nie grają żadnej tiki-taki dlatego, że nie mają do tego warunków, albo inaczej - mają za dobre warunki (czysto fizyczne), by grać w tym stylu. Barca wypracowała ten styl także dlatego, że piłkarze tej drużyny to w większości gracze niscy, o słabej posturze, nienadający się do fizycznej gry i walki. Dlatego musieli wykombinować coś, co rozwiąże ten problem i tak powstała tiki-taka. Oczywiście do takiego klepania potrzebni są zawodnicy o odpowiednim wyszkoleniu technicznym jak Xavi czy Iniesta. Problem jest taki, że piłkarze Bayernu poza tym, że techniką nie odstają od zawodników Barcy to mają jeszcze odpowiednie warunki do tego, by grać siłową piłkę i twardo walczyć z każdym rywalem. To właśnie jest problem tiki-taki - jak odpowiednio silny przeciwnik stawia na siłę zamiast finezję to Barca jest kompletnie bezradna. Bayern nie ma problemu z grą przeciwko takim drużynom, bo zwyczajnie gracze jak Martinez, Schweinsteiger, Mandzukic czy Mueller to silni, w miarę wysocy faceci i byle pchnięcie ich nie powali.
Powiedzmy tak - Pep przywiózł do Monachium najlepsze elementy swojego stylu - umiejętność utrzymania się przy piłce, gry piłką, rozegranie od tyłu, atak pozycyjny, pressing. To oczywiście już było, ale mam wrażenie, że Guardiola robi spore poprawki w tych elementach. Szczęśliwie też nie wprowadza tego co złe w tej tiki-tace. I dlatego można powiedzieć, że żadnej tiki-taki Bayern nie gra. Futbol totalny - tak. Ale nie tiki-takę.
10.10.2013 00:11
Już pomijając wszelkie sympatie i antypatie do Thiago - powinniśmy wszyscy życzyć Alcantarze szybkiego powrotu do zdrowia i cieszyć się, że tak utalentowany zawodnik jest w naszej kadrze. Po powrocie Thiago nasza drużyna może być tylko lepsza...
09.10.2013 23:58
Ja tam wolę, żeby Lahm pozostał najlepszym bocznym obrońcą świata zamiast jednym z najlepszych pomocników :)
09.10.2013 23:57
Tak głupie jak tekst o "dublowaniu" transmisji. Czyszczę tą rozmowę poza pierwszym komentarzem.
09.10.2013 21:24
Hmm... rzeczywiście dziwna sprawa. Wszyscy tutaj na pewno oddali przynajmniej jeden głos, wielu z nas nawet sporo więcej, a przewaga Bayeru rośnie. Bardzo mało prawdopodobne jest to, żeby nagle wszyscy bezstronni i "bezstronni" widzowie mieli nagle zacząć głosować na Leverkusen - Szachtar. Tak samo wątpliwe, żeby fani BVB zrobili taką akcję. Nie jestem z tych, co wszędzie widzą teorie spiskowe, ale zaczynam podejrzewać, że to głosowanie to lipa, a nc+ od dawna miało w planach transmisję Bayeru z Ukraińcami...
09.10.2013 14:49
@Nookie
Pewnie masz rację, tylko trochę dziwne jest to, że gdy oba polskie serwisy o FCB zaczęły wszędzie rozsyłać informacje o tym głosowaniu i przewaga naszego meczu była ogromna to nagle w parę godzin spadła praktycznie do zera. Ciężko uwierzyć w to, że nagle wszyscy bezstronni kibice w tym samym czasie zagłosowali na jeden mecz...
A tak poza tematem - Rode potwierdza, że po sezonie odchodzi z Eintrachtu. Pytanie brzmi: dokąd? Nie jestem jakimś wielkim zwolennikiem tego talentu, ale jak miałby przyjść do Bayernu za darmo to nic nie tracimy podobnie jak z Kirchhoffem, który okazał się bardzo solidnym grajkiem.
09.10.2013 12:07
Lahm ma wartość 30 mln € na TM z tego co wiem :)
09.10.2013 01:09
Oceny Kickera z meczu z Leverkusen:
Neuer (3,5) - Rafihna (3,5), Boateng (2), Dante (2), Alaba (1,5) - Lahm (1,5) - Schweinsteiger (2,5), Kroos (2) - Shaqiri (3), Mueller (4), Ribery (1,5)
Jedenastka kolejki:
Leno - Westermann, Stranzl, DANTE, ALABA - LAHM - Bellarabi, van der Vaart, RIBERY - Szalai, Lasogga
Gracz kolejki - Pierre-Michel Lasogga
07.10.2013 13:40
@luka1788
Wystarczyłoby wyczyścić ciasteczka i można byłoby głosować na tej samej... Tyle, że chyba się zorientowali, bo już tak się nie da i z jednego IP można oddać 1 głos :)
07.10.2013 10:00
Kto na prawej w takim razie? Poza Tomkiem nie ma chyba żadnego typowego prawoskrzydłowego w Niemczech, no może poza Sidney'em Samem. Chyba, że na skrzydle zagra Goetze, nie miałbym nic przeciwko gdyby kolejny Bawarczyk pojawił się w podstawowej jedenastce reprezentacji, ale czy dobrym pomysłem jest w ogóle powoływanie go po tych wszystkich kontuzjach?
06.10.2013 23:15
@scorpion
Tak jest! Ja już dawno głos oddałem, widzę, że nasz mecz stracił kilka procent przewagi, więc brać się do roboty, ludzie :)
06.10.2013 23:02
@Hubertus82
Akurat Shaq nie jest wiele gorszym skrzydłowym od Arjena. Nie grał źle, a gdyby wykorzystał swoje sytuacje to skończyłby z dwoma golami, a drużyna zawdzięczałaby mu zwycięstwo. Nie można mieć pretensji ani do poszczególnych zawodników, ani do trenera. Wczoraj cała drużyna zawiodła pod bramką Leno. Po tylu sytuacjach powinniśmy skończyć z trzema czy czterema bramkami więcej, ale cóż - czasem zdarzają się mecze, w których nie chce wpaść. Ważne, że udało się dowieść remis z teoretycznie groźnym rywalem i wyprzedzić BVB w tabeli :)
06.10.2013 15:05
Tak swoją drogą to przypomniało mi się, że zdf wyśmiał mnie i kilka innych osób, które pisały o tym, że jeśli zagramy na swoim poziomie to City zostanie zjedzone. Okazało się, że mieliśmy rację, a facet znowu ukazał swoją niewiedzę i brak wiary w zespół, któremu rzekomo "kibicuje od 20 lat"...
Ehh.. oby jak najmniej takich "kibiców".
A artykuł świetny, przyznam że zwątpiłem w pomysł Pepa, ale jeśli drużyna nie przestanie się rozwijać to rzeczywiście możemy osiągnąć jeszcze wyższy poziom niż w zeszłym sezonie. Już teraz widać poprawę w kilku elementach - atak pozycyjny, wychodzenie spod pressingu i sam pressing. Obrona też wygląda jakby pewniej. Pewnie przez to, że nie ma wybijania na pałę tylko rozgrywanie za wszelką cenę obrońcy zrobili się spokojniejsi, bo Boa i Dante świetnie czują się w rozegraniu.
06.10.2013 14:45
Nie sądziłem, że będę czytał takie wypowiedzi i artykuły po zremisowanym meczu :)
06.10.2013 13:27
A jeszcze niedawno Ibrahimovic mówił, że chętnie zagrałby w Bayernie... Ja tam go i tak bym nie chciał, wiek już nie ten, pogra co najwyżej dwa/trzy sezony na wysokim poziomie, poza tym nie podoba mi się tak posrany charakter, ale takimi wypowiedziami na pewno sobie zamyka drzwi do Monachium. Ibra do Pepa i Uliego jest malutki i lepiej, żeby się nie wypowiadał, bo tylko robi z siebie większego palanta...
06.10.2013 11:13
@Hubertus82
Będąc dokładnym to od 33 kolejek :) To była właśnie ta mega pechowa porażka z Leverkusen na AA w 9. kolejce poprzedniego sezonu.
06.10.2013 10:53
Teraz na serio zaczyna się dosyć łatwy okres dla nas. W lidze Mainz, Hertha, Hoffe i Augsburg, w CL dwa razy Viktoria i DFB-Pokal znowu Augsburg. BVB w tym okresie będzie mierzyć się z Hannoverem, Schalke, Stuttgartem i Wolfsburgiem w lidze, ogóry (chciałoby się napisać: "standardowo") w PN, no i ciężkie boje z Arsenalem i Napoli w CL.
To faktycznie może być miły okres dla nas, nie dość, że prawdopodobnie zapewnimy sobie zwycięstwo w grupie LM, to jeszcze być może będziemy mieli okazję do ładnego odskoczenia w BL :)
05.10.2013 23:33
Mówiłem sobie "nie sprawdzaj statystyk, bo tylko się wkurzysz", ale nie wytrzymałem:
http://www.whoscored.com/Matches/723798/Live/Germany-Bundesliga-2013-2014-Bayer-Leverkusen-Bayern-Munich
Posiadanie (%): 22-78
Strzały: 5-27, Celne: 3-11
Podania celne (%): 62-90
A wynik 1:1. Przed meczem i po przegranej BVB remis brałbym w ciemno, ale po takim obrazie gry punkcik to mimo wszystko malutko... No nic, jak pech i nieskuteczność to nic nie zrobisz.
Koniec marudzenie, cieszmy się z fotela lidera :)
05.10.2013 22:24
@Sopariev
Dokładnie, nie wiem jaka opatrzność czuwa nad tym klubem :) No nic, nie ma co rozpaczać mecz był do wygrania i powinien być wygrany, ale jak rywale mają tyle szczęścia plus nasi nie potrafią wykorzystać mega dogodnych sytuacji to i remis z boiska czołowej drużyny ligi trzeba brać z jako takim zadowoleniem. Niesmak po naszej i zdegustowanie po grze Leverkusen pozostanie, ale to co najważniejsze, czyli pierwszy lider w tym sezonie jest :)
05.10.2013 20:28
Ja pierdzielę... Co to było? Leverkusen to na serio jest tak fartowna drużyna, że szok. Nie mam nawet pretensji do naszych, że nie wygrali. Wstyd dla Bundesligi, że taka ekipa jak Bayer jest uważana za trzecią siłę. Wychodzą bez jakiegokolwiek zamiaru zdobycia 3 punktów. No, cóż szkoda braku 3 punktów, ale najważniejsze jest - LIDER!
Dzięki za ten żałosny mecz!
Pozdro
05.10.2013 20:23
Benisz też dobry - jedyny dobry mecz w sezonie z nami :)
05.10.2013 19:53
Shaq! Dlaczego?
05.10.2013 19:50
Nie, no kur... Czemu jak gramy z Leverkusen to ich bramkarza ma zawsze mecz życia?
05.10.2013 19:46
Shaq co za akcja!
05.10.2013 19:10
Tomek jak Lewandowski :D
05.10.2013 19:06
No i znowu dekoncentracja... Co jest z nimi?
05.10.2013 19:02
Kroos! Co za brama! Ale ich jedziemy, masakra...
05.10.2013 19:00
Can w pierwszym składzie na skrzydle Aptekarzy, czyli tak jak w zeszłym sezonie często wystawiał go Jupp w meczach o nic :)
05.10.2013 18:10
Mam tylko nadzieję, że ten mecz nie będzie wyglądał jak rok temu, kiedy Bayer nie oddał celnego strzału na bramkę, a zdobyli dwie :)
05.10.2013 18:07
@Hilario
Ale żeby dwa mecze z rzędu zaczynał na ławie?
05.10.2013 17:50
A tak wracając do meczu BVB to Hummels kolejny mecz życia - zepsuta 110-procentowa sytuacja, plus karny, plus czerwona. Jak go oglądam od poprzedniego sezonu to cieszę się, że nie został w Bayernie, mimo że wcześniej miałem spory żal do zarządu, że go sprzedali :) Dante i Boa go zjadają.
05.10.2013 17:48
Dobrze, że Pep daje odpocząć Robbenowi. Pytanie czemu znowu sadza Mandzu na ławce? Może ma jakiś uraz, o którym nie wiemy, bo przecież dotychczas był on pewniakiem w jedenastce Pepa. Ważne, że jest Shaq - on zawsze wprowadza sporo świeżości. Mam nadzieję na podobny mecz jak w środę (poza odpuszczeniem w końcówce), ale na pewno będzie trudniej.
05.10.2013 17:45
@kp33
Dzięki, że postanowiłeś podzielić się swoimi wrażeniami. Na pewno przyda się opinia kogoś z zewnątrz :)
05.10.2013 15:39
Tak swoją drogą, City właśnie zaczęli mecz z Evertonem. Przed chwilą przeprowadzili piękną akcję i praktycznie weszliby do bramki gdyby nie wślizg w ostatniej chwili i komentator C+ (Twarowski) powiedział: "No, teraz zapachniało Bayernem Monachium na Etihad Stadium" :)
PS. 1:0 dla Evertonu po golu Lukaku.
05.10.2013 14:01
Jeśli Mueller-Wohlfahrt postawił Robbena na nogi tak, że od jakichś dwóch sezonów nie miał chyba wcale poważniejszych kontuzji (poprawcie mnie jeśli się mylę) to taki Goetze nie powinien być wyzwaniem. Sezon w Bayernie pod okiem naszego doktorka-magika i następne lata Mario będzie mógł poświęcić tylko swojej grze.
Edit. W ciągu ostatnich dwóch sezonów (czyli sezon 12/13 i obecny) Arjen najdłuższą przerwę miał trzytygodniową w okolicach października zeszłego roku, kiedy i tak były przerwy na reprezentację, więc nie wystąpił w co najwyżej trzech spotkaniach. Reszta to kilkudniowe pauzy z powodu chorób, czy lekkich urazów. zdf znowu udowadnia, że nie potrafi czytać, myśleć, nie jest fanem Bayernu, a wręcz nie cierpi Bayernu i gówno o tym Bayernie wie. Dziękuję, koniec dyskusji.
05.10.2013 11:19
Dyskusje na temat wyglądu strony prowadźcie w newsie o tym. Inaczej będą się ciągnąć pod każdym artykułem...
05.10.2013 10:58
Jeśli "stali bywalcy" dalej będą prowokowani to nie ma co się dziwić, że tak będą pisać. Poza tym pecz nie żadnego obraził kibica Bayernu...
05.10.2013 10:36
@LahmFANBayern19
"Wreszcie"? Przecież oni poza ostatnim meczem i drugim na początku sezonu wszystkich gromią i mają zdecydowanego lidera Bayernligi :)
04.10.2013 23:36
Czekamy. Drużyna będzie bardzo silna po powrocie wszystkich kontuzjowanych. Być może nie będzie nawet miejsca dla jakiejś gwiazdy w osiemnastce meczowej. Dobrze wpłynie to na rywalizację.
04.10.2013 20:58
Będzie ciężko, ale patrząc na to, że nasi spinają się tylko na silniejszych rywali można spokojnie czekać na ten mecz.
Mój skład:
Neuer - Lahm, Boateng, Dante, Alaba - Schweinsteiger - Goetze, Kroos - Shaqiri, Mandzukic, Ribery
04.10.2013 19:47
Dokładnie, Boa i Dante są lepsi od Kompanego. Poza tym jest perspektywiczny Kirchhoff, wróci Holger. Będzie dwóch stoperów klasy światowej i dwóch bardzo solidnych.
Co do Januzaja - oglądałem jeden jego mecz w Premier League. Wyglądał naprawdę dobrze na tle dużo bardziej doświadczonych kolegów i rywali, zagrał bez kompleksów, ale czy to zawodnik na Bayern? Chyba, że będzie też występował w rezerwach.
04.10.2013 15:02
Nie jestem pewien czy powołanie Mario jest dobrym pomysłem... Myślę, że powinien jeszcze sobie odpuścić grę w kadrze i skupić na powrocie do formy.
04.10.2013 14:56
Mały offtop. Panie i Panowie, mamy już prawie 10% przewagi w głosowaniu na mecz pokazany przez C+ Family 2 :) Głosować dalej!
http://www.canalplus.pl/sport/oferta-sportowa
04.10.2013 14:37
@KahnTitan1, @abcde
Wiedziałem, że ktoś poruszy temat tej odsłony sprzed kilku lat :)
04.10.2013 13:46
@patrick30
Z ust mi to wyjąłeś :)
04.10.2013 12:08
@MMandzu
Mało to "bayernowa" barwa :)
04.10.2013 11:59
Jedenastka kolejki CL - tylko Robben z naszych:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1377209_626797594033373_440111610_n.jpg
04.10.2013 11:55
Wow! Ale to wygląda! Na pewno jest kilka rzeczy do poprawki, ale ogólnie stronka robi duże wrażenie. Ze swojej strony mogę napisać, że fajnie by było gdybyście jeszcze rozbudowali panel admina :) Co do słabej czytelności - to samo było pisane po przedniej zmianie layoutu strony, kiedy wszyscy pisali, żeby wrócić do tego przestarzałego czerwonego wyglądu. Potem jakoś wszyscy się przyzwyczaili. W każdym razie zdecydowanie porównując nowy Bayern.Munchen.pl do poprzedniego i ogromnej większości fanowskich portali piłkarskich jest to olbrzymi krok w przód.
PS. Sam z zawodu jestem technikiem informatykiem ze specjalizacją projektowanie www i patrzę na to ze strony czasu jaki ja bym potrzebował na zrobienie czegoś takiego. A ten czas byłby baaardzo długi :)
Pozdro
04.10.2013 10:46
@mm
Nie możesz napisać dwóch komentarzy pod rząd ze względu na zabezpieczenie antyspamowe.
03.10.2013 18:37
@fanbasketu
Witamy! Szczerze mówiąc sam jestem fanem koszykówki (mój nick pochodzi oczywiście od nazwy drużyny z Miami, bo nic innego nie miałem pomysłu :D), choć przez raczej ograniczoną ostatnio ilość czasu NBA i Euroligi oglądam mniej w ostatnich sezonach. Szukałem też kiedyś transmisji meczów Basket FCB, ale wtedy nigdzie streamu nie znalazłem.
Jak już został poruszony temat basketu to warto dodać, że nasza koszykarska drużyna dostała dziką kartę i w tym sezonie będzie występować w Eurolidze. Są w grupie C ze obrońcą tytułu Olympiacosem Pireus, Montepaschi Siena, Unicają Malaga, Galatasaray i... Stelmetem Zielona Góra :) Wydaje się, że to bardzo mocna grupa, choć nasi zrobili spore wzmocnienia przed tym sezonem i może uda im się o coś powalczyć.
Co do zdf'a - jedyne co ja mogę zrobić to usuwać komentarze, nie mam możliwości banowania. Zresztą już Makaj wielokrotnie pisał, że jest to całkowicie bezsensu, bo ban temu delikwentowi nic nie robi. Zapewne ma zmienne IP. Dopóki gość nie zrozumie, że nikt nie traktuje go tutaj poważnie, a jego komentarze nie robią niczego innego poza wprowadzaniem chaosu i niemiłej atmosfery będziemy musieli się z nim użerać...
Pozdro
03.10.2013 18:34
@kimi150
Zdaje się, że w tym fragmencie śpiewają:
"Deutscher Pokal Sieger... Deutscher Pokal Sieger... Deutscher Pokal Sieger... FCB!"
To tylko fragment przyśpiewki - reszta jest o Bundeslidze, CL i Superpucharze Europy :)
03.10.2013 14:59
Kolejna prowokatorska, czcza dyskusja idzie do śmietnika. Nie wiem ile jeszcze razy będę musiał to robić zanim ten gość się czegoś nauczy...
03.10.2013 13:30
@Globin23
Czego się spodziewać po felietonie na Interii? Przecież ci ludzie nie mają pojęcia o czym piszą jeśli nie jest to Borussia czy Barcelona. Boa w tym sezonie gra kapitalnie, w tym meczu też wyglądał dobrze i słusznie postąpił faulując Toure, bo gdyby ten strzelił bramkę to mogłoby być nieciekawie w końcówce, a tak nawet w "10" spokojnie dowieźliśmy dwubramkową przewagę. Pisanie, że jest słabym punktem naszej drużyny jest pokazem ignorancji i niewiedzy. Dla mnie Jerome jest najlepszym niemieckim stoperem. Hummels przy nim ostatnio wygląda jak dziecko we mgle.
03.10.2013 10:18
Dzisiaj 35. urodziny obchodzi Pizza! Pozostaje życzyć mu jak najdłuższej gry w Bayernie :)
03.10.2013 10:03
@Cebula
Zostanie to pewnie wkrótce ogłoszone przez komisję UEFY, ale nie sądzę, żeby miał dostać więcej niż 2 mecze. To nie był jakiś brutalny faul. Taktyczny tak, ale szkody jakiejś szkody piłkarzowi City.
02.10.2013 23:23
@Bawarczyk95
Można wybaczyć Pepowi i drużynie to odpuszczenie przy 3:0, ale ja tam odczuwam lekki niedosyt, bo gdybyśmy zagrali do końca to mogłoby być nawet z 5:0.
Grupa praktycznie wygrana po dwóch kolejkach :) Teraz tylko nie robić takich jaj, jak w zeszłym sezonie z BATE, a rewanże będą już na luzie.
02.10.2013 23:00
Twarowski (mimo mojej wielkiej sympatii do niego) gada głupoty o Boatengu, opierając swoją ocenę na tym co "grał" w City. Dobrze postąpił, gdyby nie to pewnie stracilibyśmy drugą bramę i mogłoby się stać niemile. A tak odpocznie sobie z cieniutką Viktorią i tyle...
02.10.2013 22:48
A tak swoją drogą to chylę czoła przed Negredo. Nabijałem się z City, że za tak średniego napastnika dali takie pieniądze, ale okazuje się, że to idealna dziewiątka w angielskiej drużynie. Naszych genialnych przecież stoperów ustawiał jak chciał. Chciałbym takiego wielkiego chłopa jako rywala dla Mandzu, zamiast "boskiego" RL.
02.10.2013 22:43
Super mecz... do 75 minuty :) Nasi grali kapitalnie, mieli absolutnie wszystko pod kontrolą. Potem przyszły zmiany, rozluźnienie, gol Negredo, czerwo dla Boatenga. Dobrze, że to nas obudziło i nie daliśmy już nic strzelić City, bo mogłoby być nieciekawie. W każdym razie i tak uważam, że Citizens na tego jednego gola nie zasłużyli, z przebiegu całego spotkania powinniśmy wygrać nawet wyżej.
PS. Kibice City to dno... Na trybunach słyszałem tylko naszych :)
PPS. zdf popełnił samobójstwo.
02.10.2013 22:40
Idę oglądać mecz na TV, więc jeśli nie chcecie syfu w komentarzach przez najbliższe 2h to nie prowokujcie i nie dajcie się sprowokować :)
Pack Ma's!
02.10.2013 20:34
@zywieczdroj
To już lepiej nie wybieraj, haha!
02.10.2013 20:25
O kurde! Patrzę teraz skrót z meczu CSKA - Viktoria, bo samego spotkania nie chciało mi się oglądać... To był festiwal kiksów i faili :) Chyba poza ładnym golem z fałsza Hondy reszta to jakieś klopsy :)
02.10.2013 20:13
@MMandzu
Wiesz... Pep ostatnio mówił, że jakby ustawił Lahma na środku ataku to byłby jednym z najlepszych w Europie :D
02.10.2013 20:07
Chory typ...
Czyszczę to, włącznie ze swoimi komentarzami.
02.10.2013 19:59
Co do składu - nie podoba mi się kombinowanie z Tomkiem na środku ataku... To nie mecz na takie manewry, a Mandzu dotychczas był pewniakiem w składzie. O Lahmie na środku pomocy więcej dodawać nie trzeba, bo przez ostatnie 1,5 miesiąca mówiło się sporo...
02.10.2013 19:51
Nie myście, że jeśli U19 dostaje takie baty w Young Champions to nie mamy zdolnej młodzieży. Problem jest taki, że wszyscy najzdolniejsi poszli do rezerw ten Haaga.
02.10.2013 18:08
@aries
No tak, mój błąd :D Coś dzisiaj zamotany jestem.
A tak swoją drogą to od 15.45 na Eurosporcie będzie lecieć nasz młodzieżowy mecz z City.
02.10.2013 13:35
@aries
Jak dzisiaj nawet zremisujemy z City to mamy praktycznie pierwsze miejsce pewne, bo w rewanżu powinno być łatwiej, a CSKA w tej formie i Viktoria raczej nie mogą nam specjalnie zagrozić...
Powiem tak - liczę na trzy punkty i na to, że drużyna pokaże się z takiej strony jak z Schalke czy CSKA. City to może nie jest absolutna czołówka, ale na pewno wymagający rywal i zwycięstwo z nimi będzie jednak sukcesem.
02.10.2013 12:59