Götze out. Gość jest daremny jakich mało. A jeszcze przecież zarabia najwięcej w drużynie. Po co tu takich trzymać?
16.05.2015 16:17
Götze irytuje. Znowu.
16.05.2015 16:07
Piękna strata Bastiana...
16.05.2015 16:03
I jak tu nie dawać szansy Weiserowi? Perełka z tego chłopaka.
16.05.2015 15:44
@Riberyy007
Android ma rację - z Tomkiem Lewy dogaduje się jak z nikim. Z nim byłaby dużo większa szansa na bramy Roberta. Co do Thiago to chyba nie ma co dyskutować. Z nim jesteśmy 50% bardziej nieprzewidywalni :)
16.05.2015 15:04
Lewy dzisiaj koniecznie musi dostać 90 minut. Nie można powtórzyć błędu z Mandzu, kiedy Pep odebrał mu możliwość zdobycia Armaty.
16.05.2015 15:02
Ja jestem za ściągnięciem Carvajala - może i jest Hiszpanem, ale jest już obcykany z Bundesligą, bo w Leverkusen błyszczał. Z drugiej strony jest jeszcze jedna opcja - dać szansę Weiserowi. Chłopak co się pojawiał na boisku to pokazywał się z dobrej strony. Może popełniał błędy w obronie, ale on ma 20 lat! Lahm w jego wieku też zaczynał na poważnie grać w Stuttgarcie. W ofensywie ma ogromne możliwości co już nie raz pokazał.
16.05.2015 14:09
@mrtiktak
Przecież Bayern gra z Lewym i Thomasem w ataku?
16.05.2015 13:17
Meczyk o pietruszkę, ale liczę, że nasi zagrają na maksa i tak jak z Barcą, będą godnie żegnać ten sezon.
Mój skład:
Neuer - Weiser, Benatia, Boateng, Bernat - Martinez - Schweinsteiger, Thiago - Götze - Müller, Lewandowski
16.05.2015 13:07
Sorry za błędy w poprzednim poście. Mój telefon lubi wkurzyć swoją autokorektą :)
13.05.2015 22:53
@Kminek
Też mi się to Juve skojarzyło z Bayernem van Gaala w 2010. W sumie Allegri też do dopiero co objął trwa drużynę, a juz taki sukces. W finale będę za nimi, ale szczerze mówiąc nie daję Włochom dużych szans.
W każdym razie brawo Juve! Cieszy porażka FC Madryt, Ronaldo i Kroosa ;)
13.05.2015 22:49
@mrtiktak
To powiedz mi proszę ile Lahm będzie jeszcze grał? Tu nie chodzi o to, że on gra na nie swojej pozycji. On już po prostu nie nadąża. Pewnie, że na prawej obronie spisywałby się lepiej, bo jednak jest to nieco mniej wymagająca pozycja, ale dzisiaj zagrał na boku i w pierwszej połowie i dupy nie urwał. Niestety, genialny z niego piłkarz, ale jego czas chyba chyli się ku końcowi - czasem sprawia wrażenie jakby był już spełniony, bo w sumie czemu nie miałby być? Hiszpan Hiszpanem (serio, oceniamy piłkarzy po tym skąd pochodzą?), ale Carvajal to dobra opcja - sprawdził się w Bundeslidze, która go wybiła, a Real (jak to Real) chce zamienić dobrego gracza, na medialnego gracza - to trzeba wykorzystać. Według mnie i paru innych osób to dobra opcja. Przedstaw proszę swoją i wymień jakieś sensowne argumenty zamiast "kolejny Hiszpan - tego już nie zdzierżę". Na tym polega dyskusja.
12.05.2015 23:27
Można zacząć skupiać się na nowym sezonie. Kilku zawodnikom powiedzieć "do widzenia" (z całym szacunkiem - Pizza, Dante), kilku odsunąć od wyjściowego składu (przede wszystkim, również z całym, olbrzymim szacunkiem - Lahm), zrobić transfery, które dadzą nową jakość w drużynie, bez oszczędzania (chociażby Di Maria czy Griezmann), skończyć z eksperymentami i postawić na tych, którzy dadzą drużynie najwięcej. Guardiola? Wolałbym, żeby jednak odszedł, ale jeśli nie to oczekuję, że w końcu wykona swoje zadanie w pełni. Oczywiście ten sezon jest w dużej mierze przetrzebiony kontuzjami, ale raz, że Pep i jego sztab na pewno maczali w tym palce (nieświadomie rzecz jasna, ale jednak), a dwa - mimo tych braków w wielu meczach powinniśmy grać lepiej.
Mój wymarzony skład na nowy sezon:
Neuer - Carvajal, Boateng, Benatia, Alaba - Martinez, Schweinsteiger - Robben, Di Maria - Müller, Lewandowski
W bliskiej rotacji: prawa obrona - Rafinha; środek obrony - Dragović, Badstuber, lewa obrona: Bernat; środek pola: Thiago, Rode, Lahm, Alonso; ofensywni pomocnicy/skrzydłowi: Ribery, Götze; De Bruyne; atak: Lacazette, Griezmann
+ kilku ciekawych młodzików, typu Weiser, Gaudino czy Hojbjerg
Wiem, kupa kasy i tylko część z tych, lub podobnych transferów się spełni, ale jeśli chcemy wrócić na szczyt to taka zmiana pokoleniowa jest konieczna. Trzon drużyny mamy - wybitnego bramkarza, potężny środek obrony, genialnego lewego obrońcę, kilku asów i kilku walczaków do środka pola, fantastyczną parę napastników. Brakuje nam tylko świeżej krwi na skrzydła i przede wszystkim zmienników, którzy mogliby wyraźniej wpłynąć na grę drużyny pod nieobecność czołowych piłkarzy. Jupp miał ten fart, że nie musiał sięgać na ławkę, bo wszyscy (poza Kroosem, co wyszło na dobre) byli zdrowi. Teraz jest to niemożliwe, bo Robben, Bastian i Franck są zbyt leciwi, żeby wytrzymać trudy całego sezonu.
12.05.2015 23:12
Brawo Bayern! Jeśli jest możliwość odpadnięcia z klasą to nasi na pewno tak dzisiaj żegnają się z CL. Barcelona miała strach w oczach po bramach Benatii i Tomka. Uspokoili ostatecznie mecz i zasłużenie awansują, ale przy tych wszystkich problemach kadrowych 3:5 w dwumeczu z taką Barcą nie boli. Awans straciliśmy, ale Barcelona na pewno nie odgryzła nam się za 7:0, a przecież mogła i nawet powinna przy wyniku pierwszego spotkania i ogólnym szpitalu w Monachium. No to sezon 2014/15 można uznać za zakończony. Myślę, że kończymy go jednak miłym akcentem. Awans był za daleko, ale ważne, że drużyna i kibice walczyli o niego do samego końca.
Gratki dla Barcy za finał! Życzę im wygranej. Ciekawe czy jutro Real zostanie przepchnięty do finału?
12.05.2015 22:42
Aha! Lahm wrócił do środka pola. On nas zbawi! Będzie 6:2.
12.05.2015 21:52
@ShimiFCB
Dwumecz, czy mecz? Bo w dwumeczu jesteśmy parę klas słabsi od Barcy, a w tym spotkaniu... i tak oni wygrywają.
12.05.2015 21:38
Póki co wszystko według planu. Obecnego Bayernu nie stać na więcej. Taka przykra prawda. Szkoda tylko tych zmarnowanych okazji. Awansu oczywiście by nie było, ale może byśmy chociaż wygrali. Teraz będzie 5 porażka z rzędu. Tak jak ja nie pamiętam ostatniej serii 4 meczów w dupę, tak 5 to chyba najstarsi górale nie widzieli.
12.05.2015 21:36
[wycięte], nie dość, że jesteśmy w tak beznadziejnej sytuacji w tym sezonie to jeszcze sami robimy sobie problemy - Guardiola ustawia drużynę bez jakiegokolwiek wsparcia dla obrony, a atak nawet mając sporo szans na bramę to wszystko pieprzy. 1:2 ten wynik to jakiś żart. Barca miała dwie akcje i strzeliła dwie bramy. My mieliśmy z 8 i strzeliliśmy jedną.
12.05.2015 21:29
No to koniec marzeń. Brawa dla naszych, bo ładnie grają!
12.05.2015 21:01
Widzę, że u nas bez zmian? No to wszelkie szansę na zrobienie czegokolwiek prysły. Głupio i przykro mi to przyznać, ale będzie 5. porażka z rzędu. Możecie mnie cisnąć od pseudokibiców itd., ale to się musi tak skończyć...
12.05.2015 19:51
@jahcob
No tu mnie zagiąłeś - wydawało mi się, że skończył mu się kontrakt w Alkmaar. Ale nie pamiętam jak było naprawdę.
A tak swoją drogą - na Transfermarkcie piszą, że Wiola chce się pozbyć Gomeza za 10 baniek i w jego miejsce ściągnąć Destro. Przydałby się nam rezerwowy napastnik, więc Super Mario mógłby wrócić do Monachium :D To tak półżartem.
09.05.2015 21:21
@snafu
Znowu to samo :) Nie czytasz zbyt wielu komentarzy na tej stronie, co? :)
Sporo pisało się tu o Simeone... zanim przedłużył kontrakt z Atleti do 2020 roku. Teraz jest nie do wyciągnięcia. Zresztą kiedy ostatni raz Bayern objął trener na umowie z innym klubem?
09.05.2015 21:00
Swoją drogą my narzekamy na ten sezon i mamy do tego prawo, a co tu mają powiedzieć kibice Realu, który na 95% skończy ten rok z niczym? :D
FC Madryt 0 - 2 Valencia + zmarnowany karny CR :)
09.05.2015 20:51
@AdrianPL
Co do Favre'a się zgadzam, ale o Kloppie mam już inne zdanie. W tym sezonie BVB daje dupy, ale spójrz na to z czego Klopp zdołał zbudować drużynę dwukrotnie wygrywającą Bundesligę ze sporą przewagą, raz Puchar Niemiec i drużynę, która doszła do finału LM. Anonimowi Lewandowski, Kagawa, nieposiadający żadnego doświadczenia Goetze, za słaby na Bayern Hummels, czy kilku innych niewiele znaczących w tamtym czasie zawodników. Oczywiście ściągnięcie go to byłoby ryzyko, bo nie wiadomo jakby poradził sobie w dużo większym klubie niż Dortmund, ale z drugiej strony jak z tamtą kadrą osiągnął tyle, to co osiągnąłby z taką paką jaką ma Bayern? A przecież kolejne spore wzmocnienia w drodze. Nie jego wina, że chciwy zarząd BVB posprzedawał mu pół składu.
Pep dostał po Juppie najlepszą drużynę w Europie, dostał jeszcze do tego wszystkiego Goetze i Thiago, potem Lewandowskiego i Benatię, a w sumie nie widać żadnego postępu.
09.05.2015 20:47
Dosyć. Wymiękam. Tak jak przez całym czas starałem się bronić Pepa tak ten mecz przelewa czarę goryczy. Czwarta porażka z rzędu, czwarty mecz zagrany totalnie bez jaj. Przepraszam wszystkich, którzy od początku byli podobnego zdania i oficjalnie przyznaję - Guardiola popsuł tą drużynę. Nie chodzi o dzisiejszą porażkę - takie coś może się zdarzyć. Chodzi o styl i totalny brak reakcji na 1. stratę bramkarza, 2. stratę bramki. Pep to na pewno dobry trener - gdyby nim nie był, nie wygrałby 2 razy CL z Barcą i nie został zatrudniony w Monachium - on po prostu mentalnie nie pasuje do miejsca, w którym pracuje. Jest za miękki i to przełożyło się na zawodników, sztab, a nawet zarząd. Gdzie ta wola walki piłkarzy? Gdzie docinki Sammera, którego nigdy nie dało się zaspokoić? Przykro mi Panie Guardiola, ale nie chcę Cię już dłużej jako trenera Bayernu. Twoja praca nie przynosi żadnych korzyści.
Nie oczekiwałem dzisiaj cudów, ale chociaż chęć odkucia się za ostatnie niepowodzenia przed własnymi kibicami. Dzisiaj ani ja, ani Wy, ani 75k ludzi, którzy jak zawsze przyszli na Allianz Arenę nie dostali nic.
Pisałem, że przed nowym sezonem potrzeba zrobić sporo przetasowań w składzie, żeby wrócić na szczyt. Nie zmieniam zdania, bo nasz skład jest zbyt stary, ale zmieniam zdanie co do tego, żeby Guardiola zaczynał wszystko od początku z nowymi piłkarzami. On po prostu tego nie zrobi. Dalej będziemy grać tak samo, tyle że z innymi wykonawcami.
Dawać mi tu Kloppa od zaraz, nawet jak nie będziemy grali pod nim fantastycznej piłki to przynajmniej będziemy walczyć. Teraz nie ma ani jednego, ani drugiego.
Ps. Żeby nie wyszedł na malkontenta - plusy za ten mecz należą się Weiserowi, Boatengowi i Goetzemu. Brawa dla Mario za dzisiejsze spotkanie. Jako nieliczny próbował coś zrobić i często mu się to udawało, tylko reszta za nim nie nadążała. Wykorzystał swoją szansę. Krytyka mu się przydała.
09.05.2015 17:32
Boże, co za zmiany!
09.05.2015 17:02
No to będzie 4 porażka z rzędu. Nie pamiętam czegoś takiego...
09.05.2015 16:59
Jakby Pep rzeczywiście miał odejść, w co nie wierzę, to czym prędzej zaklepać Kloppa. Nie ma nikogo, kto byłby pewniakiem do prowadzenia Bayernu na ten moment, Klopp też nim nie jest, ale przynajmniej ma już jakieś doświadczenie w Bundeslidze i Lidze Mistrzów.
09.05.2015 16:29
Boateng daje dzisiaj więcej w rozegraniu od Bastiana i Thiago razem wziętych. Mamy dzisiaj trochę pecha - najpierw Goetze w słupek (swoją drogą w końcu przyzwoity występ), a teraz Lewy w poprzeczkę. Szkoda. Z drugiej strony karny Augsburga też wylądował na słupku.
09.05.2015 16:15
Przynajmniej nie będziemy musieli już oglądać żałosnej gry Lahma - z nim i tak graliśmy w 10 praktycznie...
09.05.2015 15:45
O nowe stroje! Może brak niebieskiego przyniesie nam szczęście? :)
09.05.2015 15:30
Fajnie, że Pep nie powtarza błędu z poprzedniego sezonu z Mandzu, kiedy Mario miał sporą szansę na króla strzelców, a w ogóle nie grał. Oby Lewy nastrzelał jeszcze kilka bramek w tych 3 ostatnich kolejkach - wszystko w jego nogach, bo Arjena i Meiera już nie ma...
09.05.2015 14:41
Reina - Weiser, Boateng, Dante, Bernat - Lahm, Schweinsteiger, Thiago - Götze - Müller, Lewandowski
Zaskakująco mocny skład, ale to dobrze - 4 porażka z rzędu nie najlepiej by wpłynęła na drużynę, nawet jeśli nie miałaby ona żadnej znaczenia, bo Bundesliga dla nas to obecnie mecze sparingowe. Ważny mecz dla Mario - niech w końcu pokaże się z dobrej strony, bo naprawdę może zabraknąć miejsca dla tego chłopaka w przyszłym sezonie...
09.05.2015 14:33
@izaTom
Akurat Kroos się za bardzo do sukcesu z 2013 roku nie przyczynił. Bez niego graliśmy lepiej, albo może inaczej - z Tomkiem na podwieszonym napastniku i Arjenem na skrzydle graliśmy lepiej. Mimo to jednak szkoda, że Toni odszedł. Może żaden z niego wybitny rozgrywający, ale to na pewno bardzo dobry piłkarz środka pola. Może mało w jego grze efektowności i - momentami - efektywności, bo wiele drużyna w grze ofensywnej nie zyskuje, ale chłopak potrafi dać spokój w środku pola. Myślę, że nim, Thiago i Javim mielibyśmy środek na lata, a teraz trzeba szukać kogoś o podobnej charakterystyce. Albo poczekać na Hojbjerga, przed którym jeszcze sporo pracy, albo wyłożyć jakąś sporą kasę na gracza o uznanej marce. Może Veratti?
08.05.2015 23:50
Wielkie tak dla Di Marii, albo Griezmanna. Wątpię, żeby nasi ściągnęli ich obu, bo to łączny koszt około 130 mln €, ale spodziewam się, że jeden z nich trafi do Bayernu. Do tego może De Bruyne (40-50 mln) i Dragovic albo inny solidny stoper (tutaj kosz sporo niższy - 10 do 20 baniek). Spore nie dla Gundogana. Czuję, że sporo wydamy w tym oknie, bo widać, że kadra nie domaga, ale myślę, że będzie warto.
Moje wymarzone letnie transfery:
Di Maria - 70 mln / Griezmann - 58 mln
De Bruyne - 50 mln
Carvajal - 20 mln
Dragović - 15 mln
Łącznie: 155 lub 143 bańki na transfery. Myślę, że to jest w naszym zasięgu.
08.05.2015 13:46
@kamiltitan
Zgodzę się ze wszystkim, poza tym, że 30 mln € to promocja za Depay'a - piłkarza, który poza Eredivisie i kilkoma meczami reprezentacji jeszcze nie błysnął, bo zwyczajnie nie miał okazji. Szkoda, że nie trafi do Bayernu, ale jak jego transfer daje choć trochę szans na przyjście Angela do FCB to w porządku ;)
07.05.2015 23:03
@Kalo
Ludzie, którzy negują umiejętności Messiego to albo zaślepieńcy, albo zwyczajni deible. Ronaldo to wybitny strzelec, ale wymięka przy Messim według mnie. Gość potrafi w pojedynkę wygrać mecz na poziomie półfinału CL. Dajcie mi drugiego takiego piłkarza?
Jest kilku topowych piłkarzy ofensywnych, między innymi nasz Arjen, Ronaldo, Ibra, Neymar, czy Hazard, ale Messi jest ponad nimi.
Nie żebym się nad nim jakoś spuszczał - po prostu takie są fakty. Wczoraj bez niego skończyłoby się 0:0.
07.05.2015 22:53
@snafu
Wiele osób tutaj ma podobne zdanie do karla...
Powtórzę się, bo wczoraj pisałem to samo, ale co tam - Pep nie jest złym trenerem, ale jego krytyków jak najbardziej można zrozumieć. Z tej drużyny, którą ma na pewno dałoby się wyciągnąć więcej. Nie mówię o wczorajszym meczu, bo z tymi osłabieniami, przeciwko takiemu rywalowi, lepiej zagrać się nie dało. Półfinał CL to i tak przyzwoity wynik jak na to co dzieje się z naszymi piłkarzami w tym sezonie. Także za wczoraj nie ma specjalnie o co przyczepić się do Pepa, bo niby jak inaczej miał ustawić drużynę? W czym była jego wina, że Bernat biegał bez głowy i jego strata spieprzyła 77 minut dobrej obrony?
Wczorajszy mecz był z góry spisany na porażkę, ale w przeciągu całego sezonu Guardiola ma sporo grzechów na sumieniu. Ciągłe zmiany ustawień, zmiany pozycji poszczególnych zawodników, bezsensowne stawianie na zawodników w słabej formie. Pep jak i cały Bayern ma w tym sezonie już wystarczająco pod górkę, żeby nie próbować wyciągnąć maksa z dostępnych piłkarzy. Nie ma co kombinować, nawet z tymi osłabieniami da się złożyć przyzwoity skład - nie na Barcelonę, ale na BVB w półfinale PN, czy kilka innych meczów, które zostały źle zagrane tak. Dajmy już spokój z tym Lahmem w środku pola - jak Kapitan sam żąda, żeby tam grać to posłać go na ławę i tyle - to nie piłkarz ustala taktykę, a trener. Pep powinien mieć siłę, żeby przemówić Philippowi do rozsądku. Druga sprawa - Alonso. Chłop miał świetną rundę jesienną, był prawdziwym zbawcą przy tych wszystkich urazach w środku pola, ale po przerwie zimowej jego gra bardziej nam szkodziła niż coś byśmy na niej zyskiwali. A przecież przez cały czas dostępny był Rode, który co się pokazał na boisku to coś dodawał drużynie - czy to asystę, czy bramkę, czy po prostu walkę i pracę na całym boisku. Trzecia sprawa - kontuzje. Ja tam się na przygotowaniu fizycznym nie znam, bo AWF-u nie kończyłem i nie chcę się wymądrzać jak co poniektórzy na tej stronie, ale faktem jest, że coś w naszej kondycji śmierdzi. Wejście Robbena na 10 minut z Dortmundem było "wisienką na torcie". Nosz kurna co to jest, że gra włazi (totalnie bezsensu ze strony taktyki, ale to inna sprawa) po kontuzji i chwilę później łapie kolejną, kompletnie nie związaną z poprzednim urazem. Przecież w tym sezonie mieliśmy tyle kontuzji KLUCZOWYCH piłkarzy, że takiego czegoś jak się interesuję piłką nie widziałem. Momentami brak 6 praktycznie podstawowych zawodników - żaden klub by z takiego czegoś się nie otrząsnął (i tutaj plus dla naszych, że i tak osiągnęli przyzwoity wynik w CL i zdobyli majstra). I tu pojawia się pytanie - jaka jest w tym rola trenera i jego sztabu. To oni przecież wybierają obciążenia na treningach. Przypomina się Klopp, który momentami ostro zajeżdżał swoich piłkarzy. Czy Pep robi to samo? I tu pojawia się sprawa Bogu ducha winnego Wohlfahrta, o którym nie chce mi się nawet wspominać. No i ostatni temat - wiek naszej kadry. Nie wiem, czy jesteście tego świadomi, ale mamy najstarszą kadrę w lidze i jedną ze starszych w CL. To na ma wpływ na formę i kondycję poszczególnych piłkarzy. Lahmowi i Bastianowi brakuje powera na poważniejszych przeciwników. Alonso to w ogóle nie nadąża za grą od kilku miesięcy. Robben i Ribery choć wciąż genialni to coraz częściej są praktycznie niedostępni dla trenera. A zmienników, szczególnie dla skrzydłowych, nie widać. Tomek z Lewym świetnie współpracują i potrafią wiele zrobić z piłką, ale rajdów na bokach po nich oczekiwać nie można i jednak ktoś musi im tą piłkę dograć, żeby coś mogli zrobić.
Podsumowując - w nowym sezonie do osiągnięcia lepszego wyniku kluczowe będą dwie sprawy: zakup nowych, świeżych piłkarzy, którzy dadzą nowego ducha drużynie i zmiana podejścia przez Guardiolę. Ja trenera zwalniać nie będę, bo katastrofy nie ma, a już kilka razy pokazał, że ustawić drużynę potrafi (chociażby mecze z Romą, Szachtarem, czy Porto). Ten sezon jest do zapomnienia przez kontuzję i błędy kilku osób, ale jednak warto dograć go z twarzą. Koniec kombinować - to podstawa. Zagramy normalnym, najsilniejszym składem każdy z kilku meczów do końca sezonu, a powinno obyć się bez kolejnych kompromitacji:
Neuer - Rafinha, Benatia, Boateng, Lahm* - Goetze**, Schweinsteiger, Martinez, Thiago - Mueller, Lewandowski
* - Lahm na lewej obronie - Bernat już dał popis i myślę, że zwyczajnie za to powinien siąść na ławie, a Kapitan w środku pola też bardziej szkodzi niż pomaga. Rafinha to pewniak na prawej
** - no i Goetze. Na tego chłopaka to można osobne eseje pisać, ale niech gra. Ostatnia szansa dla niego. Jak dalej będzie ostawiał gwiazdkę to wypad.
PS. TZ piszę o sporym zainteresowaniu Bayernu Di Marią. W sumie chłopak marnuje się w tym Manchesterze, Van Gaal na niego nie stawia, a do nas pasowały idealnie. Właśnie taki skrzydłowy jest nam potrzebny. Pewnie trzeba było by wyłożyć z 70 baniek, ale co z tego? W końcu, cytując Dreesena - "Bayern stać na wydanie 100 mln € na jednego piłkarza"?
Dzięki każdej osobie, której będzie się chciało to przeczytać :)
Mia San Mia!
07.05.2015 22:28
@aries
Już nie przesadzaj - Neuer, Boateng, Mueller, czy Lewandowski to też piłkarze światowej klasy. Nie mamy takich gwiazdorów za 100 baniek jak Real, czy Barcelona, ale nasza kadra w najsilniejszym zestawieniu niewiele odbiega od tej dwójki. Problem w tym, że cześć tych piłkarzy jest już w niestety zbyt zaawansowanym wieku i byś może zbyt wiele, żeby wyciągnąć z siebie nowe pokłady sił. To samo przechodziła Barcelona przed dwoma laty. Teraz czas na lekką zmianę pokoleniową w Bayernie. Oczywiście druga sprawa to też nie dobre decyzje trenera - nie w tym meczu, bo on był po prostu z góry skazany na porażkę - w całym sezonie. Na pewno te wszystkie kontuzje są po części winą Pepa i jego sztabu.
07.05.2015 00:16
@doitsujin
Rode wypadł do końca sezonu przez kontuzję mięśniową. Zreszta nie sądzę, żeby zagrał dzisiaj lepiej od Alonso, bo Hiszpan zagrał dziś solidne zawody.
06.05.2015 23:57
Zgadzam się z poprzednikami - zrobić porządne transfery, tak żeby nie powtórzyła się obecna sytuacja, że nie ma kim grać i jednak dać temu Guardioli jeszcze jeden sezon. Rozumiem rozgoryczenie i niechęć do Pepa, bo fakt jest taki, że drużyna jest słabsza niż za czasów Heynckesa. Jakiejś katastrofy nie ma, ale na pewno da się więcej wycisnąć z tej kadry - nie mówię o tym meczu, bo z tymi osłabieniami i tak dużych szans z mega-silną Barcą w gazie nie było szczerze mówiąc - ale o całym sezonie. Puchar Niemiec powinien zostać wygrany, droga do 1/2 finału CL powinna być łatwiejsza, w lidze wyglądało to przyzwoicie, ale kilka wpadek nie powinno się zdarzyć. Ogólnie rzecz biorąc drugie rozgrywki z rzędu to regres, ale biorąc pod uwagę kontuzje i jak zwykle w naszym wypadku to, że sezon rozgrywany jest po finałach Mistrzostw Świata ostateczny wynik nie jest tragiczny.
Wracając do początku ja dałbym jeszcze tą jedną szansę Pepowi - gorzej nie będzie, a może jednak coś chłop wymyśli, jeśli zostaną przeprowadzone jakieś sensowne transfery (nie takie jak przed tym sezonem - dobre kupno Benatii, przyzwoite Bernata i genialne ściągnięcie Lewego, ale totalnie bezsensowna "wymiana" Kroosa za Alonso, czy oddanie Shaqiriego, albo wypożyczenie Hojbjerga), wzmocnienie tych pozycji na których mamy braki - skrzydła i jakiś rezerwowy napastnik, żeby Lewy nie musiał cały sezon dźwigać środka ataku na sobie. No i pozbycie się Goetze - mam już dość tego chłopaka. To nie jest taka, że on pod Guardiolą nic nie gra. On po prostu nic nie gra. Wydać jakiś solidny hajsik, bo powiew świeżości w ataku to konieczność. Do tego powrót do normalnego ustawienia z zawodnikami grającymi na swoich pozycjach i jazda! Moje wyobrażenie Bayernu w nowym sezonie:
Pewnie rozpisałem się na darmo, ale prawda jest taka, że bez wzmocnień z prawdziwego zdarzenia choćby z najlepszym trenerem i największymi chęciami nie przebijemy Barcy i Realu w tym momencie. Nasz skład jest zbyt stary, zbyt łamliwy, żeby podjąć wyrównaną walkę z tymi drużynami na przestrzeni całego sezonu. Na ten moment jesteśmy trzecią siłą w Europie. Półfinał CL to wynik na miarę naszych możliwości. Żeby to zmienić trzeba nowych pomysłów (oby ze strony Pepa) i świeżej krwi (transfery proponowane przeze mnie - Hazard, Griezmann, F. Anderson, Icardi, de Vrij, Xhaka, Castro). Może to trochę bujanie w obłokach, ale myślę, że to jest w zakresie Bayernu ściągnąć przynajmniej część z tych piłkarzy.
Jeszcze raz gratulację dla Barcelony, brawa dla naszych i dobranoc!
06.05.2015 23:42
Gratulacje dla Barcy za wygraną i praktycznie pewny awans. Brawa dla naszych za walkę. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy - mecz odzwierciedla poziom obu drużyn na ten moment. Pewnie bez tych wszystkich osłabień zupełnie inaczej by to wyglądało. No i fakt, że fatalny błąd Bernata ustawił ten mecz to też temat na inną rozmowę. Ja mimo wszystko jestem dumny z naszych - wynik słaby, nie do odrobienia, ale mimo tych wszystkich osłabień i genialnej formy Barcelony przez 77 minut broniliśmy się popisowo, a i kilka kontr też mogło skończyć się golem. Na dobrą ocenę na pewno zasłużyli Neuer, Benatia, Boateng (trudno go winić o bramę na 2:0 - z rozpędzonym Messim sam na sam nikt nie wygra, podobnie jak z Ronaldo, czy Robbenem), Bastian, Alonso, Tomek i Lewy.
No nic sezon do zapomnienia, kontuzje nas zabiły w tych rozgrywkach. Mam nadzieję, że zarząd zauważy ubytki w naszym zespole i na nowy sezon sprezentuje kilku ciekawych piłkarzy, szczególnie skrzydłowych. Półfinał CL to i tak przyzwoity wynik przy tym szpitalu.
Jeszcze raz graty dla Barcy i brawa dla naszych! Ogólnie to fajny meczyk zagrały obie ekipy, godny półfinału Ligi Mistrzów!
PS. Komentarz Żewłakowa i Szapowskiego uwłaczający naszej drużynie to był jakiś śmiech. Pewnie to nic nie zmieni, ale naprawdę mam już dosyć amatorki w TVP. Barcelona grała w półfinale CL z Bayernem Monachium, klubem 6 Mistrzów Świata, a nie z Chrobrym Głógów... Byliśmy słabsi, ale za samo dojście do tego etapu należy się jakiś szacunek - to co sprezentowali panowie "komentatorzy" było wyrazem totalnego braku szacunku.
06.05.2015 22:51
No to koniec. Szkoda, bo świetnie się broniliśmy przez te prawie 80 minut.
06.05.2015 22:24
No niestety.
06.05.2015 22:20
@KoanGuardiola2
Nie, ale z Goetzem będzie jeszcze gorzej... Już prędzej Javi za Lahma/Rafinhę. Na parędziesiąt minut chyba jest gotowy.
06.05.2015 21:44
@KoanGuardiola2
"Rafa out za niego Goetze"? Chcesz grać w 10? :D
06.05.2015 21:40
Ogólnie to strasznie widać brak Alaby, Arjena i Francka w tym meczu. Bernat to dobry piłkarz, ale na Messiego nie starczy. David pewnie by lepiej wyglądał. No i brak skrzydełek to trochę padaka, bo jak Lewy lub Tomek biegają po bokach to nie ma nikogo, do kogo można by zagrać piłkę. Mimo to nasz duet "Muellendowski" dobrze sobie radzi i w tłoku potrafią coś sklepać. Szkoda tej akcji Roberta, bo to powinien być gol, ale nie ma co narzekać, bo Barca też powinna przynajmniej jednego nam dziś wcisnąć, ale od czego jest Manu? :)
06.05.2015 21:39
Póki co plan wykonany. Miało być 0:0 do przerwy i jest. Barca oczywiście lepsza, mieli dwie dobre okazje do strzelenia gola, ale my też mimo takich osłabień w ataku potrafimy coś stworzyć. Końcówka połowy to bicie głową w mur przez Barcę, bo coraz lepiej się bronimy. Ja jestem zadowolony.
06.05.2015 21:33
10 minut. Będzie cholernie ciężko, ale trzeba wierzyć! PACK MA'S!
06.05.2015 20:35
Skład Barcy pewnie pojawi się tak jak powinien - czyli o 19.45 :)
Szkoda tej główki Llorente w końcówce. Juve byłoby dużo pewniejsze awansu niż po 2:1 (jak Realowi nie pójdzie to i tak pewnie się jakiś "karny" znajdzie w rewanżu...), ale i tak wielkie brawa dla nich! Wszyscy spisywali ich na pożarcie już po awansie do półfinału, nieważne z kim z trójki my, Real, Barca by zagrali, a tu proszę. Oglądałem mecz po łebkach, ale z tego co widziałem tylko pomiędzy 15 a 45 minutą Madryt był lepszy, reszta meczu to może nie dominacja, ale przewaga Juventusu. Jeszcze raz brawa dla nich i powodzenia w rewanżu! Oby szczęście i "szczęście" nie sprzyjało Realowi...
05.05.2015 22:41
Szczerze mówiąc tracę wiarę w tego chłopaka, ale myślę, że jeszcze mógłby dostać rok szansy w FCB. Jak w kolejnym sezonie sobie nie poradzi to go sprzedać i tyle. Raczej nie do BVB, bo oni nie mają tyle pieniędzy, żeby go odkupić, ale gdziekolwiek indziej. W Bayernie nie ma miejsca dla ludzi bez zaangażowania.
04.05.2015 12:10
Nie wiem czego oczekiwaliście po tym meczu? Przecież jest on kompletnie nieistotny... Najważniejsze, że nikt nie złapał kontuzji, bo już teraz jest kruchutko ze składem.
Jak Goetze zagra tak w środę to wyjdziemy na Camp Nou w dziesiątkę z nim w składzie.
02.05.2015 20:21
Skład na jutro:
Reina - Weiser, Benatia, Boateng, Bernat - Kurt, Rode, Gaudino, Goetze - Mueller, Pizarro
Skład na środę:
Neuer - Rafinha, Benatia, Boateng, Bernat - Lahm, Schweinsteiger, Thiago, Goetze - Mueller, Lewandowski
01.05.2015 21:09
@Adi
Ciekawe porównanie ;)
Co do Lahma - na ten moment przy tych wszystkich kontuzjach najlepszą opcją dla niego byłoby prawe skrzydło - od Rafinhi lepiej na prawej obronie nie zagra w tym momencie, a pod nieobecność Robbena i Francka nie ma tak naprawdę klasowego skrzydełka w naszej kadrze. A Lahm pokazał z Porto, że na skrzydle grać potrafi.
29.04.2015 22:56
A co do Lewego to chłopak w ostatnich miesiącach coraz bardziej przekonywał piłkarsko i praktycznie stał się pierwszą opcją w ataku, ale wczoraj mnie oczarował tym powrotem na boisko. Wielkie serducho ma ten gość do gry. Przyznaję, że nie spodziewałem się tego po nim - myślałem, że dobry z niego piłkarz, ale w trudnych momentach drużyny nie pociągnie. Dzisiaj biję się w pierś i jestem dumny z Polaka w barwach Bayernu. Jeden z lepszych transferów ostatnich lat w naszym wykonaniu, zwłaszcza, że wśród naszych szklanych Robbenie, Francku, Alabie czy Bastianie on praktycznie zawsze jest do dyspozycji. Pewnie nie zostanie na wiele lat w FCB, bo taki już z niego typ, że długo w jednym miejscu nie usiedzi, ale mam nadzieję, że przynajmniej do końca kontraktu będziemy mogli oglądać go w czerwonej koszulce Bayernu.
Pozostaje mu życzyć takiego zdrowia jak teraz, bo prawdziwy beton z niego! O resztę nie ma co się martwić.
Robert pewnie tego nie przeczyta (chociaż może? w końcu jest Polakiem i ma tydzień odpoczynku? :D), ale mam do niego do przekazania jedną rzecz - brawo Lewy! Za wszystko!
29.04.2015 22:09
Z Barcą w końcu nie będziemy grać w roli faworyta przy tych wszystkich kontuzjach. W tym widzę sporą szansę. No i w tym, że Pep doskonale zna większość zawodników swojej byłej drużyny. Podszedłbym do tego dwumeczu na luzie - albo się uda, albo nie. Przy tych wszystkich kontuzjach wielka spina na wynik może się skończyć katastrofą.
Oby Lewy dał radę, bo bez niego nie ma szans na coś ciekawego z przodu.
Mój składzik na Barcelonę:
Neuer - Rafinha, Boateng, Benatia, Bernat - Lahm, Rode, Schweinsteiger, Thiago - Mueller, Lewandowski (oby)
Stare, dobre 4-4-2, z wszechstronnymi pomocnikami w stylu Realu sprzed roku. Mogłoby się z tego coś ciekawego urodzić.
29.04.2015 21:59
@Nookie
No nie wiem czy czyste wyjście... 7-8 metr (czy trochę przed polem bramkowym) i zapewne świadomość Australijczyka, że do piłki nie dojdzie, bo Lewandowski miał dużo bliżej?
Wynik tego meczu to katastrofa, ale jeśli Robben czy Thiago i Lewandowski przez to spotkanie wypadną? Wtedy kaplica. Już teraz nie mamy kim grać, strata któregoś z nich na Barcę tak naprawdę przekreśli nasze szanse na awans do finału CL.
Już tak na spokojnie pomijając wszystkie błędy Guardioli jakie popełnił w ostatnich kilku miesiącach i momentami fatalną formę co poniektórych piłkarzy to ten sezon jest tak jebanie pechowy dla nas, że tylko pozostaje usiąść i płakać. Nie wiem czy jakakolwiek drużyna musiała radzić sobie bez 6 podstawowych piłkarzy w najważniejszym etapie sezonu...
Dzisiejszy mecz totalnie przelał czarę goryczy...
Bundesliga to przy naszej kadrze nie jakieś wielkie osiągnięcie, ale bardzo możliwe, że jeśli Robert, Arjen i Thiago nie będą w pełni sprawni na 1/2 CL to prawdopodobnie będziemy musieli się nią nacieszyć.
29.04.2015 00:12
@JudasPriest
Realistycznie Twoje podejście jest prawidłowe... ale powiedz szczerze, czy nie było takie same przed rewanżem z Porto?
28.04.2015 23:56
Noż [wycięte] nie wierzę w to co zobaczyłem. Jak można tak przegrać mecz z tak cieniutkim rywalem? Sędzia swoją drogą, bo Gagelmann dzisiaj dał popis (czyżby DFB pchało Dortmund do europejskich pucharów?), ale takiego pokazu frajerstwa z naszej strony to chyba nie było nawet w finale CL 2013. Pierwszy błąd to wejście Robbena, potem wszystko się już posypało. Reszty zresztą nie chce mi się komentować. Czekam na wypowiedzi Pepa po tym meczu ("iś bin sejr, sejr gliukliś...").
28.04.2015 23:31
Brawo! Mecz, który do 70 minuty był bułką z masłem stał się ogromnym problemem. Decyzja sędziego oczywiście też nie pomogła, bo karny dla nas ewidentny przez duże "e", ale prawda jest taka, że drużyna też siadła w pewnym momencie. Borussia nie stawiała żadnego oporu, a ten gol z dupy. To i tak nieważne - teraz najważniejsze jest zdrowie Robbena. Oby to zejście to było tylko dmuchanie na zimno...
28.04.2015 22:29
No to psychologicznie siedzimy w tym meczu...
Bezsensowne decyzje Pepa z tymi zmianami przy tym wyniku...
28.04.2015 22:19
Weiser znowu udowadnia, że należy dać mu szansę.
Ogółem gra dzisiaj wygląda naprawdę solidnie i mądrze. Może bez jakichś fajerwerków, ale za to bardzo skutecznie i pewnie. Nie spodziewam się jakichś niespodzianek w drugiej połowie... ani ze strony BVB, bo ich wyłączyliśmy w tym meczu, ani z naszej.
Brawa dla Xabiego - w ostatnich tygodniach grał tragicznie, a dzisiaj jakby wrócił Alonso z jesieni. No i Benatia - potwierdza, że klasowy piłkarz nie potrzebuje żadnego czasu na powrót do formy (przerzut do Lewego przy bramie na 1:0 cud, miód i orzeszki :D).
28.04.2015 21:35
@Bart88
Raczej nie :D
http://de.wikipedia.org/wiki/Meisterstern#Deutschland
26.04.2015 11:42
@Marienplatz
Fakt, trochę się zapędziłem. Lahm do pomocy, na prawą Rafinha w takim razie.
26.04.2015 11:08
Według mnie kadrowo jesteśmy najsilniejsi w Europie... jak wszyscy są zdrowi. Tak zbalansowanego składu nie ma żaden inny klub. Problem w tym, że od dwóch sezonów nie było sytuacji, żeby wszyscy byli zdrowi. Tutaj widziałbym jedynie przewagę Barcelony. Mam nadzieję, że do 6. maja wrócą wszyscy, którzy będą mogli i zagramy z nimi możliwie najsilniejszym składem. Tercet Neymar - Suarez - Messi to oczywiście najsilniejsza formacja ataku na świecie na ten moment (dużo lepsza od przereklamowanych Bale'u, Benzemie i Ronaldo, gdzie tak naprawdę wszystko sprowadza się do tego ostatniego), ale reszta pozycji jest u nas lepiej obsadzona.
Realnie skład na Barcę:
Neuer - Lahm, Benatia, Boateng, Bernat - Schweinsteiger, Martinez, Thiago - Mueller/Robben, Lewandowski, Goetze/Ribery
Porównując z najsilniejszą jedenastką Barcy:
ter Stegen/Bravo - Alves, Pique, Mascherano, Alba - Rakitic, Busquets, Iniesta - Messi, Suarez, Neymar
(Dwu)Mecz na styku. Wygra ten co będzie miał więcej szczęścia... i lepszego trenera, który zaskoczy rywala, a nie wiem czego spodziewać się po Pepie - może ustawić drużynę jak z Porto, gdzie wyciągnął 120% z tych piłkarzy, albo jak rok temu z Realem, gdzie nasz mocny wtedy skład wyglądał jak dzieci we mgle...
Co do Messiego - dwa lata temu też był rzekomo nie do zatrzymania, a jak się skończyło pamiętamy. Gorzej, że teraz ma dwóch świetnych partnerów w ataku.
26.04.2015 11:05
@Patryk233
Akurat od 75. minuty nasi zaczęli grać i przy większym szczęściu mogło być z 3:0 poza samych bramkach Bastiana - (raz się machnął przy przy pustej bramce, potem słupek i w końcu brama po genialnej asyście Weisera. Nie powiem, że jestem jakoś bardzo zadowolony z tego meczu, bo jego większość to była padaka, ale wynik jest w porządku przy tym składzie, a co ważniejsze obeszło się bez urazów. Co do Weisera to według mnie odpuszczenie go będzie błędem - nie mówię tylko o tym meczu. Statystyki chłopak ma świetne jak na bocznego obrońcę - 1 bramka i 4 asysty w 9 meczach w lidze (w sumie 465 minut na boisku) - to robi wrażenie. A to przecież wciąż młody chłopak. Co do Kurta to może był aktywny, ale tak naprawdę nie pokazał niczego ciekawego.
Cieszy obecność Javiego na ławce.
Mój wymarzony skład na BVB:
Neuer - Lahm, Rafinha, Boateng, Bernat - Rode, Schweinsteiger, Thiago - Mueller, Lewandowski, Goetze
Dortmund to zawsze Dortmund, ale jeśli ich nie odpuścimy i zagramy przynajmniej na 70% zaangażowania z Porto to uważam, że nie powinno być jakichś ogromny problemów z awansem.
PS. Wie ktoś co z Franckiem?
25.04.2015 21:42
I tu pojawia się pytanie - czy odpuszczenie Weisera to na pewno dobry pomysł?
25.04.2015 20:09
Ale będzie jak Javi i Basti wrócą do pełni sił! Jedyny problem to pozycja Lahma - w środku pola jest bez szans w rywalizacji ze Schweinsteigerem, Martinezem czy Thiago, a Rafinha naprawdę świetnie gra w tym sezonie na prawej obronie. Czyżby ława dla kapitana? Aż trudno w to byłoby uwierzyć...
Mój najsilniejszy skład po powrocie wszystkich zawodników:
Neuer - Rafinha, Benatia, Boateng, Alaba - Schweinsteiger, Martinez, Thiago - Robben, Lewandowski, Ribery
Trudno wybrać między Robbenem, Lewym czy Muellerem w ataku, ale na szybko tak ustawiłbym drużynę, gdyby wszyscy byli dostępni na miejscu Pepa.
22.04.2015 14:42
Druga połówka nieco słabsza, choć można to zrozumieć chęcią oszczędzania się piłkarzy. Szkoda tylko trochę tej bramy, ale to nic przy całokształcie tego co dzisiaj pokazała nasza drużyna. Absolutnie odbierający dech w piersi występ naszych. To co oni wyczyniali to była czysta poezja. Normalnie napisałbym: "Nie popadajmy w hurraoptymizm!", ale dzisiaj tego nie zrobię. Okoliczności (wynik 1. meczu, braki kadrowe, napięta sytuacja w klubie) w jakich nasi wypracowali ten awans i styl w jakim to zrobili to było piękne!
W tej drużynie siedzi OGROMNY potencjał. Niech wszyscy, którzy mogą się wykurują do półfinału i Pep jeszcze pokaże swój kunszt zamiast wymyślać kolejne udziwnienia (a dzisiaj pokazał kunszt, oj pokazał!), a to trofeum jest jak najbardziej w naszym zasięgu.
Dziękuję Wam za wspólne emocje!
PS. Czekam na "wymówki" malkontentów i hejterów. Ciekawe jaki był powód dzisiejszej wygranej? Bo oczywiście dobre świetne decyzje trenera i gra zespołu nie miały z tym nic wspólnego!
21.04.2015 22:46
O Dante! Ciekawe czy zdąży jeszcze coś spartolić :D
Thiago chyba tylko schodzi, żeby mu kibice podziękowali!
THIAGO! 6!
21.04.2015 22:33
No. To on potrafi :)
21.04.2015 22:31
Seba wchodzi, Lahm wraca na prawą obronę.
21.04.2015 22:16
@Arcatera80
3 bramy.
21.04.2015 21:48
@xxxxxx
Jesteś najlepszy.
21.04.2015 21:46
Naprawdę nie wiem co pisać po tej pierwszej połowie. Można się kłócić o to który Bayern lepszy - Pepa czy Juppa, ale ja mogę napisać takie zdanie: to jest najlepsza połowa w wykonaniu Bayernu jaką widziałem od czasu jak jestem kibicem tej drużyny, czyli od 2002 roku. Nie wiem jak skończy się mecz, ale już teraz każdy z piłkarzy, który dzisiaj wybiegł na boisko jest dla mnie bohaterem. 5:0 z bardzo mocnym rywalem przez 45 minut, bez 6 kluczowych zawodników i po przegranej 1:3 w pierwszym spotkaniu. Czy może być coś bliższego ideału? PERFEKCJA!
Pep - czapki z głów. To jak przygotował drużynę do tego meczu to jest maestria w czystym wykonaniu. Pozostaje pytanie - czy nie można tak zawsze?
Dodajmy do tej ekipy Robbena, Ribery'ego, Schweinsteigera, Alabę, Benatię i Martineza. Strach się bać :)
21.04.2015 21:40
5. Ten mecz stanie się legendą.
21.04.2015 21:27
Nie mogło się obyć bez straty Alonso. Na szczęście Rafinha na posterunku.
21.04.2015 21:24
Nie wiem co to za szmata ale 4:0 :)
21.04.2015 21:21
ALE ICH JEDZIEMY! LEWYYYYY! ZNAKOMITY MECZ NASZYCH!
21.04.2015 21:13
BOAAAAA!
21.04.2015 21:08
PERFEKCYJNIE!!! CISNĄĆ ICH!!!!!!!!!!!!!!!!!
21.04.2015 21:00
Dobry następcą Arjena lub Francka. Jeśli nie jakiś skrzydłowy klasy światowej typu Hazard lub Griezmann to jak najbardziej tak dla Memphisa.
21.04.2015 19:58
Inna sprawa, że Pep tak chwali Rode, słusznie zresztą, bo chłopak zagrał świetny mecz w sobotę, a i tak na niego nie stawia. Brak logiki. Obecnie Seba > Xabi i to chyba nie podlega wątpliwości. Samym doświadczeniem nie wygramy meczu.
Zobaczymy jak to się potoczy, w razie czego w odwodzie jest Bastian i właśnie Rode - może Pep szykuje ich na drugą połowę?
Teraz trzeba czekać i trzymać kciuki!
Pack ma's!!!
21.04.2015 19:47
Neuer - Rafinha, Boateng, Badstuber, Bernat - Lahm, Alonso, Thiago - Müller, Lewandowski, Götze
Trzeba przeboleć tego Alonso - dobrze chociaż, że nie ma Dantego. Może Xabi zagra jak grał jesienią?
Arjena nie ma w kadrze. Awansujmy dzisiaj, a Robben da nam finał w 1/2 :)
21.04.2015 19:43
Najbardziej optymistyczny skład na jutro (maks do wyciągnięcia z tego składu, który mamy po kontuzjach):
Neuer - Lahm, Rafinha, Boateng, Bernat - Rode, Schweinsteiger, Thiago - Mueller, Lewandowski, Goetze
Realistycznie (czyli to co siedzi w głowie Pepa):
Neuer - Rafinha, Boateng, Dante, Bernat - Lahm, Alonso, Thiago - Mueller, Lewandowski, Goetze
Dla mnie i tak liczy się jedno - nieważne jaki skład jutro wyjdzie, ma dać nam awans! Porto to bardzo dobra drużyna, ale to nie Real, żeby trząść przed nimi portkami, albo oddać mecz bez walki jak rok temu z Madrytem.
20.04.2015 21:21
@Patryk233
Nie byłbym tego taki pewien...
19.04.2015 00:22
W każdym razie naszych na miękko stać na strzelenie dwóch bram Porto. Nie takich rywali Bayern w dobrej formie, nawet bez najlepszych zawodników, jest w stanie pokonywać podobnymi rezultatami. Tylko, żeby wszyscy wyszli skoncentrowani na 120%, a Guardiola nie odprawiał swoich czarów, tylko ustawił drużynę jak należy (wiem, że to potrafi, patrz rewanż z Szachtarem, mecz z BVB, ćwierćfinał PN z Leverkusen, czy sięgając dalej w przeszłość 7:1 w Rzymie). Owszem, jest ciężko, z Robberymi, Bastianem, Benatią i Alabą nawet nie martwilibyśmy się o wynik, bo i zapewne po pierwszym meczu sprawa byłaby załatwiona, ale nawet bez tych kilku piłkarzy drużynę stać na awans. Piłkarze muszą tylko pokazać jaja, a trener mózg, a będzie dobrze. Oczywiście na boisku nie może być Alonso i Dantego, bo w 9 na 13 meczu nie wygramy...
19.04.2015 00:03
@vonBaron
A właśnie, że Hazard nie jest wcale taki nierealny. Parę miesięcy temu napisałbym to samo co Ty, ale teraz dużo pisze się o konflikcie Belga z Mourinho. To może być szansa na ściągnięcie go do FCB. Jeśli nie za samą kasę to powiedzmy na wymianie za jakiegoś zawodnika - choćby Goetze, do którego cierpliwość też zaczyna się kończyć coraz większej liczbie osób.
18.04.2015 22:48
@kamiltitan
Też prawda, ale z drugiej strony Pep powinien był zmienić taktykę na Porto biorąc pod uwagę te wszystkie nieobecności. Przecież z BVB potrafił to zrobić. Oczywiście Porto to w tej chwili lepsza drużyna od Dortmundu i tym bardziej wskazane byłoby zagranie bardziej defensywnie. Inna sprawa, że może Guardiola miał taki plan, tylko Alonso i Dante mu w tym przeszkodzili...
Ach, strasznie mnie denerwuje to co robili nasi w tym spotkaniu. Kontuzje, kontuzjami, ale prawda jest taka, że nawet z nimi dało się to wygrać, albo przynajmniej zremisować, biorąc pod uwagę to, że WSZYSTKIE 3 BRAMY (!) Smoki strzeliły nam po błędach własnych w defensywie, po których nawet Hamburg strzeliłby nam gole... Boatengowi tego babola mogę wybaczyć, bo on przez cały sezon trzyma obronę w cuglach i mógł mu się zdarzyć jeden błąd (chociaż szkoda go, bo przy 1:2 byłoby dużo łatwiej), ale Dante i Alonso już mam po prostu dosyć. W ogóle nie uczą się na swoich błędach...
Szacunek każdemu się należy, ale myślę, że - tak jak wspomniał @tinplatefcb - nadszedł czas pakowania manatek przez Dantego, bo on teraz jest większym osłabieniem tej drużyny niż osłabieniem.
A co do Guardioli i ostatniego konfliktu z Muellerem-Wohlfahrtem - prawda leży pewnie gdzieś pośrodku, bo trudno jednak nie obwiniać sztabu medycznego w sezonie, w którym co rusz brakuje nam 5 czy 6 KLUCZOWYCH zawodników, ale Pep też bardzo źle w tym wszystkim wygląda - najpierw ironicznie przyklaskuje tym ludziom, a potem stwierdza, że jest zawiedziony ich odejściem i nie ma nic do tego. To śmierdzi.
No nic, trzeba trzymać teraz kciuki - najpierw za Bastiana i Francka, żeby wykurowali się do wtorku, potem za Pepa żeby w końcu pokazał klasę i wykombinował coś co zaskoczy Porto, a potem za drużynę, żeby nie robili już takich baboli i z impetem wpadli w ten rewanż. Sprawa będzie o tyle ułatwiona, że w SCP zabraknie kilku zawodników ze względu na kartki, więc na pewno nie będzie to już tak dobrze wyglądało z ich strony.
Na koniec mój skład na wtorek (wiem - marzenie, ale co tam...):
Neuer - Lahm, Rafinha, Boateng, Bernat - Rode, Schweinsteiger, Thiago - Mueller, Lewandowski, Ribery
18.04.2015 21:29
Wydajmy 100 mln na dwóch skrzydłowych (Hazard + Griezmann) i mamy następców Robberych :)
18.04.2015 19:43
Jedyna opcja na lewą obronę to Rafinha - na ten moment nasz najlepszy boczny obrońca, tyle, że wtedy byłby totalnie wyłączony z ofensywy, bo prawą nogą raczej by nie pohasał na lewej stronie.
18.04.2015 18:30
@ThomasKonig
Na razie brak jakichkolwiek informacji o Bernacie.
18.04.2015 18:23
Według mnie gra i wynik na miarę możliwości tej jedenastki, która dzisiaj wybiegła na boisko. Świetny mecz Rode, słaby Badstuber i Goetze, katastrofalny Dante. Już wolę zaryzykować z Rafinhą na środku obrony zamiast Dante z Porto, bo to tylko jeden zawodnik więcej dla Smoków, tak samo jak Alonso, którego obawiam się, że zobaczymy we wtorek...
Zresztą ten mecz i tak był nieważny. Całe siły mentalne i fizyczne na Porto!
Moja jedenastka na rewanż:
Neuer - Lahm, Rafinha, Boateng, Bernat - Schweisteiger, Rode, Thiago - Mueller, Lewandowski, Ribery
Nie ma że boli. Wracający po kontuzjach zawodnicy muszą zacisnąć zęby i walczyć na całego jeśli chcemy jeszcze coś osiągnąć w Europie w tym sezonie. Inna sprawa, że Pep i tak postawi na swoim i zagramy to co zazwyczaj tymi zawodnikami jak zazwyczaj. Liczę chociaż, że Rode zagra od początku, bo zasługuje na to jak nikt inny.
18.04.2015 17:39
Te wypowiedzi to jakiś żart... Czy ta porażka nie zrobiła na naszych żadnego wrażenia?
16.04.2015 17:14
A już tak na spokojnie - jasne, że powinniśmy zagrać w tym meczu lepiej, ale stwierdzenie, że osłabienia nie grają roli to jest jakiś żart i totalny odlot co poniektórych:
Neuer - Rafinha, Benatia, Boateng, Alaba - Schweinsteiger, Martinez, Thiago - Robben, Lewandowski, Ribery
Myślicie, że w takim składzie jak podałem wyżej nie zagralibyśmy lepiej w tym meczu? Bo ja śmiem twierdzić, że tak. A na pewno nie byłoby tylu błędów...
Guardiola ma swój spory wkład w tą porażkę, ale prawda jest też taka, że w tym sezonie ilość kontuzji w naszej ekipie to jest jakiś horror i trudno, żeby bez sporej części kluczowych piłkarzy wszystko grało na 100%.
15.04.2015 23:23
Tak swoją drogą, abstrahując od wyniku tego meczu:
Ilość komentarzy 30 minut po zakończeniu tego meczu - 409.
Ilość komentarzy 4 dni po wygranej z Eintrachtem - 218.
I tak jest za każdym razem.
Czy na tej stronie piszą sami ludzie karmiący się porażkami Bayernu? Myślałem, że to strona fanów FCB...
15.04.2015 23:10
No to dupa. Dante i Alonso nam ułożyli ten mecz. Przy obecnych osłabieniach niestety nie można było na nich nie postawić i mamy efekt gry tych nieudaczników. Poza tym Pep nie wykazał się żadnym pomysłem po stracie tych dwóch bram na początku meczu. Trzeba było od początku zagrać jak z Dortmundem czy Leverkusen, a nie zagrać ponad swoje możliwości. Taką grę możemy prezentować z Bastianem, Franckiem i Arjenem na boisku, nie z tymi, którzy dzisiaj wyszli. Kompletnie niezrozumiałe zachowanie Guardioli. Ten mecz to powtórka z 0:4 z Realem z zeszłego sezonu, tyle, że tutaj skład troszeczkę tłumaczy wynik końcowy.
No nic, trzeba liczyć na dobry mecz w rewanżu. Na AA z kilkoma wzmocnieniami (i osłabieniami Porto po żółtych kartkach) powinno być lepiej.
15.04.2015 22:40
Oj, chyba Lewy był faulowany w tej ostatniej akcji. Po drugiej bramie się obudzili, ale będzie ciężko wyciągnąć lepszy wynik. Trudno grać jak takich dwóch geniuszy w 10 minucie psuje plan na cały mecz... Liczę na wyrównanie - to będzie dobry wynik przed rewanżem.
Götze out. Gość jest daremny jakich mało. A jeszcze przecież zarabia najwięcej w drużynie. Po co tu takich trzymać?
16.05.2015 16:17
Götze irytuje. Znowu.
16.05.2015 16:07
Piękna strata Bastiana...
16.05.2015 16:03
I jak tu nie dawać szansy Weiserowi? Perełka z tego chłopaka.
16.05.2015 15:44
@Riberyy007
Android ma rację - z Tomkiem Lewy dogaduje się jak z nikim. Z nim byłaby dużo większa szansa na bramy Roberta. Co do Thiago to chyba nie ma co dyskutować. Z nim jesteśmy 50% bardziej nieprzewidywalni :)
16.05.2015 15:04
Lewy dzisiaj koniecznie musi dostać 90 minut. Nie można powtórzyć błędu z Mandzu, kiedy Pep odebrał mu możliwość zdobycia Armaty.
16.05.2015 15:02
Ja jestem za ściągnięciem Carvajala - może i jest Hiszpanem, ale jest już obcykany z Bundesligą, bo w Leverkusen błyszczał. Z drugiej strony jest jeszcze jedna opcja - dać szansę Weiserowi. Chłopak co się pojawiał na boisku to pokazywał się z dobrej strony. Może popełniał błędy w obronie, ale on ma 20 lat! Lahm w jego wieku też zaczynał na poważnie grać w Stuttgarcie. W ofensywie ma ogromne możliwości co już nie raz pokazał.
16.05.2015 14:09
@mrtiktak
Przecież Bayern gra z Lewym i Thomasem w ataku?
16.05.2015 13:17
Meczyk o pietruszkę, ale liczę, że nasi zagrają na maksa i tak jak z Barcą, będą godnie żegnać ten sezon.
Mój skład:
Neuer - Weiser, Benatia, Boateng, Bernat - Martinez - Schweinsteiger, Thiago - Götze - Müller, Lewandowski
16.05.2015 13:07
Sorry za błędy w poprzednim poście. Mój telefon lubi wkurzyć swoją autokorektą :)
13.05.2015 22:53
@Kminek
Też mi się to Juve skojarzyło z Bayernem van Gaala w 2010. W sumie Allegri też do dopiero co objął trwa drużynę, a juz taki sukces. W finale będę za nimi, ale szczerze mówiąc nie daję Włochom dużych szans.
W każdym razie brawo Juve! Cieszy porażka FC Madryt, Ronaldo i Kroosa ;)
13.05.2015 22:49
@mrtiktak
To powiedz mi proszę ile Lahm będzie jeszcze grał? Tu nie chodzi o to, że on gra na nie swojej pozycji. On już po prostu nie nadąża. Pewnie, że na prawej obronie spisywałby się lepiej, bo jednak jest to nieco mniej wymagająca pozycja, ale dzisiaj zagrał na boku i w pierwszej połowie i dupy nie urwał. Niestety, genialny z niego piłkarz, ale jego czas chyba chyli się ku końcowi - czasem sprawia wrażenie jakby był już spełniony, bo w sumie czemu nie miałby być? Hiszpan Hiszpanem (serio, oceniamy piłkarzy po tym skąd pochodzą?), ale Carvajal to dobra opcja - sprawdził się w Bundeslidze, która go wybiła, a Real (jak to Real) chce zamienić dobrego gracza, na medialnego gracza - to trzeba wykorzystać. Według mnie i paru innych osób to dobra opcja. Przedstaw proszę swoją i wymień jakieś sensowne argumenty zamiast "kolejny Hiszpan - tego już nie zdzierżę". Na tym polega dyskusja.
12.05.2015 23:27
Można zacząć skupiać się na nowym sezonie. Kilku zawodnikom powiedzieć "do widzenia" (z całym szacunkiem - Pizza, Dante), kilku odsunąć od wyjściowego składu (przede wszystkim, również z całym, olbrzymim szacunkiem - Lahm), zrobić transfery, które dadzą nową jakość w drużynie, bez oszczędzania (chociażby Di Maria czy Griezmann), skończyć z eksperymentami i postawić na tych, którzy dadzą drużynie najwięcej. Guardiola? Wolałbym, żeby jednak odszedł, ale jeśli nie to oczekuję, że w końcu wykona swoje zadanie w pełni. Oczywiście ten sezon jest w dużej mierze przetrzebiony kontuzjami, ale raz, że Pep i jego sztab na pewno maczali w tym palce (nieświadomie rzecz jasna, ale jednak), a dwa - mimo tych braków w wielu meczach powinniśmy grać lepiej.
Mój wymarzony skład na nowy sezon:
Neuer - Carvajal, Boateng, Benatia, Alaba - Martinez, Schweinsteiger - Robben, Di Maria - Müller, Lewandowski
W bliskiej rotacji: prawa obrona - Rafinha; środek obrony - Dragović, Badstuber, lewa obrona: Bernat; środek pola: Thiago, Rode, Lahm, Alonso; ofensywni pomocnicy/skrzydłowi: Ribery, Götze; De Bruyne; atak: Lacazette, Griezmann
+ kilku ciekawych młodzików, typu Weiser, Gaudino czy Hojbjerg
Wiem, kupa kasy i tylko część z tych, lub podobnych transferów się spełni, ale jeśli chcemy wrócić na szczyt to taka zmiana pokoleniowa jest konieczna. Trzon drużyny mamy - wybitnego bramkarza, potężny środek obrony, genialnego lewego obrońcę, kilku asów i kilku walczaków do środka pola, fantastyczną parę napastników. Brakuje nam tylko świeżej krwi na skrzydła i przede wszystkim zmienników, którzy mogliby wyraźniej wpłynąć na grę drużyny pod nieobecność czołowych piłkarzy. Jupp miał ten fart, że nie musiał sięgać na ławkę, bo wszyscy (poza Kroosem, co wyszło na dobre) byli zdrowi. Teraz jest to niemożliwe, bo Robben, Bastian i Franck są zbyt leciwi, żeby wytrzymać trudy całego sezonu.
12.05.2015 23:12
Brawo Bayern! Jeśli jest możliwość odpadnięcia z klasą to nasi na pewno tak dzisiaj żegnają się z CL. Barcelona miała strach w oczach po bramach Benatii i Tomka. Uspokoili ostatecznie mecz i zasłużenie awansują, ale przy tych wszystkich problemach kadrowych 3:5 w dwumeczu z taką Barcą nie boli. Awans straciliśmy, ale Barcelona na pewno nie odgryzła nam się za 7:0, a przecież mogła i nawet powinna przy wyniku pierwszego spotkania i ogólnym szpitalu w Monachium. No to sezon 2014/15 można uznać za zakończony. Myślę, że kończymy go jednak miłym akcentem. Awans był za daleko, ale ważne, że drużyna i kibice walczyli o niego do samego końca.
Gratki dla Barcy za finał! Życzę im wygranej. Ciekawe czy jutro Real zostanie przepchnięty do finału?
12.05.2015 22:42
Aha! Lahm wrócił do środka pola. On nas zbawi! Będzie 6:2.
12.05.2015 21:52
@ShimiFCB
Dwumecz, czy mecz? Bo w dwumeczu jesteśmy parę klas słabsi od Barcy, a w tym spotkaniu... i tak oni wygrywają.
12.05.2015 21:38
Póki co wszystko według planu. Obecnego Bayernu nie stać na więcej. Taka przykra prawda. Szkoda tylko tych zmarnowanych okazji. Awansu oczywiście by nie było, ale może byśmy chociaż wygrali. Teraz będzie 5 porażka z rzędu. Tak jak ja nie pamiętam ostatniej serii 4 meczów w dupę, tak 5 to chyba najstarsi górale nie widzieli.
12.05.2015 21:36
[wycięte], nie dość, że jesteśmy w tak beznadziejnej sytuacji w tym sezonie to jeszcze sami robimy sobie problemy - Guardiola ustawia drużynę bez jakiegokolwiek wsparcia dla obrony, a atak nawet mając sporo szans na bramę to wszystko pieprzy. 1:2 ten wynik to jakiś żart. Barca miała dwie akcje i strzeliła dwie bramy. My mieliśmy z 8 i strzeliliśmy jedną.
12.05.2015 21:29
No to koniec marzeń. Brawa dla naszych, bo ładnie grają!
12.05.2015 21:01
Widzę, że u nas bez zmian? No to wszelkie szansę na zrobienie czegokolwiek prysły. Głupio i przykro mi to przyznać, ale będzie 5. porażka z rzędu. Możecie mnie cisnąć od pseudokibiców itd., ale to się musi tak skończyć...
12.05.2015 19:51
@jahcob
No tu mnie zagiąłeś - wydawało mi się, że skończył mu się kontrakt w Alkmaar. Ale nie pamiętam jak było naprawdę.
A tak swoją drogą - na Transfermarkcie piszą, że Wiola chce się pozbyć Gomeza za 10 baniek i w jego miejsce ściągnąć Destro. Przydałby się nam rezerwowy napastnik, więc Super Mario mógłby wrócić do Monachium :D To tak półżartem.
09.05.2015 21:21
@snafu
Znowu to samo :) Nie czytasz zbyt wielu komentarzy na tej stronie, co? :)
Sporo pisało się tu o Simeone... zanim przedłużył kontrakt z Atleti do 2020 roku. Teraz jest nie do wyciągnięcia. Zresztą kiedy ostatni raz Bayern objął trener na umowie z innym klubem?
09.05.2015 21:00
Swoją drogą my narzekamy na ten sezon i mamy do tego prawo, a co tu mają powiedzieć kibice Realu, który na 95% skończy ten rok z niczym? :D
FC Madryt 0 - 2 Valencia + zmarnowany karny CR :)
09.05.2015 20:51
@AdrianPL
Co do Favre'a się zgadzam, ale o Kloppie mam już inne zdanie. W tym sezonie BVB daje dupy, ale spójrz na to z czego Klopp zdołał zbudować drużynę dwukrotnie wygrywającą Bundesligę ze sporą przewagą, raz Puchar Niemiec i drużynę, która doszła do finału LM. Anonimowi Lewandowski, Kagawa, nieposiadający żadnego doświadczenia Goetze, za słaby na Bayern Hummels, czy kilku innych niewiele znaczących w tamtym czasie zawodników. Oczywiście ściągnięcie go to byłoby ryzyko, bo nie wiadomo jakby poradził sobie w dużo większym klubie niż Dortmund, ale z drugiej strony jak z tamtą kadrą osiągnął tyle, to co osiągnąłby z taką paką jaką ma Bayern? A przecież kolejne spore wzmocnienia w drodze. Nie jego wina, że chciwy zarząd BVB posprzedawał mu pół składu.
Pep dostał po Juppie najlepszą drużynę w Europie, dostał jeszcze do tego wszystkiego Goetze i Thiago, potem Lewandowskiego i Benatię, a w sumie nie widać żadnego postępu.
09.05.2015 20:47
Dosyć. Wymiękam. Tak jak przez całym czas starałem się bronić Pepa tak ten mecz przelewa czarę goryczy. Czwarta porażka z rzędu, czwarty mecz zagrany totalnie bez jaj. Przepraszam wszystkich, którzy od początku byli podobnego zdania i oficjalnie przyznaję - Guardiola popsuł tą drużynę. Nie chodzi o dzisiejszą porażkę - takie coś może się zdarzyć. Chodzi o styl i totalny brak reakcji na 1. stratę bramkarza, 2. stratę bramki. Pep to na pewno dobry trener - gdyby nim nie był, nie wygrałby 2 razy CL z Barcą i nie został zatrudniony w Monachium - on po prostu mentalnie nie pasuje do miejsca, w którym pracuje. Jest za miękki i to przełożyło się na zawodników, sztab, a nawet zarząd. Gdzie ta wola walki piłkarzy? Gdzie docinki Sammera, którego nigdy nie dało się zaspokoić? Przykro mi Panie Guardiola, ale nie chcę Cię już dłużej jako trenera Bayernu. Twoja praca nie przynosi żadnych korzyści.
Nie oczekiwałem dzisiaj cudów, ale chociaż chęć odkucia się za ostatnie niepowodzenia przed własnymi kibicami. Dzisiaj ani ja, ani Wy, ani 75k ludzi, którzy jak zawsze przyszli na Allianz Arenę nie dostali nic.
Pisałem, że przed nowym sezonem potrzeba zrobić sporo przetasowań w składzie, żeby wrócić na szczyt. Nie zmieniam zdania, bo nasz skład jest zbyt stary, ale zmieniam zdanie co do tego, żeby Guardiola zaczynał wszystko od początku z nowymi piłkarzami. On po prostu tego nie zrobi. Dalej będziemy grać tak samo, tyle że z innymi wykonawcami.
Dawać mi tu Kloppa od zaraz, nawet jak nie będziemy grali pod nim fantastycznej piłki to przynajmniej będziemy walczyć. Teraz nie ma ani jednego, ani drugiego.
Ps. Żeby nie wyszedł na malkontenta - plusy za ten mecz należą się Weiserowi, Boatengowi i Goetzemu. Brawa dla Mario za dzisiejsze spotkanie. Jako nieliczny próbował coś zrobić i często mu się to udawało, tylko reszta za nim nie nadążała. Wykorzystał swoją szansę. Krytyka mu się przydała.
09.05.2015 17:32
Boże, co za zmiany!
09.05.2015 17:02
No to będzie 4 porażka z rzędu. Nie pamiętam czegoś takiego...
09.05.2015 16:59
Jakby Pep rzeczywiście miał odejść, w co nie wierzę, to czym prędzej zaklepać Kloppa. Nie ma nikogo, kto byłby pewniakiem do prowadzenia Bayernu na ten moment, Klopp też nim nie jest, ale przynajmniej ma już jakieś doświadczenie w Bundeslidze i Lidze Mistrzów.
09.05.2015 16:29
Boateng daje dzisiaj więcej w rozegraniu od Bastiana i Thiago razem wziętych. Mamy dzisiaj trochę pecha - najpierw Goetze w słupek (swoją drogą w końcu przyzwoity występ), a teraz Lewy w poprzeczkę. Szkoda. Z drugiej strony karny Augsburga też wylądował na słupku.
09.05.2015 16:15
Przynajmniej nie będziemy musieli już oglądać żałosnej gry Lahma - z nim i tak graliśmy w 10 praktycznie...
09.05.2015 15:45
O nowe stroje! Może brak niebieskiego przyniesie nam szczęście? :)
09.05.2015 15:30
Fajnie, że Pep nie powtarza błędu z poprzedniego sezonu z Mandzu, kiedy Mario miał sporą szansę na króla strzelców, a w ogóle nie grał. Oby Lewy nastrzelał jeszcze kilka bramek w tych 3 ostatnich kolejkach - wszystko w jego nogach, bo Arjena i Meiera już nie ma...
09.05.2015 14:41
Reina - Weiser, Boateng, Dante, Bernat - Lahm, Schweinsteiger, Thiago - Götze - Müller, Lewandowski
Zaskakująco mocny skład, ale to dobrze - 4 porażka z rzędu nie najlepiej by wpłynęła na drużynę, nawet jeśli nie miałaby ona żadnej znaczenia, bo Bundesliga dla nas to obecnie mecze sparingowe. Ważny mecz dla Mario - niech w końcu pokaże się z dobrej strony, bo naprawdę może zabraknąć miejsca dla tego chłopaka w przyszłym sezonie...
09.05.2015 14:33
@izaTom
Akurat Kroos się za bardzo do sukcesu z 2013 roku nie przyczynił. Bez niego graliśmy lepiej, albo może inaczej - z Tomkiem na podwieszonym napastniku i Arjenem na skrzydle graliśmy lepiej. Mimo to jednak szkoda, że Toni odszedł. Może żaden z niego wybitny rozgrywający, ale to na pewno bardzo dobry piłkarz środka pola. Może mało w jego grze efektowności i - momentami - efektywności, bo wiele drużyna w grze ofensywnej nie zyskuje, ale chłopak potrafi dać spokój w środku pola. Myślę, że nim, Thiago i Javim mielibyśmy środek na lata, a teraz trzeba szukać kogoś o podobnej charakterystyce. Albo poczekać na Hojbjerga, przed którym jeszcze sporo pracy, albo wyłożyć jakąś sporą kasę na gracza o uznanej marce. Może Veratti?
08.05.2015 23:50
Wielkie tak dla Di Marii, albo Griezmanna. Wątpię, żeby nasi ściągnęli ich obu, bo to łączny koszt około 130 mln €, ale spodziewam się, że jeden z nich trafi do Bayernu. Do tego może De Bruyne (40-50 mln) i Dragovic albo inny solidny stoper (tutaj kosz sporo niższy - 10 do 20 baniek). Spore nie dla Gundogana. Czuję, że sporo wydamy w tym oknie, bo widać, że kadra nie domaga, ale myślę, że będzie warto.
Moje wymarzone letnie transfery:
Di Maria - 70 mln / Griezmann - 58 mln
De Bruyne - 50 mln
Carvajal - 20 mln
Dragović - 15 mln
Łącznie: 155 lub 143 bańki na transfery. Myślę, że to jest w naszym zasięgu.
08.05.2015 13:46
@kamiltitan
Zgodzę się ze wszystkim, poza tym, że 30 mln € to promocja za Depay'a - piłkarza, który poza Eredivisie i kilkoma meczami reprezentacji jeszcze nie błysnął, bo zwyczajnie nie miał okazji. Szkoda, że nie trafi do Bayernu, ale jak jego transfer daje choć trochę szans na przyjście Angela do FCB to w porządku ;)
07.05.2015 23:03
@Kalo
Ludzie, którzy negują umiejętności Messiego to albo zaślepieńcy, albo zwyczajni deible. Ronaldo to wybitny strzelec, ale wymięka przy Messim według mnie. Gość potrafi w pojedynkę wygrać mecz na poziomie półfinału CL. Dajcie mi drugiego takiego piłkarza?
Jest kilku topowych piłkarzy ofensywnych, między innymi nasz Arjen, Ronaldo, Ibra, Neymar, czy Hazard, ale Messi jest ponad nimi.
Nie żebym się nad nim jakoś spuszczał - po prostu takie są fakty. Wczoraj bez niego skończyłoby się 0:0.
07.05.2015 22:53
@snafu
Wiele osób tutaj ma podobne zdanie do karla...
Powtórzę się, bo wczoraj pisałem to samo, ale co tam - Pep nie jest złym trenerem, ale jego krytyków jak najbardziej można zrozumieć. Z tej drużyny, którą ma na pewno dałoby się wyciągnąć więcej. Nie mówię o wczorajszym meczu, bo z tymi osłabieniami, przeciwko takiemu rywalowi, lepiej zagrać się nie dało. Półfinał CL to i tak przyzwoity wynik jak na to co dzieje się z naszymi piłkarzami w tym sezonie. Także za wczoraj nie ma specjalnie o co przyczepić się do Pepa, bo niby jak inaczej miał ustawić drużynę? W czym była jego wina, że Bernat biegał bez głowy i jego strata spieprzyła 77 minut dobrej obrony?
Wczorajszy mecz był z góry spisany na porażkę, ale w przeciągu całego sezonu Guardiola ma sporo grzechów na sumieniu. Ciągłe zmiany ustawień, zmiany pozycji poszczególnych zawodników, bezsensowne stawianie na zawodników w słabej formie. Pep jak i cały Bayern ma w tym sezonie już wystarczająco pod górkę, żeby nie próbować wyciągnąć maksa z dostępnych piłkarzy. Nie ma co kombinować, nawet z tymi osłabieniami da się złożyć przyzwoity skład - nie na Barcelonę, ale na BVB w półfinale PN, czy kilka innych meczów, które zostały źle zagrane tak. Dajmy już spokój z tym Lahmem w środku pola - jak Kapitan sam żąda, żeby tam grać to posłać go na ławę i tyle - to nie piłkarz ustala taktykę, a trener. Pep powinien mieć siłę, żeby przemówić Philippowi do rozsądku. Druga sprawa - Alonso. Chłop miał świetną rundę jesienną, był prawdziwym zbawcą przy tych wszystkich urazach w środku pola, ale po przerwie zimowej jego gra bardziej nam szkodziła niż coś byśmy na niej zyskiwali. A przecież przez cały czas dostępny był Rode, który co się pokazał na boisku to coś dodawał drużynie - czy to asystę, czy bramkę, czy po prostu walkę i pracę na całym boisku. Trzecia sprawa - kontuzje. Ja tam się na przygotowaniu fizycznym nie znam, bo AWF-u nie kończyłem i nie chcę się wymądrzać jak co poniektórzy na tej stronie, ale faktem jest, że coś w naszej kondycji śmierdzi. Wejście Robbena na 10 minut z Dortmundem było "wisienką na torcie". Nosz kurna co to jest, że gra włazi (totalnie bezsensu ze strony taktyki, ale to inna sprawa) po kontuzji i chwilę później łapie kolejną, kompletnie nie związaną z poprzednim urazem. Przecież w tym sezonie mieliśmy tyle kontuzji KLUCZOWYCH piłkarzy, że takiego czegoś jak się interesuję piłką nie widziałem. Momentami brak 6 praktycznie podstawowych zawodników - żaden klub by z takiego czegoś się nie otrząsnął (i tutaj plus dla naszych, że i tak osiągnęli przyzwoity wynik w CL i zdobyli majstra). I tu pojawia się pytanie - jaka jest w tym rola trenera i jego sztabu. To oni przecież wybierają obciążenia na treningach. Przypomina się Klopp, który momentami ostro zajeżdżał swoich piłkarzy. Czy Pep robi to samo? I tu pojawia się sprawa Bogu ducha winnego Wohlfahrta, o którym nie chce mi się nawet wspominać. No i ostatni temat - wiek naszej kadry. Nie wiem, czy jesteście tego świadomi, ale mamy najstarszą kadrę w lidze i jedną ze starszych w CL. To na ma wpływ na formę i kondycję poszczególnych piłkarzy. Lahmowi i Bastianowi brakuje powera na poważniejszych przeciwników. Alonso to w ogóle nie nadąża za grą od kilku miesięcy. Robben i Ribery choć wciąż genialni to coraz częściej są praktycznie niedostępni dla trenera. A zmienników, szczególnie dla skrzydłowych, nie widać. Tomek z Lewym świetnie współpracują i potrafią wiele zrobić z piłką, ale rajdów na bokach po nich oczekiwać nie można i jednak ktoś musi im tą piłkę dograć, żeby coś mogli zrobić.
Podsumowując - w nowym sezonie do osiągnięcia lepszego wyniku kluczowe będą dwie sprawy: zakup nowych, świeżych piłkarzy, którzy dadzą nowego ducha drużynie i zmiana podejścia przez Guardiolę. Ja trenera zwalniać nie będę, bo katastrofy nie ma, a już kilka razy pokazał, że ustawić drużynę potrafi (chociażby mecze z Romą, Szachtarem, czy Porto). Ten sezon jest do zapomnienia przez kontuzję i błędy kilku osób, ale jednak warto dograć go z twarzą. Koniec kombinować - to podstawa. Zagramy normalnym, najsilniejszym składem każdy z kilku meczów do końca sezonu, a powinno obyć się bez kolejnych kompromitacji:
Neuer - Rafinha, Benatia, Boateng, Lahm* - Goetze**, Schweinsteiger, Martinez, Thiago - Mueller, Lewandowski
* - Lahm na lewej obronie - Bernat już dał popis i myślę, że zwyczajnie za to powinien siąść na ławie, a Kapitan w środku pola też bardziej szkodzi niż pomaga. Rafinha to pewniak na prawej
** - no i Goetze. Na tego chłopaka to można osobne eseje pisać, ale niech gra. Ostatnia szansa dla niego. Jak dalej będzie ostawiał gwiazdkę to wypad.
PS. TZ piszę o sporym zainteresowaniu Bayernu Di Marią. W sumie chłopak marnuje się w tym Manchesterze, Van Gaal na niego nie stawia, a do nas pasowały idealnie. Właśnie taki skrzydłowy jest nam potrzebny. Pewnie trzeba było by wyłożyć z 70 baniek, ale co z tego? W końcu, cytując Dreesena - "Bayern stać na wydanie 100 mln € na jednego piłkarza"?
Dzięki każdej osobie, której będzie się chciało to przeczytać :)
Mia San Mia!
07.05.2015 22:28
@aries
Już nie przesadzaj - Neuer, Boateng, Mueller, czy Lewandowski to też piłkarze światowej klasy. Nie mamy takich gwiazdorów za 100 baniek jak Real, czy Barcelona, ale nasza kadra w najsilniejszym zestawieniu niewiele odbiega od tej dwójki. Problem w tym, że cześć tych piłkarzy jest już w niestety zbyt zaawansowanym wieku i byś może zbyt wiele, żeby wyciągnąć z siebie nowe pokłady sił. To samo przechodziła Barcelona przed dwoma laty. Teraz czas na lekką zmianę pokoleniową w Bayernie. Oczywiście druga sprawa to też nie dobre decyzje trenera - nie w tym meczu, bo on był po prostu z góry skazany na porażkę - w całym sezonie. Na pewno te wszystkie kontuzje są po części winą Pepa i jego sztabu.
07.05.2015 00:16
@doitsujin
Rode wypadł do końca sezonu przez kontuzję mięśniową. Zreszta nie sądzę, żeby zagrał dzisiaj lepiej od Alonso, bo Hiszpan zagrał dziś solidne zawody.
06.05.2015 23:57
Zgadzam się z poprzednikami - zrobić porządne transfery, tak żeby nie powtórzyła się obecna sytuacja, że nie ma kim grać i jednak dać temu Guardioli jeszcze jeden sezon. Rozumiem rozgoryczenie i niechęć do Pepa, bo fakt jest taki, że drużyna jest słabsza niż za czasów Heynckesa. Jakiejś katastrofy nie ma, ale na pewno da się więcej wycisnąć z tej kadry - nie mówię o tym meczu, bo z tymi osłabieniami i tak dużych szans z mega-silną Barcą w gazie nie było szczerze mówiąc - ale o całym sezonie. Puchar Niemiec powinien zostać wygrany, droga do 1/2 finału CL powinna być łatwiejsza, w lidze wyglądało to przyzwoicie, ale kilka wpadek nie powinno się zdarzyć. Ogólnie rzecz biorąc drugie rozgrywki z rzędu to regres, ale biorąc pod uwagę kontuzje i jak zwykle w naszym wypadku to, że sezon rozgrywany jest po finałach Mistrzostw Świata ostateczny wynik nie jest tragiczny.
Wracając do początku ja dałbym jeszcze tą jedną szansę Pepowi - gorzej nie będzie, a może jednak coś chłop wymyśli, jeśli zostaną przeprowadzone jakieś sensowne transfery (nie takie jak przed tym sezonem - dobre kupno Benatii, przyzwoite Bernata i genialne ściągnięcie Lewego, ale totalnie bezsensowna "wymiana" Kroosa za Alonso, czy oddanie Shaqiriego, albo wypożyczenie Hojbjerga), wzmocnienie tych pozycji na których mamy braki - skrzydła i jakiś rezerwowy napastnik, żeby Lewy nie musiał cały sezon dźwigać środka ataku na sobie. No i pozbycie się Goetze - mam już dość tego chłopaka. To nie jest taka, że on pod Guardiolą nic nie gra. On po prostu nic nie gra. Wydać jakiś solidny hajsik, bo powiew świeżości w ataku to konieczność. Do tego powrót do normalnego ustawienia z zawodnikami grającymi na swoich pozycjach i jazda! Moje wyobrażenie Bayernu w nowym sezonie:
BR: Neuer, Reina
LO: Alaba, Bernat
ŚO: Boateng, Benatia, [nowy, młody, solidny stoper], Badstuber, Dante
PO: Lahm (!!!), Rafinha
ŚP: Schweinsteiger, Martinez, [nowy, młody, solidny pomocnik (Xhaka?)], Rode, Alonso
PP: Robben, [nowy, bardzo dobry prawoskrzydłowy]
LP: [nowy, genialny lewoskrzydłowy (może Hazard?)], Ribery
OP: Thiago, [nowy, dobry gracz na dyszkę, Goetze out]
ŚN: Lewandowski, Mueller, [nowy, przebojowy napastnik (dla przykładu Sturridge)]
Pewnie rozpisałem się na darmo, ale prawda jest taka, że bez wzmocnień z prawdziwego zdarzenia choćby z najlepszym trenerem i największymi chęciami nie przebijemy Barcy i Realu w tym momencie. Nasz skład jest zbyt stary, zbyt łamliwy, żeby podjąć wyrównaną walkę z tymi drużynami na przestrzeni całego sezonu. Na ten moment jesteśmy trzecią siłą w Europie. Półfinał CL to wynik na miarę naszych możliwości. Żeby to zmienić trzeba nowych pomysłów (oby ze strony Pepa) i świeżej krwi (transfery proponowane przeze mnie - Hazard, Griezmann, F. Anderson, Icardi, de Vrij, Xhaka, Castro). Może to trochę bujanie w obłokach, ale myślę, że to jest w zakresie Bayernu ściągnąć przynajmniej część z tych piłkarzy.
Jeszcze raz gratulację dla Barcelony, brawa dla naszych i dobranoc!
06.05.2015 23:42
Gratulacje dla Barcy za wygraną i praktycznie pewny awans. Brawa dla naszych za walkę. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy - mecz odzwierciedla poziom obu drużyn na ten moment. Pewnie bez tych wszystkich osłabień zupełnie inaczej by to wyglądało. No i fakt, że fatalny błąd Bernata ustawił ten mecz to też temat na inną rozmowę. Ja mimo wszystko jestem dumny z naszych - wynik słaby, nie do odrobienia, ale mimo tych wszystkich osłabień i genialnej formy Barcelony przez 77 minut broniliśmy się popisowo, a i kilka kontr też mogło skończyć się golem. Na dobrą ocenę na pewno zasłużyli Neuer, Benatia, Boateng (trudno go winić o bramę na 2:0 - z rozpędzonym Messim sam na sam nikt nie wygra, podobnie jak z Ronaldo, czy Robbenem), Bastian, Alonso, Tomek i Lewy.
No nic sezon do zapomnienia, kontuzje nas zabiły w tych rozgrywkach. Mam nadzieję, że zarząd zauważy ubytki w naszym zespole i na nowy sezon sprezentuje kilku ciekawych piłkarzy, szczególnie skrzydłowych. Półfinał CL to i tak przyzwoity wynik przy tym szpitalu.
Jeszcze raz graty dla Barcy i brawa dla naszych! Ogólnie to fajny meczyk zagrały obie ekipy, godny półfinału Ligi Mistrzów!
PS. Komentarz Żewłakowa i Szapowskiego uwłaczający naszej drużynie to był jakiś śmiech. Pewnie to nic nie zmieni, ale naprawdę mam już dosyć amatorki w TVP. Barcelona grała w półfinale CL z Bayernem Monachium, klubem 6 Mistrzów Świata, a nie z Chrobrym Głógów... Byliśmy słabsi, ale za samo dojście do tego etapu należy się jakiś szacunek - to co sprezentowali panowie "komentatorzy" było wyrazem totalnego braku szacunku.
06.05.2015 22:51
No to koniec. Szkoda, bo świetnie się broniliśmy przez te prawie 80 minut.
06.05.2015 22:24
No niestety.
06.05.2015 22:20
@KoanGuardiola2
Nie, ale z Goetzem będzie jeszcze gorzej... Już prędzej Javi za Lahma/Rafinhę. Na parędziesiąt minut chyba jest gotowy.
06.05.2015 21:44
@KoanGuardiola2
"Rafa out za niego Goetze"? Chcesz grać w 10? :D
06.05.2015 21:40
Ogólnie to strasznie widać brak Alaby, Arjena i Francka w tym meczu. Bernat to dobry piłkarz, ale na Messiego nie starczy. David pewnie by lepiej wyglądał. No i brak skrzydełek to trochę padaka, bo jak Lewy lub Tomek biegają po bokach to nie ma nikogo, do kogo można by zagrać piłkę. Mimo to nasz duet "Muellendowski" dobrze sobie radzi i w tłoku potrafią coś sklepać. Szkoda tej akcji Roberta, bo to powinien być gol, ale nie ma co narzekać, bo Barca też powinna przynajmniej jednego nam dziś wcisnąć, ale od czego jest Manu? :)
06.05.2015 21:39
Póki co plan wykonany. Miało być 0:0 do przerwy i jest. Barca oczywiście lepsza, mieli dwie dobre okazje do strzelenia gola, ale my też mimo takich osłabień w ataku potrafimy coś stworzyć. Końcówka połowy to bicie głową w mur przez Barcę, bo coraz lepiej się bronimy. Ja jestem zadowolony.
06.05.2015 21:33
10 minut. Będzie cholernie ciężko, ale trzeba wierzyć! PACK MA'S!
06.05.2015 20:35
Skład Barcy pewnie pojawi się tak jak powinien - czyli o 19.45 :)
06.05.2015 19:33
Neuer - Benatia, Boateng, Rafinha - Lahm, Schweinsteiger, Alonso, Bernat - Thiago - Müller, Lewandowski
06.05.2015 19:31
Szkoda tej główki Llorente w końcówce. Juve byłoby dużo pewniejsze awansu niż po 2:1 (jak Realowi nie pójdzie to i tak pewnie się jakiś "karny" znajdzie w rewanżu...), ale i tak wielkie brawa dla nich! Wszyscy spisywali ich na pożarcie już po awansie do półfinału, nieważne z kim z trójki my, Real, Barca by zagrali, a tu proszę. Oglądałem mecz po łebkach, ale z tego co widziałem tylko pomiędzy 15 a 45 minutą Madryt był lepszy, reszta meczu to może nie dominacja, ale przewaga Juventusu. Jeszcze raz brawa dla nich i powodzenia w rewanżu! Oby szczęście i "szczęście" nie sprzyjało Realowi...
05.05.2015 22:41
Szczerze mówiąc tracę wiarę w tego chłopaka, ale myślę, że jeszcze mógłby dostać rok szansy w FCB. Jak w kolejnym sezonie sobie nie poradzi to go sprzedać i tyle. Raczej nie do BVB, bo oni nie mają tyle pieniędzy, żeby go odkupić, ale gdziekolwiek indziej. W Bayernie nie ma miejsca dla ludzi bez zaangażowania.
04.05.2015 12:10
Nie wiem czego oczekiwaliście po tym meczu? Przecież jest on kompletnie nieistotny... Najważniejsze, że nikt nie złapał kontuzji, bo już teraz jest kruchutko ze składem.
Jak Goetze zagra tak w środę to wyjdziemy na Camp Nou w dziesiątkę z nim w składzie.
02.05.2015 20:21
Skład na jutro:
Reina - Weiser, Benatia, Boateng, Bernat - Kurt, Rode, Gaudino, Goetze - Mueller, Pizarro
Skład na środę:
Neuer - Rafinha, Benatia, Boateng, Bernat - Lahm, Schweinsteiger, Thiago, Goetze - Mueller, Lewandowski
01.05.2015 21:09
@Adi
Ciekawe porównanie ;)
Co do Lahma - na ten moment przy tych wszystkich kontuzjach najlepszą opcją dla niego byłoby prawe skrzydło - od Rafinhi lepiej na prawej obronie nie zagra w tym momencie, a pod nieobecność Robbena i Francka nie ma tak naprawdę klasowego skrzydełka w naszej kadrze. A Lahm pokazał z Porto, że na skrzydle grać potrafi.
29.04.2015 22:56
A co do Lewego to chłopak w ostatnich miesiącach coraz bardziej przekonywał piłkarsko i praktycznie stał się pierwszą opcją w ataku, ale wczoraj mnie oczarował tym powrotem na boisko. Wielkie serducho ma ten gość do gry. Przyznaję, że nie spodziewałem się tego po nim - myślałem, że dobry z niego piłkarz, ale w trudnych momentach drużyny nie pociągnie. Dzisiaj biję się w pierś i jestem dumny z Polaka w barwach Bayernu. Jeden z lepszych transferów ostatnich lat w naszym wykonaniu, zwłaszcza, że wśród naszych szklanych Robbenie, Francku, Alabie czy Bastianie on praktycznie zawsze jest do dyspozycji. Pewnie nie zostanie na wiele lat w FCB, bo taki już z niego typ, że długo w jednym miejscu nie usiedzi, ale mam nadzieję, że przynajmniej do końca kontraktu będziemy mogli oglądać go w czerwonej koszulce Bayernu.
Pozostaje mu życzyć takiego zdrowia jak teraz, bo prawdziwy beton z niego! O resztę nie ma co się martwić.
Robert pewnie tego nie przeczyta (chociaż może? w końcu jest Polakiem i ma tydzień odpoczynku? :D), ale mam do niego do przekazania jedną rzecz - brawo Lewy! Za wszystko!
29.04.2015 22:09
Z Barcą w końcu nie będziemy grać w roli faworyta przy tych wszystkich kontuzjach. W tym widzę sporą szansę. No i w tym, że Pep doskonale zna większość zawodników swojej byłej drużyny. Podszedłbym do tego dwumeczu na luzie - albo się uda, albo nie. Przy tych wszystkich kontuzjach wielka spina na wynik może się skończyć katastrofą.
Oby Lewy dał radę, bo bez niego nie ma szans na coś ciekawego z przodu.
Mój składzik na Barcelonę:
Neuer - Rafinha, Boateng, Benatia, Bernat - Lahm, Rode, Schweinsteiger, Thiago - Mueller, Lewandowski (oby)
Stare, dobre 4-4-2, z wszechstronnymi pomocnikami w stylu Realu sprzed roku. Mogłoby się z tego coś ciekawego urodzić.
29.04.2015 21:59
@Nookie
No nie wiem czy czyste wyjście... 7-8 metr (czy trochę przed polem bramkowym) i zapewne świadomość Australijczyka, że do piłki nie dojdzie, bo Lewandowski miał dużo bliżej?
Wynik tego meczu to katastrofa, ale jeśli Robben czy Thiago i Lewandowski przez to spotkanie wypadną? Wtedy kaplica. Już teraz nie mamy kim grać, strata któregoś z nich na Barcę tak naprawdę przekreśli nasze szanse na awans do finału CL.
Już tak na spokojnie pomijając wszystkie błędy Guardioli jakie popełnił w ostatnich kilku miesiącach i momentami fatalną formę co poniektórych piłkarzy to ten sezon jest tak jebanie pechowy dla nas, że tylko pozostaje usiąść i płakać. Nie wiem czy jakakolwiek drużyna musiała radzić sobie bez 6 podstawowych piłkarzy w najważniejszym etapie sezonu...
Dzisiejszy mecz totalnie przelał czarę goryczy...
Bundesliga to przy naszej kadrze nie jakieś wielkie osiągnięcie, ale bardzo możliwe, że jeśli Robert, Arjen i Thiago nie będą w pełni sprawni na 1/2 CL to prawdopodobnie będziemy musieli się nią nacieszyć.
29.04.2015 00:12
@JudasPriest
Realistycznie Twoje podejście jest prawidłowe... ale powiedz szczerze, czy nie było takie same przed rewanżem z Porto?
28.04.2015 23:56
Noż [wycięte] nie wierzę w to co zobaczyłem. Jak można tak przegrać mecz z tak cieniutkim rywalem? Sędzia swoją drogą, bo Gagelmann dzisiaj dał popis (czyżby DFB pchało Dortmund do europejskich pucharów?), ale takiego pokazu frajerstwa z naszej strony to chyba nie było nawet w finale CL 2013. Pierwszy błąd to wejście Robbena, potem wszystko się już posypało. Reszty zresztą nie chce mi się komentować. Czekam na wypowiedzi Pepa po tym meczu ("iś bin sejr, sejr gliukliś...").
28.04.2015 23:31
Brawo! Mecz, który do 70 minuty był bułką z masłem stał się ogromnym problemem. Decyzja sędziego oczywiście też nie pomogła, bo karny dla nas ewidentny przez duże "e", ale prawda jest taka, że drużyna też siadła w pewnym momencie. Borussia nie stawiała żadnego oporu, a ten gol z dupy. To i tak nieważne - teraz najważniejsze jest zdrowie Robbena. Oby to zejście to było tylko dmuchanie na zimno...
28.04.2015 22:29
No to psychologicznie siedzimy w tym meczu...
Bezsensowne decyzje Pepa z tymi zmianami przy tym wyniku...
28.04.2015 22:19
Weiser znowu udowadnia, że należy dać mu szansę.
Ogółem gra dzisiaj wygląda naprawdę solidnie i mądrze. Może bez jakichś fajerwerków, ale za to bardzo skutecznie i pewnie. Nie spodziewam się jakichś niespodzianek w drugiej połowie... ani ze strony BVB, bo ich wyłączyliśmy w tym meczu, ani z naszej.
Brawa dla Xabiego - w ostatnich tygodniach grał tragicznie, a dzisiaj jakby wrócił Alonso z jesieni. No i Benatia - potwierdza, że klasowy piłkarz nie potrzebuje żadnego czasu na powrót do formy (przerzut do Lewego przy bramie na 1:0 cud, miód i orzeszki :D).
28.04.2015 21:35
@Bart88
Raczej nie :D
http://de.wikipedia.org/wiki/Meisterstern#Deutschland
26.04.2015 11:42
@Marienplatz
Fakt, trochę się zapędziłem. Lahm do pomocy, na prawą Rafinha w takim razie.
26.04.2015 11:08
Według mnie kadrowo jesteśmy najsilniejsi w Europie... jak wszyscy są zdrowi. Tak zbalansowanego składu nie ma żaden inny klub. Problem w tym, że od dwóch sezonów nie było sytuacji, żeby wszyscy byli zdrowi. Tutaj widziałbym jedynie przewagę Barcelony. Mam nadzieję, że do 6. maja wrócą wszyscy, którzy będą mogli i zagramy z nimi możliwie najsilniejszym składem. Tercet Neymar - Suarez - Messi to oczywiście najsilniejsza formacja ataku na świecie na ten moment (dużo lepsza od przereklamowanych Bale'u, Benzemie i Ronaldo, gdzie tak naprawdę wszystko sprowadza się do tego ostatniego), ale reszta pozycji jest u nas lepiej obsadzona.
Realnie skład na Barcę:
Neuer - Lahm, Benatia, Boateng, Bernat - Schweinsteiger, Martinez, Thiago - Mueller/Robben, Lewandowski, Goetze/Ribery
Porównując z najsilniejszą jedenastką Barcy:
ter Stegen/Bravo - Alves, Pique, Mascherano, Alba - Rakitic, Busquets, Iniesta - Messi, Suarez, Neymar
(Dwu)Mecz na styku. Wygra ten co będzie miał więcej szczęścia... i lepszego trenera, który zaskoczy rywala, a nie wiem czego spodziewać się po Pepie - może ustawić drużynę jak z Porto, gdzie wyciągnął 120% z tych piłkarzy, albo jak rok temu z Realem, gdzie nasz mocny wtedy skład wyglądał jak dzieci we mgle...
Co do Messiego - dwa lata temu też był rzekomo nie do zatrzymania, a jak się skończyło pamiętamy. Gorzej, że teraz ma dwóch świetnych partnerów w ataku.
26.04.2015 11:05
@Patryk233
Akurat od 75. minuty nasi zaczęli grać i przy większym szczęściu mogło być z 3:0 poza samych bramkach Bastiana - (raz się machnął przy przy pustej bramce, potem słupek i w końcu brama po genialnej asyście Weisera. Nie powiem, że jestem jakoś bardzo zadowolony z tego meczu, bo jego większość to była padaka, ale wynik jest w porządku przy tym składzie, a co ważniejsze obeszło się bez urazów. Co do Weisera to według mnie odpuszczenie go będzie błędem - nie mówię tylko o tym meczu. Statystyki chłopak ma świetne jak na bocznego obrońcę - 1 bramka i 4 asysty w 9 meczach w lidze (w sumie 465 minut na boisku) - to robi wrażenie. A to przecież wciąż młody chłopak. Co do Kurta to może był aktywny, ale tak naprawdę nie pokazał niczego ciekawego.
Cieszy obecność Javiego na ławce.
Mój wymarzony skład na BVB:
Neuer - Lahm, Rafinha, Boateng, Bernat - Rode, Schweinsteiger, Thiago - Mueller, Lewandowski, Goetze
Dortmund to zawsze Dortmund, ale jeśli ich nie odpuścimy i zagramy przynajmniej na 70% zaangażowania z Porto to uważam, że nie powinno być jakichś ogromny problemów z awansem.
PS. Wie ktoś co z Franckiem?
25.04.2015 21:42
I tu pojawia się pytanie - czy odpuszczenie Weisera to na pewno dobry pomysł?
25.04.2015 20:09
Ale będzie jak Javi i Basti wrócą do pełni sił! Jedyny problem to pozycja Lahma - w środku pola jest bez szans w rywalizacji ze Schweinsteigerem, Martinezem czy Thiago, a Rafinha naprawdę świetnie gra w tym sezonie na prawej obronie. Czyżby ława dla kapitana? Aż trudno w to byłoby uwierzyć...
Mój najsilniejszy skład po powrocie wszystkich zawodników:
Neuer - Rafinha, Benatia, Boateng, Alaba - Schweinsteiger, Martinez, Thiago - Robben, Lewandowski, Ribery
Trudno wybrać między Robbenem, Lewym czy Muellerem w ataku, ale na szybko tak ustawiłbym drużynę, gdyby wszyscy byli dostępni na miejscu Pepa.
22.04.2015 14:42
Druga połówka nieco słabsza, choć można to zrozumieć chęcią oszczędzania się piłkarzy. Szkoda tylko trochę tej bramy, ale to nic przy całokształcie tego co dzisiaj pokazała nasza drużyna. Absolutnie odbierający dech w piersi występ naszych. To co oni wyczyniali to była czysta poezja. Normalnie napisałbym: "Nie popadajmy w hurraoptymizm!", ale dzisiaj tego nie zrobię. Okoliczności (wynik 1. meczu, braki kadrowe, napięta sytuacja w klubie) w jakich nasi wypracowali ten awans i styl w jakim to zrobili to było piękne!
W tej drużynie siedzi OGROMNY potencjał. Niech wszyscy, którzy mogą się wykurują do półfinału i Pep jeszcze pokaże swój kunszt zamiast wymyślać kolejne udziwnienia (a dzisiaj pokazał kunszt, oj pokazał!), a to trofeum jest jak najbardziej w naszym zasięgu.
Dziękuję Wam za wspólne emocje!
PS. Czekam na "wymówki" malkontentów i hejterów. Ciekawe jaki był powód dzisiejszej wygranej? Bo oczywiście dobre świetne decyzje trenera i gra zespołu nie miały z tym nic wspólnego!
21.04.2015 22:46
O Dante! Ciekawe czy zdąży jeszcze coś spartolić :D
Thiago chyba tylko schodzi, żeby mu kibice podziękowali!
THIAGO! 6!
21.04.2015 22:33
No. To on potrafi :)
21.04.2015 22:31
Seba wchodzi, Lahm wraca na prawą obronę.
21.04.2015 22:16
@Arcatera80
3 bramy.
21.04.2015 21:48
@xxxxxx
Jesteś najlepszy.
21.04.2015 21:46
Naprawdę nie wiem co pisać po tej pierwszej połowie. Można się kłócić o to który Bayern lepszy - Pepa czy Juppa, ale ja mogę napisać takie zdanie: to jest najlepsza połowa w wykonaniu Bayernu jaką widziałem od czasu jak jestem kibicem tej drużyny, czyli od 2002 roku. Nie wiem jak skończy się mecz, ale już teraz każdy z piłkarzy, który dzisiaj wybiegł na boisko jest dla mnie bohaterem. 5:0 z bardzo mocnym rywalem przez 45 minut, bez 6 kluczowych zawodników i po przegranej 1:3 w pierwszym spotkaniu. Czy może być coś bliższego ideału? PERFEKCJA!
Pep - czapki z głów. To jak przygotował drużynę do tego meczu to jest maestria w czystym wykonaniu. Pozostaje pytanie - czy nie można tak zawsze?
Dodajmy do tej ekipy Robbena, Ribery'ego, Schweinsteigera, Alabę, Benatię i Martineza. Strach się bać :)
21.04.2015 21:40
5. Ten mecz stanie się legendą.
21.04.2015 21:27
Nie mogło się obyć bez straty Alonso. Na szczęście Rafinha na posterunku.
21.04.2015 21:24
Nie wiem co to za szmata ale 4:0 :)
21.04.2015 21:21
ALE ICH JEDZIEMY! LEWYYYYY! ZNAKOMITY MECZ NASZYCH!
21.04.2015 21:13
BOAAAAA!
21.04.2015 21:08
PERFEKCYJNIE!!! CISNĄĆ ICH!!!!!!!!!!!!!!!!!
21.04.2015 21:00
Dobry następcą Arjena lub Francka. Jeśli nie jakiś skrzydłowy klasy światowej typu Hazard lub Griezmann to jak najbardziej tak dla Memphisa.
21.04.2015 19:58
Inna sprawa, że Pep tak chwali Rode, słusznie zresztą, bo chłopak zagrał świetny mecz w sobotę, a i tak na niego nie stawia. Brak logiki. Obecnie Seba > Xabi i to chyba nie podlega wątpliwości. Samym doświadczeniem nie wygramy meczu.
Zobaczymy jak to się potoczy, w razie czego w odwodzie jest Bastian i właśnie Rode - może Pep szykuje ich na drugą połowę?
Teraz trzeba czekać i trzymać kciuki!
Pack ma's!!!
21.04.2015 19:47
Neuer - Rafinha, Boateng, Badstuber, Bernat - Lahm, Alonso, Thiago - Müller, Lewandowski, Götze
Trzeba przeboleć tego Alonso - dobrze chociaż, że nie ma Dantego. Może Xabi zagra jak grał jesienią?
Arjena nie ma w kadrze. Awansujmy dzisiaj, a Robben da nam finał w 1/2 :)
21.04.2015 19:43
Najbardziej optymistyczny skład na jutro (maks do wyciągnięcia z tego składu, który mamy po kontuzjach):
Neuer - Lahm, Rafinha, Boateng, Bernat - Rode, Schweinsteiger, Thiago - Mueller, Lewandowski, Goetze
Realistycznie (czyli to co siedzi w głowie Pepa):
Neuer - Rafinha, Boateng, Dante, Bernat - Lahm, Alonso, Thiago - Mueller, Lewandowski, Goetze
Dla mnie i tak liczy się jedno - nieważne jaki skład jutro wyjdzie, ma dać nam awans! Porto to bardzo dobra drużyna, ale to nie Real, żeby trząść przed nimi portkami, albo oddać mecz bez walki jak rok temu z Madrytem.
20.04.2015 21:21
@Patryk233
Nie byłbym tego taki pewien...
19.04.2015 00:22
W każdym razie naszych na miękko stać na strzelenie dwóch bram Porto. Nie takich rywali Bayern w dobrej formie, nawet bez najlepszych zawodników, jest w stanie pokonywać podobnymi rezultatami. Tylko, żeby wszyscy wyszli skoncentrowani na 120%, a Guardiola nie odprawiał swoich czarów, tylko ustawił drużynę jak należy (wiem, że to potrafi, patrz rewanż z Szachtarem, mecz z BVB, ćwierćfinał PN z Leverkusen, czy sięgając dalej w przeszłość 7:1 w Rzymie). Owszem, jest ciężko, z Robberymi, Bastianem, Benatią i Alabą nawet nie martwilibyśmy się o wynik, bo i zapewne po pierwszym meczu sprawa byłaby załatwiona, ale nawet bez tych kilku piłkarzy drużynę stać na awans. Piłkarze muszą tylko pokazać jaja, a trener mózg, a będzie dobrze. Oczywiście na boisku nie może być Alonso i Dantego, bo w 9 na 13 meczu nie wygramy...
19.04.2015 00:03
@vonBaron
A właśnie, że Hazard nie jest wcale taki nierealny. Parę miesięcy temu napisałbym to samo co Ty, ale teraz dużo pisze się o konflikcie Belga z Mourinho. To może być szansa na ściągnięcie go do FCB. Jeśli nie za samą kasę to powiedzmy na wymianie za jakiegoś zawodnika - choćby Goetze, do którego cierpliwość też zaczyna się kończyć coraz większej liczbie osób.
18.04.2015 22:48
@kamiltitan
Też prawda, ale z drugiej strony Pep powinien był zmienić taktykę na Porto biorąc pod uwagę te wszystkie nieobecności. Przecież z BVB potrafił to zrobić. Oczywiście Porto to w tej chwili lepsza drużyna od Dortmundu i tym bardziej wskazane byłoby zagranie bardziej defensywnie. Inna sprawa, że może Guardiola miał taki plan, tylko Alonso i Dante mu w tym przeszkodzili...
Ach, strasznie mnie denerwuje to co robili nasi w tym spotkaniu. Kontuzje, kontuzjami, ale prawda jest taka, że nawet z nimi dało się to wygrać, albo przynajmniej zremisować, biorąc pod uwagę to, że WSZYSTKIE 3 BRAMY (!) Smoki strzeliły nam po błędach własnych w defensywie, po których nawet Hamburg strzeliłby nam gole... Boatengowi tego babola mogę wybaczyć, bo on przez cały sezon trzyma obronę w cuglach i mógł mu się zdarzyć jeden błąd (chociaż szkoda go, bo przy 1:2 byłoby dużo łatwiej), ale Dante i Alonso już mam po prostu dosyć. W ogóle nie uczą się na swoich błędach...
Szacunek każdemu się należy, ale myślę, że - tak jak wspomniał @tinplatefcb - nadszedł czas pakowania manatek przez Dantego, bo on teraz jest większym osłabieniem tej drużyny niż osłabieniem.
A co do Guardioli i ostatniego konfliktu z Muellerem-Wohlfahrtem - prawda leży pewnie gdzieś pośrodku, bo trudno jednak nie obwiniać sztabu medycznego w sezonie, w którym co rusz brakuje nam 5 czy 6 KLUCZOWYCH zawodników, ale Pep też bardzo źle w tym wszystkim wygląda - najpierw ironicznie przyklaskuje tym ludziom, a potem stwierdza, że jest zawiedziony ich odejściem i nie ma nic do tego. To śmierdzi.
No nic, trzeba trzymać teraz kciuki - najpierw za Bastiana i Francka, żeby wykurowali się do wtorku, potem za Pepa żeby w końcu pokazał klasę i wykombinował coś co zaskoczy Porto, a potem za drużynę, żeby nie robili już takich baboli i z impetem wpadli w ten rewanż. Sprawa będzie o tyle ułatwiona, że w SCP zabraknie kilku zawodników ze względu na kartki, więc na pewno nie będzie to już tak dobrze wyglądało z ich strony.
Na koniec mój skład na wtorek (wiem - marzenie, ale co tam...):
Neuer - Lahm, Rafinha, Boateng, Bernat - Rode, Schweinsteiger, Thiago - Mueller, Lewandowski, Ribery
18.04.2015 21:29
Wydajmy 100 mln na dwóch skrzydłowych (Hazard + Griezmann) i mamy następców Robberych :)
18.04.2015 19:43
Jedyna opcja na lewą obronę to Rafinha - na ten moment nasz najlepszy boczny obrońca, tyle, że wtedy byłby totalnie wyłączony z ofensywy, bo prawą nogą raczej by nie pohasał na lewej stronie.
18.04.2015 18:30
@ThomasKonig
Na razie brak jakichkolwiek informacji o Bernacie.
18.04.2015 18:23
Według mnie gra i wynik na miarę możliwości tej jedenastki, która dzisiaj wybiegła na boisko. Świetny mecz Rode, słaby Badstuber i Goetze, katastrofalny Dante. Już wolę zaryzykować z Rafinhą na środku obrony zamiast Dante z Porto, bo to tylko jeden zawodnik więcej dla Smoków, tak samo jak Alonso, którego obawiam się, że zobaczymy we wtorek...
Zresztą ten mecz i tak był nieważny. Całe siły mentalne i fizyczne na Porto!
Moja jedenastka na rewanż:
Neuer - Lahm, Rafinha, Boateng, Bernat - Schweisteiger, Rode, Thiago - Mueller, Lewandowski, Ribery
Nie ma że boli. Wracający po kontuzjach zawodnicy muszą zacisnąć zęby i walczyć na całego jeśli chcemy jeszcze coś osiągnąć w Europie w tym sezonie. Inna sprawa, że Pep i tak postawi na swoim i zagramy to co zazwyczaj tymi zawodnikami jak zazwyczaj. Liczę chociaż, że Rode zagra od początku, bo zasługuje na to jak nikt inny.
18.04.2015 17:39
Te wypowiedzi to jakiś żart... Czy ta porażka nie zrobiła na naszych żadnego wrażenia?
16.04.2015 17:14
A już tak na spokojnie - jasne, że powinniśmy zagrać w tym meczu lepiej, ale stwierdzenie, że osłabienia nie grają roli to jest jakiś żart i totalny odlot co poniektórych:
Neuer - Rafinha, Benatia, Boateng, Alaba - Schweinsteiger, Martinez, Thiago - Robben, Lewandowski, Ribery
Myślicie, że w takim składzie jak podałem wyżej nie zagralibyśmy lepiej w tym meczu? Bo ja śmiem twierdzić, że tak. A na pewno nie byłoby tylu błędów...
Guardiola ma swój spory wkład w tą porażkę, ale prawda jest też taka, że w tym sezonie ilość kontuzji w naszej ekipie to jest jakiś horror i trudno, żeby bez sporej części kluczowych piłkarzy wszystko grało na 100%.
15.04.2015 23:23
Tak swoją drogą, abstrahując od wyniku tego meczu:
Ilość komentarzy 30 minut po zakończeniu tego meczu - 409.
Ilość komentarzy 4 dni po wygranej z Eintrachtem - 218.
I tak jest za każdym razem.
Czy na tej stronie piszą sami ludzie karmiący się porażkami Bayernu? Myślałem, że to strona fanów FCB...
15.04.2015 23:10
No to dupa. Dante i Alonso nam ułożyli ten mecz. Przy obecnych osłabieniach niestety nie można było na nich nie postawić i mamy efekt gry tych nieudaczników. Poza tym Pep nie wykazał się żadnym pomysłem po stracie tych dwóch bram na początku meczu. Trzeba było od początku zagrać jak z Dortmundem czy Leverkusen, a nie zagrać ponad swoje możliwości. Taką grę możemy prezentować z Bastianem, Franckiem i Arjenem na boisku, nie z tymi, którzy dzisiaj wyszli. Kompletnie niezrozumiałe zachowanie Guardioli. Ten mecz to powtórka z 0:4 z Realem z zeszłego sezonu, tyle, że tutaj skład troszeczkę tłumaczy wynik końcowy.
No nic, trzeba liczyć na dobry mecz w rewanżu. Na AA z kilkoma wzmocnieniami (i osłabieniami Porto po żółtych kartkach) powinno być lepiej.
15.04.2015 22:40
Oj, chyba Lewy był faulowany w tej ostatniej akcji. Po drugiej bramie się obudzili, ale będzie ciężko wyciągnąć lepszy wynik. Trudno grać jak takich dwóch geniuszy w 10 minucie psuje plan na cały mecz... Liczę na wyrównanie - to będzie dobry wynik przed rewanżem.
15.04.2015 21:35