Zieliński to inny profil, my potrzebujemy ktoś kto potrafi rozegrać od tyłu, wziąć piłkę i kreować. Jeszcze gdyby potrafił odebrać, to już całkowicie.
10.09.2022 19:21
@dudzik7 "Ale karny nie powinien być,najpierw Chłop oddał strzał a później stykają się nogi."
Jakie to ma znaczenie? Od wielu lat liczy się skutek, a nie to co wydarzyło się wcześniej. Dziś nie ma znaczenia, to kto pierwszy dotknie piłki.
10.09.2022 19:16
Niestety z każdym kolejnym meczem, potwierdzają się moje przemyślenia z poprzedniego sezonu. Bez porządnego wzmocnienia środka pola, nic się nie zmieni. Choćbyśmy kupili 10 Kane'ów, bez topowego środkowego, który potrafi odebrać, rozegrać, wziąć ciężar na siebie, nic się nie zmieni. Kimmich stracił blask, Goretzka nigdy tego nie potrafił.
My nawet z tak przeciętnymi drużynami mamy problem w utrzymaniem się przy piłce, z narzuceniem swojego stylu, z uspokojeniem.
Środkowy pomocnik, ale z topu, nie jakiś Laimer, powinien być naszym celem na przyszłe lato.
10.09.2022 18:31
Uff, już się zaczynałem obawiać o męczarnie do samego końca, brawo!
10.09.2022 16:07
@seba Rozbijać, po co? Skoro my i tak mamy problem w przetransportowaniem piłki pod ich pole karne. Nas tam nie ma.
03.09.2022 17:24
@hoodykr Dziewiątka, dziewiątką, ale my nie jesteśmy w stanie utrzymać piłki, uspokoić, poklepać. Union co raz przeprowadza ataki.
03.09.2022 17:12
Najgorsze jest to, że w takich meczach chyba brakuje nam "9".
03.09.2022 17:08
@Fari Przez Premier League jest też więcej ludzi, co przekłada się na to, że tak jak rok temu oglądałem na TV, tak teraz zależy od pory meczu. Np. w okolicy 14 opaliłem Everton Liverpool, i śmiagło. Jednak teraz, kiedy tych meczów jest więcej musiałem przełączyć się na telefon.
03.09.2022 17:06
Ja wykupiłem prosto od Viaplay, na TV - samsung 2-3 lata - tnie jak cholera, ale na tel. śmiga aż miło ;) Na lapku też ok.
Edytowano : 2022-09-03 17:02:01
Najgorsze jest jednak to, że od roku to w sumie nic się nie zmieniło.
03.09.2022 17:00
@Edmund Z dwa tygodnie temu, a może tydzień temu? Tak czy siak chyba pisał o tym Kicker. Mazraoui tragedia. Nie radzi sobie taktycznie, problemy w defensywie, to na dodatek ma problemy z intensywnością. Intensywność jest również problemem Gravenbercha.
29.08.2022 18:43
@admin Niby tak, trochę zawalił nas skauting, stąd ostatnie zmiany. Jednak uważam, że jest to dobry kurs dla naszego klubu. Powinniśmy wyławiać okazje, ściągać młodych, dawać szanse w rezerwach, jakieś wypożyczonko na ogranie i podbicie ceny, ocena przydatności dla pierwszej drużyny, i ewentualna sprzedaż, albo kariera jak Musiala. Oczywiście wszystko z myślą o pierwszej drużyny. Tak to już jest, że na 10 jeden wypadli, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby resztę dobrze spieniężyć.
16.08.2022 15:57
Przez lata powtarzano, że Bayern nie handluje zawodnikami, to nieetycznie, nie w duchu klubu...
No i pięknie, że wreszcie zrozumieli, iż bez sprzedaży nie będzie na wydatki. Tak to powinno wyglądać, ścigamy młode talenty, okazje z rynku, za grosze, lub za darmoszkę przy wygasających kontraktach. Później wypożyczonko, i sprzedaż po roku, dwóch, jeśli nie rokuje.
Taki trochę FM, ale gdzieś trzeba szukać środków. Spójrzcie ile my kasy wyciągniemy na tych płotkach. 20 Nianzou, 12 Roca, 12 Richards, 9 drugi Richards. Oby częściej.
16.08.2022 15:39
@buuuU Po co tworzyć nowe stanowiska, jak masz problem pytaj z chęcią pomożemy ]:>
10.08.2022 07:57
No nie wiem. Jak dla mnie to przy takiej formie Musiali i stylu preferowanym przez Julka, może nawet na ławce wylądować.
05.08.2022 16:11
Ze względów marketingowych mogłoby się opłacić, sportowo też daje radę. Tylko że my mamy dość duży ścisk z przodu. Mane, Muller, Sane, Gnabry, Coman, Musiala, i trzeba ich jakoś upchnąć, gdyby doszedł Ronaldo - pewnie przyjęliby go jak swojego, ale z czasem mogłyby pojawić się kwasy. Zwłaszcza ze strony Tomka...
31.07.2022 17:34
@DarthSmd Dużo lepiej niż w ubiegłym sezonie, nie można złego słowa powiedzieć, za to Muller... Jak tak dalej pójdzie, to Julek go odstawi. Zwłaszcza że jest kim zastąpić.
31.07.2022 15:24
Niewątpliwie atutem de Ligta jest wiek i zdobyte już doświadczenie, jednak ci co żyli w przekonaniu, że ściągamy ścianę nie do przejścia, musieli w ostatnich latach oglądać tylko mecze Bayernu. Nie był takim graczem w Juve, masa błędów, nie bez powodu nikt po nim nie płakał. A gdy ogłoszono kwotę wielu zawyło z radości. Wystarczyło poczytać komentarze kibiców Juve, aby wyzbyć się takich oczekiwać względem niego.
Na szczęście jest młody, co prawda nasza taktyka, brak porządnego def. w środku, nie sprzyja grze obrońców. Ale akurat co do niego jestem dobrej myśli, w sumie sam nie wiem dlaczego...
@raaafal Po prostu go ogrywają.
31.07.2022 09:08
Maszyna ruszyła :)
30.07.2022 21:26
No i gitara, teraz pójdzie z górki.
30.07.2022 20:48
@Marienplatz Jest też Stanisic, który w meczach rep. na poziomie Francji prezentował się bardzo dobrze. Więc jakaś alternatywa jest. Jednak chyba nie spodziewali się, że Mazraoui będzie miał takie braki.
29.07.2022 15:13
@Mathias Niekoniecznie, po prostu czekają na rozwój sytuacji. Jeśli zaczniemy wygrywać i będzie to jakoś wyglądało, nie sprowadzą napastnika. Jednak jeśli jutro przegramy, a w kolejnych meczach nie będzie lepiej, to wtedy kogoś sprowadzą. Podobnie jak z Pavardem. Chcieli go sprzedać, zobaczyli Mazraouiego i czekają.
29.07.2022 15:10
Takie wypowiedzi z naszej strony są zbędne, podobnie było w przypadku PSG. Na co to komu?
Ale z drugiej strony jak czytam, że Barca wciąż wisi 15 Bordeaux za Malcoma, a mimo to szaleje na rynku, to coś jest nie tak. 15 mln dla Bordeaux, które ma 40 mln w plecy i grozi degradacja do trzeciej lig.
Edytowano : 2022-07-29 12:36:09
@King Czy przypadkiem FFF nie zostało już spuszczone w kiblu?
29.07.2022 12:35
Biorąc pod uwagę, że w samej Miedzi Legnica gra z dwóch wychowanków Barcelony - nie napawa to optymizmem ;D
A tak na poważnie, tak to powinno właśnie wyglądać.
29.07.2022 08:59
@tapczan W BL potrafił postrzelać i to pod skrzydłami Juliana.
28.07.2022 16:30
Oczekują więcej od Czupo :D
28.07.2022 15:18
Co za zaskoczenie. Żodyn się nie spodziewał.
Z Holandii można brać tylko największe gwiazdy, talenty, i to też z zastrzeżeniem, że muszą dostać czas na adaptację w nowych warunkach.
Nie od dziś wiadomo, że w Holandii mamy piłkę na innym poziomie intensywności niż w ligach top5. Tam stawiają na inne aspekty, treningi tylko z piłką, gra z piłką przy nodze, fajna ofensywna piłka, ale w obronie meksyk, taktyczna bryndza. Wystarczy obejrzeć dowolny mecz Ajaxu z ekipami środka i dołu tabeli, zabawa w chodzonego na połowie przeciwnika, chodzonego, tam się nie biega, nie mówiąc o pressingu. Owszem Ajax ścigając top ligi, jest w stanie wejść na najwyższy poziom w pojedynczych meczach LM, ale dla piłkarzy przejście na intensywność gry jak w topowych ligach, kończy się tak jak widać na przykładzie poszczególnych piłkarzy, którzy wyjechali. Zawód i męki.
27.07.2022 20:58
@Pir5 Gravenberch to uczniak z Eredivisie, nie tacy jak on przepadali w poważnej piłce. Dziś to nie jest żadne wzmocnienie, a melodia przyszłości, która nie wiadomo jak wybrzmi... Wczoraj powiedział, że, najpierw to musi przyzwyczaić się do intensywności treningów.
Można, bo naszą największą bolączką był i jest środek pola, a ta pozycja nie została realnie wzmocniona. Nawet nie obrona, owszem traciliśmy wiele głupich goli, wiele błędów indywidualnych popełnili nasi zawodnicy. Ale to brało się w dużej mierze z wielkiej dziury w środku pola, w którą przeciwnicy szybkimi kontratakami wchodzili jak w masło, a my narażaliśmy naszych obrońców na indywidualne pojedynki. Nie ma przypadku w tym, że już Kovac chciał porządnego środkowego. Flick również chciał wzmocnień w środku, aż odszedł...
Bez porządnego grajka w tej formacji nic się nie zmieni, żaden de Ligt, czy Mane nie pomoże. Gdyż to środek pola jest kluczową formacją, zarówno do konstruowania ataków, jak i bronienia. Nadal będzie dziura w środku, a w meczach z topem będziemy mieli problem z narzuceniem warunków i przeprowadzaniem ataków, które nie będą polegały na grze do boku i może jakaś wrzutka wejdzie, albo Comanowi uda się jakiś drybling.
26.07.2022 08:58
@Patryk233 Przecież oni od roku nie są w formie, Goretzka ponownie kontuzjowany. Po co nam kolejny gracz, który na poziomie LM, czy czołówki BL, nic nam nie daje? Nam potrzeba realnej konkurencji, zawodnika który potrafi rozegrać, wziąć ciężar gry na siebie, lidera, który podczas słabszej formy Kimmicha będzie w stanie przewodzić. A jeszcze gdyby był dobry w destrukcji, to już całkowicie. Reszta tego nie potrafi, a i Joshua ostatni pik formy miał... Dwa lata temu?
Nasz obrona wygląda jak wygląda. właśnie poprzez dziurę w środku. I jest od kilku sezonów. Wielka dziura w środku.
25.07.2022 23:58
Kolejny zmiennik, ehhh, w środku potrzebujemy jakości, zawodnika ze ścisłego topu, na poziomie LM. Sam Kimmich tego nie pociągnie.
25.07.2022 23:30
Tak, zwłaszcza w ataku. W środku pola również sama jakość...
24.07.2022 12:35
Nie dziwię się, wynegocjował taką pensję, że nikt inny tylko by mu nie dał. Oby się ogarnął i ustabilizował formę na wyższym poziomie niż dotychczas.
24.07.2022 12:33
@Mort Tak jak napisałeś, trzyma stały poziom, ale nie jest to poziom na Bayern. Nie daje różnicy na swojej pozycji. Jednak pierwszy występ Mazrauoiego nie napawa optymizmem.
Ja bym ryzykował ze Stanisicem. Oglądałem mecz Chorwacji z Francją i ich tle wyglądał bardzo dobrze. Jeśli zdecydujemy się na sprzedaż Pavarda, nie powinniśmy ślepo stawiać na Mazraouiego.
24.07.2022 11:29
@Matilegolas "A tak wiemy, nad czym pracować."
Od roku "nad czymś" pracują, i jest tylko gorzej. Nie widać postępu. Przepaść względem tego co było za Flicka, inny Bayern.
A prawda jest taka, że z tym trenerem i bez porządnego środkowego pomocnika, obraz gry się nie zmieni.
24.07.2022 11:23
Coś mi mówi, że po tym co w pierwszym meczu pokazał Mazraoui, tak łatwo go nie puszczą... Zresztą, dzisiejsza pierwsza 11 może to sugerować.
24.07.2022 11:07
@BAYERNod1995 "Takie mecze są od tego żeby próbować, eksperymentować itd."
@tapczan W Monachium trzeba jeszcze zdecydowanie potrenować"
@Matilegolas "Zwyczajny pokazowy sparing"
Eksperymentować? Przecież my wyszliśmy 10/11 podstawowym składem, cała jedenastka gra i trenuje od roku. Kurła ludzie. Mecze towarzyskie to powinna być formalność, a nie walka z samym sobą, i nieumiejętność konstruowania akcji. Dla City to też był tylko sparing, a mimo to potrafili narzucić swoje warunki, przejąć kontrolę nad mecze, i tworzyć sytuacje.
24.07.2022 11:02
Po prostu potrzebujemy porządnego środkowego pomocnika, takiego który będzie potrafił wziąć ciężar gry na siebie, rozegra, zaasekuruje, podejdzie pod przeciwnika. Konkretnego grajka, nic więcej. Bez tego będzie bryndza w defensywie, a w meczach z topem problemy w ofensywie. Kimmich - który i tak od roku jest w kiepskiej formie - potrzebuje solidnego wsparcia. Goretzka tego nie daje, Sabitzer tego nie daje. A i Graverberch tego nie da - on nawet w Ajaxie nie był orłem, a nie tacy kozacy z Eredivisie przepadali.
Szkoda, że nasi decydenci tego nie widzą, a w zamian bawią się w jakieś wynalazki z Francji i Holandii.
Edytowano : 2022-07-24 10:58:12
Nie mówiąc o jakimś pewniejszym trenerze...
24.07.2022 10:54
Lepszej okazji na ściągnięcie porządnego środkowego pomocnika, nie będzie. Pomocnika, który pomorze załatać Kimmichowi środek, który będzie potrafił rozegrać, wziąć ciężar na siebie, podostrzyć.
Lucas mógłby pokryć pozycję Daviesia, a Laimer za rok. De Jong byłby dobrą opcją, może Tielemans.
Edytowano : 2022-07-18 16:11:09
Pomoże*
18.07.2022 16:08
Być może Mazraoui okaże się jeszcze większym przeciętniakiem niż Pavard, ale w obecnej sytuacji Francuz jest zbędny. Zwłaszcza, że jest jeszcze Stanisic, który na poziomie reprezentacji - mecz z Francją - dawał radę. W nowym sezonie powinniśmy dać mu okazji do grania.
Kouassi na wypożyczenie, a my zostajemy z Lucasem, De Ligtem, Upą, i Richardsem.
18.07.2022 08:02
@Matilegolas Na Bundesligę powinno wystarczyć...
17.07.2022 14:38
@bawaria42 Raczej czwórką z przodu:
Sane . Mane . Gnabry . Coman
Kimmich . Goretzka
Davies . Lucas . De Ligt . Mazraoui
Neuer
Jednak niezależnie od ustawienia, bez konkretnego wzmocnienia do środka: Gravenberch i Laimer takimi nie będą, w kolejnym sezonie będziemy mieć dziurę w środku. Potrzebujemy zawodnika potrafiącego rozegrać, przetrzymać piłkę, a przy okazji podejść pod rywala. Goretzka tego nie potrafi, Laimer to nie ten poziom, a Gravenberch niewiadoma. Piłkarze z Eredivisie po wyjeździe z ligi dostają głównie w ryja, a on nie był nawet kluczowym graczem Ajaxu.
17.07.2022 11:16
@AdiFantasti Liverpool grał bez klasycznej, porządnej 9, kombinowali z Mane - ściągnęli Nuneza.
City nie miło porządnej 9, kombinowali bez, aż Pep ściągnął Haalanda, bo w krytycznych momentach LM zawsze czegoś brakowało...
No, ale jak widać musimy na własnej skórze przerobić, to co inni już zrozumieli.
Najgorsze jest to, że bez porządnego środkowego obok Kimmicha w kolejnym sezonie będziemy mieć dziurę w środku.
17.07.2022 10:43
Koszulka idealna, biere. Szkoda, że w tych z okazji 10 mistrzostwa nie ma wersji bez tej dziwnej 10.
08.07.2022 20:34
@DonJupp4ever Gdzie ta jakość w środku pola?
Kimmich musi dojść do formy, podobnie nazwiska, druga połowa sezonu w ich wykonaniu to tylko "nazwiska" - muszą się ogarnąć.
Sabitzer każdy ma oczy.
Gravenberch to melodia przyszłości, może coś z niego będzie, może nie. Nawet w Holandii miał problemy, a każdy widzi jak radzą sobie większe nazwiska, lepsi piłkarze od niego po wyjeździe z Halandii.
Laimer, pozom Sabitzera.
Musiala, dobrze rokuje, na zmianę może być.
Gdzie ta jakość? Wypada Kimmich i nie mamy lidera, zawodnika przez którego będą szły piłki, który będzie regulował tempo gry. Każdy wie jak spada nasza jakość bez Kimmicha w formie, lub bez niego.
Który z tych graczy - Sabitzer, Laimer, Gravenberch, Roca - daje nam jakość w spotkaniach przeciwko europejskiemu topowi? Zresztą, nawet do Goretzki można mieć wątpliwości.
Stado średniaków + Kimmich i Gortezka bez formy, oraz Musiala, który dobrze roku.
02.06.2022 07:52
Czyli tak jak myślałem, kwestia interpretacji. Wg. Brazzo oferta, to wymiana opinii podczas rozmowy.
- chcemy 3 lata umowy, i 5mln podwyżki,
- max do 2024, a później się zobaczy...
22.05.2022 13:18
@Ivan7 Pobił rekordy innego sprzedawczyka.
21.05.2022 20:14
@Piter1985 Uroki whoscored, sofascore.
21.05.2022 11:12
Widać, że BVB poczuło krew, zbroją się aż miło.
Chyba każdy ma, a przynajmniej powinien mieć świadomość - zwłaszcza w klubie - że jeśli zawalimy obecne okienko transferowe, a nowi zawodnicy nie okażą się realnymi wzmocnieniami, możemy stracić mistrzostwo na dłużej niż sezon.
W Dortmundzie to wiedzą, już rok temu Watzke mówił, że jak nie teraz to nigdy. Pomylił się o rok. Nadchodzące okienko transferowe, sezon, zdecydują o naszej przyszłości na najbliższe lata.
Drugi raz Lewy, Neuer, Muller, Ribery, Robben, i reszta nie spadną nam z nieba. Dziś obraca się innymi pieniędzmi.
21.05.2022 10:09
Byle nie Haller lub Schick i będzie dobrze.
20.05.2022 09:17
Jeśli ktoś myśli o Kalajdzicu w kontekscie pierwszej 11, to grubo odleciał. Nie pasuje do stylu Julka, do monachijskiej pilki. Jednak musimy pamiętać, że taki dwumetrowy drąg może przydać się w ważnych meczach, gdy brakuje nam jakości a jedynym rozwiązaniem są dziesiątki wrzutek, pewnie od czasu do czas ktoś trafi go piłka w głowę.
18.05.2022 19:35
@obiektywizm Kimmich przedłużył, ale jestem w stanie założyć się, że za dwa lata - jeśli powróci do formy - będziemy mieć takie same rozważania jak dziś z Lewym, sprzedać już teraz, czy w przyszłym roku oddać za darmo.
Muller przedłużył, gdyż nikt z topu by go nie wziął, nie z taką pensją.
@007 Jest to dość łatwe do zrozumienia, Barca jest bardziej medialnym klubem, a tego dziś lewy potrzebuje - nie kolejnego tytułu Bundesligi, który nic mu nie da. Cały świat będzie obserwował jego rywalizację z Mbappe, Benzemą.
18.05.2022 06:46
@malignantpixie I to jest w tym wszystkim najzabawniejsze, jeśli planują z nim coś więcej, od razu nasuwa się pytanie, to jak my chcemy grać? No chyba, że wychodzą z założenia - jakoś to będzie.
Jak zmiennik Lewego, jako dwójka na przyszły sezon jeszcze ujdzie, ale jedynka? Nie do taktyki Julka.
Na szczęście w przyszłym roku wygasają kontrakty kilku ciekawym graczom,
16.05.2022 18:44
@obiektywizm Prawda jest taka, że nawet gdyby chcieli, to i tak go nie puszczą, gdyż nie byli gotowi na ten ruch. Nie mają przygotowanej alternatywy. Dziś zbyt wiele pozycji wymaga załatania, aby bawić się jeszcze w szukanie następcy Lewego.
Za to za rok, coś wyrzeźbią i może uda się wyciągnąć Dembele z OL, pewnie Kalajdzić, może Jesus, albo Maupay, albo inni Firmino, któremu kończy się kontrakt.
Podobnie wygląda sytuacja ze środkowym obrońcą, za rok wielu fajnym zawodnikom wygasa kontrakt. Więc nie dziwię się jeśli to wypatrzyli, i przyszły sezon chcieli zrobić przejściowym z Pavardem, z ostatnią szansą dla Kuassiego, z decydującym testem dla Lucasa i Upa.
Lista piłkarzy, którym wygasa kontrakt wygląda obiecująco, mam nadzieję, że tego nie spierdolą i już dziś robią podchody np. pod Skriniara. No chyba, że za chwile Chelsea i ManU ruszą na łowy...
15.05.2022 16:12
@admin Lewemu może już po prostu nie zależeć na kasie, a na budowie globalnego wizerunku. Rywalizacją z Benzemą będzie żył cały świat. W Niemczech pewnego poziomu już nie przeskoczy, Barca wywinduje go na kolejny level, a to będzie mega sprawą przed przejściem do MLS na koniec kariery. Nie mówiąc o tym, że Barca potrafi w kreatywną księgowość, a Lewy za chwilę pewnie ogłosi nowy kontrakt reklamowy załatwiony przez Barcę - o czym swojego czasu mówił np. Borek
15.05.2022 14:34
@Edmund Nikt nie musi kłamać, kwestia interpretacji. Doszło do rozmowy Brazzo z Zahavim, który chciał 3 letniej umowy, a Brazzo odmówił. Max 2 lata i x podwyżki,
Bayern może taką wymianę zdań traktować jako ofertę. A Lewy może czuć się urażony faktem, że nikt z klubu nie przyszedł z gotowcem na papierze.
- zagrałeś w tylu meczach, strzeliłeś tyle goli, o to oferta na którą zasługujesz*
* tak to powinno wyglądać względem klubowych legend, a Lewy taką jest i będzie niezależnie od tego, czy komuś to się podoba, czy nie, i tak powinien być traktowany.
Edytowano : 2022-05-15 14:12:00
I tak to pewnie wyglądało. Lewy nie dostał nic na papierze, klub nie przygotował dla niego gotowej oferty - przez co Lewy twierdzi, że nic nie dostał. A Bayern uważa, że wymania zdań z Zahavim w której odmówiono 3 letniego kontraktu, max 2 i lekka podwyżka, jako ofertę ze strony klubu. Tyle.
15.05.2022 14:07
@Sopariev Obie strony mogą mówić prawdę, ale też i obie mogą inaczej interpretować kwestię "oferty".
15.05.2022 13:53
@vaterland Lewy, Alaba, Thiago, Sule, następny będzie Gnabry, który od samego początku mówił, że kiedyś chciałby wrócić do Anglii, a że otworzyła się opcja na Hiszpanię, Nauer ma 36 lat, a Muller 33, za chwilę będzie jeszcze mniej wartościowy w ważnych meczach niż obecnie. Pewnie i Sane długo nie wytrzyma, a przy braku wartościowych wzmocnień za dwa lata o tej porze będzie zastanawiać się, czy sprzedać Kimmicha już teraz, czy w przyszłym roku oddać za darmo, gdyż będzie to dla niego ostatnia szansa na spróbowanie innej ligi, innej drużyny z topu.
Reszta to pionki. Piłkarze którzy nie stanowią o naszej sile, nie sprawiają, że jesteśmy lepsi.
A no i Davies wkrótce zacznie przebąkiwać o nowych bodźcach, które napędzą jego karierę.
15.05.2022 13:37
Mnie najbardziej boli fakt, że przespaliśmy, nie wiedzieliśmy jak, kim - skauting leży i kwiczy - i przez ostatnie dwa lata, kiedy było wiadomo, że jest bliżej niż dalej jego końca w FCB, kiedy w każdej rozumnej głowie rodziła się myśl, iż powoli trzeba szukać następcy, my poszliśmy na łatwiznę z Czupo, i nie sprowadzaliśmy młodych, utalentowanych napastników, którzy pełniliby rolę dwójki, i mogliby uczyć się od Lewego jakże niemieckiego profesjonalizmu, pracowitości.
15.05.2022 12:50
"Transfer Javiego Martineza był ważnym znakiem wewnętrznym i zewnętrznym, że do Bayernu wstępuje duch optymizmu. Musieliśmy zareagować na poprzednie niepowodzenia"
No i brawo, jest to jeden z głównych powodów, dla którego ważni piłkarze tak masowo chcą opuścić Bayern. Brak transferów, które napełniają optymizmem, dają poczucie siły. Potrzebujemy głośnych nazwisk, topowych graczy, którzy dadzą nadzieję tym co pozostali, inaczej exodus będzie się pogłębiał. A nam z każdym rokiem trudniej będzie utrzymać, przekonać do pozostania tych co już mamy, jak i ściągnąć "gwiazdę", czy to ligi czy czy kogoś z zewnątrz. Za chwilę pojawi się temat Lucasa, Davisa, a za dwa lata - jeśli nie zmienimy polityki transferowej - oczywiście najpierw Brazzo, Oli, Hainer won - będziemy mierzyć się z dylematem, sprzedajemy Kimmicha i Sane, już teraz, czy w przyszłym roku za darmo? Tak będzie, Oni również tak jak Alaba, Lewy, Thiago, Gnabry, będą chcieli spróbować czegoś nowego.
Najbardziej wkurza mnie to, że już z cztery lata temu przewidziałem, że jeśli nie zmienimy polityki i nie zaszalejmy - ale mądrze, Lucas to była głupota za którą Uli zapłacił głową - jeśli nie zaczniemy rotować, sprzedawać, doprowadzimy do tego co mamy dziś.
W jaki sposób chcemy przekonać Mane, Pogbę, - tak wiem, mówię o plotkach - itd. do przyjście do nas? Nie ma szans, bo Barca, Real, PSG, City, Liverpool, bardziej grzeją wyobraźnię. Byliśmy na szczycie, i już dwukrotnie, a jeśli weźmiemy pod uwagę 2001, trzykrotnie przespaliśmy szansę na zrobienie kroku do przodu, i umocnienie swojej pozycji, na rynku transferowym.
Na czwartą szansę poczekamy xx lat.
15.05.2022 12:29
To jest przerażające jak oni bardzo się pogubili. Jeszcze kilka lat temu można było odnieść wrażenie, że planują działa na dwa lata, rok do przodu, o czym świetnie świadczy np. wyciągniecie Lewego z BVB itd.
Dziś zasuwają po omacku, nie wiedząc co wydarzy się jutro. Nie spodziewali się odejścia Thiago i Alaba, brak następców. Nie spodziewali się odejścia Sule, do dziś drapią się po głowie, przesypiając możliwość zakontraktowania co najmniej 3 fajnych środkowych. A dziś są nieprzygotowania na odejście Lewego, pewnie w popłochu przeglądają transfermarkt w poszukiwaniu dostępnych napastników - a tam nic.
Dam sobie ptaka obciąć, że nie mają rozpisanych wariantów na skrzydła po tym, gdy Gnabry zdecyduje się odejść.
Dramat. Jeśli w przyszłym roku Lewy i Gnabry odejdą za darmo, cała trójka powinna dostać zakazy stanione na AA.
@DarthSmd Za rok wygasa umowa Kalajdzicowi, a on od dawna im się podoba...
13.05.2022 18:12
To jest bardzo dobre wyjaśnienie, piłkarze mają ego x 10 względem przeciętnego zjadacza chleba. Spojrz na Mullera, niby za klub oddałby wszystko, ale jak usiadł ma ławce, zaczas wzniecać bunt i latać na skargi. Nagle okazało się, dobro klubu jest mniej ważne id jego komfortu.
Thiago jak chciał odejść, to kub do samego końca myślał, że zostanie.
Piłkarze już tak mają.
13.05.2022 09:18
"Nie każdy musi "kochać" klub i spędzić tu całą karierę."
Rummenige nie kocha Bayernu, bo odszedł do Włoch? Gerd Muller nie kochał Bayernu bo odszedł do USA? Beckenbauer nie kochał Bayernu?
Muller nie kocha Bayernu, bo swojego czasu strzelił focha i chciał odejść - bo nie grał? Gdy klub jest w trudnej sytuacji, ten chciał podwyżki? Pieniądz ponad miłość?
Nie wymyślaj.
13.05.2022 08:52
To nie jest konflikt na linii Julek - Brazzo, czy wcześniej Flick - Brazzo, a Julek/Flick vs. zarząd. Bośniak wykonuje tylko polecenia, jest pośrednikiem, którego zatrudnił Uli bo Carlo Ancelotti mu dupę zawracał - w dużym uproszczeniu.
A mnie sytuacja coraz bardziej niepokoi, ściągnęli sobie wymarzonego trenera i nie są w stanie sprostać jego oczekiwaniom względem kształtu kadry. Jest chyba jeszcze gorzej, niż w moich wyobrażeniach. Chyba sami są w szoku, jak dostali po dupie od polityki pt. "szeroka kadra nie jest dobra", a skala transferowych niepowodzeń ostatnich lat ich przytłacza. Laimerem, Mazraouim, tego nie załatamy. I tylko słaba liga trzyma nasz na topie.
11.05.2022 07:58
Nie możecie mieć do niego pretensji, on od początku mówił, że kiedyś chciałby wrócić do Anglii. Więc gdy pojawiły się pierwsze głosy o możliwym odejściu, akurat co do niego nie miałem złudzeń.
Staliśmy się zakładnikami wąskiej kadry.
10.05.2022 22:25
Akurat Sosa to dobry piłkarz, biorąc pod uwagę ostatnie dwa lata Daviesa, gdyby nadążyła się sposobność, warto w niego zainwestować.
09.05.2022 18:21
@tapczan Dokładnie tak było. Bayern w ostatnich dekadach brał wszystko co było najlepsze na niemieckim rynku.
Edytowano : 2022-05-09 18:16:46
No ale coś się zepsuło. Nie mam na myśli Haalanda - on byl poza naszym zasiegiem - ale ciebie, i tobie podobnych, którzy umiejszają transferową rolę Bayernu ostatnich 30 lat.
09.05.2022 18:13
Zamiast ściągać piłkarzy na ławkę, powinniśmy wreszcie kupić kogoś do pierwszego składu, kogoś kto będzie w stanie rywalizować z Kimmichem i Goretzką, kogoś kogo będzie można wystawić w pierwszym składzie w ważnych meczach. No ale po co...
09.05.2022 18:07
@Pir5 Tak, wszyscy won! (to cytat z Cejrowskiego) Brazzo, Kahn, ten od adidasa, a Uli jeszcze dalej od klubu, plus Julian. Kalle powinien powrócić, bo już nie raz potwierdził, że wie o co chodzi, że ma głowę na karku, i to wokół niego powinny uformować się nowe władze, niekoniecznie byłych piłkarzy FCB.
Dziś Bayern wymaga grubej przebudowy, i grubych transferów - na własne życzenie - a jak uświadomicie sobie, że w przyszłym roku za darmo może odejść Lewy i Gnabry, wtedy ogarniecie skalę zaniedbań. Już tego lata potrzebujemy +/- 5 wartościowych graczy, nie pionków na ławkę typu Laimer, a zawodników, którzy będą w stanie wskoczyć do pierwszego składu i ciągnąć naszą grę w ważnych meczach. Ta wiem, nie ma pieniędzy.
Zdobyliśmy mistrzostwo w ogórkowe lidze, mając dwukrotnie większy budżet niż konkurencja, pokłony. My jesteśmy Bayern i same tytuły to za mało. A jeśli nie wymienimy głównodowodzących, jeśli nie zatrudnimy fachowców, za dwa lata będziemy marzyć o mistrzostwie,
09.05.2022 11:34
Zmiana trenera nie pomoże, po pierwsze, nikt wartościowy nie przyjdzie. Po drugie, tu potrzeba solidnych wzmocnień. Hoeness, Brazzo, i spolka, rozpieprzyli zespół. Potrzeba solidnych wzmocnień, liderów, pozbycia się ogórków, oraz lamusów dla których Bayern, to tylko okazja do zarobienia dużych pieniędzy. Najgorsze jest to, że od 4-5 lat robiliśmy wszystko, aby kadra wyglądała jak wygląda. Wszyscy won!
09.05.2022 07:24
I jeszcze jedno, my go chcieliśmy, ale wg. mediów zgłosiliśmy się za późno, Nico byl juz po słowie z BVB...
03.05.2022 08:24
Nie tak to powinno wyglądać, nie tylko dlatego, że tracimy kolejnego utalentowanego Niemca, ale bylby pewniejszą opcją niż szczawik z Holandii.
02.05.2022 22:42
Nie ma lepszego sposobu na wymuszenie solidnych wzmocnień, niż danie grać zmiennikom. Inną kwestią jest to, czy Julian taktycznie ogarnia - moim zdaniem nie, jest dużo gorzej niż każdy mógł się spodziewać.
30.04.2022 17:41
No i bardzo dobrze, że chce. Jego prawo, a nasz problem, który sami sobie zgotowaliśmy. Dziś jesteśmy zakładnikami zawodników.
Gdybyśmy mieli nieco szerszą kadrę, gdyby tyle pozycji nie wymagało załatania, moglibyśmy go sprzedać, i szukać tańszych, rokujących graczy. Patrz Liverpool, Luis Dias 3.5 mln netto, Jota 7 mln. sick
30.04.2022 07:20
Kozak, jest wersja bez tej 10?
26.04.2022 19:42
@Sopariev To jest problem całej ligi, nie jesteśmy w stanie utrzymać wybijających się zawodników, co roku odchodzą wartościowi gracze, a w zamian nie sprowadzamy takowych z Hiszpanii czy Włoch, tylko łowimy talenty, które się tu ogrywają by odejść do lepszej ligi.
Nawet 30 letni Kostic za chwilę wyfrunie do Interu.
Bundesliga bardzo potrzebuje mocnego Lipska, BVB, Eintrachtu. A ja z każdą kolejną edycją europejskich pucharów, coraz bardziej przekonują się do zniesienia 50+1. Infrastruktura, kibice, jak w żadnej innej lidze, brakuje tylko gotówki.
20.04.2022 09:38
"Bayern nie może sobie na to pozwolić, jak w Anglii, gdzie na ławce siedzą piłkarze, za 80-100 mln €"
OK, i mamy odpowiedź. Nie ściągniemy porządnego środkowego obrońcy, bo Lucas nie może siedzieć na ławce...
20.04.2022 09:20
@tapczan "gdzieś indziej jego pobyt będzie bez żadnej historii i znaczenia."
Bzdura, transfer do Barcelony będzie miał wielki wpływ na jego PR, cyferki w social mediach poszybują mu w górę. Co przed transferem do MLS będzie miało spore znaczenie, a on sam marketingowo wejdzie do najwyższej ligi.
Sorry, ale w Bayernie osiągnął już sufit. Nawet pobicie rekordu Mullera nie będzie miało wpływu na jego pozycję w Niemczech, nie mówiąc o światowe piłce.
Jak zauważył wczoraj Borek w Bundestalk, przez tyle lata, przy tylu zdobytych golach, trofeach, Lewy nie doczekał się dużej kampanii reklamowej na niemieckim rynku. A to ma znaczenie. Barca pewnie w ramach pokrycia kontraktu załatwi mu jakiś kontrakt reklamowy, może z tymi arabuskami o których była mowa?
Edytowano : 2022-04-20 09:16:22
Chciałbym aby Lewy został, ale też nie zakrzywiajmy rzeczywistości, że przejście do Barcelony nic mu nie da.
20.04.2022 09:15
@WayeThe Nie mówiąc o tym, że jako jedyny z nich powinien ją dostać...
19.04.2022 19:56
Odleciałeś bardziej niż ja xd
19.04.2022 19:36
Czekaj, czekaj, Sabitzer był gwiazdą, liderem, Lipska - w Bayernie piłkarsko poległ. Teraz celujemy w Laimera, który jest piłkarsko jeszcze słabszy od Sabitzera... Albo chcemy Sabitzerowi stworzyć optymalne warunki do gry, poprzez sprowadzenie rodaka, i stąd Laimer, albo kogoś powaliło.
19.04.2022 19:23
@kibicod2007 Sorry, ale kogo byś chciał za Lewego? Nikogo z topu nie sprowadzimy, żaden czołowy napastnik z TOP4 lig, do nas nie trafi. Przespaliśmy Vlahovica, Haaland nie dla nas, o Schicki, nawet nie chcę myśleć... Z młodych obiecujących - dostępnych - Nunez jest dziś nr.1.
Tylko w tej edycji LM strzelił 2xLiverpoolowi, 2xBarcelonie, nam i Ajaxowi - więc coś potrafi, a biorąc pod uwagę, że dobrze radzi sobie w grze kombinacyjnej, jest ruchliwy, szuka sobie miejsca, pasowałby do nas.
Kogo byś chciał?
Nie patrz na wymianę z Barcą i PSG, przez pryzmat poszczególnych zawodników, a jak na układankę, która ma doprowadzić do sprowadzenia Nuneza, a przy okazji poszerzylibyśmy sobie opcje w ofensywie i środku pola.
Jeśli okaże się, że Lewy i Gnabry nie przedłużą, musimy sobie przekalkulować, czy za rok damy sobie z tym radę, czy jednak lepiej już tego lata przeprowadzić wymianę i obniżyć koszty.
19.04.2022 17:08
@Murphy123 Mało tego, dziś i tak żaden klub nie da im więcej. Więc o podwyżkach nie powinno być mowy.
19.04.2022 16:03
Widziałbym to tak, jeśli Lewy i Gnabry nie chcą przedłużyć, poza Mazraouim i Gravenberchem działamy tak:
Lewy do Barcelony, w zamian bierzemy Depaya +20/30 mln.
Gnabry do PSG, wymieniamy na Paredesa (PSG chce rozbić grupę Neymara)
@Ivan7 Nie, w piłce, również chodzi o to, aby być kreatywnym.
Edytowano : 2022-04-19 15:47:53
No i Muller.
19.04.2022 15:43
@Reeken89 Aż takimi dzbanami nie są. 24/25 mln kontraktu dla Lewego pokryłoby umowy Depay i Nuneza. Depay ma dziś 5 netto. Dostałby z 12, reszta dla Nuneza.
Paredes ma umowę do 2023, +/- 30 mln dla PSG, a zwolni się pensja Sabitzera, Tolisso, Roki. Taki dziczek bardzo by nam się przydał, w parze z Kimmichem - miodzio, do tego Goretzka i może byśmy środek załatali.
Jeszcze lepsza opcja, wymieniamy Gnabriego na Paredesa,
PS ale proste xd
19.04.2022 15:32
@Reeken89
Sarr i Roca i tak nie grają, nic nie znaczą. Sabitzer gra piach, Tolisso ciągle na L4, nie można na niego liczyć.
Kwestia zastąpienia Lewego, Gnabriego, i Sule - za Sule Pavard ;D
Ja bym to widział tak (nie jest to scenariusz marzeń).
Dogadujemy się za Barceloną, do niech idzie Lewy, do nas Depay i 20-30 mln. Stajemy na głowie, aby ściągnąć Nuneza (65-75 mln), i ofensywę mamy załataną. Depay grywał już na boku, a biorąc pod uwagę, że Julek chce grać wahadłami, Depay do ofensywy jak znalazł. Albo w parze z Nunez, albo za nim, ewentualnie z braku laku na skrzydle. Oczywiści Gnabry na sprzedaż, aby wystarczyło na Nuneza.
Do środka Gravenberch, a dziś pojawiało się info, że PSG chce się pozbyć części Latynosów, taki Pareses, byłby jak znalazł.
Prawa obrona Mazraoui, na środek Richards z Hoffe.
Nie jest to opcja marzeń, aby jeśli Lewy i Gnabry mieliby w przyszłym roku odejść, lepiej kombinować już teraz.
19.04.2022 15:01
@GuteSpiele Bo to Bayern.
Dla niego pogonili Flicka, wydali kupę kasy, każdy go chciał. Jak sam nie odejdzie nie zwolnią go, nie po pierwszym sezonie. Nasi włodarze nie potrafią przyznawać się do błędu, a tym byłoby zwolnienie Juliana. Nie mówiąc o tym, że nikt z topu przy takiej polityce transferowej nie przyjdzie. Nie znajda lepszego. Każdy trener chce mieć komfort pracy, wplywna ksztalt kadry, dobor zawodników, Julian też długo tak nie pociągnie.
08.04.2022 09:28
@bayern1987dwa Kibice Ajaxu i dziennikarze od Eredivisie, piszą że talent, ale jeszcze za szybko, sezon powinien zostać. Ten rok bardzo nierówny, z przewaga słabych spotkań - tak mówią.
07.04.2022 19:21
@GuteSpiele Przecież nie zwolnią Juliana.
@DarthSmd Gdy o tym napisałem z dwa tygodnie temu @admin się sapał ;) że tak nie można mówić, wybiórcze przykłady... A to aż rzuca się w oczy, jak przeszarżowalismy w placach dla topowych graczy.
07.04.2022 19:14
Obawiam się, że wynik tego dwumeczu zdecyduje o przyszłości Lewego i zwłaszcza Gnabriego.
Klub nie zagwarantuje im, że sprowadzimy 2-3 topowych graczy, którzy podniosą poziom drużyny, jak i morale, zwiększą szane na sukces w przyszłorocznej edycji LM. Stagnacja. Kolejny rok walki o to samo, o kolejny tytuł BL.
Owszem, wciąż jesteśmy faworytem, ale przez naszą politykę transferową wyrżniemy się niestety na ryja. To co przez lata Uli i KHR zbudowali, niszczone jest na naszych oczach, i odejdzie wraz z Lewym, wiekiem Manu i Mullera. Nie znajdziemy godnych następców. Do tego Gnabry...
Jeszcze ten Julian...
Osoby, które postawiły wyżej Salihamidzica nad wizję i komfort pracy Flicka powinny honorowo, dla dobra klubu... poszukać sobie nowej pracy.
07.04.2022 07:24
@Yakub93 van den Beek też grał w LM, Ziyech grał w LM, i Dest, i Neres, i Dolberg, i Kluivert... itd. Przeskok z Eredivisie do lig top 4 jest dla zdecydowanej większości piłkarzy z Holandii bolesny. I tak od lat. Przy takich kosztach, Mazraoui to za duże ryzyko.
06.04.2022 06:38
25 lat, pierwszy dobry sezon, 10 mln kontraktu, co może się nie udać?
05.04.2022 20:39
@Ivan7 Bundesliga nie wyraziła zgody, kluby nie mogą wypożyczać z Ukr i Rus.
04.04.2022 20:21
No i bardzo dobrze, Ginter to grajek za słaby na Bayern, my potrzebujemy kozaka, który resztę naszych pionków poustawia i nauczy grać. Przy którym poczują się pewniej.
Już kilka dni temu pisałem, jeśli mamy sprowadzić kolejnego ogóra, to lepiej tego nie robić, odłożyć, szkoda kasy. A mamy jeszcze w obwodzie Richardsa.
Będziemy słabsi, ale czasem tak trzeba, patrz środki wywalone na Sarra, Roca, Richardsa - tego angielskiego.
Tylko ten Mazraoui, z taką pensją... 25 lat i pierwszy dobry sezon, w przeciętnej lidze...
04.04.2022 08:27
Chciałbym zwrócić uwagę, że Julian chcąc grać wahadlami i 3 z tyłu, nie potrzebuje klasycznych skrzydłowych. Kwestia stanu posiadania. A mamy jeszcze Daviesa, co już zapełnia nam jedno z nich. Wymiana Gnabriego na Nkunku byłaby kapitalnym ruchem w przypadku chęci utrzymania takiej taktyki.
28.03.2022 20:28
Trochę dziwne, ale znają chłopaka, wiedzą co potrafi, jakie ma możliwości, znają mental, wiec akurat w tej kwestii powinniśmy im zaufać. Co jak co, ale w przypadku młodych piłkarzy z klubu nie popełniają błędów w selekcji. Poza Hojbjergiem nikt wartościowy, który mógłby stanowić jakieś wzmocnienie nam nie uciekł, wszyscy w mniejszym lub większym stopniu odpadli z poważnej piłki.
27.03.2022 22:19
@josh1982 Po prostu ktoś obiecał Nubelowi więcej niż mógł, a przy okazji okazało się, że jest za słaby na 1 w Bayernie. Dla niego najlepszą opcją byłoby odejście z klubu, i zakotwiczenie gdzieś, gdzie będzie mógł grać.
26.03.2022 08:13
Potrzebuje gry. Jak nie zacznie grać, może być po nim. Sezon, dwa, może uda się wymienić na Richardsa w Hoffe.
23.03.2022 22:33
@misza Romano podał, że 6.5 + dodatki.
22.03.2022 20:08
@tomeks Flick też nie dawał mu pograć, nie ma przypadków.
22.03.2022 20:04
@Edmund Nie mierz wszystkich swoją miarą, wiele źródeł podaje 17.
https://www.sport1.de/news/fussball/bundesliga/2022/01/fc-bayern-die-gehalter-der-stars-wer-noch-vor-coman-liegt
https://www.goal.com/de/meldungen/fc-bayern-coman-verlängerung-gehalt-vertrag/bltf3b167901410ce19
https://www.spox.com/de/sport/fussball/bundesliga/2109/Diashows/fc-bayern-gehaelter/gehaltsranking-fcb-goretzka-kimmich-jetzt-elite-verdiener-lewandowski-neuer.html
Tak samo jak podają zarobki van Dijka na 11,44 mln funtów.
@Pir5 Krytycy doskonale rozumieją, że są plusy i minusy, to bałwochwalcy mają problem z ogarnięciem, że są minusy.
@Edmund "Mądrze czyli tak jak "ja" chce."
Mądrze, czyli tak, że gdy Lucas jest kontuzjowany, to nie wydajesz ba niego rekordowych 80 mln, tylko minimalizujesz ryzyko i nie kupujesz w ciemo.
""Problem" w tym że Bayern od lat działa po swojemu i jest w gronie najlepszych."
Problem w tym, że po takim "działaniu po swojemu" podczas co czego zebrania rady nadzorczej, na Uliego spadła taka fala krytyki, że ten się obraził i postawił odejść.
21.03.2022 22:53
No i gitara, nie ma co czekać aż się zestarzeje. Sprzedać i szukać dalej.
Sabitzer, Tolisso, Roca out. A na ich miejsce ten Holender i może Kamara z Marsylii i jakoś będzie.
@Reeken89 Upa już w Lipsku nie ogarniał.
Zieliński to inny profil, my potrzebujemy ktoś kto potrafi rozegrać od tyłu, wziąć piłkę i kreować. Jeszcze gdyby potrafił odebrać, to już całkowicie.
10.09.2022 19:21
@dudzik7 "Ale karny nie powinien być,najpierw Chłop oddał strzał a później stykają się nogi."
Jakie to ma znaczenie? Od wielu lat liczy się skutek, a nie to co wydarzyło się wcześniej. Dziś nie ma znaczenia, to kto pierwszy dotknie piłki.
10.09.2022 19:16
Niestety z każdym kolejnym meczem, potwierdzają się moje przemyślenia z poprzedniego sezonu. Bez porządnego wzmocnienia środka pola, nic się nie zmieni. Choćbyśmy kupili 10 Kane'ów, bez topowego środkowego, który potrafi odebrać, rozegrać, wziąć ciężar na siebie, nic się nie zmieni. Kimmich stracił blask, Goretzka nigdy tego nie potrafił.
My nawet z tak przeciętnymi drużynami mamy problem w utrzymaniem się przy piłce, z narzuceniem swojego stylu, z uspokojeniem.
Środkowy pomocnik, ale z topu, nie jakiś Laimer, powinien być naszym celem na przyszłe lato.
10.09.2022 18:31
Uff, już się zaczynałem obawiać o męczarnie do samego końca, brawo!
10.09.2022 16:07
@seba Rozbijać, po co? Skoro my i tak mamy problem w przetransportowaniem piłki pod ich pole karne. Nas tam nie ma.
03.09.2022 17:24
@hoodykr Dziewiątka, dziewiątką, ale my nie jesteśmy w stanie utrzymać piłki, uspokoić, poklepać. Union co raz przeprowadza ataki.
03.09.2022 17:12
Najgorsze jest to, że w takich meczach chyba brakuje nam "9".
03.09.2022 17:08
@Fari Przez Premier League jest też więcej ludzi, co przekłada się na to, że tak jak rok temu oglądałem na TV, tak teraz zależy od pory meczu. Np. w okolicy 14 opaliłem Everton Liverpool, i śmiagło. Jednak teraz, kiedy tych meczów jest więcej musiałem przełączyć się na telefon.
03.09.2022 17:06
Ja wykupiłem prosto od Viaplay, na TV - samsung 2-3 lata - tnie jak cholera, ale na tel. śmiga aż miło ;) Na lapku też ok.
Edytowano : 2022-09-03 17:02:01
Najgorsze jest jednak to, że od roku to w sumie nic się nie zmieniło.
03.09.2022 17:00
@Edmund Z dwa tygodnie temu, a może tydzień temu? Tak czy siak chyba pisał o tym Kicker. Mazraoui tragedia. Nie radzi sobie taktycznie, problemy w defensywie, to na dodatek ma problemy z intensywnością. Intensywność jest również problemem Gravenbercha.
29.08.2022 18:43
@admin Niby tak, trochę zawalił nas skauting, stąd ostatnie zmiany. Jednak uważam, że jest to dobry kurs dla naszego klubu. Powinniśmy wyławiać okazje, ściągać młodych, dawać szanse w rezerwach, jakieś wypożyczonko na ogranie i podbicie ceny, ocena przydatności dla pierwszej drużyny, i ewentualna sprzedaż, albo kariera jak Musiala. Oczywiście wszystko z myślą o pierwszej drużyny. Tak to już jest, że na 10 jeden wypadli, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby resztę dobrze spieniężyć.
16.08.2022 15:57
Przez lata powtarzano, że Bayern nie handluje zawodnikami, to nieetycznie, nie w duchu klubu...
No i pięknie, że wreszcie zrozumieli, iż bez sprzedaży nie będzie na wydatki. Tak to powinno wyglądać, ścigamy młode talenty, okazje z rynku, za grosze, lub za darmoszkę przy wygasających kontraktach. Później wypożyczonko, i sprzedaż po roku, dwóch, jeśli nie rokuje.
Taki trochę FM, ale gdzieś trzeba szukać środków. Spójrzcie ile my kasy wyciągniemy na tych płotkach. 20 Nianzou, 12 Roca, 12 Richards, 9 drugi Richards. Oby częściej.
16.08.2022 15:39
@buuuU Po co tworzyć nowe stanowiska, jak masz problem pytaj z chęcią pomożemy ]:>
10.08.2022 07:57
No nie wiem. Jak dla mnie to przy takiej formie Musiali i stylu preferowanym przez Julka, może nawet na ławce wylądować.
05.08.2022 16:11
Ze względów marketingowych mogłoby się opłacić, sportowo też daje radę. Tylko że my mamy dość duży ścisk z przodu. Mane, Muller, Sane, Gnabry, Coman, Musiala, i trzeba ich jakoś upchnąć, gdyby doszedł Ronaldo - pewnie przyjęliby go jak swojego, ale z czasem mogłyby pojawić się kwasy. Zwłaszcza ze strony Tomka...
31.07.2022 17:34
@DarthSmd Dużo lepiej niż w ubiegłym sezonie, nie można złego słowa powiedzieć, za to Muller... Jak tak dalej pójdzie, to Julek go odstawi. Zwłaszcza że jest kim zastąpić.
31.07.2022 15:24
Niewątpliwie atutem de Ligta jest wiek i zdobyte już doświadczenie, jednak ci co żyli w przekonaniu, że ściągamy ścianę nie do przejścia, musieli w ostatnich latach oglądać tylko mecze Bayernu. Nie był takim graczem w Juve, masa błędów, nie bez powodu nikt po nim nie płakał. A gdy ogłoszono kwotę wielu zawyło z radości. Wystarczyło poczytać komentarze kibiców Juve, aby wyzbyć się takich oczekiwać względem niego.
Na szczęście jest młody, co prawda nasza taktyka, brak porządnego def. w środku, nie sprzyja grze obrońców. Ale akurat co do niego jestem dobrej myśli, w sumie sam nie wiem dlaczego...
@raaafal Po prostu go ogrywają.
31.07.2022 09:08
Maszyna ruszyła :)
30.07.2022 21:26
No i gitara, teraz pójdzie z górki.
30.07.2022 20:48
@Marienplatz Jest też Stanisic, który w meczach rep. na poziomie Francji prezentował się bardzo dobrze. Więc jakaś alternatywa jest. Jednak chyba nie spodziewali się, że Mazraoui będzie miał takie braki.
29.07.2022 15:13
@Mathias Niekoniecznie, po prostu czekają na rozwój sytuacji. Jeśli zaczniemy wygrywać i będzie to jakoś wyglądało, nie sprowadzą napastnika. Jednak jeśli jutro przegramy, a w kolejnych meczach nie będzie lepiej, to wtedy kogoś sprowadzą. Podobnie jak z Pavardem. Chcieli go sprzedać, zobaczyli Mazraouiego i czekają.
29.07.2022 15:10
Takie wypowiedzi z naszej strony są zbędne, podobnie było w przypadku PSG. Na co to komu?
Ale z drugiej strony jak czytam, że Barca wciąż wisi 15 Bordeaux za Malcoma, a mimo to szaleje na rynku, to coś jest nie tak. 15 mln dla Bordeaux, które ma 40 mln w plecy i grozi degradacja do trzeciej lig.
Edytowano : 2022-07-29 12:36:09
@King Czy przypadkiem FFF nie zostało już spuszczone w kiblu?
29.07.2022 12:35
Biorąc pod uwagę, że w samej Miedzi Legnica gra z dwóch wychowanków Barcelony - nie napawa to optymizmem ;D
A tak na poważnie, tak to powinno właśnie wyglądać.
29.07.2022 08:59
@tapczan W BL potrafił postrzelać i to pod skrzydłami Juliana.
28.07.2022 16:30
Oczekują więcej od Czupo :D
28.07.2022 15:18
Co za zaskoczenie. Żodyn się nie spodziewał.
Z Holandii można brać tylko największe gwiazdy, talenty, i to też z zastrzeżeniem, że muszą dostać czas na adaptację w nowych warunkach.
Nie od dziś wiadomo, że w Holandii mamy piłkę na innym poziomie intensywności niż w ligach top5. Tam stawiają na inne aspekty, treningi tylko z piłką, gra z piłką przy nodze, fajna ofensywna piłka, ale w obronie meksyk, taktyczna bryndza. Wystarczy obejrzeć dowolny mecz Ajaxu z ekipami środka i dołu tabeli, zabawa w chodzonego na połowie przeciwnika, chodzonego, tam się nie biega, nie mówiąc o pressingu. Owszem Ajax ścigając top ligi, jest w stanie wejść na najwyższy poziom w pojedynczych meczach LM, ale dla piłkarzy przejście na intensywność gry jak w topowych ligach, kończy się tak jak widać na przykładzie poszczególnych piłkarzy, którzy wyjechali. Zawód i męki.
27.07.2022 20:58
@Pir5 Gravenberch to uczniak z Eredivisie, nie tacy jak on przepadali w poważnej piłce. Dziś to nie jest żadne wzmocnienie, a melodia przyszłości, która nie wiadomo jak wybrzmi... Wczoraj powiedział, że, najpierw to musi przyzwyczaić się do intensywności treningów.
Można, bo naszą największą bolączką był i jest środek pola, a ta pozycja nie została realnie wzmocniona. Nawet nie obrona, owszem traciliśmy wiele głupich goli, wiele błędów indywidualnych popełnili nasi zawodnicy. Ale to brało się w dużej mierze z wielkiej dziury w środku pola, w którą przeciwnicy szybkimi kontratakami wchodzili jak w masło, a my narażaliśmy naszych obrońców na indywidualne pojedynki. Nie ma przypadku w tym, że już Kovac chciał porządnego środkowego. Flick również chciał wzmocnień w środku, aż odszedł...
Bez porządnego grajka w tej formacji nic się nie zmieni, żaden de Ligt, czy Mane nie pomoże. Gdyż to środek pola jest kluczową formacją, zarówno do konstruowania ataków, jak i bronienia. Nadal będzie dziura w środku, a w meczach z topem będziemy mieli problem z narzuceniem warunków i przeprowadzaniem ataków, które nie będą polegały na grze do boku i może jakaś wrzutka wejdzie, albo Comanowi uda się jakiś drybling.
26.07.2022 08:58
@Patryk233 Przecież oni od roku nie są w formie, Goretzka ponownie kontuzjowany. Po co nam kolejny gracz, który na poziomie LM, czy czołówki BL, nic nam nie daje? Nam potrzeba realnej konkurencji, zawodnika który potrafi rozegrać, wziąć ciężar gry na siebie, lidera, który podczas słabszej formy Kimmicha będzie w stanie przewodzić. A jeszcze gdyby był dobry w destrukcji, to już całkowicie. Reszta tego nie potrafi, a i Joshua ostatni pik formy miał... Dwa lata temu?
Nasz obrona wygląda jak wygląda. właśnie poprzez dziurę w środku. I jest od kilku sezonów. Wielka dziura w środku.
25.07.2022 23:58
Kolejny zmiennik, ehhh, w środku potrzebujemy jakości, zawodnika ze ścisłego topu, na poziomie LM. Sam Kimmich tego nie pociągnie.
25.07.2022 23:30
Tak, zwłaszcza w ataku. W środku pola również sama jakość...
24.07.2022 12:35
Nie dziwię się, wynegocjował taką pensję, że nikt inny tylko by mu nie dał. Oby się ogarnął i ustabilizował formę na wyższym poziomie niż dotychczas.
24.07.2022 12:33
@Mort Tak jak napisałeś, trzyma stały poziom, ale nie jest to poziom na Bayern. Nie daje różnicy na swojej pozycji. Jednak pierwszy występ Mazrauoiego nie napawa optymizmem.
Ja bym ryzykował ze Stanisicem. Oglądałem mecz Chorwacji z Francją i ich tle wyglądał bardzo dobrze. Jeśli zdecydujemy się na sprzedaż Pavarda, nie powinniśmy ślepo stawiać na Mazraouiego.
24.07.2022 11:29
@Matilegolas "A tak wiemy, nad czym pracować."
Od roku "nad czymś" pracują, i jest tylko gorzej. Nie widać postępu. Przepaść względem tego co było za Flicka, inny Bayern.
A prawda jest taka, że z tym trenerem i bez porządnego środkowego pomocnika, obraz gry się nie zmieni.
24.07.2022 11:23
Coś mi mówi, że po tym co w pierwszym meczu pokazał Mazraoui, tak łatwo go nie puszczą... Zresztą, dzisiejsza pierwsza 11 może to sugerować.
24.07.2022 11:07
@BAYERNod1995 "Takie mecze są od tego żeby próbować, eksperymentować itd."
@tapczan W Monachium trzeba jeszcze zdecydowanie potrenować"
@Matilegolas "Zwyczajny pokazowy sparing"
Eksperymentować? Przecież my wyszliśmy 10/11 podstawowym składem, cała jedenastka gra i trenuje od roku. Kurła ludzie. Mecze towarzyskie to powinna być formalność, a nie walka z samym sobą, i nieumiejętność konstruowania akcji. Dla City to też był tylko sparing, a mimo to potrafili narzucić swoje warunki, przejąć kontrolę nad mecze, i tworzyć sytuacje.
24.07.2022 11:02
Po prostu potrzebujemy porządnego środkowego pomocnika, takiego który będzie potrafił wziąć ciężar gry na siebie, rozegra, zaasekuruje, podejdzie pod przeciwnika. Konkretnego grajka, nic więcej. Bez tego będzie bryndza w defensywie, a w meczach z topem problemy w ofensywie. Kimmich - który i tak od roku jest w kiepskiej formie - potrzebuje solidnego wsparcia. Goretzka tego nie daje, Sabitzer tego nie daje. A i Graverberch tego nie da - on nawet w Ajaxie nie był orłem, a nie tacy kozacy z Eredivisie przepadali.
Szkoda, że nasi decydenci tego nie widzą, a w zamian bawią się w jakieś wynalazki z Francji i Holandii.
Edytowano : 2022-07-24 10:58:12
Nie mówiąc o jakimś pewniejszym trenerze...
24.07.2022 10:54
Lepszej okazji na ściągnięcie porządnego środkowego pomocnika, nie będzie. Pomocnika, który pomorze załatać Kimmichowi środek, który będzie potrafił rozegrać, wziąć ciężar na siebie, podostrzyć.
Lucas mógłby pokryć pozycję Daviesia, a Laimer za rok. De Jong byłby dobrą opcją, może Tielemans.
Edytowano : 2022-07-18 16:11:09
Pomoże*
18.07.2022 16:08
Być może Mazraoui okaże się jeszcze większym przeciętniakiem niż Pavard, ale w obecnej sytuacji Francuz jest zbędny. Zwłaszcza, że jest jeszcze Stanisic, który na poziomie reprezentacji - mecz z Francją - dawał radę. W nowym sezonie powinniśmy dać mu okazji do grania.
Kouassi na wypożyczenie, a my zostajemy z Lucasem, De Ligtem, Upą, i Richardsem.
18.07.2022 08:02
@Matilegolas Na Bundesligę powinno wystarczyć...
17.07.2022 14:38
@bawaria42 Raczej czwórką z przodu:
Sane . Mane . Gnabry . Coman
Kimmich . Goretzka
Davies . Lucas . De Ligt . Mazraoui
Neuer
Jednak niezależnie od ustawienia, bez konkretnego wzmocnienia do środka: Gravenberch i Laimer takimi nie będą, w kolejnym sezonie będziemy mieć dziurę w środku. Potrzebujemy zawodnika potrafiącego rozegrać, przetrzymać piłkę, a przy okazji podejść pod rywala. Goretzka tego nie potrafi, Laimer to nie ten poziom, a Gravenberch niewiadoma. Piłkarze z Eredivisie po wyjeździe z ligi dostają głównie w ryja, a on nie był nawet kluczowym graczem Ajaxu.
17.07.2022 11:16
@AdiFantasti Liverpool grał bez klasycznej, porządnej 9, kombinowali z Mane - ściągnęli Nuneza.
City nie miło porządnej 9, kombinowali bez, aż Pep ściągnął Haalanda, bo w krytycznych momentach LM zawsze czegoś brakowało...
No, ale jak widać musimy na własnej skórze przerobić, to co inni już zrozumieli.
Najgorsze jest to, że bez porządnego środkowego obok Kimmicha w kolejnym sezonie będziemy mieć dziurę w środku.
17.07.2022 10:43
Koszulka idealna, biere. Szkoda, że w tych z okazji 10 mistrzostwa nie ma wersji bez tej dziwnej 10.
08.07.2022 20:34
@DonJupp4ever Gdzie ta jakość w środku pola?
Kimmich musi dojść do formy, podobnie nazwiska, druga połowa sezonu w ich wykonaniu to tylko "nazwiska" - muszą się ogarnąć.
Sabitzer każdy ma oczy.
Gravenberch to melodia przyszłości, może coś z niego będzie, może nie. Nawet w Holandii miał problemy, a każdy widzi jak radzą sobie większe nazwiska, lepsi piłkarze od niego po wyjeździe z Halandii.
Laimer, pozom Sabitzera.
Musiala, dobrze rokuje, na zmianę może być.
Gdzie ta jakość? Wypada Kimmich i nie mamy lidera, zawodnika przez którego będą szły piłki, który będzie regulował tempo gry. Każdy wie jak spada nasza jakość bez Kimmicha w formie, lub bez niego.
Który z tych graczy - Sabitzer, Laimer, Gravenberch, Roca - daje nam jakość w spotkaniach przeciwko europejskiemu topowi? Zresztą, nawet do Goretzki można mieć wątpliwości.
Stado średniaków + Kimmich i Gortezka bez formy, oraz Musiala, który dobrze roku.
02.06.2022 07:52
Czyli tak jak myślałem, kwestia interpretacji. Wg. Brazzo oferta, to wymiana opinii podczas rozmowy.
- chcemy 3 lata umowy, i 5mln podwyżki,
- max do 2024, a później się zobaczy...
22.05.2022 13:18
@Ivan7 Pobił rekordy innego sprzedawczyka.
21.05.2022 20:14
@Piter1985 Uroki whoscored, sofascore.
21.05.2022 11:12
Widać, że BVB poczuło krew, zbroją się aż miło.
Chyba każdy ma, a przynajmniej powinien mieć świadomość - zwłaszcza w klubie - że jeśli zawalimy obecne okienko transferowe, a nowi zawodnicy nie okażą się realnymi wzmocnieniami, możemy stracić mistrzostwo na dłużej niż sezon.
W Dortmundzie to wiedzą, już rok temu Watzke mówił, że jak nie teraz to nigdy. Pomylił się o rok. Nadchodzące okienko transferowe, sezon, zdecydują o naszej przyszłości na najbliższe lata.
Drugi raz Lewy, Neuer, Muller, Ribery, Robben, i reszta nie spadną nam z nieba. Dziś obraca się innymi pieniędzmi.
21.05.2022 10:09
Byle nie Haller lub Schick i będzie dobrze.
20.05.2022 09:17
Jeśli ktoś myśli o Kalajdzicu w kontekscie pierwszej 11, to grubo odleciał. Nie pasuje do stylu Julka, do monachijskiej pilki. Jednak musimy pamiętać, że taki dwumetrowy drąg może przydać się w ważnych meczach, gdy brakuje nam jakości a jedynym rozwiązaniem są dziesiątki wrzutek, pewnie od czasu do czas ktoś trafi go piłka w głowę.
18.05.2022 19:35
@obiektywizm Kimmich przedłużył, ale jestem w stanie założyć się, że za dwa lata - jeśli powróci do formy - będziemy mieć takie same rozważania jak dziś z Lewym, sprzedać już teraz, czy w przyszłym roku oddać za darmo.
Muller przedłużył, gdyż nikt z topu by go nie wziął, nie z taką pensją.
@007 Jest to dość łatwe do zrozumienia, Barca jest bardziej medialnym klubem, a tego dziś lewy potrzebuje - nie kolejnego tytułu Bundesligi, który nic mu nie da. Cały świat będzie obserwował jego rywalizację z Mbappe, Benzemą.
18.05.2022 06:46
@malignantpixie I to jest w tym wszystkim najzabawniejsze, jeśli planują z nim coś więcej, od razu nasuwa się pytanie, to jak my chcemy grać? No chyba, że wychodzą z założenia - jakoś to będzie.
Jak zmiennik Lewego, jako dwójka na przyszły sezon jeszcze ujdzie, ale jedynka? Nie do taktyki Julka.
Na szczęście w przyszłym roku wygasają kontrakty kilku ciekawym graczom,
16.05.2022 18:44
@obiektywizm Prawda jest taka, że nawet gdyby chcieli, to i tak go nie puszczą, gdyż nie byli gotowi na ten ruch. Nie mają przygotowanej alternatywy. Dziś zbyt wiele pozycji wymaga załatania, aby bawić się jeszcze w szukanie następcy Lewego.
Za to za rok, coś wyrzeźbią i może uda się wyciągnąć Dembele z OL, pewnie Kalajdzić, może Jesus, albo Maupay, albo inni Firmino, któremu kończy się kontrakt.
Podobnie wygląda sytuacja ze środkowym obrońcą, za rok wielu fajnym zawodnikom wygasa kontrakt. Więc nie dziwię się jeśli to wypatrzyli, i przyszły sezon chcieli zrobić przejściowym z Pavardem, z ostatnią szansą dla Kuassiego, z decydującym testem dla Lucasa i Upa.
Lista piłkarzy, którym wygasa kontrakt wygląda obiecująco, mam nadzieję, że tego nie spierdolą i już dziś robią podchody np. pod Skriniara. No chyba, że za chwile Chelsea i ManU ruszą na łowy...
15.05.2022 16:12
@admin Lewemu może już po prostu nie zależeć na kasie, a na budowie globalnego wizerunku. Rywalizacją z Benzemą będzie żył cały świat. W Niemczech pewnego poziomu już nie przeskoczy, Barca wywinduje go na kolejny level, a to będzie mega sprawą przed przejściem do MLS na koniec kariery. Nie mówiąc o tym, że Barca potrafi w kreatywną księgowość, a Lewy za chwilę pewnie ogłosi nowy kontrakt reklamowy załatwiony przez Barcę - o czym swojego czasu mówił np. Borek
15.05.2022 14:34
@Edmund Nikt nie musi kłamać, kwestia interpretacji. Doszło do rozmowy Brazzo z Zahavim, który chciał 3 letniej umowy, a Brazzo odmówił. Max 2 lata i x podwyżki,
Bayern może taką wymianę zdań traktować jako ofertę. A Lewy może czuć się urażony faktem, że nikt z klubu nie przyszedł z gotowcem na papierze.
- zagrałeś w tylu meczach, strzeliłeś tyle goli, o to oferta na którą zasługujesz*
* tak to powinno wyglądać względem klubowych legend, a Lewy taką jest i będzie niezależnie od tego, czy komuś to się podoba, czy nie, i tak powinien być traktowany.
Edytowano : 2022-05-15 14:12:00
I tak to pewnie wyglądało. Lewy nie dostał nic na papierze, klub nie przygotował dla niego gotowej oferty - przez co Lewy twierdzi, że nic nie dostał. A Bayern uważa, że wymania zdań z Zahavim w której odmówiono 3 letniego kontraktu, max 2 i lekka podwyżka, jako ofertę ze strony klubu. Tyle.
15.05.2022 14:07
@Sopariev Obie strony mogą mówić prawdę, ale też i obie mogą inaczej interpretować kwestię "oferty".
15.05.2022 13:53
@vaterland Lewy, Alaba, Thiago, Sule, następny będzie Gnabry, który od samego początku mówił, że kiedyś chciałby wrócić do Anglii, a że otworzyła się opcja na Hiszpanię, Nauer ma 36 lat, a Muller 33, za chwilę będzie jeszcze mniej wartościowy w ważnych meczach niż obecnie. Pewnie i Sane długo nie wytrzyma, a przy braku wartościowych wzmocnień za dwa lata o tej porze będzie zastanawiać się, czy sprzedać Kimmicha już teraz, czy w przyszłym roku oddać za darmo, gdyż będzie to dla niego ostatnia szansa na spróbowanie innej ligi, innej drużyny z topu.
Reszta to pionki. Piłkarze którzy nie stanowią o naszej sile, nie sprawiają, że jesteśmy lepsi.
A no i Davies wkrótce zacznie przebąkiwać o nowych bodźcach, które napędzą jego karierę.
15.05.2022 13:37
Mnie najbardziej boli fakt, że przespaliśmy, nie wiedzieliśmy jak, kim - skauting leży i kwiczy - i przez ostatnie dwa lata, kiedy było wiadomo, że jest bliżej niż dalej jego końca w FCB, kiedy w każdej rozumnej głowie rodziła się myśl, iż powoli trzeba szukać następcy, my poszliśmy na łatwiznę z Czupo, i nie sprowadzaliśmy młodych, utalentowanych napastników, którzy pełniliby rolę dwójki, i mogliby uczyć się od Lewego jakże niemieckiego profesjonalizmu, pracowitości.
15.05.2022 12:50
"Transfer Javiego Martineza był ważnym znakiem wewnętrznym i zewnętrznym, że do Bayernu wstępuje duch optymizmu. Musieliśmy zareagować na poprzednie niepowodzenia"
No i brawo, jest to jeden z głównych powodów, dla którego ważni piłkarze tak masowo chcą opuścić Bayern. Brak transferów, które napełniają optymizmem, dają poczucie siły. Potrzebujemy głośnych nazwisk, topowych graczy, którzy dadzą nadzieję tym co pozostali, inaczej exodus będzie się pogłębiał. A nam z każdym rokiem trudniej będzie utrzymać, przekonać do pozostania tych co już mamy, jak i ściągnąć "gwiazdę", czy to ligi czy czy kogoś z zewnątrz. Za chwilę pojawi się temat Lucasa, Davisa, a za dwa lata - jeśli nie zmienimy polityki transferowej - oczywiście najpierw Brazzo, Oli, Hainer won - będziemy mierzyć się z dylematem, sprzedajemy Kimmicha i Sane, już teraz, czy w przyszłym roku za darmo? Tak będzie, Oni również tak jak Alaba, Lewy, Thiago, Gnabry, będą chcieli spróbować czegoś nowego.
Najbardziej wkurza mnie to, że już z cztery lata temu przewidziałem, że jeśli nie zmienimy polityki i nie zaszalejmy - ale mądrze, Lucas to była głupota za którą Uli zapłacił głową - jeśli nie zaczniemy rotować, sprzedawać, doprowadzimy do tego co mamy dziś.
W jaki sposób chcemy przekonać Mane, Pogbę, - tak wiem, mówię o plotkach - itd. do przyjście do nas? Nie ma szans, bo Barca, Real, PSG, City, Liverpool, bardziej grzeją wyobraźnię. Byliśmy na szczycie, i już dwukrotnie, a jeśli weźmiemy pod uwagę 2001, trzykrotnie przespaliśmy szansę na zrobienie kroku do przodu, i umocnienie swojej pozycji, na rynku transferowym.
Na czwartą szansę poczekamy xx lat.
15.05.2022 12:29
To jest przerażające jak oni bardzo się pogubili. Jeszcze kilka lat temu można było odnieść wrażenie, że planują działa na dwa lata, rok do przodu, o czym świetnie świadczy np. wyciągniecie Lewego z BVB itd.
Dziś zasuwają po omacku, nie wiedząc co wydarzy się jutro. Nie spodziewali się odejścia Thiago i Alaba, brak następców. Nie spodziewali się odejścia Sule, do dziś drapią się po głowie, przesypiając możliwość zakontraktowania co najmniej 3 fajnych środkowych. A dziś są nieprzygotowania na odejście Lewego, pewnie w popłochu przeglądają transfermarkt w poszukiwaniu dostępnych napastników - a tam nic.
Dam sobie ptaka obciąć, że nie mają rozpisanych wariantów na skrzydła po tym, gdy Gnabry zdecyduje się odejść.
Dramat. Jeśli w przyszłym roku Lewy i Gnabry odejdą za darmo, cała trójka powinna dostać zakazy stanione na AA.
@DarthSmd Za rok wygasa umowa Kalajdzicowi, a on od dawna im się podoba...
13.05.2022 18:12
To jest bardzo dobre wyjaśnienie, piłkarze mają ego x 10 względem przeciętnego zjadacza chleba. Spojrz na Mullera, niby za klub oddałby wszystko, ale jak usiadł ma ławce, zaczas wzniecać bunt i latać na skargi. Nagle okazało się, dobro klubu jest mniej ważne id jego komfortu.
Thiago jak chciał odejść, to kub do samego końca myślał, że zostanie.
Piłkarze już tak mają.
13.05.2022 09:18
"Nie każdy musi "kochać" klub i spędzić tu całą karierę."
Rummenige nie kocha Bayernu, bo odszedł do Włoch? Gerd Muller nie kochał Bayernu bo odszedł do USA? Beckenbauer nie kochał Bayernu?
Muller nie kocha Bayernu, bo swojego czasu strzelił focha i chciał odejść - bo nie grał? Gdy klub jest w trudnej sytuacji, ten chciał podwyżki? Pieniądz ponad miłość?
Nie wymyślaj.
13.05.2022 08:52
To nie jest konflikt na linii Julek - Brazzo, czy wcześniej Flick - Brazzo, a Julek/Flick vs. zarząd. Bośniak wykonuje tylko polecenia, jest pośrednikiem, którego zatrudnił Uli bo Carlo Ancelotti mu dupę zawracał - w dużym uproszczeniu.
A mnie sytuacja coraz bardziej niepokoi, ściągnęli sobie wymarzonego trenera i nie są w stanie sprostać jego oczekiwaniom względem kształtu kadry. Jest chyba jeszcze gorzej, niż w moich wyobrażeniach. Chyba sami są w szoku, jak dostali po dupie od polityki pt. "szeroka kadra nie jest dobra", a skala transferowych niepowodzeń ostatnich lat ich przytłacza. Laimerem, Mazraouim, tego nie załatamy. I tylko słaba liga trzyma nasz na topie.
11.05.2022 07:58
Nie możecie mieć do niego pretensji, on od początku mówił, że kiedyś chciałby wrócić do Anglii. Więc gdy pojawiły się pierwsze głosy o możliwym odejściu, akurat co do niego nie miałem złudzeń.
Staliśmy się zakładnikami wąskiej kadry.
10.05.2022 22:25
Akurat Sosa to dobry piłkarz, biorąc pod uwagę ostatnie dwa lata Daviesa, gdyby nadążyła się sposobność, warto w niego zainwestować.
09.05.2022 18:21
@tapczan Dokładnie tak było. Bayern w ostatnich dekadach brał wszystko co było najlepsze na niemieckim rynku.
Edytowano : 2022-05-09 18:16:46
No ale coś się zepsuło. Nie mam na myśli Haalanda - on byl poza naszym zasiegiem - ale ciebie, i tobie podobnych, którzy umiejszają transferową rolę Bayernu ostatnich 30 lat.
09.05.2022 18:13
Zamiast ściągać piłkarzy na ławkę, powinniśmy wreszcie kupić kogoś do pierwszego składu, kogoś kto będzie w stanie rywalizować z Kimmichem i Goretzką, kogoś kogo będzie można wystawić w pierwszym składzie w ważnych meczach. No ale po co...
09.05.2022 18:07
@Pir5 Tak, wszyscy won! (to cytat z Cejrowskiego) Brazzo, Kahn, ten od adidasa, a Uli jeszcze dalej od klubu, plus Julian. Kalle powinien powrócić, bo już nie raz potwierdził, że wie o co chodzi, że ma głowę na karku, i to wokół niego powinny uformować się nowe władze, niekoniecznie byłych piłkarzy FCB.
Dziś Bayern wymaga grubej przebudowy, i grubych transferów - na własne życzenie - a jak uświadomicie sobie, że w przyszłym roku za darmo może odejść Lewy i Gnabry, wtedy ogarniecie skalę zaniedbań. Już tego lata potrzebujemy +/- 5 wartościowych graczy, nie pionków na ławkę typu Laimer, a zawodników, którzy będą w stanie wskoczyć do pierwszego składu i ciągnąć naszą grę w ważnych meczach. Ta wiem, nie ma pieniędzy.
Zdobyliśmy mistrzostwo w ogórkowe lidze, mając dwukrotnie większy budżet niż konkurencja, pokłony. My jesteśmy Bayern i same tytuły to za mało. A jeśli nie wymienimy głównodowodzących, jeśli nie zatrudnimy fachowców, za dwa lata będziemy marzyć o mistrzostwie,
09.05.2022 11:34
Zmiana trenera nie pomoże, po pierwsze, nikt wartościowy nie przyjdzie. Po drugie, tu potrzeba solidnych wzmocnień. Hoeness, Brazzo, i spolka, rozpieprzyli zespół. Potrzeba solidnych wzmocnień, liderów, pozbycia się ogórków, oraz lamusów dla których Bayern, to tylko okazja do zarobienia dużych pieniędzy. Najgorsze jest to, że od 4-5 lat robiliśmy wszystko, aby kadra wyglądała jak wygląda. Wszyscy won!
09.05.2022 07:24
I jeszcze jedno, my go chcieliśmy, ale wg. mediów zgłosiliśmy się za późno, Nico byl juz po słowie z BVB...
03.05.2022 08:24
Nie tak to powinno wyglądać, nie tylko dlatego, że tracimy kolejnego utalentowanego Niemca, ale bylby pewniejszą opcją niż szczawik z Holandii.
02.05.2022 22:42
Nie ma lepszego sposobu na wymuszenie solidnych wzmocnień, niż danie grać zmiennikom. Inną kwestią jest to, czy Julian taktycznie ogarnia - moim zdaniem nie, jest dużo gorzej niż każdy mógł się spodziewać.
30.04.2022 17:41
No i bardzo dobrze, że chce. Jego prawo, a nasz problem, który sami sobie zgotowaliśmy. Dziś jesteśmy zakładnikami zawodników.
Gdybyśmy mieli nieco szerszą kadrę, gdyby tyle pozycji nie wymagało załatania, moglibyśmy go sprzedać, i szukać tańszych, rokujących graczy. Patrz Liverpool, Luis Dias 3.5 mln netto, Jota 7 mln. sick
30.04.2022 07:20
Kozak, jest wersja bez tej 10?
26.04.2022 19:42
@Sopariev To jest problem całej ligi, nie jesteśmy w stanie utrzymać wybijających się zawodników, co roku odchodzą wartościowi gracze, a w zamian nie sprowadzamy takowych z Hiszpanii czy Włoch, tylko łowimy talenty, które się tu ogrywają by odejść do lepszej ligi.
Nawet 30 letni Kostic za chwilę wyfrunie do Interu.
Bundesliga bardzo potrzebuje mocnego Lipska, BVB, Eintrachtu. A ja z każdą kolejną edycją europejskich pucharów, coraz bardziej przekonują się do zniesienia 50+1. Infrastruktura, kibice, jak w żadnej innej lidze, brakuje tylko gotówki.
20.04.2022 09:38
"Bayern nie może sobie na to pozwolić, jak w Anglii, gdzie na ławce siedzą piłkarze, za 80-100 mln €"
OK, i mamy odpowiedź. Nie ściągniemy porządnego środkowego obrońcy, bo Lucas nie może siedzieć na ławce...
20.04.2022 09:20
@tapczan "gdzieś indziej jego pobyt będzie bez żadnej historii i znaczenia."
Bzdura, transfer do Barcelony będzie miał wielki wpływ na jego PR, cyferki w social mediach poszybują mu w górę. Co przed transferem do MLS będzie miało spore znaczenie, a on sam marketingowo wejdzie do najwyższej ligi.
Sorry, ale w Bayernie osiągnął już sufit. Nawet pobicie rekordu Mullera nie będzie miało wpływu na jego pozycję w Niemczech, nie mówiąc o światowe piłce.
Jak zauważył wczoraj Borek w Bundestalk, przez tyle lata, przy tylu zdobytych golach, trofeach, Lewy nie doczekał się dużej kampanii reklamowej na niemieckim rynku. A to ma znaczenie. Barca pewnie w ramach pokrycia kontraktu załatwi mu jakiś kontrakt reklamowy, może z tymi arabuskami o których była mowa?
Edytowano : 2022-04-20 09:16:22
Chciałbym aby Lewy został, ale też nie zakrzywiajmy rzeczywistości, że przejście do Barcelony nic mu nie da.
20.04.2022 09:15
@WayeThe Nie mówiąc o tym, że jako jedyny z nich powinien ją dostać...
19.04.2022 19:56
Odleciałeś bardziej niż ja xd
19.04.2022 19:36
Czekaj, czekaj, Sabitzer był gwiazdą, liderem, Lipska - w Bayernie piłkarsko poległ. Teraz celujemy w Laimera, który jest piłkarsko jeszcze słabszy od Sabitzera... Albo chcemy Sabitzerowi stworzyć optymalne warunki do gry, poprzez sprowadzenie rodaka, i stąd Laimer, albo kogoś powaliło.
19.04.2022 19:23
@kibicod2007 Sorry, ale kogo byś chciał za Lewego? Nikogo z topu nie sprowadzimy, żaden czołowy napastnik z TOP4 lig, do nas nie trafi. Przespaliśmy Vlahovica, Haaland nie dla nas, o Schicki, nawet nie chcę myśleć... Z młodych obiecujących - dostępnych - Nunez jest dziś nr.1.
Tylko w tej edycji LM strzelił 2xLiverpoolowi, 2xBarcelonie, nam i Ajaxowi - więc coś potrafi, a biorąc pod uwagę, że dobrze radzi sobie w grze kombinacyjnej, jest ruchliwy, szuka sobie miejsca, pasowałby do nas.
Kogo byś chciał?
Nie patrz na wymianę z Barcą i PSG, przez pryzmat poszczególnych zawodników, a jak na układankę, która ma doprowadzić do sprowadzenia Nuneza, a przy okazji poszerzylibyśmy sobie opcje w ofensywie i środku pola.
Jeśli okaże się, że Lewy i Gnabry nie przedłużą, musimy sobie przekalkulować, czy za rok damy sobie z tym radę, czy jednak lepiej już tego lata przeprowadzić wymianę i obniżyć koszty.
19.04.2022 17:08
@Murphy123 Mało tego, dziś i tak żaden klub nie da im więcej. Więc o podwyżkach nie powinno być mowy.
19.04.2022 16:03
Widziałbym to tak, jeśli Lewy i Gnabry nie chcą przedłużyć, poza Mazraouim i Gravenberchem działamy tak:
Lewy do Barcelony, w zamian bierzemy Depaya +20/30 mln.
Gnabry do PSG, wymieniamy na Paredesa (PSG chce rozbić grupę Neymara)
Pozostaje do kupienia Darwin Nunez.
GK. Neuer
OS. Mazraoui . Pavard . Upamecano . Nianzou . Ch.Richards . Lucas . O.Richards . Davies
PO. Kimmich . Goretzka . Musiala. Paredes . Gravenberch
AT. Sane . Coman . Nunez . Depay . Chupo
+ młodzi
Edytowano : 2022-04-19 15:45:17
@Ivan7 Nie, w piłce, również chodzi o to, aby być kreatywnym.
Edytowano : 2022-04-19 15:47:53
No i Muller.
19.04.2022 15:43
@Reeken89 Aż takimi dzbanami nie są. 24/25 mln kontraktu dla Lewego pokryłoby umowy Depay i Nuneza. Depay ma dziś 5 netto. Dostałby z 12, reszta dla Nuneza.
Paredes ma umowę do 2023, +/- 30 mln dla PSG, a zwolni się pensja Sabitzera, Tolisso, Roki. Taki dziczek bardzo by nam się przydał, w parze z Kimmichem - miodzio, do tego Goretzka i może byśmy środek załatali.
To nie są piłkarze poza naszym zasięgiem.
GK. Neuer
OS. Mazraoui . Pavard . Upamecano . Nianzou . Ch.Richards . Lucas . O.Richards . Davies
PO. Kimmich . Goretzka . Musiala. Paredes . Gravenberch
AT. Sane . Coman . Nunez . Depay . Chupo
+ młodzi, i można rzeźbić.
Edytowano : 2022-04-19 15:37:54
Jeszcze lepsza opcja, wymieniamy Gnabriego na Paredesa,
PS ale proste xd
19.04.2022 15:32
@Reeken89
Sarr i Roca i tak nie grają, nic nie znaczą. Sabitzer gra piach, Tolisso ciągle na L4, nie można na niego liczyć.
Kwestia zastąpienia Lewego, Gnabriego, i Sule - za Sule Pavard ;D
Ja bym to widział tak (nie jest to scenariusz marzeń).
Dogadujemy się za Barceloną, do niech idzie Lewy, do nas Depay i 20-30 mln. Stajemy na głowie, aby ściągnąć Nuneza (65-75 mln), i ofensywę mamy załataną. Depay grywał już na boku, a biorąc pod uwagę, że Julek chce grać wahadłami, Depay do ofensywy jak znalazł. Albo w parze z Nunez, albo za nim, ewentualnie z braku laku na skrzydle. Oczywiści Gnabry na sprzedaż, aby wystarczyło na Nuneza.
Do środka Gravenberch, a dziś pojawiało się info, że PSG chce się pozbyć części Latynosów, taki Pareses, byłby jak znalazł.
Prawa obrona Mazraoui, na środek Richards z Hoffe.
Do tego, wedle uznania, jakiś wynalazek Brazzo.
Out: Lewy, Gnabry, Sabitzer, Tolisso, Roca, Sarr, Sule.
In: Nunez, Depay, Paredes, Gravenberch, Mazraoui, Richards + plus wynalazek Brazzo.
Nie jest to opcja marzeń, aby jeśli Lewy i Gnabry mieliby w przyszłym roku odejść, lepiej kombinować już teraz.
19.04.2022 15:01
@GuteSpiele Bo to Bayern.
Dla niego pogonili Flicka, wydali kupę kasy, każdy go chciał. Jak sam nie odejdzie nie zwolnią go, nie po pierwszym sezonie. Nasi włodarze nie potrafią przyznawać się do błędu, a tym byłoby zwolnienie Juliana. Nie mówiąc o tym, że nikt z topu przy takiej polityce transferowej nie przyjdzie. Nie znajda lepszego. Każdy trener chce mieć komfort pracy, wplywna ksztalt kadry, dobor zawodników, Julian też długo tak nie pociągnie.
08.04.2022 09:28
@bayern1987dwa Kibice Ajaxu i dziennikarze od Eredivisie, piszą że talent, ale jeszcze za szybko, sezon powinien zostać. Ten rok bardzo nierówny, z przewaga słabych spotkań - tak mówią.
07.04.2022 19:21
@GuteSpiele Przecież nie zwolnią Juliana.
@DarthSmd Gdy o tym napisałem z dwa tygodnie temu @admin się sapał ;) że tak nie można mówić, wybiórcze przykłady... A to aż rzuca się w oczy, jak przeszarżowalismy w placach dla topowych graczy.
07.04.2022 19:14
Obawiam się, że wynik tego dwumeczu zdecyduje o przyszłości Lewego i zwłaszcza Gnabriego.
Klub nie zagwarantuje im, że sprowadzimy 2-3 topowych graczy, którzy podniosą poziom drużyny, jak i morale, zwiększą szane na sukces w przyszłorocznej edycji LM. Stagnacja. Kolejny rok walki o to samo, o kolejny tytuł BL.
Owszem, wciąż jesteśmy faworytem, ale przez naszą politykę transferową wyrżniemy się niestety na ryja. To co przez lata Uli i KHR zbudowali, niszczone jest na naszych oczach, i odejdzie wraz z Lewym, wiekiem Manu i Mullera. Nie znajdziemy godnych następców. Do tego Gnabry...
Jeszcze ten Julian...
Osoby, które postawiły wyżej Salihamidzica nad wizję i komfort pracy Flicka powinny honorowo, dla dobra klubu... poszukać sobie nowej pracy.
07.04.2022 07:24
@Yakub93 van den Beek też grał w LM, Ziyech grał w LM, i Dest, i Neres, i Dolberg, i Kluivert... itd. Przeskok z Eredivisie do lig top 4 jest dla zdecydowanej większości piłkarzy z Holandii bolesny. I tak od lat. Przy takich kosztach, Mazraoui to za duże ryzyko.
06.04.2022 06:38
25 lat, pierwszy dobry sezon, 10 mln kontraktu, co może się nie udać?
05.04.2022 20:39
@Ivan7 Bundesliga nie wyraziła zgody, kluby nie mogą wypożyczać z Ukr i Rus.
04.04.2022 20:21
No i bardzo dobrze, Ginter to grajek za słaby na Bayern, my potrzebujemy kozaka, który resztę naszych pionków poustawia i nauczy grać. Przy którym poczują się pewniej.
Już kilka dni temu pisałem, jeśli mamy sprowadzić kolejnego ogóra, to lepiej tego nie robić, odłożyć, szkoda kasy. A mamy jeszcze w obwodzie Richardsa.
Będziemy słabsi, ale czasem tak trzeba, patrz środki wywalone na Sarra, Roca, Richardsa - tego angielskiego.
Tylko ten Mazraoui, z taką pensją... 25 lat i pierwszy dobry sezon, w przeciętnej lidze...
04.04.2022 08:27
Chciałbym zwrócić uwagę, że Julian chcąc grać wahadlami i 3 z tyłu, nie potrzebuje klasycznych skrzydłowych. Kwestia stanu posiadania. A mamy jeszcze Daviesa, co już zapełnia nam jedno z nich. Wymiana Gnabriego na Nkunku byłaby kapitalnym ruchem w przypadku chęci utrzymania takiej taktyki.
28.03.2022 20:28
Trochę dziwne, ale znają chłopaka, wiedzą co potrafi, jakie ma możliwości, znają mental, wiec akurat w tej kwestii powinniśmy im zaufać. Co jak co, ale w przypadku młodych piłkarzy z klubu nie popełniają błędów w selekcji. Poza Hojbjergiem nikt wartościowy, który mógłby stanowić jakieś wzmocnienie nam nie uciekł, wszyscy w mniejszym lub większym stopniu odpadli z poważnej piłki.
27.03.2022 22:19
@josh1982 Po prostu ktoś obiecał Nubelowi więcej niż mógł, a przy okazji okazało się, że jest za słaby na 1 w Bayernie. Dla niego najlepszą opcją byłoby odejście z klubu, i zakotwiczenie gdzieś, gdzie będzie mógł grać.
26.03.2022 08:13
Potrzebuje gry. Jak nie zacznie grać, może być po nim. Sezon, dwa, może uda się wymienić na Richardsa w Hoffe.
23.03.2022 22:33
@misza Romano podał, że 6.5 + dodatki.
22.03.2022 20:08
@tomeks Flick też nie dawał mu pograć, nie ma przypadków.
22.03.2022 20:04
@Edmund Nie mierz wszystkich swoją miarą, wiele źródeł podaje 17.
https://www.sport1.de/news/fussball/bundesliga/2022/01/fc-bayern-die-gehalter-der-stars-wer-noch-vor-coman-liegt
https://www.goal.com/de/meldungen/fc-bayern-coman-verlängerung-gehalt-vertrag/bltf3b167901410ce19
https://www.spox.com/de/sport/fussball/bundesliga/2109/Diashows/fc-bayern-gehaelter/gehaltsranking-fcb-goretzka-kimmich-jetzt-elite-verdiener-lewandowski-neuer.html
Tak samo jak podają zarobki van Dijka na 11,44 mln funtów.
@Pir5 Krytycy doskonale rozumieją, że są plusy i minusy, to bałwochwalcy mają problem z ogarnięciem, że są minusy.
@Edmund "Mądrze czyli tak jak "ja" chce."
Mądrze, czyli tak, że gdy Lucas jest kontuzjowany, to nie wydajesz ba niego rekordowych 80 mln, tylko minimalizujesz ryzyko i nie kupujesz w ciemo.
""Problem" w tym że Bayern od lat działa po swojemu i jest w gronie najlepszych."
Problem w tym, że po takim "działaniu po swojemu" podczas co czego zebrania rady nadzorczej, na Uliego spadła taka fala krytyki, że ten się obraził i postawił odejść.
21.03.2022 22:53
No i gitara, nie ma co czekać aż się zestarzeje. Sprzedać i szukać dalej.
Sabitzer, Tolisso, Roca out. A na ich miejsce ten Holender i może Kamara z Marsylii i jakoś będzie.
@Reeken89 Upa już w Lipsku nie ogarniał.
21.03.2022 19:53