@Ribers
informacja która jest "podobno" oficjalna, nie jest oficjalna. też czytałem ten artykuł, i rzeczywiście mniej więcej tak to napisali. póki co nic nie jest pewne. ja co do Pepa przekonany nie jestem, ale zaufam Hoenessowi i spółce, na pewno mają plan i na pewno nie sprowadzą na ławkę byle kogo.
14.01.2013 02:17
a propos sportowca roku: nie zgadzam się z wyborem Justyny. jest świetna, ale gdyby plebiscyt nie był przeprowadzany w zimie, tylko był prowadzony przez cały rok, wygrałby, i słusznie moim zdaniem, Majewski.
a propos Sahina: a co Nas to? jedynie puchar, bo w BL mamy taką przewagę, że tylko od Nas, a nie np. od transferów BVB czy B04 zależy, czy zdobędziemy mistrza,
a propos transferów do Bayernu: Kirchhoff jak najbardziej niech przychodzi już teraz, Bad do końca nie gra, dobrze mieć prawdziwą konkurencję w składzie. Co do Rode: nie, bo po co? chyba, że Tymo odejdzie, to wtedy jak najbardziej. co do Oeztunaliego: to młodzik, trudno coś pedzieć, ale brzydko na Nim presję wywierają. gdyby przeszedł do Nas, to chodziłoby nie tylko o pieniądze (choć nie ma po co mówić, że są One bez znaczenia. nie wiem czemu, ale w piłce wytworzyło się założenie, że to wstyd, gdy ktoś w ogóle bierze pod uwagę zarobki, a nie tylko i wyłącznie wierność klubowi) ale też o grę w reprezentacji (zawsze łatwiej się do Niej przebić od Nas), w LM i o zdobywanie tytułów.
a propos transferów z FCBM: Tymo, jak żech pisał, out, jeśli weźmiemy Rode, w przeciwnym wypadku niech zostanie. Rafinha jest dobrym zmiennikiem i dopóki sam nie chce odejść nie ma o czym gadać, przynajmniej w zimowym okienku.
12.01.2013 04:20
pełna nazwa Corinthians to Corinthians Sao Paulo ;) błąd jest innej natury niż się wydawało.
09.01.2013 13:16
SAF mi trochę "podpadł" ostatnią wypowiedzią o tej piłce kopnietej w głowę RvP. Brakuje mu trochę pokory, ale jest świetnym trenerem. raczej się zgadzam z pele szczerze mówiąc, ta dwójka jest koszmarna medialnie.
09.01.2013 12:50
Lascah - już nawet żarty z tego stają się nudne :P a tego co powiedział o Javim nie odebrałem jako pojazd, tylko proste stwierdzenie faktu. choć z moim niemieckim słabo. ale generalnie ma rację, tylko my możemy sobie odebrać mistrzostwo.
09.01.2013 10:57
@pele
nie jestem nawet pewien, czy mogą tak zrobić. w sensie po prostu zerwać umowę i oddać kasę. wydaje mi się, że Liverpool też musi się na to zgodzić. ale kasa to problem BVB gdyby Real musiał zrobić tak jak mówisz, to na pewno cenę wypożyczenia by Borussi dopisali do kwoty transferu.
09.01.2013 10:26
@macio
wiem że późno odpowiadam, i pewnie nie przeczytasz, ale prawie. grał w SSV Ulm, także w 1 BL, i był rezerwowym w BVB, swoją drogą Jej wychowanek. i btw: już znalazł pracę ;) w RB Leipzig.
09.01.2013 00:59
ludzie, to tylko gest. wyraz szacunku jak wymiana koszulek po meczu. wiadomo, że nic Go to nie kosztuje, ale to jest tylko forma powiedzenia "byłeś wielkim piłkarzem, podziwiam Cię". a nie że Gerd "marzył o koszulce z autografem Messiego".
09.01.2013 00:52
@szajbi
z tego co wiem może. w drugą stronę nie. no i wzmocnienie byłoby solidne.
a a propos Kirchhoffa (boże, jakie durne nazwisko, to "chh" :P ): nie zapominajmy, że Pan 40mln też sobie nieźle (ponoć) radzi jako środkowy obrońca, to zawsze jakaś presja. choć Jupp go na tej pozycji nie wystawia. ale generalnie jestem zdania, że lepiej, jeśli dołączy już teraz. Bad wyłączony na cały sezon, tragedia. Więc mamy 2 b.dobrych stoperów, jednego dość dobrego, i jednego zawodnika, który powinien się dobrze na tej pozycji prezentować. 2 kontuzje/kartki i nie mamy zbytnio alternatyw. a piłkarze defensywni lubią zbierać kartki, na 90% co najmniej jeden będzie gdzieś pauzował za żółte.
09.01.2013 00:36
@seb455
ej, masz rację. Mueller jednak dobrze wykonuje te karne.
08.01.2013 20:51
@AdiFantasi
wiesz jak to jest z gadaniem o transferach.
@Piechot
no to trochę tłumaczy :)
08.01.2013 20:25
hmmm Piechot, nie wyświetla mi się Twój poprzedni komentarz w takim razie, ale przepraszam, może to wina mojej przeglądarki czy czegoś takiego. no i masz rację, świetny jest. Lepszy od Butta, który był naszym podstawowym bramkarzem przez kilka sezonów :)
08.01.2013 20:01
Starke świetnie zagrał, o czym chyba nikt nie wspomniał. dobrze mieć kogoś takiego na wypadek (odpukać) kontuzji bądź czerwonej dla Manu. @DarthSmd: Buyten solidnie, nic więcej. Shaq świetnie, pokazał klasę. a Robben... kiepsko wspólpracowało mu się z Rafą, ale to wina tego drugiego. jak dla mnie Rafa wgl powinien wylecieć, i znaleźć kogoś, kto będzie następcą Lahma, jak Shaq dla Riberiego.
08.01.2013 19:52
Mandzu wraca do formy. oby. a co sądzicie o młodzikach? Hojbjerg rzeczywiście pokazał, że ma talent moim zdaniem. no i zgodzę się z fcbmx2, skrzydłowych mamy genialnych :)
08.01.2013 19:02
z innej beczki: jest nadzieja, że Mandzu wróci do formy! do przerwy 4-0. 2x Tomek, 2x Mandzu. niby tylko sparing, ale S04 to nie jest słaby przeciwnik.
08.01.2013 17:48
wg. buków My i ManUtd mamy największy szanse na Jego pozyskanie (3,5). Niespecjalnie go widzę, myślę, że zarząd bardziej sobie upatrzył Loewa, dlatego też, moim zdaniem, zaczęło się mówić o przedłużeniu umowy Juppa o jeszcze jeden rok. to się układa w ładną całość: namówimy Pepa, to Jupp odchodzi na emeryturę, nie namówimy, to czekamy na Loewa do mundialu.
@skyBUNDESLIGA nazwij to po prostu skrótem ;)
08.01.2013 01:14
no nie, ja się nie zgadzam. może Laux nie był najlepszy, ale jakiś psycholog jest potrzebny. Nie chodzi o kwestię sportową, ale przecież piłkarze i członkowie klubu to też ludzie, każda większa firma zapewnia pomoc psychologiczną. Oni mogą jej potrzebować w sprawach pozaboiskowych (patrz Breno). Jak Ribery miał kłopoty z powodu afery z Zahią, Robben zastanawiający się nad skończeniem kariery przez kontuzję... Trener to duże wsparcie, ale potrzeba specjalisty. "Psychologowi", który jest Twoim szefem i decyduje o Twojej przyszłości dość trudno się szczerze wygadać w niektórych sprawach.
07.01.2013 08:08
jak dla mnie to ten mecz sparingowy wyglądał niemiarodajnie. zawodnicy podstawowi wyglądali, jakby ćwiczyli konkretne aspekty gry (Mueller na pewno nie drybluje tak dużo normalnie, Kroos aż tak często nie strzela z dystansu, i nie zdziwiłbym się, gdyby obrona specjalnie przepuszczała napastników, by MaNu sobie pograł. w niewielu meczach w tym sezonie miał tak wiele trudnych interwencji).
06.01.2013 08:08
wenthlon - przestań pieprzyć, każdy kibicuje komu chce, dopóki nie robi nikomu problemów z powodu tego, komu kibicuje kto inny.
Schumacher: właśnie o tym samym pomyślałem.
03.01.2013 17:23
Ma rację. w tej chwili jedyny zespół, który może Nam przeszkodzić w zdobyciu Meistra, to FC Bayern.
03.01.2013 14:58
@Skobry
tak, ale jak ktoś zauważył: Bayern stara się skupiać Mannschaft u siebie. poza BL tylko Meretesacker by do tego pasował, a On bedzie drogi i gorszy od Hoewe. poza tym, nie przesadzajmy z tym osłabianiem, przecież nikogo nie kradniemy, S04 za to dość konkretne pieniądze dostanie. Są pod presją czasu, ale to na pewno nie jest zakup interwencyjny, On się przyda, a Schalke sobie kogoś znajdzie, nie traktujmy ich jak małe dzieci którym "kradniemy" lizaka...
30.12.2012 21:16
o boże, byłbym wniebowzięty, jestem wielkim fanem Hoewedesa, moim zdaniem najlepszy niemiecki środkowy obrońca. I myślę, że zarząd będzie gotów zapłacić nawet 20-25 mln za Niego, bo jest tyle wart.
30.12.2012 16:28
Falcao zamiast Ramiresa i się zgadza. Choć Alba tylko ze względu na słabą konkurencję.
29.12.2012 06:53
to jest ranking tylko dot. połowy sezonu. dublet Weidena nie ma znaczenia, Adler w tej rundzie był świetny, ale Manu nie docenili. broni mało, ale to przecież On organizuje grę w obronie. No i gra jako libero/defensywny pomocnik (a raz nawet jako ofensywny ;) )
28.12.2012 10:23
co roku przed sezonem Bayern rozgrywa mecz z kibicami. różne zabawne ustawinia się zdarzają wtedy (bodaj 2 lata temu Mueller przez chwilę zagrał na bramce ;) ). może wtedy zobaczymy Neuera oficjalnie w polu. i chyba wszyscy długo zapamiętają mecz z Bayerem, pomimo wyniku Neuer pokazał coś, co pamiętać będziemy pozytywnie :)
23.12.2012 00:03
oj za 4-5 lat Basti odejdzie na emeryturę pograć sobie gdzie indziej. być może, bo jest szansa, że skończy karierę u Nas. nie ma co panikować :)
22.12.2012 17:38
Zduns
a jest możliwość zamieszczania 2 sond jednocześnie? bo fajnie by było, gdyby była ta "stała" sonda na zawodnika miesiąca i co jakiś czas dodatkowo inne, jak to o meczu jesieni, a nie zamiast nich. nie znam się na prowadzeniu stron, to jest tylko sugestia bez wiedzy jak bardzo wykonalnre to jest ;)
21.12.2012 22:37
też będzie losowanie. Cwierćfinał i półfinał są razem losowane.
20.12.2012 14:46
świetna wiadomość. jeśli mamy z Nimi przegrać (co oczywiście mam nadzieję się nie wydarzy) to im wczesniej, tym lepiej, te rozgrywki są nieistotne dopóki się w nich nie zwycięża, więc lepiej mieć chociaż te kilka meczów mniej w sezonie.
19.12.2012 23:56
świetna wiadomość :) pewnie (i oby) zostanie u Nas do końca kariery.
19.12.2012 12:04
Real może i ma mocny skład, ale nic nie pokazuje. Na pewno mamy na tyle mocny zespół, że uznanie Naszego składu za mocniejszy niż ma MU czy właśnie Real jest co najmniej nie-absurdalne. Można to różnie oceniać, ale nie powiedział, że ich deklasujemy.
@ Mandzu też to zauważyłem :D wszędzie go pełno. na szczęście na boisku też pokazuje dużo :)
17.12.2012 20:08
z tym "łatwym meczem" bym nie przesadzał. mecz z Augsburgiem był chyba najbardziej wyrównanym w tym sezonie, a w pucharze możemy grać bardziej "zachowawczo" (zwłaszcza, że nie trzeba się zbytnio przejmować oszczędzaniem sił, więc gra 120 min nie będzie aż tak bolała). ale z BMG koniecznie trzeba wygrać. no i Bayer też nie ma prostego przeciwnika.
14.12.2012 12:38
tak z innej beczki: zauważyliście, że ostatnio Gomez się często wypowiada publicznie?
08.12.2012 12:14
jeden z najdziwniejszych goli Bayernu od dawna :P Piękne dośrodkowanie Gomeza i strzał głową Shaqa...
07.12.2012 16:04
no masz rację, jeszcze jeden środkowy obrońca to w tej chwili jedyne wzmocnienie, jakie sobie wyobrażam. Za Tymo mamy wschodzącą gwiazdę, Cana i wydaje mi się, że gorszy nie jest. Na środek obrony ktoś za DvB, moim marzeniem jest Hoewedes, ale Schalke nie odda Nam raczej drugiego kapitana w 3 sezony...
03.12.2012 13:51
nie wiem jak w Wawie, ale we Wro akurat Bierhalle jest dość drogą knajpą.
30.11.2012 18:08
Goetze jest z Bawarii, jest szansa, że będzie chciał przejść do Bayernu.
28.11.2012 13:53
no dokładnie. nie wkurza mnie sam Lewandowski, jestem dumny z Jego poziomu gry. ale ta nagonka medialna powoduje, że... no wlaśnie, że denerwuje mnie jak ktoś o nim wspomina.
28.11.2012 12:14
Klauzula ciekawa. a gdzie by grał... może w końcu byłaby jakaś realna alternatywa dla Riberiego. Za Robbena czy Kroosa mamy Muellera. Shaq jest dobry, ale wiele mu brakuje. Widać, że bez Francka nasza gra wygląda dużo gorzej. No i plotka o tyle realna, że to przecież reprezentant Niemiec. Mi się podoba wizja Goetzego w Monachium. Zwłaszcza, jeśli rzeczywiście nie odejdzie w 2013, tylko w np 2014.
28.11.2012 12:11
jeśli nie zostało zgłoszone na policję, to raczej tego nie było. zbyt poważna sprawa żeby tego nie robić, zwłaszcza w kontekście rosnącego problemu z pseudokibicami.
27.11.2012 15:40
3 dobre kluby z Nadrenii w czołówce. Bayern niestety w "1szej lidze", ale zarząd z tym walczy, oby się udało zmiejszyć liczbę pseudokibiców, nie tylko Nam, ale innym klubom 1. i 2. BL też.
21.11.2012 15:27
bardzo prawdopodobne, że kilku osobom nie podoba Jego "medialność". On lubi kontrowersyjne i odważne wypowiedzi.
16.11.2012 18:55
w walce o Gortzkę mamy tę przewagę, że jest On wychowankiem klubu z Bochum. a Bayern i Bochum są zaprzyjaźnione, więc On chętniej przyjdzie do Nas, niż gdzie indziej, zwłaszcza do Schalke, klubu z tego samego regionu.
16.11.2012 14:41
@wdcaviar
akurat takie rzeczy najłatwiej zniszczyć ;) no ale rozumiem o co Ci chodzi, Hoeness jest jedną z osób, na której opiera się ten klub :)
16.11.2012 09:54
@Piechot
po części się z Tobą zgodzę. Piszczek jest najlepszym polskim piłkarzem obecnie, ale nie nazwałbym go drugim najlepszym PO świata. Gra bardzo fajnie z przodu, ale ma braki w obronie, trochę jak Rafinha. Tylko faktycznie lepszy od Rafy. Sagna i Srna są moim zdaniem lepsi. no i oczywiście Lahm, w tym momencie zdecydowanie najlepszy prawy obrońca swiata. z innych Polaków... może nie do Bayernu, bo za wysokie progi, ale Sobiech i Milik są nieźli. i Młodzi, w obecnej formie Sobiech jest lepszy od Lewego, a jest 2 lata młodszy, On się będzie jeszcze rozwijał, Lewy prawdopodobnie osiągnął swoje maksimum. no i Milik przyszłościowy, wg mnie dałby radę w zespole klasy HSV czy Hoffenheim.
13.11.2012 11:53
a propos współpracy reprezentacji Niemiec z Adidasem, to jest w ogóle wyjątkowa współpraca. zaczęło się jeszcze w dawnych czasach, kiedy do kluby i reprezentacje płaciły za np buty, a nie firmy płaciły klubom i reprezentacjom, za to, żeby grały akurat w ich butach. Adidas dał właśnie obuwie dla Mannschaftu za darmo, pierwszy taki przypadek w historii o ile się nie mylę. aha, i Adidas jest współwłaścicielem FCBM
13.11.2012 11:37
Gustavo też jest defensywnym pomocnikiem. no nieważne, ocenimy go pod koniec sezonu. póki co wdrażał się w drużynę, a z Lille wszyscy zagrali dość słabo.
26.10.2012 17:54
@doblekini
to Robben powinien na ten moment siedzieć na ławce, pomijając Jego kontuzję ofc. Zarówno Mueller jak i Kroos grają świetnie i nie będzie łatwo ich wygryźć ze składu.
25.10.2012 00:00
@skyBundesliga
nie patrząc na bramkarza powinien posłać piłkę albo w miarę wysoko, albo przy słupku. i powtórzę: gdyby nie to, że ostatnio mieliśmy z tym problemy, to bym się tego nie czepiał. ale to jest kolejny kiepsko wykonany rzut karny w ciągu ostatnich kilku miesięcy. przy karnym to bramkarz powinien liczyć na szczęście, a nie wykonawca. naprawdę uważasz, że tak powinno się to strzelić?
24.10.2012 23:50
hmmm Pizza out, Nils zamiast Niego. wygląda to na dobry pomysł, tylko pytanie, czy Jemu będzie to odpowiadało. Bo prędko o 1sze miejsce w składzie nie powalczy...
24.10.2012 14:19
mnie bardziej martwi ten karny... On nie był dobrze wykonany. posłał piłkę prawie w środek bramki, nie była to jakaś specjalna bomba... pewnie bym nie narzekał, ale w ostatnim sezonie to wykonywanie karnych nas tak ostatecznie uwaliło.
24.10.2012 13:30
czekam na wypowiedź Neymara... a tak szczerze: super wiadomość, bo rzeczywiście Mueller też mógłby czasem odpocząć, tak samo Kroos i Franck, no a Robben potrafi pograć sam. z K-lautern też istnieje ryzyko, że Bayern sobie trochę odpuści, więc dobrze mieć piłkarza, który w pojedynkę jest w stanie rozstrzygnąć losy meczu.
24.10.2012 13:28
@kowalw4
akurat napastnicy... Mandzu zagrał dobrze, ale nie wybitnie. sprawdziłem tę 3ką. nie wiem jak grali, mam tylko "wyniki" Joselu 2 bramki, choć mecz całej drużyny słaby. ( 3-3 z Furth). Szalai gol i asysta z Aptekarzami grającymi u siebie, remis 2-2. Arnautovic też gol i asysta, Werder u siebie rozgromił BMG. ja się raczej zastanawiam, czemu nie ma Schweiniego, Gustavo lub Lahma? środek pola należał do Nas, no i Gustavo strzelił bramkę. Lahm biegał jak popieprzony, i w pomocy, i w ataku i, choć z wiadomych powodów rzadko, w obronie. a Dante? nie strzelił bramki, ale był groźny w ataku. Kroos? rozgrywał piłkę w ataku jak rzadko kiedy, a przeważnie robi to doskonale. Nasza drużyna zagrała na 100%, każdy z nich (poza Neuerem, 1 interwencja. ostatnio, dzięki naszej pomocy i obronie, Neuer ma niemal tyle samo roboty co Stark :P ) grał perfekcyjnie. Rafinha, będąc przeciętnym grajkiem (poziom Piszczka) strzela gola wchodząc na kilka minut. Przeciwnik niby słaby? Strzeliliśmy mu więcej goli niż jego poprzednich 7mmiu przeciwników razem wziętych. Stuttgart, który może w tym sezonie dołuje, ale to zawsze dobry zespół nie pokonał ich obrony ani razu. Schalke zremisowało, a i tak sukces, bo udało im się trafić 2 razy do bramki fortuny. porażka z Bayernem to druga porażka Dusseldorfu w sezonie, pierwsza na własnym boisku. Kto wymyśla te oceny? na transfermarkt to lepiej wygląda (28 nominacji dla Bayernu w ogóle, druga Borussia (czemu oni? a nie frankfurt, który jest sporym zaskoczeniem) ma 10. http://www.transfermarkt.pl/pl/1-bundesliga/elfdesspieltages/wettbewerb_L1.html
23.10.2012 01:23
Contento jest na poziomie Bayernu. i też uważam, że jest lepszy od Schmelzera. nie jest może wielkim zagrożeniem dla Alaby, ale jest świetnym zmiennikiem. tak samo Rafinha nie powalczy z Lahmem, ale ma dobry poziom jak na zmiennika za Niego.
22.10.2012 19:50
nie od dwóch lat ;) 7 V 2011 rozbiliśmy St. Pauli 1-8
21.10.2012 18:19
@pecz01
Gladbach było 4te ;) a Eintracht... meistra nie zdobędą, ale na 2gie miejsce szanse mają. nie mówię, że my zdobędziemy, bo jeszcze 26 kolejek, ale jesteśmy na dobrej drodze do celu.
21.10.2012 10:52
Chelsea może, chociaż musieliby to udowodnić... w zeszłym sezonie CL wygrali właśnie autobusem, a ten sezon się dopiero zaczyna. pozostałe 4 zespoły regularnie od kilku lat odnoszą sukcesy, w najgorszym wypadku naprawdę długo i ostro o nie walczą.
21.10.2012 01:38
tak obiektywnie, nie patrząc na to że jestem kibicem Bayernu, to uważam, że są 4 drużyny (Man Utd, Barca, Real i Bayern) które są w tej chwili najlepsze. każda z nich jest zawsze faworytem na swoim stadionie (chyba że są osłabieni kontuzjami), a na stadionie neutralnym decyduje szczęście i forma dnia (oczywiście to tylko moje zdanie ;) ).
21.10.2012 00:29
@donblekini
jeśli zdobędziemy potrójną (poczwórną, choć przeważnie rozgrywek o klasie superpucharu się do tego nie liczy) koronę, to świat nie będzie mógł nie zauważyć Bayernu. już teraz jesteśmy oficjalnie 2ga najlepszą drużyną Europy, zapewne i świata. a wtedy (ponownie: jeśli utrzyma formę) nie mogą przejść obojetnie obok Muellera. choć cała drużyna gra wspaniale, mamy lidera i wicelidera klasyfikacji strzelców, jest szansa, że walka o tytuł króla rozstrzygnie się wewnątrz Bayernu. może nie jakaś zabójczo wielka, ale jednak dość realna. a to by rzeczywiście było coś ;)
20.10.2012 23:10
3 żółte dla fortuny, jedna dla Nas (Dante). żadnej czerwonej.
20.10.2012 21:40
Jeśli Mueller utrzyma formę i pokaże coś w LM to powinien być co najmniej w trójce nominowanych do przyszłorocznej złotej piłki. bądźmy szczerzy, w ligowej klasyfikacji kanadyjskiej jest najlepszym zawodnikiem spośród 5ciu najlepszych lig, w reprezentacji pokazuje o niebo więcej niż Ronaldo czy Messi. Strzela gole i asystuje grając z mocnymi, i słabymi zespołami. do tej pory miał problemy z ustabilizowaniem formy, ale w tym sezonie póki co wygląda na to, że sobie z tym poradził.
:D 102 pkt byłyby po prostu epickie, ale fakt, nierealne. nic nie trwa wiecznie, ale Bayern już pokazał, że jedna porażka oznacza tylko stratę 3 punktów, a nie załamanie zespołu.
20.10.2012 20:41
:D najdobitniej pokazuje to wynik. i bramka strzelona tuż po pokazaniu powtórki poprzedniej :D
20.10.2012 19:51
@rammstein137
Pizzajest odpowiedni na 3ciego. grając jednym napastnikiem 3 klasowych graczy na tej pozycji to za dużo
19.10.2012 17:54
nie. jeśli juz kogoś potrzebujemy na tę pozycję, to właśnie kogoś zamiast Tymo. Zawodnik który wg transfermarkt jest wart 36,5 mln € nie będzie chciał siedzieć na ławce. poza tym Jego pensja... zawodnik tej klasy co Tymo jpowinien być bez większych problemów dostępny do ściągnięcia jeśli nie za darmo, to za względnie niewielkie pieniądze i z niższą pensją.
btw, @Geniusz : "za dużo kosztuje" nie "za drogo kosztuje" ;)
17.10.2012 23:18
uwaga do samego tekst (tak, wiem, że to błąd samego bilda, sprawdziłem ;) ): 7 zwycięstw z rzędu nie jest pobiciem rekordu BL, tylko Jego wyrównaniem. mamy rekordowy start jako całość, ale na to składa się też Nasz niesamowity bilans bramkowy. a co do meczu... lekko nie będzie, boję się walenia głową w mur. z drugiej strony, wspomniane Schalke się przekonało, że Bayern na wyjeździe też umie grać, i w 5 minut rozstrzygnąć mecz.
16.10.2012 20:07
Mueller niech ustabilizuje formę, to bedzie walczył o złotą piłkę. nie odpuszcza, umie przyśpieszyć, pokiwać też, choć nie jak Messi, inteligencje boiskową ma, tak jak Klose czy Gerd Mueller, tylko gra nierówno.
12.10.2012 23:46
tak, budują zespół mądrze, nie twierdzę inaczej. Ale nie będą póki co konkurencją dla Bayernu, bo właśnie, zmuszają Nasz zarząd do inwestowania w drużynę, a sami inwestują w zaplecze finansowe. będą liczącym się w każdym sezonie zespołem, na mecz z którym żaden zespół w Europie nie wyjdzie na boisko lekceważąc przeciwnika, ale do poważnej, wieloletniej konkurencji dla Bayernu jeszcze im trochę brakuje. jeśli mam ich porównywać: celują w status Schalke lub Leverkusen, ale nie Bayernu. i zdecydowanie uważam, że jest to rozsądne.
12.10.2012 22:55
@karl1985
tak prowadzona Borussia nie będzie konkurentem na lata moim zdaniem. jeśli nie uznają, że taki jest ich cel, to nie będą co sezon walczyć o Meistra. Oni też muszą wyłożyć kasę, bo póki co to im niezbyt wychodzi. sprowadzili tanio kilku dobrych zawodników, mają świetnego trenera, ale polityka zarządu nie wskazuje na ambicje wieloletniej walki o mistrzostwo w każdym sezonie. raczej chcą stać się klubem ze ścisłej czołówki, ale nie ryzykuja finansowo. lepsze (wg ich polityki, moim zdaniem) jest coroczne miejsce w pierwszej trójce i spokojna rozbudowa klubu, niż zaryzykowanie i ściągnięcie kilku dobrych zawodników.
12.10.2012 17:49
@ Mandzu
myślę, że to nie sprawi, że mniej osób będzie chciało mieć z Nim fotkę, wręcz przeciwnie:P super, że pomimo tego, że zszedł tak szybko nie przerwał swojej passy, dalej nie ma On meczu w BL bez asysty lub gola. w tym sezonie ofc. no i nie asystował tylko w meczu z Furth :P
07.10.2012 00:09
to był cytat z regulaminu... jest na tej stronie, i tutaj jest obowiązujący ;)
06.10.2012 12:26
@nacjonalizm78
Jupp musi się odzywać po takim blamażu. nie może się ukryć i udawać, że nic się nie stało. ponieśliśmy porażkę, z takim przeciwnikiem to się Nam nie powinno zdarzać, ale chowanie głowy w piasek przez człowieka odpowiedzialnego za drużynę byłoby tchórzostwem.
06.10.2012 01:36
tak, ale z drugiej strony oddanie meczu przez przesąd też by Nas do mistrza nie przybliżyło, ani nie oddaliło od tego BVB ;) a tak poważniej: Bayern musi bić rekordy, jesteśmy najlepszą drużyną w Niemczech, nawet jeśli brakuje Nam ostatnich dwóch tytułów. 8 kolejkę gramy na wyjeździe z Fortuną Dusseldorf... hmmm mają szczelną obronę, dobrze by było, gdyby Nasi najbardziej kreatywni zawodnicy byli zdrowi i w formie, Shaq, Franck, Robben, Mueller, Schweinsteiger i Lahm muszą wziąć ciężar gry na siebie (wiem, że nie wszyscy z Nich wystąpią ;) ). no i Gustavo i Kroos z ich uderzeniami z dystansu. powinniśmy dać radę, chociaż wszyscy wiemy, że "powinniśmy" nie oznacza "damy"... ;/
06.10.2012 01:25
w sumie to do administracji serwisu, a propos wpisu vivi... Nie jest dozwolone dodawanie Informacji, które nie są zgodne z obowiązującym w Polsce prawem, a w szczególności: (...) i) obrażają innych użytkowników serwisu, działaczy i piłkarzy FC Bayern.
@Squ3cz
nie ma sensu wdawanie się w dyskusje.
06.10.2012 01:18
oglądając nielegalnie też jakieś pieniądze Bayernowi dajemy, choć fakt, mniejsze. w końcu dostają niemałe kwoty za reklamy na koszulkach, stadionie...
01.10.2012 21:04
@Rizzitelli
jeśli Rummenige wypowiada się jako członek FCBM, to fakt, nic mu do tego. ale jako prezes Europejskiego Stowarzyszenia Klubów ma prawo się na ten temat wypowiadać. kluby w stylu PSG czy Man City psuja rynek. w tej chwili On reprezentuje wszystkie nie-sponsorowane kluby (ofc mam na myśli "sponsoring" w formie bogatych właścicieli, nie coś w stylu T-mobile). i dobrze pojętą tradycję piłkarską.
27.09.2012 00:17
zgadzam się z dzordanem89. oczywiście z całym szacunkiem dla Messiego, ale Pele też byle kopaczem nie był, i też miał wiele sukcesów na potwierdzenie swojej klasy, tak w reprezentacji
17.09.2012 16:34
bardzo dobry artykuł :) dobrze jest przybliżyć historię klubu. jeszcze dodam, bardziej do komentarzy, że przecież Monachium było jednym ze "świętych miast" (określenie moje, proszę, nie czepiajcie się ;) ) Hitlera. Jeszcze Norymberga, czyli w zasadzie "Bayern" w znaczeniu krainy była mocno pro-hitlerowska. choć z drugiej strony nie wolno zapominać o Burgerbraukeller, pomimo kilku niejasności.
17.09.2012 16:15
przy transferze zawodnika do 23 r życia klub, który go wyszkolił dostaje ekwiwalent. od Bilbao nie dostawali przy transferze do Athletico, bo był niejako wliczony w kwotę transferu. niestety, ale wg prawo jest po stronie Osasuny
14.09.2012 00:41
"Kiedyś powiedziałem, że jeślibym wiedział iż jeszcze 10 lat będę grał na poziomie FC Bayernu to od razu bym to podpisał” ee... że co? co podpisał? to zdanie jest nie po polsku...
10.09.2012 10:48
@seb455 wszystkie 11 tak są ustawione. nie wiem, jak to wygląda w innych zespołach, ale: " FC Barcelona jest tak mocno obsadzona, że Jordi Alba, będący wart 20 mln Euro jest zdecydowanie „najtańszym” piłkarzem optymalnej (cenowo) pierwszej „11tki”."
09.09.2012 12:55
@kornkage
chciałem się powstrzymać, ale skoro prosisz... "Przy żądanym zachowaniu defensywnym, cała 10 piłkarzy idzie do przodu. Czy przez to Pańska gra w bramce będzie jeszcze bardziej ryzykowna?" chyba powinno być "zachowaniu ofensywnym". "Jak zmieniły się duchowe nastroje piłkarzy w Bayernie i w reprezentacji po przerwie letniej?" nie bardzo wiem jakie mogą być inne rodzaje nastrojów, chyba tylko duchowe, ergo to jest tautologia, samo "nastroje" byłoby lepsze. "wejść na wspólne fale". w j. polskim mamy frazeologizm "nadawać na wspólnych falach" ale nie ma "wchodzić na wspólne fale". przedostatnie pytanie "Jak, piłkarze mogą sobie z tym radzić?" nie powinno być przecinka. a i ostanie zdanie. w j. polskim wciskamy 3 grosze, a nie 5. to chyba tyle :)
08.09.2012 14:02
oj trochę przesadzasz. BVB-Bayer to jest hit BL, jakby nie patrzeć gramy wtedy przeciwko Mainz. ale rekordu faktycznie, raczej długo nie pobijemy.
06.09.2012 13:26
czepiają się, ale pod względem prawnym mają podstawy. nie wolno prowadzić negocjacji kontraktowych z zawodnikiem bez zgody Jego aktualnego klubu (poza wyjątkami, prawo Bosmana i Webstera ofc). poza tym nie oskarża klubu o złamanie prawa, tylko o złamanie przepisów FIFA, rozróżniajmy to. A w kontrakcie było zapisane, że jeśli zawodnik wpłaci te 40 mln, to wtedy kontrakt jest rozwiązany. Ergo prowadzenie rozmów jest dalej niedozwolone. zgadzam się, że się żałośnie czepiają, bo trzymanie piłkarza na siłę... no, panie Urrutia, trochę klasy...
04.09.2012 10:01
@Piechot
chyba EmreCana za ostro potraktowałeś. generalnie krytyka jest ok, chociaż mógł to ująć trochę grzeczniej. ale też, nie ma wyzwisk, nic z tych rzeczy. ostra krytyka, ale mieszcząca się w normach dyskusji, podał konkrety.
31.08.2012 00:05
dlaczego Breitner jest podpisany jako "ex-zawodnik Bayernu"? nie jest ważniejsze to, że jest aktualnym szefem scoutingu? chyba, że coś się w tej kwestii zmieniło, ale byłbym zaskoczony/
30.08.2012 16:25
@krisp: jako konkurencja dla Muellera, Kroosa i Shaqa? za dużo piłkarzy tej klasy na jednej pozycji.
30.08.2012 16:19
@pater
super:) obyśmy nie trafili znowu na grupę śmierci. Man City + PSG + Malaga wg mnie.
28.08.2012 23:34
Oni się zachowują niepoważnie... wpisali kwotę odstępnego do kontraktu, to niech już nie robią sobie jaj/
21.08.2012 12:44
odnośniki "ostatni mecz" i "następny mecz" przenoszą mnie po prostu na górę strony. poza tym że nie rozumiem ich idei, jeśli są oba te mecze i tak podane.
11.08.2012 04:10
tak swoją drogą, nie uważacie, że lepszym rozwiązaniem byłoby, gdyby te pieniądze szły do piłkarzy, a nie do klubu? bo bądźmy szczerzy nawet za pełną pulę zespół dostaje 180 tys €, to nie jest zbyt duża kwota dla klubu z bundesligi. a dla juniora te 10 - 20 tys to już coś, co ten zauważy.
01.08.2012 06:06
za podpalenie domu zawiasy? wg mnie to oznacza, że u Nas prawo jest chore... wyrok jest wysoki, ale nie popadajmy w skrajności...
29.07.2012 00:14
FCBx2
zgadzam się z Tobą w kwestii De Jonga, nie takiego gracza Nam potrzeba. ale Mandzukić nie jest półśrodkiem, to bardzo dobry napastnik, który może zastąpić Gomeza w przypadu kontuzji lub spadku formy. Dżeko nie pogodziłby się z funkcją podstawowego rezerwowego.
23.07.2012 04:23
@wer2
psychologa oczywiście, ale nie psychiatrę. psycholog nie jest lekarzem.
05.07.2012 14:31
@wer2
ale fizjoterapeuta nie ma obowiązku leczyć go na depresję. co więcej, jeśli podejrzewa że pacjent jest na nią chory, to może tylko zasugerować spotkanie z psychiatrą. a takowych FCBM raczej nie zatrudnia
05.07.2012 02:36
sto lat :)
24.06.2012 16:15
@riberyfan
wg mnie Twoja wypowiedź nic nie wnosi. jesteśmy kibicami Bayernu, komentujemy informacje które mogą mieć znaczny wpływ na ten klub. tak samo nic nie zrobimy z transferami, porażkami, remisami, zwycięstwami, generalnie dyskusje sprowadzałyby się do omawiania, gdzie oglądamy mecz.
co do dyskusji: zgadzam się ze zdaniem, że Guardiola nie jest taki super. Barcelona jest bardzo mocną drużyną i dlatego odnosiła sukcesy. Guardiola wybrał oczywistą taktykę dla tego zespołu, ale np. transfery, mam wrażenie, przeprowadzał w stylu starego Realu czy obecnego City: to dobry piłkarz, kupmy go. po co mu był Fabregas, skoro mieli już i bez Niego świetny środek pola? przy brakach w obronie i ataku, bo tam był sam Villa. wyrzucił Ibrę, wydawał pieniądze jak oszalały. bez żadnego planu, bez żadnej głębszej myśli. czyli: jestem przeciw.
19.06.2012 05:46
@jarema
z tą różnicą, że Olić już dla Nas nie pogra... więc decyzja powinna należeć do Niego albo do medyków Jego nowego klubu, a na pewno nie do Naszych...
@Ribers
informacja która jest "podobno" oficjalna, nie jest oficjalna. też czytałem ten artykuł, i rzeczywiście mniej więcej tak to napisali. póki co nic nie jest pewne. ja co do Pepa przekonany nie jestem, ale zaufam Hoenessowi i spółce, na pewno mają plan i na pewno nie sprowadzą na ławkę byle kogo.
14.01.2013 02:17
a propos sportowca roku: nie zgadzam się z wyborem Justyny. jest świetna, ale gdyby plebiscyt nie był przeprowadzany w zimie, tylko był prowadzony przez cały rok, wygrałby, i słusznie moim zdaniem, Majewski.
a propos Sahina: a co Nas to? jedynie puchar, bo w BL mamy taką przewagę, że tylko od Nas, a nie np. od transferów BVB czy B04 zależy, czy zdobędziemy mistrza,
a propos transferów do Bayernu: Kirchhoff jak najbardziej niech przychodzi już teraz, Bad do końca nie gra, dobrze mieć prawdziwą konkurencję w składzie. Co do Rode: nie, bo po co? chyba, że Tymo odejdzie, to wtedy jak najbardziej. co do Oeztunaliego: to młodzik, trudno coś pedzieć, ale brzydko na Nim presję wywierają. gdyby przeszedł do Nas, to chodziłoby nie tylko o pieniądze (choć nie ma po co mówić, że są One bez znaczenia. nie wiem czemu, ale w piłce wytworzyło się założenie, że to wstyd, gdy ktoś w ogóle bierze pod uwagę zarobki, a nie tylko i wyłącznie wierność klubowi) ale też o grę w reprezentacji (zawsze łatwiej się do Niej przebić od Nas), w LM i o zdobywanie tytułów.
a propos transferów z FCBM: Tymo, jak żech pisał, out, jeśli weźmiemy Rode, w przeciwnym wypadku niech zostanie. Rafinha jest dobrym zmiennikiem i dopóki sam nie chce odejść nie ma o czym gadać, przynajmniej w zimowym okienku.
12.01.2013 04:20
pełna nazwa Corinthians to Corinthians Sao Paulo ;) błąd jest innej natury niż się wydawało.
09.01.2013 13:16
SAF mi trochę "podpadł" ostatnią wypowiedzią o tej piłce kopnietej w głowę RvP. Brakuje mu trochę pokory, ale jest świetnym trenerem. raczej się zgadzam z pele szczerze mówiąc, ta dwójka jest koszmarna medialnie.
09.01.2013 12:50
Lascah - już nawet żarty z tego stają się nudne :P a tego co powiedział o Javim nie odebrałem jako pojazd, tylko proste stwierdzenie faktu. choć z moim niemieckim słabo. ale generalnie ma rację, tylko my możemy sobie odebrać mistrzostwo.
09.01.2013 10:57
@pele
nie jestem nawet pewien, czy mogą tak zrobić. w sensie po prostu zerwać umowę i oddać kasę. wydaje mi się, że Liverpool też musi się na to zgodzić. ale kasa to problem BVB gdyby Real musiał zrobić tak jak mówisz, to na pewno cenę wypożyczenia by Borussi dopisali do kwoty transferu.
09.01.2013 10:26
@macio
wiem że późno odpowiadam, i pewnie nie przeczytasz, ale prawie. grał w SSV Ulm, także w 1 BL, i był rezerwowym w BVB, swoją drogą Jej wychowanek. i btw: już znalazł pracę ;) w RB Leipzig.
09.01.2013 00:59
ludzie, to tylko gest. wyraz szacunku jak wymiana koszulek po meczu. wiadomo, że nic Go to nie kosztuje, ale to jest tylko forma powiedzenia "byłeś wielkim piłkarzem, podziwiam Cię". a nie że Gerd "marzył o koszulce z autografem Messiego".
09.01.2013 00:52
@szajbi
z tego co wiem może. w drugą stronę nie. no i wzmocnienie byłoby solidne.
a a propos Kirchhoffa (boże, jakie durne nazwisko, to "chh" :P ): nie zapominajmy, że Pan 40mln też sobie nieźle (ponoć) radzi jako środkowy obrońca, to zawsze jakaś presja. choć Jupp go na tej pozycji nie wystawia. ale generalnie jestem zdania, że lepiej, jeśli dołączy już teraz. Bad wyłączony na cały sezon, tragedia. Więc mamy 2 b.dobrych stoperów, jednego dość dobrego, i jednego zawodnika, który powinien się dobrze na tej pozycji prezentować. 2 kontuzje/kartki i nie mamy zbytnio alternatyw. a piłkarze defensywni lubią zbierać kartki, na 90% co najmniej jeden będzie gdzieś pauzował za żółte.
09.01.2013 00:36
@seb455
ej, masz rację. Mueller jednak dobrze wykonuje te karne.
08.01.2013 20:51
@AdiFantasi
wiesz jak to jest z gadaniem o transferach.
@Piechot
no to trochę tłumaczy :)
08.01.2013 20:25
hmmm Piechot, nie wyświetla mi się Twój poprzedni komentarz w takim razie, ale przepraszam, może to wina mojej przeglądarki czy czegoś takiego. no i masz rację, świetny jest. Lepszy od Butta, który był naszym podstawowym bramkarzem przez kilka sezonów :)
08.01.2013 20:01
Starke świetnie zagrał, o czym chyba nikt nie wspomniał. dobrze mieć kogoś takiego na wypadek (odpukać) kontuzji bądź czerwonej dla Manu. @DarthSmd: Buyten solidnie, nic więcej. Shaq świetnie, pokazał klasę. a Robben... kiepsko wspólpracowało mu się z Rafą, ale to wina tego drugiego. jak dla mnie Rafa wgl powinien wylecieć, i znaleźć kogoś, kto będzie następcą Lahma, jak Shaq dla Riberiego.
08.01.2013 19:52
Mandzu wraca do formy. oby. a co sądzicie o młodzikach? Hojbjerg rzeczywiście pokazał, że ma talent moim zdaniem. no i zgodzę się z fcbmx2, skrzydłowych mamy genialnych :)
08.01.2013 19:02
z innej beczki: jest nadzieja, że Mandzu wróci do formy! do przerwy 4-0. 2x Tomek, 2x Mandzu. niby tylko sparing, ale S04 to nie jest słaby przeciwnik.
08.01.2013 17:48
wg. buków My i ManUtd mamy największy szanse na Jego pozyskanie (3,5). Niespecjalnie go widzę, myślę, że zarząd bardziej sobie upatrzył Loewa, dlatego też, moim zdaniem, zaczęło się mówić o przedłużeniu umowy Juppa o jeszcze jeden rok. to się układa w ładną całość: namówimy Pepa, to Jupp odchodzi na emeryturę, nie namówimy, to czekamy na Loewa do mundialu.
@skyBUNDESLIGA nazwij to po prostu skrótem ;)
08.01.2013 01:14
no nie, ja się nie zgadzam. może Laux nie był najlepszy, ale jakiś psycholog jest potrzebny. Nie chodzi o kwestię sportową, ale przecież piłkarze i członkowie klubu to też ludzie, każda większa firma zapewnia pomoc psychologiczną. Oni mogą jej potrzebować w sprawach pozaboiskowych (patrz Breno). Jak Ribery miał kłopoty z powodu afery z Zahią, Robben zastanawiający się nad skończeniem kariery przez kontuzję... Trener to duże wsparcie, ale potrzeba specjalisty. "Psychologowi", który jest Twoim szefem i decyduje o Twojej przyszłości dość trudno się szczerze wygadać w niektórych sprawach.
07.01.2013 08:08
jak dla mnie to ten mecz sparingowy wyglądał niemiarodajnie. zawodnicy podstawowi wyglądali, jakby ćwiczyli konkretne aspekty gry (Mueller na pewno nie drybluje tak dużo normalnie, Kroos aż tak często nie strzela z dystansu, i nie zdziwiłbym się, gdyby obrona specjalnie przepuszczała napastników, by MaNu sobie pograł. w niewielu meczach w tym sezonie miał tak wiele trudnych interwencji).
06.01.2013 08:08
wenthlon - przestań pieprzyć, każdy kibicuje komu chce, dopóki nie robi nikomu problemów z powodu tego, komu kibicuje kto inny.
Schumacher: właśnie o tym samym pomyślałem.
03.01.2013 17:23
Ma rację. w tej chwili jedyny zespół, który może Nam przeszkodzić w zdobyciu Meistra, to FC Bayern.
03.01.2013 14:58
@Skobry
tak, ale jak ktoś zauważył: Bayern stara się skupiać Mannschaft u siebie. poza BL tylko Meretesacker by do tego pasował, a On bedzie drogi i gorszy od Hoewe. poza tym, nie przesadzajmy z tym osłabianiem, przecież nikogo nie kradniemy, S04 za to dość konkretne pieniądze dostanie. Są pod presją czasu, ale to na pewno nie jest zakup interwencyjny, On się przyda, a Schalke sobie kogoś znajdzie, nie traktujmy ich jak małe dzieci którym "kradniemy" lizaka...
30.12.2012 21:16
o boże, byłbym wniebowzięty, jestem wielkim fanem Hoewedesa, moim zdaniem najlepszy niemiecki środkowy obrońca. I myślę, że zarząd będzie gotów zapłacić nawet 20-25 mln za Niego, bo jest tyle wart.
30.12.2012 16:28
Falcao zamiast Ramiresa i się zgadza. Choć Alba tylko ze względu na słabą konkurencję.
29.12.2012 06:53
to jest ranking tylko dot. połowy sezonu. dublet Weidena nie ma znaczenia, Adler w tej rundzie był świetny, ale Manu nie docenili. broni mało, ale to przecież On organizuje grę w obronie. No i gra jako libero/defensywny pomocnik (a raz nawet jako ofensywny ;) )
28.12.2012 10:23
co roku przed sezonem Bayern rozgrywa mecz z kibicami. różne zabawne ustawinia się zdarzają wtedy (bodaj 2 lata temu Mueller przez chwilę zagrał na bramce ;) ). może wtedy zobaczymy Neuera oficjalnie w polu. i chyba wszyscy długo zapamiętają mecz z Bayerem, pomimo wyniku Neuer pokazał coś, co pamiętać będziemy pozytywnie :)
23.12.2012 00:03
oj za 4-5 lat Basti odejdzie na emeryturę pograć sobie gdzie indziej. być może, bo jest szansa, że skończy karierę u Nas. nie ma co panikować :)
22.12.2012 17:38
Zduns
a jest możliwość zamieszczania 2 sond jednocześnie? bo fajnie by było, gdyby była ta "stała" sonda na zawodnika miesiąca i co jakiś czas dodatkowo inne, jak to o meczu jesieni, a nie zamiast nich. nie znam się na prowadzeniu stron, to jest tylko sugestia bez wiedzy jak bardzo wykonalnre to jest ;)
21.12.2012 22:37
też będzie losowanie. Cwierćfinał i półfinał są razem losowane.
20.12.2012 14:46
świetna wiadomość. jeśli mamy z Nimi przegrać (co oczywiście mam nadzieję się nie wydarzy) to im wczesniej, tym lepiej, te rozgrywki są nieistotne dopóki się w nich nie zwycięża, więc lepiej mieć chociaż te kilka meczów mniej w sezonie.
19.12.2012 23:56
świetna wiadomość :) pewnie (i oby) zostanie u Nas do końca kariery.
19.12.2012 12:04
Real może i ma mocny skład, ale nic nie pokazuje. Na pewno mamy na tyle mocny zespół, że uznanie Naszego składu za mocniejszy niż ma MU czy właśnie Real jest co najmniej nie-absurdalne. Można to różnie oceniać, ale nie powiedział, że ich deklasujemy.
@ Mandzu też to zauważyłem :D wszędzie go pełno. na szczęście na boisku też pokazuje dużo :)
17.12.2012 20:08
z tym "łatwym meczem" bym nie przesadzał. mecz z Augsburgiem był chyba najbardziej wyrównanym w tym sezonie, a w pucharze możemy grać bardziej "zachowawczo" (zwłaszcza, że nie trzeba się zbytnio przejmować oszczędzaniem sił, więc gra 120 min nie będzie aż tak bolała). ale z BMG koniecznie trzeba wygrać. no i Bayer też nie ma prostego przeciwnika.
14.12.2012 12:38
tak z innej beczki: zauważyliście, że ostatnio Gomez się często wypowiada publicznie?
08.12.2012 12:14
jeden z najdziwniejszych goli Bayernu od dawna :P Piękne dośrodkowanie Gomeza i strzał głową Shaqa...
07.12.2012 16:04
no masz rację, jeszcze jeden środkowy obrońca to w tej chwili jedyne wzmocnienie, jakie sobie wyobrażam. Za Tymo mamy wschodzącą gwiazdę, Cana i wydaje mi się, że gorszy nie jest. Na środek obrony ktoś za DvB, moim marzeniem jest Hoewedes, ale Schalke nie odda Nam raczej drugiego kapitana w 3 sezony...
03.12.2012 13:51
nie wiem jak w Wawie, ale we Wro akurat Bierhalle jest dość drogą knajpą.
30.11.2012 18:08
Goetze jest z Bawarii, jest szansa, że będzie chciał przejść do Bayernu.
28.11.2012 13:53
no dokładnie. nie wkurza mnie sam Lewandowski, jestem dumny z Jego poziomu gry. ale ta nagonka medialna powoduje, że... no wlaśnie, że denerwuje mnie jak ktoś o nim wspomina.
28.11.2012 12:14
Klauzula ciekawa. a gdzie by grał... może w końcu byłaby jakaś realna alternatywa dla Riberiego. Za Robbena czy Kroosa mamy Muellera. Shaq jest dobry, ale wiele mu brakuje. Widać, że bez Francka nasza gra wygląda dużo gorzej. No i plotka o tyle realna, że to przecież reprezentant Niemiec. Mi się podoba wizja Goetzego w Monachium. Zwłaszcza, jeśli rzeczywiście nie odejdzie w 2013, tylko w np 2014.
28.11.2012 12:11
jeśli nie zostało zgłoszone na policję, to raczej tego nie było. zbyt poważna sprawa żeby tego nie robić, zwłaszcza w kontekście rosnącego problemu z pseudokibicami.
27.11.2012 15:40
3 dobre kluby z Nadrenii w czołówce. Bayern niestety w "1szej lidze", ale zarząd z tym walczy, oby się udało zmiejszyć liczbę pseudokibiców, nie tylko Nam, ale innym klubom 1. i 2. BL też.
21.11.2012 15:27
bardzo prawdopodobne, że kilku osobom nie podoba Jego "medialność". On lubi kontrowersyjne i odważne wypowiedzi.
16.11.2012 18:55
w walce o Gortzkę mamy tę przewagę, że jest On wychowankiem klubu z Bochum. a Bayern i Bochum są zaprzyjaźnione, więc On chętniej przyjdzie do Nas, niż gdzie indziej, zwłaszcza do Schalke, klubu z tego samego regionu.
16.11.2012 14:41
@wdcaviar
akurat takie rzeczy najłatwiej zniszczyć ;) no ale rozumiem o co Ci chodzi, Hoeness jest jedną z osób, na której opiera się ten klub :)
16.11.2012 09:54
@Piechot
po części się z Tobą zgodzę. Piszczek jest najlepszym polskim piłkarzem obecnie, ale nie nazwałbym go drugim najlepszym PO świata. Gra bardzo fajnie z przodu, ale ma braki w obronie, trochę jak Rafinha. Tylko faktycznie lepszy od Rafy. Sagna i Srna są moim zdaniem lepsi. no i oczywiście Lahm, w tym momencie zdecydowanie najlepszy prawy obrońca swiata. z innych Polaków... może nie do Bayernu, bo za wysokie progi, ale Sobiech i Milik są nieźli. i Młodzi, w obecnej formie Sobiech jest lepszy od Lewego, a jest 2 lata młodszy, On się będzie jeszcze rozwijał, Lewy prawdopodobnie osiągnął swoje maksimum. no i Milik przyszłościowy, wg mnie dałby radę w zespole klasy HSV czy Hoffenheim.
13.11.2012 11:53
a propos współpracy reprezentacji Niemiec z Adidasem, to jest w ogóle wyjątkowa współpraca. zaczęło się jeszcze w dawnych czasach, kiedy do kluby i reprezentacje płaciły za np buty, a nie firmy płaciły klubom i reprezentacjom, za to, żeby grały akurat w ich butach. Adidas dał właśnie obuwie dla Mannschaftu za darmo, pierwszy taki przypadek w historii o ile się nie mylę. aha, i Adidas jest współwłaścicielem FCBM
13.11.2012 11:37
Gustavo też jest defensywnym pomocnikiem. no nieważne, ocenimy go pod koniec sezonu. póki co wdrażał się w drużynę, a z Lille wszyscy zagrali dość słabo.
26.10.2012 17:54
@doblekini
to Robben powinien na ten moment siedzieć na ławce, pomijając Jego kontuzję ofc. Zarówno Mueller jak i Kroos grają świetnie i nie będzie łatwo ich wygryźć ze składu.
25.10.2012 00:00
@skyBundesliga
nie patrząc na bramkarza powinien posłać piłkę albo w miarę wysoko, albo przy słupku. i powtórzę: gdyby nie to, że ostatnio mieliśmy z tym problemy, to bym się tego nie czepiał. ale to jest kolejny kiepsko wykonany rzut karny w ciągu ostatnich kilku miesięcy. przy karnym to bramkarz powinien liczyć na szczęście, a nie wykonawca. naprawdę uważasz, że tak powinno się to strzelić?
24.10.2012 23:50
hmmm Pizza out, Nils zamiast Niego. wygląda to na dobry pomysł, tylko pytanie, czy Jemu będzie to odpowiadało. Bo prędko o 1sze miejsce w składzie nie powalczy...
24.10.2012 14:19
mnie bardziej martwi ten karny... On nie był dobrze wykonany. posłał piłkę prawie w środek bramki, nie była to jakaś specjalna bomba... pewnie bym nie narzekał, ale w ostatnim sezonie to wykonywanie karnych nas tak ostatecznie uwaliło.
24.10.2012 13:30
czekam na wypowiedź Neymara... a tak szczerze: super wiadomość, bo rzeczywiście Mueller też mógłby czasem odpocząć, tak samo Kroos i Franck, no a Robben potrafi pograć sam. z K-lautern też istnieje ryzyko, że Bayern sobie trochę odpuści, więc dobrze mieć piłkarza, który w pojedynkę jest w stanie rozstrzygnąć losy meczu.
24.10.2012 13:28
@kowalw4
akurat napastnicy... Mandzu zagrał dobrze, ale nie wybitnie. sprawdziłem tę 3ką. nie wiem jak grali, mam tylko "wyniki" Joselu 2 bramki, choć mecz całej drużyny słaby. ( 3-3 z Furth). Szalai gol i asysta z Aptekarzami grającymi u siebie, remis 2-2. Arnautovic też gol i asysta, Werder u siebie rozgromił BMG. ja się raczej zastanawiam, czemu nie ma Schweiniego, Gustavo lub Lahma? środek pola należał do Nas, no i Gustavo strzelił bramkę. Lahm biegał jak popieprzony, i w pomocy, i w ataku i, choć z wiadomych powodów rzadko, w obronie. a Dante? nie strzelił bramki, ale był groźny w ataku. Kroos? rozgrywał piłkę w ataku jak rzadko kiedy, a przeważnie robi to doskonale. Nasza drużyna zagrała na 100%, każdy z nich (poza Neuerem, 1 interwencja. ostatnio, dzięki naszej pomocy i obronie, Neuer ma niemal tyle samo roboty co Stark :P ) grał perfekcyjnie. Rafinha, będąc przeciętnym grajkiem (poziom Piszczka) strzela gola wchodząc na kilka minut. Przeciwnik niby słaby? Strzeliliśmy mu więcej goli niż jego poprzednich 7mmiu przeciwników razem wziętych. Stuttgart, który może w tym sezonie dołuje, ale to zawsze dobry zespół nie pokonał ich obrony ani razu. Schalke zremisowało, a i tak sukces, bo udało im się trafić 2 razy do bramki fortuny. porażka z Bayernem to druga porażka Dusseldorfu w sezonie, pierwsza na własnym boisku. Kto wymyśla te oceny? na transfermarkt to lepiej wygląda (28 nominacji dla Bayernu w ogóle, druga Borussia (czemu oni? a nie frankfurt, który jest sporym zaskoczeniem) ma 10. http://www.transfermarkt.pl/pl/1-bundesliga/elfdesspieltages/wettbewerb_L1.html
23.10.2012 01:23
Contento jest na poziomie Bayernu. i też uważam, że jest lepszy od Schmelzera. nie jest może wielkim zagrożeniem dla Alaby, ale jest świetnym zmiennikiem. tak samo Rafinha nie powalczy z Lahmem, ale ma dobry poziom jak na zmiennika za Niego.
22.10.2012 19:50
nie od dwóch lat ;) 7 V 2011 rozbiliśmy St. Pauli 1-8
21.10.2012 18:19
@pecz01
Gladbach było 4te ;) a Eintracht... meistra nie zdobędą, ale na 2gie miejsce szanse mają. nie mówię, że my zdobędziemy, bo jeszcze 26 kolejek, ale jesteśmy na dobrej drodze do celu.
21.10.2012 10:52
Chelsea może, chociaż musieliby to udowodnić... w zeszłym sezonie CL wygrali właśnie autobusem, a ten sezon się dopiero zaczyna. pozostałe 4 zespoły regularnie od kilku lat odnoszą sukcesy, w najgorszym wypadku naprawdę długo i ostro o nie walczą.
21.10.2012 01:38
tak obiektywnie, nie patrząc na to że jestem kibicem Bayernu, to uważam, że są 4 drużyny (Man Utd, Barca, Real i Bayern) które są w tej chwili najlepsze. każda z nich jest zawsze faworytem na swoim stadionie (chyba że są osłabieni kontuzjami), a na stadionie neutralnym decyduje szczęście i forma dnia (oczywiście to tylko moje zdanie ;) ).
21.10.2012 00:29
@donblekini
jeśli zdobędziemy potrójną (poczwórną, choć przeważnie rozgrywek o klasie superpucharu się do tego nie liczy) koronę, to świat nie będzie mógł nie zauważyć Bayernu. już teraz jesteśmy oficjalnie 2ga najlepszą drużyną Europy, zapewne i świata. a wtedy (ponownie: jeśli utrzyma formę) nie mogą przejść obojetnie obok Muellera. choć cała drużyna gra wspaniale, mamy lidera i wicelidera klasyfikacji strzelców, jest szansa, że walka o tytuł króla rozstrzygnie się wewnątrz Bayernu. może nie jakaś zabójczo wielka, ale jednak dość realna. a to by rzeczywiście było coś ;)
20.10.2012 23:10
3 żółte dla fortuny, jedna dla Nas (Dante). żadnej czerwonej.
20.10.2012 21:40
Jeśli Mueller utrzyma formę i pokaże coś w LM to powinien być co najmniej w trójce nominowanych do przyszłorocznej złotej piłki. bądźmy szczerzy, w ligowej klasyfikacji kanadyjskiej jest najlepszym zawodnikiem spośród 5ciu najlepszych lig, w reprezentacji pokazuje o niebo więcej niż Ronaldo czy Messi. Strzela gole i asystuje grając z mocnymi, i słabymi zespołami. do tej pory miał problemy z ustabilizowaniem formy, ale w tym sezonie póki co wygląda na to, że sobie z tym poradził.
20.10.2012 21:39
http://eurosport.onet.pl/wideo/skrot-meczu-fortuna-bayern,97986,w.html
20.10.2012 20:44
:D 102 pkt byłyby po prostu epickie, ale fakt, nierealne. nic nie trwa wiecznie, ale Bayern już pokazał, że jedna porażka oznacza tylko stratę 3 punktów, a nie załamanie zespołu.
20.10.2012 20:41
:D najdobitniej pokazuje to wynik. i bramka strzelona tuż po pokazaniu powtórki poprzedniej :D
20.10.2012 19:51
@rammstein137
Pizzajest odpowiedni na 3ciego. grając jednym napastnikiem 3 klasowych graczy na tej pozycji to za dużo
19.10.2012 17:54
nie. jeśli juz kogoś potrzebujemy na tę pozycję, to właśnie kogoś zamiast Tymo. Zawodnik który wg transfermarkt jest wart 36,5 mln € nie będzie chciał siedzieć na ławce. poza tym Jego pensja... zawodnik tej klasy co Tymo jpowinien być bez większych problemów dostępny do ściągnięcia jeśli nie za darmo, to za względnie niewielkie pieniądze i z niższą pensją.
btw, @Geniusz : "za dużo kosztuje" nie "za drogo kosztuje" ;)
17.10.2012 23:18
uwaga do samego tekst (tak, wiem, że to błąd samego bilda, sprawdziłem ;) ): 7 zwycięstw z rzędu nie jest pobiciem rekordu BL, tylko Jego wyrównaniem. mamy rekordowy start jako całość, ale na to składa się też Nasz niesamowity bilans bramkowy. a co do meczu... lekko nie będzie, boję się walenia głową w mur. z drugiej strony, wspomniane Schalke się przekonało, że Bayern na wyjeździe też umie grać, i w 5 minut rozstrzygnąć mecz.
16.10.2012 20:07
Mueller niech ustabilizuje formę, to bedzie walczył o złotą piłkę. nie odpuszcza, umie przyśpieszyć, pokiwać też, choć nie jak Messi, inteligencje boiskową ma, tak jak Klose czy Gerd Mueller, tylko gra nierówno.
12.10.2012 23:46
tak, budują zespół mądrze, nie twierdzę inaczej. Ale nie będą póki co konkurencją dla Bayernu, bo właśnie, zmuszają Nasz zarząd do inwestowania w drużynę, a sami inwestują w zaplecze finansowe. będą liczącym się w każdym sezonie zespołem, na mecz z którym żaden zespół w Europie nie wyjdzie na boisko lekceważąc przeciwnika, ale do poważnej, wieloletniej konkurencji dla Bayernu jeszcze im trochę brakuje. jeśli mam ich porównywać: celują w status Schalke lub Leverkusen, ale nie Bayernu. i zdecydowanie uważam, że jest to rozsądne.
12.10.2012 22:55
@karl1985
tak prowadzona Borussia nie będzie konkurentem na lata moim zdaniem. jeśli nie uznają, że taki jest ich cel, to nie będą co sezon walczyć o Meistra. Oni też muszą wyłożyć kasę, bo póki co to im niezbyt wychodzi. sprowadzili tanio kilku dobrych zawodników, mają świetnego trenera, ale polityka zarządu nie wskazuje na ambicje wieloletniej walki o mistrzostwo w każdym sezonie. raczej chcą stać się klubem ze ścisłej czołówki, ale nie ryzykuja finansowo. lepsze (wg ich polityki, moim zdaniem) jest coroczne miejsce w pierwszej trójce i spokojna rozbudowa klubu, niż zaryzykowanie i ściągnięcie kilku dobrych zawodników.
12.10.2012 17:49
@ Mandzu
myślę, że to nie sprawi, że mniej osób będzie chciało mieć z Nim fotkę, wręcz przeciwnie:P super, że pomimo tego, że zszedł tak szybko nie przerwał swojej passy, dalej nie ma On meczu w BL bez asysty lub gola. w tym sezonie ofc. no i nie asystował tylko w meczu z Furth :P
07.10.2012 00:09
to był cytat z regulaminu... jest na tej stronie, i tutaj jest obowiązujący ;)
06.10.2012 12:26
@nacjonalizm78
Jupp musi się odzywać po takim blamażu. nie może się ukryć i udawać, że nic się nie stało. ponieśliśmy porażkę, z takim przeciwnikiem to się Nam nie powinno zdarzać, ale chowanie głowy w piasek przez człowieka odpowiedzialnego za drużynę byłoby tchórzostwem.
06.10.2012 01:36
tak, ale z drugiej strony oddanie meczu przez przesąd też by Nas do mistrza nie przybliżyło, ani nie oddaliło od tego BVB ;) a tak poważniej: Bayern musi bić rekordy, jesteśmy najlepszą drużyną w Niemczech, nawet jeśli brakuje Nam ostatnich dwóch tytułów. 8 kolejkę gramy na wyjeździe z Fortuną Dusseldorf... hmmm mają szczelną obronę, dobrze by było, gdyby Nasi najbardziej kreatywni zawodnicy byli zdrowi i w formie, Shaq, Franck, Robben, Mueller, Schweinsteiger i Lahm muszą wziąć ciężar gry na siebie (wiem, że nie wszyscy z Nich wystąpią ;) ). no i Gustavo i Kroos z ich uderzeniami z dystansu. powinniśmy dać radę, chociaż wszyscy wiemy, że "powinniśmy" nie oznacza "damy"... ;/
06.10.2012 01:25
w sumie to do administracji serwisu, a propos wpisu vivi... Nie jest dozwolone dodawanie Informacji, które nie są zgodne z obowiązującym w Polsce prawem, a w szczególności: (...) i) obrażają innych użytkowników serwisu, działaczy i piłkarzy FC Bayern.
@Squ3cz
nie ma sensu wdawanie się w dyskusje.
06.10.2012 01:18
oglądając nielegalnie też jakieś pieniądze Bayernowi dajemy, choć fakt, mniejsze. w końcu dostają niemałe kwoty za reklamy na koszulkach, stadionie...
01.10.2012 21:04
@Rizzitelli
jeśli Rummenige wypowiada się jako członek FCBM, to fakt, nic mu do tego. ale jako prezes Europejskiego Stowarzyszenia Klubów ma prawo się na ten temat wypowiadać. kluby w stylu PSG czy Man City psuja rynek. w tej chwili On reprezentuje wszystkie nie-sponsorowane kluby (ofc mam na myśli "sponsoring" w formie bogatych właścicieli, nie coś w stylu T-mobile). i dobrze pojętą tradycję piłkarską.
27.09.2012 00:17
zgadzam się z dzordanem89. oczywiście z całym szacunkiem dla Messiego, ale Pele też byle kopaczem nie był, i też miał wiele sukcesów na potwierdzenie swojej klasy, tak w reprezentacji
17.09.2012 16:34
bardzo dobry artykuł :) dobrze jest przybliżyć historię klubu. jeszcze dodam, bardziej do komentarzy, że przecież Monachium było jednym ze "świętych miast" (określenie moje, proszę, nie czepiajcie się ;) ) Hitlera. Jeszcze Norymberga, czyli w zasadzie "Bayern" w znaczeniu krainy była mocno pro-hitlerowska. choć z drugiej strony nie wolno zapominać o Burgerbraukeller, pomimo kilku niejasności.
17.09.2012 16:15
przy transferze zawodnika do 23 r życia klub, który go wyszkolił dostaje ekwiwalent. od Bilbao nie dostawali przy transferze do Athletico, bo był niejako wliczony w kwotę transferu. niestety, ale wg prawo jest po stronie Osasuny
14.09.2012 00:41
"Kiedyś powiedziałem, że jeślibym wiedział iż jeszcze 10 lat będę grał na poziomie FC Bayernu to od razu bym to podpisał” ee... że co? co podpisał? to zdanie jest nie po polsku...
10.09.2012 10:48
@seb455 wszystkie 11 tak są ustawione. nie wiem, jak to wygląda w innych zespołach, ale: " FC Barcelona jest tak mocno obsadzona, że Jordi Alba, będący wart 20 mln Euro jest zdecydowanie „najtańszym” piłkarzem optymalnej (cenowo) pierwszej „11tki”."
09.09.2012 12:55
@kornkage
chciałem się powstrzymać, ale skoro prosisz... "Przy żądanym zachowaniu defensywnym, cała 10 piłkarzy idzie do przodu. Czy przez to Pańska gra w bramce będzie jeszcze bardziej ryzykowna?" chyba powinno być "zachowaniu ofensywnym". "Jak zmieniły się duchowe nastroje piłkarzy w Bayernie i w reprezentacji po przerwie letniej?" nie bardzo wiem jakie mogą być inne rodzaje nastrojów, chyba tylko duchowe, ergo to jest tautologia, samo "nastroje" byłoby lepsze. "wejść na wspólne fale". w j. polskim mamy frazeologizm "nadawać na wspólnych falach" ale nie ma "wchodzić na wspólne fale". przedostatnie pytanie "Jak, piłkarze mogą sobie z tym radzić?" nie powinno być przecinka. a i ostanie zdanie. w j. polskim wciskamy 3 grosze, a nie 5. to chyba tyle :)
08.09.2012 14:02
oj trochę przesadzasz. BVB-Bayer to jest hit BL, jakby nie patrzeć gramy wtedy przeciwko Mainz. ale rekordu faktycznie, raczej długo nie pobijemy.
06.09.2012 13:26
czepiają się, ale pod względem prawnym mają podstawy. nie wolno prowadzić negocjacji kontraktowych z zawodnikiem bez zgody Jego aktualnego klubu (poza wyjątkami, prawo Bosmana i Webstera ofc). poza tym nie oskarża klubu o złamanie prawa, tylko o złamanie przepisów FIFA, rozróżniajmy to. A w kontrakcie było zapisane, że jeśli zawodnik wpłaci te 40 mln, to wtedy kontrakt jest rozwiązany. Ergo prowadzenie rozmów jest dalej niedozwolone. zgadzam się, że się żałośnie czepiają, bo trzymanie piłkarza na siłę... no, panie Urrutia, trochę klasy...
04.09.2012 10:01
@Piechot
chyba EmreCana za ostro potraktowałeś. generalnie krytyka jest ok, chociaż mógł to ująć trochę grzeczniej. ale też, nie ma wyzwisk, nic z tych rzeczy. ostra krytyka, ale mieszcząca się w normach dyskusji, podał konkrety.
31.08.2012 00:05
dlaczego Breitner jest podpisany jako "ex-zawodnik Bayernu"? nie jest ważniejsze to, że jest aktualnym szefem scoutingu? chyba, że coś się w tej kwestii zmieniło, ale byłbym zaskoczony/
30.08.2012 16:25
@krisp: jako konkurencja dla Muellera, Kroosa i Shaqa? za dużo piłkarzy tej klasy na jednej pozycji.
30.08.2012 16:19
@pater
super:) obyśmy nie trafili znowu na grupę śmierci. Man City + PSG + Malaga wg mnie.
28.08.2012 23:34
Oni się zachowują niepoważnie... wpisali kwotę odstępnego do kontraktu, to niech już nie robią sobie jaj/
21.08.2012 12:44
odnośniki "ostatni mecz" i "następny mecz" przenoszą mnie po prostu na górę strony. poza tym że nie rozumiem ich idei, jeśli są oba te mecze i tak podane.
11.08.2012 04:10
tak swoją drogą, nie uważacie, że lepszym rozwiązaniem byłoby, gdyby te pieniądze szły do piłkarzy, a nie do klubu? bo bądźmy szczerzy nawet za pełną pulę zespół dostaje 180 tys €, to nie jest zbyt duża kwota dla klubu z bundesligi. a dla juniora te 10 - 20 tys to już coś, co ten zauważy.
01.08.2012 06:06
za podpalenie domu zawiasy? wg mnie to oznacza, że u Nas prawo jest chore... wyrok jest wysoki, ale nie popadajmy w skrajności...
29.07.2012 00:14
FCBx2
zgadzam się z Tobą w kwestii De Jonga, nie takiego gracza Nam potrzeba. ale Mandzukić nie jest półśrodkiem, to bardzo dobry napastnik, który może zastąpić Gomeza w przypadu kontuzji lub spadku formy. Dżeko nie pogodziłby się z funkcją podstawowego rezerwowego.
23.07.2012 04:23
@wer2
psychologa oczywiście, ale nie psychiatrę. psycholog nie jest lekarzem.
05.07.2012 14:31
@wer2
ale fizjoterapeuta nie ma obowiązku leczyć go na depresję. co więcej, jeśli podejrzewa że pacjent jest na nią chory, to może tylko zasugerować spotkanie z psychiatrą. a takowych FCBM raczej nie zatrudnia
05.07.2012 02:36
sto lat :)
24.06.2012 16:15
@riberyfan
wg mnie Twoja wypowiedź nic nie wnosi. jesteśmy kibicami Bayernu, komentujemy informacje które mogą mieć znaczny wpływ na ten klub. tak samo nic nie zrobimy z transferami, porażkami, remisami, zwycięstwami, generalnie dyskusje sprowadzałyby się do omawiania, gdzie oglądamy mecz.
co do dyskusji: zgadzam się ze zdaniem, że Guardiola nie jest taki super. Barcelona jest bardzo mocną drużyną i dlatego odnosiła sukcesy. Guardiola wybrał oczywistą taktykę dla tego zespołu, ale np. transfery, mam wrażenie, przeprowadzał w stylu starego Realu czy obecnego City: to dobry piłkarz, kupmy go. po co mu był Fabregas, skoro mieli już i bez Niego świetny środek pola? przy brakach w obronie i ataku, bo tam był sam Villa. wyrzucił Ibrę, wydawał pieniądze jak oszalały. bez żadnego planu, bez żadnej głębszej myśli. czyli: jestem przeciw.
19.06.2012 05:46
@jarema
z tą różnicą, że Olić już dla Nas nie pogra... więc decyzja powinna należeć do Niego albo do medyków Jego nowego klubu, a na pewno nie do Naszych...
13.06.2012 07:08
meczów. forma "meczy" jest niepoprawna.
10.06.2012 17:06