@pipboy
otrzyma obywatelstwo i co? miejsce w kadrze Niemiec zagwarantowane? może nie zauważyłeś, ale od kilku lat reprezentacja Niemiec przestała odstawać od brazylijskiej (patrz np. wyniki na ostatnich dwóch mundialach). do tego zobacz w jakim wieku są jego potencjalni konkurenci do gry w składzie Brazylii (Lucio i Juan), a w jakim w przypadku Niemców (Badstuber, Hummels, a nawet Mertesacker)
25.01.2011 20:52
Lahm był kapitanem kadry na mundialu w RPA i Niemcy całkiem dobrze sobie radzili. myślę, że nie odpadli z Hiszpanią dlatego, że Philipp na nich nie nakrzyczał... jesteście przyzwyczajeni do "charakternych" kapitanów Bayernu (Effenberg, Kahn, MvB), ale w innych drużynach tą funkcję mogą pełnić spokojni piłkarze, którzy wcale niekoniecznie muszą mieć temperament Tomasza Hajty
25.01.2011 16:24
ten transfer jest absolutnie bez znaczenia
25.01.2011 14:38
no to jeszcze raz: TAAAAAAAAAAAAK!!!
25.01.2011 13:21
wiecie co, tak czytam nasze reakcje na odejście Bommela i przypomniał mi się komentarz (bodaj z onetu) sprzed paru lat, gdy MvB przechodził do Bayernu- to było coś takiego: "dzięki, dzięki i jeszcze raz dzięki za ten transfer!" podpis: kibic Barcelony. coś w tym jest...
@kavalier masz całkowitą rację, Bayern od dawno jest europejskim średniakiem i jak na średniaka przystało w poprzedniej edycji ligi mistrzów zagrał w finale
25.01.2011 13:20
TAAAAAAAAK!!!
25.01.2011 13:08
to najlepszy transfer okienka zimowego, o jakim mogłem marzyć! czekam tylko na oficjalne potwierdzenie
25.01.2011 11:28
@allianz ani Elber, ani Andy Cole nie byli wirtuozami. Ronaldo był, ale tamci dwaj to po prostu mistrzowie w wykańczaniu sytuacji. zresztą jak sam podkreśliłeś, Gomez idealnie pasuje do stylu gry Bayernu. drużynie, w której grają Robben, Ribery i Thomas Muller NIEPOTRZEBNY jest napastnik o jakimś cudownym dryblingu, tylko ktoś, kto regularnie zdobywałby bramki po akcjach wyżej wymienionej trójki
24.01.2011 00:53
przy zdrowych RR, dobrej formie Mullera i Schweiniego i skutecznym Gomezie sklepiemy ich że się nie pozbierają. nie są ani w połowie tak groźni jak za Mourinho
23.01.2011 21:55
@zamoy no własnie o to chodzi, że dokładnie TAK grał w Bayernie, dlatego wyleciał. on po prostu jest beznadziejnym piłkarzem, poza jednym sezonem za Hitzfelda cały czas partaczył i mam szczerze w czterech literach, jak kocha Bayern i czy napisze pożegnalny list czy epopeję, bo przez niego traciliśmy bramki, punkty i tytuły. już kiedyś powiedziałem, że ten gość powinien w drugiej polskiej lidze kosić trawę na boiskach treningowych, bo nawet taka walcząca o utrzymanie Malaga to dla niego za wysokie progi. pewnie teraz w Hiszpanii wszyscy nie dowierzają, że taki kołek mógł przez tyle lat grać w takim klubie jak Bayern. zresztą to tylko i wyłącznie fakt bycia piłkarzem Bayernu otworzył mu drogę do kadry Argentyny, bo przecież nie interwencje w lidze mistrzów
23.01.2011 12:44
a ja myślę dokładnie odwrotnie niż nilek. jeśli Breno poczyni postęp, ŻADNE transfery nie będą potrzebne, jak nie, to ten jeden. reszta jest optymalna- skrzydła marzenie, Gomez z Mullerem w przodzie doskonale się uzupełniają, w środku pola rewelacyjny Schweinsteiger i ktoś z trójki Gustavo/Kroos/Tymo (Bommel OUT), Lahm już klasa światowa, Contento wkrótce, Badstuber jak wróci do formy to jednego stopera mamy, pozostaje drugi, na razie dać szansę Breno. strata do Dortmundu nie jest spowodowana tym, że mamy słabych piłkarzy, bo trudno o lepszych, tylko tym, że w rundzie jesiennej byliśmy kompletnie bez formy. gdyby taki kryzys trafił się Borussi, walczyłaby o utrzymanie, a my mimo fatalnej jak na nasze możliwości gry zakończyliśmy rok bodaj na piątym miejscu. żadnych transferów, tylko szlifować formę i będzie dobrze
23.01.2011 12:36
Muller 6.5??!! to jego podanie przy pierwszej bramce to było dzieło sztuki, do tego dołożył gola... powinien dostać więcej
22.01.2011 22:23
Panie i Panowie! forma wraca, Gomez strzela jak maszynka, odrobiliśmy 2 punkty do BVB i gramy z nimi u siebie w rundzie wiosennej. myślę, że druga połowa sezonu może jeszcze dostarczyć nam wielu emocji
22.01.2011 17:23
VfB!!!
22.01.2011 17:13
Tymo spieprzył, ale Gustavo dał się ograć strasznie...
22.01.2011 16:51
@BadrHari, ja środek pomocy ustawiłbym identycznie- Schweini i Gustavo jako para DM, Kroos jako OM. pozostaje tylko problem, kto ma grać w ataku... Gomez z pewnością jest skuteczniejszy od Mullera, ale Thomas jest bardziej wszechstronny i jakoś nie mogę sobie bez niego wyobrazić podstawowego składu Bayernu. zatem na ławce pewnie jednak usiądzie Kroos, defensywni wiadomo, RR na skrzydłach, Gomez na szpicy, Muller coś pomiędzy "10" a cofniętym napastnikiem
21.01.2011 23:33
@Schweini
1. nie chcę Robbena w Bayernie
2. ja bym sprowadził Zeilbergensnudera z rezerw Bayernu U11 i zobaczył jak się spisze, a jak będzie lepszy od tego z 10 na plecach to go zastąpi, a Robben do Bayernu IX
3. Breno trzeba wypożyczyć na 15 lat do Huraganu Wilczonek, tam zdobędzie doświadczenie, a jak już dostanie Złotą Piłkę i Słońce Peru, będzie mógł wrócić
4. co do Hummelsa. dobrze pamiętam, jak Uli błagał go na kolanach i całował po stopach, by raczył on zostać w Bayernie, a ten najbezczelniej w świecie odszedł do BVB i to za marne kilka milionów, bo nie chciał drań żeby Bayern zarobił. ja na miejsca zarządu skierowałbym sprawę do FIFA, UEFA, PZPN i PZPR, żądając od dziada pisemnych przeprosin i odszkodowania w wysokości 500 milionów euro i lewej nerki
5. co do bramkarza, to i Kraft, i Butt, i Neuer to zwykłe pionki i są do niczego. sam chętnie stanę na bramce w Bayernie i pokaże tym frajerom i wam wszystkim co to znaczy 0,015% skuteczność!!!
6. dziękuję za uwagę
21.01.2011 17:27
z Wolfsburgiem zagrali słabo, ale nie ma się czemu dziwić, Holger dopiero wraca po kontuzji, a poza tym występowali obok siebie pierwszy raz. trudno wymagać, by od razu byli zgrani jak Vidić z Ferdinandem. zresztą o Badstubera się nie boję ani trochę- to już jest wspaniały obrońca, a niedługo może być jednym z najlepszych na świecie. przypominam, że przed kontuzją miał najwyższy procent wygranych pojedynków w lidze. natomiast Breno z pewnością jest utalentowany, ale czy na tyle by być ostoją Bayernu to się okaże. na dzień dzisiejszy Hummels jest znacznie, znacznie lepszym piłkarzem niż nasz Brazylijczyk
21.01.2011 10:11
@kavalier- Alaba nie grał, Demichelis był dwunastym zawodnikiem przeciwników Bayernu, Bommel też spisywał się bardzo słabo, także odejście tej trójki to dobre rozwiązanie, nawet gdybyśmy nie kupowali nikogo (Alabie dobrze zrobi wypożyczenie), a tu jeszcze masz Gustavo. dla mnie okienko idealne, bo szans na klasowego stopera co by mógł grać w lidze mistrzów raczej nie było (niech zatem Breno pokaże co potrafi)
20.01.2011 13:03
mówiono początkowo o półrocznej przerwie, więc te dwa tygodnie jakoś zniosę
20.01.2011 11:36
a właśnie swoją drogą ciekawe na jakiej podstawie czuje się "niedoceniany"?? jest pupilkiem trenera, jak jest zdrowy zawsze gra w wyjściowym składzie, trzeci sezon pełni funkcję kapitana, a do tego ludzie związani z Bayernem, jak Hitzfeld czy Robben, kadzą mu na każdym kroku. chyba, że chodzi o zdanie zarządu w kwestii przedłużenia kontraktu...
20.01.2011 11:35
prawdziwych talentów Bayern nie wypuszcza. skoro pozwolił chłopakowi na odejście, to znaczy, że Gerland nie wiązał z nim większych nadziei (a to jednak mistrz wynajdowania diamentów). nawet Hummels, który w końcu niepotrzebnie opuścił Monachium, najpierw został wypożyczony, a zatem wstępnie uznany był za gracza perspektywicznego. natomiast Knasmullnera od razu sprzedają, to o czymś musi świadczyć
20.01.2011 11:29
czyżby jednak marzenia się spełniały? ale za przykładem Grześka82 wstrzymam się z euforią, żeby się nie rozczarować
20.01.2011 11:24
no fakt, Badstuber dziś słabiutko, ale jest po kontuzji, a poza tym grają z Breno po raz pierwszy w oficjalnym meczu razem, dajmy im czas
15.01.2011 16:42
Robben i Badstuber potrzebują jeszcze czasu, by dojść do formy po kontuzjach, Bommel to największa tragedia wszechświata, Lahm zawalił karnego, Kraft bardzo dobrze (przy nieuznanym golu źle się zachował, tak to spoko), ogólnie Bayern gra bez pomysłu, Wolfsburg w końcówce nieziemsko cisnął, sędzia myli się w obie strony
15.01.2011 16:26
gol dla Wolfsburga prawidłowy. sędzia nam pomógł
15.01.2011 16:15
z tego co pamiętam to Robben bił karne jak był zdrowy i chyba do tego trzeba wrócić
15.01.2011 15:56
czy my się doczekamy zdrowych obu RR na raz?
15.01.2011 15:54
@greg1984
Badstuber bez wątpienia, co do niego mam pewność, że nie zawiedzie nawet w meczu z najsilniejszymi przeciwnikami. oczywiście błąd może przytrafić się każdemu, nie ma obrońców doskonałych, ale w przypadku Holgera może tylko "przytrafić się", co nie wynika z braku umiejętności. z Breno gorzej. do niego mam ograniczone zaufanie, sądzę, że ma szanse kiedyś wymiatać, wierzę w niego, ale na ten moment to nie jest jeszcze, w przeciwieństwie do Badstubera, zawodnik do walki z czołówką ligi mistrzów
15.01.2011 11:47
Badstuber cienias??!! to jeden z najlepszych obrońców, osiągnąć tak wspaniały poziom w tak młodym wieku to wielki wyczyn, przecież ten gość niemal nie popełnia błędów!!!
14.01.2011 22:26
wasze wypowiedzi obrazują właśnie "sukces" tych fanatyków spod pałacu. dzięki nim (i środowisku okołorydzykowemu) coraz więcej ludzi w Polsce kojarzy gorliwych katolików z bandą oszołomów, którzy albo pod pretekstem religii chcą osiągać cele polityczne, albo po prostu mają nierówno pod sufitem. a ci "obrońcy krzyża" nawet nie zdają sobie sprawy, jaką "przysługę" zafundowali Kościołowi...
14.01.2011 13:23
tak krzysiu, masz racje, grają totalnie nie po niemiecku. zupełnie zapomniałem, że najskuteczniejsi obecnie niemieccy napastnicy, czyli Klose, Muller, Podolski czy Helmes są arcymistrzami dryblingu. człowieku, zastanawiam się czy serio wierzysz w to piszesz, czy piszesz po to, żeby udowodnić samemu sobie że masz rację
14.01.2011 12:55
bawi mnie to nowe pokolenie kIbIcÓw, dla którego o wartości zawodnika decyduje umiejętność dryblingu. dla mnie liczy się niemiecka skuteczność i Gomez może podczas meczu nawet spać, byle piłki odbijane od niego trafiały do bramki. niemieccy piłkarze nigdy nie słynęli z kiwania się i takich tam bajerów, w ich filozofii gra ma być ułożona, efektywna, zespołowa i kropka
14.01.2011 00:38
kornkage, wielkie dzięki za to tłumaczenie, to bardzo fajnie jak na stronce raz na jakiś czas pojawia się tego typu urozmaicenie. jeśli natomiast chodzi o sam tekst Baslera, to uważam go za idiotyczny bełkot na poziomie kilkulatka, który próbuje coś wyrazić, tylko za bardzo nie wie jak. jeżeli ten znakomity niegdyś piłkarz chce jakoś przypomnieć się kibicom, to chyba wybrał najgorszy możliwy sposób
13.01.2011 12:03
skład z Suarezem a bez Mullera?! toć on za Tomkiem korki może nosić
13.01.2011 02:14
kto o nim marzył ten marzył.
FORZA Contento!!!
12.01.2011 22:30
dokładnie Rael. Haas już lepszy nie będzie, a Lewicki ma 18 lat i nie wiadomo, czy będzie drugim Haasem, czy nowym Beckenbauerem
11.01.2011 18:01
@BadrHari, gdyby swego czasu Barcelona zastosowała się twojego "robić transfery", zamiast zajmowała się szkoleniem młodych, to dziś ich wychowankowie nie stanowiliby połowy reprezentacji Hiszpanii.
olać transfery, trenować młodzież!!!
11.01.2011 17:08
hehe jest tylko jedno ale. obecnie reprezentacja Niemiec jest zdecydowanie silniejsza, niż Brazylii, a zatem jak tam się nie przebije, to u Loewa ani tyle. nikt mi nie wmówi, że Luizowi łatwiej będzie wygrać rywalizację o miejsce na DM z Schweinsteigerem niż jakimś Melo. no chyba, że myśli o lewej obronie, bo tu faktycznie Niemcy nie mają żadnego pewniaka
11.01.2011 15:35
ja bym się absolutnie Klose nie pozbywał. wg mnie on po prostu nie nadaje się juz do pierwszego składu, ale jokerem może być świetnym. wpuszczony na 15-20 minut może wykorzystać swoje doświadczenie oraz instynkt strzelecki i bardzo pomóc drużynie. problem tylko w tym, czy zaakceptuje taką rolę. a jokera mieć trzeba i właśnie najlepiej starszego- młodzi chcą się rozwijać, a zatem muszą grać, a taki zawodnik jak Klose już w zasadzie swoje osiągnął
10.01.2011 13:39
oj ludzie, Borussia przegra jeden mecz, jeden zremisuje, Bayern dwa wygra i już z 14 punktów robi się 9. pokonać ich w Monachium, a jak poczują w końcówce sezonu, że ich doganiamy, to jest spora szansa, że nie wytrzymają psychicznie, potracą punkty i jeszcze ich wyprzedzimy. zresztą nie zapominajmy, że Bayern z Robbenem a bez niego to dwie zupełnie inne drużyny
08.01.2011 10:56
skoro Barcelona doczekała się czasów, w których połowa reprezentacji mistrzów świata to ich wychowankowie (plus niejaki Messi), to może teraz czas na wysyp talentów w Bayernie? taki wychowanek to czysty zysk, jak się sprawdzi to jest z niego pożytek, a jak nie zawsze można go sprzedać. no, może prawie zawsze
08.01.2011 10:51
dobra, chyba nie do końca zrozumiałeś mnie, a ja ciebie. po prostu zdziwiło mnie stwierdzenie, że "ostateczna ocena nie mogła byc inna", wobec iluś tam zwycięstw Bayernu i iluś tam Borussii. Sahin sobie ogląda Bastiana w telewizji, jak ten walczy o mistrzostwo świata czy ligę mistrzów, a to że cały Bayern miał tragiczną rundę jesienną (Schweini był jednym z tych, którzy zawodzili najmniej- już by nas nie było w pucharze Niemiec, gdyby nie on), nie znaczy, że nagle Turek stał się lepszy od Bastiana
07.01.2011 20:59
@wer
a ja nie napisałem, że w/g ciebie pozycja drużyny liczy się "tylko i wyłącznie", tylko, że w mojej opinii ma znacznie drugorzędne. a z twojego komentarza wynika, że (cytuję):
"Bayern w tej rundzie nie wygrał 9 meczy, a Borussia tylko 3, tak, więc wyniki Dortmundu wpływały in plus na noty Sahina, a wyniki Bayernu in minus na noty Bastiego. W związku z zaistniałymi faktami ostateczna ocena nie mogła byc inna."
otóż mogła być inna, bo akurat Bastian należał do tych piłkarzy, którzy najmniej w Bayernie zawiedli i jeśli Neuer, grający w dziesiątym w tabeli Schalke mógł zostać wybrany najlepszym bramkarzem rankingu, to Schweini, grający w piątym w lidze FCB mógł wygrać klasyfikację DM
07.01.2011 18:16
@wer i co z tego? idąc twoim tokiem rozumowania, pierwszy powinien być Sahin, drugi Vidal, trzeci Polanski, czwarty Pinto, a piąty Bastian. drużyna może mieć najlepszego defensywnego pomocnika na świecie, a zajmować ostatnie miejsce w tabeli, jak reszta zespołu nic nie gra. trzeba brać pod uwagę grę każdego zawodnika indywidualnie, a miejsce drużyny w tabeli ma znaczenie drugorzędne. gdyby było inaczej, Neuer nie zostałby wybrany najlepszym bramkarzem, tylko Weidenfeler
07.01.2011 17:03
jeśli będzie zawodził, zawsze można wrócić do Butta. Hans zapewnia pewną solidność, ale wybitnym bramkarzem już nie jest, natomiast z Thomasa może jeszcze "wyrosnąć" wszystko: od Kahna 2, po Rensinga 2
07.01.2011 13:29
przychodził jako reprezentant Holandii, sądziłem, że na ławkę będzie w sam raz. niestety, jak zwykle, wszystko zweryfikowało boisko
07.01.2011 13:25
nie chcę Teveza. ten gość ma jakieś dziwne zagrywki, jego zachowanie jest totalnie nieprzewidywalne. Bayern wyda na niego ponad 30 baniek a on pokłóci się z van Gaalem, albo zażąda podwojenia pensji, a jak nie to ucieknie do Argentyny, bo "tęskni za rodziną"... zresztą przy systemie gry z jednym napastnikiem posiadanie naraz Teveza i Gomeza mija się z celem, a Bayern ma zbyt dużo świetnych pomocników, by wrócić do 4-4-2
07.01.2011 13:23
mój nr 1 to Calillas. osiągnął w piłce wszystko, NIGDY nie zawodził w najważniejszych meczach, i chociaż zawsze byłem i jestem wielkim fanem Kahna, stawiam go minimalnie za Hiszpanem
06.01.2011 22:59
fajnie zobaczyć Robbena trenującego z zespołem
02.01.2011 22:39
no właśnie mi o to chodziło, że Ribery podpisał nowy kontrakt z Bayernem i Real może o nim pomarzyć (o wcześniej się nim interesował), tak samo jak o Schwiensteigerze i Gomezie
02.01.2011 21:18
"O ile o Schweinim i Gomezie mogą tylko pomarzyć w Madrycie" pięknie się to czyta. można by jeszcze dodać Ribery'ego
02.01.2011 18:59
buahaha makaay chyba ci resztki szarych komórek w mózgu zaczęły strajkować, jeśli uważasz, że argumentami przeciwko Neuerowi są mecz z Serbią (niewiele miał do powiedzenia przy bramce) czy głupi sparing z Bośnią. gość popełnia bardzo mało błędów, a znakomitych interwencji ma całą masę. i nie chodzi mi o to, że koniecznie chcę go widzieć w Bayernie, ale tylko bawi mnie, jak nieudolnie próbujesz go skrytykować, to powołując się na suchą statystykę, to wymieniając pojedyncze bramki jakie puścił w reprezentacji (w większości zresztą nie z własnej winy). generalnie Manuel rozegrał świetny mundial i każdy, kto widział go w akcji i choć trochę orientuje się w temacie ci to potwierdzi
28.12.2010 15:52
@makaay o rany gościu... np. Goetze się nie interesujemy, a też uważam, że jest dobry, bo widziałem go sporo razy w akcji i wyrobiłem sobie o nim taką opinię. Ty nie bierzesz pod uwagę możliwości, że ktoś ogląda mecze innych drużyn Bundesligi i po prostu docenia grę niektórych zawodników?
28.12.2010 13:19
mecz z nami to tylko PRZYKŁAD. oglądałem też inne mecze Schalke (np. z Borussią, Hoffenheim) oraz niemal wszystkie mecze kadry Niemiec i po prostu oceniam jego grę. a obrona Smerfów na początku sezonu grała tragicznie i jak pisałem, gdyby nie Neuer porażki byłyby miażdżące (nieraz noty w Kickerze: Manuel 1,5; cała obrona po 5-6). nie muszę się niczego douczać, bo prostu wiem o czym piszę. jest dokładnie tak jak pisał gruchamix2, Neuer grał super, a to, że defensywa Schalke dopuszczała do mnóstwa sytuacji, w których często był bez szans to już inna sprawa
28.12.2010 12:10
@makaay, Ty widziałeś jakiś mecz Schalke? w okresie, w którym Smerfy były totalnie bez formy, Neuer grał SAM przeciwko całym zespołom rywali! gdyby nie on, Schalke traciłoby 3-4 razy więcej bramek, gość bronił w sytuacjach niesamowitych, ale żaden bramkarz świata nie jest w stanie wyciągnąć kilkunastu setek w jednym spotkaniu, więc nie sugeruj się tymi puszczonymi bramkami, bo raz obronisz 19 groźnych strzałów i za dwudziestym razem puścisz gola, a raz przez cały mecz złapiesz jedno proste dośrodkowanie, a twoi partnerzy nie pozwolą rywalom przekroczyć połowy... przypomnij sobie chociażby mecz z Bayernem, gdzie jakby nie Neuer do przerwy byłoby 3 albo 4 zero i pozamiatane. nie wiem też o co czepiasz się w kontekście reprezentacji. Manuel popełnił wprawdzie jeden spory błąd (w meczu bodaj z Azerbejdżanem, który Niemcy i tak wygrali 1:6), ale poza tym broni bez zarzutów. weź trochę pooglądaj piłkarza, o którym się wypowiadasz, bo sama statystyka o niczym nie świadczy. dla mnie Neuer to NAJWYŻSZA klasa światowa
28.12.2010 10:44
@Allianzz, jak ktoś pisze, że Buyten jest głupi, brzydki i śmierdzi, to oczywiście jest to obrażanie, ale napisanie, że robi karygodne błędy, jest po prostu stwierdzeniem faktu... większość kibiców irytowało (bardzo słusznie zresztą), że mimo, iż Bayern traci przez niego bramki na potęgę, on jakby nigdy nic wychodzi sobie w pierwszym składzie. w końcu nawet fani na meczu w Monachium zaczęli go wygwizdywać... niestety, w pewnym momencie przelała się czara goryczy
27.12.2010 20:21
jak czytam komentarze niektórych osób, które żałują, że demichelis odchodzi, to zastanawiam się, czy oglądali oni jakiś mecz Bayernu w ciągu ostatnich dwóch lat. ten gość nadaje się na ławkę Floty Świnoujście, wali tragiczne babole jeden po drugim, daje się ośmieszać anonimowym grajkom bundesligowych przeciętniaków, a w starciu z napastnikami faworytów ligi mistrzów jest jak Marcin Najman w pojedynku z Witalijem Kliczko. pamiętam jak w zeszłym sezonie Bayern grał w pucharze z jakimś drugoligowcem, którego nazwy już oczywiście nie pamiętam, do przerwy przegrywał 1-2 po tak niewyobrażalnie żałosnych błędach demichelisa, że w lidze regionalnej takich się nie widuje. Argentyńczyk zagrał JEDEN powtarzam JEDEN dobry sezon za kadencji Hitzfelda, a reszta jego "kariery" w Monachium to płacz i zgrzytanie zębami. powinien był wylecieć już dawno, bo jak dla mnie w niczym nie jest lepszy od van kłody a obecność takiej pary stoperów w takim klubie jak Bayern to jakieś kuriozum
27.12.2010 19:48
gdyby przez ostatnie lata dostawał zapałkę, za każdy rażący błąd, jaki popełniał, mógłby je sprzedawać na kilogramy. jego odejście cieszy mnie niezmiernie, a jego przywiązanie do klubu i inne tego typu duperele mnie nie obchodzą. ostatni sezon w jego wykonaniu to poziom polskiej drugiej ligi
27.12.2010 12:42
lepszego jokera nie znajdziemy. jeśli Klose pogodziłby się z rolą rezerwowego, jak dla mnie mógłby zostać na kolejne 3 lata. ma doświadczenie, niesamowity instynkt strzelecki, dobrze gra głową, wie kiedy dostawić nogę, potrafi dostrzec lepiej ustawionego partnera, myśli na boisku. oczywiście kondycja już nie ta, do pierwszego składu się nie nadaje, ale wpuszczany na 20 końcowych minut może być bardzo przydatny Bayernowi
27.12.2010 12:34
jaka "przytłaczająca większość"? owszem, kilka cenionych w środowisku osób wyraziło swoje poparcie dla van Bommela (część to zresztą jego znajomi), ale gdzie tu widzisz "przytłaczającą większość" czegokolwiek? bo jeśli chodzi o zarząd Bayernu, to choćby powyżej w treści newsa jest ewidentnie napisane, że włodarze FCB wcale nie palą się do podpisania nowej umowy, co potwierdził sam zawodnik. natomiast jeśli chodzi o ekspertów związanych z Bayernem, to trudno, aby ktoś oficjalnie w mediach ogłaszał, że jest za odejściem Bommela z klubu. zresztą wszyscy podkreślają jedynie jego cechy charakterologiczne, które według mnie niepoparte umiejętnościami piłkarskimi na niewiele się przydają
26.12.2010 20:53
a ja podobnie jak Darth Smd nie podzielam zdania Hitzfelda, Cruyffa czy innych zwolenników Bommela, bo po pierwsze, są wśród nich ludzie, którzy go po prostu znają (jak Generał) lub tacy, których fachowość oceny nie jest niepodważalna (Effenberg czy Lizarazu- wybitni piłkarze nie muszą koniecznie być dobrymi teoretykami futbolu, przykład- Maradona). zresztą nie muszę czytać jakiś gazet czy słuchać cudzych wypowiedzi, gdyż po prostu oglądam mecze Bayernu i sam widzę niecelne podania Bommela, jego fatalne przyjęcia, niepotrzebne faule, techniczne buble i mnóstwo innych bardzo słabych zagrań, na które nie może pozwolić sobie zawodnik występujący w pierwszym składzie drużyny aspirującej do wygrania ligi mistrzów. i niech go sobie broni kto tam chce. ja mam własne zdanie i uwierz mi długo je sobie wyrabiałem. nie należę do osób, które skreślają piłkarza po kilku słabszych meczach, czy nawet dłuższym okresie braku formy, a mimo to Bommela skreśliłem już dawno temu, a na jego odejście z Bayernu czekam z utęsknieniem
26.12.2010 17:47
z Violą w dwumeczu był remis 4:4, Bayern przeszedł tylko dzięki dwóm golom strzelonym na wyjeździe
26.12.2010 16:00
potrzebują go jak dziury w płocie. jeśli mamy go trzymać do prowokowania i "ostrego reagowania na porażkę", to można od razu kupić jakiegoś bojownika talibów, który na porażkę będzie reagować jeszcze ostrzej. Bommel jest za słaby PIŁKARSKO by grać w pierwszym składzie Bayernu. drużyna na boisku składa się z 11 ludzi i nie można sobie pozwolić na to, by jeden z nich znacznie odstawał od reszty pod względem umiejętności, tylko dlatego, że krzyczy, jest agresywny, ma zdolności przywódcze czy inne tego typu dodatki. spójrzcie na linię pomocy: Ribery, Robben, Schweinsteiger... Bommel. równie dobrze Mark mógłby biegać na wirażu w sztafecie Jamajki...
26.12.2010 15:10
to wypożyczenie według mnie oznacza koniec Demichelisa w Bayernie, tak jak to było z Tonim. teraz jeszcze pozbyć się Buytena i Bommela
24.12.2010 14:29
no nie wiem. ja tam wierzę w Contento
23.12.2010 17:53
TAK! TAK! TAK!!! nigdy więcej bramek straconych przez jego nieudolność! to fantastyczna wiadomość!!! cóż, lepiej późno niż wcale
23.12.2010 17:51
plotka!!! zresztą w ostatnich dwóch meczach z VfB Bayern strzelił 11 goli (bez Robbena, Kroosa i Olicia!), ale również stracił 6. nie trzeba się więc długo zastanawiać nad tym, która formacja jest wystarczająco silna, a która wymaga pilnego wzmocnienia (zwłaszcza, że wg mnie Breno raczej zawodzi)
23.12.2010 14:21
z tego co pamiętam, LvG przed meczem z Cluj powiedział, że mając dwóch takich środkowych obrońców, jak DvB i Micho nie musi MYŚLEĆ o napastnikach rywala. może chodziło mu o to, że przy tej parze wybitnych stoperów, kto by o przeciwnika nie grał w ataku i tak przejdzie ich bez problemu, więc trzeba samemu strzelić dużo bramek, więcej grać piłką, nie dawać okazji drewniakom do popełnienia błędu itp (joke)
23.12.2010 11:48
martwi mnie tylko to, że pomimo, iż nie grają obecnie ani buyten, ani demichelis, Bayern wciąż traci mnóstwo bramek. trzeba jeszcze poczekać na powrót Badstubera, mam nadzieję, że zdoła on jakoś uspokoić grę w obronie
23.12.2010 11:33
kilka lat temu Ottl strzelił podobną bramkę Werderowi w meczu wygranym przez Bayern w Bremie 4:0. Andreas dysponuje bardzo dobrym strzałem z dystansu, tylko rzadko z niego korzysta (zresztą w ogóle rzadko gra). pamiętam, że przy pladze kontuzji, kiedy grał w pierwszym składzie, oddał kilka bardzo ładnych, groźnych strzałów z 25-30 m, ale nieco pechowo żaden z nich nie zakończył się golem
23.12.2010 11:23
alijen "po dzisiejszym meczu"? ja bym powiedział raczej "po ostatnich sezonach"...
19.12.2010 23:52
byłem przeciwnikiem transferów, sądziłem, że warto dać szanse Breno i Contento. i o ile Diego spisuje się w miarę dobrze, o tyle Brazylijczyk jakoś specjalnie mnie nie przekonuje. zimą można by jeszcze nikogo nie kupować, ale jak Breno w rundzie rewanżowej nie udowodni swojej wartości, to chyba jednak przydałoby się poszukać nowego partnera dla Badstubera...
19.12.2010 21:00
niby wygrana, ale to co VfB robiło w obronie to czwarta liga... każdy by to wykorzystał. i mam coraz bardziej mieszane uczucia odnośnie Breno. Holger to absolutny pewniak, ale czy jego partnerem powinien być ten młody Brazylijczyk- tu mam już spore wątpliwości
19.12.2010 20:55
w optymalnym składzie i przy dobrej formie Bayern nie powinien mieć większych problemów z przejściem Interu. powiem szczerze, że wynik ostatniego finału ligi mistrzów był dla mnie dużą niespodzianką i nie sądzę, by taka niespodzianka powtórzyła się po niecałym roku. o ile w międzyczasie nie wydarzy się nic złego, gotowi do gry będą zarówno Robben, jak i nieobecny w Madrycie Ribery. jeśli Muller będzie w wysokiej formie i Kroos do tego czasu wreszcie się ogarnie ze swoją dyspozycją, szansa na wyeliminowanie Włochów będzie bardzo duża
17.12.2010 13:47
@micheaszu przeczytałeś mój komentarz do końca?
16.12.2010 16:11
oprócz ostatniego meczu Thomas cały czas grał w tym sezonie na prawym skrzydle, a pomocnika nie można rozliczać za bramki jak napastnika. fakt, że na mundialu grał na tej samej pozycji, ale jako skrzydłowy ma na boisku więcej zadań niż tylko trafianie do siatki i te wszystkie gole na mistrzostwach trzeba traktować jak "coś ekstra", a nie normę dla bocznego pomocnika
16.12.2010 07:03
marzę o przeczytaniu takiego tytułu newsa tylko bez znaku zapytania
15.12.2010 16:51
z Marcelo żaden obrońca (świetny skrzydłowy, ale w defensywie słaby), Pepe to jeden z najbardziej przereklamowanych stoperów jakich znam. Carvalho i Ramos to bardzo dobrzy zawodnicy, ale ten pierwszy gra w Realu od tego sezonu, więc jakoś super zgrany z resztą nie jest, a ten drugi jest kompletnie bez formy- dosłownie cień piłkarza z mundialu. tak więc nie przesadzajmy z tą super-hiper obroną Realu. co do naszej, to wszyscy wiemy, jaka jest, ale według mnie główny problem stanowili Buyten z Demichelisem. Badstuber gra świetnie, Breno będzie miał sporo czasu, by po kontuzji osiągnąć wysoką dyspozycję. Lahm też człowiek, błędy mu się zdarzają, ale na najważniejsze mecze zwykle potrafi się zmobilizować i zagrać na najwyższym poziomie. mówię, szansa na ogranie Barcy to jakieś 20-30%, ale to przecież nie zero
14.12.2010 19:29
na 10 dwumeczów z Barcą Bayern najprawdopodobniej przegrałby 7-8. ale jak masz dziesięciościenną kostkę i rzucasz nią tylko raz, to jest szansa, że wypadnie 9 lub 10 (oczywiście, że większa jest szansa, że wypadnie coś z przedziału 1-8). a w sporcie jest wiele zmiennych i być może zajdziemy w lidze mistrzów dalej od Barcelony nawet bez konieczności grania z nimi. niemożliwe? równie niemożliwe jak rok temu. a co do Badstubera to żebyś się Scaloni nie zdziwił. na swojej naturalnej pozycji na środku obrony popełnia bardzo mało błędów, wygrywa większość pojedynków i wcale nie wykluczone, że nawet z Villą czy Pedro by sobie poradził. o resztę obrony bałbym się znacznie bardziej niż o Holgera
14.12.2010 19:01
Barca to normalna drużyna, jasne, że najlepsza na świecie, ale da się ograć, gorszy mecz może przydarzyć się każdemu, a w fazie play-off jedna porażka (jak ostatnio z Interem 1:3) jest często równoznaczna z wyeliminowaniem. gdyby Bayern trafił na nich np. w ćwierćfinale, nie byłby oczywiście faworytem, ale szanse na zwycięstwo miałby całkiem realne
14.12.2010 18:33
buahahaha StawikTG normalnie leżę ze śmiechu i wstać nie mogę. napisałem plotki, a nie płotki (wiem do czego służy Alt na klawiaturze)! chodziło mi o to, że dla mnie te transfery są mało realne, zwłaszcza w sytuacji, w której LvG zapowiadał, że da Contento szansę, a sam Diego spisuje się coraz lepiej
13.12.2010 19:42
wypożyczenie zawodnika ma sens wtedy, gdy nie ma stałego miejsca w pierwszym składzie. na dzień dzisiejszy Contento to nasz pierwszy wybór na lewą obronę, więc nie widzę potrzeby oddawania go do ligowego średniaka. a o Bainesem i Tremoulinasem nawet sobie głowy nie zawracam- to dla mnie zwykłe plotki
13.12.2010 18:38
jeśli Breno i Contento będą się dobrze rozwijać, nie będą potrzebne żadne zmiany w obronie i w ogóle żadne transfery. no może ewentualnie nowy bramkarz po odejściu Butta, ale Kraft ostatnio spisywał się nieźle i chyba zasłużył na swoją szansę
13.12.2010 14:40
kurcze Ty udajesz, czy naprawdę nic nie kumasz, ja właśnie o tym pisze, że czasem trzeba się wstrzymać z transferami żeby trochę pieniędzy zaoszczędzić i móc przedstawić lukratywną ofertę finansową takiemu zawodnikowi jak Bastian. wy myślicie, że klub ma kase tylko na zakupy a piłkarze grają w nim dla przyjemności?
13.12.2010 07:02
no jasne, ale jeśli Bayern samemu Bastianowi ma płacić 10 milinów rocznie, to wyobraźcie sobie, ile kasy kosztują same pensje piłkarzy! a nie zapominajmy, że oprócz nich klub zatrudnia jeszcze bardzo dużo osób, opłaca koszty związane z logistyką, systemem treningowym, utrzymaniem stadionu, szkoleniem młodzieży itd. fakt, że w gazetach piszą tylko o transferach, ale to przecież nie jest całość wydatków przedsiębiorstwa, jakim jest w dzisiejszych czasach każdy poważny klub piłkarski. a do tego wydawanie 70 milionów raz na dwa lata to wcale nie jest mało. nie można mieć klapek na oczach i widzieć jedynie fakt nie sprowadzenia van der Vaarta, tylko trzeba patrzeć szerzej i docenić inwestowanie pieniędzy w to, co w danej chwili jest dla zespołu najważniejsze. policzcie sobie ile usługi Bastiana będą kosztować zarząd do 2016 roku...
12.12.2010 19:52
i to jest odpowiedź dla tych wszystkich, którzy mówią, że Uli jest skąpy i nie wydaje kasy. samo utrzymanie piłkarzy to już wielki wydatek, a trzeba przyznać, że Bayern potrafi zatrzymać swoje największe gwiazdy. sam Schweini dostawać będzie 10 mln rocznie, a są jeszcze przecież Ribery, Robben, Lahm, Muller, Gomez inni też nie grają za darmo a i van Gaal pewnie ma godną pensyjkę. nie ma się co zatem dziwić, że o ile to tylko możliwe zarząd stara się ograniczać transfery, a i tak w ciągu ostatnich kilku lat były 2 okienka, kiedy wydano po 70 milionów...
12.12.2010 18:33
KibicBVB mam nadzieję, że jest tak jak piszesz. pora by wreszcie druga drużyna z Bundesligi zaczęła liczyć się w Europie. i Borussia ma na to szansę, ale warunkiem jest właśnie zatrzymanie w klubie najlepszych graczy, a nie sprzedanie ich przy najbliższej okazji, jak robi to Werder. problem z Gotze jest tylko taki, że kontrakt przedłużył na początku sezonu, kiedy był jeszcze mało znanym zawodnikiem i nie interesował się nim żaden wielki klub. zresztą dla 18-latka kilkuletnia umowa z BVB to jak spełnienie marzeń. teraz wszystko wygląda jednak nieco inaczej. Gotze jest na topie, gra świetnie i bardzo możliwe, że już niedługo stanie się celem transferowym klubów, z którymi Borussia nie jest w stanie rywalizować pod względem finansowym
11.12.2010 22:12
kolejny Bawarczyk (po Lahmie, Ribery'm) daje "kosza" wszystkim "potęgom", które marzyły by mieć go w swoim składzie. jeśli chce się budować drużynę na miarę wygrania ligi mistrzów, nie można pozwolić takim zawodnikom jak Bastian na odejście. a Ty KibicBVB uważaj, bo ponoć manchester city zainteresowany jest Gotze (choć to tylko news z onetu...) a Barriosa też sporo drużyn z europejskiej czołówki widziałoby u siebie. oczywiście też wolałbym, żeby zostali i żeby Bundesliga rosła w siłę
11.12.2010 18:21
no ale na jakiej podstawie ci zawodnicy zostali sklasyfikowani? to ten ranking brał pod uwagę? bo wynika z niego, że najlepszym obrońcą świata jest Hummels, a bramkarzem Aranzubia. przydałoby się podać jakiekolwiek kryteria, które pozwoliły stwierdzić, że np. Olić jest lepszy od Alvesa... swoją drogą, ciekawe w rankingu został pominięty choćby Iniesta- główny kandydat do zdobycia Złotej Piłki
09.12.2010 22:54
żaden z potencjalnych rywali nie jest poza zasięgiem Bayernu. najtrudniej byłoby moim zdaniem z Arsenalem, jakoś nie boję się ani Interu, ani Milanu. ciekawy byłby dwumecz z Valencią- coś mi się wydaje, że trafimy na Hiszpanów
09.12.2010 19:36
BastianSchweinsteiger, problem z Bommelem jest właśnie taki, że on na ławce raczej siedzieć nie będzie. "mój kapitan gra zawsze". jak sam stwierdziłeś jest za słaby na pierwszy skład, a niestety jest wielce prawdopodobne, że dalej będzie zajmował w nim miejsce, podczas gdy zamiast niego mógłby grać zawodnik dający drużynie o niebo więcej. w tym kontekście ewentualne odejście bommela faktycznie uważam za wzmocnienie Bayernu. fakt nigdy go nie lubiłem, ale to nie ma nic do rzeczy. nie przepadam też np. za Lahmem, ale nie wyobrażam sobie bez niego składu Bayernu i bardzo się cieszyłem, kiedy przedłużył kontrakt, bo wiem, że to bardzo korzystne dla klubu
08.12.2010 07:08
przejście bommela do city byłoby wielkim wzmocnieniem Bayernu
07.12.2010 19:56
Messi nie wygra, bo nic nie osiągnął na arenie międzynarodowej w tym sezonie, ale jeśli chodzi o klasę indywidualną to zdecydowanie wyprzedza konkurencję. w roku MŚ najczęściej nagrodę dostaje właśnie jeden z piłkarzy tryumfatorów mundialu, a zatem nominacje dla Iniesty (mój faworyt) i Xaviego są jak najbardziej trafne. Robben oczywiście grał świetnie, ale de facto nie zdobył żadnego tytułu oprócz tych w Niemczech, a jeśli chodzi o same umiejętności to do Messiego mu daleko. Sneijder wygrał potrójną koronę, ale jego wkład w ten sukces nie był jakoś znacznie większy niż np. Maicona. zatem nominacje dla trójki piłkarzy Barcelony są w mojej opinii całkowicie słuszne. swoją drogą to pokazuje, jak zdecydowanie duma Katalonii wyprzedza konkurencję w lidze mistrzów. jeśli w decydujących meczach sezonu zagrają na takim poziomie jak ostatnio z Realem, nikt nie będzie w stanie im zagrozić. piszę to obiektywnie i takie jest moje zdanie. oczywiście jeśli Bayern trafi na Barcę nie będzie całkowicie bez szans, ale pod warunkiem, że do tego czasu wróci forma z końcówki zeszłego sezonu, a Katalończykom nie wyjdą dwa genialne mecze
07.12.2010 00:10
od początku byłem za Iniestą. z trenerów zdecydowanie del Bosque
06.12.2010 18:25
dla mnie jedyna wątpliwość była taka, czy będzie to Iniesta czy Xavi. stawiałem na tego pierwszego. prosta sprawa- Hiszpania została mistrzem swiata, złotą piłkę dostanie Hiszpan. oczywiście zdecydowanie najlepszym piłkarzem na świecie jest Messi, uważam, że Robben się do niego nie umywa i wcale nie przeszkadza mi to być kibicem Bayernu. apeluję o odrobinę obiektywizmu
05.12.2010 17:23
ani buytena ani demichelisa! mam nadzieję że LvG dalej będzie iść w tym kierunku!
04.12.2010 18:20
IronPablo, ja bym chciał, żeby cała obrona Bayernu składała się z takich drewniaków jak Badstuber, co to mają ponad 90% wygranych pojedynków
04.12.2010 09:56
rajbeery, przy betoniarce to on mógłby pracować w roli betonu
29.11.2010 20:44
dla buytena to powinni wymyślić jakąś nową notę. 6 to dla niego jak pochwała
@pipboy
otrzyma obywatelstwo i co? miejsce w kadrze Niemiec zagwarantowane? może nie zauważyłeś, ale od kilku lat reprezentacja Niemiec przestała odstawać od brazylijskiej (patrz np. wyniki na ostatnich dwóch mundialach). do tego zobacz w jakim wieku są jego potencjalni konkurenci do gry w składzie Brazylii (Lucio i Juan), a w jakim w przypadku Niemców (Badstuber, Hummels, a nawet Mertesacker)
25.01.2011 20:52
Lahm był kapitanem kadry na mundialu w RPA i Niemcy całkiem dobrze sobie radzili. myślę, że nie odpadli z Hiszpanią dlatego, że Philipp na nich nie nakrzyczał... jesteście przyzwyczajeni do "charakternych" kapitanów Bayernu (Effenberg, Kahn, MvB), ale w innych drużynach tą funkcję mogą pełnić spokojni piłkarze, którzy wcale niekoniecznie muszą mieć temperament Tomasza Hajty
25.01.2011 16:24
ten transfer jest absolutnie bez znaczenia
25.01.2011 14:38
no to jeszcze raz: TAAAAAAAAAAAAK!!!
25.01.2011 13:21
wiecie co, tak czytam nasze reakcje na odejście Bommela i przypomniał mi się komentarz (bodaj z onetu) sprzed paru lat, gdy MvB przechodził do Bayernu- to było coś takiego: "dzięki, dzięki i jeszcze raz dzięki za ten transfer!" podpis: kibic Barcelony. coś w tym jest...
@kavalier masz całkowitą rację, Bayern od dawno jest europejskim średniakiem i jak na średniaka przystało w poprzedniej edycji ligi mistrzów zagrał w finale
25.01.2011 13:20
TAAAAAAAAK!!!
25.01.2011 13:08
to najlepszy transfer okienka zimowego, o jakim mogłem marzyć! czekam tylko na oficjalne potwierdzenie
25.01.2011 11:28
@allianz ani Elber, ani Andy Cole nie byli wirtuozami. Ronaldo był, ale tamci dwaj to po prostu mistrzowie w wykańczaniu sytuacji. zresztą jak sam podkreśliłeś, Gomez idealnie pasuje do stylu gry Bayernu. drużynie, w której grają Robben, Ribery i Thomas Muller NIEPOTRZEBNY jest napastnik o jakimś cudownym dryblingu, tylko ktoś, kto regularnie zdobywałby bramki po akcjach wyżej wymienionej trójki
24.01.2011 00:53
przy zdrowych RR, dobrej formie Mullera i Schweiniego i skutecznym Gomezie sklepiemy ich że się nie pozbierają. nie są ani w połowie tak groźni jak za Mourinho
23.01.2011 21:55
@zamoy no własnie o to chodzi, że dokładnie TAK grał w Bayernie, dlatego wyleciał. on po prostu jest beznadziejnym piłkarzem, poza jednym sezonem za Hitzfelda cały czas partaczył i mam szczerze w czterech literach, jak kocha Bayern i czy napisze pożegnalny list czy epopeję, bo przez niego traciliśmy bramki, punkty i tytuły. już kiedyś powiedziałem, że ten gość powinien w drugiej polskiej lidze kosić trawę na boiskach treningowych, bo nawet taka walcząca o utrzymanie Malaga to dla niego za wysokie progi. pewnie teraz w Hiszpanii wszyscy nie dowierzają, że taki kołek mógł przez tyle lat grać w takim klubie jak Bayern. zresztą to tylko i wyłącznie fakt bycia piłkarzem Bayernu otworzył mu drogę do kadry Argentyny, bo przecież nie interwencje w lidze mistrzów
23.01.2011 12:44
a ja myślę dokładnie odwrotnie niż nilek. jeśli Breno poczyni postęp, ŻADNE transfery nie będą potrzebne, jak nie, to ten jeden. reszta jest optymalna- skrzydła marzenie, Gomez z Mullerem w przodzie doskonale się uzupełniają, w środku pola rewelacyjny Schweinsteiger i ktoś z trójki Gustavo/Kroos/Tymo (Bommel OUT), Lahm już klasa światowa, Contento wkrótce, Badstuber jak wróci do formy to jednego stopera mamy, pozostaje drugi, na razie dać szansę Breno. strata do Dortmundu nie jest spowodowana tym, że mamy słabych piłkarzy, bo trudno o lepszych, tylko tym, że w rundzie jesiennej byliśmy kompletnie bez formy. gdyby taki kryzys trafił się Borussi, walczyłaby o utrzymanie, a my mimo fatalnej jak na nasze możliwości gry zakończyliśmy rok bodaj na piątym miejscu. żadnych transferów, tylko szlifować formę i będzie dobrze
23.01.2011 12:36
Muller 6.5??!! to jego podanie przy pierwszej bramce to było dzieło sztuki, do tego dołożył gola... powinien dostać więcej
22.01.2011 22:23
Panie i Panowie! forma wraca, Gomez strzela jak maszynka, odrobiliśmy 2 punkty do BVB i gramy z nimi u siebie w rundzie wiosennej. myślę, że druga połowa sezonu może jeszcze dostarczyć nam wielu emocji
22.01.2011 17:23
VfB!!!
22.01.2011 17:13
Tymo spieprzył, ale Gustavo dał się ograć strasznie...
22.01.2011 16:51
@BadrHari, ja środek pomocy ustawiłbym identycznie- Schweini i Gustavo jako para DM, Kroos jako OM. pozostaje tylko problem, kto ma grać w ataku... Gomez z pewnością jest skuteczniejszy od Mullera, ale Thomas jest bardziej wszechstronny i jakoś nie mogę sobie bez niego wyobrazić podstawowego składu Bayernu. zatem na ławce pewnie jednak usiądzie Kroos, defensywni wiadomo, RR na skrzydłach, Gomez na szpicy, Muller coś pomiędzy "10" a cofniętym napastnikiem
21.01.2011 23:33
@Schweini
1. nie chcę Robbena w Bayernie
2. ja bym sprowadził Zeilbergensnudera z rezerw Bayernu U11 i zobaczył jak się spisze, a jak będzie lepszy od tego z 10 na plecach to go zastąpi, a Robben do Bayernu IX
3. Breno trzeba wypożyczyć na 15 lat do Huraganu Wilczonek, tam zdobędzie doświadczenie, a jak już dostanie Złotą Piłkę i Słońce Peru, będzie mógł wrócić
4. co do Hummelsa. dobrze pamiętam, jak Uli błagał go na kolanach i całował po stopach, by raczył on zostać w Bayernie, a ten najbezczelniej w świecie odszedł do BVB i to za marne kilka milionów, bo nie chciał drań żeby Bayern zarobił. ja na miejsca zarządu skierowałbym sprawę do FIFA, UEFA, PZPN i PZPR, żądając od dziada pisemnych przeprosin i odszkodowania w wysokości 500 milionów euro i lewej nerki
5. co do bramkarza, to i Kraft, i Butt, i Neuer to zwykłe pionki i są do niczego. sam chętnie stanę na bramce w Bayernie i pokaże tym frajerom i wam wszystkim co to znaczy 0,015% skuteczność!!!
6. dziękuję za uwagę
21.01.2011 17:27
z Wolfsburgiem zagrali słabo, ale nie ma się czemu dziwić, Holger dopiero wraca po kontuzji, a poza tym występowali obok siebie pierwszy raz. trudno wymagać, by od razu byli zgrani jak Vidić z Ferdinandem. zresztą o Badstubera się nie boję ani trochę- to już jest wspaniały obrońca, a niedługo może być jednym z najlepszych na świecie. przypominam, że przed kontuzją miał najwyższy procent wygranych pojedynków w lidze. natomiast Breno z pewnością jest utalentowany, ale czy na tyle by być ostoją Bayernu to się okaże. na dzień dzisiejszy Hummels jest znacznie, znacznie lepszym piłkarzem niż nasz Brazylijczyk
21.01.2011 10:11
@kavalier- Alaba nie grał, Demichelis był dwunastym zawodnikiem przeciwników Bayernu, Bommel też spisywał się bardzo słabo, także odejście tej trójki to dobre rozwiązanie, nawet gdybyśmy nie kupowali nikogo (Alabie dobrze zrobi wypożyczenie), a tu jeszcze masz Gustavo. dla mnie okienko idealne, bo szans na klasowego stopera co by mógł grać w lidze mistrzów raczej nie było (niech zatem Breno pokaże co potrafi)
20.01.2011 13:03
mówiono początkowo o półrocznej przerwie, więc te dwa tygodnie jakoś zniosę
20.01.2011 11:36
a właśnie swoją drogą ciekawe na jakiej podstawie czuje się "niedoceniany"?? jest pupilkiem trenera, jak jest zdrowy zawsze gra w wyjściowym składzie, trzeci sezon pełni funkcję kapitana, a do tego ludzie związani z Bayernem, jak Hitzfeld czy Robben, kadzą mu na każdym kroku. chyba, że chodzi o zdanie zarządu w kwestii przedłużenia kontraktu...
20.01.2011 11:35
prawdziwych talentów Bayern nie wypuszcza. skoro pozwolił chłopakowi na odejście, to znaczy, że Gerland nie wiązał z nim większych nadziei (a to jednak mistrz wynajdowania diamentów). nawet Hummels, który w końcu niepotrzebnie opuścił Monachium, najpierw został wypożyczony, a zatem wstępnie uznany był za gracza perspektywicznego. natomiast Knasmullnera od razu sprzedają, to o czymś musi świadczyć
20.01.2011 11:29
czyżby jednak marzenia się spełniały? ale za przykładem Grześka82 wstrzymam się z euforią, żeby się nie rozczarować
20.01.2011 11:24
no fakt, Badstuber dziś słabiutko, ale jest po kontuzji, a poza tym grają z Breno po raz pierwszy w oficjalnym meczu razem, dajmy im czas
15.01.2011 16:42
Robben i Badstuber potrzebują jeszcze czasu, by dojść do formy po kontuzjach, Bommel to największa tragedia wszechświata, Lahm zawalił karnego, Kraft bardzo dobrze (przy nieuznanym golu źle się zachował, tak to spoko), ogólnie Bayern gra bez pomysłu, Wolfsburg w końcówce nieziemsko cisnął, sędzia myli się w obie strony
15.01.2011 16:26
gol dla Wolfsburga prawidłowy. sędzia nam pomógł
15.01.2011 16:15
z tego co pamiętam to Robben bił karne jak był zdrowy i chyba do tego trzeba wrócić
15.01.2011 15:56
czy my się doczekamy zdrowych obu RR na raz?
15.01.2011 15:54
@greg1984
Badstuber bez wątpienia, co do niego mam pewność, że nie zawiedzie nawet w meczu z najsilniejszymi przeciwnikami. oczywiście błąd może przytrafić się każdemu, nie ma obrońców doskonałych, ale w przypadku Holgera może tylko "przytrafić się", co nie wynika z braku umiejętności. z Breno gorzej. do niego mam ograniczone zaufanie, sądzę, że ma szanse kiedyś wymiatać, wierzę w niego, ale na ten moment to nie jest jeszcze, w przeciwieństwie do Badstubera, zawodnik do walki z czołówką ligi mistrzów
15.01.2011 11:47
Badstuber cienias??!! to jeden z najlepszych obrońców, osiągnąć tak wspaniały poziom w tak młodym wieku to wielki wyczyn, przecież ten gość niemal nie popełnia błędów!!!
14.01.2011 22:26
wasze wypowiedzi obrazują właśnie "sukces" tych fanatyków spod pałacu. dzięki nim (i środowisku okołorydzykowemu) coraz więcej ludzi w Polsce kojarzy gorliwych katolików z bandą oszołomów, którzy albo pod pretekstem religii chcą osiągać cele polityczne, albo po prostu mają nierówno pod sufitem. a ci "obrońcy krzyża" nawet nie zdają sobie sprawy, jaką "przysługę" zafundowali Kościołowi...
14.01.2011 13:23
tak krzysiu, masz racje, grają totalnie nie po niemiecku. zupełnie zapomniałem, że najskuteczniejsi obecnie niemieccy napastnicy, czyli Klose, Muller, Podolski czy Helmes są arcymistrzami dryblingu. człowieku, zastanawiam się czy serio wierzysz w to piszesz, czy piszesz po to, żeby udowodnić samemu sobie że masz rację
14.01.2011 12:55
bawi mnie to nowe pokolenie kIbIcÓw, dla którego o wartości zawodnika decyduje umiejętność dryblingu. dla mnie liczy się niemiecka skuteczność i Gomez może podczas meczu nawet spać, byle piłki odbijane od niego trafiały do bramki. niemieccy piłkarze nigdy nie słynęli z kiwania się i takich tam bajerów, w ich filozofii gra ma być ułożona, efektywna, zespołowa i kropka
14.01.2011 00:38
kornkage, wielkie dzięki za to tłumaczenie, to bardzo fajnie jak na stronce raz na jakiś czas pojawia się tego typu urozmaicenie. jeśli natomiast chodzi o sam tekst Baslera, to uważam go za idiotyczny bełkot na poziomie kilkulatka, który próbuje coś wyrazić, tylko za bardzo nie wie jak. jeżeli ten znakomity niegdyś piłkarz chce jakoś przypomnieć się kibicom, to chyba wybrał najgorszy możliwy sposób
13.01.2011 12:03
skład z Suarezem a bez Mullera?! toć on za Tomkiem korki może nosić
13.01.2011 02:14
kto o nim marzył ten marzył.
FORZA Contento!!!
12.01.2011 22:30
dokładnie Rael. Haas już lepszy nie będzie, a Lewicki ma 18 lat i nie wiadomo, czy będzie drugim Haasem, czy nowym Beckenbauerem
11.01.2011 18:01
@BadrHari, gdyby swego czasu Barcelona zastosowała się twojego "robić transfery", zamiast zajmowała się szkoleniem młodych, to dziś ich wychowankowie nie stanowiliby połowy reprezentacji Hiszpanii.
olać transfery, trenować młodzież!!!
11.01.2011 17:08
hehe jest tylko jedno ale. obecnie reprezentacja Niemiec jest zdecydowanie silniejsza, niż Brazylii, a zatem jak tam się nie przebije, to u Loewa ani tyle. nikt mi nie wmówi, że Luizowi łatwiej będzie wygrać rywalizację o miejsce na DM z Schweinsteigerem niż jakimś Melo. no chyba, że myśli o lewej obronie, bo tu faktycznie Niemcy nie mają żadnego pewniaka
11.01.2011 15:35
ja bym się absolutnie Klose nie pozbywał. wg mnie on po prostu nie nadaje się juz do pierwszego składu, ale jokerem może być świetnym. wpuszczony na 15-20 minut może wykorzystać swoje doświadczenie oraz instynkt strzelecki i bardzo pomóc drużynie. problem tylko w tym, czy zaakceptuje taką rolę. a jokera mieć trzeba i właśnie najlepiej starszego- młodzi chcą się rozwijać, a zatem muszą grać, a taki zawodnik jak Klose już w zasadzie swoje osiągnął
10.01.2011 13:39
oj ludzie, Borussia przegra jeden mecz, jeden zremisuje, Bayern dwa wygra i już z 14 punktów robi się 9. pokonać ich w Monachium, a jak poczują w końcówce sezonu, że ich doganiamy, to jest spora szansa, że nie wytrzymają psychicznie, potracą punkty i jeszcze ich wyprzedzimy. zresztą nie zapominajmy, że Bayern z Robbenem a bez niego to dwie zupełnie inne drużyny
08.01.2011 10:56
skoro Barcelona doczekała się czasów, w których połowa reprezentacji mistrzów świata to ich wychowankowie (plus niejaki Messi), to może teraz czas na wysyp talentów w Bayernie? taki wychowanek to czysty zysk, jak się sprawdzi to jest z niego pożytek, a jak nie zawsze można go sprzedać. no, może prawie zawsze
08.01.2011 10:51
dobra, chyba nie do końca zrozumiałeś mnie, a ja ciebie. po prostu zdziwiło mnie stwierdzenie, że "ostateczna ocena nie mogła byc inna", wobec iluś tam zwycięstw Bayernu i iluś tam Borussii. Sahin sobie ogląda Bastiana w telewizji, jak ten walczy o mistrzostwo świata czy ligę mistrzów, a to że cały Bayern miał tragiczną rundę jesienną (Schweini był jednym z tych, którzy zawodzili najmniej- już by nas nie było w pucharze Niemiec, gdyby nie on), nie znaczy, że nagle Turek stał się lepszy od Bastiana
07.01.2011 20:59
@wer
a ja nie napisałem, że w/g ciebie pozycja drużyny liczy się "tylko i wyłącznie", tylko, że w mojej opinii ma znacznie drugorzędne. a z twojego komentarza wynika, że (cytuję):
"Bayern w tej rundzie nie wygrał 9 meczy, a Borussia tylko 3, tak, więc wyniki Dortmundu wpływały in plus na noty Sahina, a wyniki Bayernu in minus na noty Bastiego. W związku z zaistniałymi faktami ostateczna ocena nie mogła byc inna."
otóż mogła być inna, bo akurat Bastian należał do tych piłkarzy, którzy najmniej w Bayernie zawiedli i jeśli Neuer, grający w dziesiątym w tabeli Schalke mógł zostać wybrany najlepszym bramkarzem rankingu, to Schweini, grający w piątym w lidze FCB mógł wygrać klasyfikację DM
07.01.2011 18:16
@wer i co z tego? idąc twoim tokiem rozumowania, pierwszy powinien być Sahin, drugi Vidal, trzeci Polanski, czwarty Pinto, a piąty Bastian. drużyna może mieć najlepszego defensywnego pomocnika na świecie, a zajmować ostatnie miejsce w tabeli, jak reszta zespołu nic nie gra. trzeba brać pod uwagę grę każdego zawodnika indywidualnie, a miejsce drużyny w tabeli ma znaczenie drugorzędne. gdyby było inaczej, Neuer nie zostałby wybrany najlepszym bramkarzem, tylko Weidenfeler
07.01.2011 17:03
jeśli będzie zawodził, zawsze można wrócić do Butta. Hans zapewnia pewną solidność, ale wybitnym bramkarzem już nie jest, natomiast z Thomasa może jeszcze "wyrosnąć" wszystko: od Kahna 2, po Rensinga 2
07.01.2011 13:29
przychodził jako reprezentant Holandii, sądziłem, że na ławkę będzie w sam raz. niestety, jak zwykle, wszystko zweryfikowało boisko
07.01.2011 13:25
nie chcę Teveza. ten gość ma jakieś dziwne zagrywki, jego zachowanie jest totalnie nieprzewidywalne. Bayern wyda na niego ponad 30 baniek a on pokłóci się z van Gaalem, albo zażąda podwojenia pensji, a jak nie to ucieknie do Argentyny, bo "tęskni za rodziną"... zresztą przy systemie gry z jednym napastnikiem posiadanie naraz Teveza i Gomeza mija się z celem, a Bayern ma zbyt dużo świetnych pomocników, by wrócić do 4-4-2
07.01.2011 13:23
mój nr 1 to Calillas. osiągnął w piłce wszystko, NIGDY nie zawodził w najważniejszych meczach, i chociaż zawsze byłem i jestem wielkim fanem Kahna, stawiam go minimalnie za Hiszpanem
06.01.2011 22:59
fajnie zobaczyć Robbena trenującego z zespołem
02.01.2011 22:39
no właśnie mi o to chodziło, że Ribery podpisał nowy kontrakt z Bayernem i Real może o nim pomarzyć (o wcześniej się nim interesował), tak samo jak o Schwiensteigerze i Gomezie
02.01.2011 21:18
"O ile o Schweinim i Gomezie mogą tylko pomarzyć w Madrycie" pięknie się to czyta. można by jeszcze dodać Ribery'ego
02.01.2011 18:59
buahaha makaay chyba ci resztki szarych komórek w mózgu zaczęły strajkować, jeśli uważasz, że argumentami przeciwko Neuerowi są mecz z Serbią (niewiele miał do powiedzenia przy bramce) czy głupi sparing z Bośnią. gość popełnia bardzo mało błędów, a znakomitych interwencji ma całą masę. i nie chodzi mi o to, że koniecznie chcę go widzieć w Bayernie, ale tylko bawi mnie, jak nieudolnie próbujesz go skrytykować, to powołując się na suchą statystykę, to wymieniając pojedyncze bramki jakie puścił w reprezentacji (w większości zresztą nie z własnej winy). generalnie Manuel rozegrał świetny mundial i każdy, kto widział go w akcji i choć trochę orientuje się w temacie ci to potwierdzi
28.12.2010 15:52
@makaay o rany gościu... np. Goetze się nie interesujemy, a też uważam, że jest dobry, bo widziałem go sporo razy w akcji i wyrobiłem sobie o nim taką opinię. Ty nie bierzesz pod uwagę możliwości, że ktoś ogląda mecze innych drużyn Bundesligi i po prostu docenia grę niektórych zawodników?
28.12.2010 13:19
mecz z nami to tylko PRZYKŁAD. oglądałem też inne mecze Schalke (np. z Borussią, Hoffenheim) oraz niemal wszystkie mecze kadry Niemiec i po prostu oceniam jego grę. a obrona Smerfów na początku sezonu grała tragicznie i jak pisałem, gdyby nie Neuer porażki byłyby miażdżące (nieraz noty w Kickerze: Manuel 1,5; cała obrona po 5-6). nie muszę się niczego douczać, bo prostu wiem o czym piszę. jest dokładnie tak jak pisał gruchamix2, Neuer grał super, a to, że defensywa Schalke dopuszczała do mnóstwa sytuacji, w których często był bez szans to już inna sprawa
28.12.2010 12:10
@makaay, Ty widziałeś jakiś mecz Schalke? w okresie, w którym Smerfy były totalnie bez formy, Neuer grał SAM przeciwko całym zespołom rywali! gdyby nie on, Schalke traciłoby 3-4 razy więcej bramek, gość bronił w sytuacjach niesamowitych, ale żaden bramkarz świata nie jest w stanie wyciągnąć kilkunastu setek w jednym spotkaniu, więc nie sugeruj się tymi puszczonymi bramkami, bo raz obronisz 19 groźnych strzałów i za dwudziestym razem puścisz gola, a raz przez cały mecz złapiesz jedno proste dośrodkowanie, a twoi partnerzy nie pozwolą rywalom przekroczyć połowy... przypomnij sobie chociażby mecz z Bayernem, gdzie jakby nie Neuer do przerwy byłoby 3 albo 4 zero i pozamiatane. nie wiem też o co czepiasz się w kontekście reprezentacji. Manuel popełnił wprawdzie jeden spory błąd (w meczu bodaj z Azerbejdżanem, który Niemcy i tak wygrali 1:6), ale poza tym broni bez zarzutów. weź trochę pooglądaj piłkarza, o którym się wypowiadasz, bo sama statystyka o niczym nie świadczy. dla mnie Neuer to NAJWYŻSZA klasa światowa
28.12.2010 10:44
@Allianzz, jak ktoś pisze, że Buyten jest głupi, brzydki i śmierdzi, to oczywiście jest to obrażanie, ale napisanie, że robi karygodne błędy, jest po prostu stwierdzeniem faktu... większość kibiców irytowało (bardzo słusznie zresztą), że mimo, iż Bayern traci przez niego bramki na potęgę, on jakby nigdy nic wychodzi sobie w pierwszym składzie. w końcu nawet fani na meczu w Monachium zaczęli go wygwizdywać... niestety, w pewnym momencie przelała się czara goryczy
27.12.2010 20:21
jak czytam komentarze niektórych osób, które żałują, że demichelis odchodzi, to zastanawiam się, czy oglądali oni jakiś mecz Bayernu w ciągu ostatnich dwóch lat. ten gość nadaje się na ławkę Floty Świnoujście, wali tragiczne babole jeden po drugim, daje się ośmieszać anonimowym grajkom bundesligowych przeciętniaków, a w starciu z napastnikami faworytów ligi mistrzów jest jak Marcin Najman w pojedynku z Witalijem Kliczko. pamiętam jak w zeszłym sezonie Bayern grał w pucharze z jakimś drugoligowcem, którego nazwy już oczywiście nie pamiętam, do przerwy przegrywał 1-2 po tak niewyobrażalnie żałosnych błędach demichelisa, że w lidze regionalnej takich się nie widuje. Argentyńczyk zagrał JEDEN powtarzam JEDEN dobry sezon za kadencji Hitzfelda, a reszta jego "kariery" w Monachium to płacz i zgrzytanie zębami. powinien był wylecieć już dawno, bo jak dla mnie w niczym nie jest lepszy od van kłody a obecność takiej pary stoperów w takim klubie jak Bayern to jakieś kuriozum
27.12.2010 19:48
gdyby przez ostatnie lata dostawał zapałkę, za każdy rażący błąd, jaki popełniał, mógłby je sprzedawać na kilogramy. jego odejście cieszy mnie niezmiernie, a jego przywiązanie do klubu i inne tego typu duperele mnie nie obchodzą. ostatni sezon w jego wykonaniu to poziom polskiej drugiej ligi
27.12.2010 12:42
lepszego jokera nie znajdziemy. jeśli Klose pogodziłby się z rolą rezerwowego, jak dla mnie mógłby zostać na kolejne 3 lata. ma doświadczenie, niesamowity instynkt strzelecki, dobrze gra głową, wie kiedy dostawić nogę, potrafi dostrzec lepiej ustawionego partnera, myśli na boisku. oczywiście kondycja już nie ta, do pierwszego składu się nie nadaje, ale wpuszczany na 20 końcowych minut może być bardzo przydatny Bayernowi
27.12.2010 12:34
jaka "przytłaczająca większość"? owszem, kilka cenionych w środowisku osób wyraziło swoje poparcie dla van Bommela (część to zresztą jego znajomi), ale gdzie tu widzisz "przytłaczającą większość" czegokolwiek? bo jeśli chodzi o zarząd Bayernu, to choćby powyżej w treści newsa jest ewidentnie napisane, że włodarze FCB wcale nie palą się do podpisania nowej umowy, co potwierdził sam zawodnik. natomiast jeśli chodzi o ekspertów związanych z Bayernem, to trudno, aby ktoś oficjalnie w mediach ogłaszał, że jest za odejściem Bommela z klubu. zresztą wszyscy podkreślają jedynie jego cechy charakterologiczne, które według mnie niepoparte umiejętnościami piłkarskimi na niewiele się przydają
26.12.2010 20:53
a ja podobnie jak Darth Smd nie podzielam zdania Hitzfelda, Cruyffa czy innych zwolenników Bommela, bo po pierwsze, są wśród nich ludzie, którzy go po prostu znają (jak Generał) lub tacy, których fachowość oceny nie jest niepodważalna (Effenberg czy Lizarazu- wybitni piłkarze nie muszą koniecznie być dobrymi teoretykami futbolu, przykład- Maradona). zresztą nie muszę czytać jakiś gazet czy słuchać cudzych wypowiedzi, gdyż po prostu oglądam mecze Bayernu i sam widzę niecelne podania Bommela, jego fatalne przyjęcia, niepotrzebne faule, techniczne buble i mnóstwo innych bardzo słabych zagrań, na które nie może pozwolić sobie zawodnik występujący w pierwszym składzie drużyny aspirującej do wygrania ligi mistrzów. i niech go sobie broni kto tam chce. ja mam własne zdanie i uwierz mi długo je sobie wyrabiałem. nie należę do osób, które skreślają piłkarza po kilku słabszych meczach, czy nawet dłuższym okresie braku formy, a mimo to Bommela skreśliłem już dawno temu, a na jego odejście z Bayernu czekam z utęsknieniem
26.12.2010 17:47
z Violą w dwumeczu był remis 4:4, Bayern przeszedł tylko dzięki dwóm golom strzelonym na wyjeździe
26.12.2010 16:00
potrzebują go jak dziury w płocie. jeśli mamy go trzymać do prowokowania i "ostrego reagowania na porażkę", to można od razu kupić jakiegoś bojownika talibów, który na porażkę będzie reagować jeszcze ostrzej. Bommel jest za słaby PIŁKARSKO by grać w pierwszym składzie Bayernu. drużyna na boisku składa się z 11 ludzi i nie można sobie pozwolić na to, by jeden z nich znacznie odstawał od reszty pod względem umiejętności, tylko dlatego, że krzyczy, jest agresywny, ma zdolności przywódcze czy inne tego typu dodatki. spójrzcie na linię pomocy: Ribery, Robben, Schweinsteiger... Bommel. równie dobrze Mark mógłby biegać na wirażu w sztafecie Jamajki...
26.12.2010 15:10
to wypożyczenie według mnie oznacza koniec Demichelisa w Bayernie, tak jak to było z Tonim. teraz jeszcze pozbyć się Buytena i Bommela
24.12.2010 14:29
no nie wiem. ja tam wierzę w Contento
23.12.2010 17:53
TAK! TAK! TAK!!! nigdy więcej bramek straconych przez jego nieudolność! to fantastyczna wiadomość!!! cóż, lepiej późno niż wcale
23.12.2010 17:51
plotka!!! zresztą w ostatnich dwóch meczach z VfB Bayern strzelił 11 goli (bez Robbena, Kroosa i Olicia!), ale również stracił 6. nie trzeba się więc długo zastanawiać nad tym, która formacja jest wystarczająco silna, a która wymaga pilnego wzmocnienia (zwłaszcza, że wg mnie Breno raczej zawodzi)
23.12.2010 14:21
z tego co pamiętam, LvG przed meczem z Cluj powiedział, że mając dwóch takich środkowych obrońców, jak DvB i Micho nie musi MYŚLEĆ o napastnikach rywala. może chodziło mu o to, że przy tej parze wybitnych stoperów, kto by o przeciwnika nie grał w ataku i tak przejdzie ich bez problemu, więc trzeba samemu strzelić dużo bramek, więcej grać piłką, nie dawać okazji drewniakom do popełnienia błędu itp (joke)
23.12.2010 11:48
martwi mnie tylko to, że pomimo, iż nie grają obecnie ani buyten, ani demichelis, Bayern wciąż traci mnóstwo bramek. trzeba jeszcze poczekać na powrót Badstubera, mam nadzieję, że zdoła on jakoś uspokoić grę w obronie
23.12.2010 11:33
kilka lat temu Ottl strzelił podobną bramkę Werderowi w meczu wygranym przez Bayern w Bremie 4:0. Andreas dysponuje bardzo dobrym strzałem z dystansu, tylko rzadko z niego korzysta (zresztą w ogóle rzadko gra). pamiętam, że przy pladze kontuzji, kiedy grał w pierwszym składzie, oddał kilka bardzo ładnych, groźnych strzałów z 25-30 m, ale nieco pechowo żaden z nich nie zakończył się golem
23.12.2010 11:23
alijen "po dzisiejszym meczu"? ja bym powiedział raczej "po ostatnich sezonach"...
19.12.2010 23:52
byłem przeciwnikiem transferów, sądziłem, że warto dać szanse Breno i Contento. i o ile Diego spisuje się w miarę dobrze, o tyle Brazylijczyk jakoś specjalnie mnie nie przekonuje. zimą można by jeszcze nikogo nie kupować, ale jak Breno w rundzie rewanżowej nie udowodni swojej wartości, to chyba jednak przydałoby się poszukać nowego partnera dla Badstubera...
19.12.2010 21:00
niby wygrana, ale to co VfB robiło w obronie to czwarta liga... każdy by to wykorzystał. i mam coraz bardziej mieszane uczucia odnośnie Breno. Holger to absolutny pewniak, ale czy jego partnerem powinien być ten młody Brazylijczyk- tu mam już spore wątpliwości
19.12.2010 20:55
w optymalnym składzie i przy dobrej formie Bayern nie powinien mieć większych problemów z przejściem Interu. powiem szczerze, że wynik ostatniego finału ligi mistrzów był dla mnie dużą niespodzianką i nie sądzę, by taka niespodzianka powtórzyła się po niecałym roku. o ile w międzyczasie nie wydarzy się nic złego, gotowi do gry będą zarówno Robben, jak i nieobecny w Madrycie Ribery. jeśli Muller będzie w wysokiej formie i Kroos do tego czasu wreszcie się ogarnie ze swoją dyspozycją, szansa na wyeliminowanie Włochów będzie bardzo duża
17.12.2010 13:47
@micheaszu przeczytałeś mój komentarz do końca?
16.12.2010 16:11
oprócz ostatniego meczu Thomas cały czas grał w tym sezonie na prawym skrzydle, a pomocnika nie można rozliczać za bramki jak napastnika. fakt, że na mundialu grał na tej samej pozycji, ale jako skrzydłowy ma na boisku więcej zadań niż tylko trafianie do siatki i te wszystkie gole na mistrzostwach trzeba traktować jak "coś ekstra", a nie normę dla bocznego pomocnika
16.12.2010 07:03
marzę o przeczytaniu takiego tytułu newsa tylko bez znaku zapytania
15.12.2010 16:51
z Marcelo żaden obrońca (świetny skrzydłowy, ale w defensywie słaby), Pepe to jeden z najbardziej przereklamowanych stoperów jakich znam. Carvalho i Ramos to bardzo dobrzy zawodnicy, ale ten pierwszy gra w Realu od tego sezonu, więc jakoś super zgrany z resztą nie jest, a ten drugi jest kompletnie bez formy- dosłownie cień piłkarza z mundialu. tak więc nie przesadzajmy z tą super-hiper obroną Realu. co do naszej, to wszyscy wiemy, jaka jest, ale według mnie główny problem stanowili Buyten z Demichelisem. Badstuber gra świetnie, Breno będzie miał sporo czasu, by po kontuzji osiągnąć wysoką dyspozycję. Lahm też człowiek, błędy mu się zdarzają, ale na najważniejsze mecze zwykle potrafi się zmobilizować i zagrać na najwyższym poziomie. mówię, szansa na ogranie Barcy to jakieś 20-30%, ale to przecież nie zero
14.12.2010 19:29
na 10 dwumeczów z Barcą Bayern najprawdopodobniej przegrałby 7-8. ale jak masz dziesięciościenną kostkę i rzucasz nią tylko raz, to jest szansa, że wypadnie 9 lub 10 (oczywiście, że większa jest szansa, że wypadnie coś z przedziału 1-8). a w sporcie jest wiele zmiennych i być może zajdziemy w lidze mistrzów dalej od Barcelony nawet bez konieczności grania z nimi. niemożliwe? równie niemożliwe jak rok temu. a co do Badstubera to żebyś się Scaloni nie zdziwił. na swojej naturalnej pozycji na środku obrony popełnia bardzo mało błędów, wygrywa większość pojedynków i wcale nie wykluczone, że nawet z Villą czy Pedro by sobie poradził. o resztę obrony bałbym się znacznie bardziej niż o Holgera
14.12.2010 19:01
Barca to normalna drużyna, jasne, że najlepsza na świecie, ale da się ograć, gorszy mecz może przydarzyć się każdemu, a w fazie play-off jedna porażka (jak ostatnio z Interem 1:3) jest często równoznaczna z wyeliminowaniem. gdyby Bayern trafił na nich np. w ćwierćfinale, nie byłby oczywiście faworytem, ale szanse na zwycięstwo miałby całkiem realne
14.12.2010 18:33
buahahaha StawikTG normalnie leżę ze śmiechu i wstać nie mogę. napisałem plotki, a nie płotki (wiem do czego służy Alt na klawiaturze)! chodziło mi o to, że dla mnie te transfery są mało realne, zwłaszcza w sytuacji, w której LvG zapowiadał, że da Contento szansę, a sam Diego spisuje się coraz lepiej
13.12.2010 19:42
wypożyczenie zawodnika ma sens wtedy, gdy nie ma stałego miejsca w pierwszym składzie. na dzień dzisiejszy Contento to nasz pierwszy wybór na lewą obronę, więc nie widzę potrzeby oddawania go do ligowego średniaka. a o Bainesem i Tremoulinasem nawet sobie głowy nie zawracam- to dla mnie zwykłe plotki
13.12.2010 18:38
jeśli Breno i Contento będą się dobrze rozwijać, nie będą potrzebne żadne zmiany w obronie i w ogóle żadne transfery. no może ewentualnie nowy bramkarz po odejściu Butta, ale Kraft ostatnio spisywał się nieźle i chyba zasłużył na swoją szansę
13.12.2010 14:40
kurcze Ty udajesz, czy naprawdę nic nie kumasz, ja właśnie o tym pisze, że czasem trzeba się wstrzymać z transferami żeby trochę pieniędzy zaoszczędzić i móc przedstawić lukratywną ofertę finansową takiemu zawodnikowi jak Bastian. wy myślicie, że klub ma kase tylko na zakupy a piłkarze grają w nim dla przyjemności?
13.12.2010 07:02
no jasne, ale jeśli Bayern samemu Bastianowi ma płacić 10 milinów rocznie, to wyobraźcie sobie, ile kasy kosztują same pensje piłkarzy! a nie zapominajmy, że oprócz nich klub zatrudnia jeszcze bardzo dużo osób, opłaca koszty związane z logistyką, systemem treningowym, utrzymaniem stadionu, szkoleniem młodzieży itd. fakt, że w gazetach piszą tylko o transferach, ale to przecież nie jest całość wydatków przedsiębiorstwa, jakim jest w dzisiejszych czasach każdy poważny klub piłkarski. a do tego wydawanie 70 milionów raz na dwa lata to wcale nie jest mało. nie można mieć klapek na oczach i widzieć jedynie fakt nie sprowadzenia van der Vaarta, tylko trzeba patrzeć szerzej i docenić inwestowanie pieniędzy w to, co w danej chwili jest dla zespołu najważniejsze. policzcie sobie ile usługi Bastiana będą kosztować zarząd do 2016 roku...
12.12.2010 19:52
i to jest odpowiedź dla tych wszystkich, którzy mówią, że Uli jest skąpy i nie wydaje kasy. samo utrzymanie piłkarzy to już wielki wydatek, a trzeba przyznać, że Bayern potrafi zatrzymać swoje największe gwiazdy. sam Schweini dostawać będzie 10 mln rocznie, a są jeszcze przecież Ribery, Robben, Lahm, Muller, Gomez inni też nie grają za darmo a i van Gaal pewnie ma godną pensyjkę. nie ma się co zatem dziwić, że o ile to tylko możliwe zarząd stara się ograniczać transfery, a i tak w ciągu ostatnich kilku lat były 2 okienka, kiedy wydano po 70 milionów...
12.12.2010 18:33
KibicBVB mam nadzieję, że jest tak jak piszesz. pora by wreszcie druga drużyna z Bundesligi zaczęła liczyć się w Europie. i Borussia ma na to szansę, ale warunkiem jest właśnie zatrzymanie w klubie najlepszych graczy, a nie sprzedanie ich przy najbliższej okazji, jak robi to Werder. problem z Gotze jest tylko taki, że kontrakt przedłużył na początku sezonu, kiedy był jeszcze mało znanym zawodnikiem i nie interesował się nim żaden wielki klub. zresztą dla 18-latka kilkuletnia umowa z BVB to jak spełnienie marzeń. teraz wszystko wygląda jednak nieco inaczej. Gotze jest na topie, gra świetnie i bardzo możliwe, że już niedługo stanie się celem transferowym klubów, z którymi Borussia nie jest w stanie rywalizować pod względem finansowym
11.12.2010 22:12
kolejny Bawarczyk (po Lahmie, Ribery'm) daje "kosza" wszystkim "potęgom", które marzyły by mieć go w swoim składzie. jeśli chce się budować drużynę na miarę wygrania ligi mistrzów, nie można pozwolić takim zawodnikom jak Bastian na odejście. a Ty KibicBVB uważaj, bo ponoć manchester city zainteresowany jest Gotze (choć to tylko news z onetu...) a Barriosa też sporo drużyn z europejskiej czołówki widziałoby u siebie. oczywiście też wolałbym, żeby zostali i żeby Bundesliga rosła w siłę
11.12.2010 18:21
no ale na jakiej podstawie ci zawodnicy zostali sklasyfikowani? to ten ranking brał pod uwagę? bo wynika z niego, że najlepszym obrońcą świata jest Hummels, a bramkarzem Aranzubia. przydałoby się podać jakiekolwiek kryteria, które pozwoliły stwierdzić, że np. Olić jest lepszy od Alvesa... swoją drogą, ciekawe w rankingu został pominięty choćby Iniesta- główny kandydat do zdobycia Złotej Piłki
09.12.2010 22:54
żaden z potencjalnych rywali nie jest poza zasięgiem Bayernu. najtrudniej byłoby moim zdaniem z Arsenalem, jakoś nie boję się ani Interu, ani Milanu. ciekawy byłby dwumecz z Valencią- coś mi się wydaje, że trafimy na Hiszpanów
09.12.2010 19:36
BastianSchweinsteiger, problem z Bommelem jest właśnie taki, że on na ławce raczej siedzieć nie będzie. "mój kapitan gra zawsze". jak sam stwierdziłeś jest za słaby na pierwszy skład, a niestety jest wielce prawdopodobne, że dalej będzie zajmował w nim miejsce, podczas gdy zamiast niego mógłby grać zawodnik dający drużynie o niebo więcej. w tym kontekście ewentualne odejście bommela faktycznie uważam za wzmocnienie Bayernu. fakt nigdy go nie lubiłem, ale to nie ma nic do rzeczy. nie przepadam też np. za Lahmem, ale nie wyobrażam sobie bez niego składu Bayernu i bardzo się cieszyłem, kiedy przedłużył kontrakt, bo wiem, że to bardzo korzystne dla klubu
08.12.2010 07:08
przejście bommela do city byłoby wielkim wzmocnieniem Bayernu
07.12.2010 19:56
Messi nie wygra, bo nic nie osiągnął na arenie międzynarodowej w tym sezonie, ale jeśli chodzi o klasę indywidualną to zdecydowanie wyprzedza konkurencję. w roku MŚ najczęściej nagrodę dostaje właśnie jeden z piłkarzy tryumfatorów mundialu, a zatem nominacje dla Iniesty (mój faworyt) i Xaviego są jak najbardziej trafne. Robben oczywiście grał świetnie, ale de facto nie zdobył żadnego tytułu oprócz tych w Niemczech, a jeśli chodzi o same umiejętności to do Messiego mu daleko. Sneijder wygrał potrójną koronę, ale jego wkład w ten sukces nie był jakoś znacznie większy niż np. Maicona. zatem nominacje dla trójki piłkarzy Barcelony są w mojej opinii całkowicie słuszne. swoją drogą to pokazuje, jak zdecydowanie duma Katalonii wyprzedza konkurencję w lidze mistrzów. jeśli w decydujących meczach sezonu zagrają na takim poziomie jak ostatnio z Realem, nikt nie będzie w stanie im zagrozić. piszę to obiektywnie i takie jest moje zdanie. oczywiście jeśli Bayern trafi na Barcę nie będzie całkowicie bez szans, ale pod warunkiem, że do tego czasu wróci forma z końcówki zeszłego sezonu, a Katalończykom nie wyjdą dwa genialne mecze
07.12.2010 00:10
od początku byłem za Iniestą. z trenerów zdecydowanie del Bosque
06.12.2010 18:25
dla mnie jedyna wątpliwość była taka, czy będzie to Iniesta czy Xavi. stawiałem na tego pierwszego. prosta sprawa- Hiszpania została mistrzem swiata, złotą piłkę dostanie Hiszpan. oczywiście zdecydowanie najlepszym piłkarzem na świecie jest Messi, uważam, że Robben się do niego nie umywa i wcale nie przeszkadza mi to być kibicem Bayernu. apeluję o odrobinę obiektywizmu
05.12.2010 17:23
ani buytena ani demichelisa! mam nadzieję że LvG dalej będzie iść w tym kierunku!
04.12.2010 18:20
IronPablo, ja bym chciał, żeby cała obrona Bayernu składała się z takich drewniaków jak Badstuber, co to mają ponad 90% wygranych pojedynków
04.12.2010 09:56
rajbeery, przy betoniarce to on mógłby pracować w roli betonu
29.11.2010 20:44
dla buytena to powinni wymyślić jakąś nową notę. 6 to dla niego jak pochwała
28.11.2010 22:04