Można obstawić na de Ligta, ale tylko jeśli zagra, że wyłapie żółtko?
Albo, że po 4-ch meczach top będzie miał kontuzję?
14.06.2024 15:39
@admin ale czemu podajesz kwotę netto by porównać?
To może zestaw też ile płaci za zdrowotne w Niemczech i we Włoszech?
Albo porównaj emeryturę po pracy w Niemczech a tej we Włoszech...
Poza tym skąd wiesz czy te wszystkie składki de Ligt odprowadza czy inaczej się rozlicza? Zarabia ponad 15 mln i tyle wiadomo. Chyba że masz dostęp do jego księgowego i menadżerów.
14.06.2024 14:46
To jest Turniej. Pierwszy mecz mają naprawdę łatwy. Szkocja w tym roku wygrała tylko z Gibraltarem, a z taką Holandią dostała 4:0...
A jak dobrze wejdziesz w turniej to wszystko może się różnie potoczyć, bo awans już będziesz praktycznie miał na wyciągnięcie ręki, a strefa knock-out stage to jak znalazł dla takiej reprezentacji, która może sobie pozwolić na ryzyko, w czasie gdy inni będą się tego bali.
Nie przekreślałbym ich szans pod przewodnictwem Julka.
14.06.2024 12:19
już nie mogę czytać tego płakania po Mathijsie jakby to nie wiadomo jaki piłkarz był i nie wiadomo co osiągnął (tak, sukcesy z Ajaxem!), a to tylko średniego kalibru obrońca z dobrymi warunkami fizycznymi;
takie komentarze to już czysty trolling, bo wiadomo, że większość transferów ruszy od połowy lipca,
a na samym Turnieju "wasz ulubieniec" może złapać kontuzję wykluczającą go np. z połowy sezonu i nici z gry czy transferu;
tej klasy obrońców w samej reprezentacji Holandii jest ze 3-ch...
14.06.2024 12:17
Wy coś dostajecie $$$ za ten trolling? Od dawna jest komunikat, że jak tylko będą na nich chętni to siadają do rozmów by mogli odejść. De Ligt został dopisany do tej listy, jakby się nie udało innych to chociaż z jego pensji, żeby zejść, bo spokojnie jest do zastąpienia w nowym systemie.
14.06.2024 12:05
HaHaHa. Nie wpadłbym, żeby takim tropem iść ;D
Może coś w tym serio być, ale jeśli tak to podświadomie u niego (zakorzenione głębiej niż powszechna świadomość). Ale prócz tego co Ty widzisz, ja widzę również schemat umiejętności piłkarskich i taktycznych i... Hiroki Ito (nasz pierwszy transfer, a nie wymienione powyżej plotki) się w twoją teorię spiskową nie wpisuje ; )))
14.06.2024 11:32
Zarząd trzyma krótko i otwarcie mówi teraz piłkarzom, że obojętnie jaki status masz w Bayernie to gra dla takiego Klubu to dla Ciebie wyróżnienie i albo to respektujesz i szanujesz nasze podejście, albo droga wolna...
Dla mnie jedyna i słuszna droga. Choćbyśmy przez moment mieli ciut "gorszych" piłkarzy to następni i tak będą głodni gry w naszych barwach, bo to dla wielu totalne marzenie od dziecka.
Na dłuższą metę to wygra Bayern, a nie taki Davies i jego menadżer - nie powinniśmy się uginać przed graczami i dawać im wysokie kontrakty - to oni powinni czuć się zaszczyceni, że mogą nas reprezentować - a Bayern na pewno nie będzie im mało płacił (nie mylić z totalnym przepłacaniem bez jakiegokolwiek myślenia o zdrowym funkcjonowaniu struktury płac jak było od ery Hassana - wcześniej??? - do teraz).
14.06.2024 10:31
@Pavelak myślę, że spokojnie ktoś się znajdzie i nie mówię tu "ktoś" byle kto i zapchajdziura, tylko solidny i nieprzepłacony gracz;
Jeszcze powyżej nie wymieniłem Boeya, także pozbywając się Daviesa i tak mamy 4-5 graczy mogących tam zagrać - pytanie co z tym zrobić.
Nie sztuką jest nakupić graczy (to nie Football Manager), a zrobić z graczy których masz zespół - i tu wierzę w Kompanego, który będzie miał na to zupełnie inne spojrzenie niż np. Flick czy Nagelsmann.
14.06.2024 10:30
@bawaria42 właśnie Zarząd trzyma krótko i otwarcie mówi teraz piłkarzom, że obojętnie jaki status masz w Bayernie to gra dla takiego Klubu to dla Ciebie wyróżnienie i albo to respektujesz i szanujesz nasze podejście, albo droga wolna...
Dla mnie jedyna i słuszna droga. Choćbyśmy przez moment mieli ciut "gorszych" piłkarzy to następni i tak będą głodni gry w naszych barwach, bo to dla wielu totalne marzenie od dziecka.
Na dłuższą metę to wygra Bayern, a nie taki Davies i jego menadżer - nie powinniśmy się uginać przed graczami i dawać im wysokie kontrakty - to oni powinni czuć się zaszczyceni, że mogą nas reprezentować - a Bayern na pewno nie będzie im mało płacił (nie mylić z totalnym przepłacaniem bez jakiegokolwiek myślenia o zdrowym funkcjonowaniu struktury płac jak było od ery Hassana do teraz).
14.06.2024 10:26
Dużo osób zapomniało też, że wraca Kratzig, który dawał całkiem ciekawą alternatywę na tę pozycję.
Wspominam o nim, bo większość pisze o Aznou - a ja gościa na oczy nie widziałem i nie mam pojęcia jak on gra (...).
Ja bym nie lamentował, że nie ściągamy graczy po 60-80 mln na lewą obronę. Spokojnie można sobie poradzić mając nie tak utalentowanego, ale oddanego drużynie gracza, który swoją motywacją i mentalnością będzie dawał więcej niż taki Davies wykorzystujący jakieś 35-40% swoich możliwości.
Jest Mazraoui, jest Guerreiro, jest Kratzig z opcji ofensywnie grających.
Ito też może grać na lewej stronie w bardziej defensywnej opcji i to może być dobre przy elastycznej zmianie ustawienia do gry 3 środkowych w trakcie meczu.
Natomiast bezwzględnie potrzebny gracz na pozycję nr 6. Później martwmy się o lewą czy prawą stronę - i tak myślę, że znajdą kogoś ciekawego, ale niech Kompany zobaczy chociaż tych co ma i zadecyduje co z nimi i w jakim ustawieniu (...).
14.06.2024 10:00
1
Znaczy, ze dużo czy mało? 23 mln z bezpośredniego rywala o miejsce w Lidze za 25-letniego ogranego obrońcę, który jest reprezentantem kraju Japonii, która odprawiła Niemcy z MŚ?
13.06.2024 20:56
@Edmund "cały zespół musi zacząć bronić jako całość."
I tu rola Kompanego by to poukładał i wyćwiczył jak należy!
13.06.2024 20:50
@hoodykr nawet z teoretycznie słabszych graczy można zmontować top drużynę w przeciwieństwie do zlepku gwiazd światowej piłki i wypalonych piłkarzy... Na tym na przykład zawsze bazował Bayern do momentu przyjścia Lewego. Na tym bazują choćby w Leverkusen vs PSG, Real czy City. Genialny przykład na pewnym poziomie to też Brighton, Porto, nie mówiąc o drodze i zarządzaniu Ajaxu Amsterdam.
13.06.2024 20:46
Fajna próba gierki słownej, ale Ito "by było" lub "byłoby" na tyle ;D
13.06.2024 20:29
1
@JazGod "Środkowi Obrońcy i Reprezentanci czołowych krajów popełniają szkolne błędy w klubach"
Mam na to pewną teorię i to również bym przypisywał za czynnik, który wpływa na Upamecano w tych najbardziej newralgicznych momentach.
Otóż dzisiaj od środkowego obrońcy wymaga się dokładnie wszystkiego. Rozgrywania, przerzutów, prostopadłej piłki + wychodzenia na pozycję, czytania gry, rozumienia elastycznych systemów z płynnym przechodzeniem z taktyki z 3 na 2-ch środkowych, itd.
Trochę się nie dziwię takiemu Upamacano, że mu "styki siadają" jak jest najczęściej podającym w drużynie i od niego zależy cały czas wprowadzenie piłki do gry, do tego fajnie się zawsze podłączał do przodu - ale... ile można tej koncentracji na takiego Dayota? Nie każdy gracz jest wielozadaniowy i nie uważam, że powinno się od każdego tyle wymagać.
Gdybyśmy chociaż mieli typową 6. - to myślę, że ilość zadań w trakcie meczu spoczywająca na środkowych obrońcach i związane z tym nieustanne ryzyko trochę by się zmieniła na mniejszą.
To nie jest tak, że Upa czy Kim nagle są słabymi obrońcami - nie wierzę w to - po prostu nie mogą się do końca odnaleźć ze względu na wielozadaniowość swojej roli.
A jeszcze w rozgrywaniu... Neuer za nimi wywiera dużą presję jak na luzie sobie przerzuca piłkę przez napastników rozrzucając do boku... Mnie osobiście by to irytowało (...).
13.06.2024 19:17
@Sopariev szczególnie jak go posadzisz na ławce - istny przykład pozytywnego mentalu i zachowania w zespole (!).
13.06.2024 19:05
Mam na to pewną teorię i to również bym przypisywał za czynnik, który wpływa na Upamecano w tych najbardziej newralgicznych momentach.
Otóż dzisiaj od środkowego obrońcy wymaga się dokładnie wszystkiego. Rozgrywania, przerzutów, prostopadłej piłki + wychodzenia na pozycję, czytania gry, rozumienia elastycznych systemów z płynnym przechodzeniem z taktyki z 3 na 2-ch środkowych, itd.
Trochę się nie dziwię takiemu Upamacano, że mu "styki siadają" jak jest najczęściej podającym w drużynie i od niego zależy cały czas wprowadzenie piłki do gry, do tego fajnie się zawsze podłączał do przodu - ale... ile można tej koncentracji na takiego Dayota? Nie każdy gracz jest wielozadaniowy i nie uważam, że powinno się od każdego tyle wymagać.
Gdybyśmy chociaż mieli typową 6. - to myślę, że ilość zadań w trakcie meczu spoczywająca na środkowych obrońcach i związane z tym nieustanne ryzyko trochę by się zmieniła na mniejszą.
To nie jest tak, że Upa czy Kim nagle są słabymi obrońcami - nie wierzę w to - po prostu nie mogą się do końca odnaleźć ze względu na wielozadaniowość swojej roli.
A jeszcze w rozgrywaniu... Neuer za nimi wywiera dużą presję jak na luzie sobie przerzuca piłkę przez napastników rozrzucając do boku... Mnie osobiście by to irytowało (...).
13.06.2024 19:04
W najgorszym razie sprzedamy za połowę ceny, ale nie płacimy przynajmniej 50-80 mln za obrońcę i to mi się podoba.
Potrzeba nam piłkarzy, którzy będą chcieli grać na wyższym poziomie, a nie takich co UWAŻAJĄ, ŻE GRAJĄ na bardzo wysokim poziomie - a jak jest to weryfikuje ich sezon.
Dier odstawił Kima i Upamecano w tył, nie widzę przeszkód by teraz Ito odstawił choćby właśnie Diera.
Ciekawe kto z obrońców pójdzie w odstawkę, a rywalizacja staje się naprawdę spora (ciekawe czy de Ligt to lubi...).
13.06.2024 18:55
1
Gracze Japonii raczej na fali zwyżkującej i widać, że nasi spece od przeszukiwania rynku nie próżnowali w czasie, gdy inni prześcigali się w dawaniu bardziej lub mniej prawdziwych newsów.
Brawo za sprawną realizację transferu!
Myślałem o nim przed pojawieniem się wiadomości o ofercie za Taha czy będzie z naszej strony zainteresowanie.
EDIT: pytanie... kogo teraz żegnamy, bo jeszcze podobno Buchmann ma otrzymać szansę (...)
okienko będzie długie i nikt się nie będzie spieszył teraz z kupowaniem czy stawianiem przed Euro np. na de Ligta czy Upamecano.
13.06.2024 18:41
@hoven na pewno bardziej priorytetowo powinniśmy patrzeć na pozycję nr 6, a nie kolejnej 8 czy 10 bez względu już na system grania.
13.06.2024 15:20
@hoven w ustawieniu na przykład z kimś obok Kane'a można też grać bez typowych skrzydłowych i mieć graczy typu Pavlovic, Simons, Musiala/Sane płynnie się wymieniających, z tyłu taki Palhinha i obok Kane'a - Gnabry, Tel, Muller.
13.06.2024 14:52
@bawaria42 a czy ja mówiłem kiedykolwiek, że chciałbym Goretzkę zostawić?
To, że widzę, że jest niedoceniany nie znaczy, że uważam, że to gracz nam potrzebny - jest wręcz odwrotnie.
Argumentowałem to w stosownych do tego postach - zarówno dlaczego jest niedoceniany, jak i dlaczego jest nam niepotrzebny.
Gnabry to nie kojarzę sezonu, gdzie mógłbym powiedzieć, że mnie zawiódł. Może też dlatego, bo nie oczekiwałem od niego, że będzie drugim Ribery? Raczej pozytywnie mnie zaskakiwał, a brzuch od niego ma większy Kane. Można go wykorzystać spokojnie w ustawieniu z dwójką napastników, gdzie grałby obok HurriKane'a. Dla mnie jest lepszy od Tela (nie mówię, że bardziej perspektywiczny, bo nie). Gość zawsze daje liczby i gra całkiem sporo w porównaniu do takiego Comana (...). Jeśli zarabia blisko 20 mln to jednak też należałoby się zastanowić czy nie można już teraz postawić na Zaragozę czy Tela.
A moje pierwsze nazwiska do przebudowy to Goretzka, Muller, Neuer, Coman i do zastanowienia - Gnabry, Kimmich, de Ligt/Kim/Upa.
13.06.2024 13:19
@Skobry tak jak napisałem, to co ugrał to i tak sporo na kadrę, w której nie ma ANI JEDNEGO GRACZA na pozycję typowo defensywnego pomocnika, a większość czasu nie miał do dyspozycji również ani prawego ani lewego obrońcy. 3 z 11 na dość kluczowych dla jego systemu gry piłkarzy.
Nie wiadomo też co mu zarząd naobiecywał, że nakupują (to może tłumaczyć oddanie Stanisica, bo chciał mieć od razu pewnego i sprawdzonego gracza z topu, a nie prosperującego średniaka). Dostał po bólach i w środku sezonu Diera i Boeya.
13.06.2024 12:56
@Skobry Poza LM? A to ujmujesz mu dokonania w Lidze Mistrzów lub deprecjonujesz te rozgrywki?
W lidze raz na 12 lat przegrać i to z całkowicie wypaloną kadrą bez ani jednego defensywnego pomocnika i dużą część sezonu bez prawego i lewego obrońcy to raczej się zdarza.
Puchar Niemiec? Nie obchodzi mnie - miał inne problemy na głowie.
13.06.2024 12:25
1
Odnośnie Ito to pomyślałem o nim przed newsami o Tahu.
Dla mnie obojętne kto by to nie był będę mu kibicował jak i trzymał kciuki za odbudowę wielkiego Bayernu.
Tuchel i tak tu zrobił wynik ponad stan.
Nie trzeba wielkich nazwisk by zbudować wielką drużynę.
Poza tym przed Lewandowskim nie przypominam sobie by Bayern ściągnął tu mega gwiazdy prócz najlepszych na rynku niemieckim.
Zalecam spokój i nie buzzowanie się - przebudowa będzie trwała 1-2 sezony na pewno.
13.06.2024 12:09
@daweed77 myślę, że tak, a gość w Juventusie szału raczej nie zrobił, w reprezentacji też nie, a w Amterdamie to zapamiętałem wtedy kilku innych, a nie jego;
Kto by nie miał serducha do Bayernu jak mu praktycznie karierę ratujemy, a płacimy jak najlepszemu graczowi na świecie na swojej pozycji... Toż to jego praca i przyszłość.
Ja różowych okularów nie noszę oglądając jego poczynania. Zobaczę z chęcią tę kolejkę chętnych po tego wybitnego gracza.
13.06.2024 11:01
1
Większość widziała:
- przepłacone kontrakty
- źle zbudowaną i wypaloną kadrę
- kółeczka adoracji
Wiadomo było, że to będzie trudne zadanie by to naprawić. Żal mi osób, które krzyczały w sposób "Tuchel Out!" i myślały że będzie po sprawie.
Wymieniałem tu nie raz w punktach co będzie trudniejszym zadaniem przed Bayernem i trzeba ponosić tego konsekwencje (...)
13.06.2024 10:05
@Abzyrl Sam siebie nie rozumiesz co piszesz i mi chcesz mówić bym ja przeczytał swoją?
Wyraźnie sobie wyargumentowałeś "dlaczego" i... piszesz, że nie rozumiesz dlaczego.
Ja się nie dziwię tym z edukacji, czy pracodawcom że załamują dziś ręce.
Do tego jeszcze rozmawiasz i argumentujesz ze sobą i nie patrzysz na to co mówią ci inni.
13.06.2024 09:59
Zdecydowanie pochwalam działania Zarządu i trzeba w końcu skończyć z tym co się dzieje w Bayernie.
I można to zrobić praktycznie tylko przez takie ruchy.
De Ligt? Stał się ofiarą bardzo złych czasów zarządzania kadrą i strukturą płacową w Bayernie.
Doszliśmy do ściany. Płacowo i sportowo przez m.in. wypalenie.
Dobrze, że ktoś postawił sobie za zadanie ogarnąć ten bajzel.
Dziwi mnie jedno - doszliśmy do ściany i każdy to widział i mówił że to dno i gorzej się nie da - a jak chcą to uzdrowić to większość wylewa pomyje na te ruchu. Ja wierzę że ddcyzje to dla dobra Klubu, bo było tragicznie.
13.06.2024 09:55
To rozumiesz, czy nie rozumiesz? Bo w tej wypowiedzi sam raz napisałeś tak, innym razem - argumentując wypowiedź - inaczej.
13.06.2024 09:49
1
@Zerafaelo za dobrze mieli, dobrze nazwane - kółeczka wzajemnej adoracji i jeszcze trzeba dodać często przeciw Trenerom oraz... Klubowi.
Jakby Davies czy inni Bayern mieli w sercu to by nie doili tak nas z pensji i kontraktów.
Jak ktoś widzi tylko Real - droga prosta, nie ma dla mnie już powrotu dla takich graczy.
13.06.2024 09:46
@Zerafaelo każdy kto widzi "tylko Real" jest idiotą i nie pogadasz z nim o piłce.
On jeszcze widzi swojego menadżera i hajs oraz konsolę, a Musiala już jest dla niego za dorosły i nie ma go kto trzymać za rękę;
13.06.2024 09:41
@karolina96 brzmi to sensownie w tym przypadku.
1) Zbyt duża kwota transferu Taha
2) Sam nie wiem kogo powinniśmy na stałe odpalić - de Ligt, Kim, Upa
- chętnie bym się dowiedział w przyszłym sezonie.
Może po prostu za Diera? Tylko on najmniej zarabia bodajże i problemem pozostaje priorytetowy cel obniżenia zarobków.
Ciekawe co z tym zrobią. Mi się podoba, że chcą to zmienić i kibicuję zaciskając kciuki by to wyszło, bo doszliśmy do ściany.
13.06.2024 09:35
@Alistair czyli krótko mówiąc nie jesteś za zmianami (tylko, żeby przyszło 2-3 bez odejść + ewentualne wypożyczenia) i przy tym nie rozumiesz priorytetowego zadania dla Klubu, czyli uzdrowienia struktur płacowych (lub po prostu je olewasz, bo ty chcesz inaczej);
11.06.2024 21:28
@Alistair no właśnie pierwszy raz od dawna te ruchy właśnie wydają się przemyślane z perspektywą na rozwój zarówno finansowy jak i sportowy.
Dotarliśmy do ściany. Naprawdę trzeba mieć z dwie pary różowych okularów by tego nie widzieć.
Krytykujesz i mówisz, że to nie jest mądra przebudowa, a jak poprosiłem o przykład mądrej PRZEBUDOWY, to jakoś nie widziałem lepszych rozwiązań od Ciebie jakbyś się miał zabawić tu w Szefa.
Napisałeś jedynie, że byś przedłużył kontrakty i to również z tymi powyżej 15 mln -> to jest przebudowa? i do tego uzdrowienie struktur? Serio?
11.06.2024 21:18
@Alistair Nie grasz w gry, ale chcesz nierealnego. Piłka nożna i zarządzanie klubem piłkarskim to biznes i muszą zgadzać się cyferki.
A Zarząd musi się wywiązać z postawionych zadań określonych również budżetem.
18 mln za takiego gracza jak Tah to raczej bardzo mało, jeśli za de Ligta dostaniemy 45-65 mln i zejdzie nam z pensji ponad 15 mln to zgadnij ile zarobimy. W miejsce de Ligta za jakiś czas znajdziemy i lepszego. Były popełnione błędy i teraz musimy z tym żyć zarówno jako kibice, jak i Ci, którzy zarządzają Klubem.
11.06.2024 21:09
A co dla Ciebie jest mądrą zmianą? Kupno Wirtza za 150 mln i Xavi Simonsa, którego jak byśmy chcieli wykupić to mniej niż 90 mln to raczej nie będzie?
Zostawienie graczy, którzy zarabiają powyżej 15 mln?
Ech...
11.06.2024 21:04
@Alistair zrozumiałeś cel przebudowy i cel uzdrowienia struktur płacowych postawiony jako nadrzędne działania dla Bayernu? Po to właśnie Tah.
I nie tobie, ale drużynie. Naprawdę to nie gra komputerowa, że bierzesz sobie i zostawiasz kogo chcesz.
11.06.2024 21:00
1
@Alistair 18mln a 40mln to troszeczkę różnica...
Znajdź mi takiej klasy zawodnika "na już" do składu Bayernu za 18 mln.
A tego wymaga przebudowa i uzdrowienie struktur płacowych (to są cele Zarządu).
11.06.2024 20:52
@hoven Real Madryt prócz kupowania talentów kupuje również piłkarzy doświadczonych w największym dla siebie dotychczas szczycie kariery, gdzie jedynym możliwym następnym przystankiem staje się gra w Madrycie.
Masz rację jeśli rozchodzi się o perspektywę kolejnych lat z de Ligtem przy jego wieku, ale... nie jeśli Mathijs złapie znów 2-3 kolejne kontuzje (...). Wiem, że jest tu mocno szanowany i może coś tam potrafi, jednak dla mnie pewnego pułapu nie przeskoczy i jeśli mamy go sprzedać i zarobić to właśnie teraz.
Tak samo jeśli mamy kupić Palhinhę, to też właśnie teraz jest idealny moment. Inna sprawa, że nie powinien nas kosztować więcej niż 35 mln. Mam nadzieję, że Fulham zmięknie w swych negocjacjach lub mamy jeszcze innego kandydata/kandydatów.
11.06.2024 20:50
Tah to nie jest taki zły wybór na "okres przejściowy" przebudowy zespołu i uzdrowienia struktur płacowych + wdrażania przebudowy składu przy odpowiednim zarządzaniu finansami (bez rozrzutności i dużego ryzyka). Ale że piszesz 40 mln? No nigdy nie powinni tyle za niego płacić (chyba, że za De Ligta dostaną 80).
45 mln euro to wartość Antonio Silvy z Benfici.
Inni lepsi aktualnie kandydaci w zasięgu Bayernu? Ktoś coś?
11.06.2024 20:44
Jeśli te wszystkie doniesienia, które są wypisane od was poniżej (dzięki za info!) są prawdziwe, to widać, że nareszcie przyszedł czas, że przejrzeli na oczy i zobaczyli to co się dzieje od wielu już sezonów.
1) Zarobki vs perspektywy graczy są bardzo mocno przepłacone i nadwyrężają budżet;
2) Doszliśmy do ściany z budowaniem zespołu i z sytuacją wielu zasłużonych poszczególnych piłkarzy, którzy razem ze sobą już raczej nigdy nie zagrają tego co kiedyś - coś się wyczerpało, nie ma już takiej chemii, głodu rozwoju i głodu sukcesów;
3) Mamy nowe otwarcie - nie wzięliśmy Trenera, który by budował kadrę na tych samych piłkarzach co dotychczas (jak chociażby pewnie zrobił Flick), oczywiście może na tym chwilowo ucierpieć jakość - ale wierzę, że zbudujemy na nowo mocny zespół z odpowiednim balansem;
4) Nie tracimy z oczu dużych talentów, a gracze w sile wieku i w swoim najlepszym czasie są najzwyczajniej w świecie potrzebni (nie w perspektywie lat, a tu i teraz);
Opinie kibiców (doświadczony i w najlepszym swoim czasie kariery -> "za stary", młody, który jeszcze nie potrafi zagrać 90 minut i 10-ciu meczów z rzędu na bardzo dobrym poziomie -> "bierzmy go, bo talent!"
11.06.2024 20:33
Właśnie tego też się obawiałem, że rewolucja nie będzie realną bez poniesienia - mam nadzieję chwilowej - straty jakości.
Czasem trzrba zrobić krok w tył, by móc zrobić dwa naprzód!
Mi się podoba pomysł oczyszczenia składu i uzdrowienia struktur.
11.06.2024 19:21
@karolina96 Prześmiewczo?
A to on nie profesor?
Jeszcze nas zbawi i dopiero będzie! :)))
Van Dijk zbawił obronę Liverpoolu, ale chyba był/jest lepszym obrońcą.
Że ja się poznać nie umiem na najlepszym z całej ligi! (...).
11.06.2024 19:17
@Alistair ja się nawet bardziej nie czepiam Mathijsa, tylko tym, że go tak chwalicie mocno i macie za profesora.
A Daviesa krytykę ode mnie znajdziesz nawet na głównej w Top Dyskusje. Kima po wiosennych wyczynach też spuentowałem, gdy był odpowiedni czas i biorąc pod uwagę co wyczyniał Upa to Mathijs z Dierem zasłużyli na 1-szy skład wtedy idealnie.
A dyskusja "ile dają Bayernowi" OBECNIE (nie w przyszłości) dotyczyła powyżej Pavlovica i starałem się przekazać, że naprawdę nie wiadomo jeszcze z kim mamy do czynienia prócz talentu do rozgrywania piłki. Niech zagra jeden pełny sezon, będzie cokolwiek wiadomo i ile DAJE/DAŁ BAYERNOWI.
11.06.2024 18:56
@Alistair "No ale Ty lubisz tych co mało dają Bayernowi, a ja tych drugich i zawsze będzie różnica."
To teraz przeczytaj co napisałeś na początku i zobacz jak sobie sam zaprzeczasz.
11.06.2024 18:46
@hoodykr a co masz w moim komentarzu "nieważne czy sensownie".
Ortografia: "nieważne czy" zamiast "nie ważne".
Tak jest! Zupełnie nieważne jest czy gracz wytrzyma 90 minut na wysokim poziomie i potrafi zagrać 8-15 meczów bez przerwy i czy się rozwija.
I nie "inaczej niż reszta" -> tylko zauważam po prostu jak ktoś buja w obłokach w ocenach przy danych graczach bez podstaw - zarówno na minus, jak i na plus.
A czy jestem zwolennikiem talentu Pavlovica - to już się zgodziłem powyżej (także znów wyszła twoja umiejętność czytania ze zrozumieniem).
11.06.2024 18:44
A i zapomniałem, że De Ligt gdzie się nie pojawił to Pan Profesor i został najlepszym defensorem ligi... Eeech. Na Euro niewątpliwie też będzie najlepszy jak zawsze w kadrze.
11.06.2024 18:39
@Alistair co pokazał (bo odpowiedziałeś, że na tę ilość minut już pokazał xD):
- czy wytrzyma dynamikę meczu na wysokim bądź bardzo wysokim poziomie przez 90 minut (już po meczach z Lazio miałbym duuuuże wątpliwości)
- czy wytrzyma kondycyjnie i w zdrowiu przez minimum 8-15 meczów pod rząd (śmiem wątpić)
- czy będzie graczem, który się rozwija, a nie będzie na tym "wybitnym" poziomie
- czy będzie graczem, który będzie dawał solidne liczby, a przy tym miał wkład w styl gry zespołu
Jeśli już to dopiero pokaże. Na ten moment to jedynie w waszej imaginacji - zachłysnęliście się gościem, który możliwe, że nawet nigdy nie będzie gotów na półfinał Ligi Mistrzów (bo jest takie prawdopodobieństwo).
11.06.2024 18:37
@bawaria42 zgadza się, są niedoceniani, a Tel i De Ligt przeceniani.
11.06.2024 18:31
@AdiFantasti drugi już raz widzę u Ciebie, czyli to chyba nie literówka "obrońcą", nie "obrońcom" w znaczeniu jeśli piszesz o De Ligt -> "był naszym najlepszym obrońcom";
Kima nikt tu nie robi na zbawcę, De Ligta tak - do tego robią go na kapitana i mają za profesora defensywy.
Jest średnim obrońcą z charakterem i warunkami fizycznymi. Kto niby szydził z De Ligta i go wypychał z Bayernu? Chyba z Juventusu (zasłużenie...).
11.06.2024 18:27
@Alistair z Pavlovicem co do umiejętności to się zgadzam, ale nie zgadzam się, że już pokazał co potrafi (...). 19 meczów w tym wiele z ławki, mistrz defensywy i król asyst...
Gracz na półfinał Ligi Mistrzów jak nic!
Camavinga w wieku 17. zadebiutował we Francji i miał bodajże asystę (w ekwilibrystyczny sposób, z pamięci piszę, nie sprawdzam, ale mecz oglądałem i zrobił na mnie wtedy kosmiczne wrażenie).
Jak zagra cały sezon (w co wątpię) to dopiero będzie można mówić czy to przydatny gracz - na razie nim nie jest (jedyne co pokazał, to że umie podawać piłkę).
Nie pokazał natomiast:
- czy wytrzyma dynamikę meczu na wysokim bądź bardzo wysokim poziomie przez 90 minut (już po meczach z Lazio miałbym duuuuże wątpliwości)
- czy wytrzyma kondycyjnie i w zdrowiu przez minimum 8-15 meczów pod rząd (śmiem wątpić)
- czy będzie graczem, który się rozwija, a nie będzie na tym "wybitnym" poziomie
- czy będzie graczem, który będzie dawał solidne liczby, a przy tym miał wkład w styl gry zespołu
I tego oczekuję - niech zagra cały sezon to pogadamy.
11.06.2024 18:22
Jak przyszedł do Bayernu to niczym zbawca (Van Dijk -> Liverpool) Bayern był najsolidniej grającą formacją obronną! I też niczym Van Dijk zawsze był do dyspozycji, nie łapał głupich kartek i kontuzji. Zawsze można na CHŁOPA liczyć.
Nie dublował pozycji innych, pięknie i z gracją się poruszał między formacjami i do tego to rozegranie - TRUSKAWKA na torcie!
No i jeszcze wzór atmosfery wokół Klubu. Zawsze nosił wartości Bayernu w sercu i z dumą potrafił usiąść na ławce rezerwowych respektując zdanie Trenera oraz kolegów z Drużyny (el CAPITANO!).
Mam nadzieję, że się uda go sprzedać za dużo mln i wreszcie przestanę czytać to płakanie by go wystawiać do każdego meczu i dawać mu opaskę kapitana.
#BlindedByDeLight
11.06.2024 18:07
Jak się uda to... nareszcie przestanę czytać te komentarze o naszym profesorze wybitnym w defensywie, el Kapitano i zbawcy formacji obronnej.
#BlindedByTheLight
11.06.2024 18:02
@Alistair Nie chce mi się liczyć na De Ligta, który jedynie gdzie coś osiągnął to w Ajaxie, a jak większość odeszła z tego klubu to praktycznie każdy okazał się przereklamowany (De Beek, De Ligt, F. de Jong, Mazraoui + inni);
A Pavlovic niech zagra 1 sezon chociaż (obojętne gdzie) to zobaczę co to za piłkarz (...).
11.06.2024 17:58
Pavlović znów wypada przez nawracającą infekcję migdałków.
To się znów nagrał po tych 19-tu meczach (w tym wiele z ławki) w tym sezonie.
Sprzedać De Ligta zanim złapie kolejną i kolejną kontuzję i będzie "do niczego".
11.06.2024 17:21
Całkowicie rozumiem, że chcą wyczyścić to co zostało zepsute.
Między innymi przez kontrakty graczy - teraz chcą się ich pozbyć - uzyskać możliwie dużą kwotę z transferu + zejście z pensji.
Jeśli udałoby się z 3-4 graczami to wtedy możemy spokojnie nawet te 200 mln wydać i tego nie odczujemy, bo będzie zysk. A dokona się rewolucja i odświeżenie składu z budową czegoś nowego.
W którym kierunku to zobaczymy.
p.s. nie będę pisał o osiągnięciach De Ligta ''D ;D
już sporo na ten temat się napisałem; jeśli ktoś uważa go za zbawcę linii defensywy to proponuję zdjąć różowe okulary z szyldem "Blinded by De Light". Każdy z graczy z ówczesnego Ajaxu okazał się być przereklamowanym - De Beek, De Ligt, Mazraoui, F. De Jong i byli też inni, o których już nawet się nie pamięta (...). To funkcjonowało jak byli razem jako "młodzi gniewni" wychowywani w tym samym systemie, gdzie każdy siebie nawzajem wspierał i uzupełniał. De Ligt nie jest żadnym wybitnym obrońcą, a średniakiem z nadwrażliwością, przywódczymi cechami charakteru (i ego) oraz warunkami fizycznymi.
11.06.2024 16:19
Jak przestawisz Daviesa to po co Ci jeszcze Simons w tym ścisku pomocników, gdzie nie ma lewego obrońcy i typowo defensywnego pomocnika?
Priorytety. Później jest bez ładu i składu i odpowiedniego balansu kadra.
Ostatnio zachowujemy się jak amatorzy przy "budowaniu" kadry.
11.06.2024 13:47
Jak to jest, że tak poważny klub jakim jest Bayern Monachium, nie potrafi obsadzić sobie choćby jednym graczem danej pozycji...
Mamy kilku piłkarzy, którzy są graczami pomiędzy 6. i 8., ale nikt nie jest typowym nr 6. A wcześniej jeszcze byli Tolisso, czy też Gravenberch. Kto to planuje? Od Martineza, Van Bommela nie mamy graczy typowo na defensywnego - a później trzeba się pozbywać graczy dublujących pozycje i nieprzydatnych do formacji, bo nie zmieścisz 4-ch graczy nr 8 w składzie. A jeśli to są gracze o międzynarodowej renomie to nie będą chcieli grzać ławy lub być poza kadrą.
To samo jest z zastępcą Kane'a - oczywiście Muller, Gnabry, Tel potrafią zagrać na tej pozycji, ale to bardziej gracze do systemu na dwóch napastników aniżeli typowo na nr 9. A jeśli system dwójką napastników to... nie ma nawet jednego adekwatnego zmiennika (...).
11.06.2024 13:41
Nieno, co Ty @Zerafaelo nie bez podstaw wszyscy są tutaj oślepieni blaskiem De Ligta.
Jak przyszedł do Bayernu to niczym zbawca (Van Dijk -> Liverpool) Bayern był najsolidniej grającą formacją obronną! I też niczym Van Dijk zawsze był do dyspozycji, nie łapał głupich kartek i kontuzji. Zawsze można na CHŁOPA liczyć.
Nie dublował pozycji innych, pięknie i z gracją się poruszał między formacjami i do tego to rozegranie - TRUSKAWKA na torcie! No i jeszcze wzór atmosfery wokół Klubu. Zawsze nosił wartości Bayernu w sercu i z dumą potrafił usiąść na ławce rezerwowych respektując zdanie Trenera oraz kolegów z Drużyny (el CAPITANO!).
11.06.2024 11:57
Błąd bardzo duży, że w Bayernie nie ma bramkarza na miarę Neuera do rywalizacji, każdy się przed nim kłania i ugina, chociażby popełniał największe babole, nie mówiąc o odpowiedzialności na nartach (...).
Nie chcę tu mówić, że jest słaby - wręcz przeciwnie - Neuer to gracz wybitny, ale by utrzymać poziom, szczególnie w tym wieku potrzeba zdrowej rywalizacji, a nie pachołków.
Poza tym już naprawdę pora by mu podziękować za wszystko - żal, że nie zdobył Złotej Piłki wtedy kiedy powinien - ale trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść.
11.06.2024 11:50
Można spróbować, ale nie wierzę, że będzie lepszy i skuteczniejszy niż Gnabry.
Coman? Nadal to 2-3 wybór w pełnej największych gwiazd reprezentacji Francji, ale nie widzę go już u nas. Chiesa byłby porównywalny z Comanem właśnie w tej słabszej dyspozycji (inna sprawa ile ma słabszą dyspozycję, a ile ma top meczów w sezonie).
Przynajmniej zeszlibyśmy z zarobków trochę? To samo co z De Ligtem - można mieć 5-6 graczy o takiej "klasie" piłkarskiej jak on (nie mówię o warunkach fizycznych i charakterze) dostępnych ot tak przy mniejszych zarobkach. A jeszcze mln za sprzedaż graczy i... odświeżenie składu.
11.06.2024 11:46
@bayern1987dwa "nie wiem czemu wszyscy ekscytowali się Elberem"
Cóż Giovane może nie grał pierwszych skrzypiec w reprezentacji (niczym De Ligt), ale miał do rywalizacji Romário, Rivaldo, Ronaldo (Luis Nazario).
Był naprawdę świetnym napastnikiem!
'Blinded by De Light'.
11.06.2024 11:34
Bardzo, ale to bardzo szanuję piłkarsko i osobowościowo Joshuę.
Osobiście myślę, że Kimmich powinien zostać, a Goretzka jako ten mniej elastyczny i mniej pasujący do nowych ustawień taktycznych gracz odejść.
Jeśli jednak coś nie gra w zespole z jego powodu i jest jednak szansa na sprzedaż za dobre pieniądze i zastąpienie go chociażby Pavlovicem/Laimerem i Palhinhą to trzeba też o tym pomyśleć.
Pytanie co na to Kompany i jaki ma plan na poszczególnych graczy czy taktykę Bayernu.
Nie sztuka pozbyć się walecznego, dobrze ukształtowanego piłkarza z świetnym podaniem i przeglądem pola czy "czytaniem gry", natomiast sztuką jest zbudować zespół tak aby gracze mogli prezentować pełnię swoich możliwości.
10.06.2024 16:45
2
Na dziś dzień mówię to bez emocji - powinni odejść Neuer, Muller, Goretzka... Z Bayernu również (choć nie na zawsze, ale z roli na boisku).
Było pięknie. Co innego pisać teraz, a co innego jak faktycznie zobaczę ostateczny mecz Mullera czy to w kadrze czy tym bardziej w Bayernie (...) będę ryczał jak bóbr. Dokładnie tak jak po Arjenie (...).
10.06.2024 16:29
13 mln pensji dla piłkarza, który wygląda jakby grał za karę i nie chciało mu się bronić. Max totalny biorąc pod uwagę, że ktoś go wyciągnie z tego "dołka" (Kompany?), w którym się znajduje.
Oglądałem mecz z Francją i znów był objeżdżany tym razem przez Dembele (na plus zapamiętałem jedynie dwa dobre zachowania Daviesa w obronie i 2-3 w ofensywie).
Na minus mocno rzuciła się w oczy sytuacja gdzie Dembele czasem reakcji i przewidywaniem sytuacji wyprzedził Daviesa o jakieś blisko 3 sekundy (!!!), albo po tym jak dobiegł - dołączył na powrót do akcji, bo wcześniej był zagubiony - uwaga - zostawił piłkę na rzut rożny myśląc, że będzie od bramki...
Jakby nie było testów na czystość organizmu to pomyślałbym, że Phonzie gra na drugach.
Za dużo spędził na konsoli i zwyczajnie nie ogarnia życia i tego co dzieje się na boisku. Przykro mi się na niego patrzy.
10.06.2024 16:24
Jeśli go kupimy to do pierwszego składu i bardziej tu pasuje koncepcyjnie niż wystawiany na defensywnym Goretzka. Obok mogliby zagrać Kimmich czy Laimer a nieco wyżej Pavlovic czy Musiala, ale nie będę wymyślał składu zanim nie zobaczę naszej kadry i taktyki Kompany'ego.
09.06.2024 20:56
Do czego niby za stary? A czy przepłacony to się dowiesz po pierwsze jak dobiją targu, a po drugie... po kilku latach jak będzie można ocenić czy się "spłacił".
Chociaż też bym się skłaniał ku temu by zapłacić 25-33 mln - ale to byłaby cena marzenie. Na 27. maja jego wartość rynkowa to 55 mln euro.
09.06.2024 20:51
Ale czemu niby jego wiek to minus? Na tej pozycji to raczej plus, piłkarsko wkracza w czas gdzie jest się najbardziej ukształtowanym piłkarzem. Przy jego technice i obyciu liczę na idealne zbalansowanie linii pomocy.
Laimer nie przyspieszy tak akcji jednym podaniem jak Palhinha - a zazwyczaj są to kluczowe podania do rozwoju akcji (pierwsze kilka sekund po odzyskaniu piłki). Fulham w tak mocnej lidze nie mogło wykorzystać potencjału takiego gracza przekładając tego na liczby, ale i tak im sporo dawał.
09.06.2024 20:48
@Piter1985 chętnie obejrzę co tam się będzie wyprawiać.
Phonzie "dał ciała" jak to często u niego ostatnio, ale poza mocną i zasłużoną krytyką mogę sobie też przypomnieć 2 mecze jak Tuchel niespodziewanie na niego znów zaczął stawiać i wtedy pokazał się z dobrej strony. Niestety dla niego później przyszedł uraz, który go wykluczył z kilku ważnych meczów - akurat w momencie gdy od 2-ch lat zagrał chyba najlepsze 2 spotkania (...).
Zobaczymy co będzie dzisiaj. Kluczowe by sobie przestawił w głowie, że to nie jest zabawa i był mega skoncentrowany. I ciekawe czy znów zagra na lewej obronie, czy po ostatnim jego "popisie" jednak będzie to pozycja jako lewy, bądź bardziej ofensywny pomocnik.
09.06.2024 14:41
Najlepszy wiek dla piłkarza i minimalnie 3 sezony topowe przed nim, a taki Pirlo, Modric, Seedorf to zdecydowanie najlepiej grali już po 30-tce i mówię tu o wielkich turniejach, czy Lidze Mistrzów.
Widziałem jego kilka meczów i za każdym razem gracz pod wieloma względami idealny dla wielu drużyn, przy którym inni mogli by mieć "łatwiejsze" granie - dobry, odbiór, dobry przerzut, wygrywa pojedynki o górne piłki.
A kogo my potrzebujemy jak nie graczy właśnie od razu w prime time swojej kariery?
Nie jestem zwolennikiem 19-24 latków, którzy Bayernowi nie potrafią dać tyle co jeden dobry przerzut z wizją i wyczuciem gry, czy odpowiednie przerwanie akcji w odpowiednim momencie.
Poza tym liczę, że to gracz, który może zapewnić odpowiedni balans i zrozumienie w drugiej linii, czego ostatnio bardzo brakuje.
09.06.2024 14:32
Chyba, że 4-3-3 i Kimmich jako półprawy.
09.06.2024 14:22
A Portugalia? Z całej kadry nie znajdziesz tam chyba słabego gracza, u nich najsłabszymi graczami wydają się Semedo i Pepe.
Silva-Fernandes-Ramos-Felix-Leao-Jota-Neto-Conceicao-CR7 taki mają wybór w przodzie.
Dla mnie zdecydownie silniejsi niż Holendrzy, choć to czysto teoretycznie.
09.06.2024 12:28
Nubel poza kadrą.
07.06.2024 12:26
@hoven tak, chodziło tu o talent i konkretne predyspozycje w porównaniu do innych (bardzo nieliczni mają taką szybkość, taki refleks, tak dobry wyskok, tak szybką nogę);
I właśnie o to ja osobiście mam wielki ból... Myślę, że nie tylko ja.
Tak, Krkic też zaczynał naprawdę jako top na tle innych w Europie (...).
Co nie zmienia faktu, że może wystarczy, że coś mu znowu przeskoczy w głowie i się ogarnie. Dla mnie sprawa jest prosta. To mentalnie dzieciak, którego spotkało zbyt dużo w zbyt krótkim czasie. Chciałby dalej grac na konsoli a nie ciężko trenować i być lepszym. Sam nie wie, czy chce grac na lewej obronie, czy chce grać w Bayernie czy w Realu, czy chce mieszkać w Monachium, być z tą partnerką itd.
06.06.2024 23:55
@Reeken89 czemu od razu mowisz, że ktoś się nie zna? W sensie Ancelotti czy Kompany, bo go chcą?
Mamy chwalić gościa jak gołym okiem widać że przegrywa pojedynki, których nie powinien przegrywać???
Cofnij się do moich komentarzy powyżej i zrozum o czym jest krytyka.
Nikt tu nie pisze, że gość nie ma talentu, wręcz przeciwnie. I o to właśnie się rozchodzi... Ale tak jak mecze trzeba oglądać by rozumieć piłkę, tak komentarze trzeba czytać, by rozumieć dyskusję.
06.06.2024 23:37
To trolling, tak? Jakby...
Nic dodać, nic ująć.
Jakby spadł but kibicowi <-> a jakby Bayern czy Kanada straciła bramkę.
Czekaj, dwie bramki? Trzy?
---------- -------------- ---------------
Pomijając czy ktoś ogląda mecze i umie coś dostrzec i wyciągać wnioski...
To jest czyste wkurzenie, a nie "jazda po jak piszesz Daviesie". Wkurzenie o to, że jeden z największych talentów jakie widzisz na swoje oczy (a widziały już wiele w piłce) reprezentuje poziom gorszy od Bundesligi...
06.06.2024 23:31
@Reeken89 nie wiem jaka jest twoja wiedza o tym jak rozwijają się lub nie piłkarze i co dzieje się z ich karierami;
piłkarz to nie tylko talent czy drybling i szybkość. Phonzie od wielu już bardzo długich m-cy wyraźnie w Monachium czuje się nieszczęśliwy, jest samotny i jedyną pożywką jest dla niego czas spędzany z Musialą (tylko że Jamal już dojrzał i Alphonso został sam);
gość nie wygląda na poważnego profesjonalnego piłkarza - z umiejętnościami i predyspozycjami, które ma nie powinien dać się ogrywać nikomu, a ciężką pracą mógłby stać się najlepszym lewym obrońcą na świecie;
natomiast Phonzie w głowie to jeszcze totalne i do tego zagubione dziecko. zagubione w życiu - życie z partnerką i przyjaciółmi (o czym publicznie wspominał, że ma problemy i nikt mu w tym nie pomaga), zagubiony, bo z niczego dostał od razu miliony (odkryty przez Bayern jako nieznany piłkarz w Europie, między innymi dzięki któremu zdobyliśmy z Flickiem to co zdobyliśmy...), zagubiony na boisku, bo on chciałby może grać wyżej, a może w Realu?
Jak dojrzeje do roli poważnego profesjonalnego piłkarza, to może Ci którzy mają 2-3x mniejszy talent od niego nie będą go objeżdżali... Być może pomoże mu Kompany, być może zmiana otoczenia na Hiszpanię. Kochałem go całym serduchem, ale ile można czekać na to aż dojrzeje (...)
Dziś mnie serce bolało jak widziałem, ze po raz kolejny stoi dwa metry od piłkarza wrzucającego piłkę, że po raz kolejny daje się zrobić "na raz". że po raz kolejny nie kontroluje linii spalonego i gra jakby był pozycję wyżej na wakacjach (...)
06.06.2024 23:14
@MsM "a Davies jest w tych sytuacjach JEDYNIE zamieszany".
No tak. z pamięci, bo nie będę przewijał bramek:
1) Krycie i doskok na radar - dał wrzucić piłkę będąc 2 m od Frimponga
2) On kontrolował i wyznaczał linię spalonego będąc najbliżej akcji... i oczywiście wyszedł za wysoko... później gonił, gonił i... Gol.
3) Dał się ograc na raz.
No faktycznie - CAŁA OBRONA słabo (co jest faktem, ale nie o tym...) tylko Davies - jedynie tylko "zamieszany". Zamieszany to on jest kasą, partnerką i sytuacją w Monachium (...).
p.s. 1 i 2 gol mogłem pomylić kolejnością, do sprawdzenia na skrócie.
06.06.2024 22:48
Ja osobiście jestem mega wkurzony widząc tak ogrywanego Phonziego, bo gość ma wszystko (miał???) by nie dać się tak ogrywać. Pamiętam jak wchodził jako debiutant i okazywało się, że jakikolwiek kozak nie stal na przeciwko niego, to Phonzie skakał wyżej, wyprzedzał, wsadzał sprytnie nogę tam gdzie trzeba, ratował nas wracając przez 45 metrów totalnym sprintem i doganiając nie byle kogo, bo np. Sona... A teraz??? Nie umie się ustawiać, przegrywa większość pojedynków w defensywie, jest spóźniony, nie odbiera sprytnie piłek...
Chyba każdy widzi różnicę (...). Źle mi z tym, bo kochałem gościa całym serduchem jak się pojawił (...).
06.06.2024 22:42
Jeszcze robią turnieje szkoleniowe i wymiany graczy na całym globie typu World Squad.
I tu działają przy tym piłkarze związani wcześniej z Bayernem.
06.06.2024 22:37
Potwierdza to dzisiejszy mecz Kanady z Holandią.
Phonzie jest tak rozkojarzonym dzieckiem na boisku, że ciężko mu ogarnąć ustawienie.
Ogólnie umiejętności ma, bo to co robił, jaki ma wyskok, przyspieszenie, reakcję czy szybką nogę stawia go w uprzywilejowanej pozycji... Trzeba naprawdę się starać w jego przypadku, by wyglądać na tak "ociężałego" jak to ostatnio weszło mu w nawyk... Przykro się na to patrzy.
Tu trzeba nim porządnie wstrząsnąć. Za dobrze miał w Bayernie...
06.06.2024 22:33
Dziś gra jako typowy lewy obrońca, przynajmniej od 47 minuty jak zacząłem oglądać ;)))
06.06.2024 22:26
@Reeken89Chyba jazda uderzać teraz na ciebie - to raz.
Dwa, to źle znać się na piłce w komentarzach na stronie piłkarskiej?
Chyba w twoim przypadku to źle nie być znawcą i się bezpodstawnie wypowiadać nie oglądając meczów.
Trzy - ortografia.
06.06.2024 22:26
@Reeken89 oglądasz??? Tak myślałem.
I tacy goście komentują (...) bez podstaw, odniesień.
Do czego ty w ogóle pijesz w tych swoich komentarzach?
Jak nie oglądasz to nie komentuj - proste, albo sobie stwórz osobny wątek dla siebie i swoich wydumanych teorii.
06.06.2024 22:19
@Reeken89 bezlitośnie jest ogrywany. Oglądasz czy piszesz sprzed spaghetti w kuchni bez ekranu?
Frimpong i Malen sobie wiatrak z niego robili/robią.
06.06.2024 22:14
EDIT!!!! 64 minuta, nasz Phonzie dał się ograć po raz kolejny w banalny sposób i co???
3-0. Wszystkie bramki na konto Daviesa.
06.06.2024 22:11
Włączyłem mecz Holandia-Kanada w 47 minucie przy wyniku 0-0... W 57 minucie 2-0 dla Holandii i dwa błędy zgadnijcie kogo... Alphonso 2x jak zwykle zachował się totalnie jak dzieciak na wakacjach!!!
To woła o pomstę do nieba. Ten gość wygląda gorzej niż nasz Tymek Puchacz.
06.06.2024 22:10
@hoodykr jeśli tak to traktujesz to jasne, ale tutaj od razu peany, że to wybitny i zjada wszystkich z czym zupełnie się nie zgadzam; mnóstwo pracy przed nim.
Porównuje, bo dla mnie nieważne czy ktoś jest debiutantem czy ma 37 lat - musi reprezentować odpowiedni poziom i być gotowy na półfinał LM - co z tego, że debiutant?
Jeśli nie jest gotowy na grę w Bayernie to wypożyczyć. Yamal, Cubarsi, Camavinga jakoś starsi nie są, a nie zagrali 19. spotkań z ławki. Taki Vini Junior też niewiele starszy.
Życzę mu wszystkiego dobrego i wielu sezonów top, ale gość jeszcze nic nie pokazał.
3-ci raz napiszę -> niech zagra jeden sezon chociaż.
Nad Telem też wszyscy piali i każdy by nim grał 90 minut, a jakoś nie widzę by był lepszy od tak krytykowanego tu Gnabry'ego niesłusznie wyśmiewanego.
06.06.2024 15:24
@siudrak0 nie widzę tej deklasacji zupełnie. Pisałem wyżej - w czym zdeklasował.
Błędami z Lazio? Że go infekcja na ponad m-c pokonała? Że zagrał 19 meczów wchodząc z ławki?
To jest deklasacja?
Tutaj widzę jak młody jakiś się pojawi i potrafi celnie podać to szał jest :D Alaba z obrony lepiej - skuteczniej - rozgrywał niż Pavlo.
Tak samo nie widzę by Tel był narazie lepszy niż Gnabry, szczególnie jeszcze jeżeli chodzi o grę kombinacyjną, ustawianie się i skuteczność.
Niech zagra jeden sezon, będziemy wiedzieć na czym stoimy.
06.06.2024 13:21
@hoodykr dla mnie jedyne na co zasłużył to na szansę pokazania się.
Gdyby taki Javi i Schweinsteiger byli w Klubie to co byś zrobił z Pavlo?
Bo ja bym wypożyczył...
Tak jak pisałem powyżej - niech zagra gdzieś jeden sezon, zobaczymy na czym stoimy. Dla mnie szału nie ma.
06.06.2024 13:10
@hoodykr ok, trzymając się suchych faktów obiektywnie rzecz biorąc wyargumentowałeś to na korzyść Motty.
Subiektywnie cenię bardziej Kompany'ego, a już na pewno nie będę kogoś hejtował lub umniejszal osiągnięć, bo z Burnley spadł z Premier League (vs nie spadłem z Genoą z Serie A lub ze Spezią 0,98 pkt na mecz)
Umówmy się - każdy wiedział, że spadną (Burnley) jakby ich utrzymał zrobiłby kolejny cud. Ale to już subiektywnie ode mnie.
06.06.2024 13:02
@hoodykr dodaj do tego wyniki Chelsea i tego że żaden z tych graczy się u nich nie sprawdził.
Jaka by nie była u nas krytyka to jednak mieliśmy półfinał Ligi Mistrzów w którym przegraliśmy z Realem Madryt i to też lekko kontrowersyjnie...
06.06.2024 12:57
@hoodykr przyznaję, że jest to rysa - fakt, ale raczej nie sądzę by Motta się z Burnley utrzymał ;D
Ck on tam wcześniej prowadził te 2 sezony? Coś zrobił? Aaa... Nie spadł z Serie A ;)))
Przyznaj, że liga gdzie Inter wygrywa z blisko 20pkt przewagi i w 3-6- zespole grają Polacy w składzie to nie jest to poziom wybitności.
Dla mnie na tym etapie porównywalnie i Motta w angielskiej zupełnie by sobie nie poradził.
A mówię tu o hejcie jaki się wylał na Kompany'ego (...)
06.06.2024 12:51
Czym nakrył? Błędami z Lazio?
19. meczami z ławki?
A może asystami?
A może tym że infekcja go wyeliminowała na ponad m-c z gry w decydującym momencie sezonu?
Gość na taki klub jak Bayern to powinien być 3-4 w kolejce max.
Niech zagra cały sezon gdzieś to będzie można będzie się wypowiadać.
06.06.2024 12:45
No ludzie kochani... Gość zagrał 19 meczów w Bayernie z tego dużo z ławki i dostał profesjonalny kontrakt ok.
Rozumiem, że chcemy mu dać miłość i go wynagrodzić dodatkowo, ale z tym że zasłużył itd. to bym nie przeginał.
Zaraz będzie dostawał tyle co Musiala.
A co ten Pavlo niby zrobił? Tuchel go wstawił i gość się sprawdzał i wypadł na najważniejszą część sezonu.
Do tego słabo wygląda w obronie.
Przy kadrze i formie na miarę Bayernu taki gość szedł by na wypożyczenie.
Życzę mu wszystkiego dobrego i by mnie "olśnił" zarówno w przyszłym jak i kolejnych sezonach.
06.06.2024 12:42
@hoodykr a awans z Burnley z Championship pominąłeś? Po jednym sezonie mają z osiągnięciami i nic więcej. Ale faktycznie ładnie to w Bologni poukładał, Juventus bezpośrednio do ostatniej kolejki rywalizował z Bologną i Atalantą o miejsce w lidze 3-5.
Ale na ostatnie 5 meczów Bologna strasznie potraciła punkty.... 3 remisy i porażka i tylko jedno zwycięstwo.
Mówimy też o lidze gdzie Inter wygrał z prawie 20pkt przewagą nad drugim zespołem... A poziomem to grywa w zespołach 3-5 po jednym reprezentancie Polski w polu i prawie po jednym bramkarzu.
06.06.2024 12:19
City Gvardiola też za 90mln kupiła i jeszcze Akanjiego, nie wiem czy ktoś jeszcze...
Tylko widzicie. Tam przebiega to dość płynnie. Dlaczego?
Bo jest kontynuacja myśli i zarządza tym Pep, a nie 10 zarządzających zmieniających ciągle Trenera i graczy bez całościowej wizji (...).
W międzyczasie Pep szukał rozwiązań cofając nawet Rodriego, wykorzystując Ake, odpuścił Zinchenko i Cancelo. Przesunął Stonesa. Jest wizja? Jest płynność? Chciał Rodriego? Chcniał Akanjiego i Gvardiola?
Klopp też swego czasu chciał Van Dijka to jak z Southampton przechodził za taką sumę to wszscy się łapali za głowę...
Problem leży w całościowym zarządzaniu, zwalnianiu Trenerów i nieustającym bezproduktywnym kole i marnotrawieniu pieniędzy.
06.06.2024 12:15
@Skobry nieno... Chelsea chyba nikt nie przebije ;)))
Chyba, że akurat w defensywie jakimś cudem załapali się na graczy "za free".
06.06.2024 12:08
@hoodykr swoją drogą spójrzcie na karierę trenerską Thiago Motty i jakoś tego ruchu do Juventusu tak wszechobecnie nikt nie hejtuje jak u nas pojawił się Kompany.
A w czym niby Motta miałby być lepszy dotychczas od Vincenta?
Ktoś coś?
Można obstawić na de Ligta, ale tylko jeśli zagra, że wyłapie żółtko?
Albo, że po 4-ch meczach top będzie miał kontuzję?
14.06.2024 15:39
@admin ale czemu podajesz kwotę netto by porównać?
To może zestaw też ile płaci za zdrowotne w Niemczech i we Włoszech?
Albo porównaj emeryturę po pracy w Niemczech a tej we Włoszech...
Poza tym skąd wiesz czy te wszystkie składki de Ligt odprowadza czy inaczej się rozlicza? Zarabia ponad 15 mln i tyle wiadomo. Chyba że masz dostęp do jego księgowego i menadżerów.
14.06.2024 14:46
To jest Turniej. Pierwszy mecz mają naprawdę łatwy. Szkocja w tym roku wygrała tylko z Gibraltarem, a z taką Holandią dostała 4:0...
A jak dobrze wejdziesz w turniej to wszystko może się różnie potoczyć, bo awans już będziesz praktycznie miał na wyciągnięcie ręki, a strefa knock-out stage to jak znalazł dla takiej reprezentacji, która może sobie pozwolić na ryzyko, w czasie gdy inni będą się tego bali.
Nie przekreślałbym ich szans pod przewodnictwem Julka.
14.06.2024 12:19
już nie mogę czytać tego płakania po Mathijsie jakby to nie wiadomo jaki piłkarz był i nie wiadomo co osiągnął (tak, sukcesy z Ajaxem!), a to tylko średniego kalibru obrońca z dobrymi warunkami fizycznymi;
takie komentarze to już czysty trolling, bo wiadomo, że większość transferów ruszy od połowy lipca,
a na samym Turnieju "wasz ulubieniec" może złapać kontuzję wykluczającą go np. z połowy sezonu i nici z gry czy transferu;
tej klasy obrońców w samej reprezentacji Holandii jest ze 3-ch...
14.06.2024 12:17
Wy coś dostajecie $$$ za ten trolling? Od dawna jest komunikat, że jak tylko będą na nich chętni to siadają do rozmów by mogli odejść. De Ligt został dopisany do tej listy, jakby się nie udało innych to chociaż z jego pensji, żeby zejść, bo spokojnie jest do zastąpienia w nowym systemie.
14.06.2024 12:05
HaHaHa. Nie wpadłbym, żeby takim tropem iść ;D
Może coś w tym serio być, ale jeśli tak to podświadomie u niego (zakorzenione głębiej niż powszechna świadomość). Ale prócz tego co Ty widzisz, ja widzę również schemat umiejętności piłkarskich i taktycznych i... Hiroki Ito (nasz pierwszy transfer, a nie wymienione powyżej plotki) się w twoją teorię spiskową nie wpisuje ; )))
14.06.2024 11:32
Zarząd trzyma krótko i otwarcie mówi teraz piłkarzom, że obojętnie jaki status masz w Bayernie to gra dla takiego Klubu to dla Ciebie wyróżnienie i albo to respektujesz i szanujesz nasze podejście, albo droga wolna...
Dla mnie jedyna i słuszna droga. Choćbyśmy przez moment mieli ciut "gorszych" piłkarzy to następni i tak będą głodni gry w naszych barwach, bo to dla wielu totalne marzenie od dziecka.
Na dłuższą metę to wygra Bayern, a nie taki Davies i jego menadżer - nie powinniśmy się uginać przed graczami i dawać im wysokie kontrakty - to oni powinni czuć się zaszczyceni, że mogą nas reprezentować - a Bayern na pewno nie będzie im mało płacił (nie mylić z totalnym przepłacaniem bez jakiegokolwiek myślenia o zdrowym funkcjonowaniu struktury płac jak było od ery Hassana - wcześniej??? - do teraz).
14.06.2024 10:31
@Pavelak myślę, że spokojnie ktoś się znajdzie i nie mówię tu "ktoś" byle kto i zapchajdziura, tylko solidny i nieprzepłacony gracz;
Jeszcze powyżej nie wymieniłem Boeya, także pozbywając się Daviesa i tak mamy 4-5 graczy mogących tam zagrać - pytanie co z tym zrobić.
Nie sztuką jest nakupić graczy (to nie Football Manager), a zrobić z graczy których masz zespół - i tu wierzę w Kompanego, który będzie miał na to zupełnie inne spojrzenie niż np. Flick czy Nagelsmann.
14.06.2024 10:30
@bawaria42 właśnie Zarząd trzyma krótko i otwarcie mówi teraz piłkarzom, że obojętnie jaki status masz w Bayernie to gra dla takiego Klubu to dla Ciebie wyróżnienie i albo to respektujesz i szanujesz nasze podejście, albo droga wolna...
Dla mnie jedyna i słuszna droga. Choćbyśmy przez moment mieli ciut "gorszych" piłkarzy to następni i tak będą głodni gry w naszych barwach, bo to dla wielu totalne marzenie od dziecka.
Na dłuższą metę to wygra Bayern, a nie taki Davies i jego menadżer - nie powinniśmy się uginać przed graczami i dawać im wysokie kontrakty - to oni powinni czuć się zaszczyceni, że mogą nas reprezentować - a Bayern na pewno nie będzie im mało płacił (nie mylić z totalnym przepłacaniem bez jakiegokolwiek myślenia o zdrowym funkcjonowaniu struktury płac jak było od ery Hassana do teraz).
14.06.2024 10:26
Dużo osób zapomniało też, że wraca Kratzig, który dawał całkiem ciekawą alternatywę na tę pozycję.
Wspominam o nim, bo większość pisze o Aznou - a ja gościa na oczy nie widziałem i nie mam pojęcia jak on gra (...).
Ja bym nie lamentował, że nie ściągamy graczy po 60-80 mln na lewą obronę. Spokojnie można sobie poradzić mając nie tak utalentowanego, ale oddanego drużynie gracza, który swoją motywacją i mentalnością będzie dawał więcej niż taki Davies wykorzystujący jakieś 35-40% swoich możliwości.
Jest Mazraoui, jest Guerreiro, jest Kratzig z opcji ofensywnie grających.
Ito też może grać na lewej stronie w bardziej defensywnej opcji i to może być dobre przy elastycznej zmianie ustawienia do gry 3 środkowych w trakcie meczu.
Natomiast bezwzględnie potrzebny gracz na pozycję nr 6. Później martwmy się o lewą czy prawą stronę - i tak myślę, że znajdą kogoś ciekawego, ale niech Kompany zobaczy chociaż tych co ma i zadecyduje co z nimi i w jakim ustawieniu (...).
14.06.2024 10:00
Znaczy, ze dużo czy mało? 23 mln z bezpośredniego rywala o miejsce w Lidze za 25-letniego ogranego obrońcę, który jest reprezentantem kraju Japonii, która odprawiła Niemcy z MŚ?
13.06.2024 20:56
@Edmund "cały zespół musi zacząć bronić jako całość."
I tu rola Kompanego by to poukładał i wyćwiczył jak należy!
13.06.2024 20:50
@hoodykr nawet z teoretycznie słabszych graczy można zmontować top drużynę w przeciwieństwie do zlepku gwiazd światowej piłki i wypalonych piłkarzy... Na tym na przykład zawsze bazował Bayern do momentu przyjścia Lewego. Na tym bazują choćby w Leverkusen vs PSG, Real czy City. Genialny przykład na pewnym poziomie to też Brighton, Porto, nie mówiąc o drodze i zarządzaniu Ajaxu Amsterdam.
13.06.2024 20:46
Fajna próba gierki słownej, ale Ito "by było" lub "byłoby" na tyle ;D
13.06.2024 20:29
@JazGod "Środkowi Obrońcy i Reprezentanci czołowych krajów popełniają szkolne błędy w klubach"
Mam na to pewną teorię i to również bym przypisywał za czynnik, który wpływa na Upamecano w tych najbardziej newralgicznych momentach.
Otóż dzisiaj od środkowego obrońcy wymaga się dokładnie wszystkiego. Rozgrywania, przerzutów, prostopadłej piłki + wychodzenia na pozycję, czytania gry, rozumienia elastycznych systemów z płynnym przechodzeniem z taktyki z 3 na 2-ch środkowych, itd.
Trochę się nie dziwię takiemu Upamacano, że mu "styki siadają" jak jest najczęściej podającym w drużynie i od niego zależy cały czas wprowadzenie piłki do gry, do tego fajnie się zawsze podłączał do przodu - ale... ile można tej koncentracji na takiego Dayota? Nie każdy gracz jest wielozadaniowy i nie uważam, że powinno się od każdego tyle wymagać.
Gdybyśmy chociaż mieli typową 6. - to myślę, że ilość zadań w trakcie meczu spoczywająca na środkowych obrońcach i związane z tym nieustanne ryzyko trochę by się zmieniła na mniejszą.
To nie jest tak, że Upa czy Kim nagle są słabymi obrońcami - nie wierzę w to - po prostu nie mogą się do końca odnaleźć ze względu na wielozadaniowość swojej roli.
A jeszcze w rozgrywaniu... Neuer za nimi wywiera dużą presję jak na luzie sobie przerzuca piłkę przez napastników rozrzucając do boku... Mnie osobiście by to irytowało (...).
13.06.2024 19:17
@Sopariev szczególnie jak go posadzisz na ławce - istny przykład pozytywnego mentalu i zachowania w zespole (!).
13.06.2024 19:05
Mam na to pewną teorię i to również bym przypisywał za czynnik, który wpływa na Upamecano w tych najbardziej newralgicznych momentach.
Otóż dzisiaj od środkowego obrońcy wymaga się dokładnie wszystkiego. Rozgrywania, przerzutów, prostopadłej piłki + wychodzenia na pozycję, czytania gry, rozumienia elastycznych systemów z płynnym przechodzeniem z taktyki z 3 na 2-ch środkowych, itd.
Trochę się nie dziwię takiemu Upamacano, że mu "styki siadają" jak jest najczęściej podającym w drużynie i od niego zależy cały czas wprowadzenie piłki do gry, do tego fajnie się zawsze podłączał do przodu - ale... ile można tej koncentracji na takiego Dayota? Nie każdy gracz jest wielozadaniowy i nie uważam, że powinno się od każdego tyle wymagać.
Gdybyśmy chociaż mieli typową 6. - to myślę, że ilość zadań w trakcie meczu spoczywająca na środkowych obrońcach i związane z tym nieustanne ryzyko trochę by się zmieniła na mniejszą.
To nie jest tak, że Upa czy Kim nagle są słabymi obrońcami - nie wierzę w to - po prostu nie mogą się do końca odnaleźć ze względu na wielozadaniowość swojej roli.
A jeszcze w rozgrywaniu... Neuer za nimi wywiera dużą presję jak na luzie sobie przerzuca piłkę przez napastników rozrzucając do boku... Mnie osobiście by to irytowało (...).
13.06.2024 19:04
W najgorszym razie sprzedamy za połowę ceny, ale nie płacimy przynajmniej 50-80 mln za obrońcę i to mi się podoba.
Potrzeba nam piłkarzy, którzy będą chcieli grać na wyższym poziomie, a nie takich co UWAŻAJĄ, ŻE GRAJĄ na bardzo wysokim poziomie - a jak jest to weryfikuje ich sezon.
Dier odstawił Kima i Upamecano w tył, nie widzę przeszkód by teraz Ito odstawił choćby właśnie Diera.
Ciekawe kto z obrońców pójdzie w odstawkę, a rywalizacja staje się naprawdę spora (ciekawe czy de Ligt to lubi...).
13.06.2024 18:55
Gracze Japonii raczej na fali zwyżkującej i widać, że nasi spece od przeszukiwania rynku nie próżnowali w czasie, gdy inni prześcigali się w dawaniu bardziej lub mniej prawdziwych newsów.
Brawo za sprawną realizację transferu!
Myślałem o nim przed pojawieniem się wiadomości o ofercie za Taha czy będzie z naszej strony zainteresowanie.
EDIT: pytanie... kogo teraz żegnamy, bo jeszcze podobno Buchmann ma otrzymać szansę (...)
okienko będzie długie i nikt się nie będzie spieszył teraz z kupowaniem czy stawianiem przed Euro np. na de Ligta czy Upamecano.
13.06.2024 18:41
@hoven na pewno bardziej priorytetowo powinniśmy patrzeć na pozycję nr 6, a nie kolejnej 8 czy 10 bez względu już na system grania.
13.06.2024 15:20
@hoven w ustawieniu na przykład z kimś obok Kane'a można też grać bez typowych skrzydłowych i mieć graczy typu Pavlovic, Simons, Musiala/Sane płynnie się wymieniających, z tyłu taki Palhinha i obok Kane'a - Gnabry, Tel, Muller.
13.06.2024 14:52
@bawaria42 a czy ja mówiłem kiedykolwiek, że chciałbym Goretzkę zostawić?
To, że widzę, że jest niedoceniany nie znaczy, że uważam, że to gracz nam potrzebny - jest wręcz odwrotnie.
Argumentowałem to w stosownych do tego postach - zarówno dlaczego jest niedoceniany, jak i dlaczego jest nam niepotrzebny.
Gnabry to nie kojarzę sezonu, gdzie mógłbym powiedzieć, że mnie zawiódł. Może też dlatego, bo nie oczekiwałem od niego, że będzie drugim Ribery? Raczej pozytywnie mnie zaskakiwał, a brzuch od niego ma większy Kane. Można go wykorzystać spokojnie w ustawieniu z dwójką napastników, gdzie grałby obok HurriKane'a. Dla mnie jest lepszy od Tela (nie mówię, że bardziej perspektywiczny, bo nie). Gość zawsze daje liczby i gra całkiem sporo w porównaniu do takiego Comana (...). Jeśli zarabia blisko 20 mln to jednak też należałoby się zastanowić czy nie można już teraz postawić na Zaragozę czy Tela.
A moje pierwsze nazwiska do przebudowy to Goretzka, Muller, Neuer, Coman i do zastanowienia - Gnabry, Kimmich, de Ligt/Kim/Upa.
13.06.2024 13:19
@Skobry tak jak napisałem, to co ugrał to i tak sporo na kadrę, w której nie ma ANI JEDNEGO GRACZA na pozycję typowo defensywnego pomocnika, a większość czasu nie miał do dyspozycji również ani prawego ani lewego obrońcy. 3 z 11 na dość kluczowych dla jego systemu gry piłkarzy.
Nie wiadomo też co mu zarząd naobiecywał, że nakupują (to może tłumaczyć oddanie Stanisica, bo chciał mieć od razu pewnego i sprawdzonego gracza z topu, a nie prosperującego średniaka). Dostał po bólach i w środku sezonu Diera i Boeya.
13.06.2024 12:56
@Skobry Poza LM? A to ujmujesz mu dokonania w Lidze Mistrzów lub deprecjonujesz te rozgrywki?
W lidze raz na 12 lat przegrać i to z całkowicie wypaloną kadrą bez ani jednego defensywnego pomocnika i dużą część sezonu bez prawego i lewego obrońcy to raczej się zdarza.
Puchar Niemiec? Nie obchodzi mnie - miał inne problemy na głowie.
13.06.2024 12:25
Odnośnie Ito to pomyślałem o nim przed newsami o Tahu.
Dla mnie obojętne kto by to nie był będę mu kibicował jak i trzymał kciuki za odbudowę wielkiego Bayernu.
Tuchel i tak tu zrobił wynik ponad stan.
Nie trzeba wielkich nazwisk by zbudować wielką drużynę.
Poza tym przed Lewandowskim nie przypominam sobie by Bayern ściągnął tu mega gwiazdy prócz najlepszych na rynku niemieckim.
Zalecam spokój i nie buzzowanie się - przebudowa będzie trwała 1-2 sezony na pewno.
13.06.2024 12:09
@daweed77 myślę, że tak, a gość w Juventusie szału raczej nie zrobił, w reprezentacji też nie, a w Amterdamie to zapamiętałem wtedy kilku innych, a nie jego;
Kto by nie miał serducha do Bayernu jak mu praktycznie karierę ratujemy, a płacimy jak najlepszemu graczowi na świecie na swojej pozycji... Toż to jego praca i przyszłość.
Ja różowych okularów nie noszę oglądając jego poczynania. Zobaczę z chęcią tę kolejkę chętnych po tego wybitnego gracza.
13.06.2024 11:01
Większość widziała:
- przepłacone kontrakty
- źle zbudowaną i wypaloną kadrę
- kółeczka adoracji
Wiadomo było, że to będzie trudne zadanie by to naprawić. Żal mi osób, które krzyczały w sposób "Tuchel Out!" i myślały że będzie po sprawie.
Wymieniałem tu nie raz w punktach co będzie trudniejszym zadaniem przed Bayernem i trzeba ponosić tego konsekwencje (...)
13.06.2024 10:05
@Abzyrl Sam siebie nie rozumiesz co piszesz i mi chcesz mówić bym ja przeczytał swoją?
Wyraźnie sobie wyargumentowałeś "dlaczego" i... piszesz, że nie rozumiesz dlaczego.
Ja się nie dziwię tym z edukacji, czy pracodawcom że załamują dziś ręce.
Do tego jeszcze rozmawiasz i argumentujesz ze sobą i nie patrzysz na to co mówią ci inni.
13.06.2024 09:59
Zdecydowanie pochwalam działania Zarządu i trzeba w końcu skończyć z tym co się dzieje w Bayernie.
I można to zrobić praktycznie tylko przez takie ruchy.
De Ligt? Stał się ofiarą bardzo złych czasów zarządzania kadrą i strukturą płacową w Bayernie.
Doszliśmy do ściany. Płacowo i sportowo przez m.in. wypalenie.
Dobrze, że ktoś postawił sobie za zadanie ogarnąć ten bajzel.
Dziwi mnie jedno - doszliśmy do ściany i każdy to widział i mówił że to dno i gorzej się nie da - a jak chcą to uzdrowić to większość wylewa pomyje na te ruchu. Ja wierzę że ddcyzje to dla dobra Klubu, bo było tragicznie.
13.06.2024 09:55
To rozumiesz, czy nie rozumiesz? Bo w tej wypowiedzi sam raz napisałeś tak, innym razem - argumentując wypowiedź - inaczej.
13.06.2024 09:49
@Zerafaelo za dobrze mieli, dobrze nazwane - kółeczka wzajemnej adoracji i jeszcze trzeba dodać często przeciw Trenerom oraz... Klubowi.
Jakby Davies czy inni Bayern mieli w sercu to by nie doili tak nas z pensji i kontraktów.
Jak ktoś widzi tylko Real - droga prosta, nie ma dla mnie już powrotu dla takich graczy.
13.06.2024 09:46
@Zerafaelo każdy kto widzi "tylko Real" jest idiotą i nie pogadasz z nim o piłce.
On jeszcze widzi swojego menadżera i hajs oraz konsolę, a Musiala już jest dla niego za dorosły i nie ma go kto trzymać za rękę;
13.06.2024 09:41
@karolina96 brzmi to sensownie w tym przypadku.
1) Zbyt duża kwota transferu Taha
2) Sam nie wiem kogo powinniśmy na stałe odpalić - de Ligt, Kim, Upa
- chętnie bym się dowiedział w przyszłym sezonie.
Może po prostu za Diera? Tylko on najmniej zarabia bodajże i problemem pozostaje priorytetowy cel obniżenia zarobków.
Ciekawe co z tym zrobią. Mi się podoba, że chcą to zmienić i kibicuję zaciskając kciuki by to wyszło, bo doszliśmy do ściany.
13.06.2024 09:35
@Alistair czyli krótko mówiąc nie jesteś za zmianami (tylko, żeby przyszło 2-3 bez odejść + ewentualne wypożyczenia) i przy tym nie rozumiesz priorytetowego zadania dla Klubu, czyli uzdrowienia struktur płacowych (lub po prostu je olewasz, bo ty chcesz inaczej);
11.06.2024 21:28
@Alistair no właśnie pierwszy raz od dawna te ruchy właśnie wydają się przemyślane z perspektywą na rozwój zarówno finansowy jak i sportowy.
Dotarliśmy do ściany. Naprawdę trzeba mieć z dwie pary różowych okularów by tego nie widzieć.
Krytykujesz i mówisz, że to nie jest mądra przebudowa, a jak poprosiłem o przykład mądrej PRZEBUDOWY, to jakoś nie widziałem lepszych rozwiązań od Ciebie jakbyś się miał zabawić tu w Szefa.
Napisałeś jedynie, że byś przedłużył kontrakty i to również z tymi powyżej 15 mln -> to jest przebudowa? i do tego uzdrowienie struktur? Serio?
11.06.2024 21:18
@Alistair Nie grasz w gry, ale chcesz nierealnego. Piłka nożna i zarządzanie klubem piłkarskim to biznes i muszą zgadzać się cyferki.
A Zarząd musi się wywiązać z postawionych zadań określonych również budżetem.
18 mln za takiego gracza jak Tah to raczej bardzo mało, jeśli za de Ligta dostaniemy 45-65 mln i zejdzie nam z pensji ponad 15 mln to zgadnij ile zarobimy. W miejsce de Ligta za jakiś czas znajdziemy i lepszego. Były popełnione błędy i teraz musimy z tym żyć zarówno jako kibice, jak i Ci, którzy zarządzają Klubem.
11.06.2024 21:09
A co dla Ciebie jest mądrą zmianą? Kupno Wirtza za 150 mln i Xavi Simonsa, którego jak byśmy chcieli wykupić to mniej niż 90 mln to raczej nie będzie?
Zostawienie graczy, którzy zarabiają powyżej 15 mln?
Ech...
11.06.2024 21:04
@Alistair zrozumiałeś cel przebudowy i cel uzdrowienia struktur płacowych postawiony jako nadrzędne działania dla Bayernu? Po to właśnie Tah.
I nie tobie, ale drużynie. Naprawdę to nie gra komputerowa, że bierzesz sobie i zostawiasz kogo chcesz.
11.06.2024 21:00
@Alistair 18mln a 40mln to troszeczkę różnica...
Znajdź mi takiej klasy zawodnika "na już" do składu Bayernu za 18 mln.
A tego wymaga przebudowa i uzdrowienie struktur płacowych (to są cele Zarządu).
11.06.2024 20:52
@hoven Real Madryt prócz kupowania talentów kupuje również piłkarzy doświadczonych w największym dla siebie dotychczas szczycie kariery, gdzie jedynym możliwym następnym przystankiem staje się gra w Madrycie.
Masz rację jeśli rozchodzi się o perspektywę kolejnych lat z de Ligtem przy jego wieku, ale... nie jeśli Mathijs złapie znów 2-3 kolejne kontuzje (...). Wiem, że jest tu mocno szanowany i może coś tam potrafi, jednak dla mnie pewnego pułapu nie przeskoczy i jeśli mamy go sprzedać i zarobić to właśnie teraz.
Tak samo jeśli mamy kupić Palhinhę, to też właśnie teraz jest idealny moment. Inna sprawa, że nie powinien nas kosztować więcej niż 35 mln. Mam nadzieję, że Fulham zmięknie w swych negocjacjach lub mamy jeszcze innego kandydata/kandydatów.
11.06.2024 20:50
Tah to nie jest taki zły wybór na "okres przejściowy" przebudowy zespołu i uzdrowienia struktur płacowych + wdrażania przebudowy składu przy odpowiednim zarządzaniu finansami (bez rozrzutności i dużego ryzyka). Ale że piszesz 40 mln? No nigdy nie powinni tyle za niego płacić (chyba, że za De Ligta dostaną 80).
45 mln euro to wartość Antonio Silvy z Benfici.
Inni lepsi aktualnie kandydaci w zasięgu Bayernu? Ktoś coś?
11.06.2024 20:44
Jeśli te wszystkie doniesienia, które są wypisane od was poniżej (dzięki za info!) są prawdziwe, to widać, że nareszcie przyszedł czas, że przejrzeli na oczy i zobaczyli to co się dzieje od wielu już sezonów.
1) Zarobki vs perspektywy graczy są bardzo mocno przepłacone i nadwyrężają budżet;
2) Doszliśmy do ściany z budowaniem zespołu i z sytuacją wielu zasłużonych poszczególnych piłkarzy, którzy razem ze sobą już raczej nigdy nie zagrają tego co kiedyś - coś się wyczerpało, nie ma już takiej chemii, głodu rozwoju i głodu sukcesów;
3) Mamy nowe otwarcie - nie wzięliśmy Trenera, który by budował kadrę na tych samych piłkarzach co dotychczas (jak chociażby pewnie zrobił Flick), oczywiście może na tym chwilowo ucierpieć jakość - ale wierzę, że zbudujemy na nowo mocny zespół z odpowiednim balansem;
4) Nie tracimy z oczu dużych talentów, a gracze w sile wieku i w swoim najlepszym czasie są najzwyczajniej w świecie potrzebni (nie w perspektywie lat, a tu i teraz);
Opinie kibiców (doświadczony i w najlepszym swoim czasie kariery -> "za stary", młody, który jeszcze nie potrafi zagrać 90 minut i 10-ciu meczów z rzędu na bardzo dobrym poziomie -> "bierzmy go, bo talent!"
11.06.2024 20:33
Właśnie tego też się obawiałem, że rewolucja nie będzie realną bez poniesienia - mam nadzieję chwilowej - straty jakości.
Czasem trzrba zrobić krok w tył, by móc zrobić dwa naprzód!
Mi się podoba pomysł oczyszczenia składu i uzdrowienia struktur.
11.06.2024 19:21
@karolina96 Prześmiewczo?
A to on nie profesor?
Jeszcze nas zbawi i dopiero będzie! :)))
Van Dijk zbawił obronę Liverpoolu, ale chyba był/jest lepszym obrońcą.
Że ja się poznać nie umiem na najlepszym z całej ligi! (...).
11.06.2024 19:17
@Alistair ja się nawet bardziej nie czepiam Mathijsa, tylko tym, że go tak chwalicie mocno i macie za profesora.
A Daviesa krytykę ode mnie znajdziesz nawet na głównej w Top Dyskusje. Kima po wiosennych wyczynach też spuentowałem, gdy był odpowiedni czas i biorąc pod uwagę co wyczyniał Upa to Mathijs z Dierem zasłużyli na 1-szy skład wtedy idealnie.
A dyskusja "ile dają Bayernowi" OBECNIE (nie w przyszłości) dotyczyła powyżej Pavlovica i starałem się przekazać, że naprawdę nie wiadomo jeszcze z kim mamy do czynienia prócz talentu do rozgrywania piłki. Niech zagra jeden pełny sezon, będzie cokolwiek wiadomo i ile DAJE/DAŁ BAYERNOWI.
11.06.2024 18:56
@Alistair "No ale Ty lubisz tych co mało dają Bayernowi, a ja tych drugich i zawsze będzie różnica."
To teraz przeczytaj co napisałeś na początku i zobacz jak sobie sam zaprzeczasz.
11.06.2024 18:46
@hoodykr a co masz w moim komentarzu "nieważne czy sensownie".
Ortografia: "nieważne czy" zamiast "nie ważne".
Tak jest! Zupełnie nieważne jest czy gracz wytrzyma 90 minut na wysokim poziomie i potrafi zagrać 8-15 meczów bez przerwy i czy się rozwija.
I nie "inaczej niż reszta" -> tylko zauważam po prostu jak ktoś buja w obłokach w ocenach przy danych graczach bez podstaw - zarówno na minus, jak i na plus.
A czy jestem zwolennikiem talentu Pavlovica - to już się zgodziłem powyżej (także znów wyszła twoja umiejętność czytania ze zrozumieniem).
11.06.2024 18:44
A i zapomniałem, że De Ligt gdzie się nie pojawił to Pan Profesor i został najlepszym defensorem ligi... Eeech. Na Euro niewątpliwie też będzie najlepszy jak zawsze w kadrze.
11.06.2024 18:39
@Alistair co pokazał (bo odpowiedziałeś, że na tę ilość minut już pokazał xD):
- czy wytrzyma dynamikę meczu na wysokim bądź bardzo wysokim poziomie przez 90 minut (już po meczach z Lazio miałbym duuuuże wątpliwości)
- czy wytrzyma kondycyjnie i w zdrowiu przez minimum 8-15 meczów pod rząd (śmiem wątpić)
- czy będzie graczem, który się rozwija, a nie będzie na tym "wybitnym" poziomie
- czy będzie graczem, który będzie dawał solidne liczby, a przy tym miał wkład w styl gry zespołu
Jeśli już to dopiero pokaże. Na ten moment to jedynie w waszej imaginacji - zachłysnęliście się gościem, który możliwe, że nawet nigdy nie będzie gotów na półfinał Ligi Mistrzów (bo jest takie prawdopodobieństwo).
11.06.2024 18:37
@bawaria42 zgadza się, są niedoceniani, a Tel i De Ligt przeceniani.
11.06.2024 18:31
@AdiFantasti drugi już raz widzę u Ciebie, czyli to chyba nie literówka "obrońcą", nie "obrońcom" w znaczeniu jeśli piszesz o De Ligt -> "był naszym najlepszym obrońcom";
Kima nikt tu nie robi na zbawcę, De Ligta tak - do tego robią go na kapitana i mają za profesora defensywy.
Jest średnim obrońcą z charakterem i warunkami fizycznymi. Kto niby szydził z De Ligta i go wypychał z Bayernu? Chyba z Juventusu (zasłużenie...).
11.06.2024 18:27
@Alistair z Pavlovicem co do umiejętności to się zgadzam, ale nie zgadzam się, że już pokazał co potrafi (...). 19 meczów w tym wiele z ławki, mistrz defensywy i król asyst...
Gracz na półfinał Ligi Mistrzów jak nic!
Camavinga w wieku 17. zadebiutował we Francji i miał bodajże asystę (w ekwilibrystyczny sposób, z pamięci piszę, nie sprawdzam, ale mecz oglądałem i zrobił na mnie wtedy kosmiczne wrażenie).
Jak zagra cały sezon (w co wątpię) to dopiero będzie można mówić czy to przydatny gracz - na razie nim nie jest (jedyne co pokazał, to że umie podawać piłkę).
Nie pokazał natomiast:
- czy wytrzyma dynamikę meczu na wysokim bądź bardzo wysokim poziomie przez 90 minut (już po meczach z Lazio miałbym duuuuże wątpliwości)
- czy wytrzyma kondycyjnie i w zdrowiu przez minimum 8-15 meczów pod rząd (śmiem wątpić)
- czy będzie graczem, który się rozwija, a nie będzie na tym "wybitnym" poziomie
- czy będzie graczem, który będzie dawał solidne liczby, a przy tym miał wkład w styl gry zespołu
I tego oczekuję - niech zagra cały sezon to pogadamy.
11.06.2024 18:22
Jak przyszedł do Bayernu to niczym zbawca (Van Dijk -> Liverpool) Bayern był najsolidniej grającą formacją obronną! I też niczym Van Dijk zawsze był do dyspozycji, nie łapał głupich kartek i kontuzji. Zawsze można na CHŁOPA liczyć.
Nie dublował pozycji innych, pięknie i z gracją się poruszał między formacjami i do tego to rozegranie - TRUSKAWKA na torcie!
No i jeszcze wzór atmosfery wokół Klubu. Zawsze nosił wartości Bayernu w sercu i z dumą potrafił usiąść na ławce rezerwowych respektując zdanie Trenera oraz kolegów z Drużyny (el CAPITANO!).
Mam nadzieję, że się uda go sprzedać za dużo mln i wreszcie przestanę czytać to płakanie by go wystawiać do każdego meczu i dawać mu opaskę kapitana.
#BlindedByDeLight
11.06.2024 18:07
Jak się uda to... nareszcie przestanę czytać te komentarze o naszym profesorze wybitnym w defensywie, el Kapitano i zbawcy formacji obronnej.
#BlindedByTheLight
11.06.2024 18:02
@Alistair Nie chce mi się liczyć na De Ligta, który jedynie gdzie coś osiągnął to w Ajaxie, a jak większość odeszła z tego klubu to praktycznie każdy okazał się przereklamowany (De Beek, De Ligt, F. de Jong, Mazraoui + inni);
A Pavlovic niech zagra 1 sezon chociaż (obojętne gdzie) to zobaczę co to za piłkarz (...).
11.06.2024 17:58
Pavlović znów wypada przez nawracającą infekcję migdałków.
To się znów nagrał po tych 19-tu meczach (w tym wiele z ławki) w tym sezonie.
Sprzedać De Ligta zanim złapie kolejną i kolejną kontuzję i będzie "do niczego".
11.06.2024 17:21
Całkowicie rozumiem, że chcą wyczyścić to co zostało zepsute.
Między innymi przez kontrakty graczy - teraz chcą się ich pozbyć - uzyskać możliwie dużą kwotę z transferu + zejście z pensji.
Jeśli udałoby się z 3-4 graczami to wtedy możemy spokojnie nawet te 200 mln wydać i tego nie odczujemy, bo będzie zysk. A dokona się rewolucja i odświeżenie składu z budową czegoś nowego.
W którym kierunku to zobaczymy.
p.s. nie będę pisał o osiągnięciach De Ligta ''D ;D
już sporo na ten temat się napisałem; jeśli ktoś uważa go za zbawcę linii defensywy to proponuję zdjąć różowe okulary z szyldem "Blinded by De Light". Każdy z graczy z ówczesnego Ajaxu okazał się być przereklamowanym - De Beek, De Ligt, Mazraoui, F. De Jong i byli też inni, o których już nawet się nie pamięta (...). To funkcjonowało jak byli razem jako "młodzi gniewni" wychowywani w tym samym systemie, gdzie każdy siebie nawzajem wspierał i uzupełniał. De Ligt nie jest żadnym wybitnym obrońcą, a średniakiem z nadwrażliwością, przywódczymi cechami charakteru (i ego) oraz warunkami fizycznymi.
11.06.2024 16:19
Jak przestawisz Daviesa to po co Ci jeszcze Simons w tym ścisku pomocników, gdzie nie ma lewego obrońcy i typowo defensywnego pomocnika?
Priorytety. Później jest bez ładu i składu i odpowiedniego balansu kadra.
Ostatnio zachowujemy się jak amatorzy przy "budowaniu" kadry.
11.06.2024 13:47
Jak to jest, że tak poważny klub jakim jest Bayern Monachium, nie potrafi obsadzić sobie choćby jednym graczem danej pozycji...
Mamy kilku piłkarzy, którzy są graczami pomiędzy 6. i 8., ale nikt nie jest typowym nr 6. A wcześniej jeszcze byli Tolisso, czy też Gravenberch. Kto to planuje? Od Martineza, Van Bommela nie mamy graczy typowo na defensywnego - a później trzeba się pozbywać graczy dublujących pozycje i nieprzydatnych do formacji, bo nie zmieścisz 4-ch graczy nr 8 w składzie. A jeśli to są gracze o międzynarodowej renomie to nie będą chcieli grzać ławy lub być poza kadrą.
To samo jest z zastępcą Kane'a - oczywiście Muller, Gnabry, Tel potrafią zagrać na tej pozycji, ale to bardziej gracze do systemu na dwóch napastników aniżeli typowo na nr 9. A jeśli system dwójką napastników to... nie ma nawet jednego adekwatnego zmiennika (...).
11.06.2024 13:41
Nieno, co Ty @Zerafaelo nie bez podstaw wszyscy są tutaj oślepieni blaskiem De Ligta.
Jak przyszedł do Bayernu to niczym zbawca (Van Dijk -> Liverpool) Bayern był najsolidniej grającą formacją obronną! I też niczym Van Dijk zawsze był do dyspozycji, nie łapał głupich kartek i kontuzji. Zawsze można na CHŁOPA liczyć.
Nie dublował pozycji innych, pięknie i z gracją się poruszał między formacjami i do tego to rozegranie - TRUSKAWKA na torcie! No i jeszcze wzór atmosfery wokół Klubu. Zawsze nosił wartości Bayernu w sercu i z dumą potrafił usiąść na ławce rezerwowych respektując zdanie Trenera oraz kolegów z Drużyny (el CAPITANO!).
11.06.2024 11:57
Błąd bardzo duży, że w Bayernie nie ma bramkarza na miarę Neuera do rywalizacji, każdy się przed nim kłania i ugina, chociażby popełniał największe babole, nie mówiąc o odpowiedzialności na nartach (...).
Nie chcę tu mówić, że jest słaby - wręcz przeciwnie - Neuer to gracz wybitny, ale by utrzymać poziom, szczególnie w tym wieku potrzeba zdrowej rywalizacji, a nie pachołków.
Poza tym już naprawdę pora by mu podziękować za wszystko - żal, że nie zdobył Złotej Piłki wtedy kiedy powinien - ale trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść.
11.06.2024 11:50
Można spróbować, ale nie wierzę, że będzie lepszy i skuteczniejszy niż Gnabry.
Coman? Nadal to 2-3 wybór w pełnej największych gwiazd reprezentacji Francji, ale nie widzę go już u nas. Chiesa byłby porównywalny z Comanem właśnie w tej słabszej dyspozycji (inna sprawa ile ma słabszą dyspozycję, a ile ma top meczów w sezonie).
Przynajmniej zeszlibyśmy z zarobków trochę? To samo co z De Ligtem - można mieć 5-6 graczy o takiej "klasie" piłkarskiej jak on (nie mówię o warunkach fizycznych i charakterze) dostępnych ot tak przy mniejszych zarobkach. A jeszcze mln za sprzedaż graczy i... odświeżenie składu.
11.06.2024 11:46
@bayern1987dwa "nie wiem czemu wszyscy ekscytowali się Elberem"
Cóż Giovane może nie grał pierwszych skrzypiec w reprezentacji (niczym De Ligt), ale miał do rywalizacji Romário, Rivaldo, Ronaldo (Luis Nazario).
Był naprawdę świetnym napastnikiem!
'Blinded by De Light'.
11.06.2024 11:34
Bardzo, ale to bardzo szanuję piłkarsko i osobowościowo Joshuę.
Osobiście myślę, że Kimmich powinien zostać, a Goretzka jako ten mniej elastyczny i mniej pasujący do nowych ustawień taktycznych gracz odejść.
Jeśli jednak coś nie gra w zespole z jego powodu i jest jednak szansa na sprzedaż za dobre pieniądze i zastąpienie go chociażby Pavlovicem/Laimerem i Palhinhą to trzeba też o tym pomyśleć.
Pytanie co na to Kompany i jaki ma plan na poszczególnych graczy czy taktykę Bayernu.
Nie sztuka pozbyć się walecznego, dobrze ukształtowanego piłkarza z świetnym podaniem i przeglądem pola czy "czytaniem gry", natomiast sztuką jest zbudować zespół tak aby gracze mogli prezentować pełnię swoich możliwości.
10.06.2024 16:45
Na dziś dzień mówię to bez emocji - powinni odejść Neuer, Muller, Goretzka... Z Bayernu również (choć nie na zawsze, ale z roli na boisku).
Było pięknie. Co innego pisać teraz, a co innego jak faktycznie zobaczę ostateczny mecz Mullera czy to w kadrze czy tym bardziej w Bayernie (...) będę ryczał jak bóbr. Dokładnie tak jak po Arjenie (...).
10.06.2024 16:29
13 mln pensji dla piłkarza, który wygląda jakby grał za karę i nie chciało mu się bronić. Max totalny biorąc pod uwagę, że ktoś go wyciągnie z tego "dołka" (Kompany?), w którym się znajduje.
Oglądałem mecz z Francją i znów był objeżdżany tym razem przez Dembele (na plus zapamiętałem jedynie dwa dobre zachowania Daviesa w obronie i 2-3 w ofensywie).
Na minus mocno rzuciła się w oczy sytuacja gdzie Dembele czasem reakcji i przewidywaniem sytuacji wyprzedził Daviesa o jakieś blisko 3 sekundy (!!!), albo po tym jak dobiegł - dołączył na powrót do akcji, bo wcześniej był zagubiony - uwaga - zostawił piłkę na rzut rożny myśląc, że będzie od bramki...
Jakby nie było testów na czystość organizmu to pomyślałbym, że Phonzie gra na drugach.
Za dużo spędził na konsoli i zwyczajnie nie ogarnia życia i tego co dzieje się na boisku. Przykro mi się na niego patrzy.
10.06.2024 16:24
Jeśli go kupimy to do pierwszego składu i bardziej tu pasuje koncepcyjnie niż wystawiany na defensywnym Goretzka. Obok mogliby zagrać Kimmich czy Laimer a nieco wyżej Pavlovic czy Musiala, ale nie będę wymyślał składu zanim nie zobaczę naszej kadry i taktyki Kompany'ego.
09.06.2024 20:56
Do czego niby za stary? A czy przepłacony to się dowiesz po pierwsze jak dobiją targu, a po drugie... po kilku latach jak będzie można ocenić czy się "spłacił".
Chociaż też bym się skłaniał ku temu by zapłacić 25-33 mln - ale to byłaby cena marzenie. Na 27. maja jego wartość rynkowa to 55 mln euro.
09.06.2024 20:51
Ale czemu niby jego wiek to minus? Na tej pozycji to raczej plus, piłkarsko wkracza w czas gdzie jest się najbardziej ukształtowanym piłkarzem. Przy jego technice i obyciu liczę na idealne zbalansowanie linii pomocy.
Laimer nie przyspieszy tak akcji jednym podaniem jak Palhinha - a zazwyczaj są to kluczowe podania do rozwoju akcji (pierwsze kilka sekund po odzyskaniu piłki). Fulham w tak mocnej lidze nie mogło wykorzystać potencjału takiego gracza przekładając tego na liczby, ale i tak im sporo dawał.
09.06.2024 20:48
@Piter1985 chętnie obejrzę co tam się będzie wyprawiać.
Phonzie "dał ciała" jak to często u niego ostatnio, ale poza mocną i zasłużoną krytyką mogę sobie też przypomnieć 2 mecze jak Tuchel niespodziewanie na niego znów zaczął stawiać i wtedy pokazał się z dobrej strony. Niestety dla niego później przyszedł uraz, który go wykluczył z kilku ważnych meczów - akurat w momencie gdy od 2-ch lat zagrał chyba najlepsze 2 spotkania (...).
Zobaczymy co będzie dzisiaj. Kluczowe by sobie przestawił w głowie, że to nie jest zabawa i był mega skoncentrowany. I ciekawe czy znów zagra na lewej obronie, czy po ostatnim jego "popisie" jednak będzie to pozycja jako lewy, bądź bardziej ofensywny pomocnik.
09.06.2024 14:41
Najlepszy wiek dla piłkarza i minimalnie 3 sezony topowe przed nim, a taki Pirlo, Modric, Seedorf to zdecydowanie najlepiej grali już po 30-tce i mówię tu o wielkich turniejach, czy Lidze Mistrzów.
Widziałem jego kilka meczów i za każdym razem gracz pod wieloma względami idealny dla wielu drużyn, przy którym inni mogli by mieć "łatwiejsze" granie - dobry, odbiór, dobry przerzut, wygrywa pojedynki o górne piłki.
A kogo my potrzebujemy jak nie graczy właśnie od razu w prime time swojej kariery?
Nie jestem zwolennikiem 19-24 latków, którzy Bayernowi nie potrafią dać tyle co jeden dobry przerzut z wizją i wyczuciem gry, czy odpowiednie przerwanie akcji w odpowiednim momencie.
Poza tym liczę, że to gracz, który może zapewnić odpowiedni balans i zrozumienie w drugiej linii, czego ostatnio bardzo brakuje.
09.06.2024 14:32
Chyba, że 4-3-3 i Kimmich jako półprawy.
09.06.2024 14:22
A Portugalia? Z całej kadry nie znajdziesz tam chyba słabego gracza, u nich najsłabszymi graczami wydają się Semedo i Pepe.
Silva-Fernandes-Ramos-Felix-Leao-Jota-Neto-Conceicao-CR7 taki mają wybór w przodzie.
Dla mnie zdecydownie silniejsi niż Holendrzy, choć to czysto teoretycznie.
09.06.2024 12:28
Nubel poza kadrą.
07.06.2024 12:26
@hoven tak, chodziło tu o talent i konkretne predyspozycje w porównaniu do innych (bardzo nieliczni mają taką szybkość, taki refleks, tak dobry wyskok, tak szybką nogę);
I właśnie o to ja osobiście mam wielki ból... Myślę, że nie tylko ja.
Tak, Krkic też zaczynał naprawdę jako top na tle innych w Europie (...).
Co nie zmienia faktu, że może wystarczy, że coś mu znowu przeskoczy w głowie i się ogarnie. Dla mnie sprawa jest prosta. To mentalnie dzieciak, którego spotkało zbyt dużo w zbyt krótkim czasie. Chciałby dalej grac na konsoli a nie ciężko trenować i być lepszym. Sam nie wie, czy chce grac na lewej obronie, czy chce grać w Bayernie czy w Realu, czy chce mieszkać w Monachium, być z tą partnerką itd.
06.06.2024 23:55
@Reeken89 czemu od razu mowisz, że ktoś się nie zna? W sensie Ancelotti czy Kompany, bo go chcą?
Mamy chwalić gościa jak gołym okiem widać że przegrywa pojedynki, których nie powinien przegrywać???
Cofnij się do moich komentarzy powyżej i zrozum o czym jest krytyka.
Nikt tu nie pisze, że gość nie ma talentu, wręcz przeciwnie. I o to właśnie się rozchodzi... Ale tak jak mecze trzeba oglądać by rozumieć piłkę, tak komentarze trzeba czytać, by rozumieć dyskusję.
06.06.2024 23:37
To trolling, tak? Jakby...
Nic dodać, nic ująć.
Jakby spadł but kibicowi <-> a jakby Bayern czy Kanada straciła bramkę.
Czekaj, dwie bramki? Trzy?
---------- -------------- ---------------
Pomijając czy ktoś ogląda mecze i umie coś dostrzec i wyciągać wnioski...
To jest czyste wkurzenie, a nie "jazda po jak piszesz Daviesie". Wkurzenie o to, że jeden z największych talentów jakie widzisz na swoje oczy (a widziały już wiele w piłce) reprezentuje poziom gorszy od Bundesligi...
06.06.2024 23:31
@Reeken89 nie wiem jaka jest twoja wiedza o tym jak rozwijają się lub nie piłkarze i co dzieje się z ich karierami;
piłkarz to nie tylko talent czy drybling i szybkość. Phonzie od wielu już bardzo długich m-cy wyraźnie w Monachium czuje się nieszczęśliwy, jest samotny i jedyną pożywką jest dla niego czas spędzany z Musialą (tylko że Jamal już dojrzał i Alphonso został sam);
gość nie wygląda na poważnego profesjonalnego piłkarza - z umiejętnościami i predyspozycjami, które ma nie powinien dać się ogrywać nikomu, a ciężką pracą mógłby stać się najlepszym lewym obrońcą na świecie;
natomiast Phonzie w głowie to jeszcze totalne i do tego zagubione dziecko. zagubione w życiu - życie z partnerką i przyjaciółmi (o czym publicznie wspominał, że ma problemy i nikt mu w tym nie pomaga), zagubiony, bo z niczego dostał od razu miliony (odkryty przez Bayern jako nieznany piłkarz w Europie, między innymi dzięki któremu zdobyliśmy z Flickiem to co zdobyliśmy...), zagubiony na boisku, bo on chciałby może grać wyżej, a może w Realu?
Jak dojrzeje do roli poważnego profesjonalnego piłkarza, to może Ci którzy mają 2-3x mniejszy talent od niego nie będą go objeżdżali... Być może pomoże mu Kompany, być może zmiana otoczenia na Hiszpanię. Kochałem go całym serduchem, ale ile można czekać na to aż dojrzeje (...)
Dziś mnie serce bolało jak widziałem, ze po raz kolejny stoi dwa metry od piłkarza wrzucającego piłkę, że po raz kolejny daje się zrobić "na raz". że po raz kolejny nie kontroluje linii spalonego i gra jakby był pozycję wyżej na wakacjach (...)
06.06.2024 23:14
@MsM "a Davies jest w tych sytuacjach JEDYNIE zamieszany".
No tak. z pamięci, bo nie będę przewijał bramek:
1) Krycie i doskok na radar - dał wrzucić piłkę będąc 2 m od Frimponga
2) On kontrolował i wyznaczał linię spalonego będąc najbliżej akcji... i oczywiście wyszedł za wysoko... później gonił, gonił i... Gol.
3) Dał się ograc na raz.
No faktycznie - CAŁA OBRONA słabo (co jest faktem, ale nie o tym...) tylko Davies - jedynie tylko "zamieszany". Zamieszany to on jest kasą, partnerką i sytuacją w Monachium (...).
p.s. 1 i 2 gol mogłem pomylić kolejnością, do sprawdzenia na skrócie.
06.06.2024 22:48
Ja osobiście jestem mega wkurzony widząc tak ogrywanego Phonziego, bo gość ma wszystko (miał???) by nie dać się tak ogrywać. Pamiętam jak wchodził jako debiutant i okazywało się, że jakikolwiek kozak nie stal na przeciwko niego, to Phonzie skakał wyżej, wyprzedzał, wsadzał sprytnie nogę tam gdzie trzeba, ratował nas wracając przez 45 metrów totalnym sprintem i doganiając nie byle kogo, bo np. Sona... A teraz??? Nie umie się ustawiać, przegrywa większość pojedynków w defensywie, jest spóźniony, nie odbiera sprytnie piłek...
Chyba każdy widzi różnicę (...). Źle mi z tym, bo kochałem gościa całym serduchem jak się pojawił (...).
06.06.2024 22:42
Jeszcze robią turnieje szkoleniowe i wymiany graczy na całym globie typu World Squad.
I tu działają przy tym piłkarze związani wcześniej z Bayernem.
06.06.2024 22:37
Potwierdza to dzisiejszy mecz Kanady z Holandią.
Phonzie jest tak rozkojarzonym dzieckiem na boisku, że ciężko mu ogarnąć ustawienie.
Ogólnie umiejętności ma, bo to co robił, jaki ma wyskok, przyspieszenie, reakcję czy szybką nogę stawia go w uprzywilejowanej pozycji... Trzeba naprawdę się starać w jego przypadku, by wyglądać na tak "ociężałego" jak to ostatnio weszło mu w nawyk... Przykro się na to patrzy.
Tu trzeba nim porządnie wstrząsnąć. Za dobrze miał w Bayernie...
06.06.2024 22:33
Dziś gra jako typowy lewy obrońca, przynajmniej od 47 minuty jak zacząłem oglądać ;)))
06.06.2024 22:26
@Reeken89Chyba jazda uderzać teraz na ciebie - to raz.
Dwa, to źle znać się na piłce w komentarzach na stronie piłkarskiej?
Chyba w twoim przypadku to źle nie być znawcą i się bezpodstawnie wypowiadać nie oglądając meczów.
Trzy - ortografia.
06.06.2024 22:26
@Reeken89 oglądasz??? Tak myślałem.
I tacy goście komentują (...) bez podstaw, odniesień.
Do czego ty w ogóle pijesz w tych swoich komentarzach?
Jak nie oglądasz to nie komentuj - proste, albo sobie stwórz osobny wątek dla siebie i swoich wydumanych teorii.
06.06.2024 22:19
@Reeken89 bezlitośnie jest ogrywany. Oglądasz czy piszesz sprzed spaghetti w kuchni bez ekranu?
Frimpong i Malen sobie wiatrak z niego robili/robią.
06.06.2024 22:14
EDIT!!!! 64 minuta, nasz Phonzie dał się ograć po raz kolejny w banalny sposób i co???
3-0. Wszystkie bramki na konto Daviesa.
06.06.2024 22:11
Włączyłem mecz Holandia-Kanada w 47 minucie przy wyniku 0-0... W 57 minucie 2-0 dla Holandii i dwa błędy zgadnijcie kogo... Alphonso 2x jak zwykle zachował się totalnie jak dzieciak na wakacjach!!!
To woła o pomstę do nieba. Ten gość wygląda gorzej niż nasz Tymek Puchacz.
06.06.2024 22:10
@hoodykr jeśli tak to traktujesz to jasne, ale tutaj od razu peany, że to wybitny i zjada wszystkich z czym zupełnie się nie zgadzam; mnóstwo pracy przed nim.
Porównuje, bo dla mnie nieważne czy ktoś jest debiutantem czy ma 37 lat - musi reprezentować odpowiedni poziom i być gotowy na półfinał LM - co z tego, że debiutant?
Jeśli nie jest gotowy na grę w Bayernie to wypożyczyć. Yamal, Cubarsi, Camavinga jakoś starsi nie są, a nie zagrali 19. spotkań z ławki. Taki Vini Junior też niewiele starszy.
Życzę mu wszystkiego dobrego i wielu sezonów top, ale gość jeszcze nic nie pokazał.
3-ci raz napiszę -> niech zagra jeden sezon chociaż.
Nad Telem też wszyscy piali i każdy by nim grał 90 minut, a jakoś nie widzę by był lepszy od tak krytykowanego tu Gnabry'ego niesłusznie wyśmiewanego.
06.06.2024 15:24
@siudrak0 nie widzę tej deklasacji zupełnie. Pisałem wyżej - w czym zdeklasował.
Błędami z Lazio? Że go infekcja na ponad m-c pokonała? Że zagrał 19 meczów wchodząc z ławki?
To jest deklasacja?
Tutaj widzę jak młody jakiś się pojawi i potrafi celnie podać to szał jest :D Alaba z obrony lepiej - skuteczniej - rozgrywał niż Pavlo.
Tak samo nie widzę by Tel był narazie lepszy niż Gnabry, szczególnie jeszcze jeżeli chodzi o grę kombinacyjną, ustawianie się i skuteczność.
Niech zagra jeden sezon, będziemy wiedzieć na czym stoimy.
06.06.2024 13:21
@hoodykr dla mnie jedyne na co zasłużył to na szansę pokazania się.
Gdyby taki Javi i Schweinsteiger byli w Klubie to co byś zrobił z Pavlo?
Bo ja bym wypożyczył...
Tak jak pisałem powyżej - niech zagra gdzieś jeden sezon, zobaczymy na czym stoimy. Dla mnie szału nie ma.
06.06.2024 13:10
@hoodykr ok, trzymając się suchych faktów obiektywnie rzecz biorąc wyargumentowałeś to na korzyść Motty.
Subiektywnie cenię bardziej Kompany'ego, a już na pewno nie będę kogoś hejtował lub umniejszal osiągnięć, bo z Burnley spadł z Premier League (vs nie spadłem z Genoą z Serie A lub ze Spezią 0,98 pkt na mecz)
Umówmy się - każdy wiedział, że spadną (Burnley) jakby ich utrzymał zrobiłby kolejny cud. Ale to już subiektywnie ode mnie.
06.06.2024 13:02
@hoodykr dodaj do tego wyniki Chelsea i tego że żaden z tych graczy się u nich nie sprawdził.
Jaka by nie była u nas krytyka to jednak mieliśmy półfinał Ligi Mistrzów w którym przegraliśmy z Realem Madryt i to też lekko kontrowersyjnie...
06.06.2024 12:57
@hoodykr przyznaję, że jest to rysa - fakt, ale raczej nie sądzę by Motta się z Burnley utrzymał ;D
Ck on tam wcześniej prowadził te 2 sezony? Coś zrobił? Aaa... Nie spadł z Serie A ;)))
Przyznaj, że liga gdzie Inter wygrywa z blisko 20pkt przewagi i w 3-6- zespole grają Polacy w składzie to nie jest to poziom wybitności.
Dla mnie na tym etapie porównywalnie i Motta w angielskiej zupełnie by sobie nie poradził.
A mówię tu o hejcie jaki się wylał na Kompany'ego (...)
06.06.2024 12:51
Czym nakrył? Błędami z Lazio?
19. meczami z ławki?
A może asystami?
A może tym że infekcja go wyeliminowała na ponad m-c z gry w decydującym momencie sezonu?
Gość na taki klub jak Bayern to powinien być 3-4 w kolejce max.
Niech zagra cały sezon gdzieś to będzie można będzie się wypowiadać.
06.06.2024 12:45
No ludzie kochani... Gość zagrał 19 meczów w Bayernie z tego dużo z ławki i dostał profesjonalny kontrakt ok.
Rozumiem, że chcemy mu dać miłość i go wynagrodzić dodatkowo, ale z tym że zasłużył itd. to bym nie przeginał.
Zaraz będzie dostawał tyle co Musiala.
A co ten Pavlo niby zrobił? Tuchel go wstawił i gość się sprawdzał i wypadł na najważniejszą część sezonu.
Do tego słabo wygląda w obronie.
Przy kadrze i formie na miarę Bayernu taki gość szedł by na wypożyczenie.
Życzę mu wszystkiego dobrego i by mnie "olśnił" zarówno w przyszłym jak i kolejnych sezonach.
06.06.2024 12:42
@hoodykr a awans z Burnley z Championship pominąłeś? Po jednym sezonie mają z osiągnięciami i nic więcej. Ale faktycznie ładnie to w Bologni poukładał, Juventus bezpośrednio do ostatniej kolejki rywalizował z Bologną i Atalantą o miejsce w lidze 3-5.
Ale na ostatnie 5 meczów Bologna strasznie potraciła punkty.... 3 remisy i porażka i tylko jedno zwycięstwo.
Mówimy też o lidze gdzie Inter wygrał z prawie 20pkt przewagą nad drugim zespołem... A poziomem to grywa w zespołach 3-5 po jednym reprezentancie Polski w polu i prawie po jednym bramkarzu.
06.06.2024 12:19
City Gvardiola też za 90mln kupiła i jeszcze Akanjiego, nie wiem czy ktoś jeszcze...
Tylko widzicie. Tam przebiega to dość płynnie. Dlaczego?
Bo jest kontynuacja myśli i zarządza tym Pep, a nie 10 zarządzających zmieniających ciągle Trenera i graczy bez całościowej wizji (...).
W międzyczasie Pep szukał rozwiązań cofając nawet Rodriego, wykorzystując Ake, odpuścił Zinchenko i Cancelo. Przesunął Stonesa. Jest wizja? Jest płynność? Chciał Rodriego? Chcniał Akanjiego i Gvardiola?
Klopp też swego czasu chciał Van Dijka to jak z Southampton przechodził za taką sumę to wszscy się łapali za głowę...
Problem leży w całościowym zarządzaniu, zwalnianiu Trenerów i nieustającym bezproduktywnym kole i marnotrawieniu pieniędzy.
06.06.2024 12:15
@Skobry nieno... Chelsea chyba nikt nie przebije ;)))
Chyba, że akurat w defensywie jakimś cudem załapali się na graczy "za free".
06.06.2024 12:08
@hoodykr swoją drogą spójrzcie na karierę trenerską Thiago Motty i jakoś tego ruchu do Juventusu tak wszechobecnie nikt nie hejtuje jak u nas pojawił się Kompany.
A w czym niby Motta miałby być lepszy dotychczas od Vincenta?
Ktoś coś?
06.06.2024 12:06