Oby Bayern nie popadł w nijakość, jak reprezentacja Niemiec. Właśnie wykolegował się z sezonu Neuer, zwyżka formy Bayernu związana była ze wzrostem jakości Moutinga, a to nie jest sprawdzona jakość na cały sezon. Może być bardzo ciężko z PSG, a w lidze, jak to w lidze, pewnie mistrzostwo Bawarczycy tradycyjnie odhaczą
11.12.2022 10:17
Absolutna kompromitacja Niemiec i Flicka. Można mnożyć tłumaczenia, ale Flick miał czas by ułożyć swój zespół, który miał mocne personalia. Zamiast tego otrzymaliśmy mdłą wersję teamu, który nie dominował na rywalami w stylu typowym dla tego kraju sprzed lat. Rozmemłany, niezborny z niepewną defensywą, lukami w formacjach i chimeryczny.
Fatalny rozdział w karierze Flicka.
01.12.2022 23:33
Niemcy powinni spokojnie ograć Kostarykę w 3 kolejce. Przecież nie można liczyć na awanse bez wygrania meczów. Już nawet teraz poziom prezentowany przez Niemców średnio licuje zarówno z ich historią mundialową, jak i jakością składu.
Panie Flick, bez wymówek
28.11.2022 23:07
@Panczo
Patrząc na składy przesłanek nie ma żadnych, ale z jakiegoś powodu, Argentyna ograła Brazylię w Copie i to Messi ze spółką sięgnęli po to trofeum. W 1 meczu trzeba przyznać, że Albicelestes mieli maximum pecha, a Saudyjczycy niespotykaną skuteczność. Takie rzeczy się raczej często nie zdarzają.
Może Argentyna zjechała z formą i ma apogeum za sobą, ale poczekałbym do meczów z Meksykiem i Polakami.
24.11.2022 22:10
Niemcy jak Argentyna, mając totalną dominację, rywala na łopatkach i wiele sytuacji, dali radę schrzanić dobre 70 minut i zaskoczyć się nielicznymi atakami rywali.
Gość w restauracji miał już się zabrać za mięso na talerzu, a tu niespodziewanie mięso zaczęło zjadać gościa.
Odwrócone role musiały być bardzo bolesne.
23.11.2022 22:38
To po wygraną Herr Flick, i w pierwszym meczu i w turnieju.
23.11.2022 13:16
Żenujący gospodarz turnieju, to i żenujący zespół, który wystawił. Dużo walorów cyrkowych jak na razie. Oczywiście oprócz mafijnych.
20.11.2022 20:50
I z takim podejściem można sięgać po sukcesy oraz stawać się lepszym
16.11.2022 23:30
Kanada na MŚ brzmi dość abstrakcyjnie. No ale jeśli ma się takich grajków jak Davies, to zdziwienie jest mniejsze
16.11.2022 23:29
Swoje legendy należy szanować
16.11.2022 23:28
Jeszcze jego tu brakowało
15.11.2022 09:37
Przyszły zwycięzca Złotej Piłki
13.11.2022 15:42
Fajnie Pep rozwinął jego umiejętność rozgrywania
11.11.2022 20:27
On jest wręcz objawieniem ostatnich tygodni
11.11.2022 20:27
Zakończyć w dobrym stylu, stawiając wykrzyknik!
11.11.2022 20:26
Kibice wiele wybaczą zawodnikom Bayernu jeśli wyeliminują PSG. Wylot z LM w 1/8 spowoduje, ze więcej zawodników trafi na celownik krytykujacych
09.11.2022 10:54
Dominuje 3.0, a to zaskakujące biorąc pod uwagę rozmiary zwycięstwa
09.11.2022 10:53
Akurat tuż przed turniejem. Niektórzy mają pecha w życiu
09.11.2022 10:51
Nie, no Bayern tak grający jak w ostatnich meczach, to naprawdę i porywa, i imponuje i chce się oglądać.
Brawo chłopaki, jestem pod wrażeniem i dzięki za super widowiska
08.11.2022 22:40
Kiepskie wiadomości i dla Bayernu i dla PSG. Trudno wskazać faworyta, ale wydaje mi się, że jako zespół lepiej prezentuje się obecnie Bayern. W PSG ofensywne trio gra nieco odseparowane od reszty zespołu.
Ale do lutego jest szmat czasu, więc kto wie w jakiej formie będą zawodnicy po MŚ.
07.11.2022 12:33
Ważne żeby podtrzymać dynamikę gry zespołu. Po naprawdę niemrawym etapie sezonu, Bayern odpalił.
Julek, wiosną to ma chodzić tak samo jak w tej chwili.
04.11.2022 19:40
Podobnie jak z Barcą, Bayern powinien podejść do swojej roboty profesjonalnie i pokazać Włochom miejsce w szeregu.
01.11.2022 11:21
Czyli jednak może ta seria niefortunnych remisów to był pewien etap w realizowaniu pomysłu na zespół? Na razie można się cieszyć, że Bayern wyszedł z kryzysu, jednak z ogłaszaniem, że wszystko jest na właściwych torach może należy poczekać.
W każdym razie nie ma na co narzekać obecnie
29.10.2022 21:16
Bayern ma dzisiaj przetarcie przed meczem ligowym. Barca dziś odgrywa rolę statystów - Xavi jest nieustannie weryfikowany negatywnie w Europie.
26.10.2022 22:46
Julian odrobił zadanie domowe - Barca dzisiaj jest bezradna. Jak ganiłem Julka to ganiłem, ale dziś zasługuje na pochwałę
26.10.2022 21:39
Union, Freiburg, Hoffenheim w pierwszej czwórce? Co to za Bundesliga jest?
16.10.2022 21:35
Bayern słabo wygląda w tabeli, ale rywale są zbyt słabi by nie zacząć gubić punktów.
09.10.2022 22:07
9 kolejek i Bayern z całą pewnością nie jest liderem. No Julian, ładnie panu idzie.
08.10.2022 21:21
Potencjalny rywal do walki o 1 miejsce w grupie, czyli Barca eliminuje się sam. Tym bardziej można docenić łatwość, z jaką Bayern ograł Inter na wyjeździe. Zastanawia mnie tylko jak VAR nie zauważył w powtórkach ręki zawodnika Interu w polu karnym, ale to już pozostanie ich słodką tajemnicą.
04.10.2022 23:08
Gdzieś ta koronazaraza jeszcze się odzywa raz po raz. Może już nie na taką skalę, lecz tu i ówdzie kogoś skosi.
01.10.2022 23:23
Nie lubię głosowania na siłę na swoich, ale tym razem Musiala wyważył drzwi z futryną. Obok Pedriego z Barcy, wg mnie najciekawszy gracz młodego pokolenia. Obaj młodzieńcy mają wielki wpływ na poczynania swoich zespołów.
01.10.2022 23:22
Praktycznie zakrył brak Lewego, czy coś w tym stylu.
01.10.2022 22:21
To Bayern taki silny, czy rywal (z bramkarzem na czele) taki słaby? Chyba raczej to drugie.
30.09.2022 22:16
Jeszcze 70 minut i Bayern wraca na zwycięski szlak.
30.09.2022 19:20
Bayern bez napastnika - kłopotów ciąg dalszy. Mane Lewego nie zastąpi i to już wiemy. Julian ma najwyraźniej problemy z przeprogramowaniem zespołu na granie bez 9.
29.09.2022 23:01
Julian walczy o podtrzymanie swojej marnej egzystencji na fotelu trenera Bayern, w którym najwyraźniej się zapadł. Może Julek potrzebuje mniejsze krzesełko, w nieco innym klubie.
29.09.2022 22:59
Bezradny spadkiem? A cóż to za dziwna polszczyzna? Bezradny wobec spadku, a zaniepokojony spadkiem.
28.09.2022 20:45
Trenujcie trenujcie, żeby kolejny bramkarz, kolejnego rywala, nie zanotował meczu z 30 interwencjami, i meczem życia. Julek musisz
28.09.2022 14:35
Ciekawe, że w sugestiach są sami Niemcy. Takie to są właśnie te głosowania kibiców. Nie mniej jednak, Musiala pokazał się z bardzo dobrej strony. Po raz kolejny
28.09.2022 14:33
Ciekawe...
28.09.2022 14:32
I Ty Flickusie, przeciw mnie? Tak zmitrężyć 2:0? No blamaż panie Flick, blamaż.
26.09.2022 22:31
Co te Niemcy takie marne? Nagelsmann jakieś trendy wyznacza niemieckim trenerom czy co?
26.09.2022 21:53
Ja to zapiszę na konto Nagelsmanna - zepsuł trzon z Bayernu. Przed Mundialem odpoczną od Julka i nabiorą pewności siebie.
25.09.2022 20:21
Tego się nie da obronić. Ale widać w szajsowatej głowie Hoenessa, infrastruktura budowana na trupach jest do zaakceptowania.
25.09.2022 20:20
Czy ta jakość obejmuje Julka? A może to taka lekka szpila w trenera Bayernu?
23.09.2022 21:38
W sumie po co? Przecież wszystko pięknie chodzi
23.09.2022 21:37
Wirus Nagelsmanna zainfekował reprezentację Flicka. Przynajmniej nie da się zrzucić na Mane
23.09.2022 21:37
Bayern pozbył się napastnika, i okazało się, że zespołowi brakuje .... uwaga, uwaga, napastnika.
Jakie to proste.
Bardziej skomplikowane jest to, że Bayernowi może brakować też odpowiedniego trenera. Trzeba spokojnie poczekać, Julek póki co ma poduszkę, w postaci obiegowych pozytywnych opinii o jego talencie trenerskim. Jednak za chwile może się okazać, że rozbije sobie zęby o Bayern i mit o wielce utalentowanym trenerze legnie w gruzach. A może to Bayern jest aż tak specyficznym klubem?
Ja w każdym razie widzę, że Bayern idzie na powtórkę z zeszłego sezonu.
22.09.2022 09:18
Cykl Bayernu trwa. Liga mistrzów wygrana w latach: 2001, 2013, 2020. Wielkie ambicje, wielki potencjał, wielka marka, a Ligę Mistrzów Bayern wygrywa sporadycznie. Lata eksperymentowania z trenerami, ale Flicki czy Heynkessy trafiają się niestety stosunkowo rzadko.
Najgorsze, że są papiery na więcej, ale w FC Hollywood zbyt często trafiają się szkoleniowcy, których stać jedynie na zdominowanie Bundesligi.
Szkoda
19.09.2022 10:57
Julek konsekwentnie potwierdza, że wszedł w zbyt wielkie dla siebie buty, Wynik zaciemniacz po przeciętnym a momentami słabym meczu z Barcą dawał alibi, ale seria słabych wyników w Bundeslidze jest wymowna.
I to nie jest incydent. Julek wpadka - od przypadka do przypadka, nie ma ciągłości a gra to kratka. Ba, żeby to kratka była, a to nieustanny festiwal bezradności.
17.09.2022 19:51
Uwielbiałem tego zawodnika.
16.09.2022 22:12
No chyba Julek nie odwali kolejnego cyrku z wynikiem?
16.09.2022 22:11
Na zimno po 3 dniach, śmiało można powiedzieć, że Bayern osiągnął wynik, ale gra pozostawiała bardzo dużo do życzenia. Jeśli z Flickiem Bayern generował sytuację co 5 minut, to Bayern Nagelsmanna wyglądał bardzo jałowo. W meczu z Barcą padł gol z kornera po błędzie defensywy i bramkarza rywala, a drugi po przebłyski indywidualnym. Poza tym, żadnych ofensywnych schematów, pomysłów i Julek idzie kursem na powtórkę z zeszłego sezonu - zespół z wyższej półki, dobrze zorganizowany odprawi Bawarczyków z kwitkiem.
Barca w remoncie i w trakcie budowy wykreowała 4-5 sytuacji, w których mogli pytać bramkarza gdzie strzelać. A to oznacza, że defensywa była na grzybach, totalnie zagubiona i wyprowadzona w pole.
Mnie Julek dalej nie przekonuje, a wręcz upewniam się z każdym meczem, że jest za mały na tę ławkę.
Najgorsze, że takie mecze jak z Barcą zaciemniają obraz wynikiem, dają fałszywe argumenty obrońcom Nagelsmanna, a rachunek przyjdzie wiosną. W Bayernie nie widać mocy i 2:0 tego nie zmienia
16.09.2022 09:53
Wynik dla Bayernu dobry, gra znacznie gorsza. Bayern wykorzystał prawie wszystko co stworzył, Barca marnowała sytuacje na potęgę
13.09.2022 22:48
Bayern jest bardzo słabiuteńki tego wieczora. Barca nie gra jakiejś wielkiej piłki, a już powinna spokojnie prowadzić. Na szczęście Bayernu Lewy ma rozregulowany celownik.
Nagelsmanna niemoc trwa dalej. Mnożą się pytania
13.09.2022 21:51
Na korzyść Bayernu przemawiają statystyki meczów domowych w LM i długa lista kompromitacji Barcy na wyjeździe. Tyle, że czy ta Barca ma to samo DNA co poprzednie jej wcielenia?
Niechaj wygra lepszy, a ja przede wszystkim nastawiam się na pierwszorzędne widowisko, okraszone dużą liczbą goli.
12.09.2022 22:26
Zawsze wydawało mi się, że kibice Bayernu, to ludzie bardziej wyrachowani, racjonalni i opanowani, a tu proszę na stronie dramy rodem z pudelka , jakby Doda naparzała się z Wieniawą.
Jutro jest mecz, zajmijmy się meczem a nie sobą nawzajem. Od zarzucania społeczności toksycznymi komentarzami jakości nie przybędzie.
12.09.2022 21:00
Jaki jest Bayern nie do końca wiadomo, bo przeżywa męki z teamami defensywnymi, a grający inaczej Inter poległ z kretesem. Zatem zależnie od przestrzeni pozostawianych przez Katalończyków, może być Bayernowi łatwiej. Z drugiej strony, Bayernu nie przetestował jeszcze zespół z tak potężną siłą ofensywną. Lewy sam się komentuje, a Dembele w tej chwili jest lepszy, a przynajmniej nie jest gorszy od żadnego skrzydłowego Bayernu.
Na papierze wygląda to porównywalnie, ale jutro potencjalne błędy Upamecano i de Ligta mogą zostać potężnie ukarane.
12.09.2022 19:56
Nie rozumiem tematu. Lewy zrobił kawał historii w Bayernie, tutaj zyskał status gracza legendarnego, tu był 2 razy najlepszym graczem na świecie (raz okradły go żabojady, a raz uznaję, że był nr 1 ex aequo z Messim), pobił nieziemski rekord Mullera, wygrał LM i kilka mistrzostw Niemiec.
Dla mnie jakieś gwizdy to zachowanie godne frustratów z epoki mediów społecznościowych. Pod koniec Lewy był zmęczony rolą dobijaka w zespole, zarząd nie zagwarantował trenera godnego walki o LM, zwolniono wielkiego Flicka, więc Robert miał prawo czuć się zniechęcony. A w Barcy ewidentnie odżył. Po latach gdy spojrzy się na same dokonania, sprawa będzie ewidentna. Tymczasem tworzy się jakąś chorą otoczkę.
Przyjeżdża klubowa legenda, więc powinno się Lewego potraktować jak legendę.
12.09.2022 19:47
Zależnie od zaprezentowanego stylu ewentualna porażka któregoś klubu w meczu Bayern-Barca może dać powody by podważać danego trenera. Wyraźna porażka Bayernu rzuciłaby cień na możliwości trenerskie Nagelsmanna i byłaby kolejną już stratą punktów w sezonie. Wyraźna porażka Barcy dałaby argumenty tym, którzy zauważają, że Barca wygrywa, ale z nikim poważnym.
Może się też zdarzyć meczycho z prawdziwego zdarzenia, po którym bez względu na wynik, kibice obu zespołów będą zadowoleni ponieważ zobaczą bardzo dużo piłkarskiej jakości.
Mnie zastanawia który zespół zdominuje posiadanie. Spodziewam się, że żaden w znaczącym stopniu. Xavi deklaruje co prawda, że lubi kontrolę przez posiadanie, ale widać u niego tendencje do grania bezpośredniej piłki, bez przesadnego rozgrywania. Może się okazać, że Barca nie da Bayernowi aż tylu okazji do kontr jakby się można było spodziewać.
12.09.2022 13:02
Julek pikuje
11.09.2022 09:50
Barca jeszcze w tym sezonie nie była przetestowana przez klasowego rywala, a patrząc na wyczyny Bayernu to można zaryzykować smutną tezę, że Bawarczycy do grupy klasowych zespołów nie specjalnie należą.
Barca robi swoje w lidze, Bayern nie. Na korzyść Bayernu przemawia jednak to, że Barca nie postawi autobusu, choć w tym sezonie, Katalończycy potrafią się wycofać, wyprowadzając błyskawiczne kontry. Xavi wbrew temu jak genialnie rozgrywał, nie przywiązuje do klepania większej wagi, woli grę bezpośrednią Lewy jest w genialnej formie, podobnie Dembele. Świetnie rozgrywa Pedri. Pozostali zawodnicy też dojeżdżają, a formę odzyskał dołujący w zeszłym sezonie Stegen.
Gdybym miał porównać 1 do 1 to nie odważyłbym się powiedzieć, że Bayern ma lepszych zawodników, w lepszej formie.
To będzie emocjonujący i być może bardzo ciężki wieczór w LM.
10.09.2022 22:41
3 remis z rzędu. Chyba nie będzie przesadą nazwanie Naglesmanna "panem wpadką". I w zeszłym i w tym sezonie zalicza je regularnie. Kolejne rozczarowanie.
10.09.2022 19:32
Trzeci remis z rzędu czy przełamanie. Stuttgart lubi remisy
09.09.2022 21:22
Szanse są 50-50. Lewy będzie chciał Bayern pokarać. Oba zespoły lubią obecnie grać bardzo bezpośredni futbol, więc może być otwarty mecz z prawdziwą kanonadą
08.09.2022 23:42
Porównywać można, ale Messi w jego wieku i przez kilka kolejnych lat to był najlepszy piłkarz jakiego widziałem w życiu. Musiala Messim nie jest, ale talent jest wielkiego kalibru bezsprzecznie.
08.09.2022 23:41
Jeśli wygrywać to właśnie tak. Cenne 3 punkty skasowane w niezłym stylu.
07.09.2022 22:57
Sane i Coman zrobili akcję w prędkości naddźwiękowej. Defensywa Interu kompletnie nie wiedziała co się dzieje
07.09.2022 22:26
Bayern dziś pięknie dominuje i to w mecz wyjazdowym. Był czas na krytykę, ale dziś Bayern zasługuje na pochwały. Zdecydowana wyższość Bawarczyków.
07.09.2022 22:03
Plan brzmi sensownie. Zawodnik z topu, który potrzebuje wrzucić coś do gabloty z trofeami
06.09.2022 19:50
Ewentualny brak wygranej w meczu z Interem oznaczałby bardzo niefortunną serię w meczach z pominięciem Pucharu Niemiec.
06.09.2022 19:49
No to już wiemy, że samym duchem meczów się nie wygrywa
06.09.2022 19:48
@Pir5
Trudno się dyskutuje gdy ktoś sprowadza temat do absurdu. Naprawdę trzeba mieć wyobraźnię by wywnioskować z mojego wpisu, że Bayern to średniak europejski. Poza tym, ktoś tu chyba przespał okienko transferowe.
Mało merytoryki, dużo emocji, spójrz na temat chłodnym okiem
04.09.2022 18:26
Ciekawie zapowiada się konfrontacja Bayernu z Barceloną. Tak naprawdę to trudno teraz wskazać faworyta. Oba zespoły mają swoje słabostki, oba potrafią błyskotliwie zaatakować. Na pewno Barca wygląda już jak zespół kompletny, młody ale kompletny, a Lewy jest brakującym ofensywnym elementem, który w dodatku ewidentnie odżył - Robertowi uśmiech nie schodzi z twarzy.
Pamiętam, że w zeszłym roku postawiłem stówkę na wygraną Bayernu w Katalonii i odebrałem dwie. Dzisiaj nie postawiłbym jej nawet na domowy mecz Bayernu. Bądźmy realistami - układ sił po transferach letnich mocno się zmienił, w kierunku wyrównanego.
04.09.2022 15:45
Dwie szanse na problemy taktyczne z rywalem i dwa razy wpadki Nagelsmanna w postaci remisów. Nie wiem czy nie przerabiamy powtórki z poprzedniego sezonu. Za dobrze to nie rokuje, niestety.
03.09.2022 23:40
Wyniki Unionu nie wydają się dziełem przypadku, a eksperci mówią o perfekcji taktycznej tego zespołu. Wszyscy zawodnicy wiedzą dokładnie jak biegać i co robić. Jeśli tok to zdaje się, że na Bayern wyjdą z konkretnym planem na mecz.
A Julek z taktykami się męczy. Zapowiada się ciężka przeprawa, nie ma co liczyć na liczbę sytuacji z poprzedniego meczu
03.09.2022 08:51
Flicka i tak mu mu nigdy nie wybaczę
01.09.2022 10:51
Jakoś mnie ten mecz ominął, ale to z reguły formalność. Zawsze jest to okazja by dać sprawdzić się zmiennikom.
01.09.2022 10:49
Dla takich mniejszych klubów gra z Bayernem to zawsze szczególne wydarzenia. Takie mecze potem się często wspomina po latach.
01.09.2022 10:47
W takich sytuacjach zawsze prawda leży po środku: świetny był bramkarz, ale też wykończenie Bawarczyków szwankowało. Nie mniej, bramkarz rywali zagwarantował niepowtarzalne widowisko
28.08.2022 21:40
Z jednej strony trudno komukolwiek zarzucić, że przeszedł obok meczu, bo z zawodników aż dymiło, tak bardzo pałali żądzą zwycięstwa. Była intensywność, nawet wysoka jakość akcji, maksymalne dociśnięcie rywala. Z drugiej jednak strony przyjechał rywal, na którym Bayern Juliana już się wyłożył, więc martwi to, że Nagelsmann dał się okraść z punktów po raz kolejny. To Gladbach kończy wieczór z uśmiechami na twarzach, z kolei kibice Bayernu muszą dziś połknąć dość gorzką pigułkę.
Brawa dla Sommera, dziś zaprezentował arcydzieło na linii.
27.08.2022 20:46
Dużo ambicji, dużo chęci, dużo akcji, dużo strzałów, ale koniec końców wynik słaby. Bramkarz rywali wykonał super robotę, ale też trzeba przyznać, że jakość strzałów Bawarczyków pozostawiała wiele do życzenia
27.08.2022 20:29
Bicie głową w mur. Ataki dość przewidywalne i dobrych sytuacji jak na lekarstwo. Niestety "opoka" defensywy co jakiś czas musi coś odwalić w swoim stylu.
27.08.2022 19:32
Cudów już nie będzie - okienko zaraz się zamyka, a skład jest kompletny o co ważniejsze silny.
26.08.2022 23:54
Rywal idealny na weryfikację - jeśli Bayern powtórzy formę z poprzednich meczów i wygra w przekonującym stylu, można to odebrać jako dobrą wróżbę na cały sezon.
26.08.2022 21:41
Siła rywali nie ma znaczenia, dla Bayernu nie wyjście z grupy byłoby klęską. Można przewidywać, że odnowiona Barca będzie wymagającym rywalem, ale Inter to w żadnym wypadku nie jest zespół z tej samej półki co Bayern. Świetnie - weryfikacja Nagelsmanna nastąpi już jesienią. Jeśli wyjdzie z grupy w przekonującym stylu, mocno zapunktuje u mnie.
25.08.2022 19:13
Skład grupy bez znaczenia - zlać trzeba każdego. Ponadto postawa wiosną do radykalnej poprawy i trzeba celować w finał
25.08.2022 16:17
Poczekamy do wiosny, na jesień zeszłego roku też wszystko wyglądało obiecująco, potem zespół się posypał Julkowi
25.08.2022 14:16
Co ten się nachoruje ... Szkoda
25.08.2022 14:15
Możesz twierdzić, że nie jesteś, ale jednak jesteś. Na pewno Mane jest niezwykle skromnym i pokornym człowiekiem. Do tego pracowitym i dodając do tego wszystkiego wysoką jakość, jest to idealny nabytek dla Bayernu
25.08.2022 14:14
Po ostatnim meczu aż strach mówić, że to będzie wzmocnienie Bayernu.
24.08.2022 17:36
Spłaca się? Żartowałem.
24.08.2022 09:06
Czas zabytków jest w muzeum
Edytowano : 2022-08-23 20:53:17
Tzn. miejsce
23.08.2022 20:52
@DonJupp4ever
Guardiolę też oczywiście można dodać, ale nie było moim celem robienie kompletnej listy niepowodzeń Bayernu. Te 3 były ilustracją pewnej powtarzającej się sytuacji.
A Pep to Pep, kolejne "popisy" w LM już jako trenera City pokazały, że ma on tendencję do przekombinowania, więc w również okazał się przekleństwem Bayernu w tym względzie.
23.08.2022 17:52
Bayern za rzadko jest w finałach jak na klasę tego klubu. Teoretycznie mają wszystko, skład jest, obiecujący trener też. Ale gdzieś się Bawarczycy wysypują. A to sędzia nie widzi ręki Marcelo i fauli na Lewym w polu karnym i Bawarczycy wylatują po skandalicznym sędziowaniu z Realem, a to Bayern z PSG ostrzeliwuje rywali ale zawodzi skuteczność pod nieobecność Lewego, a to w dwumeczu z Villarealem trener nie dojeżdżający całą rundę wiosenną poraża brakiem pomysłu na zespół.
Zawsze coś przeszkodzi, a powinno być lepiej.
23.08.2022 13:28
@misza
Ach ta taśmowa produkcja Ozili - aż trzeba szukać w przeszłości. Ivi Lopez obrazuje Hiszpanów, którzy gdzie nie idą wyróżniają się techniką. Wypaczyłeś sens mojej wypowiedzi.
Myślę, że nasza dalsza dyskusja nie ma sensu, ponieważ, to co dla Ciebie jest wybiórcze, dla mnie jest reprezentatywne. Kwestia skali, znacznie większej w Hiszpanii. Pierwszy raz słyszę, że ktoś kwestionuje wyższość wyszkolenia technicznego w Hiszpanii. Dla mnie to wręcz niedorzeczne, ale nie będę na siłę Cię przekonywał.
Mówisz oczy zawodzą? Szkoda, że nie oglądałeś ze mną MŚ w latach 90-tych, może utemperował byś mój zachwyt nad techniką Brazylijczyków i zarzucił wadę wzroku. Od tego czasu lubię oglądać Hiszpanów i Latynosów La Lidze, ale widocznie co ja tam wiem? Pewnie sobie wmawiam ich techniczność.
I pewnie przy kolejnym meczu Bundesligi muszę założyć wielkie okulary, żeby zobaczyć to co rzekomo przeoczam, jak się dowiaduję.
Z pozdrowieniami
23.08.2022 13:21
@misza
Oceniam techniczność zawodników ligowych w oparciu o obserwacje, a nie sympatię, bo nie mam preferencji jednej ligi nad drugą. To jest kryterium miękkie, nie wiem czy są dane obiektywne określające techniczność zawodników, ale wydaje mi się, że od czegoś mamy oczy, La Liga jest fabryką techników, czego o Bundeslidze nie da się powiedzieć, choć zdarzają się Jadony Sanchezy, ale skala jest nieporównywalna.
Nie słyszałem o Niemcach masowo wyróżniających się techniką na tle innych Europejczyków, z kolei Hiszpanie brylują na tle innych nacji. Weźmy takiego Ivi Lopeza, zawodnik wręcz czaruje techniką na tle naszej Ekstraklasy i tak jest często gdy Hiszpan zmienia ligę. Patrz magik David Silva w City przez lata, czy obecnie Bernardo Silva to artyści futbolu. I o dziwo obu Silvów tempo a Anglii nie zabiło - więc moim zdaniem argumentujesz na siłę. Wybitny technik wszędzie sobie poradzi, a wręcz po okresie adaptacji zyska przewagę dzięki swojemu atutowi
Ja bym powiedział, że jak do Bundesligi trafia taki gość jak Alcantara to z miejsca technicznie miażdży konkurencję tak się wyróżnia, podobnie jest z nim w Liverpoolu. Tymczasem gdy grał w Barcy, trudno było powiedzieć czy jest nawet w top 3. swojego zespołu.
Naprawdę zadziwia mnie, że ten temat trzeba wyjaśniać. Możesz zadać mi lepsze pytanie, skąd wiesz, że w Brazylii jest więcej techników niż w Norwegii i też nie podam ci statystyk, ale chyba od czegoś masz te oczy i umiesz ocenić jak to wygląda. Nie jest tak trudno odróżnić futbol atletyczny od technicznego. Ostatnio oglądałem mecz Wolfsburg - Schalke i takiego poziomu "artyzmu" nijak z Hiszpanią nie kojarzę. A to był dość typowy mecz Bundesligi
23.08.2022 12:52
@Gladius
Kibice La Ligi wyśmialiby Twoje hiszpańskie ogóry. Oni dokładne to samo twierdzą o całej Bundeslidze, z tym, że mają za sobą wszelkie rankingi.
A mógłbyś nam przybliżyć, jak doszedłeś do wniosku, że zespoły spoza topu BL są lepsze od tych spoza topu La Ligi? Czy to nie jest tylko projekcja Twoich sympatii zamiast rzetelnej oceny?
Jeśli top La Ligi lepiej punktuje w rankingach, to dlaczego pozostałe teamy z niewiadomych powodów, nie miałyby być proporcjonalnie lepsze?
Zresztą z moich obserwacji meczów obu lig nie potwierdziłbym Twojego stwierdzenia. Niektóre zespoły La Liga z drugiej części tabeli grają fantastyczne mecze z Barcą czy Realem, czy Atletico, nie wspominając o tym, że przeciętnie piłkarz La Ligi jest na znacznie wyższym poziomie technicznym. Co do taktyki trudno powiedzieć, bo jak to ocenić? Pewnie zespoły BL są bardziej atletyczne i wybiegane (choć tu lepiej sprawdzić kilometry), ale czy aż tak by porywać się na tezę o wyższym poziomie BL?
Trudno przyjąć Twoją tezę
23.08.2022 11:16
@hoven
Ten Haag zapewne nie zrezygnuje z grania piłką od tyłu całkowicie, tylko widzi, że de Gea w wyprowadzaniu piłki jest analfabetą, więc nakazał mu wykopywać lagi. Mądry trener, który swoją filozofię z pewnością będzie zaprzęgał, ale póki co stosuje tymczasowe rozwiązania. Co ciekawe, Solskjaer był odsądzany od czci i wiary, a grał często w ofensywie kontraatakami. Teraz przyszedł jeden z najlepiej zapowiadających się trenerów na świecie, i zagrał w stylu Solskjaera. A to wskazuje na to, że widzi braki w materiale. jeszcze sporo transferów przed United, Ragnick miał rację, że należy zrobić w tym zespole gruntowny porządek i potrzeba nowej krwi.
23.08.2022 11:02
Potrzeba weryfikacji z poważnym przeciwnikiem. Naprawdę zdziwilibyśmy się gdyby te wyniki powtórzyły się w LM z silnymi rywalami.
Oby Bayern nie popadł w nijakość, jak reprezentacja Niemiec. Właśnie wykolegował się z sezonu Neuer, zwyżka formy Bayernu związana była ze wzrostem jakości Moutinga, a to nie jest sprawdzona jakość na cały sezon. Może być bardzo ciężko z PSG, a w lidze, jak to w lidze, pewnie mistrzostwo Bawarczycy tradycyjnie odhaczą
11.12.2022 10:17
Absolutna kompromitacja Niemiec i Flicka. Można mnożyć tłumaczenia, ale Flick miał czas by ułożyć swój zespół, który miał mocne personalia. Zamiast tego otrzymaliśmy mdłą wersję teamu, który nie dominował na rywalami w stylu typowym dla tego kraju sprzed lat. Rozmemłany, niezborny z niepewną defensywą, lukami w formacjach i chimeryczny.
Fatalny rozdział w karierze Flicka.
01.12.2022 23:33
Niemcy powinni spokojnie ograć Kostarykę w 3 kolejce. Przecież nie można liczyć na awanse bez wygrania meczów. Już nawet teraz poziom prezentowany przez Niemców średnio licuje zarówno z ich historią mundialową, jak i jakością składu.
Panie Flick, bez wymówek
28.11.2022 23:07
@Panczo
Patrząc na składy przesłanek nie ma żadnych, ale z jakiegoś powodu, Argentyna ograła Brazylię w Copie i to Messi ze spółką sięgnęli po to trofeum. W 1 meczu trzeba przyznać, że Albicelestes mieli maximum pecha, a Saudyjczycy niespotykaną skuteczność. Takie rzeczy się raczej często nie zdarzają.
Może Argentyna zjechała z formą i ma apogeum za sobą, ale poczekałbym do meczów z Meksykiem i Polakami.
24.11.2022 22:10
Niemcy jak Argentyna, mając totalną dominację, rywala na łopatkach i wiele sytuacji, dali radę schrzanić dobre 70 minut i zaskoczyć się nielicznymi atakami rywali.
Gość w restauracji miał już się zabrać za mięso na talerzu, a tu niespodziewanie mięso zaczęło zjadać gościa.
Odwrócone role musiały być bardzo bolesne.
23.11.2022 22:38
To po wygraną Herr Flick, i w pierwszym meczu i w turnieju.
23.11.2022 13:16
Żenujący gospodarz turnieju, to i żenujący zespół, który wystawił. Dużo walorów cyrkowych jak na razie. Oczywiście oprócz mafijnych.
20.11.2022 20:50
I z takim podejściem można sięgać po sukcesy oraz stawać się lepszym
16.11.2022 23:30
Kanada na MŚ brzmi dość abstrakcyjnie. No ale jeśli ma się takich grajków jak Davies, to zdziwienie jest mniejsze
16.11.2022 23:29
Swoje legendy należy szanować
16.11.2022 23:28
Jeszcze jego tu brakowało
15.11.2022 09:37
Przyszły zwycięzca Złotej Piłki
13.11.2022 15:42
Fajnie Pep rozwinął jego umiejętność rozgrywania
11.11.2022 20:27
On jest wręcz objawieniem ostatnich tygodni
11.11.2022 20:27
Zakończyć w dobrym stylu, stawiając wykrzyknik!
11.11.2022 20:26
Kibice wiele wybaczą zawodnikom Bayernu jeśli wyeliminują PSG. Wylot z LM w 1/8 spowoduje, ze więcej zawodników trafi na celownik krytykujacych
09.11.2022 10:54
Dominuje 3.0, a to zaskakujące biorąc pod uwagę rozmiary zwycięstwa
09.11.2022 10:53
Akurat tuż przed turniejem. Niektórzy mają pecha w życiu
09.11.2022 10:51
Nie, no Bayern tak grający jak w ostatnich meczach, to naprawdę i porywa, i imponuje i chce się oglądać.
Brawo chłopaki, jestem pod wrażeniem i dzięki za super widowiska
08.11.2022 22:40
Kiepskie wiadomości i dla Bayernu i dla PSG. Trudno wskazać faworyta, ale wydaje mi się, że jako zespół lepiej prezentuje się obecnie Bayern. W PSG ofensywne trio gra nieco odseparowane od reszty zespołu.
Ale do lutego jest szmat czasu, więc kto wie w jakiej formie będą zawodnicy po MŚ.
07.11.2022 12:33
Ważne żeby podtrzymać dynamikę gry zespołu. Po naprawdę niemrawym etapie sezonu, Bayern odpalił.
Julek, wiosną to ma chodzić tak samo jak w tej chwili.
04.11.2022 19:40
Podobnie jak z Barcą, Bayern powinien podejść do swojej roboty profesjonalnie i pokazać Włochom miejsce w szeregu.
01.11.2022 11:21
Czyli jednak może ta seria niefortunnych remisów to był pewien etap w realizowaniu pomysłu na zespół? Na razie można się cieszyć, że Bayern wyszedł z kryzysu, jednak z ogłaszaniem, że wszystko jest na właściwych torach może należy poczekać.
W każdym razie nie ma na co narzekać obecnie
29.10.2022 21:16
Bayern ma dzisiaj przetarcie przed meczem ligowym. Barca dziś odgrywa rolę statystów - Xavi jest nieustannie weryfikowany negatywnie w Europie.
26.10.2022 22:46
Julian odrobił zadanie domowe - Barca dzisiaj jest bezradna. Jak ganiłem Julka to ganiłem, ale dziś zasługuje na pochwałę
26.10.2022 21:39
Union, Freiburg, Hoffenheim w pierwszej czwórce? Co to za Bundesliga jest?
16.10.2022 21:35
Bayern słabo wygląda w tabeli, ale rywale są zbyt słabi by nie zacząć gubić punktów.
09.10.2022 22:07
9 kolejek i Bayern z całą pewnością nie jest liderem. No Julian, ładnie panu idzie.
08.10.2022 21:21
Potencjalny rywal do walki o 1 miejsce w grupie, czyli Barca eliminuje się sam. Tym bardziej można docenić łatwość, z jaką Bayern ograł Inter na wyjeździe. Zastanawia mnie tylko jak VAR nie zauważył w powtórkach ręki zawodnika Interu w polu karnym, ale to już pozostanie ich słodką tajemnicą.
04.10.2022 23:08
Gdzieś ta koronazaraza jeszcze się odzywa raz po raz. Może już nie na taką skalę, lecz tu i ówdzie kogoś skosi.
01.10.2022 23:23
Nie lubię głosowania na siłę na swoich, ale tym razem Musiala wyważył drzwi z futryną. Obok Pedriego z Barcy, wg mnie najciekawszy gracz młodego pokolenia. Obaj młodzieńcy mają wielki wpływ na poczynania swoich zespołów.
01.10.2022 23:22
Praktycznie zakrył brak Lewego, czy coś w tym stylu.
01.10.2022 22:21
To Bayern taki silny, czy rywal (z bramkarzem na czele) taki słaby? Chyba raczej to drugie.
30.09.2022 22:16
Jeszcze 70 minut i Bayern wraca na zwycięski szlak.
30.09.2022 19:20
Bayern bez napastnika - kłopotów ciąg dalszy. Mane Lewego nie zastąpi i to już wiemy. Julian ma najwyraźniej problemy z przeprogramowaniem zespołu na granie bez 9.
29.09.2022 23:01
Julian walczy o podtrzymanie swojej marnej egzystencji na fotelu trenera Bayern, w którym najwyraźniej się zapadł. Może Julek potrzebuje mniejsze krzesełko, w nieco innym klubie.
29.09.2022 22:59
Bezradny spadkiem? A cóż to za dziwna polszczyzna? Bezradny wobec spadku, a zaniepokojony spadkiem.
28.09.2022 20:45
Trenujcie trenujcie, żeby kolejny bramkarz, kolejnego rywala, nie zanotował meczu z 30 interwencjami, i meczem życia. Julek musisz
28.09.2022 14:35
Ciekawe, że w sugestiach są sami Niemcy. Takie to są właśnie te głosowania kibiców. Nie mniej jednak, Musiala pokazał się z bardzo dobrej strony. Po raz kolejny
28.09.2022 14:33
Ciekawe...
28.09.2022 14:32
I Ty Flickusie, przeciw mnie? Tak zmitrężyć 2:0? No blamaż panie Flick, blamaż.
26.09.2022 22:31
Co te Niemcy takie marne? Nagelsmann jakieś trendy wyznacza niemieckim trenerom czy co?
26.09.2022 21:53
Ja to zapiszę na konto Nagelsmanna - zepsuł trzon z Bayernu. Przed Mundialem odpoczną od Julka i nabiorą pewności siebie.
25.09.2022 20:21
Tego się nie da obronić. Ale widać w szajsowatej głowie Hoenessa, infrastruktura budowana na trupach jest do zaakceptowania.
25.09.2022 20:20
Czy ta jakość obejmuje Julka? A może to taka lekka szpila w trenera Bayernu?
23.09.2022 21:38
W sumie po co? Przecież wszystko pięknie chodzi
23.09.2022 21:37
Wirus Nagelsmanna zainfekował reprezentację Flicka. Przynajmniej nie da się zrzucić na Mane
23.09.2022 21:37
Bayern pozbył się napastnika, i okazało się, że zespołowi brakuje .... uwaga, uwaga, napastnika.
Jakie to proste.
Bardziej skomplikowane jest to, że Bayernowi może brakować też odpowiedniego trenera. Trzeba spokojnie poczekać, Julek póki co ma poduszkę, w postaci obiegowych pozytywnych opinii o jego talencie trenerskim. Jednak za chwile może się okazać, że rozbije sobie zęby o Bayern i mit o wielce utalentowanym trenerze legnie w gruzach. A może to Bayern jest aż tak specyficznym klubem?
Ja w każdym razie widzę, że Bayern idzie na powtórkę z zeszłego sezonu.
22.09.2022 09:18
Cykl Bayernu trwa. Liga mistrzów wygrana w latach: 2001, 2013, 2020. Wielkie ambicje, wielki potencjał, wielka marka, a Ligę Mistrzów Bayern wygrywa sporadycznie. Lata eksperymentowania z trenerami, ale Flicki czy Heynkessy trafiają się niestety stosunkowo rzadko.
Najgorsze, że są papiery na więcej, ale w FC Hollywood zbyt często trafiają się szkoleniowcy, których stać jedynie na zdominowanie Bundesligi.
Szkoda
19.09.2022 10:57
Julek konsekwentnie potwierdza, że wszedł w zbyt wielkie dla siebie buty, Wynik zaciemniacz po przeciętnym a momentami słabym meczu z Barcą dawał alibi, ale seria słabych wyników w Bundeslidze jest wymowna.
I to nie jest incydent. Julek wpadka - od przypadka do przypadka, nie ma ciągłości a gra to kratka. Ba, żeby to kratka była, a to nieustanny festiwal bezradności.
17.09.2022 19:51
Uwielbiałem tego zawodnika.
16.09.2022 22:12
No chyba Julek nie odwali kolejnego cyrku z wynikiem?
16.09.2022 22:11
Na zimno po 3 dniach, śmiało można powiedzieć, że Bayern osiągnął wynik, ale gra pozostawiała bardzo dużo do życzenia. Jeśli z Flickiem Bayern generował sytuację co 5 minut, to Bayern Nagelsmanna wyglądał bardzo jałowo. W meczu z Barcą padł gol z kornera po błędzie defensywy i bramkarza rywala, a drugi po przebłyski indywidualnym. Poza tym, żadnych ofensywnych schematów, pomysłów i Julek idzie kursem na powtórkę z zeszłego sezonu - zespół z wyższej półki, dobrze zorganizowany odprawi Bawarczyków z kwitkiem.
Barca w remoncie i w trakcie budowy wykreowała 4-5 sytuacji, w których mogli pytać bramkarza gdzie strzelać. A to oznacza, że defensywa była na grzybach, totalnie zagubiona i wyprowadzona w pole.
Mnie Julek dalej nie przekonuje, a wręcz upewniam się z każdym meczem, że jest za mały na tę ławkę.
Najgorsze, że takie mecze jak z Barcą zaciemniają obraz wynikiem, dają fałszywe argumenty obrońcom Nagelsmanna, a rachunek przyjdzie wiosną. W Bayernie nie widać mocy i 2:0 tego nie zmienia
16.09.2022 09:53
Wynik dla Bayernu dobry, gra znacznie gorsza. Bayern wykorzystał prawie wszystko co stworzył, Barca marnowała sytuacje na potęgę
13.09.2022 22:48
Bayern jest bardzo słabiuteńki tego wieczora. Barca nie gra jakiejś wielkiej piłki, a już powinna spokojnie prowadzić. Na szczęście Bayernu Lewy ma rozregulowany celownik.
Nagelsmanna niemoc trwa dalej. Mnożą się pytania
13.09.2022 21:51
Na korzyść Bayernu przemawiają statystyki meczów domowych w LM i długa lista kompromitacji Barcy na wyjeździe. Tyle, że czy ta Barca ma to samo DNA co poprzednie jej wcielenia?
Niechaj wygra lepszy, a ja przede wszystkim nastawiam się na pierwszorzędne widowisko, okraszone dużą liczbą goli.
12.09.2022 22:26
Zawsze wydawało mi się, że kibice Bayernu, to ludzie bardziej wyrachowani, racjonalni i opanowani, a tu proszę na stronie dramy rodem z pudelka , jakby Doda naparzała się z Wieniawą.
Jutro jest mecz, zajmijmy się meczem a nie sobą nawzajem. Od zarzucania społeczności toksycznymi komentarzami jakości nie przybędzie.
12.09.2022 21:00
Jaki jest Bayern nie do końca wiadomo, bo przeżywa męki z teamami defensywnymi, a grający inaczej Inter poległ z kretesem. Zatem zależnie od przestrzeni pozostawianych przez Katalończyków, może być Bayernowi łatwiej. Z drugiej strony, Bayernu nie przetestował jeszcze zespół z tak potężną siłą ofensywną. Lewy sam się komentuje, a Dembele w tej chwili jest lepszy, a przynajmniej nie jest gorszy od żadnego skrzydłowego Bayernu.
Na papierze wygląda to porównywalnie, ale jutro potencjalne błędy Upamecano i de Ligta mogą zostać potężnie ukarane.
12.09.2022 19:56
Nie rozumiem tematu. Lewy zrobił kawał historii w Bayernie, tutaj zyskał status gracza legendarnego, tu był 2 razy najlepszym graczem na świecie (raz okradły go żabojady, a raz uznaję, że był nr 1 ex aequo z Messim), pobił nieziemski rekord Mullera, wygrał LM i kilka mistrzostw Niemiec.
Dla mnie jakieś gwizdy to zachowanie godne frustratów z epoki mediów społecznościowych. Pod koniec Lewy był zmęczony rolą dobijaka w zespole, zarząd nie zagwarantował trenera godnego walki o LM, zwolniono wielkiego Flicka, więc Robert miał prawo czuć się zniechęcony. A w Barcy ewidentnie odżył. Po latach gdy spojrzy się na same dokonania, sprawa będzie ewidentna. Tymczasem tworzy się jakąś chorą otoczkę.
Przyjeżdża klubowa legenda, więc powinno się Lewego potraktować jak legendę.
12.09.2022 19:47
Zależnie od zaprezentowanego stylu ewentualna porażka któregoś klubu w meczu Bayern-Barca może dać powody by podważać danego trenera. Wyraźna porażka Bayernu rzuciłaby cień na możliwości trenerskie Nagelsmanna i byłaby kolejną już stratą punktów w sezonie. Wyraźna porażka Barcy dałaby argumenty tym, którzy zauważają, że Barca wygrywa, ale z nikim poważnym.
Może się też zdarzyć meczycho z prawdziwego zdarzenia, po którym bez względu na wynik, kibice obu zespołów będą zadowoleni ponieważ zobaczą bardzo dużo piłkarskiej jakości.
Mnie zastanawia który zespół zdominuje posiadanie. Spodziewam się, że żaden w znaczącym stopniu. Xavi deklaruje co prawda, że lubi kontrolę przez posiadanie, ale widać u niego tendencje do grania bezpośredniej piłki, bez przesadnego rozgrywania. Może się okazać, że Barca nie da Bayernowi aż tylu okazji do kontr jakby się można było spodziewać.
12.09.2022 13:02
Julek pikuje
11.09.2022 09:50
Barca jeszcze w tym sezonie nie była przetestowana przez klasowego rywala, a patrząc na wyczyny Bayernu to można zaryzykować smutną tezę, że Bawarczycy do grupy klasowych zespołów nie specjalnie należą.
Barca robi swoje w lidze, Bayern nie. Na korzyść Bayernu przemawia jednak to, że Barca nie postawi autobusu, choć w tym sezonie, Katalończycy potrafią się wycofać, wyprowadzając błyskawiczne kontry. Xavi wbrew temu jak genialnie rozgrywał, nie przywiązuje do klepania większej wagi, woli grę bezpośrednią Lewy jest w genialnej formie, podobnie Dembele. Świetnie rozgrywa Pedri. Pozostali zawodnicy też dojeżdżają, a formę odzyskał dołujący w zeszłym sezonie Stegen.
Gdybym miał porównać 1 do 1 to nie odważyłbym się powiedzieć, że Bayern ma lepszych zawodników, w lepszej formie.
To będzie emocjonujący i być może bardzo ciężki wieczór w LM.
10.09.2022 22:41
3 remis z rzędu. Chyba nie będzie przesadą nazwanie Naglesmanna "panem wpadką". I w zeszłym i w tym sezonie zalicza je regularnie. Kolejne rozczarowanie.
10.09.2022 19:32
Trzeci remis z rzędu czy przełamanie. Stuttgart lubi remisy
09.09.2022 21:22
Szanse są 50-50. Lewy będzie chciał Bayern pokarać. Oba zespoły lubią obecnie grać bardzo bezpośredni futbol, więc może być otwarty mecz z prawdziwą kanonadą
08.09.2022 23:42
Porównywać można, ale Messi w jego wieku i przez kilka kolejnych lat to był najlepszy piłkarz jakiego widziałem w życiu. Musiala Messim nie jest, ale talent jest wielkiego kalibru bezsprzecznie.
08.09.2022 23:41
Jeśli wygrywać to właśnie tak. Cenne 3 punkty skasowane w niezłym stylu.
07.09.2022 22:57
Sane i Coman zrobili akcję w prędkości naddźwiękowej. Defensywa Interu kompletnie nie wiedziała co się dzieje
07.09.2022 22:26
Bayern dziś pięknie dominuje i to w mecz wyjazdowym. Był czas na krytykę, ale dziś Bayern zasługuje na pochwały. Zdecydowana wyższość Bawarczyków.
07.09.2022 22:03
Plan brzmi sensownie. Zawodnik z topu, który potrzebuje wrzucić coś do gabloty z trofeami
06.09.2022 19:50
Ewentualny brak wygranej w meczu z Interem oznaczałby bardzo niefortunną serię w meczach z pominięciem Pucharu Niemiec.
06.09.2022 19:49
No to już wiemy, że samym duchem meczów się nie wygrywa
06.09.2022 19:48
@Pir5
Trudno się dyskutuje gdy ktoś sprowadza temat do absurdu. Naprawdę trzeba mieć wyobraźnię by wywnioskować z mojego wpisu, że Bayern to średniak europejski. Poza tym, ktoś tu chyba przespał okienko transferowe.
Mało merytoryki, dużo emocji, spójrz na temat chłodnym okiem
04.09.2022 18:26
Ciekawie zapowiada się konfrontacja Bayernu z Barceloną. Tak naprawdę to trudno teraz wskazać faworyta. Oba zespoły mają swoje słabostki, oba potrafią błyskotliwie zaatakować. Na pewno Barca wygląda już jak zespół kompletny, młody ale kompletny, a Lewy jest brakującym ofensywnym elementem, który w dodatku ewidentnie odżył - Robertowi uśmiech nie schodzi z twarzy.
Pamiętam, że w zeszłym roku postawiłem stówkę na wygraną Bayernu w Katalonii i odebrałem dwie. Dzisiaj nie postawiłbym jej nawet na domowy mecz Bayernu. Bądźmy realistami - układ sił po transferach letnich mocno się zmienił, w kierunku wyrównanego.
04.09.2022 15:45
Dwie szanse na problemy taktyczne z rywalem i dwa razy wpadki Nagelsmanna w postaci remisów. Nie wiem czy nie przerabiamy powtórki z poprzedniego sezonu. Za dobrze to nie rokuje, niestety.
03.09.2022 23:40
Wyniki Unionu nie wydają się dziełem przypadku, a eksperci mówią o perfekcji taktycznej tego zespołu. Wszyscy zawodnicy wiedzą dokładnie jak biegać i co robić. Jeśli tok to zdaje się, że na Bayern wyjdą z konkretnym planem na mecz.
A Julek z taktykami się męczy. Zapowiada się ciężka przeprawa, nie ma co liczyć na liczbę sytuacji z poprzedniego meczu
03.09.2022 08:51
Flicka i tak mu mu nigdy nie wybaczę
01.09.2022 10:51
Jakoś mnie ten mecz ominął, ale to z reguły formalność. Zawsze jest to okazja by dać sprawdzić się zmiennikom.
01.09.2022 10:49
Dla takich mniejszych klubów gra z Bayernem to zawsze szczególne wydarzenia. Takie mecze potem się często wspomina po latach.
01.09.2022 10:47
W takich sytuacjach zawsze prawda leży po środku: świetny był bramkarz, ale też wykończenie Bawarczyków szwankowało. Nie mniej, bramkarz rywali zagwarantował niepowtarzalne widowisko
28.08.2022 21:40
Z jednej strony trudno komukolwiek zarzucić, że przeszedł obok meczu, bo z zawodników aż dymiło, tak bardzo pałali żądzą zwycięstwa. Była intensywność, nawet wysoka jakość akcji, maksymalne dociśnięcie rywala. Z drugiej jednak strony przyjechał rywal, na którym Bayern Juliana już się wyłożył, więc martwi to, że Nagelsmann dał się okraść z punktów po raz kolejny. To Gladbach kończy wieczór z uśmiechami na twarzach, z kolei kibice Bayernu muszą dziś połknąć dość gorzką pigułkę.
Brawa dla Sommera, dziś zaprezentował arcydzieło na linii.
27.08.2022 20:46
Dużo ambicji, dużo chęci, dużo akcji, dużo strzałów, ale koniec końców wynik słaby. Bramkarz rywali wykonał super robotę, ale też trzeba przyznać, że jakość strzałów Bawarczyków pozostawiała wiele do życzenia
27.08.2022 20:29
Bicie głową w mur. Ataki dość przewidywalne i dobrych sytuacji jak na lekarstwo. Niestety "opoka" defensywy co jakiś czas musi coś odwalić w swoim stylu.
27.08.2022 19:32
Cudów już nie będzie - okienko zaraz się zamyka, a skład jest kompletny o co ważniejsze silny.
26.08.2022 23:54
Rywal idealny na weryfikację - jeśli Bayern powtórzy formę z poprzednich meczów i wygra w przekonującym stylu, można to odebrać jako dobrą wróżbę na cały sezon.
26.08.2022 21:41
Siła rywali nie ma znaczenia, dla Bayernu nie wyjście z grupy byłoby klęską. Można przewidywać, że odnowiona Barca będzie wymagającym rywalem, ale Inter to w żadnym wypadku nie jest zespół z tej samej półki co Bayern. Świetnie - weryfikacja Nagelsmanna nastąpi już jesienią. Jeśli wyjdzie z grupy w przekonującym stylu, mocno zapunktuje u mnie.
25.08.2022 19:13
Skład grupy bez znaczenia - zlać trzeba każdego. Ponadto postawa wiosną do radykalnej poprawy i trzeba celować w finał
25.08.2022 16:17
Poczekamy do wiosny, na jesień zeszłego roku też wszystko wyglądało obiecująco, potem zespół się posypał Julkowi
25.08.2022 14:16
Co ten się nachoruje ... Szkoda
25.08.2022 14:15
Możesz twierdzić, że nie jesteś, ale jednak jesteś. Na pewno Mane jest niezwykle skromnym i pokornym człowiekiem. Do tego pracowitym i dodając do tego wszystkiego wysoką jakość, jest to idealny nabytek dla Bayernu
25.08.2022 14:14
Po ostatnim meczu aż strach mówić, że to będzie wzmocnienie Bayernu.
24.08.2022 17:36
Spłaca się? Żartowałem.
24.08.2022 09:06
Czas zabytków jest w muzeum
Edytowano : 2022-08-23 20:53:17
Tzn. miejsce
23.08.2022 20:52
@DonJupp4ever
Guardiolę też oczywiście można dodać, ale nie było moim celem robienie kompletnej listy niepowodzeń Bayernu. Te 3 były ilustracją pewnej powtarzającej się sytuacji.
A Pep to Pep, kolejne "popisy" w LM już jako trenera City pokazały, że ma on tendencję do przekombinowania, więc w również okazał się przekleństwem Bayernu w tym względzie.
23.08.2022 17:52
Bayern za rzadko jest w finałach jak na klasę tego klubu. Teoretycznie mają wszystko, skład jest, obiecujący trener też. Ale gdzieś się Bawarczycy wysypują. A to sędzia nie widzi ręki Marcelo i fauli na Lewym w polu karnym i Bawarczycy wylatują po skandalicznym sędziowaniu z Realem, a to Bayern z PSG ostrzeliwuje rywali ale zawodzi skuteczność pod nieobecność Lewego, a to w dwumeczu z Villarealem trener nie dojeżdżający całą rundę wiosenną poraża brakiem pomysłu na zespół.
Zawsze coś przeszkodzi, a powinno być lepiej.
23.08.2022 13:28
@misza
Ach ta taśmowa produkcja Ozili - aż trzeba szukać w przeszłości. Ivi Lopez obrazuje Hiszpanów, którzy gdzie nie idą wyróżniają się techniką. Wypaczyłeś sens mojej wypowiedzi.
Myślę, że nasza dalsza dyskusja nie ma sensu, ponieważ, to co dla Ciebie jest wybiórcze, dla mnie jest reprezentatywne. Kwestia skali, znacznie większej w Hiszpanii. Pierwszy raz słyszę, że ktoś kwestionuje wyższość wyszkolenia technicznego w Hiszpanii. Dla mnie to wręcz niedorzeczne, ale nie będę na siłę Cię przekonywał.
Mówisz oczy zawodzą? Szkoda, że nie oglądałeś ze mną MŚ w latach 90-tych, może utemperował byś mój zachwyt nad techniką Brazylijczyków i zarzucił wadę wzroku. Od tego czasu lubię oglądać Hiszpanów i Latynosów La Lidze, ale widocznie co ja tam wiem? Pewnie sobie wmawiam ich techniczność.
I pewnie przy kolejnym meczu Bundesligi muszę założyć wielkie okulary, żeby zobaczyć to co rzekomo przeoczam, jak się dowiaduję.
Z pozdrowieniami
23.08.2022 13:21
@misza
Oceniam techniczność zawodników ligowych w oparciu o obserwacje, a nie sympatię, bo nie mam preferencji jednej ligi nad drugą. To jest kryterium miękkie, nie wiem czy są dane obiektywne określające techniczność zawodników, ale wydaje mi się, że od czegoś mamy oczy, La Liga jest fabryką techników, czego o Bundeslidze nie da się powiedzieć, choć zdarzają się Jadony Sanchezy, ale skala jest nieporównywalna.
Nie słyszałem o Niemcach masowo wyróżniających się techniką na tle innych Europejczyków, z kolei Hiszpanie brylują na tle innych nacji. Weźmy takiego Ivi Lopeza, zawodnik wręcz czaruje techniką na tle naszej Ekstraklasy i tak jest często gdy Hiszpan zmienia ligę. Patrz magik David Silva w City przez lata, czy obecnie Bernardo Silva to artyści futbolu. I o dziwo obu Silvów tempo a Anglii nie zabiło - więc moim zdaniem argumentujesz na siłę. Wybitny technik wszędzie sobie poradzi, a wręcz po okresie adaptacji zyska przewagę dzięki swojemu atutowi
Ja bym powiedział, że jak do Bundesligi trafia taki gość jak Alcantara to z miejsca technicznie miażdży konkurencję tak się wyróżnia, podobnie jest z nim w Liverpoolu. Tymczasem gdy grał w Barcy, trudno było powiedzieć czy jest nawet w top 3. swojego zespołu.
Naprawdę zadziwia mnie, że ten temat trzeba wyjaśniać. Możesz zadać mi lepsze pytanie, skąd wiesz, że w Brazylii jest więcej techników niż w Norwegii i też nie podam ci statystyk, ale chyba od czegoś masz te oczy i umiesz ocenić jak to wygląda. Nie jest tak trudno odróżnić futbol atletyczny od technicznego. Ostatnio oglądałem mecz Wolfsburg - Schalke i takiego poziomu "artyzmu" nijak z Hiszpanią nie kojarzę. A to był dość typowy mecz Bundesligi
23.08.2022 12:52
@Gladius
Kibice La Ligi wyśmialiby Twoje hiszpańskie ogóry. Oni dokładne to samo twierdzą o całej Bundeslidze, z tym, że mają za sobą wszelkie rankingi.
A mógłbyś nam przybliżyć, jak doszedłeś do wniosku, że zespoły spoza topu BL są lepsze od tych spoza topu La Ligi? Czy to nie jest tylko projekcja Twoich sympatii zamiast rzetelnej oceny?
Jeśli top La Ligi lepiej punktuje w rankingach, to dlaczego pozostałe teamy z niewiadomych powodów, nie miałyby być proporcjonalnie lepsze?
Zresztą z moich obserwacji meczów obu lig nie potwierdziłbym Twojego stwierdzenia. Niektóre zespoły La Liga z drugiej części tabeli grają fantastyczne mecze z Barcą czy Realem, czy Atletico, nie wspominając o tym, że przeciętnie piłkarz La Ligi jest na znacznie wyższym poziomie technicznym. Co do taktyki trudno powiedzieć, bo jak to ocenić? Pewnie zespoły BL są bardziej atletyczne i wybiegane (choć tu lepiej sprawdzić kilometry), ale czy aż tak by porywać się na tezę o wyższym poziomie BL?
Trudno przyjąć Twoją tezę
23.08.2022 11:16
@hoven
Ten Haag zapewne nie zrezygnuje z grania piłką od tyłu całkowicie, tylko widzi, że de Gea w wyprowadzaniu piłki jest analfabetą, więc nakazał mu wykopywać lagi. Mądry trener, który swoją filozofię z pewnością będzie zaprzęgał, ale póki co stosuje tymczasowe rozwiązania. Co ciekawe, Solskjaer był odsądzany od czci i wiary, a grał często w ofensywie kontraatakami. Teraz przyszedł jeden z najlepiej zapowiadających się trenerów na świecie, i zagrał w stylu Solskjaera. A to wskazuje na to, że widzi braki w materiale. jeszcze sporo transferów przed United, Ragnick miał rację, że należy zrobić w tym zespole gruntowny porządek i potrzeba nowej krwi.
23.08.2022 11:02
Potrzeba weryfikacji z poważnym przeciwnikiem. Naprawdę zdziwilibyśmy się gdyby te wyniki powtórzyły się w LM z silnymi rywalami.
22.08.2022 16:45