Gdyby ktoś mi powiedział miesiąc temu, że za Omara Richardsa, Chrisa Richardsa i trzydziestoczteroletniego Lewego dostaniemy 70mln + 10mln zmiennych to chyba tylko bym się zaśmiał :D
19.08.2022 00:00
Oby zagrał od pierwszych minut, wyglądał dobrze w dotychczasowych meczach i potrzebuje pozytywnego impulsu.
17.08.2022 17:57
Zastanawiają mnie ci, którzy piszą o Havertzie jako o następcy Mullera. Czy wy widzieliście kiedyś w jakim style Kai gra, jak rozumie futbol i jaka to w ogóle charakterystyka zawodnika? Ma dobrą technikę i warunki fizyczne, ale bardzo niewiele wspólnego z typową kreatywną "10", która rozdaje otwierające podania i rozrywa obronę przeciwnika na małej przestrzeni. Najprawdopodobniej Havertz jest najlepszy na fałszywej "9", jednocześnie otoczony bramkostrzelnymi skrzydłowymi, którzy zdejmują z niego ciężar strzelania bramek, bo nie jest to goleador z prawdziwego zdarzenia (12 bramek w 56 meczach PL). Gdy czuje się pewnie i drużynie idzie dobrze, to jest to bardzo groźny zawodnik, potrafi przytrzymać piłkę i dobrze odnajduje się w polu karnym, ale ma dwie zasadnicze wady: pierwsza to coś, z czym mierzy się dziś każdy ofensywny zawodnik nie mający cech skrzydłowego albo klasycznej 9, czyli fakt, że tak na prawdę nie wiadomo gdzie ma grać. Tak było z Goetze u nas, tak było z Mullerem za Ancelottiego, a potem z Coutinho. Tacy piłkarze polegający na kreatywności muszą mieć ofensywę zbudowaną wokół siebie, jak Tomek u nas obecnie, inaczej nie są w stanie grać swojej najlepszej piłki. Gdy wszystko idzie dobrze i zawodnik strzela gole gdziekolwiek nie gra to nie jest to problem, ale gdy ma zniżkę formy, zwykle przegrywa rywalizacje z gorszymi piłkarzami, którzy mają za to atuty takie jak szybkość i drybling. Drugi problem Kaia jest taki, że znika w wielu meczach, a tego się Niemcom w Bayernie nie wybacza - przede wszystkim nie wybaczają tego fani i prasa. Obawiam się, że będąc tak chimerycznym, zostałby u nas zjedzony.
Podsumowując: to NIE jest kreatywna dziesiątka w stylu Ozila, Mullera czy Musiali - Kai zaliczył zeszłym sezonie 6 asyst w 47 meczach i ostatnie podania nigdy nie były jego mocną stroną. Inna sprawa, że transfer nie musiałby być klapą - jeśli Julian chce grać dwoma fałszywymi 9, to jest to jeden z niewielu systemów, które maskują wady Havertza. Kto wie, w duecie z Mane albo Gnabrym i z doświadczeniem zebranym na wyspach Havertz mógłby wskoczyć na poziom, jakiego spodziewano się po nim w czasach gry w Bayerze.
12.08.2022 14:48
Nie wydaje mi się, żeby zamiana Sabitzera na Laimera była dobrym pomysłem (w tym momencie czyli po rozpoczęciu sezonu) - jest spora szansa, że drugi z Austriaków, podobnie jak Marcel w zeszłym sezonie, borykałby się z adaptacją i potrzebował czasu, a na tej pozycji potrzebujemy jakości od zaraz. Gravenberch to projekt na przyszłość i jemu należy się taryfa ulgowa - pozostałym pomocnikom niekoniecznie.
11.08.2022 13:53
Najlepszy moment od kariery Sule to era Kovaca, potem nastąpiło pasmo nieszczęść jeśli chodzi o zdrowie i formę przerwane ostatnim sezonem, który był przyzwoity, choć nie wybitny. Nie będzie trudno go przeskoczyć, natomiast samo przeskoczenie nie zadowoli fanów i ja też liczę, że de Ligt pokaże dużo dużo więcej.
07.08.2022 18:56
@szczebelek A za co miałby zarabiać tyle Suele, za jedną fajną rundę od czasów Kovaca? Bardzo dziwna uwaga. Co do naszych skrzydłowych to też zupełnie naturalne, zawodnicy na tej pozycji są dziś bardzo pożądani i wiele klubów w Premier League dałoby im podobną, bądź wyższą pensję z pocałowaniem ręki, nawet jeśli trudno to zrozumieć z punktu widzenia kibica.
05.08.2022 14:16
Za Sane ciągnie się status wielkiej gwiazdy, numer 10 i kwota transferu (do tego cyrki z kadrą i ta dziara na plecach...). Miał fajną jesień, był jednym z najlepszych, potem właściwie posypał się cały zespół. Na moje oko gdyby przyszedł w sposób podobny do Gnabriego (wyśmiewanego tutaj w kontekście następstwa dla Robbery) czyli za kilka milionów, jako rezerwowy Arsenalu i z pobytem w Bremie po drodze, to ani media ani fani nie wyliczaliby mu tak surowo złych występów. Serge też bywa idiotycznie nierówny, jego przewaga jest taka, że częściej odpala w dużych meczach. Dla mnie Leroy to nigdy nie był nowy Arjen i nie spodziewałem się po nim cudów, ale to wciąż fajny skrzydłowy i cieszę się, że go mamy. Myślę, że da nam jeszcze dużo radości.
05.08.2022 14:11
Depay to bardzo fajny pomysł... dla Leverkusen albo Gladbach. Ja liczę na więcej transferów takich jak Gnabry, czy Davies - wybijający się zawodnicy, którzy przychodzą bez presji wielkiej gwiazdy będąc u progu dorosłej piłki. Taki model uzupełniony pojedynczymi dużymi transferami gwiazd co kilka lat wydaje się odpowiedzią na działania prywatnych inwestorów i hype budowany przez agentów i media, za pomocą którego sztucznie buduje się renomę młodych piłkarzy (nierzadko bardzo utrudniając im drogę na szczyt).
03.08.2022 13:56
Łatwe odpuszczenie Sabitzera byłoby porażką trenera i zarządu. To klasowy piłkarz, który ma sporo doświadczenia i zna ligę - musi odpalić.
03.08.2022 13:49
Ważniejsze od systemu na papierze są zadania zawodników na boisku i to jak je interpretują. Większość ostatnich sukcesów to 4-2-3-1, ale grając w tym systemie za Juppa płynnie przechodziliśmy w 4-2-4, zwyczajne 4-4-2, czy nawet 3-4-3 gdy Bastian cofał się między stoperów, a boczni obrońcy wychodzili wysoko, tyle że działo się to naturalnie i wynikało z sytuacji na boisku. Inaczej się atakuje, inaczej się broni, zespół też częsty bywa asymetryczny. Oby Julian zdołał wypracować automatyzmy i wolę walki, w jakim systemie to drugorzędne.
28.07.2022 23:26
Jeśli chodzi o czysto piłkarską jakość to trio Lucas-Upa-de Ligt stanowi najmocniejszy środek obrony jaki Bayern miał w XXI wieku. Teraz pytanie czy uda się to uzupełnić zgraniem, odpowiednią mentalnością i stabilną formą (to ostatnie nierozerwalnie łączy się ze zdrowiem), czyli czynnikami niezbędnymi do tego, żeby potencjał przełożyć na dobre występy i wyniki.
20.07.2022 16:30
@Ivan7 Mam podobnie i to nie dlatego, że nie dostrzegam jakości Lewandowskiego. Po prostu indywidualna jakość w piłce nie robi na mnie ogromnego wrażenia, pamiętam wiele drużyn podobnych do PSG z zeszłego sezonu, gdzie talent wręcz kipiał, a wyniki były takie sobie. Lewy był kapitalny w trypletowym sezonie, potem (i przedtem) mnie drażnił. Na prawdę cieszę się bardzo na przyszły sezon,.
20.07.2022 12:31
Trochę żałuję, że nie pożegnaliśmy go już rok temu - zawodnik jest tak dobry jak jego zaangażowanie i chęć pomagania drużynie, kto wie jak ułożyłby się poprzedni sezon, gdybyśmy mieli snajpera gotowego gryźć trawę za kolegów. Do dziś wspominam Mandżu i jego występy w fazie pucharowej LM 12/13. Lewy pomimo wyższości w niemal każdym aspekcie piłkarskiego rzemiosła, dorósł do Chorwata tylko w jednym sezonie - trypletowym (to wtedy było widać, że od indywidualnych popisów bardziej interesuje go wspólny sukces). To co opisuje powyższy artykuł to katastrofa, tragiczny wzorzec dla młodych zawodników. Ugięcie się i pozwolenie zawodnikowi na odejście to bardzo zła sytuacja, ale należy pana Lewandowskiego pożegnać jak najszybciej, szczególnie że okienko transferowe dotąd układa się dla nas znakomicie i naprawdę można się cieszyć na nadchodzący sezon.
13.07.2022 15:43
Oddawanie numerów jest dla mnie zawsze czymś niefajnym, trzeba się skupić na kopaniu piłki, a nie koszulkach.
24.06.2022 16:49
Ma kontrakt, wiec ma psi obowiązek gryźć trawę za klub. Nie chce? Trzeba było nie podpisywać. Niestety sprzedawać go nie wolno, w przyszłości takie cyrki mogłyby się powtarzać. Pamiętam bęcki od Deportivo, pamiętam puchar UEFA, dlatego jeden czy dwa gorsze sezony nie robią na mnie wrażenia i tak jestem wdzięczny klubowi za wyniki w ostatnich latach. Natomiast nie pamiętam, żeby piłkarz Bayernu cwaniakował i wyszedł na tym dobrze. Do klubu kokosa z nim.
30.05.2022 16:37
Nie rozumiem komentarzy poniżej :D Przecież ta wypowiedź nawet nie jest kontrowersyjna. Bayern zatrudnił młodego trenera bez dorobku, bo uznano że nawet kosztem mniejszych sukcesów w najbliższym czasie warto zaryzykować i postawić na długoterminowy projekt. Czy to dobra decyzja? Cóż, to się okaże. Co do kontraktu Lewego to też oczywiste - Bayern to nie jest klub, który sprzedaje, taka jest nasza filozofia. Lewy ma kontrakt i jeśli Bayern uznaje go za przydatnego na murawie, to ma go wypełnić i nikt z zarządu nie musi pytać go o zdanie. Podpisując kontrakt z Bayernem zawodnik zobowiązuje się do wypełnienia umowy, zawsze to szanowałem i byłem dumny, że w klubie, któremu kibicuję, żaden piłkarz nie odważy się na cyrki i strajki, jak np. zwykło się robić w Dortmundzie.
02.05.2022 20:22
Myślę, że będzie jak z Comanem. Oby tak było, bardzo bym nie chciał Gnabriego poza Bayernem.
29.04.2022 21:43
Ten mecz to moim zdaniem pokłosie zmiany pokoleniowej - nowi liderzy jak Kimmich i Goretzka nie zawsze są w stanie podołać swojej roli (trochę jak Schweini i Lahm w 2012), Lewy wygląda na zawodnika, który bardziej jest zainteresowany ładowaniem hat tricków Augsburgowi, niż pressowaniem. Obrona jest nowa i słabo zgrana, do tego nowy trener, który musi się jeszcze dużo nauczyć. Najważniejsze to wyciągnąć z tego sezonu lekcję i zaatakować skutecznie za rok.
28.04.2022 15:38
@hoven Nie rozumiem w jaki sposób ten spór to pokazał. Mi pokazał tylko jedną rzecz - charyzmatyczny, ale konfliktowy trener nie był w stanie dostosować się do klubu. Nie mam mu tego za złe, tak bywa z silnymi charakterami, podobni są van Gaal i Mourinho. Ale nie zawsze prowadzi to do długotrwałej współpracy i tak właśnie się stało w tym przypadku.
28.04.2022 15:34
Któryś ekspert cytowany w innym artykule sugerował, że Lewandowski wyjdzie z pokoju na widok jednorocznej prolongaty kontraktu - dla mnie to jest kuriozalna sytuacja. Mam nadzieję, że właśnie taką ofertę dostanie i to nie dlatego, żeby mu zagrać na nerwach, tylko dlatego, że oferowanie długich omów 34 letnim zawodnikom brzmi absurdalnie. Wyobraźmy sobie, że Bayern daje Lewemu trzyletnią umowę na obecnych warunkach - to jest pakiet 75 mln, jeśli takiemu zawodnikowi polecą więzadła, to nie tylko zostajemy bez napastnika, ale też bez realnej możliwości sprowadzenia kogoś na jego miejsce. Nie można budować przyszłości klubu w ten sposób, że jeden wślizg przeciwnika może potencjalnie rozbić zespół na kilka sezonów.
28.04.2022 15:29
@Reeken89
>I tez nie rozumiem, że usprawiedliwia się takie transfery na bazie innych klubów, bo "oni też wyrzucali kasę w błoto".
W innych klubach też nie pracują amatorzy tylko często ludzie z doświadczeniem i dużymi możliwościami, a mimo to zdarzają im się kolosalne pomyłki. Tu bardziej chodzi o to, że wydać pieniądze to żadna sztuka, każdy duży klub może to zrobić, rzecz w tym, żeby przełożyło się to na boisko - to często bywa trudniejsze. Jeśli chodzi o Sarra i Cuisance'a to cóż, wtopy się zdarzają, w przeszłości mieliśmy i Breno i no look passa Braafheida. Chyba nie sposób uniknąć takich błędów, ważne by ustrzec się większych, które realnie blokują transfery nowych zawodników jak Coutinho, Hazard czy teraz Lukaku w Chealsea.
26.04.2022 19:01
@Reeken89 Nie rozumiem tej logiki, pomijając dziwne porównanie pełnego pakietu (350mln) z samą opłatą za transfer (30mln) to przecież "problem" Bayernu z Gravenberchem nie wynika stąd, że klub nie ma tych 30 mln, tylko potencjalnie stąd, że nie chce przepłacać. Na prawdę dziwna jest ta koncepcja, że klub nie wydaje, bo nie ma. Akurat wydać jest najłatwiej, gorzej z mądrą inwestycją, polecam zerknąć na wydatki ManU z ostatnich lat i zestawić ich inwestycje z otrzymaną czysto piłkarską jakością.
26.04.2022 17:54
@FanGraczyBayern słynne ostatnio "uznanie" :D
24.04.2022 19:03
@Piter1985 14 miesięcy? Jeśli się nie mylę, Robben podpisał ostatni kontrakt miesiąc, albo dwa przed wygaśnięciem poprzedniego. Wiadomo, był w trochę innej sytuacji (głównie pod względem fizycznym), ale nie zmienia to faktu, że zwyczaje podpisywania kontraktów są w dzisiejszych czasach kuriozalne. Jeśli obu stronom pasuje współpraca, to można się dogadać nawet dzień przed wygaśnięciem kontraktu, mało tego, można się dogadać nawet dzień PO wygaśnięciu kontraktu :)
24.04.2022 11:23
Kluczowe wydaje mi się to, że w dzisiejszym footballu niemal każdy podpis oznacza podwyżkę i masę premii. Ja myślę, że Bayern z uśmiechem przedłużyłby Lewemu kontrakt o rok na obecnych warunkach, tyle że Zahavi na coś takiego nie pójdzie. On zapewne poprosi o kontrakt na kolejne 2-3 lata z podwyżką, premią dla siebie i zawodnika. Sportowo najmądrzejszym wydaje się zatrzymać Lewego do końca kontraktu i pozwolić odejść mu (niemal 35 letniemu) za darmo. Jasne, można go sprzedać, ale w trakcie najbliższego okna transferowego skończy on 34 lata i wątpliwe, że ktoś wyłoży więcej niż 30 milionów. Po odliczeniu podatku to jest już niewiele więcej, niż 15 milionów i problem przekucia tej kwoty w następcę. Do tego sam zawodnik może odrzucać oferty czekając na wygaśnięcie kontraktu - dobrze wiemy z jakimi premiami wiążą się dziś wolne transfery, wystarczy rzucić okiem na przecieki Spiegla np. z transferu Alaby.
24.04.2022 01:18
Kiedy zatrudnia się najmłodszego trenera w lidze i daje mu pięcioletni kontrakt, to oczywiste jest, że nie chodzi o doraźny sukces w perspektywie najbliższego sezonu. Mistrzostwo i ćwierćfinał to nie jest zły wynik, chociaż z uwagi na styl i szczęście w losowaniu nikt z tego sezonu w Monachium nie może być w pełni zadowolony. Bayern znał ryzyko związane z Julianem, ja ocenię ten pomysł za kilka lat. Oby kolejny sezon był lepszy i obyśmy w nim trafili z formą na najważniejsze mecze.
22.04.2022 22:00
Wymiana pokoleniowa jest zawsze bolesna, nie ma co się łudzić, że to piękny okres dla klubu. Niejeden legendarny projekt zwyczajnie pękł przechodząc przez ten proces - wystarczy spojrzeć na MU albo Milan, albo na cyrki przez jakie przechodzi aktualnie Barca (tu przynajmniej widać światło w tunelu, ale też nie jest łatwo). Najważniejsze to realizować projekt i nie podejmować pochopnych decyzji, bo tak na prawdę dopiero za kilka lat okaże się , czy ten "nowy" Bayern zdał egzamin. Mamy młody skład, jeśli utrzymamy się w europejskiej czołówce i trochę go rozszerzymy to przyszłość powinna być dla nas ekscytująca.
17.04.2022 14:06
Real za to w tym sezonie klasycznie, w LM doświadczenie i fajny comeback, a w lidze oklep 0-4 u siebie od wstającej z kolan Barcelony.
05.04.2022 11:49
@tapczan i pewnie z 5-10 milionów bonusu za podpis :D
04.04.2022 15:51
Kimmich, Goretzka, Muller to trzon drużyny, którego niestety nie da się zastąpić. Trzeba trzymać kciuki, aby cała trójka była zdrowa, gdy przyjdą najważniejsze mecze sezonu.
03.04.2022 20:17
Patrząc na historię to te doniesienia nie są w stanie dać nam nawet wskazówki odnośnie przyszłości - Thiago czy Alaba mieli chcieć grać w Monachium, a finalnie odeszli, Coman czy Goretzka zdaniem mediów byli już jedną nogą poza klubem, a nagle przedłużyli kontrakty.
30.03.2022 12:21
Przecież on na początku wyglądał dobrze, od jakiegoś czasu gra kiepsko ale trudno tu mówić o jakimś wielkim kryzysie. Nasze gwiazdy w niedalekiej przeszłości (Gnabry, Sane, Goretzka) zaliczały dużo dłuższe okresy kopania się po czołach i nikt z zarządu nie myślał o radykalnych krokach. Niech bierze się do roboty i poprawia, mamy nową obronę i wiele rzeczy nie działa tak jak powinno.
28.03.2022 20:36
Manu będzie miał zaraz 36 lat, Lewy 34. Dla mnie mogą podpisać nowe kontrakty nawet w dniu wygaśnięcia starych, jeśli obie strony są zadowolone ze współpracy, to nie powinno być to problemem. Taki Real inwestuje prawie 56 milionów euro rocznie w statystów Bale'a i Hazarda, sam Alaba dostaje 22.5 miliona (w końcu szukał uznania). Jak widać nie tak trudno rozdawać wysokie kontrakty, gorzej z gwarancją, że zawodnicy będą grać na miarę inwestycji.
24.03.2022 23:19
Do roboty Sabi i sztab szkoleniowy, nie po to się inwestuje w zawodnika, żeby za rok urządzać jakieś dziwne targi. Gość wie jak się gra w piłkę, teraz pora to pokazać.
24.03.2022 15:45
Jedna rzecz mnie uderza: o ile nie będę komentował decyzji kontraktowych, bo będąc kibicem nie ma się wystarczających informacji, żeby coś bardzo mądrego na ten temat powiedzieć, tak uważam, że kpiną jest przy przedłużaniu umów używanie słów "szacunek" i "uznanie". Jeśli strony darzą się szacunkiem, to kontrakty załatwia się jak Scholes, Scholl, Lahm albo nawet Kimmich i wcale nie trzeba przedłużać ich przedwcześnie, gdy obie strony chcą kontynuować współpracę. Przywoływanie takich abstrakcyjnych wartości to gra agentów, którzy są najprawdziwszym rakiem dzisiejszego futbolu i trudno mi już na to patrzeć. Dogadajcie się, albo nie, ale nie mówcie mi o uznaniu i szacunku, to nie ma nic do rzeczy.
16.03.2022 12:45
@szczebelek tak jakby Negelsmann był pobłażliwy w stosunku do Upamecano... przecież on trzyma go krótko, wrzuca na ławkę po słabych występach i kiedy trzeba bez ogródek mówi o popełnionych błędach
11.03.2022 12:08
Barca jest w dosyć desperackiej sytuacji i mogę zrozumieć takie ruchy (co nie znaczy, że wyjdą na tym dobrze). Chciałbym Christensena w Bayernie, ale jeśli wierzyć medialnym doniesieniom musiałby być u nas najlepiej opłacanym stoperem. Już zarobki Lucasa są dyskusyjne, ale u niego problemem nie jest czysta jakość, a regularność, natomiast jeśli zapłacilibyśmy tyle rezerwowemu Chelsea to zwyczajnie byłby to zły interes (i potencjalna przeszkoda na przyszłość, bo wiedząc o zarobkach Duńczyka zawodnicy klasy Upamecano żądaliby ponad 15 milionów brutto).
07.03.2022 14:53
> brawa dla zarządu.
brawa za co? w Barcelonie jak słyszałem ma dostać 6 milionów netto, Bayern ma brać udział w takiej licytacji i proponować 7? To byłoby prawie 14m brutto, jak to się ma do naszej struktury płac? Litości
Edytowano : 2022-03-07 13:26:12
ps. ciekaw jaka kwota za podpis, w dzisiejszych czasach nieczęsto się to ujawnia (zwykle gdy są leaki, jakie publikuje np. Der Spiegel), a bywają to sumy na poziomie zwyczajnej opłaty za transfer
07.03.2022 13:24
Na pierwszy rzut oka nieoczywista decyzja, ale tak na prawdę wcale nie dziwna - poza Lewandowskim w radzie drużyny są sami Niemcy, a po odejściu Thiago to właśnie Kingsley jest najbardziej doświadczonym obcokrajowcem (nie liczę Lewego, który o ile się nie mylę już w BVB trzymał się z Niemcami i trudno opierać na nim kontakty np. z naszą francuską kolonią). Jaki inny obcokrajowiec mógłby zapełnić lukę po Thiago? Chyba nie Lucas, ani Phonsie.
03.03.2022 00:37
Od lat jestem fanem naszej polityki transferowej, z trenerem można prowadzić dialog i trener musi być szczery co do swojej opinii na temat kadry, ale to zarząd powinien wybierać piłkarzy, a trener pracować z tym, co ma. Model angielski z trenerem-managerem w Bayernie nigdy nie zadziała.
18.02.2022 19:27
Cóż, mamy rok 2022, piłkarze są zajechani graniem po 60 meczów rocznie i co chwilę ktoś wypada jeśli nie przez koronawirusa to prewencyjną kwarantannę, bo miał kontakt z zakażonym. Kadry (Bayernu i innych klubów) nie będą kompletne, trzeba się z tym pogodzić. Narzekanie na zarząd w kontekście transferów jest cyrkiem, wystarczy spojrzeć na inne topowe zespoły, przekonać się, że tak wygląda aktualnie piłkarski biznes i nie ma czarodziejskiego triku, który sprawi że globalne problemy znikną. Sytuację ilustruje nasz problem z pozycją 6, która w teorii jest dobrze obsadzona (chyba najlepszy na świecie duet Jo-Leon, w odwodzie Tolisso i Sabitzer, a do tego Musiala, bardziej 8 niż 6 w ofensywnym wariancie zagrać może), a kuleje niezmiernie i jest być może powodem kilku zawstydzających porażek.
16.02.2022 20:41
Thomas to gracz zespołowy, zupełnie inna pozycja i styl gry ale podobny przypadek do Busquetsa - kiedy drużyna gra kiepsko, tacy gracze nie mają co robić na boisku. To zawodnicy stworzeni do gry na topowym poziomie, niewiele zdziałają jeśli gra się nie klei. Kryzysy pod wodzą Loewa i Kovaca zbiegły się z fatalnym stylem i złym zarządzaniem całym teamem - w takich warunkach lepiej wyglądają zawodnicy, którzy opierają swoją grę na warunkach fizycznych, bo nawet osamotnieni radzą sobie dobrze w pojedynkach i mogą zrobić "coś z niczego". Thomas niestety miał ciężki czas, ale odbił się prześlicznie!
Edytowano : 2022-02-14 13:06:17
Odnośnie "wymiany pokoleniowej" w DFB to nie przypominam sobie gorzej przeprowadzonego procesu. Kiedy żegnano się z Rudim Vollerem zmiany mogły dziwić, ale stała za tym spójna koncepcja, która finalnie przyniosła rezultaty. Po 2016 roku wyglądało to na paniczne ruchy i próbę znalezienia kozłów ofiarnych w postaci zasłużonych zawodników. Finalne ustawienie na Euro 2020, z trójką obrońców i Kimmichem na wahadle było ukoronowaniem tego cyrku i najlepiej pokazywało zagubienie sztabu szkoleniowego, szczególnie gdy weźmie się pod uwagę, że niewiele wcześniej Bayern z niemieckim trzonem wygrał LM i logicznym ruchem wydawało się przeszczepienie systemu FCB do reprezentacji, zachowując role kluczowych Mullera i Kimmicha.
14.02.2022 12:59
Przede wszystkim będzie fajnie, jeśli piłkarz ściągnięty na miejsce Niklasa będzie solidny i gotowy gry i to nawet jeśli jego szczyty nie będą takie wysokie, jak szczyty Sule, dlatego że najlepszego Sule widzieliśmy od święta i żaden trener poza Kovacem (i przez krótki czas Julkiem) zdecydowanie na niego nie postawił. Pamiętam natomiast niekończącą się serię problemów z fitnessem i tymi nieszczęsnymi więzadłami. Zabawne, że dla wielu kibiców stał się on nowym Maldinim w momencie, w którym okazało się, że odchodzi (wcześniej był tylko "klocem").
13.02.2022 18:11
Gnabry ma nie mniejszy talent od Sane, a patrząc na kilka ostatnich sezonów to są siebie warci w kwestii powtarzalności. Absolutnie należy mu się wysoka pensja i zaufanie klubu (podobnie jak kop w tyłek jako zachęta do cięższej pracy i stabilizacji formy), niezależnie od trudności, z którymi aktualnie mierzy się zespół
13.02.2022 18:06
"wielkie rozczarowanie" po jednej rundzie xd coś pięknego
11.02.2022 10:48
Zawsze trzymałem kciuki za Niklasa i miałem nadzieję, że zostanie, ale nazwanie go "stabilnym" brzmi jak ponury żart :D
09.02.2022 16:57
Dla mnie jako dla kibica, który pamięta nędze z lat 2002-2012 potrójna korona z 2013 była czymś niesamowitym. Ogromnie cieszy, że powtórzyliśmy ten wyczyn osiem lat później.
08.02.2022 16:58
Nie bardzo rozumiem oburzenie kibiców, Niklas nie czuł się mocno związany z Bayernem i nie dogadał się z bossami, czasem tak bywa. Ja cieszę się, że zostaje w Bundeslidze. Podczas swojego pobytu w Monachium niejednokrotnie był krytykowany nieadekwatnie do swojej postawy (na tej stronie zwykle nazywany był klocem), ale też nigdy nie rozegrał całego sezonu jako pierwszoplanowa postać, zawsze coś było nie tak: fitness, koncentracja, kontuzje. Najlepsze chwile miał pod Kovacem, kiedy Bayern mówiąc delikatnie nie olśniewał. Szkoda, liczyłem, że zostanie, ale o godne zastępstwo nie powinno być bardzo trudno.
07.02.2022 17:18
Dokładnie, jest to też lekcja, że trener nie powinien samodzielnie decydować o kształcie składu i że znana nam z Premier League funkcja managera w Bayernie nie zadziała. Od czasu Ottmara żaden szkoleniowiec nie pracował u nas dłużej, niż 3 lata, a zawodnicy, którzy zostają u nas nierzadko na 7-10 sezonów.
Edytowano : 2022-02-03 14:20:07
*a zawodnicy zostają u nas nierzadko na 7-10 sezonów.
03.02.2022 14:19
@FanGraczyBayern A nie bierzesz pod uwagę, że to umowa pracodawca-pracownik, a nie handel ludźmi? Dopóki Serge nie łamie warunków umowy to nie można decydować o nim bez niego. Inna sprawa, że nie wyobrażam sobie, żebyśmy się z nim finalnie nie dogadali, ostatnio każde przedłużenie kontraktu to szopka. Gnabry ma ogromny talent i musi zostać.
02.02.2022 14:32
No trzeba Leroyowi oddać, że bardzo ładnie wybrnął z niefajnej sytuacji. Najbardziej medialni zawodnicy bywają zaszczuci przez media i przez chwilę bałem się, że Sane naprawdę ciężko będzie grać swoje, a tu proszę, nie obraził się, nie robił scen, tylko pracował dalej i dziś gra ślicznie. Dobry sygnał, widocznie ma mocną psychikę, co wcale nie było dla mnie oczywiste.
01.02.2022 21:29
Na pewno jest to strata jeśli chodzi o mentalność, bo Alaba wiedział jak wygrywać, był w szatni ważny i był jednym z liderów. Natomiast nasza obrona wymagała reorganizacji, to się ciągnęło latami, a jeden dobry sezon nie może przysłonić problemu - David był jego częścią, podobnie jak wypaleni Boa i Hummels. Kiedyś zrobiliśmy reset pozbywając się Lucio, a potem Demichelisa i zmniejszając rolę van Buytena, w dłuższej perspektywie wyszło nam to na dobre, oby teraz było tak samo. Poza tym każdy kto pamięta poprzednie negocjacje kontraktowe z Alabą mógł się domyślić, że kiedyś będzie z nim problem.
28.01.2022 13:31
Jedna rzecz przemawia za długą karierą Thomasa - fakt, że jego atuty opierają się na grze bez piłki. Oczywiście, z czasem będzie tracił szybkości i tak zwaną intensywność (szczególnie w pojedynkach), ale interpretacja przestrzeni i timing, a więc jego najgroźniejsza broń, nie ulega pogorszeniu wraz z wiekiem.
27.01.2022 18:28
Przede wszystkim należy odróżnić cyrkową sytuację w jakiej jest Dembele (gdzie zawodnik udaje, że chce podpisać kontrakt i przed długie miesiące zwodzi klub) od zwyczajnej profesjonalnej decyzji, która nie burzy zdrowych relacji między klubem, a pracownikiem, jak - mam nadzieję - jest w przypadku Sule. Gość wypełnia kontrakt i ma prawo go nie przedłużać, nie ma w tym nic złego i nie ma powodu posądzać go o brak lojalności wobec kolegów i trenera. Pomysły o "ogrywaniu" zawodników dla innego klubu to absurd, to nie gra komputerowa, gdzie piłkarzom wraz z liczbą rozegranych meczów rosną cyferki przy nazwisku - ważne jest, że obrona na resztę sezonu jest obsadzona i należy korzystać z zawodników, w których klub inwestuje płacąc im pensję.
24.01.2022 21:32
>"Tak lepiej oddać za darmo, i płakać że ciężkie czasy i kasy nie ma"
Widzę, że kolega wiedzę o ekonomii zdobył wymieniając się w szkole tazosami, ale nie powstrzymuje go to przed prezentowaniem swoich poglądów z niezachwianą pewnością siebie. Można się tylko uśmiechnąć i to właśnie zrobię.
24.01.2022 18:33
@ZielonyPomidor Jak się nie ma nic mądrego do napisania, to czasem lepiej nic nie pisać :) Szkoda, że Sule odchodzi, ale nie jest to duża niespodzianka. Oczywiście dobrze byłoby, gdyby ktoś kupił go przed końcem kontraktu, ale każdy kto ma świadomość jak wygląda realny zysk z transferów i zna realia rynku mógł przewidzieć, że tak się to potoczy. Jeśli chodzi o sytuacje kontraktową, to żaden klub z europejskiego topu nie jest tak mądrze prowadzony, jak Bayern, więc zakładam że Niklas po prostu chciał odejść. Trudno, Bayern nie jest klubem, który sprzedaje i powinniśmy być z tego dumni.
24.01.2022 18:04
"Zwierzęcy" głód bramek jest zrozumiały i wręcz potrzebny napastnikowi, ale w trakcie meczu, natomiast kiedy spotkanie się kończy, a zespół osiągnął swoje cele, to snajper ma obowiązek uśmiechać się od ucha do ucha i cieszyć drużynowym sukcesem, choćby strzelał i dwie bramki na sezon. Myślę, że prasa wyolbrzymia takie sprawy, ale jeśli Lewy ma psuć atmosferę w stylu Ronaldo, to powinno się go przywołać do porządku, a w najgorszym razie się rozstać. W sezonie trypletu Flicka Lewy zapomniał o osobistej ambicji i w Lizbonie grał zespołowo, wcale nie strzelając wielu goli - taki napastnik jest nam potrzebny, takich mieliśmy w najlepszych sezonach (Mandzu był taki sam). Jeszcze inna sprawa, że Lewy i tak strzela masę bramek, więc kiedy wynik jest rozstrzygnięty, trzeba budować pewność siebie takich zawodników jak np. Gnabry, któremu ostatnio brakowało stabilności.
24.01.2022 17:56
Bardzo dobra informacja!
19.01.2022 15:51
Thomas 18 asyst po 19 kolejkach :O no jestem ciekaw o ile pobije swój własny rekord, ma jeszcze 15 meczów...
15.01.2022 19:07
Super! Teraz Gnabry i w postaci kwartetu Sane-Gnabry-Coman-Musiala mamy czwórkę topowych ofensywnych zawodników zakontraktowanych na długie lata.
12.01.2022 17:34
@hoven Silva zarabia tyle samo co Coman, zaraz przedłuży kontrakt w MC i zdaniem mediów równie wiarygodnych, co te, które donoszą o pensji Comana będzie zarabiał 17m. Prawda jest taka, że ograni ofensywni zawodnicy, dobrzy w grze 1v1 są dziś bardzo pożądani i zarówno opłaty transferowe, jak i ich pensje są wysokie. Jeśli nas stać na utrzymanie Comana, to bardzo dobrze, nie jest idealny, ale zastąpić go i utrzymać poziom sportowy na skrzydłach to o wiele trudniejsza sprawa, niż się niektórym wydaje.
12.01.2022 00:10
Obecnie nasz najważniejszy gracz, klasa!
30.12.2021 12:49
Wie wszystko pewnie tylko agent Raphinii, który w dosyć popularny dziś sposób walczy o jak najwyższy kontrakt dla swojego klienta.
29.12.2021 21:54
>Guardiola dostał po Juppie najlepszą drużynę świata - poukładaną i grająca niesamowity futbol.
Teoria, że zwycięski skład wystarczy delikatnie ulepszać jest bardzo naiwna - drużyna zmienia się samoistnie, zmienia się dynamika między ludźmi, zmieniają się piłkarze i zwykle co roku potrzebny jest nowy pomysł. Bayern Juppa opierał się na R&R i duecie Basti-Javi, który posypał się zaraz po tryumfie w 2013 roku (poziom fitness tych dwóch piłkarzy już nigdy nie był taki, jak w trypletowym sezonie). Tamten Bayern miał też niewiarygodny team spirit, efekt koszmarnej porażki z 2012 roku, coś absolutnie wyjątkowego, czego nie można utrzymać. Pep nigdy nie spełnił się do końca w Monachium, był chyba za mało "niemiecki", ale bardzo rozwinął drużynę. Na pewno ma pewien udział w naszych późniejszych triumfach.
29.12.2021 15:48
brak Thomasa po prostu bawi :D transfermarkt powinien zajrzeć do własnych statystyk:
https://www.transfermarkt.com/thomas-muller/leistungsdatendetails/spieler/58358/wettbewerb/L1/saison/2021/verein/27
27.12.2021 19:26
@AdiFantasti Bayern i Hansi oglądali Sarra tylko na wideo? Przecież to nie prawda, kilka tygodni przed transferem graliśmy sparing z Marsylią, gdzie Bouna zagrał solidnie. Zobacz, tu jest skrót, gdzie widać naszego asa, którego poczynania Flick obejrzał sobie na żywo:
https://www.youtube.com/watch?v=LAlp-LVSsCQ
Oczywiście możemy tylko spekulować o na temat tego jak to dokładnie było z jego transferem, ale jedno jest pewne: rynek jest trudny i potwierdzają to nieudane transfery Sarra, Odroizoli (Real dał za niego 30mln!), Desta, czy nawet Alvesa, który w wieku 38 lat jest wciąż dla Xaviego atrakcyjną opcją. Na moje oko to fakt, że tak mocno narzeka się na Sarra pokazuje dobrą pracę zarządu - w każdym klubie zdarzają się pomyłki, a ta Bayernu jest niewielka, kiedy spojrzy się na dokonania angielskich, albo hiszpańskich potęg, gdzie ze 2 lata temu James i Bale razem w Realu kasowali chyba 40mln brutto rocznie za siedzenie na trybunach (Bale dalej robi swoje, a przykładów jest więcej, chociażby Coutinho w Barcy).
25.12.2021 22:31
@Kotarka12 napisałeś coś kiedyś na inny temat, niż Lewy :D? historia twoich komentarzy sugeruje, że chyba nie https://www.dieroten.pl/user/show/11240
25.12.2021 18:13
Przecież kilka razy było w Sport Bildzie albo TZ o tym, że Flick w obliczu braku transferu prawego obrońcy poprosiło o Sarra, bo wywarł na nim dobre wrażenie podczas sparingu z Marsylią. Pomylił się, trudno.
Dziwi mnie debata na temat oceny Hansiego - trenerów na topowym poziomie w ogóle trudno jest ocenić, ciężko powiedzieć, który jest "lepszy", albo "gorszy", bo większą rolę od obiektywnej "jakości" odgrywa dopasowanie trenera do drużyny i jej potrzeb. Carlo to świetny szkoleniowiec, a do Monachium w ogóle nie pracował. Zidane był stworzony dla Realu, ale kto wie, jak poradziłby sobie w innych warunkach. Natomiast Hansi trafił do nas w idealnym momencie, bo jego charakter, styl pracy i wartości były dokładnie tym, czego potrzebowała drużyna, ale nigdy nie pokazał, że ma pojęcie o budowie składu na lata w stylu sira Alexa Fergusona, czy Arsena Wengera. Dla mnie jest bohaterem, który wykonał swoją misję w 100%, a jednocześnie cieszę się, że zarząd nie spełnił jego transferowych życzeń. Nie każdy trener musi mieć swoją dynastię. Mourinho też chyba nigdzie nie został na dłużej, niż 3 lata, a nikt nie odbierze mu jego sukcesów.
Edytowano : 2021-12-25 18:06:06
Carlo to świetny szkoleniowiec, a do Monachium w ogóle nie pasował*
25.12.2021 18:04
Agent Raphinii szuka transferu więc info, że Bayern jest nim zainteresowany nie zaszkodzi. Oceniam szansę tego transferu na coś pomiędzy 1,5%, a 2%, wątpię żeby był w ogóle na naszej liście życzeń.
24.12.2021 23:20
Zabawne jak Hasanowi dostaje się za kilka wizerunkowych wpadek, które nijak się mają do jego faktycznych obowiązków :D Prawda jest taka, że żeby ocenić jego pracę trzeba wiedzieć trochę więcej, niż wiemy my, kibice. Wracając do Desta, to tak jak napisał tapczan - 10 milionów + bonusy brzmi ok, choć kluczem jest oczywiście cały pakiet - pensja, prowizje, bonusy etc.
24.12.2021 13:29
Havertz to jest jakaś kpina, gościowi poza tym golem w finale LM prawie nic nie idzie. Ani to "10", ani skrzydłowy, ani goleador, Tuchel pomaga mu w CFC jak może, a ilekroć odpalę ich mecz to Kai zagubiony. Jedyne wytłumaczenie to zwyczajna nuda - ludzie chcą nowych twarzy, od faktycznego wpływu na drużynę interesuje ich bardziej potencjał piłkarza, nadzieja, że właśnie patrzą na gwiazdę, która w przyszłości pokaże niezwykły futbol.
24.12.2021 01:41
Hasan dobrze zrobił, że nie licytował się o niego te półtora roku temu, mam nadzieję, że nie zmienił zdania o tym chłopaku. Za 10 milionów i z niską pensją może przyjść, w innym wypadku lepiej postawić na Stanišića
23.12.2021 14:29
Nie wiem jaki jest z nim problem, gdy gra wygląda z reguły bardzo fajnie, ale poza Kovacem żaden trener jednoznacznie na niego nie stawia i to pomimo sympatii, jaką chyba darzą Sulego tak Hansi, jak i Julian. Czy to jest fitness, czy kwestie taktyczne, nie umiem powiedzieć. Szkoda, bo zawsze trzymam za niego kciuki.
21.12.2021 19:43
@Piotrek89r Wręcz przeciwnie, po prawej stronie potrzebny jest obrońca z krwi i kości, który nie bawi się w Daniego Alvesa i nie zostawia dziur. Głównym problemem Pavarda jest brak konkurencji, ja najchętniej zobaczyłbym jeszcze jednego defensora, nie koniecznie wielką gwiazdę, ale solidnego piłkarza, który z jednej strony naciskałby na Benjiego, a z drugiej odciążałby go nie osłabiając całej linii obrony. Mając po lewej stronie tak ofensywnie nastawionych piłkarzy jak Davies czy Omar Richards powinniśmy grać nieco niesymetrycznie i trzymać się z dala od wynalazków w rodzaju Hakimiego. Tacy jeźdźcy bez głowy wyglądają fajnie w systemie 3-4-3, nie w Bayernie, gdzie obrońca musi myśleć i być dobry taktycznie. Pavard to swoją drogą bardzo niedoceniony piłkarz, gra na niełatwej pozycji i nie bardzo są na rynku zawodnicy, którzy graliby lepiej od niego.
21.12.2021 19:40
@UKU prawdopodobnie około dwunastu, każdy komentarz kolegi zaczyna się od "Lewy...", ale tak to jest w internecie :)
15.12.2021 15:31
Thomas nie przestaje zadziwiać, KRÓL!
15.12.2021 10:44
Jestem ostatnim, który obwinia zawodnika za doznane kontuzje, ale nie ma co się oszukiwać, tak silna podatność na urazy obniża wartość zawodnika w oczach osób, których pracą jest budowa kadry. Trudno opierać skład na piłkarzach takich jak Coman, czy Tolisso, bo nigdy nie wiadomo czy będzie można na nich liczyć w kluczowych momentach sezonu, dlatego wydaje mi się, że Bayern nie zechce dać Kingsleyowi pensji na poziomie topowych gwiazd drużyny i niewykluczone, że latem się z nim pożegnamy.
15.12.2021 02:41
Sane jest dla nas bardzo ważny, gra świetnie, a może być jeszcze dużo lepszy. Widzę czasem porównania do jego gry w City i dalsze narzekanie, ale w City był jeźdźcem bez głowy, którego głównym zadaniem było wygranie pojedynku na ostatnich dwudziestu metrach - Pep świetnie umie wykorzystać takich zawodników, głodnych gry, z niesamowitym odejściem, podobnie było z młodziutkim Comanem, czy wieloma skrzydłowymi w Barcelonie, jak Tello, który potem nie zrobił wielkiej kariery. Sane w Bayernie ma inne (bardziej złożone) obowiązki i moim zdaniem doskonale się w z nich wywiązuje.
14.12.2021 13:06
Real ma środek pola przypominający dawny Milan, więc z jednej strony ogrom klasy i doświadczenia, z drugiej potencjalny problem z intensywnością w stykowych meczach. Pytanie jak ułoży się sezon i czy w kluczowym momencie sezonu dopisze im szczęście. Przy drobnych problemach kadrowych i ciężkim terminarzu mogą się zapaść, z kolei jeśli los ich oszczędzi - mogą walczyć z każdym. Ja mam nadzieję, że Carlo w swoim stylu zupełnie ich zajedzie i na wiosnę będą się słaniać xd
Jeśli chodzi o dwumecz z PSG to dla mnie 50/50 - Real jest do bólu solidny, PSG natomiast zupełnie nie jest solidne, ale ma niebywały potencjał, który przy małych błędach może się dla Madrytu okazać zabójczy.
14.12.2021 12:58
Jakoś nie bardzo wyobrażam sobie środek Roca-Cuisance, jeśli Musiala nie da rady to pewnie zobaczymy coś w stylu Mullera na 6/8, a może nawet Sule jeśli będzie zdrowy. Wątpie, by Julian posłał do gry Francuza, któremu ewidentnie nie ufa.
14.12.2021 12:49
Dziwne losowanie, z jednej strony fajne, a z drugiej niewygodne - dla Julka to nowa sprawa w LM być tak zdecydowanym faworytem, RB natomiast umie grać w piłkę i jeśli w złym momencie wypadną nam kontuzje, to może być trudny mecz. Atletico się jakoś nie bałem, kiedyś niefajnie nam się z nimi grało, ale przełamaliśmy się, RB za to ma niewiele do stracenia i potrafi być groźne. Licze jednak na dobry mecz, a potem na PSG, które z uwagi na ich styl gry powinno nam pasować.
13.12.2021 19:57
@hoven Pełna zgoda, sam wspomniałem, że przy transferze zawsze jest ryzyko niewypału, natomiast Haaland jest wielką gwiazdą i nie chodzi tu nawet o jego piłkarskie atuty a hype jaki towarzyszy jego osobie. Mbappe i Haaland to najgorętsze nazwiska w dzisiejszej piłce i gdziekolwiek nie pójdą muszą mieć pod siebie ustawiony cały team, nie ze względu na kwestie sportowe ale wizerunkową wartość i to jak bardzo się cenią.
13.12.2021 12:37
Tutaj jest inne pytanie - czy Bayern chce budować drużynę wokół Haalanda, ustawić pod niego taktykę, szatnię i płace całego składu, czy to jest droga do sukcesu. Norweg jest na tym etapie kariery tak wielką gwiazdą, że inny układ nie wchodzi w grę. Wiek jest oczywiście jego atutem, ale w dzisiejszej piłce i z tym agentem trzeba rozpatrywać transfery pod kątem jednego kontraktu, zazwyczaj pięcioletniego - co będzie potem nie wiadomo. Do tego dochodzi ryzyko absurdalnie dużej inwestycji i potencjalnych problemów z adaptacją (kto wie jak Haaland dałby sobie radę w grze pozycyjnej, albo jak rozumiałby się z Mullerem, Sane czy Kimmichem). Myślę, że Bayern musiałby być zdesperowany, by po niego sięgnąć. Lewy jeszcze ze 2, 3 sezony pokopie i jest bezpiecznym źródłem goli.
13.12.2021 01:23
Vinicius ma dobry sezon, ale w Madrycie mają dla niego dużo cierpliwości, dostawał wciąż szanse, mimo że przez dwa lata wieszano na nim psy. Ogólnie dosyć podobny zawodnik do Comana, tyle że młodszy i mniej połamany, więc lepiej rokuje. Z drugiej strony Kingsley ostatnio ładnie miesza, pytanie czy to kolejny przebłysk, o którym na wiosnę nie będziemy pamiętać, czy nastąpił jakiś przełom i chłopak wszedł wreszcie na oczekiwany poziom.
12.12.2021 23:34
Z piłkarzami w rodzaju De Jonga jest problem w postaci sporej rozbieżności pomiędzy ich wartością marketingową i aktualną dyspozycją. Zawodnikowi nie wiedzie się najlepiej i wydaje się naturalne, że żeby odnaleźć się w nowym klubie będzie potrzebował czasu, a z drugiej strony po trzech kiepskich występach Bild wrzuca na pierwszą stronę artykuł o problemach z adaptacją, bo wielkie nazwisko no i oczekiwania też wielkie. Niby to tylko prasa, ale wpływa to na kibiców, na zawodniku rośnie presja i utrudnia to, co i tak nie jest łatwe. Inna sprawa, że z duetem Kimmich-Goretzka mamy w środku pomocy trochę taki problem, jak na szpicy - więcej gwiazd światowego formatu się tam po prostu nie zmieści i kiedy trzeba wzmocnić pozycję, to zostają gracze, którzy nie mają problemu z ławką, jak Sabitzer, albo piłkarze bardzo młodzi, którzy z ławki chcą rzucić wyzwanie obecnym filarom składu.
11.12.2021 14:59
Jeszcze odnośnie Barcy, Ansu Fati poza grą do końca roku - jego przypadek pokazuje, że Julian mądrze postępuje z Musialą. Jamal ma w tym sezonie 34% rozegranych minut, regularnie mierzy się z najlepszymi, jak na 18 lat świetne pole do rozwoju. Dla porównania Ansu stał się rewelacją, dostał na plecy "10" i grał komplet minut w wieku, gdzie ciało wciąż rośnie i nie powinno być zanadto przeciążane (pomijam już aspekt mentalny). No i jego sezon wygląda tak:
Podobna historia z Pedrim, ogromny talent i chcą go zajechać.
10.12.2021 13:14
Pełna zgoda, tyle że taki transfer ma sens, gdy trafia się okazja, np. koniec kontraktu; tutaj mówimy o piłkarzu, który poza Ajaxem wywiera raczej złe wrażenie, a wcale nie jest tani. W skrócie: wcale nie dziwię się zarządowi, ta operacja od początku wyglądała na ryzykowną. Barca to ryzyko podjęła i ma problem, bo wartość rynkowa chłopaka spada.
Edytowano : 2021-12-10 03:00:01
Dla porównania transfer takiego Gintera, któremu po sezonie kończy się kontrakt wygląda bardzo bezpiecznie. Nie jest to magik, ale na moje oko nie magika nam trzeba na prawej obronie, ale kogoś kto da j spokój i równowagę.
10.12.2021 02:57
@hoven no pewnie, a potem wozilibyśmy się z Emre Canem, Wernerem i jeszcze kilkoma wynalazkami w stylu Sarr (pomysł Flicka). Hansi zasługuje na pomnik w Monachium, ale to zadaniowiec, a nie trener w stylu Arsena Wengera, który rozwija kadrę z myślą o przyszłych sezonach. Przyszedł, zobaczył, zdobył, a teraz pora na kolejne wyzwanie. Myślę, że wyszło najlepiej dla obu stron.
10.12.2021 01:38
Być jednym z gorszych defensorów w tak pokiereszowanej Barcelonie to na prawdę solidna weryfikacja umiejętności. Dla mnie Dest to poziom Omara Richardsa, a może i piłkarz mniej użyteczny - Omar przynajmniej wygląda na solidnego fizycznie wyrobnika, który może odciążyć ważniejszych zawodników w meczach ze słabymi rywalami. Dest to raczej typ technika, pasuje na wahadło w troche słabszej lidze typu portugalska czy turecka. Skoro nieudany transfer Sarra tak rozpala kibiców, to nie chcę nawet myśleć jakim memem stałby się Serginio, gdyby jednak za te 25mln wylądował w Monachium.
10.12.2021 01:29
@ZielonyPomidor znamienne, że dla niektórych tutaj odpuszczenie Desta było niezaprzeczalnym dowodem na nieudolność Hasana, jednoznaczną transferową porażką. okazuje się, że to była bardzo racjonalna decyzja, tym bardziej, że chłopak tani nie był. oczywiście, fajnie byłoby żeby Pavard był opcją, a nie oczywistym wyborem na prawą obronę; potrzebna mu konkurencja, ale na moje oko wzmocnienie tej pozycji to skomplikowana sprawa, szczególnie że z ultraofensywnym Davisem na lewej stronie potrzebny nam ktoś właśnie o profilu Benjamina, bardziej wycofany, jak kiedyś Abidal przy Danim Alvesie. Zdobycie lepszego zawodnika niż Pavard albo nawet Stanisić, wybieganego i zarazem dobrego taktycznie (kluczowe na prawej obronie) może być trudne i to nie ze względu na naszą oszczędność, a biedę na rynku jeśli wziąć pod uwagę jak wysokie wymagania stawia granie na boku w topowym klubie.
09.12.2021 22:55
oby się Sabi wreszcie przełamał, tragicznie wszedł do zespołu, a przydałby się bardzo w swojej najlepszej wersji, szczególnie teraz, gdy Kimmich dochodzi do zdrowia
09.12.2021 21:14
Hansi to był bardziej motywator, właściwy człowiek we właściwym czasie, który reanimował trzon drużyny (Muller, Neuer), natomiast nie był to trener skupiony na taktyce i nie był to ktoś, kto chciałby rozwijać team przez lata. Wcześniej mieliśmy fiasko w postaci Kovaca i Carlo, a Jupp nie przepracował nawet całego sezonu, więc Coman ma prawdopodobnie na myśli czas, który minął od Pepa i nie ma w tym aż tak wiele kontrowersji.
09.12.2021 09:11
@Marienplatz Przechwytywał tak zwane "second balls", zgrywał celnie do skrzydłowych, wygrywał przebitki i główki. Wiele razy dzięki niemu udało się powstrzymać Lipsk przed przejęciem piłki. Kwestia podejścia trenera, jeśli uważa, że skrzydłowi z Mullerem są wystarczająco kreatywni, to dziewiątka może ograniczyć się do trzymania pozycji i tworzenia przestrzeni dla innych zawodników. I więcej takiej brudnej roboty weźmie na siebie Choupo, tym więcej miejsca mają pozostali ofensywni zawodnicy.
05.04.2021 15:39
Nie przekonują mnie takie takie talenty w stylu Camavingi, takich chłopaków trzeba wyłapywać na etapie juniorskim, jak było z Musialą. Jeśli się ich wtedy nie uda wypatrzeć, jeśli zdążą się już wykazać, zdobędą renomę, to rosną kwoty, rosną oczekiwania i presja na zawodniku, który się nie może spokojnie rozwijać. Co innego Vazquez który z miejsca może łatać dziury w ważnych grach i jest raczej gwarancją pewnej jakości.
04.04.2021 17:09
Na pewno nie zastąpimy Lewego 1 do 1, ale drużyna który przestaje wygrywać gdy wypadnie jeden zawodnik nie zasługuje na miano najlepszej. Jeśli wypadnie dwóch/trzech zawodników ze szkieletu Neuer, Kimmich, Muller, Lewy no to faktycznie, pech. Ale gdy wypada jeden z tych zawodników to żadna wymówka. Teraz wypada pochwalić zarząd za budowę teamu i szeroką kadrę, bo możemy zagrać z przodu czwórką Tomek, Gnabry, Sane, Coman i wciąż są na ławce zawodnicy, którzy mogą wnieść świeżość i zrobić różnicę - Musiala i Costa. Tak jak mówi Flick, to na pewno wyzwanie, ale każda drużyna się zmaga z takimi problemami, a my mamy narzędzia by wyjść z tego obronną ręką.
02.04.2021 21:29
to byłoby świetne wzmocnienie, zawodnik dobry taktycznie i fizycznie, wybiegany, doświadczony, dający spokój na dwóch pozycjach. Jego wiek jest tu tylko zaletą - facet jest już ukształtowanym piłkarzem i potencjalne spotkania spędzone na ławce nie odbiją się na jego dyspozycji tak jak na młodym, potrzebującym regularnej gry chłopaku. do tego nasza kadra po odejściu Boatenga i Alaby będzie bardzo młoda, przydałby się ktoś taki. Pavard ma dobre zdrowie, zastępstwo dla niego to musi być gwarancja jakości po wejściu z ławki więc nie wystarczy nam młody talent z dobrym widokiem na przyszłość
24.03.2021 07:30
Komentarze - cy tydzień to samo. Co tu rozumieć? Hierarchia stoperów jest taka, że Boa i Alaba to pierwszy wybór, potem jest Sule a czwarty Lucas (drugi na lewej obronie). Moim zdaniem szkoda, że Francuz nie gra więcej, ale Flick nie bez powodu jest trenerem i również nie bez powodu żaden z nas tym trenerem nie jest. Bardziej mnie ciekawi skąd tylu malkontentów - naoglądałem się Bayernu dostającego oklep od Deportivo, potem od Werderu czy Stuttgartu, przeżyłem Klinsmanna i Carlo, więc trudno mi zrozumieć, że niektórym chce się narzekać tylko dlatego, że jeden fajny obrońca nie może się wpasować w plany trenera. Nie pierwszy i nie ostatni.
20.03.2021 15:27
ale bild się czepił Hasana :D klasyczne fc hollywood, ale ja mam odmienną opinię na ten temat niż większość - może to i dobrze, że ostro tam jest, oni mają pracować na maksa, a nie się lubić. w 2010 w sztabie Argentyny była wspaniała atmosfera i dostali 4:0 od Niemców. ważne żeby współpracowali, nie muszą się poklepywać po plecach.
17.03.2021 11:56
Składy na mecz, a tu komentarze na temat Lucasa - z całym szacunkiem, ale czego koledzy się spodziewali? Lucas jest aktualnie drugim wyborem na lewej obronie i czwartym na stoperze, to nie jest moja opinia tylko fakty. Gra ogony, albo występuje w meczach, kiedy podstawowi zawodnicy potrzebują odpoczynku. I oczekiwaliście, że trener akurat zacznie eksperymentować na Der Klassiker? Rozumiem, że trzymacie za niego kciuku, sam uważam że to dobry zawodnik i chciałbym, by jego rola wzrosła, ale to nie jest temat na mecz z BVB. Można być fanem talentu Lucasa, Musiali, nawet Roki, czy Dantasa, ale jeśli ktoś liczy, że nie z tego ni z owego pojawią się w jedenastce na klasyk BL to chyba po prostu ma ochotę się rozczarować.
Gdyby ktoś mi powiedział miesiąc temu, że za Omara Richardsa, Chrisa Richardsa i trzydziestoczteroletniego Lewego dostaniemy 70mln + 10mln zmiennych to chyba tylko bym się zaśmiał :D
19.08.2022 00:00
Oby zagrał od pierwszych minut, wyglądał dobrze w dotychczasowych meczach i potrzebuje pozytywnego impulsu.
17.08.2022 17:57
Zastanawiają mnie ci, którzy piszą o Havertzie jako o następcy Mullera. Czy wy widzieliście kiedyś w jakim style Kai gra, jak rozumie futbol i jaka to w ogóle charakterystyka zawodnika? Ma dobrą technikę i warunki fizyczne, ale bardzo niewiele wspólnego z typową kreatywną "10", która rozdaje otwierające podania i rozrywa obronę przeciwnika na małej przestrzeni. Najprawdopodobniej Havertz jest najlepszy na fałszywej "9", jednocześnie otoczony bramkostrzelnymi skrzydłowymi, którzy zdejmują z niego ciężar strzelania bramek, bo nie jest to goleador z prawdziwego zdarzenia (12 bramek w 56 meczach PL). Gdy czuje się pewnie i drużynie idzie dobrze, to jest to bardzo groźny zawodnik, potrafi przytrzymać piłkę i dobrze odnajduje się w polu karnym, ale ma dwie zasadnicze wady: pierwsza to coś, z czym mierzy się dziś każdy ofensywny zawodnik nie mający cech skrzydłowego albo klasycznej 9, czyli fakt, że tak na prawdę nie wiadomo gdzie ma grać. Tak było z Goetze u nas, tak było z Mullerem za Ancelottiego, a potem z Coutinho. Tacy piłkarze polegający na kreatywności muszą mieć ofensywę zbudowaną wokół siebie, jak Tomek u nas obecnie, inaczej nie są w stanie grać swojej najlepszej piłki. Gdy wszystko idzie dobrze i zawodnik strzela gole gdziekolwiek nie gra to nie jest to problem, ale gdy ma zniżkę formy, zwykle przegrywa rywalizacje z gorszymi piłkarzami, którzy mają za to atuty takie jak szybkość i drybling. Drugi problem Kaia jest taki, że znika w wielu meczach, a tego się Niemcom w Bayernie nie wybacza - przede wszystkim nie wybaczają tego fani i prasa. Obawiam się, że będąc tak chimerycznym, zostałby u nas zjedzony.
Podsumowując: to NIE jest kreatywna dziesiątka w stylu Ozila, Mullera czy Musiali - Kai zaliczył zeszłym sezonie 6 asyst w 47 meczach i ostatnie podania nigdy nie były jego mocną stroną. Inna sprawa, że transfer nie musiałby być klapą - jeśli Julian chce grać dwoma fałszywymi 9, to jest to jeden z niewielu systemów, które maskują wady Havertza. Kto wie, w duecie z Mane albo Gnabrym i z doświadczeniem zebranym na wyspach Havertz mógłby wskoczyć na poziom, jakiego spodziewano się po nim w czasach gry w Bayerze.
12.08.2022 14:48
Nie wydaje mi się, żeby zamiana Sabitzera na Laimera była dobrym pomysłem (w tym momencie czyli po rozpoczęciu sezonu) - jest spora szansa, że drugi z Austriaków, podobnie jak Marcel w zeszłym sezonie, borykałby się z adaptacją i potrzebował czasu, a na tej pozycji potrzebujemy jakości od zaraz. Gravenberch to projekt na przyszłość i jemu należy się taryfa ulgowa - pozostałym pomocnikom niekoniecznie.
11.08.2022 13:53
Najlepszy moment od kariery Sule to era Kovaca, potem nastąpiło pasmo nieszczęść jeśli chodzi o zdrowie i formę przerwane ostatnim sezonem, który był przyzwoity, choć nie wybitny. Nie będzie trudno go przeskoczyć, natomiast samo przeskoczenie nie zadowoli fanów i ja też liczę, że de Ligt pokaże dużo dużo więcej.
07.08.2022 18:56
@szczebelek A za co miałby zarabiać tyle Suele, za jedną fajną rundę od czasów Kovaca? Bardzo dziwna uwaga. Co do naszych skrzydłowych to też zupełnie naturalne, zawodnicy na tej pozycji są dziś bardzo pożądani i wiele klubów w Premier League dałoby im podobną, bądź wyższą pensję z pocałowaniem ręki, nawet jeśli trudno to zrozumieć z punktu widzenia kibica.
05.08.2022 14:16
Za Sane ciągnie się status wielkiej gwiazdy, numer 10 i kwota transferu (do tego cyrki z kadrą i ta dziara na plecach...). Miał fajną jesień, był jednym z najlepszych, potem właściwie posypał się cały zespół. Na moje oko gdyby przyszedł w sposób podobny do Gnabriego (wyśmiewanego tutaj w kontekście następstwa dla Robbery) czyli za kilka milionów, jako rezerwowy Arsenalu i z pobytem w Bremie po drodze, to ani media ani fani nie wyliczaliby mu tak surowo złych występów. Serge też bywa idiotycznie nierówny, jego przewaga jest taka, że częściej odpala w dużych meczach. Dla mnie Leroy to nigdy nie był nowy Arjen i nie spodziewałem się po nim cudów, ale to wciąż fajny skrzydłowy i cieszę się, że go mamy. Myślę, że da nam jeszcze dużo radości.
05.08.2022 14:11
Depay to bardzo fajny pomysł... dla Leverkusen albo Gladbach. Ja liczę na więcej transferów takich jak Gnabry, czy Davies - wybijający się zawodnicy, którzy przychodzą bez presji wielkiej gwiazdy będąc u progu dorosłej piłki. Taki model uzupełniony pojedynczymi dużymi transferami gwiazd co kilka lat wydaje się odpowiedzią na działania prywatnych inwestorów i hype budowany przez agentów i media, za pomocą którego sztucznie buduje się renomę młodych piłkarzy (nierzadko bardzo utrudniając im drogę na szczyt).
03.08.2022 13:56
Łatwe odpuszczenie Sabitzera byłoby porażką trenera i zarządu. To klasowy piłkarz, który ma sporo doświadczenia i zna ligę - musi odpalić.
03.08.2022 13:49
Ważniejsze od systemu na papierze są zadania zawodników na boisku i to jak je interpretują. Większość ostatnich sukcesów to 4-2-3-1, ale grając w tym systemie za Juppa płynnie przechodziliśmy w 4-2-4, zwyczajne 4-4-2, czy nawet 3-4-3 gdy Bastian cofał się między stoperów, a boczni obrońcy wychodzili wysoko, tyle że działo się to naturalnie i wynikało z sytuacji na boisku. Inaczej się atakuje, inaczej się broni, zespół też częsty bywa asymetryczny. Oby Julian zdołał wypracować automatyzmy i wolę walki, w jakim systemie to drugorzędne.
28.07.2022 23:26
Jeśli chodzi o czysto piłkarską jakość to trio Lucas-Upa-de Ligt stanowi najmocniejszy środek obrony jaki Bayern miał w XXI wieku. Teraz pytanie czy uda się to uzupełnić zgraniem, odpowiednią mentalnością i stabilną formą (to ostatnie nierozerwalnie łączy się ze zdrowiem), czyli czynnikami niezbędnymi do tego, żeby potencjał przełożyć na dobre występy i wyniki.
20.07.2022 16:30
@Ivan7 Mam podobnie i to nie dlatego, że nie dostrzegam jakości Lewandowskiego. Po prostu indywidualna jakość w piłce nie robi na mnie ogromnego wrażenia, pamiętam wiele drużyn podobnych do PSG z zeszłego sezonu, gdzie talent wręcz kipiał, a wyniki były takie sobie. Lewy był kapitalny w trypletowym sezonie, potem (i przedtem) mnie drażnił. Na prawdę cieszę się bardzo na przyszły sezon,.
20.07.2022 12:31
Trochę żałuję, że nie pożegnaliśmy go już rok temu - zawodnik jest tak dobry jak jego zaangażowanie i chęć pomagania drużynie, kto wie jak ułożyłby się poprzedni sezon, gdybyśmy mieli snajpera gotowego gryźć trawę za kolegów. Do dziś wspominam Mandżu i jego występy w fazie pucharowej LM 12/13. Lewy pomimo wyższości w niemal każdym aspekcie piłkarskiego rzemiosła, dorósł do Chorwata tylko w jednym sezonie - trypletowym (to wtedy było widać, że od indywidualnych popisów bardziej interesuje go wspólny sukces). To co opisuje powyższy artykuł to katastrofa, tragiczny wzorzec dla młodych zawodników. Ugięcie się i pozwolenie zawodnikowi na odejście to bardzo zła sytuacja, ale należy pana Lewandowskiego pożegnać jak najszybciej, szczególnie że okienko transferowe dotąd układa się dla nas znakomicie i naprawdę można się cieszyć na nadchodzący sezon.
13.07.2022 15:43
Oddawanie numerów jest dla mnie zawsze czymś niefajnym, trzeba się skupić na kopaniu piłki, a nie koszulkach.
24.06.2022 16:49
Ma kontrakt, wiec ma psi obowiązek gryźć trawę za klub. Nie chce? Trzeba było nie podpisywać. Niestety sprzedawać go nie wolno, w przyszłości takie cyrki mogłyby się powtarzać. Pamiętam bęcki od Deportivo, pamiętam puchar UEFA, dlatego jeden czy dwa gorsze sezony nie robią na mnie wrażenia i tak jestem wdzięczny klubowi za wyniki w ostatnich latach. Natomiast nie pamiętam, żeby piłkarz Bayernu cwaniakował i wyszedł na tym dobrze. Do klubu kokosa z nim.
30.05.2022 16:37
Nie rozumiem komentarzy poniżej :D Przecież ta wypowiedź nawet nie jest kontrowersyjna. Bayern zatrudnił młodego trenera bez dorobku, bo uznano że nawet kosztem mniejszych sukcesów w najbliższym czasie warto zaryzykować i postawić na długoterminowy projekt. Czy to dobra decyzja? Cóż, to się okaże. Co do kontraktu Lewego to też oczywiste - Bayern to nie jest klub, który sprzedaje, taka jest nasza filozofia. Lewy ma kontrakt i jeśli Bayern uznaje go za przydatnego na murawie, to ma go wypełnić i nikt z zarządu nie musi pytać go o zdanie. Podpisując kontrakt z Bayernem zawodnik zobowiązuje się do wypełnienia umowy, zawsze to szanowałem i byłem dumny, że w klubie, któremu kibicuję, żaden piłkarz nie odważy się na cyrki i strajki, jak np. zwykło się robić w Dortmundzie.
02.05.2022 20:22
Myślę, że będzie jak z Comanem. Oby tak było, bardzo bym nie chciał Gnabriego poza Bayernem.
29.04.2022 21:43
Ten mecz to moim zdaniem pokłosie zmiany pokoleniowej - nowi liderzy jak Kimmich i Goretzka nie zawsze są w stanie podołać swojej roli (trochę jak Schweini i Lahm w 2012), Lewy wygląda na zawodnika, który bardziej jest zainteresowany ładowaniem hat tricków Augsburgowi, niż pressowaniem. Obrona jest nowa i słabo zgrana, do tego nowy trener, który musi się jeszcze dużo nauczyć. Najważniejsze to wyciągnąć z tego sezonu lekcję i zaatakować skutecznie za rok.
28.04.2022 15:38
@hoven Nie rozumiem w jaki sposób ten spór to pokazał. Mi pokazał tylko jedną rzecz - charyzmatyczny, ale konfliktowy trener nie był w stanie dostosować się do klubu. Nie mam mu tego za złe, tak bywa z silnymi charakterami, podobni są van Gaal i Mourinho. Ale nie zawsze prowadzi to do długotrwałej współpracy i tak właśnie się stało w tym przypadku.
28.04.2022 15:34
Któryś ekspert cytowany w innym artykule sugerował, że Lewandowski wyjdzie z pokoju na widok jednorocznej prolongaty kontraktu - dla mnie to jest kuriozalna sytuacja. Mam nadzieję, że właśnie taką ofertę dostanie i to nie dlatego, żeby mu zagrać na nerwach, tylko dlatego, że oferowanie długich omów 34 letnim zawodnikom brzmi absurdalnie. Wyobraźmy sobie, że Bayern daje Lewemu trzyletnią umowę na obecnych warunkach - to jest pakiet 75 mln, jeśli takiemu zawodnikowi polecą więzadła, to nie tylko zostajemy bez napastnika, ale też bez realnej możliwości sprowadzenia kogoś na jego miejsce. Nie można budować przyszłości klubu w ten sposób, że jeden wślizg przeciwnika może potencjalnie rozbić zespół na kilka sezonów.
28.04.2022 15:29
@Reeken89
>I tez nie rozumiem, że usprawiedliwia się takie transfery na bazie innych klubów, bo "oni też wyrzucali kasę w błoto".
W innych klubach też nie pracują amatorzy tylko często ludzie z doświadczeniem i dużymi możliwościami, a mimo to zdarzają im się kolosalne pomyłki. Tu bardziej chodzi o to, że wydać pieniądze to żadna sztuka, każdy duży klub może to zrobić, rzecz w tym, żeby przełożyło się to na boisko - to często bywa trudniejsze. Jeśli chodzi o Sarra i Cuisance'a to cóż, wtopy się zdarzają, w przeszłości mieliśmy i Breno i no look passa Braafheida. Chyba nie sposób uniknąć takich błędów, ważne by ustrzec się większych, które realnie blokują transfery nowych zawodników jak Coutinho, Hazard czy teraz Lukaku w Chealsea.
26.04.2022 19:01
@Reeken89 Nie rozumiem tej logiki, pomijając dziwne porównanie pełnego pakietu (350mln) z samą opłatą za transfer (30mln) to przecież "problem" Bayernu z Gravenberchem nie wynika stąd, że klub nie ma tych 30 mln, tylko potencjalnie stąd, że nie chce przepłacać. Na prawdę dziwna jest ta koncepcja, że klub nie wydaje, bo nie ma. Akurat wydać jest najłatwiej, gorzej z mądrą inwestycją, polecam zerknąć na wydatki ManU z ostatnich lat i zestawić ich inwestycje z otrzymaną czysto piłkarską jakością.
26.04.2022 17:54
@FanGraczyBayern słynne ostatnio "uznanie" :D
24.04.2022 19:03
@Piter1985 14 miesięcy? Jeśli się nie mylę, Robben podpisał ostatni kontrakt miesiąc, albo dwa przed wygaśnięciem poprzedniego. Wiadomo, był w trochę innej sytuacji (głównie pod względem fizycznym), ale nie zmienia to faktu, że zwyczaje podpisywania kontraktów są w dzisiejszych czasach kuriozalne. Jeśli obu stronom pasuje współpraca, to można się dogadać nawet dzień przed wygaśnięciem kontraktu, mało tego, można się dogadać nawet dzień PO wygaśnięciu kontraktu :)
24.04.2022 11:23
Kluczowe wydaje mi się to, że w dzisiejszym footballu niemal każdy podpis oznacza podwyżkę i masę premii. Ja myślę, że Bayern z uśmiechem przedłużyłby Lewemu kontrakt o rok na obecnych warunkach, tyle że Zahavi na coś takiego nie pójdzie. On zapewne poprosi o kontrakt na kolejne 2-3 lata z podwyżką, premią dla siebie i zawodnika. Sportowo najmądrzejszym wydaje się zatrzymać Lewego do końca kontraktu i pozwolić odejść mu (niemal 35 letniemu) za darmo. Jasne, można go sprzedać, ale w trakcie najbliższego okna transferowego skończy on 34 lata i wątpliwe, że ktoś wyłoży więcej niż 30 milionów. Po odliczeniu podatku to jest już niewiele więcej, niż 15 milionów i problem przekucia tej kwoty w następcę. Do tego sam zawodnik może odrzucać oferty czekając na wygaśnięcie kontraktu - dobrze wiemy z jakimi premiami wiążą się dziś wolne transfery, wystarczy rzucić okiem na przecieki Spiegla np. z transferu Alaby.
24.04.2022 01:18
Kiedy zatrudnia się najmłodszego trenera w lidze i daje mu pięcioletni kontrakt, to oczywiste jest, że nie chodzi o doraźny sukces w perspektywie najbliższego sezonu. Mistrzostwo i ćwierćfinał to nie jest zły wynik, chociaż z uwagi na styl i szczęście w losowaniu nikt z tego sezonu w Monachium nie może być w pełni zadowolony. Bayern znał ryzyko związane z Julianem, ja ocenię ten pomysł za kilka lat. Oby kolejny sezon był lepszy i obyśmy w nim trafili z formą na najważniejsze mecze.
22.04.2022 22:00
Wymiana pokoleniowa jest zawsze bolesna, nie ma co się łudzić, że to piękny okres dla klubu. Niejeden legendarny projekt zwyczajnie pękł przechodząc przez ten proces - wystarczy spojrzeć na MU albo Milan, albo na cyrki przez jakie przechodzi aktualnie Barca (tu przynajmniej widać światło w tunelu, ale też nie jest łatwo). Najważniejsze to realizować projekt i nie podejmować pochopnych decyzji, bo tak na prawdę dopiero za kilka lat okaże się , czy ten "nowy" Bayern zdał egzamin. Mamy młody skład, jeśli utrzymamy się w europejskiej czołówce i trochę go rozszerzymy to przyszłość powinna być dla nas ekscytująca.
17.04.2022 14:06
Real za to w tym sezonie klasycznie, w LM doświadczenie i fajny comeback, a w lidze oklep 0-4 u siebie od wstającej z kolan Barcelony.
05.04.2022 11:49
@tapczan i pewnie z 5-10 milionów bonusu za podpis :D
04.04.2022 15:51
Kimmich, Goretzka, Muller to trzon drużyny, którego niestety nie da się zastąpić. Trzeba trzymać kciuki, aby cała trójka była zdrowa, gdy przyjdą najważniejsze mecze sezonu.
03.04.2022 20:17
Patrząc na historię to te doniesienia nie są w stanie dać nam nawet wskazówki odnośnie przyszłości - Thiago czy Alaba mieli chcieć grać w Monachium, a finalnie odeszli, Coman czy Goretzka zdaniem mediów byli już jedną nogą poza klubem, a nagle przedłużyli kontrakty.
30.03.2022 12:21
Przecież on na początku wyglądał dobrze, od jakiegoś czasu gra kiepsko ale trudno tu mówić o jakimś wielkim kryzysie. Nasze gwiazdy w niedalekiej przeszłości (Gnabry, Sane, Goretzka) zaliczały dużo dłuższe okresy kopania się po czołach i nikt z zarządu nie myślał o radykalnych krokach. Niech bierze się do roboty i poprawia, mamy nową obronę i wiele rzeczy nie działa tak jak powinno.
28.03.2022 20:36
Manu będzie miał zaraz 36 lat, Lewy 34. Dla mnie mogą podpisać nowe kontrakty nawet w dniu wygaśnięcia starych, jeśli obie strony są zadowolone ze współpracy, to nie powinno być to problemem. Taki Real inwestuje prawie 56 milionów euro rocznie w statystów Bale'a i Hazarda, sam Alaba dostaje 22.5 miliona (w końcu szukał uznania). Jak widać nie tak trudno rozdawać wysokie kontrakty, gorzej z gwarancją, że zawodnicy będą grać na miarę inwestycji.
24.03.2022 23:19
Do roboty Sabi i sztab szkoleniowy, nie po to się inwestuje w zawodnika, żeby za rok urządzać jakieś dziwne targi. Gość wie jak się gra w piłkę, teraz pora to pokazać.
24.03.2022 15:45
Jedna rzecz mnie uderza: o ile nie będę komentował decyzji kontraktowych, bo będąc kibicem nie ma się wystarczających informacji, żeby coś bardzo mądrego na ten temat powiedzieć, tak uważam, że kpiną jest przy przedłużaniu umów używanie słów "szacunek" i "uznanie". Jeśli strony darzą się szacunkiem, to kontrakty załatwia się jak Scholes, Scholl, Lahm albo nawet Kimmich i wcale nie trzeba przedłużać ich przedwcześnie, gdy obie strony chcą kontynuować współpracę. Przywoływanie takich abstrakcyjnych wartości to gra agentów, którzy są najprawdziwszym rakiem dzisiejszego futbolu i trudno mi już na to patrzeć. Dogadajcie się, albo nie, ale nie mówcie mi o uznaniu i szacunku, to nie ma nic do rzeczy.
16.03.2022 12:45
@szczebelek tak jakby Negelsmann był pobłażliwy w stosunku do Upamecano... przecież on trzyma go krótko, wrzuca na ławkę po słabych występach i kiedy trzeba bez ogródek mówi o popełnionych błędach
11.03.2022 12:08
Barca jest w dosyć desperackiej sytuacji i mogę zrozumieć takie ruchy (co nie znaczy, że wyjdą na tym dobrze). Chciałbym Christensena w Bayernie, ale jeśli wierzyć medialnym doniesieniom musiałby być u nas najlepiej opłacanym stoperem. Już zarobki Lucasa są dyskusyjne, ale u niego problemem nie jest czysta jakość, a regularność, natomiast jeśli zapłacilibyśmy tyle rezerwowemu Chelsea to zwyczajnie byłby to zły interes (i potencjalna przeszkoda na przyszłość, bo wiedząc o zarobkach Duńczyka zawodnicy klasy Upamecano żądaliby ponad 15 milionów brutto).
07.03.2022 14:53
> brawa dla zarządu.
brawa za co? w Barcelonie jak słyszałem ma dostać 6 milionów netto, Bayern ma brać udział w takiej licytacji i proponować 7? To byłoby prawie 14m brutto, jak to się ma do naszej struktury płac? Litości
Edytowano : 2022-03-07 13:26:12
ps. ciekaw jaka kwota za podpis, w dzisiejszych czasach nieczęsto się to ujawnia (zwykle gdy są leaki, jakie publikuje np. Der Spiegel), a bywają to sumy na poziomie zwyczajnej opłaty za transfer
07.03.2022 13:24
Na pierwszy rzut oka nieoczywista decyzja, ale tak na prawdę wcale nie dziwna - poza Lewandowskim w radzie drużyny są sami Niemcy, a po odejściu Thiago to właśnie Kingsley jest najbardziej doświadczonym obcokrajowcem (nie liczę Lewego, który o ile się nie mylę już w BVB trzymał się z Niemcami i trudno opierać na nim kontakty np. z naszą francuską kolonią). Jaki inny obcokrajowiec mógłby zapełnić lukę po Thiago? Chyba nie Lucas, ani Phonsie.
03.03.2022 00:37
Od lat jestem fanem naszej polityki transferowej, z trenerem można prowadzić dialog i trener musi być szczery co do swojej opinii na temat kadry, ale to zarząd powinien wybierać piłkarzy, a trener pracować z tym, co ma. Model angielski z trenerem-managerem w Bayernie nigdy nie zadziała.
18.02.2022 19:27
Cóż, mamy rok 2022, piłkarze są zajechani graniem po 60 meczów rocznie i co chwilę ktoś wypada jeśli nie przez koronawirusa to prewencyjną kwarantannę, bo miał kontakt z zakażonym. Kadry (Bayernu i innych klubów) nie będą kompletne, trzeba się z tym pogodzić. Narzekanie na zarząd w kontekście transferów jest cyrkiem, wystarczy spojrzeć na inne topowe zespoły, przekonać się, że tak wygląda aktualnie piłkarski biznes i nie ma czarodziejskiego triku, który sprawi że globalne problemy znikną. Sytuację ilustruje nasz problem z pozycją 6, która w teorii jest dobrze obsadzona (chyba najlepszy na świecie duet Jo-Leon, w odwodzie Tolisso i Sabitzer, a do tego Musiala, bardziej 8 niż 6 w ofensywnym wariancie zagrać może), a kuleje niezmiernie i jest być może powodem kilku zawstydzających porażek.
16.02.2022 20:41
Thomas to gracz zespołowy, zupełnie inna pozycja i styl gry ale podobny przypadek do Busquetsa - kiedy drużyna gra kiepsko, tacy gracze nie mają co robić na boisku. To zawodnicy stworzeni do gry na topowym poziomie, niewiele zdziałają jeśli gra się nie klei. Kryzysy pod wodzą Loewa i Kovaca zbiegły się z fatalnym stylem i złym zarządzaniem całym teamem - w takich warunkach lepiej wyglądają zawodnicy, którzy opierają swoją grę na warunkach fizycznych, bo nawet osamotnieni radzą sobie dobrze w pojedynkach i mogą zrobić "coś z niczego". Thomas niestety miał ciężki czas, ale odbił się prześlicznie!
Edytowano : 2022-02-14 13:06:17
Odnośnie "wymiany pokoleniowej" w DFB to nie przypominam sobie gorzej przeprowadzonego procesu. Kiedy żegnano się z Rudim Vollerem zmiany mogły dziwić, ale stała za tym spójna koncepcja, która finalnie przyniosła rezultaty. Po 2016 roku wyglądało to na paniczne ruchy i próbę znalezienia kozłów ofiarnych w postaci zasłużonych zawodników. Finalne ustawienie na Euro 2020, z trójką obrońców i Kimmichem na wahadle było ukoronowaniem tego cyrku i najlepiej pokazywało zagubienie sztabu szkoleniowego, szczególnie gdy weźmie się pod uwagę, że niewiele wcześniej Bayern z niemieckim trzonem wygrał LM i logicznym ruchem wydawało się przeszczepienie systemu FCB do reprezentacji, zachowując role kluczowych Mullera i Kimmicha.
14.02.2022 12:59
Przede wszystkim będzie fajnie, jeśli piłkarz ściągnięty na miejsce Niklasa będzie solidny i gotowy gry i to nawet jeśli jego szczyty nie będą takie wysokie, jak szczyty Sule, dlatego że najlepszego Sule widzieliśmy od święta i żaden trener poza Kovacem (i przez krótki czas Julkiem) zdecydowanie na niego nie postawił. Pamiętam natomiast niekończącą się serię problemów z fitnessem i tymi nieszczęsnymi więzadłami. Zabawne, że dla wielu kibiców stał się on nowym Maldinim w momencie, w którym okazało się, że odchodzi (wcześniej był tylko "klocem").
13.02.2022 18:11
Gnabry ma nie mniejszy talent od Sane, a patrząc na kilka ostatnich sezonów to są siebie warci w kwestii powtarzalności. Absolutnie należy mu się wysoka pensja i zaufanie klubu (podobnie jak kop w tyłek jako zachęta do cięższej pracy i stabilizacji formy), niezależnie od trudności, z którymi aktualnie mierzy się zespół
13.02.2022 18:06
"wielkie rozczarowanie" po jednej rundzie xd coś pięknego
11.02.2022 10:48
Zawsze trzymałem kciuki za Niklasa i miałem nadzieję, że zostanie, ale nazwanie go "stabilnym" brzmi jak ponury żart :D
09.02.2022 16:57
Dla mnie jako dla kibica, który pamięta nędze z lat 2002-2012 potrójna korona z 2013 była czymś niesamowitym. Ogromnie cieszy, że powtórzyliśmy ten wyczyn osiem lat później.
08.02.2022 16:58
Nie bardzo rozumiem oburzenie kibiców, Niklas nie czuł się mocno związany z Bayernem i nie dogadał się z bossami, czasem tak bywa. Ja cieszę się, że zostaje w Bundeslidze. Podczas swojego pobytu w Monachium niejednokrotnie był krytykowany nieadekwatnie do swojej postawy (na tej stronie zwykle nazywany był klocem), ale też nigdy nie rozegrał całego sezonu jako pierwszoplanowa postać, zawsze coś było nie tak: fitness, koncentracja, kontuzje. Najlepsze chwile miał pod Kovacem, kiedy Bayern mówiąc delikatnie nie olśniewał. Szkoda, liczyłem, że zostanie, ale o godne zastępstwo nie powinno być bardzo trudno.
07.02.2022 17:18
Dokładnie, jest to też lekcja, że trener nie powinien samodzielnie decydować o kształcie składu i że znana nam z Premier League funkcja managera w Bayernie nie zadziała. Od czasu Ottmara żaden szkoleniowiec nie pracował u nas dłużej, niż 3 lata, a zawodnicy, którzy zostają u nas nierzadko na 7-10 sezonów.
Edytowano : 2022-02-03 14:20:07
*a zawodnicy zostają u nas nierzadko na 7-10 sezonów.
03.02.2022 14:19
@FanGraczyBayern A nie bierzesz pod uwagę, że to umowa pracodawca-pracownik, a nie handel ludźmi? Dopóki Serge nie łamie warunków umowy to nie można decydować o nim bez niego. Inna sprawa, że nie wyobrażam sobie, żebyśmy się z nim finalnie nie dogadali, ostatnio każde przedłużenie kontraktu to szopka. Gnabry ma ogromny talent i musi zostać.
02.02.2022 14:32
No trzeba Leroyowi oddać, że bardzo ładnie wybrnął z niefajnej sytuacji. Najbardziej medialni zawodnicy bywają zaszczuci przez media i przez chwilę bałem się, że Sane naprawdę ciężko będzie grać swoje, a tu proszę, nie obraził się, nie robił scen, tylko pracował dalej i dziś gra ślicznie. Dobry sygnał, widocznie ma mocną psychikę, co wcale nie było dla mnie oczywiste.
01.02.2022 21:29
Na pewno jest to strata jeśli chodzi o mentalność, bo Alaba wiedział jak wygrywać, był w szatni ważny i był jednym z liderów. Natomiast nasza obrona wymagała reorganizacji, to się ciągnęło latami, a jeden dobry sezon nie może przysłonić problemu - David był jego częścią, podobnie jak wypaleni Boa i Hummels. Kiedyś zrobiliśmy reset pozbywając się Lucio, a potem Demichelisa i zmniejszając rolę van Buytena, w dłuższej perspektywie wyszło nam to na dobre, oby teraz było tak samo. Poza tym każdy kto pamięta poprzednie negocjacje kontraktowe z Alabą mógł się domyślić, że kiedyś będzie z nim problem.
28.01.2022 13:31
Jedna rzecz przemawia za długą karierą Thomasa - fakt, że jego atuty opierają się na grze bez piłki. Oczywiście, z czasem będzie tracił szybkości i tak zwaną intensywność (szczególnie w pojedynkach), ale interpretacja przestrzeni i timing, a więc jego najgroźniejsza broń, nie ulega pogorszeniu wraz z wiekiem.
27.01.2022 18:28
Przede wszystkim należy odróżnić cyrkową sytuację w jakiej jest Dembele (gdzie zawodnik udaje, że chce podpisać kontrakt i przed długie miesiące zwodzi klub) od zwyczajnej profesjonalnej decyzji, która nie burzy zdrowych relacji między klubem, a pracownikiem, jak - mam nadzieję - jest w przypadku Sule. Gość wypełnia kontrakt i ma prawo go nie przedłużać, nie ma w tym nic złego i nie ma powodu posądzać go o brak lojalności wobec kolegów i trenera. Pomysły o "ogrywaniu" zawodników dla innego klubu to absurd, to nie gra komputerowa, gdzie piłkarzom wraz z liczbą rozegranych meczów rosną cyferki przy nazwisku - ważne jest, że obrona na resztę sezonu jest obsadzona i należy korzystać z zawodników, w których klub inwestuje płacąc im pensję.
24.01.2022 21:32
>"Tak lepiej oddać za darmo, i płakać że ciężkie czasy i kasy nie ma"
Widzę, że kolega wiedzę o ekonomii zdobył wymieniając się w szkole tazosami, ale nie powstrzymuje go to przed prezentowaniem swoich poglądów z niezachwianą pewnością siebie. Można się tylko uśmiechnąć i to właśnie zrobię.
24.01.2022 18:33
@ZielonyPomidor Jak się nie ma nic mądrego do napisania, to czasem lepiej nic nie pisać :) Szkoda, że Sule odchodzi, ale nie jest to duża niespodzianka. Oczywiście dobrze byłoby, gdyby ktoś kupił go przed końcem kontraktu, ale każdy kto ma świadomość jak wygląda realny zysk z transferów i zna realia rynku mógł przewidzieć, że tak się to potoczy. Jeśli chodzi o sytuacje kontraktową, to żaden klub z europejskiego topu nie jest tak mądrze prowadzony, jak Bayern, więc zakładam że Niklas po prostu chciał odejść. Trudno, Bayern nie jest klubem, który sprzedaje i powinniśmy być z tego dumni.
24.01.2022 18:04
"Zwierzęcy" głód bramek jest zrozumiały i wręcz potrzebny napastnikowi, ale w trakcie meczu, natomiast kiedy spotkanie się kończy, a zespół osiągnął swoje cele, to snajper ma obowiązek uśmiechać się od ucha do ucha i cieszyć drużynowym sukcesem, choćby strzelał i dwie bramki na sezon. Myślę, że prasa wyolbrzymia takie sprawy, ale jeśli Lewy ma psuć atmosferę w stylu Ronaldo, to powinno się go przywołać do porządku, a w najgorszym razie się rozstać. W sezonie trypletu Flicka Lewy zapomniał o osobistej ambicji i w Lizbonie grał zespołowo, wcale nie strzelając wielu goli - taki napastnik jest nam potrzebny, takich mieliśmy w najlepszych sezonach (Mandzu był taki sam). Jeszcze inna sprawa, że Lewy i tak strzela masę bramek, więc kiedy wynik jest rozstrzygnięty, trzeba budować pewność siebie takich zawodników jak np. Gnabry, któremu ostatnio brakowało stabilności.
24.01.2022 17:56
Bardzo dobra informacja!
19.01.2022 15:51
Thomas 18 asyst po 19 kolejkach :O no jestem ciekaw o ile pobije swój własny rekord, ma jeszcze 15 meczów...
15.01.2022 19:07
Super! Teraz Gnabry i w postaci kwartetu Sane-Gnabry-Coman-Musiala mamy czwórkę topowych ofensywnych zawodników zakontraktowanych na długie lata.
12.01.2022 17:34
@hoven Silva zarabia tyle samo co Coman, zaraz przedłuży kontrakt w MC i zdaniem mediów równie wiarygodnych, co te, które donoszą o pensji Comana będzie zarabiał 17m. Prawda jest taka, że ograni ofensywni zawodnicy, dobrzy w grze 1v1 są dziś bardzo pożądani i zarówno opłaty transferowe, jak i ich pensje są wysokie. Jeśli nas stać na utrzymanie Comana, to bardzo dobrze, nie jest idealny, ale zastąpić go i utrzymać poziom sportowy na skrzydłach to o wiele trudniejsza sprawa, niż się niektórym wydaje.
12.01.2022 00:10
Obecnie nasz najważniejszy gracz, klasa!
30.12.2021 12:49
Wie wszystko pewnie tylko agent Raphinii, który w dosyć popularny dziś sposób walczy o jak najwyższy kontrakt dla swojego klienta.
29.12.2021 21:54
>Guardiola dostał po Juppie najlepszą drużynę świata - poukładaną i grająca niesamowity futbol.
Teoria, że zwycięski skład wystarczy delikatnie ulepszać jest bardzo naiwna - drużyna zmienia się samoistnie, zmienia się dynamika między ludźmi, zmieniają się piłkarze i zwykle co roku potrzebny jest nowy pomysł. Bayern Juppa opierał się na R&R i duecie Basti-Javi, który posypał się zaraz po tryumfie w 2013 roku (poziom fitness tych dwóch piłkarzy już nigdy nie był taki, jak w trypletowym sezonie). Tamten Bayern miał też niewiarygodny team spirit, efekt koszmarnej porażki z 2012 roku, coś absolutnie wyjątkowego, czego nie można utrzymać. Pep nigdy nie spełnił się do końca w Monachium, był chyba za mało "niemiecki", ale bardzo rozwinął drużynę. Na pewno ma pewien udział w naszych późniejszych triumfach.
29.12.2021 15:48
brak Thomasa po prostu bawi :D transfermarkt powinien zajrzeć do własnych statystyk:
https://www.transfermarkt.com/thomas-muller/leistungsdatendetails/spieler/58358/wettbewerb/L1/saison/2021/verein/27
27.12.2021 19:26
@AdiFantasti Bayern i Hansi oglądali Sarra tylko na wideo? Przecież to nie prawda, kilka tygodni przed transferem graliśmy sparing z Marsylią, gdzie Bouna zagrał solidnie. Zobacz, tu jest skrót, gdzie widać naszego asa, którego poczynania Flick obejrzał sobie na żywo:
https://www.youtube.com/watch?v=LAlp-LVSsCQ
Oczywiście możemy tylko spekulować o na temat tego jak to dokładnie było z jego transferem, ale jedno jest pewne: rynek jest trudny i potwierdzają to nieudane transfery Sarra, Odroizoli (Real dał za niego 30mln!), Desta, czy nawet Alvesa, który w wieku 38 lat jest wciąż dla Xaviego atrakcyjną opcją. Na moje oko to fakt, że tak mocno narzeka się na Sarra pokazuje dobrą pracę zarządu - w każdym klubie zdarzają się pomyłki, a ta Bayernu jest niewielka, kiedy spojrzy się na dokonania angielskich, albo hiszpańskich potęg, gdzie ze 2 lata temu James i Bale razem w Realu kasowali chyba 40mln brutto rocznie za siedzenie na trybunach (Bale dalej robi swoje, a przykładów jest więcej, chociażby Coutinho w Barcy).
25.12.2021 22:31
@Kotarka12 napisałeś coś kiedyś na inny temat, niż Lewy :D? historia twoich komentarzy sugeruje, że chyba nie https://www.dieroten.pl/user/show/11240
25.12.2021 18:13
Przecież kilka razy było w Sport Bildzie albo TZ o tym, że Flick w obliczu braku transferu prawego obrońcy poprosiło o Sarra, bo wywarł na nim dobre wrażenie podczas sparingu z Marsylią. Pomylił się, trudno.
Dziwi mnie debata na temat oceny Hansiego - trenerów na topowym poziomie w ogóle trudno jest ocenić, ciężko powiedzieć, który jest "lepszy", albo "gorszy", bo większą rolę od obiektywnej "jakości" odgrywa dopasowanie trenera do drużyny i jej potrzeb. Carlo to świetny szkoleniowiec, a do Monachium w ogóle nie pracował. Zidane był stworzony dla Realu, ale kto wie, jak poradziłby sobie w innych warunkach. Natomiast Hansi trafił do nas w idealnym momencie, bo jego charakter, styl pracy i wartości były dokładnie tym, czego potrzebowała drużyna, ale nigdy nie pokazał, że ma pojęcie o budowie składu na lata w stylu sira Alexa Fergusona, czy Arsena Wengera. Dla mnie jest bohaterem, który wykonał swoją misję w 100%, a jednocześnie cieszę się, że zarząd nie spełnił jego transferowych życzeń. Nie każdy trener musi mieć swoją dynastię. Mourinho też chyba nigdzie nie został na dłużej, niż 3 lata, a nikt nie odbierze mu jego sukcesów.
Edytowano : 2021-12-25 18:06:06
Carlo to świetny szkoleniowiec, a do Monachium w ogóle nie pasował*
25.12.2021 18:04
Agent Raphinii szuka transferu więc info, że Bayern jest nim zainteresowany nie zaszkodzi. Oceniam szansę tego transferu na coś pomiędzy 1,5%, a 2%, wątpię żeby był w ogóle na naszej liście życzeń.
24.12.2021 23:20
Zabawne jak Hasanowi dostaje się za kilka wizerunkowych wpadek, które nijak się mają do jego faktycznych obowiązków :D Prawda jest taka, że żeby ocenić jego pracę trzeba wiedzieć trochę więcej, niż wiemy my, kibice. Wracając do Desta, to tak jak napisał tapczan - 10 milionów + bonusy brzmi ok, choć kluczem jest oczywiście cały pakiet - pensja, prowizje, bonusy etc.
24.12.2021 13:29
Havertz to jest jakaś kpina, gościowi poza tym golem w finale LM prawie nic nie idzie. Ani to "10", ani skrzydłowy, ani goleador, Tuchel pomaga mu w CFC jak może, a ilekroć odpalę ich mecz to Kai zagubiony. Jedyne wytłumaczenie to zwyczajna nuda - ludzie chcą nowych twarzy, od faktycznego wpływu na drużynę interesuje ich bardziej potencjał piłkarza, nadzieja, że właśnie patrzą na gwiazdę, która w przyszłości pokaże niezwykły futbol.
24.12.2021 01:41
Hasan dobrze zrobił, że nie licytował się o niego te półtora roku temu, mam nadzieję, że nie zmienił zdania o tym chłopaku. Za 10 milionów i z niską pensją może przyjść, w innym wypadku lepiej postawić na Stanišića
23.12.2021 14:29
Nie wiem jaki jest z nim problem, gdy gra wygląda z reguły bardzo fajnie, ale poza Kovacem żaden trener jednoznacznie na niego nie stawia i to pomimo sympatii, jaką chyba darzą Sulego tak Hansi, jak i Julian. Czy to jest fitness, czy kwestie taktyczne, nie umiem powiedzieć. Szkoda, bo zawsze trzymam za niego kciuki.
21.12.2021 19:43
@Piotrek89r Wręcz przeciwnie, po prawej stronie potrzebny jest obrońca z krwi i kości, który nie bawi się w Daniego Alvesa i nie zostawia dziur. Głównym problemem Pavarda jest brak konkurencji, ja najchętniej zobaczyłbym jeszcze jednego defensora, nie koniecznie wielką gwiazdę, ale solidnego piłkarza, który z jednej strony naciskałby na Benjiego, a z drugiej odciążałby go nie osłabiając całej linii obrony. Mając po lewej stronie tak ofensywnie nastawionych piłkarzy jak Davies czy Omar Richards powinniśmy grać nieco niesymetrycznie i trzymać się z dala od wynalazków w rodzaju Hakimiego. Tacy jeźdźcy bez głowy wyglądają fajnie w systemie 3-4-3, nie w Bayernie, gdzie obrońca musi myśleć i być dobry taktycznie. Pavard to swoją drogą bardzo niedoceniony piłkarz, gra na niełatwej pozycji i nie bardzo są na rynku zawodnicy, którzy graliby lepiej od niego.
21.12.2021 19:40
@UKU prawdopodobnie około dwunastu, każdy komentarz kolegi zaczyna się od "Lewy...", ale tak to jest w internecie :)
15.12.2021 15:31
Thomas nie przestaje zadziwiać, KRÓL!
15.12.2021 10:44
Jestem ostatnim, który obwinia zawodnika za doznane kontuzje, ale nie ma co się oszukiwać, tak silna podatność na urazy obniża wartość zawodnika w oczach osób, których pracą jest budowa kadry. Trudno opierać skład na piłkarzach takich jak Coman, czy Tolisso, bo nigdy nie wiadomo czy będzie można na nich liczyć w kluczowych momentach sezonu, dlatego wydaje mi się, że Bayern nie zechce dać Kingsleyowi pensji na poziomie topowych gwiazd drużyny i niewykluczone, że latem się z nim pożegnamy.
15.12.2021 02:41
Sane jest dla nas bardzo ważny, gra świetnie, a może być jeszcze dużo lepszy. Widzę czasem porównania do jego gry w City i dalsze narzekanie, ale w City był jeźdźcem bez głowy, którego głównym zadaniem było wygranie pojedynku na ostatnich dwudziestu metrach - Pep świetnie umie wykorzystać takich zawodników, głodnych gry, z niesamowitym odejściem, podobnie było z młodziutkim Comanem, czy wieloma skrzydłowymi w Barcelonie, jak Tello, który potem nie zrobił wielkiej kariery. Sane w Bayernie ma inne (bardziej złożone) obowiązki i moim zdaniem doskonale się w z nich wywiązuje.
14.12.2021 13:06
Real ma środek pola przypominający dawny Milan, więc z jednej strony ogrom klasy i doświadczenia, z drugiej potencjalny problem z intensywnością w stykowych meczach. Pytanie jak ułoży się sezon i czy w kluczowym momencie sezonu dopisze im szczęście. Przy drobnych problemach kadrowych i ciężkim terminarzu mogą się zapaść, z kolei jeśli los ich oszczędzi - mogą walczyć z każdym. Ja mam nadzieję, że Carlo w swoim stylu zupełnie ich zajedzie i na wiosnę będą się słaniać xd
Jeśli chodzi o dwumecz z PSG to dla mnie 50/50 - Real jest do bólu solidny, PSG natomiast zupełnie nie jest solidne, ale ma niebywały potencjał, który przy małych błędach może się dla Madrytu okazać zabójczy.
14.12.2021 12:58
Jakoś nie bardzo wyobrażam sobie środek Roca-Cuisance, jeśli Musiala nie da rady to pewnie zobaczymy coś w stylu Mullera na 6/8, a może nawet Sule jeśli będzie zdrowy. Wątpie, by Julian posłał do gry Francuza, któremu ewidentnie nie ufa.
14.12.2021 12:49
Dziwne losowanie, z jednej strony fajne, a z drugiej niewygodne - dla Julka to nowa sprawa w LM być tak zdecydowanym faworytem, RB natomiast umie grać w piłkę i jeśli w złym momencie wypadną nam kontuzje, to może być trudny mecz. Atletico się jakoś nie bałem, kiedyś niefajnie nam się z nimi grało, ale przełamaliśmy się, RB za to ma niewiele do stracenia i potrafi być groźne. Licze jednak na dobry mecz, a potem na PSG, które z uwagi na ich styl gry powinno nam pasować.
13.12.2021 19:57
@hoven Pełna zgoda, sam wspomniałem, że przy transferze zawsze jest ryzyko niewypału, natomiast Haaland jest wielką gwiazdą i nie chodzi tu nawet o jego piłkarskie atuty a hype jaki towarzyszy jego osobie. Mbappe i Haaland to najgorętsze nazwiska w dzisiejszej piłce i gdziekolwiek nie pójdą muszą mieć pod siebie ustawiony cały team, nie ze względu na kwestie sportowe ale wizerunkową wartość i to jak bardzo się cenią.
13.12.2021 12:37
Tutaj jest inne pytanie - czy Bayern chce budować drużynę wokół Haalanda, ustawić pod niego taktykę, szatnię i płace całego składu, czy to jest droga do sukcesu. Norweg jest na tym etapie kariery tak wielką gwiazdą, że inny układ nie wchodzi w grę. Wiek jest oczywiście jego atutem, ale w dzisiejszej piłce i z tym agentem trzeba rozpatrywać transfery pod kątem jednego kontraktu, zazwyczaj pięcioletniego - co będzie potem nie wiadomo. Do tego dochodzi ryzyko absurdalnie dużej inwestycji i potencjalnych problemów z adaptacją (kto wie jak Haaland dałby sobie radę w grze pozycyjnej, albo jak rozumiałby się z Mullerem, Sane czy Kimmichem). Myślę, że Bayern musiałby być zdesperowany, by po niego sięgnąć. Lewy jeszcze ze 2, 3 sezony pokopie i jest bezpiecznym źródłem goli.
13.12.2021 01:23
Vinicius ma dobry sezon, ale w Madrycie mają dla niego dużo cierpliwości, dostawał wciąż szanse, mimo że przez dwa lata wieszano na nim psy. Ogólnie dosyć podobny zawodnik do Comana, tyle że młodszy i mniej połamany, więc lepiej rokuje. Z drugiej strony Kingsley ostatnio ładnie miesza, pytanie czy to kolejny przebłysk, o którym na wiosnę nie będziemy pamiętać, czy nastąpił jakiś przełom i chłopak wszedł wreszcie na oczekiwany poziom.
12.12.2021 23:34
Z piłkarzami w rodzaju De Jonga jest problem w postaci sporej rozbieżności pomiędzy ich wartością marketingową i aktualną dyspozycją. Zawodnikowi nie wiedzie się najlepiej i wydaje się naturalne, że żeby odnaleźć się w nowym klubie będzie potrzebował czasu, a z drugiej strony po trzech kiepskich występach Bild wrzuca na pierwszą stronę artykuł o problemach z adaptacją, bo wielkie nazwisko no i oczekiwania też wielkie. Niby to tylko prasa, ale wpływa to na kibiców, na zawodniku rośnie presja i utrudnia to, co i tak nie jest łatwe. Inna sprawa, że z duetem Kimmich-Goretzka mamy w środku pomocy trochę taki problem, jak na szpicy - więcej gwiazd światowego formatu się tam po prostu nie zmieści i kiedy trzeba wzmocnić pozycję, to zostają gracze, którzy nie mają problemu z ławką, jak Sabitzer, albo piłkarze bardzo młodzi, którzy z ławki chcą rzucić wyzwanie obecnym filarom składu.
11.12.2021 14:59
Jeszcze odnośnie Barcy, Ansu Fati poza grą do końca roku - jego przypadek pokazuje, że Julian mądrze postępuje z Musialą. Jamal ma w tym sezonie 34% rozegranych minut, regularnie mierzy się z najlepszymi, jak na 18 lat świetne pole do rozwoju. Dla porównania Ansu stał się rewelacją, dostał na plecy "10" i grał komplet minut w wieku, gdzie ciało wciąż rośnie i nie powinno być zanadto przeciążane (pomijam już aspekt mentalny). No i jego sezon wygląda tak:
https://www.transfermarkt.com/ansu-fati/leistungsdatendetails/spieler/466810/wettbewerb/ES1/saison/2021/verein/131
Podobna historia z Pedrim, ogromny talent i chcą go zajechać.
10.12.2021 13:14
Pełna zgoda, tyle że taki transfer ma sens, gdy trafia się okazja, np. koniec kontraktu; tutaj mówimy o piłkarzu, który poza Ajaxem wywiera raczej złe wrażenie, a wcale nie jest tani. W skrócie: wcale nie dziwię się zarządowi, ta operacja od początku wyglądała na ryzykowną. Barca to ryzyko podjęła i ma problem, bo wartość rynkowa chłopaka spada.
Edytowano : 2021-12-10 03:00:01
Dla porównania transfer takiego Gintera, któremu po sezonie kończy się kontrakt wygląda bardzo bezpiecznie. Nie jest to magik, ale na moje oko nie magika nam trzeba na prawej obronie, ale kogoś kto da j spokój i równowagę.
10.12.2021 02:57
@hoven no pewnie, a potem wozilibyśmy się z Emre Canem, Wernerem i jeszcze kilkoma wynalazkami w stylu Sarr (pomysł Flicka). Hansi zasługuje na pomnik w Monachium, ale to zadaniowiec, a nie trener w stylu Arsena Wengera, który rozwija kadrę z myślą o przyszłych sezonach. Przyszedł, zobaczył, zdobył, a teraz pora na kolejne wyzwanie. Myślę, że wyszło najlepiej dla obu stron.
10.12.2021 01:38
Być jednym z gorszych defensorów w tak pokiereszowanej Barcelonie to na prawdę solidna weryfikacja umiejętności. Dla mnie Dest to poziom Omara Richardsa, a może i piłkarz mniej użyteczny - Omar przynajmniej wygląda na solidnego fizycznie wyrobnika, który może odciążyć ważniejszych zawodników w meczach ze słabymi rywalami. Dest to raczej typ technika, pasuje na wahadło w troche słabszej lidze typu portugalska czy turecka. Skoro nieudany transfer Sarra tak rozpala kibiców, to nie chcę nawet myśleć jakim memem stałby się Serginio, gdyby jednak za te 25mln wylądował w Monachium.
10.12.2021 01:29
@ZielonyPomidor znamienne, że dla niektórych tutaj odpuszczenie Desta było niezaprzeczalnym dowodem na nieudolność Hasana, jednoznaczną transferową porażką. okazuje się, że to była bardzo racjonalna decyzja, tym bardziej, że chłopak tani nie był. oczywiście, fajnie byłoby żeby Pavard był opcją, a nie oczywistym wyborem na prawą obronę; potrzebna mu konkurencja, ale na moje oko wzmocnienie tej pozycji to skomplikowana sprawa, szczególnie że z ultraofensywnym Davisem na lewej stronie potrzebny nam ktoś właśnie o profilu Benjamina, bardziej wycofany, jak kiedyś Abidal przy Danim Alvesie. Zdobycie lepszego zawodnika niż Pavard albo nawet Stanisić, wybieganego i zarazem dobrego taktycznie (kluczowe na prawej obronie) może być trudne i to nie ze względu na naszą oszczędność, a biedę na rynku jeśli wziąć pod uwagę jak wysokie wymagania stawia granie na boku w topowym klubie.
09.12.2021 22:55
oby się Sabi wreszcie przełamał, tragicznie wszedł do zespołu, a przydałby się bardzo w swojej najlepszej wersji, szczególnie teraz, gdy Kimmich dochodzi do zdrowia
09.12.2021 21:14
Hansi to był bardziej motywator, właściwy człowiek we właściwym czasie, który reanimował trzon drużyny (Muller, Neuer), natomiast nie był to trener skupiony na taktyce i nie był to ktoś, kto chciałby rozwijać team przez lata. Wcześniej mieliśmy fiasko w postaci Kovaca i Carlo, a Jupp nie przepracował nawet całego sezonu, więc Coman ma prawdopodobnie na myśli czas, który minął od Pepa i nie ma w tym aż tak wiele kontrowersji.
09.12.2021 09:11
@Marienplatz Przechwytywał tak zwane "second balls", zgrywał celnie do skrzydłowych, wygrywał przebitki i główki. Wiele razy dzięki niemu udało się powstrzymać Lipsk przed przejęciem piłki. Kwestia podejścia trenera, jeśli uważa, że skrzydłowi z Mullerem są wystarczająco kreatywni, to dziewiątka może ograniczyć się do trzymania pozycji i tworzenia przestrzeni dla innych zawodników. I więcej takiej brudnej roboty weźmie na siebie Choupo, tym więcej miejsca mają pozostali ofensywni zawodnicy.
05.04.2021 15:39
Nie przekonują mnie takie takie talenty w stylu Camavingi, takich chłopaków trzeba wyłapywać na etapie juniorskim, jak było z Musialą. Jeśli się ich wtedy nie uda wypatrzeć, jeśli zdążą się już wykazać, zdobędą renomę, to rosną kwoty, rosną oczekiwania i presja na zawodniku, który się nie może spokojnie rozwijać. Co innego Vazquez który z miejsca może łatać dziury w ważnych grach i jest raczej gwarancją pewnej jakości.
04.04.2021 17:09
Na pewno nie zastąpimy Lewego 1 do 1, ale drużyna który przestaje wygrywać gdy wypadnie jeden zawodnik nie zasługuje na miano najlepszej. Jeśli wypadnie dwóch/trzech zawodników ze szkieletu Neuer, Kimmich, Muller, Lewy no to faktycznie, pech. Ale gdy wypada jeden z tych zawodników to żadna wymówka. Teraz wypada pochwalić zarząd za budowę teamu i szeroką kadrę, bo możemy zagrać z przodu czwórką Tomek, Gnabry, Sane, Coman i wciąż są na ławce zawodnicy, którzy mogą wnieść świeżość i zrobić różnicę - Musiala i Costa. Tak jak mówi Flick, to na pewno wyzwanie, ale każda drużyna się zmaga z takimi problemami, a my mamy narzędzia by wyjść z tego obronną ręką.
02.04.2021 21:29
to byłoby świetne wzmocnienie, zawodnik dobry taktycznie i fizycznie, wybiegany, doświadczony, dający spokój na dwóch pozycjach. Jego wiek jest tu tylko zaletą - facet jest już ukształtowanym piłkarzem i potencjalne spotkania spędzone na ławce nie odbiją się na jego dyspozycji tak jak na młodym, potrzebującym regularnej gry chłopaku. do tego nasza kadra po odejściu Boatenga i Alaby będzie bardzo młoda, przydałby się ktoś taki. Pavard ma dobre zdrowie, zastępstwo dla niego to musi być gwarancja jakości po wejściu z ławki więc nie wystarczy nam młody talent z dobrym widokiem na przyszłość
24.03.2021 07:30
Komentarze - cy tydzień to samo. Co tu rozumieć? Hierarchia stoperów jest taka, że Boa i Alaba to pierwszy wybór, potem jest Sule a czwarty Lucas (drugi na lewej obronie). Moim zdaniem szkoda, że Francuz nie gra więcej, ale Flick nie bez powodu jest trenerem i również nie bez powodu żaden z nas tym trenerem nie jest. Bardziej mnie ciekawi skąd tylu malkontentów - naoglądałem się Bayernu dostającego oklep od Deportivo, potem od Werderu czy Stuttgartu, przeżyłem Klinsmanna i Carlo, więc trudno mi zrozumieć, że niektórym chce się narzekać tylko dlatego, że jeden fajny obrońca nie może się wpasować w plany trenera. Nie pierwszy i nie ostatni.
20.03.2021 15:27
ale bild się czepił Hasana :D klasyczne fc hollywood, ale ja mam odmienną opinię na ten temat niż większość - może to i dobrze, że ostro tam jest, oni mają pracować na maksa, a nie się lubić. w 2010 w sztabie Argentyny była wspaniała atmosfera i dostali 4:0 od Niemców. ważne żeby współpracowali, nie muszą się poklepywać po plecach.
17.03.2021 11:56
Składy na mecz, a tu komentarze na temat Lucasa - z całym szacunkiem, ale czego koledzy się spodziewali? Lucas jest aktualnie drugim wyborem na lewej obronie i czwartym na stoperze, to nie jest moja opinia tylko fakty. Gra ogony, albo występuje w meczach, kiedy podstawowi zawodnicy potrzebują odpoczynku. I oczekiwaliście, że trener akurat zacznie eksperymentować na Der Klassiker? Rozumiem, że trzymacie za niego kciuku, sam uważam że to dobry zawodnik i chciałbym, by jego rola wzrosła, ale to nie jest temat na mecz z BVB. Można być fanem talentu Lucasa, Musiali, nawet Roki, czy Dantasa, ale jeśli ktoś liczy, że nie z tego ni z owego pojawią się w jedenastce na klasyk BL to chyba po prostu ma ochotę się rozczarować.
06.03.2021 19:01