Miałem niedawno kontuzję tego samego typu, w moim przypadku z domową rehabilitacją 4 tyg. bez gry w piłkę, ale profesjonalny gracz z całym zapleczem pewnie wraca dwa razy szybciej. Ogólnie skręcenia kostek wśród piłkarzy to częsta sprawa, dopiero przy znacznych uszkodzeniach więzadeł sytuacja robi się nieciekawa.
12.01.2026 15:19
@Head2007
>Stanisic jednak odstaje poziomem od reszty druzyny.
Bardzo kiepska analiza nie poparta żadną wiedzą. Stanisić gra bardzo dobry sezon i nawet gdy wszyscy wrócą, będzie opcją do wyjściowej jedenastki. Przypomina Pavarda z jego najlepszego okresu czyli zawodnika o dużej intensywności, silnego fizycznie, który odwala dużo brudnej roboty na boisku i pozwala reszcie błyszczeć.
12.01.2026 13:24
Mnie tylko martwią te klauzule, coraz więcej młodych zawodników będzie chciało mieć furtkę do odejścia i trudno im się dziwić - co jeśli przyjdzie trener, który im nie ufa, albo drużynie trafi się zły okres a oni nie będą zainteresowani wyciąganiem zespołu z dołka?
Ciekawi mnie też jakie są warunki tych klauzul, czy są bezwarunkowe czy może związane z celami sportowymi, np. jeśli nie zakwalifikujemy się do LM to zawodnik może odejść? Kontrakty bywają bardzo skomplikowane a informacje, które przedostają się do mediów (dopóki nie nastąpi wyciek pełnej treści dokumentów) to raptem kilka ogólnych zdań.
09.01.2026 10:17
1
Pytanie tylko czy on pozwolił sobie na szczerość, czy też chciał zabłysnąć humorem i pewnością siebie na spotkaniu z kibicami. Jeśli to pierwsze, to słabo świadczy o jego rozumie. Jeśli drugie... to podobnie, ale można to wybaczyć jeśli weźmiemy pod uwagę jego wiek i zderzenie z popularnością ;)
06.01.2026 14:27
Mam pytanie do bardziej zorientowanych: czy ta wypowiedź Karla jest gdzieś na wideo? Bo ja trochę nie rozumiem kontekstu i albo chłopak jest odklejony, albo po prostu nie rozumie świata mediów, poczuł się zbyt pewnie na spotkaniu z fanami i palnął coś dla jaj...
Trudno mi wyobrazić sobie, że to jakaś zagrywka: jest na to za młody, zagrał za mało, w dodatku był news o tym, że odrzucił niedawno Real, który o niego zabiegał. Wyobrażam sobie, że niejeden gracz Bayernu miał plakat Realu czy Barcelony, bo to po mega popularne kluby, ale to nie znaczy od razu, że w przyszłości będzie myślał o transferze.
Ogólnie nie kumam z tych doniesień czy chłopak mówił serio, czy chciał być zabawny i teraz jest burza.
06.01.2026 14:22
@AdiFantasti Jasne, ale Yildiz to trochę wyjątek, poza tym odszedł naprawdę bardzo wcześnie - jeśli zawodnik zaraz po 17 urodzinach żąda gwarancji gry, to trudno mu to zapewnić. Tu postawiłbym pytanie o determinację młodzika i odwagę do rywalizacji o miejsce w składzie.
Badstuber miał moim zdaniem ogromny talent i gdyby nie kontuzje, mógłby być jednym z lepszych obrońców w tym okresie. Lucio nie dogadał się z van Gaalem ale przecież w tamtym sezonie Holger grał głównie na lewej obronie. Potem wygryzł Demichelisa i za Juppa też był pierwszym wyborem (dopóki nie odniósł ciężkiej kontuzji).
Czy Stanisić i Pavlo robili furorę w rezerwach? Nie przeceniałbym występów na poziomie młodzieżowym, myślę, że Pavlović na pewno pokazał wielką jakość na treningach z pierwszym zespołem, w innym wypadku Tuchel nie dałby mu szansy.
Podsumowując, jasne, czasami zdarzy się, że utalentowany zawodnik odejdzie, bo nie widzi szansy na grę, ale to raczej rzadka sytuacja. Zawodnicy z odpowiednim potencjałem powinni z miejsca pokazać na treningu, że mogą rywalizować z graczami pierwszego zespołu a nawet wygryźć ich ze składu. Jeśli tak nie jest to szansa, że w przyszłości zrobią wielką karierę, jest niewielka.
01.01.2026 16:56
1
100% zgody. Często widzę, że oskarża się sztab o brak szans dla młodych, ale prawda jest taka, że talent na miarę topowej piłki zdarza się rzadko. Jeśli się zdarzy - to od razu widać na treningach i nie ma problemu z grą.
Taki Pavlo i Musiala byli doceniani nawet przez zupełnie betonowego Tuchela, natomiast jeśli zawodnik nie ma papierów na grę na najwyższym poziomie, nie pomoże mu ani van Gaal ani Wenger (obaj znani ze świetnego oka do młodych zawodników).
01.01.2026 13:28
Tah w jakiś sposób przypomina mi Dante - tak jak niegdyś Boa, to Upa w teorii jest obrońcą o większym potencjale, ale to Tah (tak jak kiedyś Dante) natychmiast stał się szefem obrony i wprowadził spokój, którego brakowało u nas od dosyć dawna.
Nie byłem zwolennikiem tego transferu ale z dużą radością stwierdzam, że się myliłem.
29.12.2025 15:08
2
No to ja muszę przyznać, że od czasu pierwszych pogłosek o tym transferze, gdy krytyków było sporo, wyrażałem głośno wielką radość :D
Znałem Diaza z PL, zawsze ceniłem go wysoko, natomiast najistotniejsze wydawało mi się, że kupujemy dokładnie takiego zawodnika, jakiego brakowało drużynie - klasycznego, szeroko grającego skrzydłowego, który wykonuje dużo biegów bez piłki.
Chciałem też u nas Wirtza, ale prawda jest taka, że na Wirtza nie byłoby planu - lewe skrzydło dalej byłoby słabe a Florian na dłuższą metę dublowałby się z Musialą. Dlatego cieszę się, że wyszło jak wyszło.
27.12.2025 15:00
Dla mnie to bez dwóch zdań wciąż najlepszy niemiecki bramkarz i przynajmniej top 10 na świecie, ale decyzja z punktu widzenia Manu jest tak naprawdę zrozumiała. Myślę, że byłoby inaczej, gdyby obecna kadra Niemiec pozwalała realnie myśleć o walce o tytuł, ale tak raczej nie jest.
25.12.2025 14:05
imo dosyć łatwo udzielić tu odpowiedzi: owszem, przypadek.
22.12.2025 12:28
2
Ale Simons się zapędził xd Na razie Wirtz chyba nie ma rywali w kategorii najgorszy transfer sezonu PL, ale Xavi też daje niezły popis. A tutaj wielu chciało go zobaczyć w koszulce Bayernu... Całe szczęście, że do nas nie trafił.
20.12.2025 19:33
@Comentateiro Wygląda świetnie w Newcastle, ale u nas nie pograłby nawet za plecami Harrego. Zarówno Musiala jak i Karl to zawodnicy bardziej pasujący do gry na "10" w naszym zespole - szybsi, bardziej dynamiczni. Natomiast fajnie byłoby kiedyś zobaczyć u nas Nicka na "9", gdy Kane skończy granie na najwyższym poziomie.
20.12.2025 19:29
3
Jeśli będzie chciał odejść, to kiedyś odejdzie niezależnie od tego czy podpisze teraz nowy kontrakt czy nie. Do 2028 (1 sezon przed wygaśnięciem kontraktu) i tak raczej się stąd nie ruszy, bo historia pokazuje, że Bayern nie puszcza kluczowych graczy dopóki nie ma realnego ryzyka, że odejdą za darmo.
16.12.2025 21:46
Dobrze, że nic poważnego. Dziwią mnie trochę komentarze, w których fani narzekają na obsadę naszej bramki. Tak się składa, że obecna runda jest chyba najlepszą w naszym wykonaniu od czasu Flicka, więc zamiast narzekać na zawodników, trzymałbym kciuki za ich zdrowie.
15.12.2025 15:39
Dzisiaj po prostu nie siadło, gdybyśmy mieli więcej precyzji (albo szczęścia) pod bramką Mainz, to byłby kolejny wysoki wynik. Ogólnie gra bardzo swobodna, ale trudno wygrać mecz, gdy tyle razy nie udaje się zamienić dogodnej sytuacji na bramkę.
Ten karny na Harrym strasznie miękki, ale nie będę narzekał - cieszę się, że udało się uniknąć porażki. Bilans w lidze 12-2-0 jest imponujący.
14.12.2025 20:20
Nie wiadomo, jedni piłkarze szukają formy po urazach, inni od razu grają z pełną intensywnością. Taki Arjen potrafił wejść na boisko po kilkumiesięcznej przerwie i nic po nim nie było widać. Ja mam w tym sezonie wysokie wymagania wobec Jamala. Jasne, pierwsze tygodnie mogą być dla niego trudniejsze, ale od lutego powinien grać na maksa. Nowy sezon to nowy sezon, tak jak piszesz, mogą być inne urazy i inna sytuacja całego teamu.
12.12.2025 11:28
3
O jakich próbach podkupienia my mówimy? Olise ma kontrakt to 2029 bez klauzuli. Jedyny rodzaj odejścia, jaki można sobie wyobrazić, to transfer w 2028 roku, gdyby zawodnik nie chciał grać w Bayernie, a zarząd zdecydował się zarobić na nim póki można.
Wierzę, że Olise podpisze nową umowę i zostanie u nas na wiele lat, po prostu nie rozumiem tonu w jakim pisze Kicker. Bayern ma bardzo komfortową pozycję w negocjacjach i nie stoi pod żadną presją.
11.12.2025 19:38
3
Bardzo mnie cieszy gra Gnabrego i Karla. Kadra była opisywana jako wąska, ale dzięki eksplozji talentu Lennarta tak naprawdę mamy 8 zawodników na 4 pozycje w ofensywie (liczę Guerreiro, bo to wartościowy zmiennik na łatwiejsze mecze). Wychodzi na to, że atak jest bardzo mocno obstawiony i bardziej niepewną pozycją jest środek pomocy - jeśli wypadnie Kimmich albo Pavlo, musimy liczyć na to, że Bischof weźmie na barki grę, albo że Goretzka się obudzi.
09.12.2025 23:58
Taki karny 2025 :D Ancelotti dobrze to jakiś czas temu podsumował: oglądanie pojedynczych klatek na VARze wypacza decyzje, bo w piłce nie chodzi o zdjęcia. Zatrzymasz nagranie w odpowiednim momencie - widać kontakt. W istocie takie pociągnięcie dwoma palcami za koszulkę z pewnością nie jest powodem, żeby dorosły facet się wywrócił. Wirtz rzucił się na plecy i karny...
Gdyby to było przeciwko Bayernowi, byłbym zły, tu na szczęście oglądałem jako neutralny widz.
09.12.2025 23:07
2
Ostatnio widziałem artykuł, że Slot był bardzo niezadowolony z odejścia Diaza i próbował je zablokować. Cieszyli się może kibice w internecie, tak jak teraz hajpują Wirtza i świętują każde jego udane zagranie. Trochę takie zaklinanie rzeczywistości.
04.12.2025 22:20
@Johny84 cóż, kiedyś wreszcie strzeli, to jest i tak niesamowite, że w 14 meczach PL nie zdołał strzelić gola ani asystować...
03.12.2025 23:23
1
Ale dlaczego mielibyśmy rotować? To jest dużo ważniejszy mecz od ostatniego z Arsenalem, bo porażka w Londynie najprawdopodobniej nie będzie miała konsekwencji, a jeśli przegramy z Unionem, tracimy szansę na trofeum.
Musimy wyjść najmocniejszym składem i dać z siebie wszystko, jeśli trzeba rotować to lepiej w weekend.
02.12.2025 20:05
1
Bez sensu jest mówić o wieku Neuera, gra fantastyczny sezon i to się liczy. Czasem popełni błąd, bo taki jest los bramkarza. Gdy defensywny pomocnik pomyli się w ustawieniu, ma za plecami obrońców i golkipera, więc często przechodzi to niezauważone.
Ilu jest na świecie bramkarzy, których chcielibyśmy zobaczyć w naszej drużynie zamiast Manuela w najbliższy weekend? Jest Chevalier, który ma wielką przyszłość i Donnaruma, który broni teraz świetnie, ale w przeszłości bywało z nim różnie. Pozostali są mocno po trzydziestce i tak jak Manu, nie mogą być traktowani jako zabezpieczenie bramki na lata.
Ogólnie, z powodu wymagań dotyczących gry nogami, mamy teraz bardzo słabą generację bramkarzy w porównaniu z czasami 2000-2015, gdy w topowych ligach było naprawdę wielu niesamowitych golkiperów.
02.12.2025 16:57
1
Dodam jeszcze jedno spostrzeżenie: w trakcie sezonu ma się lepsze i gorsze fazy. Od pewnego czasu nasze wyniki trochę przyćmiewają aktualną formę. Z Unionem i Freiburgiem mieliśmy dużo słabych momentów i tak naprawdę wcale nie jesteśmy w takim gazie, jak to ukazują media. Czy to problem? Nie, byłby to problem, gdyby był teraz kwiecień i najważniejsze mecze. Wydaje się, że drużyna potrzebuje zastrzyku energii, czyli powrotu Daviesa i Jamala. Dobrze, że już niedługo pojawią się na murawie.
27.11.2025 14:00
Moim zdaniem Manu zagrał wczoraj przyzwoicie. Mógł zachować się lepiej przy rożnym, ale Arsenal był niesamowicie groźny ze stojącej piłki przez cały mecz. W drugiej połowie obronił dwie setki a potem wyszedł z bramki i się pomylił. Sytuacja była już wtedy bardzo słaba, napastnik wychodził sam na sam, zdarza się.
27.11.2025 11:55
Czapki z głów dla Artety, pierwsza połowa była wyrównana, na drugą Arsenal wyszedł z innym pomysłem i nas rozpykali.
Ciężko było coś zrobić z przodu, bez Musiali i Diaza nasza ofensywa jest jednak bardzo mocno przetrzebiona. Kane był przykryty, Olise grał słabo, jedyna szansa to przebłyski Karla, natomiast gdyby nie Manu to około 65 minuty przegrywalibyśmy już 3-1.
Szkoda, ale jak już powiedzieli inni - śrubowanie rekordu to przede wszystkim fajna rzecz dla kibiców. Ważniejsze są kluczowe tygodnie w marcu i kwietniu, inaczej łatwo o wynik Liverpoolu z poprzedniego sezonu.
26.11.2025 23:58
1
Nie było chyba od czasu Mullera zawodnika w Niemczech, który by miał taki wjazd do dorosłej piłki, ale Muller miał wtedy 20 lat. Mam nadzieję, że trenerzy będą postępować z Karlem ostrożnie, bo ciało 17 latka różnie reaguje na tak ekstremalne obciążenia.
24.11.2025 14:16
Ta dyskusja nie jest nowa, jedni trenerzy wolą mniejszą kadrę, inni większą.
Jeśli w kluczowym momencie sezonu wypadną najważniejsi zawodnicy to nawet najszersza kadra nie pomoże, raczej nie wygrywa się LM drugim garniturem.
20.11.2025 22:07
Ja nigdy nie lubiłem patrzeć na Kimmicha na obronie z prostego powodu: największą zaletą Jo jest inteligencja boiskowa, a bok obrony to wybitnie fizyczna pozycja, gdzie trzeba zawodnika o podobnej charakterystyce do Daviesa.
Kimmich jest potrzebny w środku pola, musi dyktować tempo gry.
20.11.2025 15:23
Pavlo zszedł w przerwie z powodu urazu czy Negelsmann dał mu odpocząć, bo mecz był już wygrany?
17.11.2025 22:45
1
Cóż, nie trzeba być insiderem, żeby zrobić listę obrońców, których sytuacja kontraktowa umożliwia negocjację. Nie tylko Barca ma tych zawodników na liście, ale każdy większy klub w Europie.
16.11.2025 16:28
Ja też odbieram Staniego bardzo pozytywnie. Uniwersalny, dobry fizycznie, potrafi unieść ciężar dużego meczu. Gdy wróci Davies, będziemy mieć bardzo dobrą sytuację z tyłu (o ile nikt nie wypadnie na długo...). Stani może rzucić wyzwanie na każdej pozycji w defensywie a to świetna wiadomość dla trenera. VK dostanie możliwość swobodnej rotacji i stawiania na zawodników, którzy są w danej chwili w najlepszej formie fizycznej.
12.11.2025 15:21
2
Wirtz 11 meczów w PL: 0 bramek 0 asyst.
Isak też bez liczb (1 asysta), choć jego trudniej ocenić, bo z powodu urazów zagrał tylko w 4 meczach.
Łatwo teraz oceniać, gdy widzi się efekty okienka, ale zarząd Liverpoolu chyba kompletnie pomylił się przy pozycjach do wzmocnienia. Brakuje im skrzydłowych (nie kupili żadnego typowego skrzydłowego po odejściu Diaza), mają za to trzech piekielnie drogich zawodników, którzy nie mają gdzie grać: Isak i Ekitike nigdy nie wychodzą na boisko razem, a dla Wirtza w ogóle nie ma dobrej pozycji, bo okazało się, że wystawianie go na "10" to sabotaż linii pomocy.
09.11.2025 19:49
1
@alien666 Skąd oni mają te liczby? Ja teraz googluję i widzę Diaz 7, Olise 5. Jako ciekawostka, Haaland, który jest w mega gazie ma 10.
09.11.2025 01:42
1
>Nie rozumiem jak Diaz może najpierw walnąć petardę z zerowego kąta pod poprzeczkę, żeby potem sam na sam spektakularnie spudłować :D człowiek zagadka.
Mi się wydaje, że to dosyć łatwo wytłumaczyć rachunkiem prawdopodobieństwa :D
Luis miał w ostatnich dwóch meczach 3 bardzo dobre okazje. Dwie z PSG wykorzystał, a z Unionem akurat skusił.
09.11.2025 01:39
2
Dokładnie. Można nawet powiedzieć więcej: Manu jest teraz jedynym niemieckim bramkarzem na światowym poziomie. Jedynie długoterminowy plan rozwoju kadry narodowej może uzasadnić postawienie na innego golkipera. Taki scenariusz oznacza po prostu, że zamiast brać najlepszy skład na mundial, Negelsmann inwestuje w przyszłość.
07.11.2025 13:33
3
@Head2007 "gra Diaza bylaby o wiele surowiej oceniana" - tylko przez osoby, które bardzo słabo znają się na piłce nożnej. Jeśli ktoś ma chociaż umiarkowaną wiedzę o tym sporcie, łatwo zauważy ogromną jakość, jaką Diaz daje w konstruowaniu ataków. Jest drugim najskuteczniejszym strzelcem w drużynie, ale nawet bez tych liczb jego wkład byłby nieoceniony. Analogią może tutaj być Pedro w Barcelonie i reprezentacji Hiszpanii. Nie strzelał dużo, ale odrywał niezwykle istotną rolę w swoich drużynach.
Ogólnie ta dyskusja jest trochę jałowa, bo mamy dziś tak łatwy dostęp do informacji, można poszukać, poczytać, dowiedzieć się, choćby korzystając z youtube :) I wcale nie wymaga to bardzo dużo czasu, bo do zauważenia tego o czym piszę nie trzeba być ekspertem (ja nim nie jestem).
05.11.2025 13:29
3
Widziałem po meczu wywiad (do znalezienia na yt), gdzie Jo deklaruje, że nie czuje zmęczenia i chce grać z Unionem od początku. Maszyna.
05.11.2025 11:33
12
Taki mecz bardzo buduje drużynę. Druga połowa zostanie naszym w pamięci na długo - to może być klucz, gdy będziemy bronić wyniku w stykowym meczu, ta świadomość, że potrafimy wytrzymać nawet na trudnym terenie przeciwko świetnemu przeciwnikowi.
Manu jest wielki, obronił dwie sytuacje "sam na sam", był pewny i bezbłędnie się ustawiał przez całe spotkanie. Cieszy mnie też postawa Taha. Nie byłem zwolennikiem jego transferu i uważałem go za "klocka", tymczasem Jon pokazuje, że się myliłem. On chyba musi wprowadzać bardzo dobrą komunikację, bo po raz pierwszy od lat cała nasza obrona jest pewna i nie robi niepotrzebnych błędów.
Sytuacja Diaza bardzo nieszczęśliwa - tam trzeba było skasować akcję faulem taktycznym, po prostu ściągnąć przeciwnika za do ziemi za koszulkę. Natomiast takie rzeczy się zdarzają, gdy mierzysz się z niezwykle szybkim przeciwnikiem, a takim jest Hakimi - to są ułamki sekundy, wydaje się, że trafisz w piłkę, a staje się inaczej. Nie zmienia to faktu, że dwa gole Luisa dały nam wyjazdowe zwycięstwo z obrońcą tytułu. Jego obecność to dla mnie największa różnica między obecnym sezonem, a poprzednim, gdy nie mieliśmy typowego skrzydłowego, który rozszerza grę (Olise to magik i wspaniały zawodnik, ale nie jest klasycznym skrzydłowym, który uwielbia grać przy linii bocznej i nieustannie atakuje wolną przestrzeń).
Podsumowując, to był bardzo ważny mecz. Rozgromienie PSG mogłoby dać nam zbyt dużą pewność siebie. Zamiast tego udowodniliśmy, że potrafimy bronić w niezwykły sposób i to może być fundament zwycięstw w najważniejszych meczach sezonu.
05.11.2025 00:32
1
@Kamil.20 Ja zrobiłem po pokoju z 5 km w trakcie drugiej połowy, trudno było oglądać na siedząco :D
04.11.2025 23:14
Atak niefartowny, ale normalna sprawa kasować akcję w tej minucie, zwłaszcza w środku pola bo chcesz zebrać żółtą za faul taktyczny i nie pozwolić podejść pod bramkę.
Tutaj wychodzi problem VARu czyli oglądanie pojedynczych klatek. To nie był aż tak brutalny atak, ale jak zatrzymasz odpowiednią klatkę to wychodzi, że wyjście od tyłu i koniec.
04.11.2025 22:00
No właśnie bardzo potrzebny, wychodziła akcja i nie chcesz dostać gola do szatni, każdy trener tutaj życzy sobie faulu taktycznego. Kasujesz akcję, łapiesz żółtą kartkę i wszyscy są szczęśliwi. Tylko nie można wykosić typa równo z trawą xd
04.11.2025 21:58
8
Przed meczem mówiłem, że nie będzie łatwo, inni twierdzili inaczej. Patrząc na skład, można pomyśleć, że VK też był w tej grupie. No i okazało się, że ja się myliłem, a cała reszta miała rację, co bardzo mnie cieszy :D
Naprawdę fajny moment dla Bayernu, cieszmy się tym póki trwa.
01.11.2025 21:00
2
Mamy rekordową passę zwycięstw, ale to nie znaczy, że kolejne wygrane dostaniemy za darmo. Spodziewam się dobrego meczu, to w końcu hit Bundesligi. B04 nieźle punktuje w lidze i przyjadą na Allianz bardzo zmotywowani, zwłaszcza po laniu od PSG.
01.11.2025 15:48
1
@Kamil.20 Moim zdaniem to co napisałeś to jest po prostu mylna analiza. Olise ma w sobie więcej magika i potrafi bardziej zachwycić, ale właśnie w ataku pozycyjnym daje mniej od Diaza. Kolumbijczyk wykonuje ogromną ilość biegów i otwiera przestrzeń dla kolegów, świetnie się ustawia i radzi sobie w sytuacjach 1v2: nawet pressowany przez dwóch obrońców i wypchnięty do boku boiska, często w inteligentny sposób potrafi utrzymać piłkę i znaleźć partnera.
Często fani mówią o jego pressingu, ale ważniejsze jest coś innego: wykonywanie biegów, gdy Bayern jest przy piłce. To jest coś, czego na lewej stronie brakowało nam od odejścia Francka.
W ogólnym rozrachunku obaj nasi skrzydłowi prezentują topową jakość, ale mają dosyć różny styl gry: Diaz wykonuje większą pracę w rozegraniu, Olise częściej zaskakuje indywidualnymi akcjami.
30.10.2025 22:50
2
>wyobraźmy sobie, że będzie miał taką setę w finale ligi mistrzów przy stanie 1-0 dla przeciwnika w 90 minucie....
Łatwo sobie to wyobrazić w przypadku każdego piłkarza, w meczu z Interem np. Kane (klasyczna 9!) pomylił się w dogodnej sytuacji i być może dlatego odpadliśmy. Na razie Diaz jest drugim najlepszym strzelcem w drużynie.
30.10.2025 17:24
2
Nie mam wrażenia, żeby tu chodziło o samo wykończenie - Luis ma świetny strzał, potrafi skończyć technicznie, ale i puścić prawdziwą petardę. To kwestia głowy, on po prostu czasem za bardzo napala się przed bramką.
Wydaje mi się, że jest w nowej drużynie, za bardzo chce się pokazać i czasem przesadza. Widziałem dużo jego meczów w Live i tam nie marnował łatwych sytuacji, dlatego nigdy nie powiedziałbym o nim, że to piłkarz, który nagminnie marnuje setki.
Spodziewam się, że z czasem, gdy zadomowi się i trochę wyluzuje, będzie strzelał jeszcze lepiej. I tak to jest dla mnie najlepszy transfer ostatnich okienek, z prostego powodu: od czasu Robbery nie mieliśmy typowego skrzydłowego na światowym poziomie i kosztowało nas to wiele meczów (Olise to bardziej 10 grająca na skrzydle, jego praca bez piłki wygląda zupełnie inaczej od klasycznych skrzydłowych typu Ribery albo Pedro).
PS. Marnowanie "setek" jest też mocno w tym przypadku mocno rozdmuchane, gdyby Luis zamienił dwie z tych wszystkich sytuacji na gole, nie byłoby tematu. Jak mówi artykuł, zmarnował 6 setek, ale Olise ma na koncie 4 takie sytuacje, a Harry 3. To po prostu część piłki.
30.10.2025 17:14
2
To było prawie pewne, ale to nie zmienia faktu, że Jackson odgrywa pewną rolę w drużynie, łata dziury i ogólnie jest potrzebny w tym sezonie. Czy moglibyśmy mieć kogoś lepszego? Oczywiście. Ale sytuacja kadrowa nie była komfortowa, priorytetem było poszerzenie kadry.
Pewnie jest trochę za drogi, ale jeśli do końca sezonu strzeli z 10 bramek (na razie ma 2) i odciąży Harrego w mniej istotnych meczach to w moich oczach wypełni swoją rolę. Ważne żeby był dostępny, gdy nadejdą angielskie tygodnie i trzeba będzie mocno rotować w łatwiejszych meczach.
28.10.2025 13:53
1
Na PN musimy wystawić najsilniejszą jedenastkę. W BL można czasem zgubić punkty bez konsekwencji, w pucharze nie ma takiej możliwości.
Jeśli chodzi o Harrego to wątpię, żeby Kompany był odpowiedzialny za jego liczbę minut, to raczej Kane poluje na bramki i nie chce schodzić z boiska. Widać to było wczoraj - wynik 3:0, przeciwnik gra w osłabieniu, a Harry i tak szukał gola do samego końca.
Są dwie szkoły: albo pozwalasz zawodnikowi zdecydować i budujesz jego motywację poprzez wspieranie indywidualnych osiągnięć (tak robi VK), albo zawodnik nie ma nic do gadania i schodzi w 70 minucie, żeby w kolejnym meczu być jak najświeższym - tak robił Jupp, co skutkowało trypletem, ale jeśli dobrze pamiętam, nie pozwoliło Mandzu na zdobycie armatki króla strzelców.
26.10.2025 13:43
Tak serio to nie wiem, czy w Bayernie Wirtz nie miałby podobnych problemów. W B04 miał w ataku dwóch partnerów, którzy dużo grali bez piłki i otwierali dla niego przestrzeń. W Live tej przestrzeni mu brakuje i być może u nas byłoby tak samo, gdyby wyszedł na boisko razem z Kanem, Musialą i Olise.
26.10.2025 01:39
1
Druga połowa raczej będzie podobna, typowa walka z autobusem. W ataku na razie tylko Diaz wygląda dobrze, Olise i Kane bez błysku, Jackson niestety słabiutki. Jeśli nie uda się przełamać obrony Gladbach to fajnie byłoby dać ofensywie zastrzyk energii i wprowadzić Karla, ew. Pavlo w miejsce Goretzki, żeby zwiększyć tempo gry.
Ogólnie to brzydki mecz, ale takie trafiają się co roku. Wcale nie dziwi mnie, że to dziś, na tym stadionie ;)
25.10.2025 16:42
@admin Bardzo dobry komentarz, który powinien w idealnym świecie zamknąć dyskusję. Diaz marnuje mniej więcej tyle ile każdy inny ofensywny piłkarz, wczoraj np. zdarzyło się Harremu. Natomiast ludzie mylnie interpretują to na ile łatwa do wykończenia jest dana sytuacja, co fajnie wytłumaczyłeś podając liczby.
Tak szczerze to przypominam sobie w wykonaniu Diaza tylko jedno naprawdę komiczne pudło - na pustą bramkę z Augsburgiem. Ale to bardziej mem niż problem, zdarza się każdemu. Łatwo znaleźć na yt podobną pomyłkę w wykonaniu Ronaldo.
Ogólnie widzę w komentarzach przesadnie krytyczny stosunek do zmarnowanych okazji bramkowych, zwłaszcza gdy kibice nie umieją poprawnie ocenić na ile trudna albo łatwa to była sytuacja. Często wydaje się, że wystarczyło dołożyć nogę - ale tak wydaje się tylko, gdy siedzi się na kanapie. Bywa tak, że piłka jest 3 metry od bramki, ale procentowo szansa na gola jest niewielka z powodu timingu i ustawienia przeciwników.
23.10.2025 17:24
1
Dziwna moda się zrobiła na tej stronie odnośnie wypominania Luisowi zmarnowanych szans. Wczoraj gdy dostał piłkę, miał bramkarza metr przed sobą - tylko kompletny laik może pomyśleć, że to jest setka, gdy bramkarz wyjdzie tak wysoko to skraca kąt i sytuacja jest 50-50.
To raczej Kane był trochę nieskuteczny, jego sytuacja 1 na 1 była bardzo dogodna z powodu czasu jaki miał do dyspozycji.
Najśmieszniejsze jest to, że nigdy nie widziałem podobnych opinii w międzynarodowych mediach, kolega pisze o Diazie "chlop jest totalnie slaby", a np. blog Bavarian Football Works wybiera Luisa zawodnikiem meczu. To chyba pokazuje, że niektórzy polscy fani komentują bez oglądania meczów, albo oglądają i nie wiedzą na co patrzą...
Swoją drogą mega mecz, Kimmicha, Pavlo, Diaz, Laimer, Karl top. Olise nieobecny, ale każdemu się zdarza. Dobrze, że pod koniec odpuściliśmy, trzeba szanować siły.
23.10.2025 12:25
Niech gra, niech presuje i wykonuje biegi, jest w końcu silny fizycznie. Jeszcze kilka takich spotkań jak z BVB i kibice stracą nadzieję, że to ktoś, kto może dać coś ekstra, ale w meczu ze słabszym przeciwnikiem wywiąże się z podstawowych zadań. Jeśli będziemy potrzebowali większego zagrożenia pod bramką przeciwnika, zostanie zmieniony.
22.10.2025 17:27
3
Fajnie to świadczy o VK i jego środowisku, że nic nie przedostało się do mediów. Trochę jak w dawnych czasach. To pokazuje, że Kompany naprawdę pasuje do Monachium.
Rzadko się zdarza, by trener został tyle lat w jednym miejscu, ale to dobra decyzja nawet jeśli nie wypełni kontraktu do samego końca. Gdy przychodził, jego misja polegała na ugaszeniu pożaru po Tuchelu. Teraz przekaz jest jasny: zarząd jest pod wrażeniem pracy trenera i ufa, że ten zbuduje drużynę na lata.
Chyba po raz pierwszy od czasu początków Negelsmanna mam wrażenie, że wizja klubu jest konkretna i spójna, a my oglądamy rozwój długofalowego projektu. Kolejny plus dla Eberla.
21.10.2025 12:53
3
Kumulacja długotrwałych kontuzji i drobnych urazów pozbawia Kompanego wielu rozwiązań, ale Goretzka, Bischof, Kim, Jackson i Guerreiro powinni być gotowi do gry, do tego jest opcja wpuszczenia Karla przy korzystnym wyniku. Trener i tak zapewne nie będzie chciał wymieniać połowy jedenastki, bo to mimo wszystko Liga Mistrzów i głupio byłoby prosić się o niespodziankę.
Ja dałbym odpocząć Diazowi, Pavlo, Upa i możliwie szybko zdjął z boiska Harrego. Do 11 wtedy trafiliby Jackson, Goretzka/Bischof i Kim. Tyle że ja nie oglądam zawodników na treningach i nie wiem, jak radzą sobie z obciążeniem ;)
20.10.2025 17:41
2
Wirtz wydaje się być całkiem zgaszony przez fizyczność i tempo gry w PL. Gdy Szoboszlai przeszedł dziś na prawą obronę, a na boisku pojawił się Florian, w środku pomocy Live zrobiła się kompletna dziura.
19.10.2025 22:51
2
Odnośnie pudeł Diaza to temat wydaje mi się bardzo przesadzony. Problem z wykończeniem akcji to często kwestia zmęczenia albo braku szczęścia (czasami wszystko siada, czasami nic nie siada - jedyna recepta to nie poddawać się i próbować dalej). To, że Diaz zaliczył kilka pudeł nie znaczy, że ma złe wykończenie. Minęło dopiero 7 kolejek. Jeśli przez resztę roku będzie marnował dobre sytuacje to będzie o czym rozmawiać, na razie i tak punktuje znakomici - tylko Kane jest lepszy w kanadyjce.
Porównania do Sane są nietrafione, bo problemem Sane nie było strzelanie goli tylko wpływ na grę drużyny. W ostatnich dwóch latach Leroy często był kompletnie gaszony przez dobrych obrońców i jeśli nie miał dobrego dnia, przechodził obok meczu.
Ogólnie marnowanie sytuacji jest częścią piłki, Robben w finale LM w 2013 zmarnował dwie kapitalne sytuacje, ale zaliczył asystę, zdobył bramkę i został MotM. Dopiero gdy marnowanie setek staje się nagminne, można mówić, że to problem.
19.10.2025 22:13
2
@Barthyren No sporo zmarnował, czyli mówimy o liczbach, ale sama jego gra jest wyśmienita. Tylko teraz gdy spojrzymy na liczby to pomimo tych pudeł jest w kanadyjce jest chyba drugim zawodnikiem w Bayernie po Harrym, więc jedyne co można powiedzieć, to Luis ma potencjał na więcej.
Ja ogólnie nie za bardzo oceniam zawodników pod kątem skuteczności chyba, że bierzemy pod uwagę długi okres np. cały sezon. Ważniejsze dla mnie jest kreowanie sytuacji i obraz gry przez 90 minut. Jeśli napastnik zmarnuje 5 setek to znaczy, że 5 razy znalazł się w dobrej sytuacji i zabrakło mu zimnej krwi albo szczęścia. Dopiero kiedy to jest nagminny problem i utrzymuje się przez wiele miesięcy to można mówić, że jest problem.
18.10.2025 20:43
2
tak wygląda 0 wiedzy o piłce nożnej xd
18.10.2025 20:30
1
@Head2007 Wy chyba inne mecze oglądacie, w moich oczach to najlepszy skrzydłowy Bayernu ery post Robbery.
18.10.2025 19:25
2
Jamal na pewno doda indywidualnej jakości, ale zwłaszcza powrót Phonziego może znacząco podnieść poziom całej drużyny: będziemy mieli bardzo silne fizycznie oba boki obrony, na lewej Davies, na prawej Laimer/Stani. To będzie też super impuls dla Diaza, który dostanie świetnego partnera na lewej flance, co jest dla skrzydłowego bardzo ważne (pamiętne duety Franck-Alaba i Robben-Lahm).
14.10.2025 14:55
1
Gdy patrzy się na grę Liverpoolu, wydaje się że Wirtz tam kompletnie nie pasuje. Dostaje piłkę w sytuacjach, które zamiast uwydatniać jego zalety, uwypuklają niedostatki. Coś jak Thomas u Ancelottiego, gdy Carlo grał 4-3-3 i Muller nie był w stanie pokazać swoich atutów.
11.10.2025 21:22
Strata jest tu nieunikniona, bo transfer był od początku chybiony. Ale to się zdarza w każdym klubie, ważne żeby takie straty minimalizować i za to Eberl ma u mnie plusa.
10.10.2025 13:53
1
Manu wygrał w piłce wszystko, jeśli miałby jechać na mundial to tylko jako numer 1. Pytanie tylko czy on sam jest zainteresowany grą w reprezentacji, która obecnie nie radzi sobie jakoś wspaniale...
09.10.2025 12:23
Komentarzy jest sporo, bo gwiazda BL odeszła za rekordową kwotę i wszyscy z ciekawością obserwują jak Wirtz sobie radzi. Co do cieszenia się z jego niepowodzeń to oczywiście inna sprawa.
Nie wiem czy projekt Slota w całości nie działa, strata Trenta i Diaza mocno ich podkopała, a nowi zawodnicy na razie nie radzą sobie z wypełnieniem luki. Wirtz to ciekawy przypadek. Zarówno Slot jak i sam zawodnik założyli, że będzie fajnie wyglądał na pozycji 10, a przecież on grał w zupełnie innym systemie. B04 bronił piątką, partnerzy z ataku wykonywali masę biegów, a Florian miał ogrom miejsca i błyszczał. No i faktycznie, gdy w PL trafi się kontra i jest dużo miejsca, to on ładnie podaje. Tyle że to są stosunkowo rzadkie sytuacje. Przez większość meczu Wirtz musi grać w tłoku i jest wtedy kompletnie bezradny. Live gra wtedy w 10, a ich środek pola się zapada.
Mam wrażenie, że w innym teamie on by od razu odpalił, ale w Liverpoolu w ogóle tego nie widzę. Oni powinni grać trójką w pomocy z szeroko rozstawionymi skrzydłowymi, tak jak zaczęli z Chelsea. Inną sprawą jest ich sypiąca się linia obrony - trójka w pomocy nie rozwiąże tego problemu.
06.10.2025 19:06
Strasznie niski jest poziom topowych bramkarzy, jeśli porówna się go z sytuacją sprzed 10 lat. Niech Manu broni jak najdłużej, obecnie jedyny młody golkiper, który naprawdę zrobił na mnie wrażenie to Chevalier, który jest nie do wyjęcia z PSG.
06.10.2025 13:58
1
Mam na ten temat zupełnie inną opinię. Dużo oglądałem Live i Diaz był zawsze absolutnie fundamentalnym graczem w ich systemie. Organizował pressing, rozszerzał grę, nie tracił piłek. Dawał liczby a do tego uwalniał Salaha i pomocników b2b, tworząc dla nich miejsce. Może jego zagrania nie trafiały tak często na tiktoka, ale był niesamowicie przydatny. Dlatego od początku byłem bardzo podekscytowany tym transferem.
Może się wydawać, że dla drużyny najważniejszy jest "playmaker o unikatowym skillu", ale na topowym poziomie klucz do zwycięstwa czasem leży gdzie indziej. Dzisiejszy Liverpool przypomina potężną maszynę, która ma silnik o zbyt małej mocy. To Diaz dawał tę moc w przeszłości.
06.10.2025 13:52
Trudny temat. Z jednej strony świetnie gra, z drugiej trudno zapomnieć o tym jak wyglądał przez ostatnie 4 lata. Może dwuletnia umowa ze znaczną obniżką pensji? Największe ryzyko to uwikłanie się w długi kontrakt, który utrudnia zarządzanie kadrą (tzn. nie pozwala na potencjalny transfer do ofensywy w przyszłości).
03.10.2025 14:38
1
Dobra atmosfera nie gwarantuje trofeów, ale te rzadko przychodzą, gdy atmosfera jest zła. Za Tuchela atmosfera była mizerna nawet wtedy, gdy wygrywaliśmy mecze. VK należą się brawa za to, że przywrócił zawodnikom radość gry, ale i za to, że utrzymał jedność w drużynie po zeszłorocznych przegranych w PN i LM.
01.10.2025 22:11
Wirtz wygląda w Live bardzo kiepsko, jestem jak ciekaw jak Slot to rozwiąże. Postanowił w tym sezonie przejść na 4-2-3-1, co w założeniu miało zwiększyć opcje w ataku, ale po 6 kolejkach PL i 2 LM trudno powiedzieć, że ten pomysł poprawił poziom gry. Jeśli Liverpool nie zacznie grać lepiej, będzie rosła presja, żeby wrócić do tego, co działało, czyli 4-3-3 - w mediach, wśród kibiców i wewnątrz drużyny.
W B04 Wirtz grał w dosyć specyficznym systemie. Zazwyczaj bronili piątką, a w ataku Florian miał masę przestrzeni, bo obaj jego partnerzy grali bardzo dużo bez piłki (skrzydłowy rozszerzał grę, 9 grała tyłem do bramki). Był wtedy jedynym zawodnikiem nastawionym na grę piłką i korzystanie z miejsca wykreowanego przez kolegów.
W Live ma obok Salaha i Ekitike/Isaka, którzy też wolą mieć piłkę przy nodze. Jeśli Slot przejdzie na 4-3-3 to nie ma tam miejsca na Wirtza, wejdzie za niego Szoboszalai, który ostatni zaczynał mecze na prawej obronie, albo Mac Allister. Wątpię by Wirtz miał odpalić na skrzydle, bo u Slota skrzydłowi grają szeroko i wykonują masę biegów zamiast czaić się w pół-przestrzeniach.
01.10.2025 00:32
Takie listy to bardziej temat dla mediów. O liście można mówić w przypadku skautów, którzy obserwują zawodników szerzej nieznanych. Jeśli chodzi o topowych zawodników, to są oni znani pionom sportowym każdego poważnego klubu w Europie i jeśli pozwala na to ich sytuacja kontraktowa, są wszędzie brani pod uwagę.
W tej chwili Upa i Konate mają kończące się umowy i z pewnością każdy topowy klub przynajmniej rozważa ofertę kontraktu. Nie potrzeba do tego żadnej sekretnej listy. Podobnie w przypadku naszej dziewiątki - gdyby Kane odszedł, to pula następców jest dosyć ograniczona i składa się z dobrze znanych nazwisk.
28.09.2025 20:20
Są na ten temat dwie opinie i moim zdaniem obie słuszne, choć ironicznie się wykluczają ;)
PL to trudna liga i piłkarze często potrzebują czasu, żeby się w niej zadomowić - można mnożyć przykłady z przeszłości. Natomiast kiedy wydajesz 140 milionów euro (+ gigantyczny kontrakt) to nie mówimy o inwestycji na przyszłość, taki zawodnik musi dać jakość natychmiast, bo każda minuta jego gry jest warta fortunę.
25.09.2025 23:10
5
Długo mówiłem, że Carlo i Bayern to najgorsze połączenie, jakie pamiętam, ale potem przyszedł Tuchel.
25.09.2025 10:43
2
Przed rokiem VK przychodził ugasić pożar w Monachium. Plan został wykonany, nastroje są zupełnie inne niż za Tuchela. Teraz trener może naprawdę pokazać na co go stać.
23.09.2025 15:13
1
Kto nie docenia pracy Uliego i jego fundamentalnej roli w Bayernie, nie rozumie jak ważna jest ciągłość zarządzania klubem sportowym. Takie postaci jak Uli, Perez, czy Watzke są absolutnie kluczowe dla swoich drużyn. To coś więcej, niż dyrektor sportowy, który zarządza kadrą przez kilka sezonów, albo trener, który z reguły jest klubie 2-3 lata. Filozofia prowadzenia marki, DNA, mentalność - to są podstawy, bez których sukces sportowy jest możliwy tylko w bardzo krótkoterminowej perspektywie.
Uli to najważniejsza postać dla Bayernu w XXI wieku i jest dziś tak samo istotny, jak 20 lat temu. Gdy w przyszłości zajdzie konieczność zastąpienia go, Bayern stanie przed największym wyzwaniem w historii.
22.09.2025 13:59
1
PSG i Liverpool z ich letnim okienkiem wydają się mocniejsze, ale my też mieliśmy lata, gdy na papierze powinien być przynajmniej finał, a kończyło się słabo. Barca, Real, Bayern i City to podobny poziom. Nie jesteśmy może w top 2 oczywistych faworytów do tytułu, ale w najsilniejszej szóstce już tak, a to nie najgorsza pozycja wyjściowa. Jak zwykle zadecydują kontuzje (lub ich brak) i forma w kluczowym momencie sezonu.
11.09.2025 00:25
2
Uli ma swój styl i jest to ten sam styl od wielu wielu lat. Różni się od dzisiejszych postaci medialnych, które stawiają na stonowane, populistyczne wypowiedzi. Jeśli ktoś nie lubi Uliego, to jaki problem kibicować innemu klubowi? Bayern to Uli, wszystko co wygraliśmy w XXI wieku zawdzięczamy właśnie jemu. Dla mnie to najważniejsza postać w footballu i boję się, że kiedy go zabraknie, podzielimy los ManU.
10.09.2025 18:26
1
@Danie1 Zgoda, ale też trudno, żeby było inaczej, gdy Davies i Ito są długoterminowo wyłączeni z gry (nieobecność Japończyka jest o tyle istotna, że to on zastępowałby Daviesa, a tak oglądamy na lewej stronie Stanisića, który powinien rywalizować o 11 z Laimerem - czyli cierpi i lewa i prawa strona obrony).
Gdy wrócą, będziemy mieli boki Phonzi - Stani/Laimer, które wydają się naprawdę mocne.
09.09.2025 17:28
@FCB4ever2014 Zgadzam się, że brak Kroosa jest demonizowany. Większym problemem u Niemców jest to, że obecnie ich najbardziej bramkostrzelnym zawodnikiem jest... Gnabry.
09.09.2025 02:14
Olise to obecnie topowy zawodnik i jest znany wszystkim w świecie piłki. Nie sądzę, by jakiś klub na niego szczególnie polował, po prostu jeśli jego sytuacja kontraktowa będzie niejednoznaczna, pojawią się zapytania ze wszystkich wielkich klubów, które chcą wzmocnić skrzydła.
Tak obecnie z Upa - ma kontrakt do 2026, więc jego nazwisko przewinie się przez biuro każdego z najlepszych klubów Europy.
08.09.2025 20:01
@9999999 Ludzie do tego zapominają, że transfer Wirtza nie rozwiązałby istotnego problemu: wciąż Olise byłby naszym jedynym skrzydłowym na topowym poziomie. Musielibyśmy kupić Wirtza + kogoś na lewą flankę, a potem zlepić z tego wszystkiego jedenastkę ze zbalansowanym atakiem i obroną.
Już pomijając kwestie ekonomiczne, ja sam chciałem Wirtza u nas, ale od początku nie miałem pojęcia jak to ma działać z Musialą na 10 i brakiem dwóch dobrych skrzydeł.
08.09.2025 00:56
"Ogrywamy" - to jest absurdalna logika rodem z fify, gdzie wraz z rozegraniem kolejnych meczów piłkarzom rosną statystyki. O wiele racjonalniej byłoby powiedzieć: zużywamy piłkarza Chelsea.
Piłkarz w kadrze jest kapitałem tylko wtedy, gdy stanowi fundament drużyny, albo gdy ustawia się po niego kolejka chętnych. W innym wypadku jest ciężarem, bo pobiera dużą pensję. Sytuacja, gdy mamy zawodnika dostępnego na rok, a nie uwikłaliśmy się kłopotliwy wieloletni kontrakt, jest idealna, zwłaszcza gdy mowa o piłkarzu, który nie jest filarem drużyny.
07.09.2025 13:26
Wiadomo, że trzeba dać mu czas, ale jeśli kupujesz zawodnika za ogromną kwotę to nie po to, żeby przystosowywał się miesiącami. Gdyby taki Diaz nie odpalił u nas od pierwszego meczu, w Bildzie byłyby 3 artykuły dziennie na temat tego co je, jak trenuje i dlaczego słabo mówi po angielsku. Jeśli Wirtz nie szybko się nie ogarnie, presja tylko wzrośnie i nie będzie mu łatwo.
07.09.2025 00:00
Neuer powinien zostać, poziom bramkarzy w topie naprawdę spadł w porównaniu do poprzedniej dekady i wcale nie ma wielu jednoznacznie lepszych golkiperów od Manu. Nie będę nawet wspominał o jego zdolności do organizacji obrony i wkładu w postaci rozegrania. Jeśli będzie trzymał obecną formę, niech gra nawet kilka lat.
06.09.2025 22:04
2
Od 2016 roku niemiecka kadra jest w rozsypce, nie ma tam nikogo, kto naprawdę potrafi strzelać gole. Dawniej Klose, Muller, Poldi, Ozil czy nawet Schurrle mieli zawsze dobre liczby, a teraz największy ciąg na bramkę to chyba ma Goretzka.
Można zmieniać trenerów, winić obronę, pomoc i bramkarza, ale nie da się wygrywać meczów bez strzelania bramek, a Niemcy od dawna nie mają kogoś, kto potrafi to robić na zawołanie.
06.09.2025 17:45
Moim zdaniem to nie pomoc jest największym problemem, a atak. Poza Musialą i Wirtzem, którzy w kadrze jeszcze nic nie pokazali, Niemcy nie mają z przodu żadnego zawodnika na najwyższym poziomie. Nie ma dziewiątki, nie ma skrzydłowych, są tylko dwaj rozgrywający - kreatywni, ale to nie goleadorzy.
Julian może się dwoić i troić, ale niczego nie wymyśli bez bramkostrzelnych zawodników, a w kadrze Niemiec chyba nikt nie ma prawdziwego ciągu na bramkę.
05.09.2025 15:39
Oglądałem dużo Live i moim zdaniem Diaz >>>>>> Gakpo.
05.09.2025 15:34
2
@KeeRay Gdy Uliego zabraknie, będziemy musieli zmierzyć się ze zmianą strategii i gruntowną reorganizacją całego klubu. To będzie wielkie wyzwanie dla przyszłych sterników i obawiam się tej chwili, zwłaszcza gdy myślę o tym co stało się w ManU po odejściu Fergusona.
03.09.2025 20:15
1
Harry na tym etapie potrzebuje jednego: pucharów. Można mówić, że Bundesliga, Seria A albo Ligue 1 nic nie znaczy, ale puchar to coś specjalnego dla każdego gracza. Kane musiał zdjąć z siebie presję zawodnika, który nigdy nic nie wygrał. Bayern był świetnym wyborem, bo względnie łatwo (choć z opóźnieniem...) pozwolił Harremu na zdobycie 2 pucharów i teraz może się on skupić na tych największych: mistrzostwo świata, Europy i LM.
03.09.2025 20:12
@Piter1985 Bardziej realne wydaje się, że jeśli zbliży się do liczby występów aktywującej klauzulę, zostanie przyspawany do ławki. Sporo było takich przypadków. Myślę, że może tak się stać nawet wtedy, gdy będzie grał dobrze, bo Bayern nigdy nie wydał takich pieniędzy na rezerwowego. Dopiero odejście Harrego i brak możliwości sprowadzenia godnego następcy może sprawić, że Jackson zostanie u nas na dłużej.
02.09.2025 14:41
>ani nie byli ważnymi zawodnikami ani nie został nam piłkarz którego można sprzedać
Byli ważni w wielu meczach, wykonali pracę i odeszli a nam nie został ciężar w postaci tłustych kontraktów, które blokują potencjalne ruchy transferowy. Jeśli piłkarz "którego można sprzedać" ma wysoką pensję to często w dzisiejszych okazjach jest dla klubu problemem a nie okazją do zarobku. Zobacz sobie ile Barca zarobiła na transferze Coutinho i jak to się ma do jego pensji i ówczesnej wartości rynkowej, a potem zastanów się czy naprawdę byłoby dla Bayernu lepiej, gdybyśmy kupili Brazylijczyka zamiast go wypożyczać.
02.09.2025 12:32
Tak jak pisałem pod innym artykułem, przypadek Jacksona wydaje bardzo podobny do Jamesa, Cou albo Perisica i wątpie, że Nicolas zostaniu u nas na długo. Natomiast zupełnie inaczej niż @hoven w komentarzu niżej oceniam politykę wypożyczeń - James, Cou i Perisić dali nam duży zastrzyk sportowej jakości bez uwiązania się w długoterminowe umowy i blokowania możliwości rozwoju kadry w przyszłości.
W skrócie wypożyczenie to idealna formuła pozyskania zawodników, którzy nie znajdą pewnego miejsca w 11, ale są za dobrzy, za drodzy i zbyt ambitni żeby długoterminowo zaakceptować status rezerwowego.
02.09.2025 12:26
1
@Globin93 Ja wcale się nie zdziwię, jeśli tak będzie, bo dosyć często w ostatnich latach obserwujemy takie sytuacje.
01.09.2025 18:02
1
Ja myślę, że nie wykupimy go i tak, no chyba, że będzie tak dobry, że wygryzie Harrego z 11 (w co chyba wszyscy wątpimy...).
Może dojść do takiej sytuacji, że pod koniec sezonu nie wstanie z ławki dlatego, żeby nie osiągnął liczby spotkań koniecznych do wykupu - coś takiego zdarza się niemal każdego w topowych ligach. To nie jest optymalne rozwiązanie, ale możliwe.
Bywa też tak, jak z Sancho - Chelsea miała obowiązek wykupu, ale nie zdecydowała się na to zapłaciła karę (chyba 5mln).
01.09.2025 18:01
2
Wygląda na bardzo podobny scenariusz do Jamesa i Coutinho, oby Jackson przyczynił się do sukcesów w podobny sposób.
Szanse na wykupienie go oceniam na jakies 5%, bo to jest po prostu zastępca Harrego i nie wydamy takiej kwoty na rezerwowego. Natomiast sam profil zawodnika jest moim zdaniem perfekcyjny. Oglądałem go w Chelsea wiele razy i bycie podstawową 9 w starciach z City, L'poolem czy Arsenalem to dla niego za wysokie progi, ale jest bardzo mocny fizycznie i myślę zrobi dużą różnicę w meczach Bundesligi.
Po raz pierwszy od odejścia Choupo mamy na ławce 9, którą można wpuścić po godzinie gry, jeśli Kane jest zmęczony, albo od początku w łatwiejszym meczu, gdy nadejdą angielskie tygodnie.
01.09.2025 17:56
1
Trudno porównać oba przypadki z perspektywy zawodnika: Muani przychodzi do Tottenhamu z ambicją bycia podstawową dziewiątką, zagrania dobrego sezonu w PL i zrobienia przełomu w swojej karierze. Jackson akceptuje, że będzie zmiennikiem Harrego.
To zmienia absolutnie wszystko i naprawdę trzeba mieć złe intencje, żeby tego nie zauważyć.
01.09.2025 14:57
@Barthyren Nie będę się odnosił do ogólnej oceny gry Staniego, bo raczej się z nią zgadzam, ale w opisanej sytuacji nie widzę dużego błędu. Tzn. błąd jest oczywisty, to strata piłki. Natomiast po tej stracie Augsburg wychodzi z kontrą 5v7, obrona nie jest jeszcze w rozsypce i trudno mówić o wielkich tarapatach. Dopiero potem dzieją się cuda. Natomiast nie da się wyeliminować takich błędów, jak ten Stanisica, po prostu należy zareagować odpowiednio, gdy się zdarzą.
tldr: wielkie drużyny w dużych meczach też mają takie straty, tylko zamiast robić później 6 kiksów potrafią zachować koncentrację i "wyczyścić", gdy trzeba. Jeśli złe podanie na 50 metrze jest w stanie zagrozić naszej bramce to problem leży nie w złym podaniu, a w reorganizacji obrony po stracie.
31.08.2025 17:28
Legendarne to było okienko z Haasem.
Obecne ocenię, gdy się skończy i potem jeszcze raz, z większym przekonaniem: po sezonie, gdy zobaczymy jak naprawdę poradziła sobie nasza kadra.
Miałem niedawno kontuzję tego samego typu, w moim przypadku z domową rehabilitacją 4 tyg. bez gry w piłkę, ale profesjonalny gracz z całym zapleczem pewnie wraca dwa razy szybciej. Ogólnie skręcenia kostek wśród piłkarzy to częsta sprawa, dopiero przy znacznych uszkodzeniach więzadeł sytuacja robi się nieciekawa.
12.01.2026 15:19
@Head2007
>Stanisic jednak odstaje poziomem od reszty druzyny.
Bardzo kiepska analiza nie poparta żadną wiedzą. Stanisić gra bardzo dobry sezon i nawet gdy wszyscy wrócą, będzie opcją do wyjściowej jedenastki. Przypomina Pavarda z jego najlepszego okresu czyli zawodnika o dużej intensywności, silnego fizycznie, który odwala dużo brudnej roboty na boisku i pozwala reszcie błyszczeć.
12.01.2026 13:24
Mnie tylko martwią te klauzule, coraz więcej młodych zawodników będzie chciało mieć furtkę do odejścia i trudno im się dziwić - co jeśli przyjdzie trener, który im nie ufa, albo drużynie trafi się zły okres a oni nie będą zainteresowani wyciąganiem zespołu z dołka?
Ciekawi mnie też jakie są warunki tych klauzul, czy są bezwarunkowe czy może związane z celami sportowymi, np. jeśli nie zakwalifikujemy się do LM to zawodnik może odejść? Kontrakty bywają bardzo skomplikowane a informacje, które przedostają się do mediów (dopóki nie nastąpi wyciek pełnej treści dokumentów) to raptem kilka ogólnych zdań.
09.01.2026 10:17
Pytanie tylko czy on pozwolił sobie na szczerość, czy też chciał zabłysnąć humorem i pewnością siebie na spotkaniu z kibicami. Jeśli to pierwsze, to słabo świadczy o jego rozumie. Jeśli drugie... to podobnie, ale można to wybaczyć jeśli weźmiemy pod uwagę jego wiek i zderzenie z popularnością ;)
06.01.2026 14:27
Mam pytanie do bardziej zorientowanych: czy ta wypowiedź Karla jest gdzieś na wideo? Bo ja trochę nie rozumiem kontekstu i albo chłopak jest odklejony, albo po prostu nie rozumie świata mediów, poczuł się zbyt pewnie na spotkaniu z fanami i palnął coś dla jaj...
Trudno mi wyobrazić sobie, że to jakaś zagrywka: jest na to za młody, zagrał za mało, w dodatku był news o tym, że odrzucił niedawno Real, który o niego zabiegał. Wyobrażam sobie, że niejeden gracz Bayernu miał plakat Realu czy Barcelony, bo to po mega popularne kluby, ale to nie znaczy od razu, że w przyszłości będzie myślał o transferze.
Ogólnie nie kumam z tych doniesień czy chłopak mówił serio, czy chciał być zabawny i teraz jest burza.
06.01.2026 14:22
@AdiFantasti Jasne, ale Yildiz to trochę wyjątek, poza tym odszedł naprawdę bardzo wcześnie - jeśli zawodnik zaraz po 17 urodzinach żąda gwarancji gry, to trudno mu to zapewnić. Tu postawiłbym pytanie o determinację młodzika i odwagę do rywalizacji o miejsce w składzie.
Badstuber miał moim zdaniem ogromny talent i gdyby nie kontuzje, mógłby być jednym z lepszych obrońców w tym okresie. Lucio nie dogadał się z van Gaalem ale przecież w tamtym sezonie Holger grał głównie na lewej obronie. Potem wygryzł Demichelisa i za Juppa też był pierwszym wyborem (dopóki nie odniósł ciężkiej kontuzji).
Czy Stanisić i Pavlo robili furorę w rezerwach? Nie przeceniałbym występów na poziomie młodzieżowym, myślę, że Pavlović na pewno pokazał wielką jakość na treningach z pierwszym zespołem, w innym wypadku Tuchel nie dałby mu szansy.
Podsumowując, jasne, czasami zdarzy się, że utalentowany zawodnik odejdzie, bo nie widzi szansy na grę, ale to raczej rzadka sytuacja. Zawodnicy z odpowiednim potencjałem powinni z miejsca pokazać na treningu, że mogą rywalizować z graczami pierwszego zespołu a nawet wygryźć ich ze składu. Jeśli tak nie jest to szansa, że w przyszłości zrobią wielką karierę, jest niewielka.
01.01.2026 16:56
100% zgody. Często widzę, że oskarża się sztab o brak szans dla młodych, ale prawda jest taka, że talent na miarę topowej piłki zdarza się rzadko. Jeśli się zdarzy - to od razu widać na treningach i nie ma problemu z grą.
Taki Pavlo i Musiala byli doceniani nawet przez zupełnie betonowego Tuchela, natomiast jeśli zawodnik nie ma papierów na grę na najwyższym poziomie, nie pomoże mu ani van Gaal ani Wenger (obaj znani ze świetnego oka do młodych zawodników).
01.01.2026 13:28
Tah w jakiś sposób przypomina mi Dante - tak jak niegdyś Boa, to Upa w teorii jest obrońcą o większym potencjale, ale to Tah (tak jak kiedyś Dante) natychmiast stał się szefem obrony i wprowadził spokój, którego brakowało u nas od dosyć dawna.
Nie byłem zwolennikiem tego transferu ale z dużą radością stwierdzam, że się myliłem.
29.12.2025 15:08
No to ja muszę przyznać, że od czasu pierwszych pogłosek o tym transferze, gdy krytyków było sporo, wyrażałem głośno wielką radość :D
Znałem Diaza z PL, zawsze ceniłem go wysoko, natomiast najistotniejsze wydawało mi się, że kupujemy dokładnie takiego zawodnika, jakiego brakowało drużynie - klasycznego, szeroko grającego skrzydłowego, który wykonuje dużo biegów bez piłki.
Chciałem też u nas Wirtza, ale prawda jest taka, że na Wirtza nie byłoby planu - lewe skrzydło dalej byłoby słabe a Florian na dłuższą metę dublowałby się z Musialą. Dlatego cieszę się, że wyszło jak wyszło.
27.12.2025 15:00
Dla mnie to bez dwóch zdań wciąż najlepszy niemiecki bramkarz i przynajmniej top 10 na świecie, ale decyzja z punktu widzenia Manu jest tak naprawdę zrozumiała. Myślę, że byłoby inaczej, gdyby obecna kadra Niemiec pozwalała realnie myśleć o walce o tytuł, ale tak raczej nie jest.
25.12.2025 14:05
imo dosyć łatwo udzielić tu odpowiedzi: owszem, przypadek.
22.12.2025 12:28
Ale Simons się zapędził xd Na razie Wirtz chyba nie ma rywali w kategorii najgorszy transfer sezonu PL, ale Xavi też daje niezły popis. A tutaj wielu chciało go zobaczyć w koszulce Bayernu... Całe szczęście, że do nas nie trafił.
20.12.2025 19:33
@Comentateiro Wygląda świetnie w Newcastle, ale u nas nie pograłby nawet za plecami Harrego. Zarówno Musiala jak i Karl to zawodnicy bardziej pasujący do gry na "10" w naszym zespole - szybsi, bardziej dynamiczni. Natomiast fajnie byłoby kiedyś zobaczyć u nas Nicka na "9", gdy Kane skończy granie na najwyższym poziomie.
20.12.2025 19:29
Jeśli będzie chciał odejść, to kiedyś odejdzie niezależnie od tego czy podpisze teraz nowy kontrakt czy nie. Do 2028 (1 sezon przed wygaśnięciem kontraktu) i tak raczej się stąd nie ruszy, bo historia pokazuje, że Bayern nie puszcza kluczowych graczy dopóki nie ma realnego ryzyka, że odejdą za darmo.
16.12.2025 21:46
Dobrze, że nic poważnego. Dziwią mnie trochę komentarze, w których fani narzekają na obsadę naszej bramki. Tak się składa, że obecna runda jest chyba najlepszą w naszym wykonaniu od czasu Flicka, więc zamiast narzekać na zawodników, trzymałbym kciuki za ich zdrowie.
15.12.2025 15:39
Dzisiaj po prostu nie siadło, gdybyśmy mieli więcej precyzji (albo szczęścia) pod bramką Mainz, to byłby kolejny wysoki wynik. Ogólnie gra bardzo swobodna, ale trudno wygrać mecz, gdy tyle razy nie udaje się zamienić dogodnej sytuacji na bramkę.
Ten karny na Harrym strasznie miękki, ale nie będę narzekał - cieszę się, że udało się uniknąć porażki. Bilans w lidze 12-2-0 jest imponujący.
14.12.2025 20:20
Nie wiadomo, jedni piłkarze szukają formy po urazach, inni od razu grają z pełną intensywnością. Taki Arjen potrafił wejść na boisko po kilkumiesięcznej przerwie i nic po nim nie było widać. Ja mam w tym sezonie wysokie wymagania wobec Jamala. Jasne, pierwsze tygodnie mogą być dla niego trudniejsze, ale od lutego powinien grać na maksa. Nowy sezon to nowy sezon, tak jak piszesz, mogą być inne urazy i inna sytuacja całego teamu.
12.12.2025 11:28
O jakich próbach podkupienia my mówimy? Olise ma kontrakt to 2029 bez klauzuli. Jedyny rodzaj odejścia, jaki można sobie wyobrazić, to transfer w 2028 roku, gdyby zawodnik nie chciał grać w Bayernie, a zarząd zdecydował się zarobić na nim póki można.
Wierzę, że Olise podpisze nową umowę i zostanie u nas na wiele lat, po prostu nie rozumiem tonu w jakim pisze Kicker. Bayern ma bardzo komfortową pozycję w negocjacjach i nie stoi pod żadną presją.
11.12.2025 19:38
Bardzo mnie cieszy gra Gnabrego i Karla. Kadra była opisywana jako wąska, ale dzięki eksplozji talentu Lennarta tak naprawdę mamy 8 zawodników na 4 pozycje w ofensywie (liczę Guerreiro, bo to wartościowy zmiennik na łatwiejsze mecze). Wychodzi na to, że atak jest bardzo mocno obstawiony i bardziej niepewną pozycją jest środek pomocy - jeśli wypadnie Kimmich albo Pavlo, musimy liczyć na to, że Bischof weźmie na barki grę, albo że Goretzka się obudzi.
09.12.2025 23:58
Taki karny 2025 :D Ancelotti dobrze to jakiś czas temu podsumował: oglądanie pojedynczych klatek na VARze wypacza decyzje, bo w piłce nie chodzi o zdjęcia. Zatrzymasz nagranie w odpowiednim momencie - widać kontakt. W istocie takie pociągnięcie dwoma palcami za koszulkę z pewnością nie jest powodem, żeby dorosły facet się wywrócił. Wirtz rzucił się na plecy i karny...
Gdyby to było przeciwko Bayernowi, byłbym zły, tu na szczęście oglądałem jako neutralny widz.
09.12.2025 23:07
Ostatnio widziałem artykuł, że Slot był bardzo niezadowolony z odejścia Diaza i próbował je zablokować. Cieszyli się może kibice w internecie, tak jak teraz hajpują Wirtza i świętują każde jego udane zagranie. Trochę takie zaklinanie rzeczywistości.
04.12.2025 22:20
@Johny84 cóż, kiedyś wreszcie strzeli, to jest i tak niesamowite, że w 14 meczach PL nie zdołał strzelić gola ani asystować...
03.12.2025 23:23
Ale dlaczego mielibyśmy rotować? To jest dużo ważniejszy mecz od ostatniego z Arsenalem, bo porażka w Londynie najprawdopodobniej nie będzie miała konsekwencji, a jeśli przegramy z Unionem, tracimy szansę na trofeum.
Musimy wyjść najmocniejszym składem i dać z siebie wszystko, jeśli trzeba rotować to lepiej w weekend.
02.12.2025 20:05
Bez sensu jest mówić o wieku Neuera, gra fantastyczny sezon i to się liczy. Czasem popełni błąd, bo taki jest los bramkarza. Gdy defensywny pomocnik pomyli się w ustawieniu, ma za plecami obrońców i golkipera, więc często przechodzi to niezauważone.
Ilu jest na świecie bramkarzy, których chcielibyśmy zobaczyć w naszej drużynie zamiast Manuela w najbliższy weekend? Jest Chevalier, który ma wielką przyszłość i Donnaruma, który broni teraz świetnie, ale w przeszłości bywało z nim różnie. Pozostali są mocno po trzydziestce i tak jak Manu, nie mogą być traktowani jako zabezpieczenie bramki na lata.
Ogólnie, z powodu wymagań dotyczących gry nogami, mamy teraz bardzo słabą generację bramkarzy w porównaniu z czasami 2000-2015, gdy w topowych ligach było naprawdę wielu niesamowitych golkiperów.
02.12.2025 16:57
Dodam jeszcze jedno spostrzeżenie: w trakcie sezonu ma się lepsze i gorsze fazy. Od pewnego czasu nasze wyniki trochę przyćmiewają aktualną formę. Z Unionem i Freiburgiem mieliśmy dużo słabych momentów i tak naprawdę wcale nie jesteśmy w takim gazie, jak to ukazują media. Czy to problem? Nie, byłby to problem, gdyby był teraz kwiecień i najważniejsze mecze. Wydaje się, że drużyna potrzebuje zastrzyku energii, czyli powrotu Daviesa i Jamala. Dobrze, że już niedługo pojawią się na murawie.
27.11.2025 14:00
Moim zdaniem Manu zagrał wczoraj przyzwoicie. Mógł zachować się lepiej przy rożnym, ale Arsenal był niesamowicie groźny ze stojącej piłki przez cały mecz. W drugiej połowie obronił dwie setki a potem wyszedł z bramki i się pomylił. Sytuacja była już wtedy bardzo słaba, napastnik wychodził sam na sam, zdarza się.
27.11.2025 11:55
Czapki z głów dla Artety, pierwsza połowa była wyrównana, na drugą Arsenal wyszedł z innym pomysłem i nas rozpykali.
Ciężko było coś zrobić z przodu, bez Musiali i Diaza nasza ofensywa jest jednak bardzo mocno przetrzebiona. Kane był przykryty, Olise grał słabo, jedyna szansa to przebłyski Karla, natomiast gdyby nie Manu to około 65 minuty przegrywalibyśmy już 3-1.
Szkoda, ale jak już powiedzieli inni - śrubowanie rekordu to przede wszystkim fajna rzecz dla kibiców. Ważniejsze są kluczowe tygodnie w marcu i kwietniu, inaczej łatwo o wynik Liverpoolu z poprzedniego sezonu.
26.11.2025 23:58
Nie było chyba od czasu Mullera zawodnika w Niemczech, który by miał taki wjazd do dorosłej piłki, ale Muller miał wtedy 20 lat. Mam nadzieję, że trenerzy będą postępować z Karlem ostrożnie, bo ciało 17 latka różnie reaguje na tak ekstremalne obciążenia.
24.11.2025 14:16
Ta dyskusja nie jest nowa, jedni trenerzy wolą mniejszą kadrę, inni większą.
Jeśli w kluczowym momencie sezonu wypadną najważniejsi zawodnicy to nawet najszersza kadra nie pomoże, raczej nie wygrywa się LM drugim garniturem.
20.11.2025 22:07
Ja nigdy nie lubiłem patrzeć na Kimmicha na obronie z prostego powodu: największą zaletą Jo jest inteligencja boiskowa, a bok obrony to wybitnie fizyczna pozycja, gdzie trzeba zawodnika o podobnej charakterystyce do Daviesa.
Kimmich jest potrzebny w środku pola, musi dyktować tempo gry.
20.11.2025 15:23
Pavlo zszedł w przerwie z powodu urazu czy Negelsmann dał mu odpocząć, bo mecz był już wygrany?
17.11.2025 22:45
Cóż, nie trzeba być insiderem, żeby zrobić listę obrońców, których sytuacja kontraktowa umożliwia negocjację. Nie tylko Barca ma tych zawodników na liście, ale każdy większy klub w Europie.
16.11.2025 16:28
Ja też odbieram Staniego bardzo pozytywnie. Uniwersalny, dobry fizycznie, potrafi unieść ciężar dużego meczu. Gdy wróci Davies, będziemy mieć bardzo dobrą sytuację z tyłu (o ile nikt nie wypadnie na długo...). Stani może rzucić wyzwanie na każdej pozycji w defensywie a to świetna wiadomość dla trenera. VK dostanie możliwość swobodnej rotacji i stawiania na zawodników, którzy są w danej chwili w najlepszej formie fizycznej.
12.11.2025 15:21
Wirtz 11 meczów w PL: 0 bramek 0 asyst.
Isak też bez liczb (1 asysta), choć jego trudniej ocenić, bo z powodu urazów zagrał tylko w 4 meczach.
Łatwo teraz oceniać, gdy widzi się efekty okienka, ale zarząd Liverpoolu chyba kompletnie pomylił się przy pozycjach do wzmocnienia. Brakuje im skrzydłowych (nie kupili żadnego typowego skrzydłowego po odejściu Diaza), mają za to trzech piekielnie drogich zawodników, którzy nie mają gdzie grać: Isak i Ekitike nigdy nie wychodzą na boisko razem, a dla Wirtza w ogóle nie ma dobrej pozycji, bo okazało się, że wystawianie go na "10" to sabotaż linii pomocy.
09.11.2025 19:49
@alien666 Skąd oni mają te liczby? Ja teraz googluję i widzę Diaz 7, Olise 5. Jako ciekawostka, Haaland, który jest w mega gazie ma 10.
09.11.2025 01:42
>Nie rozumiem jak Diaz może najpierw walnąć petardę z zerowego kąta pod poprzeczkę, żeby potem sam na sam spektakularnie spudłować :D człowiek zagadka.
Mi się wydaje, że to dosyć łatwo wytłumaczyć rachunkiem prawdopodobieństwa :D
Luis miał w ostatnich dwóch meczach 3 bardzo dobre okazje. Dwie z PSG wykorzystał, a z Unionem akurat skusił.
09.11.2025 01:39
Dokładnie. Można nawet powiedzieć więcej: Manu jest teraz jedynym niemieckim bramkarzem na światowym poziomie. Jedynie długoterminowy plan rozwoju kadry narodowej może uzasadnić postawienie na innego golkipera. Taki scenariusz oznacza po prostu, że zamiast brać najlepszy skład na mundial, Negelsmann inwestuje w przyszłość.
07.11.2025 13:33
@Head2007 "gra Diaza bylaby o wiele surowiej oceniana" - tylko przez osoby, które bardzo słabo znają się na piłce nożnej. Jeśli ktoś ma chociaż umiarkowaną wiedzę o tym sporcie, łatwo zauważy ogromną jakość, jaką Diaz daje w konstruowaniu ataków. Jest drugim najskuteczniejszym strzelcem w drużynie, ale nawet bez tych liczb jego wkład byłby nieoceniony. Analogią może tutaj być Pedro w Barcelonie i reprezentacji Hiszpanii. Nie strzelał dużo, ale odrywał niezwykle istotną rolę w swoich drużynach.
Ogólnie ta dyskusja jest trochę jałowa, bo mamy dziś tak łatwy dostęp do informacji, można poszukać, poczytać, dowiedzieć się, choćby korzystając z youtube :) I wcale nie wymaga to bardzo dużo czasu, bo do zauważenia tego o czym piszę nie trzeba być ekspertem (ja nim nie jestem).
05.11.2025 13:29
Widziałem po meczu wywiad (do znalezienia na yt), gdzie Jo deklaruje, że nie czuje zmęczenia i chce grać z Unionem od początku. Maszyna.
05.11.2025 11:33
Taki mecz bardzo buduje drużynę. Druga połowa zostanie naszym w pamięci na długo - to może być klucz, gdy będziemy bronić wyniku w stykowym meczu, ta świadomość, że potrafimy wytrzymać nawet na trudnym terenie przeciwko świetnemu przeciwnikowi.
Manu jest wielki, obronił dwie sytuacje "sam na sam", był pewny i bezbłędnie się ustawiał przez całe spotkanie. Cieszy mnie też postawa Taha. Nie byłem zwolennikiem jego transferu i uważałem go za "klocka", tymczasem Jon pokazuje, że się myliłem. On chyba musi wprowadzać bardzo dobrą komunikację, bo po raz pierwszy od lat cała nasza obrona jest pewna i nie robi niepotrzebnych błędów.
Sytuacja Diaza bardzo nieszczęśliwa - tam trzeba było skasować akcję faulem taktycznym, po prostu ściągnąć przeciwnika za do ziemi za koszulkę. Natomiast takie rzeczy się zdarzają, gdy mierzysz się z niezwykle szybkim przeciwnikiem, a takim jest Hakimi - to są ułamki sekundy, wydaje się, że trafisz w piłkę, a staje się inaczej. Nie zmienia to faktu, że dwa gole Luisa dały nam wyjazdowe zwycięstwo z obrońcą tytułu. Jego obecność to dla mnie największa różnica między obecnym sezonem, a poprzednim, gdy nie mieliśmy typowego skrzydłowego, który rozszerza grę (Olise to magik i wspaniały zawodnik, ale nie jest klasycznym skrzydłowym, który uwielbia grać przy linii bocznej i nieustannie atakuje wolną przestrzeń).
Podsumowując, to był bardzo ważny mecz. Rozgromienie PSG mogłoby dać nam zbyt dużą pewność siebie. Zamiast tego udowodniliśmy, że potrafimy bronić w niezwykły sposób i to może być fundament zwycięstw w najważniejszych meczach sezonu.
05.11.2025 00:32
@Kamil.20 Ja zrobiłem po pokoju z 5 km w trakcie drugiej połowy, trudno było oglądać na siedząco :D
04.11.2025 23:14
Atak niefartowny, ale normalna sprawa kasować akcję w tej minucie, zwłaszcza w środku pola bo chcesz zebrać żółtą za faul taktyczny i nie pozwolić podejść pod bramkę.
Tutaj wychodzi problem VARu czyli oglądanie pojedynczych klatek. To nie był aż tak brutalny atak, ale jak zatrzymasz odpowiednią klatkę to wychodzi, że wyjście od tyłu i koniec.
04.11.2025 22:00
No właśnie bardzo potrzebny, wychodziła akcja i nie chcesz dostać gola do szatni, każdy trener tutaj życzy sobie faulu taktycznego. Kasujesz akcję, łapiesz żółtą kartkę i wszyscy są szczęśliwi. Tylko nie można wykosić typa równo z trawą xd
04.11.2025 21:58
Przed meczem mówiłem, że nie będzie łatwo, inni twierdzili inaczej. Patrząc na skład, można pomyśleć, że VK też był w tej grupie. No i okazało się, że ja się myliłem, a cała reszta miała rację, co bardzo mnie cieszy :D
Naprawdę fajny moment dla Bayernu, cieszmy się tym póki trwa.
01.11.2025 21:00
Mamy rekordową passę zwycięstw, ale to nie znaczy, że kolejne wygrane dostaniemy za darmo. Spodziewam się dobrego meczu, to w końcu hit Bundesligi. B04 nieźle punktuje w lidze i przyjadą na Allianz bardzo zmotywowani, zwłaszcza po laniu od PSG.
01.11.2025 15:48
@Kamil.20 Moim zdaniem to co napisałeś to jest po prostu mylna analiza. Olise ma w sobie więcej magika i potrafi bardziej zachwycić, ale właśnie w ataku pozycyjnym daje mniej od Diaza. Kolumbijczyk wykonuje ogromną ilość biegów i otwiera przestrzeń dla kolegów, świetnie się ustawia i radzi sobie w sytuacjach 1v2: nawet pressowany przez dwóch obrońców i wypchnięty do boku boiska, często w inteligentny sposób potrafi utrzymać piłkę i znaleźć partnera.
Często fani mówią o jego pressingu, ale ważniejsze jest coś innego: wykonywanie biegów, gdy Bayern jest przy piłce. To jest coś, czego na lewej stronie brakowało nam od odejścia Francka.
W ogólnym rozrachunku obaj nasi skrzydłowi prezentują topową jakość, ale mają dosyć różny styl gry: Diaz wykonuje większą pracę w rozegraniu, Olise częściej zaskakuje indywidualnymi akcjami.
30.10.2025 22:50
>wyobraźmy sobie, że będzie miał taką setę w finale ligi mistrzów przy stanie 1-0 dla przeciwnika w 90 minucie....
Łatwo sobie to wyobrazić w przypadku każdego piłkarza, w meczu z Interem np. Kane (klasyczna 9!) pomylił się w dogodnej sytuacji i być może dlatego odpadliśmy. Na razie Diaz jest drugim najlepszym strzelcem w drużynie.
30.10.2025 17:24
Nie mam wrażenia, żeby tu chodziło o samo wykończenie - Luis ma świetny strzał, potrafi skończyć technicznie, ale i puścić prawdziwą petardę. To kwestia głowy, on po prostu czasem za bardzo napala się przed bramką.
Wydaje mi się, że jest w nowej drużynie, za bardzo chce się pokazać i czasem przesadza. Widziałem dużo jego meczów w Live i tam nie marnował łatwych sytuacji, dlatego nigdy nie powiedziałbym o nim, że to piłkarz, który nagminnie marnuje setki.
Spodziewam się, że z czasem, gdy zadomowi się i trochę wyluzuje, będzie strzelał jeszcze lepiej. I tak to jest dla mnie najlepszy transfer ostatnich okienek, z prostego powodu: od czasu Robbery nie mieliśmy typowego skrzydłowego na światowym poziomie i kosztowało nas to wiele meczów (Olise to bardziej 10 grająca na skrzydle, jego praca bez piłki wygląda zupełnie inaczej od klasycznych skrzydłowych typu Ribery albo Pedro).
PS. Marnowanie "setek" jest też mocno w tym przypadku mocno rozdmuchane, gdyby Luis zamienił dwie z tych wszystkich sytuacji na gole, nie byłoby tematu. Jak mówi artykuł, zmarnował 6 setek, ale Olise ma na koncie 4 takie sytuacje, a Harry 3. To po prostu część piłki.
30.10.2025 17:14
To było prawie pewne, ale to nie zmienia faktu, że Jackson odgrywa pewną rolę w drużynie, łata dziury i ogólnie jest potrzebny w tym sezonie. Czy moglibyśmy mieć kogoś lepszego? Oczywiście. Ale sytuacja kadrowa nie była komfortowa, priorytetem było poszerzenie kadry.
Pewnie jest trochę za drogi, ale jeśli do końca sezonu strzeli z 10 bramek (na razie ma 2) i odciąży Harrego w mniej istotnych meczach to w moich oczach wypełni swoją rolę. Ważne żeby był dostępny, gdy nadejdą angielskie tygodnie i trzeba będzie mocno rotować w łatwiejszych meczach.
28.10.2025 13:53
Na PN musimy wystawić najsilniejszą jedenastkę. W BL można czasem zgubić punkty bez konsekwencji, w pucharze nie ma takiej możliwości.
Jeśli chodzi o Harrego to wątpię, żeby Kompany był odpowiedzialny za jego liczbę minut, to raczej Kane poluje na bramki i nie chce schodzić z boiska. Widać to było wczoraj - wynik 3:0, przeciwnik gra w osłabieniu, a Harry i tak szukał gola do samego końca.
Są dwie szkoły: albo pozwalasz zawodnikowi zdecydować i budujesz jego motywację poprzez wspieranie indywidualnych osiągnięć (tak robi VK), albo zawodnik nie ma nic do gadania i schodzi w 70 minucie, żeby w kolejnym meczu być jak najświeższym - tak robił Jupp, co skutkowało trypletem, ale jeśli dobrze pamiętam, nie pozwoliło Mandzu na zdobycie armatki króla strzelców.
26.10.2025 13:43
Tak serio to nie wiem, czy w Bayernie Wirtz nie miałby podobnych problemów. W B04 miał w ataku dwóch partnerów, którzy dużo grali bez piłki i otwierali dla niego przestrzeń. W Live tej przestrzeni mu brakuje i być może u nas byłoby tak samo, gdyby wyszedł na boisko razem z Kanem, Musialą i Olise.
26.10.2025 01:39
Druga połowa raczej będzie podobna, typowa walka z autobusem. W ataku na razie tylko Diaz wygląda dobrze, Olise i Kane bez błysku, Jackson niestety słabiutki. Jeśli nie uda się przełamać obrony Gladbach to fajnie byłoby dać ofensywie zastrzyk energii i wprowadzić Karla, ew. Pavlo w miejsce Goretzki, żeby zwiększyć tempo gry.
Ogólnie to brzydki mecz, ale takie trafiają się co roku. Wcale nie dziwi mnie, że to dziś, na tym stadionie ;)
25.10.2025 16:42
@admin Bardzo dobry komentarz, który powinien w idealnym świecie zamknąć dyskusję. Diaz marnuje mniej więcej tyle ile każdy inny ofensywny piłkarz, wczoraj np. zdarzyło się Harremu. Natomiast ludzie mylnie interpretują to na ile łatwa do wykończenia jest dana sytuacja, co fajnie wytłumaczyłeś podając liczby.
Tak szczerze to przypominam sobie w wykonaniu Diaza tylko jedno naprawdę komiczne pudło - na pustą bramkę z Augsburgiem. Ale to bardziej mem niż problem, zdarza się każdemu. Łatwo znaleźć na yt podobną pomyłkę w wykonaniu Ronaldo.
Ogólnie widzę w komentarzach przesadnie krytyczny stosunek do zmarnowanych okazji bramkowych, zwłaszcza gdy kibice nie umieją poprawnie ocenić na ile trudna albo łatwa to była sytuacja. Często wydaje się, że wystarczyło dołożyć nogę - ale tak wydaje się tylko, gdy siedzi się na kanapie. Bywa tak, że piłka jest 3 metry od bramki, ale procentowo szansa na gola jest niewielka z powodu timingu i ustawienia przeciwników.
23.10.2025 17:24
Dziwna moda się zrobiła na tej stronie odnośnie wypominania Luisowi zmarnowanych szans. Wczoraj gdy dostał piłkę, miał bramkarza metr przed sobą - tylko kompletny laik może pomyśleć, że to jest setka, gdy bramkarz wyjdzie tak wysoko to skraca kąt i sytuacja jest 50-50.
To raczej Kane był trochę nieskuteczny, jego sytuacja 1 na 1 była bardzo dogodna z powodu czasu jaki miał do dyspozycji.
Najśmieszniejsze jest to, że nigdy nie widziałem podobnych opinii w międzynarodowych mediach, kolega pisze o Diazie "chlop jest totalnie slaby", a np. blog Bavarian Football Works wybiera Luisa zawodnikiem meczu. To chyba pokazuje, że niektórzy polscy fani komentują bez oglądania meczów, albo oglądają i nie wiedzą na co patrzą...
Swoją drogą mega mecz, Kimmicha, Pavlo, Diaz, Laimer, Karl top. Olise nieobecny, ale każdemu się zdarza. Dobrze, że pod koniec odpuściliśmy, trzeba szanować siły.
23.10.2025 12:25
Niech gra, niech presuje i wykonuje biegi, jest w końcu silny fizycznie. Jeszcze kilka takich spotkań jak z BVB i kibice stracą nadzieję, że to ktoś, kto może dać coś ekstra, ale w meczu ze słabszym przeciwnikiem wywiąże się z podstawowych zadań. Jeśli będziemy potrzebowali większego zagrożenia pod bramką przeciwnika, zostanie zmieniony.
22.10.2025 17:27
Fajnie to świadczy o VK i jego środowisku, że nic nie przedostało się do mediów. Trochę jak w dawnych czasach. To pokazuje, że Kompany naprawdę pasuje do Monachium.
Rzadko się zdarza, by trener został tyle lat w jednym miejscu, ale to dobra decyzja nawet jeśli nie wypełni kontraktu do samego końca. Gdy przychodził, jego misja polegała na ugaszeniu pożaru po Tuchelu. Teraz przekaz jest jasny: zarząd jest pod wrażeniem pracy trenera i ufa, że ten zbuduje drużynę na lata.
Chyba po raz pierwszy od czasu początków Negelsmanna mam wrażenie, że wizja klubu jest konkretna i spójna, a my oglądamy rozwój długofalowego projektu. Kolejny plus dla Eberla.
21.10.2025 12:53
Kumulacja długotrwałych kontuzji i drobnych urazów pozbawia Kompanego wielu rozwiązań, ale Goretzka, Bischof, Kim, Jackson i Guerreiro powinni być gotowi do gry, do tego jest opcja wpuszczenia Karla przy korzystnym wyniku. Trener i tak zapewne nie będzie chciał wymieniać połowy jedenastki, bo to mimo wszystko Liga Mistrzów i głupio byłoby prosić się o niespodziankę.
Ja dałbym odpocząć Diazowi, Pavlo, Upa i możliwie szybko zdjął z boiska Harrego. Do 11 wtedy trafiliby Jackson, Goretzka/Bischof i Kim. Tyle że ja nie oglądam zawodników na treningach i nie wiem, jak radzą sobie z obciążeniem ;)
20.10.2025 17:41
Wirtz wydaje się być całkiem zgaszony przez fizyczność i tempo gry w PL. Gdy Szoboszlai przeszedł dziś na prawą obronę, a na boisku pojawił się Florian, w środku pomocy Live zrobiła się kompletna dziura.
19.10.2025 22:51
Odnośnie pudeł Diaza to temat wydaje mi się bardzo przesadzony. Problem z wykończeniem akcji to często kwestia zmęczenia albo braku szczęścia (czasami wszystko siada, czasami nic nie siada - jedyna recepta to nie poddawać się i próbować dalej). To, że Diaz zaliczył kilka pudeł nie znaczy, że ma złe wykończenie. Minęło dopiero 7 kolejek. Jeśli przez resztę roku będzie marnował dobre sytuacje to będzie o czym rozmawiać, na razie i tak punktuje znakomici - tylko Kane jest lepszy w kanadyjce.
Porównania do Sane są nietrafione, bo problemem Sane nie było strzelanie goli tylko wpływ na grę drużyny. W ostatnich dwóch latach Leroy często był kompletnie gaszony przez dobrych obrońców i jeśli nie miał dobrego dnia, przechodził obok meczu.
Ogólnie marnowanie sytuacji jest częścią piłki, Robben w finale LM w 2013 zmarnował dwie kapitalne sytuacje, ale zaliczył asystę, zdobył bramkę i został MotM. Dopiero gdy marnowanie setek staje się nagminne, można mówić, że to problem.
19.10.2025 22:13
@Barthyren No sporo zmarnował, czyli mówimy o liczbach, ale sama jego gra jest wyśmienita. Tylko teraz gdy spojrzymy na liczby to pomimo tych pudeł jest w kanadyjce jest chyba drugim zawodnikiem w Bayernie po Harrym, więc jedyne co można powiedzieć, to Luis ma potencjał na więcej.
Ja ogólnie nie za bardzo oceniam zawodników pod kątem skuteczności chyba, że bierzemy pod uwagę długi okres np. cały sezon. Ważniejsze dla mnie jest kreowanie sytuacji i obraz gry przez 90 minut. Jeśli napastnik zmarnuje 5 setek to znaczy, że 5 razy znalazł się w dobrej sytuacji i zabrakło mu zimnej krwi albo szczęścia. Dopiero kiedy to jest nagminny problem i utrzymuje się przez wiele miesięcy to można mówić, że jest problem.
18.10.2025 20:43
tak wygląda 0 wiedzy o piłce nożnej xd
18.10.2025 20:30
@Head2007 Wy chyba inne mecze oglądacie, w moich oczach to najlepszy skrzydłowy Bayernu ery post Robbery.
18.10.2025 19:25
Jamal na pewno doda indywidualnej jakości, ale zwłaszcza powrót Phonziego może znacząco podnieść poziom całej drużyny: będziemy mieli bardzo silne fizycznie oba boki obrony, na lewej Davies, na prawej Laimer/Stani. To będzie też super impuls dla Diaza, który dostanie świetnego partnera na lewej flance, co jest dla skrzydłowego bardzo ważne (pamiętne duety Franck-Alaba i Robben-Lahm).
14.10.2025 14:55
Gdy patrzy się na grę Liverpoolu, wydaje się że Wirtz tam kompletnie nie pasuje. Dostaje piłkę w sytuacjach, które zamiast uwydatniać jego zalety, uwypuklają niedostatki. Coś jak Thomas u Ancelottiego, gdy Carlo grał 4-3-3 i Muller nie był w stanie pokazać swoich atutów.
11.10.2025 21:22
Strata jest tu nieunikniona, bo transfer był od początku chybiony. Ale to się zdarza w każdym klubie, ważne żeby takie straty minimalizować i za to Eberl ma u mnie plusa.
10.10.2025 13:53
Manu wygrał w piłce wszystko, jeśli miałby jechać na mundial to tylko jako numer 1. Pytanie tylko czy on sam jest zainteresowany grą w reprezentacji, która obecnie nie radzi sobie jakoś wspaniale...
09.10.2025 12:23
Komentarzy jest sporo, bo gwiazda BL odeszła za rekordową kwotę i wszyscy z ciekawością obserwują jak Wirtz sobie radzi. Co do cieszenia się z jego niepowodzeń to oczywiście inna sprawa.
Nie wiem czy projekt Slota w całości nie działa, strata Trenta i Diaza mocno ich podkopała, a nowi zawodnicy na razie nie radzą sobie z wypełnieniem luki. Wirtz to ciekawy przypadek. Zarówno Slot jak i sam zawodnik założyli, że będzie fajnie wyglądał na pozycji 10, a przecież on grał w zupełnie innym systemie. B04 bronił piątką, partnerzy z ataku wykonywali masę biegów, a Florian miał ogrom miejsca i błyszczał. No i faktycznie, gdy w PL trafi się kontra i jest dużo miejsca, to on ładnie podaje. Tyle że to są stosunkowo rzadkie sytuacje. Przez większość meczu Wirtz musi grać w tłoku i jest wtedy kompletnie bezradny. Live gra wtedy w 10, a ich środek pola się zapada.
Mam wrażenie, że w innym teamie on by od razu odpalił, ale w Liverpoolu w ogóle tego nie widzę. Oni powinni grać trójką w pomocy z szeroko rozstawionymi skrzydłowymi, tak jak zaczęli z Chelsea. Inną sprawą jest ich sypiąca się linia obrony - trójka w pomocy nie rozwiąże tego problemu.
06.10.2025 19:06
Strasznie niski jest poziom topowych bramkarzy, jeśli porówna się go z sytuacją sprzed 10 lat. Niech Manu broni jak najdłużej, obecnie jedyny młody golkiper, który naprawdę zrobił na mnie wrażenie to Chevalier, który jest nie do wyjęcia z PSG.
06.10.2025 13:58
Mam na ten temat zupełnie inną opinię. Dużo oglądałem Live i Diaz był zawsze absolutnie fundamentalnym graczem w ich systemie. Organizował pressing, rozszerzał grę, nie tracił piłek. Dawał liczby a do tego uwalniał Salaha i pomocników b2b, tworząc dla nich miejsce. Może jego zagrania nie trafiały tak często na tiktoka, ale był niesamowicie przydatny. Dlatego od początku byłem bardzo podekscytowany tym transferem.
Może się wydawać, że dla drużyny najważniejszy jest "playmaker o unikatowym skillu", ale na topowym poziomie klucz do zwycięstwa czasem leży gdzie indziej. Dzisiejszy Liverpool przypomina potężną maszynę, która ma silnik o zbyt małej mocy. To Diaz dawał tę moc w przeszłości.
06.10.2025 13:52
Trudny temat. Z jednej strony świetnie gra, z drugiej trudno zapomnieć o tym jak wyglądał przez ostatnie 4 lata. Może dwuletnia umowa ze znaczną obniżką pensji? Największe ryzyko to uwikłanie się w długi kontrakt, który utrudnia zarządzanie kadrą (tzn. nie pozwala na potencjalny transfer do ofensywy w przyszłości).
03.10.2025 14:38
Dobra atmosfera nie gwarantuje trofeów, ale te rzadko przychodzą, gdy atmosfera jest zła. Za Tuchela atmosfera była mizerna nawet wtedy, gdy wygrywaliśmy mecze. VK należą się brawa za to, że przywrócił zawodnikom radość gry, ale i za to, że utrzymał jedność w drużynie po zeszłorocznych przegranych w PN i LM.
01.10.2025 22:11
Wirtz wygląda w Live bardzo kiepsko, jestem jak ciekaw jak Slot to rozwiąże. Postanowił w tym sezonie przejść na 4-2-3-1, co w założeniu miało zwiększyć opcje w ataku, ale po 6 kolejkach PL i 2 LM trudno powiedzieć, że ten pomysł poprawił poziom gry. Jeśli Liverpool nie zacznie grać lepiej, będzie rosła presja, żeby wrócić do tego, co działało, czyli 4-3-3 - w mediach, wśród kibiców i wewnątrz drużyny.
W B04 Wirtz grał w dosyć specyficznym systemie. Zazwyczaj bronili piątką, a w ataku Florian miał masę przestrzeni, bo obaj jego partnerzy grali bardzo dużo bez piłki (skrzydłowy rozszerzał grę, 9 grała tyłem do bramki). Był wtedy jedynym zawodnikiem nastawionym na grę piłką i korzystanie z miejsca wykreowanego przez kolegów.
W Live ma obok Salaha i Ekitike/Isaka, którzy też wolą mieć piłkę przy nodze. Jeśli Slot przejdzie na 4-3-3 to nie ma tam miejsca na Wirtza, wejdzie za niego Szoboszalai, który ostatni zaczynał mecze na prawej obronie, albo Mac Allister. Wątpię by Wirtz miał odpalić na skrzydle, bo u Slota skrzydłowi grają szeroko i wykonują masę biegów zamiast czaić się w pół-przestrzeniach.
01.10.2025 00:32
Takie listy to bardziej temat dla mediów. O liście można mówić w przypadku skautów, którzy obserwują zawodników szerzej nieznanych. Jeśli chodzi o topowych zawodników, to są oni znani pionom sportowym każdego poważnego klubu w Europie i jeśli pozwala na to ich sytuacja kontraktowa, są wszędzie brani pod uwagę.
W tej chwili Upa i Konate mają kończące się umowy i z pewnością każdy topowy klub przynajmniej rozważa ofertę kontraktu. Nie potrzeba do tego żadnej sekretnej listy. Podobnie w przypadku naszej dziewiątki - gdyby Kane odszedł, to pula następców jest dosyć ograniczona i składa się z dobrze znanych nazwisk.
28.09.2025 20:20
Są na ten temat dwie opinie i moim zdaniem obie słuszne, choć ironicznie się wykluczają ;)
PL to trudna liga i piłkarze często potrzebują czasu, żeby się w niej zadomowić - można mnożyć przykłady z przeszłości. Natomiast kiedy wydajesz 140 milionów euro (+ gigantyczny kontrakt) to nie mówimy o inwestycji na przyszłość, taki zawodnik musi dać jakość natychmiast, bo każda minuta jego gry jest warta fortunę.
25.09.2025 23:10
Długo mówiłem, że Carlo i Bayern to najgorsze połączenie, jakie pamiętam, ale potem przyszedł Tuchel.
25.09.2025 10:43
Przed rokiem VK przychodził ugasić pożar w Monachium. Plan został wykonany, nastroje są zupełnie inne niż za Tuchela. Teraz trener może naprawdę pokazać na co go stać.
23.09.2025 15:13
Kto nie docenia pracy Uliego i jego fundamentalnej roli w Bayernie, nie rozumie jak ważna jest ciągłość zarządzania klubem sportowym. Takie postaci jak Uli, Perez, czy Watzke są absolutnie kluczowe dla swoich drużyn. To coś więcej, niż dyrektor sportowy, który zarządza kadrą przez kilka sezonów, albo trener, który z reguły jest klubie 2-3 lata. Filozofia prowadzenia marki, DNA, mentalność - to są podstawy, bez których sukces sportowy jest możliwy tylko w bardzo krótkoterminowej perspektywie.
Uli to najważniejsza postać dla Bayernu w XXI wieku i jest dziś tak samo istotny, jak 20 lat temu. Gdy w przyszłości zajdzie konieczność zastąpienia go, Bayern stanie przed największym wyzwaniem w historii.
22.09.2025 13:59
PSG i Liverpool z ich letnim okienkiem wydają się mocniejsze, ale my też mieliśmy lata, gdy na papierze powinien być przynajmniej finał, a kończyło się słabo. Barca, Real, Bayern i City to podobny poziom. Nie jesteśmy może w top 2 oczywistych faworytów do tytułu, ale w najsilniejszej szóstce już tak, a to nie najgorsza pozycja wyjściowa. Jak zwykle zadecydują kontuzje (lub ich brak) i forma w kluczowym momencie sezonu.
11.09.2025 00:25
Uli ma swój styl i jest to ten sam styl od wielu wielu lat. Różni się od dzisiejszych postaci medialnych, które stawiają na stonowane, populistyczne wypowiedzi. Jeśli ktoś nie lubi Uliego, to jaki problem kibicować innemu klubowi? Bayern to Uli, wszystko co wygraliśmy w XXI wieku zawdzięczamy właśnie jemu. Dla mnie to najważniejsza postać w footballu i boję się, że kiedy go zabraknie, podzielimy los ManU.
10.09.2025 18:26
@Danie1 Zgoda, ale też trudno, żeby było inaczej, gdy Davies i Ito są długoterminowo wyłączeni z gry (nieobecność Japończyka jest o tyle istotna, że to on zastępowałby Daviesa, a tak oglądamy na lewej stronie Stanisića, który powinien rywalizować o 11 z Laimerem - czyli cierpi i lewa i prawa strona obrony).
Gdy wrócą, będziemy mieli boki Phonzi - Stani/Laimer, które wydają się naprawdę mocne.
09.09.2025 17:28
@FCB4ever2014 Zgadzam się, że brak Kroosa jest demonizowany. Większym problemem u Niemców jest to, że obecnie ich najbardziej bramkostrzelnym zawodnikiem jest... Gnabry.
09.09.2025 02:14
Olise to obecnie topowy zawodnik i jest znany wszystkim w świecie piłki. Nie sądzę, by jakiś klub na niego szczególnie polował, po prostu jeśli jego sytuacja kontraktowa będzie niejednoznaczna, pojawią się zapytania ze wszystkich wielkich klubów, które chcą wzmocnić skrzydła.
Tak obecnie z Upa - ma kontrakt do 2026, więc jego nazwisko przewinie się przez biuro każdego z najlepszych klubów Europy.
08.09.2025 20:01
@9999999 Ludzie do tego zapominają, że transfer Wirtza nie rozwiązałby istotnego problemu: wciąż Olise byłby naszym jedynym skrzydłowym na topowym poziomie. Musielibyśmy kupić Wirtza + kogoś na lewą flankę, a potem zlepić z tego wszystkiego jedenastkę ze zbalansowanym atakiem i obroną.
Już pomijając kwestie ekonomiczne, ja sam chciałem Wirtza u nas, ale od początku nie miałem pojęcia jak to ma działać z Musialą na 10 i brakiem dwóch dobrych skrzydeł.
08.09.2025 00:56
"Ogrywamy" - to jest absurdalna logika rodem z fify, gdzie wraz z rozegraniem kolejnych meczów piłkarzom rosną statystyki. O wiele racjonalniej byłoby powiedzieć: zużywamy piłkarza Chelsea.
Piłkarz w kadrze jest kapitałem tylko wtedy, gdy stanowi fundament drużyny, albo gdy ustawia się po niego kolejka chętnych. W innym wypadku jest ciężarem, bo pobiera dużą pensję. Sytuacja, gdy mamy zawodnika dostępnego na rok, a nie uwikłaliśmy się kłopotliwy wieloletni kontrakt, jest idealna, zwłaszcza gdy mowa o piłkarzu, który nie jest filarem drużyny.
07.09.2025 13:26
Wiadomo, że trzeba dać mu czas, ale jeśli kupujesz zawodnika za ogromną kwotę to nie po to, żeby przystosowywał się miesiącami. Gdyby taki Diaz nie odpalił u nas od pierwszego meczu, w Bildzie byłyby 3 artykuły dziennie na temat tego co je, jak trenuje i dlaczego słabo mówi po angielsku. Jeśli Wirtz nie szybko się nie ogarnie, presja tylko wzrośnie i nie będzie mu łatwo.
07.09.2025 00:00
Neuer powinien zostać, poziom bramkarzy w topie naprawdę spadł w porównaniu do poprzedniej dekady i wcale nie ma wielu jednoznacznie lepszych golkiperów od Manu. Nie będę nawet wspominał o jego zdolności do organizacji obrony i wkładu w postaci rozegrania. Jeśli będzie trzymał obecną formę, niech gra nawet kilka lat.
06.09.2025 22:04
Od 2016 roku niemiecka kadra jest w rozsypce, nie ma tam nikogo, kto naprawdę potrafi strzelać gole. Dawniej Klose, Muller, Poldi, Ozil czy nawet Schurrle mieli zawsze dobre liczby, a teraz największy ciąg na bramkę to chyba ma Goretzka.
Można zmieniać trenerów, winić obronę, pomoc i bramkarza, ale nie da się wygrywać meczów bez strzelania bramek, a Niemcy od dawna nie mają kogoś, kto potrafi to robić na zawołanie.
06.09.2025 17:45
Moim zdaniem to nie pomoc jest największym problemem, a atak. Poza Musialą i Wirtzem, którzy w kadrze jeszcze nic nie pokazali, Niemcy nie mają z przodu żadnego zawodnika na najwyższym poziomie. Nie ma dziewiątki, nie ma skrzydłowych, są tylko dwaj rozgrywający - kreatywni, ale to nie goleadorzy.
Julian może się dwoić i troić, ale niczego nie wymyśli bez bramkostrzelnych zawodników, a w kadrze Niemiec chyba nikt nie ma prawdziwego ciągu na bramkę.
05.09.2025 15:39
Oglądałem dużo Live i moim zdaniem Diaz >>>>>> Gakpo.
05.09.2025 15:34
@KeeRay Gdy Uliego zabraknie, będziemy musieli zmierzyć się ze zmianą strategii i gruntowną reorganizacją całego klubu. To będzie wielkie wyzwanie dla przyszłych sterników i obawiam się tej chwili, zwłaszcza gdy myślę o tym co stało się w ManU po odejściu Fergusona.
03.09.2025 20:15
Harry na tym etapie potrzebuje jednego: pucharów. Można mówić, że Bundesliga, Seria A albo Ligue 1 nic nie znaczy, ale puchar to coś specjalnego dla każdego gracza. Kane musiał zdjąć z siebie presję zawodnika, który nigdy nic nie wygrał. Bayern był świetnym wyborem, bo względnie łatwo (choć z opóźnieniem...) pozwolił Harremu na zdobycie 2 pucharów i teraz może się on skupić na tych największych: mistrzostwo świata, Europy i LM.
03.09.2025 20:12
@Piter1985 Bardziej realne wydaje się, że jeśli zbliży się do liczby występów aktywującej klauzulę, zostanie przyspawany do ławki. Sporo było takich przypadków. Myślę, że może tak się stać nawet wtedy, gdy będzie grał dobrze, bo Bayern nigdy nie wydał takich pieniędzy na rezerwowego. Dopiero odejście Harrego i brak możliwości sprowadzenia godnego następcy może sprawić, że Jackson zostanie u nas na dłużej.
02.09.2025 14:41
>ani nie byli ważnymi zawodnikami ani nie został nam piłkarz którego można sprzedać
Byli ważni w wielu meczach, wykonali pracę i odeszli a nam nie został ciężar w postaci tłustych kontraktów, które blokują potencjalne ruchy transferowy. Jeśli piłkarz "którego można sprzedać" ma wysoką pensję to często w dzisiejszych okazjach jest dla klubu problemem a nie okazją do zarobku. Zobacz sobie ile Barca zarobiła na transferze Coutinho i jak to się ma do jego pensji i ówczesnej wartości rynkowej, a potem zastanów się czy naprawdę byłoby dla Bayernu lepiej, gdybyśmy kupili Brazylijczyka zamiast go wypożyczać.
02.09.2025 12:32
Tak jak pisałem pod innym artykułem, przypadek Jacksona wydaje bardzo podobny do Jamesa, Cou albo Perisica i wątpie, że Nicolas zostaniu u nas na długo. Natomiast zupełnie inaczej niż @hoven w komentarzu niżej oceniam politykę wypożyczeń - James, Cou i Perisić dali nam duży zastrzyk sportowej jakości bez uwiązania się w długoterminowe umowy i blokowania możliwości rozwoju kadry w przyszłości.
W skrócie wypożyczenie to idealna formuła pozyskania zawodników, którzy nie znajdą pewnego miejsca w 11, ale są za dobrzy, za drodzy i zbyt ambitni żeby długoterminowo zaakceptować status rezerwowego.
02.09.2025 12:26
@Globin93 Ja wcale się nie zdziwię, jeśli tak będzie, bo dosyć często w ostatnich latach obserwujemy takie sytuacje.
01.09.2025 18:02
Ja myślę, że nie wykupimy go i tak, no chyba, że będzie tak dobry, że wygryzie Harrego z 11 (w co chyba wszyscy wątpimy...).
Może dojść do takiej sytuacji, że pod koniec sezonu nie wstanie z ławki dlatego, żeby nie osiągnął liczby spotkań koniecznych do wykupu - coś takiego zdarza się niemal każdego w topowych ligach. To nie jest optymalne rozwiązanie, ale możliwe.
Bywa też tak, jak z Sancho - Chelsea miała obowiązek wykupu, ale nie zdecydowała się na to zapłaciła karę (chyba 5mln).
01.09.2025 18:01
Wygląda na bardzo podobny scenariusz do Jamesa i Coutinho, oby Jackson przyczynił się do sukcesów w podobny sposób.
Szanse na wykupienie go oceniam na jakies 5%, bo to jest po prostu zastępca Harrego i nie wydamy takiej kwoty na rezerwowego. Natomiast sam profil zawodnika jest moim zdaniem perfekcyjny. Oglądałem go w Chelsea wiele razy i bycie podstawową 9 w starciach z City, L'poolem czy Arsenalem to dla niego za wysokie progi, ale jest bardzo mocny fizycznie i myślę zrobi dużą różnicę w meczach Bundesligi.
Po raz pierwszy od odejścia Choupo mamy na ławce 9, którą można wpuścić po godzinie gry, jeśli Kane jest zmęczony, albo od początku w łatwiejszym meczu, gdy nadejdą angielskie tygodnie.
01.09.2025 17:56
Trudno porównać oba przypadki z perspektywy zawodnika: Muani przychodzi do Tottenhamu z ambicją bycia podstawową dziewiątką, zagrania dobrego sezonu w PL i zrobienia przełomu w swojej karierze. Jackson akceptuje, że będzie zmiennikiem Harrego.
To zmienia absolutnie wszystko i naprawdę trzeba mieć złe intencje, żeby tego nie zauważyć.
01.09.2025 14:57
@Barthyren Nie będę się odnosił do ogólnej oceny gry Staniego, bo raczej się z nią zgadzam, ale w opisanej sytuacji nie widzę dużego błędu. Tzn. błąd jest oczywisty, to strata piłki. Natomiast po tej stracie Augsburg wychodzi z kontrą 5v7, obrona nie jest jeszcze w rozsypce i trudno mówić o wielkich tarapatach. Dopiero potem dzieją się cuda. Natomiast nie da się wyeliminować takich błędów, jak ten Stanisica, po prostu należy zareagować odpowiednio, gdy się zdarzą.
tldr: wielkie drużyny w dużych meczach też mają takie straty, tylko zamiast robić później 6 kiksów potrafią zachować koncentrację i "wyczyścić", gdy trzeba. Jeśli złe podanie na 50 metrze jest w stanie zagrozić naszej bramce to problem leży nie w złym podaniu, a w reorganizacji obrony po stracie.
31.08.2025 17:28
Legendarne to było okienko z Haasem.
Obecne ocenię, gdy się skończy i potem jeszcze raz, z większym przekonaniem: po sezonie, gdy zobaczymy jak naprawdę poradziła sobie nasza kadra.
31.08.2025 17:18