DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: Yakub93 Strona 2

Kovac też miał zostać, a potem poleciał. Czekamy.

18.02.2024 21:00

@hoven Dokładnie. Nie przypominam sobie kiedy była taka sytuacja u nas.

Jakby się jeszcze zarząd zastanawiał, to by mu dali pójść na konfę, a tak wiadomo, że "this is the end".

18.02.2024 20:56

Czyli Tuchelinho goodbye.

18.02.2024 20:51

1

Ważne, że coś się dzieje. Tylko jeśli go zostawią, to wyjdą na idiotów.

18.02.2024 20:27

4

3-1 xD Tuchel już tego nie wybroni nawet jakby wpuścił Araujo, Rice'a i Mbappe.

Hansi odbierz telefon, bitte.

18.02.2024 19:28

#TuchelOut #FlickIn :)

18.02.2024 19:25

Zrzuci na pogodę i powie, że Kane spudłował, bo murawa była mokra.

18.02.2024 19:00

Tuchel mógł polecieć już wcześniej. Kovac poleciał za 1-5 z Frankfurtem, a grał 10 piłkarzami. Tuchel go przebił, bo dokonał takiego samego wyniku, ale po boisku biegało 11 Bawarczyków.

Z nowym trenerem, to mielibyśmy już dzisiaj spokojne 3 punkty i jeszcze jakiś cień nadziei na wygranie ligi, a tak powoli trzeba myśleć, że szanse są naprawdę marne. Ja nie wiem z kim ma Leverkusen gubić punkty, a przy tym jak my mamy ich nie zgubić, skoro męczymy się z prawie każdym przeciwnikiem.

18.02.2024 18:49

Doszliśmy do punktu, gdzie Bayern męczy się nawet z Bochum...

Heynckess już dawno wyłączył telefon, ale Flick na pewno odbierze.
#TuchelOut #FlickIn

18.02.2024 18:32

1

Ooo Hoven, wróciłeś :)

18.02.2024 18:30

Brak de Ligta w składzie uznam za nieśmieszny żart.

18.02.2024 16:06

1

Fajnie napisane, plus dla Alfik91.
Tak tylko dorzucę od siebie, że kolejny paradoks całej sytuacji, to fakt ile wsparcia od zarządu dostał Tuchel, a ile takiego wsparcia nie dostał Flick czy Nagelsmann.

Ps. Co do niuansów taktycznych, których nie było (ale to nie problem), to jeśli kiedyś znajdę czas, to napisze artykuł ;)

16.02.2024 17:55

1

Na pewno najważniejszą rzeczą jest zatrudnienie odpowiedniego trenera, ale drugą kwestią przebudowa składu. Ja nie jestem zwolennikiem wymiany połowy składu, bo to nonsens, ale pewni zawodnicy powinni odejść.

Jak dla mnie powinniśmy pożegnać kogoś z 3 trójki naszych skrzydłowych, a wskazałbym na Gnabry'ego, który ostatni dobry sezon zagrał w 2019/2020.

16.02.2024 17:32

Odejść to może Tuchel, a de Ligt zostanie.
#TuchelOut

16.02.2024 17:27

6

Nie chciałbym żyć historią, ale wróćmy na chwilę do 2021 roku:
Lazio-Bayern 1-4
Bayern-Lazio 2-1

Czy od tego momentu Lazio zrobiło wielki progres? Nie
Czy od tego momentu Bayern zrobił regres? Tak

Hoeness i Rummennige zrobili wiele dobrego dla klubu, ale trzymanie Tuchela na siłę, bo nie chcą wyjść na takich pochopnych jak pewien Bośniak i legendarny bramkarz - to błędne myślenie. Wiadomo jest, że piłkarze też nieco grają na jego zwolnienie, ale w dużej mierze też nie wiedzą co mają i grać oraz nie kupują jego pomysłu, którego do końca nie ma. Ta współpraca nie ma prawa działać i nie działa od początku. Karl niedawno w wywiadzie, jak go spytali o Tuchela, to raz że powiedział, że są zadowoleni, a dwa (już kompletnie niepotrzebne) dorzuca jakieś statystyki typu, że TT punktuje lepiej od Nagelsmanna i to jest największy atut. Fajnie, że przy okazji obrony aktualnego trenera, jadą po wcześniejszym, który gorszy na pewno nie był. Poza tym TT nie punktuje lepiej.

Jeżeli my chcemy cokolwiek jeszcze zrobić, ugrać, wygrać w tym sezonie, to trzeba wyje...pożegnać TT. Danie tymczasowego kontraktu Flickowi z ewentualną opcją przedłużenia, to żadne ryzyko. Za rok finał CL w Monachium. Jeśli ktoś ma go wygrać to Flick albo Heynckess (ale drugi nie wróci). Ewentualnie Alonso, ale bądźmy szczerzy - on pójdzie do Liverpoolu, bo dla niego to lepsza opcja. Powrotu Nagelsmanna też bym chciał, ale po tym jak Rummennige jak przeciwnie nastawiony, to w to nie wierzę.

Meczu nie będę analizował, bo analizowanie czegoś w stylu 4-2-3-1 granego bardzo niskim tempie, bez sensownie wypracowanych schematów nie ma sensu. No tak, jeszcze czasami było 4-4-2, ale co z tego, skoro na tym pomysł się skończył. Jedyne co było wypracowane jako schemat w tym meczu, to był ciekawie rozegrany rzut wolny.

Pewnie, że inaczej wyglądałoby gdyby Musiała cz Sane wykorzystali sytuacje, ale ostatecznie mecz skończył się z 0 ilością celnych strzałów. To nie jest coś co przystoi Bayernowi. Poza tym koniec końców, to trener jest odpowiedzialny za drużynę. Tuchel nie potrafi do nich trafić i poprawić rzeczy, które nie działają, więc zakończenie powinno nastąpić.

Ps. Powinienem napisać wprost, że TT powinien być wyp....., ale wolałem to chociaż ująć w spokojniejszy sposób pomimo, że spokoju po takim meczu nie ma. Wstyd.

15.02.2024 00:56

What? Poza tym co z tego, że dobrze niby punktuje, jak nie potrafimy pokonać 3 razy Lipska i 2 razy Leverkusen. Fajnie, że chociaż ogrywamy słabych, ale przychodzi lepszy przeciwnik to nagle lipa.

Ps. Punktuje gorzej od Kovaca, który nie był wybitny, ale przynajmniej za jego kadencji są mecze, które można wspominać do dzisiaj.

15.02.2024 00:25

Ja byłem od początku przeciwny Tuchelowi, bo w każdym klubie robił kwas. A po drugie uważałem za Nagelsmanna za trenera na lata i dalej tak sądzę.

15.02.2024 00:20

Biedny Tuchel, będzie musiał w rewanżu wstawić de Ligta. O wait... Będzie grał Dier...

14.02.2024 22:24

5

Nagelsmann dalej siedzi i się śmieje z Hasana i Oliego. Serio, bierzmy Flicka póki jest dostępny.

Tego się nie da oglądać. Tuchel nawet Kane'a w zimie "popsuł". Tutaj nic nie ma. Jedynie coś Musiala próbuje, czasem Muller dośrodkuje i tyle. Nawet jak Lazio przejdziemy, to potem już każdy inny, szybciej grający zespół nas może łatwo wypunktować.

14.02.2024 21:59

No właśnie przez to odszedł Hummels z BVB, bo nie mógł się kompletnie dogadać z Tuchelem. A toksycznych przypadków było wiele.

Ja tego serio nie ogarniam, że zarząd trzyma gościa, który swoim zachowaniem doprowadzi, że połowa składu będzie chciała odejść.

14.02.2024 21:52

1

A widzieliście, że była wypowiedź Tuchela, gdzie otwarcie skrytykował Tela?

Z tego co wiem, to jest prosta zasada w zarządzaniu, że chwalisz publicznie, a krytykujesz 1 na 1. Nie wiem, co ma dać negatywnie wypowiadanie się o piłkarzu w publiczny sposób. Raczej to nie jest motywujące.

14.02.2024 20:30

1

Znowu bez de Ligta. Cały ten Tuchel to jakiś żart.

14.02.2024 20:27

1

Tuchel już go szykuje na finał CL, jako podstawowego zawodnika, który zagra od pierwszej minuty i będzie kluczowym ogniwem.

#ironia ;)

13.02.2024 18:07

1

Niech reaktywują duet Flick & Löw, każda opcja lepsza niż Tuchel (pomijając Mourinho, bo ja parkowania busa sobie nie życzę).

12.02.2024 19:26

1

Oho, Tuchelinho ma ból pewnej części ciała, bo strzelił mu bramkę zawodnik, którego sam osobiście odesłał z klubu do innego.

Poza tym, co on ciągle tą Premier League przywołuje. Mógł iść tam, a nie obejmować Bayern, jak mu się przepisy nie podobają.

11.02.2024 13:33

1

Wiadomo, że trener wybiera skład (nie zarząd), ale czy im kompletnie nie przyszło do głowy, żeby jednak kwestionować wybory Tuchela i chociaż spytać czym on się kieruje?

Podsumuje sytuację kadrową obrońców z wczoraj:
-Kim - wraca z kadry, gdzie zagrał sporo meczów i powinien raczej nie być obciążany graniem całych 90 minut
-Upemecano - świeżo po kontuzji
-Dier - najgorszy z nich wszystkich
-de Ligt - najlepszy obrońca, gotowy do gry na 90 minut, a 4 w hierarchii, za wspomnianą trójką.

Gdzie tu jest logika Tuchel? Powinien na pewno zagrać Matthijs, a nie dostał minuty.

Oby wytrzymał, bo jak zwolnią Tuchela, to wtedy na bank zacznie grać.

11.02.2024 13:24

A jak nagle z -5 zrobi się -8 albo -10 do Leverkusen, to też będzie bezpieczna posada dla Tuchela?

Już na jesieni były znaki, że on zawiedzie w kluczowych momentach.

11.02.2024 13:12

Ale Tuchel ustawił zespół w 3-4-2-1, gdzie Alonso zmienił system. To tak jakby szachista chciał zrobić nieoczywisty ruch, a jego przeciwnik go już wcześniej przechytrzył, bo przygotował inne zagranie.

Alonso wiedział co może zrobić Tuchel, tak samo jak Guardiola przewidział w CL stosując nietypowo 3-2-4-1, a resztę historii znamy.

10.02.2024 21:43

12

Może się powtarzam, ale nigdy nie wybaczę zwolnienia Nagelsmanna. Jak go było widać śmiejącego się chwilę przed meczem, to on wiedział, co się odwali, bo taktycznie Tuchela zjada na śniadanie i on wiedział, że TT nie pokona Alonso. Karma wraca - Hasan i Oli zrobili takie świństwo, wywali Juliana bezsensownie, a on się teraz śmieje z ich głupoty.

1-2 za Nagelsmanna z Bayerem, to był znacznie dużo lepszy mecz. Przegraliśmy po 2 karnych, ale kreowaliśmy sporo akcji. Przychodzi Tuchel i w pierwszym meczu 2-2, a w drugie 0-3 jako blamaż. Drużyna zrobiła totalny regres. Wystarczyło go dyscyplinarnie zwolnić wcześniej w tym sezonie, a ktokolwiek inny nie dostałby tak w ryja, jak dzisiaj dostał TT.

Przypomnę, że takie zespoły jak BVB, Stuttgart czy RB Lipsk zagrały znacznie lepiej przeciwko Bayerowi niż my.

Nie chce mi się rozpisywać aż tak mocno, ale w skrócie (najważniejsze punkty):
-zmiana formacji na 3-4-2-1, gdzie za Tuchela to jest kompletnie nieprzecwiczone
-postawienie na Diera kosztem de Ligta
-Musiala i Sane tak mocno niewidoczni, że zostają na boisku prawie do końca - byli do zmiany po 1 połowie
-brak Mullera
-zamiast zagęścić środek pola, to wpychamy kilku napastników

#TuchelOut

10.02.2024 21:31

6

Największe kuriozum jest takie, że strzela nam nasz wychowanek, który został wypożyczony (przez Tuchela) i wzmocnił ligowego rywala w walce o tytuł. A dodatkowe kuriozum jest takie, że kolejny zawodnik, który powinien grać (de Ligt), siedzi na ławce kosztem ultra przeciętnego obrońcy wypożyczonego na ledwo pół roku.

Ps. xG Bayernu 0,13 i 1 celny strzał. Wspanialnie...

10.02.2024 19:29

Ja nie mam problemu z systemem z 3 obrońcami. Wręcz przeciwnie, uważam że to za jeden z lepszych systemów w aktualnym footballu. Kwestia tylko czy się używa takiej formacji do ofensywnej gry, czy do parkowania busa.

Główny problem mam z tym, że nie gra de Ligt, który wrócił do formy, a grał Dier, który ma większą szansę coś odwalić, niż Holender.

10.02.2024 18:07

Kompletnie nie rozumiem, dlaczego w składzie jest Dier, a nie ma de Ligta. Gdzie tu jest logika Panie Tuchel? Najlepszy obrońca siada na ławce...

Skład Leverkusen też nieco dziwny, ale zobaczymy o 18:30, który trener miał lepszy pomysł.

10.02.2024 17:47

Liczę, że Pavlovic zagra od początku, bo jest w formie, a Kimmich po kontuzji to niewiadoma. Najwyżej Joshua wejdzie na ostatnie 30 minut i niech wtedy pokaże co potrafi.

10.02.2024 01:01

Wszystkiego najlepszego i oby wrócił do formy jak najszybciej.

08.02.2024 18:27

Pavlovic od początku, a Kimmich ewentualnie od 60 minuty. Poza tym nie widzę sensu ryzykowania od początku spotkania.

08.02.2024 18:24

1

Ma to nawet sens, bo Mazraoui grywał na lewej obronie czasami, a Boey chyba akurat nie, więc lepiej tak niż inną stronę. Guerreiro może i fajnie zagrałby do przodu jako LO, ale zostawiłby dziury, a Frimpong miałby korytarz. Jak dla mnie obrona Mazraoui-Kim-de Ligt-Boey jest najlepszą opcją (za dużego wyboru zresztą nie ma).

07.02.2024 23:23

Co do Leverkusen i do szczęścia, farta. Fart to można pisać, jak drużyna raz na jakiś czas strzeli na koniec meczu i wygra niespodziewanie.

Tylko, że w przypadku Bayeru, to oni robią to regularnie, bo nawet jak zagrają gorszą 1 połowę, to cisną w drugiej. Kiedy wygrywają znowu po ciężkim meczu i strzelają już po raz przynajmniej trzeci raz w ostatnich minutach gola, który daje im 3 punkty, lub awans, to nie można mówić o farcie.

Tak, czy siak liczyłem, że będzie dogrywka, żeby ich wymęczyło dodatkowe 30 minut. Cóż, musimy więc czekać na sobotę i liczyć, że Bayern jednak się zepnie i wygra, ale łatwo nie będzie, bo możliwy jest każdy scenariusz.

06.02.2024 23:52

1

Nie pamiętam czy ktoś przytaczał statystyki z ostatniego meczu, ale Pavlovic (dane z Whoscored) miał 97% skuteczność podań. Inne jego mecze:

Z Augsburgiem - 95%
Z Wolfsburgiem - 94%
Ze Stuttgartem - 86%
Z Heidenheim - 92%

Podałem tylko ze spotkania, bo w nich zagrał 70-90 minut, ale tak czy siak skuteczny jest w rozegraniu. Warto byłoby się jeszcze zagłębić w przejrzenie jak to wygląda w wygranych pojedynkach, ale tak z pamięci co do tych meczów, to pamiętam, że sporo piłek powygrywał.

Jak dla mnie to powinien być zawodnik, który zagra od 1 minuty z Leverkusen. Jest w formie, dobrze rozgrywa, stabilizuje środek pola i nie spowalnia za bardzo gry.

05.02.2024 22:36

Dzięki za potwierdzenie :)

05.02.2024 20:27

A w tym roku znowu ma być drabinka od ćwierćfinałów czy losowanie co dwumecz?

05.02.2024 19:18

Lubię Kimmicha, ale wolałbym jednak, żeby to Pavlovic wyszedł na Leverkusen. A na ostatnie 30 minut Kimmich, którego doświadczenie może dać dużo w ostatnich minutach meczu.

05.02.2024 18:08

Czy Tuchel ma 5 lat, żeby się obrażać za takie słowa? Hamann ma rację, a Tuchel powinien wiedzieć, że robi głupie błędy, które eksperci później mu je wytkną.

Może Hamann bywa kontrowersyjny i czasem przesadza, to tutaj ma rację.

05.02.2024 18:05

Powinien dostać powołanie i grać w pierwszej jedenastce podczas Euro.

05.02.2024 17:55

Nie powiedziałem, że TT podejmuje sprawiedliwe decyzje - wielokrotnie nie i za to go krytykowałem oraz krytykuje.

Chodziło mi jak to powinno wyglądać, że trener MA podejmować sprawiedliwe decyzje ze względu na to jak wyglądają zawodnicy i jak się prezentują.

03.02.2024 20:15

Wystarczyłoby nawet, że Tuchel umiał ściągać podstawowych zawodników te 5,10, 15 minut wcześniej, to byłoby mniejsze ryzyko kontuzji. TT chyba nie potrafi wybaczać zawodnikom, bo Krätzig prawie wcale nie gra odkąd zrobił błąd w pucharze Niemiec.

Mów, że masz za wąską kadrę > graj tymi samymi zawodnikami - logika Tuchela

Jest 3-1, mecz pod kontrolą, to powinien zejść Sane, Davies, albo de Ligt, ale zostali...

(Davies ostatecznie zszedł - z kontuzją)

03.02.2024 19:55

1

Mecz może znowu niezbyt piękny w odbiorze, ale wynik może cieszyć. Co prawda dalej sobie zadaje pytanie, czemu nie można było zdjąć Sane przy wyniku 3-1, żeby nie ryzykował kartki, a przy tym wpuścić Zaragozy, aby miał swój debiut.

Co do de Ligta, to jest mecz, który powinien pokazać jego hejterom, że Matthijs musi po prostu mieć rytm meczowy, a wtedy pokaże formę. Robben jak wracał z kontuzji, to w pierwszym meczu też nie zawsze szalał.

Co mnie za to bardzo cieszy, to że klub nie kupił nowej "6", bo jest nią rzeczywiście Pavlovic. Skoro mamy chłopaka, który trafił tutaj jako młodzieniaszek i przeszedł przez wszystkie szczeble młodzieżowe, a teraz wchodzi po raz kolejny do 1 jedenastki i nie odstaje poziomem od reszty drużyny, a nawet podnosi poziom, to powinniśmy się wszyscy cieszyć. Jego kilka minut z Darmstadt i 30 minut z BVB były już czymś, co pokazywało, że powinien dostać więcej szans. To, że mamy sporo kontuzji, to jest jego szczęście, bo TT już nawet nie miał wyboru, żeby na niego nie postawić, a Alexandar udowadnia, że jego obecność w pierwszej jedenastce jest zasłużona. Pomimo, że bardzo lubię Kimmicha, to nie czekam aż tak mocno na jego powrót na Leverkusen, ponieważ uważam, że to Pavlovic powinien zagrać na jego pozycji. A później niech panowie rywalizują na treningu, a TT podejmuje sprawiedliwe decyzje, kto ma grać, a kto nie. Poza tym uważam, że na boisku znalazłoby się miejsce dla obu, gdzie Pavlovic grałby niżej, a Kimmich wyżej. Tylko wymaga to jeszcze przetrenowania (a no i trener z pomysłami, a tego nie mamy).

03.02.2024 19:51

Leverkusen prowadzi 1-0 z Darmstadt, więc my też musimy szybko strzelić kolejną bramkę.

03.02.2024 16:25

1

Brawo Pavlovic, po raz kolejny udowadnia, że podstawowa jedenastka mu się należy.

03.02.2024 16:16

Jakoś czułem, że zagra Musiala, Muller i Tel, ale nieco zdziwił mnie brak Boeya. Niby wiadomo, że dopiero niedawno dołączył, ale Mazraoui dopiero niedawno wrócił z kadry i mógłby nieco wypocząć, zamiast grać od początku.

To nie będzie łatwy mecz i nie ma co patrzyć na tabelę. Oglądałem spotkanie Gladbach z Leverkusen i dali sobie całkiem nieźle radę. Gladbach i może gubi punkty ze słabymi drużynami, ale nam bardzo często umieli się postawić, więc potrzeba naprawdę dobrego spotkania.

I oby bez kartek dla de Ligta oraz Sane. Będą bardzo potrzebni za tydzień.

03.02.2024 14:58

1

Co do innych klubów Bundesligi, to:
-PSG > Eintracht Frankfurt - Hugo Ekitike, wypożyczenie z obowiązkiem wykupu - 30mln
-Real Betis > Bayer Leverkusen - Borja Iglesias, wypożyczenie na pół roku
-Napoli > RB Lipsk - Eljif Elmas - 24mln
-Brighton > VfB Stuttgart - Mahmoud Dahoud - wypożyczenie na pół roku

01.02.2024 21:05

W sobotę to Tel, a pod koniec meczu Zaragoza za niego.

01.02.2024 18:24

Też mi przypomina Ribery'ego, więc trzymam kciuki za jego rozwój. Super, że dołączył już teraz.

Tylko jak Tuchel wystawi (albo jego sztab) na Gladbach Moutinga zamiast Tela lub Zaragozy, to będzie nieśmieszny żart.

01.02.2024 18:23

2

Jak Fabrizio potwierdził, to można już spać spokojnie.

31.01.2024 23:03

1

To skoro Bergwijn ma być backupem, to tym bardziej liczę, że Granada puści Hiszpana.

Steven gra słabo, w kadrze padaka, a Ajaxowi nie daje nie wiadomo ile swoją grą.

31.01.2024 12:05

Interesowało się nim parę klubów, w tym Barca i Sevilla, a Bayern był szybszy i bardziej konkretny. Poza tym po samych highlightsach widać, że fajnie się porusza i ma naprawdę mocna prawą nogę.

Chciałbym, żeby pograł więcej Tel, ale też trzeba mieć na uwadze to, że on też może złapać kontuzje, jak będzie grał non stop, więc skrzydłowy się przyda

31.01.2024 12:03

Bergwijn znacznie obniżył loty i nawet Ajaxowi czy Oranje nie daje tyle, ile trzeba, więc nie ma co wydawać kasy na niego.

31.01.2024 12:00

Sebastian Hoeness przynajmniej w porównaniu do Tuchela jest trenerem, który próbuje zmieniać formację, tak żeby dobrać odpowiednie ustawienie pod swoich piłkarzy. Poza tym ja TT totalnie nie rozumiem. W Chelsea miał kilka wariantów z 3 z tyłu, a tutaj tłucze notorycznie 4-2-3-1 albo sporadycznie 4-2-2-2 i nic więcej, niezależnie czy przeciwnik broni 3,4,5,6 obrońcami. Na Pepa też wyszedł 4-2-3-1, gdzie Guardiola wystawił 3-2-4-1, które idealnie neutralizowało nasze ustawienie. Oczekiwałem więcej pomysłów, a nie cofnięcia drużyny, a przy tym sprawienie, że nie potrafi wyprowadzić dobrej kontry przeciwko City.

Undav zaczął tak błyszczeć, że SH stwierdził, że zmieni specjalnie ustawienie, aby mógł grać zarówno Guirassy i Undav.

Rozumiem argument o Alonso i zarządzaniu kryzysem, to rzeczywiście trafny punkt, dlaczego musimy obserwować jak będzie działało jego Leverkusen w trudnych momentach. Tak czy siak, ze względu na styl ja z chęcią bym go przywitał u nas.

29.01.2024 22:51

Szkoda, bo żadna kontuzja nie jest nam na rękę. Jedyny plus, to taki, że dzięki temu Pavlovic ma szansę pograć więcej, a Alexandar ma ogromny potencjał oraz umiejętności, więc niech to tylko regularnie pokaże na boisku.

29.01.2024 22:42

Zależne od różnych czynników, ale pewnie też bym czekał na to co się wydarzy. Poza tym czekając, też wysłałbym sygnał, że nie chce pozostać dłużej, jeśli nie zmieni się trener.

29.01.2024 22:37

1

Dokładnie. Trzymanie TT to odwlekanie najgorszego. Z Lazio się będziemy męczyć, a potem jeżeli już damy radę, to łatwiej nie będzie. A plan Tuchela ledwo starczył na Union, to jak hipotecznie wystarczy na City czy Real, jeśli ich wylosujemy?

A Flick nie będzie czekał na Bayern. Tak naprawdę teraz też jest pod znakiem zapytania, czy by zaakceptował tymczasowy kontrakt, skoro zaraz może pójść do Barcy długoterminowo i na spokojnie planować kadrę i taktykę na lato.

29.01.2024 18:57

Jakbyśmy się po niego zgłosili 4 lata temu, to był zrozumiał - ale nie teraz, kiedy bliżej mu do końca kariery, niż dalej.

29.01.2024 18:50

1

Pep nie dał rady?
1 rok - chciał grać w rewanżu 3-4-3 przeciwko Realowi, to Lahm i Schweinsteiger, go przekonali na 4-2-3-1, a resztę historii znamy.
2 rok - masa kontuzji i w meczu z Barcą na skrzydle grał Bastian. To się nie mogło udać, tym bardziej przy takiej Barcy, która była w gazie. A jeżeli miało się udać, to wystarczyło nie wpuścić 3 goli w ostatnich 15 minutach pierwszego meczu
3 rok - wystarczyłoby, żeby Müller strzelił karnego, albo oddał to Lewemu. Atletico murowało się 2 mecze, tam każda drużyna na świecie miałaby problem im coś wcisnąć więcej.

Rzeczywiście brak wygrania CL jest tylko i wyłącznie winą Pepa. Tak, to ironia.

Ps. Swoją drogą Tuchel też przechodząc na 4-2-3-1 z City sprawił, że my tego spotkania nie wygramy i rzeczywiście, nie wygraliśmy. I nie mam nic przeciwko tej formacji, ale ja uwielbiam jak drużyna potrafi grać w różnych ustawieniach w zależności od przeciwnika, a nie kiedy gra się zawsze ciągle tak samo.

29.01.2024 18:49

Tak samo pewnie czeka, jak inni zawodnicy, bo jakoś Kimmich, Davies czy Musiala jeszcze nie przedłużyli.

29.01.2024 18:42

Oficjalnie go bronią, bo widocznie stwierdzili, że trzeba zrobić sprostowanie, a nieoficjalnie mogą mu mieć za złe te słowa, bo jednak puszcza oko do klubów z Anglii/Hiszpanii wiedząc, że jego współpraca z Bayernem nie potrawa dłużej niż do końca sezonu.

29.01.2024 18:39

Brawo Gladbach. Tylko, że nas czeka mecz z nimi, więc w pełni można się cieszyć, jeśli my ich akurat pokonamy - co pewne nie jest.

27.01.2024 20:27

1

By the way: z cyklu nie zajeżdżania składu. Muller i Czupo nie mogli wejść te 10 minut wcześniej? Podobnie z Krätzigem, który akurat nie wszedł, ale złapałby minuty, a mieliśmy 3-1 wcześniej i nawet jakby zawalił ktoś gola, to dalej zostałaby przewaga.

Chociaż Zvonarek wszedł, ale wynikało to tylko z faulu na Pavlovicu. Zresztą przy tym jak wypadł Kimmich do nie wiadomo kiedy, Aleksandar też mógłby zejść te 5-10 minut wcześniej, żeby nie ryzykować kontuzji.

27.01.2024 17:52

4

Jakby Tuchel byl świetnym trenerem, to by sprawiał, że zawodnicy robią progres, a nie regres. A mamy to drugie.

Mówi od początku sezonu, że ma niezbyt szeroki skład, to gra ciągle prawie taką samą jedenastką, a to że zaczął grać Pavlovic wynika bardziej z tego, że są kontuzje, a nie z tego, że TT go odkrył.

27.01.2024 17:44

A dlaczego miałoby nie wypalić, skoro Flick umiał trafić do zawodników Bayernu? Gorszy od pana, co siedzi w czapce z daszkiem, a część twarzy zakrywa w kominie, to gorszy na bank nie będzie.

Klopp zresztą ma robić przerwę na rok.

26.01.2024 22:19

1

Pamięta ktoś czy Guerreiro czasem grywał na prawej obronie w BVB? Bo Davies nie ma kompletnie prawej nogi, więc raczej na PO to nie zagra. Boey to jutro przyleci dopiero, więc raczej w meczu też nie wystąpi.

Pewnie Tuchel wystawi coś w stylu:
Neuer
Davies-Dier-de Ligt-Guerreiro
Pavlovic-Goretzka
Sane-Musiala-Coman
Kane

(Tak, też bym wolał Tela, za Comana, ale znając TT szanse marne)

26.01.2024 20:18

1

Też mnie to zastanawia - mógłby go ustawić z prawej strony i po kłopocie.

Kolejny powód wywalenia Tuchela, to że nie ma dobrej relacji z ważnymi zawodnikami.

26.01.2024 16:40

Prawdopodobnie Liverpool ruszy po Alonso, DFB po Kloppa, to zostanie Nagelsmann. Julian wolałby pracować w piłce klubowej, w której intensywna praca jest każdego dnia, niż zostać w kadrze. Poza tym jeśli chodzi o planowanie kadry to Xabi miałby większy wpływ w Liverpoolu, niż u nas. A trafiając do nas z nie do końca ustawioną kadrą pod siebie mógłby ponieść porażkę. Mógłby, ale nie musi. Ja i tak myślę, że u nas zrobiłby robotę.

Reasumując czy przyszedłby Alonso, czy Nagelsmann, z każdej opcji byłbym zadowolony. Najważniejsze, żeby tylko Tuchel stąd zniknął. Ewentualnie Flick teraz jako tymczasowy, a jeżeli współpraca pójdzie całkiem dobrze, to na dłużej.

26.01.2024 12:11

4

Za zwolnienie Nagelsmanna Kahn oraz Salihamidzic powinni mieć dożywotni zakaz wstępu na Allianz Arenę (oraz za zatrudnienie Tuchela). Kolejny spotkanie, gdzie na papierze wychodzimy na słaby Union i powinniśmy robić 3-0, 4-0 na luzie, a wygrywamy po dobitce, zaledwie 1 gol dający 3 punkty. Jedyny dobry ruch, to że zagrał Guerreiro za Davies i Portugalczyk fajnie wyglądał, ale reszta? Szkoda gadać. Od ostatniego spotkania nie ma żadnego progresu, a zdobyta bramka mnie nie przekonuje.

I jak tu się cieszyć. Niby 3 punkty są, ale pozostaje duży niesmak w jaki sposób i jak to rokuje na kolejne mecze. My się męczymy z Koloniami, Frankfurtami, Werderami, Unionami, które takie Leverkusen na luzie ogrywało. A teraz mecz z Augsburgiem i znowu niby na papierze, to Augsburg, ale my w ostatnich latach nawet jak dobrze graliśmy, to z nimi nie było łatwo. A Leverkusen postawili się bardzo mocno i mogli to spotkanie nawet wygrać, ale im anulowali gola (spalony), a na koniec Leverkusen walnęło w ostatniej minucie.

Reasumując - mamy grać z Augsburgiem, który przegrał z Leverkusen zaledwie jedną bramką, straconą na koniec meczu. A my się męczymy z drużynami, które Bayer w tym sezonie pokonywał. Światło w tunelu? Brak.

Skoro TT zrobił dzisiaj 3 punkty, po "wybitnym" spotkaniu, to pewnie nie poleci i się musimy męczyć z tym chłopem przynajmniej w kolejnym meczu. Tylko ile można to odwlekać. Mamy wyjść z TT na Leverkusen? Przecież Alonso go zje taktycznie.

25.01.2024 00:46

Jak ktoś jest zainteresowany Zubimendim, którym zainteresowany jest Bayern, to za kilka minut o 21:30 R.Sociedad gra z Celtą. Spróbuję nieco zerknąć, bo sam jestem ciekaw, jak Hiszpan będzie wyglądał.

23.01.2024 21:16

Zmieni zdanie jak piłkarze będą specjalnie przegrywać mecze, żeby zwolnić Tuchela. Niech oni serio jutro się podłożą na Unionie, bo inaczej zostaniemy z tym parodystą na ławce. Poza tym:

-Ancelotti nie pasował stylem od samego początku, więc zwolnienie było zrozumiałe
-Heynckes przyszedł tylko tymczasowo i był to główny powód, dlaczego wziął ta robotę + "w szatni są divy" więc Jupp widział problem w niektórych zawodnikach
-Kovac nie pasował stylem i poleciał za wyniki, a i tak za jego pracy Bayern zagrał więcej dobrych spotkań niż za Tuchela
-Flick wygrał 7 w niecałe 2 lata, a odszedł, bo osłabili mu kadrę, zamiast mu wzmocnić, złe relacje z Hasanem + plus chciał spełnić marzenie o pracy w DFB
-Nagelsmann zwolniony w absurdalny sposób, gdzie drużyna walczyła dalej o wszystkie cele i było widać ciekawy, ofensywny styl

Jak ktoś tutaj chce stabilizacji, to niech wybierają trenerów, którzy pasują stylem (czyli nie Kovac/Ancelotti), takich którym wzmacniają kadrę kiedy trzeba, a nie ją osłabiają (Flick), albo niech nie zwalniają trenerów, którzy buduja drużynę na lata (Nagelsmann). Do dzisiaj to i tak cud, że Juppowi się chciało wracać po tylu latach z emerytury.

Ps. Nikomu chyba bardziej, jak Hoenessowi nie powinno zależeć na finale dahoam 2025 i jego wygraniu, więc niech sobie zada pytanie, z którym trenerem i jakim składem to będzie możliwe, bo raczej nie z Tuchelem. Chce budować drużynę na lata? To niech najpierw przerwie jej niszczenie, bo za chwilę przez TT odejdzie nam Davies, Kimmich, de Ligt i może Musiala.

23.01.2024 20:36

Gefeliciteerd Arjen :)

23.01.2024 15:22

Tylko czekać jak na konferencji Tuchel powie, że ostatni mecz to wina piłkarzy. Wtedy może na pewno liczyć, że mu "wygrają" mecz ;)

Skoro Werder umiał skutecznie zaparkować busa, to Union zrobi to równie dobrze.

22.01.2024 23:41

A w jaki to niby sposób Flick ma być gorszą opcją od Tuchela? Tym bardziej, że prowadził już drużynę i wie jak trafić do zawodników.

22.01.2024 18:43

Był, więc niech Gerlanda też biorą jako asystenta.

22.01.2024 18:36

Też mam taką nadzieję, chociaż z drugiej strony jak zagrają za dobrze, to TT nie poleci. I znowu będziemy musieli czekać do kolejnej wtopy.

22.01.2024 18:35

Nie zagrał najlepszego spotkania, ale ja jestem jego zwolennikiem ze względu na umiejętności i wierzę, że jak będzie w pełni zdrowia oraz w rytmie meczowym, to będzie grał jak sezon temu. Chyba, że Tuchel mu zabroni hahaha

22.01.2024 18:30

2

Wystarczy przestawić Kimmicha do końca sezonu na prawą obronę, bo na środku gra padakę. Będzie to znacznie tańsze i lepsze rozwiązanie. A Pavlovic na 6. Od razu gra lepsza, tylko że Tuchel na to sam nie wpadnie i nie ma jaj na takie rozwiązanie.

Jak TT chciałby się postawić zarządowi i odpowiedzieć im na hasło "mamy 6 i jest to Pavlovic" to powinien tak zrobić. Pomysł wypali, to wszyscy zadowoleni. Nie wypali, to wtedy wina zarządu, bo się nie znali co do jakości zawodników.

22.01.2024 18:26

Jak nie ma, jak jest Flick. Mogą zadzwonić do Gerlanda, w ostateczności do Juppa :D jeszcze możemy zadzwonić do LvG i ściągnąć go z emerytury. On chociaż umiał ustawić Müllera na boisku, nie to co Kovac, Ancelotti i Tuchelinho.

Ooo wait, był jeszcze Nagelsmann, tylko że nie zdążyli zwolnić Tuchela, zanim Julian wziąć robotę w DFB.

BTW myślicie, że jak Tuchel poleci, to jeśli Nagelsmann nie przedłuży kontraktu z DFB, to będą na tyle głupi, że żeby TT wziąć do kadry? :D

22.01.2024 18:21

2

Zacznijmy od tego, że Nagelsmann nie powinien był być zwolniony. Nawet sami zawodnicy byli zszokowani, szczególnie Kimmich czy Goretzka. Budzą się i nagle dostają nowego trenera, chociaż dobrze im było z aktualnym. Nigdy nie wybaczę Bayernowi (Kahnowi i Salihamidzicowi) tej decyzji.

Przychodzi nowy trener, a drużyna robi regres. Gdzie tu jest logika? Nigdzie. I ja nie wierzę, że nawet jak Tuchel dostanie 2-3 nowych zawodników to ten projekt ruszy. Jego pomysł na grę jest przeciwny temu, co Bayern ma grać, a mamy grać ofensywnie i z pressinigiem, a nie czekać aż nam Frankfurt właduje 5 goli czy Brema 1 na naszym stadionie.

Aktualnie potrzeba kogoś komu zaufają zawodnicy i kto będzie grał ofensywnie (wolałem to dodać, bo zaraz się boje, że ktoś wyskoczy z Mourinho). Zawodnicy nie zaufają już Tuchelowi i nie pójdą z nim w ogień. Nawet jak za Juppa przewalili 2012 rok, to dalej mu ufali i wierzyli w jego wizję, a tu tutaj za TT tego nie ma i nie będzie. Czym szybciej przyjdzie inny, tymczasowy trener tym lepiej. Wolę powrót Flicka do końca sezonu, niż ciągle wkurzanie się na to, że moja drużyna gra taką padakę, na którą się nie da patrzeć i do tego trenera co się chowa na ławce, składa ręce, nie wie co się dzieje, a po meczu zrzuca winę na drużynę, bo sam jest niby święty i bez zarzutów.

22.01.2024 16:48

Ale Tuchel ma 6, Pavlovica - tylko nie ma jaj go wystawić. On nawet lepiej wyglądał niż Guerreiro, a nie gra. Już nawet sama różnica, że w pomocy zagrałby Pavlovic z Goretzka dałby więcej niż aktualny środek. Pavlovic grałby niżej przed 2 obrońców, a Goretzka wchodziłby w pole karne do wykańczania akcji. Kimmich na prawą stronę, żeby dorzucać piłki, a monetami jak fałszywy boczny obrońca schodzący do środka.

Wiadomo, że to wszystko by wyglądało, gdybyśmy mieli w środku np Zubimendiego, a na prawej Cancelo albo ktoś jego pokroju, tyle że do tego też dochodzi pomysł na całą drużynę, bo to nie tylko wpuścić na boisko dobrych zawodników i niech sobie biegają.

Owszem każdy trener robi analizy i ćwiczą pod danego przeciwnika, ale u Tuchela jakoś tego nie widzę. Nie widzę wyciągania wniosków. Kompletnie.

21.01.2024 19:14

2

Moim zdaniem Tuchel jakby dostał Palhinhę czy jakiegoś sensownego prawego obrońcę, to dalej nie miałby lepszego pomysłu na grę i nie odmieniłoby to gry. Kadra ma braki, ale to jest nadal drużyna, która nie ma prawa męczyć się z Saarbrücken, Frankfurtem czy Werderem. Dobry trener będzie miał pomysł i ułoży drużynę, a Tuchel tego nie ma. Jego styl pasuje, do innych drużyn, ale nie do nas. Wzmocnienia kadry są potrzebne, ale wymiana trenera też.

Zawodnicy się dzisiaj też nie popisali, ale trener i jego sztab kompletnie im nie pomagają. Który to już mecz, gdzie ewidentnie widać, że wiele rzeczy nie funkcjonuje? Tuchela broniły przebłyski Kane'a, Musiali, Sane i Tela, ale zarządzanie zespołem, dobór taktyki, personaliów już nie.

Ile jeszcze potrzebujemy wpadek?
-Superpuchar z Lipskiem
-Mecz z Lipskiem w lidze
-Saarbrucken w pucharze
-5tka od Frankfurtu
-bezjajeczne 0-0 z Kopenhagą na własnym boisku
-remis z Leverkusen też (bo nie byliśmy tam lepszą drużyną)
-wiele innych spotkań, które może i wygraliśmy, ale po przepchnięciu kolanem (szczególnie 1-0 z Kolonią)

21.01.2024 17:53

A prezent może być przed urodzinami? ;) Bo lepiej go zwolnić przed meczem z Unionem.

21.01.2024 17:32

1

Nagelsmann za szybko poszedł do DFB, bo jutro miałby już znowu pracę w Monachium. Cóż, w takim razie niech dzwonią do Flicka i dadzą mu kontrakt do końca sezonu, a potem się zobaczy, co dalej.

21.01.2024 17:31

Davies jest cieniem samego siebie, ale reszta drużyny też. Serio TT nie może o
pójść po rozum do głowy i dać Pavlovica do środka pola, a Kimmicha przesunąć na prawą stronę?

2-3 mecze, w których Pavlovic grał w środku zamiast Kimmicha wyglądałylepiej, niż wiele innych spotkań za Tuchela, gdzie Joshua grał w środku.

21.01.2024 16:56

Dobrze, że VAR wjechał, ale pomijając faul to prawie dostaliśmy gol po kontrze naszej kontry. Gdyby tego nie anulowano, to było duże kuriozum.

Na razie ciężko się to ogląda. Wczoraj był mecz 2 drużyn, które obie walczyły od początku, stosowały bardziej intensywny pressing oraz biegały więcej i szybciej. A dzisiaj powolna gra i brak konkretów :/

21.01.2024 16:02

2

Sezon jeszcze trwa i wszystko może się wydarzyć, ale nawet jeśli Bayer oddałby Bayernowi mistrza w ostatniej kolejce, to z ogromną chęcią przywitałbym Alonso i pożegnał Tuchela.

20.01.2024 21:12

@BaltazarGabka a gdzie ja się cieszę? Wręcz przeciwnie, jestem wkurzony, bo liczyłem, że Lipsk urwie punkty. Zagrali lepszą 1 połowę, a mecz trwa 90 minut, a Leverkusen pokazał moc.

Aktualnie mamy 7 punktów straty, a pomimo zaległych meczów z TT nic nie jest pewne.

20.01.2024 21:10

1

To ile wynosi klauzula Alonso? Bo z Tuchelem, to ja sobie finału dahoam nie wyobrażam. Z Xabim tak.

Ps. Jak ktoś dalej twierdzi, że się nie da grać ciekawie i ofensywnie z trójką obrońców z tylu, to niech obejrzy Bayer.

20.01.2024 20:55

Pierwsza połowa dla Lipska, ale jak Leverkusen wcisnęło w 2 połowie, to się skończyło w taki sposób :/ I to jest różnica między Alonso i Tuchelem. My wyciągając z 0-2 na 2-2, zamiast iść po 3 gola, to się cofnęliśmy, a Bayer cisnął do końca po zwycięstwo, bo mają trenera z mentalem zwycięzcy, chcącego grać ofensywnie.

Nie wiem, kto oprócz nas ma zatrzymać to Leverkusen aktualnie. Nawet grając słaby mecz z Augsburgiem walczą do końca, co przełożyło się na 3 punkty, a dzisiaj to samo - Mając braki w obronie i na 9.

20.01.2024 20:36

Przypomnę, że finał CL 2025 będzie w Monachium, więc my chyba powinniśmy celować w wzmocnienia, a nie osłabiać kadrę. A taka sprzedaż de Ligta oddala nas od potencjalnego finału dahoam.

(Sama obecność TT też nas oddala, ale liczę, że do maksymalnie do lipca 2024 trener zostanie "wymieniony")

19.01.2024 19:58

I to jest jeden z wielu powodów, dla których czekam na zwolnienie Tuchela. Wtedy problem się rozwiąże i Matthijs będzie grał. TT ma mu widocznie ciągle za złe mecz w Superpucharze.

19.01.2024 19:29

1

Dopiero teraz, bo wczoraj nie działała mi kompletnie opcja dodania komentarzy. Próbowałem zarówno na kompie Firefoxem, a później Bravem na telefonie. Teraz już działa i piszę z telefonu. Podoba mi się nowy layout i super, że jest dostępna ciemna wersja. Dobrze, że strona się dalej rozwija. Nowy rok, nowe DieRoten :)

Co do de Ligta, zresztą wcześniej już wspominałem, ale... Kompletnie nie rozumiem, jak klub może rozważać jego sprzedaż, żeby kupić Araujo, który raz - byłby za drogi, dwa - nie wiem w czym ma być lepszy od Holendra.

19.01.2024 18:29

A dlaczego mamy wybierać do kogo należy rekord? Należeć powinien tylko i wyłącznie do tego, kto go sobie wypracuje na boisku.

Lewy napisał historię po tylu latach. Dostał multum piłek, ale też wiele zmarnował. Jeśli Kane miałby tyle podań, co Lewy, to rekord zrobiłby z dużą różnicą. Kibicuje Harry'emu, że ustanowił kolejny rekord, ale nie dlatego, że chciałbym, aby Lewy go stracił. Raczej po to, żeby klub i jego piłkarze dalej pisali historię, przesuwając granicę i liczby coraz dalej i wyżej.

15.01.2024 23:25

Jak klub sprzeda de Ligta, to będzie jeden z głupszych ruchów. Oby Tuchel poleciał przed latem, to wtedy Matthijs nie odejdzie.

Bądźmy szczerzy, ale z powodu Tuchela, to nad odejściem mogą się zastanawiać Kimmich, de Ligt, Tel, a do tego mamy jeszcze Daviesa, któremu w głowie bardziej Real niż Bayern. My naprawdę chcemy wymienić pół składu? Kim niby tutaj wszystkich zastąpimy.

Araujo za 100m, który zawalił kolejny mecz Barcy?

15.01.2024 23:15

Dajmy Kimmichowi "6-tkę", która będzie zabezpieczać tyły, a on niech skupi na grze wyżej. Owszem Joshua zniżył loty, ale fakt jest też taki, że on nie jest ulubieńcem Tuchela, a on za Tuchelem nie przepada. Piłkarz też potrzebuje trenera, który go zmotywuje i da mu odpowiednie pole do popisu. Guardiola miał pomysł na Kimmicha, Flicka i Nagelsmann też, a Tuchel nie za bardzo.

Ewentualna opcja to Kimmich na prawej obronie. Tak czy siak potrzeba kogoś, kto sprawi, że Joshua wejdzie na odpowiednie tory, a TT mu tego nie ułatwia. U Nagelsmanna Kimmich był centralną postacią i sercem zespołu, a drużyna była ustawiona tak, że Josh mógł się prezentować znacznie lepiej. U Flicka tym bardziej, a postawienie na niego w CL na prawej obronie, było odpowiedni ruchem (wiadomo, że to wynikało to też z kontuzji Pavarda).

15.01.2024 23:09

Brakuje luzu, ponieważ Tuchel zaciągnął hamulec, a zawodnicy nie mogą pokazać pełni swoich umiejętności.

14.01.2024 12:26