DieRoten.pl
Reklama

Wacker: Widzimy wielki potencjał na azjatyckim rynku

fot. Photogenica
Reklama

Choć pandemia koronawirusa pokrzyżowała liczne plany Bayernu Monachium w ostatnich miesiącach, to monachijczycy nieustannie planują przyszłość klubu w najlepszy możliwy sposób.

Co prawda latem 2021 roku klub nie planuje żadnego tournee na innym kontynencie, ale monachijczycy będą chcieli podobnie jak przed rokiem, zorganizować cyfrowe tournee razem ze swoim partnerem Audi.

Z drugiej strony klub prężnie planuje już swoją dalszą przyszłość i ocenia potencjalne rynki, gdzie będzie mógł promować markę FCB. W niedawnym wywiadzie dla magazynu „51” na temat rynku w Azji i nie tylko, wypowiedział się Joerg Wacker, który przypomnijmy pełni obowiązki związane m. in. ze strategią rozwoju „Gwiazdy Południa”.

− Aby ocenić, co jest atrakcyjne dla naszego klubu, najpierw musimy przeanalizować kluczowe liczby, aby na ich podstawie zrozumieć różne rynki. Oprócz siły ekonomicznej i nabywczej oraz obecności naszych globalnych partnerów, mowa też o ogólnym zainteresowaniu futbolem, zainteresowaniu Bayernem, telewizyjną obecnością Bundesligi oraz czynnikami infrastrukturalnymi. W Azji Południowo-Wschodniej mieszka ponad 600 milionów ludzi, a zainteresowanie piłką nożną jest tak samo wielkie jak w Europie. Ponadto do 2030 roku region ten będzie czwartym co do wielkości obszarem gospodarczym na świecie, po Ameryce Północnej, UE i Chinach. Widzimy tam wielki potencjał − zdradził Wacker.

Dyrektor ds. międzynarodowych i strategii rozwoju Bayernu odniósł się również do strat wywołanych przez kryzys w sektorze sprzedaży towarów związanych z marką FCB. Bez względu na liczne obostrzenia i ograniczenia, monachijczycy mogli sprawnie i bez przeszkód rozwijać się. Na domiar wszystkiego otwarcie FC Bayern World pozwoliło wyznaczyć nowe standardy.

− To oczywiste, że pandemia uderzyła w naszą sprzedaż towarów, zwłaszcza w sklepach, które musieliśmy zamykać kilka razy na polecenie władz. Jednakże dzięki tej potędze udało nam się osiągnąć niezwykle wysoki poziom uwagi na całym świecie i na pewno przeniesiemy ten impet w Nowy rok − mówił dalej.

− W grudniu wyznaczyliśmy nowe standardy wraz z otwarciem FC Bayern World. Ponieważ od marca zintensyfikowaliśmy również działania w naszych internetowych kanałach sprzedaży, mogliśmy w najlepszy możliwy sposób obsługiwać kibiców na całym świecie poprzez nasz własny sklep internetowy oraz nasz sklep na Amazonie. Nasz rozwój w e-commerce napełnia nas zaufaniem na przyszłość, podobnie jak cały obszar merchandisingu − podsumował Joerg Wacker.

 

Źródło: 51
GabrielStach

Komentarze

Trwa wczytywanie komentarzy...