DieRoten.pl

Po 3 punkty do Kopenhagi

02.10.2023, 23:56:36
DieRoten.pl

Sezon 2023/24 zaczyna rozkręca się z tygodnia na tydzień. Jeśli mowa o Bayernie Monachium, to klub ze stolicy Bawarii ma za sobą póki co dziewięć oficjalnych meczów o stawkę w nowej kampanii.

FC Kopenhaga vs FC Bayern (21:00)

Mecz: FC Kopenhaga vs Bayern Monachium
Rozgrywki: 
Liga Mistrzów
Kolejka: 
2. kolejka
Stadion: 
Parken w Kopenhadze
Termin: 
Wtorek, 3 października, 21:00
Faworyt bukmacherów: 
Zwycięstwo FCB (kurs 1,22)

Angielskie tygodnie powoli dobiegają końca. Zanim jednak większość zawodników uda się na kolejną przerwę reprezentacyjną, to mistrzowie Niemiec rozegrają jeszcze dwa spotkania w najbliższych kilku dniach. Na samym początku monachijczycy powalczą o komplet punktów w elitarnych rozgrywkach Champions League.

Podobnie jak miało to miejsce ostatnio, tak i tym razem podopieczni Tuchela nie mieli zbyt dużo czasu na przygotowania, albowiem już jutro o 21:00 na Parken Stadium w Kopenhadze, miejscowa ekipa FC Kopenhagi zmierzy się w drugiej kolejce fazy grupowej Ligi Mistrzów z „Bawarczykami”.

Faworytami nadchodzącego starcia są piłkarze Bayernu, jednakże Joshua Kimmich i spółka ostrożnie podchodzą do tej rywalizacji i z należytym szacunkiem do rywala ze stolicy Danii – wystarczy wspomnieć, że w minionej edycji CL, duński zespół nie przegrał żadnego domowego meczu.

− Oglądałem ich mecze. Przygotujemy się do tego poważnie. Chcieliśmy najpierw całkowicie skupić się na meczu z Lipskiem. Ograniczymy się do dwóch sesji i w ten sposób przekażemy mniej informacji. Mam najwyższy szacunek dla każdego przeciwnika w Lidze Mistrzów – powiedział Tuchel.

To najtrudniejsze rozgrywki klubowe na świecie. W zeszłym roku Kopenhaga nie przegrała meczu u siebie w Lidze Mistrzów z Manchesterem City, Dortmundem i Sevillą. Motywacja do bycia pierwszą drużyną w tych rozgrywkach jest duża. Ale fakt mówi sam za siebie – podsumował trener Tuchel.

Wyjściowa jedenastka na ten pojedynek pozostają wielką niewiadomą, ale mając na uwadze doniesienia prasowe oraz wypowiedzi Thomasa Tuchela, od samego początku należy spodziewać się raczej tej samej XI co kilka dni temu w starciu z RB Lipsk.

Przewidywane XI na mecz:

  

Mając na uwadze stosunkowo młodą historię duńskiego klubu, do tej pory Bayern i FC Kopenhaga nie mieli okazji spotkać się ze sobą w oficjalnym meczu o stawkę. Tym samym jutrzejszy mecz na Parken będzie ich pierwszym bojem na europejskim podwórku.

Warto jednak wspomnieć, że monachijczycy mieli okazję w przeszłości 2-krotnie spotkać się z ekipą Boldklubben 1903, który w 1992 roku połączył się nie mniej znanym Kjobenhavns Boldklub (KB), tworząc obecnie istniejący klub FCK.

Co do wspomnianych wyżej dwóch pojedynków z B 1903, mowa jest o sezonie 1991/1992, kiedy to w ramach II rundy Pucharu UEFA, Duńczycy ograli „Bawarczyków” w dwumeczu 6:3 (1:0 dla FCB oraz porażka 2:6). Trenerem „Gwiazdy Południa” był wówczas Soren Lerby, zaś w zespole występowali m. in. Markus Babbel, Stefan Effenberg, Olaf Thon czy też Roland Wohlfarth.

Jeśli natomiast mowa o ogólnym bilansie pojedynków Bayernu z duńskimi klubami, to mowa jest o 6 zwycięstwach, 1 porażce oraz bramkach 18:11. W przypadku FC Kopenhagi mówimy z kolei o 14 potyczkach z niemieckimi drużynami. Liczby FCK prezentują się następująco: 1 wygrana, 4 remisy, 9 porażek oraz bramki 9:22.

Izraelczycy poprowadzą zawody w Kopenhadze

Decyzją władz UEFA nadchodzące starcie pomiędzy drużyną rekordowego mistrza Niemiec a klubem ze stolicy Danii poprowadzą sędziowie z Izraela, zaś arbitrem głównym tego boju będzie Orel Grinfeld.

42-latek na co dzień sędziuje w rodzimej Ligat ha'Al (izraelska pierwsza liga). Pochodzący z Kirjat Jam sędzia, swoją licencję FIFA otrzymał w 2012 roku. Na swoim koncie doświadczony Izraelczyk ma już sporo spotkań w ramach międzynarodowych turniejów (m. in. EURO czy Liga Narodów).

Mając na uwadze Ligę Konferencji, Ligę Europy i Ligę Mistrzów (także eliminacje), to Grindel gwizdał łącznie w 47 meczach. Jeśli natomiast mowa o Bayernie, to miał on okazję poprowadzić dokładnie dwa boje z udziałem monachijczyków w Champions League:

− 2020/21: Faza grupowa – FC Bayern 3:1 RB Salzburg (Allianz Arena).
− 2020/21: 1/8 finału – Lazio Rzym 1:4 FC Bayern (Stadio Olimpico).

Warto również wspomnieć, że w swojej dotychczasowej karierze sędziowskiej 42-latek ma na koncie 10 pojedynków z udziałem niemieckich drużyn – bilans klubów z Bundesligi to 4 zwycięstwa, 3 remisy, 3 porażki oraz bramki 17:12.

Skład sędziowski na mecz:

Arbiter główny: Orel Grinfeld (Izrael)
Asystenci: 
Hassan & Yarkoni (Izrael)
Czwarty arbiter: 
Leibovitz (Izrael)
Sędzia VAR: Reinshreiber (Izrael)

źródło: Własne

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

Możliwość dodawania komentarzy została wyłączona!

KOMENTARZE (413)



04.10.2023 10:40
@Gwzd44 szkoda tylko, że jest to stabilność w postaci gorszych wyników i stylu.
04.10.2023 10:38
@Marienplatz to prawda, chociaż szczerze mówiąc uważam, że z Julianem mecze z City wyglądałyby podobnie jak nie gorzej. Ale już się nie przekonamy.

Nie zmienia to faktu, że wyniki i gra obecnie są stabilniejsze niż za Juliana.
04.10.2023 09:09
@Gwzd44 za Nagelsmanna to my przeszliśmy Paryż bez straty gola w dwumeczu.
I wtedy no no no jakby to powiedzieć, go zwolniono. I nastał Tuchel. I nastąpił wspaniały w obronie dwumecz z City.

BO TUCHEL MUSIAŁ, PO PROSTU MUSIAŁ WPROWADZIĆ SWOJE TRZY GROSZE W OBRONIE. Nie wytrzymał, jak pies, bo obsikuje teren LOL
04.10.2023 08:06
@Dziki79 ale oni od 2013 w CL grali…2 razy
04.10.2023 07:15
Rozumiem jakiś zawód Tuchelem ale tęsknoty za Negelsmanem już ani trochę. Może za Tuchela styl jest losowy, ale za Negelsmana wyniki takie były.

Nigdy nie lubiłem Tuchela, ale na chwilę obecną jestem z niego zadowolony. Nie widzę też nikogo kto mógłby go zastąpić. Wydaje mi się, że możemy też przeceniać nieco siłę kadry.

Martwi brak wykorzystania Harryego, ale z drugiej strony wczoraj strzelało dla nas przyszłe podium Złotej Piłki ;)
04.10.2023 07:06
Trzeba pamiętać że Kopenhaga ostatni swój mecz w Lm u siebie przegrali w 2013 roku. W tam tym sezonie nawet City nie potrafili ich ograć.
04.10.2023 07:03
obejrzalem tylko skrot i chyba ciesze sie ze nie zmarnowalem czasu na caly mecz...
04.10.2023 03:42
Wspaniała gra. Brakuje tylko Boatenga i Hobehi - XDDD
04.10.2023 02:31
Właśnie wróciłem z pracy i nie będę oceniać. Ale po wyniku i komentarzach chyba same wysokie noty hehehehehe. Jak to Tuchel mówił,,biorę to na swoje barki" a teraz ,,Wyciągamy wnioski " Japier.... zmieńcie tego gościa .
04.10.2023 01:57
Żaden trener nie wygrał z Thomasem..., który mimo wieku jest gwarancją ważnych bramek i asyst. Uparte pomijanie Tomka w składzie mimo jakości jaką wnosi nie skończy się dla Tuchela dobrze. Bayern wygląda źle, tak samo jak za Kovaca czy Ancelottiego. Czuję, że prędzej Tuchel wyleci niż Thomas skończy karierę albo odejdzie z klubu
04.10.2023 01:03
@Alfik91 +1

Za Kovaca był zaciągnięty hamulec i za Tuchela jest to samo. Za Kovaca Muller był pomijany, za Tuchela to samo. Alegorii jest wiele, ale przede wszystkim po prostu ciężko się to wszystko ogląda momentami. Nie ma aż takiej radości, tylko męczarnie i zastanowienie jak kompletnie możesz nie wykorzystać w pełni potencjału tych chłopaków.

Całe to Tuchel-ball, do nas nie pasuje. Tyle miesięcy, a progresu brak. Odsuwanie de Ligta od składu i zepchnięcie Mullera do roli wchodzącego na jakieś szczątkowe minuty. TT ratuje głównie Kane, Sane i Tel, a dzisiaj jeszcze Musiala. Gdyby nie ich przebłyski, to jego posada byłaby pod znakiem zapytania.

Możecie rzucać, że Nagelsmann gubił punkty. Mecz z Kolonią z 20-25 strzałów na bramkę, a bramkarz notuje kilka fajnych interwencji. Mecz z Eintrachtem podobnie. Ale tam przynajmniej drużyna bardziej walczyła do końca i stwarzała sytuacje. Teraz z Lipskiem był duch walki z 0-2 do momentu 2-2, potem już zmniejszyli tempo. Jakby tam stał inny trener typu Guardiola, Heynkcess, Flick czy Nagelsmann, to kazałby napierać aż będzie przynajmniej 3-2. Tuchel, Ancelotti i Kovac robią wynik na 2-2 i powiedzą "trudny teren, szanujemy wynik, remis jest sprawiedliwy bla bla bla".

Możecie rzucać, że Flick gubił punkty czy też przegrywał. 2-3 z PSG, ale tam oddaliśmy około 27 strzałów i była walka do końca. I lepiej będę wspominał to przegrane spotkanie, niż wygrane 2-1 z Kopenhagą. Trener powinien nadawać myśl przewodnią zespołowi, a tutaj nie widać, żeby na boisku wychodziła drużyna, która chce pokazać, kto tu rządzi. Nie potrafi widocznie ich zmotywować, a to jego rola.

A jak ktoś chce napisać, że Heynkcess też kiedyś przegrał jakiś mecz, to niech sobie przypomni, jak drużyna reagowała w kolejnym spotkaniu. Poza tym tryplet z kapelusza się nie wziął.

To jest Bayern Monachium i tu ma być dominacja w meczu, pełna walka, a nie ledwo wyciskanie remisu, czy wygranie 1 golem. To nie jest finał, żeby grać zachowawczo.
04.10.2023 00:12
Tak! Mamy to! Tuchel wuefista, gorszy od niego tylko ten Haag XD
03.10.2023 23:55
A tak dla żartu a może nie? Trzeba było brać Emery zamiast TT.
03.10.2023 23:54
TT się obronił... jeszcze.
03.10.2023 23:38
Cytując mojego dobrego znajomego: "oglądanie Bayernu ostatnio tak męczyło za czasów Kovaca". I ja się pod tym podpisuję każdą częścią ciała. Tamten też zbierał nawet punkty (patrz liga, Liga Mistrzów), ale styl był siermiężny, toporny nudny i oczy od tego bolały. A jak przychodziło co do starcia z bardziej wymagającymi rywalami to już nie było przyjemnie. A i z ogórkami potrafiliśmy się często męczyć. Ba, Niko był nawet w jednym lepszy od wuefisty Thomasa - jego drużyna traciła mniej bramek. TT ma, a na obecną chwilę miał do dyspozycji de Ligta, to stawiał nie wiedzieć czemu na nie do końca jeszcze wkoponowanego Koreańczyka czy znanego ze swojej "nieprzewidywalności" Papromecano.
Żeby tu chociaż było widać jakiś styl, zamysł, kierunek, w którym to idzie. Ale tu nie widać nic. Czy też parafrazując cezara polskich freak fightów - "Tu niczego nie ma"...
03.10.2023 23:38
Cytując mojego dobrego znajomego: "oglądanie Bayernu ostatnio tak męczyło za czasów Kovaca". I ja się pod tym podpisuję każdą częścią ciała. Tamten też zbierał nawet punkty (patrz liga, Liga Mistrzów), ale styl był siermiężny, toporny nudny i oczy od tego bolały. A jak przychodziło co do starcia z bardziej wymagającymi rywalami to już nie było przyjemnie. A i z ogórkami potrafiliśmy się często męczyć. Ba, Niko był nawet w jednym lepszy od wuefisty Thomasa - jego drużyna traciła mniej bramek. TT ma, a na obecną chwilę miał do dyspozycji de Ligta, to stawiał nie wiedzieć czemu na nie do końca jeszcze wkoponowanego Koreańczyka czy znanego ze swojej "nieprzewidywalności" Papromecano.
Żeby tu chociaż było widać jakiś styl, zamysł, kierunek, w którym to idzie. Ale tu nie widać nic. Czy też parafrazując cezara polskich freak fightów - "Tu niczego nie ma"...
03.10.2023 23:32
@GuteSpiele Za Heynckesa zdarzały się (choć rzadko) gorsze mecze. Za Tuchela zdarzają się (choć rzadko) dobre mecze. To jest podstawowa różnica.
03.10.2023 23:27
@Mistrz358 +1 dla Ciebie narazie mamy 2 remisy 1 porażka w SPN i resztę zwycięstwa więc? Tuchel baza jak to pisze nasz kolorowy kolega :)
03.10.2023 23:25
@GuteSpiele
Dodatkowo w zeszłym sezonie City straciło tam punkty. Ale słuchaj według niektórych najważniejsze aby Bayern wygrywał 100-0 takie mecze:p O ile 3 pkt są to jest ok. Z poprzednimi trenerami również takie mecze się zdarzały. Ruchel tuchelem ale tutaj problem tkwi raczej w składzie.
03.10.2023 23:23
Swoją drogą ciekawe jakie kary za race.
03.10.2023 23:23
Można na palcach jednej ręki policzyć mecze za kadencji Tuchela podczas których oglądania nie zbierało się na rzygi
03.10.2023 23:20
Dla przypomnienia. Nasz legendarny Heynckes zaprezentował taki sam styl gry w wyjazdowych meczach z Celticiem i Anderlechtem - oba skończyły się naszą wygraną 2-1 i nikt nie płakał na fatalną grę. Mało tego Parken to jest po prostu trudny teren - czy gra Kopenhaga, czy Duńska reprezentacja. To w CL ich 3 porazka u siebie, pierwsza od 10 lat - pzdr
03.10.2023 23:18
Joshua Kimmich został wybrany Najlepszym Zawodnikiem podczas meczu z Kopenhagą!
03.10.2023 23:18
Takich przeciwników jak dziś powinniśmy dominować, co mogliśmy jeszcze oglądać za poprzednich trenerów. Styl jest mizerny (można powiedzieć, że praktycznie go nie ma). Zimą konieczne transfery: defensywny pomocnik i prawy obrońca.
Na przyszły sezon pożegnałbym nasze trio z Afryki, być może Gnabry’ego - zwolnić te niemałe pensje i pomyśleć nad sensownym lewym skrzydłowym (Coman może i ma dynamikę, ale kontrola piłki od zawsze była mizerna, strzały czy wrzutki to czysta loteria :]).
03.10.2023 23:16
Tuchel? Max do końca sezonu. Nie ma zastępstwa na już na zaraz. A TT miał być tym super trenerem a stał się super ciapciakiem.
03.10.2023 23:13
Gra mogła byc lepsza ale ważne 3 pkt.
03.10.2023 23:11
Jakbyśmy mieli słabsze mecze co jakiś czas to OK, za czasów TT nasza gra to ruletka. Nie pamiętam jak zagraliśmy spokojny, kontrolowany i wygrany mecz z jakimś sensownym przeciwnikiem. Tak graliśmy za Flicka
03.10.2023 23:09
@Kahn17 dla dobra Bayernu oby jak najkrócej
03.10.2023 23:06
03.10.2023 23:05
Jak obstawiacie, ile Tuchel wytrzyma?
03.10.2023 23:04
Szkoda że Palhinha nie trafił do Bayernu. Musi być defensywny pomocnik bo po prostu nawet Kopenhaga łatwo sobie przechodzi pod pole karne. Coman fatalnie gra od kilku meczy Tel i Sane to są skrzydła na miarę Bayernu Coman z ławki może wchodzić. Dobrze że zdobyli te 3 pkt i przedłużyli passę bez przegranej w LM. Może się okazać że United w LE zagra a Galatasaray z 2 miejsca. Następny mecz też może być ciężki bo Bayern jedzie do Turcji a jak widać Galatasaray ma kilku znanych piłkarzy.
03.10.2023 23:01
Ważne 3 pkt, walczymy dalej i wierzmy że będzie to zmierzać w dobrym kierunku
03.10.2023 23:01
Ciężko powiedzieć że mecz "do zapomnienia" chociaż tak naprawdę poza wyjściem Mullera w końcówce, chciałbym żeby tak było, pierwsze miejsce w grupie i brak porażki, z tego trzeba się cieszyć. FCB!!
03.10.2023 23:00
Dla wiecznie marudzących taka ciekawostka - ostatnia przegrana Kopenhagi u siebie miała miejsce w 2013 roku, a wygrał tam Real. Udanej nocy wszystkim.
Btw. sprawdźcie jak poradziły sobie dzisiaj Arsenal i MU. Najsilniejsza liga świata, podobno.
03.10.2023 22:59
Wiem, że zaraz oberwę, ale mnie obecny Bayern przypomina Bayern Ottmara Hitzfelda. Taki bezstylowy zespół, ale wygrywający. Jeżeli w ten sposób wygramy wszystko to przemęcze ;)
03.10.2023 22:59
03.10.2023 22:59
Nasza obrona to dzieci we mgle, gospodarze dochodzili do zbyt dużej ilości sytuacji. Za dużo chaosu, brak wartościowych zmienników do obrony. I znowu Tel, będzie z niego dużo radości. Potrzebujemy już na teraz 6, i prawego obrońcę który może też grać w środku.
03.10.2023 22:58
@GuteSpiele

Wydawało m się oczywiste, że chodzi o poziom gry.

Edytowano : 2023-10-03 23:00:17

Najwyraźniej niektorym osobom trzeba to dokładnie tłumaczyć.
03.10.2023 22:58
No i Galata realne szanse na wyjście, dobrze bt było
03.10.2023 22:58
No nie no, lubię Tuchela ale to co się dzisiaj odpieprzalo nie miało prawa się zdarzyć...
03.10.2023 22:57
@DarthSmd Oczywiście! Trenerowi Bayernu nie wypada się cieszyć z bramki niższej niż na 10-0
03.10.2023 22:57
Gorszy od Tuchela jest tylko ten Hag.
03.10.2023 22:57
ManU jak na razie worek do przekazywania punktów,
03.10.2023 22:57
03.10.2023 22:57
EJ ALE UNITED DOSTAJE NA RYJA CHYBA ERIK POWOLI BEDZIE SIE ZEGNAL. Z MENCHESTEREM
03.10.2023 22:57
@bawaria42 to fakt, sam byłem zniesmaczony.
03.10.2023 22:56
Ulreich bohater ostatniej akcji jak Arnold!
03.10.2023 22:56
Wielki Ulle. A jednak Tuchel ma nosa bo każdy chciał Peretza :D
03.10.2023 22:56
03.10.2023 22:55
Co Sven wyciągnął ...
Pokaż więcej