DieRoten.pl

Choć jeszcze kilka godzin temu nic nie wskazywało na to, że Bayern zwolni Niko Kovaca, to rzeczywistość po raz kolejny postanowiła spłatać figla!

reklama

Niemiecki dziennik "Bild" informuje, że Niko Kovac został zwolniony z Bayernu Monachium! Chorwat nie znajdzie się już na ławce w nadchodzącym meczu Ligi Mistrzów przeciwko Olympiakosowi Pireus.

Dziennikarze wspomnianego wyżej źródła podkreślają, że wszystko potoczyło się bardzo szybko. Bossowie bawarskiego klubu, czyli Uli Hoeness oraz Karl-Heinz Rummenigge dziś wieczorem zadecydowali, że 47-latek nie będzie już pełnił funkcji trenera FCB.

Stało się!

Bayern Monachium oficjalnie potwierdził, że Niko Kovac został zwolniony ze skutkiem natychmiastowym! Klub potwierdził jeszcze, że funkcję trenera tymczasowego do odwołania przejmie Hansi Flick. Tym samym przeciwko Olympiakosowi oraz Borussii Dortmund na ławce zasiądzie Hansi Flick.

Christian Falk poinformował, że chorwacki szkoleniowiec miał sam zrezygnować z funkcji trenera Bayernu. 

Karl-Heinz Rummenigge:

− Występy naszej drużyny w ostatnich tygodniach i wyniki pokazały, że potrzebna jest reakcja. Na tej podstawie Uli, Hasan i ja odbyliśmy otwartą i poważną rozmowę z Niko, zaś jej wynikiem jest fakt, że Niko nie będzie już trenerem Bayernu. Żałujemy tego rozwoju. W imieniu całego Bayernu chciałbym podziękować Niko Kovacowi za jego pracę, a zwłaszcza za wygranie dubletu w poprzednim sezonie.

Hasan Salihamidzic:

− Spodziewam się teraz pozytywnego rozwoju ze strony naszych zawodników i absolutnej motywacji, aby osiągnąć nasze cele w tym sezonie.

Niko Kovac:

− Moim zdaniem to najlepsza decyzja dla klubu obecnie. Wyniki i sposób, w jaki graliśmy ostatnio sprawił, że postanowiłem podjąć taką decyzję. Razem z moim bratem dziękujemy Bayernowi za ostatnie półtora roku. W tym czasie nasza drużyna wygrała Bundesligę, Puchar Niemiec i Superpuchar Niemiec. To był dobry okres. Życzę klubowi i całej drużynie wszystkiego najlepszego.

Poniedziałek 17:00

Bayern Monachium oficjalnie poinformował, że na ławkę trenerską bawarskiego klubu powraca legendarny "Tiger", czyli Hermann Gerland, który będzie pełnił funkcję asystenta Hansiego Flicka.

– Hermann jest bardzo doświadczony. Zna doskonale klub i zespół, zna wszelkie procedury i zwyczajnie zna cały Bayern. Dlatego moim życzeniem było pracować z nim – powiedział Flick.

źródło: Bild

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

KOMENTARZE (717)

reklama



06.11.2019 02:23
@predator - na pewno coś jest opisanego :)
Ja w sumie pamiętam jedno. Absencja Helmera nie była spowodowana kontuzją.
Ale rozumiem nie każdy w tym siedzi i nie każdy pamięta co się działo wtedy i wtedy :) ale ciekawy przypadek gdyż kapitan odszedł z drużyny po tym sezonie.

@AdiFantasti - tak brakowało to była bardzo ważna rola w drużynie.
Nie wiem czy idę dobrym tropem, ale wydaje mi się że masz rację z tym że Matthäusa, Ottmar by nie ściągnął. Wydaje mi się że zasygnalizował zmianę. Nie pamiętam czy przed tym meczem Effenberg miał z nim jakiś konflikt, ale jeśli go nie było przed, to pojawił się po, gdyż w swojej autobiografii Stefan z tego co wiem zatytułował rozdział Matthäus czy jakoś tak, i zostawił pustą pierwszą stronę. Wydawało się że to błąd druku a na następnej jest wyjaśnienie dlaczego tak było. Stefan był strasznie zły. Trzeba dodać że Scholl zapytany o zejście Lothara miał odpowiedzieć "Lothar zawsze schodzi z boiska kiedy mu pasuje" albo coś w ten deseń. Niestety nie mam przy sobie książki Hesse'go bo tam była opisana zmiana Matthäusa.
06.11.2019 01:06
@Arkady142 jedyne oficjalne wytłumaczenie, jakie jestem sobie w stanie przypomnieć, sprowadza się do kwestii taktycznych: Hitzfeld postawił na libero Matthäusa i dobrze współpracujących z nim środkowych obrońców: Linkego i Kouffoura. Ale w sumie Helmer też mógł grać; cholera wie, co za tym wszystkim stało. Nie pamiętam, czy jakieś kłótnie miały wcześniej miejsce; miałem 13 lat, ale nie dostęp do internetu ;) Nie chce mi się wierzyć, że tła całej tej historii dotąd nie opisano.
06.11.2019 01:04
@Arkady142

Nie wiem czy sygnalizowoł to ale "ponoć" właśnie brakło jego osoby, ktoś się kiedyś wypowiedział właśnie w taki sposób kiedy Lothar zszedł że to był błąd i drużyna to oddczuła, później chyba sam Ottmar dawał do zrozumienia że mógł wstrzymać się jeszcze tej zmiany.
06.11.2019 00:45
@predator - autobiografii Stefana nie miałem jeszcze okazji przeczytać...
Jedyne co zapamiętałem z jakiegoś fragmentu to to, że Stefan ma pretensje do Lothara że zszedł z posterunku a on trzymał całą obronę.

A o Helmerze właśnie nic nie wiem i szczerze dopiero teraz o tym pomyślałem przypominając sobie ustawienie zespołu. A to właśnie Helmer był kapitanem w tym okresie a Oli go tylko zastępował w finale.
06.11.2019 00:38
@Arkady142 podobno Hitzfeld sam miał o to do siebie pretensje, Helmer do Hitzfelda zresztą też (i dał im wyraz w sposób raczej dosadny). Cóż, w tamtych czasach piłka była jednak mniej zmedializowana i nie każde pierdnięcie albo krzywe spojrzenie roztrząsano do poziomu potężnej afery. Swoją drogą nikt o tym nie pisał? Żaden Effenberg w jakiejś swojej autobiografii?
06.11.2019 00:26
@AdiFantasti - a czy to Matthäus sam nie zgłaszał jakichś problemów Ottmarowi?

Z drugiej strony nie można powiedzieć, że nielogicznym posunięciem było ściągnięcie prawie 40-letniego zawodnika, który niestety grał na mega ważnej pozycji.

PS. Czemu wtedy nie grał Helmer?
06.11.2019 00:09
@Jurgen1982 a co do finału z '99 roku - wiesz co? Może to kwestia momentu, w którym zaczynasz kibicować, i powodów, dla których to robisz. Ponieważ wychowywałem się w domu nieco germanofilskim, pierwsza była dla mnie reprezentacja Niemiec; pamiętam choćby finał '96 i postać Klinsmanna. W tym czasie od Klinsmanna do Bayernu droga była raczej krótka i prosta. Później po prostu wyrobiłem w sobie przekonanie, że Bayern jest lepszy od BVB i koniec, nic nikomu nie trzeba udowadniać. Przy okazji zrozumiałem, że w Europie to się rywalizowało z Realami, nie jakimiś kmiotkami z lokalnego podwórka (jeszcze później zrozumiałem, że takie myślenie jest nie fair i szacunek się BVB należy). I tak już zostało :)
06.11.2019 00:06
@klopp się nauczył i dlatego jest w Liverpoolu a nie w bvb :)
06.11.2019 00:00
@Jurgen1982 przebieg tego meczu wiele jednak mówi o trenerskim cwaniactwie Heynckesa. BVB miała swoje szanse, kto wie, czy przez pierwszą godzinę nie wyglądała po prostu lepiej od Bayernu. Ale potem Gegenpressing się zemścił, rywale opadli z sił, Robben wjeżdżał pomiędzy piłkarzy zmęczonych i zmaltretowanych. To była jedna z tych lekcji, których stary mistrz udziela rozhulanemu padawanowi.

Choć trzeba przyznać, że od tego czasu Klopp wiele się nauczył, a my tu sobie siedzimy i z konieczności wspominamy lepsze czasy.
05.11.2019 23:59
@predator a teraz sobie wyobraź że zamiast Man u było bvb które nas w 3 minuty wystukalo w doliczonym czasie gry :/ nie dość że przegrany finał, to jeszcze 2 gole w doliczonym, to jeszcze te cholerne cieszące się pszczółki :p przecież to by człowiek wpadł w jakąś depresję po takim czymś.
05.11.2019 23:53
@ AdiFantasti - w 2012 i 2016 sztab trenerski zachował się mało profesjonalnie.
Nie dostrzegając symptomów u Robbena i Mullera że wykonywanie przez nich karnych zaczęło stwarzać ryzyko ich nie strzelenia - na przykład Muller 6 nie strzelony Karny w sezonie
05.11.2019 23:52
@JazGod ja jednak wolałbym widzieć cieszący się Real i Mourinho niż BVB. To by chyba było zbyt wiele jak na jeden wieczór(dziękuję Ci Robben że wjechales jak w masło pomiędzy obrońców rywali m. in. Humelsa w 90 minucie meczu) :)
05.11.2019 23:50
@Jurgen1982 mnie ta porażka potężnie utkwiła w pamięci, choć obecnie myślę o niej jako o niezwykłej historii (zwłaszcza w kontekście finału z 2001 roku), bardzo ważnej dla mnie, jeżeli chodzi o okres późnego dzieciństwa/wczesnej młodości.

@AdiFantasti popraw mnie, jeśli się mylę, ale dziś wydaje mi się, że w ogóle mieliśmy w tym meczu sporo dobrych okazji i gdybyśmy go wygrali, wygralibyśmy zasłużenie.
05.11.2019 23:45
@ Jurgen1982 - w DFB Pokal w 2018 - też nam ktoś podłożył nogę

Edytowano : 2019-11-05 23:48:52

Ale już na szczęście nie ma go w Bayernie.

Edytowano : 2019-11-05 23:53:01

@ AdiFantasti - w 2012 i 2016 sztab trenerski zachował się mało profesjonalnie.
Nie dostrzegając symptomów u Robbena i Mullera że wykonywanie przez nich karnych zaczęło stwarzać ryzyko ich nie strzelenia - na przykład Muller 6 nie strzelony Karny w sezonie
05.11.2019 23:45
* Bayern skontaktował się z Ralfem Ragnickiem i spodziewane są rozmowy w najbliższych dniach. Ragnick przemawia także Joshua Kimmich, który grał pod nim w Lipsku. W klubie jest postrzegany jako ktoś, kto może poprowadzić drużynę do przodu i pomóc zespołowi indywidualnie, coś, za czym tęsknił za Kovacem
* Arsene Wenger jest gotowy trenować Bayern nawet do lata. Za nim przemawia 5 francuskich rodaków. Wenger był także w przeszłości dyskutowanym kandydatem.
[BILD]
05.11.2019 23:45
@Jurgen1982

Błędem było ściąganie Matthäusa, także mieliśmy swoje szanse Jancker z przewrotki w late strzelił i lob Scholla w słupek ... potem te rogi i nie wiem czy przy pierwszej bramce czy przy drugiej ktoś źle wybił, zeszło mu i piłka padła pod nogi graczy Man Utd :/
2012 rok także boli, i także błąd ze zmianą Mullera :/ ehhh
05.11.2019 23:40
Cholerka tak teraz patrzę na statystyki z tego finału z 1999 roku i oczom nie wierzę.
Zmiana w 89 minucie, schodzi Mario Basler, wchodzi Hasan Salihamidžić i jaki był efekt?
W momencie zmiany było 1:0 dla nas:)

1:1 Teddy Sheringham 90+1,
1:2 Ole Gunnar Solskjær 90+3

Ten nasz dyro sportowy to już w przeszłości podkładał nam nogę :P
05.11.2019 23:36
@ Jurgen1982 - Ja podchodzę do różnych klubów na zasadzie gradacji
i mogę nie lubić BVB - ale jak gra z Barceloną lub Realem to fajnie jest jak BVB z nimi wygrywa.
Nie wiadomo jaki wynik byłby Bayernu w Finale LM 2013 - gdyby to Real Mou był przeciwnikiem - rok wcześniej przegraliśmy z Autobusem z Chelsea. A tak dzięki Lewemu - Hummelsowi i Gotze graliśmy w Finale z BVB.

Teraz jest szansa na odpadnięcie Barcelony to trzymam kciuki za BVB i Inter. by tak się stało.
05.11.2019 23:33
@Pir5 Ten Hag mógł się z Kovacem zamienić przecież obydwoje są ponoć na bardzo wysokim poziomie;) To chyba nie powinno być problemu;)
05.11.2019 23:31
100 mln za havertsa to dużo. Lepiej wydać na Sane, i wynegocjować za cou 80 mln. Jeżeli ktoś już skreślil coutinho w bayernie to może się jeszcze zdziwić. Ostatnie mecze to większość zawodników grało poniżej oczekiwań. Coutinho może po odejściu kovacia może grać mecze jakie miał przed totethamem.
05.11.2019 23:29
@predator Za Realem też nie przepadam jakoś specjalnie, ale jednak przegrana z BVB w finale chyba by mi utkwiła do końca życia :P

Edytowano : 2019-11-05 23:32:36

Kto z Was pamięta finał w 1999 ? Jak gdzieś się pojawia o tym wzmianka to mi jest niedobrze ;) a wtedy po prostu z miesiąc leczyłem kaca moralnego ;)
05.11.2019 23:25
@Jurgen1982 cóż, sukcesy w Europie mogą być jednym z remediów na problem, o którym piszesz. Zarówno z wizerunkowego, jak i czysto finansowego punktu widzenia.

Masz rację, porażka z BVB smakowałaby obrzydliwie. Choć sam, biorąc pod uwagę całą historię kontynentalnej rywalizacji, zniósłbym ją pewnie lepiej od przegranej z Realem. Ale umówmy się: każda porażka w finale Ligi Mistrzów smakuje wstrętnie.

@Sven kto wie, może bez Kovača odpali, a jeśli Barcelona rzeczywiście wypadnie z Ligi Mistrzów, tracąc przy tym mnóstwo wirtualnych pieniędzy, jej budżet stanie się tak napięty, że będzie zmuszona sprzedać Brazylijczyka Bayernowi za połowę wynegocjowanej kwoty ;)
05.11.2019 23:24
@Sven nie sądzę, że kto da za niego 120 mln euro:) a Barcelona jest ponoć mocno zadłużona więc będzie go chciała opchnąć na siłe. A umowę ma ważną do 2023 roku :) a jeśli dobrze widzę, to oni go kupili za 145 mln :)
05.11.2019 23:22
Ciekawi mnie gdzie teraz trafi Coutinho : D
05.11.2019 23:20
@FanGraczyBayern może nie damy, ale czy wyobrażasz sobie, że da ktoś inny z bundesligi, bo ja nie. Więc jeśli Havertz nie zostanie kupiony przez nas to odejdzie z bundesligi i na tym się skończy.

Edytowano : 2019-11-05 23:22:05

Umowę ma do 2022 roku, a na 100% nie zostanie w leverkusen - jeśli dobrze kojarzę to się już tak wypowiedział, że to jego ostatni sezon w tym klubie.
05.11.2019 23:18
Oj 126mln za Havertza to nie damy. Chyba będą ciężkie negocjacje, niekonieczne zakończone sukcesem. A jeszcze Sane trzeba kupić, któremu nadawał bym nawet większy priorytet niż Havertzowi
05.11.2019 23:16
;) Wg mnie silna bundesliga będzie wtedy kiedy pozostałe kluby przestaną się wyprzedawać. BVB jak wyczuje tylko trochę grosza to zaraz swoich najlepszych wyprzedaje, to samo pozostali. Tylko Bayern utrzymuje swoich zawodników. Więc wydaje mi się, że tutaj trzeba przede wszystkim szukać problemów, że liga jest postrzegana na słabą. Jestem przekonany, że zawodnicy tacy jak Sancho, Paco zawiną się za rok bo będą chcieli coś wygrać;) a BVB będzie znowu szukać kogoś nowego do ogrania;) Wszystkie perełki z ligi Bayern wypatruje dla siebie i wykupuje z innych drużyn. Czy ktoś z BL zwinął nam jakiegoś silnego perspektywicznego gracza sprzed nosa ? :) lub inaczej czy taki gracz zdecydował się pozostać w bundeslidze i wybrał inny klub niż Bayern?

Edytowano : 2019-11-05 23:17:55

@predator - dla nas tak smakuje bo wygraliśmy z BVB, ale jakbyśmy przegrali to by smakowało to bardzo gorzko.
05.11.2019 23:14
@Sven zwraca uwagę na ważną rzecz. Pewnie wielu z nas chciałoby widzieć Bayern dominujący w lidze, której inni członkowie naprawdę liczą się w Europie. Silna liga to zresztą nie tylko większy prestiż, ale i poważniejsze pieniądze czy lepsi piłkarze. Poza tym Bayern potrzebuje mocnej konkurencji, inaczej zarząd zaczyna świetnie się bawić we własnym sosie.

Historie takie jak bundesligowy finał LM naprawdę smakują bardzo dobrze.

Edytowano : 2019-11-05 23:16:59

Ach, no i ta przyjemność towarzysząca świadomości, że nawet rywalom możesz dobrze życzyć, bo po prostu świetnie znasz ich miejsce i własną pozycję. Słodkie życie klasy uprzywilejowanej.
05.11.2019 23:07
@Jurgen1982
Nie napisałem tego aby powiedzieć, że dłużej kibicuję tylko, że tutaj jesteś krótko bo byś się przyzwyczaił do takiego komentowania i życzenie w Europie klubom Bundesligi sukcesów.

Silna Bundesliga to silny Bayern, BVB wygrywając dwa tytuły "przyczyniła" się do sukcesów Bayernu i jeśli kibicujesz parę lat to potwierdzisz to.
Każdy kibicuje inaczej to prawda ale większość tej strony ma podejście podobne do mojego, gdzie trochę tych punktów się przyda na konto BL.

Jednak szanuję takich jak Ty także, gdzie dla nich odwieczny rywal zawsze nim będzie nie patrząc na inne aspekty.
05.11.2019 23:00
To, że tu długo nie jestem to nie znaczy, że nie kibicuję Bayernowi dłużej niż Ty;) i nie często się spotykam z kibicami Bayernu którzy klaszczą bo BVB odrabia straty z 0-2 na 3-2. Ale nie oceniam, każdy kibicuje po swojemu.
05.11.2019 22:59
Pisałem o 20:58 - 05.11.2019 - JazGod
"Popuszczę wodzę fantazji - dzisiaj BVB wygrywa z Interem i ma 7 punktów remisuje w następnej kolejce z Barceloną i ma 8 punktów Barcelona 9 punktów i wygrywa ze Slavią ma 11 - Inter wygrywa ze Slavią i ma 7 punktów i musi wygrać u siebie z Barceloną i jeśli wygra ma 10 punktów Barcelona tylko 9 i gra w LE.
Ale byłoby fajnie."

Marzy mi się odpadnięcie Barcelony - a wynik dzisiejszy BVB nie daje jej spokoju bo jak przegra z Barceloną - to wystarczy że inter wygra ze Slavią i u siebie z Barceloną i BVB będzie grało w LE
dlatego BVB będzie bardzo zmotywowane by wywieźć z Camp Nou co najmniej remis
05.11.2019 22:59
CEO Bayeru Fernando Carro chce za Havertza tyle samo ile Benfica dostała za Felixa, Carro uważa że Havertz nie jest gorszy od Felixa.
05.11.2019 22:56
@Jurgen1982
Widać, że tutaj długo nie jesteś. Nikt nie skacze z radości, tylko większość bierze to przez pryzmat Bundesligi w Europie, gdzie cały czas się słyszy, że gramy w ogórkowej Lidze.

Po drugie to musisz mieć pretensje do Bayernu, że im pomogli bo tak to Żółtych w ogóle by nie było :]
05.11.2019 22:56
Brawo BVB i Lipsk! Kolejne punkty dla BL.
05.11.2019 22:54
Nawet Bvb, to nic takiego powiedzieć że spoko, dają radę. ;) może się zespoły nie kochają ale się szanują ;)
05.11.2019 22:54
I tak czekamy na danie główne, czyli sobota a jutro oby było dobrym przetarciem Flicka :]
05.11.2019 22:53
@jastrzab123 no jak widać niektórzy podskakują ze szczęścia, że wygrali :) ja tam byłem szczęśliwy po 1 połowie, ale jak kto woli;) widać teraz taka moda że kibicuje się BVB nawet w czerwonej koszulce;)
05.11.2019 22:52
@Jurgen1982
Chciałbym aby było tak jak w 2013r, gdzie finał wewnętrzny klubów z Niemiec i wygrywający Bayern wszystko :]
Wtedy mistrzostwo Niemiec smakuje dużo lepiej :]
05.11.2019 22:51
05.11.2019 22:51
Gospodarze dzisiaj sporo poodrabiali
Chelsea z Ajaksem od 1:4 do 4:4
Borussia z Interem od 0:2 do 3:2
Valencia z Lille od 0:1 do 4:1
05.11.2019 22:51
Rozumiem jeszcze RB czy Leverkusen ale BVB? :)
05.11.2019 22:50
Tak jak myślałem, większość ma podobnie do mnie, miło jak Bundesliga wygrywa.
05.11.2019 22:49
@Jurgen1982 jestem dokładnie tego samego zdania jak Sven : )
05.11.2019 22:49
Jasne że fajnie się Borussia ogląda jak potrafi wrócić do gry ;) A do tego super że drużyny z Niemiec sobie dobrze radzą jak narazie w fazie grupowej
05.11.2019 22:49
Sancho kontuzja wiec raczej nie zagra z Bayernem
05.11.2019 22:48
@seco555 nie sądzę, BVB ma jakąś dziwną tendencje, że jak tylko ktoś u nich wskoczy na wyższy poziom to handlują aż miło, dlatego u nich się nigdy nie utrzyma skład na coś więcej

Edytowano : 2019-11-05 22:49:46

@Sven - no to podziw dla Ciebie, ja jakoś nie potrafię się cieszyć z sukcesów BVB. Jakoś mam do nich niechęć.
05.11.2019 22:47
@Jurgen1982
Kibicując Bayernowi mam tak, że w lidze i gdziekolwiek grają zawsze kibicuje im ale jak jest LM i przechodzą takie mecze to kibicuję zespołom z Bundesligi i wydaję mi się iż nie tylko ja tak mam.

Chciałbym zobaczyć silną ligę w której rywalizujemy a nie zespoły z BL nie potrafiący wyjść z grupy dostające oklep jak Leverkusen.
05.11.2019 22:46
Właśnie Ajax w 9 i nadal chcą strzelać bramki, u Kovacza to już od wyniku 4:2 była by murarka
05.11.2019 22:46
@Jurgen1982 - spójrz na to globalnie, BvB w dłuższej mierze zapewnia rozwój BL i może kiedyś znowu wyrośnie nam oponent : )

Edytowano : 2019-11-05 22:48:33

@DonJupp4ever - wiem do czego pijesz, ludzie tutaj pisali o ogórkach pokroju Bochum itp, a nie o BvB ...
05.11.2019 22:45
Ajax w 9 nadal szuka gola
Pokaż więcej

reklama