Bayern Monachium poczynił kolejny krok, aby zadbać o jak najlepszy rozwój swojej młodzieży. Włodarze klubu ze stolicy Bawarii wielokrotnie już powtarzali, że Bayern będzie chciał opierać się w przyszłości na produktach swojej akademii piłkarskiej.
Monachijczycy robią wszystko co w swojej mocy, aby zapewnić swoim młodym piłkarzom jak najlepszy rozwój. Dlatego też klub zgodnie z plotkami sprzed kilku tygodni zawarł porozumienie z jednym z czołowych klubów amerykańskiej MLS – FC Dallas.
Zawarte porozumienie będzie polegało na wymienianiu się talentami pomiędzy obiema drużynami, tak aby młodzi piłkarze mogli doświadczyć nowych rzeczy, trenować i poznawać rożne style trenowania i taktyki stosowane w zespołach.
− Stany Zjednoczone to dom naszego pierwszego międzynarodowego biura. Naszą intencją od samego początku było wsparcie rozwoju piłki w Stanach i obecnej ścieżki rozwoju amerykańskich piłkarzy. Dla nas FC Dallas jest idealnym partnerem – powiedział Joerg Wacker z FCB.
− Cieszymy się, że możemy dołączyć do Bayernu w tym przełomowym przedsięwzięciu i współpracy. Jednym z naszych głównych celów jest rozwój akademii i klubu, tak aby móc konkurować na najwyższym poziomie w skali globalnej. Ta bezprecedensowa współpraca z jednym z najbardziej utytułowanych klubów na świecie oznacza znaczący krok w tym kierunku i cieszymy się, że będziemy współpracować ściśle z tak wybitnym klubem jak Bayern Monachium – dodał z kolei prezes FC Dallas, czyli Clark Hunt.
#FCBayern and @MLS club @FCDallas announce groundbreaking partnership in youth development https://t.co/6jEtQK1Zwp #MiaSanMia pic.twitter.com/ko5dS6Yy9m
REKLAMA— FC Bayern English (@FCBayernEN) 13 lutego 2018
Zarówno zawodnicy jak i trenerzy FC Dallas zostaną ciepło przyjęci przez „Bawarczyków” w Campusie Bayernu, który został otwarty w sierpniu 2017 roku.
− To wyjątkowy sojusz dwóch historycznych zespołów pod względem rozwoju młodzieży. Z dumą ogłaszamy partnerstwo z FC Dallas, który jest pionierem profesjonalnej piłki w USA. Praca z FC Dallas na tym elitarnym poziomie uzupełni rozbudowaną infrastrukturę oddolną, którą pomogliśmy stworzyć w ciągu ostatnich kilku lat w Ameryce Północnej – podsumował Rudolf Vidal, który odpowiedzialny za markę Bayernu w Ameryce Północnej.
Warto wspomnieć, że Bayern pomaga w rozwoju gry w Ameryce Północnej już od 2014 roku. Mowa między innymi o partnerstwie z Global Premier Soccer, którego celem jest między innymi dostarczenie trenerskiej filozofii i programu nauczania dla blisko 85,000 dzieci oraz 6,000 trenerów w 101 klubach piłkarskich z 22 stanów.
Komentarze