DieRoten.pl
Reklama

Bayern z nową umową wartą 200 mln €!

fot. PodStadionem.pl
Reklama

Powszechnie wiadomo, że Bayern posiada trzech głównych udziałowców. Mowa o takich markach jak Allianz, Adidas oraz Audi − każdy z nich ma po 8,33% udziałów w FCB, podczas gdy 75% należy do klubu.

Ponadto monachijczycy posiadają szereg partnerów i sponsorów, których dzieli się na kilka kategorii. Najważniejszym z nich jest przede wszystkim Telekom, który reklamowany jest na koszulkach mistrzów Niemiec. Jeśli mowa o reszcie partnerów, to prezentują się oni następująco:

Główni partnerzy i udziałowcy: Adidas, Allianz, Audi i Telekom.

Platynowy partner: Hylo, HVB, Konami, Paulaner, Qatar Airways, SAP, Siemens, Tipico.

Złoci partnerzy: Coca Cola, Einhell, MAN, P&G.

Oficjalni partnerzy: Adelholzener, BR, Strauss, Gigaset, Boss, Huelsta, Istrien, Miele, Noventi, Roesle, Theragun, Varta, Vejo, Vueve.

Umowa na 200 mln €

Nie ulega wątpliwości, że w dobie kryzysu wywołanego pandemią, sytuacja finansowa Bayernu jest niezwykle trudna, zwłaszcza w porównaniu z czołowymi klubami z Anglii. Ponadto stadiony w Niemczech nie zostały jeszcze otwarte w 100%. Każdy mecz domowy to strata przychodu około 4 milionów euro. Dlatego też FCB robi co w swojej mocy, aby wypracować, jak najlepsze umowy sponsorskie.

Jak donosi „Sport Bild”, monachijczycy mogą mówić o wielkim sukcesie na rynku finansowym w dobie koronawirusa. Niebawem ma zostać przedłużona umowa z głównym sponsorem Telekom, który reklamuje się na koszulkach „Bawarczyków” od 2002 roku. Nowy kontrakt będzie obowiązywać przez 4 lata i zapewni rocznie 50 mln €. Co więcej – w zależności od sukcesów, kwota ta może jeszcze wzrosnąć. Jak więc łatwo policzyć, do 2026 roku Bayern otrzyma aż 200 milionów euro.

Kwestia Qatar Airways

Pod koniec sezonu 2020/21, przychody bawarskiego klubu z tytułu sponsoringu i marketingu wyniosły 206,7 mln €. Szefowie Bayernu pracują już jednak nad poprawą tego wskaźnika w przyszłości. Kwestią sporną jest nadal Qatar Airways, który płaci 20 mln € za sezon.

Od czasu burzliwego Dorocznego Walnego Zgromadzenia, odbywają się regularne spotkania z członkami przy okrągłym stole. Oliver Kahn ma również dążyć do dialogu z partnerem – częścią tego planu może być podróż do Kataru i wyjaśnienie wszystkich spraw. Katarskie linie lotnicze płacą FCB rocznie 20 mln € za reklamowanie się na ramieniu koszulki. Dla porównania poprzedni sponsor Lufthansa – płaciła zaledwie 2,5 mln €.

Allianz kolejny

Przedłużenie umowy z Allianz (platynowy partner, udziałowiec FCB i sponsor stadionu) również jest możliwe. Bayern będzie dążył w rozmowach do uzyskania jak najlepszych warunków finansowych, które pozwolą konkurować na arenie międzynarodowej.

 

Źródło: Sport Bild
GabrielStach

Komentarze

Trwa wczytywanie komentarzy...