Wielkimi krokami zbliża się kolejny mecz z udziałem zawodniczek Bayernu Monachium na monachijskiej Allianz Arenie.
To będzie wieczór, który na długo zapisze się w historii
niemieckiej piłki kobiecej. Już 6 września FC Bayern Frauen podejmie na Allianz
Arenie zespół Bayeru 04 Leverkusen w meczu otwarcia sezonu Google Pixel Frauen-Bundesligi
— i jedno jest pewne: emocji nie zabraknie nie tylko na murawie, ale i na
trybunach.
Zaledwie kilka dni przed pierwszym gwizdkiem, klub z
Monachium pobił krajowy rekord frekwencji na meczu Bundesligi kobiet –
sprzedano już ponad 50 000 biletów! To wynik absolutnie bezprecedensowy:
dotychczasowy rekord – 38 365 widzów na spotkaniu 1. FC Koeln z Eintrachtem
Frankfurt w 2022 roku – został zdeklasowany jeszcze przed otwarciem bram
stadionu.
Wielkie liczby to jednak nie tylko marketing – to także
dowód na rosnące zainteresowanie i rosnący prestiż kobiecej piłki w Niemczech.
Bayern, aktualny mistrz Niemiec, stanie przed wyzwaniem sportowym: Leverkusen
zakończyło ubiegły sezon na czwartej pozycji i z pewnością nie przyjedzie do
Monachium w roli statysty.
W poprzednich rozgrywkach obie drużyny stoczyły zacięte
boje. Szczególnie pamiętne było starcie wyjazdowe, w którym Bayern odrobił dwie
bramki straty i wygrał 3:2 dzięki trafieniu młodej Alary Sehitler w doliczonym
czasie gry. Rewanż w Monachium zakończył się pewnym zwycięstwem 2:0.
Teraz, przy rekordowej publiczności, FC Bayern Frauen ma
szansę nie tylko dobrze rozpocząć sezon, ale też dać jasny sygnał, że kobieca
piłka to nie przyszłość – to teraźniejszość.
Komentarze