DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: Arkady142 Strona 2

@AdiFantasti dla mnie nawet dobrym zastępcą byłby gracz, ktory strzelałby 25 goli w całym sezonie we wszystkich rozgrywkach ;)

Zdaję sobie sprawę, że niezwykle trudno znaleźć by było takiego robota ale też biorąc pod uwagę Norwega, nie dość że jego zdrowie to znak zapytania, to jeszcze własnie pensja była by tak wysoka, że cięzko byłoby o jakiegoś wartościowego zmiennika ;)

Na razie najlepsze rozwiązanie jest takie. Przedłużyć umowę z Lewym i czekać aż pojawi się ktoś "fajny na rynku" i nie musi to być jakiś goleador. Może to być np. napastnik ze skutecznością Makaaya.

01.03.2022 23:08

@buuuU i co Ci z tego Haalanda? Spójrz na jego wiek i skłonność do kontuzji. To że będac tak młodym, coraz częściej się leczy, nie napawa optymizmem. Dodajmy do tego kosmiczne zarobki. Z dnia na dzień Haaland stałby się najlepiej zarabiającym piłkarzem w drużynie i być może byłaby to światowa czołówka płac a to mogłoby spowodować że nagle każdy chciałby podobną kwotę do Haalanda. Jeżeli mieliśmy kogoś wziąć to Vlahovicia który przede wszystkim, wydaje się dość odporny na urazy. Poza tym rozumiałbym gdyby to nie był ten sam Lewy co kiedyś. Ale paradoksalnie - proponuję porównać Lewego przed 30 rokiem życia i po.

01.03.2022 20:41

@Mistrz358 myślenie czasem boli ale niestety tego się nie zmieni ;)

A tak to racja, idąc tym tokiem rozumowania należy o wiele większość krajów zdyskwalifikować.

28.02.2022 23:08

@Prezes42 otóż to.

Jeszcze można dodać że specjalnie po to aby przyciągnąc "fanów" z innych stron świata, zmienić zasady gry.

28.02.2022 22:22

@FanGraczyBayern, @kamzet szczerze? Dla mnie to to samo bagno co FIFA/UEFA. Swoją opinię popieram tym że:

- Produkt skrojony głównie pod "kibiców" spoza Europy.
- Perez w tym hiszpańskim programie zapytany przez przedstawiciela Betisu Sevilla o to czy nie jest skandalem mundial w Katarze? Bo to dla niego jest obraza futbolu. - Perez... nic nie odpowiedział udał że tego nie usłyszał.

Edytowano : 2022-02-27 21:10:48

Z drugiej strony potępiamy Rosje, a nie potrafimy potępiać Izraela który również zachowuje się bestialsko w stosunku do Palestyńczyków.

27.02.2022 21:09

Sankcje FIFY na Rosję:

-Mecze na neutralnym terenie
-Bez żadnych symboli typu flaga. Nie będzie hymnu przed meczami
-Rosyjska drużyna wystąpi nie jako reprezentacjia Rosji tylko... coś w stylu "Reprezentacja Rosyjskiego Związku Piłki Nożnej" - w każdym razie, to samo co na IO.


Ja pie****ę niech ktoś zaorze tę FIFĘ bo im się już całkiem poprzewracało. Może Infantino szkoda oddawać ten order uśmiech co dostał...?

27.02.2022 20:47

https://transfery.info/aktualnosci/borussia-dortmund-gotowa-wesprzec-schalke-04-w-razie-zerwania-umowy-z-gazpromem/162691

A niby tak bardzo się nienawidzą ;)

27.02.2022 01:50

Brawo Lewy.

Jeszcze tego skoczka należy wypiętnować. Co za...

https://www.sport.pl/skoki/7,65074,28160616,fis-reaguje-na-prowokacyjny-gest-rosyjskiego-skoczka-mamy-nowe.html

27.02.2022 00:19

@Fari czytanie ze zrozumieniem się kłania, mam nadzieję że to nie problem... chyba ;)

Wydaje mi się że kibicowałem temu klubowi w gorszych czasach kiedy byli tu tacy zawodnicy jak Ottl czy Lell (Kojarzysz, prawda? Bo chyba chcesz udowodnić że jesteś lepszym kibicem niż ja ;) )

I ja jakoś nie widzę aby Bayern grał na poziomie Ekstraklasy. No chyba że jesteś fanem tej ligi i w jakiś sposób Cię "uraziłem". To wtedy nawet ma to sens :D

I lepiej napisz posta bo również z tym jest problem jak widać ;))

PS. Cóż... Bayern wygrał. 0:1 ale wygrał. Nie "podniecam" się jak to ująłeś ale 3 pkt dla Bayernu to dobra wiadomość. A Ciebie nie? Chyba nie chcesz aby Bayern przegrywał... Ale na to wygląda że się mylę ;))

PS2. Te Twoje doczepki są bardzo na siłę że są wręcz żałosne ;)


Miłego wieczoru :D

26.02.2022 21:59

@bawaria42 a choćby tym się wyróżnia, że Kazachstan, jako była republika radziecka i nie tylko, to dotychczas wierny sojusznik Putina. A tutaj jeden z najbliższych sojuszników, mówi wprost o agresji a Chiny jak i Rosja reagują na te słowo jak diabeł na wodę święconą i mówią wprost 'to nie agresja!".

26.02.2022 21:31

@Pir5 ostatni raz oglądałem tę ligę z zaciekawieniem czy Piast wygra mistrzostwo i chyba nawet oglądałem ich mecz z Legią ;)

Mnie to nie rusza. Nie lubię Legii ale kibice mają rację. Mioduskiego powinni na taczkach wywieźć bo klubowi z takimi dokonaniami nie przystoi tak grać. To jest hańba. Nie podobał mu się Leśny to się go pozbył i sam przejął stery. Facet nie ma pojęcia o zarządzaniu klubem piłkarskim.


Co do Czechów, jeszcze wiele może się zmienić. Szwecja również jest na "nie" i sugeruje odwołać baraże.

26.02.2022 21:08

@Patryk233 zaraz na priv Ci wyślę link ;)

Ja też lubię Górnika ale męczę się jak oglądam Ekstraklasę. Próbowałem i nie mogę. Nawet dla jakichś drużyn jest ciężko :/

26.02.2022 20:46

@Patryk233 jesteś masochistą że oglądasz Ekstraklasę? :D

26.02.2022 20:39

Udało się, mecz był ciekawy tylko... dlaczego znów wymęczony? Patrząc na ten potencjał jaki mamy - to nie gramy na jego miarę. Taka prawda. Nie ma Goretzki, nie ma Mullera ale Musiala to utalentowany młody chłopak który pokazał że można na nim polegać. Gorzej Sabitzer. I tutaj wielki minus. Daj w końcu pograć Rocy a nie stawia notorycznie na Austriaka. Gorzej by na pewno nie było.

A tymczasem Abramowicz przekazuje "opiekę i zarządzanie" (jakkolwiek to brzmi) fundacji Chelsea bo zależy mu na dobru klubu a sam usuwa się w cień.

26.02.2022 20:36

@elber09 raz Messi się wypowiedział nt. palestyńczyków mordowanych w strefie Gazy to zaraz Izrael się do niego przyczepił ;)

Niestety coś w tym jest co mówisz nt. Insta czy face'a.

26.02.2022 16:53

@hoven no tak bo Rosja jako jedno z państw w ONZ ma prawo weta, jak np. Stany Zjednoczone czy Chińska Republika Ludowa. Co by ta rezolucja dała? Czy sprawiłaby, by Rosjanie się wycofali z terytorium Ukrainy?

Ale jednak jakieś wojska amerykańskie w Polsce są. Nie wiem czy to jest tzw. szpica, ale są.

Sprawę Białorusi i Polska i UE położyła tak samo jak Messi Boatenga w 2015 roku. Póki można było, to przestać krzyczeć w tamtą stronę, tylko rozmawiać a nie wytykać ich przywódcy rzeczy typu "dyktator". Można było z niej zrobić kogoś takiego, który robiłby interesy z Putinem ale i z UE i Putin nie miałby tego "przesmyku" do NATO.

26.02.2022 16:41

@elber09 na razie wystarczy, że media się powołuja na slowa Lewego.

My chyba za bardzo "uzależniliśmy" się od social mediów. Niedługo to co tam będzie padać, będzie miało moc prawną większą niż różne ustawy ;))

Tak myślałem o tym Huaweiu tylko to też nie jest takie proste. Jak na razie to Chiny nie chcą się angażować w tę wojenkę. Na razie stoją z boku, nie potępiają czynów FR ale osobiście udziału nie biorą i myślę że nawet jakby Lewy napisał (choć i tak już go cytują w wiadomościach) stop war to raczej Huawei nie zerwałby sponsoringu czy coś ;)

26.02.2022 16:26

@hoven "a szpica NATO mająca poniżej 10k żołnierzy śpi zazmiast dać pokaz jedności i organizacji. Generalnie jestem Europejczyxkiem ale nie mam złudzeń, Rosja blokuje w ONZ głosowanie przeciw.... Rosji, a traktak NATOwski mówi o tym że członkowie POWINNI podjąć kroki a nie że są ZOBOWIĄZANI." - co według Ciebie powinni zrobić?

26.02.2022 16:22

@Sopariev wypadło mi z głowy ;)

@Prezes42 pewnie światowa federacja ich "naprostuje" :(

@hoven nie tylko. Bodajże mistrz świata wagi ciężkiej federacji WBO, WBA, IBF (3 tytuły z 4 największych federacji bokserskich) Oleksandr Usyk również przybył na Ukrainę wspomóc rodaków.

Edytowano : 2022-02-26 14:49:01

W sumie można dodać jeszcze, że poprzedni prezydent - Poroszenko, wielki bogacz, właściciel ROSHEN również jest pod bronią wraz z oddziałem.

26.02.2022 14:47

@elber09 ale czy naprawdę, sponsorzy Lewego są tak potężni w Rosji? Nie wydaje mi się, raczej mają lepsze rynki niż Rosja ;)

26.02.2022 14:17

@elber09 jakich sponsorów? Jeśli się nie mylę, to żadna firma z Rosji czy Białorusi nie sponsoruje Roberta ;)

26.02.2022 13:22

@hoven spójrz na siatkówkę. W tym roku mają być MŚ w siatkówce i federacja nie widzi problemów w tym aby MŚ w Rosji miały się nie odbyć.

Edytowano : 2022-02-26 12:16:03

https://www.bbc.com/sport/football/60536030

Taki artykuł w BBC na pierwszej stronie portalu ;)

26.02.2022 12:14

@Prezes42 ale problem jest też taki, że musiała by być nadzwyczajna sytuacja, i to wewnętrzna, aby wojsko się zbuntowało. Jeżeli sięgnąć pamięcią, to ostatni raz kiedy wojsko się buntowało przeciwko władzy to koniec caratu w Imperium Rosyjskim kiedy sytuacja była naprawdę zła. Ale cóż... wypchnęli cara i dali przepustkę do władzy jeszcze gorszym ludziom... w sumie to nawet bardziej pasuje bestiom (bo zwierzęta nie, nie obrażajmy zwierząt) i plony tamtych wydarzeń, są widoczne nawet dzisiaj kiedy u władzy znajduje się były oficer KGB.

A tymczasem Komitet wykonawczy UEFA miał zdecydować o zerwaniu umowy z Gazpromem i uruchomić prawników w celu rozwiązania umowy z rosyjskim koncernem.

26.02.2022 11:58

@Prezes42 ale jak widać mamona przyświeca niektórym zdrowy rozsądek. Gdyby wszystkie najlepsze reprezentacje z Europy, sprzeciwiły się temu, co zrobiliby Ci z FIFY? Wysłaliby tylko reprezentacje południowoamerykańskie? Już wtedy mundial straciłby na znaczeniu. Mogliby zrobić w tym samym czasie mundial np. w Australii, która moim zdaniem zasługiwała na to aby wtedy wygrać.

@bawaria42 nagonka na Niemiec jest taka że oni myślą przede wszystkich o swoich biznesach. Popatrz na Kazachstan. Jeden z największych sojuszników Rosji. Dzisiaj ogłosili że nie wezmą udziału w działaniach Rosji przeciw Ukrainie. Ba... oni nawet odmówili uznania Donieckiej Republiki Ludowej i Ługańskiej Republiki Ludowej. Jak widać można.

@tapczan decyzja została podjęta przy konsultacjach ze sztabem i liderami. To piłkarze mieli powiedzieć że nie widzą żadnej możliwości gry i PZPN prawdopodobnie tylko zaakceptował to stanowisko i również je przyjął.

Edytowano : 2022-02-26 11:08:36

@bawaria42 - ale Ukraina na razie dzielnie się broni. Pamiętajmy że upływający czas działa na niekorzyść Rosji. Miał być blitzkrieg ale coś im nie wyszło...


@FanGraczyBayern - niektórzy nigdy tego nie zrozumieją ;) Będą pluć i udawać że deszcz pada.

26.02.2022 11:07

@tapczan ja nic nie napisałem o braku dyskwalifikacji ;) Tylko że po ludzku szkoda mi tych normalnych obywateli.

Również pisałem że należy nałożyć dyskwalifikacje i zawieszenie we wszelkich dziedzinach, w tym sport, na Rosję ;))

26.02.2022 10:20

Kulesza na Twitterze:

"Koniec ze słowami, czas na czyny! W związku z eskalacją agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, reprezentacja Polski nie zamierza rozegrać barażowego meczu z reprezentacją. Rosji. To jedyna słuszna decyzja. Prowadzimy rozmowy z federacjami Szwecji i Czech, aby przedstawić FIFA wspólne stanowisko".

Obawiam się że stanowisko FIFA będzie takie "w porządku jak chcecie. Poprzez walkower 3-0, na mundial do Kataru jedzie Rosja".

26.02.2022 10:06

@hoven w sumie to nie wiem do czego zamierzasz bo ja nie poruszyłem tematu rządu ale... Okej ;))

26.02.2022 00:09

@hoven może ale to trochę zabrzmiało jak "chciałem pogadać, ale nie odbierał".

@Prezes42 niestety. Ukraina chce pokoju i oferuje rozmowy przy zawieszeniu broni. Rosja chyba też chce ale pod warunkiem że złożą broń i "pogadają w Mińsku". Ja na jego miejscu bym nie jechał bo jak dla mnie to przed niczym się nie cofną i mogliby się go nawet pozbyć. Jego tj. prezydenta Ukrainy.

Edytowano : 2022-02-25 23:31:11

@Prezes42 - w ogóle śmieszna sprawa jest z tymi uchodźcami. Jak był kryzys migracyjny 7 lat temu, to wręcz atakowali że Polska nie chce ich przyjąć. Ale jak podobnie było z uchodźcami z granicy bialoruskiej to nastąpiła zmiana frontu :D

25.02.2022 23:29

@tapczan a taki Fiodor Smołow który sprzeciwia się wojnie? Albo ten tenisista?

Wiadomo jak jest. Trzeba ich zdyskwalifikować ale nie można być bez empatii. Tam też są ludzie którzy mają uczucia, wychodzą protestować i są pacyfikowani przez policję bo sprzeciwiają się "jedynej słusznej władzy i polityki".

25.02.2022 23:04

@Prezes42 tak apropos Włoch polecam przeczytać ten absurd :D

https://www.wprost.pl/swiat/10636087/prezydent-ukrainy-odpowiada-premierowi-wloch-nastepnym-razem-sprobuje-przesunac-harmonogram-wojny.html

W skrócie. Wloch umówił się na rozmowę na 9:30 z prezydentem Ukrainy. Ten nie był dostępny. Włoch o tym powiedział. Prezydent odpowiedział że w tym momencie ginęli ludzie, toczyły się walki. Nastepnym razem spróbuje przesunąć harmonogram wojny, by móc porozmawiać z Premierem o określonej godzinie.

25.02.2022 23:03

@tapczan pełna zgoda. Chyba wczoraj, FIFA zawiesiła dwie reprezentacje z Afryki - Kenię a tej drugiej niestety nie pamiętam. Natomiast FIFA nie potrafi tego samego zrobić z reprezentacją Rosji. Parodia.

Szkoda tylko sportowców Rosyjskich bo z tego co widzę, oni sami są przeciwko wojnie, a cierpią z powodu zapędów imperialistycznych.

25.02.2022 11:35

@GuteSpiele nie wiem czy tylko ja tak myślę, ale jakbym czytał to że UK było jest i będzie słabym i biednym krajem które potrzebuje Unii jak tlenu :D

O Białorusi tak można pisać a nie o UK.

I niech tak zostanie ;)

24.02.2022 23:34

@GuteSpiele to ja już wolę UE w obecnym kształcie.

Wrócą? Naprawdę? Jakoś Szwajcaria nie wali drzwiami i oknami do UE...

24.02.2022 22:08

@GuteSpiele i choćby dlatego UK wyszło z Unii :D weź się...

W ogóle teraz jest nagonka na Niemcy że w przeciwieństwie do innych państw są zbyt poblazliwi a były kanclerz który ma interesy z Rosjanami sugerował aby złagodzić sankcje :D

24.02.2022 21:24

@hoven ale w tym wypadku @Panczo ma rację, choć nie do końca. Myślę że oon tj. Putin nawet to akceptował że NATO będzie w Polsce ale to taka ostateczna granica, ale oderwania sobie Ukrainy nigdy nie akceptował i nie zaakceptuje. Bodajże Tusk mówił że chce doprowadzić do kapitulacji rządu i zrobić sobie rząd z ludźmi Janukowycza. I coś w tym może być, bo Ukraina byłaby pewnym zabezpieczeniem przed NATO. Nie miałby sojuszu blisko siebie w tym regionie. Ale jest jeszcze w sumie kwestia państw bałtyckich tj. Litwa, Łotwa, Estonia...

Jak mówiłem. Ukrainę najprawdopodobniej czeka podział. Tam są zbyt duże różnice aby wschód i zachód państwa się dogadał. Nie da się po prostu.

PS. Biden mówił że USA nie wyśle żołnierzy do Ukrainy by walczyli z Rosją. Ale zapewnił (Chyba?) że jak ruszą któregoś członka NATO to będzie odwet. - Czyli wychodzi na to że Ukraina w pewien sposób będzie poświęcona ale z drugiej strony cięzko o lepsze rozwiązanie.

Co do wielkiego Księstwa to tak naprawdę trudno określić jaki to był naród. Jedni powiedzą że Ukraińcy, drudzy że Rosjanie. To dopiero później zaczęło się kształtować. A Ukraina? Jako naród spokojnie ma z 700 lat kiedy nie mieli w sumie żadnej nazwy (podobno słowo Ukraina, użył w jakimś dokumencie dopiero Zamoyski pod koniec lat 80/90 XVI wieku) i ciężko uznać to za "sztuczny naród".

24.02.2022 20:51

@makaay a czy powiedziałem coś o mediach? Że sugeruję się mediami? Hmm...

Sory ale nie rozumiem, nad kim trzeba trzymać bicz boży?

Ja zawsze słyszałem, że to własnie Rosjanie wychodzą najlepiej, gdy rządzi nimi ktoś twardy. Można to łatwo porównać poprzez epokę Jelcyna i teraz Putina.

Co do dziczy ze wschodu, to w czasie II wojny światowej, jak dochodzili do Polski, zaczęło im brakować rezerw Rosjan i o ile Ci co szli pierwsi to byli Rosjanie czy tam Ukraińcy, to kolejne wojska to byli jak to mówił Patton "Potomkowie Czyngis-Chana". O nich mówili że to dzikusy z dalekiej Azji.

Poza tym, Ukraińcy zamieszkiwali Ruś Kijowską. To nie jest taki sztuczny Twór. Czyli Białorusini to również jest sztuczny twór?

Poza tym się zgodzę że zachodnia Ukraina i Wschodnia się różnią. Wschodni chcą do Rosji i nie chcą niepodległości, myślą że są Rosjanami wręcz a zachodni chcą do Europy.


@Prezes42 zaczęli się burzyć to prawda. Ale nie da się ukryć, że USA i inni coś tam robili, aby Ukrainę przyjąc do NATO. Myślę, że te plany spowodowały taką a nie inną sytuację.

24.02.2022 19:48

@AdiFantasti Chińczyk też nie robi problemów z tego powodu, że muszą się z kimś trzymać a odkąd komuniści przejęli władzę w Chinach, to najbliżej było im do ZSRR. Co prawda mieli kiedyś tam kryzys w jakimś okresie bo różnie postrzegali komunizm... nie mniej później stosunki się ustabilizowały.

A co do NATO i Polski to tak, pojazdy, sprzęt jak i żołnierze amerykańscy już tu są.

Rosję tak naprawdę trzyma sojusz właśnie z Chinami. Gdyby byli osamotnieni, nie byłoby tak kolorowo a USA cóż... w Rosji też są złoża ropy, do niej to oni zawsze lecą jak ćmy do światła.


@Panczo również miałem podobne zdanie ale to co dzisiaj zrobił (choć w sumie nie dzisiaj, kombinował to od dawna) sugeruje że na prawdę jest niespełna rozumu. Ba, w Rosji też były demonstracje przeciw wojnie, pacyfikowane przez Policję.

Edytowano : 2022-02-24 19:18:56

@maakay - o Wołyniu i Banderze to należy rozmawiać we własnym zakresie. To jest zupełnie innego rodzaju konflikt. A tak w ogóle na czym opierasz stwierdzenie że Ukraina to sztuczny naród?

24.02.2022 19:17

Może i tak ale nie oszukujmy się... wierzycie że coś takiego zrobią?

Już dzisiaj powinna zapaść decyzja o odebraniu Petersburgowi organizacji finału LM. Odebrali? Nie? To nad czym myślą? Do południa powinni to zrobić. Co za problem zwołać nadzwyczajne zdalne posiedzenie? W kwestii superligi bardzo szybko działali a tutaj nie potrafią i się boją zrobić to z krajem, który nawet nie wypowiedział oficjalnie wojny tylko wtargnął do suwerennego państwa jak do siebie, jakby to było ich podwórko. Chociaż nie czekaj... wodzowie FR tak właśnie myślą...

Dzisiaj nie ma wielkich polityków. Wszystkie karty ma Rosja, jak nie zostanie wypracowany jakiś rodzaj porozumienia, to może już nie być Ukrainy. Ba, jestem prawie pewny że będzie swoisty jej rozbiór, bo zachodnia i wschodnia Ukraina różnią się. Ci na zachód chcą niepodległości i do Europy ich ciągnie. Ci na wschód chcą żyć pod batem "Matuszki". Gdyby jeszcze Rosja była sama... lecz ma po swojej stronie Chiny i wydaje się że Indie również ją wspierają. A nawet jeśli nie, to dają milczącą aprobatę do działań.

Edytowano : 2022-02-24 19:02:16

@Panczo - kilku Ukraińców ktorych znam, dzisiaj wręcz płakali... jeszcze niedawno mówili że każdy z nich przynajmniej i ich otoczenia, pogodził się z tym że te republiki zostaną zabrane Ukrainie bo po prostu tam mieszkało zbyt dużo Rosjan i ludzi o innej mentalności niż zachodnia Ukraina. Ale nikt nie sądził że będzie ofensywa wręcz na całe państwo.

24.02.2022 18:59

A tymczasem Schalke ogłasza że Gazprom znika z koszulek drużyny! Zamiast tego, będzie nazwa klubu.

Jednak Schalke... nie zamierza zrywać umowy z Gazpromem :D Ma tylko zniknąć logo koncernu z koszulek.

Edytowano : 2022-02-24 17:02:26

@Reeken - ten mecz powinien zostać przeniesiony na neutralny grunt.

24.02.2022 16:59

@John1984 Gdyby nie pandemia, to finał byłby właśnie w Monachium w 2022 roku. Lecz przez te wszystkie przesunięcia i zmiany w organizacji finałów, zmieniło się to.

24.02.2022 16:36

Najlepszego i powrotu do pracy z Bayernem w bliżej nieokreślonej przyszłości Herr Flick ;)

24.02.2022 13:53

@hoven pogubił to prawda ale Ci co z nim byli blisko mówią że śmierć Tito go "nadszarpnęła".

Specjalne konsultacje? Chodzi o Nagelsmanna i radę drużyny? jeśli tak to jeżeli o mnie chodzi to nie widzę w tym niczego złego.

24.02.2022 13:25

@hoven może nie o Kovacu, tylko o Guardioli który rozmawiał z zawodnikami jak widzą mecz z Realem ;) Tylko tu może też chodzi o to że Hiszpan był rozbity bo jeśli dobrze pamiętam to mniej więcej w tym czasie, zmarł Tito Vilanova jego przyjaciel i długoletni asystent.

Bo Kovac nikogo nie słuchał. Zaryzykował i przegrał. Dodatkowo byłby inny odbiór gdyby miał szatnię po swojej stronie. A jej nie miał.


Zresztą ja tego newsa podawałem już wczoraj ;) W mojej opinii zachowanie Nagelsmanna jest in plus. Nie zgrywa bohatera. Zaprosił najważniejszych ludzi w drużynie bo widzi że coś nie idzie i chce po prostu poznać ich zdanie i przedstawić swój punkt widzenia. Ewentualnie wypracować kompromis na rzecz lepszych wyników.

24.02.2022 12:51

@Ivan7 mi również ciężko jest w to uwierzyć bo czyli co? Bayern miałby być klubem pokroju Borussi Dortmund?

Myślę że Bayern jakoś sobie poradzi. Może nawet naginając pewne rzeczy. Ale w gruncie rzeczy, od lat 60 kiedy trafiło się takie pokolenie z Beckenbauerem i Mullerem na czele, to Bayern pikował w górę. Już w latach 70 była dominacja w Europie która została przerwana pewnymi zdarzeniami dot. finansów i podatków.

Jakoś tego nie widzę. Wątpię aby Bayern się z tym pogodził.

24.02.2022 11:28

@GuteSpiele i co że niby to wina Urleicha?

24.02.2022 00:07

Julian Nagelsmann miał po meczu z Bochum zwołać spotkanie z trójką kapitanów (Neuer, Muller, Lewy) oraz Kimmichem aby dowiedzieć się, co myślą zawodnicy o grze drużyny i co można poprawić i gdzie mogą być problemy. Nie wiadomo co dokładnie zostało ustalone jednak spotkanie miało odbywać się w dobrej atmosferze i podobno, Julek miał zasugerować zawodnikom, że docelowe ustawienie, będzie z tercetem w defensywie.

23.02.2022 22:17

@Piotrek89r myślę, że też nie miał kto go za bardzo prowadzić. On powinien był trafić na kogoś pokroju Kloppa.

Edytowano : 2022-02-22 21:55:14

Co do Juventusu to zastanawiam się co będzie jak odejdą Bonucci i Chiellini. To są wiekowi obrońcy. Niby jest De Ligt ale wcale nie jest powiedziane, że będzie grał tam całą karierę.

22.02.2022 21:54

@AdiFantasti może Nagelsmann myśli, że nikt nie obserwował ani Hoffe ani Lipska i nie wie jakim systemem gra? :P

22.02.2022 20:52

@Skobry okej rozumiem, tylko niestety nie Ty pierwszy i nie ostatni, to już kolejny raz kiedy ktoś coś na opak sobie przełożył, ale kluczem jest przyznanie się do błędu i tu również szacunek dla Ciebie bo nie każdy to potrafi ;)

Odnosząc się do komentarza. Chelsea została zakupiona w 2003, City 2008 a PSG 2011.

Poniżej przedstawię dane:

Przy Chelsea, wezmę pod uwagę pozycje od sezonu 1989-90 bo to był pierwszy sezon po ostatnim awansie do najwyższej ligi. Zwracam również uwagę że CFC miała problemy finansowe, które ogarnęła mniej więcej dopiero w latach 92-93 a w 1995 przyszedł jako piłkarz, a od 1996 jako grający trener - Ruud Gullit a 2003 to przybycie Abramowicza ;)

89/90 - 5; 90/91 - 11; 91/92 - 14; 92/93 - 11; 93/94 - 14; 94/95 - 11; 95/96 - 11; 96/97 - 6; 97/98 - 4; 98/99 - 3; 99/00 - 5; 00/01 - 6; 01/02 - 6; 02/03 - 4. Po przyjściu Romka: 03/04 - 2; 04/05 - 1; 05/06 - 1 itd.

Man City, będę liczył od 2002/03 bo to był ich pierwszy sezon po awansie do najwyższej ligi. Klub został przejęty w 2008 roku ;)

02/03 - 9; 03/04 - 16; 04-05 - 8; 05/06 - 15; 06/07 - 14; 07/08 - 9. Po przyjściu inwestora: 08/09 - 10; 09/10 - 5; 10/11 - 3; 11/12 - 1 itd.

PSG - i tutaj jest lekki problem. Bo bardziej "galaktyczne" transfery tej ekipy zaczęły się w lato 2011 kiedy przyszedł Maxwell, Diego Lugano itp. Ale Khelaifi dopiero na jesieni jeśli się nie mylę, objął klub. Zapewne wcześniej wpompował nieco gotówki. No i miałem problem od jakiego okresu zacząć, ale niech będzie 2000/2001 - pierwszy w nowym tysiącleciu ;)

00/01 - 9; 01/02 - 4; 02/03 - 11; 03/04 - 2; 04/05 - 9; 05/06 - 9; 06/07 - 15; 07/08 - 16; 08/09 - 6; 09/10 - 13; 10/11 - 4; 11/12 - 2; 12/13 - 1

Widać tutaj że tylko Chelsea przed zmianą właściciela miała tendencję zwyżkową, dyspozycja PSG to jedna wielka sinusoida a City... ;)

Nie neguję tego że nie było ciekawych piłkarzy w tych ekipach :) A potrafisz wskazać, kto zrobił karierę z tych piłkarzy którzy byli w klubach przed zmianą właścicieli? Chodzi mi o graczy, którzy faktycznie byli dobrzy na tyle, że zostali zaakceptowani przez nowego bossa ;)

22.02.2022 15:19

@Skobry pozwól że zacytuję siebie:

"Akurat Chelsea, jeszcze przed Abramowiczem się rozwijało i być moze doszli by do takiego statusu jak dzisiaj."

Wskaż mi, gdzie ja tutaj napisałem że na pewno by tak było? Jedyne co stwierdziłem że się rozwijało (to fakt, w II połowie lat 90 zaczęły w końcu do klubu witać trofea, przybywały również duże nazwiska (Zola może niekoniecznie był dużym kalibrem, ale miał ogromny wpływ na przyszłość, Vialli, Desailly, Guulit) co prawda wiekowe gwiazdy, ale jednak z jakiegoś powodu tam szły.

Cytat również wskazuje tryb przypuszczający. Gdzie ja tam napisałem coś typu "Bez Romka byłyby takie same sukcesy"? ;)

Jednakże spoglądając wstecz, jak wyglądała drużyna i jej wyniki, pozwala przypuszczać że może w końcu ten klub doszedłby do elity angielskiego futbolu. Od zakupu klubu przez Rosjanina, minęło 19 lat, w przyszłym równe dwie dychy. Myślę że to jest absolutnie wystarczający czas, przy odpowiedniej polityce, aby klub doprowadzić do mistrzostwa ;)

Pamiętajmy również, że tacy gracze jak Terry, Lampard, Emmanuel Petit, Hasselbaink, Desailly, Cudicini, Gallas - oni przybyli do klubu w latach 1998-2002 i to nie byli tacy słabi gracze ;)


Teraz zacytuję Ciebie "Naprawdę byliby w stanie "przed Abramowiczem" wygrać dwukrotnie LM i zdobyć trofea w samej PL w latach 2004 - 2006 ? ;)" naprawdę? :) Dla mnie to się kupy nie trzyma i nie bardzo rozumiem co chcialeś mi uswiadomic bo ten cytat sugeruje, że przed erą Romka, mogliby wygrać LM. Tylko że fakt jest taki że nie wygrali ;) I tu kolejny raz powtórzę. Miałem na myśli to że Chelsea, jako klub się ROZWIJAŁO i po awansie z Second Division pod koniec lat 80, dopiero w II połowie lat 90 zaczęły napływać dość głośne nazwiska a sam klub "przed Abramowiczem" zamiast tułać się w II połowie tabeli, piął się w górę ;)

Co do drugie połowy cytatu "... i zdobyć trofea w samej PL w latach 2004-2006? ;)" - nie. nie zdobyliby trofeów w tych latach ;) Ale nie wyklucza to tego że mogliby je zdobyć powiedzmy w 2010 roku...?


I żeby nie było. Po prostu wskazuję tutaj, że Chelsea w przeciwieństwie do MC czy PSG, przed bogaczem z Rosji - to była drużyna która się ROZWIJAŁA.


Przepraszam ale naprawdę, aż sam sobie się dziwię że muszę to aż tak rozbijać na czynniki pierwsze zważywszy na to że nigdzie nie napisałem czegoś typu "Chelsea bez Romka to byłby taki sam klub, wygrałby LM PRZED ABRAMOWICZEM i zdobywałby mistrzostwo Ligi w latach 2004-2006" ;)

22.02.2022 14:03

@Edmund akurat Chelsea, jeszcze przed Abramowiczem się rozwijało i być moze doszli by do takiego statusu jak dzisiaj. Więc to taki średni przykład. Ale PSG i MC okupowały z reguły środek tabeli.

Edytowano : 2022-02-22 13:25:52

@bayern1987dwa - od Sane chyba tylko Lewy i Neuer mieli wyższe umowy. Muller zdaje się ciągle ma 15. Jeszcze przed transferem Sane mówiło się, że Kimmich wcale nie chce zarabiać wielkiej kasy, że jemu wystarczy pensja ok. tej Mullera. Ale chyba właśnie od umowy z Leroyem nagle wszyscy podwyższyli swoje wymagania.

22.02.2022 13:23

@bayern1987dwa pensja dla Comana to również dla mnie śmiech na sali. Ale myślę że to głównie przez to, że Sane dostał z miejsca 18 milionów, plus do tego w zeszłym sezonie mimo że na ogół bez fajerwerków (poza kilkoma spotkaniami) tak Coman raczej patrząc na przebieg całego sezonu był najlepszym naszym skrzydłowym. A Sane poza początkiem kiedy wydawało się że będzie miło, to grał fatalnie. I myślę że na tej podstawie Coman, a zaraz pewnie Gnabry, będą mieli takie duże pensje. Ale tutaj zawalił ktoś kto nie zadbał o drabinke płacową.

Edytowano : 2022-02-22 00:33:45

I jeszcze coś. Nie zapominajmy o tym że Robben przychodził w 2009 roku jako 25 letni piłkarz za kwotę mniejsza niż 30 mln EU. A to było to okienko, kiedy Real kupił Benzeme za 35, Kake za 65 i przede wszystkim Ronaldo za 94 ;)

22.02.2022 00:27

@Reeken89, @tapczan - w ogóle to Bayern dwa razy można powiedzieć w ostatnich latach, zepsuł trochę z trenerem. Na pewno z Juppem tylko tu problem był taki, że jeśli dobrze pamiętam Jupp nie potrafił się ustosunkować kiedy chce kończyć karierę. Stanęło na, 2013 to zarząd wziął Guardioli i chyba po tym Jupp miał powiedzieć, że... Jeszcze rok mógł zostać :D

Pep - wiadomo. Koniec umowy, dogadany z City, tutaj nie było na pewno winy zarządu.

Flick - chyba nie muszę pisać. Głupota było zastąpienie dobrych wyników na, rzecz niewiadomej. Co jeżeli Nagels7sie nie obroni? Będzie to podwójna porażka.


W ogóle taki pierwszy lepszy przykład z brzegu, kiedy trener też się rozstał z klubem a mogli dalej pracować to Zizou. Tylko różnica polega na tym że Francuz po prostu spękał. Talizman jakim był Ronaldo odchodził, coraz starsza kadra, trzon zespołu po 30 i przestraszył się zmiany pokoleniowej. Później coś tam wygrał ale też ciężko cokolwiek powiedzieć, nadal uważam że bardziej Barcelona przegrała mistrzostwo 2019/20 niż Real bo gubiła punkty z kim nie powinna.

Końcówka, zeszłego sezonu również była taka, że Barca mogła "ścignąć" oba zespoły z Madrytu, co sie nie udało bo frajerzyła w takich spotkaniach w których powinna była punktowac. Atletico również mogło przegrać mistrza mimo ogromnej przewagi na półmetku sezonu mając w dodatku mecze zaległe

21.02.2022 23:46

@Yakub93 oczywiscie, zgadzam się z tym co napisałeś, dlatego nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłyby rozmowy z Lucasem już teraz aby wybadac czego on żąda i wtedy ewentualnie podjąć pewne kroki. Jeżeli zażądałby zbyt dużej kwoty to póki czas bym go sprzedał. On nie kosztował 15 milionów. On nie przyszedł za darmo. On przyszedł za 80 milionów a gracz za taką, kwotę powinien z, miejsca robić różnice. Taki Ribery czy Robben, ich też kontuzje nie omijały a jak wracali to na, rzadko kiedy prezentowali się poniżej poziomu.

21.02.2022 23:26

Tolisso to w ogóle jest bezczelny. O ile można przyznać że Coman już nie jest tak częstym bywalcem lekarskich gabinetów jak niegdyś i chciał zarabiać podobnie do Sane który zeszły sezon miał fatalny, to Coco chyba jak to mówił Siara - chyba sufit na łeb spadł. Gdzie on by miał takie dobre warunki i pracodawcę który był cierpliwy jak się ciągle leczył? 0 szacunku do klubu.

Edytowano : 2022-02-21 23:04:01

Należy to najszybciej ukrócić i zadbac o politykę płacową, bo ewidentnie wymyka się ona spod kontroli.

21.02.2022 23:02

@tapczan szczerze? Bardziej niż play off już wolałbym ten system który był przed Bundesligą, podzielić Niemcy na 4 dywizje, każda ma swoją ligę, mistrzowie dywizji mają awans do mistrzostw Niemiec, albo robią Final Four albo robią małą grupę złożoną z 4 drużyn.

Ale i tak wolę ten system co jest teraz. Ale też się zgodzę że poziomu to za bardzo nie podniesie. Wystarczy spojrzeć na Puchar Niemiec. Owszem, Bayern rzadziej go wygrywa niż Bundesligę, ale i tak ma ok. 20 DFB Pokal a drugi zespół to nie wiem czy ma ich 6. Zgodzę się że to nie tędy droga. Jedyny sposób na atrakcyjność ligi to więcej atrakcyjnych drużyn. Ale tu muszą być reformy w lidze i niestety, prędzej czy później BL to czeka. Tak jak Superliga którą prędzej czy później stworzą bo w Hiszpanii przede wszystkim będzie im gul skakał, spoglądając jakie pieniądze są w Anglii. A słyszałem nawet że chyba FIFA zgodziła się aby w Afryce powstało na coś superligi aby podnieść poziom tamtejszego futbolu i tutaj jeżeli to się okaże prawdą, FIFA sama sobie przyłoży pistolet a UEFĘ postrzeli bo Perez i inni będą mieli argument typu "Tam się zgodziliście to czemu nam zabraniacie?"

W Anglii to jeszcze polityka trzyma bo chyba głównie przez tamtejszego premiera angielskie kluby zrobiły taktyczny odwrót.

Edytowano : 2022-02-21 22:49:03

Akurat rzut monetą nie ma się nijak do tego co napisaliśmy ;) Bo nawet w play-ofach się rozgrywa mecze a nie wyłania mistrza w inny sposób także ten przykład jest mocno średni ;)

21.02.2022 22:46

@Reeken89 to zależy jakie uprawnienia mają kluby ;) Mi się wydaje że to nie jest ONZ gdzie kilku liczących się graczy stale zasiada w radzie i mają prawo weta ;)

Myślę, że gdyby była poważnie podnoszona na zebraniach kwestia pozbycia się zasady 50+1, to Bayern by co najwyżej wstrzymał się od głosu. To niestety jedyna szansa ratunku dla mniejszych klubów z Niemiec. Inwester nawet spoza kraju bo jak widać, mamy w BL dwa kluby, które w całości należą do koncernów Volkswagen i Bayer i co z tego wynika? Nic.

Z drugiej strony, ciekawa byłaby reakcja tych podmiotów gdyby np. Borussię kupił ktoś z Kataru. Jeżeli by zaczęli krzyczeć typu "Jak tak można" to powinni spojrzeć na siebie. Mieli szansę zbudować ze swoich klubów równorzędnych partnerów dla Bayernu i nie skorzystali z tej szansy. A mieli ją przez dziesięciolecia.

Edytowano : 2022-02-21 22:28:51

@tapczan - ten play off jest fatalny głównie z tego względu, że wyobraź sobie, pracujesz cały sezon regularnie. Przychodzisz do pracy, robisz robotę w terminie aż tu nagle przychodzi koleś nie wiadomo skąd, podpisuje się pod Twoją robotą i to on zgarnia premie a nie Ty ;) Tak to widzę. Ciekawe kto był taki "mądry" i wymiślił ten idiotyzm.

21.02.2022 22:27

@tapczan ale chyba nikt tego nie negował ;)

Na marginesie, Buffon został kupiony za niecałe 53 mln EU, Neuer na 2011 to był drugi najdroższy transfer bramkarza. Minął Toldo (26.5 EU) i De Geę (to samo okienko - 25 mln EU).

Edytowano : 2022-02-21 22:08:05

Reeken - oczywiście że czas na zmiany w BL. Reszta, zwłaszcza Anglia odjeżdża Bundeslidze jeszcze bardziej. Chcąc nie chcąc trzeba zrobić jakieś reformy. O ile forma play offów po zakończeniu ligi to jest fatalny pomysł, tak trzeba rozważyć pozbycie się 50+1. Chyba Kalle również był za zniesieniem tej zasady. Cała liga na tym skorzysta, pojawi się więcej pieniędzy i Bayern skorzysta bo będzie bardziej rozpoznawalny bo być może dostanie w końcu godnego rywala/rywali, no i sam pewnie będzie łakomym kąskiem dla sponsorów. Bardziej niż dotychczas.

21.02.2022 22:03

@AdiFantasti - powiedz że to prima aprilis, błagam :D

21.02.2022 21:18

@tapczan ale wtedy ceny były inne ;) Pamiętam mniej więcej 2008/2009 i wycenę Casillasa, najlepszego ówcześnie bramkarza na świecie - to wynosiła ona jakieś 30-35 mln. Ba, David Villa który był jednym z najlepszych napastników, przechodził za "marne" 40 mln z Valencii do Barcelony ;)

Sam zaglądnąłem na transfermarkt aby na wszelki wypadek zobaczyć jak to jest z tym za darmo ;) I zastanawiam się czy oni tych cen przypadkiem nie aktualizują, zgodnie z dzisiejszą "kondycją pieniądza" bo jakbyś mnie zapytał za ile Manu został kupiony. to powiedziałbym to, co podpowiadałaby mi pamięć, czyli dwadzieścia kilka milionów ;)

21.02.2022 21:15

@admin - Manu przyszedł za darmo? :O

21.02.2022 20:23

@tapczan ja nawet w to nie wierzę. Dzisiaj była odpowiedź. Nie wiem jak Sabitzer mógł grać tak długo. Nawet komentatorzy mieli bekę z tego mówiąc "niech on już lepiej nic nie próbuje" :D

20.02.2022 21:44

@Sopariev dlatego nie wydaje mi się, abym nie miał racji w tym co pisałem jakiś czas temu, że przez ego pewnych osób zarządzających, wtedy pisałem że nie jest to wykluczone że mogli działać na szkodę klubu, bo zastąpili dobrą maszynę która miała może wpadki, ale było ich mało - na niewiadomą. Jednak gościa który nie pracował w kubie z najwyższej półki. Teraz jest za dużo znaków zapytania.


W ogóle nie wiecie czy Julek nie ma brata bliźniaka? Bo to nie ten sam Julian, którego pamiętam z Hoffe i Lipska.

20.02.2022 16:30

@Matilegolas święte słowa. Tu w ogóle nie ma charakteru w tej drużynie. Już pal licho piłkarzy, ale według mnie właśnie powodem jest to że trener być może nie ma autorytetu. To samo było z Kovacem. Kovać może miał charakter, ale autorytetu żadnego.

20.02.2022 16:24

Mówcie co chcecie. Nie wierzę aby Roca grał tak słabo jak Sabitzer. Ale jest różnica, Rocy się wypomina że to nie klub dla niego (mimo że żadnego meczu nie zawalił) a Sabitzer ma taryfę ulgową.


Austriak w ogóle wygląda w Bayernie jak kurczak bez głowy. Kompletnie nie wie co się dzieje.

20.02.2022 16:15

@Matilegolas dialektu nie potrafią zrozumieć :P

20.02.2022 16:04

@Matilegolas on ma takie mocne plecy aby to zrobić? Aczkolwiek wierzę że może być zmiana prezydenta bo oglądałem dokument jak New Balance wysłał Józefa Młynarczyka na wycieczkę do Porto i tam w sumie się dowiedziałem o "wieloletnim prezydencie". Gość chyba tam siedzi od lat 80 ;)

Dobrze że Sven był na posterunku ;)

20.02.2022 15:46

@AdiFantasti spoxik, bardzo się nie pomyliłeś, bo to było w tej drugiej Korei :D Zawsze łatwiej napisać "Pjongczang" :P

@hoven szkoda że tak potoczyła się jego kariera, nawet teraz byłby wciąż uważany za młodego trenera, bo chyba nie ma nawet 45 lat ;)

20.02.2022 15:33

@hoven dlatego czasem też podaję przykład Villasa Boasa ;) Jego Porto również miało sukcesy, wygrywanie wszystkiego w Portugalii, dodając do tego LE i mecz o Superpuchar Europy z Barcą ;) Po tym sezonie poszedł do Chelsea i tam przepadł... Późniejsza kariera to pochyła, w Tottenhamie chyba zastąpił Harry'ego Redknappa, a następnie Zenit St. Petersburg i w sumie... gdzie on teraz pracuje? :)

20.02.2022 15:22

@AdiFantasti czy Ty jesteś pewny że były kiedykolwiek IO w Pyongyang? Nie przypominam sobie aby Korea Północna robiła u siebie Igrzyska haha :D

20.02.2022 15:16

@kamzet dlatego mówiłem, bez sprawdzania ;) Conte bodajże był w Juve 3 lata i pamiętam że odpadał w grupie i chyba ten ćwierćfinał też osiągnął z Juve. Za jego kadencji w Chelsea nie pamiętam aby dotarł do 1/4, bo w pierwszym sezonie kiedy zdobył majstra, Chelsea w ogóle nie było w pucharach bo zajęli miejsce w środku tabeli, a w następnym dostali w papę od Barcy na dość wczesnym etapie.

@Edmund - jeżeli dobrze pamiętam, to Liverpool ma dwa mecze zaległe i jakby zapunktowali je wszystkie, przy wyrównanej liczbie meczów, mieliby chyba tylko 3 punkty straty do Man City.

Ale to co piszesz, również uważam że nie powinno być żadnych play off w BL. Bo wyobraźmy sobie, Bayern dominuje, jest lepszy od absolutnie każdego i zamiast dostać w nagrodę paterę dla najlepszej drużyny w Niemczech to musi mierzyć się ponownie z drużynami, które zostały pokonane a którym ten jeden jedyny mecz, bez żadnych konsekwencji może wyjść.

20.02.2022 13:43

@kamzet o Conte mam podobne zdanie jak i Ty ;)

Bo na krajowym podwórku, jego drużyny naprawdę wyglądają dobrze. Wystarczy spojrzeć na Juventus, dominacja w Serie A. Rep. Włoch również słaba nie była. Jako trener Chelsea, wygrał ligę lecz w kolejnym sezonie mu nie wyszło. Można mieć pretensje o to jak potraktował Diego Costę bo on naprawdę grał solidnie w Anglii, tak obrona Chelsea nie była monolitem. David Luiz był cieniem piłkarza ze szczytu formy.

Z kolei Inter naprawdę wiele mu zawdzięcza (podobnie jak i Juventus) bo powrócił na szczyt po ponad 10 latach.

Z kolei w Europie, dokonania Conte wyglądają mizernie. Bez sprawdzania, stawiam że max. 2 razy dotarł do ćwierćfinału Pucharu Europy a w półfinale nie był ani razu.

19.02.2022 22:31

@tapczan Boateng tak samo wiele razy przegrał tę pozycję na boisku ;)

@AdiFantasti z Lucio faktycznie mogło coś być. Tylko kwestia też tego czy Van Gaal nie miał jakiejś osobistej niechęci, bo sporo się mówi o tym że jest uprzedzony do brazylijczyków.

Ale tutaj racja. Hummels powinien przegrać jak już tę rywalizację na boisku a nie w klubowych gabinetach. Każdy by odszedł kto czuje się na siłach że może coś jeszcze dać komuś innemu. I de facto dał, w pierwszym sezonie po powrocie do BVB był jednym z najlepszych obrońców.

A Lucio przywiązanie do klubu udowodnił po finale LM 2010.

Edytowano : 2022-02-19 16:45:05

I jeszcze coś, Hummels mimo że wychowanek, to mam wrażenie że zawsze gdzieś tam miał tę łatkę "tego z BVB". Do licha, był tam przecież kapitanem.

19.02.2022 16:43

@tapczan ale to o czym rozmawiamy teraz to błędy indywidualne poszczególnych zawodników ;) U mnie wybitnie na minus u Pepa jest dwumecz z Realem. Tam uważam że zawalił po całości łącznie z tym co mówił Lahm. Choć do Lahma widać że Hiszpan miał pewną słabość ;) Śmiem twierdzić, że prawie taka sama jak do Messiego.

Średni też nie. W skali od 1 do 10 jeśli chodzi o pobyt Guardioli tutaj, to myślę że dałbym ocenę 7.


PS. no trochę piłkarze zawalili ;)

18.02.2022 15:59

@tapczan nie wiadomo jak interpretować tych zwycięzców okresu przygotowawczego. Renato Sanches podczas któregoś obozu również na treningach miał być najlepszy. Jak było to wszyscy wiemy.

18.02.2022 15:15

@tapczan oczywiście że ten brak LM ciąży, ale okres z nim nie jest beznadziejny jak to niektórzy chcą to zasugerować ;) Zastanawiam się też, jakby to wyglądało, gdyby Pep dostał Hummelsa sezon wcześniej. Bo Mats jak wiadomo, przyszedł jak Pep odszedł.

To tak jakbym nie wiem... obwiniał Heynckesa że odpadliśmy z Realem w 2018. Bo to jego wina że Robben i Boateng już w I połowie pierwszego meczu doznali kontuzji. To wina Juppa że Ulreich wtedy zrobił coś niewyobrażalnego (a przypominam, Urleich może nie w 100 procentach, ale dał radę zastępując Neuera, błędów jako takich nie popełniał).

18.02.2022 15:07

@Pir5 ktoś ci każe czytać krytykę która tutaj jest? Zawsze możesz przestać i czytać tylko artykuły.

@raaafal też tak to odebrałem :D

18.02.2022 15:02

@tapczan z drugiej strony, za Pepa 3 x BL, 2 x PN i aż 3 razy półfinał LM. Półfinały przegrane z różnych powodów. wina trenera, wina piłkarzy czy przeciwnik był po prostu lepszy i pojedyncze błędy zadecydowały. Pomimo braku LM. Ale też ego zawodników (pamiętny karny, Tomek zarzekał się że nie odda karnych a do tamtej pory nie strzelił w tym samym sezonie bodajże 4, ten z Atletico był 5 i dopiero wtedy "pękł" i zrozumiał co zrobił).

@DarthSmd a Ancelotti? Jeśli dobrze pamiętam, chciał Verrattiego.

Edytowano : 2022-02-18 14:54:08

Jednakże, ten artykuł według mnie to bardziej kamyczek do ogródka trenera aniżeli zarządu. Julek wiedział na co się pisze? Wiedział. Flick go ostrzegał. Mógł odpuścić Bayern? Jak najbardziej, miał pewną posadę w Lipsku. A co zrobił? Wiedząc to przyszedł tutaj i nie tylko obudził się z ręką w nocniku ale forsuje notorycznie formację z tercetem defensorów kiedy nie mamy wahadłowych. Gnabry nigdy nie powinien grać na wahadle. Spośród trzech skrzydłowych których mamy, to jemu jest najbliżej do typowego egzekutora a nie "czystego skrzydłowego" i to on powinien jak już grać najwyżej z nich wszystkich, najbliżej Roberta. Poza tym jak ktoś wspominał, nieumiejętne wykorzystanie Lewego.

18.02.2022 14:51

@Sopariev nic dodać nic ująć ;)

@tapczan ale też należy wziąć pod uwagę jedno. Po prostu mogła być dziura w pokoleniu. Tak sobie przypomnę że z pokolenia Xaviego, byli on, Puyol (nieco starszy, w pierwszej drużynie zadebiutował mając 22 lata :O), nie wiem czy wychowankiem też nie był Gerard Lopez (późniejszy zawodnik np. AS Monaco), Oleguer, Thiago Motta i młodszy od nich - Iniesta. Chyba Arteta też się do nich zaliczy. Później (ale de facto, dziura wtedy była mniejsza niż ta co była teraz jeśli chodzi o talenty) Dos Santos, Pique, Messi, Fabregas, Bojan... tylko że tych graczy Barca musiała odzyskać z innych klubów. Nieco później Busquets, Pedro... i to tak naprawdę ostatnie takie pokolenie, które miało wpływ na Barcą (ma ją do dzisiaj). Tylko że to są lata mniej więcej 2007-2009. Później nikogo Barca nie wyprodukowała na poziomie. Byli tacy jak Muniesa, Bartra (niektórzy mówili o nim że to nowy Puyol) itp. "Największą" karierę zrobił z nich Bartra, ale to na pewno nie taka która przystoi wychowankowi Barcy.


Ale poza tym racja. La Masia padła przez złe zarządzanie zapoczątkowane przez Rossella i jego pomagiera Bartomeu. Dziwię się że niektórzy narzekają na Laportę. Można mówić o nim wiele ale widać ze coś troszkę się ruszyło w tej Barcy ku lepszemu. Ci co narzekają chyba nadal woleli by Bartomeu i miliardowe zadłużenie.

18.02.2022 14:46

@DonJupp4ever - to ciekawe. Rewanż z Liverpoolem, odbył się 13 marca 2019 roku. Przegrany mecz (5:1) z Eintrachtem Frankfurt, odbył się 2 listopada 2019 roku. Odstęp pomiędzy tymi spotkaniami, wynosi wynosi niecałe 8 miesięcy. Powiesz jak to możliwe, że według Ciebie Kovać został zwolniony za mecz z Liverpoolem po którym nadal pracował przez prawie 8 miesięcy? Ba, nie został zwolniony po zakończeniu sezonu tylko zarząd powierzył mu misję prowadzenia zespołu w kolejnym sezonie ;)


Twoja teza się kupy nie trzyma. Gdyby Liverpool faktycznie był odpowiedzialny za zwolnienie Kovaca, to zostałby zwolniony albo po rewanżu 13 marca, lub najpóźniej po zakończeniu sezonu. A Kovac kolejny sezon rozpoczął więc to są brednie.

Edytowano : 2022-02-17 19:42:14

A tymczasem do przerwy, Barca przegrywa z Napoli 1-0 (Zieliński z golem) a BVB z Rangersami 2-0 w plecy. Co się dzieje.

17.02.2022 19:36

W ogóle, czy tylko ja miałem takie wrażenie, że bramka na remis przypominała bramkę z LM? Typu, przeciwnik zwraca swoją uwagę na kimś innym, tutaj też Lewym a na lewej flance był niepilnowany Coman, który zdobył bramkę na remis ;)

Szkoda Salzburga. Naprawdę dali z siebie wszystko (nawet jeśli widziałem tylko końcówkę I połowy i całą drugą) ale jako kibic Bayernu, poniekąd cieszy rezultat (patrząc na przebieg meczu) choć, oczekiwałem zwycięstwa.

Co do Comana widać było że bardzo chciał. Tylko że nie bardzo mu to wychodziło. Albo to poprzez brak umiejętności, albo to że nie trafił z formą. Za bardzo chciał. Owszem, zdobył bramkę i chwała mu za to, ale gdyby wybierał trochę lepsze rozwiązania a nie widział czubek swojego nosa, byłoby to z pożytkiem dla drużyny.

Również uważam, że Lewy powinien odrzucić myśl o rozwijaniu się i skupić się na tym co pewne. A to co jest pewnego, to rola napastnika. On jest w takim momencie kariery, że nawet jeśli chce to powinien nawet pogadać z trenerem jak byłoby najlepiej dla drużyny.

Gnabry... słabo. W poprzednim wątku czytałem pewne rzeczy i myslę że niesłusznie wymaga się od Gnabry'ego pewnych rzeczy. Gnabry to nie jest sprinter jakim był Robben. Domyślam się o jakie sytuacje chodzi ale Arjen był wyjątkowy a Gnabry nie ma tej szybkości. Lecz wyróżnia się czymś innym. Coman to bardziej profil piłkarza, który powinien dogrywać piłki, z kolei Serge to bardziej jest egzekutorem.

W ogóle ciężko kogokolwiek wyróżnić. Widać pewne braki. Ale skłaniam się ku tezie, że wszyscy zawalili. Może prócz Svena. Do niego należy mieć najmniejsze pretensje. A już głupie gadki o Lewym to... nie wiem jak skomentować ;)


I na koniec Nagelsmann. Pewnej rzeczy się staram nauczyć ( i to absolutnie nie przez Niko ale innego trenera), aby dać trenerowi szansę w drugim sezonie który odpowie na pytania. Ale cięzko jest przemilczeć to, iż Julian chyba zanadto wierzy w swój talent. To po prostu nie przynosi pewnych rezultatów. To jest utalentowany młody człowiek ale... takim samym był Villas-Boas - i jak skończył? Nie życzę tego Julianowi. Życzę Julianowi mądrości bo szkoda, aby skończył jak Portugalczyk.

16.02.2022 23:20

@luu1986 Ty chyba też asystujesz. Zniżka formy? :))

Przynajmniej jest remis, zawsze lepiej niż porażka :)

16.02.2022 23:04

@Matilegolas właśnie pytam, bo nie przypominam sobie takiej wypowiedzi Uliego.

Ja mam akurat dość ograniczone zaufanie do tzw. elity polskiego dziennikarstwa, choć Kołtonia nawet lubię ale z zupełnie innych powodów ;)

Edytowano : 2022-02-16 22:10:48

tj. Julka ;)

16.02.2022 22:08

@DarthSmd - i to się szanuje ;) Bo kibicowanie nie polega na tym by być fanatykiem i uznawać (my Pany a reszta to ch***e) itp. ;)

Aczkolwiek Uli wiele zrobił, powinien w końcu odejść aby pamiętać go takim, jakim był ;) Niestety Uli sprzed 20 lat już nie wróci.

Edytowano : 2022-02-16 22:06:56

@admin - to była poniekąd ironia ;) Jeśli nie rozumiesz to trudno ale to nie był żaden zarzut w stosunku do Ciebie.

@Daro - Lucio wtedy wiele dawał. Wystarczy przypomnieć co sobie wyprawiał później Van Buyten-Demichelis.

16.02.2022 22:05

@Matilegolas - Julek serio to powiedział? :O

16.02.2022 22:02

@DarthSmd zdajesz sobie sprawę że nie wolno tak pisać o Ulim? Zwłaszcza tutaj? :)

@GuteSpiele pożyjemy zobaczymy. Jeszcze sezon się nie skończył. Dopiero 25 procent dwumeczu.

Edytowano : 2022-02-16 22:01:02

@Daro - ostatnia najlepsza obrona? Hmm... 07/08, obrona z Lucio, Demichelisem, Lahmem, troszkę pograli Sagnol i Jansen - zaliczyła ówczesny rekord Niemec pod względem najmniej straconych bramek.

16.02.2022 21:58

@hoven pierwszy mecz to był zwycięski remis (jak to brzmi :-O). Drugi mecz to było dno.

Ale de facto, Julek zaczyna bardzo irytować tym ustawieniem. Jak był Davies, to chociaż było lewe wahadło a teraz? Nikogo. Widać jak brakuje takiego Javiego Martineza. Gość chyba powinien z miejsca trafić do FCB Hall of Fame jako najmniej doceniony piłkarz.

16.02.2022 21:55

@hoven wyroki, czy Nagelsmann to drugi Kovac czy nie wydamy gdy odpadniemy w fatalnym stylu, lub po zakończeniu sezonu.

I połowa nie napawa optymizmem, ale liczę na przebudzenie w przerwie. Ktoś do cholery musi w końcu wstrząsnąć tą szatnią. Nie wiem moze nawet sam Uli niech tam zaglądnie.

16.02.2022 21:51

Dopiero wróciłem włączam mecz i nie mogę uwieżyć jak Pavard mógł być tak pasywny.

16.02.2022 21:49

@kamzet - okej tylko ciągle zapominasz o jednym. Flick, gdy przejmował Bayern, byl już, bez Hummelsa, bo Niko zapytany o niego powiedział, że można, go sprzedać - to go sprzedali. My tu mówimy co by mogło być gdyby Hummels ciągle figurował w, składzie Bayernu. Gdy Flick przejmował drużynę, to było w trakcie sezonu i musiał, grać tym czym, miał. A, pamiętasz jakie "wzmocnienia" dostał, po, sezonie 20/21? Jeśli tak to serio, Twoja, teoria pt. Miał dwa lata (choć de facto, był trenerem przez 1.5 roku :)) jest do obalenia :) mógłbym się pod nią podpisać, gdyby to Flick był odpowiedzialny za, sprzedaż Matsa, ale jego chyba nawet Jeszcze w klubie nie było gdy się to wydarzyło, więc budował, skład na Tym materiale, który posiadał. Po tryplecie, obrona właściwie została taka jaka była więc nic nie zmieniał bo, nawet nikt wartościowy nie dołączył. Więc to jest trochę napisane, to co piszesz :)

Edytowano : 2022-02-13 01:40:44

*naciągane

13.02.2022 01:40

@kamzet mówisz że niczego nie bierzesz za pewnik po czym poniekąd sam sobie zaprzeczasz :) "A to są cechy wymagane(albo przynajmniej porządane) do taktyki Flicka..." - a skąd wiesz jaki styl miał Flick? Bo o ile można się zorientować jaki styl ma Guardiola, Nagelsmann czy Ancelotti to skąd wiesz jaki styl wcześniej miał Flick, skoro pracował przez lata jako asystent? :)

A może było tak, że zorientował się jakich ma zawodników i uznał że jedynym wyjściem będzie wysoka obrona bo ma szybkich zawodników, a żaden z nich filarem obrony nie jest ;) Bo de facto tak było. Boateng był w dobrej dyspozycji, ale to nadal nie była ta sama forma co w latach 2011-2014/15. Tak samo Alaba, grał na stoperze ze względu na jakieś predyspozycje jak i to że był dość zwinnym piłkarzem. Obrona w klasycznym tego słowa znaczeniu traciła swoje walory i musiał jakoś wady, przekuć w zalety. Naprawdę uważasz że jakby Flick grał klasyczną obroną, to byłoby lepiej, mając do dyspozycji Alabę ? ;) Nie wydaje mi się ;)

Co do drugiego akapitu, jak Mats odchodził to nadal nie był system, o którym piszesz ;)

13.02.2022 00:43

@kamzet ale kto wtedy zagrał dobrze? :) Czy tylko Mats był winien wynikowi jaki osiągnęliśmy? Wydaje mi się ze było więcej winnych nie tylko Hummels. Zresztą porównaj jak Flick odmienił drużynę po Niko Kovacu i właśnie choćby to pozwala mi przypuszczać, że również z nim w obronie moglibyśmy odnieść sukces ;) Zresztą wtedy podobnie jak teraz, przynajmniej na papierze, nie było pewniaków do gry. Nawet Boateng za Flicka zaczął grać lepiej więc skąd wiesz, że jego kumpel nie przeszedłby podobnej metamorfozy? ;)

13.02.2022 00:10

@kamzet okej, szanuję ten punkt widzenia ;)

Ale z drugiej strony, skąd wiesz że defensywa nie byłaby monolitem? zwracam uwagę. Napisałeś "A poza tym, jeżeli zamiast naszej obecnej taktyki mielibyśmy tą pod Hummelsa, to bardzo możliwe, że nie mielibyśmy naszej ligi mistrzów.". Od siebie dodam, że Hummels akurat w pierwszym sezonie po powrocie do BVB był jednym z najlepszych obrońców w BL. Baaa... nawet poza BL słyszałem pochwały nt. jego gry. Niestety, na tym sezonie się skończyło bo w następnym było inaczej. A co do jego dobrej formy, to był akurat ten sezon w którym zdobyliśmy Ligę Mistrzów ;)

Poza tym defensywa Bayernu już od jakiegoś czasu nie jest jakimś monolitem i nie była nim nawet w tym "trypletowskim" sezonie :)

12.02.2022 23:48

@kamzet wtedy taktyka byłaby zapewne inna, dostosowana do zawodników którzy byliby w kadrze. Prawda? Nie byłem może przeciwnikiem Lucasa na tamten moment (chociaż przyznam, wolałbym Gimeneza jeśli chodzi o Atletico) ale też nie byłem zwolennikiem odejścia Matsa. To Jerome powinien był wtedy odejść.

@DonJupp4ever jeżeli do mnie kierujesz te słowa to proszę, mów za siebie. Poza tym byłem tu jeszcze przed meczem z Bochum więc twa teoria jest nietrafna ;)

Edytowano : 2022-02-12 23:36:21

@tapczan - ja nie pochwalałem ;) z drugiej strony jeżeli Sule mówi o braku docenienia ze strony klubu, to podobnie odbierałem pobyt Matsa tutaj. Zawsze miałem wrażenie że dla bawarczyków, jest człowiekiem Dortmundu. Poza tym, naprawdę, to był ostatni obrońca który miał cechy lidera defensywy. Dzisiaj jest Upa ale jak mówiłem, on ma problemy które już wymieniłem. Zresztą to widać gołym okiem. A Sane? Sane z tego sezonu a Sane z poprzedniego to niebo a ziemia.

12.02.2022 23:30

@hoven tylko niestety "przychodzi Lucas, on będzie grał, Ty raczej nie bo" i od tego się zaczęło.

Tak jak i kiedyś z Lucio się pożegnaliśmy i musieliśmy patrzeć na babole VanBuyten/Demichelis.

12.02.2022 22:39

@ZielonyPomidor @Edmund dlatego sory, może jestem uprzedzony, ale nie widzę takiego kogoś w Kimmichu. Ktoś kiedyś mówił że to następca Effenberga bo... również krzyczy. Tylko on jest najgłośniejszy wtedy, kiedy jest starcie z sędzią i łapie głupie żółte kartki. Nie widzę w nim niestety tego co cechowało czy to Effe, czy Kahna. Dzisiaj i nie tylko dzisiaj tak było jak drużynie nie szło. Żeby nie było, ja bardzo Josha lubię i cenię jego umiejętności. Ale nie ukrywam że zawsze na minus były te jego nadmierne krzyki i łapanie głupich kartek. A taki Effe na boisku nie potrafił po walce o piłkę zetrzeć się z Royem Keanem (a wiadomo czym to groziło, ewentualną dość poważną kontuzją). I w sumie to jest tylko jedna wada którą mogę Kimmichowi zarzucić.

I de facto, takiego kogoś nie ma w Bayernie. Ktoś przedtem napisał że Lewemu najbardziej zależało. Okej, mogę się z tym zgodzić tylko że żaden z liderów obecnego Bayernu, czy to Robert, czy to Muller czy Neuer to nie jest zupełnie ten typ charakteru jaki posiadali wymienieni wcześniej gracze. Choć może to też przez to że czasy się zmieniły...? Muller czy Robert pokrzyczą coś typu "dawaj dawaj jedziemy z nimi" ale tej iskry nie ma.

@hoven tylko że pozbycie się Hummelsa to nie jest robota Hasana. Dużo jest grzechów Hasana, ale jednak z tego można go wybronić.


W ogóle tak pół żartem pół serio, dziś mielibyśmy plus minus 50 mln, zamiast Lucasa, byłby Hummels i nie byłoby różnicy. Przynajmniej in minus ;)



Co do Upamecano, na miejscu Nagelsmanna i klubu, znalazłbym mu bardzo dobrego psychologa. Gość ma talent, ale on przegrywa w głowie. Dzisiaj to było doskonale widać. To głowa nie chciała, od głowy wiele zależy.

12.02.2022 22:08

@Edmund jeżeli wziąc pod uwagę Bayern dzisiejszy, i jako punkt odniesienia Bayern z końcówki lat 90 tudzież z przełomów tysiącleci... można się z tym zgodzić.

Tylko jest jedna różnica. Tamten Bayern był niesamowicie charakterny, to właśnie wtedy Bayern lał galaktyczny Real który no... miał przewagę umiejętności zawodników nad Bayernem. Może i niemałą. Ale tamten skład nadrabiał czymś więcej.

Dzisiaj niestety, przydałyby się takie osobowości jakie były ówcześnie. Niestety, tego nie ma.

12.02.2022 21:27

szkoda że przy tym wolnym tylko słupek...

12.02.2022 17:20

@Davix Messi, to mam wrażenie że za ostatni mecz który był pierwszym po x czasie posuchy, jest noszony na tronie. Trzeba się niestety pogodzić że ktoś będzie miał handicap.

12.02.2022 17:12

Hehe a i tak na barceloniarzach będą mówić że nic nie gra i ironicznie mówić o ZP dla niego za 2022 rok :D

Gol cieszy tylko pytanie. Czy wystarczy czasu?

12.02.2022 17:08