To Juve raczej zapomina o LM. Higuain na bank im coś spartoli w kluczowym momencie :D.
23.07.2016 15:03
@Skobry
W BVB to może być zupełnie inna historia, jeśli idzie o Goetze. W Bayernie on chyba nie wyczuł kiedy się skończył miesiąc miodowy i chwalenie za pojedyncze dryblingi, tutaj bogatszy o tę wiedzę i ma u boku Tuchela któremu zależy, zeby wydobyć z MG to co najlepsze. I Tomasz i Robcio byli w 3 ostatnich miesiącach tragiczni i nie zakrzyczymy tego, obaj też równie fatalni na Euro- nic tu nie zmienia gol RL z Portugalią. Za bieganie i walczenie można chwalić Roberta Korzyma albo Arkadiusza Piecha.
23.07.2016 00:24
Gomez ma już 31 lat+czynny w reprezentacji. W BVB grającej na wielu frontach może i tak sporo pograć i to na wysokim poziomie. Wcale nie krok w tył moim zdaniem.
@Android
Chyba wydrukuje i oprawię w ramkę Twoje pozytywne zdanie o MG :-).
23.07.2016 00:05
Sam jestem ciekawy jak to będzie funkcjonować i jak Tuchel sobie to poukłada, ale znając jego może z tego mocna paka wyjść :)
22.07.2016 23:14
Mario Gomez też pono wybiera się do BVB, wg tureckich mediów już dogadany.
22.07.2016 23:05
Ja uważam, że Guardiola pozamiata Premier League, jak nie w tym to w przyszłym sezonie.
20.07.2016 11:43
Nie zdziwię się jak te "grosze" to będzie oznaczać 40-50 mln euro wówczas. Możecie się śmiać ale jeszcze całkiem niedawno 15 mln to był dość drogi transfer a teraz to często "okazja" a za 30 to najlepsi szli :DD. Rummenige pewnie by się pukał w głowę jakby mu powiedzieli, np. w 2010 roku, że za parę lat będzie bulił ponad 30 mln na 18-latka z Portugalii :D. Zresztą, kontrakty długie, więc BVB moze też ich opychać do Anglii, tam jest też coraz więcej chętnych na graczy z Bundes i nawet "szeregowcy" płacą w granicach tego co Bayern.
19.07.2016 17:47
@vaterland
Święta prawda. I jeszcze to zachwycanie się rodzimych eurogłuptaków nad "walką", "mądrym ustawianiem się" i "przeszkadzaniem". No ludzie. Sorry ale za takie rzeczy to można chwalić Macieja Korzyma albo Marina Robaka, a nie podobno megagwiazdę europejskiego i światowego futbolu. Mueller zagrał turniej słaby, ale Lewandowski co najwyżej równie kiepski. To są fakty.
16.07.2016 22:12
Też byłem sceptyczny co do biografii Lewego, bo wiem, że gościu który ją napisał to straszny grafoman.
16.07.2016 21:18
@Android
"Chyba, że on po prostu piłkarsko nie pasuje do jego koncepcji to spoko" No to jest chyba clue, jeśli Jonas Hoffman i młodziaki stały w jego hierarchii wyżej niż JB. A w jakiej jest dyspozycji- na pewno wie, albo wie tyle, że mu wystarczy do oceny przydatności zawodnika do swojego projektu, bo to profesjonalista co udowadniał w Mainz i zdążył też udowodnić w BVB. I nie opiera się tu tylko na tym co widzi w TV, poważne kluby mają pewnie też inne sposoby i źródła informacji.
16.07.2016 16:11
@Android
Tuchel od początku nie był przekonany do Błaszczykowskiego. Stąd wzięło się wypożyczenie do Fiorentiny, a w meczach sierpniowych jak jeszcze Kuba był w kadrze to wolał stawiać na Jonasa Hoffmana. JB nawet nie zagrał u niego żadnego sparingu! Po występie tego czy tamtego na wielkim turnieju- gdzie poziom piłki jest dużo niższy niż w futbolu klubowym, gdzie jak pisałem- panują specyficzne warunki uważam, i zawsze będę- że zdecydowanie nie warto wyciągać pochopnych wniosków. Taki przykład to James Rodriguez w Realu. Gościu strzelił 6 goli w 5 meczach i to jest powód do 80-milionowego transferu (bo sama gra w Monaco to maks 30-40 jeśli nie mniej)- więc nagle jak mu się udało strzelić te gole w większości bardzo słabym rywalom (na kiepściutkim w porównaniu do klubowego poziomie reprezentacyjnym) to ma być warty 2x więcej? Bądźmy poważni. Na Euro różni ludzie grali bardzo dobrze. Generalnie dało się zauważyć, że często zdecydowanie lepiej radzili sobie Ci, którzy łapnęli przed turniejem jakąś kontuzję, albo mało grali w sezonie (Błaszczykowski, Boateng, wielu Włochów) od tych eksploatowanych przez cały sezon (Lewandowski, Mueller, Belgowie, Hiszpanie). TT na pewno to widział i brał pod uwagę. Widział też, że w zorganizowanej grze ofensywnej- czyli "soli" piłki, moim zdaniem- Włosi i Niemcy mimo ogromnych wyrw, problemów kadrowych, czasem tez kwestionowanych decyzji selekcjonerów prezentowały się zdecydowanie najlepiej ze stawki co świadczy o słabiuteńkim poziomie nawet jak na miarę turnieju reprezentacji. O długich karierach wyjątkowo wielu słabych drużyn bez właściwości też już mi się nie chce pisać. Tym bardziej te kilka spotkań nie mogło zmienić jego oceny przydatności Kuby.
16.07.2016 14:39
@Android
Nie warto oceniać po jednym Euro. Przypomnijmy sobie jak np. Mkhitaryan zawodził przez 2 lata i wydawało się, że BVB to po prostu dla niego za wysokie progi, a niedawno się okazało, że jednak jest inaczej. A Goetze? Dopiero 24 lata. Np. Xavi w tym wieku dopiero zaczynał cokolwiek znaczyć w Barcelonie. Co do Kuby- to, że fajnie zagrał 5 spotkań na Euro w specyficznych warunkach kadry Nawałki nie znaczy, że sobie poradzi na przestrzeni całego sezonu w BVB. Zwłaszcza na intensywności i zaangażowaniu jakich od swoich podopiecznych wymaga Tuchel
16.07.2016 11:58
@Android
W Niemczech to tak jest, że jak gdzieś pojawi się jakiś sygnał to wiadomo, że bardzo dużo jest już na rzeczy. Tak było z Lewym, z Hummelsem, też z Draxlerem jak szedł do Wolfsburga. I sądzę, że tak też teraz będzie z Goetze i Schurlee. Myślę, że to wynika z tego, że wszystkie kluby Bundes są w niemieckich rękach (teraz z wyjątkiem RB Lipsk) i dlatego dziennikarze kickera czy bilda mają tak dobre kontakty i rozeznanie. Co innego w Anglii np. City szejków, Arsenal, MU, Chelsea czy Liverpool są własnościami różnych zagranicznych konsorcjów i tutaj tamtejsi dziennikarze często jedynie mogą spekulować, ze ten się spotkał z tamtym, że widziany był chyba gdzieś tam na testach i nie mają info z pierwszej ręki, stąd te ich rewelacje często okazują się głupotami. Z kolei w Hiszpanii jak wiadomo są tytuły uważane, za trzymające z FCB czy Realem i często stosują dezinformację nt. ruchów transferowych rywala.
14.07.2016 14:22
Guardiola pozamiata Premier League na wiele lat, jeszcze wspomnicie moje słowa.
14.07.2016 14:09
Goetze już prawie na pewno w BVB
14.07.2016 14:09
@Android
Oj tam Oj tam :-). Tobie za to czasoprzestrzeń wymknęła się spod kontroli bo Twój post widnieje na stronie jako napisany o 18:46 podczas gdy na wszystkich moich urządzeniach elektronicznych była dopiero 18:44!
13.07.2016 18:50
@ipiotrw
No fajne ma ciało, to fakt :-)
13.07.2016 17:25
Ale zastanówmy się, czy akurat mówienie o "następcach" tego czy tamtego w kontekście nowo budowanej ekipy BVB w ogóle ma jakikolwiek sens. TT dostał zestaw zupełnie innych od poprzedników piłkarzy i nie wiemy co ma w zanadrzu i co na przyszły sezon chce przygotować. Jak ktoś śledził jego Mainz (co sezon jeszcze bardziej wyprzedawane niż BVB) to widział, że to bardzo wszechstronny trener, moim zdaniem nawet z większym potencjałem niż Klopp. Imponuje mi to, że nie ma żadnego gadania o "kwalifikowaniu sie do pucharów" tylko jest jasno powiedziane, że celem jest vicemajster, dobry występ w LM i jak się uda to Puchar Niemiec. Przyszły sezon zapowiada się ekscytująco.
13.07.2016 13:15
Moim zdaniem właśnie powinien odejść, i nie przekonuje mnie, że "odszedłby jako przegrany". Skoro Loew w życiu go nie odpali to Kapitan powinien tę decyzje podjąć za niego, podobnie jak Podolski, który gdyby nie skończył kariery to Jogi woziłby go na kolejne wielkie turnieje do 40-stki. Zresztą samo to, że kapitan jest w kadrze tylko "dobrym duchem" bo się zwyczajnie nie łapie do 11-stki jest trochę dziwne.
12.07.2016 14:20
Skończmy już z tymi bredniami, jak to byśmy "miękko pocisnęli" Walię, będąc na miejscu Portugalczyków w półfinale. Mamy zdecydowanie mniej jakości i umiejętności technicznych od Portugalczyków i nie potrafilibyśmy na pewno Walii tak łatwo zdominować jak oni. Druga rzecz, że abstrahując już od braku Ramseya, Walijczykom wybitnie nie wyszedł ten mecz również w obronie- elemencie, w którym dotychczas wyglądali więcej niż solidnie. Z nami wcale nie musiałoby tak być.
@anonim
To o tym też pisałem. Dla mnie BS oddał swoje "piłkarskie życie" za tytuł WM w finale z Argentyną- który mimo, że nie w pełni zdrowy zagrał na niemożliwym poziomie mimo co chwila otrzymywanych razów od brutalnie grających Argentyńczyków. Cały kolejny sezon do teraz wygląda jak ochwacony koń.
@kusiczek
Jaj w ataku, heh. Bądźmy poważni. W ataku Niemiec to zabrakło przede wszystkim napastników. Ciekawa grafika:
https://pbs.twimg.com/media/Cm1wAcfWIAASqMR.jpg:large
A Polakom zabrakło po prostu jakości i kreatywności w grze ofensywnej przez znany już problem braku klasowego rozgrywającego oraz na "dobitkę" kiepską formę RL i Milika. W meczach Euro, które rozegraliśmy pod względem kultury gry przewyższaliśmy tylko i wyłącznie Irlandię Północną, więc spośród potencjalnych przyczyn odpadnięcia "jaja w ataku" były ostatnią...
10.07.2016 16:13
to było delikatne sędziowanie na korzyść gospodarzy, ale nie była to zarazem główna przyczyna porażki. Francuzi, zwłaszcza w 2 poł zaprezentowali się po prostu lepiej.
09.07.2016 17:17
Ancelotti będzie na pewno wymarzonym trenerem dla wszystkich nieprzepadających za Guardiolą. Ponieważ zarząd pewnie będzie dążył do bardziej niemieckiego Bayernu, żeby Bayern był "perłą w koronie" niemieckiej piłki i fundamentem repre- CA się temu na bank nie sprzeciwi, bo w Realu nie sprzeciwiał się jak mu kazali wystawiać CR7 i Bale ze względów marketingowych, mimo, że dłuższy czas ci zawodnicy byli w bardzo słabej formie- nie było mowy o posadzeniu ich na ławie nawet w jednym zaplutym meczu La Liga.
09.07.2016 17:16
Co do poziomu Euro- święta racja. Pamiętam Euro 2008 i mecz Polska-Austria- najsłabszy poziomem mecz tamtego turnieju. Na tym Euro takich meczów było przynajmniej połowa. Dodatkowo system tworzący nierównowagę przy drabinkach i dający możliwość kombinowania, wiele wybaczający- tak, że faworyci wyjąwszy ten jeden mecz Włochów, którzy wtedy mogli jeszcze sądzić, że są w silnej grupie- grali na mniej niż 50% swoich możliwości. I wtedy w ćwierćfinale były Rosja, Holandia, Portugalia, Włochy, Hiszpania, Niemcy, Chorwacja i Turcja. Każda z tych drużyn czymś potrafiła zaskoczyć, coś miała w zanadrzu. I nie zrozumcie mnie źle- ja lubię niespodzianki, ale jak za taką niespodzianką kryje się coś więcej. Jak Rosja i Turcja 2008, Chorwacja 98, Szwecja 94. Belgia-Włochy, Hiszpania-Włochy, Niemcy-Włochy, Niemcy-Francja. 4 mecze warte uwagi i 4 mecze godne rangi takiego turnieju. Solidna Francja, potem pokiereszowani kontuzjami Włosi i Niemcy- i długo długo nic. Dramat. No ale oszukujmy się dalej, że "nie ma słabych drużyn", powiększmy mundial do 40-stu zespołów itd.
A co do Goetze to ja już o tym pisałem, że to facet biegający po boisku jak utytułowany oldboj trzęsący medalami na tłustym brzuszku. Jego jedyną szansą jest obecnie powrót do BVB, może tam jakoś go natchnie znajome otoczenie, przyjaźń z Reusem czy Schurlee, który ponoć też tam się wybiera, chęć udowodnienia czegoś kibicom, którzy mu będą niechętni przez . Natomiast uważam, że on od początku miał złe podejście mentalne, jemu się chyba wydawało, że w Bayernie jako wystarczy sobie się pośmiać w Bayern TV, popozować do zdjęć i reszta się jakoś ułoży. Ale jeśli weźmie się tam za niego Tuchel to może wrócić na szczyt bo to piłkarz z wielkimi umiejętnościami, tylko, że raczej nigdy nie pokaże ich w Bayernie.
09.07.2016 13:54
@Koan
Nie zgadzam się, że najgorszy. Utrzymał FCB na niesamowitym pułapie i po prostu momentami zabrakło kropki nad i. Z Carlo wcale nie jest powiedziane, że będzie lepiej. Rozumiem, że uważasz, że np. Klinnsmann lepszy :D?
08.07.2016 16:02
@KoanGuardiola2
Może czas zmienić nick, bo już od tygodnia oficjalnie nieaktualny :D.
08.07.2016 15:52
Co do Bielsy: Podobno ma to związek ze zwolnieniem się stanowiska trenera rep. Argentyny. Będzie prowadzić doświadczone gwiazdy na ostatni bój w Rosji. Potem- patrząc na rep. młodzieżowe- Argentynę czeka niewesoła przyszłość.
08.07.2016 15:28
Mueller i Goetze zagrali b. kiepski turniej i nikt tego nie neguje. Ale zachwyty nad Pogbą w tym meczu jak i całym turnieju są grubo przesadzone, do straty gola- gdy obie drużyny walczyły o środek pola, przegrał z kretesem z Tonim i Ozilem bez formy. Po zdobyciu gola taktyka Francji była zupełnie inna i rola Pogby również.
Mnie też niektóre rzeczy dziwią. Np. uważam, ze jeżeli ktoś dostaje bana, jest wielokrotnym recydywistą, dla którego prowokowanie i trolling jest jedynym sensem bycia tutaj, a potem wraca pisząc podobnym ordynarnym pod podobnym nickiem nie kryjąc się absolutnie z intencjami, powinien z miejsca go dostać na dzień dobry jeśli widać ewidentnie, że to ta sama osoba. System systemem, ale tylko w taki sposób można utrzymać wymaganą higienę portalu.
08.07.2016 15:18
Jakoś ten Twój wielki Pogba nie istniał do momentu strzelenia pierwszego gola przez Francję- wyglądał gorzej niż Bastek, no ale jak MU daje za niego 120 mln to OK.
08.07.2016 15:02
Aż takich animozji bym się nie doszukiwał, że gwizdał pod Francję, bo wcześniej odpadł jego kraj z Niemcami.
@ThomasKonig
Może za to, że był ruch ręką do piłki, który sędzia uznał za intencjonalny. A w studiu ZDF nawet przyznali, że karny się tam należał. Z Koreą bym tego też nie porównywał, bo jednak hurtowego nieuznawania prawidłowych bramek dla przeciwników Korei nie było. To faktycznie była parodia, ja tych mistrzostw słuchałem tylko w radiu, a w TV oglądałem Polskę bo były chyba zakodowane przez Polsat. Włosi mieli wtedy genialny skład, a Hiszpanie wydaje mi się, mogli pokusić się nawet o tytuł dla pokolenia Morientesa, Raula, Hierro i Ivana Helguery. Strasznie żałowałem, że nie udało się Hiszpanom wygrać tych 11-stek, bardzo ciekawe co zrobiłby wtedy sędzia :D.
08.07.2016 13:00
@Skobry
Tak wiem, nie liczyłem 2006 bo wtedy oficjalnie trenerem był Klinnsmann, ale podobno już wtedy więcej do powiedzenia miał Jogi jako asystent w przygotowaniu drużyny do meczów :).
08.07.2016 12:44
Ale tak patrząc już zupełnie na spokojnie trzeba stwierdzić, że zagranie ręką tam było, a kontrowersje tak jak pisze @Ritzzelli to może brak gwizdka w drugą stronę w niektórych sytuacjach, ale takie są prawa gospodarza turnieju- żeby go wyeliminować trzeba go znokautować jak Brazoli w 2014-tym. Przypomnijcie sobie jak np. w meczu otwarcia EM 2012 gwizdano pod Polaków.
Fakty są takie, że ten pokiereszowany, zewsząd krytykowany przez różnych "ekspertów" niemiecki skład mimo wolnego Bastka, pierwszy raz grającego na tej pozycji w repre Cana oraz średniej formy Mesuta do przerwy nakrywał w środku pola czapką tego wielkiego Pogbę do spółki z Matuidim, Sissoko i Payetem. Oczywiście teraz- portale i wszyscy inni będą mówić jak to Pogba dał genialną asystę przy golu na 2:0, wspominać o dobrej grze Matuidiego w 2 poł. OK. Zaraz MU wyasygnuje 120 mln na Pogbę, jakiś Real czy inne City rzuci 80-90 mln za Payeta, a PSG może zechce sprowadzić Antoina w miejsce Ibry. Niech będzie. Jednak Francuzi wygrali i takie są fakty. Trzeba im za to pogratulować.
Moim zdaniem Loew powinien w przerwie z ławki wprowadzić Podolskiego. To jedyny napastnikopodobny zawodnik jakiego miał dostępnego w kadrze oprócz wypompowanego Tomka, no i tych paręnaście bramek w Turcji przynajmniej strzelił w tym zwycięską w finale krajowego pucharu... Goetze na placu to jak strzał w stopę. Mecz z Polską we Frankfurcie oraz towarzyski z Włochami to jedyne dobre występy tego gościa w kadrze w cyklu pomundialowym. Problem w tym, że Loew obecnie wyraźnie przywiązał się do niektórych nazwisk. W Niemczech są nieprzebrane rzeki talentu, repry u-19, u-17, u-21 regularnie wygrywają swoje turnieje bądź dochodzą minimum do półfinałów, repre olimpijska jedzie do Rio i też będzie tam jednym z faworytów przynajmniej do medalu- więc nie może się tu tłumaczyć jak Conte, że nie miał kogo powołać. Kiedyś potrafił odpalić Ballacka, mimo, że ten miał duże wpływy i jątrzył po odejściu mając jakichś tam zwolenników, umiał mimo jego kontuzji przygotować zupełnie nową repre AD 2010 z nowymi liderami, ze świetnie wprowadzoną młodzieżą. Teraz zabrakło tych odważnych męskich decyzji. Co tej kadrze wg Loewa, miał dawać Podolski, Bastian? Czemu nie pojechał Kramer, który już jakieś doświadczenie w repre ma, zamiast tego jedzie Weigl i Sane, którzy nie grają ani minuty w ważnych meczach ( nie liczę tych parunastu Leroya z Francją). Czemu nie pojechali Bellarabi i Brandt, którzy w mojej opinii- w ostatnich kolejkach Bundes wyglądali znacznie bardziej efektownie niż Marco Reus którego kontuzję tak opłakiwano? A na pewno obaj wyglądali lepiej niż Draxler czy Schurlee. Czemu nie pojechał Mathias Ginter, który początek sezonu w BVB na prawej obronie zagrał na wyższym poziomie niż Kimmich kiedykolwiek w kadrze czy Bayernie? Tak czy owak nie ma co rozdzierać szat- 5 półfinał z rzędu wielkiego turnieju to wielkie osiągnięcie, którym nawet święcąca rok rocznie sukcesy w futbolu klubowym Hiszpania nie może się poszczycić.
08.07.2016 12:23
Dokładnie to jest innego typu piłkarz, którego nie da się zmierzyć takimi wartościami. Ale Euro w jego wykonaniu jest nie do obrony, podobnie jak zresztą Lewandowskiego. WYpompowali się totalnie.
08.07.2016 00:58
Aha. I ci mówiący o tym, że "liczy się tylko wynik". Nie chciałbym być złym prorokiem, ale obawiam się, że zaraz się przekonamy w el. MŚ co znaczy brak wypracowanej kultury gry w ofensywie na przykładzie naszej repre występującej w roli faworyta.
08.07.2016 00:47
Fakt gwiazdy Bayernu nie błyszczały na tym ME poza Neuerem. Zauważcie, że w sumie Boateng zaliczył odpoczynek w najbardziej "gorącym" dla FCB momencie- więc jest on niejako wyjątkiem a ci- którzy stanowili o sile ofensywnej Bayernu- czyli Lewy (tak- on też) i Mueller zgaśli w kwietniu- i w ogólnym rozrachunku na turnieju spisali się katastrofalnie. Nie zmienia tego ani gol Lewandowskiego z #POR, ani gadania o "waleczności" jednego czy drugiego, bo za takie rzeczy to można chwalić Macieja Korzyma a nie gwiazdy Bayernu z całym szacunkiem.
08.07.2016 00:37
@anonim
No o to mi chodzi, że to dla mnie czy Ciebie jest jakiś tam mistrz- bo rozgrywki się kończą i ktoś być nim musi, będzie radość, feta itd itp. Ale Mistrzowie z dużej litery to dla mnie Niemcy 2014, Hiszpania 2008-2012, także Włosi 2006. Francja Jacqueta/Lemmerre'a?- NIE- pomimo "ery" i nikt mi się tu nie będzie zasłaniał Zidanem.
08.07.2016 00:28
Żebraczy futbol Atletico, Francmanów i Portugalców to dno. Nikt poważny takim mistrzostwem nie powinien się podniecać. Tu nie chodzi nawet jakieś kontrowersje przy golach tylko o żałosny, tchórzliwy styl gry. Ja te mistrzostwa wymazuję z pamięci jak grecką tragedię 2004.
08.07.2016 00:14
@FCBx2
No niby piszesz- ale bez zrozumienia. Can to klasowy zawodnik, w tym sezonie grał rewelacyjnie w Liverpoolu ale jest niezgrany z drużyną- nigdy nie grał w środku pola u Niemców, czasem Loew rzucał go na bok obrony ze średnim skutkiem. Mustafi też zbierał świetne recenzje w Hiszpanii. Taka Hiszpania np. też ma multum świetnych zawodników, ale to nie znaczy, że jak ktoś pierwszego wyboru del Bosque wypadł to można go łatwo zastąpić, to tak nie działa. I podobnie działa to u Niemców i każdej innej repre. O ile gorzej wygląda ofensywa Francji z Gignaciem na boisku zamiast Olivera. A niby zawodnik bardziej zaawansowany technicznie i z innymi zaletami.
07.07.2016 23:56
Tak to już czasem bywa i trzeba się z tym pogodzić
07.07.2016 23:42
@FCBx2
Fart mieli przede wszystkim Włosi, że Boateng który grał genialny mecz zagrał w polu karnym w siatkówce. Niemcy mieli plan na ten mecz i on działał, Włosi zostali zdominowani i udało się strzelić gola, chwilę potem powinno być 2:0 i byłoby po meczu gdyby nie cudowna interwencja Buffona. Dziś ten pokiereszowany już przed EM skład doznał 2 kolejnych ciosów, a potem jeszcze wysypał się Jerome. Tego nie wytrzymałaby żadna drużyna nawet najwięksi mistrzowie. I tak- biorąc pod uwagę kulturę gry Niemcy i Włochy grały na tym turnieju zdecydowanie najlepiej.
07.07.2016 23:31
I tak biorąc pod uwagę kluczowe absencje nie było tak źle. Na pewno się nie skompromitowali.
07.07.2016 23:22
@FCBx2
Uwielbiam takie generalizowanie po jednym meczu. Ci ciency Niemcy wcześniej zdominowali Włochów, którzy rozpykali Hiszpanię. W ogóle cały świat się kompromituje tylko Polska gra genialnie.
07.07.2016 23:13
Na Livescore, typują ustawienie z 4 obrońcami z Benkiem i Boa w środku, Jozuem i Jonaszem po bokach. Ale ja raczej wątpię, czy to się do końca sprawdzi. U Francuzów miałby znowu zagrać na środku obrony Umtiti, który się dobrze spisał z Islandią.
Hmm Loew ogłosił, że BS zagra z Francją od pierwszej minuty.
07.07.2016 00:02
Niemcy poranione, Francja niesprawdzona w boju. Nie rozpędzałbym się tak z tym "brakiem startu" #POR do ww ekip.
06.07.2016 23:58
@Android
Dlatego ja niczego nie deprecjonuje. Thomas z tego co czytam też niczego #POR nie odbiera. Ty zaś piszesz o tym, że liczy się wynik końcowy, a wcześniej zarzucasz Portugalii fart. Nic nie jest powiedziane, że Polska grałaby w finale. My mamy duże problemy ze zdominowaniem nawet osłabionego rywala.
06.07.2016 23:40
Historycznie z obiema drużynami Portugalii szło kiepsko, ale w tym cyklu reprezentacyjnej padały nie takie "klątwy". A tu zgadzam się z Thomasem, podniecając się tak Polakami, nie mamy prawa deprecjonować sukcesu Portugalii i gadać, że jadą na farcie. My np.- patrząc obiektywnie i bez eurogłupawki z tyłu głowy- jeśli idzie o kulturę gry przewyższaliśmy wyłącznie Irlandię Płn.- od Niemiec, Szwajcarii, Portugalii i Ukrainy byliśmy pod tym względem dużo gorsi.
06.07.2016 23:31
No wygląda na starszego
05.07.2016 16:19
Podobno np. w reprezentacji RPA u13 gra kilku 20-latków.
05.07.2016 16:09
@superbayern
Nie do końca. Testy określają tylko czy zawodnik spełnia pewne normy czy nie. 24-latek może być sprawniejszy i żywotniejszy od 18-latka, bo to mniej więcej widełki optimum sprawności fizycznej mężczyzny- albo i mniej więcej równie sprawny co 18-latek. Żadnymi prostymi testami i obserwacjami nie da się tego wykryć, człowiek to nie drzewo :D.
05.07.2016 15:57
Czasem młodziakowi "podkręca" się wiek, żeby można go skaperować do wielkiego klubu, ale czasem jest zupełnie odwrotnie. Taki fałszywy 18-latek siłą rzeczy wyróżnia się na tle "rówieśników" w młodzieżówce i tym samym zwiększa swoje szanse na dobry transfer. Teraz tak naprawdę będzie bardzo trudno to udowodnić, ale jeśli okaże się, że RS w najlepszym wieku dla piłkarza (czyli 27-28 lat jeśli data którą podaje jest prawdziwa, osiągnie ten wiek za 10 lat) będzie optymalnie wydolny to ok, ale jeśli nagle jego forma spadnie to sprawa na pewno wróci.
05.07.2016 15:41
@Rufus
Sam zawodnik pewnie pochodzi z Angoli, a w Afryce działy się nie takie rzeczy z aktami urodzenia zawodników czy to w jedną czy drugą stronę. Podobno Olisadebe też miał znacznie więcej na karku niż podawał i to by po części tłumaczyło jego nagły zjazd formy.
05.07.2016 15:34
Fakty są takie, że tzw. "legendą" "wiernym barwom" ma się szanse zostać tylko wtedy jak 1)jest się dobrym wychowankiem mocnego finansowo i sportowo klubu 2)jest się przeciętnym wychowankiem średniaka
05.07.2016 12:53
@Thomas
Gratuluję.
A poza tym to uważam, że jednak niespodzianki są przereklamowane.
04.07.2016 21:40
Naprawdę zachwyty nad Francją są moim zdaniem zupełnie nieuzasadnione. Przypomnijmy- do tej pory odpalili reprezentacje, które dotychczas albo nie brały udziału w wielkich turniejach, albo stanowiły tam jedynie tło będąc chłopcem do bicia. Wiem, że to co osiągnęła np. Islandia zasługuje na szacunek i będą tam śpiewać o tym euro pieśni jeszcze przez wiele lat, ale uważam, że- w sensie czysto piłkarskim np. Ukraina, Słowacja czy Polska są drużynami zdecydowanie lepszymi. Jedynym atutem i autentyczną przewagą Francuzów przed półfinałem jest bardziej komfortowa sytuacja kadrowa oraz brak zmęczenia dzięki lajtowemu ćwierćfinałowi.
04.07.2016 21:34
Bukmacherzy minimalnie wyżej wyceniają szanse Francuzów średnio 3.0:2.8
04.07.2016 17:42
Nie wiem, ale akurat przed tym meczem mam dobre przeczucie mimo tego, że Niemcy są "ranni" przez te wszystkie absencje i kontuzje. Francja sobie defilowała do tej pory przez to ME i teraz niezależnie od osłabień Niemców zderzy się z poważnym rywalem po raz pierwszy w meczu o stawkę... od ostatniego przegranego ćwierćfinału z Niemcami 2 lata temu ;). Tak czy owak Francja jest niesprawdzona w boju i zachwyty nad nią zdecydowanie przesadzone, takie mam odczucia.
04.07.2016 15:57
Bastian podobno też z urazem. Szansa dla Weigla (chyba). Ogólnie przy tej drabince to trochę wygląda jakby Francja miała zapewniony udział w final four i dziś zagrała ostatni mecz okresu przygotowawczego :D. No jak Niemcy to jednak wygrają i ktoś będzie bredził jeszcze o fuksie to ostrzegam, że daje w łeb :D.
04.07.2016 00:26
Gdzie jest daro?
03.07.2016 18:20
@ThomasKonig
Statystycznie jasne, ale Włochów to chyba i tak wczoraj nie pocieszyło :D.
03.07.2016 16:43
@DonJupp
Akurat uważam, że wystawianie Hoewedesa nie było takim złym pomysłem. Zredukowało zagrożenie włoskie ze skrzydeł niemal do minimum, kosztem średniej gry Benka w ofensywie.
03.07.2016 16:40
Loew powinien się leczyć
02.07.2016 20:02
Loew podobno zaś wydziwia ze składem
02.07.2016 20:00
@Don
Głupio będą wyglądać Twoje wpisy po kolejnej prawdopodobnej wtopencji. Czuję jakąś dziwną atmosferę...
02.07.2016 19:42
Wielki meczyk się szykuje. Kibicuje Niemcom ale coś w nich nie wierzę, jakieś takie zbyt miałkie to wszystko.
02.07.2016 19:40
@JazGod
A to akurat prawda. Wyjątkowo się zgadzam. Czado o tym fajnie napisał. Trójka najlepszych to chwilowe wahnięcie historii i nie może być żadnym odnośnikiem.
Kiedyś pisałem, że to kwestia czasu kiedy za takie serwisy się wezmą. To jest raczej kwestia tego, że chcą mieć pełną kontrolę nad tym co się dzieje z marką. Prędzej czy później dotknie to inne nieoficjalne fanowskie strony.
29.06.2016 23:28
Thomas możesz mieć rację co do przydatności Oezila, ale forma BS z turnieju WM 2014 nie musi mieć żadnego przełożenia na Euro 2016, a z kolei Weigl jest niezgrany z resztą drużyny. Tym bardziej, że on chyba tak jakby piłkarsko umarł w tym finale od ciosów Argentyńczyków i nie ma już teraz siły do takiej walki.
28.06.2016 13:17
Byle tylko Loew nie wystawiał Kroosa na skrzydle jak w 2012 :D
28.06.2016 11:08
Ale właśnie u Oezila jest jakaś taka dziwna miękkość już od WM 2014- i tam często Niemcy wygrywali bardziej pomimo niego niż dzięki niemu. Było to też zresztą widać przy karnym. Toni potrafi czasem zagrać z zębem z tym, że właśnie też nie zawsze.
28.06.2016 00:16
Ciekawe czy znów włoska klątwa zadziała. Oezil jest w słabej formie i Włosi mogą zdominować środek pola. Boki obrony też nie wyglądają za ciekawie, a Włosi są genialni z kontr. Głupkowaci bukmacherzy stawiają zdecydowanie na Niemcy. Ja im też kibicuje ale czarno to widzę.
A Polska niby ma szanse z Portugalią ale chyba zbyt podpalamy się przed tym meczem deprecjonując klasę rywala.
27.06.2016 23:50
@ryko
Ale o Linekerze to nie warto wspominać bo Angole zawsze mieli 1000x większe kompleksy na punkcie Niemców nawet od Polaków. A nielubieni byli w tedy z tego co kojarzę za brutalne zagranie bramkarza w meczu z Francją i "ustawkę" z Austriakami która wyeliminowała w fazie grupowej Algierię, a nie za styl. Zobaczcie sobie w wolnej chwili skrót z BBC z finału WM 90' jak z bólem dupy jechali po Niemcach, że grają prymitywny futbol i jest to najsłabszy mistrz w historii.
27.06.2016 20:57
Admin płacił mi za dogryzanie JazGodowi. Tak było. Polecił mi zorganizowanie siatki userów mających za zadanie go tępić.
27.06.2016 20:45
@Rizzelli
I to dodajmy- spotkań które w tym samym czasie i tak transmituje otwarty polsat, który ma każdy, który odbiera TV z DVB-T lub TVsat whatever. Więc zysk dla społeczeństwa ŻADEN!
27.06.2016 20:41
Ale januszowy biznes zębacza to swoją drogą, nie żebym go bronił.
27.06.2016 20:12
Kurski zmarnował publiczne pieniądze kupując mecze i tak dublowane przez otwarty polsat, więc o czym my mówimy. I zarobił na reklamach zdecydowanie więcej niż TVP mimo niższej oglądalności.
27.06.2016 20:07
Bardzo ciężki mecz czeka Niemców w ćwierćfinale, no i ta włoska klątwa, ale... nothing ever lasts forever :). Hiszpanie przed 2008 rokiem nie wygrali na wielkich imprezach ani z Francją, ani z Niemcami ani nawet z Angolami a potem się wszystko odmieniło. Będę trzymał kciuki za Niemcy oczywiście ale będzie meega ciężko (u buków może postawię na Italię, aby w razie czego mieć zapewnione odszkodowanie hehehe :DD).
27.06.2016 20:03
Copa America organizowane przez Amerykanów odniosło olbrzymi sukces finansowy pod każdym względem. Frekwencja, oglądalność, przychody itd. Do tego stopnia, że USA starają się załatwić sobie "stały bilet" do organizacji tych rozgrywek i wiele wskazuje na to, że im się to uda. Dla relatywnie biednych konfederacji CONCACAF i CONMEMBOL to też okazja do skoku na kasę.
27.06.2016 15:53
@Skobry
Zgadzam się, że to niestety tylko teoria, ale właśnie teoretycznie tak powinno być- i mnie nie chodziło o to wcale, że tak jest zawsze, ale po prostu mnie mierzi jak słyszę idiotów mówiących, że tego i tamtego się nie gwiżdże wtedy i wtedy, tu lub tam, w takim czy innym meczu o różne stawki. Słowacy nie mieliby prawa protestować wczoraj gdyby dostali jeszcze co najmniej jednego takiego karnego po niemal identycznym zachowaniu Skrtela w drugiej połowie. Sędzia musi być pewien swojej decyzji- co przy jednoczesnym fatalnym braku dostępu do powtórki wideo sprawia, że niektóre rzeczy mogą mu po prostu umknąć i rodzi niezliczone teorie, piłkarskie prawdy i legendy miejskie dla głupków.
Co do BVB, to jak Tuchel z tym zrobi wynik to znaczy, że już jest wielkim trenerem.
Pozdrawiam!
27.06.2016 12:17
Hmm, Mikhitaryan podobno jedną nogą już w MU, oficjalka lada dzień. Moim zdaniem to oznacza na 99% przejście Goetze do BVB tego lata.
27.06.2016 11:49
Myślę, że on się jeszcze z reflektuje i na turniej do Rosji pojedzie, natomiast nie będzie grał już w żadnych kwali. Żaden selekcjoner się mu nie sprzeciwi raczej.
@Ritzitelli
Karny w meczu Polska-Austria na Euro 2008 był wtedy oczywisty. Nikt o IQ powyżej 30-tu tego nie kwestionuje. Co ciekawe podobno nasz sztab dostał od UEFA płyty z nowymi wytycznymi sędziowskimi- w tym nt. traktowania podobnych zachowań w polu karnym, tyle że u nas nikt nie zadał sobie trudu, żeby to obejrzeć i stąd potem się wzięło gardłowanie niedouczonych dziennikarzy i tępych kiboli nawołujących do agresji wobec sędziego Webba. Inna sprawa, że niektórzy niestety nigdy się nie nauczą, że nie ma czegoś takiego, że "takich karnych się nie gwiżdże", albo "nie gwiżdże się w 90-tej minucie". Przekroczenie przepisów jest odgwizdywane w każdym sektorze boiska w 1 czy 90-tej minucie i w 16-stce skutkuje jedenastką. Tyle w temacie.
27.06.2016 11:34
Dokładnie skończmy z tymi stereotypami o "hiszpańskich aktorach" wczoraj piękny pokaz symulowania dali "twardziele" z Irlandii, uber-twardziel Drogba też ma na sumieniu nie takie rzeczy.
27.06.2016 10:03
@DonJupp
Sprawdź sobie drabinkę. Portugalia gra bardzo przeciętnie- 3 poziomy niżej niż ostatnie Euro- Polska nie jest bez szans, Polaków chyba nie miałeś na myśli. A w ćwierćfinale czeka Walia. Żyć nie umierać!
27.06.2016 00:07
Niektórzy już wiedzą co będzie z Włochami, a tymczasem Włochów od jutra na turnieju już może nie być. Podobnie było z malkontentami od naszej repre, że nie ma się czym podniecać ze Szwajcarią, bo Chorwacja w 1/4 nas rozjedzie :).
Ale faktem jest, że na ten moment Słowacy to żaden sprawdzian i nie chodzi nawet o dziury w obronie ale po prostu o pełne gacie w meczu z faworytem. Podobnie było z przeciętnymi Angolami, tylko, że wtedy jakimś cudem przetrwali bez straty gola.
26.06.2016 18:53
@Marian99
No dziś się właśnie okaże ile to było tak naprawdę procent, bo ja mam wątpliwości :).
26.06.2016 17:36
Wicemajstra Europy w 2008 roku sobie zdobył i grał na tym turnieju całkiem nieźle :).
26.06.2016 17:25
@Marian
Co prawda to prawda, ja liczę na jakiś dobry mecz Niemców. Jak mają grać słabo to niech lepiej odpadną i nie kompromitują się później z Hiszpanią/Włochami.
26.06.2016 17:24
Ciekawe czy Kimmich znowu zasadzi jakiegoś babola? Jakoś nie mam do niego zaufania.
26.06.2016 17:16
Bez tych "dziennikarskich gnid" piłkarze nie zarabialiby nawet 5% tego co zarabiają.
24.06.2016 16:44
Ale to na ten tłusty bęben idealnie przyjął piłkę w finale WM :). Neymar raczej wolałby oddać wszystkie te laury z Barcą byleby nie musieć oglądać z ławki 1:7 w półfinale.
24.06.2016 14:20
Kiedyś Barca brała Chyhryńskiego, Gudjonsena a nawet Hleba, więc Pazdan na ich tle nie wygląda aż tak źle :D.
23.06.2016 18:27
Tak. Zdecydowanie Wilimowski, biorąc pod uwagę proporcje był w ówczesnej światowej piłce tym, kim dzisiaj są Messi i Ronaldo. Lewandowski to rewelacyjny napastnik, ale w tej skali półka, dwie niżej. Warto wspomnieć, że wtedy nie było żadnych europejskich pucharów i o zawodnikach w kontekście międzynarodowym można było usłyszeć najczęściej przy okazji meczów reprezentacji, albo też towarzyskich spotkań pomiędzy klubami, które miały wtedy znacznie większy prestiż i były dużymi wydarzeniami.
@Marian99
Błagam przestańmy już z tą Belgią, nie widzicie jaki tam bałagan w środku pola? Tu nie chodzi o żadną skuteczność!
23.06.2016 01:12
@Skobry
A widziałeś grę defensywną Portugalii? A i w 1/8 finału zagrają z drużyną, która w fazie grupowej wyglądała najlepiej.
22.06.2016 23:14
Najgorsze jest to, że cieniutka Belgia najpewniej awansuje do półfinału i po Euro znowu będą legendy o czarnych qniach.
22.06.2016 22:57
Po prostu wychodzi na to, że grupa z której awansowali Austriacy była cieniutka. Rosja, a pewnie dziś i Szwecja też z hukiem wylatują po 1 rundzie.
22.06.2016 20:17
Portugalia jest słabsza od Chorwacji moim zdaniem, jak fani czegoś nie odwalą to Hrvatska powinna spokojnie awansować.
22.06.2016 20:05
Wikipedia podaje Niemcy-Słowacja i Chorwacja-Portugalia. Mi wychodziło, że Niemcy jednak z Portugalią.
22.06.2016 19:57
Z Odergaardem to było wiadome od początku, że to dmuchana lala w stylu Januzaja.
@FanGraczy
Transfer AM już praktycznie pewny.
26.07.2016 18:53
To Juve raczej zapomina o LM. Higuain na bank im coś spartoli w kluczowym momencie :D.
23.07.2016 15:03
@Skobry
W BVB to może być zupełnie inna historia, jeśli idzie o Goetze. W Bayernie on chyba nie wyczuł kiedy się skończył miesiąc miodowy i chwalenie za pojedyncze dryblingi, tutaj bogatszy o tę wiedzę i ma u boku Tuchela któremu zależy, zeby wydobyć z MG to co najlepsze. I Tomasz i Robcio byli w 3 ostatnich miesiącach tragiczni i nie zakrzyczymy tego, obaj też równie fatalni na Euro- nic tu nie zmienia gol RL z Portugalią. Za bieganie i walczenie można chwalić Roberta Korzyma albo Arkadiusza Piecha.
23.07.2016 00:24
Gomez ma już 31 lat+czynny w reprezentacji. W BVB grającej na wielu frontach może i tak sporo pograć i to na wysokim poziomie. Wcale nie krok w tył moim zdaniem.
@Android
Chyba wydrukuje i oprawię w ramkę Twoje pozytywne zdanie o MG :-).
23.07.2016 00:05
Sam jestem ciekawy jak to będzie funkcjonować i jak Tuchel sobie to poukłada, ale znając jego może z tego mocna paka wyjść :)
22.07.2016 23:14
Mario Gomez też pono wybiera się do BVB, wg tureckich mediów już dogadany.
22.07.2016 23:05
Ja uważam, że Guardiola pozamiata Premier League, jak nie w tym to w przyszłym sezonie.
20.07.2016 11:43
Nie zdziwię się jak te "grosze" to będzie oznaczać 40-50 mln euro wówczas. Możecie się śmiać ale jeszcze całkiem niedawno 15 mln to był dość drogi transfer a teraz to często "okazja" a za 30 to najlepsi szli :DD. Rummenige pewnie by się pukał w głowę jakby mu powiedzieli, np. w 2010 roku, że za parę lat będzie bulił ponad 30 mln na 18-latka z Portugalii :D. Zresztą, kontrakty długie, więc BVB moze też ich opychać do Anglii, tam jest też coraz więcej chętnych na graczy z Bundes i nawet "szeregowcy" płacą w granicach tego co Bayern.
19.07.2016 17:47
@vaterland
Święta prawda. I jeszcze to zachwycanie się rodzimych eurogłuptaków nad "walką", "mądrym ustawianiem się" i "przeszkadzaniem". No ludzie. Sorry ale za takie rzeczy to można chwalić Macieja Korzyma albo Marina Robaka, a nie podobno megagwiazdę europejskiego i światowego futbolu. Mueller zagrał turniej słaby, ale Lewandowski co najwyżej równie kiepski. To są fakty.
16.07.2016 22:12
Też byłem sceptyczny co do biografii Lewego, bo wiem, że gościu który ją napisał to straszny grafoman.
16.07.2016 21:18
@Android
"Chyba, że on po prostu piłkarsko nie pasuje do jego koncepcji to spoko" No to jest chyba clue, jeśli Jonas Hoffman i młodziaki stały w jego hierarchii wyżej niż JB. A w jakiej jest dyspozycji- na pewno wie, albo wie tyle, że mu wystarczy do oceny przydatności zawodnika do swojego projektu, bo to profesjonalista co udowadniał w Mainz i zdążył też udowodnić w BVB. I nie opiera się tu tylko na tym co widzi w TV, poważne kluby mają pewnie też inne sposoby i źródła informacji.
16.07.2016 16:11
@Android
Tuchel od początku nie był przekonany do Błaszczykowskiego. Stąd wzięło się wypożyczenie do Fiorentiny, a w meczach sierpniowych jak jeszcze Kuba był w kadrze to wolał stawiać na Jonasa Hoffmana. JB nawet nie zagrał u niego żadnego sparingu! Po występie tego czy tamtego na wielkim turnieju- gdzie poziom piłki jest dużo niższy niż w futbolu klubowym, gdzie jak pisałem- panują specyficzne warunki uważam, i zawsze będę- że zdecydowanie nie warto wyciągać pochopnych wniosków. Taki przykład to James Rodriguez w Realu. Gościu strzelił 6 goli w 5 meczach i to jest powód do 80-milionowego transferu (bo sama gra w Monaco to maks 30-40 jeśli nie mniej)- więc nagle jak mu się udało strzelić te gole w większości bardzo słabym rywalom (na kiepściutkim w porównaniu do klubowego poziomie reprezentacyjnym) to ma być warty 2x więcej? Bądźmy poważni. Na Euro różni ludzie grali bardzo dobrze. Generalnie dało się zauważyć, że często zdecydowanie lepiej radzili sobie Ci, którzy łapnęli przed turniejem jakąś kontuzję, albo mało grali w sezonie (Błaszczykowski, Boateng, wielu Włochów) od tych eksploatowanych przez cały sezon (Lewandowski, Mueller, Belgowie, Hiszpanie). TT na pewno to widział i brał pod uwagę. Widział też, że w zorganizowanej grze ofensywnej- czyli "soli" piłki, moim zdaniem- Włosi i Niemcy mimo ogromnych wyrw, problemów kadrowych, czasem tez kwestionowanych decyzji selekcjonerów prezentowały się zdecydowanie najlepiej ze stawki co świadczy o słabiuteńkim poziomie nawet jak na miarę turnieju reprezentacji. O długich karierach wyjątkowo wielu słabych drużyn bez właściwości też już mi się nie chce pisać. Tym bardziej te kilka spotkań nie mogło zmienić jego oceny przydatności Kuby.
16.07.2016 14:39
@Android
Nie warto oceniać po jednym Euro. Przypomnijmy sobie jak np. Mkhitaryan zawodził przez 2 lata i wydawało się, że BVB to po prostu dla niego za wysokie progi, a niedawno się okazało, że jednak jest inaczej. A Goetze? Dopiero 24 lata. Np. Xavi w tym wieku dopiero zaczynał cokolwiek znaczyć w Barcelonie. Co do Kuby- to, że fajnie zagrał 5 spotkań na Euro w specyficznych warunkach kadry Nawałki nie znaczy, że sobie poradzi na przestrzeni całego sezonu w BVB. Zwłaszcza na intensywności i zaangażowaniu jakich od swoich podopiecznych wymaga Tuchel
16.07.2016 11:58
@Android
W Niemczech to tak jest, że jak gdzieś pojawi się jakiś sygnał to wiadomo, że bardzo dużo jest już na rzeczy. Tak było z Lewym, z Hummelsem, też z Draxlerem jak szedł do Wolfsburga. I sądzę, że tak też teraz będzie z Goetze i Schurlee. Myślę, że to wynika z tego, że wszystkie kluby Bundes są w niemieckich rękach (teraz z wyjątkiem RB Lipsk) i dlatego dziennikarze kickera czy bilda mają tak dobre kontakty i rozeznanie. Co innego w Anglii np. City szejków, Arsenal, MU, Chelsea czy Liverpool są własnościami różnych zagranicznych konsorcjów i tutaj tamtejsi dziennikarze często jedynie mogą spekulować, ze ten się spotkał z tamtym, że widziany był chyba gdzieś tam na testach i nie mają info z pierwszej ręki, stąd te ich rewelacje często okazują się głupotami. Z kolei w Hiszpanii jak wiadomo są tytuły uważane, za trzymające z FCB czy Realem i często stosują dezinformację nt. ruchów transferowych rywala.
14.07.2016 14:22
Guardiola pozamiata Premier League na wiele lat, jeszcze wspomnicie moje słowa.
14.07.2016 14:09
Goetze już prawie na pewno w BVB
14.07.2016 14:09
@Android
Oj tam Oj tam :-). Tobie za to czasoprzestrzeń wymknęła się spod kontroli bo Twój post widnieje na stronie jako napisany o 18:46 podczas gdy na wszystkich moich urządzeniach elektronicznych była dopiero 18:44!
13.07.2016 18:50
@ipiotrw
No fajne ma ciało, to fakt :-)
13.07.2016 17:25
Ale zastanówmy się, czy akurat mówienie o "następcach" tego czy tamtego w kontekście nowo budowanej ekipy BVB w ogóle ma jakikolwiek sens. TT dostał zestaw zupełnie innych od poprzedników piłkarzy i nie wiemy co ma w zanadrzu i co na przyszły sezon chce przygotować. Jak ktoś śledził jego Mainz (co sezon jeszcze bardziej wyprzedawane niż BVB) to widział, że to bardzo wszechstronny trener, moim zdaniem nawet z większym potencjałem niż Klopp. Imponuje mi to, że nie ma żadnego gadania o "kwalifikowaniu sie do pucharów" tylko jest jasno powiedziane, że celem jest vicemajster, dobry występ w LM i jak się uda to Puchar Niemiec. Przyszły sezon zapowiada się ekscytująco.
13.07.2016 13:15
Moim zdaniem właśnie powinien odejść, i nie przekonuje mnie, że "odszedłby jako przegrany". Skoro Loew w życiu go nie odpali to Kapitan powinien tę decyzje podjąć za niego, podobnie jak Podolski, który gdyby nie skończył kariery to Jogi woziłby go na kolejne wielkie turnieje do 40-stki. Zresztą samo to, że kapitan jest w kadrze tylko "dobrym duchem" bo się zwyczajnie nie łapie do 11-stki jest trochę dziwne.
12.07.2016 14:20
Skończmy już z tymi bredniami, jak to byśmy "miękko pocisnęli" Walię, będąc na miejscu Portugalczyków w półfinale. Mamy zdecydowanie mniej jakości i umiejętności technicznych od Portugalczyków i nie potrafilibyśmy na pewno Walii tak łatwo zdominować jak oni. Druga rzecz, że abstrahując już od braku Ramseya, Walijczykom wybitnie nie wyszedł ten mecz również w obronie- elemencie, w którym dotychczas wyglądali więcej niż solidnie. Z nami wcale nie musiałoby tak być.
@anonim
To o tym też pisałem. Dla mnie BS oddał swoje "piłkarskie życie" za tytuł WM w finale z Argentyną- który mimo, że nie w pełni zdrowy zagrał na niemożliwym poziomie mimo co chwila otrzymywanych razów od brutalnie grających Argentyńczyków. Cały kolejny sezon do teraz wygląda jak ochwacony koń.
@kusiczek
Jaj w ataku, heh. Bądźmy poważni. W ataku Niemiec to zabrakło przede wszystkim napastników. Ciekawa grafika:
https://pbs.twimg.com/media/Cm1wAcfWIAASqMR.jpg:large
A Polakom zabrakło po prostu jakości i kreatywności w grze ofensywnej przez znany już problem braku klasowego rozgrywającego oraz na "dobitkę" kiepską formę RL i Milika. W meczach Euro, które rozegraliśmy pod względem kultury gry przewyższaliśmy tylko i wyłącznie Irlandię Północną, więc spośród potencjalnych przyczyn odpadnięcia "jaja w ataku" były ostatnią...
10.07.2016 16:13
to było delikatne sędziowanie na korzyść gospodarzy, ale nie była to zarazem główna przyczyna porażki. Francuzi, zwłaszcza w 2 poł zaprezentowali się po prostu lepiej.
09.07.2016 17:17
Ancelotti będzie na pewno wymarzonym trenerem dla wszystkich nieprzepadających za Guardiolą. Ponieważ zarząd pewnie będzie dążył do bardziej niemieckiego Bayernu, żeby Bayern był "perłą w koronie" niemieckiej piłki i fundamentem repre- CA się temu na bank nie sprzeciwi, bo w Realu nie sprzeciwiał się jak mu kazali wystawiać CR7 i Bale ze względów marketingowych, mimo, że dłuższy czas ci zawodnicy byli w bardzo słabej formie- nie było mowy o posadzeniu ich na ławie nawet w jednym zaplutym meczu La Liga.
09.07.2016 17:16
Co do poziomu Euro- święta racja. Pamiętam Euro 2008 i mecz Polska-Austria- najsłabszy poziomem mecz tamtego turnieju. Na tym Euro takich meczów było przynajmniej połowa. Dodatkowo system tworzący nierównowagę przy drabinkach i dający możliwość kombinowania, wiele wybaczający- tak, że faworyci wyjąwszy ten jeden mecz Włochów, którzy wtedy mogli jeszcze sądzić, że są w silnej grupie- grali na mniej niż 50% swoich możliwości. I wtedy w ćwierćfinale były Rosja, Holandia, Portugalia, Włochy, Hiszpania, Niemcy, Chorwacja i Turcja. Każda z tych drużyn czymś potrafiła zaskoczyć, coś miała w zanadrzu. I nie zrozumcie mnie źle- ja lubię niespodzianki, ale jak za taką niespodzianką kryje się coś więcej. Jak Rosja i Turcja 2008, Chorwacja 98, Szwecja 94. Belgia-Włochy, Hiszpania-Włochy, Niemcy-Włochy, Niemcy-Francja. 4 mecze warte uwagi i 4 mecze godne rangi takiego turnieju. Solidna Francja, potem pokiereszowani kontuzjami Włosi i Niemcy- i długo długo nic. Dramat. No ale oszukujmy się dalej, że "nie ma słabych drużyn", powiększmy mundial do 40-stu zespołów itd.
A co do Goetze to ja już o tym pisałem, że to facet biegający po boisku jak utytułowany oldboj trzęsący medalami na tłustym brzuszku. Jego jedyną szansą jest obecnie powrót do BVB, może tam jakoś go natchnie znajome otoczenie, przyjaźń z Reusem czy Schurlee, który ponoć też tam się wybiera, chęć udowodnienia czegoś kibicom, którzy mu będą niechętni przez . Natomiast uważam, że on od początku miał złe podejście mentalne, jemu się chyba wydawało, że w Bayernie jako wystarczy sobie się pośmiać w Bayern TV, popozować do zdjęć i reszta się jakoś ułoży. Ale jeśli weźmie się tam za niego Tuchel to może wrócić na szczyt bo to piłkarz z wielkimi umiejętnościami, tylko, że raczej nigdy nie pokaże ich w Bayernie.
09.07.2016 13:54
@Koan
Nie zgadzam się, że najgorszy. Utrzymał FCB na niesamowitym pułapie i po prostu momentami zabrakło kropki nad i. Z Carlo wcale nie jest powiedziane, że będzie lepiej. Rozumiem, że uważasz, że np. Klinnsmann lepszy :D?
08.07.2016 16:02
@KoanGuardiola2
Może czas zmienić nick, bo już od tygodnia oficjalnie nieaktualny :D.
08.07.2016 15:52
Co do Bielsy: Podobno ma to związek ze zwolnieniem się stanowiska trenera rep. Argentyny. Będzie prowadzić doświadczone gwiazdy na ostatni bój w Rosji. Potem- patrząc na rep. młodzieżowe- Argentynę czeka niewesoła przyszłość.
08.07.2016 15:28
Mueller i Goetze zagrali b. kiepski turniej i nikt tego nie neguje. Ale zachwyty nad Pogbą w tym meczu jak i całym turnieju są grubo przesadzone, do straty gola- gdy obie drużyny walczyły o środek pola, przegrał z kretesem z Tonim i Ozilem bez formy. Po zdobyciu gola taktyka Francji była zupełnie inna i rola Pogby również.
Mnie też niektóre rzeczy dziwią. Np. uważam, ze jeżeli ktoś dostaje bana, jest wielokrotnym recydywistą, dla którego prowokowanie i trolling jest jedynym sensem bycia tutaj, a potem wraca pisząc podobnym ordynarnym pod podobnym nickiem nie kryjąc się absolutnie z intencjami, powinien z miejsca go dostać na dzień dobry jeśli widać ewidentnie, że to ta sama osoba. System systemem, ale tylko w taki sposób można utrzymać wymaganą higienę portalu.
08.07.2016 15:18
Jakoś ten Twój wielki Pogba nie istniał do momentu strzelenia pierwszego gola przez Francję- wyglądał gorzej niż Bastek, no ale jak MU daje za niego 120 mln to OK.
08.07.2016 15:02
Aż takich animozji bym się nie doszukiwał, że gwizdał pod Francję, bo wcześniej odpadł jego kraj z Niemcami.
@ThomasKonig
Może za to, że był ruch ręką do piłki, który sędzia uznał za intencjonalny. A w studiu ZDF nawet przyznali, że karny się tam należał. Z Koreą bym tego też nie porównywał, bo jednak hurtowego nieuznawania prawidłowych bramek dla przeciwników Korei nie było. To faktycznie była parodia, ja tych mistrzostw słuchałem tylko w radiu, a w TV oglądałem Polskę bo były chyba zakodowane przez Polsat. Włosi mieli wtedy genialny skład, a Hiszpanie wydaje mi się, mogli pokusić się nawet o tytuł dla pokolenia Morientesa, Raula, Hierro i Ivana Helguery. Strasznie żałowałem, że nie udało się Hiszpanom wygrać tych 11-stek, bardzo ciekawe co zrobiłby wtedy sędzia :D.
08.07.2016 13:00
@Skobry
Tak wiem, nie liczyłem 2006 bo wtedy oficjalnie trenerem był Klinnsmann, ale podobno już wtedy więcej do powiedzenia miał Jogi jako asystent w przygotowaniu drużyny do meczów :).
08.07.2016 12:44
Ale tak patrząc już zupełnie na spokojnie trzeba stwierdzić, że zagranie ręką tam było, a kontrowersje tak jak pisze @Ritzzelli to może brak gwizdka w drugą stronę w niektórych sytuacjach, ale takie są prawa gospodarza turnieju- żeby go wyeliminować trzeba go znokautować jak Brazoli w 2014-tym. Przypomnijcie sobie jak np. w meczu otwarcia EM 2012 gwizdano pod Polaków.
Fakty są takie, że ten pokiereszowany, zewsząd krytykowany przez różnych "ekspertów" niemiecki skład mimo wolnego Bastka, pierwszy raz grającego na tej pozycji w repre Cana oraz średniej formy Mesuta do przerwy nakrywał w środku pola czapką tego wielkiego Pogbę do spółki z Matuidim, Sissoko i Payetem. Oczywiście teraz- portale i wszyscy inni będą mówić jak to Pogba dał genialną asystę przy golu na 2:0, wspominać o dobrej grze Matuidiego w 2 poł. OK. Zaraz MU wyasygnuje 120 mln na Pogbę, jakiś Real czy inne City rzuci 80-90 mln za Payeta, a PSG może zechce sprowadzić Antoina w miejsce Ibry. Niech będzie. Jednak Francuzi wygrali i takie są fakty. Trzeba im za to pogratulować.
Moim zdaniem Loew powinien w przerwie z ławki wprowadzić Podolskiego. To jedyny napastnikopodobny zawodnik jakiego miał dostępnego w kadrze oprócz wypompowanego Tomka, no i tych paręnaście bramek w Turcji przynajmniej strzelił w tym zwycięską w finale krajowego pucharu... Goetze na placu to jak strzał w stopę. Mecz z Polską we Frankfurcie oraz towarzyski z Włochami to jedyne dobre występy tego gościa w kadrze w cyklu pomundialowym. Problem w tym, że Loew obecnie wyraźnie przywiązał się do niektórych nazwisk. W Niemczech są nieprzebrane rzeki talentu, repry u-19, u-17, u-21 regularnie wygrywają swoje turnieje bądź dochodzą minimum do półfinałów, repre olimpijska jedzie do Rio i też będzie tam jednym z faworytów przynajmniej do medalu- więc nie może się tu tłumaczyć jak Conte, że nie miał kogo powołać. Kiedyś potrafił odpalić Ballacka, mimo, że ten miał duże wpływy i jątrzył po odejściu mając jakichś tam zwolenników, umiał mimo jego kontuzji przygotować zupełnie nową repre AD 2010 z nowymi liderami, ze świetnie wprowadzoną młodzieżą. Teraz zabrakło tych odważnych męskich decyzji. Co tej kadrze wg Loewa, miał dawać Podolski, Bastian? Czemu nie pojechał Kramer, który już jakieś doświadczenie w repre ma, zamiast tego jedzie Weigl i Sane, którzy nie grają ani minuty w ważnych meczach ( nie liczę tych parunastu Leroya z Francją). Czemu nie pojechali Bellarabi i Brandt, którzy w mojej opinii- w ostatnich kolejkach Bundes wyglądali znacznie bardziej efektownie niż Marco Reus którego kontuzję tak opłakiwano? A na pewno obaj wyglądali lepiej niż Draxler czy Schurlee. Czemu nie pojechał Mathias Ginter, który początek sezonu w BVB na prawej obronie zagrał na wyższym poziomie niż Kimmich kiedykolwiek w kadrze czy Bayernie? Tak czy owak nie ma co rozdzierać szat- 5 półfinał z rzędu wielkiego turnieju to wielkie osiągnięcie, którym nawet święcąca rok rocznie sukcesy w futbolu klubowym Hiszpania nie może się poszczycić.
08.07.2016 12:23
Dokładnie to jest innego typu piłkarz, którego nie da się zmierzyć takimi wartościami. Ale Euro w jego wykonaniu jest nie do obrony, podobnie jak zresztą Lewandowskiego. WYpompowali się totalnie.
08.07.2016 00:58
Aha. I ci mówiący o tym, że "liczy się tylko wynik". Nie chciałbym być złym prorokiem, ale obawiam się, że zaraz się przekonamy w el. MŚ co znaczy brak wypracowanej kultury gry w ofensywie na przykładzie naszej repre występującej w roli faworyta.
08.07.2016 00:47
Fakt gwiazdy Bayernu nie błyszczały na tym ME poza Neuerem. Zauważcie, że w sumie Boateng zaliczył odpoczynek w najbardziej "gorącym" dla FCB momencie- więc jest on niejako wyjątkiem a ci- którzy stanowili o sile ofensywnej Bayernu- czyli Lewy (tak- on też) i Mueller zgaśli w kwietniu- i w ogólnym rozrachunku na turnieju spisali się katastrofalnie. Nie zmienia tego ani gol Lewandowskiego z #POR, ani gadania o "waleczności" jednego czy drugiego, bo za takie rzeczy to można chwalić Macieja Korzyma a nie gwiazdy Bayernu z całym szacunkiem.
08.07.2016 00:37
@anonim
No o to mi chodzi, że to dla mnie czy Ciebie jest jakiś tam mistrz- bo rozgrywki się kończą i ktoś być nim musi, będzie radość, feta itd itp. Ale Mistrzowie z dużej litery to dla mnie Niemcy 2014, Hiszpania 2008-2012, także Włosi 2006. Francja Jacqueta/Lemmerre'a?- NIE- pomimo "ery" i nikt mi się tu nie będzie zasłaniał Zidanem.
08.07.2016 00:28
Żebraczy futbol Atletico, Francmanów i Portugalców to dno. Nikt poważny takim mistrzostwem nie powinien się podniecać. Tu nie chodzi nawet jakieś kontrowersje przy golach tylko o żałosny, tchórzliwy styl gry. Ja te mistrzostwa wymazuję z pamięci jak grecką tragedię 2004.
08.07.2016 00:14
@FCBx2
No niby piszesz- ale bez zrozumienia. Can to klasowy zawodnik, w tym sezonie grał rewelacyjnie w Liverpoolu ale jest niezgrany z drużyną- nigdy nie grał w środku pola u Niemców, czasem Loew rzucał go na bok obrony ze średnim skutkiem. Mustafi też zbierał świetne recenzje w Hiszpanii. Taka Hiszpania np. też ma multum świetnych zawodników, ale to nie znaczy, że jak ktoś pierwszego wyboru del Bosque wypadł to można go łatwo zastąpić, to tak nie działa. I podobnie działa to u Niemców i każdej innej repre. O ile gorzej wygląda ofensywa Francji z Gignaciem na boisku zamiast Olivera. A niby zawodnik bardziej zaawansowany technicznie i z innymi zaletami.
07.07.2016 23:56
Tak to już czasem bywa i trzeba się z tym pogodzić
07.07.2016 23:42
@FCBx2
Fart mieli przede wszystkim Włosi, że Boateng który grał genialny mecz zagrał w polu karnym w siatkówce. Niemcy mieli plan na ten mecz i on działał, Włosi zostali zdominowani i udało się strzelić gola, chwilę potem powinno być 2:0 i byłoby po meczu gdyby nie cudowna interwencja Buffona. Dziś ten pokiereszowany już przed EM skład doznał 2 kolejnych ciosów, a potem jeszcze wysypał się Jerome. Tego nie wytrzymałaby żadna drużyna nawet najwięksi mistrzowie. I tak- biorąc pod uwagę kulturę gry Niemcy i Włochy grały na tym turnieju zdecydowanie najlepiej.
07.07.2016 23:31
I tak biorąc pod uwagę kluczowe absencje nie było tak źle. Na pewno się nie skompromitowali.
07.07.2016 23:22
@FCBx2
Uwielbiam takie generalizowanie po jednym meczu. Ci ciency Niemcy wcześniej zdominowali Włochów, którzy rozpykali Hiszpanię. W ogóle cały świat się kompromituje tylko Polska gra genialnie.
07.07.2016 23:13
Na Livescore, typują ustawienie z 4 obrońcami z Benkiem i Boa w środku, Jozuem i Jonaszem po bokach. Ale ja raczej wątpię, czy to się do końca sprawdzi. U Francuzów miałby znowu zagrać na środku obrony Umtiti, który się dobrze spisał z Islandią.
07.07.2016 15:08
Proszę bardzo
07.07.2016 00:10
@Android
http://sportowefakty.wp.pl/euro-2016/613798/euro-2016-niemcy-francja-joachim-loew-bastian-schweinsteiger-zagra-od-poczatku
07.07.2016 00:07
Hmm Loew ogłosił, że BS zagra z Francją od pierwszej minuty.
07.07.2016 00:02
Niemcy poranione, Francja niesprawdzona w boju. Nie rozpędzałbym się tak z tym "brakiem startu" #POR do ww ekip.
06.07.2016 23:58
@Android
Dlatego ja niczego nie deprecjonuje. Thomas z tego co czytam też niczego #POR nie odbiera. Ty zaś piszesz o tym, że liczy się wynik końcowy, a wcześniej zarzucasz Portugalii fart. Nic nie jest powiedziane, że Polska grałaby w finale. My mamy duże problemy ze zdominowaniem nawet osłabionego rywala.
06.07.2016 23:40
Historycznie z obiema drużynami Portugalii szło kiepsko, ale w tym cyklu reprezentacyjnej padały nie takie "klątwy". A tu zgadzam się z Thomasem, podniecając się tak Polakami, nie mamy prawa deprecjonować sukcesu Portugalii i gadać, że jadą na farcie. My np.- patrząc obiektywnie i bez eurogłupawki z tyłu głowy- jeśli idzie o kulturę gry przewyższaliśmy wyłącznie Irlandię Płn.- od Niemiec, Szwajcarii, Portugalii i Ukrainy byliśmy pod tym względem dużo gorsi.
06.07.2016 23:31
No wygląda na starszego
05.07.2016 16:19
Podobno np. w reprezentacji RPA u13 gra kilku 20-latków.
05.07.2016 16:09
@superbayern
Nie do końca. Testy określają tylko czy zawodnik spełnia pewne normy czy nie. 24-latek może być sprawniejszy i żywotniejszy od 18-latka, bo to mniej więcej widełki optimum sprawności fizycznej mężczyzny- albo i mniej więcej równie sprawny co 18-latek. Żadnymi prostymi testami i obserwacjami nie da się tego wykryć, człowiek to nie drzewo :D.
05.07.2016 15:57
Czasem młodziakowi "podkręca" się wiek, żeby można go skaperować do wielkiego klubu, ale czasem jest zupełnie odwrotnie. Taki fałszywy 18-latek siłą rzeczy wyróżnia się na tle "rówieśników" w młodzieżówce i tym samym zwiększa swoje szanse na dobry transfer. Teraz tak naprawdę będzie bardzo trudno to udowodnić, ale jeśli okaże się, że RS w najlepszym wieku dla piłkarza (czyli 27-28 lat jeśli data którą podaje jest prawdziwa, osiągnie ten wiek za 10 lat) będzie optymalnie wydolny to ok, ale jeśli nagle jego forma spadnie to sprawa na pewno wróci.
05.07.2016 15:41
@Rufus
Sam zawodnik pewnie pochodzi z Angoli, a w Afryce działy się nie takie rzeczy z aktami urodzenia zawodników czy to w jedną czy drugą stronę. Podobno Olisadebe też miał znacznie więcej na karku niż podawał i to by po części tłumaczyło jego nagły zjazd formy.
05.07.2016 15:34
Fakty są takie, że tzw. "legendą" "wiernym barwom" ma się szanse zostać tylko wtedy jak 1)jest się dobrym wychowankiem mocnego finansowo i sportowo klubu 2)jest się przeciętnym wychowankiem średniaka
05.07.2016 12:53
@Thomas
Gratuluję.
A poza tym to uważam, że jednak niespodzianki są przereklamowane.
04.07.2016 21:40
Naprawdę zachwyty nad Francją są moim zdaniem zupełnie nieuzasadnione. Przypomnijmy- do tej pory odpalili reprezentacje, które dotychczas albo nie brały udziału w wielkich turniejach, albo stanowiły tam jedynie tło będąc chłopcem do bicia. Wiem, że to co osiągnęła np. Islandia zasługuje na szacunek i będą tam śpiewać o tym euro pieśni jeszcze przez wiele lat, ale uważam, że- w sensie czysto piłkarskim np. Ukraina, Słowacja czy Polska są drużynami zdecydowanie lepszymi. Jedynym atutem i autentyczną przewagą Francuzów przed półfinałem jest bardziej komfortowa sytuacja kadrowa oraz brak zmęczenia dzięki lajtowemu ćwierćfinałowi.
04.07.2016 21:34
Bukmacherzy minimalnie wyżej wyceniają szanse Francuzów średnio 3.0:2.8
04.07.2016 17:42
Nie wiem, ale akurat przed tym meczem mam dobre przeczucie mimo tego, że Niemcy są "ranni" przez te wszystkie absencje i kontuzje. Francja sobie defilowała do tej pory przez to ME i teraz niezależnie od osłabień Niemców zderzy się z poważnym rywalem po raz pierwszy w meczu o stawkę... od ostatniego przegranego ćwierćfinału z Niemcami 2 lata temu ;). Tak czy owak Francja jest niesprawdzona w boju i zachwyty nad nią zdecydowanie przesadzone, takie mam odczucia.
04.07.2016 15:57
Bastian podobno też z urazem. Szansa dla Weigla (chyba). Ogólnie przy tej drabince to trochę wygląda jakby Francja miała zapewniony udział w final four i dziś zagrała ostatni mecz okresu przygotowawczego :D. No jak Niemcy to jednak wygrają i ktoś będzie bredził jeszcze o fuksie to ostrzegam, że daje w łeb :D.
04.07.2016 00:26
Gdzie jest daro?
03.07.2016 18:20
@ThomasKonig
Statystycznie jasne, ale Włochów to chyba i tak wczoraj nie pocieszyło :D.
03.07.2016 16:43
@DonJupp
Akurat uważam, że wystawianie Hoewedesa nie było takim złym pomysłem. Zredukowało zagrożenie włoskie ze skrzydeł niemal do minimum, kosztem średniej gry Benka w ofensywie.
03.07.2016 16:40
Loew powinien się leczyć
02.07.2016 20:02
Loew podobno zaś wydziwia ze składem
02.07.2016 20:00
@Don
Głupio będą wyglądać Twoje wpisy po kolejnej prawdopodobnej wtopencji. Czuję jakąś dziwną atmosferę...
02.07.2016 19:42
Wielki meczyk się szykuje. Kibicuje Niemcom ale coś w nich nie wierzę, jakieś takie zbyt miałkie to wszystko.
02.07.2016 19:40
@JazGod
A to akurat prawda. Wyjątkowo się zgadzam. Czado o tym fajnie napisał. Trójka najlepszych to chwilowe wahnięcie historii i nie może być żadnym odnośnikiem.
http://czado.blox.pl/2016/07/Juz-odlatujemy-Jak-ja-nie-lubie-takich-odlotow.html#ListaKomentarzy
02.07.2016 13:40
Kiedyś pisałem, że to kwestia czasu kiedy za takie serwisy się wezmą. To jest raczej kwestia tego, że chcą mieć pełną kontrolę nad tym co się dzieje z marką. Prędzej czy później dotknie to inne nieoficjalne fanowskie strony.
29.06.2016 23:28
Thomas możesz mieć rację co do przydatności Oezila, ale forma BS z turnieju WM 2014 nie musi mieć żadnego przełożenia na Euro 2016, a z kolei Weigl jest niezgrany z resztą drużyny. Tym bardziej, że on chyba tak jakby piłkarsko umarł w tym finale od ciosów Argentyńczyków i nie ma już teraz siły do takiej walki.
28.06.2016 13:17
Byle tylko Loew nie wystawiał Kroosa na skrzydle jak w 2012 :D
28.06.2016 11:08
Ale właśnie u Oezila jest jakaś taka dziwna miękkość już od WM 2014- i tam często Niemcy wygrywali bardziej pomimo niego niż dzięki niemu. Było to też zresztą widać przy karnym. Toni potrafi czasem zagrać z zębem z tym, że właśnie też nie zawsze.
28.06.2016 00:16
Ciekawe czy znów włoska klątwa zadziała. Oezil jest w słabej formie i Włosi mogą zdominować środek pola. Boki obrony też nie wyglądają za ciekawie, a Włosi są genialni z kontr. Głupkowaci bukmacherzy stawiają zdecydowanie na Niemcy. Ja im też kibicuje ale czarno to widzę.
A Polska niby ma szanse z Portugalią ale chyba zbyt podpalamy się przed tym meczem deprecjonując klasę rywala.
27.06.2016 23:50
@ryko
Ale o Linekerze to nie warto wspominać bo Angole zawsze mieli 1000x większe kompleksy na punkcie Niemców nawet od Polaków. A nielubieni byli w tedy z tego co kojarzę za brutalne zagranie bramkarza w meczu z Francją i "ustawkę" z Austriakami która wyeliminowała w fazie grupowej Algierię, a nie za styl. Zobaczcie sobie w wolnej chwili skrót z BBC z finału WM 90' jak z bólem dupy jechali po Niemcach, że grają prymitywny futbol i jest to najsłabszy mistrz w historii.
27.06.2016 20:57
Admin płacił mi za dogryzanie JazGodowi. Tak było. Polecił mi zorganizowanie siatki userów mających za zadanie go tępić.
27.06.2016 20:45
@Rizzelli
I to dodajmy- spotkań które w tym samym czasie i tak transmituje otwarty polsat, który ma każdy, który odbiera TV z DVB-T lub TVsat whatever. Więc zysk dla społeczeństwa ŻADEN!
27.06.2016 20:41
Ale januszowy biznes zębacza to swoją drogą, nie żebym go bronił.
27.06.2016 20:12
Kurski zmarnował publiczne pieniądze kupując mecze i tak dublowane przez otwarty polsat, więc o czym my mówimy. I zarobił na reklamach zdecydowanie więcej niż TVP mimo niższej oglądalności.
27.06.2016 20:07
Bardzo ciężki mecz czeka Niemców w ćwierćfinale, no i ta włoska klątwa, ale... nothing ever lasts forever :). Hiszpanie przed 2008 rokiem nie wygrali na wielkich imprezach ani z Francją, ani z Niemcami ani nawet z Angolami a potem się wszystko odmieniło. Będę trzymał kciuki za Niemcy oczywiście ale będzie meega ciężko (u buków może postawię na Italię, aby w razie czego mieć zapewnione odszkodowanie hehehe :DD).
27.06.2016 20:03
Copa America organizowane przez Amerykanów odniosło olbrzymi sukces finansowy pod każdym względem. Frekwencja, oglądalność, przychody itd. Do tego stopnia, że USA starają się załatwić sobie "stały bilet" do organizacji tych rozgrywek i wiele wskazuje na to, że im się to uda. Dla relatywnie biednych konfederacji CONCACAF i CONMEMBOL to też okazja do skoku na kasę.
27.06.2016 15:53
@Skobry
Zgadzam się, że to niestety tylko teoria, ale właśnie teoretycznie tak powinno być- i mnie nie chodziło o to wcale, że tak jest zawsze, ale po prostu mnie mierzi jak słyszę idiotów mówiących, że tego i tamtego się nie gwiżdże wtedy i wtedy, tu lub tam, w takim czy innym meczu o różne stawki. Słowacy nie mieliby prawa protestować wczoraj gdyby dostali jeszcze co najmniej jednego takiego karnego po niemal identycznym zachowaniu Skrtela w drugiej połowie. Sędzia musi być pewien swojej decyzji- co przy jednoczesnym fatalnym braku dostępu do powtórki wideo sprawia, że niektóre rzeczy mogą mu po prostu umknąć i rodzi niezliczone teorie, piłkarskie prawdy i legendy miejskie dla głupków.
Co do BVB, to jak Tuchel z tym zrobi wynik to znaczy, że już jest wielkim trenerem.
Pozdrawiam!
27.06.2016 12:17
Hmm, Mikhitaryan podobno jedną nogą już w MU, oficjalka lada dzień. Moim zdaniem to oznacza na 99% przejście Goetze do BVB tego lata.
27.06.2016 11:49
Myślę, że on się jeszcze z reflektuje i na turniej do Rosji pojedzie, natomiast nie będzie grał już w żadnych kwali. Żaden selekcjoner się mu nie sprzeciwi raczej.
@Ritzitelli
Karny w meczu Polska-Austria na Euro 2008 był wtedy oczywisty. Nikt o IQ powyżej 30-tu tego nie kwestionuje. Co ciekawe podobno nasz sztab dostał od UEFA płyty z nowymi wytycznymi sędziowskimi- w tym nt. traktowania podobnych zachowań w polu karnym, tyle że u nas nikt nie zadał sobie trudu, żeby to obejrzeć i stąd potem się wzięło gardłowanie niedouczonych dziennikarzy i tępych kiboli nawołujących do agresji wobec sędziego Webba. Inna sprawa, że niektórzy niestety nigdy się nie nauczą, że nie ma czegoś takiego, że "takich karnych się nie gwiżdże", albo "nie gwiżdże się w 90-tej minucie". Przekroczenie przepisów jest odgwizdywane w każdym sektorze boiska w 1 czy 90-tej minucie i w 16-stce skutkuje jedenastką. Tyle w temacie.
27.06.2016 11:34
Dokładnie skończmy z tymi stereotypami o "hiszpańskich aktorach" wczoraj piękny pokaz symulowania dali "twardziele" z Irlandii, uber-twardziel Drogba też ma na sumieniu nie takie rzeczy.
27.06.2016 10:03
@DonJupp
Sprawdź sobie drabinkę. Portugalia gra bardzo przeciętnie- 3 poziomy niżej niż ostatnie Euro- Polska nie jest bez szans, Polaków chyba nie miałeś na myśli. A w ćwierćfinale czeka Walia. Żyć nie umierać!
27.06.2016 00:07
Niektórzy już wiedzą co będzie z Włochami, a tymczasem Włochów od jutra na turnieju już może nie być. Podobnie było z malkontentami od naszej repre, że nie ma się czym podniecać ze Szwajcarią, bo Chorwacja w 1/4 nas rozjedzie :).
Ale faktem jest, że na ten moment Słowacy to żaden sprawdzian i nie chodzi nawet o dziury w obronie ale po prostu o pełne gacie w meczu z faworytem. Podobnie było z przeciętnymi Angolami, tylko, że wtedy jakimś cudem przetrwali bez straty gola.
26.06.2016 18:53
@Marian99
No dziś się właśnie okaże ile to było tak naprawdę procent, bo ja mam wątpliwości :).
26.06.2016 17:36
Wicemajstra Europy w 2008 roku sobie zdobył i grał na tym turnieju całkiem nieźle :).
26.06.2016 17:25
@Marian
Co prawda to prawda, ja liczę na jakiś dobry mecz Niemców. Jak mają grać słabo to niech lepiej odpadną i nie kompromitują się później z Hiszpanią/Włochami.
26.06.2016 17:24
Ciekawe czy Kimmich znowu zasadzi jakiegoś babola? Jakoś nie mam do niego zaufania.
26.06.2016 17:16
Bez tych "dziennikarskich gnid" piłkarze nie zarabialiby nawet 5% tego co zarabiają.
24.06.2016 16:44
Ale to na ten tłusty bęben idealnie przyjął piłkę w finale WM :). Neymar raczej wolałby oddać wszystkie te laury z Barcą byleby nie musieć oglądać z ławki 1:7 w półfinale.
24.06.2016 14:20
Kiedyś Barca brała Chyhryńskiego, Gudjonsena a nawet Hleba, więc Pazdan na ich tle nie wygląda aż tak źle :D.
23.06.2016 18:27
Tak. Zdecydowanie Wilimowski, biorąc pod uwagę proporcje był w ówczesnej światowej piłce tym, kim dzisiaj są Messi i Ronaldo. Lewandowski to rewelacyjny napastnik, ale w tej skali półka, dwie niżej. Warto wspomnieć, że wtedy nie było żadnych europejskich pucharów i o zawodnikach w kontekście międzynarodowym można było usłyszeć najczęściej przy okazji meczów reprezentacji, albo też towarzyskich spotkań pomiędzy klubami, które miały wtedy znacznie większy prestiż i były dużymi wydarzeniami.
@Marian99
Błagam przestańmy już z tą Belgią, nie widzicie jaki tam bałagan w środku pola? Tu nie chodzi o żadną skuteczność!
23.06.2016 01:12
@Skobry
A widziałeś grę defensywną Portugalii? A i w 1/8 finału zagrają z drużyną, która w fazie grupowej wyglądała najlepiej.
22.06.2016 23:14
Najgorsze jest to, że cieniutka Belgia najpewniej awansuje do półfinału i po Euro znowu będą legendy o czarnych qniach.
22.06.2016 22:57
Po prostu wychodzi na to, że grupa z której awansowali Austriacy była cieniutka. Rosja, a pewnie dziś i Szwecja też z hukiem wylatują po 1 rundzie.
22.06.2016 20:17
Portugalia jest słabsza od Chorwacji moim zdaniem, jak fani czegoś nie odwalą to Hrvatska powinna spokojnie awansować.
22.06.2016 20:05
Wikipedia podaje Niemcy-Słowacja i Chorwacja-Portugalia. Mi wychodziło, że Niemcy jednak z Portugalią.
22.06.2016 19:57
Z Odergaardem to było wiadome od początku, że to dmuchana lala w stylu Januzaja.
22.06.2016 16:43