Brawo za rekord, ale "Bawarczycy" powinni się cieszyć, że gracze Werderu nie są bardziej "ogarnięci", bo mogło się skończyć remisem.
17.10.2015 17:25
Powinien Thiago zejść, jak najszybciej...
17.10.2015 16:57
Niklas Dorsch jedynie.
17.10.2015 16:35
Dziś w Chile rozpoczynają się Mistrzostwa Świata do lat 17. Niemcy są w grupie C z Meksykiem, Argentyną i Australią :)
17.10.2015 16:33
Bez cudzysłowu przy słowie nieliczne w moim poprzednim komentarzu :)
17.10.2015 16:29
@Android - W pełni się zgadzam. Ogólnie to Thiago ma "nieliczne" przebłyski w Bayernie, a tak rzadko wyrasta ponad przeciętność.
17.10.2015 16:26
Thomas!!!!!!!
17.10.2015 15:56
Opuściłeś, chłopie, Niemcy, bo masz słabą psychikę. Co to za tłumaczenie, że skoro Bayern jest za silny, to trzeba odejść? Gdyby wszyscy tak myśleli, nikt nie grałby w Bundeslidze... We Włoszech niedługo Fiorentina, Napoli, Roma i przede wszystkim Juventus pokażą Interowi miejsce w szeregu i Perisić będzie musiał uciekać do nowego klubu.
17.10.2015 14:25
@meisterspieler - Przy pierwszym Mundialu w historii nie było korupcji :)
17.10.2015 14:19
Nie ma co się spieszyć z jego wprowadzaniem, niech zagra, gdy będzie w pełni gotowy. Oby Arjen nie doznał już w tym sezonie kontuzji.
17.10.2015 14:17
Już Francuzi kupili możliwość organizowania Mundialu w 1998 roku - w głosowaniu zwyciężyło Maroko, tak jak podczas wyboru gospodarza w 2010 roku... Podobnie jest w Europie: bardzo dziwne, że kilka razy z rzędu odpadały kandydatury Węgier (samodzielnie, z Chorwacją, z Austrią), Chorwacji (z Bośnią, drugi raz z Węgrami), Turcji (samodzielnie i z Grecją).
17.10.2015 12:38
Guardioli też przydałoby się trochę zupy... ;)
17.10.2015 12:05
Dziś walka o kolejne zwycięstwo i odskoczenie Borussii na siedem punktów! Mia San Mia! :)
17.10.2015 11:48
Przecież Pellegriniego nie będzie w lipcu w Manchesterze... :)
17.10.2015 00:46
W Barcelonie za czasów Guardioli też było wiele kontuzji... Może to wina jego metod treningowych? A może nie...
16.10.2015 21:28
Monaco prowadzi z Lyonem :) Paderborn zaś pod wodzą Effenberga wygrał dwoma golami z Brunszwikiem.
16.10.2015 21:09
Vidal coraz częściej będzie wracał z kadry z urazami...
16.10.2015 20:45
Arturro2014 - Moim zdaniem jakość Anglików jest nieco większa niż przeciętna, ale mniejsza niż dobra... :) To prawda, że od tylu lat nic nie wygrali i tym razem też będzie im trudno coś ugrać. Skoro mając parę lat temu do dyspozycji Gerrarda, Terrego, Lamparda, Bridge'a, Ledleya Kinga, itp., nie zdobyli żadnego medalu, to nie dziwi, że niewielu widzi w nich potencjalnych zwycięzców. Może za cztery lata, gdy półfinały i finały odbędą się w Londynie, znajdą się w najlepszej czwórce turniejowej.
A Nolito to "gorący" towar, Barcelona go chciała latem, teraz chcą go Valencia i Sevilla, choć on sam powiedział, że w Celcie czuje się naprawdę dobrze, że tam mu zaufali i na razie nie chce się nigdzie ruszać. Jednak, gdy będzie dalej imponował i pojedzie na Euro, co jest możliwe - jego cena wzrośnie, a w Vigo będą zacierać ręce.
16.10.2015 19:18
Zobaczymy, jak Alonso będzie się prezentował wiosną... ;p
16.10.2015 18:18
Dobrze, że już jesteś w domu!! Odpoczywaj sobie :)
16.10.2015 18:16
Z jednej strony Bayern pielęgnuje tradycje, z drugiej potrafi się rozwijać, a nie stać w miejscu, czego przykładem będzie nowoczesny kompleks treningowy. Brawo.
16.10.2015 17:55
Może w listopadzie będzie gotowy na to, by rozegrać parę spotkań, choćby z ławki.
16.10.2015 17:53
Jutro tylko trzy punkty!!!
16.10.2015 17:49
Przyłączam się do „zabawy” (być może za późno) i zaprezentuję możliwości Anglików:
BR – Joe Hart (Manchester City), Fraser Forster (Southampton), Jack Butland (Stoke), Ben Foster (WBA), Robert Green (QPR), Tom Heaton (Burnley), Alex MCCarthy (Crystal Palace), John ruddy (Norwich)
LO – Kieran Gibbs (Arsenal), Ryan Bertrand (Southampton), Danny Rose (Tottenham), Leighton Baines (Everton), Luke Shaw (Manchester United)
ŚO – Phil Jones (Manchester United), Chris Smalling (Manchester United), Calum Chambers (Arsenal), Gary Cahill (Chelsea), John Stones (Everton), Phil Jagielka (Everton), Eric Dier (Tottenham), Steven Caulker (Southampton), Joe Gomez (Liverpool), Ryan Shawcross (Stoke), Jamaal Lescelles (Newcastle)
PO – Martin Kelly (Crystal Palace), Carl Jenkinson (West Ham), Kyle Walker (Tottenham), Nathaniel Clyne (Liverpool), Jon Flanagan (Liverpool), Kyle Naughton (Swansea), Andre Wisdom (Norwich), Glen Johnson (Stoke)
LP – Raheem Sterling (Manchester City), Ashley Young (Manchester United), Jay Rodriguez (Southampton), Scott Sinclair (Aston Villa), Stewart Downing (Middlesbrough)
ŚP – Jack Wilshere (Arsenal), Fabian Delph (Manchester City), James Milner (Liverpool), Jordan Henderson (Liverpool), Ryan Mason (Tottenham), Dele Alli (Tottenham), James Ward-Prowse (Southampton), Jonjo Shelvey (Swansea), Tom Cleverley (Everton), Jack Rodwell (Sunderland), Michael Carrick (Manchester United), Jack Colback (Newcastle)
PP – Alex Oxlade-Chamberlain (Arsenal), Theo Walcott (Arsenal), Patrick Roberts (Manchester City), Aaron Lennon (Everton), Andros Townsend (Tottenham), Nathan Redmond (Norwich)
OP – Ross Barkley (Everton), Adam Lallana (Liverpool)
AT – Danny Welbeck (Arsenal), Wayne Rooney (Manchester United), Harry Kane (Tottenham), Andy Carroll (West Ham), Daniel Sturridge (Liverpool), Danny Ings (Liverpool), Saido Berahino (WBA), Jamie Vardy (Leicester), Charlie Austin (QPR)
Moja ocena poszczególnych formacji:
BR – 2/6
LO – 5/6
ŚO – 4/6
PO – 3/6
LP – 3/6
ŚP – 3/6
PP – 5/6
OP – 2/6
AT – 4/6
Łącznie: 31/54
A taki skład wybrałbym na turniej (23 zawodników):
Zobaczymy, czy faworyci "udźwigną" presję i naprawdę okażą się mocni na tyle mocni, by dojść do półfinałów, na pewno nie wszyscy. Poza tym z czterech grup wyjdą po trzy zespoły, a to tylko może pomóc "słabszym" , bo wyjście Grecji w 2004 roku z grupy było sensacją (tak Hiszpania odpadła wtedy, zapomniałem o tym, JazGod), teraz awans powiedzmy Irlandii Północnej już nikogo nie zdziwi. Być najlepszym z szesnastu, a nie spośród dwudziestu czterech (niemal połowy kontynentu), to wielka różnica, bo w tym pierwszym przypadku są tylko najlepsi, nie ma żadnego przypadku, w tym drugim zaś kilka ekip znalazło się właśnie dzięki przypadkowi i poszerzonej formule. W przeciwnym razie wiele oglądałoby turniej w telewizji.
16.10.2015 15:11
@JazGod - Już pisałeś o tym wzajemnym "wyrzynaniu". Szanuję Twoją opinię, ale w ogóle się z nią nie zgadzam. Teraz też mogą być grupy wyrównane lub "śmierci", na przykład - Niemcy, Włochy, Czechy, Turcja / Hiszpania, Chorwacja, Szwecja, Dania. Współcześnie w futbolu wiele drużyn się polepszyło, poziom wyrównuje się - w 2004 roku tego jeszcze nie było. Grecja wygrała z faworyzowaną Portugalią, gospodarzem, później zremisowali z Hiszpanią (ta w pierwszym meczu ledwo pokonała słabą wtedy Rosję), no i z Rosją Grecy przegrali. Z pozostałych grup nie wyszły z tych mocnych tylko Włosi i Niemcy. O końcowym wyniku Greków, mimo że do tej pory on mnie nie cieszy, nie decydował głównie przypadek i postawa innych zespołów, bo jeżeli ktoś tak sądzi, to deprecjonuje wspaniałą robotę, jaką wykonali Otto Rehhagel i jego piłkarze - którzy w przeciwieństwie do innych nie stanowili zlepka indywidualności, a byli zespołem, z charakterem i ambitnie walczącą. Od tego czasu Grecy byli na każdym turnieju. Obecnie jest bardziej możliwe, że ktoś "słabszy" wygra Euro, bo wiele takich ekip awansowało. Wcale Hiszpania nie musi zajść daleko i wygrać grupę z samymi "przeciętniakami", wystarczy popatrzyć, jaką mieli łatwą - ich zdaniem i wielu "ekspertów" - grupę na Mundialu, to samo było z Włochami, Anglikami, Portugalczykami i Rosjanami.
16.10.2015 13:14
Nic dodać, nic ująć. Mia San Mia! :)
16.10.2015 11:39
Bayern to klasa sama w sobie, a Ferguson jeden z najlepszych menedżerów w historii (choć Manchesteru United nigdy nie cierpiałem i to się nie zmieni).
16.10.2015 11:32
Wszystko ładnie, również uważam Francję za mocną ekipę, jednak "papierowe" składy nie grają, to nie gra komputerowa. Niektórzy zawodnicy nie będą mieli formy, inni mogą być kontuzjowani, jeszcze inni skłóceni lub niezadowoleni, różnie to bywa. Na "papierze" niejeden zespół prezentuje się bardzo dobrze, ale boisko wszystko weryfikuje. Grecja z anonimowymi dla większości fanów piłki (prócz tych z Grecji) potrafiła wygrać Euro, co pokazuje, że wszystko jest możliwe.
16.10.2015 11:30
@Luka - Nie wiem, czy za tego trenera i z taką generacją Anglików stać na finał, choć w końcu po tylu latach "posuchy" może wreszcie zdobędą medal. Na pewno będą groźni, tak samo jak Włosi i Portugalczycy, a Francja to gospodarz, więc będą podwójnie zmotywowani (oby nie potrójnie z sędziami...).
15.10.2015 22:44
Wiem, że to Twoja opinia (choć była w przekręconą formą mojej...), i masz rację, że nie powinienem tak pisać, bo dyskusja właśnie o tym była, więc przepraszam :)
15.10.2015 22:40
Cud, że niektórzy młodzi w ogóle wiedzą, kim był Pele... Bo tak zaczytani są w kolorowe gazetki, pełne opinii "ekspertów", którzy bezmyślnie szczekają, jacy to Lessi, Geymar i Krystyna są fenomenalni, że nie idzie spamiętać... :p
15.10.2015 21:57
A mi nie szkoda Serbów, ani też jakoś nie specjalnie cieszę się z awansu Albanii, która też grała ambitnie i dobrze. Może i wygrywali na styk, ale liczą się fakty - mają dwa punkty więcej od trzeciej Danii, mimo że z nią nie wygrali (Rumunia nie wygrała z Węgrami, a Walia z Bośnią, a mimo to awansowali i Rumuni i Walijczycy). A że jakoś stylowo nie błyszczeli i wydawało się, że się męczą (choć jestem ciekaw, ile spotkań Albanii i Serbii widziałeś w tych eliminacjach), co jest Twoją interpretacją, jak również to, że wygrali "niesportowo" (Serbia nie zadbała o bezpieczeństwo piłkarzy, sędziów, obserwatorów, więc powinna się cieszyć, że nie dostała surowszych kar) - to nie znaczy, że im się awans nie należał. Oglądałem przed chwilą skrót meczu z Armenią - która w tych eliminacjach zdobyła tylko dwa punkty i nigdy potęgą nie była - i nic dziwnego nie zauważyłem. Armenia miała swoją szansę z rzutu wolnego, ale gdyby ich piłkarz uderzył mocniej i może ciut w prawo, byłaby bramka. A przy trzecim golu dla Albanii, ormiański piłkarz zagrał ręką, więc należałby się i tak im karny. Gdyby gol nie padł, a sędzia nie zatrzymał akcji, dopiero byłaby "burza". I jeszcze kwestia dziwnego zachowania bramkarza - było jedno takowe, po którym gol nie padł, obrońcy nie przyglądali się bezczynnie, tylko nie dopuścili do strzału, chyba wybili też na rzut rożny lub aut. I bramkarz Armenii gra w swojej lidze, której poziom jest jednym z niższych w Europie, więc wiele go tam nie nauczą. Aż się dziwiłem, że nie popełnił jakiegoś strasznego "babola". Grał przeciętnie, ale nie najsłabiej.
15.10.2015 21:44
Przyznam, że wygląda to co najmniej dziwnie, ale to o niczym nie przesądza, trzeba czekać na dowody i całą procedurę śledczą. Co do Albanii, która wygrała - Twoim zdaniem sportowo - tylko z Armenią, to po pierwsze zdobyli dwa punkty od Danii, a gdybanie, czy zasłużyli, czy nie, jest bez sensu, bo tak samo ktoś może poddać w wątpliwość grę Polski, Niemiec, Hiszpanii i twierdzić, że nie należał im się awans. Po drugie - faktem jest, że unosił się dron z flagą Albanii, a Serbowie ją zerwali. Albańczycy opuścili boisko, bowiem obawiali się o swoje życia (nawiązała się bójka), a Serbia jako gospodarz w sposób karygodny zadbała o (nie)bezpieczeństwo na meczu. Tak to zinterpretowała UEFA - moim zdaniem słusznie. Za łamanie zasad, ponosi się konsekwencje. I po trzecie - na razie o korupcji Albańczyków donoszą jedynie serbskie media... (reszta powołuje się bezmyślnie na te źródła). Czy to nie dziwne? Piszesz, że Serbia powinna grać w barażach. To dopiero byłaby parodia i niesprawiedliwość. Ewidentnie byli najgorszym obok Armenii zespołem w grupie, chociaż to moje zdanie, ale ich mecze i gra, jaką prezentowali, na to samo wskazują.
15.10.2015 21:12
Kalo to nie stronka Farselony i Lessiego.
15.10.2015 20:55
Poszlaka to nie dowód. Wszystko wyjaśnią odpowiednie służby i wtedy zobaczymy, czy Twoje przypuszczenia były prawdziwe czy też nie. Nikt nie wyda wyroku, powołując się na poszlaki i przypuszczenia.
15.10.2015 20:54
Zaproś ją na kawę, ciasto i miłą pogawędkę o Bayernie (i nie tylko) ;)
15.10.2015 20:11
@Levy86 - Nie ma tu żadnej zniewagi, ja tam bardzo Piechnę lubiłem. Niemniej nie o tym - na prowokacje i "wszechwiedzących" bajkopisarzy i inne takie najlepszym lekarstwem są wygłupy, prześmiechy i żarty.
15.10.2015 19:37
@kubla - No właśnie! Przecież on teściowej węgiel pomagał wsypać do szopy, własnymi gołymi rękami! To duma ligi była, hej! :D
15.10.2015 19:29
@kubla - Zapominasz o Krzysztofie Bizackim i Zenonie Burzawie ;)
15.10.2015 19:14
Nie masz pewności*
15.10.2015 17:41
Jesteś w 100% pewny, że zapłacili, czy propagujesz czyjeś domysły? Nie masz, lepiej się wstrzymać z osądami i poczekać na dowody i wyniki śledztwa :) A pisanie, że ktoś jest z mafii i korupcji, odnosi się do większości krajów na świecie. W Polsce to jeszcze nepotyzm do tego dochodzi.
15.10.2015 17:25
Najpierw niech UEFA i FIFA same się wyleczą z korupcji, a potem zajmą się innymi.
15.10.2015 17:18
Najlepszy w historii futbolu był Pele, ewentualnie Maradona, a Messi może im co najwyżej buty czyścić.
15.10.2015 17:16
@daro022 - Przynajmniej Mario jest mądrzejszy od tego rozkapryszonego dzieciaka z Barcelony ;)
15.10.2015 15:05
Riechdly Bazoer od dłuższego czasu jest obserwowany przez europejskich gigantów, ale wygląda na to, że faworytem w wyścigu po utalentowanego 19-latka jest Bayern Monachium. Obrońca zdołał już wywalczyć miejsce w pierwszym składzie Ajaksu i w obecnym sezonie w ośmiu występach zanotował trzy asysty. Jego wartość rynkowa to 3,5 miliona euro.
Daily Mirror
15.10.2015 15:01
Właśnie... Schubert nadal prowadzi Mgladbach jako trener tymczasowy, a mieli tyle czasu na znalezienie nowego trenera...
15.10.2015 12:05
Ivan ma rację - Bayern musi wyznaczyć termin (może to już zrobił) Guardioli na podjęcie decyzji, powiedzmy do końca grudnia. Akurat to dużo czasu, więc na spokojnie Hiszpan wszystko przemyśli. Później może się okazać, że nagle sobie ucieknie, a Bayern będzie musiał szybko kogoś zakontraktować, jakiegoś Rodgersa lub Pellegriniego. Jak to mówią - wóz albo przewóz. Męska decyzja, a nie odkładanie w nieskończenie decyzji! Tu chodzi o dobro klubu, w którym wszystko musi być wiadome i w którym żadna jednostka nie jest i nie będzie ponad nim.
15.10.2015 12:01
Lothar, kończ waść...
15.10.2015 11:54
Akurat Hector na lewej stronie nie prezentował się tak źle, na prawej może grać Boateng. "Jogi" szybciej znalazłby niezłego stopera, niż bocznego obrońcę, więc to chyba najrozsądniejszy pomysł z przesunięciem Jerome'a. Chociaż może niemiecki selekcjoner coś innego wymyśli, może Lahm wróci, albo Niemcy zaczną grać innym systemem (3-5-2. 3-2-3-2, 3-4-3). Zobaczymy.
15.10.2015 11:32
Trzymaj się, Android!!!!
14.10.2015 23:16
[...] dziś będąca raczej przeciętną reprezentacją* miało być :)
14.10.2015 17:05
Zapomniałeś dodać Słowenię, swego czasu mającą niezłych piłkarzy, dziś raczej przeciętną. Oblak to bodaj najlepszy obecnie "bałkański" bramkarz, choć Subasić i Begović również są mocni...
14.10.2015 16:51
Tylko że eliminacje to jedno, turniej zaś to już zupełnie coś innego. Niemcy są zespołem turniejowym, jak Włosi, o czym już wspominałem, rozkręcają się powoli. Ile razy Hiszpanie lub Holendrzy byli "królami" eliminacji, lecz nie przekładało się to w ogóle na mistrzostwa.
14.10.2015 15:56
Sforza nie jest już trenerem Thun, od ośmiu dni ich trenerem jest Luksemburczyk Jeff Saibene, wcześniej nieźle radzący sobie w zespole St. Gallen. A Sforza jako trener do tej pory nic ciekawego nie zaprezentował, niestety. W Thun był jedynie przez dwa miesiące.
14.10.2015 15:32
Vidal grał w środku pola według raportów FIFA i CONMEBOL:
Włosi mogą być również groźni, to ekipa turniejowa, która zazwyczaj albo nie wychodzi z grupy, albo daleko zachodzi. Podobnie może być z Portugalią i Chorwacją. "Czarnym koniem" zaś może być Islandia.
14.10.2015 12:13
Oby Holger wrócił jak najprędzej :)
14.10.2015 11:50
A w Ameryce Południowej sześć punktów Ekwadoru, cztery Paragwaju i tylko jeden Argentyny :)
14.10.2015 10:58
Walia, Islandia, Irlandia Północna też nie mają doświadczenia turniejowego, zawodnicy Belgii również jego nie mieli na ostatnim Mundialu (nie było zachowanej ciągłości między ekipami z 2002 a 2014 roku), a jednak byli uważani za "czarnego konia" i awansowali do ćwierćfinału. Można nazywać Albanię najsłabszym zespołem - choć to zawsze subiektywna ocena - a Hiszpanię najmocniejszą, ale wszystko zweryfikują mecze na turnieju. Nikt nie jest pozbawiony szans, co udowodniła w 2004 roku bardzo "słaba" Grecja lub Algieria oraz Kostaryka w tamtym roku.
14.10.2015 02:29
We wcześniejszym jeszcze komentarzu nie chodziło mi o grę Polski z gospodarzami, tylko ogólnie o lekceważenie niby przeciętnych zespołów - choć przed Euro w 2008 roku "PS" oraz inni naśmiewali się ze "słabych" Chorwatów i widzieli już w tabeli sześć punktów. A boisko, jak zwykle, wszystko zweryfikowało, dlatego zawsze trzeba mieć szacunek do przeciwnika i nie popadać w hurraoptymizm, bo tragicznie się to kończy. Albania będzie losowana z czwartego koszyka, ale nie znaczy to, że jest słabym zespołem - ich zawodnicy grają w coraz lepszych klubach (jeden w Napoli, dwóch lub trzech w Bazylei) i udowodnili w eliminacjach i w meczach towarzyskich, że nie straszny jest im żaden przeciwnik, więc trzeba się mieć na baczności, bo stać ich na zwycięstwo z Polską, w dodatku, gdy Polacy napompują balonik i poczują się zwycięzcami przed meczem.
14.10.2015 02:11
@JazGod - Można poddawać w wątpliwość zwycięstwa Korei z Hiszpanią oraz Włochami, ale w meczu z Polską - i trzeba to obiektywnie przyznać - byli zespołem zdecydowanie lepszym i zasłużyli w pełni na zwycięstwo. Dumni i pewni swego Polacy zignorowali ich i myśleli, że wygrają mecz bez najmniejszego wysiłku, a Koreańczycy pokazali, co to znaczy wybieganie, dynamika i ambicja, nie opowiadając na lewo i prawo, że są lepsi lub że zwyciężą w całym turnieju.
14.10.2015 01:58
Zobaczymy, na kogo trafimy, jednak jak wspominałem - ktokolwiek nie byłby to, trzeba walczyć do końca. Nie chciałbym na przykład Albanii, bo zaczęłoby się pompowanie balonika i dopisywanie sobie przed turniejem trzech punktów, co powtarza się od Mundialu w 2002 roku, gdzie mieliśmy "zniszczyć" Koreę Południową, w 2006 - Ekwador, w 2008 - Austrię i Chorwację, a w 2012 - Czechy i Grecję.
14.10.2015 00:44
Znając nasze "szczęście", trafią się Anglia, Chorwacja i Dania :)
14.10.2015 00:20
Jeżeli chodzi o mecze z Niemcami, to masz rację - przez względy historyczne Polacy są groźniejszymi rywalami dla Niemców. Na jakich przeciwników jednak Polska trafi bądź nie, celem jest wyjście choćby z trzeciego miejsca - usprawiedliwień nie będzie. A jak chce się coś osiągnąć, trzeba grać o trzy punkty nawet z Hiszpanią. Niemniej jestem ciekawy grudniowego losowania.
Raczej Czesi są najmocniejszym zespołem z trzeciego koszyka, nie Polska.
14.10.2015 00:11
@kubla - Pewnie niedługo Android powróci, zawsze można z nim porozmawiać na wszelkie tematy, a on sam stęskni się za stronką :)
14.10.2015 00:02
@Arturro2014 - Może to moje uprzedzenia, ale jak patrzę na niektóre nazwiska w kadrze Holandii, to zdaje mi się, że część znalazła się tam przez przypadek, a inni, że w ogóle nie zasługują, by reprezentować ten kraj. Kiedyś z Androidem pisaliśmy o zmianie pokolenia, o wpływie kultury na postawę piłkarzy, i zdaje mi się, że to właśnie jest teraz w Holandii: z jednej strony stara szkoła trenerska, z drugiej piłkarze "lecący" na kasę, którzy nie mają szacunu do barw klubowych, a grę w kadrze traktują jako kolejny sposób do wybicia się.
13.10.2015 23:59
Nawet nie wiem, na "fejsie" też go nie widać. Może sobie "urlop" wziął od stronki na parę dni :)
13.10.2015 23:52
Nie ma sprawy!
13.10.2015 23:46
Rafinha nie grał nigdy w reprezentacji, nie grał w eliminacjach, gra mało w Bayernie i przede wszystkim nie otrzymał jeszcze obywatelstwa. A Hector w wielu meczach eliminacyjnych pokazał się z dobrej strony. To na pewno przyszłość kadry, w przeciwieństwie do trzydziestoletniego Brazylijczyka.
@kubla - Przecież i tak "Lewego" nikt już nie dogoni. A baraże to przedłużenie eliminacji :)
13.10.2015 23:41
Skoro w eliminacjach nikogo nie znaleźli, to trudno by nagle ktoś się objawił. A na szczęście "Jogi" na razie nie chce Rafinhi w kadrze, więc możliwe, że będzie na boku grał Boateng.
13.10.2015 23:36
Chciałbym. Lepszy on, niż Rafinha :)
13.10.2015 23:34
@kubla - Zdaje mi się, że tak.
P.S. List otwarty do Lahma, by wzmocnił kadrę na turnieju we Francji:
Ponoć Dżeko ma problemy z kolanem, ale na ławie ostatnio i dziś siedział :)
13.10.2015 23:25
Klopp najwyżej może ściągnąć Piszczka i Błaszczykowskiego :)
13.10.2015 23:19
Zatem turniej w Polsce i na Ukrainie był ostatnim Euro, w którym uczestniczył Arjen. Jeszcze przed nim jedynie Mundial w Rosji, jeżeli oczywiście Holendrzy awansują do niego.
13.10.2015 23:12
Liczę na Słowenię, a Polska na pewno będzie losowana z trzeciego koszyka na Euro 2016.
@Matix - Ja natomiast momentami myślałem, że Włosi sobie odpuścili... Jednak, gdy strzelili wyrównującego gola, uspokoiłem się :)
13.10.2015 22:58
Włosi przede wszystkim w pierwszej połowie rozczarowali, przecież Pelle powinien wykorzystać tę sytuację, w której główkował. Poza tym dużo niedokładności i podań do tyłu, ale jakoś na szczęście zwyciężyli :p
13.10.2015 22:49
Awans Chorwatów, pięknie! :)
13.10.2015 22:38
Graziano, Italia!! :D
13.10.2015 22:25
Brawo, Włosi! ;p
13.10.2015 22:17
stadion*
13.10.2015 21:46
Może wynajęli stadiom w Darmstadt... :)
13.10.2015 21:43
Jeden mecz zaległy, po zwycięstwie w nim strata zmniejszy się do pięciu punktów, więc jeszcze wszystko możliwe!
13.10.2015 21:38
Włosi już mogli strzelić...
13.10.2015 20:47
Ja Włochów będę oglądał :)
13.10.2015 20:40
@RL69 - Optymalna była formuła, zestaw drużyn zazwyczaj też - grali najlepsi w eliminacjach, a nie drużyny, które błąkały się między piątą a trzecią pozycją czasami :) Przy uwzględnieniu tych eliminacji turniejowa szesnastka wyglądałaby mniej więcej tak: Francja, Islandia, Belgia, Hiszpania, Niemcy, Anglia, Irlandia Północna, Austria, Włochy, Portugalia, Słowacja, Polska, Szwajcaria, i po barażach trzy zespoły z następujących: Czechy, Walia, Rumunia, Rosja, Norwegia, Albania. Powiedzmy, że przeszłyby dalej Czechy, Rosja i Walia, podział na koszyki wyglądałby tak (biorąc pod uwagę ranking UEFA):
Wyjście z grupy będzie obowiązkiem, później kolorowo wcale nie będzie, zaczną się "schody", ale poczekajmy, aż zacznie się turniej, wtedy będziemy wiedzieli, którzy piłkarze są w formie, których dopadła kontuzja i z których Nawałka zrezygnował :)
13.10.2015 17:04
@RL69 - W poprzednim komentarzu nie odnosiłem się do Polski, cieszę się, że awansowaliśmy. Chodziło mi o to, że 24 zespoły to za dużo, bo popsuje "atmosferę" i poziom samego turnieju mistrzowskiego. Uważam, że formuła z 16 drużynami była optymalna.
13.10.2015 15:13
Ja również wolałbym oglądać trochę "egzotyki" na tle najlepszych, jak niegdyś Łotwę i Grecję, niż połowę kontynentu na turnieju, gdzie wiele spotkań będzie poniżej mistrzowskiego poziomu. Islandia zasłużenie wygrała grupę eliminacyjną, od trzech lat notują nieustanny postęp. Jak pisał Arturro2014 mogliby, namieszać na turnieju nawet w stawce z 16 drużynami, a tak zapewne bez większego wysiłku wyjdą do kolejnej rundy. Obecny kształt Euro psuje jedynie poziom i ma niewiele wspólnego z mistrzostwami dla najlepszych z eliminacji, którzy osiągnęli co najwyżej drugie miejsce i dostali się przez baraże.
13.10.2015 14:38
Oby nie skończył jak Hajto :p
13.10.2015 14:05
@Rl69 - Masz rację, ale nie porównujmy poziomu zespołów z Europy do tych z innych kontynentów. Nikt nic nie poradzi na to, że w Azji poziom utrzymują tylko Japonia, Korea Południowa, Australia i Iran, a reszta jest przeciętna. Dominacja futbolu europejskiego, pieniądze, jakie tam są wkładane, przede wszystkim w kluby, w jakimś stopniu odbija się na samej Europie. Z jednej strony chcemy coraz lepszych lig, choćby Bundesligi, coraz większych pieniędzy za prawa telewizyjne, coraz lepszych piłkarzy, a z drugiej pragniemy wyrównanych szans. Europa piłkarska nie jest winna temu, że sponsorzy i szejkowie wolą w niej inwestować, ale Europa uważana jest za centrum świata, a wpływ na to mają również inne czynniki, pozasportowe - popkultura, kolonializm XIX i XX wieczny, itp. Trochę może zamieszałem, ale chodzi mi o to, że skargi na to, że w Azji na przykład są tylko cztery dobre zespoły, nie może sprawić, że Europa będzie miała więcej miejsc na Mundialu, a Azja mniej, to tak gdyby skarżyć się, że w Bundeslidze poziom utrzymuje tylko Bayern, dlatego w LM ta liga powinna mieć jednego lub dwóch przedstawicieli. Trzeba czekać, aż inne kadry i ligi pozaeuropejskie będą coraz lepsze :)
13.10.2015 12:43
Oby forma Austriaków z eliminacji przełożyła się na formę w turnieju we Francji.
13.10.2015 12:29
Nie ma dla niego miejsca w reprezentacji Niemiec! Powinien skorzystać z oferty Dungi, a nie gadać, że jego decyzja nie ma nic wspólnego z kadrą niemiecką. Poza tym nie grał w ogóle w eliminacjach, więc jakim prawem miałby pojechać do Francji kosztem tych, którzy w nich grali? Żadnym.
13.10.2015 12:28
Vidal to piłkarz już wyeksploatowany, dlatego między innymi byłem przeciwnikiem jego transferu do Bayernu. Lepiej już nie będzie, więc pora się przyzwyczaić, że będzie coraz słabszy i bardziej podatny na kontuzje, a jego regeneracja będzie przebiegać coraz wolniej. Juventus zrobił świetny interes.
13.10.2015 12:25
Kontrakt tylko na dwa lata? Powinni przynajmniej na trzy, maksymalnie na cztery lata podpisać, oczywiście jeżeli Guardiola odejdzie.
Brawo za rekord, ale "Bawarczycy" powinni się cieszyć, że gracze Werderu nie są bardziej "ogarnięci", bo mogło się skończyć remisem.
17.10.2015 17:25
Powinien Thiago zejść, jak najszybciej...
17.10.2015 16:57
Niklas Dorsch jedynie.
17.10.2015 16:35
Dziś w Chile rozpoczynają się Mistrzostwa Świata do lat 17. Niemcy są w grupie C z Meksykiem, Argentyną i Australią :)
17.10.2015 16:33
Bez cudzysłowu przy słowie nieliczne w moim poprzednim komentarzu :)
17.10.2015 16:29
@Android - W pełni się zgadzam. Ogólnie to Thiago ma "nieliczne" przebłyski w Bayernie, a tak rzadko wyrasta ponad przeciętność.
17.10.2015 16:26
Thomas!!!!!!!
17.10.2015 15:56
Opuściłeś, chłopie, Niemcy, bo masz słabą psychikę. Co to za tłumaczenie, że skoro Bayern jest za silny, to trzeba odejść? Gdyby wszyscy tak myśleli, nikt nie grałby w Bundeslidze... We Włoszech niedługo Fiorentina, Napoli, Roma i przede wszystkim Juventus pokażą Interowi miejsce w szeregu i Perisić będzie musiał uciekać do nowego klubu.
17.10.2015 14:25
@meisterspieler - Przy pierwszym Mundialu w historii nie było korupcji :)
17.10.2015 14:19
Nie ma co się spieszyć z jego wprowadzaniem, niech zagra, gdy będzie w pełni gotowy. Oby Arjen nie doznał już w tym sezonie kontuzji.
17.10.2015 14:17
Już Francuzi kupili możliwość organizowania Mundialu w 1998 roku - w głosowaniu zwyciężyło Maroko, tak jak podczas wyboru gospodarza w 2010 roku... Podobnie jest w Europie: bardzo dziwne, że kilka razy z rzędu odpadały kandydatury Węgier (samodzielnie, z Chorwacją, z Austrią), Chorwacji (z Bośnią, drugi raz z Węgrami), Turcji (samodzielnie i z Grecją).
17.10.2015 12:38
Guardioli też przydałoby się trochę zupy... ;)
17.10.2015 12:05
Dziś walka o kolejne zwycięstwo i odskoczenie Borussii na siedem punktów! Mia San Mia! :)
17.10.2015 11:48
Przecież Pellegriniego nie będzie w lipcu w Manchesterze... :)
17.10.2015 00:46
W Barcelonie za czasów Guardioli też było wiele kontuzji... Może to wina jego metod treningowych? A może nie...
16.10.2015 21:28
Monaco prowadzi z Lyonem :) Paderborn zaś pod wodzą Effenberga wygrał dwoma golami z Brunszwikiem.
16.10.2015 21:09
Vidal coraz częściej będzie wracał z kadry z urazami...
16.10.2015 20:45
Arturro2014 - Moim zdaniem jakość Anglików jest nieco większa niż przeciętna, ale mniejsza niż dobra... :) To prawda, że od tylu lat nic nie wygrali i tym razem też będzie im trudno coś ugrać. Skoro mając parę lat temu do dyspozycji Gerrarda, Terrego, Lamparda, Bridge'a, Ledleya Kinga, itp., nie zdobyli żadnego medalu, to nie dziwi, że niewielu widzi w nich potencjalnych zwycięzców. Może za cztery lata, gdy półfinały i finały odbędą się w Londynie, znajdą się w najlepszej czwórce turniejowej.
A Nolito to "gorący" towar, Barcelona go chciała latem, teraz chcą go Valencia i Sevilla, choć on sam powiedział, że w Celcie czuje się naprawdę dobrze, że tam mu zaufali i na razie nie chce się nigdzie ruszać. Jednak, gdy będzie dalej imponował i pojedzie na Euro, co jest możliwe - jego cena wzrośnie, a w Vigo będą zacierać ręce.
16.10.2015 19:18
Zobaczymy, jak Alonso będzie się prezentował wiosną... ;p
16.10.2015 18:18
Dobrze, że już jesteś w domu!! Odpoczywaj sobie :)
16.10.2015 18:16
Z jednej strony Bayern pielęgnuje tradycje, z drugiej potrafi się rozwijać, a nie stać w miejscu, czego przykładem będzie nowoczesny kompleks treningowy. Brawo.
16.10.2015 17:55
Może w listopadzie będzie gotowy na to, by rozegrać parę spotkań, choćby z ławki.
16.10.2015 17:53
Jutro tylko trzy punkty!!!
16.10.2015 17:49
Przyłączam się do „zabawy” (być może za późno) i zaprezentuję możliwości Anglików:
BR – Joe Hart (Manchester City), Fraser Forster (Southampton), Jack Butland (Stoke), Ben Foster (WBA), Robert Green (QPR), Tom Heaton (Burnley), Alex MCCarthy (Crystal Palace), John ruddy (Norwich)
LO – Kieran Gibbs (Arsenal), Ryan Bertrand (Southampton), Danny Rose (Tottenham), Leighton Baines (Everton), Luke Shaw (Manchester United)
ŚO – Phil Jones (Manchester United), Chris Smalling (Manchester United), Calum Chambers (Arsenal), Gary Cahill (Chelsea), John Stones (Everton), Phil Jagielka (Everton), Eric Dier (Tottenham), Steven Caulker (Southampton), Joe Gomez (Liverpool), Ryan Shawcross (Stoke), Jamaal Lescelles (Newcastle)
PO – Martin Kelly (Crystal Palace), Carl Jenkinson (West Ham), Kyle Walker (Tottenham), Nathaniel Clyne (Liverpool), Jon Flanagan (Liverpool), Kyle Naughton (Swansea), Andre Wisdom (Norwich), Glen Johnson (Stoke)
LP – Raheem Sterling (Manchester City), Ashley Young (Manchester United), Jay Rodriguez (Southampton), Scott Sinclair (Aston Villa), Stewart Downing (Middlesbrough)
ŚP – Jack Wilshere (Arsenal), Fabian Delph (Manchester City), James Milner (Liverpool), Jordan Henderson (Liverpool), Ryan Mason (Tottenham), Dele Alli (Tottenham), James Ward-Prowse (Southampton), Jonjo Shelvey (Swansea), Tom Cleverley (Everton), Jack Rodwell (Sunderland), Michael Carrick (Manchester United), Jack Colback (Newcastle)
PP – Alex Oxlade-Chamberlain (Arsenal), Theo Walcott (Arsenal), Patrick Roberts (Manchester City), Aaron Lennon (Everton), Andros Townsend (Tottenham), Nathan Redmond (Norwich)
OP – Ross Barkley (Everton), Adam Lallana (Liverpool)
AT – Danny Welbeck (Arsenal), Wayne Rooney (Manchester United), Harry Kane (Tottenham), Andy Carroll (West Ham), Daniel Sturridge (Liverpool), Danny Ings (Liverpool), Saido Berahino (WBA), Jamie Vardy (Leicester), Charlie Austin (QPR)
Moja ocena poszczególnych formacji:
BR – 2/6
LO – 5/6
ŚO – 4/6
PO – 3/6
LP – 3/6
ŚP – 3/6
PP – 5/6
OP – 2/6
AT – 4/6
Łącznie: 31/54
A taki skład wybrałbym na turniej (23 zawodników):
BR – Hart, Forster, Butland
LO - Gibbs, Shaw
ŚO – Jones, Jagielka, Cahill, Stones
PO – Clyne, Walker
LP – Sterling
ŚP – Wilshere, Henderson, Shelvey, Mason,
PP – Walcott, Oxlade-Chamberlain
OP – Lallana,
AT – Rooney, Kane, Welbeck, Sturridge
Podstawowy skład w systemie 1-4-1-3-2:
Hart – Clyne, Jones, Jagielka, Shaw – Henderson – Walcott, Lallana, Sterling – Kane, Rooney
16.10.2015 17:34
Zobaczymy, czy faworyci "udźwigną" presję i naprawdę okażą się mocni na tyle mocni, by dojść do półfinałów, na pewno nie wszyscy. Poza tym z czterech grup wyjdą po trzy zespoły, a to tylko może pomóc "słabszym" , bo wyjście Grecji w 2004 roku z grupy było sensacją (tak Hiszpania odpadła wtedy, zapomniałem o tym, JazGod), teraz awans powiedzmy Irlandii Północnej już nikogo nie zdziwi. Być najlepszym z szesnastu, a nie spośród dwudziestu czterech (niemal połowy kontynentu), to wielka różnica, bo w tym pierwszym przypadku są tylko najlepsi, nie ma żadnego przypadku, w tym drugim zaś kilka ekip znalazło się właśnie dzięki przypadkowi i poszerzonej formule. W przeciwnym razie wiele oglądałoby turniej w telewizji.
16.10.2015 15:11
@JazGod - Już pisałeś o tym wzajemnym "wyrzynaniu". Szanuję Twoją opinię, ale w ogóle się z nią nie zgadzam. Teraz też mogą być grupy wyrównane lub "śmierci", na przykład - Niemcy, Włochy, Czechy, Turcja / Hiszpania, Chorwacja, Szwecja, Dania. Współcześnie w futbolu wiele drużyn się polepszyło, poziom wyrównuje się - w 2004 roku tego jeszcze nie było. Grecja wygrała z faworyzowaną Portugalią, gospodarzem, później zremisowali z Hiszpanią (ta w pierwszym meczu ledwo pokonała słabą wtedy Rosję), no i z Rosją Grecy przegrali. Z pozostałych grup nie wyszły z tych mocnych tylko Włosi i Niemcy. O końcowym wyniku Greków, mimo że do tej pory on mnie nie cieszy, nie decydował głównie przypadek i postawa innych zespołów, bo jeżeli ktoś tak sądzi, to deprecjonuje wspaniałą robotę, jaką wykonali Otto Rehhagel i jego piłkarze - którzy w przeciwieństwie do innych nie stanowili zlepka indywidualności, a byli zespołem, z charakterem i ambitnie walczącą. Od tego czasu Grecy byli na każdym turnieju. Obecnie jest bardziej możliwe, że ktoś "słabszy" wygra Euro, bo wiele takich ekip awansowało. Wcale Hiszpania nie musi zajść daleko i wygrać grupę z samymi "przeciętniakami", wystarczy popatrzyć, jaką mieli łatwą - ich zdaniem i wielu "ekspertów" - grupę na Mundialu, to samo było z Włochami, Anglikami, Portugalczykami i Rosjanami.
16.10.2015 13:14
Nic dodać, nic ująć. Mia San Mia! :)
16.10.2015 11:39
Bayern to klasa sama w sobie, a Ferguson jeden z najlepszych menedżerów w historii (choć Manchesteru United nigdy nie cierpiałem i to się nie zmieni).
16.10.2015 11:32
Wszystko ładnie, również uważam Francję za mocną ekipę, jednak "papierowe" składy nie grają, to nie gra komputerowa. Niektórzy zawodnicy nie będą mieli formy, inni mogą być kontuzjowani, jeszcze inni skłóceni lub niezadowoleni, różnie to bywa. Na "papierze" niejeden zespół prezentuje się bardzo dobrze, ale boisko wszystko weryfikuje. Grecja z anonimowymi dla większości fanów piłki (prócz tych z Grecji) potrafiła wygrać Euro, co pokazuje, że wszystko jest możliwe.
16.10.2015 11:30
@Luka - Nie wiem, czy za tego trenera i z taką generacją Anglików stać na finał, choć w końcu po tylu latach "posuchy" może wreszcie zdobędą medal. Na pewno będą groźni, tak samo jak Włosi i Portugalczycy, a Francja to gospodarz, więc będą podwójnie zmotywowani (oby nie potrójnie z sędziami...).
15.10.2015 22:44
Wiem, że to Twoja opinia (choć była w przekręconą formą mojej...), i masz rację, że nie powinienem tak pisać, bo dyskusja właśnie o tym była, więc przepraszam :)
15.10.2015 22:40
Cud, że niektórzy młodzi w ogóle wiedzą, kim był Pele... Bo tak zaczytani są w kolorowe gazetki, pełne opinii "ekspertów", którzy bezmyślnie szczekają, jacy to Lessi, Geymar i Krystyna są fenomenalni, że nie idzie spamiętać... :p
15.10.2015 21:57
A mi nie szkoda Serbów, ani też jakoś nie specjalnie cieszę się z awansu Albanii, która też grała ambitnie i dobrze. Może i wygrywali na styk, ale liczą się fakty - mają dwa punkty więcej od trzeciej Danii, mimo że z nią nie wygrali (Rumunia nie wygrała z Węgrami, a Walia z Bośnią, a mimo to awansowali i Rumuni i Walijczycy). A że jakoś stylowo nie błyszczeli i wydawało się, że się męczą (choć jestem ciekaw, ile spotkań Albanii i Serbii widziałeś w tych eliminacjach), co jest Twoją interpretacją, jak również to, że wygrali "niesportowo" (Serbia nie zadbała o bezpieczeństwo piłkarzy, sędziów, obserwatorów, więc powinna się cieszyć, że nie dostała surowszych kar) - to nie znaczy, że im się awans nie należał. Oglądałem przed chwilą skrót meczu z Armenią - która w tych eliminacjach zdobyła tylko dwa punkty i nigdy potęgą nie była - i nic dziwnego nie zauważyłem. Armenia miała swoją szansę z rzutu wolnego, ale gdyby ich piłkarz uderzył mocniej i może ciut w prawo, byłaby bramka. A przy trzecim golu dla Albanii, ormiański piłkarz zagrał ręką, więc należałby się i tak im karny. Gdyby gol nie padł, a sędzia nie zatrzymał akcji, dopiero byłaby "burza". I jeszcze kwestia dziwnego zachowania bramkarza - było jedno takowe, po którym gol nie padł, obrońcy nie przyglądali się bezczynnie, tylko nie dopuścili do strzału, chyba wybili też na rzut rożny lub aut. I bramkarz Armenii gra w swojej lidze, której poziom jest jednym z niższych w Europie, więc wiele go tam nie nauczą. Aż się dziwiłem, że nie popełnił jakiegoś strasznego "babola". Grał przeciętnie, ale nie najsłabiej.
15.10.2015 21:44
Przyznam, że wygląda to co najmniej dziwnie, ale to o niczym nie przesądza, trzeba czekać na dowody i całą procedurę śledczą. Co do Albanii, która wygrała - Twoim zdaniem sportowo - tylko z Armenią, to po pierwsze zdobyli dwa punkty od Danii, a gdybanie, czy zasłużyli, czy nie, jest bez sensu, bo tak samo ktoś może poddać w wątpliwość grę Polski, Niemiec, Hiszpanii i twierdzić, że nie należał im się awans. Po drugie - faktem jest, że unosił się dron z flagą Albanii, a Serbowie ją zerwali. Albańczycy opuścili boisko, bowiem obawiali się o swoje życia (nawiązała się bójka), a Serbia jako gospodarz w sposób karygodny zadbała o (nie)bezpieczeństwo na meczu. Tak to zinterpretowała UEFA - moim zdaniem słusznie. Za łamanie zasad, ponosi się konsekwencje. I po trzecie - na razie o korupcji Albańczyków donoszą jedynie serbskie media... (reszta powołuje się bezmyślnie na te źródła). Czy to nie dziwne? Piszesz, że Serbia powinna grać w barażach. To dopiero byłaby parodia i niesprawiedliwość. Ewidentnie byli najgorszym obok Armenii zespołem w grupie, chociaż to moje zdanie, ale ich mecze i gra, jaką prezentowali, na to samo wskazują.
15.10.2015 21:12
Kalo to nie stronka Farselony i Lessiego.
15.10.2015 20:55
Poszlaka to nie dowód. Wszystko wyjaśnią odpowiednie służby i wtedy zobaczymy, czy Twoje przypuszczenia były prawdziwe czy też nie. Nikt nie wyda wyroku, powołując się na poszlaki i przypuszczenia.
15.10.2015 20:54
Zaproś ją na kawę, ciasto i miłą pogawędkę o Bayernie (i nie tylko) ;)
15.10.2015 20:11
@Levy86 - Nie ma tu żadnej zniewagi, ja tam bardzo Piechnę lubiłem. Niemniej nie o tym - na prowokacje i "wszechwiedzących" bajkopisarzy i inne takie najlepszym lekarstwem są wygłupy, prześmiechy i żarty.
15.10.2015 19:37
@kubla - No właśnie! Przecież on teściowej węgiel pomagał wsypać do szopy, własnymi gołymi rękami! To duma ligi była, hej! :D
15.10.2015 19:29
@kubla - Zapominasz o Krzysztofie Bizackim i Zenonie Burzawie ;)
15.10.2015 19:14
Nie masz pewności*
15.10.2015 17:41
Jesteś w 100% pewny, że zapłacili, czy propagujesz czyjeś domysły? Nie masz, lepiej się wstrzymać z osądami i poczekać na dowody i wyniki śledztwa :) A pisanie, że ktoś jest z mafii i korupcji, odnosi się do większości krajów na świecie. W Polsce to jeszcze nepotyzm do tego dochodzi.
15.10.2015 17:25
Najpierw niech UEFA i FIFA same się wyleczą z korupcji, a potem zajmą się innymi.
15.10.2015 17:18
Najlepszy w historii futbolu był Pele, ewentualnie Maradona, a Messi może im co najwyżej buty czyścić.
15.10.2015 17:16
@daro022 - Przynajmniej Mario jest mądrzejszy od tego rozkapryszonego dzieciaka z Barcelony ;)
15.10.2015 15:05
Riechdly Bazoer od dłuższego czasu jest obserwowany przez europejskich gigantów, ale wygląda na to, że faworytem w wyścigu po utalentowanego 19-latka jest Bayern Monachium. Obrońca zdołał już wywalczyć miejsce w pierwszym składzie Ajaksu i w obecnym sezonie w ośmiu występach zanotował trzy asysty. Jego wartość rynkowa to 3,5 miliona euro.
Daily Mirror
15.10.2015 15:01
Właśnie... Schubert nadal prowadzi Mgladbach jako trener tymczasowy, a mieli tyle czasu na znalezienie nowego trenera...
15.10.2015 12:05
Ivan ma rację - Bayern musi wyznaczyć termin (może to już zrobił) Guardioli na podjęcie decyzji, powiedzmy do końca grudnia. Akurat to dużo czasu, więc na spokojnie Hiszpan wszystko przemyśli. Później może się okazać, że nagle sobie ucieknie, a Bayern będzie musiał szybko kogoś zakontraktować, jakiegoś Rodgersa lub Pellegriniego. Jak to mówią - wóz albo przewóz. Męska decyzja, a nie odkładanie w nieskończenie decyzji! Tu chodzi o dobro klubu, w którym wszystko musi być wiadome i w którym żadna jednostka nie jest i nie będzie ponad nim.
15.10.2015 12:01
Lothar, kończ waść...
15.10.2015 11:54
Akurat Hector na lewej stronie nie prezentował się tak źle, na prawej może grać Boateng. "Jogi" szybciej znalazłby niezłego stopera, niż bocznego obrońcę, więc to chyba najrozsądniejszy pomysł z przesunięciem Jerome'a. Chociaż może niemiecki selekcjoner coś innego wymyśli, może Lahm wróci, albo Niemcy zaczną grać innym systemem (3-5-2. 3-2-3-2, 3-4-3). Zobaczymy.
15.10.2015 11:32
Trzymaj się, Android!!!!
14.10.2015 23:16
[...] dziś będąca raczej przeciętną reprezentacją* miało być :)
14.10.2015 17:05
Zapomniałeś dodać Słowenię, swego czasu mającą niezłych piłkarzy, dziś raczej przeciętną. Oblak to bodaj najlepszy obecnie "bałkański" bramkarz, choć Subasić i Begović również są mocni...
14.10.2015 16:51
Tylko że eliminacje to jedno, turniej zaś to już zupełnie coś innego. Niemcy są zespołem turniejowym, jak Włosi, o czym już wspominałem, rozkręcają się powoli. Ile razy Hiszpanie lub Holendrzy byli "królami" eliminacji, lecz nie przekładało się to w ogóle na mistrzostwa.
14.10.2015 15:56
Sforza nie jest już trenerem Thun, od ośmiu dni ich trenerem jest Luksemburczyk Jeff Saibene, wcześniej nieźle radzący sobie w zespole St. Gallen. A Sforza jako trener do tej pory nic ciekawego nie zaprezentował, niestety. W Thun był jedynie przez dwa miesiące.
14.10.2015 15:32
Vidal grał w środku pola według raportów FIFA i CONMEBOL:
http://estadisticas.conmebol.com/html/v3/index.html?channel=deportes.futbol.eliminatorias.2381815&lang=es_LA
14.10.2015 15:25
Włosi mogą być również groźni, to ekipa turniejowa, która zazwyczaj albo nie wychodzi z grupy, albo daleko zachodzi. Podobnie może być z Portugalią i Chorwacją. "Czarnym koniem" zaś może być Islandia.
14.10.2015 12:13
Oby Holger wrócił jak najprędzej :)
14.10.2015 11:50
A w Ameryce Południowej sześć punktów Ekwadoru, cztery Paragwaju i tylko jeden Argentyny :)
14.10.2015 10:58
Walia, Islandia, Irlandia Północna też nie mają doświadczenia turniejowego, zawodnicy Belgii również jego nie mieli na ostatnim Mundialu (nie było zachowanej ciągłości między ekipami z 2002 a 2014 roku), a jednak byli uważani za "czarnego konia" i awansowali do ćwierćfinału. Można nazywać Albanię najsłabszym zespołem - choć to zawsze subiektywna ocena - a Hiszpanię najmocniejszą, ale wszystko zweryfikują mecze na turnieju. Nikt nie jest pozbawiony szans, co udowodniła w 2004 roku bardzo "słaba" Grecja lub Algieria oraz Kostaryka w tamtym roku.
14.10.2015 02:29
We wcześniejszym jeszcze komentarzu nie chodziło mi o grę Polski z gospodarzami, tylko ogólnie o lekceważenie niby przeciętnych zespołów - choć przed Euro w 2008 roku "PS" oraz inni naśmiewali się ze "słabych" Chorwatów i widzieli już w tabeli sześć punktów. A boisko, jak zwykle, wszystko zweryfikowało, dlatego zawsze trzeba mieć szacunek do przeciwnika i nie popadać w hurraoptymizm, bo tragicznie się to kończy. Albania będzie losowana z czwartego koszyka, ale nie znaczy to, że jest słabym zespołem - ich zawodnicy grają w coraz lepszych klubach (jeden w Napoli, dwóch lub trzech w Bazylei) i udowodnili w eliminacjach i w meczach towarzyskich, że nie straszny jest im żaden przeciwnik, więc trzeba się mieć na baczności, bo stać ich na zwycięstwo z Polską, w dodatku, gdy Polacy napompują balonik i poczują się zwycięzcami przed meczem.
14.10.2015 02:11
@JazGod - Można poddawać w wątpliwość zwycięstwa Korei z Hiszpanią oraz Włochami, ale w meczu z Polską - i trzeba to obiektywnie przyznać - byli zespołem zdecydowanie lepszym i zasłużyli w pełni na zwycięstwo. Dumni i pewni swego Polacy zignorowali ich i myśleli, że wygrają mecz bez najmniejszego wysiłku, a Koreańczycy pokazali, co to znaczy wybieganie, dynamika i ambicja, nie opowiadając na lewo i prawo, że są lepsi lub że zwyciężą w całym turnieju.
14.10.2015 01:58
Zobaczymy, na kogo trafimy, jednak jak wspominałem - ktokolwiek nie byłby to, trzeba walczyć do końca. Nie chciałbym na przykład Albanii, bo zaczęłoby się pompowanie balonika i dopisywanie sobie przed turniejem trzech punktów, co powtarza się od Mundialu w 2002 roku, gdzie mieliśmy "zniszczyć" Koreę Południową, w 2006 - Ekwador, w 2008 - Austrię i Chorwację, a w 2012 - Czechy i Grecję.
14.10.2015 00:44
Znając nasze "szczęście", trafią się Anglia, Chorwacja i Dania :)
14.10.2015 00:20
Jeżeli chodzi o mecze z Niemcami, to masz rację - przez względy historyczne Polacy są groźniejszymi rywalami dla Niemców. Na jakich przeciwników jednak Polska trafi bądź nie, celem jest wyjście choćby z trzeciego miejsca - usprawiedliwień nie będzie. A jak chce się coś osiągnąć, trzeba grać o trzy punkty nawet z Hiszpanią. Niemniej jestem ciekawy grudniowego losowania.
http://transfery.info/81926,kolejna-fala-krytyki-na-depaya
14.10.2015 00:17
Raczej Czesi są najmocniejszym zespołem z trzeciego koszyka, nie Polska.
14.10.2015 00:11
@kubla - Pewnie niedługo Android powróci, zawsze można z nim porozmawiać na wszelkie tematy, a on sam stęskni się za stronką :)
14.10.2015 00:02
@Arturro2014 - Może to moje uprzedzenia, ale jak patrzę na niektóre nazwiska w kadrze Holandii, to zdaje mi się, że część znalazła się tam przez przypadek, a inni, że w ogóle nie zasługują, by reprezentować ten kraj. Kiedyś z Androidem pisaliśmy o zmianie pokolenia, o wpływie kultury na postawę piłkarzy, i zdaje mi się, że to właśnie jest teraz w Holandii: z jednej strony stara szkoła trenerska, z drugiej piłkarze "lecący" na kasę, którzy nie mają szacunu do barw klubowych, a grę w kadrze traktują jako kolejny sposób do wybicia się.
13.10.2015 23:59
Nawet nie wiem, na "fejsie" też go nie widać. Może sobie "urlop" wziął od stronki na parę dni :)
13.10.2015 23:52
Nie ma sprawy!
13.10.2015 23:46
Rafinha nie grał nigdy w reprezentacji, nie grał w eliminacjach, gra mało w Bayernie i przede wszystkim nie otrzymał jeszcze obywatelstwa. A Hector w wielu meczach eliminacyjnych pokazał się z dobrej strony. To na pewno przyszłość kadry, w przeciwieństwie do trzydziestoletniego Brazylijczyka.
13.10.2015 23:45
www.90minut.pl/ranking_reprezentacji_uefa.php?rok=2015
Możliwe, że "Jogi" coś wymyśli, zobaczymy :)
@kubla - Przecież i tak "Lewego" nikt już nie dogoni. A baraże to przedłużenie eliminacji :)
13.10.2015 23:41
Skoro w eliminacjach nikogo nie znaleźli, to trudno by nagle ktoś się objawił. A na szczęście "Jogi" na razie nie chce Rafinhi w kadrze, więc możliwe, że będzie na boku grał Boateng.
13.10.2015 23:36
Chciałbym. Lepszy on, niż Rafinha :)
13.10.2015 23:34
@kubla - Zdaje mi się, że tak.
P.S. List otwarty do Lahma, by wzmocnił kadrę na turnieju we Francji:
http://www.eurosport.de/fussball/em-qualifikation/2016/offener-brief-an-philipp-lahm-komm-zuruck-die-nationalmannschaft-braucht-dich-fur-die-em-2016_sto4947145/story.shtml#de-fb-po
13.10.2015 23:30
Ponoć Dżeko ma problemy z kolanem, ale na ławie ostatnio i dziś siedział :)
13.10.2015 23:25
Klopp najwyżej może ściągnąć Piszczka i Błaszczykowskiego :)
13.10.2015 23:19
Zatem turniej w Polsce i na Ukrainie był ostatnim Euro, w którym uczestniczył Arjen. Jeszcze przed nim jedynie Mundial w Rosji, jeżeli oczywiście Holendrzy awansują do niego.
13.10.2015 23:12
Liczę na Słowenię, a Polska na pewno będzie losowana z trzeciego koszyka na Euro 2016.
13.10.2015 23:08
Rozstawienie w barażach:
Bośnia i Hercegowina 30 367
Ukraina 30 313
Szwecja 29 028
Węgry 27 142
----------------------------
Dania 27 140
Irlandia 26 902
Norwegia 26 439
Słowenia 25 441
13.10.2015 23:05
@Matix - Ja natomiast momentami myślałem, że Włosi sobie odpuścili... Jednak, gdy strzelili wyrównującego gola, uspokoiłem się :)
13.10.2015 22:58
Włosi przede wszystkim w pierwszej połowie rozczarowali, przecież Pelle powinien wykorzystać tę sytuację, w której główkował. Poza tym dużo niedokładności i podań do tyłu, ale jakoś na szczęście zwyciężyli :p
13.10.2015 22:49
Awans Chorwatów, pięknie! :)
13.10.2015 22:38
Graziano, Italia!! :D
13.10.2015 22:25
Brawo, Włosi! ;p
13.10.2015 22:17
stadion*
13.10.2015 21:46
Może wynajęli stadiom w Darmstadt... :)
13.10.2015 21:43
Jeden mecz zaległy, po zwycięstwie w nim strata zmniejszy się do pięciu punktów, więc jeszcze wszystko możliwe!
13.10.2015 21:38
Włosi już mogli strzelić...
13.10.2015 20:47
Ja Włochów będę oglądał :)
13.10.2015 20:40
@RL69 - Optymalna była formuła, zestaw drużyn zazwyczaj też - grali najlepsi w eliminacjach, a nie drużyny, które błąkały się między piątą a trzecią pozycją czasami :) Przy uwzględnieniu tych eliminacji turniejowa szesnastka wyglądałaby mniej więcej tak: Francja, Islandia, Belgia, Hiszpania, Niemcy, Anglia, Irlandia Północna, Austria, Włochy, Portugalia, Słowacja, Polska, Szwajcaria, i po barażach trzy zespoły z następujących: Czechy, Walia, Rumunia, Rosja, Norwegia, Albania. Powiedzmy, że przeszłyby dalej Czechy, Rosja i Walia, podział na koszyki wyglądałby tak (biorąc pod uwagę ranking UEFA):
1 - Francja, Niemcy, Hiszpania, Portugalia
2 - Anglia, Belgia, Włochy, Rosja
3 - Szwajcaria, Austria, Polska, Czechy
4 - Walia, Islandia, Irlandia Północna, Słowacja :)
13.10.2015 17:29
Wyjście z grupy będzie obowiązkiem, później kolorowo wcale nie będzie, zaczną się "schody", ale poczekajmy, aż zacznie się turniej, wtedy będziemy wiedzieli, którzy piłkarze są w formie, których dopadła kontuzja i z których Nawałka zrezygnował :)
13.10.2015 17:04
@RL69 - W poprzednim komentarzu nie odnosiłem się do Polski, cieszę się, że awansowaliśmy. Chodziło mi o to, że 24 zespoły to za dużo, bo popsuje "atmosferę" i poziom samego turnieju mistrzowskiego. Uważam, że formuła z 16 drużynami była optymalna.
13.10.2015 15:13
Ja również wolałbym oglądać trochę "egzotyki" na tle najlepszych, jak niegdyś Łotwę i Grecję, niż połowę kontynentu na turnieju, gdzie wiele spotkań będzie poniżej mistrzowskiego poziomu. Islandia zasłużenie wygrała grupę eliminacyjną, od trzech lat notują nieustanny postęp. Jak pisał Arturro2014 mogliby, namieszać na turnieju nawet w stawce z 16 drużynami, a tak zapewne bez większego wysiłku wyjdą do kolejnej rundy. Obecny kształt Euro psuje jedynie poziom i ma niewiele wspólnego z mistrzostwami dla najlepszych z eliminacji, którzy osiągnęli co najwyżej drugie miejsce i dostali się przez baraże.
13.10.2015 14:38
Oby nie skończył jak Hajto :p
13.10.2015 14:05
@Rl69 - Masz rację, ale nie porównujmy poziomu zespołów z Europy do tych z innych kontynentów. Nikt nic nie poradzi na to, że w Azji poziom utrzymują tylko Japonia, Korea Południowa, Australia i Iran, a reszta jest przeciętna. Dominacja futbolu europejskiego, pieniądze, jakie tam są wkładane, przede wszystkim w kluby, w jakimś stopniu odbija się na samej Europie. Z jednej strony chcemy coraz lepszych lig, choćby Bundesligi, coraz większych pieniędzy za prawa telewizyjne, coraz lepszych piłkarzy, a z drugiej pragniemy wyrównanych szans. Europa piłkarska nie jest winna temu, że sponsorzy i szejkowie wolą w niej inwestować, ale Europa uważana jest za centrum świata, a wpływ na to mają również inne czynniki, pozasportowe - popkultura, kolonializm XIX i XX wieczny, itp. Trochę może zamieszałem, ale chodzi mi o to, że skargi na to, że w Azji na przykład są tylko cztery dobre zespoły, nie może sprawić, że Europa będzie miała więcej miejsc na Mundialu, a Azja mniej, to tak gdyby skarżyć się, że w Bundeslidze poziom utrzymuje tylko Bayern, dlatego w LM ta liga powinna mieć jednego lub dwóch przedstawicieli. Trzeba czekać, aż inne kadry i ligi pozaeuropejskie będą coraz lepsze :)
13.10.2015 12:43
Oby forma Austriaków z eliminacji przełożyła się na formę w turnieju we Francji.
13.10.2015 12:29
Nie ma dla niego miejsca w reprezentacji Niemiec! Powinien skorzystać z oferty Dungi, a nie gadać, że jego decyzja nie ma nic wspólnego z kadrą niemiecką. Poza tym nie grał w ogóle w eliminacjach, więc jakim prawem miałby pojechać do Francji kosztem tych, którzy w nich grali? Żadnym.
13.10.2015 12:28
Vidal to piłkarz już wyeksploatowany, dlatego między innymi byłem przeciwnikiem jego transferu do Bayernu. Lepiej już nie będzie, więc pora się przyzwyczaić, że będzie coraz słabszy i bardziej podatny na kontuzje, a jego regeneracja będzie przebiegać coraz wolniej. Juventus zrobił świetny interes.
13.10.2015 12:25
Kontrakt tylko na dwa lata? Powinni przynajmniej na trzy, maksymalnie na cztery lata podpisać, oczywiście jeżeli Guardiola odejdzie.
13.10.2015 12:22