DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: PanMietek Strona 1

Nie pamiętam kto chciał Tuchela zostawić na stanowisku, ale pamiętam, że zarząd nie był zbyt skory do zatrudniania Kompanyego. Jakby nie patrzeć, spadek z Premier League sukcesem nie jest. Według mnie był to pomysł Eberla, były nawet jakieś plotki, że stawia swoją przyszłość, jeśli ten plan nie wypali.

Doue też był jego pomysłem. Czy by u nas wypalił to inna sprawa, ale jak widać poznał się na jego talencie. Transfer był bardzo prawdopodobny.

Pamiętam, że jeszcze chciał ściągmąć Nlunku pod koniec okienka. Co z perspektywy czasu byłoby dobrym pomysłem. Mielibyśmy wtedy zmiennika co pokryje praktycznie wszystkie pozycje w ataku.

Na pewno Eberl jest leniwy, często zwleka, ale nie zwalałbym na niego naszych last minute transferów + wypożyczeń, to już się działo wcześniej, przed nim.

01.06.2026 12:13

Ciekawostka, od czasu Guardioli żaden trener nie wytrzymał u nas więcej niż 1,5 sezonu :p

Tym bardziej gratulacje dla Kompany'ego :)

Ancelotti, Kovac, Flick, Nagelsmann, Tuchel, nie byle jakie nazwiska, obecnie trenerzy:
Brazylia, BVB, Barcelona, Niemcy, Anglia

31.05.2026 16:47

Przez chwile myślałem, że pomyliliście Ndiyae, ale rzeczywiście nasz też jedzie.

Dla mnie niezrozumiała decyzja powoływać piłkarza co rozegrał 142 minuty w sezonie.

Niemniej powodzenia

31.05.2026 14:06

@jastrzab123 ale piszesz, że nie zagraliśmy padake

30.05.2026 20:23

@ironmaidenpl nie. PSG jako pierwsi weszli na ten poziom rok temu. My dopiero w tym roku do nich dołączyliśmy.

Odpadliśmy z równą sobie drużyną, zadecydowały detale, brak jakości na ławce, praca sędziego

30.05.2026 19:41

Jakby nie patrzeć jedynie Haaland, Kane to obecnie klasa światowa wśród 9 ;)

30.05.2026 19:30

Przypominam, Bayern i PSG weszli na nowy poziom ofensywy. Ich się nie tyczy "defensywą wygrywa się trofea" :)

30.05.2026 19:28

2

Pocieszające jest to, że z Barceloną mamy zaskakująco świetny bilans zwycięstw :)

W finale LM szczerze obojętne mi kto wygra, oba kluby na finansowym dopingu. Nawet to PSG bym przebolał, zagrali z nami najlepszy mecz tego roku, więc niech mają :)

29.05.2026 11:15

1

@Zerafaelo sorry, ale każdy uważał Kane'a za jedną z najlepszych 9 na świecie jak grał w totkach. Statystyki to potwierdzają.

Gordon w Newcastle na 26 meczy PL ma statystyki 6+2 (w tym 3 gole z karnych). W LM na 12 meczy strzelił aż 10 goli, nieźle, dopóki nie zobaczysz, że 5 z nich strzelił z karnego.

Czyli 46 meczy, 17 goli, 5 asyst.
9 goli z gry, 8 goli z karnego.

Olise w 23/24 miał statystyki 17/10/6.

28.05.2026 19:27

1

@Zerafaelo sam fanem Diomande nie jestem, uważam, że jest przewartościowany, ale jednak w Lipsku jest kluczową postacią. Statystyki, test oka to potwierdzają.

Gdyby sprawdził się w Premier League i w LM to stanie się nie do wyciągnięcią, wątpię, że Bayern zapłaci wtedy za niego 150 mln.

28.05.2026 19:19

@seco555 nigdzie nie zaprzeczam, że w Bundeslidze tylko my robimy wyniki i czasem jakiś Freiburg okazjonalnie. Chodzi mi o to, że według mnie żadna drużyna z Włoch nie ma szans na nawiązanie rywalizacji z czołówką Premier League w najbliższym czasie

Barcelona, Real mają, bo chcąc nie chcąc są to bardzo medialne kluby. PSG ma szejkowe $$. I my, ale czy za 10 lat będziemy w stanie finansowo z nimi konkurować?

28.05.2026 19:08

1

Czy my naprawdę potrzebujemy na jedną pozycję 2 identycznych graczy? Mamy Diaza, więc może dla odmiany weźmy takiego Diomande/El Male/Godtsa?

Większych ulepszeń wymagają boki obrony. Brown, Gvardiol już powinni nosić naszą koszulkę.

28.05.2026 19:01

1

Wątpię, żeby Gordon to był piłkarz na poziomie Olise. Może dorówna jakością Diazowi? Aż tak bym jego odpuszczenia nie żałował. Na rynku są Diomande, El Mala, Godts, piłkarze młodsi, z wielką jakością, a według mnie bardziej perspektywiczni.

28.05.2026 18:58

@admin jasne, że się zacina, o czym wspomniałem pisząc o świątecznych prezentach. Aluzja do Guardioli i transferów Semenyo i Guehiego.

Kluby z finansowym dopingiem powiedzą heh i wywalą kolejne wagony pieniędzy na transfery.

28.05.2026 15:22

@FCB4ever2014 prosty przykład, mamy braki na lewej obronie, Davies się łamie, Ito także, Stanisic/Laimer tam zagrają, ale to nie jest ich naturalna pozycja. Zresztą, jak na bokach grają Laimer + Stanisic to znowu nie mamy na ławce zmiennika na prawą stronę.

Jest taki gracz jak Brown, młody, 23 lata w tym roku, sprawdzony w lidze, ma papiery na wielkie granie, z automatu można założyć, że da jakość w wyjściowej XI. W dodatku Niemiec, co w naszym przypadku nie jest bez znaczenia. Kosztuje około 50 mln.

Z drugiej strony jest nam nieznany reprezentant Senegalu, grający w Ligue 1. Jego największy atut to szybkość i cena 25 mln. (To akurat przykład, ale przypominam, że kupiliśny takie rodzynki jak Sarr + Boey, które łącznie kosztowały tyle samo co zakup Mendesa przez PSG)

Przy ewentualnej sprzedaży Ito za 15 mln możemy mieć tego pierwszego za 35 mln. Jest znacznie większa szansa, że to on się sprawdzi niż 2 losowych piłkarzy z Ligue 1. W dodatku w przypadku wtopy Browna można sprzedać po sezonie lub dwóch za 30 mln. W Premier League zawsze się ktoś skusi.

Kogo powinniśmy wybrać?

Dla mnie oczywistym jest, że opcja Davies+Brown, Stanisic+Laimer jest lepsza od dalszego wywalania pieniędzy w błoto (byle by bilans był na zielono) i rzucania Stanisica i Laimera po bokach, zależnie od tego kto ma kontuzje.

28.05.2026 15:03

@FCB4ever2014 właśnie o to mi chodzi, to żaden wstyd skończyć raz na 5 lat okienko z bilansem około -120 mln

Czy pieniądze na transfery muszą pochodzić ze sprzedaży graczy? Nie mamy innych źródeł zarobku? Skoro płacimy około 50-55% na pensje, co jest stosunkowo niskim procentem na tle rywali to gdzie znikają te zaoszczędzone pieniądze?

Czy nie lepiej kupić raz, a porządnie niż bawić się w półśrodki? Każdy widzi, że ławke mamy słabą. Czy ktoś z ręką na sercu chciałby by na wiosne wyleciał nam Upamecano, Diaz, Pavlovic? Jasne, zastąpimy ich Kimem, Gnabrym, Bischofem, problem w tym, że jakościowo będzie gorzej, a i na ławce będziemy ratować się juniorami.

Nie mówię, że mamy szastać kasą na lewo i prawo, ale wypadałoby zacząć traktować ławkę jako inwestycję, a nie zbędny balast.

28.05.2026 14:52

@admin po części jest to problem, nie muszę przypominać naszej tradycji kontuzji i zbyt krótkiej ławki na decydujące mecze LM. Mając finansowy doping można mieć bardziej jakościowych zmienników na ławce.

Dajemy sobie jeszcze radę, co sezon mamy 3 mocne uzupełnienia składu (Diaz, Bischof, Karl), ale co jak ten system się zatnie?

28.05.2026 13:54

@seco555 całościowo jeszcze się bronią, choć wynik im robi Inter w LM + drużyny w LE/LK. Ale pojedynczo? Ich drużyny sporo tracą do czołówki Europy i nie zapowiada się na to, by piłkarze traktowali je jako swój priorytet.

28.05.2026 13:50

@admini to jest właśnie nasz problem, nie chcemy schodzić na minus. Gdy nie było takiego dopingu finansowego w Europie to ta strategia się sprawdzała, ale teraz? Będzie gorzej. Mamy szczęście, że Diaz, Olise, Karl tak wypalili, gdyby się nie udało to zostalibyśmy ze średniakami w składzie, na co sobie pozwolić nie możemy jeśli chcemy walczyć o LM.

Tymczasem, FC dźwignia, Real, PSG, kluby angielskie szastają kasą aż miło. Zawodnik za 50 mln nie wypali? To kupimy za rok kolejnego, może ten będzie lepszy, najwyżej jak trener poprosi to jako spóźniony prezent świąteczny dostanie w zime nową zabawke.

Chcemy być w topie to musimy wydawać. Chyba nikt nie chce byśmy dołączyli do reliktu przeszłości jalim stała się Serie A?

28.05.2026 13:24

Niestety, czasy są takie, że przepaść między klubami z dopingiem finansowym, a tymi bez niego będzie się zwiększać.

Jeszcze dajemy radę, idzie nam wręcz bardzo dobrze, ale strach pomyśleć co by było, gdyby Olise i Diaz okazali się średniakami, a Karl nie dostał szansy. A trzeba brać pod uwagę takie ryzyko przy transferach.

W 2020 byliśmy bodajże 3. lub 4. najwyżej wycenianym klubem, teraz jesteśmy 8. Dalej nie przebiliśmy bariery 1 mld. W ciągu ostatnich 5 lat, 5 klubów to zrobiło (w 2020 były to tylko City i Liverpool)

Musimy więcej wydawać, by dalej być w tym wyścigu. Wypisanie się z niego oznacza wypisanie się z walki o LM, co z kolei będzie miało przełożenie na stanie się zwykłym średniakiem. Chyba nie chcemy stać się BVB Europy?

Serie A już się wypisała.
Kto przyłączy się do Premier League?
PSG, Real, Barcelona? Oczywiście, kluby z niesamowitym dopingiem finansowym, będące ponad prawem. My jeszcze się liczymy, ale cienka jest lina na której stąpamy.

28.05.2026 13:16

@Morgana z tych 9 to:
- 5 graczy o wysokiej jakości
- 4 uzupełnienie na Bundeslige, juniorzy, bez kontraktu, wypożyczenia

Ponoć mamy ponad 200 mln w skarbcu, czas zrobić z nich pożytek 😁 musimy mieć takie okienko jak PSG w sezonie 24/25

28.05.2026 13:02

Niestety, kadrowo szejkowe kluby i te z Premier League odjechały. Ławiej nie będzie konkurować z kimś kto może walnąć 4x 50 mln+ na transfery co sezon

Patrząc na naszą ławkę w meczu z PSG to jedynie Gnabry, Karl, Bischof, Laimer mogli coś wnieść / nie było strachu, że coś się zepsuje. Problem, że 3 było kontuzjowanych, i właśnie te 3-4 kontuzje powinniśmy liczyć co sezon.

Zakładając, że trzon zespołu zostaje potrzebujemy jeszcze:
- śo, nikt raczej by nie chiał by to Kim zastępował Upamecano przeciwko Paryżanom?
- pewnego lo, Davies jest zbyt szklany na cały sezon, Bischof/Stanisic/Laimer niech wracają na swoje pozycje
- środek pomocy, kupić Eichhorn/Stillera
- wonderkida na lewą stronę Diomande/Godts/El Mala?
- zmiennik dla Kane'a

Gvardiol 80 mln, Brown 50 mln, Eichhorn 30 mln, wonderkid na lewe skrzydło 50-120 mln zależy od wyboru.

Chcemy się liczyć to liczmy, że tanio to już było.

28.05.2026 12:55

Moje okienko transferowe ;)

Odchodzący:
Kim 25 mln
Ito 10 mln
Boey 10
Palhinha 30 mln
Guerreiro
Goretzka
Jackson

Mamy:
1 Neuer, 2 Urbig, 3 Ulreich, 4 Davies, 5 Upa, 6 Tah, 7 Stanisic, 8 Laimer, 9 Kimmich, 10 Pavlovic, 11 Bischof, 12 Diaz, 13 Musiala, 14 Gnabry, 15 Karl, 16 Olise, 17 Kane

Potrzebujemy jeszcze 9 graczy ;)
18 Gvardiol must have
19 Eichhorn
20 Godts / El Mala
21 Stiller?

28.05.2026 12:30

1

Falk już od 2-3 sezonów wiele się myli. Plattenberg znacznie pewniejszy

28.05.2026 01:56

1

Gordon to dobry piłkarz, ale nie widziałem sensu w tym transferze. Bardziej bym celował w El Male, Godtsa, powinni być tańsi, młodsi i według mnie bardziej perspektywiczni

28.05.2026 01:55

Może sami odpuściliśmy skoro pojawiła się opcja wyciągnięcia Gvardiola?

28.05.2026 01:48

Trochę szkoda Bischofa, zostaje z Ulreichem, Gnabrym i młodymi w Monachium.

Guerreiro nie liczę, będzie zajęty przeprowadzką :p

26.05.2026 20:04

1

@WayeThe nie robię z nich światowej potęgi, obecnie jest to poziom minimalnie lepszy lub podobny do Newcastle, Leverkusen czy Sportingu czyli drużyn z którymi mierzyły się Barcelona i Arsenal.

Nie rozumiem umniejszania sukcesów Bayernowi. Fakt jest taki, że na lewej stronie grały 2 drużyny z topu, czyli my i PSG, a po drugiej 1 czyli Arsenal. Barcelonie jak widać trochę brakuje do tego poziomu. Real, City, Liverpool dalej mają świetne składy, ale są to drużyny nie poukładane, bez zgrania.

A jaką konkurencje ma Barcelona? Z tego co mi wiadomo to ligę wygrywa się regularnym punktowaniem, gdyby za nich grałby Bayern, Man City, nawet PSG to zdobywaliby tę ligę równie często. Real, Atletico to żadna konkurencja, świetne drużyny jeśli chodzi o granie w pucharach, ale jeśli chodzi o regularne wygrywanie z ogórami, średniakami to zaliczają sporo wpadek. Jedyna liga w które Bayern miałby problem to Premier League.

Jeśli ciężka liga = lepsza drużyna to ja nie mam pytań. PSG przeczy tej tezie :)

25.05.2026 09:53

1

Yy nie rozumiem sensu wręczania trofeów przed zakończeniem sezonu.

Bayern i PSG mieli zdecydowanie mocniejszą drabinkę od Arsenalu.

PSG:
- Chelsea, klubowy mistrz świata
- Liverpool, w tamtym czasie mistrz Premier League
- Bayern, mistrz Niemiec, drużyna z najlepszym atakiem w Europie

Bayern:
- Atalanta, średniak europejski
- Real Madryt, drużyna która mimo słabej formy była w stanie wygrać 2 razy LM po 2020 (data naszego ostatniego triumfu), w dodatku ograli w dwumeczu drużynę mającą na tamten czas jakieś bodajże 55% szans na wygranie Premier League. Mającą w składzie Viniego + Mbappe
- PSG, mistrz Francji, świetnie ułożona drużyna

Arsenal:
- Bayer, średniak europejski, którego ostatnio wywaliliśmy z PN
- Sporting, na tamten czas mistrz Portugalii, ale ich też ograliśmy na zime 3:1
- Atletico, pierwsza poważna drużyna

Barcelona:
- Newcastle, średniak europejski
- Atletico, jak widać były to dla nich zbyt wysokie progi, kolejny sezon frajerzą się z drużyną grającą defensywną piłkę. (Btw, Barcelona przegrała wczoraj 3:1 z Valencią :))

Jeszcze 2 pytania :)

Skoro Bayern i PSG grają w lidze bez konkurencji, to jaką konkurencje ma Barcelona? Ten słaby Real, który sam się sabotuje? Czy Atletico regularnie tracące punkty? Choć tym drugim trzeba przyznać, że 2 razy odprawili bordowych z pucharów :D

Mielibyśmy większe szanse na finał grając z Leverkusen, Sportingiem, Atletico czy grając z Atalantą, Realem, PSG?

24.05.2026 21:49

Jeśli jest szansa wyciągnąć Gvardiola to jestem jak najbardziej za. Nie wiemy jak będzie z formą Daviesa, Upamecano może odejść za rok (choć w to wątpię), Tah młodszy nie będzie. Prawdopodobnie odejdą Ito + Kim. Chorwat to niesamowite ulepszenie. Ze świecą szukać graczy co potrafią zagrać na 2 pozycjach bez utraty jakości na światowym poziomie.

19.05.2026 20:19

Powodów może być kilka:
- kolega z reprezentacji
- podobne pieniądze
- spokojniejsza liga
- strach przed niewiadomym, może uważa, że lepiej wpasuje się w Bayern niż w City Mareski?

19.05.2026 17:58

Jak Lewego szanuje za te gole co u nas nastrzelał, tak wkurza mnie w Polsce umniejszanie jakości piłkarskiej Harryemu.

Mam nadzieję, że Anglia zajdzie daleko na Mundialu i Kane wygra ZP. Wtedy nie będzie argumentów, że Lewy lepszy bo pobił rekord Müllera

16.05.2026 23:05

Jest jakiś powód dlaczego nie interesujemy się El Malą?

16.05.2026 17:15

Liczę na co najmniej 6 goli, tak by skończyć sezon z 123 lub 125 na koncie :)

16.05.2026 10:18

1

Jedyny argument przeciw przedłużeniu jest taki, że Neuer może zabierać minuty Urbigowi, ale wierzę, że Kompany i Eberl dogadali to z Manuelem, że jego ostatnia misja to pozostawienie po sobie następcy ;)

Co do jego formy, zróbmy eksperyment myślowy.
- Czy gdybyśmy zamienili bramkarza z PSG to czy inaczej potoczyłyby się losy dwumeczu?
- Czy Safonow obroniłby kilka z 5 straconych bramek z pierwszego meczu w Paryżu?
- Czy byłby w stanie zagrać na poziomie Neuera z 1. meczu z Realem lub z 2. meczu z PSG?

Jasne, bramkarze mogą pomóc wygrać LM, patrz Donnaruma rok temu, ale równie często da się ją wygrać mając wyrobników jak Mendy, Łunin czy Safonow.

Kluczem jest szczelna obrona (nie linia obrony, a taktyka), która nie zostawia miejsca na niebezpieczne strzały. Dajemy zbyt wiele dogodnych sytuacji rywalom, to nie przypadek, że Wolfsburg miał xg bodajże na poziomie 3.

Kompany to świetny, ogarnięty trener, w tym sezonie zbudował atmosfere, zespół, niemalże świetną ofensywe, zaczął wprowadzać młodych, więc liczę, że kolejny punkt do odchaczenia to praca nad tyłami ;)

14.05.2026 15:11

1

Neuer dalej potrafi uratować nam dupe, pierwszy mecz w Realem, drugi mecz z PSG. Jeśli rzeczywiście zszedł z pensji i chce pomóc Urbigowi to nie widzę przeszkód. Niech bronią po połowę w Bundeslidze, cały PN dla Urbiga, połowa spotkań w LM, a Neuer te kluczowe od 1/8.

Müller w swoim ostatnim sezonie zaliczył wielki spadek formy, sportowo już nic nie wnosił.

Lewandowski mógłby pograć u nas jeszcze z 2-3 lata na wysokim poziomie, ale sprzedaliśmy go za około 50 mln, dołożyliśmy drugie tyle i mamy dalej najwyższą jakość na 9. Gdy Lewy odchodził to miał 34 lata, Kane w tym roku ma 33 lata.

14.05.2026 14:54

Coo, Davies w 30 minut zrobił więcej niż Stanisic + Laimer przez cały mecz.

07.05.2026 00:16

Plus jest taki, że Bischof jest idealnym piłkarzem pod 434 :)

07.05.2026 00:04

PSG straciło 1 bramke mniej czyli 4. Cienka jest granica dzieląca nas od grania wspaniale.

Arsenal tracący maxymalnie 2 brami musi grać bosssko

07.05.2026 00:02

Dwie rzeczy są pewne:
Bayern-PSG
Real-ManCity
:p

06.05.2026 23:58

Do większości się zgodzę, ale muszę stanąć w obronie Musiali, jasne przestawiano go kilka razy, ale próbował wziąc też grę na siebie i kilka razy udało mu się zrobić przestrzeń, co nie było łatwe przy tak zagęszczającym rywalu.

Już bardziej bym się czepiał Pavlovica i Kimmicha. Pavlo w ogóle niewidoczny, w takich meczach oczekuję czegoś więcej, ale co dopiero skończył 22 lata, gra na niewdzięcznej pozycji, a jego atut w postaci rozsyłania górą piłek przejmuje Kimmich. Niemniej wielka kariera przed nim.

Kimmich tragedia, jestem jego fanem od momentu, gdy do nas dołączył, ale.. już od 5 lat wkurzały mnie jego rożne, teraz doszły jego dośrodkowania.. naprawdę każdą akcje trzeba kończyć zagraniem na główkę?

06.05.2026 23:57

Na plus:
- Neuer, gdyby nie on to skończylibyśmy 3:1
- Musiala, bałem się, że po tej kontuzji może nie wrócić do swojej najlepszej formy dzisiaj pokazał, że dalej potrafi grać w piłkę
- Davies, podoba mi się jak potrafi wchodzić w środek boiska, coś jak odwrócony boczny obrońca, ale bardziej dynamiczny, ma świetny doskok, drybling, wizje gry, oby go kontuzje omijały. Owszem jest szybki, ale wypełniając swoje role, Alphonso nie traci wiele dystansu do rywala, zagęszcza środek, no i z pozycji nr 6 potrafi zdetronizować doskokiem ataki skrzydłowego, który dostał piłkę w róg boiska

Na minus:
- Kimmich
- Stanisic

06.05.2026 23:46

2

Szkoda, że dzisiaj zagraliśny tak mizernie. Samo odpadnięcie z 1/2 bolałoby mniej, gdybyśmy pokazali dziś więcej woli walki.

Niemniej sezon można ocenić na plus, 1/2 LM, Bundesliga, oby PN po 6 latach, rozwój zespołu, Karl.

Miejmy nadzieję, że Kompany to plan długoterminowy, musimy w końcu zacząć budować stabilną wizję zespołu. Enrique w pierwszym sezonie przegrał oba półfinały LM po 1:0 z BVB, Arteta też potrzebował czasu do stworzenia obecnego Arsenalu.

06.05.2026 23:34

1

Można narzekać na sędziego, ale jak chcemy wygrać to musimy sami strzelić tego jednego gola. Na razie słabo z wykańczaniem akcji :(

06.05.2026 21:57

3

Nikt nie mówi, że Arsenal jest słaby, ale że grają nieatrakcyjny dla oka futbol. Gabriel, Gyokers to typowi cwaniacy łapiący rywali za rękę, po czym sami się wywalają. Nagle w doliczonym czasie znikają piłki z Emirates.

Sorry, ale Arsenal miał farta losując taką drabinkę. Leverkusen cień drużyny Alonso, Sporting solidna drużyna, Atletico drużyna nie potrafiąca wyprzedzić Villarealu w lidze. Do tego Barcelona, która sama na własne życzenie odpada, po raz drugi.

Lewa strona? Man City, który potrafi wygrać z Arsenalem. Real Madryt, który zawsze jest niebezpieczny w LM, mający Mbappe+Viniego w ataku. KMŚ Chelsea. Liverpool zgoda, fatalny sezon, a i tak są 4 w Premier League, słabo to świadczy o poziomie Chelsea, Newcastle xD do tego PSG, które jest w topowej formie.

Nie no, losowanie było równe

06.05.2026 07:07

Nie wiem czemu kibice Arsenalu zakładają, że My lub PSG zagramy w finale na hurra do przodu. Kompany, Enrique to ogarnięci faceci, wiedzą, że finał to jeden mecz.

06.05.2026 00:54

Arsenal wywalczył sobie Leverkusen, Sporting, Atletico. My wywalczyliśmy Atalante, Real, PSG.

Hmm, ile w tym ich zasługi, a ile szczęśliwego losowania?

06.05.2026 00:08

Czas powtórzyć historię :)

Tamten Arsenal nie przegrał meczu aż do finału, mało tego stracili wtedy tylko 2 gole w grupie, a 0 goli w 1/8, 1/4, 1/2.

Myślę, że nasze ofensywne trio raczej ma gdzieś przewagę psychologiczną. Diaz nie kalkuluje, Olise to nonszalacja sama w sobie, a Kane? Chłop przetrwał 3 przegrane finały, ten to będzie orał za 2 by w końcu coś ważnego wygrać xD

06.05.2026 00:04

Mówi się, że puchary wygrywa się defensywą, ale myślę, że Kompany i Enrique nie zgadzają się z tą tezą ;)

Myślę, że we współ z nimi gramy na takim poziomie z przodu, że niezależnie czy przeciwnik miałby Maldiniego w obronie to wyjmowałby 3 piłki z siatki :)

05.05.2026 23:22

1

@Comentateiro no nie powiedziałbym, Atletico grające padake z przodu z łatwością przechodziło na 16 metr

05.05.2026 23:16

Yy, jest różnica między tamtym Arsenalem a obecnym

05.05.2026 23:14

@ironmaidenpl yy, idąc tą logiką Chelsea jest najlepszą drużyną Świata (:

05.05.2026 23:13

Ja rozumiem, że można nie lubić komentatorów, ale te marudzenie na nich robi się irytujące. Był fajny gol to się podniecają, tyle

02.05.2026 17:13

Jak za Premier League średnio przepadam tak jednak ta liga promuje bardziej defensywny styl.

W Ligue 1 czy w Bundeslidze można mieć dziurawą defensywe, tracić gole, ale nadrobisz to atakiem i będziesz regularnie punktował w lidze. W Premier League sorry, to nie przejdzie.

Tylko jednej drużynie udało się tam regularnie wygrywać ligę prezentując podobny styl do tego z Bayernu (trochę bardziej defensywnego niż obecny). O Man City piszę ;)

02.05.2026 16:05

@Batigol22 z obecnym Bayernem z Diazem w składzie straciliby conamniej 2 gole ;)

02.05.2026 15:55

1

Kurcze, ja wiem, że:
Domówka, tradycyjnie czerwona
Wyjazdówka, biała lub czarna
Trzeci komplet, nawiązanie do historii

Ale ta Oktoberfestowa nie wiem jak ma się łączyć ze świętem piwa? Może nawiązanie do rzygów? Nie jest brzydka, no ale..

02.05.2026 15:48

Koniec zeszłego sezonu, było sporo głosów wątpliwości czy Kompany to jednak dobry pomysł. Obniżyliśmy wtedy poziom, plus Vincent nie dawał szans młodym

01.05.2026 21:45

1

Z perspektywy czasu nie dziwię się dlaczego Guardiola był takim fanem Harryego xD

Olise miał papiery na świetnego grajka, ale nigdy nie powiedziałbym, że na kandydata do ZP

Kupując Diaza dostaliśmy to za co zapłaciliśmy, idealny element w naszej układance, ale to jak się wkomponował, zadomowił u nas to czapki z głów. Widać rękę Kompanyego, Diaz z wiosny dysponuje lepszą decyzyjnością i celnością niż Diaz z jesieni, świetny gracz, nigdy nie kalkuluje.

Myślę, że Bundesliga może być fajną opcją dla ofensywnych graczy z Premier League. W Niemczech nie mamy warunków na stworzenie stylu jakim gra Arsenal, nasi obrońcy nigdy nie będą dostatecznie przećwiczeni, ale za to możemy dać takiemu np. Olise, Diazowi perspektywe grania 4 meczy w sezonie mniej, pucharów, dobrych liczb, spokojnego rozwoju i mniejszej presji, przy czym rywale dalej są jakimś wyzwaniem.

30.04.2026 14:34

5

Ja tam wierzę w Kompanyego, sam byłem średnio przekonany do niego po końcówce zeszłego sezonu ale wielkich trenerów poznake się po tym jak wychodzą z dołka.

Guardiola miał w ostatnim czasie 2 wyraźne dołki, a wracają na szczyt Premier League. Enrique też potrafi wyciągać PSG ze słabych jesieni. Vincent już udowodnił, że potrafi odbudować skład i wzmocnić relacje z drużyną, końcówka zeszłego sezonu była średnia, na jesień wróciliśmy silniejsi, początek tego roku też był słabszy, a teraz gramy na najwyższym poziomie. Ciekawyn przypadkiem kest Arteta i Arsenal, regulerności odmówić im nie można, świetna jesień, przychodzi wiosna przychodzi słabsze granie, odpadają z pucharów, po czym następuje kolejna odbudowa, są konsekwentni xD

Myślę, że Kompany nie odejdzie po tym sezonie, nawet jakby wygrał potrójną koronę. Patrząc po wypowiedziach, po tym jak buduje drużynę to myślę, że jest to ogarnięty facet. Wie, że ma u nas idealne warunki, Bundesliga jest spokojniejsza od Premier League, choć dalej wymagająca, pewnie jeszcze będzie chciał potrenować nas przez conajmniej 3 sezony by się wyrobić. Odejść zawsze można, ale to też zawsze jest ogromne ryzyko, co jeśli nie pójdzie mu w City? Czy naprawdę warto porzucać klub z top3 dla klubu z top5? Myślę, że jego priorytetem jest obecnie Bayern, a następnie ugruntowanie u nas swojej pozycji.

30.04.2026 14:25

3

Myślę, że wraz z PSG dostarczyliśmy być może największe piłkarskie show tego roku :) choć rok długi i przed nami rewanż i mundial

Sam nie rozumię tego czepiania się obrony. Jasne, straciliśmy 5 goli, ale PSG straciło 4, jednego mniej, mając najlepszych bocznych obrońców świata! Myślę, że postronny widz nie marudzi, że mógł zobaczyć drużyny, które grają na takim poziomie z przodu, że obrona nie ma znaczenia. Obojętnie jaką indywidualną jakość byś miał z tyłu tak jest poziom ofensywy, którego nie wybronisz. My i PSG jesteśmy na tym poziomie. Real jest bardzo blisko, ale na szczęście Mbappe-Vini nie stanowią zgranej pary. Barcelona ma Raphinhe-Jamala, ale brak im mobilnego napastnika typu Kane.

To było świetne zobaczyć ten mecz.

PS, nie przesadzałbym z tym, że piłka poszła w interesującą stronę. Część drużyn na pewno, ale jutrzejszy mecz może dostarczyć zupełnie odmiennych wrażen ;)

29.04.2026 00:17

Niestety, w czasie gdy my gramy genialnie, jest jeszcze jedna drużyna grająca na tym samym poziomie :(

Jak za PSG średnio przepadam tak trzeba przyznać, że Enrique zrobił ze zbieraniny piłkarzy DRUŻYNĘ, którą da się nawet lubić.

Szkoda, że tylko 1 drużyna może wygrać LM. Na szcęście gramy dwumecz, więc czeka nas co najmniej kolejne 90 minut piłki przez wielkie P.

29.04.2026 00:09

2

Mimo porażki to jestem dumny z tego jaki postęp zrobiliśny od czasu odekścia Tuchela.

Myślę, że razem z PSG jesteśmy pierwszymi drużynami w historii, które są w stanie zagrać z taką jakością, z taką intensywnością z przodu, że nie ma obrony która byłaby w stanie nie dostać 3 goli od nas.

PSG ma 2 najlepszych bocznych obrońców, świetnych stoperów, a dostali 4 gole.

My mamy świetny duet Upa-Tah, niesamowitych walczaków na bokach obrony, a i tak dostaliśmy 5 goli. Choć wydaje mi się, że 1 boczny obrońca z top3 (jest taki?) Uchroniłby nas przed stratą 1 gola.

Myślę, że dzisiejszy mecz jest ustanowieniem najwyższego standardu intensywności. Piłkarze musieliby dosłownie latać by to przebić. Gdy straciłeś poczucie czasu, gdy ani razu nie zobaczyłeś która minuta to wiesz, że to było coś więcej niż mecz.

29.04.2026 00:02

2

Mimo porażki to jestem dumny z tego jaki postęp zrobiliśny od czasu odekścia Tuchela.

Myślę, że razem z PSG jesteśmy pierwszymi drużynami w historii, które są w stanie zagrać z taką jakością, z taką intensywnością z przodu, że nie ma obrony która byłaby w stanie nie dostać 3 goli od nas.

PSG ma 2 najlepszych bocznych obrońców, świetnych stoperów, a dostali 4 gole.

My mamy świetny duet Upa-Tah, niesamowitych walczaków na bokach obrony, a i tak dostaliśmy 5 goli. Choć wydaje mi się, że 1 boczny obrońca z top3 (jest taki?) Uchroniłby nas przed stratą 1 gola.

Myślę, że dzisiejszy mecz jest ustanowieniem najwyższego standardu intensywności. Piłkarze musieliby dosłownie latać by to przebić. Gdy straciłeś poczucie czasu, gdy ani razu nie zobaczyłeś która minuta to wiesz, że to było coś więcej niż mecz.

28.04.2026 23:52

Gwarantuję, że bocznego obrońcy który byłby w stanie wyłączyć skrzydła PSG nie znajdziesz. Jest pewien poziom na którym jaki byłbyś swietny to nie dasz rady. Mendes najlepszy lewy obrońca nie był w stanie zatrzymać Olise, to kogo byśmy musieli mieć by zatrzymał Kvicze?

28.04.2026 23:41

Stanisic jest solidnym obrońcą, nadrabia walecznością, ustawianiem, ale na takim poziomie braków w postaci szybkości, lepszej techniki nie zamaskujesz.

No ale ile takich rywali jest, że odstaje od reszty swoich kolegów poziomem? Myśle, że max 4 ;)

28.04.2026 23:23

3

Świetny mecz, dalej gramy zbyt naiwnie i sporo tracimy, ale mental mamy niesamowity, z 5:2 na 5:4 może napawać optymizmem. Przy remisie i tak byśmy musieli wygrać by awansować bez rozgrywki, a tak to musimy wygrać 2 golami ;)

Jak za PSG średnio przepadam tak trzeba przyznać, że są oni równorzędnym rywalem dla nas. Mecze z nimi to czysta przyjemność, tak jak kiedyś mecze z Realem. Taka wisienka europejskich starć. No i Paryżan po odejściu Neymar-Mbappe-Messi da się w miarę lubić.

Jak to zawsze mówię, LM może wygrać tylko 1 drużyna spośród tylu świetnych ekip, najważniejsze to noe wystawić d*py i zaprezentować się godnie. Bundesliga wygrana, PN to must have. A uszatka musimy podnieść jak nie w tym to za rok lub dwa.

Kompany zrobił, że wyglądany jak drużyna, ale co się dziwić, uczeń Pepa ;)

28.04.2026 23:18

@Kamil.20 też mi coś świtało, że czytałem o zmianie przepisów w tym roku

28.04.2026 23:10

Ekhem, PSG ultraofensywą rozgromiło ultradefensywny Inter w zeszłorocznym finale xD

28.04.2026 23:09

Wiecie, gdzie znajdę w miarę tanio dzisiejsze spotkanie do zobaczenia?

28.04.2026 18:39

PSG to drużyna czerpiąca zyski z inicjatywy, jeśli wygramy środek boiska to możemy ich zdominować do 60-70 minuty (potem da się we znaki nasza krótka ławka).

Real to był całkiem inny przeciwnik.

28.04.2026 18:36

Piłka to prosta graz więc napiszę coś oczywistego.

Najważniejsze to wygrać środek boiska, nie będzie łatwo, ale Kimmich z Pavlovicem na jesień pokazali, że jest to możliwe. Oczywiście to był inny czas, ale wydaje mi się, że nasz duet pod względem fizycznym stoi wyżej od Paryżan.

Do 60 minuty musimy mieć 2 gole więcej niż PSG jeśli chcemy dziś wygrać, więc musimy być bardziej skuteczni, strzelać z dystansu.

Grać swoje, pressing, to nie Arsenal/Atletico. PSG gra świetnie, ale to nie zadaniowcy, nie możemy stracić inicjatywy.

28.04.2026 18:33

1

Nie był to najlepszy mecz w naszym wykonaniu, ale 2 gole ze strony Realu nie powinny paść.

Nieistniejący faul Laimera, po czym pada gol z wolnego. Dobrze, że sędzia nie dał mu żółtka, bo byłby zawieszony na mecz z PSG.

Nieodgwizdany faul Rudigera na Stanisicu po którym wpada kolejny gol. Za protesty Kompany dostaje żółtko i zawieszenie na dzisiejszy mecz xD

O nieodgwizdanym karnym na Olise w końcówce 1. meczu nie muszę przypominać.

28.04.2026 18:26

@Kamil.20 też tak myślę, bardziej tym składem chciałem pokazać, że możemy porotować, gdyby odpukać Diaz dostał żółtą kartke w 60 minucie

27.04.2026 14:27

Skład na przyszły sezon:
Bramkarze: Neuer, Urbig, Ulreich, complete
Boczni brońcy: Stanisic, Laimer, Davies, kupić Reada
Środkowi obrońcy: Upamecano, Tah, Kim, sprzedać Ito, kupić van de Vena
Środkowi pomocnicy: Kimmich, Pavlovic, Bischof, Goretzka out, Stiller in
Ofensywni pomocnicy: Diaz, Olise, Musiala, Karl, Gnabry, kupić Wirtza 🤣
Napastnicy: Kane, Jackson out, może Vlahovic? Niech to będzie gracz, który da odetchnąć Harryemu

Neuer, Urbig, Davies, Laimer, Stanisic, Read, Upamecano, Tah, Kim, van de Ven, Kimmich, Pavlovic, Bischof, Stiller, Olise, Diaz, Musiala, Wirtz, Karl, Gnabry, Kane, Vlahovic. 22 graczy, do tego 2 wypożyczenia, zaklepać Eichhorna, może El Mala? Choć o nim coś cicho ostatnio, dziwne

27.04.2026 14:26

1

Na dobrą sprawę mamy 4 wartościowych zmienników: Kim, Davies, Goretzka, Jackson.

Daviesa do przodu bym nie pchał, przyda się za Laimera/Stanisica w 2 połowie.

Kim za Taha/Upamecano.

Goretzka albo za Pavlovica, albo na 10

Jackson na szpice, wtedy Kane może zejść na 10.

Przykładowy skład na ostatnie 30 minut, może się zmienić zależnie od tego kto jak będzie grał, ile będzie miał sił itp.:

Jackson
Musiala - Kane - Olise
Kimmich - Goretzka
Davies - Upamecano - Kim - Laimer
Neuer

Cieszmy się, że Upa/Tah/Laimer nie dostali żółtej kartki w meczu z Realem xD
Davies-Upa-Ito-Laimer bez rezerwowych? To by się dobrze nie skończyło

27.04.2026 14:10

1

Bez niespodzianki, szczury z Paryża często stosują tę sztuczkę

26.04.2026 20:09

Ekhem, zagrali na tych KMŚ całe 2 mecze więcej niż my, więc nie przesadzałbym, że mają bardziej zajechanych zawodników od nas. W dodatku ostatnio pomiędzy dwumeczem z Liverpoolem Ligue 1 pozwoliło im przenieść mecz z Lens na koniec sezonu, mimo że Ci drudzy się na to nie zgodzili xD

Wyobrażasz sobie sytuacje w której BVB ma do nas z 4 pkt straty, mecz za tydzień, a my piszemy do Bundesligii, że mamy LM i niech dadzą ten mecz na koniec sezonu xD

26.04.2026 20:06

Niech biorą, przyda im się taki gracz w Championship

24.04.2026 01:06

1

Zawodnik z wahaniami formy, leniwy, nie potrzebujemy takich.

Jak już kogoś chcemy to brać Gordona lub Barcole

19.04.2026 19:55

Gdyby Sane został to prawdopodobnie nie mielibyśmy tak świetnego Karla ;)

19.04.2026 08:46

Mam wrażenie, że mamy 2 twarze. Albo gramy jakoś spięci, bojąc się o stracenie bramki, albo wrzucamy najwyższy bieg, nie myślimy tyle i atakujemy. Paradoksalnie ta druga twarz traci mniej bramek, a jest zdolna zmasakrować każdą defensywe.

Mecz z PSG nie będzie łatwy, jak zagramy tak jak z Realem to daję nam jakieś 45% szans na awans. Ale jak zagramy swoje to myślę, że ich przejdziemy. PSG ma świetny środek pomocy, ale myślę, że jakościowo nie odbiegamy mocno, za to nadrabiamy tam fizycznością i walką. Pavlovic to naprawdę świetny pomocnik, w maju 22 lata, a cały czas się rozwija, w dodatku wydaje się mocno zżyty z klubem.

16.04.2026 13:05

Cała nadzieja w tym, że Vincic zahaczył o kiełbaskowy półswiatek i Uli ma na niego haki ;)

13.04.2026 19:52

2

Z obozu rywala, Real też stawia na francuskiego elektryka :p mowa tu o Camavindze

13.04.2026 19:50

1

Heh, a tak kibice Liverpoolu się śmiali, że Wirtz wolał iść do lepszego klubu, a kibice Arsenalu, że pokazali nam kto jest numerem 1 w Europie xD

Jeśli wygramy w środę to na polu boju zostaną 2 najlepiej grające drużyny w Europie + 2 grające padake.

Szkoda, że przedwczesny finał LM został rozbity na 2 spotkania ;)

12.04.2026 19:01

1

Sędzia raczej dobrze poprowadził spotkanie.

Jedyne do czego bym się przyczepił to do ostatnich 10-15 minut, gdzie stykowe sytuacje były na korzyść Realu. Gdyby się trafił madridista to nógłby się doszukiwać karnego przy 2 stykowych sytuacjach, gdy Upamecano walczył o piłke w naszym polu karnym.

Musiałbym jeszcze zobaczyć powtórke faulu Taha, bo widziałem opinie, że powinno być czerwo, choć według mnie to było tylko żółtko

08.04.2026 00:13

Ja tam zawsze uważam, że grając z drużynami z topu należy się spodziewać choć 1 babola. Po prostu nie sposób utrzymać taką koncentrację przez 100% czasu, by nie popełnić błędu.

Gdy przegrywamy 1:0 po babolu to jasne, duża w tym wina obrońcy, ale z drugiej strony można się spytać gdzie był atak?

Nasz problem to nie wykorzystywanie błędów rywali. Mieliśmy kilka sytuacji, gdy po pressingu Real popełnił błąd, ale zazwyczaj kończyło się to na słabym rozegraniu z naszej strony.

Neuer top dzisiaj. Obrona mogła zagrać lepiek, atak najgorzej, pomoc pomiędzy.

Ehh, boli to, że atak zagrał poniżej swojego optimum. Tak leżąca nam obrona rywala powinna kończyć z conajmniej 3 bramkami na koncie. (Działa to też w drugą stronę, bo jednak Real też powinien strzelić gola więcej)

Trzeba docenić wynik, 2:1 dla nas na tym stadionie to dobry rezultat, ale byłbym spokojniekszy przy 3:1.

07.04.2026 23:46

1

Real, Liverpool przegrali, Bayern wygrana, weekend można uznać za udany ;)

Oczywiście, do wtorkowego meczu trzeba podejść na pełnym skupieniu. Real to dalej topowa drużyna mająca niesamowitą jakość z przodu. Najważniejsze to strzelić więcej niż oni.

W 1/2 czeka nas prawdopodobnie PSG, które to znowu zaczęło się rozkręcać. Na nasz plus powinien działać fakt, że Lens nie odpuszcza i dalej jest w grze, choć Ligue 1 niestety mocno ostatnio obciąga pewnej drużynie.

04.04.2026 18:44

1

No nie wiem, do końca sezonu mają 8 meczy. Gdyby dzisiaj wygrali z 17. drużyną a Barcelona przegrała z Atletico to mieliby tylko 1pkt straty

04.04.2026 18:15

1

Jeśli się ma zadaniowców, graczy perfekcyjnie wywiązują się ze swojej roli to też da się odnieść sukces, patrz Chorwacja, Argentyna. Jasne, mają świetnych graczy, ale ich kadry dalej nie są przepakowane gwiazdami. (Argentyna według Transfermarkt ma tyle samo warty skład co Niemcy bez Musiali)

Problem w tym, że Niemcom tego brakuje. Jakoś ich gra się nie klei, brak 9, dobrych boków obrony, to się nie uda. Będzie brakować goli + skrzydłpwi przeciwnika mają pole do robienia wiatru.

Też liczę na wyeliminowanie Realu w LM + wygranie Mundialu przez Angliez dla Harryego przebolę kibicowanie im ;)

Z grupy kandydatów do ZP to będą pewnie:
Kane, Olise, Dembele/Doue, Vini, Mbappe, Raphinha, Yamal, Rice. Żeby ją wygrać w tym roku to pewnie będzie trzeba zajść do finału, albo nawet go wygrać, mowa o MŚ.

Brazylijczyków można wykreślić na starcie.
Wygrana z Realem outuje Mbappe, wygrana z PSG outuje Dembele/Doue. Rice/Yamal? Oby Barcelona odpadła z Atletico, a Arsenal przegrał z nami w finale ;)

28.03.2026 07:14

2

Widzę, że Slot to lepszy agent od Tuchela.

Po Tuchelballu dało się spodziewać murowania, ale Slotball to inny poziom, co tydzień Liverpool ma inny pomysł na rozśmieszenie kibiców xD

15.03.2026 20:05

1

Rozumiem narzekanie na sędziego, ale wydaje mi się, że gdyby nie wcześniejszy idiotyczny faul Diaza to sędzia nie dałby drugiej żółtej kartki. Już wcześniej mógł wyciągnąć bezpośrednie czerwo, ale oszczędził nas

14.03.2026 17:26

Te czerwo dla Diaza to pewnie za ten faul w głowe

14.03.2026 17:24

Poczekaj na komentarz Szpaka w meczu Bayern Real xd

14.03.2026 16:26

@Alistair od kiedy rodzaj karki jest związany z tym jaką kontuzje spowodował faul?

Są faule, gdzie sędzia się wybroni z decyzji, ten taki jest. Za to faul Jacksona to oczywiste czerwo.

14.03.2026 16:25

Faul Schlotterbecka nie był równy temu co odwalił Jackson.

Nico dotknął piłke, a potem noga odskoczyła w Stanisica, faul na pomarańcz.

14.03.2026 16:20

Potężna Barcelona remisująca na farcie w końcówce z 12. drużyną Premier League ;)

11.03.2026 21:50

Real to Real, ale u nas wyłączenie Kanea nic nie zmieni

11.03.2026 21:47

1

@Ananas94 tak

11.03.2026 21:46

1

Faul przypadkowy, niebrutalny, szansa na gola wielka nie była = brak żółtka

28.02.2026 20:06

1

2 piękne strzały Kimmicha, masa noedokładności po naszej stronie, masa leżących żółtych koszulek, tak zapamiętam tę połowę

28.02.2026 19:23