DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: Simon89 Strona 2

Nie da rady obstawiam 35-36 goli i Złotego Buta.

@Sonny
Co ty możesz wiedzieć człowieku jaką osobą jest Lewandowski. Nie znasz go osobiście. Ty i ludzie tego pokroju co hejtuja Roberta robią to po prostu z kompleksów. Zazdrościsz mu że ma kasę i jest kimś w swojej dyscyplinie sportu.

12.11.2023 21:37

@bawaria42
Sytuacje zupełnie nieporownywalne. Lewandowski w nudnym finale 2020 dawał Bayernowi dużo więcej . Harował w defensywie. Był ruchliwy. Jego wymienność pozycji z Muellerem dezorganizowala obronę PSG. Utrzymywał się przy piłce z rywalami na plecach . Czyli robił to czego nie potrafi Haaland. Był bardzo blisko strzelenia kozackiego gola po genialnym przyjęciu ale trafił w slupek . Haaland może sobie takie zagrania pooglądać na youtube. Poza tym Lewy strzelił dwa gole w finale Pucharu Niemiec. W 1/8 z Chelsea miał udział przy każdym golu. Z Barca zaliczył piękną asystę na 1-0 do Muellera. Strzelał efektowne bramki z różnych pozycji. Nie bazował jedynie na instynkcie killera jak Norweg. Reasumując Lewandowski 2020>Haaland 2023

31.10.2023 14:15

@Sopariev
Teoretycznie to nagroda dla najlepszego piłkarza sezonu. Problem w tym , że wybranie tego najlepszego to kwestia subiektywna zwłaszcza w sezonie w którym rozgrywany jest mundial. Wiadomo było, że wynik na mistrzostwach świata będzie decydujący w kontekście Złotej Piłki. W tym aspekcie Messi zdystansował wszystkich innych. Nieprawda jest że Messi rozegrał tylko siedem świetnych meczów w Katarze. Przed mundialem prezentował się wybornie w barwach PSG. Fakt że po zdobyciu tytułu przygasł nie może przyćmić jego wspaniałej gry na najważniejszej imprezie sportowej świata.
Finał z Francją został okrzyknięty finałem wszechczasów z Messim w głównej roli.
Jeśli nie Messi to kto? Mr Haaland? Pobicie rekordu Premier League budzi szacunek i w mojej opinii tylko za ten wyczyn zasłużył na TOP 3. Wygrał tryplet. Ok, ale czego dokonał Norweg w decydującej fazie sezonu? W półfinałach z Realem marnował setki, a w finałach Pucharu Anglii i LM nie tylko nie strzelił gola ale był kompletnie niewidoczny.
Nie pomógł sobie takimi występami. Ludzie do dziś pamiętają finał Argentynay z Francją a czy ktoś pamięta finał LM w którym kompletnie nic się nie działo?

31.10.2023 13:42

Próby kwestionowania spektakularnego sukcesu Messiego są żałosne. Najlepszy piłkarz mundialu mający decydujący wpływ w każdym meczu. Kosmiczny występ w największym spektaklu sportowym nie tylko poprzedniego roku,ale ostatniego ćwierćwiecza okraszony tytułem mistrza świata. Jeśli dodamy do tego marketing i popularność Argentyńczyka co ma duże znaczenie w tym plebiscycie to zwycięzca mógł być tylko jeden.
A co do piłkarzy Bayernu. Ich wyniki nie powinny nikogo dziwić. Piłkarz grający w Bundeslidze może zaistnieć w czołówce tylko w wypadku zwycięstwa niemieckiego klubu w LM. Tego uczy nas historia. Tak było w 2013 roku, tak by się stało w 2020 gdyby gali nie odwołano. Wyjątkiem jest rok 2021 kiedy Lewy przegrał o włos z Messim. Wówczas było głośno na świecie o pobiciu rekordu Gerda i pamiętano o kradzieży sprzed roku. To był wyjątek potwierdzający regułę. Bundesliga jest mało medialna i sam tytuł mistrza Niemiec czy król strzelców niewiele znaczy w tym plebiscycie.

31.10.2023 12:31

Nie mogło być inaczej. GOAT!

30.10.2023 22:33

@Bawarka79
Ja w niczym nie umniejszam Kane'owi. Byłem zwolennikiem tego transferu i nadal jestem. Zaczął świetnie ale sezon jest bardzo długi i rozliczany będzie na wiosnę. Takie bramki to karygodne błędy bramkarzy. Widziałem je w wykonaniu różnych piłkarzy i nigdy się nimi nie zachwycałem.
I co ma do tego Lewandowski?
Jak już o nim wspominasz wypadałoby z ludzkiej przyzwoitości pisać prawdę. Zerknij ile asyst miał w sezonie 2019/2020 za Kovaca i przestań kłamać. Do tego wyjeżdżasz mi tu z bordowymi. Jednak piecze ten transfer do dziś...

29.10.2023 14:42

@Jurgen1982
Schick na Euro 2020 strzelił podobną bramkę i też ma bajeczną technikę? Zwykły farfocel bramkarza. Nigdy nie podniecalem się takimi golami.

28.10.2023 19:07

@vaterland
Przez lata umniejszales Lewemu nawet podczas kampanii 2020, gdy był najbardziej wyróżniającym się piłkarzem Bayernu i został pozbawiony Złotej Piłki przez Francuzów.
Samo zestawienie Robbena z Messim, który jest powszechnie uznawany za najlepszego piłkarza w historii i robił z piłką rzeczy nieosiągalne dla innych dowodzi , że żyjesz w swoim świecie - świecie, gdzie najlepsi są twoi ulubieni piłkarze, a przede wszystkim Niemcy.

24.09.2023 10:29

@Bawarka79
Ja nie biadole. Cieszę się z tego transferu. Nawet jesli finansowo się nie zwróci to Bayern jest tak stabilny że tego nie odczuje. Co do porównania z Lewandowskim to kompletnie się nie zgadzam ale każdy ma prawo do swojego zdania

12.08.2023 14:46

@tapczan
100 milionow euro odstępnego + bonusy i do tego ogromna pensja. Nie ma szans żeby to się zwróciło w 4 lata nawet jeśli Bayern wygra LM. Musiałby to być piłkarz który jest globalną marką jak Messi czy Ronaldo. Kane takim nie jest.

12.08.2023 14:10

Bayern zawiesił na kołku kilkadziesiąt lat swojej polityki transferowej. Hoeness który mówił że żaden piłkarz nie jest wart 100 milionów euro w końcu zrozumiał że
to Bayern musi dostosować do rzeczywistości a nie na odwrót i bardzo dobrze. Finansowo ten transfer się pewnie nie zwróci ale sportowo Bayern wciąż będzie w czołówce.

12.08.2023 13:23

@DonJupp4ever
Pośmiewiskiem i najgorszym zawodnikiem finału LM był Erling Haaland. City grało w 10 tke z Interem i go wygrało i za to należą się brawa Guardioli.

28.06.2023 20:16

@tapczan
Jemu się kończy kontrakt z końcem czerwca i City nie ma nic do powiedzenia.

03.06.2023 18:43

Czy moderacja tej strony w ogóle istnieje?

13.04.2023 20:54

@WayeThe
Zobacz sobie jakie podania dostał przy swoich bramkach Benzema. Lewandowski przy takich paralitykach jak Raphinha , Roberto czy Kessie może pomarzyć

05.04.2023 23:09

@WayeThe
Dokładnie. To tak jakby z Realu wyjąć Viniciusa, Krossa i Modricia.
Lewy przyszedł do rozbitej Barcelony i w pierwszym sezonie zgranie mistrzostwo , superpuchar i króla strzelców.

05.04.2023 23:04

@Zerafaelo
Haaland co najwyżej jest lepszy od Roberta pod względem tego, że w tak młodym wieku jest na topie.
Jeśli chodzi o całokształt może mu jak na razie buty polerować.
Co by nie mówić o lidze hiszpańskiej. Pokonanie Realu Madryt zawsze będzie bardziej prestiżowe od ogrania Dortmundu, Lipska czy Eintrachtu.

30.03.2023 16:03

@Zerafaelo
Robert Lewandowski nie będzie grał tak jak w Bayernie, bo system Xaviego jest zupełnie inny. Tam napastnik nie ogranicza się do strzelania goli, ale angażuje się w rozegranie i pomaga nawet piwotowi.
Jesień miał genialną. Obecnie ma gorszy okres, ale ten sezon jest specyficzny, bo w środku był rozgrywany mundial. Nie tylko Lewy gra słabiej. Mbappe, Neymar, Messi, Modrić też są pod formą.
Lewy w pierwszym sezonie w Barcy już zdobył Superpuchar Hiszpanii, zaraz zdobędzie mistrzostwo i ma duże szanse krajowy puchar. Rzeczywiście fajna emerytura.

30.03.2023 12:35

@Globin23
Haaland strzelał, gdy w linii defensywnej Bayernu grali Boateng, Suele czy Alaba, którzy popełniali sporo baboli. To był raj dla Norwega. Mam nadzieję, że Upa z De Ligtem mocno uprzykrzą mu życie. Kluczowe będzie panowanie w środku pola i trzymanie Haalanda z dala od pola karnego co się udawało skutecznie Arsenalowi w tym sezonie.

21.03.2023 12:03

@WayeThe
Marciniak jest w Porto i sedziuje doskonale w zacięty meczu. Polecam

14.03.2023 21:58

@Reeken89
Nie, tak nie było. Lewandowski nigdy nie był romantykiem tylko człowiekiem, który starannie planował swoja karierę tak , by wyciągnąć z niej jak najwięcej. Z tego powodu wybrał Bayern w 2014 roku, gdzie miał pewne miejsce w składzie i mógł walczyć o wszystkie trofea. Prawda jest taka, że Lewy był na radarze Realu. W 2018 roku zatrudnił Zahaviego, żeby odejść do Madrytu, ale Bayern postawił weto. Później jeszcze raz przedłużył kontrakt z Bayernem za rekordową kasę w historii Bundesligi. Myślę, że niczego nie żałuje. Z Bayernem wygrał wszystko w piłce klubowej i stał się jednym z najlepszych piłkarzy ostatniej dekady. Robert zawsze chciał zagrać w tej Hiszpanii i dopiął swego. Szkoda tylko, że odszedł w kiepskim stylu.

06.03.2023 12:31

@WayeThe
Busquets też wygrał wszystko.

06.03.2023 09:52

@Ivan7
"Dobitkowski dzisiaj potykał się o własne nogi."
I dlatego miał 3 udane dryblingi, 7 wygranych pojedynków do tego dołożył gola XD

23.02.2023 23:11

@Pir5
La Liga obniżyła poziom w ostatnich kilku latach, ale i tak mocno trzyma się w TOP2 co potwierdzają rankingi.

23.02.2023 12:38

Wielki lament że Bayern przegrał z Gladbach na wyjeździe gdzie już dawno nie wygrał. Kompromituje to się Chelsea która wydaje na transfery petrodolary a zanosi się na to że nie zagra nawet w Lidze Europy. Klub mem.
Bayern ma wszystko w swoich rękach

18.02.2023 18:37

@Panczo
Sędzią będzie Anglik Michael Oliver. To już oficjalna informacja. Na VARze Tomasz Kwiatkowski.

12.02.2023 20:13

@vaterland
Mane się nie umywa do Lewandowskiego pod względem indywidualnym. W słabszej lidze radzi sobie dużo gorzej. W systemie Kloppa u boku Salaha był wyróżniającym się zawodnikiem. Teraz jest cieniem samego siebie podobnie jak Salah.

30.01.2023 15:15

@vaterland
Ależ Cię boli ten Lewy. Trochę prawdy w tym jest co napisałeś. Sportowo podupadli już dawno, są w kiepskiej sytuacji finansowej, ale się powoli odradzają. Wyciągnęli największą gwiazdę Bundesligi i jednego z najlepszych piłkarzy świata.

30.01.2023 14:35

@bayern1987dwa
Każdemu idzie ciężko w innych ligach z wyjątkiem Napoli. 13 punktów przewagi nad drugim miejscem budzi szacunek. Może to byc też czrny koń tej edycji LM.

30.01.2023 09:18

@karolina96
Lewego nie chciał puścić Hoeness. Salihamidzic mówił, że najtrudniejsze było przekonanie Hoenessa do transferu Roberta. Można było postarać się o Kane'a. Skoro Bayern starał się do końca o Haalanda i nie był bez szans to oznacza, że kasa jest.

29.01.2023 14:57

Tuchel to znakomity trener mający silną osobowość i świetny warsztat, ale mam nadzieję, że zarząd monitoruje sytuację Kloppa. Jeśli Liverpool nie zakwalifikuje się do Ligi Mistrzów i Klopp będzie do wzięcia to nie ma się nad czym zastanawiać.

29.01.2023 14:21

@tapczan
Mahrez i Foden nie mają podjazdu do RR?

27.01.2023 10:31

@Ivan7
Lewandowski niszczy Motinga pod każdym względem - technicznym, taktycznym i fizycznym. Zwyczajnie masz ból tyłka, że odszedł do Barcy i odnosi tam sukcesy.

20.01.2023 21:30

@WayeThe
Ten Hag to uczniak przy Simeone. To porównanie jest bez sensu. Niech Holender wygra choć raz ligę albo dojdzie do finału LM.

15.01.2023 19:08

@BaltazarGabka
Tu chodzi o wynik, na który wpłynęła olbrzymia kontrowersja. Sędziowie wykorzystali lukę w przepisach gry. Kwestię tę świetnie wyjaśnił Rafał Rostkowski. Każda wtopa City to miód na moje serce, ale wyrównujący gol budzi absmak. United piłkarsko to półka niżej. 30% posiadania piłki grając u siebie to wstyd.

15.01.2023 13:42

PSG nie gra jakiejś kosmicznej piłki. Póki co to strzelają grad goli kelnerom z ligi francuskiej. Są do ogrania. Bardziej obawiam się sędziowania. Zainwestowano kupę szmalu w VAR i inne nowinki techniczne, a i tak dzieją się różne , dziwne sytuacje. Szymon Marciniak jest bossem, ale nie dadzą mu sędziować obu meczów.
Jest jeszcze dwóch sędziów, którzy mogą to udźwignąć - Włoch Orsato i Anglik Oliver. Boję się, że sędzią będzie ten przereklamowany Holender Makkelie, który sędziował mecz Polska - Argentyna. Ma silne poparcie w UEFA i był faworytem do prowadzenia poprzedniego finału LM.

22.12.2022 09:56

@FanGraczyBayern
" Zieliński zagrał wczoraj tak że nie wiem czy Lewandowski kiedykolwiek tak zagrał w kadrze."
Uśmiałem się. Ten wspaniały Zieliński zaliczył wczoraj 2 kluczowe podania, 0 dryblingów i spartolił jedną setkę. Od lidera kadry trzeba wymagać więcej.
Lewandowski zagrał wiele meczów na poziomie nieosiągalnym dla Zielińskiego.
Nie usprawiedliwiam go za nieudany mundial. Zagrał po prostu słabo i wina leży zarówno po stronie Michniewicza , jego lagi na Robercika jak również samego Roberta.
Krytyka Lewego jest uzasadniona, ale trzeba pamiętać, że bez niego Polska mogłaby tylko marzyć o awansie na mistrzostwa świata.

05.12.2022 11:17

Turniej dla reprezentacji Polski się skończył co nie oznacza jego końca dla Polaków , a konkretnie dla naszej eksportowej pary sędziowskiej. Szymon Marciniak i jego ekipa prezentują rewelacyjną formę na tym mundialu.
Istnieje realna szansa, że zobaczymy Polaka w finale mistrzostw świata.

05.12.2022 09:27

@Zerafaelo
Ja też mogę zapytać gdzie był Messi w meczu z Bayernem kiedy dostali 2-8 .
Do czego zmierzam?
Fakt że uznawany przez wielu za najlepszego w historii piłkarz jest czasem bezradny w wielkich meczach oznacza że każdemu innemu graczowi zdarzają się słabsze mecze. Nikt nie jest doskonały. RL9 też taki nie jest co nie zmienia faktu że jest topowy.

03.12.2022 13:29

@Zerafaelo
Jak można porównywać jednego z najlepszych napastników w historii , który siedzi przy jednym stole z Van Bastenem i Muellerem do jakiegoś franka z Brazylii?
Lewandowski jest nadal topory bo prezentuje poziom nieosiągalny dla 99 % piłkarzy na świecie.

Edytowano : 2022-12-03 12:47:22

* grajka z Brazylii

03.12.2022 12:45

@vaterland
1. Polska może wyjść z grupy nawet w przypadku porażki z Argentyną.
2. Polska może wygrać z Argentyną którą meczy się w ataku pozycyjnym. Messi nie będzie im w każdym meczu ratował tyłka.
3. Spadła presja z Roberta Lewandowskiego po tym jak strzelił pierwszego gola na mundialu. Widać było że bardzo mu to ciążyło. Argentyną nie ruszy od początku do frontalnych ataków. Skoro nie robili tego z beznadziejnym Meksykiem to dlaczego mieliby tak zagrać przeciwko Polsce. Doskonale wiedzą co potrafi Lewy. Defensywa Argentyny nie jest monolitem. Nie bardzo wierze ze skończą ten mecz z czystym kontem.
Remis jest jak najbardziej w zasięgu Polski A przy odrobinie szczęścia nawet wygrana

27.11.2022 22:53

@vaterland
Po dwóch kolejkach mundialu Polska jest liderem grupy , a Niemcy outsiderem.
Widzę że bardzo boli. I ma boleć.

27.11.2022 22:12

@vaterland
No tak. Niemcy nie mają wyników to liczy się styl, o ile w ogóle bezproduktywne klepanie podań można nazwać stylem.
Podejrzewam że gdy Niemcy fartownie wygrywali mundial w 1974 roku będąc zdecydowanie słabsi od Polaków i Holendrów to styl ich gry nie miał dla Ciebie znaczenia no ale teraz gdy Polska ma realne szanse na zwycięstwo w grupie a Niemcy walczą o życie to najważniejszy jest " styl ".

27.11.2022 13:35

@karolina96
Na Lewym za jego występ przeciwko Meksykowi nie zostawiłem suchej nitki. Był katastrofalny. Natomiast Hiszpanie grają piękną piłkę. Można tylko patrzeć i podziwiać.

25.11.2022 08:50

@vaterland
Fakt, że Barcelona nie była faworyzowana w meczach z Bayernem nie oznacza, że Niemcy będą faworytem w meczu z Hiszpanią. Kursy bukmacherów są jednoznaczne. Niemcy grają przeciętnie od dłuższego czasu. Brakuje im dobrego napastnika. Ponadto przyjdzie im się zmierzyć z drużyną lepszą technicznie, grającą dominujący i ofensywny futbol. Nadziei dla Niemców należy upatrywać w zorganizowanej grze obronnej i wyprowadzaniu kontrataków. Problem w tym, że Flick preferuje atak, co w starciu z tak dobrze dysponowaną Hiszpanią może się źle skończyć.

24.11.2022 13:09

@Prezes42
Zatrudnienie Michniewicza to był błąd. On tylko marnuje potencjał tych piłkarzy. Jasne, że grając z takimi potęgami jak Francja, Belgia, Hiszpania czy Brazylia trzeba nastawić się na defensywę, ale Meksyk był naprawdę przeciętny. Należało zagrać bardziej odważnie i przyspieszyć grę tak jak to zrobił lewandowski w pierwszej połowie jednym podaniem otwierając drogę do bramki Kamińskiemu. Dlaczego nie było więcej takich akcji? Nie rozumiem tego. Nawet Probierz czy Skorża wycisnęli by więcej z tej kadry niż Czesiu.
@Zerafaelo
Krytyka RL9 jest całkowicie zasadna. Piłkarz tej klasy musi wykorzystać karnego w takim meczu.
Własnie przeczytałem wypowiedź Matheussa. Powiedział, że Lewandowski nie jest typem zawodnika, który przejmie piłkę na środku boiska i okiwa pięciu rywali. Pytam się w takim razie: Dlaczego wczoraj taki geniusz jak Messi tego nie zrobił? Dlaczego nikt od słynnego gola Maradony z Anglią nie powtórzył czegoś takiego? Dlatego , że futbol ewoluuje i dyscyplina taktyczna jest dziś na znacznie wyższym poziomie niż 30-40 lat temu. Nikt nie jest w stanie strzelić dziś na tak wysokim poziomie takiej bramki.
Każdy napastnik potrzebuje podań od pomocników. Niestety środek pola w reprezentacji polski nie istnieje. Co do tego, że Lewy gra bardziej spontanicznie w Barcelonie to się zgadzam. Ma więcej luzu i finezji. Bardziej angażuje się w rozegranie akcji. W Bayernie niemiecki ordnung mu na to nie pozwalał. Utrata szybkości nie ma większego znaczenia u Roberta, bo nigdy nie opierał swojej gry na tym aspekcie. Najważniejsze, żeby unikał kontuzji, bo fizycznie wygląda świetnie i co najmniej 3 lata będzie grać na najwyższym poziomie.

23.11.2022 09:23

Zawiedli Ci którzy mieli stanowić o siłę tej drużyny. Fatalny mecz Lewego. Jako żywo przypomniał mi się pierwszy mecz na Euro w zeszłym roku. Presja wtedy zjadła Roberta ale w kolejnych dwóch meczach zagrał już dużo lepiej. Mam nadzieję że na tym turnieju będzie podobnie bo gorzej już zagrać nie może.
Smuci zupełnie bezradny Zieliński. W kadrze jest cieniem zawodnika z ligi włoskiej.

22.11.2022 19:24

@Simon89
Na Bundesligę narzekam, bo Bayern nie ma konkurencji co jest dla całej ligi niszczące. Wizerunkowo cała liga straciła na odejściu Lewego. Silny Bayern nie oznacza silnej Bundesligi, a niestety tak jest.
Lewandowski to historia, ale nadal żywa. I wcale nie chodzi o styl w jakim odszedł tylko o to, gdzie odszedł. Do klubu, którego większość tutaj nie trawi.

Edytowano : 2022-11-16 14:09:31

@tapczan
Na Bundesligę narzekam, bo Bayern nie ma konkurencji co jest dla całej ligi niszczące. Wizerunkowo cała liga straciła na odejściu Lewego. Silny Bayern nie oznacza silnej Bundesligi, a niestety tak jest.
Lewandowski to historia, ale nadal żywa. I wcale nie chodzi o styl w jakim odszedł tylko o to, gdzie odszedł. Do klubu, którego większość tutaj nie trawi.

16.11.2022 14:09

@tapczan
Dla wszystkich, czyli dla kogo? Dla Ciebie i dla tych, którzy nie lubią Realu, Barcy, Lewego i wylewają swoje żale, że najlepszy piłkarz Bayernu odszedł do ligi hiszpańskiej?

16.11.2022 13:42

@tapczan
Nie potrafisz odróżnić obiektu od subiektu,, ale to nie mój problem. Fakt, że lubię kluby hiszpańskie i Roberta nie oznacza, że nie mogę być kibicem Bayernu. dla niektórych to jednak zbyt skomplikowane...

16.11.2022 10:33

Ludzie, którzy nigdy nie życzyli dobrze Robertowi siedzieli cicho jak strzelał gole dla Bayernu. Jak zdecydował opuścić swoją strefę komfortu i zmienić otoczenie to się ujawnili i nie ukrywają kim naprawdę są. Mogą mu umniejszać i leczyć swoje kompleksy. Robert jeszcze nie skończył. nadal gra spektakularnie i pozostanie najlepszym polskim piłkarzem w historii i jednym z najlepszych w historii piłki.

16.11.2022 09:30

Nie sądzę, żeby polskie media obchodził temat Musiali. Jaki miałoby to mieć sens? Oprócz Borka, Borzęckiego, Wichniarka i Gąski Bundesliga nikogo nie grzeje.

15.11.2022 16:34

@tapczan
To prawda. Ten mecz pokazał też różnicę między Haalandem a Lewandowskim.
Norweg nie pociągnie drużyny kiedy jej nie idzie. Jeśli nie dostanie podania otwierajacego drogę do bramki to jest kompletnie bezużyteczny. Nie potrafi nawinąć obrońcy i technicznym strzałem strzelić gola jak Lewy z Mallorca. Haaland jest świetny, ale to tylko wyrobnik.

12.11.2022 16:22

Cóż UEFA wymyśliła ranking 5-letni , więc na nim bazuję. Co do zasady uważam, że jeden sezon o niczym nie świadczy. Poczekajmy do końca tego sezonu, bo jest specyficzny. Mamy w środku mundial. O wszystkim zdecyduje wiosna. Nic jeszcze nie jest rozstrzygnięte.

03.11.2022 11:27

"Obecnie bowiem wszelkie obiektywne rankingi (pięcioletnie) pokazują, że dystans jaki dzieli LL do PL, jest niemal identyczny jaki dzieli BL do LL."
Tak więc z rankingu 5-letniego wynika, że La Liga jest lepsza od Bundesligi co obala tezę niektórych użytkowników, że Bundesliga jest na równi.

Fakt, nie spodziewałem się tak dramatycznego sezonu w wykonaniu klubów hiszpańskich w LM. Obecnie z City może konkurować tylko Real .Najbardziej zawiodło mnie Atletico. Trafili na stosunkowo łatwą grupę, którą powinni wygrać, a się skompromitowali. Nie rozumiem tego. Sevilla bojaże straciła dwóch podstawowych piłkarzy i posypała się kompletnie. wynik Barcelony został wypaczony przez kontuzje i skandaliczny błąd sędziowski w meczu z Interem w Mediolanie. Barcelona jest słabsza od City,PSG,Liverpoolu Bayernu czy Realu , ale lepsza od Interu. Nadal uważam, że ten sezon to anomalia, a w przyszłym zobaczymy 3-4 hiszpańskie ekipy w 1/8 LM.

Edytowano : 2022-11-03 11:00:15

@karolina
Od transferu Lewego rzeczywiście tak jest, bo musiałem go bronić przed hejterami. Wcześniej wielokrotnie wypowiadałem się na tematy Bayernu, ligi niemieckiej i nadal będę to robić.

03.11.2022 10:58

Możesz podważać moją tezę, że La Liga jest dużo lepsza od Bundesligi. Szkopuł w tym, że sukcesy międzynarodowe i wszelkie rankingi ją potwierdzają.

03.11.2022 10:35

I na podstawie tego jednego sezonu wysuwasz wniosek, że liga hiszpańska schodzi na psy, a Bundesliga wkrótce będzie drugą ligą świata? Przypomnijmy rok 2013. Finał niemiecki BVB-Borussia. Jeśli sie nie mylę to w rankingu UEFA Bundesliga za sezon 2012/13 była na 1 miejscu. Czy liga niemiecka była powszechnie uważana za najlepszą na świecie? Nie, bo jeden sezon nie jest wyznacznikiem poziomu ligi i po raz wtóry to powtarzam. Bundesliga czasem się wybije ponad La ligę w jednym sezonie, ale w dłuższym okresie Hiszpania jest lepsza i wynika to z potencjału obu rozgrywek. Tego uczy nas historia i nie zanosi się na zmianę tego trendu.

03.11.2022 10:23

@admin
Ok. Pisałem, że dużo słabsza, ale nie o dwa poziomy. Poczytaj sobie w wolnej chwili komentarze fanów La Liga na zagranicznych forach. Oni się śmieją z Bundesligi, Serie a czy ligi francuskiej i nazywają je ligami farmerów. Nie zgadzam się z takimi opiniami. Farmerską liga jest polska ekstraklasa , a nie ligi z TOP 5.
Mane został wybrany drugim piłkarzem świata za grę w LFC i udział w finale LM. Z minimalną przewagą nad czwartym Lewandowskim, który odpadł w ćwierćfinale. Jak na "drugiego" piłkarza świata słabo sobie poczyna w Bundeslidze, a były głosy na tej stronie, że nie jest gorszy od Lewego. Rzeczywistość jest zgoła inna. Lewy to półka wyżej.

03.11.2022 10:09

@Pir5
Tu chodzi o marketing , a nie tylko poziom sportowy czy popularność. Barca obok Realu jest największa marką na świecie i dlatego jest gigantem, a transfer Lewego - jednego z trzech najlepszych piłkarzy świata to tylko potwierdza.
@admin
Nie zgadzam się. W piłce najważniejszy jest sukces i pieniądze, a nie pojedyncze mecze, które nie mają przełożenia, na efekt końcowy w postaci triumfu. Po raz kolejny wciskasz mi to czego nie pisałem. Nie twierdziłem, że La Liga jest dwa poziomy wyżej tylko, że wyraźnie lepsza od Bundesligi i to podtrzymuję.
Wszelkie rankingi i zdobyte trofea są po stronie La Ligi. Liga hiszpańska może nie jest na równi z Premier League i w tej kwestii się pomyliłem. W dalszym ciągu tylko Hiszpania może konkurować z Anglią.
Myśleniem życzeniowym są tezy, że Bundesliga jest na równi z La ligą, a nawet ją wkrótce wyprzedzi.

03.11.2022 09:47

@admin
Nie pomyliłem stron. Kibicuję Bayernowi, ale zarazem jestem fanem ligi hiszpańskiej. Nie ukrywam też antypatii do drużyn angielskich i jest mi z tym dobrze. Dalej uparcie wstawiasz te statystyki bezpośrednich pojedynków klubów hiszpańskich i niemieckich. I co z tego wynika? Czy ma to przełożenie na zdobyte trofea w Europie? Nie. W ciągu ostatnich 5 sezonów w europejskich pucharach( LM i LE) kluby hiszpańskie triumfowały 5-krotnie, angielskie 3-krotnie, a niemieckie 2-krotnie. To pokazuje, że liga hiszpańska jest nadal konkurencyjna w porównaniu z Premier League. Bundesliga jest ewidentnie słabsza od La Ligi i nie zmieni tego obecny nieudany sezon w wykonaniu Hiszpanów. Liczy się potencjał. w Niemczech jest Bayern i długo, długo nic, a w Hiszpanii dwóch gigantów i kilka silnych drużyn.

03.11.2022 09:17

@hoven
Liga angielska nie będzie NBa, bo Real i Barcelona jej na to nie pozwolą. To sa dwie najwieksze marki i to sie nie zmieni. Najlepsi piłkarze świata wciąż będą chcieli tam grać

02.11.2022 20:55

@Gwzd44
Oczywiście, że jeden sezon nie jest wyznacznikiem poziomu ligi. Twoim tokiem rozumowania liga portugalska i francuska sa lepsze od La Ligi bo w tym sezonie mają więcej drużyn. Który powazny ekspert tak twierdzi? Przecież to absurd.

02.11.2022 20:53

Nie ma co owijać w bawełnę. Drużyny hiszpańskie w bieżącej edycji LM poniosły druzgocącą klęskę. Liga jest słabsza niż jeszcze kilka lat temu za sprawą tego nieszczęsnego Tebasa, który przez swoje bzdurne finansowe fair-play uniemożliwia rozwój wielu hiszpańskich klubów. W sporcie tak jak i w życiu są wzloty i upadki. Czasem trzeba zrobic dwa kroki do tyłu, żeby poczynić jeden do przodu. Jestem przekonany, że tak będzie w tym wypadku. Ten sezon to wypadek przy pracy. Liga hiszpańska w kryzysie jest nadal lepsza od Bundesligi. Samo porównanie ligi, która wygrywa od 10 lat jeden zespół do ligi, w której triumfowały trzy ekipy i która ma najwięcej europejskich trofeów w ostatniej dekadzie jest rozkoszne. Nie ma sensu się nad tym dłużej rozwodzić. Prawda obroni się sama.

02.11.2022 20:37

@vaterland
Dalej idziesz w zaparte i deprecjonujesz najlepszego napastnika w historii Bayernu i jednego z najlepszych w historii piłki. Powinieneś się cieszyć, że taki piłkarz tak długo grał w Niemczech, bo Bundesligę najlepsi piłkarze świata omijają szerokim łukiem. Roberta będę bronić zawsze i wszędzie. Zdecydowanie najlepszy polski piłkarz w historii. Za mojego życia Polska raczej nie będzie już miała piłkarza tej klasy. Zawodnik o fantastycznych umiejętnościach potrafiący strzelać spektakularne gole. Ta bramka jak samym przyjęciem kierunkowym położył na tyłku dwóch obrońców Villareal jest dla mnie więcej warta niż 10 patelni pięknego Norwega dla City. Robert to nadal półka wyżej.

01.11.2022 10:52

Decyzja jak najbardziej zrozumiała. W Bayernie wygrał wszystko, a w samej Bundeslidze kisił się 12 lat. To bardzo długo. Zmiany w życiu sportowca są niezbędne. Kluby istnieją dalej, a kariera zawodnika jest krótka. Robert wiedział, że przechodzi do słabszego sportowo klubu, ale marketingowo Barcelona to co najmniej poziom wyżej i bez wątpienia to był istotny czynnik w tym transferze. Gwiazda pokroju Lewego potrzebuje globalnego rozgłosu co gwarantuje mu liga hiszpańska, a czego nie mógł dostać w Niemczech.
W tym miejscu warto zacytować trafne spostrzeżenie Mateusza Borka z jego felietonu w "Kwartalniku Sportowym"
" Lewandowski uważał Bayern za bardzo dobry klub. Taki, który ma monopol na wygrywanie w Niemczech i który regularnie zachodzi daleko w Lidze Mistrzów. Brakowało mu jednak ogólnoświatowej konkurencji na wszystkich płaszczyznach. W Monachium nie doświadczał rywalizacji na polu biznesowym, na polu rozpoznawalności, na polu ścigania się na followersów na Instagramie, na polu zdobywania popularności w obu Amerykach i Azji. Teraz ma gwarancję, że co tydzień będzie się o nim mówiło,a jego bramki będą oglądane pod każdą szerokością geograficzną". Nic dodać. Nic ująć. To już się dzieje, a będzie jeszcze lepiej. Pamiętam te szydercze komentarze po transferze, że Lewandowski nigdzie indziej nie będzie miał tyle sytuacji i goli co w Monachium. Za nami prawie 1/3 sezonu ligowego i już można stwierdzić, że ta teza została skompromitowana. Robert kręci liczby na poziomie z ostatnich 3 lat gry w Bayernie grając w słabszym klubie i silniejszej lidze. To kolejny dowód, że z roku na rok jest coraz lepszym piłkarzem.
Jeśli chodzi o aspekt sportowy to odpadnięcie z Ligi Mistrzów jest druzgocącą klęską, ale trzeba pamiętac o tym, że Barcelona jest w takim momencie w jakim był Liverpool, gdy obejmował go Juergen Klopp. Ile czasu minęło zanim wprowadził ten klub na szczyt i wygrał LM? 4 lata. Barcelona kroczy tą samą drogą. Nie będzie drugim Milanem czy Manchesterem United, bo jest zbyt wielkim klubem.

01.11.2022 09:11

@bawaria42
Jakich wypocin? Real i Barca to dwie największe marki piłkarskie na świecie i maja najwięcej kibiców. Co jest obrzydliwego w stwierdzeniu tego faktu?

28.10.2022 15:04

Ja wiem, że na tej stronie wielu nie znosi hiszpańskich gigantów, ale należy zachować trochę umiaru w swoich ocenach. Barcelona ma swoje problemy, ale to nadal obok Realu jeden z dwóch najbardziej prestiżowych i popularnych klubów piłkarskich na świecie. Bayern obecnie sportowo jest lepszy od Barcelony, ale nie jest pępkiem świata. Są bardziej atrakcyjne kierunki do gry w piłkę. Madryt czy Barcelona takimi są i nie dziwię się Robertowi, że nie chciał do końca kariery tańczyć tak jak Niemcy mu zagrają. Taka oferta trafia się raz w życiu.

28.10.2022 13:49

Śmiech na sali. Gość powinien dostać żółtą kartkę już po drugim ostrym faulu na Lewym. Miał szczęście, że sędzia go oszczędził bo mógł nie dokończyć tego meczu. Zresztą o czym tu mówić. lewandowski spacerował po boisku jak i cała Barca bo wiedzieli przed meczem że grają o nic.

28.10.2022 12:40

@tapczan
Koniec końców w piłce liczą się trofea i pieniądze. Kogo obchodzą pojedyncze zwycięstwa drużyn niemieckich nad hiszpańskimi skoro wiadomo, że z Bundesligi tylko Bayern może wygrać LM co nie dzieje się często. Hegemonia Bayernu w Niemczech jest wspaniała , ale bardzo zaszkodziła też całej lidze.

26.10.2022 13:52

@tapczan
"Kolejny pojedynek niemiecko-hiszpański na korzyść BL"
Świetnie. To teraz bądź łaskaw podać ilość zdobytych europejskich trofeów przez kluby hiszpańskie i niemieckie w XXI w. Możesz do nich dodać też kluby angielskie. Będzie ciekawie...

26.10.2022 09:57

@admin
Liga hiszpańska nawet jak jest w dołku wyraźnie wyprzedza Bundesligę, która jest ligą jednego zespołu.
Może się pomyliłem z tym, że w tym sezonie będzie na równi z PL, ale to kwestia czasu kiedy znów będzie na szczycie. Historycznie La Liga jest najbardziej prestiżową ligą na świecie. Wystarczy zobaczyć na ilość trofeów zdobytych przez hiszpańskie kluby w samym XXI w. Mają ich tyle ile wszystkie pozostałe ligi. Po prostu deklasacja. Angole mają swój moment. Są obecnie najlepsi i przyznaję to bez satysfakcji. Nic jednak nie trwa wiecznie.

14.10.2022 09:23

@admin
Bundesliga jest i będzie daleko za La Liga bo nie ma po prostu takiego potencjału żeby jej dorównać. Rola ligi niemieckiej jest walka z Serie A o miano trzeciej ligi Europy.
Czołówka ligi angielskiej rzeczywiście odjechała Hiszpanom w ostatnich latach ale to głównie zasługa City i Liverpoolu przerastających o klasę pozostałe ekipy. Liga hiszpańska jest bardziej wyrównana.
Dla Realu i Barcy nadal chcą grać najlepsi piłkarze świata i to mimo gigantycznych pieniędzy w Anglii. Sezon się jeszcze nie skończył.

13.10.2022 17:27

@admin
Cóż mam swoje życie prywatne i nie przesiaduję tu 24/7. Faktem jest że mamy do czynienia z zapaścią hiszpańskich zespołów w tej edycji LM i to z różnych powodów. Wydaje się, że era Simeone dobiega końca. Facet się po prostu wypalił. Atletico marnuje swój potencjał pod jego egidą. Sevilla jest najsłabsza od czasów Bizancjum. Barcę wykończyły kontuzje podstawowych obrońców i błędy sędziów. Poczekajmy do końca fazy grupowej, bo wcale nie jestem pewien zwycięstwa Interu z Pilznem, choć szanse Barcy są czysto matematyczne.

13.10.2022 09:04

Co by nie mówić to bez transferów Riberyego i Robbena pozycja Bayernu w światowym futbolu byłaby o półkę niższa. To te transfery odmieniły klub po wieloletnich upokorzeniach z pierwszej dekady XXI w.
Choć uważam, że indywidualnie to Robert Lewandowski jest najlepszym piłkarzem bez podziału na pozycje jaki grał w Monachium w tym stuleciu to dla obecnej pozycji Bayernu w świecie transfery Francuza i Holendra miały większe znaczenie.

07.10.2022 13:03

@bayern1987dwa
A gdzie zaczynał karierę Lewandowski? W Polsce, czyli piłkarskim grajdole. Miał znacznie trudniejszy start. Norwegowi bardzo ułatwiły start kontakty ojca. Poza tym cytując klasyka: "Nieważne jak się zaczyna. Ważne jak się kończy". Lewy jeszcze nie skończył. Rozpoczął w Hiszpanii nowy rozdział. Widać, że tego potrzebował. Nigdy wcześniej nie grał tak dobrze, z taką lekkością. Haaland może być jednym z największych historii mimo oczywistych ograniczeń z racji budowy ciała. Legendarny Gerd Mueller też był surowy technicznie, a został jednym z najlepszych strzelców w historii. Ja jednak wolę piłkarzy, którzy potrafią coś więcej niż tylko strzelanie goli. Z tego powodu wyżej cenię takich napastników jak Marco Van Basten, Zlatan Ibrahimovic, Thierry Henry, Luis Suarez czy Robert Lewandowski.

03.10.2022 12:49

@Pir5
Nie. Haaland na dzień dzisiejszy więcej strzela, ale gra też w druzynie kreującej dużo więcej sytuacji . Natomiast to Lewy daje drużynie znacznie więcej. Haaland żyje z podań, Lewy potrafi sam sobie cos stworzyć, a ponadto angażuje się w grę zespołu. Jego zdolność utrzymywania się przy piłce jest fenomenalna. Haaland jest efektywny, a Lewandowki efektywny i efektowny. Lewandowski> Haaland

03.10.2022 11:27

Czytam te komentarze fanów Premier League i trudno oprzeć się wrażeniu , że żyją w jakiejś alternatywnej rzeczywistości. Ponoć w PL nie drużyn pokroju Mallorca, Cadiz, Elche. Jakie są tam drużyny? Jest Manchester United zajmujący 6 miejsce w tabeli tej niby wyrównanej ligi. I co? Ten Manchester United dostaje od City 6 bramek. Ich gra w obronie to jakaś amatorszczyzna. Nawet ta wyśmiewana Mallorca w sobotę w defensywie pokazała dużo więcej od "potężnego" United. Lewandowski to sobie może pomarzyć, żeby mieć tyle hektarów wolnego miejsca w lidze hiszpańskiej. W City póki co jest sielanka, ale do czasu. Przyjdzie wiosna i skończy się jak zwykle, czyli porażką w LM. Co do Haalanda to muszę odszczekać to co wcześniej pisałem. Uważałem, że mu będzie cięzko w tej lidze i zakręci się koło 15-20 goli w sezonie, a okazało się, że może to zrobić już po rundzie jesiennej. Zaczął niewiarygodnie dobrze, ale dla mnie dla Robert jest znacznie lepszy. Haaland ma potencjał , żeby strzelić w karierze więcej goli od Roberta, ale nie będzie lepszym piłkarzem. To sęp pola karnego całkowicie uzależniony od podań.
Jak oglądam sobie po raz kolejny bramkę Roberta z Mallorcą to widać tę różnicę. Przecież to nie była nawet sytuacja bramkowa. To był kunszt Lewego. Kapitalnie "nawinął" obrońcę i wszystko zakończył cudownym, technicznym strzałem. Pokazał, że jest w stanie przepchnąć mecz kiedy drużynie nie idzie. Póki co Haaland nawet nie mkiał takiej okazji bo City dominuje absolutnie w meczach.

03.10.2022 10:34

@Mathias
Lewandowski jak przychodził do Bayernu nie był piłkarzem ukształtowanym. Do tego musiał grać w systemie Guardioli znacząco różniącym się od tego w Dortmundzie. Sam Robert mówił ile się nauczył od Pepa co później zaprocentowało i został piłkarzem z absolutnego światowego topu, który poradzi sobie w każdej lidze i każdym systemie co udowadnia w Barcelonie.
Mane w momencie transferu do Bayernu dojrzał piłkarsko u Kloppa. Pokazywał najwyższą klasę grając w LFC. Póki co nie sprawdza się w Bayernie z winy Nagelsmanna, który nie umie go ustawić na boisku.

30.09.2022 11:24

To nie jest piłkarz klasy Ronaldo czy Lewandowskiego. Nie strzeli 50 goli w sezonie. Mimo tego powinien stanowić wartość dodaną jeśli trener znajdzie dla niego odpowiednie miejsce w zespole. Dokładnie tak zrobił Klopp w Liverpoolu, gdzie Mane obok Salaha i Firmino był istotną częścią znakomicie funkcjonującej maszyny. Po odejściu Mane ta maszyna zaczyna zawodzić i nawet Salah mocno obniżył loty.
W Bayernie jest potencjał by stworzyć zespół z prawdziwego zdarzenia z wiodącą rolą Mane. Potrzebny do tego jest trener z najwyższej półki zamiast uczniaka, który już drugi sezon wprowadza te swoje "nowinki taktyczne" z wiadomym skutkiem.

30.09.2022 10:37

@karolina96
Po co opowiadasz te głupoty o tym że Lewy się obraził bo Bayern rozmawiał z Haalandem jak wszystko w tej kwestii zostało wyjaśnione? Lewy od dawna był już dogadany z Barceloną . Chciał zmienić
otoczenie o czym sam mówił.

18.09.2022 18:22

@bawaria42
RL0... Ja pierdykam, ale ty masz człowieku kompleks Lewego. To zresztą takie polskie. W tym kraju jak ktoś odnosi sukces i jest podziwiany na świecie to przez wielu rodaków musi być hejtowany, bo mu się udało wyjść z cienia europejskich i światowych gigantów co dla hejterów jest tylko w sferze marzeń.
Dalsza polemika z tobą nie ma zwyczajnie sensu.

14.09.2022 13:59

@bawaria42
No jasne... Lewandowski strzela tylko "ogórkom". Pal licho czteropak z Realem w półfinale LM, gole przeciwko Atletico, Barcelonie, Chelsea, Juventusowi. Zrozum, że presja w tym meczu była po stronie Bayernu. Bayern musiał, a Barca mogła. To był niewątpliwie ważny mecz dla Barcy, bo pokazał, że może rywalizować z najlepszymi zespołami na świecie. Absolutnie nie był to najważniejszy mecz jesieni dla Barcelony. Najważniejszy jest dwumecz z Interem, który przesądzi o wyjściu z grupy i bardzo trudne mecze ligowe w październiku, w tym Klasyk z Realem.
Lewandowski gdyby chciał grać w Premier League to dawno by tam przeszedł. Cierpliwie czekał na swoją szansę w Hiszpanii i jako fan La Liga cieszę się, że wybrał ten kierunek. Styl gry lewego zdecydowanie bardziej pasuje do tej ligi, która po dominacji PL w ostatnich kilku latach wraca na swoje miejsce.

14.09.2022 13:26

@admin
Bayern przedostawał się pod pole karne Barcy po szybkich przejściach z obrony do ataku, a i tak tych sytuacji bramkowych nie było. W grze pozycyjnej nie istniał. Nie jestem kibicem Barcy. Po prostu potrafię docenić grę klasowych drużyn i piłkarzy, którzy prezentują najwyższy światowy poziom.
Potrafiłem docenić klasę Realu w zeszłym sezonie i nie mam problemu z przyznaniem, że zasłużenie triumfowali w LM. Doceniam też grę City, które absolutnie zdominowało krajowe podwórko, mimo, że nie trawię tego klubu. Mało tego. Dla mnie kluby-państwa jak City czy PSG są rakiem piłki nożnej. Nie mam jednak problemu z docenieniem najlepszych piłkarzy świata jak Messi, Neymar, Mbappe i lubię ich oglądać w akcji. To samo dotyczy Barcy. Lubię oglądać Lewego, Pedriego, Dembele i doceniam ich klasę sportową co nie znaczy, że jestem fanem Barcy, City czy PSG.

14.09.2022 11:36

@Sopariev
dlaczego wciskasz mi coś czego nie napisałem? To był ważny mecz dla Barcy, ale nie kluczowy, bo takie są przed nią.

Edytowano : 2022-09-14 11:12:22

@Zerafaelo
To jest już gdybologia. Też moge napisać, że jak za rok przyjdzie Messi to z Lewandowskim, Pedrim, Gavim stworzą atak marzeń co nie musi być prawdą.

14.09.2022 11:10

@obiektywizm
Brawo! I tym samym przyznałeś mi rację, że we wczorajszym meczu presja była po stronie Bayernu. To Bayern musiał, a Barcelona mogła zważywszy na to na jakim trudnym terenie grali. Dla Barcelony kluczowe mecze to pojedynki z Interem w fazie grupowej LM. Bayern ma autostradę do awansu i najważniejsze mecze dopiero na wiosnę.

Edytowano : 2022-09-14 11:02:01

@ admin
Na tym obrazku fajnie to wygląda. Szkoda tylko, że nie przekładało się na sytuacje bramkowe dla Bayernu, a dla Barcy owszem. I to była ta różnica. Dominacja to nie samo posiadanie piłki, ale efektywne jego wykorzystanie

14.09.2022 10:58

@obiektywizm
W pozostałych aspektach go nie było? Liczby mówią co innego - www.sofascore.com
@admin
Oczywiście, że Barcelona dominowała w pierwszej połowie. Nie chodzi tu o niewielką przewagę w posiadaniu piłki, ale o obraz gry. Przedostawali się pod pole karne Neuera, kreowali sytuacje, a Bayern miał problemy z wyprowadzaniem akcji w środku pola.

14.09.2022 10:42

@obiektywizm
Gościu Lewandowski oddał 7 strzałów na bramkę Neuera. Miał dwie świetne okazje, a do tego powinien mieć jedną piękną asystę do Pedriego, a ty piszesz, że Upamecano i Hernandez go wyłączyli z gry.
Koń by się uśmiał.
Kiedy barcelona ma najważniejsze mecze tej jesieni. Pisałem. Zerknij na terminarz w październiku.

14.09.2022 10:16

Tak na chłodno po meczu nasunęło mi się parę refleksji.
Przed meczem pisałem, że Barcelona zdominuje środek pola i będzie mieć większe posiadanie piłki.
Pierwsza połowa to tylko potwierdziła. Barcelona przeważała, mądrze utrzymywała się przy piłce i potrafiła generować zagrożenie pod bramką Neuera. Nie spodziewałem się jedynie, że będzie w stanie stworzyć tyle sytuacji. Xavi niestety taktycznie zjadł Nagelsmanna w pierwszej połowie. Barca potrafiła zdominować Bayern w Monachium. Dokonała czegoś co nie udało się Realowi Zidane'a, gdy dominował w LM. Nie udało się to nawet potężnemu Realowi Mourinho w 2012 roku, kiedy zdobył mistrzostwo Hiszpanii z setką punktów w tabeli.
Pisałem też przed meczem, że Barca może nie wytrzymać fizycznie tempa jakie narzuci Bayern. W drugiej połowie było to widoczne. Ktoś wcześniej wspomniał, że we wczorajszym meczu Bayern grał w stylu Realu. Cierpiał, ale potrafił przetrzymać napór rywali i rozstrzygnąć mecz na swoją korzyść.
Jeszcze parę słów o postawie Lewego. Wszystkie zapowiedzi Nagelsmanna jak to Robert zostanie odcięty od podań spełzły na niczym. W końcu mamy do czynienia z jednym z pięciu najlepszych piłkarzy świata. To nie przepis na zupę, że wrzucimy wszystkie składniki i dostaniemy dobre jedzenie.
Lewy nie strzelił gola, ale grał dobrze. Potwierdzają to statystyki.
46 kontaktów z piłką
20 celnych podań/ 26 (77 %)
2 kluczowe podania
1 stworzona duża szansa
7 wygranych pojedynków/13 co przy takim kryciu jest bardzo dobrym wynikiem
Pojawiają się głosy, że zawiódł w tym meczu. Trochę jednak zawiódł. Napastnik tej klasy musi wykorzystywać takie okazje jak w pierwszej połowie i dlatego według mnie w skali szkolnej to był występ na 3+, a nie na 5. Wbrew temu co twierdzą jego hejterzy, że po raz kolejny znika w najważniejszym momencie trzeba zaznaczyć, że dla Barcy to nie był kluczowy mecz, a jedynie sprawdzian na co stać ten zespół w tym sezonie. Pokazali, że będą się liczyć w walce o wszystkie trofea obok City, Bayernu, Realu i PSG. Najważniejsze mecze w tym roku są dopiero przed Barceloną. Kto tego nie zrobił to niech sprawdzi jaki mają terminarz w październiku.
Podsumowując, dla Bayernu wynik zdecydowanie lepszy od gry. Dwumecz z Pilznem zamknie sprawę awansu, a teraz trzeba się skupić na Bundeslidze

14.09.2022 09:47

@misza
Uważam, że Barca zdominuje środek pola, co nie znaczy, że tak będzie. Moje przewidywania, a rzeczywistość to dwie różne kwestie i nie wiem co w tym zabawnego.
Kursy buków mnie mało obchodzą. Ile to razy już się skompromitowali?

13.09.2022 17:42

@misza
Też nie można tego wykluczyć. W tym aspekcie decydujące znaczenie może mieć postawa Busquetsa, który najlepsze lata ma za sobą. Świetne mecze przeplata ze słabymi. Mam wątpliwości co do tego jak poradzi sobie z agresywną grą graczy Bayernu. Jeśli da ciała to Bayern będzie przeważał, a jeśli wytrzyma pojedynki w środku pola to Barca będzie częściej atakować. Pozostanę przy swoim zdaniu i stawiam, że posiadanie piłki będzie po stronie Barcelony, choć mogę się mylić.

13.09.2022 13:15

@misza
Notowania buków nie mogą być inne. Bayern gra u siebie i jest faworytem bez względu na ostatnie remisy w Bundeslidze. Barca jeszcze nigdy nie wygrała w Monachium.

13.09.2022 12:50

@misza
Odpowiadam na Twoje pytanie. Nie ściskam kciuków za Barcę. Staram się realistycznie ocenić linie pomocy obu drużyn. Uważam, że przewagę w tej formacji mają Katalończycy. Nie spodziewam się jakiejś olbrzymiej dominacji w posiadaniu piłki Barcy. Na dziś to nie jest ekipa, która będzie mieć 70% posiadanie z takim rywalem jak Bayern. Stawiam jednak, że to Barca będzie dłużej przy piłce, a Bayern musi efektywnie wykorzystać czas, gdy futbolówka znajdzie się w jego posiadaniu. Jest to jak najbardziej możliwe.

13.09.2022 12:27

@misza
Jeśli chodzi o posiadanie piłki to Barcelona w 2013.Inna sprawa, że ich dominacja była jałowa dzięki geniuszowi taktycznemu Juppa.

13.09.2022 11:51

@misza
Na przeciwko Bayernu nie stanie dziś drużyna z Bundesligi, którą dzieli róznica klas tylko Barcelona z Pedrim i Gavim w środku pola. Kimmich jest bez formy. Sabitzer to drwal, który już coś mówił o "inteligentnych faulach" na Lewym. Żeby czasem ta jego "inteligencja" nie doprowadziła do czerwonej kartki.
Pedri to brylant na miarę Xaviego i Iniesty. Już niedługo będzie najlepszym środkowym pomocnikiem świata.

13.09.2022 11:34

@bawaria42
Barcelona w 2013 roku w dwumeczu z Bayernem też była bardzo osłabiona. Brakowało im Puyola, a Messi był chory i w ogóle nie powinien grać wtedy w Monachium. Mieli swoje problemy, bo rywalizacja o mistrzostwo z Realem ich wykończyła. Bardziej chodzi mi o sposób gry przeciwko Barcelonie. Dyscyplina taktyczna, zwarty blok, formacje blisko siebie i szybkie przejście z obrony do ataku.

13.09.2022 10:34

Barcelona zdominuje środek pola i będzie utrzymywać się przy piłce co nie oznacza, że to zagwarantuje zwycięstwo. Kluczem do powstrzymania Lewandowskiego i spółki nie jest dzień konia Hernandeza, Daviesa czy Neuera, ale żelazna dyscyplina w taktyce i wykorzystanie szybkości skrzydeł. Dokładnie tym sposobem Bayern Juppa zdemolował Barcę w 2013 roku. Mam świadomość, że duet Kimmich - Sabitzer to nie ten poziom co Schweinsteiger - Martinez, nie wspominając o dysproporcji w jakości skrzydłowych.
Barcelona to też zupełnie inny zespół. Sam jestem ciekaw czy będą w stanie wytrzymać fizycznie. W lidze hiszpańskiej intensywność gry jest dużo niższa. Bayern będzie chciał narzucić zdecydowanie większe tempo. Zapowiada się ekscytujący mecz.

13.09.2022 09:41

@Zerafaelo
Kompletnie mnie nie obchodzi co myślą o Lewym Coman, Sane, Błaszczykowski czy Piszczek. Nie wszyscy muszą się kochać. Takie jest życie. Relacja Bayern-Lewandowski to był związek tylko biznesowy. Lewy nigdy nie kochał Bayernu, a kibice i oficjele klubu nie kochali Lewego. Robert wykręcał kosmiczne liczny w zamian za kasę i to wszystko. Tylko, że ten układ się wypalił. Zarząd od dawna wiedział, że Bundesliga to tylko przystanek w karierze Lewego. I tak grał tu bardzo długo. No ale jak odszedł to powychodzili z nory jego hejterzy, którzy siedzieli cicho jak strzelał gole i zdobywał tytuły z Bayernem.

11.09.2022 16:14

@Ivan7
Skąd Ty możesz wiedzieć jakim człowiekiem jest Lewandowski? Znasz go osobiście?
Czy oceniasz go po tym jak wymusił transfer? Sam Haaland wyraził się jasno jakim szacunkiem darzył go Bayern w ostatnich miesiącach pobytu w Monachium. Kontrakt między piłkarzem, a klubem to relacja dwustronna. Obie strony powinny się nawzajem szanować. Nie dziwię się Lewemu, że po tym jak go traktował Bośniak urządził tę szopkę medialną, bo nie chciał do końca kariery grać tak jak mu Niemcy zagrają i spełnił swoje marzenie.

11.09.2022 14:17

@Bawarka79
Barcelona ograła Sociedad - mocną , europejską drużynę, która wczoraj spuściła manto United na Old Trafford. Jasne, że Bayern to półka wyżej, ale trzeba przyznać, że drużyn pokroju Bochum nie ma w lidze hiszpańskiej.

09.09.2022 13:41

@Pir5
Bayern nie gra dobrze w defensywie. Obrona nie jest monolitem, a trzy stracone gole wynikają z tego, że drużyny, z którymi grał Bayern nie potrafiły wykorzystać swoich szans. We wtorek przyjeżdża ekipa z olbrzymim potencjałem ofensywnym potrafiąca świetnie utrzymywać się przy piłce jak również zagrać jedną piłkę za wysoko ustawioną linię obrony i skontrować. Bayern jest faworytem co nie znaczy, że to będzie taki spacerek jak w zeszłym sezonie. Za Bayernem przemawia przede wszystkim intensywność gry, do której Barca będzie się musiała dostosować. Sam jestem ciekaw czy Katalończycy będą w stanie wytrzymać fizycznie ten pojedynek, bo technicznie są lepsi. Zapowiada się wspaniały mecz.

09.09.2022 12:50