DieRoten.pl

Rummenigge: Należy coś zrobić z napiętymi terminarzami

11.10.2021, 08:31:11
FotoOlimpik

Nie ulega wszelkiej wątpliwości, że terminarze piłkarskie od kilku lat są napakowane do granic możliwości − przekonać się o tym mogliśmy zwłaszcza w sezonie 2020/2021.

Jakby tego było mało, to ostatnio pojawił się nawet pomysł, aby mistrzostwa Świata w piłce nożnej były organizowane co 2 lata. Niemniej jednak niemalże wszyscy są przeciwni tej idei. Podobne zdanie w tej kwestii ma Karl-Heinz Rummenigge.

Były prezes Bayernu w niedawnym wywiadzie dla stacji „Sky” zakomunikował otwarcie, iż należy coś zrobić z napiętym terminarzem. Niemiec nawołał, aby kluby, federacje, piłkarze i ligi zasiadły do jednego stołu i ustaliły wspólne stanowisko w tej sprawie.

− Zasadniczo muszę powiedzieć, że nie jestem fanem inflacji w piłce, jeśli chodzi o rywalizację. Dlatego nie jestem zwolennikiem organizowania mistrzostw Świata co dwa lata – powiedział Rummenigge.

− Musimy spróbować zreformować i zracjonalizować nieco ten terminarz piłkarski, który jest zdecydowanie zbyt napięty, ponieważ zawodnicy nie mogą zrobić więcej niż to, czego się od nich obecnie wymaga – mówił dalej.

− W związku z tym zainteresowane strony, zawodnicy, federacje, ligi i oczywiście kluby musiałyby usiąść i zobaczyć, co można zrobić, aby zreformować, zracjonalizować i ewentualnie poprawić ten terminarz meczów nieco bardziej jakościowo – podsumował Karl-Heinz Rummenigge.

Jeśli mowa o zawodnikach rekordowego mistrza, to nie licząc spotkań w ramach przerw reprezentacyjnych, do końca rundy jesiennej monachijczycy rozegrają jeszcze 15 spotkań (wszystkie rozgrywki).

źródło: Sky.de

KONKURS TYPERA

DieRoten.pl
Sprawdź swoje umiejętności i typuj z DieRoten. Wygrywaj nagrody!

Dodaj komentarz

KOMENTARZE (14)

reklama



12.10.2021 12:09
@obiektywizm mecze Barcy Interu czy United oglądam ale nie chciałbym by powstała SL bo jak mówisz nie będzie niespodzianek gdzie słabszy zespół wygrywa z mocnym. W LM czekasz na hit City Bayern na przykład który zdarza raz na kilka lat a tutaj by grali w rok w rok te same hity. Lepiej zostać przy tym co jest.
11.10.2021 17:28
@misza
Jasne, że pomysłodawcy Superligi chcieli przede wszystkim zarobić, co mi jako fanowi rywalizacji na najwyższym poziomie w ogóle nie przeszkadza, natomiast produkt jaki zaproponowali bardzo mi odpowiadał. Wcale nie twierdzę, że ktokolwiek przy tworzeniu SL miał na celu sprawienie, by zawodnicy byli zdrowsi. Jednak to właśnie prezesi klubów są podstawowymi pracodawcami piłkarzy, a zbyt duże nasilenie rozgrywek reprezentacyjnych raczej nie jest im na rękę. Zatem dużo łatwiej mi wyobrazić sobie sytuację, w której ci ludzie krytykują pomysł rozgrywania mundialu co dwa lata, niż taką, w której go wspierają. Dlatego też moje 10 razy TAK dla Superligi i 10 razy NIE dla mundialu co 2 lata.
11.10.2021 17:02
@nyy32 to Twoje zdanie, ale ja mam inne. Myśle że ostatnie o czym myśleli twórcy superligi to zdrowie zawodników.

Jak otwierasz furtkę kierując się tylko i wyłącznie chęcią zysku oraz chęcią najczęstszego dostarczenia rozrywki na „najwyższym poziomie” to potem ta furtkę trudno ot tak zamknąć i wyprosić gości.

Futbol to gra wielu interesów i niekoniecznie ci co mieliby potencjalnie największe zyski z częstszego mundialu, zarobiliby na superlidze. Ale z pewnością motywowaliby chęć częstszej organizacje Mundialu w identyczny sposób jak twórcy superklapy. Trudno byłoby to powstrzymać.

Ale wszystko pozostaje w sferze gdybania, niczego więcej ;)
11.10.2021 14:49
@misza
No ja bym się tego nie obawiał. Gdyby pomyśleć logicznie, to danie większej władzy prezesom największych klubów w kontekście turniejów reprezentacyjnych powinno przynieść dokładnie odwrotny efekt - z punktu widzenia ich interesu rozgrywki drużyn narodowych należałoby ograniczyć do minimum. O powodach pisałem poniżej - wystarczy wyobrazić sobie reakcje zarządu Bayernu na wydarzenia, które miały miejsce w meczu Polski z Andorą w eliminacjach do Euro. Warunkiem widowiskowych rozgrywek na najwyższym poziomie jest nie tylko odpowiednie sparowanie rywali by prezentowali zbliżony potencjał sportowy, ale również możliwość oglądania wszystkich najlepszych graczy zdrowych i w dobrej formie. Rozgrywanie mundialu co dwa lata z pewnością temu nie służy.
11.10.2021 14:37
@nyy32 sprzeczne? Nie wiem, tego nie napisałem. Pisałem, że wg mnie jedno i drugie się ze sobą wiążę i dostrzegam poważne obawy, ze wprowadzenie jednego rozwiązania wpłynie bezpośrednio na drugie. To nie są bowiem ludzie, którym wydaje się, że może wystarczyć i pod przykrywką dostarczania ludzi coraz większych wrażeń, będą chcieli napełniać swoje i tak już wypchane kieszenie.

Każdy może oczywiście swoje zdanie, ale według mnie sprawę wydaje się prosta i trzeba jak najdłużej sprzeciwiać się tym dzikim rządzom klubowych działaczy ;) Bo po drugiej stronie jest już tylko plastikowy futbol, a tak to mamy jeszcze przynajmniej jakieś minimalne dawki romantycznego futbolu ;)
11.10.2021 14:19
@obiektywizm
Rozumiem i szanuję. Mam odmienne zdanie i mam do niego prawo. Jestem wielkim fanem NBA i formuła ligi zamkniętej odpowiada mi o wiele bardziej niż obowiązujący w europejskiej piłce format otwarty z systemem spadków i awansów. Mam totalnie gdzieś marzenia Groclinu, Lecha i Wisły. A @misza pytałem o coś zupełnie innego. Chciałem skomentować ideę rozgrywania mundialu co dwa lata, którą potępiam, Nie widzę potrzeby po raz n-ty dyskutowania o Superlidze, której nie ma i niestety w najbliższej przyszłości na pewno nie będzie.

Edytowano : 2021-10-11 14:26:37

@misza
Ja natomiast nie widzę jakiejkolwiek sprzeczności w popieraniu SL i krytykowaniu pomysłu częstszego rozgrywania turniejów reprezentacyjnych. Jedne formy "wyciągania większej kasy" mogą być dobre, inne nie. Zresztą niedoszłych założycieli Superligi - prezesów największych klubów w Europie - trudno podejrzewać o bycie zwolennikami rozgrywania MŚ co dwa lata. To większe obciążenie piłkarzy i ryzyko kontuzji, a w tych właśnie zespołach występuje najwięcej reprezentantów różnych państw.
11.10.2021 14:19
@nyy32 jak to co? Jedno i drugie wynika z tego samego - rządzą pieniądza motywowana serwowaniem najwyższej jakosci rozgrywki możliwie jak najczęściej.

Ja już przy dyskusji o superlidze mówiłem do czego może doprowadzić ta pogoń i twierdziłem, ze kolejnym krokiem byłaby organizacja mundialu częściej niż 4 lata. To naturalna kolej rzeczy - lud chciał super rozgrywek klubowych ale już mu mało, wiec trzeba dać mu coś nowego.
11.10.2021 14:12
@nyy32

Jako kibic piłki nożnej jestem zdecydowanie przeciwny sztucznym tworom jakim jest Superliga. Jako były zawodnik także jestem przeciwnikiem. Co mnie interesują miliardowe zyski Realu Madryt. Mnie interesuje piłkarska utopia i marzenia Groclinu grzebiącego Manchester City w Pucharze UEFA, Lecha eliminującego Juventus, Wisły wyrzucajacej Parme, Schalke czy Real Sociedad.

Kto z was pamięta wspaniałą reprezentację Czech na Euro 2004, która ostatecznie uległa sensacyjnym Grekom!? Chcecie to zabić? Chcecie pozbawić kibiców przychodzących na mecze marzeń? Pasji? Jaja sobie robicie?

Ile razy obejrzałeś w ostatnim czasie mecze:
-Realu
-Manchesteru
-Liverpoolu
-Barcelony
-Interu???

Ja tyle samo, a nawet mniej niż Wisły, Lecha czy Śląska, bo po pierwsze oglądałem tylko starcia z Bayernem, a po drugie pozostałe kluby gówno mnie interesują.

Dawno temu jarala mnie siatkówka, zanim nasza kadra weszła na poziom wygrywania turniejów. Obecnie nie mam ochoty na to patrzeć.

To samo tyczy się ze skokami narciarskimi. Nie ważne, że Stoch i reszta mają lepsze wyniki. Skoro poczynione zostały odpowiednie kroki do upodlenia kibicom emocji, które dany sport dostarczał!

PEMK i PZP to były najpiękniejsze rozgrywki sportowe, nawet początki ligi mistrzów dało się jeszcze jakoś oglądać, ale likwidując dostęp do piłki po prostu sami ten sport zabijają od środka.

Chcecie zamknięte środowisko piłkarskie? Włączcie FIFE lub przerzućcie się na NBA.

„Chcą się dusić we własnym sosie!” – przeklinał Landauer przy piwie.

Pasuje jak ulał do sytuacji.
11.10.2021 13:15
@misza
A co ma wspólnego Superliga z Mundialem co dwa lata? Ja na przykład jestem wielkim zwolennikiem SL i wielkim przeciwnikiem MŚ co dwa lata.
11.10.2021 13:09
Wprowadzenie ewentualnej superligi to tylko jeden z kroków mający na celu wyciągnięcie większej kasy. Kolejnym byłoby częstsze Mundiale czy ME. To naturalna kolej rzeczy.

Dlatego niezmiernie mnie cieszy, że tak duża cześć środowiska piłkarskiego opowiedziała się przeciw superlidze i na chwile obecną mało prawdopodobne wydaje się perspektywa grzebania w kolejnych rozgrywkach.
11.10.2021 10:43
O ile zupełnie nie zgadzam się z Rummenigge w kwestiach FFP i SL, to całkowicie popieram ograniczenie liczby meczy, jakie muszą w ciągu roku rozgrywać piłkarze. Jako fan NBA widziałem na własne oczy do czego prowadzi wciskanie na siłę maksymalnego obciążenia organizmów sportowców w krótkim czasie - w tegorocznej fazie play-off z powodu urazów nie grali (bądź rozegrali nie wszystkie spotkania) tacy zawodnicy jak James, Davis, Harden, Irving, Mitchell, Murray, Leonard, Antetokounmpo, Conley, Brown, Paul, Young - i wymieniam tylko graczy o statusie all-star/superstar. Powstała absurdalna sytuacja, w której mówiło się, że ligi nie wygra najlepszy, tylko najzdrowszy. Wszyscy obserwowaliśmy co działo się z piłkarzami Bayernu w rozgrywkach 2020/21, kiedy przerwa po Lizbonie była krótka, przerwy między rundami jesienną a wiosenną nie było wcale, kalendarz był ściśnięty, doszły zgrupowania reprezentacji i idiotyczne klubowe mistrzostwa świata. Efektem były kontuzje, przeciążenie, słabsza forma. Mistrzostwa Świata co 2 lata to fatalny pomysł i mam nadzieję, że nigdy do tego nie dojdzie.
11.10.2021 10:20
Mi też się to wszystko nie podoba. Za dużo tych meczów, nie wiem po co cała ta liga narodów, nie wiem po co powiększają mistrzostwa świata czy Europy. Takich przypadków jest więcej. Nikt nie patrzy na graczy tylko kasa!!
11.10.2021 09:56
Jasnym jest to, że wielu piłkarskim działaczom zależy tylko na tym, aby wycisnąć jak najwiecej kasy tu i teraz i nie patrzeć na żadne konsekwencje. Stad koszmarny pomysł z superligą i zapewne nie była to ostatnia próba mająca na celu wyciągnięcie jeszcze większych pieniędzy.

Szkoda tylko, że te obrzydliwe środowisko nie tylko nie myśli o zdrowiu samych zawodników, ale nie potrafi przewidzieć, że kibic tez będzie miał dość. To co robi się powszechne traci swoj urok, taka prawda. Nawet najlepsze danie świata jedzone codziennie koniec końców się znudzi.
11.10.2021 09:31
Pieniądz ma się zgadzać nawet kosztem jakości, poziomu sporawego oraz zdrowia zawodników.