DieRoten.pl
REKLAMA

REKLAMA

Kasper wróci do Bayernu?

fot. Wirestock Creators / Shutterstock.com

W ostatnim czasie w strukturach administracyjnych Bayernu Monachium doszło do kilku poważnych zmian i jak zapowiadają media - to jeszcze nie koniec!

Wszystko wskazuje na to, że w Bayernie Monachium dojdzie do istotnych zmian personalnych na szczeblu zarządczym. Jak donosi „Sport Bild”, Rouven Kasper, aktualny dyrektor marketingu VfB Stuttgart, jest jednym z głównych kandydatów do objęcia funkcji członka zarządu Bayernu w miejsce Michaela Diedericha, który odchodzi z klubu we wrześniu 2025 roku.

REKLAMA

Choć Diederich formalnie pełni funkcję dyrektora finansowego, monachijski gigant nie planuje zatrudniać bezpośredniego następcy na identycznym stanowisku. Zamiast tego, priorytetem ma być znalezienie osoby z doświadczeniem w marketingu i sponsoringu, która będzie w stanie jeszcze mocniej rozwinąć potencjał komercyjny jednego z największych klubów piłkarskich świata. I tu pojawia się nazwisko Kaspera.

Powrót do domu

Dla Rouvena Kaspera byłby to powrót do dobrze znanego środowiska. W latach 2016–2022 pracował w Bayernie Monachium jako dyrektor zarządzający odpowiedzialny za rynek azjatycki, z siedzibą w Szanghaju. Jego wkład w rozwój marki Bayernu w tamtym regionie był wysoko oceniany – Kasper odgrywał kluczową rolę w budowie azjatyckiego zaplecza sponsorskiego klubu, a także w projektach CSR i kampaniach wizerunkowych.

Po zakończeniu pracy w Monachium, Kasper dołączył do VfB Stuttgart, gdzie objął rolę dyrektora marketingu. W Stuttgarcie był odpowiedzialny za rozwój globalnej rozpoznawalności marki, modernizację działań w mediach cyfrowych oraz pozyskiwanie nowych partnerów komercyjnych. Jego nazwisko nie po raz pierwszy pojawia się w spekulacjach o potencjalnym powrocie do Bayernu – już wcześniej był postrzegany jako kandydat do zarządu, choć wtedy wybór padł na inne nazwiska.

Dreesen i kontynuacja finansowej strategii

W kontekście braku potrzeby szukania nowego dyrektora finansowego, warto zauważyć, że obecny prezes Bayernu, Jan-Christian Dreesen, przez lata sam pełnił funkcję CFO w klubie. Posiada więc wystarczające kompetencje, by nadzorować ten obszar, co pozwala Bayernowi skupić się na wzmacnianiu innych działów – zwłaszcza marketingowego.

W świecie, w którym topowe kluby piłkarskie coraz silniej konkurują nie tylko na boisku, ale i na rynku komercyjnym, odpowiednie decyzje kadrowe w pionie zarządzania stają się równie ważne jak te podejmowane na ławce trenerskiej. Bayern wydaje się być tego świadomy – i jeśli wybór padnie na Rouvena Kaspera, będzie to jasny sygnał, że klub zamierza jeszcze mocniej postawić na ekspansję marketingową i globalny rozwój marki.

Na dziś rozmowy są we wstępnej fazie, ale nazwisko Kaspera ma dużą wagę – i wiele wskazuje na to, że we wrześniu 2025 roku ponownie zobaczymy go przy Saebener Strasse.

 

Źródło: Sport Bild
GabrielStach

Komentarze

REKLAMA
Trwa wczytywanie komentarzy...