DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: Arkady142 Strona 1

@Panczo coś w tym jest. PSG się skompromitowało więc trudno uwierzyć w to że wygra Messi. To samo Mbappe chociaż nawet jeżeli byłby to rok kalendarzowy, to Messi i tak nie powinien mieć szans a poza tym, zeszła ZP można powiedzieć że też była za sezon bo "szanowne jury" oczywiście udawało że nie widziało słabizny jaką grał w PSG.

29.03.2022 16:50

@Lampo jeżeli mówiąc Holender Masz na myśli Robben (bo kogo innego) to nie wiem skąd wziąłeś że odbił się od Chelsea i Realu. Jeśli dobrze pamiętam, to nie był absolutnie słaby czy przeciętny. Wręcz przeciwnie. Nie pamiętam dokładnie czemu odszedł z Chelsea, ale obstawiam kontuzje i to że grał jednak w lidze angielskiej gdzie wiadomo jaki jest futbol. W Realu Robben był jednym z lepszych zawodnikow za kadencji Calderona. I to że odszedł to również zasługa tego że się odbił? Robben wtedy odszedł tylko powodu Pereza i jego galaktikos. Potrzebował pieniędzy a oferta z Bayernu za Robbena tylko wzmogła chęć Pereza aby go sprzedać.

27.03.2022 21:32

@WayeThe czyli Lewy na każdy trening Barcelony jak i mecz czy ogólnie do klubu, latałby ciągle samolotem z Majorki bo kupił tam dom? Przecież to się kupy nie trzyma ;)

Willa w Barcelonie okej, czy w jakiejś mieścinie niedaleko ale mówić o transferze do Barcelony i jako argument podawać to, że kupił dom na wyspie, z której musiałby ciągle latać bo jest 300 km od Barcelony to jest po prostu głupi argument.

Już lepszy jest ten że Barcę stać na Lewego, Christensena i Kessiego ;)

Edytowano : 2022-03-27 15:58:19

@panczo - również uważam że Lewy zostanie, ale nie byłbym taki pewny że szybciej Hasan poleci niż Robert ;)

27.03.2022 15:57

Sam się zastanawiam co to znaczy "zniszczy własną markę". Lewy może być twarzą projektu odbudowy bo tak naprawdę będzie to najbardziej utytułowany piłkarz jaki by tam przeszedł.

Ale mam nadzieję że jednak zostanie gdyż dla mnie, jedynym zastępcą Lewego był Vlahović. Haalanda nie kupuję przez jego urazy i zbytnie ograniczenie.

Edytowano : 2022-03-27 12:05:02

I tutaj też był wskazane wcześniejsze rozmowy bo po prostu klub jak i zawodnik wiedzieliby na czym stoją, klub miałby więcej czasu i kto wie, może jednak skusiłby Vlahovicia?

27.03.2022 12:04

@Yakub93 książka Cruijffa jest oczywiście w moim "notesie" dot. książek które trzeba przeczytać, lecz na razie mam inne priorytety :) Niestety, jak na razie jeśli chodzi o książki sportowe, to te największych postacie, nadal czekają :(

Uważam, że wpływu Michelsa należy szukać wcześniej niż w Barcy, to on trenował Ajax w latach 60 i 70, on podłożył fundamenty, z których czerpie się do dzisiaj, przez Cruijffa, Pepa i być może teraz Xaviego. Choć szkoda że tak wybitny trener, nie dopisał do swojego dorobku MŚ. Ma "tylko" PE i EURO '88 na koncie.

Zobaczymy co będzie z Xavim ;) Ja chciałbym aby mu wyszło bo nie będę ukrywał, że to jeden z moich ulubieńców ;)

Puchary mają to do siebie, że jest po prostu łatwiej o niespodziankę. Zresztą, wystarczy porównać. Od 2013 roku, Bayern po prostu miał silniejszą kadrę od swoich konkurentów. W tym czasie, zdobył 9 tytułów mistrza Niemiec i "tylko" 5 Pucharów Niemiec. To poniekąd popiera tezę Guardioli, że w teorii rozgrywki ligowe są cenniejsze, bo pokazuje to formę całego zespołu na przestrzeni roku/sezonu. A w praktyce wiadomo jakie trofeum jest najcenniejsze.


Jeśli chodzi o Ancelottiego, co prawda ma na koncie w ponad 20-letniej karierze szkoleniowej "ledwie" 4 tytuły mistrza kraju. Ale jeżeli wygra "majstra" z Realem, to chyba będzie pierwszym trenerem, który będzie miał w swoim dorobku mistrzostwo Anglii, Hiszpanii, Niemiec, Włoch i Francji.


Twój ostatni akapit potwierdza że mamy mega podobne opinie :) Nawet tutaj w przypadku Włocha. Również uważam, że Ancelotti robi wyniki wtedy i tylko wtedy, gdy ma odpowiedni materiał. Tak było w Milanie, tak było w Chelsea i później w Realu. Ciężko jest powiedzieć, jaki gracz za kadencji Carlo wypłynął na szerokie wody. To jest raczej trener z tych, którzy muszą mieć odpowiednich piłkarzy bo sami nie potrafią za bardzo kogokolwiek wprowadzić. I to jest jeden z tych powodów, dla których ciężko mi uznać Ancelottiego za trenera równego Trappattoniemu, Lippiemu i Sacchiemu, a mówię o samych Włochach :)


PS. Również uważam, że gdyby Renato trafił na innego trenera, a nie Carlo czy Niko, można by go jeszcze uratowąć, choć przyznaję że nie byłem/nie jestem jego fanem.

27.03.2022 00:53

@Yakub93 i tego nie neguję że jakiś progres jest bo pamiętam mizerię Koemana ;) Ale Xavi jednak to wielka niewiadoma. Podobnie pisałem tutaj w przypadku Flicka i chyba nawet tutaj chwaliłem władze, że Flickowi od razu nie dają kontraktu na x lat a stopniowo. A Xavier? Do tej pory tylko trener w Katarze i to jego debiut w wielkiej piłce. Oczywiście, ma dużo by odnieść sukces. No ale czy tego "dużo" nie miał choćby Pirlo? Genialny gracz. Tylko że w przypadku Xaviego różnica jest taka, że on wywodzi się z jednej z najlepszych o ile nie najlepszych myśli szkoleniowych która działa w Barcy od końca lat 80, czyli wtedy kiedy zaczynał przygodę Cruijff. Choć spotkałem się z opiniami, że korzenie te sięgają głębiej, bo w I połowie lat 70 trenerem Barcy był Rinus Michels - Twórca futbolu totalnego, na nim wzorował się "Boski Johan". Później przeszło to na Guardiolę (choć on początków nie miał obiecujących m. in. porażka z Numancią na początku sezonu w lidze) i teraz jest Xavi. Na pewno nie pomaga mu to, że Barca ma nadal problemy finansowe i to się nie zmieni w ciągu najbliższych kilku lat. Nie zbankrutuje (współczuję tym, co tak sądzili) ale zdaje się że wrócą do gry szybciej niż się spodziewałem. W końcu marka robi swoje.

Co do braku Benza, to chyba też się tutaj odnosiłem tylko w innym temacie :) Że nie należy bagatelizować jego braku bo on ma ogromny wpływ na drużynę. Może nawet bez niego nie było by LM 2018 czy dzisiejszych wyników Realu :) A Ancelotti? Zbyt często wychwala się go pod niebiosa, ale jeżeli spojrzeć na jego karierę i tytuły to o ile przygoda w pucharach europejskich wygląda dobrze, tak w ligach niekoniecznie tak było. Według mnie w latach 2001-2006 Milan Ancelottiego miał lepszą kadrę od Juve, a to Juve najczęściej zgarniało majstry (Calciopoli to kwestia dyskusyjna choć obecne wydarzenia wskazują na mniejszą winę Juve niż zarządzono). Zresztą, niestety to w czasach Ancelottiego, Milan przespał zmianę pokoleniową i nadal jechał na postawie tych samych zawodników. Owszem, doświadczeni również są potrzebni, ale chyba na rok 2006, jedynymi zawodnikami z I składu poniżej 30 to byli Kaka, Pirlo i Gattuso.

Jeśli chodzi o CKM to powiem tak. Jeżeli Modrić byłby za darmo, można by pomyśleć nad jego zatrudnieniem ;))


@WayeThe masz jakiś dowód że Bayern oficjalnie pyta o Hallanda? Bo jak na razie to tylko plotki (lub nie?) mediów. O ile można się domyślić, że pewnie są kontakty nieoficjalne, tak oficjalnej informacji nie ma że Bayern o niego pyta.

Chyba że po prostu coś mi umknęło.

26.03.2022 23:14

@WayeThe i co z tego że grali? Ale nie zajmowali tej samej pozycji. Po odejściu Lewego Auba zaczął być kreowany jako środkowy napastnik. A na chwilę obecną, obaj są raczej ŚN.

@ZielonyPomidor - nawet jak ten tankowiec z kasą przypłynie to nadal nie będzie tak bardzo kolorowo. Proszę zapoznać się z postem @Yakub93 ;) W dodatku mam wrażenie, że od czasu tego zwycięstwa z Realem niektórzy pospadali na głowy. Wolę Barcę od Realu, fajnie że wygrali i mam nadzieję że odbiorą Realowi mistrzostwo, lecz nie popadajmy w hurrapotymizm. Owszem mają młodzież, ale oni muszą się dotrzeć. Xavi robi robotę, ale to nadal jego pierwsze miesiące "poważnej" pracy jednej z najlepszych lig no i jednak - na bardzo stresującym stołku. Oczekiwania są mega wysokie. Nie należy o tym zapominać. Real Zidane'a wygrywał 3x LM ale oni chcieli przerwać dominację i oklepy od Barcy w lidze. poniekąd im się to udało (choć raczej nie do końca im ale niech będzie bo od 2019 roku Barca nie wygrała ligi).

Edytowano : 2022-03-26 20:43:00

@hoven - wazelina w pewną stronę idzie ;)

26.03.2022 20:42

Mi cięzko jest uwierzyć w te plotki. Załóżmy że coś jest na rzeczy ale po pierwsze, po co skoro mają dobrego i przede wszystkim tanszego Aubameyanga z umową do 2025 roku? Po drugie, aby kupić Lewego, trzeba będzie zapłacić niemało, po trzecie, pensja Lewego będzie bardzo duża i wątpię że na chwilę obecną, Barcę będzie stać na opłacanie Aubę, Christensena? Przcież dzisiaj chyba ESPN podało że Barca będzie musiała się nieźle gimnastykować aby zakontraktować Christensena i Kessiego. Powodem są oczywiście finanse.
Po czwarte, Bayern sobie na to nie pozwoli bo po prostu nie ma na razie zastępcy.
No i po piąte - Barca interesuje się Haalandem ;)) - to oczywiście z przymrużeniem oka.

A ta włoska TV co wypuściła tego newsa to jakieś wiarygodne źródło?

26.03.2022 20:07

Może dajmy Sarra w rozliczeniu? :D

26.03.2022 16:38

@WayeThe a to nie jest tak że pensje są PODAWANE w netto ale podatek jak najbardziej obowiązuje?

25.03.2022 22:29

I to z kim przegrali. Z Macedonią...

Trochę wstyd, w końcu Włosi to mistrzowie Europy, czterokrotni mistrzowie i nie jadą na drugi z rzędu mundial.

Edytowano : 2022-03-24 23:10:02

@tapczan - trochę mi to przypomina Man United sprzed kilku lat. Również interesowali się chyba każdym pilkarzem :D

24.03.2022 23:09

To w końcu chce odejść czy nie. Bo pogubić się można :(

24.03.2022 13:19

@Matilegolas - https://transfery.info/aktualnosci/konflikt-w-bayernie-monachium-poszlo-o-traktowanie-roberta-lewandowskiego/163839 - to jest ciekawsze ;)

Edytowano : 2022-03-23 21:03:23

@Prezes42 - oczywiście, lecz nie tylko ten sezon ale i poprzedni. Gdyby wybrał inny klub, innego trenera, to może by jeszcze dało radę "coś z tym zrobić". Lecz teraz wszystko wskazuje na to że lepszy to nie będzie na pewno.

23.03.2022 21:02

@Prezes42 jak ktoś danego gracza nie lubi to nie przemówisz ;) A tak to się zgadzam. Oczywiście był Boateng który mógłby mu zagrozić, ale na przykład jak sprawdzałem najlepsze 11 zeszłej dekady w BL, to Hummels był chyba w każdej wraz z Boatengiem. Czyli chyba nikt się nie zna, skoro za poprzednią dekadę Mats ma uznanie.

No i pierwszy sezon po powrocie do BVB miał naprawdę świetny i dużo kibiców mówiło że to w tamtym sezonie najlepszy (tj. 19-20) najlepszy obrońca BL i jeden z najlepszych w Europie. Z kolei 20-21 już jest gorszy i niestety trwa to do chwili obecnej.

@Skobry - to niech Nianzou zostanie, tylko musi częściej grać. Szczerze to zacząłbym wystawiać częściej już teraz, nawet kosztem Upamecano.

Co do Marca to kto wie? Może jakieś uprzedzenie? Niedawno pojawiło się to, iż ludzie z klubu przekonywali Julka ws. Sabitzera że facet się nie nadaje do Bayernu, a Julek postawił na swoim.

A w sprawie Maia, to w zeszłym sezonie jeden mądrala o nim pisał tutaj że "jest jeszcze on" ;) A jako że niestety nie obserwuję jak sobie nasi radzą poza Bayernem, to po prostu zasugerowałem to nazwisko bo może jego talent eksplodował a ja o niczym nie wiem ;)


@bayern1987dwa widzisz jak to jest, tam ratuje ich Curtois a u nas ratuje Neuer tylko że to i tak nie pomaga i nasi obrońcy są jacy są :D A tak zupełnie serio, na miejscu Realu wolałbym spróbować przesunąć Davida wyżej i sprowadzić stopera do gry z Militao (chociaż nie wiem czy przypadkiem w Realu także nie widzą jego ograniczonej słabszej nogi).

A do nas - niestety, ale nie za bardzo widać takiego lidera obrony o którym mówisz i który wart byłby każdych pieniedzy.


@Marton ale tutaj chyba nikt nie wywyższa Hummelsa względem np. Ramosa ;) Ja np. nie zgodzę się że miał świetną karierę. Co najwyżej bardzo dobrą. Mógł być w tej ścisłej czołówce stoperów ostatnich lat na świecie, lecz niestety tam się nie znajduje. Przede wszystkim, za dlugo siedział w BVB. Tak naprawdę po mundialu 2014 mógł przejść do lepszego klubu bo wiadome było że BVB będzie ciężko zrzucić Bayern ze szczytu w Niemczech. Kto wie, może jakby trafił na Pepa, to można by było o nim mówić jako godnym konkurencji z Ramosem? Poza tym brak LM trochę przeszkadza. Owszem, byli tacy jak Matthaus czy Buffon bez LM, ale oni obronili się bez tego sukcesu w zupełnie inny sposób, Mats niestety nie a powrót do BVB (z wyłączeniem sezonu 19-20) niestety w tym nie pomaga.

A co do błędów to nawet Ramos je popełnia/popełniał i to nie jeden i nie dwa ;) Tylko że Ramos był typem lidera obrony przy którym rośli pozostali. Taki mógł być Mats tylko nie trafił na dobry okres w Bayernie.

23.03.2022 19:39

@Skobry ale ja nie powiedziałem żeby "szaleć" na rynku ;) Pewnie przyjdzie Ginter i znaleźć kolejnego niedrogiego. Po prostu szkoda aby Nianzou marnował się na ławce. I tylko w tym wypadku rozważałbym na zatrudnienie dwóch ŚO.

To że trener nie daje grać Rocy to o niczym nie świadczy ;) Sabitzer słabo gra i... gra :D Pewnie to jest jak swego czasu z Renato Sanchesem, miał być najlepszy na treningach ale w meczach była kicha ;) Więc może Sabitzer na treningach jest super tylko jak gra to niestety każdy widzi.

Wie ktoś może jak sobie radzi Mai?

23.03.2022 12:56

@tapczan po co oglądać mecze? Lepiej yt odpalić :D

Ja bym nie wiedział że Lewy tak potrafi :O

23.03.2022 12:33

@bayern1987dwa co do Bayernu to zastanowiłbym się czy nie lepiej sprowadzić dwóch stoperów, bo Nianzou powinien iść na wypożyczenie. On nie może "nie grać". Chociaż prawdę mówiąc, zastanawiam się czy on nie jest bezpieczniejszą w tej chwili opcją niż Upamecano.

A co do Edera Militao to sie nie zgodzę. Już szybciej Alabę można wygryźć niż Brazylijczyka ;) A Varane wcale dobrze nie grał, zważywszy na to jakie błędy popełniał gdy nie miał obok siebie Ramosa. Zresztą, w najbliższym czasie wątpliwe jest, że kogoś kupią do środka obrony bo chyba bardziej skupią się na przednich formacjach. Chyba że Real przegra mistrzostwo.

23.03.2022 12:25

@AdiFantasti wolałbym chyba już odpuścić Sabitzera. A Roca cóż, może faktycznie powinien odejść, u nas nie dostaje szans a dla innego klubu może być solidnym wzmocnieniem bo zasługuje na grę.

Ale przede wszystkim, to powinien odejść Nianzou. Oczywiście na wypożyczenie. Jeśli jest utalentowany, to pokaże to w innym klubie a u nas nie ma szans na regularną grę. Kto wie, może on by sprawił, że będziemy mogli choć na chwilę zapomnieć o bolączkach w obronie.

22.03.2022 15:23

@FanGraczyBayern - poza tym, chyba nigdy nie miał dłuższego okresu, w którym zagral na miarę swojego potencjału. Może 16-17 ale później tak kolorowo nie było. Do tego jeśli się nie mylę, to on jest rocznik '93, czyli za niedługo "trzydziecha".

21.03.2022 16:13

@hoven ale wierzysz że Real wyrówna sumę jaką włożył w ten transfer? Ja niestety w to wątpię :/

21.03.2022 15:50

@nyy32 jak widać, Carlo to kolejny trener który tego nie widzi.

Ale ja, bym Realu w LM nie skreślał. Carlo to trener pucharowy i tam jeszcze mogą namieszać. Wie ktoś, ile musi pauzować Benzema?

20.03.2022 23:26

@Murphy123 po prostu Alaba jakiś czas temu niestety ale zatrzymał się w rozwoju. A zmiana pozycji na pewno mu nie pomogła. A co do Realu to dzisiaj nie wiedzą co się dzieje. A to sprawia że PSG są jeszcze większymi frajerami niż dotychczas. Ale trzeba przyznać że bez Benzemy Real sporo traci, jednak mimo to nie powinni pozwolić na taką porażkę. Ale w LM się będą liczyć, to drużyna pucharowa, choć mam nadzieję że Chelsea nie da się zrobić w balona podobnie jak Paryż.

@tapczan możesz zauważyć, że niektórzy to byli fani Alaby bo jakoś od jego transferu, rzadko tutaj piszą ;)

Edytowano : 2022-03-20 22:29:21

PS niestety dzisiaj pamiętają fani tylko to że Urleich zawalił z Rafinhą :((

20.03.2022 22:26

To co robi Alaba to tylko potwierdza co mówiłem pewnym jego obrońcom (czy obrońcy?) - dobry na poszczególnych rywali w BL ale w LM sobie po prostu nie radził. Oczywiście do tej pory miał dobry okres, ale wystarczyła zwyżka formy Barcelony i się "popisuje".

20.03.2022 22:15

@Matilegolas gdyby nie kłopoty finansowe Barcy, to David dzisiaj biegałby w koszulce Blaugrany ;)

Xavi jak na razie podnosi klub z dołka. Mam nadzieję że dopadną Real w ligowej tabeli.

I w sumie można było tak od razu ale Bartomeu musiał postawić na Koemana podczas gdy jego poprzednik miał szanse na obronienie mistrzostwa ;)) A Koeman jako trener klubowy już jakiś czas temu w Valencii wszyscy mieli go dość i spuścił klub do II połowy tabeli.

Edytowano : 2022-03-20 22:00:32

Ale też trzeba przyznać że "Dzbanele" gra dobre zawody

20.03.2022 21:58

Edwardsy, Hasany, Abidale... ale nikt nie wspomina o Beppie Marotta ;) Również ciekawa kariera. Oczywiście, brakuje tej Ligi Mistrzów, ale nie da się ukryć że to on stoi za sukcesem Juve jak i teraz za sukcesem Interu. W Sampdorii również robił dobrą robotę.

20.03.2022 17:43

Z Nianzou może coś być. Powinni go wypożyczyć aby nabrał rytmu meczowego, nie powinien się "kisić" na ławce.

19.03.2022 19:46

Negocjacje jeszcze się nie zaczęły a już mowa o tym że Lewy chce za dużo zarabiać :D

Najpierw niech się w ogóle zaczną. O to właśnie chodzi w tej całej szopce.

19.03.2022 13:27

@Zerafaelo ale masz kompleks na tle Lewego :D Może Jorginho lepszy :P

18.03.2022 19:32

@Raqulius w rzeczy samej i tak naprawdę tylko on chyba tak pisał. Raczej nikt poza nim nie twierdził że przegramy ;)

18.03.2022 18:35

@lokosFCB to wyleciało mi z głowy.

Ale chodzi o sezon 20/21 prawda?

Mimo wszystko chyba nawet w LE sukcesów drużyny z BL nie odnoszą.

17.03.2022 23:40

To już niestety kolejny sezon tak, naprawdę, kiedy widać że Bayern dźwiga na plecach Ligę Niemiecka. Podobnie jak teraz PSG francuską a kiedys robił to Lyon.

Co do Super ligi nadal jestem sceptykiem (mniejszym ale jednak nadal nim jestem), to BL powinna naprawdę zastanowić się nad sposobami, w jaki sposób inne kluby mogą się wzmocnić aby rzucić wyzwanie Bayernowi oraz zdziałać coś w europejskich pucharach.

Poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale ostatnimi klubami z Niemiec, które zameldowały się w półfinale Ligi Mistrzów to BVB z 2012/13 Oraz Schalke z sezonu 2010/11. Nie wiem jak to jest w Lidze Europy, ale chyba tylko Frankfurt z sezonu 2018/19.

17.03.2022 23:35

@Globin23 jedyną winą ze strony klubu było to że odszedł za darmo nie pytając się 2 lata przed końcem umowy czy przedłuża czy nie. A chyba nawet David mówił że negocjacje odbyły się jakoś na przełomie 2019-20 (pierwsze rozmowy).

A czy to przypadkiem nie przez przypadek "negocjacji" z Alabą, Hoeness nazwał Zahaviego chciwą piranią? Tutaj byly oficjalne wypowiedzi przedstawicieli klubu. Alaba po prostu "może" by został gdyby dostał kosmiczną pensję, a wiadomo że sportowo na nią nie zasługiwał bo najlepiej to on nie grał. Cieszę się że odszedł bo w Bayernie by nadal grał dość średnio a w Realu widać że mu lepiej. A zamieszanie z jego kontraktem, przebiło chyba nawet romanse Lewego z Realem sprzed 5 lat.

16.03.2022 13:10

@UKU ale skąd wiadomo jakie są oczekiwania Lewego skoro negocjacje się nie zaczęły? :) Mówię - niech by się przynajmniej zaczęły, już nie ważne ile by potrwały. Ale przynajmniej dać znak a nie - otoczenie wysyła zapytania i zamiast dać odpowiedź to w ogóle jej nie ma. A Lewy z reguły oficjalnie nigdy się nie wypowiada na rzeczy dot. przyszłości. Jedyne co takiego mniej więcej pamiętam co by sugerowało to to że zazdrości Bastiemu pożegnania i sam chciałby takie mieć. A skoro Lewy chce negocjować, to chyba oznacza że chce zostać.

@tapczan a Lothar Matthaus? Grał do 40 i bynajmniej rezerwowym nie był ;)

Oczywiście że dzisiejszy profesjonalizm a wcześniejszy to dwie różne sprawy. Ale dużo jest opinii na temat Baslera że w ogóle sie nie przykładał. W owczesnym FCB było dużo balangowiczów np. Scholl. Tylko że kariera Scholla była naznaczona kontuzjami które wyhamowały jego karierę. A miał on wielki potencjał aby być czołówce nie niemieckiej, tylko światowej piłki.

16.03.2022 12:45

@Pir5 ale kto mówi że nie jest? Tu tylko chodzi o to, że Lewy czuje się ignorowany że negocjacje się nie rozpoczęły a zapytania z otoczenia zawodnika pozostają bez odpowiedzi.

Tylko tyle i aż tyle.

16.03.2022 12:17

@UKU ale gdzie tutaj widzisz mądrość? Tutaj głównie chodzi o to że piłkarz chce wiedzieć na czym stoi. Chce zostać ale klub poza wypowiedziami do mediów nie działa w tej sprawie nic. Niech by chociaż zaczęli te negocjacje. I nie wiem gdzie widzisz ten czerwony dywan bo to nie jest taka sytuacja jaką ma/miał Neymar w PSG, Messi w Barcelonie. Jeżeliby były negocjacje i pilkarz dawał pewne warunki bardzo trudne do zaakceptowania to wtedy można tak to zinterpretować (oczywiście zależy co).

Oczywiście rozumiem że jest ryzyko z powodu wieku Lewego, na miejscu klubu bym powiedział że nie dostaniesz więcej niż 25, dwuletni kontrakt i to tyle co możemy w tej sprawie na ten moment zrobić. Wydaje się wątpliwe, że Lewy drastycznie obniży poziom w przyszłym sezonie (bo może obniżyć, ale na pewno nie do poziomu że będzie kończył sezon z ledwie 10 bramkami) więc ten ostatni rok kontraktu to można już wybaczyć. Z triumwiratem Neuer/Lewy/Muller (Z Manu może i o 3) powinny być umowy przedłużone o 2 lata i dopiero później się zastanowić, co dalej z nimi zrobić.

PS. Szybciej, to o ten czerwony dywan można było posądzić Alabę który domagał się "uznania" :D

16.03.2022 12:12

@Globin23 tylko że Alaba mógł odejść w lepszy sposób a nie gdy był zdecydowany na opuszczenie to dał zaporowe warunki, przystępował do negocjacji wiedząc że nic z tego nie będzie.

Ja uważam że dobrze iż odszedł bo po prostu widać było że nie gra w Monachium tak jak kiedyś. Zmiana wyszła mu na dobre. Mam tylko zarzuty co do jego stylu w jakim odszedł. Już nawet nie chodzi o ten darmowy transfer.

16.03.2022 11:56

@UKU, @Pir5 - dobra rada. Poczytajcie a jeślie nie macie jak, to kupcie np. książkę o Bayernie. Chyba tam też jest wzmianka nt. Baslera. Gość był primadonną, olewał sobie kilka spraw i ogarnijcie proszę, dlaczego opuścił Bayern.

I wklejam cytat Bertiego Vogtsa:

"ZAWSZE WSTAWAŁ PIERWSZY TYLKO PO TO, ABY ZAPALIĆ PAPIEROSA. I ZAMIAST BIEGAĆ OD 7:30 NA TRENINGU, TO SIĘ SPÓŹNIAŁ, BO PRZEBALOWAŁ CAŁĄ NOC. I TO BYŁ JEGO GŁÓWNY PROBLEM W REPREZENTACJI. KOLEDZY BARDZO CHĘTNIE Z NIM WYCHODZILI NA PIWO, ALE NIGDY NIE ZAAKCEPTOWALI GO JAKO PIŁKARZA. A DLACZEGO? BO PO PROSTU BASLER NIE CHCIAŁ ŻYĆ W 100% PROFESJONALNIE…"

16.03.2022 11:41

Jeszcze niedługo się dowiemy że za takie haniebne słowa Lothar Matthaus straci status legendy klubu :P

Ale faktem jest że coraz więcej osób z otoczenia twierdzi, że sporo w klubie się zmienilo na niekorzyść. To jest niepokojące.

Tak naprawdę, dopóki Salihamidzic nie zdobył głosu, to bylo w miarę okej. Bo jeśli sie nie mylę, sprawa Thiago była już po tym jak Hasan został włączony do zarządu. A i kontrakt z Robetem w 2019 roku był przedłużony szybko i sprawnie. A to z brakiem kontaktu to jest... jeżeli prawdą jest to - że ktoś z otoczenia Lewego kontaktuje się z zarządem by wiedzieć na czym stoi, po czym nie dostaje odpowiedzi to to nie jest zbyt profesjonalne zachowanie.

16.03.2022 11:15

@AdiFantasti Bayern czasami zachowuje się jak taki ktoś, co idzie do drogiego sklepu, ogląda ogląda i wiadomo że nie kupi bo szkoda kasy ;)

Ale to jest racja. Znów możemy się obudzić za późno. Słuszny przykład z Thiago. Było trochę fajnych grajków za darmo lub pół darmo do wyciągnięcia to zbiera to towarzystwo ktoś inny...

15.03.2022 17:52

@tapczan tak, spytam, skąd wiesz że skutek będzie opłakany? :)

14.03.2022 17:06

@Globin23 tylko ze z Rocy nikt nie robił/robi gracza na pierwszy skład. Jako ktoś do zmiany jak już i tak, jak grał to nie zawodzi. Nie ma żadnego meczu w którym by zawiódł a jak zaczął łapać minuty to grał co raz lepiej by później dawać szansę Sabitzerowi.

Nie wygląda super na treningach? Okej a taki Renato? Miał być najlepszy na treningach w Bayernie a jak przychodził mecz to katastrofa. A w obecnej chwili to on powinien grać obok Kimmicha a nie ratować się Jamalem który powinien jak już grać wyzej. To jest wielce niesprawiedliwe kiedy ten piłkarz jest zestawiany z kompletnym niewypałem czyli Sarrem. A sam pewnie jesteś zdania że rotacja jest potrzebna i akurat Roca zasługuje aby łapać minuty z takimi przeciwnikami jak Armenia czy Hertha.

14.03.2022 17:05

@Alfik91 ja bym powiedział że tutaj nie tyle rolę odgrywają zielone wskaźniki o których wspominałeś, a bardziej może pewna bezgraniczna wiara w pewne osoby i niedopuszczanie do siebie myśli, że ktoś może się pomylić a pomyłki... Są przekuwane w sukcesy, lub można powiedzieć że "ale każdy popełnia błędy". Ale po co? Nie lepiej zamiast patrzeć że ktoś popełnia błędy, zacząć działać aby ich było jak najmniej?

@hoven ta, 6 która wymieniłes owszem odeszła za darmo lub prawie darmo. Tylko że Lahm, Alonso i Robben zakończyli kariery. Strata była, ale o tyle dobrze ze nie wzmocnili żadnego innego klubu, więc żaden inny klub nie zyskał na, naszej krzywdzie. Co do Schweiniego to ciężki temat bo on już wtedy nie był tym samym piłkarzem co np w 2013. Bardzo szkoda że taki grajek tak naprawdę w wieku 30-31 zakończył karierę na wysokim poziomie. Owszem był jeszcze w Man United ale czy tam się jakoś wyróżnił? Niestety nie.

Javi to jeden z najbardziej zmarnowanych piłkarzy. Dlatego wiele mu zawdzięczam, ale w Monachium mógł więcej osiągnąć gdyby nie np. Rzucanie go po obronach.

Co do Ribery'ego to była ciężka sprawa. On i Arjen praktycznie związali poniekąd ręce klubowi, gdyz nie byli chętni oddawać miejsce na boisku innym. Musieli grać ciągle. Nie widzieli swoich ograniczeń, a skrzydło to jest pozycja, na której żywotność piłkarza jest najkrótsza. Tam jest kluczowa szybkość, która, z wiekiem będzie zanikac. Niestety Arjen jak i Ribery nie mieli takich predyspozycji jak CR7, który mniej więcej w okolicach 30 zaczął się zmieniać bardziej w typowego napastnika bo wiedział, że jako skrzydłowy nie pociągnie dłużej. A tak ciągnie nadal bardzo ładnie, nawet jeżeli ma trudnosci w United, tak nie zapominajmy że tam chyba każdy by poległ :D wracając do Robbery, właśnie przez to że nie chcieli siedzieć na ławce jak i przez wielka wdzięczność do tych zawodników, klub nie mógł sprowadzić klasowych zawodników. A tak naprawdę letnie okienko 2017 to był ostatni moment aby płynnie zmienić przynajmniej jedno skrzydło. Niech Robbery by zostali, ale jako zmiennicy lecz wyszło jak wyszło.

14.03.2022 00:48

@salihamidzic dobrze ze wtedy był Butt który przynajmniej był solidny

13.03.2022 22:44

@Edmund -Ty tak serio...? Real może nie zrobił znaczących zmian w składzie, ale nie pozwolił na kluczowe odejścia. Tam jak ktoś wchodził, nie było drastycznego obniżenia poziomu. Ba - tam w ogóle miał kto wejść na boisko! Carvajal nie może grać? Nie ma problemu, wchodzi Danilo. - Rozumiem mieć inny punkt widzenia. Ale czasami idąc w takie absurdalne rejony, aby tylko obronić swoją teorię to stanowczo za dużo.

A Man United z 08-09? Owszem nie zrobili wybitnych korekt, ale również mieli ławkę i sezon po zdobyciu LM, zanotowali kolejny finał który przegrali z Barcą. A wtedy mówiło się że to United będzie pierwszym klubem który obroni LM. Ale mieli jednak kim grać a u nas niestety, sytuacja jest prawie taka sama jak w dwumeczu z Realem z 2018 roku.

@hoven wspomnieć należy również o tym kontrakcie Flicka na 3 lata. Dziwnym trafem już po 7-8 iesiącach miał dość i chciał zrezygnować. Coś bardzo szybko. Ciekawie czemu...

13.03.2022 22:06

@GuteSpiele otóż się mylisz. Brazzo również jest odpowiedzialny za taki stan rzeczy bo nie zadbał w należyty sposób o kadrę.

Edytowano : 2022-03-13 21:55:25

@tapczan - niestety to wszystko się łączy.

13.03.2022 21:54

@tapczan ale można też było dogadać się ze starym.

13.03.2022 19:35

@Pir5 może wprowadzimy nie ostrzeżenia tylko od razu bana? Albo lepiej, wyłączenie możliwości dyskusji ;) Nie wiem skąd wziąłeś tego średniaka bo chyba nikt tak nie powiedzial...

Cieszy to że Phonsie wraca. Ciekawe tylko w jakiej będzie formie. Na szczęście na ten kluczowy moment sezonu gracze wracają a nie wypadają. Oby tylko tendencja się nie odwróciła...

13.03.2022 13:38

Co do dzisiejszego meczu, w gruncie rzeczy wynik sprawiedliwy.

Ale jak, kiedyś wspominałem, gra nie napawa optymizmem. Okej, mecz w LM był super i szczerze miałem nadzieję że się odmieni. Niestety, znów strata punktów. Jedynym choć marnym pocieszeniem jest to, że ten jeden jest zdobyty na, trudnym dla nas terenie.

Dzisiaj niestety widać, jaką mizerna była ławka. Absolutnie nie było kogo wprowadzić. Dlatego Julek w obliczu problemów kadrowych, nie zdecydował się posadzić Rocy obok Josha, wyżej Müllera i postawić na, skrzydła Sane/Gnabry? Dzisiaj wyszli praktycznie sami ofensywni piłkarze. Szczerze? Brakuje trochę Boatenga. Mógł ten jeszcze jeden sezon zostać. Nawet w roli strażaka.

Julek też chyba zapomina o jeszcze czymś. Lewy to nie Werner którym grał z kontrataku. To zupełnie inny typ gracza.

Co do Leonardo to widać że jest przykładem, że nie każdy jest powołany aby być dyrektorem sportowym. Jako trener mógł być nawet nawet (osobiście podoba mi się jego kadencja w Milanie). Ale to co wyrabia w PSG to przechodzi pojęcie. Konflikt z trenerem, zwalnianie ludzi z jego sztabu (sam trener dowiedział się po fakcie)... Masakra. Ale odpadniecie PSG z LM to też nie jest do końca jego wina. Może jedynie w tym że sprowadził Donnarumme (ale to był w sumie lakomy kąsek) i Gigi się "odpłacił". Tam przede wszystkim powinna być korekta i w pionie zarządzającym i w pionie sportowym.

12.03.2022 22:59

Mógł spróbować przetransportować piłkę do kolegi który już biegł.

12.03.2022 17:01

@Daro niestety da się zauważyć.

@jastrzab123 A możesz powiedzieć coś więcej? Bo na chwilę obecną wychodzi na to że wyjazd = trudny teren ;) Trochę wiecej konkretów a nie błahych haseł.

Sprawdź sobie, śmiało jak Bayern radził sobie w ostatnich 5-6 latach na wyjeździe w Hoffenheim i porównaj jak było na innych stadionach. Moja teoria się broni, Bayernowi ciężko się grało/gra na stadionie Wieśniaków.

12.03.2022 16:16

Warto pamiętać, że ten mecz gramy z Hoffenheim na wyjeździe, a to dla Bayernu nie jest zbyt łatwy teren.

12.03.2022 16:07

@tapczan - @hoven ma 100 procent racji. Jak tutaj niektórzy zauważyli, Tymoszczuk oficjalnie się jeszcze nie wypowiedział. Można zrozumieć Ukraińców że tak z nim postępują bo są w ekstremalniw trudnej sytuacji.

Jednakże jeżeli faktycznie ma chore dziecko to wybacz ale nie rozumiem Twojego postępowania. Okej jest wojna. Ale kim jest człowiek, który nawet w imię swojego kraju, poświęci życie i zdrowie swojego dziecka? Może to warto wziąć pod uwagę a nie "wywijać szabelką"?

Jeżeli dziecku coś dolega to niekiedy rodzic podpisałby nawet pakt z diabłem w zamian że pełne wyleczenie swojego dziecka. Gdyby to była prawda i Anatolij by powiedział żeby Rosjanie poszli do diabła, to dla mnie byłby nikim. Bo on na tamten moment "szachuje" nie swoim życiem, a życiem kogoś mu bliskiego.

11.03.2022 22:32

@misza podobnie jak Tobie. Jeszcze brakuje abyś wspomniał o Putinie jak wczoraj... Zresztą Tobie nic się nie przetłumaczy. "Moja prawda jest prawda najmojsza"...

Już mówiłem i proszę po raz kolejny. Proszę o uszanowanie mojej prośby i nieodpowiadanie na moje posty z Twojej strony. Znajdź sobie kogoś innego do "dyskusji".

10.03.2022 12:28

@Reeken89
To czy gole z rzutów karnych są takie łatwe, niech na to pytanie odpowie Thomas Müller, Wayne Rooney i przede wszystkim Leo Messi ;)

Wiadomo że każdy będzie promował swojego ale już niech nie przesądzają. Ale zgodzę się z tym że najprawdopodobniej bohaterem tej "kolejki" Ligi Mistrzów był Benzema. Był we właściwym miejscu i czasie po prostu. Z nami czy z Liverpoolem również takie "padliny" zaliczał.

Ale co by nie mówić, ich łączy jedno. Benzema jak i Lewy to na pewno czołówka światowa wśród napastników i z tym kłócić się nie można.

10.03.2022 12:18

@ikki zastanawiam się skąd taki geniusz jest, że siedzi z nami ma dieroten, zamiast działać w świecie piłki. Baa, posada trenera PSG być może będzie wolna po sezonie. Działaj ;)) każdy jest idiotą, tylko Ty jesteś ekspertem. Chyba to chcesz powiedzieć.


Khelaifi tak jak i Leonardo - zachowali się skandalicznie. Jednak nie dziwię się Arabowi, tyle lat pompuje kasę w zespół i chyba za każdym razem o odpadnieciu decydują błędy indywidualne czy jak kto woli, wylewy zawodników. Chyba w ostatnich sezonach tylko finał z nami, odbył się bez większych błędów zawodników typu podanie piłki do rywala.

10.03.2022 11:32

@Yakub93 poczekaj a czy to przypadkiem PSG, nie włączyło Beckhama do swojego Hall of Fame (czy coś podobnego, nie jestem w stanie sobie przypomnieć) po Tym jak Becks zagrał w ich barwach ledwie... Kilka meczów? :D

Ibra może i jest kontrowersyjny ale na pewno nie głupi. Myślę że Ibra to mówił tylko i wyłącznie dlatego (wymienia Real) że wie że do niego Mbappe jest najbliżej. Osobiście liczyłem na PSG, ale jakoś mega smutny nie jestem bo jak mówiłem, wolałbym aby obie drużyny odpadły. A, Real... Cóż... Trzeba przyznać że mają mega szczęście. Zawsze. To też jest potrzebne w piłce, pewna doza szczęścia. Ale nie można oprzeć się wrażeniu że Real w latach 2016-2022 bardzo dużo go ma.

Tak naprawdę mega szkoda mi piłkarzy PSG. Są zaślepieni mamoną. Taki Thiago Silva. Legenda PSG? Owszem. Nie chcieli go i odszedl do Chelsea po czym wygrał LM i dopisał najbardziej pożądane trofeum w klubowej piłce. Mi jest bardzo szkoda Verrattiego. Widziałbym go w Bayernie w swoim czasie. W ogóle myślę, że gdyby Ancelotti trenował dzisiaj PSG, to awansowałby. Bo on ma to czego nie ma Pocchettino. Autorytet. Tego też nie można bagatelizować. W końcu to trzykrotny zdobywca LM jako trener i chyba jako piłkarz Milanu również zdobywał ten Puchar.

Ale też nie nazwałbym Pocchettino jakimś słabiakiem. Myślę, że gdyby dzisiaj Nagelsmann przeszedł do PSG byłoby to samo. Neymar i ta cała reszta patrzyłaby na niego z góry. Mauricio powinien rozglądać się za nowym klubem w którym mogłoby mu wyjść i walić ten Paryż.

A Tuchel? Wyleciał tylko dlatego, że miał spinę z Leonardo. To był jedyny powód. Gdyby Brazylijczyk nie miał takiego poparcia, to bossowie możliwe że byliby za trenerem. Ale skoro ego jakiegoś dyrektora robi robotę to widać co się dzieje. PSG jeśli miało szansę na sukces, to największe szanse miało wtedy, jak Tuchel był u steru. Gdyby nie to ze najważniejsi piłkarze Bayernu byli bez formy, gdyby nie to że nie było Lewego i innych kluczowych zawodników i gdyby (hehe coś dużo tego gdyby) niedoceniany Navas nie bronił jak nawiedzony, to w zeszłym sezonie poradzilibyśmy sobie z PSG. Naprawdę. Ten dwumeczu przyszedł w najgorszym dla nas okresie. To jest mega niesprawiedliwe że w najważniejszych rozgrywkach, drużyny nie mogą korzystać ze swoich najlepszych graczy. Ale cóż, takie jest życie.

10.03.2022 00:25

@Matilegolas wspomniałeś o Arsenalu, nawet ciekawe rzeczy tam się dzieją teraz ;)

09.03.2022 23:14

Wieczór byłby lepszy, gdyby obie ekipy odpadły ;)

Edytowano : 2022-03-09 23:12:12

Poza tym - to jest niesamowite. PSG ma naprawdę wiele argumentów aby podnieść uszatka a... i tak zawsze zaliczają jakiś wylew. Niesamowite. Ten atak co mają to powinien sam rozmontować obronę przeciwnika dzisiaj? Szacunek do Realu się należy. Ja nie byłem taki pewien odpadnięcia Realu bo to nie jest Man City. O ile drużyna Pepa Guardioli sobie faktycznie nie radzi w LM (choć jest progres, coraz więcej tych "szczebli" pokonuje a w zeszłym sezonie finał) tak nie pamiętam, aby którykolwiek z jego graczy właśnie w tych przegranych meczach (czy dwumeczach) partaczył całą robotę. Dzisiaj jest to Donnarumma którego sory, ale można uznać za nieco przereklamowanego. A na ławce siedzi mega niedoceniany Navas, którego pozbyli się z Realu bo "był za mały i mało medialny" i teraz siedzi na ławie kosztem lepiej zarabiającego vis a vis. To naprawdę nie są te same czasy, kiedy wystarczyło aby bramkarz złapał piłkę i po problemie. Myślę że można śmiało zauważyć nawet wczoraj, jak drużyna grała z Neuerem z tyłu, spokój, wiadomo że Manuel jeśli nie urodził się z piłką w rękach, to przynajmniej miał ją przy nodze ;)

09.03.2022 23:08

@Murphy123 dlatego świat jest niesprawiedliwy. Np mecz z Bayernem w zeszłym sezonie to głównie dzieło Navasa, co on grał jak sobie radził... I stracił miejsce na rzecz przehypowanego bramkarza który widać co robi. Najlepszy bramkarz świata :D

Edytowano : 2022-03-09 22:46:43

Na miejscu Paryża spróbowałbym wziąć Zidane"a

09.03.2022 22:46

PSG to naprawdę frajerzy.

Jedna sprawa apropo Donnarummy. Zawsze o tym mówiłem. Gigi umiejętności czysto bramkarskie ma na wysokim poziomie. Ale gra nogami jest u niego na poziomie Alissona czy może nawet gorsza. W tym aspekcie Neuerowi czy nawet Edersonowi może buty czyścić. Jak Neuer dostaje Pilke do nogi to nie ma mowy aby ją stracił we własnym polu karnym. Szkoda że Navas nie broni, nie słyszałem aby był gorszy. To naprawdę fajny bramkarz który jest mega niedoceniany.

@misza no to pojechałes z tym przykładem. Nie zarzucaj komuś czegoś, co sam uprawiasz bo jesteś taki sam i proszę mnie nie wywoływać. Odpowiadam tylko i wyłącznie dlatego że to do mnie skierowałes post i mam prośbę by więcej tego nie robić bo nie zamierzam brać udziału w waszych przepychankach.

Edytowano : 2022-03-09 22:41:57

PS. Czy tylko ja zauważyłem, że odkąd Alaba odszedł z Bayernu to Gute nie produkuje postów z prędkością wystrzałów z karabinu maszynowego?

09.03.2022 22:40

@Lampo dobrze mowisz ale trzeba też przyznać że wyjątkowo nadużywane jest słowo "hejt" nawet gdy tego hejtu po prostu nie ma. Głupie to, że trzeba tłumaczyć specjalnie "to nie jest hejt"...

09.03.2022 12:03

@hoven jak przepatrzysz poprzednie tematy to jest tam ktoś kto pisał że z Salzburg iem odpadniemy ;)

09.03.2022 00:38

@tapczan faktycznie, coś takiego dało się zauważyć ;)

Ale też nie popadajmy w hurraoptymizm. Trzeba się cieszyć i mieć nadzieję że ten kryzys był przejściowy. Najbliższe mecze BL odpowiedzą nam co jest z drużyną.


A i jeszcze. Cieszy to że to właśnie Roca wszedł a nie Sabitzer który gra niestety zdecydowanie poniżej i chyba ze wszystkich pomocników gra najgorzej.

08.03.2022 23:44

@Mistrz358 ale karne przecież były? Nie widziałeś? Dwa w pierwszej połowie :D

08.03.2022 23:11

@Panczo to zależy. Taki Ajax np. wygrał grupę z kompletem punktów ale kogo oni mieli za rywali? BVB, Sporting i Besiktas. Z Benficą kilka tygodni temu - remis 2-2.

Tak patrzę jakie drużyny są w grze to chciałbym najlepiej kogoś z pary Atletico/Man United, Benfica/Ajax, Villareal/Juventus - ze wskazaniem na Man United bo chyba meczu z nimi już dawno nie było.

Edytowano : 2022-03-08 23:10:24

@nyy - co tak minimalistycznie? Na LM równiez jest szansa. Trzeba wysoko mierzyć ;)

08.03.2022 23:09

Oby ten mecz był przełomowy dla drużyny.

@Kotarka12 polish please :D

08.03.2022 23:00

Jeszcze dwie i wyrównamy rekord pt. najwyższa wygrana w LM :)

08.03.2022 22:46

Robert chyba 12 bramek w tej edycji LM, bramka przewagi nad wiceliderem.

W tym meczu można porównać jak obrona gra z Neuerem i Svenem w bramce. Sven nic nie zawalił, ale jeśli chodzi o grę nogami i udział w akcjach Manuelowi może buty czyścić. Mam nadzieję że Manu pobroni do 40 przynajmniej bo ciężko będzie drugiego takiego kogoś znaleźć. Można sobie wyobrazić, gdyby w jego miejscu był Alisson. Wtedy nasza obrona chyba w ogóle nie wychodziłaby na drugie połowy.

08.03.2022 21:30

No raz na jakiś czas to i Comanowi piłka zejdzie :D

Ale trzeba przyznać fajnie Lewy ją przyjął, w ogóle nie odskoczyła.

08.03.2022 21:15

Czytaliście? :D

https://www.meczyki.pl/newsy/rosyjskie-media-drwia-z-macieja-rybusa-i-grzegorza-krychowiaka-gdzie-zarobi-wiecej-w-fc-barcelonie/184058-n


Oni to chyba żyją w innym wymiarze :D

08.03.2022 20:24

Najprawdopodobniej w związku z tym że Chiny wspierają Rosję, Lewandowski wypowiedzial umowę Huawei

07.03.2022 15:18

@Prezes42 ostatnio oglądałem ten dokument Navalnego nt. Pałacu Putina i nie tylko. Zastanawia mnie ze on chyba przeżył 2 otrucia, jest we więzieniu a... Nadal publikuje tweety. O ile to jest on. Mi się wydaje że jeżeli faktem jest to że on jest w więzieniu, przeżył i nadal publikuje tweety (o ile to on) to myślę że pewne persony, trzymają go po to, by odrzucić Putina i stworzyć pozory demokracji. A Nawalny to doskonała osoba. Mająca na pieńku z Putinem itp.

Ale trzeba mieć na myśli to że Wladimirowicz to dość potężna osoba będzie bardzo trudno go zrzucić z urzędu. Tam niestety nadal, wszyscy myślą że świat należy albo do USA lub Rosji. Tak to nie działa.

@WayeThe naprawdę jesteś zaskoczony? Bo ja nie. Już kilkaset lat temu, mówiono że Polska ma najgorsze położenie na mapie i to nie jest nowinka a chyba w interesie innych państw jest to, aby jak najwcześniej zatrzymać Rosję, zanim ona dojdzie do granic ich państw.

Tak,sie kończy polityka pobłażania. Oczekuję, że jeżeli się uda, Rosjan powstrzymać, w końcu niech się każdy nauczy że obok nazistów, w Norymberdze powinni również być sadzeni komuniści z ZSRR a nie jak teraz, są poniekąd chwale i. Mało kto pamięta że to ZSRR z III rzeszą rozpoczął II, wojnę światową. A w Rosji lata 1939-41 to jest biała plama.

06.03.2022 22:31

@jastrzab123 Putin się śmiał w 2014 teraz tak różowo nie ma. Rubel leci na łeb na szyję. Jemu nie w smak że zachód Ukrainie wysyła uzbrojenie i pomoc. Putin sam myślał że w 3 dni zajmie Kijów i co? Mamy, dziesiąty dzień wojny a Ukraina nadal, się nie poddaje. Nie siej negatywnych rzeczy. Putin może się śmiać, ale jak coraz więcej obywateli będzie klepac biedę to nawet oni nie wytrzymają. Nawet oni buntowali się przeciwko caratowi a Putin poniekąd jest współczesnym Carem.

Wydaje mi się że nadal nie rozumiesz pewnych spraw... Czego Ty w ogóle oczekujesz?

Edytowano : 2022-03-06 22:06:36

@WayeThe - no proszę kolejny... I co z tego że ma większy? A sprawdzałes dokładne dane kto ile ma? Ile ma NATO a ile Rosja?

Poza tym czy znajoma jest Ci taktyka np. Izraela nt. Jak przeciwstawić się atakowi rakietowemu? To się chyba nazywało parasol antyrakietowy

06.03.2022 22:04

@Pir5 bo Ty to ten sam region co ja i też słyszę. I widzę transporty wojskowe i to nie właśnie polskie tylko amerykańskie.

Na razie trzeba mieć nadzieję, że Ukraina się obroni z "lekką" pomocą zachodu.

06.03.2022 22:00

@jastrzab123 jakby wypięli się na państwo członkowskie, to jaki sens miałby ten sojusz? Załamałby się. Spójrz na to co się dzieje. Państwa neutralne jak Szwecja i Finlandia, już sondują jakie są nastroje w społeczeństwie i w takiej Finlandii, po raz pierwszy w historii przeważają głosy za tym aby dołączyć do NATO.

Moze trochę rozumienia a mniej populizmu? Jasne, wiemy jak to było w historii, lecz historia jest po to aby się od niej uczyć i myślę, że USA bardziej by się również zaangażowało choćby z tego powodu, aby uniknąć wojny na własnym terytorium.

I sory ale widać że nadal nie rozumiesz podstawowych rzeczy. Zauważyłeś że Ukraina nie jest w NATO? czy nadal będziesz udawał że tego nie widzisz? Przywołam np. sprawę Korei. Jak północ wraz z ochotnikami z Chin zaatakowała południe, to USA się zangażowało, owszem. Ale na tamten moment USA to było jedyne państwo na świecie mające głowice nuklearne. ZSRR nawet powiedział Kim Il Sungowi, że jak chce to niech atakuje pod warunkiem że Chińczycy mu pomogą. Stalin nie chciał wojny z USA właśnie z tego powodu że oni mieli broń jądrową. Nadmienię ponadto, że NATO wtedy jeszcze nie istniało. A dzisiaj jest sytuacja zagrożenia a jak Putin zaatakuje Polskę lub kraje bałtyckie, zachód będzie zmuszony odpowiedzieć.

Gdyby było tak że zachód sprzedałby ukrainę, to byłoby podobnie,jak w 2014. A sory, sytuacja się zmieniła. Naewt wtedy nie było takich sankcji, jakie są teraz. Do tego każdy śle co może na Ukrainę aby się broniła.

Tak więc @jastrzab123 troszkę trzeźwego rozumowania a nie wypadu szabelką na czołg. Dobra rada.

06.03.2022 21:30

@hoven ee tam, jakby United wygrało to chociaż LFC miałby równą ilość punktów z city :P

06.03.2022 19:29

@tapczan ja Cię rozumiem sam tak mam. Dodatkowo szkoda mi tych Białorusinów i Rosjan co wiedzą co się dzieje lecz są pacyfikowani przez policję. Niedawno widziałem jak kobieta wyszła chyba w Mińsku z dzieckiem z transparentem. Policja ją zgarnęła a z dzieckiem, nie wiadomo co się stało.

Szkoda że nikt nie chce się odważyć "odpiąć" Łukaszenkę. Jego byłoby znacznie łatwiej bo Putin to naprawdę zręczny polityk tak Łukaszenka to zwykły prostak którego Putin trzyma.

A zachód jak mówiłem, sam do tego doprowadził. Ignorował Rosję by jej nie drażnić. Teraz naprawdę inaczej nie mogli postąpić. Choć kto wie... gdyby np. nie Polska która od początku krzyczała aby w końcu coś zrobić a Niemcy... się opierały bo mają biznes. Ba, nawet SPD apeluje do byłego kanclerza Niemiec, aby miał honor i zrzekł się tych fuch w Rosji. Do tej pory te wezwania są bez odpowiedzi.

06.03.2022 19:25

@Prezes42 tylko boli to, że nie każdy się dowie jak to wygląda naprawdę.

Gdyby np. Polska bezpośrednio zaatakowała i przyłączyła się do Ukrainy to by NATO powiedziało "jesteśmy sojuszem obronnym, Polska jako suwerenny kraj (teoretycznie) podjęła decyzję o pomocy militarnej na Ukrainie, NATO nie ma z tym nic wspólnego, wręcz odradzaliśmy taki krok lecz nie posłuchali. Od teraz jest to wojna między Rosją i Białorusią i Ukrainą i Polską. Prosimy NATO w to nie mieszać". - takie byłyby słówka. Polacy dobrze robią że nie idą z szabelką na Rosję tylko patrzą na sojusz. To są inne czasy niż 1920 rok i Bitwa Warszawska (w której Zachód powiedział że wojna z komuchami to polski problem, Węgrzy chcieli wysłać korpus wojskowy, lecz bodajże Rumunia się nie zgodziła i skończyło się na tym że Węgrzy przekazali broń i amunicję bo nie mogli w inny sposób przenieść swoich wojsk do Warszawy) czy 1939 (sojusz mówił że w razie ataku na Polskę, Francja i UK muszą stanąć po jej stronie a stanęło na tym że po ataku na Polskę.... chyba dopiero zaczęli się mobilizować. To pozwala przepuszczać, że ZSRR czekał na reakcję zachodu bo jakby od razu Francja ruszyła na III Rzeszę z drugiej strony wraz z UK, to ZSRR myślę że by spękał bo oni ciągle mieli też w głowie atak na Finlandię chociażby). A dzisiaj? Dzisiaj jest inna sytuacja. Nawet po Bidenie nie spodziewałem się tego przemówienia. W USA coraz więcej polityków mówi o tym aby do wschodniej flanki NATO wysłać więcej żołnierzy i co najważniejsze - aby był tam stały korpus. Nie rotacyjny. Następny będzie ciężki sprzęt. Chyba państwa bałtyckie od Wielkiej Brytanii dostały nowoczesne mobilne wyrzutnie rakiet.

Co do Chin... oni niby są nastawieni pokojowo, ale oni swoje myślą. Oni prędzej czy później zabiorą nawet Rosji Syberię. Te 1.5 miliarda ludzi musi gdzieś mieszkać a większość Chińczyków, mieszka bardziej na wybrzeżu. A gdyby Rosja zbliżyła się do zachodu to łańcuch na Uralu byłby dobry, jako granica wpływu zachód-Chiny/Azja. Poza tym to o czym mówisz... Europa jak i reszta świata zwrócili się w kierunku Chin bo tam jest tanio. To teraz mają. Zapomnieli że Chiny to ciągle kraj komunistyczny (powiedziałbym wręcz, że to połączenie komunizmu z kapitalizmem, o ile w ogóle takie połączenie jest możliwe).

Zachód sam jest sobie winien. Przez kilkanaście lat co najmniej, nic nie robili by nie drażnić Putina. Gdyby wcześniej go powstrzymali (wcześniej sojusz Rosyjsko Chiński nie był taki silny) to nie byłoby takiego problemu. A tak teraz zachód dojrzał do tego że trzeba go powstrzymać, tak teraz mało co mogą zrobić bo udało im się co najwyżej sprawić, by Chiny się wstrzymywały od głosu.

PS. Nie wspomniałem też o czymś też dość ważnym. Putin nieważne od wyniku, będzie traktowany jako człowiek niesłowny i prawdopodobnie, mało kto będzie chciał z nim mieć do czynienia jeśli chodzi o zachód. Jedno mówi, drugie robi. On już przegrał to, że zajmie Ukrainę, myślał że przyjmą go jako wyzwoliciela. Otóż nie, nawet jak podbije Kijów, będzie partyzantka, jego marionetkowy rząd ktoś w końcu sprzątnie... on na razie zachowuje pozory, on wie że będzie cięzko cokolwiek tam zrobić, myślę że możliwym scenariuszem jest podział Ukrainy na zachód i wschód.

PS 2. Co do Macrona to racja :D Właśnie w radiu mówili że sondaż daje mu 30 procent właśnie przez to że chyba on jest najbardziej zaangażowany w rozmowy z Putinem.

W ogóle ciekawe jest to, że Rosjanie zbombardowali miejsce pogromu Żydów a tamtejsze środowiska... milczą. Gdyby to było w Polsce to by jeszcze apelowali żeby Polsce nie pomagać bo to sami Polacy to zrobili. Śmieszne i żałosne.

06.03.2022 19:17

@Edmund

"To że Tuchelowi nie wyszło w PSG to nic więcej jak normalne życie trenera.
Ancelotti u nas a nawet w Evertonie poległ a w Realu robi dobrą robotę."

Może zastanów się, dlaczego Tuchel poleciał...? Tuchel poleciał tylko i wyłącznie ze względu na to że miał na pieńku z Leonardo. Troszkę inna sytuacja bo Flick sam odszedł, bo nie chciał być zależny od widzi mi się Salihamidzicia. I tu trzeba przyznać że Leonardo tylko szukał pretekstu by pozbyć się Niemca. Hasan może bezpośrednio winny nie był, ale pośrednio jak najbardziej.

Tuchel może i nie był liderem ligi, ale odszedł przez to że Leonardo wtrącał się do jego sztabu. Najpierw chyba Tuchel powiedział, że zbyt dużo zawodników opuściło PSG (np. Thiago Silva który również krytykował klub bo chciał zostać) a nie przyszedł za bardzo nikt wartościowy. Chciał box to box i go nie dostał. Leonardo mu odpowiedział że klub zwiększył zakres jego kompetencji i ma poparcie z góry. Okej.

Tylko że Leonardo nie puścił mu tego płazem i wywalił kogoś ze sztabu (chyba chodziło o klubowego lekarza) a tego człowieka Tuchel szanował i podziwiał za to co robi ale... on został zwolniony bez jego wiedzy. On się dowiedział po fakcie. Nikt nie przyszedł nawet pogadać o tym. Leonardo chyba miał sen i ot na podstawie tego snu zwolnił lekarza. A co tam. I głównie o to chodziło jeżeli chodzi o Tuchela a Leonardo jak widać, również jest człowiekiem który "nie odpuszcza".

06.03.2022 18:48

Mnie też przykro że nie można pomóc Ukrainie w bardziej "odpowiedni" sposób ale czy Wy do licha chcecie wojny światowej?

Przeczytajcie najpierw, traktat północnoatlantycki - co zawierają poszczególne artykuły. Jeśli dobrze pamiętam jest dostępny nawet po polsku.

Art. 5 np. Mówi o tym, że napaść na członka paktu północnoatlantyckiego, powinno się odbierać jako atak na cały sojusz. Jeśli dobrze pamiętam, to tylko zawarte są działania odwet owe.

A jeżeli dobrze kojarzę to Ukraina nie jest w NATO. Wiecie co by się stało gdyby NATO zaatakowało? Byliby tacy sami jak Rosjanie, którzy w zamian za to że Ukraina pozbyła się głowic nuklearnych (wtedy chyba trzeci największy Arsenał na świecie) miała mieć zagwarantowaną nienaruszalnosc granic. Innymi słowy miała być nietykalna. Rosja to złamała. Tak samo jeżeli chodzi o blokadę powietrzną nad Ukraina. Gdyby NATO zrobiło to co chce Ukraina oznaczałoby to że NATO przyłącza się do wojny a na to czekają Chiny. NATO też patrzy na to w ten sposób bo jak na razie, może Chiny i akceptują ten stan rzeczy, ale zauważcie że oni przy rezolucjach wstrzymują się od głosu. Zachodowi jest to na rękę bo wola dozbrajac Ukraińców aniżeli ryzykować wojnę w Europie i na Pacyfiku. Owszem, zachód ma nad Chinami przewagę w lotnictwie czy marynarce wojennej, ale Chiny maja chyba aż 1.5 miliarda mieszkańców i broń nuklearną, a tego lekceważyć nie można. A no i jeszcze fanatyków z Korei Północnej.

A obecną sytuacja (i tak zachód robi dość dużo co tylko może) jest taka, że odkłada w czasie wyrok na Tajwan. Gdyby Zachód znów odpuścił, Chiny mieliby pewność że tak samo byliby bierni gdyby Chiny zaatakowały Tajwan.


Podsumowując. To nie jest takie proste. Gdyby np. Polska powiedziała teraz że wysyła wojsko na Ukrainę, to NATO by powiedziało że oni są paktem obronnym,a Polska się wyłamała. Nie wspomoże Polski w jej działaniach.

Kluczową jest rola Chin myślę że gdyby nie sojusz Putina z Chinami, wyglądałoby to inaczej. A tak jest niestety jak jest. Chiny oczywiście są obserwatorami. Putinowi zatonąć nie dadzą, bo nie wiadomo kto by przyszedł za niego, ale też nie będą bezinteresownie mu pomagać, chyba że sytuacja ich do tego zmusi.
Poza tym ta wojna spowoduje najprawdopodobniej nowy porządek świata niezależnie od jej wyniku. Sankcje będą tak wyniszczające, że Rosja bezpowrotnie przestanie być traktowana jako mocarstwa na równi z Chinami i USA i będą od Chińczyków mega uzależnieni. Chiny to większy problem dlatego decyzja Putina jest zła gdyż nie dość że uzależni swoje państwo od Chińczyków, tak niestety spowoduje to wzrost potęgi Chin.

06.03.2022 18:21

@hoven Tuchel też odszedł bo Leonardo mu zaczął grzebać przy sztabie bez jego wiedzy i pozwolenia. Jak PSG skończyło to wiemy. Jak Tuchel skończył - to również wiemy.

@Pir5 może od razu całą stronę zbanować...

06.03.2022 11:43

@hoven Twój post jest bardzo wyczerpujący temat ale nie niesłuszny. Ba... powiem że potrzebny. W sumie z większością się zgadzam. Zwłaszcza z ego Juliana. Ego miał i Kovać ale Julian, jest bardziej przyjazny dla drużyny. Nie tędy droga. Nagelsmann to Guardiola vol. 2 tylko że niestety, to jest jego gorsza wersja. Bo Guardiola przynajmniej dawałby nadzieję na tę LM i zwycięstwo w Bundeslidze byłoby pewne. A Julek? Mentalność chyba nadal została nierozwinięta.

Co do Hasana... prawdę mówiąc, nie byłoby nie na miejscu gdybym zrzucił główną odpowiedzialność za ten sezon na Hasana. Wiadomo , jak jest z tymi Jugosłowianami. To są ludzie którzy są trudni we współpracy. Doprowadził (chcąc nie chcąc, taka jest prawda) do zwolnienia trenera, kiedy nie było absolutnie żadnych przesłanek by go zwolnić. Ba... tylko myślący inaczej zwalnia trenera z własnej woli który robi wyniki (oczywiście, odrzucając zdarzenia takie jak choroba bliskiej osoby czy po prosto problemy prywatne w ogólnym tego słowa znaczeniu). Szczerze mówiąc, nie pamiętam kto kiedy dał komukolwiek kontrakt trenerowi na więcej niż 2 lata. Może Ferguson taki dostawał. Nie pamiętam (Jeśli ktoś jest ekspertem, to proszę aby podał takie przypadki) - a tak naprawdę, Julek to była od początku niewiadoma (i ciągle o tym mówiłem). Trener baaaaardzo młody, niedoświadczony w pracy z zespołem ze światowej czołówki i jeszcze w dodatku dostaje umowę na 4-5 lat tylko dlatego (na to wygląda) bo komuś w zarządzie nie spodobał się poprzedni trener, który robił wyniki.

Przypomina mi to trochę przypadek Udo Lattka (pracował w latach 1970-styczeń '75; przedtem w II połowie lat 60 pracował jako jeden z asystentów rep. RFN). W sezonie 73-74, Bayern wygrał Bundesligę, doszedł do półfinału DFB Pokal i przede wszystkim, wygrał pierwszy w swojej historii - Puchar Europy. W następnym sezonie na półmetku Bundesligi (czyli po 17 meczach, Lattek został zwolniony na początku stycznia przed rundą rewanżową), miał bilans 7-2-8 do tego klub, jednak nadal był w grze o Puchar Europy i DFB Pokal i powiedział do prezydenta klubu że potrzebne są zmiany. Prezydent Neudecker miał powiedzieć "owszem, wylatujesz". Na jego następcę wybrano Dettmara Cramera. Ten trener wcześniej miał nikłe doświadczenie. Troszkę popracował w Egipcie (kilka lat), kilka miesięcy (USA, Hertha) a w latach 1960-66 był asystentem (rep. Japonii i RFN). Przejął drużynę w styczniu '75 czyli prawie drugą połowę sezonu. Jego bilans w Bundeslidze to: 7-4-5. Odpadł już w swoim pierwszym meczu (w 3 rundzie) DFB Pokal, ale jednak wygrał Puchar Europy.

W sezonie 1975-76, Dettmar osiągnął 3 miejsce w Bundeslidze (przepracował cały sezon), osiągnął półfinał DFB Pokal i zdobył ostatni z Hat-tricka - Puchar Europy. Później winą była trochę działalność władz klubu, zaczęły się problemy z pieniędzmi, w sezonie 1976-76 - Dettmat osiągnął 7 miejsce i ćwierćfinały w Pucharze Europy jak i DFB- Pokal. W sumie poza Bayernem - Cramer nic nie osiągnął. Co innego Lattek który po Bayernie, został zatrudniony w Borussi Monchengladbach w której pracował w latach 75-79. Zdobył Puchar UEFA i 2x wygrał Bundesligę oraz raz był w finale Pucharu Europy z Liverpoolem który niestety przegrał. Mógł wygrać trzeci raz Bundesligę z BM tylko że na ostatniej kolejce była taka sytuacja. Koln i BM miały bodajże równą liczbę puntków, ale Kolonia lepszy bilans bramkowy. BM wygrało z BVB 12-0 (to był chyba ostatni mecz Juppa Heynckesa w karierze, zdobył wtedy 5 bramek) tylko niestety, Koln mierzyło się ze spadkowiczem i wygrało mecz 5-0. Do tego Lattek przez 2 lata pracował w Barcelonie, wygrał bodajże mistrzostwo, Puchar Króla i Cup Winners Cup (chyba jedyny trener, obok Trapattoniego który ma na koncie wszystkie europejskie puchary). Następnie powrót do Bayernu i w latach 84-87 - finał Pucharu Europy '87 z Porto, 3x Bundesliga i 2x. DFB Pokal. Niestety - Lattek zbyt wcześnie zakończył karierę szkoleniową i jedyne co to wracał na "ratunek" zespołom. Szkoda bo jak kończył karierę trenerską to był ledwie kilka lat po "pięćdziesiątce".

Więc widać tutaj, że niestety prezydent Neudecker miał ego i zwolnił świetnego trenera, którym był Lattek i zakontraktował Cramera. Co prawda, za kadencji Dettmara zdobyliśmy 2x Puchar Europy, jednak na krajowym podwórku nie było ciekawie. A jak Bayern popadł w tarapaty, niekoniecznie udało mu się poprowadzić drużynę do wysokich miejsc, a amatorzy tam nie grali.

Ale też trzeba przyznać, że półmetek Lattkowi nie wyszedł, więc to troszkę usprawiedliwia jego zwolnienie. Jednak zwolnienia Hansiego nie usprawiedliwia nic. Owszem, możemy mówić o "polubownym rozwiązaniu kontraktu" - jednak dziwne jest to, że trener mniej więcej w okresie wygranej w LM podpisuje umowę na 3 lata po to by... po ledwie pół roku prosić o jej rozwiązanie.

Owszem, za Flicka również działy się słabsze momenty, jednak Julian nadal nie potrafi sobie poradzić ze słabszą dyspozycją swoich graczy. Miejmy nadzieję że sobie poradzi, jednak na razie to wygląda tak, że Julian usiłuje na przekór wszystkim, wdrożyć swoje widzimisię kosztem wyników. Tak to wygląda tylko że mogło to wyglądać inaczej. można było dogadać się np. z poprzednikiem Nagelsmanna i powiedzieć coś w stylu "mój błąd, na przyszły sezon zapewnimy Ci lepszych graczy" a zapewne było tak "dostałeś piłkarzy? Dostałeś. Graj czym masz".

06.03.2022 02:36

@jastrzab123 gdyby to było takie proste...

06.03.2022 01:30

@Pir5 i co z tego? Krytyka akurat jest słuszna. Użytkownicy mają kłamać czy coś?

Tak nazwałem bo sory, ale tak się własnie zachowujesz. Proszę, przeanalizuj czasem posty jakie piszesz. One nie wyglądają na posty dorosłego człowieka. Ciągle tylko płacz płacz i płacz...

05.03.2022 19:23

Nie wiem jak Wy, ale staram się być cierpliwy ale coraz gorzej mi to wychodzi.

05.03.2022 17:18

Ale trzeba przyznać że Pavard dzisiaj robi robotę.

05.03.2022 17:08

@Abzyrl nie czuję się wygranym, bo właśnie jeszcze niedawno jak Gladbach fajnie grało to sam chciałem w FCB jego jak i Zakarię więc... co najwyżej mogę powiedzieć że obaj przegraliśmy :P Tylko po prostu zawsze kojarzyłem Cię że piszesz o tym Neuhausie :P

Co do Wirtza zobaczymy co z nim dalej będzie. Na razie nie należy się nastawiać na to że go Bayern kupi.

05.03.2022 16:20

Co to było do cholery...

@Abzyrl z niemieckimi 10 jest problem że nie są to zawodnicy zbyt pracowici. Oezil, Havertz... to nie byli pracusie na boisku.

Ale zauważyłem że chyba wyleczyłeś się z Neuhausa :D

05.03.2022 16:15

@Murphy123 coś w tym jest, ale Havertz to był jednak mega hypowany. Niektórzy na obronę rzucali że trzeba wydać na niego każde pieniądze, nawet 100 mln bo to Niemiec ;)

Słaba komunikacja gracza z pola z bramkarzem. Przypomina się trochę Boruc i mecz ze Słowacją z eliminacji do MŚ 2010 gdzie też niby krzyczał "moja".

05.03.2022 16:11

@Abzyrl chyba że talent i nic więcej.

Ja uważam że Wirtz to bardziej wartościowy gość niż przereklamowany Havertz.

05.03.2022 16:07

Sule w dobrym miejscu i w dobrym czasie ;)

@Pir5 jedna strona przegina i druga robi to samo. Taka prawda.

05.03.2022 16:01

Roca słaby... a słabo gra? Takie pytanie bo może faktycznie niektórzy tylko mówią populizmy nie oglądając meczów.

05.03.2022 15:41

@Pir5 ciągle tylko płaczesz i płaczesz jak to źle tutaj jest, powtórzę się, nie musisz tutaj wchodzić, to nie będziesz musiał tego czytać. Czy ktoś Ci każe?

Nie mówię żebyś miał zakaz, tylko to może będzie lepsze dla Twojego zdrowia. Do licha, kiedyś pisałeś taki absurd jak np. to "trzeba zablokować komentarze po meczu bo jak Bayern przegra to będzie krytyka". Litości...

Tak samo jak ten post który napisałeś w kontrze do @nyy32 sory ale to wygląda tak jakbyś albo był kilkunastoletnim dzieciakiem który jest bardzo emocjonalny i sam nie wie co pisze.

05.03.2022 14:31

@hoven ale mi nie przeszkadza to, że kluby zechcą odłączyć się od UEFA. UEFA sama w sobie jest skompromitowana. Teraz skompromitowali się jeszcze bardziej czekając z tymi całymi sankcjami na reprezentację Rosji jak i rozgrywki klubowe (w sumie tak samo postąpiła federacja narciarska, federacja siatkówki itp.) ale nie podoba mi się choćby to, że jest to produkt szykowany głównie z myślą o "fanach" spoza Europy że nawet myślą (albo myśleli) nad tym aby zaingerować w zasady piłki nożnej bo "mecze są nudne". Następnym krokiem będą mecze Superligi rozgrywane na innych kontynentach w ramach tournee. A gdzie lokalni fani? Czy to właśnie przypadkiem lokalni fani nie budowali tych klubów, chodząc na mecze? Bez lokalnych fanów, te kluby co są dzisiaj, nie byłyby tymi samymi organizacjami co kiedyś. Taka jest prawda. A oni mam wrażenie robią wszystko, aby przyciągnąć fanów spoza Europy a jakby był wybór, wybiorą Amerykę lub Azję bo tam są wieksze pieniądze.

Naprawdę nie mamy własnych tradycji tylko mamy 'zgapiać" z Ameryki? To jest ich tradycja. Tam zawsze wszystko było na maksa komercyjne.

Zresztą apropos komercji. Po raz kolejny przypomnę, że Perez w tym hiszpańskim programie, odpowiadał na pytania np. prezesa bodajże Betisu i odpowiedział mu na wszystko z wyjątkiem tego "czy nie uważa że pomysł z mundialem w Katarze to pomysł godny potępienia" - Perez umiejętnie to pominął ;)))

A i powiedziałem, Liga Mistrzów powinna być bardziej elitarna ograniczając liczbę zespołów i aby była niewielka (ale jednak jakaś) furtka na awans kogoś spoza tego "gigantycznego" grona.

04.03.2022 10:46

Właściwie (bo przyznam że z pewnych powodów nie jestem w temacie), co się zmieniło w najnowszej koncepcji nt. superligi?

Ja nadal uważam, że najlepsze wyjście to format LM (nie obchodzi mnie kto miałby to organizować, czy UEFA czy kto inny) na maksymalnie 24 drużyny (tudzież 16) i aby grali tam najlepsi z najlepszych a jednocześnie sprawiłoby to, że Liga Europy zyskałaby na znaczeniu. Rozszerzenie LM sprawiło że słabsze zespoły dawały radę tam awansować, ale zabijało właśnie tę elitarność o którą chodzi najmocniejszym zespołom.

A przede wszystkim "najmocniejszym" chodzi o kasę, aby nie mieć pośrednika (UEFA) do dzielenia się pieniędzmi, taka prawda. Nie mówię że to jest złe ale...


Główną twarza superligi jest Perez i nie mogę się oprzeć wrażeniu że jemu "gul skacze" że to nie Real Madryt robi przełomy na rynku transferowym i nie ma już za bardzo monopolu na najlepszych graczy, tylko głównie kluby z Anglii. I dlatego ciężko mi to zaakceptować bo Perez może mówić o "dobru wielkich marek i przeciwstawianiu się szejkom z Anglii" ale... on ich również do tego projektu zaprasza.

Superliga na tak, ale z zasadami z Ligi Mistrzów typu, uczestnictwo w rozgrywkach tylko i wyłącznie za rzeczy sportowe i przede wszystkim, niech go firmuje inny podmiot.

Edytowano : 2022-03-04 01:00:13

I jeszcze coś. Żadnych poważnych ingerencji w przepisy typu: mecz trwa 60 minut bo... dla jankesów 90 minut to stanowczo za dużo.

04.03.2022 00:53

@Piter1985 to jest w ogóle ciekawa stytuacja. Nigdy nie uważałem że ten człowiek jest głupi ale ten ruch co go wykonał... jest głupi. Może rzeczywiście jest śmiertelnie chory i chce się jakoś zapisać w historii? Musiał/musieli przewidzieć konsekwencje, że nieudana wyprawa Rosji będzie oznaczała nowy porządek świata. O ile jeszcze dotychczas byli ramię w ramię z Chinami, tak los Rosji jako światowego mocarstwa (lub pretendenta do numeru jeden) dobiega końca. Samymi surowcami nic nie zdziałają. Centrum jest teraz na dalekim wschodznie, być albo nie być będzie uzależnione od Chin. A pamiętajmy, że oni mają chrapkę na Syberię.

02.03.2022 22:07

@FabioliVerde a o tym nie wiedziałem. Izrael to mnie nie dziwi, on ma żydowskie korzenie. Ale Portugalia? Hmm...

Czytałem również o takiej teorii, że kupi klub spółka z nieznanym właścicielem a jak kurz opadnie to się okaże że to będzie spółka Abramowicza lub któregoś jego dziecka ;)

02.03.2022 22:00

@Reeken89 pojechane :)

Abramowicz wystawił Chelsea na sprzedaż.

02.03.2022 21:40

@Edmund tylko że Hasan nie od razu zaczął być przy tym obecny. Owszem, dostał to stanowisko ale uznali że na razie nie będzie brał za bardzo udziału i będzie musiał się "przyuczać" a negocjacje z Goretzką miały już się odbywać przed objęciem przez Hasana posady.

@buuuU... okej...

02.03.2022 14:32

@buuuU tylko że transfer Robbena był spowodowany kilkoma czynnikami których zdajesz się nie zauważać. Po pierwsze, ten transfer to był też trochę tzw. transfer na szybko. Bayernowi nie wyszedł początek sezonu, a mając w pamięci poprzedni sezon który był tragiczny i to że początek 09-10 był właściwie słabo rokujący, musieli podjąć jakiś ruch. Nie mówię że transfer Robbena był spowodowany właściwie "a nóż się uda", ale nie jestem taki pewny, czy gdyby nie ten początek sezonu i mając w pamięci jak zakończył się poprzedni, Robben akurat wtedy by przyszedł. A na to też złożyło się wiele czynników które w tym pomogły. To własnie w tamtym okienku powstawało Galacticos vol. 2 i sam Robben mówił że nie chciał odchodzić zaliczając świetny okres przygotowawczy. Tylko że "polityka" go wypchnęła z klubu (brzmi znajomo...). A jeśli się nie mylę, to wyniki tragiczne nie są aby zaburzać wszelkie hierarchie płacowe i wzmocnić pozycję która... wzmocnienia nie wymaga. A i jeszcze coś. Agentem Haalanda jest Raiola i on chyba sam by się wpraszał do Hasana na espresso co kwartał aby omówić warunku przedłużenia umowy bo inaczej "jego klient opuści klub".

Zresztą o czym mówimy. Mieliśmy wtedy też braki, bo o ile na jednym skrzydle był Ribery, tak na drugim było miejsce do obsadzenia. No A na chwilę obecną, pozycja napastnika tak jak i bramkarza jest zabezpieczona - być może najlepiej na świecie i naprawdę, należy skupić się na innych wzmocnieniach bo są bardziej wymagające wzmocnienia pozycje. Warto spojrzeć na takiego Cristiano Ronaldo, jeżeli on zechce odejść, to nadal może go chcieć prawie każdy klub na świecie.


Dlatego też właśnie z powodów które wymieniłem uważam, że przyjście Haalanda nie ma tylko i wyłącznie samych plusów. Największy z nich widać tylko w jego młodym wieku i skuteczności a największe minusy to jego podatność na kontuzje, płaca i niestabilność na tej pozycji bo nie wiadomo czy już jutro nie trzeba by szukać nowego gracza. I dlatego też klub nie bardzo przychylnym okiem patrzy na graczy, którymi opiekują się najwięksi agenci w tym biznesie.

Edytowano : 2022-03-02 09:25:14

@Szczebelek - bo w Polsce jest strasznie ch****wy sposób zarządzania klubami. Kto to widział aby klub piłkarski był finansowany z publicznych pieniędzy. A takie rzeczy są w Polsce. Do tego choćby ciągłe obniżanie tej ligi. Potencjał jest. Polska to 38-milionowy kraj, jeżeli byłaby lepsza liga i zespoły, to myślę że i na taki stadion we Wrocławiu zamiast 12 tys. kibiców, przychodziłoby 30-35. To samo w Gdańsku. Oba te stadiony nie zapełniają na mecze ligowe nawet 50 procent miejsc. No może z wyjątkami. Nie mam przed sobą statystyk, ale wydaje mi się że w Bundeslidze frekwencja nie spada poniżej 80 procent jeśli chodzi o cały sezon. Jedynym wyjątkiem jest tylko Hertha która właśnie z powodów takich jak to, że użytkują stadion Olimpijski, może mieć średnią na sezon zdecydowanie ponizej.

02.03.2022 09:21