DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: da90da Strona 1

Do prowadzących stronę.
Czy można na przyszłość dałoby radę zebrać te wszystkie wypowiedzi jednej osoby w jednym newsie? Moim zdaniem, to lepsze rozwiązanie, bo jest po prostu co czytać, zamiast umieszczać wstęp, rozwinięcie, wypowiedź (tu np. tylko 2 krótkie zdania) i zakończenie w 4 newsach.
Chyba, że są inne powody, dla którego jest to zrobione tak, a nie inaczej (może coś z reklamami albo po prostu niedogadanie się pracowników).
Pozdrawiam :)

09.03.2018 00:06

Najlepiej oceniać Ancelottiego przed połową LISTOPADA i porównywać z Guardiolą, który przez 3 SEZONY nie osiągnął niczego specjalnego. Ktoś powie, że wygrał 3 mistrzostwa Ale z taką konkurencją, myślę że Bayern również w tym roku wygra ligę.

05.11.2016 18:41

Taka mała dygresja. Ostatnio spotkałem się z opinią, że Claudio Bravo biję na głowę Neuera w grze nogami. Czy jest tu ktoś, kto śledzi hiszpańską piłkę i jest w stanie obiektywnie odnieść się do tej tezy? (nie mylić grę nogami z grą na przedpolu)

19.08.2016 08:58

yvaine25

2012- moze porownywalny sklad, ale to byl pierwszy sezon Juppa (warto zauwazyc rowna walke z Realem w polfinale, a nie 5-0 i final LM przegrany w karnych). A w lidze najsilniejsza Borussia z Gotze w formie, Reusem i Lewym.
Oczywiscie Guardiola nauczyl pilkarzy wielu nowych rzeczy pod wzgledem ustawienia na boisku, ataku pozycyjnego. Nie mozna powiedziec, ze jego era nadaje sie do smieci. Ale gdzie weryfikowac jego wyniki jak nie w LM? Bundesliga i zdobywanie mistrzostwa przy takiej konkurencji, moim zdaniem, nie jest zadnym wyczynem dla trenera z topu.

Chyba widac roznice miedzy gra z Realem na rowni,a 5-0. Miedzy wygrana z Juve w dwumeczu 3-0 (nie pamietam, moze 3-1) a awansem na wielkim farcie. Dwumeczow z Barca nie porownuje, bo byly kontuzje kluczowych graczy.

No i warto dodac, ze final z Chelsea to byl jeden wielki fart niebieskich, bo pamietam, ze mieli JEDEN rzut rozny i strzelili bramke. No i ten karny Robbena...

Dla porownania dajmy kariere Mourinho w Realu. Dostal druzyne, ktora nie potrafila przejsc 1/8 LM a w Lidze miala najsilniejsza Barce w historii i bardzo dobre Atletico. Co prawda wyniki ma gorsze niz Pep (1 mistzostwo i 3 polfinaly LM), ale zrobil z Realu klub liczacy sie w Europie. Podniosl ich poziom.

24.07.2016 02:08

Moim zdaniem, Guardiola zawiodl. 3 mistrzowstwa z takim skladem i z takimi przeciwnikami osiagnelaby duza ilosc trenerow z topu. A tu przychodzil przeciez ponoc najlepszy. Musze przyznac, ze mial niefart z kontuzjami kluczowych zawodnikow w LM i dlatego dwumecz z Barcelona jest w calosci usprawiedliwiony. Ale jego bilans z dobrymi druzynami, ktore potrafia cos wiecej niz patrzenie jak przeciwnik podaje jest raczej slaby. No i ten ostatni awans do polfinalu... (polfinal- ladnie brzmi. Ale tamten mecz z Juve powinien skonczyc sie na 0-5 i wtedy obraz pracy Pepa bylby troche inny). No i jakby nie patrzec, dostal najlepszy zespol w Europie a zostawil 4-5. Uprzedzajac argumenty o braku glodu sukcesu, Hiszpania, Real i Barca pokazaly, ze sie da wygrac w przeciagu 4 lat 2 razy ten sam puchar.

23.07.2016 13:46

Czy transmisja jest tylko na canal+? Rozumiem, że jak ktoś nie ma canal+ czy tam zdf to tylko Internet zostaje?

27.04.2016 11:28

Lahm to nie jest pomocnik i tyle w temacie. To jest najlepszy prawy obrońca, który świetnie współpracuje z Mullerem czy Robbenem. Mimo, że dziś Rafinha zagrał dobrze, to nigdy nie dojdzie na poziom Lahma.

Dziś mecz załatwił nam Bernat. Chyba każda piłka, którą dotknął to strata. W ofensywie też zagrał całe nic. 4 osoby idą do kontry, ale on woli się kiwać sam ze sobą,..

Ale można było się spodziewać takiego wyniku, Śmiem twierdzić, ze z Robbenem, Riberym i Alabą dalibyśmy radę. Barca bez 3 bardzo ważnych zawodników z pierwszej jedenastki też by sobie nie poradziła. To jest półfinał LM i bez 3 kluczowych zawodników po prostu nie da się wygrać z Barceloną...

06.05.2015 22:52

Bernat- strata numer miliard w tym meczu...

06.05.2015 22:21

Ja też nie rozumiem co robi Lahm w środku pola. To nie jest po prostu jego miejsce. Przecież Lahm z Robbenem tworzyli niesamowite zagrożenie z prawej strony. Lahm ma świetne dośrodkowania (czy to górą czy po ziemi).
A w środku pola co daje? Główki nie wygra, nie wyśle jakiegoś super podania krzyżowego (jak Xabi, który ostatnio nie jest w formie).

A co do Lucio, to wydaję mi się, że on chciał 2-letni kontrakt, a klub dawał tylko roczny.

08.04.2015 00:01

Robben ma szanse na powrót na ewentualny półfinał LM, prawda?

03.04.2015 21:00

Oficjalnie: Martin Ødegaard piłkarzem Realu Madryt

22.01.2015 01:57

Pytanie niezwiązane z tematem: od czego zależy ilość gwiazdek na herbie Bayernu? Bo widziałem jakąś piłkę z 4 gwiazdkami i nie wiem czy to jeszcze aktualne. Z góry dzięki za odpowiedź

16.01.2015 12:02

W środku pola szefem jest teraz Xabi. Lahm gra coraz gorzej na środku pomocy. Mało się angażuje w obronę. Lahm na prawej obronie z Robbenem byli niesamowici, ale w tym ustawieniu Pepa z trzema obrońcami, ciężko znaleźć miejsce dla Lahma. Szkoda, bo tracimy na tym sporo na jakości w ataku skrzydłami (Lahm ma super dośrodkowania).

Lahm to najlepszy prawy obrońca na świecie. W środku pola jest tylko dobry.
Szczerze mówiąc to ustawienie wcale mnie nie przekonuje, mimo zwycięstw. Uważam, że najlepsze kluby w Europie poradzą sobie z naszą obroną w dosyć łatwy sposób.

06.11.2014 09:19

Ja tam chciałbym, żeby Bayern trafił na Real. Zobaczymy wtedy czego nauczył się Guardiola.

Z tego co obserwuję, Real gra niesamowicie w tej chwili. Grają w obronie 4-4-2 i mają do kontry jeszcze z pomocy szybkiego Bale'a. My gramy trzema obrońcami i nie wiem czy to jest dobre ustawienie na tak klasowy zespół jak Real.

Ciekawe też co zrobi Pep jak wróci Bastian. Bo ciężko sobie wyobrazić obronę Alaba-Boa-Lahm.

Co do Kroosa na defensywnym pomocniku- z tego co pamiętam, ma najwięcej odbiorów w Realu (albo jest tuż za Ramosem).

01.11.2014 22:08

"Dziś przed MŚ Joachim Löw w wywiadach na kilka stron opowiadał o systemie gry oraz sposobie biegania piłkarzy" Może dałoby radę wrzucić artykuł o tym?

26.10.2014 13:37

Ja raczej byłem wkurzony po meczu w Madrycie. O ile się nie mylę, mieliśmy tylko jedną 100% sytuację (Gotze).

18.10.2014 21:53

Nabijanie takich statystyk jest możliwe m.in. dzięki temu, że jest dla nas rzut rożny, a piłkarze wycofują piłkę na swoją połowę i zaczynają podania. I tak z bramkowej okazji robi się nic. Obrońcy, którzy dymali pod bramkę przeciwnika, muszą zaraz wracać. Ale posiadanie nasze!

27.09.2014 21:51

Guardiola i piękno futbolu :D

09.09.2014 00:00

A nie, jednak chyba Mundial jest brany pod uwagę. To działa na korzyść Robbena.

14.08.2014 17:12

Ronaldo został królem strzelców La Liga i LM (17 bramek!). W bezpośredniej rywalizacji z Bayernem strzelił 2 gole.
Robben miał niesamowity sezon i dlatego znalazł się w najlepszej trójce. Niestety dla Neuera, bramkarz zawsze ma mniejsze szanse na wygranie.
Jeżeli Ronaldo wygra, to zasłużenie.
Robben był lepszy (może był nawet najlepszy) od Ronaldo na Mundialu, ale to nie jest brane pod uwagę przy przyznawaniu tej nagrody.

14.08.2014 17:09

Trzeba wykonywać więcej podań. Jak zmienić pozycje zawodnikom, żeby było większe posiadanie piłki? Może Ribery na obronie? Przecież ma dobrą technikę i na pewno jest lepszy w rozegraniu od Dante. Można też zwiększyć posiadanie piłki poprzez podawanie przed swoim polem karnym.

Tutaj kupno obrońcy niezbyt wiele pomoże. Nawet najlepszego na świecie. Bo i tak zaraz Guardiola przemieli mu mózg i zamiast grać normalnie, będzie umiał tylko podawać.

13.08.2014 20:29

patryk233
Myślę, że Real na tych transferach za 100 czy 80 mln wychodzi i tak na plus. Ronaldo już pewnie spłacił im się parę razy.

Co do Reusa- gdyby przyszedł do nas, to byłoby ogromne wzmocnienie. Szkoda jednak BVB, to byłby 3. rok z rzędu, kiedy zabieramy im jednego z kluczowych piłkarzy.
PS. Kiedyś chodziły plotki, że to właśnie przez niezałatwiony transfer Reusa, odszedł Nerlinger :D

06.08.2014 18:45

Odniosłem wrażenie, że Reina wprowadza bardzo dobrą atmosferę do drużyny :D
Pamiętam filmiki ze świętowania tytułów przez Hiszpanów.
Do tego jest solidnym bramkarzem, w sam raz na zmiennika (i dla rozwoju) Neuera.

06.08.2014 00:07

eihthype
Ja nie mówię, że Valdes jest za słaby na drugiego bramkarza w Bayernie. Moim zdaniem, to całkiem dobry kandydat :D
Tylko negowałem to, że dobrze gra nogami.
Pytaniem jest (tak jak pisałem wcześniej) czy jego ambicją jest ławka Bayernu? Wszak odszedł z Barcy, bo szukał nowych wyzwań. No i pewnie zarobki, tak jak pisałeś :D

29.07.2014 21:27

eihthype
Dużo błędów :D I to w ważnych meczach. Przykłady, które przychodzą mi do głowy to te z Realem, gdzie podawał do Di Marii, żeby Real mógł wyjść na prowadzenie 1-0 albo w innym meczu jak się kiwał z Di Marią w ostatnich minutach meczu, żeby Real mógł na wyjeździe przegrać 3-2 a nie 3-1 (Real wygrał Superpuchar, dzięki większej liczbie strzelonych bramek na wyjeździe). Zgadzam się, że Neuer popełnia błedy i zgadzam się, że Starke gra gorzej nogami od Valdesa :D

29.07.2014 21:05

Nookie
Valdes świetnie gra nogami? Przecież największe błędy Valdesa to złe podania nogami. Największą zaletą Valdesa jest bronienie sam na sam.

pecz01
Moim zdaniem nawet Guardiola wie, ze Neuer jest we wszystkim lepszy od Valdesa. Co do Lahma, Pep widział, że Lahm jest genialnym zawodnikiem i jego zdaniem lepiej pasował na defensywnego pomocnika (co mnie dziwi, bo Lahm na prawej stronie sieje spustoszenie w obronie rywali). To trochę inna sytuacja :D

29.07.2014 20:42

Valdes mówił, że odchodzi z Barcy, bo szuka nowych wyzwań. Jeżeli to jest prawdą, to raczej nie będzie chciał iść z pierwszego składu Barcelony na ławkę Bayernu. Chyba, że przyczyną odejścia był jakiś konflikt.

29.07.2014 20:21

Tylko czy za 4 lata Schweinsteiger (będzie miał 34 lata) będzie grał w podstawowym składzie? Czy w ogóle będzie jeszcze grał?
Na tę chwilę wahałbym się między Neuerem a Mullerem. Na korzyść Mullera przemawia to, że jest wychowankiem i za 4 lata już nie będzie młokosem :D

28.07.2014 13:51

Chyba ustawieniem 3-5-2 wygraliśmy z Dortmundem Puchar Niemiec. Tak mi się kojarzy. Ale wtedy do dyspozycji byli Dante, Martinez i Boateng. Jeżeli w tym 3-5-2 mają grać Lahm i Alaba, to sukcesem będzie Mistrzostwo Niemiec.
Chociaż najprawdopodobniej Lahm będzie grał znowu na defensywnym.

Piłka Guardioli może się bardzo podobać w meczach ze słabszymi przeciwnikami, gdzie Bayern potrafi zamknąć rywala w ich polu karnym na dobre 15 minut. Ale Ci lepsi mają już po prostu sposób tiki takę.

22.07.2014 22:02

Prawdą jest, że Lahma będzie bardzo trudno zastąpić. To piłkarz, który ma świetne wyczucie tempa akcji. Wie kiedy przyspieszyć, kiedy podać do tyłu. Nie panikuje kiedy jest pod presją. Bardzo dobrze dośrodkowuje. Ogólnie w (prawie?) każdym zespole grałby w podstawowym składzie.
Nie wiem czy nawet za 4 lata znajdą w Niemczech takiego piłkarza.
Moim zdaniem, jeżeli odszedł już teraz, to Niemcy mają wystarczająco dużo czasu na wymyślenie czegoś (znalezienia następcy albo zmiana formacji albo coś innego). Do Euro pozostały 2 lata. Boateng PO też się sprawdza.

22.07.2014 17:26

Mimo krótkiego pobytu, zapisał się na dobre w historii Bayernu. Sezon z potrójną koroną to także Jego wielki sukces.

"Bądźmy szczerzy, nie pasuję do stylu gry, który Guardiola chce mieć w Bayernie." To kto następny? Thomas?

09.06.2014 01:18

Marienplatz

Oczywiście zgodzę się z Tobą, że konkurencja musi być :D Ale czasami jakiś piłkarz może nie pasować do koncepcji trenera. Przykład Ibrahimovica i Barcelony, gdzie Messi musiał grać na środku ataku, a Ibra na skrzydle.

05.06.2014 15:26

A może Thomas nie wymaga gwarancji miejsca w podstawowym składzie. Tylko obawia się odpowiedzi typu: "Podstawowym napastnikiem będzie Lewy, a za nim będą grali Ribery, Robben i Thiago/Gotze, bo są lepsi technicznie. Nasza filozofia gry będzie polegała na posiadaniu piłki, a Ty nie jesteś w tym dobry." Wtedy Muller będzie wiedział, że trzeba szukać nowego klubu, bo technika nigdy nie była jego atutem.

05.06.2014 13:25

Bardzo dobrze rozumiem Thomasa. Jest młody, ma duże ambicje. W roku potrójnej korony wygrywał pojedynek o miejsce na skrzydle z Robbenem (Robben zaczął grać w podstawowym składzie po kontuzji Kroosa). Jeżeli nie pasuje do koncepcji trenera, to powinien odejść. Jest to jeden z moich ulubionych zawodników. Byłaby wielka szkoda, gdyby odszedł.

04.06.2014 23:05

Szacunek dla tego Pana!

29.05.2014 22:30

O motywację Lewego się nie martwię. Będzie chciał udowodnić wszystkim, że zasługuje na miejsce w podstawowej jedenastce Bayernu. Poza tym, w BVB też nie miał konkurencji (Schieber to nie ten poziom) i dawał radę.
A co do pozycji napastnika, to uważam, że nie jest nam potrzebny kolejny napastnik. Pep pewnie będzie chciał grać po swojemu, czyli czasami bez napastnika. A po co nam kolejny niezadowolony zawodnik na ławce?
Obrońca to w tej chwili priorytet. Oby Badstuber wrócił jeszcze do dobrej formy.

A co do Davida Luiza, to pewnie Thiago Silva (i hajs) namówił go do PSG.

27.05.2014 21:48

Taki zawodnik to skarb.
On, Lahm, Schweisteiger, Ribery i Robben tworzą Bayern w głównej mierze.

05.05.2014 16:36

Czy Pep będzie potrafił wymyślić coś nowego? Będzie musiał.
Takim stylem gry Barcelona zdobyła chyba już tyle, ile się dało.
Nie ma żadnego elementu zaskoczenia.
Trzeba przyznać, że wiele zespołów ma już patent na tiki takę.
Nie ma co narzekać na obrońców, bo żadna obrona nie poradzi sobie jak się ich zostawi 1 na 1 z takimi piłkarzami jak Ronaldo czy Bale i da się im 50m wolnej przestrzeni.
Szkoda tylko, że Riberiego wygwizdali. To nie powinno mieć miejsca. Ten piłkarz zawsze daje z siebie 100%. I w dużej mierze dzięki niemu zdobyliśmy rok temu potrójną koronę.

29.04.2014 23:51

Sajjon
Chyba tylko Mandżukić.

29.04.2014 18:27

Real ten mecz wygrał i powinien wygrać. Dlaczego nie? Miał lepsze sytuacje.

24.04.2014 00:30

Real był lepszy. Mógł spokojnie strzelić 3 bramki. Bez bramki na wyjeździe będzie baaardzo ciężko cokolwiek zdziałać w Monachium.
A posiadanie piłki... brak słów. Tym się meczów nie wygrywa.

23.04.2014 23:43

Przecież to jest dwumecz, więc Mourinho rozegra to jak chce. I nie ma tu żadnej filozofii. Może jechać do Madrytu bronić się cały mecz i próbować to rozstrzygnąć na Stamford Bridge.

22.04.2014 22:10

Co z Neuerem? Ćwiczył już na pełnych obrotach?

21.04.2014 23:17

Porównywanie pierwszego sezonu Pepe i Juppa ma taki sam sens jak porównywanie pierwszego sezonu Mourinho i Ancelottiego w Realu.
Tak jak Ancelotti dostał drużynę, która wierzyła, że potrafią pokonać Barcelonę i przejść 1/8 LM, tak Pep dostał drużynę, która jest na topie i w dodatku ze świetną atmosferą w drużynie.

19.04.2014 17:33

To, że nie potrafią wyjść z pressingu Brunszwik jest godne pożałowania.
Można powiedzieć, że gramy jak równy z równym.

19.04.2014 16:25

Zejście bocznych obrońców do środka (przy próbie wyjścia z obrony) jest głupim pomysłem.
Widzieliśmy jakie miał problemy Dante przy wyprowadzaniu piłki z Dortmundem.
Musimy korzystać z naszych skrzydeł i dać im wsparcie.
Musimy korzystać z świetnie grającego głową Mandzukica.
W meczu z Realem, Javi musi zagrać na DP, żeby neutralizować Modrica i Xabiego.
Poza tym, Javi nie ma szans w wyścigu z CR7 czy Balem.

Tak z ciekawości- który z obrońców jest szybszy? Lahm czy Rafinha?

Boje się tylko tego, że Bayern gra podobnie do Barcelony, a Real już nauczył się grać przeciwko tej drużynie.
Pep na pewno oglądał finał Pucharu Króla. Mam nadzieję, że wyciągnie wnioski (z poprawką na CR7).

18.04.2014 11:04

Mam nadzieję, że z Realem Javi zagra w pomocy. On jest za wolny na ŚO, żeby ścigać Bale'a, Ronaldo (myślę, że jednak zagra) czy Di Marię.

14.04.2014 19:32

Zgadzam się, że Javi jest za wolny na ŚO.
A co do Lahma- nie wiem czy to był jego błąd przy golu Vidica
Nie wiem na czym polega do końca krycie strefowe przy rzucie rożnym (bo my chyba tak kryjemy),
ale chyba Lahm nie odpowiadał za Vidica (to byłoby głupie ze względu na różnicę wzrostu).
To był, moim zdaniem, dobrze wyćwiczony rożny.
Ten gol przypominał mi bramkę Puyola z Niemcami w półfinale MŚ.
A co do tego czy Rafinha był lepszy od Lahma- ciężko stwierdzić, bo Lahm musiał grać i na PP i na DP, w zależności od tego czy atakowaliśmy czy broniliśmy.

11.04.2014 20:09

Ktoś wie kto z naszych zawodników ma tzw. "żółty alarm" (zagrożenie pauzowaniem w drugim meczu półfinałowym)?

10.04.2014 23:25

Nie chodzi o to, że Bayern Juppa jest lepszy od Pepa.
Dla mnie osobiście, Jupp grał ciekawiej. Bardziej nieprzewidywalnie.
U Pepa jest więcej nudnego klepania i tyle.
Wiem, że tamten mecz z Barcą nie grali "po bawarsku", bo Jupp wiedział, że nie ma co bezsensownie klepać piłkę (starać się klepać) jak można zagrać bardziej defensywnie i punktować. Pep nie ma takiej wizji futbolu, bo woli dominować przez posiadanie piłki.
Kto stoi w miejscu, ten się cofa... Niedługo zaczniemy grać tak jak Barca 2 lata temu i co w tym nowego?

08.04.2014 14:48

Nie no, to że ten Bayern i tamten nie grają z kontry to można zauważyć :P
Moim zdaniem, Jupp grał piłkę bardziej nieprzewidywalną i to było w moim odbiorze lepsze.
Znalazłem jakieś statystyki z meczu Bayern- Barca 4-0. Nasi mieli 37% posiadania piłki, a wbili 4 gole.
Mam wrażenie, że żeby teraz Bayern strzelił bramkę, potrzebują średnio 15 podań więcej :P

Z tym, że Borussia jest teraz w tym samym momencie nie zgodzę się kompletnie. W tym roku kontuzje zniszczyły ten zespół.
PS. racja, że Gotze nie grał w finale.

07.04.2014 23:01

Pep ma lepszy start. Pewnie tak. Może to Borussia była niesamowita za kadencji Juppa?
Mówisz, że poprzedni sezon to tylko mecze z Juve i Barcą...
Bayern na koniec Bundesligi w tamtym roku miał 91pkt, stosunek bramek 98-18. Teraz ma 78pkt, bramki 82-17.
(5 meczów do końca)
Przy czym, tamten Bayern miał mniejsze posiadanie piłki (nie wiem o ile %, może średnio z 7% :D), czyli musieli grać bardziej widowiskowo.
Czy grają to samo? Nie wiem. Teraz grają 1 defensywnym pomocnikiem, czasami bez napastnika.
Czy finał LM poprzedni był średni w naszym wykonaniu? Nie sądzę. Borussia była lepsza może przez 20 minut, później się zmęczyli i tyle. Ileż to okazji miał Bayern? Sam Robben mógł strzelić 3 bramki, wybita piłka z linii bramkowej przez Subotica. A to była Borussia, która ograła Real 4-1, z obrońcami bez kontuzji, z Gotze...

07.04.2014 22:03

Idealizowanie drużyny, która zdobyła potrójną koronę jest dosyć logiczne.
Pep też ma szansę na potrójną koronę i to w pierwszym sezonie.
Chodzi o to, że gra Bayernu w tym sezonie jest bardziej nudna.
Wiem, że niektórzy powiedzą, że jestem rozpieszczony (jak to było w ostatnim artykule związanym z Manchesterem i remisem 1-1). Ale takie jest moje odczucie.
Za Juppa graliśmy nie "wykopy na hurra i do przodu", tylko graliśmy bardziej do przodu. Teraz gramy bardziej wszerz.

07.04.2014 21:27

Guardiola i Heynckes mają różną filozofię futbolu.
Pep chce dominować w każdym spotkaniu poprzez posiadanie piłki. Założę się, że jakbyśmy zagrali z Barcą to też by chciał mieć większe posiadanie piłki.
Jupp z kolei potrafił dostosować się do rywala.
Uważam, że drużyna Juppa, mimo mniejszego posiadania piłki, grała futbol bardziej ofensywny.
Miło się ogląda Bayern, który ma 70% posiadania piłki z Manchesterem United, ale mało z tego wynika.
Każda akcja wygląda mniej więcej tak samo:
podanie na skrzydło do powiedzmy Gotze, ten próbuje niby kiwać, ale cofa się i podaje do Kroosa-->Lahm--> Boateng---> Rafinha--->Robben itd

07.04.2014 20:55

Jeżeli Borussia nie pojedzie na Bernabeu bronić się przez 90 minut, dostaną taki łomot, że nie będzie czego szukać w Dortmundzie. Takie jest moje zdanie :P

21.03.2014 23:01

Tylko przypominam, że rok temu Bayern praktycznie wszystkie bramki zdobywał z okolic 5. metra.
Dobry przykład to mecz z Barcą: 6 z 7 bramek z okolic pola bramkowego. Albo z Juve: Alaba z dystansu, reszta z okolic pola bramkowego.
Może przyczyna mniej atrakcyjnej gry Bayernu leży w taktyce przeciwników, która się nazywa: "brońmy się cała drużyną na 40. metrze przez cały mecz, może zremisujemy. Bo jak nie, to będzie klęska"?
PS. Zauważyłem wczoraj ciekawą sytuację w grze Bayernu. Leverkusen było tak cofnięte, że nawet Boa podłączył się do akcji ofensywnej (bez asekuracji DP) i na połowie boiska został sam Daniel "Rosły Belg" Van Buyten- demon szybkości :P

16.03.2014 10:48

bramka dla Leverkusen padła, bo zawodnik Leverkusen ładnie związał trzech naszych zawodników i wycofał do zawodnika, który ładnie wrzucił na główkę Kiesslingowi,który jest dużo wyższy niż Rafinha.
Zdaje się, że Ribery wraca do najwyższej formy. Dziś Gotze trochę słabo.
Co do ligi mistrzów: w następnej rundzie prawdopodobnie zameldują się Bayern, Atletico, Barca, PSG, Real, BVB, Pireus, Chelsea. Z tej paczki chyba najsłabsi są BVB i Pireus. Bo Atletico w tym sezonie gra niesamowicie. Mają dobrego trenera i bardzo dobrze bronią. Agresywnie. Mają świetnego Costę.

15.03.2014 21:35

anonim

źle się wysłowiłem. powinienem napisać oszukiwać w cudzysłowie. Bo to, że ktoś chce zatrzymać swoje pieniądze to nie przestępstwo.
Po drugie. "mierzmy wszystkim tą samą linijką". To niech każdy płaci takie same podatki. Chodzi mi o kwotę.
Bo np. 10% od 100 000, to trochę co innego niż 10% z 3000. Polityka- temat rzeka.

13.03.2014 19:59

Uli zrobił bardzo wiele dla Bayernu. Za to ogromny szacunek.
Nie rozpatruję go jako przestępcy. Moim zdaniem, nie kradł. Jak dla mnie, nie zrobił nic haniebnego.
Zawiodłem się na tym, że był tak naiwny (28 mln euro!?). Być może też trochę zbyt chciwy.

Druga sprawa. Państwo też popełniło przestępstwo, jeżeli kupowało nielegalnie dane od przedsiębiorców. Powinni siebie też ukarać- "prawo to prawo"
Jeżeli Państwo nielegalnie kupuje dane od przedsiębiorców, to można się spodziewać, że niedługo wejdą na głowę obywatelom i będą kontrolowali wszystkich w sposób dozwolony i niedozwolony. W sumie już to robią, ale przynajmniej to otworzy wielu ludziom oczy. W ogóle jaka hipokryzja ze strony Państwa... Dali w łapę przestępcom (przedsiębiorcom, którzy zapewne nie mieli prawa udzielać informacji), żeby złapać innego "przestępcę"?
Trochę to niekonsekwentne, ale jakby mieli złapać mordercę albo gwałciciela w ten sposób, nie miałbym nić przeciwko.

Po trzecie, sprawa kary dla Uliego. Niektórzy tu piszą, że Uli powinien oddać te pieniądze, które ukrył i tyle.
Na to Państwo nie może pozwolić. Państwo musi pokazać, że coś takiego nie będzie tolerowane. Bo niedługo wszyscy zaczęliby oszukiwać i myśleć "najwyżej oddam". A teraz ludzie będą bali się oszukiwać. Nie będzie się opłacało oszukiwać.

Po czwarte, Uli nawet w więzieniu będzie miał niesamowite warunki. Lepsze niż niejeden wolny człowiek.
Pławił się w luksusie całe życie, teraz "pocierpi" przez 3,5 roku, to nic się nie stanie. Gorzej z wizerunkiem. Może też być mu ciężko ze strony psychicznej.

Mimo wszystko, jestem smutny, że Uli coś takiego zrobił. Nawet jak w tym roku Bayern wygra potrójną koronę, to nie będzie smakowało jak rok temu.

13.03.2014 19:26

Powodów, żeby Uliego nie aresztować jest mnóstwo (działalność charytatywna, pracuje w zarządzie Bayernu, pomógł m.in. Breno). Ale ta kwota, którą ukrył jest ogromna. Myślę, że bez więzienia się nie obędzie.
Ciężko mi sobie wyobrazić Bayern bez Uliego.

11.03.2014 18:10

pep munchen

Masz rację, że Atletico zagrało taktycznie genialnie i Real miał szczęście, że zremisował.
Zneutralizowali Ronaldo. Też fakt.
Tylko, że Real w tamtym spotkaniu miał 58% posiadania piłki. To Real prowadził grę.
Bayern nie będzie grał tak jak Atletico. Bo Guardiola nie będzie tego chciał.

A co do Ronaldo. Przeciwko taktyce Pepa, to jest najlepszy piłkarz. Długa piłka za plecy obrońców i tyle go widzieli.
Przypominam, że ostatnio w dwumeczu z Bayernem Ronaldo miał 2 bramki i asystę.
Uważam, że ewentualny mecz Real- Bayern nie będzie miał zdecydowanego faworyta.

09.03.2014 10:45

A tak przy okazji: wyobrażacie sobie pojedynki Rafinha vs Ronaldo? :D

09.03.2014 10:15

Lahm dzisiaj dużo strat

08.03.2014 16:41

Typowy Tomek :P

08.03.2014 16:01

„Tutaj nie chodzi wyłącznie o pieniądze, to nie w moim stylu. Jednak skłamałbym, gdybym powiedział, że nie chodzi również o nie”
hmmm... o co może jeszcze chodzić Toniemu? o pieniądze! Nie? a to może o pieniądze?

04.03.2014 17:38

Heat

Oczywiście, że przyjemnie patrzeć na taką grę Bayernu.
Ale to nie jest dobre dla Bayernu, ponieważ przyjdą mocniejsze zespoły w LM.
Bo ja nie wierzę, że w LM każdy mecz wygramy po 3-0. Pojawi się pewnie taka sytuacja,
że trzeba będzie odrabiać straty. Trzeba będzie umieć zagrać pod pressingiem.
(A Schalke w tym meczu broni się na 40 metrze przed swoją bramką, nasi obrońcy siedzą praktycznie na ich połowie).
Śmiem twierdzić, że jak zagramy z Barceloną, będziemy mieli mniejsze posiadanie piłki. Trzeba będzie się bronić dobrze.
Real ma Bale'a i Ronaldo. A to są idealni zawodnicy pod taktykę Pepa (długa piłka za plecy obrońców).

01.03.2014 19:35

no cóż poradzić. trzeba mieć nadzieję, że za rok BVB się wzmocni i będzie konkretny rywal do walki o tytuł.
Bo po Leverkusen tego się nie spodziewam. Wolfsburg też jeszcze nie teraz.
Jak oni mają ćwiczyć (grę w obronie) do Champions League, skoro przeciwnik prawie w ogóle nie atakuje.
Zastanawiam się czy Lahm wejdzie na prawą pomoc czy defensywnego pomocnika. (o ile w ogóle pojawi się na murawie). Jeżeli wejdzie na DP, to myślę, że dla Guardioli Lahm to DP i tyle.

01.03.2014 19:09

Faktycznie za 2 lata byłby idealnym wzmocnieniem. Tylko, że za 2 lata będzie w innym klubie z dobrym kontraktem i wysoką klauzulą odejścia. Odejdzie pewnie po tym sezonie.
Co do Realu: tam mają na skrzydłach Ronaldo i Bale'a. Poza tym, bardzo dobry Di Maria został przesunięty do środka pomocy, bo nie ma miejsca na skrzydłach. Isco nie gra, bo nie ma miejsca dla ofensywnego pomocnika (nie ma też formy). Jest jeszcze dobrze zapowiadający się Jese.
Barcelona ma Neymara, Sancheza, Pedro. (Iniesta)
Na ten moment kierunek odpowiedni dla jego rozwoju to chyba Arsenal.

26.02.2014 01:55

Jeżeli to prawda, to Kroos ma mocny argument przy negocjacjach.
Prawda jest taka, że Bayern nie zaoferuje więcej niż 8-10mln rocznie.
Zobaczymy co Toni wybierze.
Zobaczymy czy Toni jest związany z tym klubem czymś więcej niż tylko kontraktem.

24.02.2014 14:04

jeżeli taki jest tytuł newsa, to miło byłoby, gdyby w środku była informacja jakie warunki muszą być spełnione, żeby Bayern był tym mistrzem w marcu. Jakaś informacja typu: przy przewadze 19pkt, muszą wygrać wszystkie mecze w marcu, wtedy zostanie do końca 6 meczów (18 pkt) :P
(Wiem, że łatwo policzyć, ale artykuł byłby bardziej kompletny. Wiem też, że jest wiele kombinacji :P)

24.02.2014 01:26

Ktoś wie co mówił Muller po zejściu do Guardioli? Może ktoś gdzieś przeczytał? Mam nadzieję, że się nie fochał :P

24.02.2014 01:16

Z tym komentarzem mogę zgodzić się w 2 kwestiach:
-Barca gra lepiej gra na małej przestrzeni,
-Iniesta ma lepszą technikę niż każdy w Bayernie.

Ale Fabregas i Busquets od Robbena i Riberiego? Nie sądzę.

21.02.2014 23:33

Pozory mylą. Gdzieś w sieci krąży nagranie jak Messi opluł kogoś tam. A przecież Messi to "good boy" :P
Jednak nie sądzę, żeby Robben opluł przeciwnika. Nie widzę nawet powodu, nie było to przecież ostre spotkanie.

21.02.2014 00:33

Wie ktoś gdzie mogę obejrzeć cały mecz online? Z góry dzięki

20.02.2014 01:38

Może Guardiola bał się, że Arsenal będzie podglądał trening Bayernu. Może szykuje jakąś niespodziankę :P
Albo po prostu władze Arsenalu poprosiły o to, żeby Bayern trenował na innym stadionie, bo ostatnio grali tam co 3 dni i murawa może nie być w najlepszym stanie podczas meczu.

19.02.2014 13:02

Myślę, że zagrają takim składem. Ostatnio, jak przegrali 5-1 z Liverpoolem mieli bardzo dużo problemów z prostopadłymi piłkami po ziemi. Do takiej gry, Pep będzie chciał pewnie zagrać bez napastnika.

18.02.2014 14:25

Dobry wywiad. Pozytywny koleś :P
Muszę przyznać, że Arsenal (mimo, że nie wygrywa nic od lat),
ma mój szacunek za to, że tworzy drużynę za niewielkie pieniądze.
Grają też całkiem przyjemny futbol dla oka.
Co do Draxlera, nie wiem czy status gwiazdy w drużynie
będzie koniecznie czymś dobrym dla niego. Mógłby spocząć na laurach.
Poza tym, Guardiola często daje szanse młodym zawodnikom.
Wadą tego transferu byłoby to, że w Bayernie jest już za dużo pomocników.

18.02.2014 14:19

Dzięki Quebo.
Ciekawe jak zagramy z Arsenalem. Ciekawe gdzie zagra Javi.

15.02.2014 20:51

Nie mogłem dziś obejrzeć meczu. Jak wyglądała sytuacja z pozycjami poszczególnych piłkarzy? Widziałem, że Javi rozpoczął mecz na stoperze. Gdzie grał Bastian po wejściu? Kto grał na defensywnym pomocniku po zejściu Lahma? Jak wyglądało ustawienie po wejściu Van Buytena?

15.02.2014 20:04

Czy mi się wydaje czy Van Marwijk powstrzymuje się przed płaczem?

12.02.2014 22:09

Kroos ma bardzo dobre rozegranie akcji wszerz boiska (długie przerzuty). To jest to, czego Bayern tez potrzebuje, bo na skrzydłach mamy moc. Thiago jest lepszy w rozdawaniu prostopadłych piłek (m.in. lekkie loby za plecy obrońców). Toni za to ma lepsze strzały z dystansu, jest lepszy w defensywie. Zależy czego drużyna potrzebuje :P

10.02.2014 15:29

Cayman
Dzięki za skrót.

Bawaria6
Z tym świetnym wykończeniem Lahma trochę przesadziłeś :D Ale podanie od Mandzu powinno być lepsze

09.02.2014 13:44

Rzuci ktoś linkiem do skrótu meczu? Sama bramki znalazłem

08.02.2014 21:27

"Jest kilku zawodników, których nie da się zastąpić, ale Kroos do nich nie należy"
Zgadzam się z tym zdaniem. Rozumiem, że Kroos walczy o pieniądze,bo nie będzie piłkarzem całe życie,
ale Bayern też walczy o swoje interesy. I nie sądzę, że władze oferują jakieś małe pieniądze.

05.02.2014 08:49

No, mówił to już wcześniej. Ta wypowiedź jest chyba w jego książce. Van Gaal wprowadził system 4-5-1 do Bayernu, a Jupp mocno popracował nad defensywą. A tamtym sezonie zdarzały się mecze, gdzie przeciwnik nie oddawał żadnego strzału celnego na bramkę. Albo w ogóle nie oddawał żadnego strzału. Poza tym, u Van Gaala w obronie grał Van Buyten, którego jakość nie jest najwyższa.
a tu Olić, który z Manchesterem zrobił co najmniej tyle samo dobrego co Robben:
youtube. com/watch?v=wabN0Cyd3-4

02.02.2014 14:16

Guardiola chyba chcę mieć w składzie tylko tych, którzy umieją rozgrywać. Nawet napastnik i bramkarz. Dlatego chętnie gra fałszywą 9. Pewnie jest szczęśliwy, że Neuer dobrze ogarnia grę i dobrze gra nogami. Stąd też pomysł, żeby grać z Thiago na 6 (totalnie się tam nie sprawdza). W Barcelonie miał szczęście, bo Busquets bardzo dobrze grał w destrukcji i przy tym dobrze rozgrywał. Bardzo mi szkoda Martineza i Lahma. Mam wrażenie, że Lahm na rozegraniu nie jest jakoś dużo lepszy niż Martinez. A prawa strona z Rafinhą jest słabsza, bo kiedy Lahm był na prawej stronie zawsze można było się spodziewać asysty i dobrej współpracy na skrzydle.

20.01.2014 15:16

Zapamiętałem go z paru dosłownie dobrych meczów(1-4 z Juve). Szczególnie świetnie przerywał akcje rywali. Ale poza tym, bardzo nie lubiłem oglądać jego gry. Zawsze zwalniał akcje, podawał bezpiecznie do najbliższego, zero przebłysku. Lubiłem za to jego nastawienie, charakter. Odczułem, że chyba pokochał ten klub. Tak samo jest z Van Buytenem. Nieźle bluźniłem na niego po finale LM z Interem i ogólnie często, ale mimo wszystko szanuję go za skromność, pracowitość i oddanie dla Bayernu. Nie można powiedzieć, że się nie stara. :P

19.01.2014 13:51

Ja nie rozumiem po co miałby przepraszać. Grali mecz towarzyski, więc Guardiola mógł eksperymentować.
Popełnili błędy, bo po raz pierwszy grali takim ustawieniem. Na pewno przeanalizują te błędy. Jestem przekonany,
że w tym sezonie będą jeszcze grali takim ustawieniem (końcówki "wygranych" meczów). Kiedyś przyjdą takie mecze, kiedy trzeba będzie gonić wynik i ryzykować. Wtedy błędy popełnione zaprocentują. Mam tylko nadzieję, że Pep nie będzie wystawiał więcej Martineza na obronie. To jest jeden z najlepszych defensywnych pomocników na świecie. W obronie jest po prostu słaby.

19.01.2014 03:42

Czy Bayern gra następny mecz o stawkę dopiero 25.01 z Borussia M'gladbach?

04.01.2014 18:23

Poza statystykami, Muller zachwyca swoim zaangażowaniem w trakcie meczu.

29.12.2013 18:32

Moim zdaniem, dla środkowego obrońcy 23 lata to mało. Nawet 25 to mało. W w Schalke zdobędzie jakieś doświadczenie.
A co do Shaqa, myślę, że w Bayernie będzie dostawał wystarczająco dużo szans na grę. I ma od kogo się uczyć.
Odniosłem wrażenie, że jest jednym z ulubieńców Guardioli :P

27.12.2013 15:53

Zarząd zrobił mądrze. Jak za 1,5 roku nie będzie się dobrze prezentował, to po prostu nie przyjdzie do Bayernu. Nie wiadomo w jakiej formie będzie Badstuber po kontuzji. Zobaczmy czy któryś z pary Boateng- Dante nie obniży drastycznie formy.

@Uli91
Też jestem zdania, że trzeba sprzedać Contento.
Piłkarz, z którym wiąże wielkie nadzieje, to Shaqiri.

27.12.2013 14:27

tak na marginesie:
dla mnie dominowanie nad przeciwnikiem to nie jest większe posiadanie piłki.
Jakże denerwujące były wypowiedzi Xaviego "byliśmy lepsi", nawet po przegranych meczach.
Byliśmy lepsi- mieliśmy częściej piłkę w jego opinii.
Ostatnio na tej stronie chyba, były pokazane statystyki drużyn w Europie.
Ku mojemu zdziwieniu Rayo Vallecano było w pierwszej 5 drużyn z największym posiadaniem piłki.
Jest to przedostatnia drużyna La Liga.

22.12.2013 17:09

Oczywiście, nie jestem przeciwnikiem Pepa.
Wiadomo, że Guardiola dopiero rozpoczął pracę z Bayernem. Niedawno mówił, że to nie jest jeszcze to, co chcą grać.
Że potrzebują jeszcze czasu. Heynckes w pierwszym sezonie nic nie wygrał. Ale już było widać ogromny potencjał.
Po potrójnej koronie, nie mogłem sobie wyobrazić Lahma na defensywnym pomocniku, rozbicia pary Schweinsteiger- Martinez, grę bez Mandzukica.
Pep poustawiał zespół inaczej. Odzwierciedlenie tego widać w grze i statystykach.
Jak Barca bezdyskusyjnie dominowała w Europie, to dla wielu zespołów było to coś nowego.
Teraz wiele zespołów potrafi grać z Barcą.
Prawdziwy test odbędzie się w LM, bo w Bundeslidze Borussia przegrała Mistrzostwo przez kontuzje.
Zobaczymy, gdzie stoimy po starciach z najmocniejszymi. (w tym sezonie: Chelsea-pierwsze dni Mourinho, City. nie liczę BVB- kontuzje, Superpuchar Niemiec- był to jeden z pierwszych meczów Bayernu pod wodzą Pepa)

22.12.2013 16:40

@cayman

jeżeli tak, to lepiej :P obejrzałem jakiś skrót i na koniec były pokazane statystyki, widocznie złe.

@Banderas900

Zgadzam się z Tobą.
Ah te czasy Klinsmanna, kiedy dostaliśmy łomot 4-0 od Barcy. Gdyby nie Butt, w tym meczu byłoby 7-0 :P
Ale teraz Bayern ma taktykę i nie jest aż tak skąpy, kupuje zawodników bardzo dobrych, którzy decydują o jakości zespołu. (Neuer, Martinez, jakby nie patrzeć Gomez :P)
Trzeba przyznać, że Guardiolę i jego taktykę bronią wyniki. Wcześniej jego Barcelona też radziła sobie bardzo dobrze z najlepiej kontrującym zespołem na świecie (w powszechnej opinii)- Realem. A taktyka podobna.

22.12.2013 14:40

Bayern w ostatnim meczu miał 73% posiadania piłki, ale miał tyle samo strzałów, co przeciwnik.
Przy czym, Raja miała więcej strzałów celnych (4 przy 2 Bayernu). W tym elemencie Pep ustępuje Juppowi.
Zobaczymy jak to się odbije na LM.

22.12.2013 13:09

Trochę się zdziwiłem jak przeczytałem, że Bayern wygrał 2-krotnie ten puchar. Bo KMŚ wydawały dosyć "młodymi" rozgrywkami. A w tekście napisane było, że Bayern zdobył w 1976 r. to trofeum. Zatem, jedziemy po pierwsze KMŚ :P

15.12.2013 15:04

Bayern już zdobył ten puchar 2 razy. W tekście jest napisane, że żaden INNY klub z Bundesligi nie triumfował w KMŚ.

15.12.2013 00:54

Oglądałem tylko 2 połowę. Można było zasnąć na tym meczu. Lahm, wiadomo, że nie schodzi poniżej pewnego poziomu, ale dziś za często wycofywał piłkę. Może powinien spróbować odwrócić się i coś rozegrać. Czasami brakowało Boatenga i jego długich podań. Ważne są 3 punkty. Podobała mi się gra Thiago i Kroosa.
Teraz czekamy na losowanie LM w poniedziałek :P

14.12.2013 18:02

Alaba jest bardzo dobrym lewym obrońcą, ale jego wrzutki w pole karne są fatalne. Prawie każda wrzutka w obrońcę.

10.12.2013 21:58